Ik denk ook dat het probleem van de stijgende zorgkosten niet zo groot is als het probleem dat de minimum inkomens niet meestijgen met de oplopende kosten in het algemeen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:01 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat moest ik dan ook weer even googelen. Ja, bizar.
Ik heb sowieso een beetje een hekel aan mensen die zeggen 'dat kan je toch makkelijk betalen!!!!!'. Totaal geen idee van welke situatie dan ook, maar toch zoiets roepen is ongelofelijk kortzichtig.
Ik ben liever een schaap die het overleefd dan een awake die maar kort leeftquote:Op maandag 12 oktober 2020 15:59 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Deze vrouw is dan wel een schaap en niet awake.
Daar heeft Kuipers ook nog even wat over gezegd, juist omdat hij had gemerkt dat hierover wordt gesproken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Toch snap ik hier echt niets van. Dit zijn de cijfers van de afgelopen jaren: https://www.staatvenz.nl/kerncijfers/ziekenhuisbedden
in 2018 waren er 38.000 bedden. Ik heb een aantal keer voorbij zien komen dat er momenteel 28.000 bedden zijn, dus zo'n 10.000 minder. Maar, er kunnen er maar zo'n 12.000 gebruikt worden.
Hoe kan het dat we terwijl er een pandemie gaande is erachter komen dat meer dan 50% van de capaciteit die we op papier hebben niet gebruikt kan worden? Heeft iemand enig idee hoe dat komt? Het tekort aan medewerkers kan toch niet zo groot zijn?
Misschien verwoord ik het verkeerd. Ik vind dat angst niet DE reden moet zijn voor het al dan niet steunen van bepaalde maatregelen. Dan ebt een draagvlak erg snel weg in dit geval.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik weet dat het vaak geroepen wordt maar het wordt dan verward met een vrijbrief om nuchter door te gaan met alles.
Angst is ergens een goede raadgever juist omdat het je dwingt na te denken over iets. Dan moet je wel kalm blijven vervolgens.
Als een vrouw in de avond wat vage figuren in een steeg ziet staan is angst geen slechte raadgever wanneer zij vervolgens een blokje om loopt.
Ik voel me jongquote:Op maandag 12 oktober 2020 15:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Vraagje: ben jij nog heel jong? Want dan snap ik het helemaal! Hoe ouder hoe meer zorgen, al heb je ook een groep bejaarden die weet dat de dood er toch aan komt en nog gewoon willen genieten van kinderen en kleinkinderen.
Groot gelijk ook, goed dat men niet meer ouderen van jongeren wil scheiden zoals in maart en april want dat resulteerde echt in heel schrijnende situaties van mensen met een heel liefdevol netwerk die vervolgens alsnog in eenzaamheid zijn gestorven.
Dat zou je denken maar van wat ik her en der lees de laatste tijd schijnen ze toch bovengemiddeld de regels aan hun laars te lappen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja die club heb je ook nog, al krijgen die het nieuws uiteindelijk waarschijnlijk ergens toch wel mee als drie kwart van de bevolking het wel kijkt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Menstruatie-armoedequote:
En die groep groeit... Daklozen zijn verdubbeld in ik dacht 10 jaar.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:00 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Onder zeer arme mensen en daklozen is dat een groot probleem ja.
Ze zullen bestaan ja, dat wordt ook door niemand ontkend.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Voor sommige gezinnen is dat een warme maaltijd minder he.
Ja, omdat de babyboomgeneratie van nu steeds hulpbehoevender wordt en dat is de generatie met de meeste mensen. Maar we hoeven niet te doen alsof er structureel op de zorg en het personeel bezuinigd wordt, want dat is niet zo.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Er gast zeker meer geld heen en steeds meer mensen gaan er werken. Maar dan kan het tekort toch groeien...
Alsof autochtonen dat niet zitten? Als we toch gaan benoemen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik doelde meer op allochtone groepen die gewoon grotendeels in hun eigen bubbel zitten opgesloten.
Politiek wellicht niet helemaal correct maar het moet maar eens benoemd worden.
Dat er wereldwijd, en ook in Nederland, meisjes zijn in gezinnen waar niet voldoende geld is voor maandverband en tampons. Dat deze meisjes dus bijvoorbeeld school missen, of hun (bij)baan moeten skippen omdat ze ongesteld zijn en niet met vieze kleren daar naartoe kunnen en willen.quote:
Klopt volgens jou ligt het aan prioriteiten... Zorg is inderdaad belangrijker dan 3x per dag eten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Ze zullen bestaan ja, dat wordt ook door niemand ontkend.
Uh, dat is wel zo.....quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:05 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, omdat de babyboomgeneratie van nu steeds hulpbehoevender wordt en dat is de generatie met de meeste mensen. Maar we hoeven niet te doen alsof er structureel op de zorg en het personeel bezuinigd wordt, want dat is niet zo.
Ja inderdaad en schijnbaar liggen de IC's ook vol met allochtonen, dus die hebben dan blijkbaar slecht opgelet in de berichtgeving.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat zou je denken maar van wat ik her en der lees de laatste tijd schijnen ze toch bovengemiddeld de regels aan hun laars te lappen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.blablablabla
Dat ís jongquote:Op maandag 12 oktober 2020 16:03 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Misschien verwoord ik het verkeerd. Ik vind dat angst niet DE reden moet zijn voor het al dan niet steunen van bepaalde maatregelen. Dan ebt een draagvlak erg snel weg in dit geval.
[..]
Ik voel me jong. maar ben 34....
Klopt dat schrijf ik ook niet.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:05 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, omdat de babyboomgeneratie van nu steeds hulpbehoevender wordt en dat is de generatie met de meeste mensen. Maar we hoeven niet te doen alsof er structureel op de zorg en het personeel bezuinigd wordt, want dat is niet zo.
quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:57 schreef Jojoke het volgende:
Ze moeten mensen die zich gedragen belonen. Een bonus van 1000 euro als je volgend jaar bij de vaccinatie geen antistoffen hebt.
Ja, nee, niet dus. De cijfers liegen er niet om - er gaat al jaren meer geld en fte in de zorg zitten.quote:
Eh? Als je niet 3x per dag eet is de kans nogal groot dat je zorg nodig gaat hebben.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt volgens jou ligt het aan prioriteiten... Zorg is inderdaad belangrijker dan 3x per dag eten.
En toch wordt er ook structureel bezuinigd.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:07 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, nee, niet dus. De cijfers liegen er niet om - er gaat al jaren meer geld en fte in de zorg zitten.
Eerlijk gezegd haal ik het ook echt alleen maar hier vandaan als er een persco is. Heb er dan ook al een stuk of 3 gemist.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En dan zijn er nog groepen die sowieso niet naar Nederlandse tv kijken of Nederlandse kranten lezen.
Ach jeetje.. is daar hulp voor, vanuit voedselbank ofzo?quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat er wereldwijd, en ook in Nederland, meisjes zijn in gezinnen waar niet voldoende geld is voor maandverband en tampons. Dat deze meisjes dus bijvoorbeeld school missen, of hun (bij)baan moeten skippen omdat ze ongesteld zijn en niet met vieze kleren daar naartoe kunnen en willen.
Als er meer geld naar de zorg gaat dan de inflatie bedraagt dan is dat incorrect. Maar je bedoelt mischien dat er geschoven word met geld in de zorg.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:07 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En toch wordt er ook structureel bezuinigd.
Dit topic is op z'n best live tijdens de persco'squote:Op maandag 12 oktober 2020 16:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd haal ik het ook echt alleen maar hier vandaan als er een persco is. Heb er dan ook al een stuk of 3 gemist.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |