Nee, als ze zich onveilig voelden hadden ze gewoon toen al een mondkapje moeten opzetten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mensen die een half jaar zonder mondkapje overal zijn gaan winkelen en die nu ineens roepen dat het 'veilig voelt met een mondkapje' zijn ook totaal niet serieus te nemen.
Het voelt vooral ongemakkelijk in mijn ervaring maar ok, als het zelfs maar een beetje helpt dan doe ik het.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mensen die een half jaar zonder mondkapje overal zijn gaan winkelen en die nu ineens roepen dat het 'veilig voelt met een mondkapje' zijn ook totaal niet serieus te nemen.
Terug naar school.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:46 schreef Pek het volgende:
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Serious or Critical: 1%
Daarom moet je het ook niet opzetten. Ik draag zo'n ding om anderen en mijzelf te beschermen in case er een superverspreider rondloopt of ik zelf een superverspreider zou zijn. Dat komt ook uit het artikel dat Tarado post het kan het verschil maken tussen 3 of 30 mensen besmetten maar netto is de werking maar heel beperkt als je de "R" er mee om laag zou willen werken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat is juist het punt, het is niet dat ze per se niet werken, alleen het is geen gamechanger om binnen afzienbare tijd je besmettingscijfers lekker omlaag te gaan krijgen.
Wat is jhet punt wat je zo lachend over wil brengen?quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:46 schreef Pek het volgende:
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Serious or Critical: 1%
Dat ie niet mee kan komen met rekenen, volgens mij.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat is jhet punt wat je zo lachend over wil brengen?
Ik ben zo iemand was altijd tegen, maar dat kwam ook omdat er constant door het RIVM en de politiek werd geroepen dat ze geen bewezen functie hadden. Inmiddels dringend advies ze wel te dragen, het kan kennelijk verkeren. Zelfs in wetenschappelijke kringen als een RIVM.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Moet je met mondkapje op nog steeds in je elleboog hoesten en niesen? Wat vervelend zeg.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:37 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je als je toch niest, dan toch in je elleboog doet, nog los van of je een mondkapje op hebt of niet.
Maar veilig voelen als je zelf een mondkapje draagt is toch eigenlijk onzin?quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee, als ze zich onveilig voelden hadden ze gewoon toen al een mondkapje moeten opzetten.
Er was niemand die je dat verboden heeft. Behalve misschien de beveiligingscamera van de winkel.
Ja ach in de supermarkt gebruik ik er eentje maar verder bestel ik voorlopig alles online.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het voelt vooral ongemakkelijk in mijn ervaring maar ok, als het zelfs maar een beetje helpt dan doe ik het.
Beter ten halve gekeerd enzo. We kunnen op die manier wel op alles en iedereen gaan lopen zeiken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Oja want ergens op terug komen is uit den boze. Lekker stug bij een standpunt blijven is het beste. Daarnaast, het voelt misschien ook veilig wanneer 'de ander' een mondkapje op heeft.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Winkelen is voor mij werkelijk nooit een plezierquote:Op maandag 12 oktober 2020 16:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja ach in de supermarkt gebruik ik er eentje maar verder bestel ik voorlopig alles online.
Winkelen was voor mij toch al geen plezier meer sinds maart met al die regeltjes.
Ik mis het funshoppen welquote:Op maandag 12 oktober 2020 16:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Winkelen is voor mij werkelijk nooit een plezier
Winkelen heb ik nooit leuk gevonden, je betaalt bijna altijd meer dan online en het was retedruk, laat staan opdringerige verkopers die je hun zooi willen slijten... Nu wel een extra reden om helemaal niet meer fysiek te winkelen 😂quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja ach in de supermarkt gebruik ik er eentje maar verder bestel ik voorlopig alles online.
Winkelen was voor mij toch al geen plezier meer sinds maart met al die regeltjes.
Dit zijn geen mensen die door zelf nadenken op hun standpunt zijn teruggekomen, maar mensen die het letterlijk een dag nadat Papa Rutte het na 7 maanden adviseerde ineens zijn gaan doen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:52 schreef wpor het volgende:
[..]
Oja want ergens op terug komen is uit den boze. Lekker stug bij een standpunt blijven is het beste. Daarnaast, het voelt misschien ook veilig wanneer 'de ander' een mondkapje op heeft.
Wij waren gistermiddag in het Rijksmuseum. Heerlijk rustig, en met mondkapje. Ongemakkelijk, inderdaad, vooral ook het ervan af blijvenquote:Op maandag 12 oktober 2020 16:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het voelt vooral ongemakkelijk in mijn ervaring maar ok, als het zelfs maar een beetje helpt dan doe ik het.
Dat één sterfgeval een drama is, maar 68000 een statistiek. 1% ...gaat he-le-maal nergens over.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat is jhet punt wat je zo lachend over wil brengen?
Oke en nu?quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:55 schreef Pek het volgende:
[..]
Dat één sterfgeval een drama is, maar 68000 een statistiek. 1% ...gaat he-le-maal nergens over.
Al die nieuwe eerstejaars hier zijn natuurlijk nog niet immuun.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:36 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het lijken vooral studentensteden te zijn, alleen Nijmegen bungelt er een beetje bij.
Precies valt mee is vaak een eerste autistische reactie dat je bang bent dat je levensvreugde er ernstig door raakt aangetast als je even zo'n ding op zet. Valt eigenlijk alles mee.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij waren gistermiddag in het Rijksmuseum. Heerlijk rustig, en met mondkapje. Ongemakkelijk, inderdaad, vooral ook het ervan af blijvenMaar het viel me op zich nog best mee, eigenlijk. Ach ja, als men vraagt om dat te doen, vind ik het niet zo'n punt om het ook te doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |