abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195586132
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:29 schreef alpeko het volgende:

[..]

Er zijn 3 miljoen alleenstaanden in NL.
Gaat om het idee lijkt me, niet gezin of niet. Er zit een wezenlijk verschil tussen 20 verschillende contacten per dag, en twee. Verder ook stimulatie voor mensen om minder alleenstaand te zijn.
pi_195586138
quote:
2s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:32 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

In het voorjaar werkte het beter omdat we toen veel minder wisten over het virus. Mensen waren voorzichtiger. Er was nog hoop dat het zou blijven bij een paar maanden af zien. Nu zijn we een half jaar verder en het kabinet laat vrij duidelijk zien dat ze niet leren van hun eigen fouten. Hell, ze durven hun eigen fouten niet eens toe te geven (faalbeleid rondom testen bv, de random factor bij veel maatregelen/besluiten, etc). Ze tonen geen enkele lange termijn visie. Al hun hoop is gevestigd op het vaccin, maar verdere info of alternatieven hebben ze niet. Ondertussen zien steeds meer mensen in dat het virus vooral bepaalde groepen treft. Tegelijkertijd worden velen wel getroffen door de maatregelen; denk aan mensen die hun baan verliezen e.d. Rutte legt ondertussen frequent de schuld bij het volk. Zo krijg je Nederlanders niet met je mee natuurlijk. Helemaal als je zelf totaal geen zelfreflectie toont als kabinet zijnde.

Natuurlijk zijn er dingen die het volk beter kan doen (ik heb totaal geen begrip voor mensen die nog steeds met klachten de deur uit gaan....of mensen die grote feesten aan het geven zijn/bijwonen zijn), maar beter testen....en een betere lange termijn planning zal ook echt extra draagvlak geven. De samenleving is veel te veel opgedeeld in groepen momenteel. Bij velen is het of de schuld van de ouderen, of van de jongeren. Het enige wat je met die kritiek bereikt is dat de groep in kwestie zich steeds minder wat gaan aantrekken van de maatregelen. Want ja; ook als ze het goed doen ligt de schuld zogenaamd bij hun. We moeten weer wat meer samen komen, en ik denk echt dat het kabinet daar een cruciale rol in speelt. Bied perspectief (elke paar maanden 4 weken in volledige lockdown is geen lange termijn plan...), ga ook écht beter en meer testen, stop met symbool maatregelen en grijp in waar het ook écht nodig is. Grijp regionaal op tijd in ipv enkel te roepen dat je dat gaat doen. Als volk zijn we over het algemeen niet dom. Velen denken zelf na en zien waar de besmettingen ontstaan. Als er dan random ergens anders word ingegrepen....
Go hard or go home
pi_195586142
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Daar is hier helemaal geen capaciteit voor.

Zou ik persoonlijk ook geen behoefte aan hebben trouwens, maar voor wie dat wel wil, ach waarom niet. Mits dus capaciteit.
Ik ook niet, maar het zorgt wel voor een soort sociale controle ook. Als je bijv tussen dag 3 en 5, dag 6 en 8 en dag 9-10 even gebeld wordt met de vraag of alles nog goed gaat, je ergens hulp bij nodig hebt etc, komt het voor veel mensen heel anders over dan "ze controleren me"

Beetje alsof de huisarts na een paar dagen na je ziekbed nabelt of alles goed gaat met je, moet zo laagdrempelig mogelijk zijn. Dat bellen hoeft uiteraard ook geen arts te zijn, gewoon een blik mensen in een callcenter opentrekken.

Postcode loterij en staatsloterij bellen ook nog steeds mensen, dat is nou een mooie categorie om de callcenters even te sluiten en voor een ander doel inzetten, daar wordt denk ik heel NL nog blij van ook :P
pi_195586147
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:34 schreef raptorix het volgende:
Qua Horeca denk ik dat Hotels en Restaurants het goed doen, het zijn met name de cafés die er een zooitje van maken, komt meestal omdat veel caféhouders gelukszoekers zijn die eigenlijk helemaal niet weten hoe je een zaak runt.
De enkele cafes in de media bedoel je hoop ik?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195586157
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:34 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Horeca schijnt nu voor zo een 3% verantwoordelijk te zijn voor besmettingen. Vraag me af hoe groot het effect dan is op de R en of dat in verhouding staat tot de schade die je doet aan die bedrijven. Zeker omdat ik nu ook geen onderscheid maak tussen de verschillende vormen van horeca.

Bedoel, iedereen verplicht thuis en elke maand voedselpakketten laten bezorgen zou de R bijna helemaal naar 0 brengen, maar het is niet in balans. En je dat is een overdreven voorbeeld, maar als je rigoreuze maatregelen treft als volledig sluiting horeca moet daar wel duidelijke winst tegenover staan .
Ja en vervolgens raakt 60% thuis besmet, Wellicht door Jantje die is wezen doorzakken op een Coronaparty? Zou kunnen, ik neem die percentages in elk geval met een korreltje zout want volgens mij hebben ze geen idee.
blablablabla
pi_195586164
Denk dat de supermarkten sluiten meer effect heeft dan horeca te sluiten. Iedereen boodschappen laten bestellen. _O_
  maandag 12 oktober 2020 @ 12:39:29 #282
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195586174
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:32 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ik heb het voor me kaar koophuis vriendin die wel een aandoening heeft en de wajong zit. Heb nu een baan wissel gedaan om dat ik kansen zag. Groot horeca leverancier. Moet ik nu alles gedag zeggen voor een virus?

Ik denk dat de horeca nauwelijks bijdraagt aan besmettingen. Eerder de wind en het weer.
De wind en het weer. Juist ja. Dat het in de zomer weg zou gaan door de warme zeewind ofzo.

Alleen raar dan van al die zuidelijk Europese landen waar het een beetje warmer is dan in Nederland.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195586176
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:36 schreef RipCity het volgende:

[..]

Omdat ze perse alleen medisch personeel willen. Je kan makkelijk een mega callcenter uit de grond stampen maar ze doen alsof het hogere wiskunde is.
Je hebt wel te maken met privacy. Daar kun je echt niet een callcenter op loslaten.
  maandag 12 oktober 2020 @ 12:39:39 #284
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195586177
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:36 schreef RipCity het volgende:

[..]

Omdat ze perse alleen medisch personeel willen. Je kan makkelijk een mega callcenter uit de grond stampen maar ze doen alsof het hogere wiskunde is.
Ze hebben echt zo ontzettend veel niet op orde in Den Haag dat het niet vreemd is dat draagvlak onder de burger aan alle kanten vervliegt.
pi_195586182
quote:
2s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:36 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik denk dat het probleem juist is dat ze de sector niet sluiten. Daardoor worden deze ondernemers geacht toch omzet te maken, terwijl het bezoek ontmoedigd wordt. Dat is natuurlijk een onmogelijke opgave.

Wanneer op last van de overheid de horeca gesloten zou worden, kunnen horeca-ondernemers ook een financieel steunpakket verwachten.
Ja en dat steunpakket is echt fantastisch _O-
  maandag 12 oktober 2020 @ 12:40:22 #286
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195586195
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:39 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ja en dat steunpakket is echt fantastisch _O-
Niks is fantastisch tijdens een pandemie. Voor niemand.
pi_195586212
quote:
2s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:40 schreef Tijn het volgende:

[..]

Jawel. Ergens wordt er altijd door iets of iemand geprofiteerd van een crisis.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_195586214
quote:
10s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:39 schreef Dven het volgende:

[..]

De wind en het weer. Juist ja. Dat het in de zomer weg zou gaan door de warme zeewind ofzo.

Alleen raar dan van al die zuidelijk Europese landen waar het een beetje warmer is dan in Nederland.
Of Arizona met 40C en lage luchtvochtigheid die record aantallen noteerde net als Florida en Louisiana en Texas deze zomer. Het heeft verdomd weinig met het weer te maken, volgens mij.
  maandag 12 oktober 2020 @ 12:42:13 #289
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195586218
Voldoende testcapaciteit, een goed functionerende BCO, een helder stappenplan en consequente handhaving zouden - in combinatie met helder communiceren - de pijlers moeten zijn onder je coronabeleid vanuit de overheid.

Helaas vinken ze in Den Haag geen enkele box af.
pi_195586226
quote:
2s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:32 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

In het voorjaar werkte het beter omdat we toen veel minder wisten over het virus. Mensen waren voorzichtiger. Er was nog hoop dat het zou blijven bij een paar maanden af zien. Nu zijn we een half jaar verder en het kabinet laat vrij duidelijk zien dat ze niet leren van hun eigen fouten. Hell, ze durven hun eigen fouten niet eens toe te geven (faalbeleid rondom testen bv, de random factor bij veel maatregelen/besluiten, etc). Ze tonen geen enkele lange termijn visie. Al hun hoop is gevestigd op het vaccin, maar verdere info of alternatieven hebben ze niet. Ondertussen zien steeds meer mensen in dat het virus vooral bepaalde groepen treft. Tegelijkertijd worden velen wel getroffen door de maatregelen; denk aan mensen die hun baan verliezen e.d. Rutte legt ondertussen frequent de schuld bij het volk. Zo krijg je Nederlanders niet met je mee natuurlijk. Helemaal als je zelf totaal geen zelfreflectie toont als kabinet zijnde.

Natuurlijk zijn er dingen die het volk beter kan doen (ik heb totaal geen begrip voor mensen die nog steeds met klachten de deur uit gaan....of mensen die grote feesten aan het geven zijn/bijwonen zijn), maar beter testen....en een betere lange termijn planning zal ook echt extra draagvlak geven. De samenleving is veel te veel opgedeeld in groepen momenteel. Bij velen is het of de schuld van de ouderen, of van de jongeren. Het enige wat je met die kritiek bereikt is dat de groep in kwestie zich steeds minder wat gaan aantrekken van de maatregelen. Want ja; ook als ze het goed doen ligt de schuld zogenaamd bij hun. We moeten weer wat meer samen komen, en ik denk echt dat het kabinet daar een cruciale rol in speelt. Bied perspectief (elke paar maanden 4 weken in volledige lockdown is geen lange termijn plan...), ga ook écht beter en meer testen, stop met symbool maatregelen en grijp in waar het ook écht nodig is. Grijp regionaal op tijd in ipv enkel te roepen dat je dat gaat doen. Als volk zijn we over het algemeen niet dom. Velen denken zelf na en zien waar de besmettingen ontstaan. Als er dan random ergens anders word ingegrepen....
Dit speelt inderdaad ook mee. Zo zou ik het echt belachelijk vinden als ze straks de koopavonden willen schrappen. Dat zou puur symboliek zijn. Ik denk dat we echt naar een routekaart toe moeten, zodat mensen weten welke maatregelen gelden bij welke besmettingsgraad. Dan kun je ook makkelijker overschakelen naar een lokale aanpak, want dan kunnen burgemeesters en veiligheidsregio's zich verschuilen achter de routekaart.
pi_195586227
quote:
10s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:41 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Jawel. Ergens wordt er altijd door iets of iemand geprofiteerd van een crisis.
Ja, online supermarkten en bouwmarkten doen het heel goed, IKEA ook. Sowieso online winkels en Post vaart ook wel bij covid.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2020 12:43:21 ]
  maandag 12 oktober 2020 @ 12:42:54 #292
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195586230
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:38 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja en vervolgens raakt 60% thuis besmet, Wellicht door Jantje die is wezen doorzakken op een Coronaparty? Zou kunnen, ik neem die percentages in elk geval met een korreltje zout want volgens mij hebben ze geen idee.
Ja, maar dat kan je ook omdraaien, als Keesje thuis niet besmet raakt kan hij ook in de horeca niemand besmetten.

Maarja, het zijn de cijfers zoals nu liggen. Veel restaurants hebben al maatregelen getroffen inclusief de Mac. Dus nogmaals, voor we zulke rigoreuze maatregelen als sluiting gaan inzetten is het toch handig te weten of dat überhaupt echt zoden aan de dijk zet.
Puur op gevoel hebben we niet zoveel aan. Mijn gevoel zegt namelijk dat het vooral de cafés zijn.

En zou toch zonde zijn als we de hotels en restaurants helemaal de klif over duwen terwijl het maar een verwaarloosbaar verschil maakt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195586234
quote:

[..]

Ahold, Amazon...
  maandag 12 oktober 2020 @ 12:43:12 #294
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195586235
quote:

[..]

Alle miljardairs wier vermogen naar recordhoogtes is gestegen

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 12 oktober 2020 @ 12:43:35 #295
12221 Tijn