abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195590620
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:46 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Mensen die een half jaar zonder mondkapje overal zijn gaan winkelen en die nu ineens roepen dat het 'veilig voelt met een mondkapje' zijn ook totaal niet serieus te nemen.
Nee, als ze zich onveilig voelden hadden ze gewoon toen al een mondkapje moeten opzetten.
Er was niemand die je dat verboden heeft. Behalve misschien de beveiligingscamera van de winkel.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195590622
quote:

[..]

Mensen die een half jaar zonder mondkapje overal zijn gaan winkelen en die nu ineens roepen dat het 'veilig voelt met een mondkapje' zijn ook totaal niet serieus te nemen.
Het voelt vooral ongemakkelijk in mijn ervaring maar ok, als het zelfs maar een beetje helpt dan doe ik het.
pi_195590623
quote:
10s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:46 schreef Pek het volgende:
https://www.worldometers.info/coronavirus/

Serious or Critical: 1% :')
Terug naar school.
pi_195590627
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat is juist het punt, het is niet dat ze per se niet werken, alleen het is geen gamechanger om binnen afzienbare tijd je besmettingscijfers lekker omlaag te gaan krijgen.
Daarom moet je het ook niet opzetten. Ik draag zo'n ding om anderen en mijzelf te beschermen in case er een superverspreider rondloopt of ik zelf een superverspreider zou zijn. Dat komt ook uit het artikel dat Tarado post het kan het verschil maken tussen 3 of 30 mensen besmetten maar netto is de werking maar heel beperkt als je de "R" er mee om laag zou willen werken.
Het is vooral een vorm van persoonlijke bescherming voor jou en mensen waar je bij in de buurt komt.
blablablabla
pi_195590632
quote:
10s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:46 schreef Pek het volgende:
https://www.worldometers.info/coronavirus/

Serious or Critical: 1% :')
Wat is jhet punt wat je zo lachend over wil brengen?
pi_195590647
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:48 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat ie niet mee kan komen met rekenen, volgens mij.
pi_195590660
quote:

[..]

Ik ben zo iemand was altijd tegen, maar dat kwam ook omdat er constant door het RIVM en de politiek werd geroepen dat ze geen bewezen functie hadden. Inmiddels dringend advies ze wel te dragen, het kan kennelijk verkeren. Zelfs in wetenschappelijke kringen als een RIVM.
blablablabla
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 16:50:24 #83
5428 crew  miss_sly
pi_195590661
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:37 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat je als je toch niest, dan toch in je elleboog doet, nog los van of je een mondkapje op hebt of niet.
Moet je met mondkapje op nog steeds in je elleboog hoesten en niesen? Wat vervelend zeg.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195590670
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:48 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nee, als ze zich onveilig voelden hadden ze gewoon toen al een mondkapje moeten opzetten.
Er was niemand die je dat verboden heeft. Behalve misschien de beveiligingscamera van de winkel.
Maar veilig voelen als je zelf een mondkapje draagt is toch eigenlijk onzin?
Je doet het toch voornamelijk voor de ander....
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:51:10 #85
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195590677
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het voelt vooral ongemakkelijk in mijn ervaring maar ok, als het zelfs maar een beetje helpt dan doe ik het.
Ja ach in de supermarkt gebruik ik er eentje maar verder bestel ik voorlopig alles online.

Winkelen was voor mij toch al geen plezier meer sinds maart met al die regeltjes.
pi_195590687
quote:

[..]

Beter ten halve gekeerd enzo. We kunnen op die manier wel op alles en iedereen gaan lopen zeiken.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_195590700
quote:

[..]

Oja want ergens op terug komen is uit den boze. Lekker stug bij een standpunt blijven is het beste. Daarnaast, het voelt misschien ook veilig wanneer 'de ander' een mondkapje op heeft.
pi_195590701
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:51 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja ach in de supermarkt gebruik ik er eentje maar verder bestel ik voorlopig alles online.

Winkelen was voor mij toch al geen plezier meer sinds maart met al die regeltjes.
Winkelen is voor mij werkelijk nooit een plezier :D
pi_195590708
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Winkelen is voor mij werkelijk nooit een plezier :D
Ik mis het funshoppen wel ;(
Tap tap tap
pi_195590709
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:51 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Winkelen heb ik nooit leuk gevonden, je betaalt bijna altijd meer dan online en het was retedruk, laat staan opdringerige verkopers die je hun zooi willen slijten... Nu wel een extra reden om helemaal niet meer fysiek te winkelen 😂
blablablabla
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:53:13 #91
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195590718
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:52 schreef wpor het volgende:

[..]

Oja want ergens op terug komen is uit den boze. Lekker stug bij een standpunt blijven is het beste. Daarnaast, het voelt misschien ook veilig wanneer 'de ander' een mondkapje op heeft.
Dit zijn geen mensen die door zelf nadenken op hun standpunt zijn teruggekomen, maar mensen die het letterlijk een dag nadat Papa Rutte het na 7 maanden adviseerde ineens zijn gaan doen.
pi_195590726
Ik mag me vandaag voor de eerste keer laten testen. Ben heel benieuwd.
pi_195590737
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:52 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik mis het funshoppen wel ;(
Ja, en ik wou nog kerstshoppen... -O-
Zo komt die zolder nooit vol. :{
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 16:54:11 #94
5428 crew  miss_sly
pi_195590746
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wij waren gistermiddag in het Rijksmuseum. Heerlijk rustig, en met mondkapje. Ongemakkelijk, inderdaad, vooral ook het ervan af blijven :D Maar het viel me op zich nog best mee, eigenlijk. Ach ja, als men vraagt om dat te doen, vind ik het niet zo'n punt om het ook te doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195590762
Ik was in een tropische vlindertuin met mondkapje, weken geleden ergens in het buitenland. Dat was best benauwd.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:55:40 #96
28033 Pek
je moet wat
pi_195590773
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:48 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat één sterfgeval een drama is, maar 68000 een statistiek. 1% ...gaat he-le-maal nergens over.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_195590784
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:55 schreef Pek het volgende:

[..]

Dat één sterfgeval een drama is, maar 68000 een statistiek. 1% ...gaat he-le-maal nergens over.
Oke en nu?
pi_195590795
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 14:36 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Het lijken vooral studentensteden te zijn, alleen Nijmegen bungelt er een beetje bij.
Al die nieuwe eerstejaars hier zijn natuurlijk nog niet immuun. :( Allemaal in lockdown dat geteisem! :(

#universiteitendicht #nonewfreshmen

Van enig dempend effect dmv groepsimmuniteit lijkt iig nog geen sprake te zijn. Er waren wat optimistische schattingen dat hier zo'n 20% van de bevolking het in de eerste golf gehad zou hebben.

Dus of die 20% is veel te hoog ingeschat of de besmettingsgraad moet nog een stuk hoger liggen voordat het significant effect heeft op de verspreiding.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_195590802
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wij waren gistermiddag in het Rijksmuseum. Heerlijk rustig, en met mondkapje. Ongemakkelijk, inderdaad, vooral ook het ervan af blijven :D Maar het viel me op zich nog best mee, eigenlijk. Ach ja, als men vraagt om dat te doen, vind ik het niet zo'n punt om het ook te doen.
Precies valt mee is vaak een eerste autistische reactie dat je bang bent dat je levensvreugde er ernstig door raakt aangetast als je even zo'n ding op zet. Valt eigenlijk alles mee.
blablablabla
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:57:14 #100
28033 Pek
je moet wat
pi_195590809
Stoppen met die paniek en gewoon over gaan tot de orde van de dag? Zomaar een optie...
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')