abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195586680
Scholen weer dicht dus
  maandag 12 oktober 2020 @ 13:16:28 #62
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195586695
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 13:11 schreef chratnox het volgende:

[..]

De enige reden die ik kan bedenken om een lockdown zinvol te maken is de achterstand bij de GGD's wegwerken. Als ze nu in lockdown gaan en er wordt niets gedaan aan de achterstand, BCO enzo, zitten we over een week of 8 weer in lockdown
Ja, dus dan moet je na afloop weten welke maatregelen effectief zijn en welke niet voor de periode na de lockdown.
Als we Nederland als experimentele casus hadden kunnen/willen behandelen, wat misschien nog steeds kan, kun je elke week een andere groep maatregelen treffen en dan achteraf de impact op de R bepalen, vervolgens ga je in lockdown om de cijfers naar een BCO-niveau te krijgen en daarna gebruik je je kennis uit de aanloopperiode om met een afgewogen pakket de R onder de 1 te houden zonder onnodig zwaar en wisselend in te grijpen.
Antifa
pi_195586698
Kantoortijgers weer thuis opsluiten in de kooi
  maandag 12 oktober 2020 @ 13:16:40 #64
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195586699
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 13:12 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]

Uit België, maar zal hier niet anders zijn. Die piek weeks na opening van de scholen is toch veel te scherp om zomaar te negeren bij het schrijven van nieuwe maatregelen?
In Israel zag je precies hetzelfde:

pi_195586700
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 13:13 schreef Noek het volgende:

[..]

Toch blijven de scholen buiten schot.
Horeca, sport, theater, avondklok, die moeten jet gaan doen straks.
Terwijl de horeca al sinds juli op volle toeren draait. Beter afstappen van de heilige huisjes en onderwijs ook (gedeeltelijk) plat leggen, in elk geval middelbaren.
blablablabla
  maandag 12 oktober 2020 @ 13:17:29 #66
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195586715
twitter
  maandag 12 oktober 2020 @ 13:17:34 #67
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195586716
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 13:12 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]

Uit België, maar zal hier niet anders zijn. Die piek weeks na opening van de scholen is toch veel te scherp om zomaar te negeren bij het schrijven van nieuwe maatregelen?
Omdat correlatie en causatie twee verschillende dingen zijn. Het seizoen wisselde ook, om maar wat te noemen, en de universiteiten/hbo's/mbo's gingen ook open en op locatie doceren.
Antifa
pi_195586725
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:53 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik hoor dit verhaal zo vaak, mensen moeten er echt meer aan doen om hun positie te verbeteren, als mijn manager me niet bevalt, dan ben ik morgen weg, klaar.
Dat is voor sommigen al te laat.
pi_195586727
quote:
3s.gif Op maandag 12 oktober 2020 13:16 schreef Tijn het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Holy shit we zijn hier weer echt iets op het spoor _O_
Maar zonder gekkigheid, dit kan toch geen toeval zijn? Of wellicht was het wachten op een grote uitbraak en hebben de scholen die alleen getriggerd, maar dan nog zullen we daar iets mee moeten.
blablablabla
pi_195586728
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Israel is geen goed voorbeeld, Israel's problematiek is vooral veroorzaakt doordat ze geen maatregelen tegen orthodoxe joodse wijken en nederzettingen konden nemen om politieke redenen, zie je trouwens nu in New York ook gebeuren.

Orthodoxen weigerden en masse zich aan de maatregelen te houden en de regering werd overeind gehouden door orthodoxe partijen wat maatregelen handhaven onmogelijk maakte.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2020 13:19:39 ]
  maandag 12 oktober 2020 @ 13:18:25 #71
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195586732
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Wel knap dat er geen incubatietijd is op scholen :)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195586737
Tja, het blijft ook een belangenafweging. En onderwijs is nou eenmaal belangrijker dan de horeca, sport en theater.
pi_195586746
Misschien de combinatie van de vakanties (kinderen die op de campings, vakantieparken etc. het meeste contact maken met leeftijdsgenootjes uit alle streken van Europa) en het heropenen van de scholen?
pi_195586749
Het zou interessant zijn als het omhooggaan van de curve met besmettingen ook te koppelen is aan het einde van de schoolvakanties in de regio's Noord, Midden en Zuid. Dan zou de stijging in Noord 2 weken eerder hebben moeten beginnen dan in regio Midden.
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 13:19:30 #75
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195586751
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 13:18 schreef zalkc het volgende:

[..]

Wel knap dat er geen incubatietijd is op scholen :)
Blijkbaar voor onze regering ook niet, dinsdag maatregelen aanscherpen om donderdag al te roepen dat er te weinig effect zichtbaar is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 12 oktober 2020 @ 13:19:33 #76
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195586753
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 13:18 schreef Elan het volgende:

[..]

Holy shit we zijn hier weer echt iets op het spoor _O_
Maar zonder gekkigheid, dit kan toch geen toeval zijn?
Je pakt gewoon 1 ding, dat tegelijk met een heleboel andere veranderingen plaatsvond, en met een zekere afstand in tijd ten opzichte van de vorige lockdown.
Antifa
pi_195586761
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 13:17 schreef VoMy het volgende:

[..]

Omdat correlatie en causatie twee verschillende dingen zijn. Het seizoen wisselde ook , om maar wat te noemen, en de universiteiten/hbo's/mbo's gingen ook open en op locatie doceren.
Wat bedoel je, weer speelt toch amper een rol is net voorbij gekomen? Universiteiten/hbo's/mbo's vallen ook gewoon onder de noemer scholen die weer beginnen en zijn ook in die periode weer opgestart?
blablablabla
  maandag 12 oktober 2020 @ 13:20:39 #78
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195586765
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 13:19 schreef Jojoke het volgende:
Het zou interessant zijn als het omhooggaan van de curve met besmettingen ook te koppelen is aan het einde van de schoolvakanties in de regio's Noord, Midden en Zuid. Dan zou de stijging in Noord 2 weken eerder hebben moeten beginnen dan in regio Midden.
De laatste keer dat ik keek zag je de regiospreiding van de schoolopeningen zie je niet terug in de besmettingscijfers, eerder de verkeerde kant op.
Antifa
  maandag 12 oktober 2020 @ 13:20:41 #79
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195586766
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 13:19 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je pakt gewoon 1 ding, dat tegelijk met een heleboel andere veranderingen plaatsvond, en met een zekere afstand in tijd ten opzichte van de vorige lockdown.
Ik denk sowieso niet dat er 1 oorzaak is, net zoals dat er niet 1 maatregel is die het verschil maakt. Er is geen silver bullet, het is een kwestie van breed door de samenleving heen overal ervoor zorgen dat mensen bij elkaar uit de buurt blijven.
pi_195586769
quote:
88s.gif Op maandag 12 oktober 2020 13:19 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Blijkbaar voor onze regering ook niet, dinsdag maatregelen aanscherpen om donderdag al te roepen dat er te weinig effect zichtbaar is.
Kinderen worden niet getest
Kinderen dragen niet bij aan besmettingen
( kul)
pi_195586776
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 13:19 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je pakt gewoon 1 ding, dat tegelijk met een heleboel andere veranderingen plaatsvond , en met een zekere afstand in tijd ten opzichte van de vorige lockdown.
Welke veranderingen doel je dan specifiek op, mensen die weer aan het werk gingen, verder? De laatste serieuze versoepeling dateerde van 1 juli...
blablablabla
  maandag 12 oktober 2020 @ 13:21:42 #82
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195586780
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 13:20 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat bedoel je, weer speelt toch amper een rol is net voorbij gekomen? Universiteiten/hbo's/mbo's vallen ook gewoon onder de noemer scholen die weer beginnen en zijn ook in die periode weer opgestart?
Nee, want het maakt nog al uit of je basis- en middelbare scholen gaat sluiten of volwassenenonderwijs.
Antifa
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 13:22:27 #83
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195586794
Eerlijk is eerlijk 1 september voelde op straat en op mijn werk (wat tevens een onderwijsinstelling is) wel als een soort van "zo het jaar gaat beginnen" dag. De maandag was nog rustig maar dinsdag 1 september was het gewoon overal druk met groepen studenten... in de trein, op het werk in de supermarkt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_195586798
quote:
2s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Maatwerk zou al een hoop schelen ja. Nu gooien ze alle horeca maar op één hoop. Terwijl het juist veiliger is om een vriendengroep in een restaurant te hebben (en de meeste restaurants hebben het gewoon goed voor elkaar) dan om alle horeca maar te sluiten waardoor je er enkel voor zorgt dat die groep nu thuis gaat afspreken. Waar er helemaal geen controle is.
[..]
En dit is een mooi voorbeeld van de denkfout die een hoop mensen maken. Het gaat niet zo zeer om de besmettingen binnen de groep die je hier als voorbeeld geeft, maar het gaat om het contact dat die groep met andere mensen en groepen hebben in de buitenwereld. En dat dan over het hele land uitgesmeerd. Het is een minder groot probleem als groepen mensen elkaar in de privesfeer opzoeken, dan als ze dat in de openbaarheid doen.

Het doel is niet het koste wat kost voorkomen van alle besmettingen, het doel is om eventuele besmettingen zich zo min mogelijk te laten verspreiden.
Simpel voorbeeld: een groep van 10 mensen waarin er 1 besmet is gaat naar de kroeg. Ze komen daar met veel meer mensen in contact dan als ze bij 1 van die 10 thuis zouden afspreken. Hoe vervelend het ook is, het is veiliger om de horeca te sluiten, ook al gaan mensen elkaar dan thuis opzoeken. Het allerbeste zou zijn dat ze dat laatste ook niet doen, maar dat lijkt me ijdele hoop.
  maandag 12 oktober 2020 @ 13:23:43 #85
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195586811
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 13:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Welke veranderingen doel je dan specifiek op, mensen die weer aan het werk gingen, verder? De laatste serieuze versoepeling dateerde van 1 juli...
Kom nou,

Half werkend Nederland ging weer gewoon als vanouds naar kantoor na de zomervakantie. Half augustus was het weer net zo druk op de weg als een jaar daarvoor. Dat heeft natuurlijk helemaal niks gedaan ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195586816
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 13:21 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee, want het maakt nog al uit of je basis- en middelbare scholen gaat sluiten of volwassenenonderwijs.
Basisscholen staan daar los van, maar vanaf 13 jaar is het gelijkgetrokken in besmettingsrisico, dus volwassenonderwijs of middelbare scholen is eigenlijk een pot nat.
blablablabla
  maandag 12 oktober 2020 @ 13:24:46 #87
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195586824
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 13:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het weet, maar in de zomer is er nogal veel aangepast omdat relatief veel mensen met vakantie zijn. Zo is er ook bouwvak, zijn er minder files, zijn er meer werkzaamheden aan het spoor, gaat het meerendeel met vakantie, etcetera. Het hele sociale leven in de zomer is anders dan het vanaf september is, dat gaat echt wel wat verder dan alleen kinderen die wel/niet naar school gaan.
Antifa
pi_195586838
Veel roepen voor het gemak de middelbare scholen als de oorzaak, maar we vergeten alle studenten die weer terug gegaan zijn naar hun studentenkamer, en het kantoorpersoneel wat na de vakantie weer zoals vanouds op kantoor moest verschijnen, en de opstart van alle sportcompetities.

Het is te makkelijk om te zeggen dat de middelbare scholen dé oorzaak zijn, het is een opeenstapeling van veel factoren, en zoals hierboven eerder aangegeven, we stapelen zoveel maatregelen op elkaar (ook in de eerste golf) dat we geen flauw idee hebben welke maatregel het meeste effect sorteert.

Daarom zou ik het ook niet logisch vinden dat we de horeca weer gaan sluiten, die waren immers al sinds juni weer met beperkingen aan de gang, en hebben gedurende de hele zomer nauwelijks problemen veroorzaakt, afgezien van een enkel clustertje. Natuurlijk zijn er nu bepaalde zaken van het terras naar binnen verplaatst maar dat was niet in begin september, toen was het nog stralend weer.

Net zo goed ik het niet logisch zou vinden als ze de sportscholen weer zouden sluiten, die waren al sinds juli weer volledig open.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195586840
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 13:23 schreef zalkc het volgende:

[..]

Kom nou,

Half werkend Nederland ging weer gewoon als vanouds naar kantoor na de zomervakantie. Half augustus was het weer net zo druk op de weg als een jaar daarvoor. Dat heeft natuurlijk helemaal niks gedaan ;)
Maar de meeste bedrijven hebben wel hele concrete maatregelen genomen t.a.v. social distancing en hygiëne terwijl daar op scholen amper sprake van was en kinderen gezellig hutje mutje in een klaslokaal zaten, nog los van gedrag dat pubers vertonen.
blablablabla
pi_195586845
quote:
88s.gif Op maandag 12 oktober 2020 13:22 schreef Bosbeetle het volgende:
Eerlijk is eerlijk 1 september voelde op straat en op mijn werk (wat tevens een onderwijsinstelling is) wel als een soort van "zo het jaar gaat beginnen" dag. De maandag was nog rustig maar dinsdag 1 september was het gewoon overal druk met groepen studenten... in de trein, op het werk in de supermarkt.
Wij doen onze boodschappen in Delft en het verschil tussen de periode waarin de TU gesloten was en toen de TU weer open was kon je gerust als dag en nacht omschrijven. Het gehoor geven aan de adviezen overigens ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')