Precies, kantoorwerk. Ik werk met machines groter dan mijn huiskamer, blijkt lastig mee te nemen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn man heeft een kantoorbaan en werkt al vanaf maart fulltime thuis. Werk wat hij op kantoor zou moeten doen, zoals printen, post e.d., wordt door een vaste groep mensen gedaan, op kantoor. Vergaderingen, overleg gaat via internet.
tekent wel weer de chaos in ons land dat zulke mensen omhoog komen vallenquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze denken zelf wel dat ze inmiddels op die stoel zitten volgens mij, ja.
Extreem clubje is dat.
Ben ik zorgmedewerker? Dus hoe ik zou regeren is minder relevant. Als van mijn beroepsgroep een extra inspanning zo worden gevraagd tijdens de grootste crisis sinds WOII, dan zou ik de situatie niet misbruiken om er zelf beter van de worden en er vol voor gaan.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Doe ff normaal man, je zou een weekje mee moeten lopen op zo'n Covid afdeling en dan mensen die opknappen door de goede zorg uit het niets zien doodgaan. Waarschijnlijk zit je meteen een half jaar overspannen thuis daarna.
quote:De maximale gezelschapsgrootte is al teruggegaan naar maximaal vier personen, maar die regel gaat straks ook in de buitenlucht gelden. Wie gaat hardlopen of met mensen naar het terras gaat, mag dat dus met maximaal vier mensen doen. De regels voor thuis blijven zoals ze zijn: daar mogen maximaal drie mensen uitgenodigd worden.
Ja, beter nog drie maanden aankloten en kijken hoe onze ziekenhuizen langzaam overstromen, niet waar?quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:25 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ah ja het red team weer met een totaal onrealistisch lijstje waar niemand op zich te wachten.
Lekker iedereen weer opsluiten dat vinden ze altijd een goed idee.
Het tij keert instantaan. Het keert of het keert niet. Dat gaat geen tijd overheen zitten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:06 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gaat het kabinet nog 1 of 2 weken aarzelen, gebeurt het daarna alsnog, alleen is 2 weken dan niet meer genoeg om het tij te keren.
Dat klinkt als een essentiëel beroep. Of kan dat werk gewoon stopgezet worden?quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:21 schreef MissionPhailed het volgende:
Ben nu gedetacheerd bij een overheidsorganisatie waar met vertrouwelijke papieren wordt gewerkt, en dat kan helaas niet mee naar huis. Thuiswerken is helaas niet mogelijk, dit in tegenstelling tot de vorige opdrachtgever (dát was een heerlijke tijd!)
Opnieuw een laf compromis op komst dus.quote:
Misschien maar het bestaat veelal uit deskundigen en geen idioten. Hetgeen zij anderhalve maand al voorstelden aan matregelen is inmiddels allang realiteit.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze denken zelf wel dat ze inmiddels op die stoel zitten volgens mij, ja.
Extreem clubje is dat.
Sorry, maar dan heb je er weinig van begrepen. Dat is allemaal veel te abstract. Mensen hebben duidelijkheid nodig en weten waar ze aan toe zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:24 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Als Rutte verstandig is dan noemt hij geen datums meer, maar grenzen aan besmettingen en bezette ziekenhuis- en IC-bedden.
Het alternatief is dat zo'n nachtclubeigenaar op 1 september boos is dat ie niet open mag.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Sorry, maar dan heb je er weinig van begrepen. Dat is allemaal veel te abstract. Mensen hebben duidelijkheid nodig en weten waar ze aan toe zijn.
En zelfs “op 19 oktober gaan we evalueren en dan hoort u van ons” is begrijpbaarder voor de mensen dan een getal op een Dashboard waar ook nog eens de nodige kritiek op is (want dat is wat je dan natuurlijk gaat krijgen, krijg je dat gezeik over pcr-testen weer, of verschillende waardes tussen lcps en Nice.)
Nee niet dus.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:10 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Tot nu toe heeft het Redteam de hele tijd gelijk gehad dat de maatregelen onvoldoende waren.
Vandaar dus zo'n Ierland kaart nodig.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Sorry, maar dan heb je er weinig van begrepen. Dat is allemaal veel te abstract. Mensen hebben duidelijkheid nodig en weten waar ze aan toe zijn.
En zelfs “op 19 oktober gaan we evalueren en dan hoort u van ons” is begrijpbaarder voor de mensen dan een getal op een Dashboard waar ook nog eens de nodige kritiek op is (want dat is wat je dan natuurlijk gaat krijgen, krijg je dat gezeik over pcr-testen weer, of verschillende waardes tussen lcps en Nice.)
lol watquote:Maar als de besmettingscijfers de komende uren niet fors teruglopen, is de kans groot dat de horeca in ieder geval twee weken op slot moet.
Beter doen ze iets aan de capaciteit.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:27 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ja, beter nog drie maanden aankloten en kijken hoe onze ziekenhuizen langzaam overstromen, niet waar?
Machines noem ik niet echt een kantoorbaan. Drukker of zo zie ik niet als een kantoorbaantje.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:25 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Precies, kantoorwerk. Ik werk met machines groter dan mijn huiskamer, blijkt lastig mee te nemen.
Wanneer niet dan? Ik ben geen fanboy van extremisten linksom of rechtsom, maar zo'n zware lockdown voor beperkte tijd spreekt me meer aan dan de relatief zachte kabinetsaanpak, die naar mijn idee toch teveel achter de feiten aanlopen en achter de bewegingen van het virus aanlopen in plaats van andersom..quote:
Je loopt 50 jaar achter denk ik. Om specifieker te zijn, ik werk met robots zoals je bijvoorbeeld ziet bij het fabriceren van auto's. Ik ben 50% op kantoor, 50% werkplaats. Het kantoordeel kan thuis.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Machines noem ik niet echt een kantoorbaan. Drukker of zo zie ik niet als een kantoorbaantje.
Maar niet de kerken benoemen natuurlijk. Dat ze in Barendrecht gewoon weer met 250 personen zaten te zingen, boeie, want partijen als het CDA en CU zullen hun eigen achterban toch niet teleurstellen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:31 schreef kol7680 het volgende:
Horeca beperkt, discussie over mondkapjesplicht
Over de horeca wordt nog gesproken. Zeker lijkt dat de openingstijden er flink beperkt zullen worden, maar volgens ingewijden ligt een volledige sluiting uitdrukkelijk op tafel. Volgens ingewijden geven de besmettingscijfers geen aanleiding daarover optimistisch te zijn.
Misschien stomme vraag maar hoe willen ze dit eigenlijk gaan handhaven als mensen gewoon de trein of bus in gaan?quote:Het openbaar vervoer wordt, net als eerder dit jaar, alleen voor noodzakelijke reizen.
Eerder dit jaar werd het ook niet gehandhaafd.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Misschien stomme vraag maar hoe willen ze dit eigenlijk gaan handhaven als mensen gewoon de trein of bus in gaan?
Het is onderdeel van een project dat al twee jaar vertraging heeft opgelopen, dus twee extra weken kunnen er nog wel bij vind ik. Het is geen essentieel werk in die zin dat het vóór een bepaald tijdstip gedaan moet worden. Komt neer op wegwerken van achterstanden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat klinkt als een essentiëel beroep. Of kan dat werk gewoon stopgezet worden?
Wat mijn man doet heeft ook wel te maken met persoonlijke, vaak vertrouwelijke informatie, maar hij zit boven. Ik krijg daar niks van mee. Is overigens werk wat niet stilgelegd kan worden.
Niet. In maart gewoon gereist.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Misschien stomme vraag maar hoe willen ze dit eigenlijk gaan handhaven als mensen gewoon de trein of bus in gaan?
quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:28 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Opnieuw een laf compromis op komst dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |