De quarantaineverkorting is er met name op gericht dat het voor mensen gemakkelijker haalbaar is en natuurlijk het leeuwendeel sowieso binnen een week wel door z'n incubatieperiode heen is.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Qua ziekenhuisopnames, moeten we nog steeds met 14 dagen vanaf besmettingsdatum rekenen, of zijn die inmiddels bijgesteld? Quarantainetijd is naar 10 dagen als ik me goed herinner, dus zou het logisch zijn te stellen dat die ziekenhuisopnamedatum ook naar 10 dagen kan in berekeningen.
De enige reden die ik kan bedenken om een lockdown zinvol te maken is de achterstand bij de GGD's wegwerken. Als ze nu in lockdown gaan en er wordt niets gedaan aan de achterstand, BCO enzo, zitten we over een week of 8 weer in lockdownquote:Op maandag 12 oktober 2020 13:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Israel, India, Colombia, sowieso meer in Zuid-Amerika -> allemaal landen met een hele strikte lockdown in de beginfase van het coronavirus, toen de besmettingsaantallen daar laag lagen en die na het opheffen van die lockdown gewoon net zo hard de verkeerde kant op gingen maar dan zonder de slagkracht om nog een keer in lockdown te gaan.
Lockdowns lijken vooral een tijdelijke oplossing tegen een hoge prijs.
Nee, het gaat mij erom dat de statistiek/modellen en de praktijk nu eenmaal niet overeenkomen. Er zijn landen geweest die het advies van de keiharde lockdown hebben nagevolgd en daarna alsnog met uit de hand lopende oplevingen te maken kregen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Martin zal slapeloze nachten hebben dat je het onderzoek van hem en zijn team in een minuutje met een post op FOK! onderuit hebt weten te halen. Hulde.
Nee, op een meter afstand in plaats van anderhalf met iemand een gesprek voeren, dat is een foutje. Een hele bruiloft organiseren met veel te veel mensen en vervolgens lak hebben aan de regels is een heel ander verhaal. Het geeft aan dat je de regels niet serieus neemt. En wanneer de bestuurders de regels al niet serieus nemen, waarom zou de burger dat dan wel moeten doen?quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:08 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik begrijp werkelijk niet hoe dat in hoofden werkt. Meneer heeft een foutje gemaakt en is daar voor gestraft, klaar.
Het is nadien dan ook niet langlevedelol.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, het gaat mij erom dat de statistiek/modellen en de praktijk nu eenmaal niet overeenkomen. Er zijn landen geweest die het advies van de keiharde lockdown hebben nagevolgd en daarna alsnog met uit de hand lopende oplevingen te maken kregen.
Toch blijven de scholen buiten schot.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:12 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Uit België, maar zal hier niet anders zijn. Die piek weeks na opening van de scholen is toch veel te scherp om zomaar te negeren bij het schrijven van nieuwe maatregelen?
het was ook het begin van de competities, inderdaad niet te negerenquote:Op maandag 12 oktober 2020 13:12 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Uit België, maar zal hier niet anders zijn. Die piek weeks na opening van de scholen is toch veel te scherp om zomaar te negeren bij het schrijven van nieuwe maatregelen?
In mijn omgeving hoor ik inderdaad vooral geluiden over verspreiding via scholen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:12 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Als je het zo ziet, dan heeft de daling in de tweede helft van augustus ons misleid, om tijdig weer nieuwe maatregelen te nemen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:12 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, dus dan moet je na afloop weten welke maatregelen effectief zijn en welke niet voor de periode na de lockdown.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
De enige reden die ik kan bedenken om een lockdown zinvol te maken is de achterstand bij de GGD's wegwerken. Als ze nu in lockdown gaan en er wordt niets gedaan aan de achterstand, BCO enzo, zitten we over een week of 8 weer in lockdown
In Israel zag je precies hetzelfde:quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:12 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Terwijl de horeca al sinds juli op volle toeren draait. Beter afstappen van de heilige huisjes en onderwijs ook (gedeeltelijk) plat leggen, in elk geval middelbaren.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:13 schreef Noek het volgende:
[..]
Toch blijven de scholen buiten schot.
Horeca, sport, theater, avondklok, die moeten jet gaan doen straks.
Omdat correlatie en causatie twee verschillende dingen zijn. Het seizoen wisselde ook, om maar wat te noemen, en de universiteiten/hbo's/mbo's gingen ook open en op locatie doceren.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:12 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is voor sommigen al te laat.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik hoor dit verhaal zo vaak, mensen moeten er echt meer aan doen om hun positie te verbeteren, als mijn manager me niet bevalt, dan ben ik morgen weg, klaar.
Holy shit we zijn hier weer echt iets op het spoorquote:Op maandag 12 oktober 2020 13:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
In Israel zag je precies hetzelfde:
[ afbeelding ]
Israel is geen goed voorbeeld, Israel's problematiek is vooral veroorzaakt doordat ze geen maatregelen tegen orthodoxe joodse wijken en nederzettingen konden nemen om politieke redenen, zie je trouwens nu in New York ook gebeuren.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wel knap dat er geen incubatietijd is op scholenquote:Op maandag 12 oktober 2020 13:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Blijkbaar voor onze regering ook niet, dinsdag maatregelen aanscherpen om donderdag al te roepen dat er te weinig effect zichtbaar is.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:18 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wel knap dat er geen incubatietijd is op scholen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |