Massaal binnen met de airco natuurlijk. Was wel bewezen day virus met de zon er vol op minder lang "leeft" dan zonder. Dus speelt deels wel een rol. Vooral in het gedrag. Wordt beter geventileerd dmv ramen open en men is meer buiten. Plus meer vit d.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:41 schreef Tijger_m het volgende: [..] Of Arizona met 40C en lage luchtvochtigheid die record aantallen noteerde net als Florida en Louisiana en Texas deze zomer. Het heeft verdomd weinig met het weer te maken, volgens mij.
Ik vind dat je ze nu eigenlijk 4 weken moet sluiten en fatsoenlijk moet compenseren op zeg tweederde van de omzet zodat ze niet omvallen, zoals men in de UK ook doet.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:42 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, maar dat kan je ook omdraaien, als Keesje thuis niet besmet raakt kan hij ook in de horeca niemand besmetten.
Maarja, het zijn de cijfers zoals nu liggen. Veel restaurants hebben al maatregelen getroffen inclusief de Mac. Dus nogmaals, voor we zulke rigoreuze maatregelen als sluiting gaan inzetten is het toch handig te weten of dat überhaupt echt zoden aan de dijk zet.
Puur op gevoel hebben we niet zoveel aan. Mijn gevoel zegt namelijk dat het vooral de cafés zijn.
En zou toch zonde zijn als we de hotels en restaurants helemaal de klif over duwen terwijl het maar een verwaarloosbaar verschil maakt.
De bruiloft van Ferd zijn we ook nog niet vergeten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:47 schreef VoMy het volgende:
Strenger handhaven, is dat dan waar ze morgen ook op in gaan zetten? Beetje jammer dat ze dan net de handhaving uit de eerste golf deels teniet hebben gedaan door boetes te verlagen.
Maatwerk zou al een hoop schelen ja. Nu gooien ze alle horeca maar op één hoop. Terwijl het juist veiliger is om een vriendengroep in een restaurant te hebben (en de meeste restaurants hebben het gewoon goed voor elkaar) dan om alle horeca maar te sluiten waardoor je er enkel voor zorgt dat die groep nu thuis gaat afspreken. Waar er helemaal geen controle is.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:34 schreef raptorix het volgende:
Qua Horeca denk ik dat Hotels en Restaurants het goed doen, het zijn met name de cafés die er een zooitje van maken, komt meestal omdat veel caféhouders gelukszoekers zijn die eigenlijk helemaal niet weten hoe je een zaak runt.
Op zich zou een sluiting prima zijn, mits die steun pakketten ook echt hoog genoeg zijn. Dat is natuurlijk niet zo; dat hoorde we in het voorjaar ook. We waren laatst in een van onze vaste restaurants en de eigenaar liet toch duidelijk horen dat ze enkel open blijven omdat er gewoon geen perspectief is als ze besluiten te sluiten. Nog een lockdown met hetzelfde potje als de vorige lockdown en ze zijn gewoon failliet.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het probleem juist is dat ze de sector niet sluiten. Daardoor worden deze ondernemers geacht toch omzet te maken, terwijl het bezoek ontmoedigd wordt. Dat is natuurlijk een onmogelijke opgave.
Wanneer op last van de overheid de horeca gesloten zou worden, kunnen horeca-ondernemers ook een financieel steunpakket verwachten.
Nee de cafés die ik hier in de buurt zie, dat zijn over het algemeen kleinere cafés die gewoon stampvol staan, net als anders.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De enkele cafes in de media bedoel je hoop ik?
Daar kan ik me ook in vinden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik vind dat je ze nu eigenlijk 4 weken moet sluiten en fatsoenlijk moet compenseren op zeg tweederde van de omzet zodat ze niet omvallen, zoals men in de UK ook doet.
Waar ik moeite mee heb is dat op het moment dat cijfers blijven stijgen, het altijd schijnt te liggen aan 2 dingen:quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Juist ja, de focus zou veel meer moeten liggen op handhaven en aanscherpen van bestaande maatregelen in plaats van doodleuk nog een nieuw blik maatregelen opentrekken.
Dit is toch ook niks met 30 gasten binnen, zullen er wel een hoop omvallen als dat nog weer een half jaar duurt.quote:
Men zou ook een geste kunnen doen om de accijns tijdelijk te verlagen wanneer het weer kan, met dat vooruitzicht zullen banken ook sneller een lening geven.quote:
Die bevelen per mail thuiswerken maar laten vervolgens managers vrij en steunen ze.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:44 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Daar moet je ergens mee naartoe kunnen. OR, HR, andere instantie? Ik zou het sowieso melden.
Ik hoor dit verhaal zo vaak, mensen moeten er echt meer aan doen om hun positie te verbeteren, als mijn manager me niet bevalt, dan ben ik morgen weg, klaar.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Die bevelen per mail thuiswerken maar laten vervolgens managers vrij en steunen ze.
Als ik ergens een heel punt ervan maak krijg ik alleen wellicht wel me zin maar word ik zeker niet verlengd.
Het wordt heel wisselend ervaren. Sommigen zijn er heel blij mee. Want de muren komen thuis op hen af, anderen vinden het niks om watvoor reden.
Dat valt toch onder kopje 1?quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waar ik moeite mee heb is dat op het moment dat cijfers blijven stijgen, het altijd schijnt te liggen aan 2 dingen:
1) de maatregelen zijn niet streng genoeg
2) de bevolking volgt de maatregelen niet goed op
Het komt kennelijk nooit bij de beleidsmakers op dat cijfers ook kunnen blijven stijgen omdat bepaalde maatregelen en richtlijnen amper tot geen significant effect sorteren. Vervolgens worden op bestaande regels weer nieuwe regels gestapeld en vertroebelt het beeld van wat effectief beleid is en wat niet, nog veel verder.
Je kunt ook eerdere maatregelen intrekken en vervangen door andere.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat valt toch onder kopje 1?
De samenleving is trouwens geen testlab, er zijn teveel oncontroleerbare variabelen
Je hebt zeker nooit experimenten uitgevoerd...quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je kunt ook eerdere maatregelen intrekken en vervangen door andere.
En de samenleving is nu juist wel een testlab. Als ze precies wisten wat ze moesten gaan doen, dan hadden we niet elke 2 weken een persco met weer nieuwe aanwijzingen nodig.
Mijn vrouw zit in de online marketing en heeft een klant(je) die benodigdheden voor nagels verkoopt, plaknagels, dat soort dingen. Die verkocht ook kleine flesjes alcohol enzo. Begin februari zei ie: Ik zou wel iets meer willen verkopen, want mn bereik is niet zo heel groot en zei mn vrouw: Dan ga je toch als plaza-verkoper op Bol verkopen?quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:45 schreef Dven het volgende:
Je zou vorig jaar je grote droom als fabricant van handdesinfectiemiddelen maar gestart zijn.2020
Heel goed stuk, kort samengevat, je moet in korte tijd het aantal besmette mensen naar beneden brengen, als je vervolgens het R0 getal op 1 houd, dan blijft het aantal besmettingen ook laag, en blijft de druk op de zorg behapbaar, nu heb je nog 6000 man, zolang je dan op 1 blijft, hou je ook continue 6000 besmettingen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:52 schreef RipCity het volgende:
Wiskundige Martin berekende exitstrategie voor de coronacrisis: nú hard ingrijpen en in lockdown
https://www.ad.nl/utrecht(...)n-lockdown~ace88cb0/
Ik lees veel aannames.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Massaal binnen met de airco natuurlijk. Was wel bewezen day virus met de zon er vol op minder lang "leeft" dan zonder. Dus speelt deels wel een rol. Vooral in het gedrag. Wordt beter geventileerd dmv ramen open en men is meer buiten. Plus meer vit d.
Een spelletjesliefhebber, zie ik.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:52 schreef RipCity het volgende:
Wiskundige Martin berekende exitstrategie voor de coronacrisis: nú hard ingrijpen en in lockdown
Jawel hoor.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:57 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je hebt zeker nooit experimenten uitgevoerd...
Is toch gewoon het hamer en de dans gedoe?quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Heel goed stuk, kort samengevat, je moet in korte tijd het aantal besmette mensen naar beneden brengen, als je vervolgens het R0 getal op 1 houd, dan blijft het aantal besmettingen ook laag, en blijft de druk op de zorg behapbaar, nu heb je nog 6000 man, zolang je dan op 1 blijft, hou je ook continue 6000 besmettingen.
Daar komt het wel op neer.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:00 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Is toch gewoon het hamer en de dans gedoe?
Dat kan, ja. Echter zijn de meeste maatregels net als een spel Mastermind. Behalve dat je alleen te horen krijgt hoeveel er werkt, zonder te weten wat. En elke knop heeft een willekeurige waarde. En je weet niet hoeveel beurten je nog hebt om het antwoord te raden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je kunt ook eerdere maatregelen intrekken en vervangen door andere.
En de samenleving is nu juist wel een testlab. Als ze precies wisten wat ze moesten gaan doen, dan hadden we niet elke 2 weken een persco met weer nieuwe aanwijzingen nodig.
Hier zit onze lokale kroeg wel op te wachten, anders is ze wss volgende maand faillietquote:Op maandag 12 oktober 2020 12:36 schreef Tijn het volgende:
Wanneer op last van de overheid de horeca gesloten zou worden, kunnen horeca-ondernemers ook een financieel steunpakket verwachten.
Derhalve zou het - wat mij betreft - onbegrijpelijk zijn als ze dat opnieuw zo zouden doen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:51 schreef raptorix het volgende:
Maar als je nu kijkt naar de maatregelen die de laatste weken zijn genomen, dat echt wel zo minimaal, geen wonder dat de cijfers niet verbeteren.
7125 mutaties ten opzichte van het bestand van gisteren, 1900 besmettingen van de afgelopen 24 uurquote:Op maandag 12 oktober 2020 13:02 schreef Elan het volgende:
Waar zetten we in op vandaag? Zou ergens wel grappig zijn straks gewoon 3000 besmettingen, blijkt het allemaal toch voldoende #dtd.
Zou zo'n besmetting bij Aboutaleb nou nog wat wakker schudden binnen zijn gemeenschap?quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:02 schreef Elan het volgende:
Waar zetten we in op vandaag? Zou ergens wel grappig zijn straks gewoon 3000 besmettingen, blijkt het allemaal toch voldoende #dtd.
6800.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:02 schreef Elan het volgende:
Wanneer zit jullie dip in de cijfers?quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:02 schreef Elan het volgende:
Dat wordt een Grapperhausje. "Ik heb me overal en altijd aan de regels gehouden" en dan komen er later foto's dat ie Hugo de Jonge een hand geeft ofzoquote:Op maandag 12 oktober 2020 13:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zou zo'n besmetting bij Aboutaleb nou nog wat wakker schudden binnen zijn gemeenschap?
Rotterdammers? Nee, joh, die zijn te eigenwijs.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zou zo'n besmetting bij Aboutaleb nou nog wat wakker schudden binnen zijn gemeenschap?
Ik denk dat dat voor veel kroegen geldt eerlijk gezegd.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:01 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Hier zit onze lokale kroeg wel op te wachten, anders is ze wss volgende maand failliet
Er zijn waarschijnlijk een hoop Rotterdammers die het hem stiekem wel gunnen, veel impopulaire maatregelen genomen. Hele poppenkast met die mondkapjes sloeg ook nergens op natuurlijk.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er lijkt de laatste tijd niet echt een dip meer in te zitten, maandagen lijken eerder (klein) te pieken ten opzichte van het weekend ervoor dan een daling te hebben.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Wanneer zit jullie dip in de cijfers?
Hier traditiegetrouw op maandag. Vandaag iets over de 80 tegenover rond de 400/500 normaal.
Ik begrijp werkelijk niet hoe dat in hoofden werkt. Meneer heeft een foutje gemaakt en is daar voor gestraft, klaar. Als hij aftreed, dalen de cijfers dan? Dan uiteraard direct doen, maar ik geloof er geen zak van. Als het enige punt is dat Nederlanders anders blijven zeiken, tja dat doen ze toch wel. Maar het is ultiem kleutergedrag, wat een sneue droeftoeter ben je dan eigenlijk.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
De bruiloft van Ferd zijn we ook nog niet vergeten.
Mocro's hebben het niet zo op Aboitaleb dus betwijfel het.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mwa ik heb zoiets wat maakt het nog uit, die strenge maatregelen komen toch en daarna zal het ongetwijfeld snel dalen. Moment van waarheid was natuurlijk het weekend en dat is helaas niet gelukt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:06 schreef Simmertje het volgende:
Afgelopen maandagen hebben we elke keer iets minder besmettingen dan de zondag, ik hou het vandaag op 6200. Ik zie morgen en woensdag toch als de cruciale dagen, ook met betrekking tot de ziekenhuisopnames.
Israel, India, Colombia, sowieso meer in Zuid-Amerika -> allemaal landen met een hele strikte lockdown in de beginfase van het coronavirus, toen de besmettingsaantallen daar laag lagen en die na het opheffen van die lockdown gewoon net zo hard de verkeerde kant op gingen maar dan zonder de slagkracht om nog een keer in lockdown te gaan.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:52 schreef RipCity het volgende:
Qua ziekenhuisopnames, moeten we nog steeds met 14 dagen vanaf besmettingsdatum rekenen, of zijn die inmiddels bijgesteld? Quarantainetijd is naar 10 dagen als ik me goed herinner, dus zou het logisch zijn te stellen dat die ziekenhuisopnamedatum ook naar 10 dagen kan in berekeningen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:06 schreef Simmertje het volgende:
Afgelopen maandagen hebben we elke keer iets minder besmettingen dan de zondag, ik hou het vandaag op 6200. Ik zie morgen en woensdag toch als de cruciale dagen, ook met betrekking tot de ziekenhuisopnames.
Martin zal slapeloze nachten hebben dat je het onderzoek van hem en zijn team in een minuutje met een post op FOK! onderuit hebt weten te halen. Hulde.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Israel, India, Colombia, sowieso meer in Zuid-Amerika -> allemaal landen met een hele strikte lockdown in de beginfase van het coronavirus, toen de besmettingsaantallen daar laag lagen en die na het opheffen van die lockdown gewoon net zo hard de verkeerde kant op gingen maar dan zonder de slagkracht om nog een keer in lockdown te gaan.
Lockdowns lijken vooral een tijdelijke oplossing tegen een hoge prijs.
Weer een man op leeftijd die van het virus alleen 'milde klachten' krijgt gaat niks veranderen nee.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De quarantaineverkorting is er met name op gericht dat het voor mensen gemakkelijker haalbaar is en natuurlijk het leeuwendeel sowieso binnen een week wel door z'n incubatieperiode heen is.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Qua ziekenhuisopnames, moeten we nog steeds met 14 dagen vanaf besmettingsdatum rekenen, of zijn die inmiddels bijgesteld? Quarantainetijd is naar 10 dagen als ik me goed herinner, dus zou het logisch zijn te stellen dat die ziekenhuisopnamedatum ook naar 10 dagen kan in berekeningen.
De enige reden die ik kan bedenken om een lockdown zinvol te maken is de achterstand bij de GGD's wegwerken. Als ze nu in lockdown gaan en er wordt niets gedaan aan de achterstand, BCO enzo, zitten we over een week of 8 weer in lockdownquote:Op maandag 12 oktober 2020 13:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Israel, India, Colombia, sowieso meer in Zuid-Amerika -> allemaal landen met een hele strikte lockdown in de beginfase van het coronavirus, toen de besmettingsaantallen daar laag lagen en die na het opheffen van die lockdown gewoon net zo hard de verkeerde kant op gingen maar dan zonder de slagkracht om nog een keer in lockdown te gaan.
Lockdowns lijken vooral een tijdelijke oplossing tegen een hoge prijs.
Nee, het gaat mij erom dat de statistiek/modellen en de praktijk nu eenmaal niet overeenkomen. Er zijn landen geweest die het advies van de keiharde lockdown hebben nagevolgd en daarna alsnog met uit de hand lopende oplevingen te maken kregen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Martin zal slapeloze nachten hebben dat je het onderzoek van hem en zijn team in een minuutje met een post op FOK! onderuit hebt weten te halen. Hulde.
Nee, op een meter afstand in plaats van anderhalf met iemand een gesprek voeren, dat is een foutje. Een hele bruiloft organiseren met veel te veel mensen en vervolgens lak hebben aan de regels is een heel ander verhaal. Het geeft aan dat je de regels niet serieus neemt. En wanneer de bestuurders de regels al niet serieus nemen, waarom zou de burger dat dan wel moeten doen?quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:08 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik begrijp werkelijk niet hoe dat in hoofden werkt. Meneer heeft een foutje gemaakt en is daar voor gestraft, klaar.
Het is nadien dan ook niet langlevedelol.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, het gaat mij erom dat de statistiek/modellen en de praktijk nu eenmaal niet overeenkomen. Er zijn landen geweest die het advies van de keiharde lockdown hebben nagevolgd en daarna alsnog met uit de hand lopende oplevingen te maken kregen.
Toch blijven de scholen buiten schot.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:12 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Uit België, maar zal hier niet anders zijn. Die piek weeks na opening van de scholen is toch veel te scherp om zomaar te negeren bij het schrijven van nieuwe maatregelen?
het was ook het begin van de competities, inderdaad niet te negerenquote:Op maandag 12 oktober 2020 13:12 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Uit België, maar zal hier niet anders zijn. Die piek weeks na opening van de scholen is toch veel te scherp om zomaar te negeren bij het schrijven van nieuwe maatregelen?
In mijn omgeving hoor ik inderdaad vooral geluiden over verspreiding via scholen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:12 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Als je het zo ziet, dan heeft de daling in de tweede helft van augustus ons misleid, om tijdig weer nieuwe maatregelen te nemen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:12 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, dus dan moet je na afloop weten welke maatregelen effectief zijn en welke niet voor de periode na de lockdown.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
De enige reden die ik kan bedenken om een lockdown zinvol te maken is de achterstand bij de GGD's wegwerken. Als ze nu in lockdown gaan en er wordt niets gedaan aan de achterstand, BCO enzo, zitten we over een week of 8 weer in lockdown
In Israel zag je precies hetzelfde:quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:12 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Terwijl de horeca al sinds juli op volle toeren draait. Beter afstappen van de heilige huisjes en onderwijs ook (gedeeltelijk) plat leggen, in elk geval middelbaren.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:13 schreef Noek het volgende:
[..]
Toch blijven de scholen buiten schot.
Horeca, sport, theater, avondklok, die moeten jet gaan doen straks.
Omdat correlatie en causatie twee verschillende dingen zijn. Het seizoen wisselde ook, om maar wat te noemen, en de universiteiten/hbo's/mbo's gingen ook open en op locatie doceren.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:12 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is voor sommigen al te laat.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik hoor dit verhaal zo vaak, mensen moeten er echt meer aan doen om hun positie te verbeteren, als mijn manager me niet bevalt, dan ben ik morgen weg, klaar.
Holy shit we zijn hier weer echt iets op het spoorquote:Op maandag 12 oktober 2020 13:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
In Israel zag je precies hetzelfde:
[ afbeelding ]
Israel is geen goed voorbeeld, Israel's problematiek is vooral veroorzaakt doordat ze geen maatregelen tegen orthodoxe joodse wijken en nederzettingen konden nemen om politieke redenen, zie je trouwens nu in New York ook gebeuren.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wel knap dat er geen incubatietijd is op scholenquote:Op maandag 12 oktober 2020 13:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Blijkbaar voor onze regering ook niet, dinsdag maatregelen aanscherpen om donderdag al te roepen dat er te weinig effect zichtbaar is.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:18 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wel knap dat er geen incubatietijd is op scholen
Je pakt gewoon 1 ding, dat tegelijk met een heleboel andere veranderingen plaatsvond, en met een zekere afstand in tijd ten opzichte van de vorige lockdown.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Holy shit we zijn hier weer echt iets op het spoor
Maar zonder gekkigheid, dit kan toch geen toeval zijn?
Wat bedoel je, weer speelt toch amper een rol is net voorbij gekomen? Universiteiten/hbo's/mbo's vallen ook gewoon onder de noemer scholen die weer beginnen en zijn ook in die periode weer opgestart?quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Omdat correlatie en causatie twee verschillende dingen zijn. Het seizoen wisselde ook , om maar wat te noemen, en de universiteiten/hbo's/mbo's gingen ook open en op locatie doceren.
De laatste keer dat ik keek zag je de regiospreiding van de schoolopeningen zie je niet terug in de besmettingscijfers, eerder de verkeerde kant op.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:19 schreef Jojoke het volgende:
Het zou interessant zijn als het omhooggaan van de curve met besmettingen ook te koppelen is aan het einde van de schoolvakanties in de regio's Noord, Midden en Zuid. Dan zou de stijging in Noord 2 weken eerder hebben moeten beginnen dan in regio Midden.
Ik denk sowieso niet dat er 1 oorzaak is, net zoals dat er niet 1 maatregel is die het verschil maakt. Er is geen silver bullet, het is een kwestie van breed door de samenleving heen overal ervoor zorgen dat mensen bij elkaar uit de buurt blijven.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je pakt gewoon 1 ding, dat tegelijk met een heleboel andere veranderingen plaatsvond, en met een zekere afstand in tijd ten opzichte van de vorige lockdown.
Kinderen worden niet getestquote:Op maandag 12 oktober 2020 13:19 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Blijkbaar voor onze regering ook niet, dinsdag maatregelen aanscherpen om donderdag al te roepen dat er te weinig effect zichtbaar is.
Welke veranderingen doel je dan specifiek op, mensen die weer aan het werk gingen, verder? De laatste serieuze versoepeling dateerde van 1 juli...quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je pakt gewoon 1 ding, dat tegelijk met een heleboel andere veranderingen plaatsvond , en met een zekere afstand in tijd ten opzichte van de vorige lockdown.
Nee, want het maakt nog al uit of je basis- en middelbare scholen gaat sluiten of volwassenenonderwijs.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat bedoel je, weer speelt toch amper een rol is net voorbij gekomen? Universiteiten/hbo's/mbo's vallen ook gewoon onder de noemer scholen die weer beginnen en zijn ook in die periode weer opgestart?
En dit is een mooi voorbeeld van de denkfout die een hoop mensen maken. Het gaat niet zo zeer om de besmettingen binnen de groep die je hier als voorbeeld geeft, maar het gaat om het contact dat die groep met andere mensen en groepen hebben in de buitenwereld. En dat dan over het hele land uitgesmeerd. Het is een minder groot probleem als groepen mensen elkaar in de privesfeer opzoeken, dan als ze dat in de openbaarheid doen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maatwerk zou al een hoop schelen ja. Nu gooien ze alle horeca maar op één hoop. Terwijl het juist veiliger is om een vriendengroep in een restaurant te hebben (en de meeste restaurants hebben het gewoon goed voor elkaar) dan om alle horeca maar te sluiten waardoor je er enkel voor zorgt dat die groep nu thuis gaat afspreken. Waar er helemaal geen controle is.
[..]
Kom nou,quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Welke veranderingen doel je dan specifiek op, mensen die weer aan het werk gingen, verder? De laatste serieuze versoepeling dateerde van 1 juli...
Basisscholen staan daar los van, maar vanaf 13 jaar is het gelijkgetrokken in besmettingsrisico, dus volwassenonderwijs of middelbare scholen is eigenlijk een pot nat.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, want het maakt nog al uit of je basis- en middelbare scholen gaat sluiten of volwassenenonderwijs.
Ik weet niet of je het weet, maar in de zomer is er nogal veel aangepast omdat relatief veel mensen met vakantie zijn. Zo is er ook bouwvak, zijn er minder files, zijn er meer werkzaamheden aan het spoor, gaat het meerendeel met vakantie, etcetera. Het hele sociale leven in de zomer is anders dan het vanaf september is, dat gaat echt wel wat verder dan alleen kinderen die wel/niet naar school gaan.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Welke veranderingen doel je dan specifiek op, mensen die weer aan het werk gingen, verder? De laatste serieuze versoepeling dateerde van 1 juli...
Maar de meeste bedrijven hebben wel hele concrete maatregelen genomen t.a.v. social distancing en hygiëne terwijl daar op scholen amper sprake van was en kinderen gezellig hutje mutje in een klaslokaal zaten, nog los van gedrag dat pubers vertonen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:23 schreef zalkc het volgende:
[..]
Kom nou,
Half werkend Nederland ging weer gewoon als vanouds naar kantoor na de zomervakantie. Half augustus was het weer net zo druk op de weg als een jaar daarvoor. Dat heeft natuurlijk helemaal niks gedaan
Wij doen onze boodschappen in Delft en het verschil tussen de periode waarin de TU gesloten was en toen de TU weer open was kon je gerust als dag en nacht omschrijven. Het gehoor geven aan de adviezen overigens ook.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:22 schreef Bosbeetle het volgende:
Eerlijk is eerlijk 1 september voelde op straat en op mijn werk (wat tevens een onderwijsinstelling is) wel als een soort van "zo het jaar gaat beginnen" dag. De maandag was nog rustig maar dinsdag 1 september was het gewoon overal druk met groepen studenten... in de trein, op het werk in de supermarkt.
Ook dat ligt subtieler, het is niet zo dat het virus let op je verjaardag. Het lijkt er nu vooralsnog op dat het de jeugd amper treft en dat het toeneemt naar mate je ouder word. Ook voor de groep tot 30 is er beperkter risico, maar dat achten ze al te groot. je moet ergens de grens leggen, basisschool draagt aantoonbaar zeer beperkt bij aan de besmettingen. En voor het middelbaar is dat al weer wat meer, maar daar word wel van afgewogen dat het risico opweegt tegen de voordelen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Basisscholen staan daar los van, maar vanaf 13 jaar is het gelijkgetrokken in besmettingsrisico, dus volwassenonderwijs of middelbare scholen is eigenlijk een pot nat.
quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar de meeste bedrijven hebben wel hele concrete maatregelen genomen t.a.v. social distancing en hygiëne terwijl daar op scholen amper sprake van was en kinderen gezellig hutje mutje in een klaslokaal zaten, nog los van gedrag dat pubers vertonen.
Als ik inderdaad Amsterdam en Den Haag vergelijk, dan zie ik geen zichtbaar verschil.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:20 schreef VoMy het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik keek zag je de regiospreiding van de schoolopeningen zie je niet terug in de besmettingscijfers, eerder de verkeerde kant op.
Ja, he, dat is niet eerlijk, China erbij halen. In Nederland worden ouders al bijkans gek als kinderen een mondkapje geadviseerd word.quote:
Jaquote:
Censuur is nooit goed.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:28 schreef Gretzl het volgende:
Vinden jullie ook dat Bert Wagendorp even z'n bek moet houden? Niet de eerste keer dat ie als columnist zwaar de plank mis slaat![]()
https://www.volkskrant.nl(...)ona-stilte~b1561ba8/
Nee, dat vind ik niet, volgens mij mag je in Nederland gewoon je mening geven over zaken die spelen en dan mag jij het ermee oneens zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:28 schreef Gretzl het volgende:
Vinden jullie ook dat Bert Wagendorp even z'n bek moet houden? Niet de eerste keer dat ie als columnist zwaar de plank mis slaat![]()
- VK artikelen mogen ook in een spoiler niet gekopieerd worden ivm copyright -
https://www.volkskrant.nl(...)ona-stilte~b1561ba8/
Wel effectief, ik zag zo'n vrouw die een soort vissenkom op haar kop had als ultiem coronawapen. Je zou inmiddels bijna fan worden van dat soort draconische maatregelen als je weet dat er weer maatregelen aan zitten te komen, bijna dan!quote:
Daar heeft Bert wel een beetje gelijk in.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:28 schreef Gretzl het volgende:
Het is momenteel erg modieus te pleiten voor strengere maatregelen, altijd een teken van toenemende wanhoop. We geselen onszelf met de RIVM-cijfers en wijzen verlangend naar landen waar ze wél streng doorpakken - in de meeste gevallen niet met merkbaar meer effect.
Morgen, ja.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:29 schreef Tegan het volgende:
Is de persconferentie toch pas morgen i.p.v. vanavond?
Vanavond lekken de maatregelen, morgen is de persco.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:29 schreef Tegan het volgende:
Is de persconferentie toch pas morgen i.p.v. vanavond?
Schattingquote:
quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
Vanavond lekken de maatregelen, morgen is de persco.
Elke Nederlander verplicht aan een knoflook dieet.quote:
3 tot 5 misschien 4quote:
wutquote:
Zou de eerste pers leaks even in de gaten houden. Die zullen wel snel volgen. Voorbereiden, masseren, noemen ze dat.quote:
quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Wel effectief, ik zag zo'n vrouw die een soort vissenkom op haar kop had als ultiem coronawapen. Je zou inmiddels bijna fan worden van dat soort draconische maatregelen als je weet dat er weer maatregelen aan zitten te komen, bijna dan!
Ze draaien de watertoevoer dicht zodat we ons niet fatsoenlijk kunnen wassen. Prima te handhaven.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:31 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Elke Nederlander verplicht aan een knoflook dieet.
Dan blijft iedereen ver uit iedereens buurt
Het advies 'Vermijd drukte' wordt weer "Blijf thuis'. Kortom, ga er alleen op uit als het strikt noodzakelijk is.quote:
Risico op besmettingen heb ik het over, niet het risico om heel erg ziek te worden. Men heeft 13 jaar als norm ingesteld, natuurlijk kan het net zo goed 12 of 14 zijn maar je moet ergens een grens trekken. Een puberkoter met amper klachten is misschien nog wel gevaarlijker dan iemand die doodziek is, want die blijft in elk geval thuis in bed.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:27 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ook dat ligt subtieler, het is niet zo dat het virus let op je verjaardag. Het lijkt er nu vooralsnog op dat het de jeugd amper treft en dat het toeneemt naar mate je ouder word. Ook voor de groep tot 30 is er beperkter risico, maar dat achten ze al te groot. je moet ergens de grens leggen, basisschool draagt aantoonbaar zeer beperkt bij aan de besmettingen. En voor het middelbaar is dat al weer wat meer, maar daar word wel van afgewogen dat het risico opweegt tegen de voordelen.
Hoe ouder de groep, hoe hoger het risico, punt..
quote:
Maar een keer in de week douchen is effectiever denk ikquote:Op maandag 12 oktober 2020 13:31 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Elke Nederlander verplicht aan een knoflook dieet.
Dan blijft iedereen ver uit iedereens buurt
Vind dat dat ook buiten corona moetquote:Op maandag 12 oktober 2020 13:33 schreef appeleibanaan het volgende:
Misschien sportscholen dicht. Niemand maakt z'n zooi achteraf schoon, mijn frustratie nummero uno.
Combineer die 2 zaken en we zijn geredquote:Op maandag 12 oktober 2020 13:33 schreef Tegan het volgende:
[..]
Maar een keer in de week douchen is effectiever denk ik.
Ik denk dat het daarop neerkomt inderdaad.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:33 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het advies 'Vermijd drukte' wordt weer "Blijf thuis'. Kortom, ga er alleen op uit als het strikt noodzakelijk is.
KRijgen we dit weer:quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:33 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het advies 'Vermijd drukte' wordt weer "Blijf thuis'. Kortom, ga er alleen op uit als het strikt noodzakelijk is.
quote:
Verbaast me dat ze wachten tot morgen omdat ze het brengen als heel dringend. De beste maatregel is angst aanpraten denk ik. Dat is waarom de eerdere lockdown zo goed werkte, denk ik.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
Vanavond lekken de maatregelen, morgen is de persco.
Lege weg welquote:
Lol, nee aantoonbaar ongelijk juist. Je hoeft in Europa alleen maar naar Duitsland en Italië te kijken nuquote:Op maandag 12 oktober 2020 13:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
Daar heeft Bert wel een beetje gelijk in.
Dan komt de hond van de buurman of buurvrouw 'even ruiken'quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:34 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Combineer die 2 zaken en we zijn gered
Duitsland heeft een dalende trend?quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:36 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Lol, nee aantoonbaar ongelijk juist. Je hoeft in Europa alleen maar naar Duitsland en Italië te kijken nu
Hier de cijfers per leeftijdsgroep ingedeeld, van 1 september tot 21 september. Ik heb uit deze grafiek even alles boven de 60 eruit gehaald, omdat ik er vanuit ga dat er weinig 60+ mensen op scholen werken:quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Basisscholen staan daar los van, maar vanaf 13 jaar is het gelijkgetrokken in besmettingsrisico, dus volwassenonderwijs of middelbare scholen is eigenlijk een pot nat.
Extra knuffels van een hond. What's not to likequote:Op maandag 12 oktober 2020 13:36 schreef appeleibanaan het volgende:
[..]
Dan komt de hond van de buurman of buurvrouw 'even ruiken'
Italië en Duitsland zijn namelijk de meeste andere landen in Europaquote:Op maandag 12 oktober 2020 13:36 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Lol, nee aantoonbaar ongelijk juist. Je hoeft in Europa alleen maar naar Duitsland en Italië te kijken nu
Nee, ze hebben veel lagere aantallen nieuwe besmettingen per miljoen inwoners. AL maanden. Sinds juli presteert Duitsland in geruime mate beter dan Nederland als het gaat om voorkomen van nieuwe clusters en ongecontroleerde verspreiding.quote:
Zelfs de lease-auto komen ze ophalen voor onderhoudquote:Op maandag 12 oktober 2020 13:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wij blijven gewoon lekker thuiswerken, zelfs nieuwe laptop afhalen zit er niet in, die wordt keurig hier afgeleverd door een IT-mannetje
Weet je dat zekerquote:Op maandag 12 oktober 2020 13:41 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Zelfs de lease-auto komen ze ophalen voor onderhoud
GGD gaf aan zo'n 8 uur ofzo nodig te hebben voor BCO per positief getestte persoon volgens mij, en dat gaat er vanuit dat de mensen die uit BCO komen alleen een brief/mailtje of wat dan ook krijgen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:39 schreef Elan het volgende:
BCO weer effectief krijgen is ook prioriteit net als verplichte quarantaine en voldoende testcapaciteit. Hoeveel besmettingen kan het BCO eigenlijk aan om effectief te kunnen blijven functioneren, of is daar geen duidelijke norm voor te duiden?
Ik heb de auto sowieso niet nodig voor mijn werk, maar als onderdeel van een salarispakketquote:Op maandag 12 oktober 2020 13:42 schreef zalkc het volgende:
[..]
Weet je dat zekerbij de buren is de lease auto ook opgehaald wegens te weinig gebruik
Dat is ook wel lullig ja. Dan zou ik bijna gaan rondrijden omdat het kan.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:42 schreef zalkc het volgende:
[..]
Weet je dat zekerbij de buren is de lease auto ook opgehaald wegens te weinig gebruik
Laten die wolharige, viervoetige snuiters dat nou net doen wanneer ze in de modder hebben gespeeldquote:Op maandag 12 oktober 2020 13:39 schreef Tegan het volgende:
[..]
Extra knuffels van een hond. What's not to like?
Ik heb mn leaseauto ingeleverd toen we hoorden dat het sowieso nog wel de rest van 2020 was en gezegd: Doe mij maar die centjes, gebruiken de auto van mn vrouw wel. Geen seconde spijt van gehadquote:Op maandag 12 oktober 2020 13:42 schreef zalkc het volgende:
[..]
Bij onze buren hebben ze de leaseauto ook weggehaald. Maar die is gewoon gestolen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:42 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ja zijn die dus het meest "besmettelijk" Het lastige is wel dat die groep ook weer heel ander gedrag heeft en bijvoorbeeld meer gebruik zal maken van horeca en waarschijnlijk ook veel meer sociale contacten heeft buiten de school en ook internationale contacten zou kunnen hebben die de cijfers beïnvloeden. En hoe zit het met de testbereidheid? Is die hoger of juist lager dan kinderen die nog thuis wonen, je zou denken het laatste, want papa en mama zullen wel een test eisen. Echter wat als je als puber weer minder klachten ontwikkeld en het dus met zeer milde klachten doorloopt. Dan is de kans om onder de radar te blijven en dus niet getest te worden (maar wel je ouders te besmetten) weer veel groter.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hier de cijfers per leeftijdsgroep ingedeeld, van 1 september tot 21 september. Ik heb uit deze grafiek even alles boven de 60 eruit gehaald, omdat ik er vanuit ga dat er weinig 60+ mensen op scholen werken:
[ link | afbeelding ]
De groep die het meest (positief) getest is is de groep 20-29, gevolgd door 30-39 en daarna 10-19 en 40-49. Theoretisch zou het dus kunnen dat er veel besmettingen op scholen plaatsvinden, maar het lijkt dan vooral uni's te zijn etc. Dit houdt in elk geval geen rekening met of mensen daadwerkelijk willen testen, en of ze getest moeten worden of niet. Kinderen onder de 12 die erop staan worden volgens mij alleen getest bij ziekenhuisopname bijvoorbeeld.
Omg omg omg omgquote:Op maandag 12 oktober 2020 13:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Terwijl de horeca al sinds juli op volle toeren draait. Beter afstappen van de heilige huisjes en onderwijs ook (gedeeltelijk) plat leggen, in elk geval middelbaren.
Oopsquote:Op maandag 12 oktober 2020 13:42 schreef zalkc het volgende:
[..]
quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp niet helemaal waar dat verhaal dat het in Duitsland ook mis zou gaan vandaan komt. Nee ze hebben daar geen dalende trend. Ja ook daar stijgt het aantal gevallen, net zoals overal in Europa momenteel. Maar om nou te zeggen dat het daar net zo mis is als hier... niet echt, hoor.
[ afbeelding ]
De kosten voor je werkgever lopen dan wel gewoon door overigens (of je moet een goede afkoopclausule hebben geregeld).quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb mn leaseauto ingeleverd toen we hoorden dat het sowieso nog wel de rest van 2020 was en gezegd: Doe mij maar die centjes, gebruiken de auto van mn vrouw wel. Geen seconde spijt van gehad
Hij lag er niet jankend op straat op de grond te slaan met zijn vuistjes toen ze wegreden. Ik gok dat het voorstel vanuit de werkgever en het vervallen van de bijtelling, plus het vooruitzicht op een nieuwe uitzoeken als het weer zo ver is genoeg reden was om akkoord te gaanquote:Op maandag 12 oktober 2020 13:43 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik heb de auto sowieso niet nodig voor mijn werk, maar als onderdeel van een salarispakket
Kan me overigens niet voorstellen dat dat wettelijk gezien mag, zonder compensatie.
Amerika gaat inderdaad lekker. Ook maatschappelijk gezien.quote:
Ja, dat kan natuurlijk wel, als het in overleg gaat is dat geen probleem, volgens mij.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:46 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hij lag er niet jankend op straat op de grond te slaan met zijn vuistjes toen ze wegreden. Ik gok dat het voorstel vanuit de werkgever en het vervallen van de bijtelling, plus het vooruitzicht op een nieuwe uitzoeken als het weer zo ver is genoeg reden was om akkoord te gaan
Opvallend dat grensgebied met Nederland, zou er een relatie zijn?quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:45 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Cijfers zijn gewoon evident, enkele kaartjes en grafieken laten de grote verschillen overduidelijk zien.
In Duitsland gaat het helaas niet zo goed als bijvoorbeeld in Australië, China of Zuid-Korea, maar dat is ook vrijwel niet haalbaar zolang de EU-grenzen moeten open blijven en een groot deel van de rest van Europa er een enorme puinhoop van maakt met hun test- en BCO-beleid.
Was een populaire auto, dus iemand anders wilde 'm graag overnemen. Hij zou de poule in gaan, maar een collega wilde 'm direct hebben, dus win-winquote:Op maandag 12 oktober 2020 13:45 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
De kosten voor je werkgever lopen dan wel gewoon door overigens (of je moet een goede afkoopclausule hebben geregeld).
Its the law. Iedere winkel moet zich daaraan houden in bepaalde staten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:46 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Amerika gaat inderdaad lekker. Ook maatschappelijk gezien.
Ik zou ook niet zonder masker zo'n winkel in lopen, ik zou hem gewoon links laten liggen. Betalende klanten als hondjes behandelen, tja.
Doe nog eens een uitstekende gok zoals we van jou gewend zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:44 schreef Justin_Case het volgende:
Ik ben zeer benieuwd naar het aantal besmettingen vandaag
Wel goede deal met de leasemaatschappij als je op verzoek mag inleveren.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:46 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hij lag er niet jankend op straat op de grond te slaan met zijn vuistjes toen ze wegreden. Ik gok dat het voorstel vanuit de werkgever en het vervallen van de bijtelling, plus het vooruitzicht op een nieuwe uitzoeken als het weer zo ver is genoeg reden was om akkoord te gaan
Hoge bevolkingsdichtheid.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Opvallend dat grensgebied met Nederland, zou er een relatie zijn?
Ik durf het niet te voorspellen eigenlijk maar ik denk dat we rond de 6400 hangen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:48 schreef Dven het volgende:
[..]
Doe nog eens een uitstekende gok zoals we van jou gewend zijn.
Kunnen we strakjes feestvieren in het positiviteitstopic of moeten we gaan hamsteren?
Dit is wel zo'n 'recht' dat je makkelijker kwijt komt dan weer terug krijgt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat kan natuurlijk wel, als het in overleg gaat is dat geen probleem, volgens mij.
Ach, moet af en toe kunnen, we kunnen niet van covid alleen levenquote:Op maandag 12 oktober 2020 13:48 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Wel goede deal met de leasemaatschappij als je op verzoek mag inleveren.
Anyway, off-topic denk ik.
Respect voor dat gele puntje, is dat Boekel? Dat was in de eerste Golf nog de gemeente met bijna de meeste besmettingen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:45 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Cijfers zijn gewoon evident, enkele kaartjes en grafieken laten de grote verschillen overduidelijk zien.
In Duitsland gaat het helaas niet zo goed als bijvoorbeeld in Australië, China of Zuid-Korea, maar dat is ook vrijwel niet haalbaar zolang de EU-grenzen moeten open blijven en een groot deel van de rest van Europa er een enorme puinhoop van maakt met hun test- en BCO-beleid.
Maaskantjequote:Op maandag 12 oktober 2020 13:50 schreef 297534 het volgende:
[..]
Respect voor dat gele puntje, is dat Boekel? Dat was in de eerste Golf nog de gemeente met bijna de meeste besmettingen.
Genoteerd.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:48 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Ik durf het niet te voorspellen eigenlijk maar ik denk dat we rond de 6400 hangen.
Tussen de 6 en 7.000? 50.000 tests verwerken met een positief percentage van 12-14%. Zoiets?quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:44 schreef Justin_Case het volgende:
Ik ben zeer benieuwd naar het aantal besmettingen vandaag
Bewijs van groepsimmuniteitquote:Op maandag 12 oktober 2020 13:50 schreef 297534 het volgende:
[..]
Respect voor dat gele puntje, is dat Boekel? Dat was in de eerste Golf nog de gemeente met bijna de meeste besmettingen.
De stedelijkere gebieden zijn donkerder dan de meer dunbevolkte stukken, zo lijkt het in ieder geval.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Inflatie slaat toe.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:53 schreef Tijn het volgende:
Bizar trouwens dat we inmiddels een percentage positieve tests van tegen de 15% inmiddels normaal zijn gaan vindenDe WHO-richtlijn is dat dat niet boven de 5 mag komen.
Wie vindt dit normaal dan?quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:53 schreef Tijn het volgende:
Bizar trouwens dat we inmiddels een percentage positieve tests van tegen de 15% inmiddels normaal zijn gaan vindenDe WHO-richtlijn is dat dat niet boven de 5 mag komen.
De grap is, ook deze data is afkomstig van de GGD's (via het RIVM). Gevolg is dus, dat deze data ook gigantische vertraging laat zien, waar ze niet op corrigeren:quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:45 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als ze achterlopen met de data, dan zijn het er dus waarschijnlijk nog meer.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
De grap is, ook deze data is afkomstig van de GGD's (via het RIVM). Gevolg is dus, dat deze data ook gigantische vertraging laat zien, waar ze niet op corrigeren:
[ link | afbeelding ]
Volgens deze cijfers zijn er gisteren 6300 gevallen gemeld. Dat klopt, maar die zijn niet van gisteren.
Naast een coronacrisis, economische crisis en weet ik 't wat, hebben we hier ook een datacrisis.
En gecorrigeerd naar bevolkingsdichtheid?quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:45 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het wordt per stad georganiseerd is de verantwoordelijkheid van de veiligheidsregio in overleg met de CV'squote:Op maandag 12 oktober 2020 13:54 schreef hooibaal het volgende:
Eindhoven en Tilburg hebben carnaval inmiddels afgelast. Waarom doen ze dat per stad en niet gewoon landelijk?
Duitsland heeft net als Nederland het probleem dat het clustert in grote steden, maar omdat het land ook een heel stuk groter is en de steden veel meer verspreid liggen is de kaart ook minder rood. Bij ons liggen zo ongeveer alle grote steden binnen 100 km van elkaar met een enorme kruisbestuiving.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:45 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat kan. Maar dan kan 't ook dat de piek al achter ons ligt. We weten het op dit moment niet, en daarom is het zinloos om de cijfers van DE (die wel up to date zijn) te vergelijken met de huidige cijfers van NL. Het kan slechter zijn, het kan beter zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:55 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Als ze achterlopen met de data, dan zijn het er dus waarschijnlijk nog meer.
Logischquote:Op maandag 12 oktober 2020 13:57 schreef Sfancta het volgende:
Carnaval in Limburg is ook afgelast voor 2021, daarnaast ook 11/11.
Ik denk dat je eerder naar bevolkingsdichtheid, mobiele aansluiting en landtype (bergen etc) moet kijken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Carnaval vier je in kleine kringquote:Op maandag 12 oktober 2020 13:54 schreef hooibaal het volgende:
Eindhoven en Tilburg hebben carnaval inmiddels afgelast. Waarom doen ze dat per stad en niet gewoon landelijk?
Kan meteen voor daaropvolgende jaren ook afgelast worden. Dat is pas een goede maatregelquote:Op maandag 12 oktober 2020 13:57 schreef Sfancta het volgende:
Carnaval in Limburg is ook afgelast voor 2021, daarnaast ook 11/11.
Ben het sowieso eens met je, als Limburger zijnde.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:59 schreef appeleibanaan het volgende:
[..]
Kan meteen voor daaropvolgende jaren ook afgelast worden. Dat is pas een goede maatregel
Ironisch genoeg is dat wel wat er gaat gebeuren nu denk ik, gewoon kijken wat er welquote:Op maandag 12 oktober 2020 13:59 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Carnaval vier je in kleine kring
Dat is leuk maar dan kunnen ze het nog steeds normaal vragen. Vind het persoonlijk geen probleem op de plekken waar het verplicht is, ik draag zo'n ding ook in de trein. Tijdens het winkelen kun je echter kiezen en dan ga je toch snel voor de winkel waar je normaal wordt behandeld.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Its the law. Iedere winkel moet zich daaraan houden in bepaalde staten.
Oeps dacht Belgiequote:
En ook de meest nutteloze.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:03 schreef Sfancta het volgende:
Welke maatregelen verwachten jullie? Verplichtje mondkapjesplicht zal de soepelste zijn ben ik bang.
-Verplicht mondkapjes binnenquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:03 schreef Sfancta het volgende:
Welke maatregelen verwachten jullie? Verplichtje mondkapjesplicht zal de soepelste zijn ben ik bang.
Die IC's blijven echt wel goed onder controle gelukkig. Weten we nu wat de gemiddelde ligtijd op een verpleegafdeling isquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:02 schreef Randier het volgende:
Het totaal aantal opgenomen covidpatiënten bedraagt 1298, 65 meer dan de vorige dag. Daarvan liggen er 1046 buiten de Intensive Care, 60 meer dan gisteren. Op de IC liggen 252 covidpatiënten, 5 meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 494 non-covid-patiënten op de IC, 5 meer dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt daarmee 746, 10 meer dan de vorige dag.
In de afgelopen 24 uur zijn er 19 verplaatsingen geweest tussen de regio’s, waarvan 5 IC-patiënten. Dit blijkt uit de gegevens van het LCPS.
Campings en vakantieparken dichtquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:03 schreef Sfancta het volgende:
Denk niet dat ze de kerk gaan benoemen. Dat zal nog steeds blijven bij een vriendelijk verzoek.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
-Verplicht mondkapjes binnen
-Handen stukwassen
-Let op elkaar
-Corona is nog niet klaar met ons
-Mensen in de kerk moeten hun bek houden
Lijkt me best realistisch als je de geluidgen hoort dat reisbewegingen en contacten beperkt moeten worden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:05 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Campings en vakantieparken dicht
Amusement (dierentuinen, bioscopen, pretparken) dicht
Universiteiten en hogescholen weer over op volledig digitaal onderwijs
NICE en LCPS zijn verschillend in hun tellingen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:06 schreef appeleibanaan het volgende:
Totaal aantal (bewezen en verdachte) COVID-19 IC-patiënten vandaag: 277
Amateursport competities voorlopig stil (muv trainingen).quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:05 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ja, Rutte had alleen bij de vorige persco nog gezegd dat als je in een huisje zat, dat dat wel kon, zolang je maar in dat huisje blijft.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:07 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Lijkt me best realistisch als je de geluidgen hoort dat reisbewegingen en contacten beperkt moeten worden.
Draagkracht... Veel mensen hebben geboekt voor de herfstvakantie, denk niet dat het gewaardeerd word als de kinderen aan hun haren uit het zwembad worden gesleurd door Ruttequote:Op maandag 12 oktober 2020 14:07 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Lijkt me best realistisch als je de geluidgen hoort dat reisbewegingen en contacten beperkt moeten worden.
en waarom dan wel trainingen ?quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Amateursport competities voorlopig stil (muv trainingen).
Ben wel benieuwd wat er gebeurt als de cijfers daarna alsnog blijven stijgen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:07 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik heb nog nergens cijfers kunnen vinden over aantal patiënten ontslagen, dat kunnen we dus alleen deduceren uit huidige bezetting dag ervoor, huidige bezetting en toename. Als iemand die data ergens weet te vinden, kunnen we kijken of we er wat moois van kunnen maken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die IC's blijven echt wel goed onder controle gelukkig. Weten we nu wat de gemiddelde ligtijd op een verpleegafdeling is
maar dan niet douchen na afloopquote:
Omdat je dan als vereniging in je eigen bubbel blijft ipv elk weekend teams uit andere delen van het land te ontvangen.quote:
Gaan ze niet doen, omdat dit het laatste stukje ontspanning is wat veel mensen nog kunnen doen in de komende maanden. deze parken zitten net volgeboekt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:05 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Deze zijn al lang zeer beperkt open, en afgezien van Fright nights is dit allemaal prima verlopen, en geen bron van besmetting gebleken.quote:Amusement (dierentuinen, bioscopen, pretparken) dicht
Is al reeds voornamelijk digitaalquote:Universiteiten en hogescholen weer over op volledig digitaal onderwijs
Kan toch prima even een maandje op een andere manier (lees: individueel), ga fietsen, hardlopen........quote:
Ligt eraan wat 'onder controle' is. Twee weken geleden lagen er volgens NICE zo'n 140 mensen op de IC. Vandaag liggen er volgens NICE 277. Das bijna een verdubbeling. Als dat doorzet (en die kans zit er dik in gezien het aantal besmettingen) gaat het alsnog fout binnenkort.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die IC's blijven echt wel goed onder controle gelukkig. Weten we nu wat de gemiddelde ligtijd op een verpleegafdeling is
Dat is qua bewegingen buiten de regio beperkt en je houdt mensen aan het sporten. Competities gaan vaak op lange afstand met langdurig mensen samen in 1 auto of bus.quote:
Denk ook aan onze kinderen die massaal teamsporten beoefenen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Kan toch prima even een maandje op een andere manier (lees: individueel), ga fietsen, hardlopen........
maar als je alleen op eigen club traint en een lekker balletje kan trappen is het risico dermate klein dat het verbieden ervan gewoon weinig zoden aan de dijk zetquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Kan toch prima even een maandje op een andere manier (lees: individueel), ga fietsen, hardlopen........
Eens, daarnaast zit men niet bij elkaar in de auto en dergelijke. En voorkom je "euforische" momenten na een overwinning e.d. waar men toch even niet aan de maatregelen denkt etc.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is qua bewegingen buiten de regio beperkt en je houdt mensen aan het sporten. Competities gaan vaak op lange afstand met langdurig mensen samen in 1 auto of bus.
Tot zover de daling van het aantal positieve gevallenquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
6845 nieuwe positieve testen
225 nieuwe ziekenhuisopnames
34 nieuwe IC-opnames
12 nieuwe overlijdens
Maar als je naar de cijfers kijkt lijkt het een vrij lineaire groei te zijn, en niet exponentieel. Dus die 140 toename is bijvoorbeeld 10 per dag dan, en niet 10 op dag 1, 20 op dag 2, etc.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:13 schreef Randier het volgende:
[..]
Ligt eraan wat 'onder controle' is. Twee weken geleden lagen er volgens NICE zo'n 140 mensen op de IC. Vandaag liggen er volgens NICE 277. Das bijna een verdubbeling. Als dat doorzet (en die kans zit er dik in gezien het aantal besmettingen) gaat het alsnog fout binnenkort.
Precies. Zeker de jeugdteams moet je gewoon lekker door laten trainen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar als je alleen op eigen club traint en een lekker balletje kan trappen is het risico dermate klein dat het verbieden ervan gewoon weinig zoden aan de dijk zet
Neem de NICE-cijfers voor verpleging.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb nog nergens cijfers kunnen vinden over aantal patiënten ontslagen, dat kunnen we dus alleen deduceren uit huidige bezetting dag ervoor, huidige bezetting en toename. Als iemand die data ergens weet te vinden, kunnen we kijken of we er wat moois van kunnen maken.
Het is een beetje alsof we een puzzel van 1000 stukjes hebben, er 200 stukjes op een aparte tafel liggen en nog 100 op weer een andere tafel, en er 400 stukjes kwijt zijn. en dan op basis daarvan moeten zeggen: En, wat is het?"
Ja ik vind het kut hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar essentieel, meh.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Denk ook aan onze kinderen die massaal teamsporten beoefenen.
Ik heb zelf ook nog wat staan in novemberquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:09 schreef zalkc het volgende:
[..]
Draagkracht... Veel mensen hebben geboekt voor de herfstvakantie, denk niet dat het gewaardeerd word als de kinderen aan hun haren uit het zwembad worden gesleurd door Rutte
Het was 1 leuke dag.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Tot zover de daling van het aantal positieve gevallen
Zeer zeer matig weer.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:17 schreef miss_sly het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 6854
Totaal: 181498 (+6845 ivm -9 corr.)
Opgenomen: 58
Totaal: 13359
Opgenomen op IC*: 41
Huidig: 277
Totaal: 3592
* bewezen of verdacht
(http://stichting-nice.nl)
Overleden: 12
Totaal: 6596
Ben nog steeds verbaasd waar iedereen het maar blijft oplopen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Tot zover de daling van het aantal positieve gevallen
Heeft hij in de afgelopen dagen niet aangegeven een volledige lockdown te willen? Lijkt me toch een vrij duidelijke meningquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:16 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind dat Kuipers een duidelijk verhaal houdt. En heel netjes zich weghoudt van zeggen wat er volgens hem aan maatregelen moet komen.
We gaan van 'Vermijd drukte' naar 'Blijf thuis'. Ik ben benieuwd of ze al een routekaart gaan uitrollen zoals Ierland heeft. In dat geval zou ik onze regio's 'Ernstig' in level 4 zetten en de andere regio's 'Zorgelijk' in level 3.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:03 schreef Sfancta het volgende:
voor kinderen is het wel essentieelquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja ik vind het kut hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar essentieel, meh.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er zijn 11 gemeentes met 0 besmettingen
Er zijn 12 gemeentes met 1 besmetting
Er zijn 72 gemeentes met 2-5 besmettingen
Er zijn 80 gemeentes met 6-9 besmettingenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Zo dan.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
34 nieuwe IC-opnames
12 nieuwe overlijdens
Dat was Gommers.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Heeft hij in de afgelopen dagen niet aangegeven een volledige lockdown te willen? Lijkt me toch een vrij duidelijke mening
Blijkbaar zijn hier dus nogal wat tegenstanders van. Studenten die zich niet kunnen motiveren of depressief worden zonder fysieke lessen. Recent was er ook al een protest omtrent dit gebeuren. Zulke studenten zien liever dat er nog een paar duizend besmettingen per dag erbij komen, als zij maar face-to-face colleges kunnen krijgen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:05 schreef MichaelScott het volgende:
quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
34 nieuwe IC-opnames
12 nieuwe overlijdens
Hoe staat het eigenlijk met de normale griep cijfers in vergelijking met vorige jaren in oktober?quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ben nog steeds verbaasd waar iedereen het maar blijft oplopen.
Lockdown, (beperkte) noodtoestand incomingquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
34 nieuwe IC-opnames
12 nieuwe overlijdens
Iemand had het er al over om meer bewustzijn te creeren. Niet om op dikke mensen af te geven, maar we zijn wel mega verwend en vrij lui geworden in de westerse wereld. Roltrappen, auto's, alles werkt elektrisch ipv met de hand bedienen etc etc. Toen ik nog op kantoor zat collega's die voor 1 verdieping hoger de lift wel moeten pakken omdat ze de trap gewoon niet trekken. Gelukkig is dit nog geen Amerika maar we gaan wel hard die kant op.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is qua bewegingen buiten de regio beperkt en je houdt mensen aan het sporten. Competities gaan vaak op lange afstand met langdurig mensen samen in 1 auto of bus.
quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
34 nieuwe IC-opnames
12 nieuwe overlijdens
Misschien zelfs vanavond al, na deze cijfers?quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Dit belooft weinig goeds voor morgenavond
Hoe zit het nou met die opnames? RIVM zegt 58. Of is dat wat er dan netto bij is gekomen? Sorry ik begrijp dat nog steeds nietquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:19 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Lockdown, (beperkte) noodtoestand incoming
Volgens een Belgische viroloog circuleert er momenteel geen actief griepvirus:quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hoe staat het eigenlijk met de normale griep cijfers in vergelijking met vorige jaren in oktober?
Jaquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
voor kinderen is het wel essentieel
Lekker weer van alles dicht.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Dit belooft weinig goeds voor morgenavond
Denk ik ook ja. Gaan niet meer wachten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:20 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Misschien zelfs vanavond al, na deze cijfers?
Ehm ik weet niet hoe het met jou zit hoor, maar 4 weken niet trainen is behoorlijk cruciaal voor je conditie.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja
Maar niet essentieel in de zin dat ze direct vastlopen als ze 4 weken even niet in teamverband kunnen trainen.
Zullen best sporten zijn waar dat wel kan maar aangezien jij (ik ook hoor) van het principe gelijke monniken gelijke kappen bent....
Even Fons Lambie in de gaten houdenquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:20 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Als ze hier net zoveel mee doen als met de signaalwaardes, laat dan maar.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:18 schreef Jojoke het volgende:
[..]
We gaan van 'Vermijd drukte' naar 'Blijf thuis'. Ik ben benieuwd of ze al een routekaart gaan uitrollen zoals Ierland heeft. In dat geval zou ik onze regio's 'Ernstig' in level 4 zetten en de andere regio's 'Zorgelijk' in level 3.
[ afbeelding ]
Waarom zijn deze cijfers zoveel slechter dan die van gister dat er vanavond al een persco moet komen?quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:20 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Maar niet essentieel voor de samenleving.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ehm ik weet niet hoe het met jou zit hoor, maar 4 weken niet trainen is behoorlijk cruciaal voor je conditie.
quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:18 schreef _serial_ het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 6854
Totaal: 181498 (+6845 ivm -9 corr.)
Opgenomen: 58
Totaal: 13359
Opgenomen op IC*: 41
Huidig: 277
Totaal: 3592
* bewezen of verdacht
(stichting-nice.nl)
Overleden: 12
Totaal: 6596
Gemeentes met +10 of meer besmettingen (na +25 in spoiler)
590 Amsterdam
439 Rotterdam
286 Den Haag
183 Utrecht
116 Groningen
92 Tilburg
87 Leeuwarden
77 Zaanstad
74 's-Hertogenbosch
70 Emmen
67 Almere
67 Amersfoort
66 Nijmegen
65 Oss
64 Dordrecht
64 Breda
62 Haarlemmermeer
61 Leiden
59 Vlaardingen
58 Westland
56 Zoetermeer
55 Nissewaard
53 Haarlem
53 Alphen aan den Rijn
49 Schiedam
48 Venlo
46 Enschede
44 Súdwest-Fryslân
42 Capelle aan den IJssel
41 Hengelo
40 Eindhoven
38 Delft
38 Hoeksche Waard
37 Roosendaal
36 Soest
35 Veenendaal
35 Edam-Volendam
34 Deventer
34 Apeldoorn
34 Barendrecht
33 Amstelveen
33 Gouda
33 Pijnacker-Nootdorp
32 Meierijstad
30 Almelo
30 Purmerend
30 Ridderkerk
30 Veldhoven
30 Lansingerland
30 Leidschendam-Voorburg
28 Hilversum
28 Leiderdorp
28 Utrechtse Heuvelrug
27 Doetinchem
27 Zeist
26 Zwolle
26 Arnhem
26 Nieuwegein
26 Zwijndrecht
26 Stichtse Vecht
25 Hardenberg
25 Bergen op ZoomWaarom matchen die cijfers nu dan weer niet met wat het AD meldtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er zijn 11 gemeentes met 0 besmettingen
Er zijn 12 gemeentes met 1 besmetting
Er zijn 72 gemeentes met 2-5 besmettingen
Er zijn 80 gemeentes met 6-9 besmettingenLiggen er nu 252 of 277 mensen op de IC bijvoorbeeldquote:Het totaal aantal met Covid-19 opgenomen patiënten is de afgelopen 24 uur met 65 toegenomen tot 1298. Zestig daarvan liggen op de verpleegafdelingen (totaal 1046). Vijf personen met ernstige klachten werden opgenomen op ic-afdelingen (totaal 252). In het afgelopen etmaal zij er 19 verplaatsingen geweest tussen de regio’s, waarvan 5 ic-patiënten, aldus het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
Dan doe je een individuele duurloop van 40 kilometer in de buitenlucht?quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ehm ik weet niet hoe het met jou zit hoor, maar 4 weken niet trainen is behoorlijk cruciaal voor je conditie.
Het zijn er 500 meer....quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:22 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waarom zijn deze cijfers zoveel slechter dan die van gister dat er vanavond al een persco moet komen?
Wat? Waar baseren we dat dan op? Wat is er zo dramatisch aan deze cijfers dat er niet morgen maar vanavond een persconferentie moet komen?quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Denk ik ook ja. Gaan niet meer wachten.
het sociale contact is gewoon ook belangrijk, het is niet alleen het fysiekequote:Op maandag 12 oktober 2020 14:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja
Maar niet essentieel in de zin dat ze direct vastlopen als ze 4 weken even niet in teamverband kunnen trainen.
Zullen best sporten zijn waar dat wel kan maar aangezien jij (ik ook hoor) van het principe gelijke monniken gelijke kappen bent....
Nee, dat was Gommers.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Heeft hij in de afgelopen dagen niet aangegeven een volledige lockdown te willen? Lijkt me toch een vrij duidelijke mening
Zeker wel, sporten is een van de motors voor een gezonde samenleving.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar niet essentieel voor de samenleving.
Volgens mij is Den Haag redelijk stabiel momenteelquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wel lekkere demarrage zo van Amsterdam tov Rotterdam en Den Haag.
Ik ga vanavondquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Lekker weer van alles dicht.
Zou de kapper nog open blijven? Ben wel 1,5 week geleden geweest gelukkig. Tondeuse van het voorjaar zit nog in de verpakking.
En ik krijg juist verplichte lessen op locatie (rotterdam) terwijl wij dat niet willenquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:19 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn hier dus nogal wat tegenstanders van. Studenten die zich niet kunnen motiveren of depressief worden zonder fysieke lessen. Recent was er ook al een protest omtrent dit gebeuren. Zulke studenten zien liever dat er nog een paar duizend besmettingen per dag erbij komen, als zij maar face-to-face colleges kunnen krijgen.
Ze gaan niet net voor de herfstvakantie alle vakantieparken dichtgooien. Die zitten overal volgeboekt. Laatste kans voor ze om nog iets te verdienen vlak voor de lange winter.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:05 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Rotterdam heeft de campings eind maart ook gesloten, net het moment dat het seizoen weer begint:quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Gaan ze niet doen, omdat dit het laatste stukje ontspanning is wat veel mensen nog kunnen doen in de komende maanden. deze parken zitten net volgeboekt.
[..]
Deze zijn al lang zeer beperkt open, en afgezien van Fright nights is dit allemaal prima verlopen, en geen bron van besmetting gebleken.
[..]
Is al reeds voornamelijk digitaal
https://www.nu.nl/rotterd(...)direct-gesloten.htmlquote:De campings in Rotterdam zijn per direct gesloten om zo recreatief gebruik tegen te gaan, zo heeft burgemeester Ahmed Aboutaleb, voorzitter veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond vrijdag besloten.
"Mijn oproep is: blijf thuis. Alleen samen kunnen we de verdere verspreiding van het coronavirus voorkomen. Het is onverantwoord om naar deze plekken te komen voor recreatie. Neem de maatregelen serieus", aldus de burgemeester.
Sanitaire voorzieningen in de recreatiegebieden worden gesloten, omdat 1,5 meter afstand houden hier niet mogelijk is. Verhuur van campingplaatsen en andere vormen van nachtverblijf is eveneens niet toegestaan. Er wordt een uitzondering gemaakt voor mensen met een permanente woning, vaste plekken of het gebruik door seizoenarbeiders.
Daar kun je ook niet meteen van de een op andere dag mee beginnen he... juist hardlopen moet je zorgvuldig opbouwen ivm blessuresquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan doe je een individuele duurloop van 40 kilometer in de buitenlucht?
NICE en LCPS tellen anders. Een patiënt op de IC die corona heeft gehad maar inmiddels niet meer, telt bij de ene niet mee en bij de andere wel bijvoorbeeld.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Waarom matchen die cijfers nu dan weer niet met wat het AD meldt
[..]
Liggen er nu 252 of 277 mensen op de IC bijvoorbeeld
Eindhoven doet het als 5e stad qua aantal inwoners ook wel primaquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:23 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Volgens mij is Den Haag redelijk stabiel momenteel
Word lastig voor mensen die buiten het dorp wonen dan, ik woon bijna 2 km van ons dorp af waar welgeteld een bakker, een drogist, een kleine AH en een snackbar isquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:12 schreef zalkc het volgende:
Het mooiste zou misschien wel een soort dorps- of wijkarrest zijn. Standaard mensen beperken binnen een straal van 5km te blijven, muv werk en zorg. Zal de buurtsuper ook leuk vinden
Nee. Essentieel is bijvoorbeeld de brandweer en politie.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zeker wel, sporten is een van de motors voor een gezonde samenleving.
23 totale toename.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
41 erbij op de IC? Dat is wel veel.
Mee eens. Ik denk dat mensen gewoon nog te veel bij elkaar over de vloer komen waar dit eerst niet gebeurde.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Gaan ze niet doen, omdat dit het laatste stukje ontspanning is wat veel mensen nog kunnen doen in de komende maanden. deze parken zitten net volgeboekt.
[..]
Deze zijn al lang zeer beperkt open, en afgezien van Fright nights is dit allemaal prima verlopen, en geen bron van besmetting gebleken.
[..]
Is al reeds voornamelijk digitaal
zijn we weer koploper?quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wel lekkere demarrage zo van Amsterdam tov Rotterdam en Den Haag.
Misschien urgentie willen uitstralen? Ik weet het niet in absolute zin slaat het inderdaad nergens op maar zou mij niet verbazen. Vorige keer is hij ook verzet naar de maandag.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:22 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waarom zijn deze cijfers zoveel slechter dan die van gister dat er vanavond al een persco moet komen?
Dat horen we morgenquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:26 schreef Jojoke het volgende:
Het bereiken van een R van 0,9 is niet echt gelukt. Wat is de R nu wel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |