Ik hoop dat je kapjes van betere kwaliteit zijn dan je linkjes...quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
dit was het artikel, 6-80% dus afhankelijk van type mondmasker en materiaal
https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS2213-2600(20)30352-0/fulltext
Ik mag hopen dat je als je toch niest, dan toch in je elleboog doet, nog los van of je een mondkapje op hebt of niet.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:35 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik kan mij wel voorstellen dat het helpt als iemand hard niest. Dan belandt de inhoud van de neus in het mondkapje en niet verspreid in een straal van 10 meter.
Die dingen zijn ook vooral voor de show.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Bestaat geen richtlijn voor, daarbij heeft een meerlaags katoenen mondkapje natuurlijk weinig zin gezien de textuur van het materiaal, het absorbeert gewoon het vocht van je adem dus in principe loop je binnen een paar minuten al je eigen virusdeeltjes uit te braken.
quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:36 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik hoop dat je kapjes van betere kwaliteit zijn dan je linkjes...
Hm, er zijn een toenemend aantal studies die zeggen dat ze wel degelijk nut hebben.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die dingen zijn ook vooral voor de show.
Jaa... de eerste is nog ff schrikken....quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:36 schreef Randier het volgende:
O jee, mailtje: de gymleraar van de basisschool van m'n zoontje is besmet.
Ja prachtigquote:Op maandag 12 oktober 2020 16:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De mooiste zag ik de AH afgelopen zaterdag, een dame die met een mondkapje op boodschappen doet en dan het mondkapje omlaag trekt om wat te zeggen tegen haar man de 3 meter verderop stond. Ja, die had het wel goed begrepen
Hier doet hij het ook niet.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:37 schreef Tarado het volgende:
[..]vreemd genoeg werkt het niet met copy paste
Lol, mooi wel dat NL na maandenlang negeren dan ineens weer extreem gaatquote:Op maandag 12 oktober 2020 16:33 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Die mogen in Nederland in ieder geval niet in het ov. En als we naar een plicht in de winkel gaan zou het daar ook niet mogen.
Je ziet nu ook in andere landen dat ze daar strenger op worden, zowel het soort gezichtsbedekking als het correct dragen. Dus potentieel een boete als je even je neus vrijlaat.
Nog een hele goede reden om het vrijwillig te dragen en via gedragsbeïnvloeding het dragen richting de 75% te brengen.
Ik zie er weinig van terug in de cijfers overal.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hm, er zijn een toenemend aantal studies die zeggen dat ze wel degelijk nut hebben.
https://www.thelancet.com(...)-2600%2820%2930352-0quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:37 schreef Tarado het volgende:
[..]vreemd genoeg werkt het niet met copy paste
Geloof ik ook ja maar als het iets doet is het het overwegen waard. Als het letterlijk niks doet draag hem dan niet.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die dingen zijn ook vooral voor de show.
Ow.quote:Stap 6
• Eigen-gemaakte mondkapjes kun je wassen in de
wasmachine op 60 graden. Kies een lang programma.
• Was je handen nadat je het mondkapje in de
wasmachine hebt gestopt. En voor je hem eruit haalt.
https://www.thelancet.com(...)-2600%2820%2930352-0 deze wel?quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Hier doet hij het ook niet.
https://www.bndestem.nl/r(...)mondkapjes~af575e80/
Wat ouder artikel, maar kennelijk was het RIVM zelf van mening dat je die zelfgemaakte beter niet kon dragen omdat ze niks doen (dan liever papieren, niet medisch) beste FP2 en 3, maar daar heerst nog steeds een taboe op want die zijn voor de zorg.
Dat is juist het punt, het is niet dat ze per se niet werken, alleen het is geen gamechanger om binnen afzienbare tijd je besmettingscijfers lekker omlaag te gaan krijgen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Geloof ik ook ja maar als het iets doet is het het overwegen waard. Als het letterlijk niks doet draag hem dan niet.
Heb ze ook al vaak gezien die het kapje omlaag doen om te hoesten of tegen een ander te praten ja. Weetje.. sommige mensen zullen het nooit lerenquote:Op maandag 12 oktober 2020 16:38 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja prachtigEr is ook een filmpje van Macron die even het kapje afdoet om te niezen
![]()
Ik lach erom, maar eigenlijk is het om te janken, zo slecht
Let wel op. Dit is geen wetenschappelijk studie.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
https://www.thelancet.com(...)-2600%2820%2930352-0 deze wel?
Het is vooral een maatregel voor de bühne geweest, want ja, de verkiezingen komen er aan, en iedereen riep het, dus moesten we het maar doen. Ondertussen werd het OMT wel buitenspel gezet, waar later forse kritiek op kwam, dat is dan weer de reden waarom ze nu wel OMT afwachten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Geloof ik ook ja maar als het iets doet is het het overwegen waard. Als het letterlijk niks doet draag hem dan niet.
Jep, totdat over zoveel maanden het sluitend bewijs komt. En dan is het "met de kennis van nu hadden we.."quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hm, er zijn een toenemend aantal studies die zeggen dat ze wel degelijk nut hebben.
het ging me meer om het enorme verschil wat er tussen het ene mondkapje en het andere mondkapje kan zitten dus een zekere schijnveiligheid zit er toch wel inquote:Op maandag 12 oktober 2020 16:42 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Let wel op. Dit is geen wetenschappelijk studie.
Wel een uitstekende bron.
Mensen die een half jaar zonder mondkapje overal zijn gaan winkelen en die nu ineens roepen dat het 'veilig voelt met een mondkapje' zijn ook totaal niet serieus te nemen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is vooral een maatregel voor de bühne geweest, want ja, de verkiezingen komen er aan, en iedereen riep het, dus moesten we het maar doen. Ondertussen werd het OMT wel buitenspel gezet, waar later forse kritiek op kwam, dat is dan weer de reden waarom ze nu wel OMT afwachten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |