Eens, ik ben echt voor eigen verantwoordelijkheid en ben van mening dat iemand zelf alles kan doen om corona te voorkomen, maar in maart was het qua capaciteit niet best, en 7 maanden later kunnen we maar half half testen, is er geen bco en is de capaciteit van de zorg ook niet toegenomen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vooral dit ja. Een totaal van 12.000 bedden in een land als NL is natuurlijk kolder. Als je dan een pandemie hebt zoals dit en een groot deel valt ook nog uit, loop je snel tegen de grenzen aan.
Bij de eerste golf piepte en kraakte de zorg bij 1000 IC bedden. Inmiddels piept en kraakt het bij 1000 verpleegbedden en 250 IC bedden, alsof we in die afgelopen 6 maanden niets geleerd hebben.
Dat is ook wel waar ik me het meest aan stoor. Er wordt dagelijks overal geroepen over testen, er kan een compleet noodhospitaal in Ahoy gebouwd worden voor de eerste golf, maar het lijkt wel of de urgentie weg is wat betreft de ziekenhuizen. Zo van: Tja, hier moeten we het mee doen
Ik denk dat dat te gecompliceerd is voor veel mensen. Ik zag laatst cijfers over hoeveel mensen bijv jeugdjournaal kijken omdat het 8 uur journaal gewoon te moeilijk is.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zou zo'n sociale bubbel op zich wel interessant vinden. Natuurlijk niet te handhaven, maar je hoeft geen 100% compliance te hebben om effectief te zijn.
Oftewel: we kunnen het net zo goed opgeven? Immers, als het toch nooit duidelijk wordt gaat geen enkele maatregel zoden aan de dijk zetten behalve iedereen à la India met stokken terug naar binnen slaan.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, doei. Sorry hoor maar als het de laatste 4 weken nog niet duidelijk was dan word het dat nooit. In Maart April waren de mensen bang en nu niet meer. Da's gewoon het verschil.
Niet aan beginnen. Alleen mensen uit veiligere of gelijkwaardige landen binnen laten juist.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:40 schreef Confetti het volgende:
Ondertussen wil de EU en de Europese Commissie (ja, die bestaan ook nog) dat reizen binnen de EU makkelijker wordt gemaakt.
https://nos.nl/artikel/23(...)p-familiebezoek.html
Mijn ervaring: iedereen die ik ken die Corona heeft of heeft gehad, is besmet geraakt door iemand die op dat moment geen klachten had maar kort na het laatste contact wel klachten kreeg.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:32 schreef DireStraits7 het volgende:
Iedereen zegt 'hier zitten de besmettingen niet'. Waar zitten ze dan?
Wat is er moeilijk aan 'maximaal 5 andere mensen (langdurig) zien in de komende twee weken'? Dan kan iedereen zelf bepalen wat voor hem of haar de belangrijkste activiteit is.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat dat te gecompliceerd is voor veel mensen. Ik zag laatst cijfers over hoeveel mensen bijv jeugdjournaal kijken omdat het 8 uur journaal gewoon te moeilijk is.
Tot op zekere hoogte wel ja... maar ze willen nu gewoon de plekken waar groepjes mensen bij elkaar komen tot een minimum gaan beperken. En dan is de horeca wel dé plek waar dat nu nog gebeurd, naast de teamsporten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:39 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Maar daar kun je het café toch niet de schuld van geven?
Dan ligt het toch echt aan de gasten die hun persoonlijke verantwoording niet nemen.
Bij het CDA moet Hugo maar hopen op de stemmen die Omtzigt kan trekken want als hij zelf al de verkiezingen gaat halen gaat hij ze in ieder geval niet binnen harken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:28 schreef Ven1972 het volgende:
Het zou wat zijn als VVD, CDA en D'66 heel veel zetels zullen verliezen bij komende verkiezingen in maart 2020.
Dat is wel wat ze op een halfslachtige manier aan 't proberen zijn. Urgentie creëren, angst veroorzaken, om die sociale controle en terughoudendheid weer omhoog te krijgen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, doei. Sorry hoor maar als het de laatste 4 weken nog niet duidelijk was dan word het dat nooit. In Maart April waren de mensen bang en nu niet meer. Da's gewoon het verschil.
Ja dat gevoel snap ik... maar als je een of twee keer per week in een groep van circa 10 man bij elkaar komt om te trainen zijn dat ook allemaal weer kleine clusters natuurlijk... en dat op elke sportclub in Nederlandquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:39 schreef trein2000 het volgende:
Enige maatregel waar ik wel een beetje moeite mee heb is het sporten voor volwassen. Ik had liever gezien dat men alleen wedstrijden verboden had. Dan verminder je wel de reisbewegingen, terwijl je het bewegen zelf minder raakt.
En hoeveel mensen zijn er wel niet die helemaal geen journaal kijken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat dat te gecompliceerd is voor veel mensen. Ik zag laatst cijfers over hoeveel mensen bijv jeugdjournaal kijken omdat het 8 uur journaal gewoon te moeilijk is.
Heel Nederland is de pineut door mensen die hun verantwoordelijk niet willen nemen, en sommige sectoren zijn daarin dan harder de pineut helaas. Het is klote, maar ik begrijp wel dat horeca, evenementen en theaters de kop van jut zijnquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:39 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Dan ligt het toch echt aan de gasten die hun persoonlijke verantwoording niet nemen.
edit: ik ging niet uit van besmet personeel, excuus.
Op het werk, op school, bij de kapper, in de winkel en ga zo maar door. Kan ook allemaal weer aan banden worden gelegd, maar dat lijkt toch wel wat gevoeliger te liggen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:42 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte wel ja... maar ze willen nu gewoon de plekken waar groepjes mensen bij elkaar komen tot een minimum gaan beperken. En dan is de horeca wel dé plek waar dat nu nog gebeurd, naast de teamsporten.
Ik ben er na jaren net op tijd uit gegaan in ruil voor (zeker in deze periode) baanzekerheid. En een paar euro per uur meer.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:30 schreef FalloutVATS het volgende:
[..]
Is wel zo. Ik ben er na 20 jaar klaar mee. Ook omdat de passie weg is, maar ook omdat ze echt een beter moeten betalen. Je maakt 9 van de 10x lange dagen van 12 uur en dat voor nog geen 9 a 10 euro per uur ofzo.
quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Moet zeggen dat kerkdiensten van 600 man en bruiloften van ministers daar niet bij helpen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:42 schreef Tijger_m het volgende:
Laten we even wel eerlijk zijn met elkaar hier, dit kon iedereen aan zien komen. Er is wekenlang gevraagd om beter op te letten en de adviezen en maatregelen te volgen en dat gebeurt dus duidelijk niet en dan gaan er dus maatregelen genomen worden.
Ik kan er niks anders van maken dan dat de vorige aanpak niet heeft gewerkt omdat de burgers geen gehoor gaven aan de adviezen.
Na wat zoekwerk lijkt dit het te zijn :quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
God, ja. Ik heb de halve dag zitten grasduinen in die dagelijkse cijfers van het RIVM. Om 3 uur dacht ik: Oh shit, ik moest nog wat dingen afmaken voor mn werk.
Aan data geen gebrek. Aan kloppende data des te meer jammer genoeg.
Die kreeg geen boete maar een waarschuwing voor die ene tent. Het filmpje wat ze op social media flikkerde kwam van haar andere restaurant, waar ze om kwart voor 12 nog gezellig met vieren zaten na te tafelen in het zicht. Daar kregen ze terecht een opmerking over van de agente, want het leek alsof de tent nog open was.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:41 schreef RipCity het volgende:
Nieuw-West in Amsterdam grote brandhaard: ‘Er is er veel schaamte’
Maar hierop handhaven en boetes uitdelen ho maar... liever dan een Katja Schuurman beboeten om 22:03
Als dat zo is, waarom verbieden ze de verkoop dan niet helemaal voor een aantal weken?quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:44 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens lees ik tussen de regels: het grootste effect verwachten ze rondom het verbieden van situaties waarbij alcohol een belangrijke rol speelt.
1 lijntje voor 30 euro is wel duur lijntje hoorquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:26 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wat is 30 euro nou als je gezellig avondje wil, lijntje is meer.
Wat ik vermoed (en dat is dus puur een gevoel op basis van mijn omgeving en niet wetenschappelijk gestoeld) is dat de rol van presymptomatische verspreiding groter is dan wellicht gedacht.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:42 schreef Tijger_m het volgende:
Laten we even wel eerlijk zijn met elkaar hier, dit kon iedereen aan zien komen. Er is wekenlang gevraagd om beter op te letten en de adviezen en maatregelen te volgen en dat gebeurt dus duidelijk niet en dan gaan er dus maatregelen genomen worden.
Ik kan er niks anders van maken dan dat de vorige aanpak niet heeft gewerkt omdat de burgers geen gehoor gaven aan de adviezen.
Dan voer je de 1,5m weer in, zoals in het begin. Ik vind dit wel heel rigoureus.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja dat gevoel snap ik... maar als je een of twee keer per week in een groep van circa 10 man bij elkaar komt om te trainen zijn dat ook allemaal weer kleine clusters natuurlijk... en dat op elke sportclub in Nederland
Eensquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:42 schreef Tijger_m het volgende:
Ik ken genoeg mensen (ouderen vooral) die dat verhaal van Rutte morgen al niet gaan begrijpen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:43 schreef Xqtress het volgende:
[..]
En hoeveel mensen zijn er wel niet die helemaal geen journaal kijken.
Ik denk dat dat ook een flink aantal is.
Ik ben er inderdaad mee gestopt ergens in mei. Nu check ik het even om te peilen hoe hard ik in mijn persoonlijke situatie geraakt word en een beetje voorbereid te zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:43 schreef Xqtress het volgende:
[..]
En hoeveel mensen zijn er wel niet die helemaal geen journaal kijken.
Ik denk dat dat ook een flink aantal is.
Ik had mijn bericht al aangepast. Las over het stukje met besmet personeel heen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:42 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte wel ja... maar ze willen nu gewoon de plekken waar groepjes mensen bij elkaar komen tot een minimum gaan beperken. En dan is de horeca wel dé plek waar dat nu nog gebeurd, naast de teamsporten.
Ja dat kan dus niet meer sinds Grapperhaus. Net nog besproken bij op1. Die had gewoon moeten wieberen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:44 schreef capricia het volgende:
Is er trouwens ook nog iets gezegd over verscherpte handhaving?
Want daar zit ook nog wel een puntje.
Omdat dat mooie koppen oplevert.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:46 schreef DireStraits7 het volgende:
Waarom stelt letterlijk iedere 'journalist' de vraag aan een expert of ze een volledige lockdown willen?
Verscherpte handhaving onder leiding van Ferd Grapperhausquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:44 schreef capricia het volgende:
Is er trouwens ook nog iets gezegd over verscherpte handhaving?
Want daar zit ook nog wel een puntje.
Hetzelfde principe als boiling frog: het is makkelijker langzaam dingen te introduceren, dan in een maal iedereen cold turkey te forceren. Als er echt een verbod op alcohol kwam, dan kon Rutte beter de persconferentie afzeggen. Voor z'n eigen veiligheid.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:45 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Als dat zo is, waarom verbieden ze de verkoop dan niet helemaal voor een aantal weken?
Ik heb hier ook moeite mee, ik wil graag nog wel trainen met mijn waterpolo ploeg, dat is een vaste groep mensen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:39 schreef trein2000 het volgende:
Enige maatregel waar ik wel een beetje moeite mee heb is het sporten voor volwassen. Ik had liever gezien dat men alleen wedstrijden verboden had. Dan verminder je wel de reisbewegingen, terwijl je het bewegen zelf minder raakt.
Lekker stoken. Hoe extremer hoe beter.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:46 schreef DireStraits7 het volgende:
Waarom stelt letterlijk iedere 'journalist' de vraag aan een expert of ze een volledige lockdown willen?
Ook dat is juridisch weer lastig. Er spelen allerhande aanwijzingen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:47 schreef DireStraits7 het volgende:
Oh, en nu gaat één of andere Amsterdamse politicus weer zeuren dat ze wachtten op maatregelen van het kabinet... Had zelf dan maatregelen afgekondigd in Amsterdam lamlul. Ik word hier echt heel moe van...
Dat soort types kijken überhaupt geen journaal maar lezen alleen Feesboekquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Absoluut. Het gelazer begon met Grapperhaus, hoe goed hij verder ook is als minister dat had een exit moeten zijn en wel uit zichzelf en niet door de Kamer, dan hou je de optics goed.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Moet zeggen dat kerkdiensten van 600 man en bruiloften van ministers daar niet bij helpen.
Les voor de volgende keer is wat mij betreft dat de maatregelen veel simpeler moeten.
En er is gewoon te lang gewacht met ingrijpen, schouderophalend gedrag tot medio September zowat.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:42 schreef Tijger_m het volgende:
//--// In zijn algemeenheid....quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:42 schreef Tijger_m het volgende:
Personeel inderdaad. Die horeca man gaf aan dat het logisch is dat zoveel mensen die besmet zijn in de horeca werken want.. er werken vooral jongeren in de horeca, en die zijn vaak besmet. En dus, zoals die vrouw aan tafel zei, is het een gevaar. Want dat personeel, die jongeren, besmetten de gasten weer. En daar heeft ze een heel goed punt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:39 schreef Xqtress het volgende:
[..]
edit: ik ging niet uit van besmet personeel, excuus.
Dit is wel een interessante.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:45 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wat ik vermoed (en dat is dus puur een gevoel op basis van mijn omgeving en niet wetenschappelijk gestoeld) is dat de rol van presymptomatische verspreiding groter is dan wellicht gedacht.
Uiteraard in combinatie met wat jij hier post.
Allemaal excuses. En je kunt evengoed dringende oproepen doen. De zes man thuis was ook een advies en toch dachten veel mensen dat het een verplichting was.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ook dat is juridisch weer lastig. Er spelen allerhande aanwijzingen.
In mijn vriendenkring is er niemand die nog gek gedaan heeft de afgelopen weken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:42 schreef Tijger_m het volgende:
Niemand durft de scholen te sluiten, niet hier, niet in het buitenland. Het lijkt wel kryptoniet.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit is wel een interessante.
Italië test (sneltesten) hier heel veel op. Vooral op scholen. Asymptomatische verspreiding is daar echt een serieuze zaak. Wat hier nog helemaal geen aandacht heeft.
Teamsporten op 1,5 meter gaat toch niet werkenquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan voer je de 1,5m weer in, zoals in het begin. Ik vind dit wel heel rigoureus.
Als je daar wedstrijden bij optelt ja, maar als je alleen in je eigen clubje traint valt dat wel mee.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja dat gevoel snap ik... maar als je een of twee keer per week in een groep van circa 10 man bij elkaar komt om te trainen zijn dat ook allemaal weer kleine clusters natuurlijk... en dat op elke sportclub in Nederland
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |