Mee eens, al is wat je eet ook wel belangrijk in de Coronadiscussie. Sommige mensen kunnen bepaalde dingen misschien beter skippen voor een stevige portie gebakken lucht gezien hun gezondheidssituatie.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh? Als je niet 3x per dag eet is de kans nogal groot dat je zorg nodig gaat hebben.
Huh? Oh...oops! Sorry! Ik vergeet wel eens dat mods nog kunnen posten in een gesloten topicquote:Op maandag 12 oktober 2020 16:12 schreef Elan het volgende:
Wel door het slotje posten maar geen nieuw topic openen, oh oh
(grapje hoor)
Toch zien we dat op geen enkele post terug.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:07 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En toch wordt er ook structureel bezuinigd.
Er gaan geluiden op dat scholen ze wellicht gratis beschikbaar zouden kunnen stellen. Er zijn ook wel scholen die dat doen, inderdaad. En inderdaad, zoals Tijger_M zegt, als je zo'n doos vult voor voedselbanken kunnen deze produkten daar ook heel goed in.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ach jeetje.. is daar hulp voor, vanuit voedselbank ofzo?
Uiteraard maar het advies is en blijft om 3x per dag een maaltijd te gebruiken zelfs als je wilt afvallenquote:Op maandag 12 oktober 2020 16:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Mee eens, al is wat je eet ook wel belangrijk in de Coronadiscussie. Sommige mensen kunnen bepaalde dingen misschien beter skippen voor een stevige portie gebakken lucht gezien hun gezondheidssituatie.
Mijn supermarkt heeft soms acties waarbij je boodschappen 'erbij' kunt kopen voor de voedselbank, dan kun je kiezen uit dingen waar veel vraag naar is. Laatste keer heb ik er maandverband en kattenvoer bij gedaanquote:Op maandag 12 oktober 2020 16:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ach jeetje.. is daar hulp voor, vanuit voedselbank ofzo?
Goed plan. Ga ik ook doen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er gaan geluiden op dat scholen ze wellicht gratis beschikbaar zouden kunnen stellen. Er zijn ook wel scholen die dat doen, inderdaad. En inderdaad, zoals Tijger_M zegt, als je zo'n doos vult voor voedselbanken kunnen deze produkten daar ook heel goed in.
En ik zal mijn dochter ook instrueren daar bij haar vriendinnen scherp op te zijn en deze dan te helpen als het nodig is. Kopen wij wel wat pakjes extra.
Omdat de zorg in totaal elk jaar duurder wordt door de vergrijzing? Dan boeken ze dat weg door op iets te bezuinigen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
Toch zien we dat op geen enkele post terug.
[ afbeelding ]
Bron:
https://opendata.cbs.nl/s(...)ble?ts=1602511774345
Hij misschien wel, maar anderen om hem heen misschien minder.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:18 schreef mir1986 het volgende:
Van de 6800 positieve testen zijn er 2000 meer dan een week oud. Hoe dan?
En hoe kan Aboutaleb nou besmet raken? Hij houdt zich toch netjes aan alle maatregelen?
Niet door de vergrijzing. Door de telkens hogere salarissen van de artsen, internisten, apothekers. Hogere winsten van de verzekeraars en farmaceutische industrie.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Omdat de zorg in totaal elk jaar duurder wordt door de vergrijzing? Dan boeken ze dat weg door op iets te bezuinigen.
Volgens mij had je beide discussies hier al gevoerd.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:18 schreef mir1986 het volgende:
En hoe kan Aboutaleb nou besmet raken? Hij houdt zich toch netjes aan alle maatregelen?
Volgens Geertje Wilders is het een Turkenvirus.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:18 schreef mir1986 het volgende:
Vasten met tussenpozen waarin je niet eet is niet heel slecht voor je lijf hoor, zogenaamde IF principe. Je lichaam kan best een maaltijdje overslaan. Doe al jaren aan intermediate fasting, zeker als je met Corona de hele dag thuis zit te werken (of op FOK! natuurlijk) heb je ook niet zoveel voeding nodig om goed te blijven functioneren.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Uiteraard maar het advies is en blijft om 3x per dag een maaltijd te gebruiken zelfs als je wilt afvallen
Ik zou wel willen weten of we nu allemaal kopvoddentax moeten betalen van hem!quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:20 schreef Randier het volgende:
[..]
Volgens Geertje Wilders is het een Turkenvirus.
Binair denken, het eeuwige probleem van allerhande clowntjes hier op fok.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:18 schreef mir1986 het volgende:
En arme Henk en Ingrid die moeten er weer onder lijdenquote:Op maandag 12 oktober 2020 16:20 schreef Randier het volgende:
[..]
Volgens Geertje Wilders is het een Turkenvirus.
Ik gooi er maar standaard eentje in de tas.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:21 schreef MissionPhailed het volgende:
Zag vandaag eerste winkel met mondkapjesplicht. Een Leen Bakker met op de deur vriendelijk verzoek mondkapjes te dragen. Wou er een stoel halen maar heb geen mondkapjes bij, dus maar weer rechtsomkeer gemaakt.Een stapel van die dingen binnen handbereik is tegenwoordig geen overbodige luxe!
Klopt! Ik was van de week ook al blij dat mijn dochter er nog één op zak had.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:21 schreef MissionPhailed het volgende:
Zag vandaag eerste winkel met mondkapjesplicht. Een Leen Bakker met op de deur vriendelijk verzoek mondkapjes te dragen. Wou er een stoel halen maar heb geen mondkapjes bij, dus maar weer rechtsomkeer gemaakt.Een stapel van die dingen binnen handbereik is tegenwoordig geen overbodige luxe!
Geen idee wat Ze in Nederland kosten. Ik heb over het algemeen een rugtas bij me met een x-aantal herbruikbare maar in de auto hebben we voor het gemak in ieder geval al een doos liggen met een stuk of 100 kapjes. Euro of 10?quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:21 schreef MissionPhailed het volgende:
Beetje onhandig om als winkel dan niet gewoon een stapel van die wegwerpdingen te hebben liggen. Toch zonde van je klandizie.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:21 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik heb wasbare gekocht, maar ik mis dat ijzeren stripje bij de neus.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Geen idee wat Ze in Nederland kosten. Ik heb over het algemeen een rugtas bij me met een x-aantal herbruikbare maar in de auto hebben we voor het gemak in ieder geval al een doos liggen met een stuk of 100 kapjes. Euro of 10?
Gewoon ouderwets even de bivakmuts op voordat je de winkel binnenstapt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:26 schreef Dven het volgende:
Bandana bijhouden gaat ook altijd. En nu de koudere maanden eraan komen natuurlijk de sjaal mocht je toch ergens snel binnen willen springen.
Hmm... ik ook, nog niet gebruikt. Daar zeg je wat.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:24 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb wasbare gekocht, maar ik mis dat ijzeren stripje bij de neus.
Zoeken naar een wasbare met stripje en filters? Kosten iets van 4 euro ofzo.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:24 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb wasbare gekocht, maar ik mis dat ijzeren stripje bij de neus.
En dan bij de Gamma gaan shoppen voor wat inbrekersgereedschap.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Gewoon ouderwets even de bivakmuts op voordat je de winkel binnenstapt.
Mondvoddentaks!quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:21 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik zou wel willen weten of we nu allemaal kopvoddentax moeten betalen van hem!
in principe wel maar in die wegwerpmondkapjes heb je ook veel verschil in kwaliteit, ik zag laatst ergens dat het 4-80% kan helpen tegen verspreiding, afhankelijk van het type mondkapjequote:Op maandag 12 oktober 2020 16:26 schreef Elan het volgende:
Is het nou zo dat die katoenen mondkapjes echt minder goed zijn? Of is dat bullshit? Ik vind die katoenen maskers vaak net wat knapper er uit zien.... al is dat compleet irrelevant als ze onveiliger blijken te zijn.
Ik heb stoffen met metalen stripjes, waren iets duurder dan 4 euro maar die hebben ook een filterquote:Op maandag 12 oktober 2020 16:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Zoeken naar een wasbare met stripje en filters? Kosten iets van 4 euro ofzo.
Niet vergeten een extra kapje mee te nemen voor het geval je zo'n antimaskerterrorist voor je ziet lopen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Gewoon ouderwets even de bivakmuts op voordat je de winkel binnenstapt.
Toe maar, toe maar...quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb stoffen met metalen stripjes, waren iets duurder dan 4 euro maar die hebben ook een filter
Bij mij kan er wel een filter in, maar hebben geen stripjequote:Op maandag 12 oktober 2020 16:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Zoeken naar een wasbare met stripje en filters? Kosten iets van 4 euro ofzo.
Ja maar katoenen kapjes (zonder filter) laten 95% virusmateriaal door en die wegwerp krengen die blauwe maar iets van 40-45 % dus dat is nog wel een overweging.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
in principe wel maar in die wegwerpmondkapjes heb je ook veel verschil in kwaliteit, ik zag laatst ergens dat het 4-80% kan helpen tegen verspreiding, afhankelijk van het type mondkapje
Die mogen in Nederland in ieder geval niet in het ov. En als we naar een plicht in de winkel gaan zou het daar ook niet mogen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:26 schreef Dven het volgende:
Bandana bijhouden gaat ook altijd. En nu de koudere maanden eraan komen natuurlijk de sjaal mocht je toch ergens snel binnen willen springen.
Nee, daarom hebben niet medische mondkapjes ook niet zoveel toegevoegde waarde, maar ziet men het toch als de heilige graal om uit deze crisis te komen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:32 schreef CherryLips het volgende:
Maar het is toch ook niet de bedoeling mondkapjes te gebruiken die uit enkellaags katoen bestaan?
Ik heb nu ook een katoenen mondkapje. Door deze adem je gewoon zoals je normaal doet. Bij de papieren voel je nog iets van belemmering. Beide zijn meer voor de show denk ik. Daarnaast is het voor sommige nog verdomd lastig om zo’n ding goed op te zetten. Veel onder de neus, of onder op de kin.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:26 schreef Elan het volgende:
Is het nou zo dat die katoenen mondkapjes echt minder goed zijn? Of is dat bullshit? Ik vind die katoenen maskers vaak net wat knapper er uit zien.... al is dat compleet irrelevant als ze onveiliger blijken te zijn.
dit was het artikel, 6-80% dus afhankelijk van type mondmasker en materiaalquote:Op maandag 12 oktober 2020 16:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja maar katoenen kapjes (zonder filter) laten 95% virusmateriaal door en die wegwerp krengen die blauwe maar iets van 40-45 % dus dat is nog wel een overweging.
Al ben ik erg content met mijn for armor masker, voor wat het is natuurlijk, zit het prima.
Bestaat geen richtlijn voor, daarbij heeft een meerlaags katoenen mondkapje natuurlijk weinig zin gezien de textuur van het materiaal, het absorbeert gewoon het vocht van je adem dus in principe loop je binnen een paar minuten al je eigen virusdeeltjes uit te braken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:32 schreef CherryLips het volgende:
Maar het is toch ook niet de bedoeling mondkapjes te gebruiken die uit enkellaags katoen bestaan?
Psies... beetje opscheppen met je fancy kapjes!quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, ik durf wel hoor, big spender enzo.
Ik kan mij wel voorstellen dat het helpt als iemand hard niest. Dan belandt de inhoud van de neus in het mondkapje en niet verspreid in een straal van 10 meter.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee, daarom hebben niet medische mondkapjes ook niet zoveel toegevoegde waarde, maar ziet men het toch als de heilige graal om uit deze crisis te komen.
De mooiste zag ik de AH afgelopen zaterdag, een dame die met een mondkapje op boodschappen doet en dan het mondkapje omlaag trekt om wat te zeggen tegen haar man de 3 meter verderop stond. Ja, die had het wel goed begrepenquote:Op maandag 12 oktober 2020 16:34 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik heb nu ook een katoenen mondkapje. Door deze adem je gewoon zoals je normaal doet. Bij de papieren voel je nog iets van belemmering. Beide zijn meer voor de show denk ik. Daarnaast is het voor sommige nog verdomd lastig om zo’n ding goed op te zetten. Veel onder de neus, of onder op de kin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |