Te beginnen met de overheid zelf?quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:19 schreef Confetti het volgende:
Ik riep het eerder maar we moeten echt naar een oorlogseconomie. Sectoren die veel mensen trekken en dus veel besmettingen meebrengen maar relatief gezien weinig economische waarde hebben nu moeten sluiten.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord, maar dit is toch nooit in een paar maanden te realiseren?quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Even los dat ik niet het hele plaatje kan overzien omdat ik niet alle informatie heb, zou ik met mijn beperkte kennis ervan richting zoiets willen:
(knip)
Totaal gezien valt daar best wat te winnen, wat denk je dat er alleen al aan een volk bij de Mc Donalds komt elk jaar? Vorig jaar 7 miljoen mensen meer dan het jaar er voor, om een idee te geven. Laat staan al die ketens samen, heb je het over vele tientallen miljoenen bezoekers. Dat zijn op zich best wat onnodige reisbewegingen en samenkomsten in de binnenruimtes zeg maar.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:23 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Is dat zo ja? Ik vraag me ten zeerste af in hoeverre restaurants en hotels bijdragen aan een hoge R.
Cafés kan ik me nog wat bij voorstellen.
Er zijn 3 miljoen alleenstaanden in NL.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:28 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Heb je meer quality time met je gezien. Zou voor een hoop mensen best goed zijn.
Twee jaar niet op vakantie kunnen en het leven heeft gelijk geen zin meer natuurlijk.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, de nieuwe voorraad hyperbolen is binnen, zie ik.
Ik neem ook dat risico niet.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Echter weet je dit niet van te voren. Ik doe het in ieder geval nooit bij vreemden.
Als je het reisadvies op de wereld bekijkt dan is dit al bijna zoquote:Op maandag 12 oktober 2020 12:27 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon de grenzen sluiten voor niet-noodzakelijke reizen. Straks zijn er mensen die weer lekker op wintersport gaan en dan hebben we in het voorjaar nogmaals een golf. Dan kan je nu al zien aankomen.
Ja, maar een ander doet het ook dus ik ga echt niet thuis blijven zitten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:27 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon de grenzen sluiten voor niet-noodzakelijke reizen. Straks zijn er mensen die weer lekker op wintersport gaan en dan hebben we in het voorjaar nogmaals een golf. Dan kan je nu al zien aankomen.
Mee eens maar dat is kennelijk nogal ingewikkeld, en natuurlijk kostbaar. Toerisme help je daar volledig mee om zeep want veel zit al in zwaar weer.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:27 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Een grote bek kan ik altijd om lachen maar een steen door mijn ramen, kapotte auto of mes in mijn lijf heb ik liever niet.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:29 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Ik neem ook dat risico niet.
Ik heb geen eens zin om een grote bek te krijgen van mensen die er heel anders in zitten dan ik.
Ben gewoon pleite.
Een flink aantal dingen zou prima te realiseren moeten zijn voor eind januari. Voldoende mensen bij de GGD hebben om patiënten na te bellen moet bijvoorbeeld prima kunnen, of dat laat je over aan de huisarts van diegene. Dat de huisarts zelf ook een rol gaat spelen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:29 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitgebreide antwoord, maar dit is toch nooit in een paar maanden te realiseren?
Ik heb het voor me kaar koophuis vriendin die wel een aandoening heeft en de wajong zit. Heb nu een baan wissel gedaan om dat ik kansen zag. Groot horeca leverancier. Moet ik nu alles gedag zeggen voor een virus?quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, de nieuwe voorraad hyperbolen is binnen, zie ik.
3 miljoen maar? Ik dacht veel en veel meerquote:Op maandag 12 oktober 2020 12:29 schreef alpeko het volgende:
[..]
Er zijn 3 miljoen alleenstaanden in NL.
In het voorjaar werkte het beter omdat we toen veel minder wisten over het virus. Mensen waren voorzichtiger. Er was nog hoop dat het zou blijven bij een paar maanden af zien. Nu zijn we een half jaar verder en het kabinet laat vrij duidelijk zien dat ze niet leren van hun eigen fouten. Hell, ze durven hun eigen fouten niet eens toe te geven (faalbeleid rondom testen bv, de random factor bij veel maatregelen/besluiten, etc). Ze tonen geen enkele lange termijn visie. Al hun hoop is gevestigd op het vaccin, maar verdere info of alternatieven hebben ze niet. Ondertussen zien steeds meer mensen in dat het virus vooral bepaalde groepen treft. Tegelijkertijd worden velen wel getroffen door de maatregelen; denk aan mensen die hun baan verliezen e.d. Rutte legt ondertussen frequent de schuld bij het volk. Zo krijg je Nederlanders niet met je mee natuurlijk. Helemaal als je zelf totaal geen zelfreflectie toont als kabinet zijnde.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:14 schreef Jojoke het volgende:
De maatregelen werkte in het voorjaar omdat er een gevoel aan solidariteit was. Nu zijn het vooral 'ikke, ikke, ikke' mensen die een grote mond hebben en met hun asociale gedrag het zorgstelsel overbelasten en uiteindelijk de economie om zeep helpen. De zwijgende meerderheid moet mondiger worden en de asociale minderheid aanspreken op hun gedrag. Dit kan mogelijk bereikt worden als iedereen weet wat de gevolgen zijn van verergering of verbetering van de cijfers. Ze moeten dus opschieten met de routekaart.
Daar is hier helemaal geen capaciteit voor.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit is precies wat ze in Duitsland doen. Daar bellen ze positief geteste mensen elke dag even na, om te vragen hoe het ermee gaat.
Ik denk niet dat het logisch is dat iedereen maar kan doorleven zoals-ie gewend is tijdens een pandemie, nee.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:32 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Moet ik nu alles gedag zeggen voor een virus?
Het lijkt me ook stellig dat ze in Duitslanden al die duizenden besmette mensen ELKE DAG gaan nabellen en daarin ook succesvol zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Daar is hier helemaal geen capaciteit voor.
Zou ik persoonlijk ook geen behoefte aan hebben trouwens, maar voor wie dat wel wil, ach waarom niet. Mits dus capaciteit.
De r in de maand. Het begon in septembeR en stopte na apRil dit jaarquote:Op maandag 12 oktober 2020 12:32 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ik heb het voor me kaar koophuis vriendin die wel een aandoening heeft en de wajong zit. Heb nu een baan wissel gedaan om dat ik kansen zag. Groot horeca leverancier. Moet ik nu alles gedag zeggen voor een virus?
Ik denk dat de horeca nauwelijks bijdraagt aan besmettingen. Eerder de wind en het weer.
Nogmaals strengere maatregelen of een lockdown is waarschijnlijk duurder dan het redden van de toerisme.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Mee eens maar dat is kennelijk nogal ingewikkeld, en natuurlijk kostbaar. Toerisme help je daar volledig mee om zeep want veel zit al in zwaar weer.
Horeca schijnt nu voor zo een 3% verantwoordelijk te zijn voor besmettingen. Vraag me af hoe groot het effect dan is op de R en of dat in verhouding staat tot de schade die je doet aan die bedrijven. Zeker omdat ik nu ook geen onderscheid maak tussen de verschillende vormen van horeca.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Totaal gezien valt daar best wat te winnen, wat denk je dat er alleen al aan een volk bij de Mc Donalds komt elk jaar? Vorig jaar 7 miljoen mensen meer dan het jaar er voor, om een idee te geven. Laat staan al die ketens samen, heb je het over vele tientallen miljoenen bezoekers. Dat zijn op zich best wat onnodige reisbewegingen en samenkomsten in de binnenruimtes zeg maar.
Het aantal besmettingen is daar wel een heel stuk lager dan hier. Er zou in Nederland ook meer capaciteit voor zijn als er niet zo belachelijk veel mensen besmet waren.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het lijkt me ook stellig dat ze in Duitslanden al die duizenden besmette mensen ELKE DAG gaan nabellen en daarin ook succesvol zijn.
Ik bel 'm de hele dag door maar hij neemt nooit op :-(quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:19 schreef Elan het volgende:
[..]
O de maatregelen zoals we ze nu hebben komen we echt niet meer vanaf tot het voorjaar maar er moet dus (kennelijk) iets bij.
Wellicht 4 weken lockdown en dan de huidige maatregelen? Kijken of we daarmee weg komen. Bel jij Mark even 😂
Omdat ze perse alleen medisch personeel willen. Je kan makkelijk een mega callcenter uit de grond stampen maar ze doen alsof het hogere wiskunde is.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Daar is hier helemaal geen capaciteit voor.
Zou ik persoonlijk ook geen behoefte aan hebben trouwens, maar voor wie dat wel wil, ach waarom niet. Mits dus capaciteit.
Ik denk dat het probleem juist is dat ze de sector niet sluiten. Daardoor worden deze ondernemers geacht toch omzet te maken, terwijl het bezoek ontmoedigd wordt. Dat is natuurlijk een onmogelijke opgave.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |