Campings en vakantieparken dichtquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:03 schreef Sfancta het volgende:
Welke maatregelen verwachten jullie? Verplichtje mondkapjesplicht zal de soepelste zijn ben ik bang.

Denk niet dat ze de kerk gaan benoemen. Dat zal nog steeds blijven bij een vriendelijk verzoek.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
-Verplicht mondkapjes binnen
-Handen stukwassen
-Let op elkaar
-Corona is nog niet klaar met ons
-Mensen in de kerk moeten hun bek houden

Lijkt me best realistisch als je de geluidgen hoort dat reisbewegingen en contacten beperkt moeten worden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:05 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Campings en vakantieparken dicht
Amusement (dierentuinen, bioscopen, pretparken) dicht
Universiteiten en hogescholen weer over op volledig digitaal onderwijs

NICE en LCPS zijn verschillend in hun tellingen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:06 schreef appeleibanaan het volgende:
Totaal aantal (bewezen en verdachte) COVID-19 IC-patiënten vandaag: 277

Amateursport competities voorlopig stil (muv trainingen).quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:05 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Amusement (dierentuinen, bioscopen, pretparken) dicht
Universiteiten en hogescholen weer over op volledig digitaal onderwijs

Ja, Rutte had alleen bij de vorige persco nog gezegd dat als je in een huisje zat, dat dat wel kon, zolang je maar in dat huisje blijft.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:07 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Lijkt me best realistisch als je de geluidgen hoort dat reisbewegingen en contacten beperkt moeten worden.

Draagkracht... Veel mensen hebben geboekt voor de herfstvakantie, denk niet dat het gewaardeerd word als de kinderen aan hun haren uit het zwembad worden gesleurd door Ruttequote:Op maandag 12 oktober 2020 14:07 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Lijkt me best realistisch als je de geluidgen hoort dat reisbewegingen en contacten beperkt moeten worden.

en waarom dan wel trainingen ?quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Amateursport competities voorlopig stil (muv trainingen).

Ben wel benieuwd wat er gebeurt als de cijfers daarna alsnog blijven stijgen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:07 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]

Ik heb nog nergens cijfers kunnen vinden over aantal patiënten ontslagen, dat kunnen we dus alleen deduceren uit huidige bezetting dag ervoor, huidige bezetting en toename. Als iemand die data ergens weet te vinden, kunnen we kijken of we er wat moois van kunnen maken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die IC's blijven echt wel goed onder controle gelukkig. Weten we nu wat de gemiddelde ligtijd op een verpleegafdeling is

maar dan niet douchen na afloopquote:

Omdat je dan als vereniging in je eigen bubbel blijft ipv elk weekend teams uit andere delen van het land te ontvangen.quote:

Gaan ze niet doen, omdat dit het laatste stukje ontspanning is wat veel mensen nog kunnen doen in de komende maanden. deze parken zitten net volgeboekt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:05 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Deze zijn al lang zeer beperkt open, en afgezien van Fright nights is dit allemaal prima verlopen, en geen bron van besmetting gebleken.quote:Amusement (dierentuinen, bioscopen, pretparken) dicht
Is al reeds voornamelijk digitaalquote:Universiteiten en hogescholen weer over op volledig digitaal onderwijs

Kan toch prima even een maandje op een andere manier (lees: individueel), ga fietsen, hardlopen........quote:

Ligt eraan wat 'onder controle' is. Twee weken geleden lagen er volgens NICE zo'n 140 mensen op de IC. Vandaag liggen er volgens NICE 277. Das bijna een verdubbeling. Als dat doorzet (en die kans zit er dik in gezien het aantal besmettingen) gaat het alsnog fout binnenkort.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die IC's blijven echt wel goed onder controle gelukkig. Weten we nu wat de gemiddelde ligtijd op een verpleegafdeling is

Dat is qua bewegingen buiten de regio beperkt en je houdt mensen aan het sporten. Competities gaan vaak op lange afstand met langdurig mensen samen in 1 auto of bus.quote:

Denk ook aan onze kinderen die massaal teamsporten beoefenen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Kan toch prima even een maandje op een andere manier (lees: individueel), ga fietsen, hardlopen........

maar als je alleen op eigen club traint en een lekker balletje kan trappen is het risico dermate klein dat het verbieden ervan gewoon weinig zoden aan de dijk zetquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Kan toch prima even een maandje op een andere manier (lees: individueel), ga fietsen, hardlopen........

Eens, daarnaast zit men niet bij elkaar in de auto en dergelijke. En voorkom je "euforische" momenten na een overwinning e.d. waar men toch even niet aan de maatregelen denkt etc.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is qua bewegingen buiten de regio beperkt en je houdt mensen aan het sporten. Competities gaan vaak op lange afstand met langdurig mensen samen in 1 auto of bus.

Tot zover de daling van het aantal positieve gevallenquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
6845 nieuwe positieve testen
225 nieuwe ziekenhuisopnames
34 nieuwe IC-opnames
12 nieuwe overlijdens

Maar als je naar de cijfers kijkt lijkt het een vrij lineaire groei te zijn, en niet exponentieel. Dus die 140 toename is bijvoorbeeld 10 per dag dan, en niet 10 op dag 1, 20 op dag 2, etc.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:13 schreef Randier het volgende:
[..]
Ligt eraan wat 'onder controle' is. Twee weken geleden lagen er volgens NICE zo'n 140 mensen op de IC. Vandaag liggen er volgens NICE 277. Das bijna een verdubbeling. Als dat doorzet (en die kans zit er dik in gezien het aantal besmettingen) gaat het alsnog fout binnenkort.

Precies. Zeker de jeugdteams moet je gewoon lekker door laten trainen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar als je alleen op eigen club traint en een lekker balletje kan trappen is het risico dermate klein dat het verbieden ervan gewoon weinig zoden aan de dijk zet

Neem de NICE-cijfers voor verpleging.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb nog nergens cijfers kunnen vinden over aantal patiënten ontslagen, dat kunnen we dus alleen deduceren uit huidige bezetting dag ervoor, huidige bezetting en toename. Als iemand die data ergens weet te vinden, kunnen we kijken of we er wat moois van kunnen maken.
Het is een beetje alsof we een puzzel van 1000 stukjes hebben, er 200 stukjes op een aparte tafel liggen en nog 100 op weer een andere tafel, en er 400 stukjes kwijt zijn. en dan op basis daarvan moeten zeggen: En, wat is het?"

Ja ik vind het kut hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar essentieel, meh.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Denk ook aan onze kinderen die massaal teamsporten beoefenen.

Ik heb zelf ook nog wat staan in novemberquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:09 schreef zalkc het volgende:
[..]
Draagkracht... Veel mensen hebben geboekt voor de herfstvakantie, denk niet dat het gewaardeerd word als de kinderen aan hun haren uit het zwembad worden gesleurd door Rutte

Het was 1 leuke dag.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Tot zover de daling van het aantal positieve gevallen

Zeer zeer matig weer.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:17 schreef miss_sly het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 6854
Totaal: 181498 (+6845 ivm -9 corr.)
Opgenomen: 58
Totaal: 13359
Opgenomen op IC*: 41
Huidig: 277
Totaal: 3592
* bewezen of verdacht
(http://stichting-nice.nl)
Overleden: 12
Totaal: 6596

Ben nog steeds verbaasd waar iedereen het maar blijft oplopen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Tot zover de daling van het aantal positieve gevallen

Heeft hij in de afgelopen dagen niet aangegeven een volledige lockdown te willen? Lijkt me toch een vrij duidelijke meningquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:16 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind dat Kuipers een duidelijk verhaal houdt. En heel netjes zich weghoudt van zeggen wat er volgens hem aan maatregelen moet komen.

We gaan van 'Vermijd drukte' naar 'Blijf thuis'. Ik ben benieuwd of ze al een routekaart gaan uitrollen zoals Ierland heeft. In dat geval zou ik onze regio's 'Ernstig' in level 4 zetten en de andere regio's 'Zorgelijk' in level 3.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:03 schreef Sfancta het volgende:
Welke maatregelen verwachten jullie? Verplichtje mondkapjesplicht zal de soepelste zijn ben ik bang.

voor kinderen is het wel essentieelquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja ik vind het kut hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar essentieel, meh.

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er zijn 11 gemeentes met 0 besmettingen
Er zijn 12 gemeentes met 1 besmetting
Er zijn 72 gemeentes met 2-5 besmettingen
Er zijn 80 gemeentes met 6-9 besmettingenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.

Zo dan.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
6845 nieuwe positieve testen
225 nieuwe ziekenhuisopnames
34 nieuwe IC-opnames
12 nieuwe overlijdens

Dat was Gommers.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Heeft hij in de afgelopen dagen niet aangegeven een volledige lockdown te willen? Lijkt me toch een vrij duidelijke mening

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |