het is voor het kabinet dan ook wat moeilijker dan voor het redteam (who the fuck are they?) dat geen enkele verantwoordelijkheid draagtquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:06 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gaat het kabinet nog 1 of 2 weken aarzelen, gebeurt het daarna alsnog, alleen is 2 weken dan niet meer genoeg om het tij te keren.
Toffe UIquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Acht dat redteam
Er is meer dan alleen Corona. Het hele land naar de kloten helpen is ook niet de bedoeling.
Klopt. Maar angst aanpraten op deze manier is net als zeggen dat je blind wordt van aftrekken. Dat probeer je een paar keer zonder gevolgen en opeens heb je er een hobby bij.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:03 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het bagatelliseren helpt ook niet.
En uitleggen, kweet niet hoe het met jou zit, ik krijg er steeds minder kracht voor!
Ik heb zelfs het idee dat ze geen flauw benul hebben wie de kwetsbare mensen in hun eigen omgeving zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Of je moeder geen kankerbehandeling kan krijgen, echt bizar dat mensen nog steeds de ernst niet overzien van een overbelast zorgsysteem omdat ze zelf toevallig even niks mankeren of het hun directe omgeving niet aan gaat.
Tot nu toe heeft het Redteam de hele tijd gelijk gehad dat de maatregelen onvoldoende waren.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is voor het kabinet dan ook wat moeilijker dan voor het redteam (who the fuck are they?) dat geen enkele verantwoordelijkheid draagt
quote:● Sociale en familiebijeenkomsten: geen bezoek toegestaan.
● Bruiloften: maximaal zes personen bij elkaar.
● Evenementen binnen en buiten: verboden.
● Sport & training: enkel individuele training toegestaan.
● Wedstrijden en sportevenementen: afgelast.
● Zwembaden, sportscholen en recreatiecentra: dicht.
● Kerk: geen fysieke samenkomst, enkel online.
● Begrafenissen: maximaal tien personen bij elkaar.
● Bars, cafés en restaurants: dicht, enkel afhaal- en bezorgdiensten.
● Kroegen: dicht, enkel afhaal- en bezorgdiensten.
● Hotels en B&B’s: enkel open voor mensen met een essentieel beroep.
● Winkels en diensten: enkel essentiële retail blijft open.
● Musea: gesloten.
● Kantoor: enkel open voor mensen met een essentieel beroep.
● Reizen: blijf in eigen dorp/stad.
● Openbaar vervoer: vermijd gebruik van OV, maximale capaciteit is 25 procent.
● Scholen en kinderopvang: tot code oranje open, bij code rood overleg.
● Hoger onderwijs: online, open als fysiek onderwijs essentieel is. Bij code rood overleg.
● Verpleeg- en verzorgingstehuizen: bezoek opgeschort.
'Ik heb NU geen zorg nodig en ik mankeer nooit wat, boeit mij dat.'quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:10 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik heb zelfs het idee dat ze geen flauw benul hebben wie de kwetsbare mensen in hun eigen omgeving zijn.
Dit is gewoon een lockdownquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:10 schreef Elan het volgende:
Prima lijstje waar red team mee komt.
[..]
Dit had het kabinet twee weken geleden als vooruitzicht moeten geven. Mensen, gedraag je, want anders gaan we dit doen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan zie je elkaar alleen nog als iemand het loodje heeft gelegdquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoezo, je kunt gewoon de deur uit.quote:
Sorry hoor maar....dat is dus NIET wat een lockdown in praktische zin betekent.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:12 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Hoezo, je kunt gewoon de deur uit.
Das dan ook het enigequote:Op maandag 12 oktober 2020 17:12 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Hoezo, je kunt gewoon de deur uit.
Kijk eens aan. Moet nu 4 dagen per week naar kantoor maar heb geen essentieel beroep. Betaalde vakantie in de pijplijn?quote:● Kantoor: enkel open voor mensen met een essentieel beroep.
Zo, die zit.quote:
Heb een afspraak begin november.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:08 schreef CherryLips het volgende:
Of de borstonderzoeken die worden geschrapt. Geen mammografie dit jaar, jongens.
Ja maar wel twee weken.quote:
Anderhalve regel afstand houdenquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:14 schreef Mammietje het volgende:
Ik denk.... dat het morgen druk wordt hier.
Twee weken lijkt me geen zoden aan de dijk te zetten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja maar wel twee weken.
Liever twee weken een teringharde lockdown dan elke 2 weken een nieuw setje lafhartige maatregelen dat amper resultaat heeft, om vervolgens weer een nieuw setje vrijheidsbeperkingen opgelegd te krijgen.
Kan je het beter goed doen, virus gelijk decimeren tot as burnnnnnnnn
Hier kan ik me ook wel in vinden ja.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat proberen ze iedere week maar meer dan 20 man komen er niet opdagen in Den Haagquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:13 schreef Natalie het volgende:
[..]
Zo, die zit.
Denk dat 't deel van Nederland dat covid-19 'maar een griepje vindt' nu de protestmars al aan 't voorbereiden is...
ik heb me tot nu toe keurig gedragenquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:11 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dit had het kabinet twee weken geleden als vooruitzicht moeten geven. Mensen, gedraag je, want anders gaan we dit doen.
quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:13 schreef Natalie het volgende:
[..]
Zo, die zit.
Denk dat 't deel van Nederland dat covid-19 'maar een griepje vindt' nu de protestmars al aan 't voorbereiden is...
quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:14 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Anderhalve regel afstand houden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |