abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195589981

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!
blablablabla
pi_195589993
Wel door het slotje posten maar geen nieuw topic openen, oh oh :(
(grapje hoor)
blablablabla
pi_195590008
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eh? Als je niet 3x per dag eet is de kans nogal groot dat je zorg nodig gaat hebben.
Mee eens, al is wat je eet ook wel belangrijk in de Coronadiscussie. Sommige mensen kunnen bepaalde dingen misschien beter skippen voor een stevige portie gebakken lucht gezien hun gezondheidssituatie.
blablablabla
pi_195590025
quote:
10s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:12 schreef Elan het volgende:
Wel door het slotje posten maar geen nieuw topic openen, oh oh :(
(grapje hoor)
Huh? Oh...oops! Sorry! Ik vergeet wel eens dat mods nog kunnen posten in een gesloten topic :D

De eerste keer dat het gebeurde dacht ik dat ik FOK! gesloopt had ;)
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:14:33 #5
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195590030
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:07 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

En toch wordt er ook structureel bezuinigd.
Toch zien we dat op geen enkele post terug.

Bron:
https://opendata.cbs.nl/s(...)ble?ts=1602511774345
pi_195590032
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ach jeetje.. is daar hulp voor, vanuit voedselbank ofzo?
Er gaan geluiden op dat scholen ze wellicht gratis beschikbaar zouden kunnen stellen. Er zijn ook wel scholen die dat doen, inderdaad. En inderdaad, zoals Tijger_M zegt, als je zo'n doos vult voor voedselbanken kunnen deze produkten daar ook heel goed in.

En ik zal mijn dochter ook instrueren daar bij haar vriendinnen scherp op te zijn en deze dan te helpen als het nodig is. Kopen wij wel wat pakjes extra.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195590047
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:13 schreef Elan het volgende:

[..]

Mee eens, al is wat je eet ook wel belangrijk in de Coronadiscussie. Sommige mensen kunnen bepaalde dingen misschien beter skippen voor een stevige portie gebakken lucht gezien hun gezondheidssituatie.
Uiteraard maar het advies is en blijft om 3x per dag een maaltijd te gebruiken zelfs als je wilt afvallen ;)
pi_195590065
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ach jeetje.. is daar hulp voor, vanuit voedselbank ofzo?
Mijn supermarkt heeft soms acties waarbij je boodschappen 'erbij' kunt kopen voor de voedselbank, dan kun je kiezen uit dingen waar veel vraag naar is. Laatste keer heb ik er maandverband en kattenvoer bij gedaan :@
Tap tap tap
pi_195590067
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er gaan geluiden op dat scholen ze wellicht gratis beschikbaar zouden kunnen stellen. Er zijn ook wel scholen die dat doen, inderdaad. En inderdaad, zoals Tijger_M zegt, als je zo'n doos vult voor voedselbanken kunnen deze produkten daar ook heel goed in.

En ik zal mijn dochter ook instrueren daar bij haar vriendinnen scherp op te zijn en deze dan te helpen als het nodig is. Kopen wij wel wat pakjes extra.
Goed plan. Ga ik ook doen. ^O^
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:18:46 #10
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195590106
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:14 schreef VoMy het volgende:

[..]

Toch zien we dat op geen enkele post terug.
[ afbeelding ]

Bron:
https://opendata.cbs.nl/s(...)ble?ts=1602511774345
Omdat de zorg in totaal elk jaar duurder wordt door de vergrijzing? Dan boeken ze dat weg door op iets te bezuinigen.
pi_195590108
Van de 6800 positieve testen zijn er 2000 meer dan een week oud. Hoe dan?

En hoe kan Aboutaleb nou besmet raken? Hij houdt zich toch netjes aan alle maatregelen?
pi_195590126
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:18 schreef mir1986 het volgende:

En hoe kan Aboutaleb nou besmet raken? Hij houdt zich toch netjes aan alle maatregelen?
Hij misschien wel, maar anderen om hem heen misschien minder.
Tap tap tap
pi_195590130
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:18 schreef Momo het volgende:

[..]

Omdat de zorg in totaal elk jaar duurder wordt door de vergrijzing? Dan boeken ze dat weg door op iets te bezuinigen.
Niet door de vergrijzing. Door de telkens hogere salarissen van de artsen, internisten, apothekers. Hogere winsten van de verzekeraars en farmaceutische industrie.
pi_195590131
quote:

Volgens mij had je beide discussies hier al gevoerd.
pi_195590137
quote:

Volgens Geertje Wilders is het een Turkenvirus.
pi_195590141
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Uiteraard maar het advies is en blijft om 3x per dag een maaltijd te gebruiken zelfs als je wilt afvallen ;)
Vasten met tussenpozen waarin je niet eet is niet heel slecht voor je lijf hoor, zogenaamde IF principe. Je lichaam kan best een maaltijdje overslaan. Doe al jaren aan intermediate fasting, zeker als je met Corona de hele dag thuis zit te werken (of op FOK! natuurlijk) heb je ook niet zoveel voeding nodig om goed te blijven functioneren.
blablablabla
pi_195590156
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:20 schreef Randier het volgende:

[..]

Ik zou wel willen weten of we nu allemaal kopvoddentax moeten betalen van hem! ;)
pi_195590161
quote:

Binair denken, het eeuwige probleem van allerhande clowntjes hier op fok.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:21:25 #19
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195590163
[ quote]0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:03 schreef Elan het volgende: [..] https://nl.wikipedia.org/wiki/Menstruatie-armoede Kon me dat zo niet voorstellen. Maar is blijkbaar echt een ding, ook in Nederland. Maar volgens Dven hebben die mensen hun prioriteiten gewoon verkeerd, en waarschijnlijk is dat ook zo maar dan nog. [/quote] Cijfers liegen niet. Vorig jaar nog helder uiteengezet door het CBS. Mensen die in armoede leven of in de risicogroep verkeren roken en drinken bijvoorbeeld véél meer dan de mensen die niet in die groepen gerangschikt kunnen worden. Zelfde geldt voor leningen aangaan en het doen van andere budgettair onnodige of zelfs onverantwoordelijke zaken. Kan je zoals altijd hoog en laag springen maar de realiteit toont simpelweg anders aan. En ik stel dan niet eens dat het allemaal moedwillig met een fuck-you-wat-andere-kunnen-moet-ik-ook-hebben-mentaliteit is maar niet zelden blijkt dat er toch een hoop geld uitgaat aan zaken die misschien toch geen voorkeur zouden moeten hebben. Ook dit komt ook gewoon weer keer op keer naar voren. Bij alle statistieken en bij iedere workshop/cursus over armoede, omgaan met geld budgetteren en wat nog meer Maar als jij voor de bühne een toneelstukje wil blijven opvoeren dan is dat natuurlijk jouw goedrecht.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:21:35 #20
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_195590170
Zag vandaag eerste winkel met mondkapjesplicht. Een Leen Bakker met op de deur vriendelijk verzoek mondkapjes te dragen. Wou er een stoel halen maar heb geen mondkapjes bij, dus maar weer rechtsomkeer gemaakt. :+ Een stapel van die dingen binnen handbereik is tegenwoordig geen overbodige luxe!
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:21:54 #21
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195590177
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:20 schreef Randier het volgende:

[..]

En arme Henk en Ingrid die moeten er weer onder lijden :r
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195590222
quote:
11s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:21 schreef MissionPhailed het volgende:
Zag vandaag eerste winkel met mondkapjesplicht. Een Leen Bakker met op de deur vriendelijk verzoek mondkapjes te dragen. Wou er een stoel halen maar heb geen mondkapjes bij, dus maar weer rechtsomkeer gemaakt. :+ Een stapel van die dingen binnen handbereik is tegenwoordig geen overbodige luxe!
Ik gooi er maar standaard eentje in de tas.
Tap tap tap
pi_195590227
quote:
Klopt! Ik was van de week ook al blij dat mijn dochter er nog één op zak had. :')
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:23:46 #24
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195590230
quote:
Geen idee wat Ze in Nederland kosten. Ik heb over het algemeen een rugtas bij me met een x-aantal herbruikbare maar in de auto hebben we voor het gemak in ieder geval al een doos liggen met een stuk of 100 kapjes. Euro of 10?
pi_195590252
quote:
Beetje onhandig om als winkel dan niet gewoon een stapel van die wegwerpdingen te hebben liggen. Toch zonde van je klandizie.
pi_195590253
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:23 schreef Dven het volgende:

[..]

Geen idee wat Ze in Nederland kosten. Ik heb over het algemeen een rugtas bij me met een x-aantal herbruikbare maar in de auto hebben we voor het gemak in ieder geval al een doos liggen met een stuk of 100 kapjes. Euro of 10?
Ik heb wasbare gekocht, maar ik mis dat ijzeren stripje bij de neus.
Tap tap tap
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:26:00 #27
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195590277
Bandana bijhouden gaat ook altijd. En nu de koudere maanden eraan komen natuurlijk de sjaal mocht je toch ergens snel binnen willen springen.
pi_195590289
Is het nou zo dat die katoenen mondkapjes echt minder goed zijn? Of is dat bullshit? Ik vind die katoenen maskers vaak net wat knapper er uit zien.... al is dat compleet irrelevant als ze onveiliger blijken te zijn.
blablablabla
pi_195590291
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:26 schreef Dven het volgende:
Bandana bijhouden gaat ook altijd. En nu de koudere maanden eraan komen natuurlijk de sjaal mocht je toch ergens snel binnen willen springen.
Gewoon ouderwets even de bivakmuts op voordat je de winkel binnenstapt.
pi_195590295
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:24 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Hmm... ik ook, nog niet gebruikt. Daar zeg je wat.
Zou een ijzerdraadje uit een vuilniszaksluitstripdingetje (!) er doorheen geregen helpen?
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:27:30 #31
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195590304
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:24 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Zoeken naar een wasbare met stripje en filters? Kosten iets van 4 euro ofzo.
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:28:18 #32
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195590313
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

En dan bij de Gamma gaan shoppen voor wat inbrekersgereedschap.
pi_195590319
Zag vandaag een winkel met een papiertje op de deur: "Ook hier mondkapje gewenst, dankuwel". Ik wierp een kleine blik naar binnen en volgens mij droeg iedereen er eentje. Dit nog even in vergelijking met die foto uit Amerika met een briefje waarop een heel passief-agressief zeikverhaal stond om niet-dragers te 'shamen'.

Zou inderdaad beter zijn om 'gewenst' gedrag positief aan te moedigen. En inderdaad inhaken op het conformisme van mensen. "Driekwart van onze klanten draagt al een mondkapje, doet u ook mee?" (leugentje om bestwil).

Denk dat dat ook beter werkt dan een plicht en een donderpreek van Grapperhaus die zelf waarschijnlijk nog handen schudt als de camera's uit staan. Heb er persoonlijk geen moeite mee als iemand me vuil aankijkt als ik er niet eentje draag, het duurt toch al even om dat te constateren als je hun mond niet ziet.

quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:21 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik zou wel willen weten of we nu allemaal kopvoddentax moeten betalen van hem! ;)
Mondvoddentaks! :D

En ja inderdaad nog steeds dat idee dat je alleen besmet kunt worden als je je niet 'netjes' aan de regels houdt. Snappen mensen echt niet wat een respiratoir virus is?
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:28:48 #34
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195590321
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:26 schreef Elan het volgende:
Is het nou zo dat die katoenen mondkapjes echt minder goed zijn? Of is dat bullshit? Ik vind die katoenen maskers vaak net wat knapper er uit zien.... al is dat compleet irrelevant als ze onveiliger blijken te zijn.
in principe wel maar in die wegwerpmondkapjes heb je ook veel verschil in kwaliteit, ik zag laatst ergens dat het 4-80% kan helpen tegen verspreiding, afhankelijk van het type mondkapje
pi_195590323
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:27 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik heb stoffen met metalen stripjes, waren iets duurder dan 4 euro maar die hebben ook een filter

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2020 16:29:39 ]
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:30:44 #36
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195590357
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

Niet vergeten een extra kapje mee te nemen voor het geval je zo'n antimaskerterrorist voor je ziet lopen.

pi_195590358
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik heb stoffen met metalen stripjes, waren iets duurder dan 4 euro maar die hebben ook een filter
Toe maar, toe maar... ;)
pi_195590363
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:27 schreef Dven het volgende:

[..]

Bij mij kan er wel een filter in, maar hebben geen stripje -O-
Tap tap tap
pi_195590370
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:28 schreef Tarado het volgende:

[..]

in principe wel maar in die wegwerpmondkapjes heb je ook veel verschil in kwaliteit, ik zag laatst ergens dat het 4-80% kan helpen tegen verspreiding, afhankelijk van het type mondkapje
Ja maar katoenen kapjes (zonder filter) laten 95% virusmateriaal door en die wegwerp krengen die blauwe maar iets van 40-45 % dus dat is nog wel een overweging.

Al ben ik erg content met mijn for armor masker, voor wat het is natuurlijk, zit het prima :) .
blablablabla
pi_195590387
Maar het is toch ook niet de bedoeling mondkapjes te gebruiken die uit enkellaags katoen bestaan?
Tap tap tap
pi_195590395
ik kom momenteel gewoon in geen enkele winkel, boodschappen worden bezorgd.
Wat ik verder nodig heb, bestel ik wel online.

Dat scheelt ook weer een mondkapje opzetten, scheelt frustratie en irritatie
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195590397
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:26 schreef Dven het volgende:
Die mogen in Nederland in ieder geval niet in het ov. En als we naar een plicht in de winkel gaan zou het daar ook niet mogen.

Je ziet nu ook in andere landen dat ze daar strenger op worden, zowel het soort gezichtsbedekking als het correct dragen. Dus potentieel een boete als je even je neus vrijlaat.

Nog een hele goede reden om het vrijwillig te dragen en via gedragsbeïnvloeding het dragen richting de 75% te brengen.
pi_195590406
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:32 schreef CherryLips het volgende:
Maar het is toch ook niet de bedoeling mondkapjes te gebruiken die uit enkellaags katoen bestaan?
Nee, daarom hebben niet medische mondkapjes ook niet zoveel toegevoegde waarde, maar ziet men het toch als de heilige graal om uit deze crisis te komen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195590416
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:30 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Toe maar, toe maar... ;)
Ja, ik durf wel hoor, big spender enzo.
pi_195590417
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:26 schreef Elan het volgende:
Ik heb nu ook een katoenen mondkapje. Door deze adem je gewoon zoals je normaal doet. Bij de papieren voel je nog iets van belemmering. Beide zijn meer voor de show denk ik. Daarnaast is het voor sommige nog verdomd lastig om zo’n ding goed op te zetten. Veel onder de neus, of onder op de kin. :')
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:34:53 #46
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195590421
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:31 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja maar katoenen kapjes (zonder filter) laten 95% virusmateriaal door en die wegwerp krengen die blauwe maar iets van 40-45 % dus dat is nog wel een overweging.

Al ben ik erg content met mijn for armor masker, voor wat het is natuurlijk, zit het prima :) .
dit was het artikel, 6-80% dus afhankelijk van type mondmasker en materiaal

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS2213-2600(20)30352-0/fulltext
pi_195590427
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:32 schreef CherryLips het volgende:
Bestaat geen richtlijn voor, daarbij heeft een meerlaags katoenen mondkapje natuurlijk weinig zin gezien de textuur van het materiaal, het absorbeert gewoon het vocht van je adem dus in principe loop je binnen een paar minuten al je eigen virusdeeltjes uit te braken.
blablablabla
pi_195590428
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, ik durf wel hoor, big spender enzo.
Psies... beetje opscheppen met je fancy kapjes! :{w :P
pi_195590433
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:33 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nee, daarom hebben niet medische mondkapjes ook niet zoveel toegevoegde waarde, maar ziet men het toch als de heilige graal om uit deze crisis te komen.
Ik kan mij wel voorstellen dat het helpt als iemand hard niest. Dan belandt de inhoud van de neus in het mondkapje en niet verspreid in een straal van 10 meter.
pi_195590445
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:34 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Ik heb nu ook een katoenen mondkapje. Door deze adem je gewoon zoals je normaal doet. Bij de papieren voel je nog iets van belemmering. Beide zijn meer voor de show denk ik. Daarnaast is het voor sommige nog verdomd lastig om zo’n ding goed op te zetten. Veel onder de neus, of onder op de kin. :')
De mooiste zag ik de AH afgelopen zaterdag, een dame die met een mondkapje op boodschappen doet en dan het mondkapje omlaag trekt om wat te zeggen tegen haar man de 3 meter verderop stond. Ja, die had het wel goed begrepen :|W
pi_195590450
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

dit was het artikel, 6-80% dus afhankelijk van type mondmasker en materiaal

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS2213-2600(20)30352-0/fulltext
Ik hoop dat je kapjes van betere kwaliteit zijn dan je linkjes... :{
pi_195590454
O jee, mailtje: de gymleraar van de basisschool van m'n zoontje is besmet.
pi_195590457
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:35 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ik kan mij wel voorstellen dat het helpt als iemand hard niest. Dan belandt de inhoud van de neus in het mondkapje en niet verspreid in een straal van 10 meter.
Ik mag hopen dat je als je toch niest, dan toch in je elleboog doet, nog los van of je een mondkapje op hebt of niet.
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:37:32 #54
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195590471
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:35 schreef Elan het volgende:

[..]

Bestaat geen richtlijn voor, daarbij heeft een meerlaags katoenen mondkapje natuurlijk weinig zin gezien de textuur van het materiaal, het absorbeert gewoon het vocht van je adem dus in principe loop je binnen een paar minuten al je eigen virusdeeltjes uit te braken.
Die dingen zijn ook vooral voor de show.
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:37:46 #55
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195590479
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:36 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik hoop dat je kapjes van betere kwaliteit zijn dan je linkjes... :{
:) vreemd genoeg werkt het niet met copy paste
pi_195590486
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hm, er zijn een toenemend aantal studies die zeggen dat ze wel degelijk nut hebben.
pi_195590494
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:36 schreef Randier het volgende:
O jee, mailtje: de gymleraar van de basisschool van m'n zoontje is besmet.
Jaa... de eerste is nog ff schrikken.... }:|
pi_195590495
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De mooiste zag ik de AH afgelopen zaterdag, een dame die met een mondkapje op boodschappen doet en dan het mondkapje omlaag trekt om wat te zeggen tegen haar man de 3 meter verderop stond. Ja, die had het wel goed begrepen :|W
Ja prachtig _O- Er is ook een filmpje van Macron die even het kapje afdoet om te niezen _O-

Ik lach erom, maar eigenlijk is het om te janken, zo slecht :'(
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_195590503
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:37 schreef Tarado het volgende:

[..]

Hier doet hij het ook niet.

https://www.bndestem.nl/r(...)mondkapjes~af575e80/

Wat ouder artikel, maar kennelijk was het RIVM zelf van mening dat je die zelfgemaakte beter niet kon dragen omdat ze niks doen (dan liever papieren, niet medisch) beste FP2 en 3, maar daar heerst nog steeds een taboe op want die zijn voor de zorg.
blablablabla
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:39:40 #60
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195590513
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:33 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Die mogen in Nederland in ieder geval niet in het ov. En als we naar een plicht in de winkel gaan zou het daar ook niet mogen.

Je ziet nu ook in andere landen dat ze daar strenger op worden, zowel het soort gezichtsbedekking als het correct dragen. Dus potentieel een boete als je even je neus vrijlaat.

Nog een hele goede reden om het vrijwillig te dragen en via gedragsbeïnvloeding het dragen richting de 75% te brengen.
Lol, mooi wel dat NL na maandenlang negeren dan ineens weer extreem gaat _O_ buffs afkeuren die in andere landen door de officiële diensten wel worden gebruikt _O_
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:39:50 #61
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195590516
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hm, er zijn een toenemend aantal studies die zeggen dat ze wel degelijk nut hebben.
Ik zie er weinig van terug in de cijfers overal.

In bepaalde situaties zal het wel iets voorkomen, maar significant op landelijke schaal, niet echt.
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:40:04 #62
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_195590519
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:37 schreef Tarado het volgende:

[..]

https://www.thelancet.com(...)-2600%2820%2930352-0
pi_195590522
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Geloof ik ook ja maar als het iets doet is het het overwegen waard. Als het letterlijk niks doet draag hem dan niet.
blablablabla
pi_195590527
quote:
Stap 6
• Eigen-gemaakte mondkapjes kun je wassen in de
wasmachine op 60 graden. Kies een lang programma.
• Was je handen nadat je het mondkapje in de
wasmachine hebt gestopt. En voor je hem eruit haalt.
Ow.
Tap tap tap
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:41:00 #65
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195590533
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:39 schreef Elan het volgende:

[..]

Hier doet hij het ook niet.

https://www.bndestem.nl/r(...)mondkapjes~af575e80/

Wat ouder artikel, maar kennelijk was het RIVM zelf van mening dat je die zelfgemaakte beter niet kon dragen omdat ze niks doen (dan liever papieren, niet medisch) beste FP2 en 3, maar daar heerst nog steeds een taboe op want die zijn voor de zorg.
https://www.thelancet.com(...)-2600%2820%2930352-0 deze wel?
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:41:36 #66
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195590540
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:40 schreef Elan het volgende:

[..]

Geloof ik ook ja maar als het iets doet is het het overwegen waard. Als het letterlijk niks doet draag hem dan niet.
Dat is juist het punt, het is niet dat ze per se niet werken, alleen het is geen gamechanger om binnen afzienbare tijd je besmettingscijfers lekker omlaag te gaan krijgen.
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:41:49 #67
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195590544
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:38 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Ja prachtig _O- Er is ook een filmpje van Macron die even het kapje afdoet om te niezen _O-

Ik lach erom, maar eigenlijk is het om te janken, zo slecht :'(
Heb ze ook al vaak gezien die het kapje omlaag doen om te hoesten of tegen een ander te praten ja. Weetje.. sommige mensen zullen het nooit leren :')
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:42:04 #68
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_195590547
quote:
Let wel op. Dit is geen wetenschappelijk studie.
Wel een uitstekende bron.
pi_195590551
Even opgezocht, die van mij hebben een buitenlaag van polyester. Zal ook wel niks uithalen.
Tap tap tap
pi_195590557
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:40 schreef Elan het volgende:

[..]

Het is vooral een maatregel voor de bühne geweest, want ja, de verkiezingen komen er aan, en iedereen riep het, dus moesten we het maar doen. Ondertussen werd het OMT wel buitenspel gezet, waar later forse kritiek op kwam, dat is dan weer de reden waarom ze nu wel OMT afwachten.
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:43:29 #71
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195590567
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Jep, totdat over zoveel maanden het sluitend bewijs komt. En dan is het "met de kennis van nu hadden we.."
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:44:07 #72
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195590575
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:42 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Let wel op. Dit is geen wetenschappelijk studie.
Wel een uitstekende bron.
het ging me meer om het enorme verschil wat er tussen het ene mondkapje en het andere mondkapje kan zitten dus een zekere schijnveiligheid zit er toch wel in
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:45:40 #73
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195590592
Aantal testen lijkt wel flink opgeschaald te zijn afgelopen week, naar 280.000. Daar gaat wel een deel van de stijging van de gevallen in zitten.
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:46:11 #74
28033 Pek
je moet wat
pi_195590598
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:46:59 #75
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195590610
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:42 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het is vooral een maatregel voor de bühne geweest, want ja, de verkiezingen komen er aan, en iedereen riep het, dus moesten we het maar doen. Ondertussen werd het OMT wel buitenspel gezet, waar later forse kritiek op kwam, dat is dan weer de reden waarom ze nu wel OMT afwachten.
Mensen die een half jaar zonder mondkapje overal zijn gaan winkelen en die nu ineens roepen dat het 'veilig voelt met een mondkapje' zijn ook totaal niet serieus te nemen.
pi_195590620
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:46 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Mensen die een half jaar zonder mondkapje overal zijn gaan winkelen en die nu ineens roepen dat het 'veilig voelt met een mondkapje' zijn ook totaal niet serieus te nemen.
Nee, als ze zich onveilig voelden hadden ze gewoon toen al een mondkapje moeten opzetten.
Er was niemand die je dat verboden heeft. Behalve misschien de beveiligingscamera van de winkel.
pi_195590622
quote:

[..]

Het voelt vooral ongemakkelijk in mijn ervaring maar ok, als het zelfs maar een beetje helpt dan doe ik het.
pi_195590623
quote:
10s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:46 schreef Pek het volgende:
https://www.worldometers.info/coronavirus/

Serious or Critical: 1% :')
Terug naar school.
pi_195590627
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat is juist het punt, het is niet dat ze per se niet werken, alleen het is geen gamechanger om binnen afzienbare tijd je besmettingscijfers lekker omlaag te gaan krijgen.
Daarom moet je het ook niet opzetten. Ik draag zo'n ding om anderen en mijzelf te beschermen in case er een superverspreider rondloopt of ik zelf een superverspreider zou zijn. Dat komt ook uit het artikel dat Tarado post het kan het verschil maken tussen 3 of 30 mensen besmetten maar netto is de werking maar heel beperkt als je de "R" er mee om laag zou willen werken.
Het is vooral een vorm van persoonlijke bescherming voor jou en mensen waar je bij in de buurt komt.
blablablabla
pi_195590632
quote:
10s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:46 schreef Pek het volgende:
https://www.worldometers.info/coronavirus/

Serious or Critical: 1% :')
Wat is jhet punt wat je zo lachend over wil brengen?
pi_195590647
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:48 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat ie niet mee kan komen met rekenen, volgens mij.
pi_195590660
quote:

[..]

Ik ben zo iemand was altijd tegen, maar dat kwam ook omdat er constant door het RIVM en de politiek werd geroepen dat ze geen bewezen functie hadden. Inmiddels dringend advies ze wel te dragen, het kan kennelijk verkeren. Zelfs in wetenschappelijke kringen als een RIVM.
blablablabla
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 16:50:24 #83
5428 crew  miss_sly
pi_195590661
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:37 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat je als je toch niest, dan toch in je elleboog doet, nog los van of je een mondkapje op hebt of niet.
Moet je met mondkapje op nog steeds in je elleboog hoesten en niesen? Wat vervelend zeg.
pi_195590670
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:48 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nee, als ze zich onveilig voelden hadden ze gewoon toen al een mondkapje moeten opzetten.
Er was niemand die je dat verboden heeft. Behalve misschien de beveiligingscamera van de winkel.
Maar veilig voelen als je zelf een mondkapje draagt is toch eigenlijk onzin?
Je doet het toch voornamelijk voor de ander....
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:51:10 #85
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195590677
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het voelt vooral ongemakkelijk in mijn ervaring maar ok, als het zelfs maar een beetje helpt dan doe ik het.
Ja ach in de supermarkt gebruik ik er eentje maar verder bestel ik voorlopig alles online.

Winkelen was voor mij toch al geen plezier meer sinds maart met al die regeltjes.
pi_195590687
quote:

[..]

Beter ten halve gekeerd enzo. We kunnen op die manier wel op alles en iedereen gaan lopen zeiken.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_195590700
quote:

[..]

Oja want ergens op terug komen is uit den boze. Lekker stug bij een standpunt blijven is het beste. Daarnaast, het voelt misschien ook veilig wanneer 'de ander' een mondkapje op heeft.
pi_195590701
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:51 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja ach in de supermarkt gebruik ik er eentje maar verder bestel ik voorlopig alles online.

Winkelen was voor mij toch al geen plezier meer sinds maart met al die regeltjes.
Winkelen is voor mij werkelijk nooit een plezier :D
pi_195590708
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Winkelen is voor mij werkelijk nooit een plezier :D
Ik mis het funshoppen wel ;(
Tap tap tap
pi_195590709
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:51 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Winkelen heb ik nooit leuk gevonden, je betaalt bijna altijd meer dan online en het was retedruk, laat staan opdringerige verkopers die je hun zooi willen slijten... Nu wel een extra reden om helemaal niet meer fysiek te winkelen 😂
blablablabla
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:53:13 #91
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195590718
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:52 schreef wpor het volgende:

[..]

Oja want ergens op terug komen is uit den boze. Lekker stug bij een standpunt blijven is het beste. Daarnaast, het voelt misschien ook veilig wanneer 'de ander' een mondkapje op heeft.
Dit zijn geen mensen die door zelf nadenken op hun standpunt zijn teruggekomen, maar mensen die het letterlijk een dag nadat Papa Rutte het na 7 maanden adviseerde ineens zijn gaan doen.
pi_195590726
Ik mag me vandaag voor de eerste keer laten testen. Ben heel benieuwd.
pi_195590737
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:52 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik mis het funshoppen wel ;(
Ja, en ik wou nog kerstshoppen... -O-
Zo komt die zolder nooit vol. :{
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 16:54:11 #94
5428 crew  miss_sly
pi_195590746
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wij waren gistermiddag in het Rijksmuseum. Heerlijk rustig, en met mondkapje. Ongemakkelijk, inderdaad, vooral ook het ervan af blijven :D Maar het viel me op zich nog best mee, eigenlijk. Ach ja, als men vraagt om dat te doen, vind ik het niet zo'n punt om het ook te doen.
pi_195590762
Ik was in een tropische vlindertuin met mondkapje, weken geleden ergens in het buitenland. Dat was best benauwd.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:55:40 #96
28033 Pek
je moet wat
pi_195590773
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:48 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat één sterfgeval een drama is, maar 68000 een statistiek. 1% ...gaat he-le-maal nergens over.
pi_195590784
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:55 schreef Pek het volgende:

[..]

Dat één sterfgeval een drama is, maar 68000 een statistiek. 1% ...gaat he-le-maal nergens over.
Oke en nu?
pi_195590795
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 14:36 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Het lijken vooral studentensteden te zijn, alleen Nijmegen bungelt er een beetje bij.
Al die nieuwe eerstejaars hier zijn natuurlijk nog niet immuun. :( Allemaal in lockdown dat geteisem! :(

#universiteitendicht #nonewfreshmen

Van enig dempend effect dmv groepsimmuniteit lijkt iig nog geen sprake te zijn. Er waren wat optimistische schattingen dat hier zo'n 20% van de bevolking het in de eerste golf gehad zou hebben.

Dus of die 20% is veel te hoog ingeschat of de besmettingsgraad moet nog een stuk hoger liggen voordat het significant effect heeft op de verspreiding.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_195590802
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wij waren gistermiddag in het Rijksmuseum. Heerlijk rustig, en met mondkapje. Ongemakkelijk, inderdaad, vooral ook het ervan af blijven :D Maar het viel me op zich nog best mee, eigenlijk. Ach ja, als men vraagt om dat te doen, vind ik het niet zo'n punt om het ook te doen.
Precies valt mee is vaak een eerste autistische reactie dat je bang bent dat je levensvreugde er ernstig door raakt aangetast als je even zo'n ding op zet. Valt eigenlijk alles mee.
blablablabla
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:57:14 #100
28033 Pek
je moet wat
pi_195590809
Stoppen met die paniek en gewoon over gaan tot de orde van de dag? Zomaar een optie...
pi_195590829
quote:

[..]

Tja, het is helaas geen onlogische gedachte. Dat helpt niet.
[..]
pi_195590862
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:57 schreef Pek het volgende:
Stoppen met die paniek en gewoon over gaan tot de orde van de dag? Zomaar een optie...
Is lastig, geen zin om aangestoken te worden door tokkies.
Tap tap tap
pi_195590864
quote:
Zorg overbelasten, lijken stapelen, kreupel for life na een ongeluk zomaar opties...
pi_195590865
quote:

[..]

Zeg mij na: "Het gaat niet om het aantal doden ten gevolge van corona"
pi_195590887
1% is 1 op de honderd. Dat is gigantisch veel. Dat betekent 170.000 doden in Nederland alleen al als je niets zou doen. Dat is nog los van het feit dat als de zorg onderuit gaat de percentages gigantisch oplopen. (Ik meen naar iets van 12 % maar pin me daar niet op vast)
zie email 27 oktober
pi_195590893
België gaat ons hard achterna ondertussen

maandag 12 oktober 2020 @ 17:01:28 #107
28033 Pek
je moet wat
pi_195590897
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:59 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Is lastig, geen zin om aangestoken te worden door tokkies.
Dat heb je zelf in de hand ;)
pi_195590901
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Zorg overbelasten, lijken stapelen, kreupel for life na een ongeluk zomaar opties...
Dit belachelijke overdrijven helpt ook niet.
[..]
pi_195590903
https://www.ad.nl/economi(...)ogelijk-af~afd59798/

Kennelijk helemaal geen draagvlak voor, zowel niet bij de ouderen als bij de ondernemers. Je zou toch verwachten dat het kabinet een fatsoenlijke inventarisatie maakt of er draagvlak voor ze zoiets invoeren? :%
blablablabla
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:03:50 #110
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_195590952
quote:
10s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:01 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Het bagatelliseren helpt ook niet.
En uitleggen, kweet niet hoe het met jou zit, ik krijg er steeds minder kracht voor!
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:04:00 #112
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195590953
quote:
Je piept wel anders als je je been breekt tijdens de “orde van de dag” en er is geen plek voor je in het ziekenhuis omdat het uitpuilt van de covidpatiënten.
pi_195590957
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:01 schreef Elan het volgende:
https://www.ad.nl/economi(...)ogelijk-af~afd59798/

Kennelijk helemaal geen draagvlak voor, zowel niet bij de ouderen als bij de ondernemers. Je zou toch verwachten dat het kabinet een fatsoenlijke inventarisatie maakt of er draagvlak voor ze zoiets invoeren? :%
Nee joh. Daadkracht uitstralen. Dat is belangrijk :')
zie email 27 oktober
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:04:03 #114
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195590958
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:01 schreef Pek het volgende:

[..]

niet alles, zo'n Aboutaleb zal echt wel de richtlijnen redelijk goed gevolgd hebben ivm zijn voorbeeldfunctie en toch de lul
pi_195590964
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:01 schreef trein2000 het volgende:
1% is 1 op de honderd. Dat is gigantisch veel. Dat betekent 170.000 doden in Nederland alleen al als je niets zou doen. Dat is nog los van het feit dat als de zorg onderuit gaat de percentages gigantisch oplopen. (Ik meen naar iets van 12 % maar pin me daar niet op vast)
Was in Italië 12% toch in maart?

Is ook gewoon logisch toch maar dat zorg overbelasten -> hoger mortaliteitscijfer wil er nog niet in bij veel mensen.

Evenals niet terecht kunnen net andere klachten of de lange termijngevolgen van covid.

Ik denk dat niemand chronisch vermoeid wil worden bv.
pi_195590967
Het verschilt ook enorm per situatie wat je zou moeten dragen. In een ruimte waar iedereen een mondkapje draagt is een goedkoop 3-laags mondmasker voldoende. Immers houdt dan iedereen zijn eigen uitstoot bij zich. Maar zodra er ook mensen in die ruimte komen zonder mondkapje dan zou je al meteen zo'n duurdere moeten hebben die ook van buiten naar binnen beschermt. Dus in controleerbare situaties met welwillende mensen kun je prima eerstgenoemde gebruiken. Maar op plekken waar sommigen wel en sommigen niet dragen kun je beter een (K)N95 of beter dragen. Overigens is elk mondkapje sowieso beter dan niks: vanwege het belang van de virale lading.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:04:44 #117
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195590977
quote:
10s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:01 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Het is niet overdreven in het geval er geen maatregelen zouden zijn.
pi_195590996
quote:
13s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:04 schreef Tijn het volgende:

[..]

Je piept wel anders als je je been breekt tijdens de “orde van de dag” en er is geen plek voor je in het ziekenhuis omdat het uitpuilt van de covidpatiënten.
Nee joh die weigeren we gewoon aan de poort. Zijn immers toch allemaal dor hout. :')
zie email 27 oktober
pi_195591000
Toch maar even een afspraak gemaakt bij het kappertje. Ik verwacht niet dat ze na morgen dicht moeten, maar ik wil mij niet nogmaals laten verrassen.
pi_195591003
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:01 schreef Pek het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik ben toch (deels) afhankelijk van anderen die afstand houden, in hun elleboog niesen, binnen blijven bij klachten.
Tap tap tap
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:06:15 #121
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195591007
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

niet alles, zo'n Aboutaleb zal echt wel de richtlijnen redelijk goed gevolgd hebben ivm zijn voorbeeldfunctie en toch de lul
Gelukkig droeg-ie waarschijnlijk wel een mondkapje en heeft-ie daarmee mogelijk voorkomen anderen aan te steken.
pi_195591015
quote:
13s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:04 schreef Tijn het volgende:

[..]

Of je moeder geen kankerbehandeling kan krijgen, echt bizar dat mensen nog steeds de ernst niet overzien van een overbelast zorgsysteem omdat ze zelf toevallig even niks mankeren of het hun directe omgeving niet aan gaat.
blablablabla
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:06:49 #123
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195591020
quote:
Waarschijnlijk gaat het kabinet nog 1 of 2 weken aarzelen, gebeurt het daarna alsnog, alleen is 2 weken dan niet meer genoeg om het tij te keren.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195591041
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:06 schreef Elan het volgende:

[..]

Of je moeder geen kankerbehandeling kan krijgen, echt bizar dat mensen nog steeds de ernst niet overzien van een overbelast zorgsysteem omdat ze zelf toevallig even niks mankeren of het hun directe omgeving niet aan gaat.
Of de borstonderzoeken die worden geschrapt. Geen mammografie dit jaar, jongens.
Tap tap tap
pi_195591046
quote:
Acht dat redteam :')
Er is meer dan alleen Corona. Het hele land naar de kloten helpen is ook niet de bedoeling.
zie email 27 oktober
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:08:54 #126
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195591051
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:06 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Waarschijnlijk gaat het kabinet nog 1 of 2 weken aarzelen, gebeurt het daarna alsnog, alleen is 2 weken dan niet meer genoeg om het tij te keren.
het is voor het kabinet dan ook wat moeilijker dan voor het redteam (who the fuck are they?) dat geen enkele verantwoordelijkheid draagt
pi_195591053
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Acht dat redteam :')
Er is meer dan alleen Corona. Het hele land naar de kloten helpen is ook niet de bedoeling.
Toffe UI
Nieuw is niet altijd beter.
pi_195591063
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:03 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Het bagatelliseren helpt ook niet.
En uitleggen, kweet niet hoe het met jou zit, ik krijg er steeds minder kracht voor!
Klopt. Maar angst aanpraten op deze manier is net als zeggen dat je blind wordt van aftrekken. Dat probeer je een paar keer zonder gevolgen en opeens heb je er een hobby bij.
[..]
pi_195591070
quote:

[..]

Ik heb zelfs het idee dat ze geen flauw benul hebben wie de kwetsbare mensen in hun eigen omgeving zijn.
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:10:31 #130
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195591074
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:08 schreef Tarado het volgende:

[..]

het is voor het kabinet dan ook wat moeilijker dan voor het redteam (who the fuck are they?) dat geen enkele verantwoordelijkheid draagt
Tot nu toe heeft het Redteam de hele tijd gelijk gehad dat de maatregelen onvoldoende waren.
pi_195591077
Prima lijstje waar red team mee komt.
quote:
● Sociale en familiebijeenkomsten: geen bezoek toegestaan.

● Bruiloften: maximaal zes personen bij elkaar.

● Evenementen binnen en buiten: verboden.

● Sport & training: enkel individuele training toegestaan.

● Wedstrijden en sportevenementen: afgelast.

● Zwembaden, sportscholen en recreatiecentra: dicht.

● Kerk: geen fysieke samenkomst, enkel online.

● Begrafenissen: maximaal tien personen bij elkaar.

● Bars, cafés en restaurants: dicht, enkel afhaal- en bezorgdiensten.

● Kroegen: dicht, enkel afhaal- en bezorgdiensten.

● Hotels en B&B’s: enkel open voor mensen met een essentieel beroep.

● Winkels en diensten: enkel essentiële retail blijft open.

● Musea: gesloten.

● Kantoor: enkel open voor mensen met een essentieel beroep.

● Reizen: blijf in eigen dorp/stad.

● Openbaar vervoer: vermijd gebruik van OV, maximale capaciteit is 25 procent.

● Scholen en kinderopvang: tot code oranje open, bij code rood overleg.

● Hoger onderwijs: online, open als fysiek onderwijs essentieel is. Bij code rood overleg.

● Verpleeg- en verzorgingstehuizen: bezoek opgeschort.

blablablabla
pi_195591089
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:10 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik heb zelfs het idee dat ze geen flauw benul hebben wie de kwetsbare mensen in hun eigen omgeving zijn.
'Ik heb NU geen zorg nodig en ik mankeer nooit wat, boeit mij dat.'
Tap tap tap
pi_195591094
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:10 schreef Elan het volgende:
[..]

Dit is gewoon een lockdown :')
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:11:43 #134
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195591098
quote:
[..]

Dit had het kabinet twee weken geleden als vooruitzicht moeten geven. Mensen, gedraag je, want anders gaan we dit doen.
pi_195591107
quote:
[..]

Dan zie je elkaar alleen nog als iemand het loodje heeft gelegd O+
Tap tap tap
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:12:22 #136
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195591108
quote:
13s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:11 schreef Benny het volgende:

[..]

Hoezo, je kunt gewoon de deur uit.
pi_195591123
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:12 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Sorry hoor maar....dat is dus NIET wat een lockdown in praktische zin betekent.
pi_195591125
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:12 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Das dan ook het enige
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:13:41 #139
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_195591127
quote:
Kijk eens aan. Moet nu 4 dagen per week naar kantoor maar heb geen essentieel beroep. Betaalde vakantie in de pijplijn? :7
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:13:47 #140
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195591131
quote:
Zo, die zit.
Denk dat 't deel van Nederland dat covid-19 'maar een griepje vindt' nu de protestmars al aan 't voorbereiden is...
(Un)masking for the greater good.
pi_195591135
Ik denk.... dat het morgen druk wordt hier. :Y
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:14:11 #142
3542 Gia
User under construction
pi_195591136
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:08 schreef CherryLips het volgende:

Of de borstonderzoeken die worden geschrapt. Geen mammografie dit jaar, jongens.
Heb een afspraak begin november.
Ben benieuwd of die doorgaat.
pi_195591140
quote:
13s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:11 schreef Benny het volgende:

[..]

Ja maar wel twee weken.
Liever twee weken een teringharde lockdown dan elke 2 weken een nieuw setje lafhartige maatregelen dat amper resultaat heeft, om vervolgens weer een nieuw setje vrijheidsbeperkingen opgelegd te krijgen.

Kan je het beter goed doen, virus gelijk decimeren tot as burnnnnnnnn :)
blablablabla
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:14:57 #144
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195591153
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:14 schreef Mammietje het volgende:
Ik denk.... dat het morgen druk wordt hier. :Y
Anderhalve regel afstand houden :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195591158
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:14 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja maar wel twee weken.
Liever twee weken een teringharde lockdown dan elke 2 weken een nieuw setje lafhartige maatregelen dat amper resultaat heeft, om vervolgens weer een nieuw setje vrijheidsbeperkingen opgelegd te krijgen.

Twee weken lijkt me geen zoden aan de dijk te zetten.
Tap tap tap
pi_195591159
quote:
[..]

Hier kan ik me ook wel in vinden ja.

Als het maar niet bizar langer wordt dan die 2 weken :X
Twiddel
pi_195591162
quote:
88s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:13 schreef Natalie het volgende:

[..]

Zo, die zit.
Denk dat 't deel van Nederland dat covid-19 'maar een griepje vindt' nu de protestmars al aan 't voorbereiden is...
Dat proberen ze iedere week maar meer dan 20 man komen er niet opdagen in Den Haag ;)
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:15:25 #148
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195591163
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:11 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dit had het kabinet twee weken geleden als vooruitzicht moeten geven. Mensen, gedraag je, want anders gaan we dit doen.
ik heb me tot nu toe keurig gedragen
pi_195591164
quote:
88s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:13 schreef Natalie het volgende:

[..]

Zo, die zit.
:D Deze keer niet in Den Haag want dan kan Willem niet mee! :D
pi_195591168
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:14 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

_O-
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:15:54 #151
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195591172
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Sorry hoor maar....dat is dus NIET wat een lockdown in praktische zin betekent.
Het is wel wat ermee in het buitenland bedoeld wordt. In Nederland is het niet heel reëel om te verwachten dat je wordt gearresteerd als je je huis verlaat.
pi_195591182
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:11 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ik denk dat dat een hele goede was geweest ja. Blijkbaar hebben mensen in Nederland een duidelijke waarschuwing nodig, met duidelijke mogelijke maatregelen.

Wel streng lijstje dit overigens, stuk strenger dan in maart / april.

Ze zetten vast hoog in om zo tot de gewenste middenweg te komen, gok ik.
pi_195591189
Ben benieuwd, ik kan niet altijd thuiswerken maar heb geen essentieel beroep.
[..]
pi_195591198
quote:
11s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:13 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Kijk eens aan. Moet nu 4 dagen per week naar kantoor maar heb geen essentieel beroep. Betaalde vakantie in de pijplijn? :7
Deze zie ik bijvoorbeeld echt niet gebeuren.
pi_195591200
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:15 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Twee weken lijkt me geen zoden aan de dijk te zetten.
Denk als je met dit pakket zou komen je het virus wel meteen een beste tik verkoopt hoor. En helaas zitten we nu in de fase dat dat noodzakelijk is.
blablablabla
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:18:04 #156
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195591209
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:16 schreef wpor het volgende:
wie zijn ze, dat redteam is nu een officieel orgaan?
pi_195591211
quote:

● Sociale en familiebijeenkomsten: geen bezoek toegestaan.
Onhandhaafbaar, bovendien is handhaven achter de voordeur politiek zeer omstreden zo niet onmogelijk.
quote:
● Bruiloften: maximaal zes personen bij elkaar.
Twee teveel wat mij betreft
quote:
● Evenementen binnen en buiten: verboden.
Kan
quote:
● Sport & training: enkel individuele training toegestaan.
Belachelijk, sport is belangrijk voor de gezondheid van mensen. Fysiek en in een lockdown ook mentaal.
quote:
● Wedstrijden en sportevenementen: afgelast.
Lastig, ik snap de overweging. Maar de impact is wel groot.
quote:
● Zwembaden, sportscholen en recreatiecentra: dicht.
Zie onder sport en training.
quote:
● Kerk: geen fysieke samenkomst, enkel online.
Juridisch lastig. Wel voorstander.
quote:
● Begrafenissen: maximaal tien personen bij elkaar.
Zou ik ophogen jaar 30, dat moment is zo emotioneel en kun je nooit meer over doen. Wellicht zelfs 100, dat lijkt me echt een ingecalculeerd risico wat je moet nemen. Minder is bijna onmenselijk.
quote:
● Bars, cafés en restaurants: dicht, enkel afhaal- en bezorgdiensten.

● Kroegen: dicht, enkel afhaal- en bezorgdiensten.
Prima
quote:
● Hotels en B&B’s: enkel open voor mensen met een essentieel beroep.
Ik voorzie uitvoeringsproblemen, wie gaat dat controleren en hoe? Lijkt me bovendien weinig toevoegen.
quote:
● Winkels en diensten: enkel essentiële retail blijft open.
Belachelijk. Ondernemers op kosten jagen, burgers irriteren voor zeer beperkt gewin.
quote:
● Musea: gesloten.
Kan
quote:
Voor!
quote:
● Reizen: blijf in eigen dorp/stad.
Als uitgangspunt goed, maar niet meer dan dat.
quote:
● Openbaar vervoer: vermijd gebruik van OV, maximale capaciteit is 25 procent.
Logisch
quote:
● Scholen en kinderopvang: tot code oranje open, bij code rood overleg.
Overleg is?
quote:
● Hoger onderwijs: online, open als fysiek onderwijs essentieel is. Bij code rood overleg.
Overleg is?
quote:
● Verpleeg- en verzorgingstehuizen: bezoek opgeschort.

Onmenselijk, ronduit belachelijk. Toont aan hoever deze mensen van de maatschappij af staan.
zie email 27 oktober
pi_195591218
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:14 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Briljante post _O- _O- OP-waardig
blablablabla
pi_195591219
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:16 schreef wpor het volgende:
Wel streng lijstje dit overigens, stuk strenger dan in maart / april.

Neuh, dit team is altijd van de rigoureuze maatregelen geweest.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195591221
quote:

[..]

Tja, het wordt de grootste crisis sinds de grootste WOII genoemd door Rutten. Als wij toen met een leger van parttimers de strijd waren aangegaan dan hadden wij nu allemaal Duits gesproken. Wij moeten problemen aanpakken waar ze zitten, bij dat zorgtuig dat de crisis inzet voor eigen geldelijk gewin. Bonus willen, salaris erbij.

Gewoon een groot tentenkamp naast de zorginstelling en 16 uur werken en 8 uur rusten. Zo beteugelen wij de grootste crisis sinds WOII. En deserteren, dan 10 jaar opsluiten. Zo pak je een crisis aan. Een niet met dat divagedrag van de zorgverleners. Wij hebben een aantal weken hard gewerkt, wij zijn nog niet hersteld van onze inspanningen van de eerste golf. Bah, wat een volk. En dan is er ook nog capaciteit voor kankerbehandelingen.
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:18:40 #161
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195591227
quote:

[..]

Het is idd een schimmig beeld dat je schetst. :{
Had er nog een hele hoop bij getypt, maar heb 't maar gewist. Kon het toch echt niet maken met dat blauwe kleurtje.
(Un)masking for the greater good.
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:18:52 #162
3542 Gia
User under construction
pi_195591229
quote:
11s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:13 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Je kunt niet thuis werken?
pi_195591241
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Waarom blijven mensen dat zo raar vinden, we zitten niet allemaal 40 uur naar een scherm te staren.
[..]
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:20:13 #164
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195591244
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:18 schreef Elan het volgende:

[..]

Briljante post _O- _O- OP-waardig
Ik heb zo mijn momenten :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195591250
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:18 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Neuh, dit team is altijd van de rigoureuze maatregelen geweest.
Zijn de tegenhanger van viruswaanzin wat mij betreft. Extremen heb je altijd en ergens daar tussenin ligt de beste weg.
zie email 27 oktober
pi_195591259
quote:

[..]

Ja maar wel twee weken.

Uhu,twee weken.............
Zonder wrijving geen glans
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:21:36 #167
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_195591266
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Ben nu gedetacheerd bij een overheidsorganisatie waar met vertrouwelijke papieren wordt gewerkt, en dat kan helaas niet mee naar huis. Thuiswerken is helaas niet mogelijk, dit in tegenstelling tot de vorige opdrachtgever (dát was een heerlijke tijd!)
pi_195591273
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:18 schreef maan_man het volgende:

[..]

Tja, het wordt de grootste crisis sinds de grootste WOII genoemd door Rutten. Als wij toen met een leger van parttimers de strijd waren aangegaan dan hadden wij nu allemaal Duits gesproken. Wij moeten problemen aanpakken waar ze zitten, bij dat zorgtuig dat de crisis inzet voor eigen geldelijk gewin. Bonus willen, salaris erbij.

Gewoon een groot tentenkamp naast de zorginstelling en 16 uur werken en 8 uur rusten. Zo beteugelen wij de grootste crisis sinds WOII. En deserteren, dan 10 jaar opsluiten. Zo pak je een crisis aan. Een niet met dat divagedrag van de zorgverleners. Wij hebben een aantal weken hard gewerkt, wij zijn nog niet hersteld van onze inspanningen van de eerste golf. Bah, wat een volk. En dan is er ook nog capaciteit voor kankerbehandelingen.
Doe ff normaal man, je zou een weekje mee moeten lopen op zo'n Covid afdeling en dan mensen die opknappen door de goede zorg uit het niets zien doodgaan. Waarschijnlijk zit je meteen een half jaar overspannen thuis daarna.
blablablabla
pi_195591281
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zijn de tegenhanger van viruswaanzin wat mij betreft. Extremen heb je altijd en ergens daar tussenin ligt de beste weg.
Behalve dan dat zij bij VWS een voet tussen de deur hebben...
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:22:25 #170
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_195591285
Waar komt dat RED-team lijstje vandaan en welke rol hebben zij voor advies vandaag en morgen?
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_195591291
quote:

[..]

Ja maar wel twee weken.

Maar gaat het kabinet er een harde garantie bij geven dat het voor twee weken is? Dat lijkt me bij zo’n pakket eigenlijk wel noodzakelijk (zowel wegens maatschappelijke onrust als om economische redenen).

Maar dat heeft weer hele andere nadelen. Dat is lastig...
zie email 27 oktober
pi_195591296
quote:

[..]

Ja maar wel twee weken.

2weke is toch niet genoeg of bedoel je 2 maanden?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195591301
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar gaat het kabinet er een harde garantie bij geven dat het voor twee weken is? Dat lijkt me bij zo’n pakket eigenlijk wel noodzakelijk (zowel wegens maatschappelijke onrust als om economische redenen).

Garantie tot de voordeur
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:24:15 #174
3542 Gia
User under construction
pi_195591306
quote:
7s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:19 schreef Mr.Sandman het volgende:

Waarom blijven mensen dat zo raar vinden, we zitten niet allemaal 40 uur naar een scherm te staren.
Mijn man heeft een kantoorbaan en werkt al vanaf maart fulltime thuis. Werk wat hij op kantoor zou moeten doen, zoals printen, post e.d., wordt door een vaste groep mensen gedaan, op kantoor. Vergaderingen, overleg gaat via internet.
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:24:37 #175
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195591310
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:18 schreef Tarado het volgende:

[..]

wie zijn ze, dat redteam is nu een officieel orgaan?
Ze denken zelf wel dat ze inmiddels op die stoel zitten volgens mij, ja.

Extreem clubje is dat.
pi_195591315
Joh lekker alles weer sluiten. Hele economie kapot maken. Jullie zien de grafieken ook met alle lijntjes. Bizar
pi_195591316
quote:
Concept-coronapakket: strengere maatregelen horeca, amateursport en ov
De extra coronamaatregelen die het kabinet voorbereidt, zullen vooral de horeca, amateursport en het openbaar vervoer raken. Uit de concept-maatregelen blijkt een verbod op alle amateur-teamsporten boven de 18 jaar en mag het ov alleen voor noodzakelijke reizen worden gebruikt. Aan de maatregelen wordt nog gesleuteld. Of de horeca helemaal dicht moet of de openingstijden worden beperkt, is nog onderwerp van discussie.

Dat melden bronnen aan de politieke redactie van het RTL Nieuws. De maatregelen zijn erop gericht om contacten en reisbewegingen van mensen te beperken, zodat het aantal besmettingen verder wordt teruggebracht. Dit is de laatste fase vóór een nieuwe intelligente lockdown, aldus ingewijden.

Blijf thuis
Volgens bronnen wordt het devies voor heel Nederland: beperk je contacten en blijf thuis. Hou je contacten het liefst beperkt tot het eigen huishouden. Dat betekent ook dat de oproep om thuis te werken nog duidelijker gaat worden. Wie geen vitaal beroep heeft, wordt gevraagd om thuis te werken. Het openbaar vervoer wordt, net als eerder dit jaar, alleen voor noodzakelijke reizen.

De maximale gezelschapsgrootte is al teruggegaan naar maximaal vier personen, maar die regel gaat straks ook in de buitenlucht gelden. Wie gaat hardlopen of met mensen naar het terras gaat, mag dat dus met maximaal vier mensen doen. De regels voor thuis blijven zoals ze zijn: daar mogen maximaal drie mensen uitgenodigd worden.

Scholen blijven open
Er wordt vandaag en morgen nog aan het coronapakket gesleuteld. In de huidige plannen blijven de scholen, zowel het basis- als middelbaar onderwijs, open. Dat geldt voorlopig ook voor de sportscholen.

Daarnaast wordt er gedacht aan een beperking van de openingstijden van de avondwinkels. Er liggen meerdere varianten op tafel; eerdere sluiting of sluiting alleen op weekenddagen.

Horeca beperkt, discussie over mondkapjesplicht
Over de horeca wordt nog gesproken. Zeker lijkt dat de openingstijden er flink beperkt zullen worden, maar volgens ingewijden ligt een volledige sluiting uitdrukkelijk op tafel. Volgens ingewijden geven de besmettingscijfers geen aanleiding daarover optimistisch te zijn.

Ook over een mondkapjesplicht zal vanavond en morgen nog uitgebreid worden gesproken. Verschillende burgemeesters gaven vorige week al aan dat graag te willen, maar volgens ingewijden is het juridisch ingewikkeld om zo'n plicht te regelen. Ook duurt het wekenlang om zo'n plicht in te voeren.
#pushmeldinggenot
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:24:58 #178
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195591319
quote:

[..]

Als Rutte verstandig is dan noemt hij geen datums meer, maar grenzen aan besmettingen en bezette ziekenhuis- en IC-bedden.
pi_195591324
quote:

[..]

Het heeft vooral economisch een ongekende impact, en juridisch ook de nodige haken en ogen zoals je al stelde.
Maar het zou wel een keer tijd worden voor iets extreems nu qua maatregelen,want we staan gewoon voor lul in Europa en die besmettingen blijven oplopen.
blablablabla
pi_195591325
quote:
[..]

Ah ja het red team weer met een totaal onrealistisch lijstje waar niemand op zich te wachten.
Lekker iedereen weer opsluiten dat vinden ze altijd een goed idee.
pi_195591332
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Mijn man heeft een kantoorbaan en werkt al vanaf maart fulltime thuis. Werk wat hij op kantoor zou moeten doen, zoals printen, post e.d., wordt door een vaste groep mensen gedaan, op kantoor. Vergaderingen, overleg gaat via internet.
Precies, kantoorwerk. Ik werk met machines groter dan mijn huiskamer, blijkt lastig mee te nemen.
[..]
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:26:06 #182
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195591346
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Extreem clubje is dat.
tekent wel weer de chaos in ons land dat zulke mensen omhoog komen vallen
pi_195591353
Volgens dat red team concept zouden alle scholen in de randstad dus dicht moeten :D
pi_195591359
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Doe ff normaal man, je zou een weekje mee moeten lopen op zo'n Covid afdeling en dan mensen die opknappen door de goede zorg uit het niets zien doodgaan. Waarschijnlijk zit je meteen een half jaar overspannen thuis daarna.
Ben ik zorgmedewerker? Dus hoe ik zou regeren is minder relevant. Als van mijn beroepsgroep een extra inspanning zo worden gevraagd tijdens de grootste crisis sinds WOII, dan zou ik de situatie niet misbruiken om er zelf beter van de worden en er vol voor gaan.
pi_195591365
quote:
De maximale gezelschapsgrootte is al teruggegaan naar maximaal vier personen, maar die regel gaat straks ook in de buitenlucht gelden. Wie gaat hardlopen of met mensen naar het terras gaat, mag dat dus met maximaal vier mensen doen. De regels voor thuis blijven zoals ze zijn: daar mogen maximaal drie mensen uitgenodigd worden.
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:27:05 #186
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195591366
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:25 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ah ja het red team weer met een totaal onrealistisch lijstje waar niemand op zich te wachten.
Lekker iedereen weer opsluiten dat vinden ze altijd een goed idee.
Ja, beter nog drie maanden aankloten en kijken hoe onze ziekenhuizen langzaam overstromen, niet waar?
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:27:21 #187
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195591371
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:06 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Het tij keert instantaan. Het keert of het keert niet. Dat gaat geen tijd overheen zitten.
pi_195591372
quote:
2s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:24 schreef Benny het volgende:
-Nieuwsberichie-
quote:
Dit is de laatste fase vóór een nieuwe intelligente lockdown, aldus ingewijden.
pi_195591379
Vanaf wanneer zou die lijst in gaan dan? Woensdag al
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:27:55 #190
3542 Gia
User under construction
pi_195591380
quote:
7s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:21 schreef MissionPhailed het volgende:

Ben nu gedetacheerd bij een overheidsorganisatie waar met vertrouwelijke papieren wordt gewerkt, en dat kan helaas niet mee naar huis. Thuiswerken is helaas niet mogelijk, dit in tegenstelling tot de vorige opdrachtgever (dát was een heerlijke tijd!)
Dat klinkt als een essentiëel beroep. Of kan dat werk gewoon stopgezet worden?
Wat mijn man doet heeft ook wel te maken met persoonlijke, vaak vertrouwelijke informatie, maar hij zit boven. Ik krijg daar niks van mee. Is overigens werk wat niet stilgelegd kan worden.
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:28:15 #191
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195591387
quote:
2s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:24 schreef Benny het volgende:

[..]

#pushmeldinggenot
Opnieuw een laf compromis op komst dus.
pi_195591395
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Extreem clubje is dat.
Misschien maar het bestaat veelal uit deskundigen en geen idioten. Hetgeen zij anderhalve maand al voorstelden aan matregelen is inmiddels allang realiteit.
blablablabla
pi_195591398
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:24 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Als Rutte verstandig is dan noemt hij geen datums meer, maar grenzen aan besmettingen en bezette ziekenhuis- en IC-bedden.
Sorry, maar dan heb je er weinig van begrepen. Dat is allemaal veel te abstract. Mensen hebben duidelijkheid nodig en weten waar ze aan toe zijn.

En zelfs “op 19 oktober gaan we evalueren en dan hoort u van ons” is begrijpbaarder voor de mensen dan een getal op een Dashboard waar ook nog eens de nodige kritiek op is (want dat is wat je dan natuurlijk gaat krijgen, krijg je dat gezeik over pcr-testen weer, of verschillende waardes tussen lcps en Nice.)
zie email 27 oktober
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:29:58 #194
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195591418
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Sorry, maar dan heb je er weinig van begrepen. Dat is allemaal veel te abstract. Mensen hebben duidelijkheid nodig en weten waar ze aan toe zijn.

En zelfs “op 19 oktober gaan we evalueren en dan hoort u van ons” is begrijpbaarder voor de mensen dan een getal op een Dashboard waar ook nog eens de nodige kritiek op is (want dat is wat je dan natuurlijk gaat krijgen, krijg je dat gezeik over pcr-testen weer, of verschillende waardes tussen lcps en Nice.)
Het alternatief is dat zo'n nachtclubeigenaar op 1 september boos is dat ie niet open mag.
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:30:24 #195
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195591426
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:10 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Tot nu toe heeft het Redteam de hele tijd gelijk gehad dat de maatregelen onvoldoende waren.
Nee niet dus.
pi_195591427
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Vandaar dus zo'n Ierland kaart nodig.
pi_195591432
quote:
Maar als de besmettingscijfers de komende uren niet fors teruglopen, is de kans groot dat de horeca in ieder geval twee weken op slot moet.
lol wat
blablablabla
pi_195591436
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:27 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ja, beter nog drie maanden aankloten en kijken hoe onze ziekenhuizen langzaam overstromen, niet waar?
Beter doen ze iets aan de capaciteit.
pi_195591439
Toch flink wat maatregelen morgen.

Horeca zelfs misschien helemaal dicht en veel maatregelen ala maart.

De extra coronamaatregelen die het kabinet voorbereidt, zullen vooral de horeca, amateursport en het openbaar vervoer raken. Uit de concept-maatregelen blijkt een verbod op alle amateur-teamsporten boven de 18 jaar en mag het ov alleen voor noodzakelijke reizen worden gebruikt. Aan de maatregelen wordt nog gesleuteld. Of de horeca helemaal dicht moet of de openingstijden worden beperkt, is nog onderwerp van discussie.

Dat melden bronnen aan de politieke redactie van het RTL Nieuws. De maatregelen zijn erop gericht om contacten en reisbewegingen van mensen te beperken, zodat het aantal besmettingen verder wordt teruggebracht. Dit is de laatste fase vóór een nieuwe intelligente lockdown, aldus ingewijden.

Blijf thuis

Volgens bronnen wordt het devies voor heel Nederland: beperk je contacten en blijf thuis. Hou je contacten het liefst beperkt tot het eigen huishouden. Dat betekent ook dat de oproep om thuis te werken nog duidelijker gaat worden. Wie geen vitaal beroep heeft, wordt gevraagd om thuis te werken. Het openbaar vervoer wordt, net als eerder dit jaar, alleen voor noodzakelijke reizen.

Scholen blijven open

Er wordt vandaag en morgen nog aan het coronapakket gesleuteld. In de huidige plannen blijven de scholen, zowel het basis- als middelbaar onderwijs, open. Dat geldt voorlopig ook voor de sportscholen.

Daarnaast wordt er gedacht aan een beperking van de openingstijden van de avondwinkels. Er liggen meerdere varianten op tafel; eerdere sluiting of sluiting alleen op weekenddagen.

Over de horeca wordt nog gesproken. Zeker lijkt dat de openingstijden er flink beperkt zullen worden, maar volgens ingewijden ligt een volledige sluiting uitdrukkelijk op tafel. Volgens ingewijden geven de besmettingscijfers geen aanleiding daarover optimistisch te zijn.

Ook over een mondkapjesplicht zal vanavond en morgen nog uitgebreid worden gesproken. Verschillende burgemeesters gaven vorige week al aan dat graag te willen, maar volgens ingewijden is het juridisch ingewikkeld om zo'n plicht te regelen. Ook duurt het wekenlang om zo'n plicht in te voeren.
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:31:24 #200
3542 Gia
User under construction
pi_195591444
quote:
10s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:25 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Precies, kantoorwerk. Ik werk met machines groter dan mijn huiskamer, blijkt lastig mee te nemen.
Machines noem ik niet echt een kantoorbaan. Drukker of zo zie ik niet als een kantoorbaantje.
pi_195591466
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:30 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee niet dus.
Wanneer niet dan? Ik ben geen fanboy van extremisten linksom of rechtsom, maar zo'n zware lockdown voor beperkte tijd spreekt me meer aan dan de relatief zachte kabinetsaanpak, die naar mijn idee toch teveel achter de feiten aanlopen en achter de bewegingen van het virus aanlopen in plaats van andersom..
blablablabla
pi_195591481
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Machines noem ik niet echt een kantoorbaan. Drukker of zo zie ik niet als een kantoorbaantje.
Je loopt 50 jaar achter denk ik. Om specifieker te zijn, ik werk met robots zoals je bijvoorbeeld ziet bij het fabriceren van auto's. Ik ben 50% op kantoor, 50% werkplaats. Het kantoordeel kan thuis.
[..]
pi_195591484
twitter
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:33:56 #204
14505 OProg
A Life in Music
pi_195591486
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:31 schreef kol7680 het volgende:

Maar niet de kerken benoemen natuurlijk. Dat ze in Barendrecht gewoon weer met 250 personen zaten te zingen, boeie, want partijen als het CDA en CU zullen hun eigen achterban toch niet teleurstellen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_195591488
Horeca wordt dus morgenavond de nek omgedraaid

Dit plan is zondag op tafel gelegd bij het Catshuisoverleg met premier Rutte, bewindspersonen en deskundigen. Wanneer de horeca precies de deuren moet sluiten, staat nog niet vast. ,,Als je naar het restaurant wil, moet je het vanavond doen’’, zegt een Haagse bron deze maandag wel.
pi_195591500
quote:
Het openbaar vervoer wordt, net als eerder dit jaar, alleen voor noodzakelijke reizen.
Misschien stomme vraag maar hoe willen ze dit eigenlijk gaan handhaven als mensen gewoon de trein of bus in gaan?
blablablabla
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:35:35 #207
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195591512
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Misschien stomme vraag maar hoe willen ze dit eigenlijk gaan handhaven als mensen gewoon de trein of bus in gaan?
Eerder dit jaar werd het ook niet gehandhaafd.
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:35:40 #208
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_195591514
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat klinkt als een essentiëel beroep. Of kan dat werk gewoon stopgezet worden?
Wat mijn man doet heeft ook wel te maken met persoonlijke, vaak vertrouwelijke informatie, maar hij zit boven. Ik krijg daar niks van mee. Is overigens werk wat niet stilgelegd kan worden.
Het is onderdeel van een project dat al twee jaar vertraging heeft opgelopen, dus twee extra weken kunnen er nog wel bij vind ik. Het is geen essentieel werk in die zin dat het vóór een bepaald tijdstip gedaan moet worden. Komt neer op wegwerken van achterstanden.
pi_195591519
quote:

[..]

Niet. In maart gewoon gereist.
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:36:01 #210
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195591522
quote:
15s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:28 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Opnieuw een laf compromis op komst dus.
:').
pi_195591526
quote:

[..]

Niet denk ik. Zeker gezien het feit dat de definitie van noodzakelijke reis niet vast staat. Is een ernstig zieke moeder bijvoorbeeld een noodzakelijke reis?
zie email 27 oktober
pi_195591530
Dit zet toch geen zoden aan de dijk wanneer je middelbare scholen open laat. Dan verzuip je alleen de horeca voor niks.
pi_195591535
Televaag meldt horeca om 18 uur dicht
zie email 27 oktober
pi_195591539
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:36 schreef trein2000 het volgende:
Vanavond?
pi_195591545
quote:

[..]

Niet denk ik. Zeker gezien het feit dat de definitie van noodzakelijke reis niet vast staat. Is een ernstig zieke moeder bijvoorbeeld een noodzakelijke reis?
Ja, dat wordt wel gezien als noodzakelijk.
Tap tap tap
pi_195591550
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:37 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Vanavond?
Rennen naar de coffeeshop!
[..]
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:37:44 #217
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195591560
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dit zet toch geen zoden aan de dijk wanneer je middelbare scholen open laat. Dan verzuip je alleen de horeca voor niks.
Waarom toch altijd die nergens op gebaseerde claims. :')
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:37:47 #218
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195591561
quote:
Lekker als je een restaurant hebt, dan ga je dicht voordat je echt geld kan verdienen.
pi_195591568
quote:

[..]

Precies, maar wel met minder capaciteit gaan rijden dus lekker druk. Dit is wel weer heel erg vrijblijvend allemaal. #Team Red Team
blablablabla
pi_195591569
Dit alles klinkt als een lockdown die geen lockdown genoemd mag worden. Goede zaak.
pi_195591582
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:37 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja, dat wordt wel gezien als noodzakelijk.
Door wie? Waar staat dat? Want dat is mijn punt.
zie email 27 oktober
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:38:46 #222
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195591583
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:38 schreef Elan het volgende:

[..]

Precies, maar wel met minder capaciteit gaan rijden dus lekker druk. Dit is wel weer heel erg vrijblijvend allemaal. #Team Red Team
Bij de eerste lockdown werkte het ook gewoon op deze manier.
pi_195591584
https://www.telegraaf.nl/(...)noodzakelijke-reizen

Vanaf woensdagavond dus horeca dicht om 18.00 uir iedere dag.

RIP horeca.
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:39:09 #224
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195591591
Nou, ben benieuwd of de cijfers gaan zakken dan de komende 2 tot 3 weken.
pi_195591594
Allemaal leuk en aardig maar waar blijven de maatregelen voor de echt kwetsbare groepen?
pi_195591597
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:38 schreef VoMy het volgende:

[..]

Bij de eerste lockdown werkte het ook gewoon op deze manier.
Ja want de algehele tendens is ook echt nog vergelijkbaar met toen, mensen hebben inmiddels niet gewoon massaal schijt en doen lekker waar ze zelf zin in hebben.
blablablabla
pi_195591603
Dat is toch raar, ik lees hier toch steeds van de Fok-virologen en RedTeam-discipelen dat mondkapjes anderen beschermen als iedereen ze draagt. In het ov draagt iedereen mondkapjes, dus waarom zou je dat moeten beperken? Het risico op besmetting zou daar nihil moeten zijn. Of zouden al die besmettingen komen van die paar mongolen die ruzie schoppen met conducteurs en buschauffeurs?
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:39:52 #228
3542 Gia
User under construction
pi_195591604
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:31 schreef kol7680 het volgende:

De maximale gezelschapsgrootte is al teruggegaan naar maximaal vier personen,
Wanneer is dat gebeurd en wat wordt daarmee bedoeld? Maar 4 personen in een kroeg of restaurant of per tafeltje?

Wij hebben tot nu toe, met koor, gewoon gerepeteerd met ongeveer 18 personen.

Zal wel weer stoppen, verwacht ik, maar soms zijn de maatregelen niet duidelijk.

Wij wonen hier met 3 personen, mijn schoonzus met 5. Wij mogen wel bij haar op bezoek, maar zij niet hier.
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 17:40:14 #229
446930 crew  ESF1Gamer
pi_195591611
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:38 schreef Confetti het volgende:
Dit alles klinkt als een lockdown die geen lockdown genoemd mag worden. Goede zaak.
Het is gewoon de lockdown van maart/april met het enige verschil dat de scholen open blijven
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:40:17 #230
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195591612
quote:
RIP horeca
pi_195591618
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:39 schreef Vasilevski het volgende:
Dat is toch raar, ik lees hier toch steeds van de Fok-virologen en RedTeam-discipelen dat mondkapjes anderen beschermen als iedereen ze draagt. In het ov draagt iedereen mondkapjes, dus waarom zou je dat moeten beperken? Het risico op besmetting zou daar nihil moeten zijn. Of zouden al die besmettingen komen van die paar mongolen die ruzie schoppen met conducteurs en buschauffeurs?
Gaat natuurlijk om bewegingen te beperken niet om risico op besmetting in het OV.
blablablabla
pi_195591619
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:37 schreef Momo het volgende:

[..]

Lekker als je een restaurant hebt, dan ga je dicht voordat je echt geld kan verdienen.
Ja zeg dan 'per die dag'.
Tap tap tap
pi_195591630
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

RIP horeca
RIP horeca. Dit is de doodsteek voor ze.
pi_195591632
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

RIP horeca
Zwaar asociaal dit, sluit die zaken en compenseer gewoon fatsoenlijk .
blablablabla
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:41:10 #235
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195591633
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:39 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja want de algehele tendens is ook echt nog vergelijkbaar met toen, mensen hebben inmiddels niet gewoon massaal schijt en doen lekker waar ze zelf zin in hebben.
Goeie bron man.
OV-gebruik is stukken lager dan vorig jaar maarja, dat is niet onderdeel van het stokpaardje dat iedereen schijt heeft.
pi_195591635
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:37 schreef VoMy het volgende:

[..]

Waarom toch altijd die nergens op gebaseerde claims. :')
Want? Welke resultaten hebben we met dat uurtje vroeger van paar weken terug of zelfs de huidige maategelen.

Het is gewoon laag fruit.
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:41:24 #237
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195591636
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:40 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Het is gewoon de lockdown van maart/april met het enige verschil dat de scholen open blijven
In grote lijnen wel ja.

Hopelijk wel over 3 weken mogelijkheden om weer wat af te schalen als de cijfers inderdaad beter worden.
pi_195591637
Doe de horeca dan helemaal dicht. Tot 18 uur hebben ze toch ook niet veel aan?
pi_195591640
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:39 schreef Vasilevski het volgende:
Omdat het niet om de besmettingen in het OV gaat, maar om het beperken van de mobiliteit van mensen, en dus de mogelijkheid om met mensen in contact te komen.
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 17:42:02 #240
446930 crew  ESF1Gamer
pi_195591648
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:38 schreef kol7680 het volgende:

RIP horeca.
Rip horeca en dan ga ik niet eens vaak uit eten.

Hoe zit het met snackbars en dergelijke?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:42:02 #241
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195591649
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:41 schreef Elan het volgende:

[..]

Zwaar asociaal dit, sluit die zaken en compenseer gewoon fatsoenlijk .
Inderdaad.
pi_195591658
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:38 schreef kol7680 het volgende:

RIP horeca.
Pff, dan moet je dus al om 10 uur in de ochtend naar de kroeg om jezelf te bezatten.
pi_195591661
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:41 schreef Jojoke het volgende:
Doe de horeca dan helemaal dicht. Tot 18 uur hebben ze toch ook niet veel aan?
Mwah ze kunnen in ieder geval nog de lunchgasten ontvangen :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:42:42 #244
12221 Tijn