Tja, het is helaas geen onlogische gedachte. Dat helpt niet.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:55 schreef Pek het volgende:
[..]
Dat één sterfgeval een drama is, maar 68000 een statistiek. 1% ...gaat he-le-maal nergens over.
Is lastig, geen zin om aangestoken te worden door tokkies.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:57 schreef Pek het volgende:
Stoppen met die paniek en gewoon over gaan tot de orde van de dag? Zomaar een optie...
Zorg overbelasten, lijken stapelen, kreupel for life na een ongeluk zomaar opties...quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:57 schreef Pek het volgende:
Stoppen met die paniek en gewoon over gaan tot de orde van de dag? Zomaar een optie...
Zeg mij na: "Het gaat niet om het aantal doden ten gevolge van corona"quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:55 schreef Pek het volgende:
[..]
Dat één sterfgeval een drama is, maar 68000 een statistiek. 1% ...gaat he-le-maal nergens over.
Dat heb je zelf in de handquote:Op maandag 12 oktober 2020 16:59 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Is lastig, geen zin om aangestoken te worden door tokkies.
Dit belachelijke overdrijven helpt ook niet.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zorg overbelasten, lijken stapelen, kreupel for life na een ongeluk zomaar opties...
Het bagatelliseren helpt ook niet.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:01 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dit belachelijke overdrijven helpt ook niet.
Je piept wel anders als je je been breekt tijdens de “orde van de dag” en er is geen plek voor je in het ziekenhuis omdat het uitpuilt van de covidpatiënten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:57 schreef Pek het volgende:
Nee joh. Daadkracht uitstralen. Dat is belangrijkquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:01 schreef Elan het volgende:
https://www.ad.nl/economi(...)ogelijk-af~afd59798/
Kennelijk helemaal geen draagvlak voor, zowel niet bij de ouderen als bij de ondernemers. Je zou toch verwachten dat het kabinet een fatsoenlijke inventarisatie maakt of er draagvlak voor ze zoiets invoeren?
niet alles, zo'n Aboutaleb zal echt wel de richtlijnen redelijk goed gevolgd hebben ivm zijn voorbeeldfunctie en toch de lulquote:
Was in Italië 12% toch in maart?quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:01 schreef trein2000 het volgende:
1% is 1 op de honderd. Dat is gigantisch veel. Dat betekent 170.000 doden in Nederland alleen al als je niets zou doen. Dat is nog los van het feit dat als de zorg onderuit gaat de percentages gigantisch oplopen. (Ik meen naar iets van 12 % maar pin me daar niet op vast)
Het is niet overdreven in het geval er geen maatregelen zouden zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:01 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dit belachelijke overdrijven helpt ook niet.
Nee joh die weigeren we gewoon aan de poort. Zijn immers toch allemaal dor hout.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je piept wel anders als je je been breekt tijdens de “orde van de dag” en er is geen plek voor je in het ziekenhuis omdat het uitpuilt van de covidpatiënten.
Nee hoor. Ik ben toch (deels) afhankelijk van anderen die afstand houden, in hun elleboog niesen, binnen blijven bij klachten.quote:
Gelukkig droeg-ie waarschijnlijk wel een mondkapje en heeft-ie daarmee mogelijk voorkomen anderen aan te steken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
niet alles, zo'n Aboutaleb zal echt wel de richtlijnen redelijk goed gevolgd hebben ivm zijn voorbeeldfunctie en toch de lul
Of je moeder geen kankerbehandeling kan krijgen, echt bizar dat mensen nog steeds de ernst niet overzien van een overbelast zorgsysteem omdat ze zelf toevallig even niks mankeren of het hun directe omgeving niet aan gaat.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je piept wel anders als je je been breekt tijdens de “orde van de dag” en er is geen plek voor je in het ziekenhuis omdat het uitpuilt van de covidpatiënten.
Waarschijnlijk gaat het kabinet nog 1 of 2 weken aarzelen, gebeurt het daarna alsnog, alleen is 2 weken dan niet meer genoeg om het tij te keren.quote:
Of de borstonderzoeken die worden geschrapt. Geen mammografie dit jaar, jongens.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Of je moeder geen kankerbehandeling kan krijgen, echt bizar dat mensen nog steeds de ernst niet overzien van een overbelast zorgsysteem omdat ze zelf toevallig even niks mankeren of het hun directe omgeving niet aan gaat.
Acht dat redteamquote:
het is voor het kabinet dan ook wat moeilijker dan voor het redteam (who the fuck are they?) dat geen enkele verantwoordelijkheid draagtquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:06 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gaat het kabinet nog 1 of 2 weken aarzelen, gebeurt het daarna alsnog, alleen is 2 weken dan niet meer genoeg om het tij te keren.
Toffe UIquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Acht dat redteam
Er is meer dan alleen Corona. Het hele land naar de kloten helpen is ook niet de bedoeling.
Klopt. Maar angst aanpraten op deze manier is net als zeggen dat je blind wordt van aftrekken. Dat probeer je een paar keer zonder gevolgen en opeens heb je er een hobby bij.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:03 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het bagatelliseren helpt ook niet.
En uitleggen, kweet niet hoe het met jou zit, ik krijg er steeds minder kracht voor!
Ik heb zelfs het idee dat ze geen flauw benul hebben wie de kwetsbare mensen in hun eigen omgeving zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Of je moeder geen kankerbehandeling kan krijgen, echt bizar dat mensen nog steeds de ernst niet overzien van een overbelast zorgsysteem omdat ze zelf toevallig even niks mankeren of het hun directe omgeving niet aan gaat.
Tot nu toe heeft het Redteam de hele tijd gelijk gehad dat de maatregelen onvoldoende waren.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is voor het kabinet dan ook wat moeilijker dan voor het redteam (who the fuck are they?) dat geen enkele verantwoordelijkheid draagt
quote:● Sociale en familiebijeenkomsten: geen bezoek toegestaan.
● Bruiloften: maximaal zes personen bij elkaar.
● Evenementen binnen en buiten: verboden.
● Sport & training: enkel individuele training toegestaan.
● Wedstrijden en sportevenementen: afgelast.
● Zwembaden, sportscholen en recreatiecentra: dicht.
● Kerk: geen fysieke samenkomst, enkel online.
● Begrafenissen: maximaal tien personen bij elkaar.
● Bars, cafés en restaurants: dicht, enkel afhaal- en bezorgdiensten.
● Kroegen: dicht, enkel afhaal- en bezorgdiensten.
● Hotels en B&B’s: enkel open voor mensen met een essentieel beroep.
● Winkels en diensten: enkel essentiële retail blijft open.
● Musea: gesloten.
● Kantoor: enkel open voor mensen met een essentieel beroep.
● Reizen: blijf in eigen dorp/stad.
● Openbaar vervoer: vermijd gebruik van OV, maximale capaciteit is 25 procent.
● Scholen en kinderopvang: tot code oranje open, bij code rood overleg.
● Hoger onderwijs: online, open als fysiek onderwijs essentieel is. Bij code rood overleg.
● Verpleeg- en verzorgingstehuizen: bezoek opgeschort.
'Ik heb NU geen zorg nodig en ik mankeer nooit wat, boeit mij dat.'quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:10 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik heb zelfs het idee dat ze geen flauw benul hebben wie de kwetsbare mensen in hun eigen omgeving zijn.
Dit is gewoon een lockdownquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:10 schreef Elan het volgende:
Prima lijstje waar red team mee komt.
[..]
Dit had het kabinet twee weken geleden als vooruitzicht moeten geven. Mensen, gedraag je, want anders gaan we dit doen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan zie je elkaar alleen nog als iemand het loodje heeft gelegdquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoezo, je kunt gewoon de deur uit.quote:
Sorry hoor maar....dat is dus NIET wat een lockdown in praktische zin betekent.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:12 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Hoezo, je kunt gewoon de deur uit.
Das dan ook het enigequote:Op maandag 12 oktober 2020 17:12 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Hoezo, je kunt gewoon de deur uit.
Kijk eens aan. Moet nu 4 dagen per week naar kantoor maar heb geen essentieel beroep. Betaalde vakantie in de pijplijn?quote:● Kantoor: enkel open voor mensen met een essentieel beroep.
Zo, die zit.quote:
Heb een afspraak begin november.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:08 schreef CherryLips het volgende:
Of de borstonderzoeken die worden geschrapt. Geen mammografie dit jaar, jongens.
Ja maar wel twee weken.quote:
Anderhalve regel afstand houdenquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:14 schreef Mammietje het volgende:
Ik denk.... dat het morgen druk wordt hier.
Twee weken lijkt me geen zoden aan de dijk te zetten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja maar wel twee weken.
Liever twee weken een teringharde lockdown dan elke 2 weken een nieuw setje lafhartige maatregelen dat amper resultaat heeft, om vervolgens weer een nieuw setje vrijheidsbeperkingen opgelegd te krijgen.
Kan je het beter goed doen, virus gelijk decimeren tot as burnnnnnnnn
Hier kan ik me ook wel in vinden ja.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat proberen ze iedere week maar meer dan 20 man komen er niet opdagen in Den Haagquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:13 schreef Natalie het volgende:
[..]
Zo, die zit.
Denk dat 't deel van Nederland dat covid-19 'maar een griepje vindt' nu de protestmars al aan 't voorbereiden is...
ik heb me tot nu toe keurig gedragenquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:11 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dit had het kabinet twee weken geleden als vooruitzicht moeten geven. Mensen, gedraag je, want anders gaan we dit doen.
quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:13 schreef Natalie het volgende:
[..]
Zo, die zit.
Denk dat 't deel van Nederland dat covid-19 'maar een griepje vindt' nu de protestmars al aan 't voorbereiden is...
quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:14 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Anderhalve regel afstand houden
Het is wel wat ermee in het buitenland bedoeld wordt. In Nederland is het niet heel reëel om te verwachten dat je wordt gearresteerd als je je huis verlaat.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sorry hoor maar....dat is dus NIET wat een lockdown in praktische zin betekent.
Ik denk dat dat een hele goede was geweest ja. Blijkbaar hebben mensen in Nederland een duidelijke waarschuwing nodig, met duidelijke mogelijke maatregelen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:11 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dit had het kabinet twee weken geleden als vooruitzicht moeten geven. Mensen, gedraag je, want anders gaan we dit doen.
Deze zie ik bijvoorbeeld echt niet gebeuren.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:13 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Kijk eens aan. Moet nu 4 dagen per week naar kantoor maar heb geen essentieel beroep. Betaalde vakantie in de pijplijn?
Denk als je met dit pakket zou komen je het virus wel meteen een beste tik verkoopt hoor. En helaas zitten we nu in de fase dat dat noodzakelijk is.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Twee weken lijkt me geen zoden aan de dijk te zetten.
wie zijn ze, dat redteam is nu een officieel orgaan?quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:16 schreef wpor het volgende:
Ze zetten vast hoog in om zo tot de gewenste middenweg te komen, gok ik.
Onhandhaafbaar, bovendien is handhaven achter de voordeur politiek zeer omstreden zo niet onmogelijk.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:10 schreef Elan het volgende:
● Sociale en familiebijeenkomsten: geen bezoek toegestaan.
Twee teveel wat mij betreftquote:● Bruiloften: maximaal zes personen bij elkaar.
Kanquote:● Evenementen binnen en buiten: verboden.
Belachelijk, sport is belangrijk voor de gezondheid van mensen. Fysiek en in een lockdown ook mentaal.quote:● Sport & training: enkel individuele training toegestaan.
Lastig, ik snap de overweging. Maar de impact is wel groot.quote:● Wedstrijden en sportevenementen: afgelast.
Zie onder sport en training.quote:● Zwembaden, sportscholen en recreatiecentra: dicht.
Juridisch lastig. Wel voorstander.quote:● Kerk: geen fysieke samenkomst, enkel online.
Zou ik ophogen jaar 30, dat moment is zo emotioneel en kun je nooit meer over doen. Wellicht zelfs 100, dat lijkt me echt een ingecalculeerd risico wat je moet nemen. Minder is bijna onmenselijk.quote:● Begrafenissen: maximaal tien personen bij elkaar.
Primaquote:● Bars, cafés en restaurants: dicht, enkel afhaal- en bezorgdiensten.
● Kroegen: dicht, enkel afhaal- en bezorgdiensten.
Ik voorzie uitvoeringsproblemen, wie gaat dat controleren en hoe? Lijkt me bovendien weinig toevoegen.quote:● Hotels en B&B’s: enkel open voor mensen met een essentieel beroep.
Belachelijk. Ondernemers op kosten jagen, burgers irriteren voor zeer beperkt gewin.quote:● Winkels en diensten: enkel essentiële retail blijft open.
Kanquote:● Musea: gesloten.
Voor!quote:● Kantoor: enkel open voor mensen met een essentieel beroep.
Als uitgangspunt goed, maar niet meer dan dat.quote:● Reizen: blijf in eigen dorp/stad.
Logischquote:● Openbaar vervoer: vermijd gebruik van OV, maximale capaciteit is 25 procent.
Overleg is?quote:● Scholen en kinderopvang: tot code oranje open, bij code rood overleg.
Overleg is?quote:● Hoger onderwijs: online, open als fysiek onderwijs essentieel is. Bij code rood overleg.
Onmenselijk, ronduit belachelijk. Toont aan hoever deze mensen van de maatschappij af staan.quote:● Verpleeg- en verzorgingstehuizen: bezoek opgeschort.
Briljante postquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:14 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Anderhalve regel afstand houden
Neuh, dit team is altijd van de rigoureuze maatregelen geweest.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:16 schreef wpor het volgende:
Wel streng lijstje dit overigens, stuk strenger dan in maart / april.
Ze zetten vast hoog in om zo tot de gewenste middenweg te komen, gok ik.
Tja, het wordt de grootste crisis sinds de grootste WOII genoemd door Rutten. Als wij toen met een leger van parttimers de strijd waren aangegaan dan hadden wij nu allemaal Duits gesproken. Wij moeten problemen aanpakken waar ze zitten, bij dat zorgtuig dat de crisis inzet voor eigen geldelijk gewin. Bonus willen, salaris erbij.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is idd een schimmig beeld dat je schetst.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kunt niet thuis werken?quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:13 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Kijk eens aan. Moet nu 4 dagen per week naar kantoor maar heb geen essentieel beroep. Betaalde vakantie in de pijplijn?
Waarom blijven mensen dat zo raar vinden, we zitten niet allemaal 40 uur naar een scherm te staren.quote:
Zijn de tegenhanger van viruswaanzin wat mij betreft. Extremen heb je altijd en ergens daar tussenin ligt de beste weg.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Neuh, dit team is altijd van de rigoureuze maatregelen geweest.
Uhu,twee weken.............quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja maar wel twee weken.
Liever twee weken een teringharde lockdown dan elke 2 weken een nieuw setje lafhartige maatregelen dat amper resultaat heeft, om vervolgens weer een nieuw setje vrijheidsbeperkingen opgelegd te krijgen.
Ben nu gedetacheerd bij een overheidsorganisatie waar met vertrouwelijke papieren wordt gewerkt, en dat kan helaas niet mee naar huis. Thuiswerken is helaas niet mogelijk, dit in tegenstelling tot de vorige opdrachtgever (dát was een heerlijke tijd!)quote:
Doe ff normaal man, je zou een weekje mee moeten lopen op zo'n Covid afdeling en dan mensen die opknappen door de goede zorg uit het niets zien doodgaan. Waarschijnlijk zit je meteen een half jaar overspannen thuis daarna.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:18 schreef maan_man het volgende:
[..]
Tja, het wordt de grootste crisis sinds de grootste WOII genoemd door Rutten. Als wij toen met een leger van parttimers de strijd waren aangegaan dan hadden wij nu allemaal Duits gesproken. Wij moeten problemen aanpakken waar ze zitten, bij dat zorgtuig dat de crisis inzet voor eigen geldelijk gewin. Bonus willen, salaris erbij.
Gewoon een groot tentenkamp naast de zorginstelling en 16 uur werken en 8 uur rusten. Zo beteugelen wij de grootste crisis sinds WOII. En deserteren, dan 10 jaar opsluiten. Zo pak je een crisis aan. Een niet met dat divagedrag van de zorgverleners. Wij hebben een aantal weken hard gewerkt, wij zijn nog niet hersteld van onze inspanningen van de eerste golf. Bah, wat een volk. En dan is er ook nog capaciteit voor kankerbehandelingen.
Behalve dan dat zij bij VWS een voet tussen de deur hebben...quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zijn de tegenhanger van viruswaanzin wat mij betreft. Extremen heb je altijd en ergens daar tussenin ligt de beste weg.
Maar gaat het kabinet er een harde garantie bij geven dat het voor twee weken is? Dat lijkt me bij zo’n pakket eigenlijk wel noodzakelijk (zowel wegens maatschappelijke onrust als om economische redenen).quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja maar wel twee weken.
2weke is toch niet genoeg of bedoel je 2 maanden?quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja maar wel twee weken.
Garantie tot de voordeurquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar gaat het kabinet er een harde garantie bij geven dat het voor twee weken is? Dat lijkt me bij zo’n pakket eigenlijk wel noodzakelijk (zowel wegens maatschappelijke onrust als om economische redenen).
Maar dat heeft weer hele andere nadelen. Dat is lastig...
Mijn man heeft een kantoorbaan en werkt al vanaf maart fulltime thuis. Werk wat hij op kantoor zou moeten doen, zoals printen, post e.d., wordt door een vaste groep mensen gedaan, op kantoor. Vergaderingen, overleg gaat via internet.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:19 schreef Mr.Sandman het volgende:
Waarom blijven mensen dat zo raar vinden, we zitten niet allemaal 40 uur naar een scherm te staren.
Ze denken zelf wel dat ze inmiddels op die stoel zitten volgens mij, ja.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
wie zijn ze, dat redteam is nu een officieel orgaan?
#pushmeldinggenotquote:Concept-coronapakket: strengere maatregelen horeca, amateursport en ov
De extra coronamaatregelen die het kabinet voorbereidt, zullen vooral de horeca, amateursport en het openbaar vervoer raken. Uit de concept-maatregelen blijkt een verbod op alle amateur-teamsporten boven de 18 jaar en mag het ov alleen voor noodzakelijke reizen worden gebruikt. Aan de maatregelen wordt nog gesleuteld. Of de horeca helemaal dicht moet of de openingstijden worden beperkt, is nog onderwerp van discussie.
Dat melden bronnen aan de politieke redactie van het RTL Nieuws. De maatregelen zijn erop gericht om contacten en reisbewegingen van mensen te beperken, zodat het aantal besmettingen verder wordt teruggebracht. Dit is de laatste fase vóór een nieuwe intelligente lockdown, aldus ingewijden.
Blijf thuis
Volgens bronnen wordt het devies voor heel Nederland: beperk je contacten en blijf thuis. Hou je contacten het liefst beperkt tot het eigen huishouden. Dat betekent ook dat de oproep om thuis te werken nog duidelijker gaat worden. Wie geen vitaal beroep heeft, wordt gevraagd om thuis te werken. Het openbaar vervoer wordt, net als eerder dit jaar, alleen voor noodzakelijke reizen.
De maximale gezelschapsgrootte is al teruggegaan naar maximaal vier personen, maar die regel gaat straks ook in de buitenlucht gelden. Wie gaat hardlopen of met mensen naar het terras gaat, mag dat dus met maximaal vier mensen doen. De regels voor thuis blijven zoals ze zijn: daar mogen maximaal drie mensen uitgenodigd worden.
Scholen blijven open
Er wordt vandaag en morgen nog aan het coronapakket gesleuteld. In de huidige plannen blijven de scholen, zowel het basis- als middelbaar onderwijs, open. Dat geldt voorlopig ook voor de sportscholen.
Daarnaast wordt er gedacht aan een beperking van de openingstijden van de avondwinkels. Er liggen meerdere varianten op tafel; eerdere sluiting of sluiting alleen op weekenddagen.
Horeca beperkt, discussie over mondkapjesplicht
Over de horeca wordt nog gesproken. Zeker lijkt dat de openingstijden er flink beperkt zullen worden, maar volgens ingewijden ligt een volledige sluiting uitdrukkelijk op tafel. Volgens ingewijden geven de besmettingscijfers geen aanleiding daarover optimistisch te zijn.
Ook over een mondkapjesplicht zal vanavond en morgen nog uitgebreid worden gesproken. Verschillende burgemeesters gaven vorige week al aan dat graag te willen, maar volgens ingewijden is het juridisch ingewikkeld om zo'n plicht te regelen. Ook duurt het wekenlang om zo'n plicht in te voeren.
Als Rutte verstandig is dan noemt hij geen datums meer, maar grenzen aan besmettingen en bezette ziekenhuis- en IC-bedden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar gaat het kabinet er een harde garantie bij geven dat het voor twee weken is? Dat lijkt me bij zo’n pakket eigenlijk wel noodzakelijk (zowel wegens maatschappelijke onrust als om economische redenen).
Het heeft vooral economisch een ongekende impact, en juridisch ook de nodige haken en ogen zoals je al stelde.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ah ja het red team weer met een totaal onrealistisch lijstje waar niemand op zich te wachten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Precies, kantoorwerk. Ik werk met machines groter dan mijn huiskamer, blijkt lastig mee te nemen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn man heeft een kantoorbaan en werkt al vanaf maart fulltime thuis. Werk wat hij op kantoor zou moeten doen, zoals printen, post e.d., wordt door een vaste groep mensen gedaan, op kantoor. Vergaderingen, overleg gaat via internet.
tekent wel weer de chaos in ons land dat zulke mensen omhoog komen vallenquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze denken zelf wel dat ze inmiddels op die stoel zitten volgens mij, ja.
Extreem clubje is dat.
Ben ik zorgmedewerker? Dus hoe ik zou regeren is minder relevant. Als van mijn beroepsgroep een extra inspanning zo worden gevraagd tijdens de grootste crisis sinds WOII, dan zou ik de situatie niet misbruiken om er zelf beter van de worden en er vol voor gaan.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Doe ff normaal man, je zou een weekje mee moeten lopen op zo'n Covid afdeling en dan mensen die opknappen door de goede zorg uit het niets zien doodgaan. Waarschijnlijk zit je meteen een half jaar overspannen thuis daarna.
quote:De maximale gezelschapsgrootte is al teruggegaan naar maximaal vier personen, maar die regel gaat straks ook in de buitenlucht gelden. Wie gaat hardlopen of met mensen naar het terras gaat, mag dat dus met maximaal vier mensen doen. De regels voor thuis blijven zoals ze zijn: daar mogen maximaal drie mensen uitgenodigd worden.
Ja, beter nog drie maanden aankloten en kijken hoe onze ziekenhuizen langzaam overstromen, niet waar?quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:25 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ah ja het red team weer met een totaal onrealistisch lijstje waar niemand op zich te wachten.
Lekker iedereen weer opsluiten dat vinden ze altijd een goed idee.
Het tij keert instantaan. Het keert of het keert niet. Dat gaat geen tijd overheen zitten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:06 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gaat het kabinet nog 1 of 2 weken aarzelen, gebeurt het daarna alsnog, alleen is 2 weken dan niet meer genoeg om het tij te keren.
Dat klinkt als een essentiëel beroep. Of kan dat werk gewoon stopgezet worden?quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:21 schreef MissionPhailed het volgende:
Ben nu gedetacheerd bij een overheidsorganisatie waar met vertrouwelijke papieren wordt gewerkt, en dat kan helaas niet mee naar huis. Thuiswerken is helaas niet mogelijk, dit in tegenstelling tot de vorige opdrachtgever (dát was een heerlijke tijd!)
Opnieuw een laf compromis op komst dus.quote:
Misschien maar het bestaat veelal uit deskundigen en geen idioten. Hetgeen zij anderhalve maand al voorstelden aan matregelen is inmiddels allang realiteit.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze denken zelf wel dat ze inmiddels op die stoel zitten volgens mij, ja.
Extreem clubje is dat.
Sorry, maar dan heb je er weinig van begrepen. Dat is allemaal veel te abstract. Mensen hebben duidelijkheid nodig en weten waar ze aan toe zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:24 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Als Rutte verstandig is dan noemt hij geen datums meer, maar grenzen aan besmettingen en bezette ziekenhuis- en IC-bedden.
Het alternatief is dat zo'n nachtclubeigenaar op 1 september boos is dat ie niet open mag.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Sorry, maar dan heb je er weinig van begrepen. Dat is allemaal veel te abstract. Mensen hebben duidelijkheid nodig en weten waar ze aan toe zijn.
En zelfs “op 19 oktober gaan we evalueren en dan hoort u van ons” is begrijpbaarder voor de mensen dan een getal op een Dashboard waar ook nog eens de nodige kritiek op is (want dat is wat je dan natuurlijk gaat krijgen, krijg je dat gezeik over pcr-testen weer, of verschillende waardes tussen lcps en Nice.)
Nee niet dus.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:10 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Tot nu toe heeft het Redteam de hele tijd gelijk gehad dat de maatregelen onvoldoende waren.
Vandaar dus zo'n Ierland kaart nodig.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Sorry, maar dan heb je er weinig van begrepen. Dat is allemaal veel te abstract. Mensen hebben duidelijkheid nodig en weten waar ze aan toe zijn.
En zelfs “op 19 oktober gaan we evalueren en dan hoort u van ons” is begrijpbaarder voor de mensen dan een getal op een Dashboard waar ook nog eens de nodige kritiek op is (want dat is wat je dan natuurlijk gaat krijgen, krijg je dat gezeik over pcr-testen weer, of verschillende waardes tussen lcps en Nice.)
lol watquote:Maar als de besmettingscijfers de komende uren niet fors teruglopen, is de kans groot dat de horeca in ieder geval twee weken op slot moet.
Beter doen ze iets aan de capaciteit.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:27 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ja, beter nog drie maanden aankloten en kijken hoe onze ziekenhuizen langzaam overstromen, niet waar?
Machines noem ik niet echt een kantoorbaan. Drukker of zo zie ik niet als een kantoorbaantje.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:25 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Precies, kantoorwerk. Ik werk met machines groter dan mijn huiskamer, blijkt lastig mee te nemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |