Mee eens, al is wat je eet ook wel belangrijk in de Coronadiscussie. Sommige mensen kunnen bepaalde dingen misschien beter skippen voor een stevige portie gebakken lucht gezien hun gezondheidssituatie.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh? Als je niet 3x per dag eet is de kans nogal groot dat je zorg nodig gaat hebben.
Huh? Oh...oops! Sorry! Ik vergeet wel eens dat mods nog kunnen posten in een gesloten topicquote:Op maandag 12 oktober 2020 16:12 schreef Elan het volgende:
Wel door het slotje posten maar geen nieuw topic openen, oh oh
(grapje hoor)
Toch zien we dat op geen enkele post terug.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:07 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En toch wordt er ook structureel bezuinigd.
Er gaan geluiden op dat scholen ze wellicht gratis beschikbaar zouden kunnen stellen. Er zijn ook wel scholen die dat doen, inderdaad. En inderdaad, zoals Tijger_M zegt, als je zo'n doos vult voor voedselbanken kunnen deze produkten daar ook heel goed in.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ach jeetje.. is daar hulp voor, vanuit voedselbank ofzo?
Uiteraard maar het advies is en blijft om 3x per dag een maaltijd te gebruiken zelfs als je wilt afvallenquote:Op maandag 12 oktober 2020 16:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Mee eens, al is wat je eet ook wel belangrijk in de Coronadiscussie. Sommige mensen kunnen bepaalde dingen misschien beter skippen voor een stevige portie gebakken lucht gezien hun gezondheidssituatie.
Mijn supermarkt heeft soms acties waarbij je boodschappen 'erbij' kunt kopen voor de voedselbank, dan kun je kiezen uit dingen waar veel vraag naar is. Laatste keer heb ik er maandverband en kattenvoer bij gedaanquote:Op maandag 12 oktober 2020 16:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ach jeetje.. is daar hulp voor, vanuit voedselbank ofzo?
Goed plan. Ga ik ook doen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er gaan geluiden op dat scholen ze wellicht gratis beschikbaar zouden kunnen stellen. Er zijn ook wel scholen die dat doen, inderdaad. En inderdaad, zoals Tijger_M zegt, als je zo'n doos vult voor voedselbanken kunnen deze produkten daar ook heel goed in.
En ik zal mijn dochter ook instrueren daar bij haar vriendinnen scherp op te zijn en deze dan te helpen als het nodig is. Kopen wij wel wat pakjes extra.
Omdat de zorg in totaal elk jaar duurder wordt door de vergrijzing? Dan boeken ze dat weg door op iets te bezuinigen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
Toch zien we dat op geen enkele post terug.
[ afbeelding ]
Bron:
https://opendata.cbs.nl/s(...)ble?ts=1602511774345
Hij misschien wel, maar anderen om hem heen misschien minder.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:18 schreef mir1986 het volgende:
Van de 6800 positieve testen zijn er 2000 meer dan een week oud. Hoe dan?
En hoe kan Aboutaleb nou besmet raken? Hij houdt zich toch netjes aan alle maatregelen?
Niet door de vergrijzing. Door de telkens hogere salarissen van de artsen, internisten, apothekers. Hogere winsten van de verzekeraars en farmaceutische industrie.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Omdat de zorg in totaal elk jaar duurder wordt door de vergrijzing? Dan boeken ze dat weg door op iets te bezuinigen.
Volgens mij had je beide discussies hier al gevoerd.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:18 schreef mir1986 het volgende:
En hoe kan Aboutaleb nou besmet raken? Hij houdt zich toch netjes aan alle maatregelen?
Volgens Geertje Wilders is het een Turkenvirus.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:18 schreef mir1986 het volgende:
Vasten met tussenpozen waarin je niet eet is niet heel slecht voor je lijf hoor, zogenaamde IF principe. Je lichaam kan best een maaltijdje overslaan. Doe al jaren aan intermediate fasting, zeker als je met Corona de hele dag thuis zit te werken (of op FOK! natuurlijk) heb je ook niet zoveel voeding nodig om goed te blijven functioneren.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Uiteraard maar het advies is en blijft om 3x per dag een maaltijd te gebruiken zelfs als je wilt afvallen
Ik zou wel willen weten of we nu allemaal kopvoddentax moeten betalen van hem!quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:20 schreef Randier het volgende:
[..]
Volgens Geertje Wilders is het een Turkenvirus.
Binair denken, het eeuwige probleem van allerhande clowntjes hier op fok.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:18 schreef mir1986 het volgende:
En arme Henk en Ingrid die moeten er weer onder lijdenquote:Op maandag 12 oktober 2020 16:20 schreef Randier het volgende:
[..]
Volgens Geertje Wilders is het een Turkenvirus.
Ik gooi er maar standaard eentje in de tas.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:21 schreef MissionPhailed het volgende:
Zag vandaag eerste winkel met mondkapjesplicht. Een Leen Bakker met op de deur vriendelijk verzoek mondkapjes te dragen. Wou er een stoel halen maar heb geen mondkapjes bij, dus maar weer rechtsomkeer gemaakt.Een stapel van die dingen binnen handbereik is tegenwoordig geen overbodige luxe!
Klopt! Ik was van de week ook al blij dat mijn dochter er nog één op zak had.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:21 schreef MissionPhailed het volgende:
Zag vandaag eerste winkel met mondkapjesplicht. Een Leen Bakker met op de deur vriendelijk verzoek mondkapjes te dragen. Wou er een stoel halen maar heb geen mondkapjes bij, dus maar weer rechtsomkeer gemaakt.Een stapel van die dingen binnen handbereik is tegenwoordig geen overbodige luxe!
Geen idee wat Ze in Nederland kosten. Ik heb over het algemeen een rugtas bij me met een x-aantal herbruikbare maar in de auto hebben we voor het gemak in ieder geval al een doos liggen met een stuk of 100 kapjes. Euro of 10?quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:21 schreef MissionPhailed het volgende:
Beetje onhandig om als winkel dan niet gewoon een stapel van die wegwerpdingen te hebben liggen. Toch zonde van je klandizie.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:21 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik heb wasbare gekocht, maar ik mis dat ijzeren stripje bij de neus.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Geen idee wat Ze in Nederland kosten. Ik heb over het algemeen een rugtas bij me met een x-aantal herbruikbare maar in de auto hebben we voor het gemak in ieder geval al een doos liggen met een stuk of 100 kapjes. Euro of 10?
Gewoon ouderwets even de bivakmuts op voordat je de winkel binnenstapt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:26 schreef Dven het volgende:
Bandana bijhouden gaat ook altijd. En nu de koudere maanden eraan komen natuurlijk de sjaal mocht je toch ergens snel binnen willen springen.
Hmm... ik ook, nog niet gebruikt. Daar zeg je wat.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:24 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb wasbare gekocht, maar ik mis dat ijzeren stripje bij de neus.
Zoeken naar een wasbare met stripje en filters? Kosten iets van 4 euro ofzo.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:24 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb wasbare gekocht, maar ik mis dat ijzeren stripje bij de neus.
En dan bij de Gamma gaan shoppen voor wat inbrekersgereedschap.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Gewoon ouderwets even de bivakmuts op voordat je de winkel binnenstapt.
Mondvoddentaks!quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:21 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik zou wel willen weten of we nu allemaal kopvoddentax moeten betalen van hem!
in principe wel maar in die wegwerpmondkapjes heb je ook veel verschil in kwaliteit, ik zag laatst ergens dat het 4-80% kan helpen tegen verspreiding, afhankelijk van het type mondkapjequote:Op maandag 12 oktober 2020 16:26 schreef Elan het volgende:
Is het nou zo dat die katoenen mondkapjes echt minder goed zijn? Of is dat bullshit? Ik vind die katoenen maskers vaak net wat knapper er uit zien.... al is dat compleet irrelevant als ze onveiliger blijken te zijn.
Ik heb stoffen met metalen stripjes, waren iets duurder dan 4 euro maar die hebben ook een filterquote:Op maandag 12 oktober 2020 16:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Zoeken naar een wasbare met stripje en filters? Kosten iets van 4 euro ofzo.
Niet vergeten een extra kapje mee te nemen voor het geval je zo'n antimaskerterrorist voor je ziet lopen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Gewoon ouderwets even de bivakmuts op voordat je de winkel binnenstapt.
Toe maar, toe maar...quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb stoffen met metalen stripjes, waren iets duurder dan 4 euro maar die hebben ook een filter
Bij mij kan er wel een filter in, maar hebben geen stripjequote:Op maandag 12 oktober 2020 16:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Zoeken naar een wasbare met stripje en filters? Kosten iets van 4 euro ofzo.
Ja maar katoenen kapjes (zonder filter) laten 95% virusmateriaal door en die wegwerp krengen die blauwe maar iets van 40-45 % dus dat is nog wel een overweging.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
in principe wel maar in die wegwerpmondkapjes heb je ook veel verschil in kwaliteit, ik zag laatst ergens dat het 4-80% kan helpen tegen verspreiding, afhankelijk van het type mondkapje
Die mogen in Nederland in ieder geval niet in het ov. En als we naar een plicht in de winkel gaan zou het daar ook niet mogen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:26 schreef Dven het volgende:
Bandana bijhouden gaat ook altijd. En nu de koudere maanden eraan komen natuurlijk de sjaal mocht je toch ergens snel binnen willen springen.
Nee, daarom hebben niet medische mondkapjes ook niet zoveel toegevoegde waarde, maar ziet men het toch als de heilige graal om uit deze crisis te komen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:32 schreef CherryLips het volgende:
Maar het is toch ook niet de bedoeling mondkapjes te gebruiken die uit enkellaags katoen bestaan?
Ik heb nu ook een katoenen mondkapje. Door deze adem je gewoon zoals je normaal doet. Bij de papieren voel je nog iets van belemmering. Beide zijn meer voor de show denk ik. Daarnaast is het voor sommige nog verdomd lastig om zo’n ding goed op te zetten. Veel onder de neus, of onder op de kin.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:26 schreef Elan het volgende:
Is het nou zo dat die katoenen mondkapjes echt minder goed zijn? Of is dat bullshit? Ik vind die katoenen maskers vaak net wat knapper er uit zien.... al is dat compleet irrelevant als ze onveiliger blijken te zijn.
dit was het artikel, 6-80% dus afhankelijk van type mondmasker en materiaalquote:Op maandag 12 oktober 2020 16:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja maar katoenen kapjes (zonder filter) laten 95% virusmateriaal door en die wegwerp krengen die blauwe maar iets van 40-45 % dus dat is nog wel een overweging.
Al ben ik erg content met mijn for armor masker, voor wat het is natuurlijk, zit het prima.
Bestaat geen richtlijn voor, daarbij heeft een meerlaags katoenen mondkapje natuurlijk weinig zin gezien de textuur van het materiaal, het absorbeert gewoon het vocht van je adem dus in principe loop je binnen een paar minuten al je eigen virusdeeltjes uit te braken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:32 schreef CherryLips het volgende:
Maar het is toch ook niet de bedoeling mondkapjes te gebruiken die uit enkellaags katoen bestaan?
Psies... beetje opscheppen met je fancy kapjes!quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, ik durf wel hoor, big spender enzo.
Ik kan mij wel voorstellen dat het helpt als iemand hard niest. Dan belandt de inhoud van de neus in het mondkapje en niet verspreid in een straal van 10 meter.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee, daarom hebben niet medische mondkapjes ook niet zoveel toegevoegde waarde, maar ziet men het toch als de heilige graal om uit deze crisis te komen.
De mooiste zag ik de AH afgelopen zaterdag, een dame die met een mondkapje op boodschappen doet en dan het mondkapje omlaag trekt om wat te zeggen tegen haar man de 3 meter verderop stond. Ja, die had het wel goed begrepenquote:Op maandag 12 oktober 2020 16:34 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik heb nu ook een katoenen mondkapje. Door deze adem je gewoon zoals je normaal doet. Bij de papieren voel je nog iets van belemmering. Beide zijn meer voor de show denk ik. Daarnaast is het voor sommige nog verdomd lastig om zo’n ding goed op te zetten. Veel onder de neus, of onder op de kin.
Ik hoop dat je kapjes van betere kwaliteit zijn dan je linkjes...quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
dit was het artikel, 6-80% dus afhankelijk van type mondmasker en materiaal
https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS2213-2600(20)30352-0/fulltext
Ik mag hopen dat je als je toch niest, dan toch in je elleboog doet, nog los van of je een mondkapje op hebt of niet.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:35 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik kan mij wel voorstellen dat het helpt als iemand hard niest. Dan belandt de inhoud van de neus in het mondkapje en niet verspreid in een straal van 10 meter.
Die dingen zijn ook vooral voor de show.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Bestaat geen richtlijn voor, daarbij heeft een meerlaags katoenen mondkapje natuurlijk weinig zin gezien de textuur van het materiaal, het absorbeert gewoon het vocht van je adem dus in principe loop je binnen een paar minuten al je eigen virusdeeltjes uit te braken.
quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:36 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik hoop dat je kapjes van betere kwaliteit zijn dan je linkjes...
Hm, er zijn een toenemend aantal studies die zeggen dat ze wel degelijk nut hebben.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die dingen zijn ook vooral voor de show.
Jaa... de eerste is nog ff schrikken....quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:36 schreef Randier het volgende:
O jee, mailtje: de gymleraar van de basisschool van m'n zoontje is besmet.
Ja prachtigquote:Op maandag 12 oktober 2020 16:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De mooiste zag ik de AH afgelopen zaterdag, een dame die met een mondkapje op boodschappen doet en dan het mondkapje omlaag trekt om wat te zeggen tegen haar man de 3 meter verderop stond. Ja, die had het wel goed begrepen
Hier doet hij het ook niet.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:37 schreef Tarado het volgende:
[..]vreemd genoeg werkt het niet met copy paste
Lol, mooi wel dat NL na maandenlang negeren dan ineens weer extreem gaatquote:Op maandag 12 oktober 2020 16:33 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Die mogen in Nederland in ieder geval niet in het ov. En als we naar een plicht in de winkel gaan zou het daar ook niet mogen.
Je ziet nu ook in andere landen dat ze daar strenger op worden, zowel het soort gezichtsbedekking als het correct dragen. Dus potentieel een boete als je even je neus vrijlaat.
Nog een hele goede reden om het vrijwillig te dragen en via gedragsbeïnvloeding het dragen richting de 75% te brengen.
Ik zie er weinig van terug in de cijfers overal.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hm, er zijn een toenemend aantal studies die zeggen dat ze wel degelijk nut hebben.
https://www.thelancet.com(...)-2600%2820%2930352-0quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:37 schreef Tarado het volgende:
[..]vreemd genoeg werkt het niet met copy paste
Geloof ik ook ja maar als het iets doet is het het overwegen waard. Als het letterlijk niks doet draag hem dan niet.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die dingen zijn ook vooral voor de show.
Ow.quote:Stap 6
• Eigen-gemaakte mondkapjes kun je wassen in de
wasmachine op 60 graden. Kies een lang programma.
• Was je handen nadat je het mondkapje in de
wasmachine hebt gestopt. En voor je hem eruit haalt.
https://www.thelancet.com(...)-2600%2820%2930352-0 deze wel?quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Hier doet hij het ook niet.
https://www.bndestem.nl/r(...)mondkapjes~af575e80/
Wat ouder artikel, maar kennelijk was het RIVM zelf van mening dat je die zelfgemaakte beter niet kon dragen omdat ze niks doen (dan liever papieren, niet medisch) beste FP2 en 3, maar daar heerst nog steeds een taboe op want die zijn voor de zorg.
Dat is juist het punt, het is niet dat ze per se niet werken, alleen het is geen gamechanger om binnen afzienbare tijd je besmettingscijfers lekker omlaag te gaan krijgen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Geloof ik ook ja maar als het iets doet is het het overwegen waard. Als het letterlijk niks doet draag hem dan niet.
Heb ze ook al vaak gezien die het kapje omlaag doen om te hoesten of tegen een ander te praten ja. Weetje.. sommige mensen zullen het nooit lerenquote:Op maandag 12 oktober 2020 16:38 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja prachtigEr is ook een filmpje van Macron die even het kapje afdoet om te niezen
![]()
Ik lach erom, maar eigenlijk is het om te janken, zo slecht
Let wel op. Dit is geen wetenschappelijk studie.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
https://www.thelancet.com(...)-2600%2820%2930352-0 deze wel?
Het is vooral een maatregel voor de bühne geweest, want ja, de verkiezingen komen er aan, en iedereen riep het, dus moesten we het maar doen. Ondertussen werd het OMT wel buitenspel gezet, waar later forse kritiek op kwam, dat is dan weer de reden waarom ze nu wel OMT afwachten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Geloof ik ook ja maar als het iets doet is het het overwegen waard. Als het letterlijk niks doet draag hem dan niet.
Jep, totdat over zoveel maanden het sluitend bewijs komt. En dan is het "met de kennis van nu hadden we.."quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hm, er zijn een toenemend aantal studies die zeggen dat ze wel degelijk nut hebben.
het ging me meer om het enorme verschil wat er tussen het ene mondkapje en het andere mondkapje kan zitten dus een zekere schijnveiligheid zit er toch wel inquote:Op maandag 12 oktober 2020 16:42 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Let wel op. Dit is geen wetenschappelijk studie.
Wel een uitstekende bron.
Mensen die een half jaar zonder mondkapje overal zijn gaan winkelen en die nu ineens roepen dat het 'veilig voelt met een mondkapje' zijn ook totaal niet serieus te nemen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is vooral een maatregel voor de bühne geweest, want ja, de verkiezingen komen er aan, en iedereen riep het, dus moesten we het maar doen. Ondertussen werd het OMT wel buitenspel gezet, waar later forse kritiek op kwam, dat is dan weer de reden waarom ze nu wel OMT afwachten.
Nee, als ze zich onveilig voelden hadden ze gewoon toen al een mondkapje moeten opzetten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mensen die een half jaar zonder mondkapje overal zijn gaan winkelen en die nu ineens roepen dat het 'veilig voelt met een mondkapje' zijn ook totaal niet serieus te nemen.
Het voelt vooral ongemakkelijk in mijn ervaring maar ok, als het zelfs maar een beetje helpt dan doe ik het.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mensen die een half jaar zonder mondkapje overal zijn gaan winkelen en die nu ineens roepen dat het 'veilig voelt met een mondkapje' zijn ook totaal niet serieus te nemen.
Terug naar school.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:46 schreef Pek het volgende:
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Serious or Critical: 1%
Daarom moet je het ook niet opzetten. Ik draag zo'n ding om anderen en mijzelf te beschermen in case er een superverspreider rondloopt of ik zelf een superverspreider zou zijn. Dat komt ook uit het artikel dat Tarado post het kan het verschil maken tussen 3 of 30 mensen besmetten maar netto is de werking maar heel beperkt als je de "R" er mee om laag zou willen werken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat is juist het punt, het is niet dat ze per se niet werken, alleen het is geen gamechanger om binnen afzienbare tijd je besmettingscijfers lekker omlaag te gaan krijgen.
Wat is jhet punt wat je zo lachend over wil brengen?quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:46 schreef Pek het volgende:
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Serious or Critical: 1%
Dat ie niet mee kan komen met rekenen, volgens mij.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat is jhet punt wat je zo lachend over wil brengen?
Ik ben zo iemand was altijd tegen, maar dat kwam ook omdat er constant door het RIVM en de politiek werd geroepen dat ze geen bewezen functie hadden. Inmiddels dringend advies ze wel te dragen, het kan kennelijk verkeren. Zelfs in wetenschappelijke kringen als een RIVM.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Moet je met mondkapje op nog steeds in je elleboog hoesten en niesen? Wat vervelend zeg.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:37 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je als je toch niest, dan toch in je elleboog doet, nog los van of je een mondkapje op hebt of niet.
Maar veilig voelen als je zelf een mondkapje draagt is toch eigenlijk onzin?quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee, als ze zich onveilig voelden hadden ze gewoon toen al een mondkapje moeten opzetten.
Er was niemand die je dat verboden heeft. Behalve misschien de beveiligingscamera van de winkel.
Ja ach in de supermarkt gebruik ik er eentje maar verder bestel ik voorlopig alles online.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het voelt vooral ongemakkelijk in mijn ervaring maar ok, als het zelfs maar een beetje helpt dan doe ik het.
Beter ten halve gekeerd enzo. We kunnen op die manier wel op alles en iedereen gaan lopen zeiken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Oja want ergens op terug komen is uit den boze. Lekker stug bij een standpunt blijven is het beste. Daarnaast, het voelt misschien ook veilig wanneer 'de ander' een mondkapje op heeft.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Winkelen is voor mij werkelijk nooit een plezierquote:Op maandag 12 oktober 2020 16:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja ach in de supermarkt gebruik ik er eentje maar verder bestel ik voorlopig alles online.
Winkelen was voor mij toch al geen plezier meer sinds maart met al die regeltjes.
Ik mis het funshoppen welquote:Op maandag 12 oktober 2020 16:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Winkelen is voor mij werkelijk nooit een plezier
Winkelen heb ik nooit leuk gevonden, je betaalt bijna altijd meer dan online en het was retedruk, laat staan opdringerige verkopers die je hun zooi willen slijten... Nu wel een extra reden om helemaal niet meer fysiek te winkelen 😂quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja ach in de supermarkt gebruik ik er eentje maar verder bestel ik voorlopig alles online.
Winkelen was voor mij toch al geen plezier meer sinds maart met al die regeltjes.
Dit zijn geen mensen die door zelf nadenken op hun standpunt zijn teruggekomen, maar mensen die het letterlijk een dag nadat Papa Rutte het na 7 maanden adviseerde ineens zijn gaan doen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:52 schreef wpor het volgende:
[..]
Oja want ergens op terug komen is uit den boze. Lekker stug bij een standpunt blijven is het beste. Daarnaast, het voelt misschien ook veilig wanneer 'de ander' een mondkapje op heeft.
Wij waren gistermiddag in het Rijksmuseum. Heerlijk rustig, en met mondkapje. Ongemakkelijk, inderdaad, vooral ook het ervan af blijvenquote:Op maandag 12 oktober 2020 16:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het voelt vooral ongemakkelijk in mijn ervaring maar ok, als het zelfs maar een beetje helpt dan doe ik het.
Dat één sterfgeval een drama is, maar 68000 een statistiek. 1% ...gaat he-le-maal nergens over.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat is jhet punt wat je zo lachend over wil brengen?
Oke en nu?quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:55 schreef Pek het volgende:
[..]
Dat één sterfgeval een drama is, maar 68000 een statistiek. 1% ...gaat he-le-maal nergens over.
Al die nieuwe eerstejaars hier zijn natuurlijk nog niet immuun.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:36 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het lijken vooral studentensteden te zijn, alleen Nijmegen bungelt er een beetje bij.
Precies valt mee is vaak een eerste autistische reactie dat je bang bent dat je levensvreugde er ernstig door raakt aangetast als je even zo'n ding op zet. Valt eigenlijk alles mee.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij waren gistermiddag in het Rijksmuseum. Heerlijk rustig, en met mondkapje. Ongemakkelijk, inderdaad, vooral ook het ervan af blijvenMaar het viel me op zich nog best mee, eigenlijk. Ach ja, als men vraagt om dat te doen, vind ik het niet zo'n punt om het ook te doen.
Tja, het is helaas geen onlogische gedachte. Dat helpt niet.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:55 schreef Pek het volgende:
[..]
Dat één sterfgeval een drama is, maar 68000 een statistiek. 1% ...gaat he-le-maal nergens over.
Is lastig, geen zin om aangestoken te worden door tokkies.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:57 schreef Pek het volgende:
Stoppen met die paniek en gewoon over gaan tot de orde van de dag? Zomaar een optie...
Zorg overbelasten, lijken stapelen, kreupel for life na een ongeluk zomaar opties...quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:57 schreef Pek het volgende:
Stoppen met die paniek en gewoon over gaan tot de orde van de dag? Zomaar een optie...
Zeg mij na: "Het gaat niet om het aantal doden ten gevolge van corona"quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:55 schreef Pek het volgende:
[..]
Dat heb je zelf in de handquote:Op maandag 12 oktober 2020 16:59 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Is lastig, geen zin om aangestoken te worden door tokkies.
Dit belachelijke overdrijven helpt ook niet.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zorg overbelasten, lijken stapelen, kreupel for life na een ongeluk zomaar opties...
Het bagatelliseren helpt ook niet.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:01 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dit belachelijke overdrijven helpt ook niet.
Je piept wel anders als je je been breekt tijdens de “orde van de dag” en er is geen plek voor je in het ziekenhuis omdat het uitpuilt van de covidpatiënten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:57 schreef Pek het volgende:
Nee joh. Daadkracht uitstralen. Dat is belangrijkquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:01 schreef Elan het volgende:
https://www.ad.nl/economi(...)ogelijk-af~afd59798/
Kennelijk helemaal geen draagvlak voor, zowel niet bij de ouderen als bij de ondernemers. Je zou toch verwachten dat het kabinet een fatsoenlijke inventarisatie maakt of er draagvlak voor ze zoiets invoeren?
niet alles, zo'n Aboutaleb zal echt wel de richtlijnen redelijk goed gevolgd hebben ivm zijn voorbeeldfunctie en toch de lulquote:
Was in Italië 12% toch in maart?quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:01 schreef trein2000 het volgende:
1% is 1 op de honderd. Dat is gigantisch veel. Dat betekent 170.000 doden in Nederland alleen al als je niets zou doen. Dat is nog los van het feit dat als de zorg onderuit gaat de percentages gigantisch oplopen. (Ik meen naar iets van 12 % maar pin me daar niet op vast)
Het is niet overdreven in het geval er geen maatregelen zouden zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:01 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dit belachelijke overdrijven helpt ook niet.
Nee joh die weigeren we gewoon aan de poort. Zijn immers toch allemaal dor hout.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je piept wel anders als je je been breekt tijdens de “orde van de dag” en er is geen plek voor je in het ziekenhuis omdat het uitpuilt van de covidpatiënten.
Nee hoor. Ik ben toch (deels) afhankelijk van anderen die afstand houden, in hun elleboog niesen, binnen blijven bij klachten.quote:
Gelukkig droeg-ie waarschijnlijk wel een mondkapje en heeft-ie daarmee mogelijk voorkomen anderen aan te steken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
niet alles, zo'n Aboutaleb zal echt wel de richtlijnen redelijk goed gevolgd hebben ivm zijn voorbeeldfunctie en toch de lul
Of je moeder geen kankerbehandeling kan krijgen, echt bizar dat mensen nog steeds de ernst niet overzien van een overbelast zorgsysteem omdat ze zelf toevallig even niks mankeren of het hun directe omgeving niet aan gaat.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je piept wel anders als je je been breekt tijdens de “orde van de dag” en er is geen plek voor je in het ziekenhuis omdat het uitpuilt van de covidpatiënten.
Waarschijnlijk gaat het kabinet nog 1 of 2 weken aarzelen, gebeurt het daarna alsnog, alleen is 2 weken dan niet meer genoeg om het tij te keren.quote:
Of de borstonderzoeken die worden geschrapt. Geen mammografie dit jaar, jongens.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Of je moeder geen kankerbehandeling kan krijgen, echt bizar dat mensen nog steeds de ernst niet overzien van een overbelast zorgsysteem omdat ze zelf toevallig even niks mankeren of het hun directe omgeving niet aan gaat.
Acht dat redteamquote:
het is voor het kabinet dan ook wat moeilijker dan voor het redteam (who the fuck are they?) dat geen enkele verantwoordelijkheid draagtquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:06 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gaat het kabinet nog 1 of 2 weken aarzelen, gebeurt het daarna alsnog, alleen is 2 weken dan niet meer genoeg om het tij te keren.
Toffe UIquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Acht dat redteam
Er is meer dan alleen Corona. Het hele land naar de kloten helpen is ook niet de bedoeling.
Klopt. Maar angst aanpraten op deze manier is net als zeggen dat je blind wordt van aftrekken. Dat probeer je een paar keer zonder gevolgen en opeens heb je er een hobby bij.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:03 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het bagatelliseren helpt ook niet.
En uitleggen, kweet niet hoe het met jou zit, ik krijg er steeds minder kracht voor!
Ik heb zelfs het idee dat ze geen flauw benul hebben wie de kwetsbare mensen in hun eigen omgeving zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Of je moeder geen kankerbehandeling kan krijgen, echt bizar dat mensen nog steeds de ernst niet overzien van een overbelast zorgsysteem omdat ze zelf toevallig even niks mankeren of het hun directe omgeving niet aan gaat.
Tot nu toe heeft het Redteam de hele tijd gelijk gehad dat de maatregelen onvoldoende waren.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is voor het kabinet dan ook wat moeilijker dan voor het redteam (who the fuck are they?) dat geen enkele verantwoordelijkheid draagt
quote:● Sociale en familiebijeenkomsten: geen bezoek toegestaan.
● Bruiloften: maximaal zes personen bij elkaar.
● Evenementen binnen en buiten: verboden.
● Sport & training: enkel individuele training toegestaan.
● Wedstrijden en sportevenementen: afgelast.
● Zwembaden, sportscholen en recreatiecentra: dicht.
● Kerk: geen fysieke samenkomst, enkel online.
● Begrafenissen: maximaal tien personen bij elkaar.
● Bars, cafés en restaurants: dicht, enkel afhaal- en bezorgdiensten.
● Kroegen: dicht, enkel afhaal- en bezorgdiensten.
● Hotels en B&B’s: enkel open voor mensen met een essentieel beroep.
● Winkels en diensten: enkel essentiële retail blijft open.
● Musea: gesloten.
● Kantoor: enkel open voor mensen met een essentieel beroep.
● Reizen: blijf in eigen dorp/stad.
● Openbaar vervoer: vermijd gebruik van OV, maximale capaciteit is 25 procent.
● Scholen en kinderopvang: tot code oranje open, bij code rood overleg.
● Hoger onderwijs: online, open als fysiek onderwijs essentieel is. Bij code rood overleg.
● Verpleeg- en verzorgingstehuizen: bezoek opgeschort.
'Ik heb NU geen zorg nodig en ik mankeer nooit wat, boeit mij dat.'quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:10 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik heb zelfs het idee dat ze geen flauw benul hebben wie de kwetsbare mensen in hun eigen omgeving zijn.
Dit is gewoon een lockdownquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:10 schreef Elan het volgende:
Prima lijstje waar red team mee komt.
[..]
Dit had het kabinet twee weken geleden als vooruitzicht moeten geven. Mensen, gedraag je, want anders gaan we dit doen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan zie je elkaar alleen nog als iemand het loodje heeft gelegdquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoezo, je kunt gewoon de deur uit.quote:
Sorry hoor maar....dat is dus NIET wat een lockdown in praktische zin betekent.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:12 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Hoezo, je kunt gewoon de deur uit.
Das dan ook het enigequote:Op maandag 12 oktober 2020 17:12 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Hoezo, je kunt gewoon de deur uit.
Kijk eens aan. Moet nu 4 dagen per week naar kantoor maar heb geen essentieel beroep. Betaalde vakantie in de pijplijn?quote:● Kantoor: enkel open voor mensen met een essentieel beroep.
Zo, die zit.quote:
Heb een afspraak begin november.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:08 schreef CherryLips het volgende:
Of de borstonderzoeken die worden geschrapt. Geen mammografie dit jaar, jongens.
Ja maar wel twee weken.quote:
Anderhalve regel afstand houdenquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:14 schreef Mammietje het volgende:
Ik denk.... dat het morgen druk wordt hier.
Twee weken lijkt me geen zoden aan de dijk te zetten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja maar wel twee weken.
Liever twee weken een teringharde lockdown dan elke 2 weken een nieuw setje lafhartige maatregelen dat amper resultaat heeft, om vervolgens weer een nieuw setje vrijheidsbeperkingen opgelegd te krijgen.
Kan je het beter goed doen, virus gelijk decimeren tot as burnnnnnnnn
Hier kan ik me ook wel in vinden ja.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat proberen ze iedere week maar meer dan 20 man komen er niet opdagen in Den Haagquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:13 schreef Natalie het volgende:
[..]
Zo, die zit.
Denk dat 't deel van Nederland dat covid-19 'maar een griepje vindt' nu de protestmars al aan 't voorbereiden is...
ik heb me tot nu toe keurig gedragenquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:11 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dit had het kabinet twee weken geleden als vooruitzicht moeten geven. Mensen, gedraag je, want anders gaan we dit doen.
quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:13 schreef Natalie het volgende:
[..]
Zo, die zit.
Denk dat 't deel van Nederland dat covid-19 'maar een griepje vindt' nu de protestmars al aan 't voorbereiden is...
quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:14 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Anderhalve regel afstand houden
Het is wel wat ermee in het buitenland bedoeld wordt. In Nederland is het niet heel reëel om te verwachten dat je wordt gearresteerd als je je huis verlaat.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sorry hoor maar....dat is dus NIET wat een lockdown in praktische zin betekent.
Ik denk dat dat een hele goede was geweest ja. Blijkbaar hebben mensen in Nederland een duidelijke waarschuwing nodig, met duidelijke mogelijke maatregelen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:11 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dit had het kabinet twee weken geleden als vooruitzicht moeten geven. Mensen, gedraag je, want anders gaan we dit doen.
Deze zie ik bijvoorbeeld echt niet gebeuren.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:13 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Kijk eens aan. Moet nu 4 dagen per week naar kantoor maar heb geen essentieel beroep. Betaalde vakantie in de pijplijn?
Denk als je met dit pakket zou komen je het virus wel meteen een beste tik verkoopt hoor. En helaas zitten we nu in de fase dat dat noodzakelijk is.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Twee weken lijkt me geen zoden aan de dijk te zetten.
wie zijn ze, dat redteam is nu een officieel orgaan?quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:16 schreef wpor het volgende:
Ze zetten vast hoog in om zo tot de gewenste middenweg te komen, gok ik.
Onhandhaafbaar, bovendien is handhaven achter de voordeur politiek zeer omstreden zo niet onmogelijk.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:10 schreef Elan het volgende:
● Sociale en familiebijeenkomsten: geen bezoek toegestaan.
Twee teveel wat mij betreftquote:● Bruiloften: maximaal zes personen bij elkaar.
Kanquote:● Evenementen binnen en buiten: verboden.
Belachelijk, sport is belangrijk voor de gezondheid van mensen. Fysiek en in een lockdown ook mentaal.quote:● Sport & training: enkel individuele training toegestaan.
Lastig, ik snap de overweging. Maar de impact is wel groot.quote:● Wedstrijden en sportevenementen: afgelast.
Zie onder sport en training.quote:● Zwembaden, sportscholen en recreatiecentra: dicht.
Juridisch lastig. Wel voorstander.quote:● Kerk: geen fysieke samenkomst, enkel online.
Zou ik ophogen jaar 30, dat moment is zo emotioneel en kun je nooit meer over doen. Wellicht zelfs 100, dat lijkt me echt een ingecalculeerd risico wat je moet nemen. Minder is bijna onmenselijk.quote:● Begrafenissen: maximaal tien personen bij elkaar.
Primaquote:● Bars, cafés en restaurants: dicht, enkel afhaal- en bezorgdiensten.
● Kroegen: dicht, enkel afhaal- en bezorgdiensten.
Ik voorzie uitvoeringsproblemen, wie gaat dat controleren en hoe? Lijkt me bovendien weinig toevoegen.quote:● Hotels en B&B’s: enkel open voor mensen met een essentieel beroep.
Belachelijk. Ondernemers op kosten jagen, burgers irriteren voor zeer beperkt gewin.quote:● Winkels en diensten: enkel essentiële retail blijft open.
Kanquote:● Musea: gesloten.
Voor!quote:● Kantoor: enkel open voor mensen met een essentieel beroep.
Als uitgangspunt goed, maar niet meer dan dat.quote:● Reizen: blijf in eigen dorp/stad.
Logischquote:● Openbaar vervoer: vermijd gebruik van OV, maximale capaciteit is 25 procent.
Overleg is?quote:● Scholen en kinderopvang: tot code oranje open, bij code rood overleg.
Overleg is?quote:● Hoger onderwijs: online, open als fysiek onderwijs essentieel is. Bij code rood overleg.
Onmenselijk, ronduit belachelijk. Toont aan hoever deze mensen van de maatschappij af staan.quote:● Verpleeg- en verzorgingstehuizen: bezoek opgeschort.
Briljante postquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:14 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Anderhalve regel afstand houden
Neuh, dit team is altijd van de rigoureuze maatregelen geweest.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:16 schreef wpor het volgende:
Wel streng lijstje dit overigens, stuk strenger dan in maart / april.
Ze zetten vast hoog in om zo tot de gewenste middenweg te komen, gok ik.
Tja, het wordt de grootste crisis sinds de grootste WOII genoemd door Rutten. Als wij toen met een leger van parttimers de strijd waren aangegaan dan hadden wij nu allemaal Duits gesproken. Wij moeten problemen aanpakken waar ze zitten, bij dat zorgtuig dat de crisis inzet voor eigen geldelijk gewin. Bonus willen, salaris erbij.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is idd een schimmig beeld dat je schetst.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kunt niet thuis werken?quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:13 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Kijk eens aan. Moet nu 4 dagen per week naar kantoor maar heb geen essentieel beroep. Betaalde vakantie in de pijplijn?
Waarom blijven mensen dat zo raar vinden, we zitten niet allemaal 40 uur naar een scherm te staren.quote:
Zijn de tegenhanger van viruswaanzin wat mij betreft. Extremen heb je altijd en ergens daar tussenin ligt de beste weg.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Neuh, dit team is altijd van de rigoureuze maatregelen geweest.
Uhu,twee weken.............quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja maar wel twee weken.
Liever twee weken een teringharde lockdown dan elke 2 weken een nieuw setje lafhartige maatregelen dat amper resultaat heeft, om vervolgens weer een nieuw setje vrijheidsbeperkingen opgelegd te krijgen.
Ben nu gedetacheerd bij een overheidsorganisatie waar met vertrouwelijke papieren wordt gewerkt, en dat kan helaas niet mee naar huis. Thuiswerken is helaas niet mogelijk, dit in tegenstelling tot de vorige opdrachtgever (dát was een heerlijke tijd!)quote:
Doe ff normaal man, je zou een weekje mee moeten lopen op zo'n Covid afdeling en dan mensen die opknappen door de goede zorg uit het niets zien doodgaan. Waarschijnlijk zit je meteen een half jaar overspannen thuis daarna.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:18 schreef maan_man het volgende:
[..]
Tja, het wordt de grootste crisis sinds de grootste WOII genoemd door Rutten. Als wij toen met een leger van parttimers de strijd waren aangegaan dan hadden wij nu allemaal Duits gesproken. Wij moeten problemen aanpakken waar ze zitten, bij dat zorgtuig dat de crisis inzet voor eigen geldelijk gewin. Bonus willen, salaris erbij.
Gewoon een groot tentenkamp naast de zorginstelling en 16 uur werken en 8 uur rusten. Zo beteugelen wij de grootste crisis sinds WOII. En deserteren, dan 10 jaar opsluiten. Zo pak je een crisis aan. Een niet met dat divagedrag van de zorgverleners. Wij hebben een aantal weken hard gewerkt, wij zijn nog niet hersteld van onze inspanningen van de eerste golf. Bah, wat een volk. En dan is er ook nog capaciteit voor kankerbehandelingen.
Behalve dan dat zij bij VWS een voet tussen de deur hebben...quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zijn de tegenhanger van viruswaanzin wat mij betreft. Extremen heb je altijd en ergens daar tussenin ligt de beste weg.
Maar gaat het kabinet er een harde garantie bij geven dat het voor twee weken is? Dat lijkt me bij zo’n pakket eigenlijk wel noodzakelijk (zowel wegens maatschappelijke onrust als om economische redenen).quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja maar wel twee weken.
2weke is toch niet genoeg of bedoel je 2 maanden?quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja maar wel twee weken.
Garantie tot de voordeurquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar gaat het kabinet er een harde garantie bij geven dat het voor twee weken is? Dat lijkt me bij zo’n pakket eigenlijk wel noodzakelijk (zowel wegens maatschappelijke onrust als om economische redenen).
Maar dat heeft weer hele andere nadelen. Dat is lastig...
Mijn man heeft een kantoorbaan en werkt al vanaf maart fulltime thuis. Werk wat hij op kantoor zou moeten doen, zoals printen, post e.d., wordt door een vaste groep mensen gedaan, op kantoor. Vergaderingen, overleg gaat via internet.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:19 schreef Mr.Sandman het volgende:
Waarom blijven mensen dat zo raar vinden, we zitten niet allemaal 40 uur naar een scherm te staren.
Ze denken zelf wel dat ze inmiddels op die stoel zitten volgens mij, ja.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
wie zijn ze, dat redteam is nu een officieel orgaan?
#pushmeldinggenotquote:Concept-coronapakket: strengere maatregelen horeca, amateursport en ov
De extra coronamaatregelen die het kabinet voorbereidt, zullen vooral de horeca, amateursport en het openbaar vervoer raken. Uit de concept-maatregelen blijkt een verbod op alle amateur-teamsporten boven de 18 jaar en mag het ov alleen voor noodzakelijke reizen worden gebruikt. Aan de maatregelen wordt nog gesleuteld. Of de horeca helemaal dicht moet of de openingstijden worden beperkt, is nog onderwerp van discussie.
Dat melden bronnen aan de politieke redactie van het RTL Nieuws. De maatregelen zijn erop gericht om contacten en reisbewegingen van mensen te beperken, zodat het aantal besmettingen verder wordt teruggebracht. Dit is de laatste fase vóór een nieuwe intelligente lockdown, aldus ingewijden.
Blijf thuis
Volgens bronnen wordt het devies voor heel Nederland: beperk je contacten en blijf thuis. Hou je contacten het liefst beperkt tot het eigen huishouden. Dat betekent ook dat de oproep om thuis te werken nog duidelijker gaat worden. Wie geen vitaal beroep heeft, wordt gevraagd om thuis te werken. Het openbaar vervoer wordt, net als eerder dit jaar, alleen voor noodzakelijke reizen.
De maximale gezelschapsgrootte is al teruggegaan naar maximaal vier personen, maar die regel gaat straks ook in de buitenlucht gelden. Wie gaat hardlopen of met mensen naar het terras gaat, mag dat dus met maximaal vier mensen doen. De regels voor thuis blijven zoals ze zijn: daar mogen maximaal drie mensen uitgenodigd worden.
Scholen blijven open
Er wordt vandaag en morgen nog aan het coronapakket gesleuteld. In de huidige plannen blijven de scholen, zowel het basis- als middelbaar onderwijs, open. Dat geldt voorlopig ook voor de sportscholen.
Daarnaast wordt er gedacht aan een beperking van de openingstijden van de avondwinkels. Er liggen meerdere varianten op tafel; eerdere sluiting of sluiting alleen op weekenddagen.
Horeca beperkt, discussie over mondkapjesplicht
Over de horeca wordt nog gesproken. Zeker lijkt dat de openingstijden er flink beperkt zullen worden, maar volgens ingewijden ligt een volledige sluiting uitdrukkelijk op tafel. Volgens ingewijden geven de besmettingscijfers geen aanleiding daarover optimistisch te zijn.
Ook over een mondkapjesplicht zal vanavond en morgen nog uitgebreid worden gesproken. Verschillende burgemeesters gaven vorige week al aan dat graag te willen, maar volgens ingewijden is het juridisch ingewikkeld om zo'n plicht te regelen. Ook duurt het wekenlang om zo'n plicht in te voeren.
Als Rutte verstandig is dan noemt hij geen datums meer, maar grenzen aan besmettingen en bezette ziekenhuis- en IC-bedden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar gaat het kabinet er een harde garantie bij geven dat het voor twee weken is? Dat lijkt me bij zo’n pakket eigenlijk wel noodzakelijk (zowel wegens maatschappelijke onrust als om economische redenen).
Het heeft vooral economisch een ongekende impact, en juridisch ook de nodige haken en ogen zoals je al stelde.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ah ja het red team weer met een totaal onrealistisch lijstje waar niemand op zich te wachten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Precies, kantoorwerk. Ik werk met machines groter dan mijn huiskamer, blijkt lastig mee te nemen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn man heeft een kantoorbaan en werkt al vanaf maart fulltime thuis. Werk wat hij op kantoor zou moeten doen, zoals printen, post e.d., wordt door een vaste groep mensen gedaan, op kantoor. Vergaderingen, overleg gaat via internet.
tekent wel weer de chaos in ons land dat zulke mensen omhoog komen vallenquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze denken zelf wel dat ze inmiddels op die stoel zitten volgens mij, ja.
Extreem clubje is dat.
Ben ik zorgmedewerker? Dus hoe ik zou regeren is minder relevant. Als van mijn beroepsgroep een extra inspanning zo worden gevraagd tijdens de grootste crisis sinds WOII, dan zou ik de situatie niet misbruiken om er zelf beter van de worden en er vol voor gaan.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Doe ff normaal man, je zou een weekje mee moeten lopen op zo'n Covid afdeling en dan mensen die opknappen door de goede zorg uit het niets zien doodgaan. Waarschijnlijk zit je meteen een half jaar overspannen thuis daarna.
quote:De maximale gezelschapsgrootte is al teruggegaan naar maximaal vier personen, maar die regel gaat straks ook in de buitenlucht gelden. Wie gaat hardlopen of met mensen naar het terras gaat, mag dat dus met maximaal vier mensen doen. De regels voor thuis blijven zoals ze zijn: daar mogen maximaal drie mensen uitgenodigd worden.
Ja, beter nog drie maanden aankloten en kijken hoe onze ziekenhuizen langzaam overstromen, niet waar?quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:25 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ah ja het red team weer met een totaal onrealistisch lijstje waar niemand op zich te wachten.
Lekker iedereen weer opsluiten dat vinden ze altijd een goed idee.
Het tij keert instantaan. Het keert of het keert niet. Dat gaat geen tijd overheen zitten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:06 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gaat het kabinet nog 1 of 2 weken aarzelen, gebeurt het daarna alsnog, alleen is 2 weken dan niet meer genoeg om het tij te keren.
Dat klinkt als een essentiëel beroep. Of kan dat werk gewoon stopgezet worden?quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:21 schreef MissionPhailed het volgende:
Ben nu gedetacheerd bij een overheidsorganisatie waar met vertrouwelijke papieren wordt gewerkt, en dat kan helaas niet mee naar huis. Thuiswerken is helaas niet mogelijk, dit in tegenstelling tot de vorige opdrachtgever (dát was een heerlijke tijd!)
Opnieuw een laf compromis op komst dus.quote:
Misschien maar het bestaat veelal uit deskundigen en geen idioten. Hetgeen zij anderhalve maand al voorstelden aan matregelen is inmiddels allang realiteit.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze denken zelf wel dat ze inmiddels op die stoel zitten volgens mij, ja.
Extreem clubje is dat.
Sorry, maar dan heb je er weinig van begrepen. Dat is allemaal veel te abstract. Mensen hebben duidelijkheid nodig en weten waar ze aan toe zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:24 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Als Rutte verstandig is dan noemt hij geen datums meer, maar grenzen aan besmettingen en bezette ziekenhuis- en IC-bedden.
Het alternatief is dat zo'n nachtclubeigenaar op 1 september boos is dat ie niet open mag.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Sorry, maar dan heb je er weinig van begrepen. Dat is allemaal veel te abstract. Mensen hebben duidelijkheid nodig en weten waar ze aan toe zijn.
En zelfs “op 19 oktober gaan we evalueren en dan hoort u van ons” is begrijpbaarder voor de mensen dan een getal op een Dashboard waar ook nog eens de nodige kritiek op is (want dat is wat je dan natuurlijk gaat krijgen, krijg je dat gezeik over pcr-testen weer, of verschillende waardes tussen lcps en Nice.)
Nee niet dus.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:10 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Tot nu toe heeft het Redteam de hele tijd gelijk gehad dat de maatregelen onvoldoende waren.
Vandaar dus zo'n Ierland kaart nodig.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Sorry, maar dan heb je er weinig van begrepen. Dat is allemaal veel te abstract. Mensen hebben duidelijkheid nodig en weten waar ze aan toe zijn.
En zelfs “op 19 oktober gaan we evalueren en dan hoort u van ons” is begrijpbaarder voor de mensen dan een getal op een Dashboard waar ook nog eens de nodige kritiek op is (want dat is wat je dan natuurlijk gaat krijgen, krijg je dat gezeik over pcr-testen weer, of verschillende waardes tussen lcps en Nice.)
lol watquote:Maar als de besmettingscijfers de komende uren niet fors teruglopen, is de kans groot dat de horeca in ieder geval twee weken op slot moet.
Beter doen ze iets aan de capaciteit.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:27 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ja, beter nog drie maanden aankloten en kijken hoe onze ziekenhuizen langzaam overstromen, niet waar?
Machines noem ik niet echt een kantoorbaan. Drukker of zo zie ik niet als een kantoorbaantje.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:25 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Precies, kantoorwerk. Ik werk met machines groter dan mijn huiskamer, blijkt lastig mee te nemen.
Wanneer niet dan? Ik ben geen fanboy van extremisten linksom of rechtsom, maar zo'n zware lockdown voor beperkte tijd spreekt me meer aan dan de relatief zachte kabinetsaanpak, die naar mijn idee toch teveel achter de feiten aanlopen en achter de bewegingen van het virus aanlopen in plaats van andersom..quote:
Je loopt 50 jaar achter denk ik. Om specifieker te zijn, ik werk met robots zoals je bijvoorbeeld ziet bij het fabriceren van auto's. Ik ben 50% op kantoor, 50% werkplaats. Het kantoordeel kan thuis.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Machines noem ik niet echt een kantoorbaan. Drukker of zo zie ik niet als een kantoorbaantje.
Maar niet de kerken benoemen natuurlijk. Dat ze in Barendrecht gewoon weer met 250 personen zaten te zingen, boeie, want partijen als het CDA en CU zullen hun eigen achterban toch niet teleurstellen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:31 schreef kol7680 het volgende:
Horeca beperkt, discussie over mondkapjesplicht
Over de horeca wordt nog gesproken. Zeker lijkt dat de openingstijden er flink beperkt zullen worden, maar volgens ingewijden ligt een volledige sluiting uitdrukkelijk op tafel. Volgens ingewijden geven de besmettingscijfers geen aanleiding daarover optimistisch te zijn.
Misschien stomme vraag maar hoe willen ze dit eigenlijk gaan handhaven als mensen gewoon de trein of bus in gaan?quote:Het openbaar vervoer wordt, net als eerder dit jaar, alleen voor noodzakelijke reizen.
Eerder dit jaar werd het ook niet gehandhaafd.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Misschien stomme vraag maar hoe willen ze dit eigenlijk gaan handhaven als mensen gewoon de trein of bus in gaan?
Het is onderdeel van een project dat al twee jaar vertraging heeft opgelopen, dus twee extra weken kunnen er nog wel bij vind ik. Het is geen essentieel werk in die zin dat het vóór een bepaald tijdstip gedaan moet worden. Komt neer op wegwerken van achterstanden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat klinkt als een essentiëel beroep. Of kan dat werk gewoon stopgezet worden?
Wat mijn man doet heeft ook wel te maken met persoonlijke, vaak vertrouwelijke informatie, maar hij zit boven. Ik krijg daar niks van mee. Is overigens werk wat niet stilgelegd kan worden.
Niet. In maart gewoon gereist.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Misschien stomme vraag maar hoe willen ze dit eigenlijk gaan handhaven als mensen gewoon de trein of bus in gaan?
quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:28 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Opnieuw een laf compromis op komst dus.
Niet denk ik. Zeker gezien het feit dat de definitie van noodzakelijke reis niet vast staat. Is een ernstig zieke moeder bijvoorbeeld een noodzakelijke reis?quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Vanavond?quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:36 schreef trein2000 het volgende:
Televaag meldt horeca om 18 uur dicht
Ja, dat wordt wel gezien als noodzakelijk.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet denk ik. Zeker gezien het feit dat de definitie van noodzakelijke reis niet vast staat. Is een ernstig zieke moeder bijvoorbeeld een noodzakelijke reis?
Rennen naar de coffeeshop!quote:
Waarom toch altijd die nergens op gebaseerde claims.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dit zet toch geen zoden aan de dijk wanneer je middelbare scholen open laat. Dan verzuip je alleen de horeca voor niks.
Lekker als je een restaurant hebt, dan ga je dicht voordat je echt geld kan verdienen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:36 schreef trein2000 het volgende:
Precies, maar wel met minder capaciteit gaan rijden dus lekker druk. Dit is wel weer heel erg vrijblijvend allemaal. #Team Red Teamquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet denk ik. Zeker gezien het feit dat de definitie van noodzakelijke reis niet vast staat. Is een ernstig zieke moeder bijvoorbeeld een noodzakelijke reis?
Door wie? Waar staat dat? Want dat is mijn punt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:37 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja, dat wordt wel gezien als noodzakelijk.
Bij de eerste lockdown werkte het ook gewoon op deze manier.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Precies, maar wel met minder capaciteit gaan rijden dus lekker druk. Dit is wel weer heel erg vrijblijvend allemaal. #Team Red Team
Ja want de algehele tendens is ook echt nog vergelijkbaar met toen, mensen hebben inmiddels niet gewoon massaal schijt en doen lekker waar ze zelf zin in hebben.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
Bij de eerste lockdown werkte het ook gewoon op deze manier.
Wanneer is dat gebeurd en wat wordt daarmee bedoeld? Maar 4 personen in een kroeg of restaurant of per tafeltje?quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:31 schreef kol7680 het volgende:
De maximale gezelschapsgrootte is al teruggegaan naar maximaal vier personen,
Het is gewoon de lockdown van maart/april met het enige verschil dat de scholen open blijvenquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:38 schreef Confetti het volgende:
Dit alles klinkt als een lockdown die geen lockdown genoemd mag worden. Goede zaak.
RIP horecaquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:36 schreef trein2000 het volgende:
Gaat natuurlijk om bewegingen te beperken niet om risico op besmetting in het OV.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:39 schreef Vasilevski het volgende:
Dat is toch raar, ik lees hier toch steeds van de Fok-virologen en RedTeam-discipelen dat mondkapjes anderen beschermen als iedereen ze draagt. In het ov draagt iedereen mondkapjes, dus waarom zou je dat moeten beperken? Het risico op besmetting zou daar nihil moeten zijn. Of zouden al die besmettingen komen van die paar mongolen die ruzie schoppen met conducteurs en buschauffeurs?
Ja zeg dan 'per die dag'.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Lekker als je een restaurant hebt, dan ga je dicht voordat je echt geld kan verdienen.
Goeie bron man.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja want de algehele tendens is ook echt nog vergelijkbaar met toen, mensen hebben inmiddels niet gewoon massaal schijt en doen lekker waar ze zelf zin in hebben.
Want? Welke resultaten hebben we met dat uurtje vroeger van paar weken terug of zelfs de huidige maategelen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:37 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waarom toch altijd die nergens op gebaseerde claims.
In grote lijnen wel ja.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:40 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Het is gewoon de lockdown van maart/april met het enige verschil dat de scholen open blijven
Omdat het niet om de besmettingen in het OV gaat, maar om het beperken van de mobiliteit van mensen, en dus de mogelijkheid om met mensen in contact te komen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:39 schreef Vasilevski het volgende:
Dat is toch raar, ik lees hier toch steeds van de Fok-virologen en RedTeam-discipelen dat mondkapjes anderen beschermen als iedereen ze draagt. In het ov draagt iedereen mondkapjes, dus waarom zou je dat moeten beperken? Het risico op besmetting zou daar nihil moeten zijn. Of zouden al die besmettingen komen van die paar mongolen die ruzie schoppen met conducteurs en buschauffeurs?
Rip horeca en dan ga ik niet eens vaak uit eten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:38 schreef kol7680 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)noodzakelijke-reizen
Vanaf woensdagavond dus horeca dicht om 18.00 uir iedere dag.
RIP horeca.
Inderdaad.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Zwaar asociaal dit, sluit die zaken en compenseer gewoon fatsoenlijk .
Pff, dan moet je dus al om 10 uur in de ochtend naar de kroeg om jezelf te bezatten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:38 schreef kol7680 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)noodzakelijke-reizen
Vanaf woensdagavond dus horeca dicht om 18.00 uir iedere dag.
RIP horeca.
Mwah ze kunnen in ieder geval nog de lunchgasten ontvangenquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:41 schreef Jojoke het volgende:
Doe de horeca dan helemaal dicht. Tot 18 uur hebben ze toch ook niet veel aan?
Het is toch allang duidelijk dat de overheid al vanaf het begin geen idee heeft waar ze mee bezig zijn?quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:37 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waarom toch altijd die nergens op gebaseerde claims.
lunch is the new dinnerquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:41 schreef Jojoke het volgende:
Doe de horeca dan helemaal dicht. Tot 18 uur hebben ze toch ook niet veel aan?
Vraag mij hoe nu verdeling besmetting thuis op een feestje/diner of in een kroeg/restaurant is.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:41 schreef kol7680 het volgende:
[..]
RIP horeca. Dit is de doodsteek voor ze.
10 uur is nog rijkelijk laatquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Pff, dan moet je dus al om 10 uur in de ochtend naar de kroeg om jezelf te bezatten.
Komt wel goed joh, sluiting is maar max voor een halfjaar of zoquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Zwaar asociaal dit, sluit die zaken en compenseer gewoon fatsoenlijk .
Dat was toch al zo de afgelopen twee weken?quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:42 schreef Tijn het volgende:
Maximale groepsgrootte van 30 zonder uitzonderingen... betekent dat theaters dicht? Ik kan me niet voorstellen dat een beetje zaal break-even kan draaien met zo weinig publiek.
quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:41 schreef VoMy het volgende:
[..]
Goeie bron man.
OV-gebruik is stukken lager dan vorig jaar maarja, dat is niet onderdeel van het stokpaardje dat iedereen schijt heeft.
Zoiets?quote:Dat blijkt uit onderzoek van EenVandaag onder ruim 26.000 leden van het opiniepanel naar het draagvlak voor de nieuwe coronaregels die dinsdag ingingen. 17 procent van de deelnemers geeft aan zich niet zo streng aan de regels te gaan houden. Bijna de helft daarvan zegt zich zelfs bijna niet of helemaal niet aan de coronaregels te houden.
https://www.ad.nl/binnenl(...)t-iets-mis~aca1bb5b/
Dit ja. Horeca houdt zich prima aan de regels.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Vraag mij hoe nu verdeling besmetting thuis op een feestje/diner of in een kroeg/restaurant is.
Denk dat je nog beter in een restaurant kan zitten die zich goed aan de regels houdt.
Ja, hoe vroeger ze de kroegen sluiten, hoe minder tijd er overblijft om thuis te werkenquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Pff, dan moet je dus al om 10 uur in de ochtend naar de kroeg om jezelf te bezatten.
Dus geen betaalde vakantie, want je kunt het kantoorwerk thuis doen. En met hoeveel mensen werk je in de werkplaats? Als je grotendeels alleen staat, lijkt me dat geen enkel probleem.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:33 schreef Mr.Sandman het volgende:
Je loopt 50 jaar achter denk ik. Om specifieker te zijn, ik werk met robots zoals je bijvoorbeeld ziet bij het fabriceren van auto's. Ik ben 50% op kantoor, 50% werkplaats. Het kantoordeel kan thuis.
Dat denk ik ook, ik vind het wel sneu dat de horeca nu weer voornamelijk de lul is en er niets wordt gedaan achter de voordeur. Flikker er dan ook gewoon een avondklok tegenaan...quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Vraag mij hoe nu verdeling besmetting thuis op een feestje/diner of in een kroeg/restaurant is.
Denk dat je nog beter in een restaurant kan zitten die zich goed aan de regels houdt.
Morgen met koeienletters in de T: "Tosti mag nog wel. Dik driegangenmenu niet"quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:42 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mwah ze kunnen in ieder geval nog de lunchgasten ontvangen
Denk vooral bibliotheken en gebouwen die een uitzonderingen hadden gekregen, ik was laatst even in Almere daar mochten er volgens mij nog 400 mensen in.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:42 schreef Tijn het volgende:
Maximale groepsgrootte van 30 zonder uitzonderingen... betekent dat theaters dicht? Ik kan me niet voorstellen dat een beetje zaal break-even kan draaien met zo weinig publiek.
Zo’n beetje elke gemeente heeft uitzonderingen gegeven aan de wat grotere theaters.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:43 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat was toch al zo de afgelopen twee weken?
Nee, je bent gewoon aan het zeiken over dat de scholen dichtblijven en dat de maatregelen daarom niets gaan uithalen terwijl dat een nergens op gebaseerde claim is. Hinderlijk irritant gedrag.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Want? Welke resultaten hebben we met dat uurtje vroeger van paar weken terug of zelfs de huidige maategelen.
Het is gewoon laag fruit.
Aangezien het geen straf is zou ik niet weten wat dit ermee te maken heeft.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:43 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Dit ja. Horeca houdt zich prima aan de regels.
Dat.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:43 schreef kol7680 het volgende:
Zo voorspelbaar dat het kabinet de horeca maar weer de nek om draait. Ik verwacht felle protesten uit die hoek en terecht.
en vergeet Mohammed en Fatima niet he... aldus Wildersquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:45 schreef Benny het volgende:
[..]
Dat.
De boeren, jongeren en horeca hebben het helemaal gedaan dit jaar
Je kan daar in ieder geval nog aan take-away doen. De cafés zullen vast meer balen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Lekker als je een restaurant hebt, dan ga je dicht voordat je echt geld kan verdienen.
natuurlijk geldt dit.... dat lijkt me ook logisch.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:45 schreef Pvt.Webster het volgende:
Zouden ze daarom horeca niet helemaal dicht gooien? Hoeven ze minder te compenseren?
Horeca maatregelen zijn wel tijdelijk lees ik vanuit meeste media ofniet?
OV-bewegingen liggen gewoon stukken lager dan je kunt verwachten in deze tijd bij normaal gedrag. Daar doet een of andere peiling bijzonder weinig aan.quote:
Oh, maar die hebben het al tig jaar gedaan volgens hemquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
en vergeet Mohammed en Fatima niet he... aldus Wilders
ook hier geldt: het is geen straf, dus ik snap dit nietquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:45 schreef Benny het volgende:
[..]
Dat.
De boeren, jongeren en horeca hebben het helemaal gedaan dit jaar
Dat is wel mijn vermoeden, ja. Als ze de horeca beperken, moeten ze alsnog hun eigen broek ophouden. Als ze helemaal dicht moeten zal de staat over de brug moeten komen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:45 schreef Pvt.Webster het volgende:
Zouden ze daarom horeca niet helemaal dicht gooien? Hoeven ze minder te compenseren?
Alle maatregelen zijn tijdelijk. De hele pandemie is tijdelijk.quote:Horeca maatregelen zijn wel tijdelijk lees ik vanuit meeste media ofniet?
Willen we meer of minder zieke Marokkanen?quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:47 schreef Benny het volgende:
[..]
Oh, maar die hebben het al tig jaar gedaan volgens hem
Haha verkeerde woordkeuze. Bedoelde kort, weekje of 2 voor nu.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is wel mijn vermoeden, ja. Als ze de horeca beperken, moeten ze alsnog hun eigen broek ophouden. Als ze helemaal dicht moeten zal de staat over de brug moeten komen.
[..]
Alle maatregelen zijn tijdelijk. De hele pandemie is tijdelijk.
Hoezo geen straf? Die mensen wordt hun levenswerk afgepakt. Je hoeft de tv maar aan te doen of je ziet wel een emotionele restauranthouder met het handen in het haarquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ook hier geldt: het is geen straf, dus ik snap dit niet
Het is ook niet gezegd dat er niet alsnog een ruimere compensatie voor ze tegenover staat he... misschien kondigen ze dat morgen ook aanquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:48 schreef trein2000 het volgende:
Zwaar aso richting horeca dit. Doe dan de tent dicht met bijbehorende compensatie. Dit is gewoon ondernemers kapot maken zo.
Ons hele bestaan is tijdelijkquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is wel mijn vermoeden, ja. Als ze de horeca beperken, moeten ze alsnog hun eigen broek ophouden. Als ze helemaal dicht moeten zal de staat over de brug moeten komen.
[..]
Alle maatregelen zijn tijdelijk. De hele pandemie is tijdelijk.
Die overigens wel heel erg veel weg heeft van de 'intelligente lockdown' van maart.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:28 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Opnieuw een laf compromis op komst dus.
Als je dit idd niet snapt dan begrijp je het echt niet idd.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:49 schreef Benny het volgende:
[..]
Hoezo geen straf? Die mensen wordt hun levenswerk afgepakt. Je hoeft de tv maar aan te doen of je ziet wel een emotionele restauranthouder met het handen in het haar
omdat het geen straf is, maar een maatregeln. Als ze iets anders hadden gedaan waren de maatregelen niet anders.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:49 schreef Benny het volgende:
[..]
Hoezo geen straf? Die mensen wordt hun levenswerk afgepakt. Je hoeft de tv maar aan te doen of je ziet wel een emotionele restauranthouder met het handen in het haar
Ditquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:48 schreef trein2000 het volgende:
Zwaar aso richting horeca dit. Doe dan de tent dicht met bijbehorende compensatie. Dit is gewoon ondernemers kapot maken zo.
Ow je bevestigd nogmaals dat je het echt niet begrijpt. Totaal geen verstand van handel bedrijven dus...quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
omdat het geen straf is, maar een maatregeln. Als ze iets anders hadden gedaan waren de maatregelen niet anders.
2 weken? Welnee, het maatregelenpakket dat we nu hebben mocht niet eens de 2 weken afwachten. De omhooggevallen wannabe's van het #Redteam staan vanaf de start al klaar om voor meer en strengere maatregelen te pleiten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:48 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Haha verkeerde woordkeuze. Bedoelde kort, weekje of 2 voor nu.
Laten we het hopen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:49 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is ook niet gezegd dat er niet alsnog een ruimere compensatie voor ze tegenover staat he... misschien kondigen ze dat morgen ook aan
Feitelijk hebben ze 90% al kapot gemaakt. Ze zullen echter pas omvallen als de uitgestelde belastingen betaald moeten worden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:48 schreef trein2000 het volgende:
straf krijg je als je iets doet wat niet mag.... de horeca doet in principe niks verkeerd, dus is het geen straf.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:51 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Ow je bevestigd nogmaals dat je het echt niet begrijpt. Totaal geen verstand van handel bedrijven dus...
Het is een strafquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
omdat het geen straf is, maar een maatregeln. Als ze iets anders hadden gedaan waren de maatregelen niet anders.
Huren een op een overnemen op vertoon huurcontract. Bij pand in eigendom het gemiddelde van omliggende tenten met vergelijkbaar formaat.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:51 schreef TheVulture het volgende:
Hoe zou je horeca makkelijk kunnen compenseren? Lonen zijn al voor 90% afgedekt geloof ik toch? Zou je ze qua omzet tegemoet kunnen komen, gebaseerd op dezelfde periode vorig jaar?
Waarom niet alleen de eenmanszaakjes dicht en die fatsoenlijk compenseren en de restaurants en grotere bars en zalencentra door laten gaan, met in acht neming van de maatregelen tot 22.00 uur.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
natuurlijk geldt dit.... dat lijkt me ook logisch.
Het is geen straf maar een maatregel.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:52 schreef Benny het volgende:
[..]
Het is een straf
Ik zit met een veiliger gevoel in een restaurant dan dat ik in de Action loop. Elke keer wordt de horeca gepakt, terwijl ej over de koppen in de Action kan lopen. Het is er nog nooit zo chaotisch geweest, terwijl de horeca een boete krijgt als ze -als het ware- 3 minuten later sluiten. Dat is gewoon straffen en ondernemertje pesten.
Dat is al afgebouwd naar maximaal 80%quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:51 schreef TheVulture het volgende:
Hoe zou je horeca makkelijk kunnen compenseren? Lonen zijn al voor 90% afgedekt geloof ik toch? Zou je ze qua omzet tegemoet kunnen komen, gebaseerd op dezelfde periode vorig jaar?
Dat lijkt me zowel oneerlijk als arbitrair.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom niet alleen de eenmanszaakjes dicht en die fatsoenlijk compenseren en de restaurants en grotere bars en zalencentra door laten gaan, met in acht neming van de maatregelen tot 22.00 uur.
Nou dan moet ie weer naar 90. Zo simpel is het dan ook wel weer.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:53 schreef groenen het volgende:
[..]
Dat is al afgebouwd naar maximaal 80%
Een splitsing tussen natte horeca en eethoreca kan ik me nog voorstellen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:54 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat lijkt me zowel oneerlijk als arbitrair.
quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is geen straf maar een maatregel.
Bezorgen en afhalen mag nog wel, net zoals in maart.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:42 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Rip horeca en dan ga ik niet eens vaak uit eten.
Hoe zit het met snackbars en dergelijke?
Dat zou dan nog wat redelijker zijn idd.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een splitsing tussen natte horeca en eethoreca kan ik me nog voorstellen.
Op zich ben ik dat wel met je eens, maar in de horeca zit je wel al met plukjes mensen bij elkaar, terwijl je een tripje naar de Action al vaak in je eentje maakt, dus de kans op besmetting is dan in feite minder. Tenzij je als Henk en Ingrid je koters meeneemt omdat ze een uitje wel verdiend hebben...quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:52 schreef Benny het volgende:
[..]
Het is een straf
Ik zit met een veiliger gevoel in een restaurant dan dat ik in de Action loop. Elke keer wordt de horeca gepakt, terwijl ej over de koppen in de Action kan lopen. Het is er nog nooit zo chaotisch geweest, terwijl de horeca een boete krijgt als ze -als het ware- 3 minuten later sluiten. Dat is gewoon straffen en ondernemertje pesten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |