abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195591332
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Mijn man heeft een kantoorbaan en werkt al vanaf maart fulltime thuis. Werk wat hij op kantoor zou moeten doen, zoals printen, post e.d., wordt door een vaste groep mensen gedaan, op kantoor. Vergaderingen, overleg gaat via internet.
Precies, kantoorwerk. Ik werk met machines groter dan mijn huiskamer, blijkt lastig mee te nemen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:26:06 #182
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195591346
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ze denken zelf wel dat ze inmiddels op die stoel zitten volgens mij, ja.

Extreem clubje is dat.
tekent wel weer de chaos in ons land dat zulke mensen omhoog komen vallen
pi_195591353
Volgens dat red team concept zouden alle scholen in de randstad dus dicht moeten :D
Zonder wrijving geen glans
pi_195591359
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Doe ff normaal man, je zou een weekje mee moeten lopen op zo'n Covid afdeling en dan mensen die opknappen door de goede zorg uit het niets zien doodgaan. Waarschijnlijk zit je meteen een half jaar overspannen thuis daarna.
Ben ik zorgmedewerker? Dus hoe ik zou regeren is minder relevant. Als van mijn beroepsgroep een extra inspanning zo worden gevraagd tijdens de grootste crisis sinds WOII, dan zou ik de situatie niet misbruiken om er zelf beter van de worden en er vol voor gaan.
pi_195591365
quote:
De maximale gezelschapsgrootte is al teruggegaan naar maximaal vier personen, maar die regel gaat straks ook in de buitenlucht gelden. Wie gaat hardlopen of met mensen naar het terras gaat, mag dat dus met maximaal vier mensen doen. De regels voor thuis blijven zoals ze zijn: daar mogen maximaal drie mensen uitgenodigd worden.
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:27:05 #186
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195591366
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:25 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ah ja het red team weer met een totaal onrealistisch lijstje waar niemand op zich te wachten.
Lekker iedereen weer opsluiten dat vinden ze altijd een goed idee.
Ja, beter nog drie maanden aankloten en kijken hoe onze ziekenhuizen langzaam overstromen, niet waar?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:27:21 #187
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195591371
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:06 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Waarschijnlijk gaat het kabinet nog 1 of 2 weken aarzelen, gebeurt het daarna alsnog, alleen is 2 weken dan niet meer genoeg om het tij te keren.
Het tij keert instantaan. Het keert of het keert niet. Dat gaat geen tijd overheen zitten.
Antifa
pi_195591372
quote:
2s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:24 schreef Benny het volgende:
-Nieuwsberichie-
quote:
Dit is de laatste fase vóór een nieuwe intelligente lockdown, aldus ingewijden.
pi_195591379
Vanaf wanneer zou die lijst in gaan dan? Woensdag al
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:27:55 #190
3542 Gia
User under construction
pi_195591380
quote:
7s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:21 schreef MissionPhailed het volgende:

Ben nu gedetacheerd bij een overheidsorganisatie waar met vertrouwelijke papieren wordt gewerkt, en dat kan helaas niet mee naar huis. Thuiswerken is helaas niet mogelijk, dit in tegenstelling tot de vorige opdrachtgever (dát was een heerlijke tijd!)
Dat klinkt als een essentiëel beroep. Of kan dat werk gewoon stopgezet worden?
Wat mijn man doet heeft ook wel te maken met persoonlijke, vaak vertrouwelijke informatie, maar hij zit boven. Ik krijg daar niks van mee. Is overigens werk wat niet stilgelegd kan worden.
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:28:15 #191
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195591387
quote:
2s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:24 schreef Benny het volgende:

[..]

#pushmeldinggenot
Opnieuw een laf compromis op komst dus.
pi_195591395
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ze denken zelf wel dat ze inmiddels op die stoel zitten volgens mij, ja.

Extreem clubje is dat.
Misschien maar het bestaat veelal uit deskundigen en geen idioten. Hetgeen zij anderhalve maand al voorstelden aan matregelen is inmiddels allang realiteit.
blablablabla
pi_195591398
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:24 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Als Rutte verstandig is dan noemt hij geen datums meer, maar grenzen aan besmettingen en bezette ziekenhuis- en IC-bedden.
Sorry, maar dan heb je er weinig van begrepen. Dat is allemaal veel te abstract. Mensen hebben duidelijkheid nodig en weten waar ze aan toe zijn.

En zelfs “op 19 oktober gaan we evalueren en dan hoort u van ons” is begrijpbaarder voor de mensen dan een getal op een Dashboard waar ook nog eens de nodige kritiek op is (want dat is wat je dan natuurlijk gaat krijgen, krijg je dat gezeik over pcr-testen weer, of verschillende waardes tussen lcps en Nice.)
zie email 27 oktober
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:29:58 #194
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195591418
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Sorry, maar dan heb je er weinig van begrepen. Dat is allemaal veel te abstract. Mensen hebben duidelijkheid nodig en weten waar ze aan toe zijn.

En zelfs “op 19 oktober gaan we evalueren en dan hoort u van ons” is begrijpbaarder voor de mensen dan een getal op een Dashboard waar ook nog eens de nodige kritiek op is (want dat is wat je dan natuurlijk gaat krijgen, krijg je dat gezeik over pcr-testen weer, of verschillende waardes tussen lcps en Nice.)
Het alternatief is dat zo'n nachtclubeigenaar op 1 september boos is dat ie niet open mag.
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:30:24 #195
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195591426
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:10 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Tot nu toe heeft het Redteam de hele tijd gelijk gehad dat de maatregelen onvoldoende waren.
Nee niet dus.
Antifa
pi_195591427
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Vandaar dus zo'n Ierland kaart nodig.
pi_195591432
quote:
Maar als de besmettingscijfers de komende uren niet fors teruglopen, is de kans groot dat de horeca in ieder geval twee weken op slot moet.
lol wat
blablablabla
pi_195591436
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:27 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ja, beter nog drie maanden aankloten en kijken hoe onze ziekenhuizen langzaam overstromen, niet waar?
Beter doen ze iets aan de capaciteit.
pi_195591439
Toch flink wat maatregelen morgen.

Horeca zelfs misschien helemaal dicht en veel maatregelen ala maart.

De extra coronamaatregelen die het kabinet voorbereidt, zullen vooral de horeca, amateursport en het openbaar vervoer raken. Uit de concept-maatregelen blijkt een verbod op alle amateur-teamsporten boven de 18 jaar en mag het ov alleen voor noodzakelijke reizen worden gebruikt. Aan de maatregelen wordt nog gesleuteld. Of de horeca helemaal dicht moet of de openingstijden worden beperkt, is nog onderwerp van discussie.

Dat melden bronnen aan de politieke redactie van het RTL Nieuws. De maatregelen zijn erop gericht om contacten en reisbewegingen van mensen te beperken, zodat het aantal besmettingen verder wordt teruggebracht. Dit is de laatste fase vóór een nieuwe intelligente lockdown, aldus ingewijden.

Blijf thuis

Volgens bronnen wordt het devies voor heel Nederland: beperk je contacten en blijf thuis. Hou je contacten het liefst beperkt tot het eigen huishouden. Dat betekent ook dat de oproep om thuis te werken nog duidelijker gaat worden. Wie geen vitaal beroep heeft, wordt gevraagd om thuis te werken. Het openbaar vervoer wordt, net als eerder dit jaar, alleen voor noodzakelijke reizen.

De maximale gezelschapsgrootte is al teruggegaan naar maximaal vier personen, maar die regel gaat straks ook in de buitenlucht gelden. Wie gaat hardlopen of met mensen naar het terras gaat, mag dat dus met maximaal vier mensen doen. De regels voor thuis blijven zoals ze zijn: daar mogen maximaal drie mensen uitgenodigd worden.

Scholen blijven open

Er wordt vandaag en morgen nog aan het coronapakket gesleuteld. In de huidige plannen blijven de scholen, zowel het basis- als middelbaar onderwijs, open. Dat geldt voorlopig ook voor de sportscholen.

Daarnaast wordt er gedacht aan een beperking van de openingstijden van de avondwinkels. Er liggen meerdere varianten op tafel; eerdere sluiting of sluiting alleen op weekenddagen.

Horeca beperkt, discussie over mondkapjesplicht

Over de horeca wordt nog gesproken. Zeker lijkt dat de openingstijden er flink beperkt zullen worden, maar volgens ingewijden ligt een volledige sluiting uitdrukkelijk op tafel. Volgens ingewijden geven de besmettingscijfers geen aanleiding daarover optimistisch te zijn.

Ook over een mondkapjesplicht zal vanavond en morgen nog uitgebreid worden gesproken. Verschillende burgemeesters gaven vorige week al aan dat graag te willen, maar volgens ingewijden is het juridisch ingewikkeld om zo'n plicht te regelen. Ook duurt het wekenlang om zo'n plicht in te voeren.
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:31:24 #200
3542 Gia
User under construction
pi_195591444
quote:
10s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:25 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Precies, kantoorwerk. Ik werk met machines groter dan mijn huiskamer, blijkt lastig mee te nemen.
Machines noem ik niet echt een kantoorbaan. Drukker of zo zie ik niet als een kantoorbaantje.
pi_195591466
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:30 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee niet dus.
Wanneer niet dan? Ik ben geen fanboy van extremisten linksom of rechtsom, maar zo'n zware lockdown voor beperkte tijd spreekt me meer aan dan de relatief zachte kabinetsaanpak, die naar mijn idee toch teveel achter de feiten aanlopen en achter de bewegingen van het virus aanlopen in plaats van andersom..
blablablabla
pi_195591481
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Machines noem ik niet echt een kantoorbaan. Drukker of zo zie ik niet als een kantoorbaantje.
Je loopt 50 jaar achter denk ik. Om specifieker te zijn, ik werk met robots zoals je bijvoorbeeld ziet bij het fabriceren van auto's. Ik ben 50% op kantoor, 50% werkplaats. Het kantoordeel kan thuis.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_195591484
twitter
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:33:56 #204
14505 OProg
A Life in Music
pi_195591486
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:31 schreef kol7680 het volgende:

Horeca beperkt, discussie over mondkapjesplicht

Over de horeca wordt nog gesproken. Zeker lijkt dat de openingstijden er flink beperkt zullen worden, maar volgens ingewijden ligt een volledige sluiting uitdrukkelijk op tafel. Volgens ingewijden geven de besmettingscijfers geen aanleiding daarover optimistisch te zijn.

Maar niet de kerken benoemen natuurlijk. Dat ze in Barendrecht gewoon weer met 250 personen zaten te zingen, boeie, want partijen als het CDA en CU zullen hun eigen achterban toch niet teleurstellen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_195591488
Horeca wordt dus morgenavond de nek omgedraaid

Dit plan is zondag op tafel gelegd bij het Catshuisoverleg met premier Rutte, bewindspersonen en deskundigen. Wanneer de horeca precies de deuren moet sluiten, staat nog niet vast. ,,Als je naar het restaurant wil, moet je het vanavond doen’’, zegt een Haagse bron deze maandag wel.
pi_195591500
quote:
Het openbaar vervoer wordt, net als eerder dit jaar, alleen voor noodzakelijke reizen.
Misschien stomme vraag maar hoe willen ze dit eigenlijk gaan handhaven als mensen gewoon de trein of bus in gaan?
blablablabla
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:35:35 #207
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195591512
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Misschien stomme vraag maar hoe willen ze dit eigenlijk gaan handhaven als mensen gewoon de trein of bus in gaan?
Eerder dit jaar werd het ook niet gehandhaafd.
Antifa
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:35:40 #208
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_195591514
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat klinkt als een essentiëel beroep. Of kan dat werk gewoon stopgezet worden?
Wat mijn man doet heeft ook wel te maken met persoonlijke, vaak vertrouwelijke informatie, maar hij zit boven. Ik krijg daar niks van mee. Is overigens werk wat niet stilgelegd kan worden.
Het is onderdeel van een project dat al twee jaar vertraging heeft opgelopen, dus twee extra weken kunnen er nog wel bij vind ik. Het is geen essentieel werk in die zin dat het vóór een bepaald tijdstip gedaan moet worden. Komt neer op wegwerken van achterstanden.
pi_195591519
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Niet. In maart gewoon gereist.
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:36:01 #210
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195591522
quote:
15s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:28 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Opnieuw een laf compromis op komst dus.
:').
Antifa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo