abonnement Unibet Coolblue
pi_195557091



Welkom in de ESF-SC

De vernieuwde Slowchat van ESF, voor al uw (non)-esf-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.
Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de teckel van de tante van je buurvrouw, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, wat je favoriete esf liedje van dit jaar is, wat je midden in de nacht kwijt moet, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, je klachten over Huub Stapel, als je sowieso mensen die Huub heten stiekem niet vertrouwt, hoeveel meltdowns afgelopen esf je bezorgd heeft, je laatste ervaring met een airfryer, hoe harig jij het graag ziet, dat je je even helemaal klote voelt, dat jij WIDM stiekem ook nooit gezien hebt, wie Mark Rutte moet opvolgen en dat je geen idee hebt wat je moet kopen voor vaderdag.

En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry! ook geen sorrie.)

*G* :B w/ 120301_163650_wapperindiaan.gif 120301_163650_bloosindiaan.gif 120301_163650_frownindiaan.gif 120301_163650_redfaceindiaan.gif 14.gif

Ons eiland Doezepwa Utopia:

Cee's moodboard van Doezepwa Utopia: https://pin.it/ikbu7rgamqkcu3

Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019

Onze top 50 eurovisieliedjes:
staat op Spotify

ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOK
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 23:12:24 #2
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_195557096
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 23:10 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

Kleding :@

Heerlijk O+ Is het nog lekker weer?
Hier is het herfstachtig O+
Overdag 24 graden vandaag, prima te doen nu!
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_195557103
Paar dagen niet gepost, heb ik zomaar de lapo |:) :|W
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_195557108
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 23:12 schreef Strani het volgende:

[..]

Overdag 24 graden vandaag, prima te doen nu!
Oeh O+
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_195557123
TT komt wel hard binnen nu _O-
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 10 oktober 2020 @ 23:13:56 #6
39237 crew  H_T
2733
pi_195557124
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 23:10 schreef Redefine het volgende:

[..]

Dat klinkt als pure ellende.

Nou vind ik ook niet dat je zozeer bij het handje moet worden gehouden, maar dit is wel heel erg vergezocht.
Ja, moeten gokken wat er in de docentenhandleiding stond vond ik ook maar raar. Maar goed, diploma gehaald, niet te veel meer aan denken :P
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 23:14:10 #7
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_195557129
Andersom kan het ook. Wij hadden een hele gare vakverdeling. Waarbij je in vakdeel A een onderzoeksvraag (nog niet voor scripte) moest indienen met toelichting etc. En dan in deel B de paper moest schrijven.

Mijn onderzoeksvraag was te lastig volgens de docent, dus haalde ik dat vakdeel A niet. Maar in deel B mocht ik mijn vraag wel aanpassen en heb ik daarna dat vak ook gehaald. Om later dus deel A weer over te doen en een onderzoeksvraag te bedenken voor een paper die ik niet ging schrijven :')
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_195557130
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 23:12 schreef GeorgeM het volgende:
Paar dagen niet gepost, heb ik zomaar de lapo |:) :|W
Dankje voor de kaap :)
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 23:15:05 #9
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_195557150
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 23:13 schreef koffieleuk het volgende:
TT komt wel hard binnen nu _O-
Had je je deur maar dicht moeten doen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 23:15:33 #10
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_195557163
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 23:12 schreef GeorgeM het volgende:
Paar dagen niet gepost, heb ik zomaar de lapo |:) :|W
Dat is nog eens binnenkomen :P
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_195557166
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 23:14 schreef Redefine het volgende:
Andersom kan het ook. Wij hadden een hele gare vakverdeling. Waarbij je in vakdeel A een onderzoeksvraag (nog niet voor scripte) moest indienen met toelichting etc. En dan in deel B de paper moest schrijven.

Mijn onderzoeksvraag was te lastig volgens de docent, dus haalde ik dat vakdeel A niet. Maar in deel B mocht ik mijn vraag wel aanpassen en heb ik daarna dat vak ook gehaald. Om later dus deel A weer over te doen en een onderzoeksvraag te bedenken voor een paper die ik niet ging schrijven :')
Aha, duidelijk.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 23:21:09 #12
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_195557266
En dan zat het verhaal van het niet halen van het vak eigenlijk nog veel erger in elkaar :')

Je moest toen het voorstel inleveren in het postvakje. Maar ik had dit toen heel erg stom in mijn eigen postvakje gedaan :@ I.p.v. die van de docent.

Datzelfde gold eigenlijk voor een paper van een ander vak. Toen had ik beide docenten gemaild. De ene had gelijk gereageerd dat die het uit mijn postvak had gehaald en gewoon ging beoordelen.

Maar die andere zat op dat moment in New York (ook gewoon tijdens reguliere colleges). Dus die heeft daar niets meegedaan. Je had toen wel een herkansing, maar die herkansing was dus dan voor het eerst inleveren van het voorstel.

En daardoor kon ik dat vak dan maar het volgende jaar over doen :')
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_195557357
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 23:21 schreef Redefine het volgende:
En dan zat het verhaal van het niet halen van het vak eigenlijk nog veel erger in elkaar :')

Je moest toen het voorstel inleveren in het postvakje. Maar ik had dit toen heel erg stom in mijn eigen postvakje gedaan :@ I.p.v. die van de docent.

Datzelfde gold eigenlijk voor een paper van een ander vak. Toen had ik beide docenten gemaild. De ene had gelijk gereageerd dat die het uit mijn postvak had gehaald en gewoon ging beoordelen.

Maar die andere zat op dat moment in New York (ook gewoon tijdens reguliere colleges). Dus die heeft daar niets meegedaan. Je had toen wel een herkansing, maar die herkansing was dus dan voor het eerst inleveren van het voorstel.

En daardoor kon ik dat vak dan maar het volgende jaar over doen :')
;)
Edit: @Redefine sorry, ik bedoelde :')
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 23:28:34 #14
403253 Meke
after all this time? always.
pi_195557412
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 23:13 schreef H_T het volgende:

[..]

Ja, moeten gokken wat er in de docentenhandleiding stond vond ik ook maar raar. Maar goed, diploma gehaald, niet te veel meer aan denken :P
Ik vond het wel een hele fijne methode eigenlijk. Het is veel interactiever dan hoorcolleges.

Bij ons ging het volgens mij zo; we hadden twee bijeenkomsten in de week. En steeds de helft was nabespreken vorige probleem en de andere helft voorbespreking nieuwe probleem.

En je ging dan allemaal een beetje verdelen wie welke informatie opzocht etc.

Ik vond het wel prettig omdat je het ook veel beter bijhield zo :Y

Maar misschien ook niet voor alle studies even geschikt?
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 23:30:59 #15
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_195557445
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 23:08 schreef Momo het volgende:

[..]

Maar bijna alle nummers Simone
morgen maar eens opzoeken dan.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  Moderator zaterdag 10 oktober 2020 @ 23:31:39 #16
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195557455
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 23:30 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

morgen maar eens opzoeken dan.
De meeste andere albums van Ayreon hebben ook Floor en/of Simone op de vocals.
  Moderator zaterdag 10 oktober 2020 @ 23:32:47 #17
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195557497
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 10 oktober 2020 @ 23:35:18 #19
39237 crew  H_T
2733
pi_195557521
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 23:28 schreef Meke het volgende:

[..]

Ik vond het wel een hele fijne methode eigenlijk. Het is veel interactiever dan hoorcolleges.

Bij ons ging het volgens mij zo; we hadden twee bijeenkomsten in de week. En steeds de helft was nabespreken vorige probleem en de andere helft voorbespreking nieuwe probleem.

En je ging dan allemaal een beetje verdelen wie welke informatie opzocht etc.

Ik vond het wel prettig omdat je het ook veel beter bijhield zo :Y

Maar misschien ook niet voor alle studies even geschikt?
Het zorgde er wel voor dat ik dingen bijhield, maar ik weet niet of dat kwam door de bijeenkomsten of de gebruikte methode. Overigens kwam ik er ook achter dat ik er soms mee weg kon komen door ter plekke wat te bullshitten :P
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_195557532
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 23:35 schreef H_T het volgende:

[..]

Het zorgde er wel voor dat ik dingen bijhield, maar ik weet niet of dat kwam door de bijeenkomsten of de gebruikte methode. Overigens kwam ik er ook achter dat ik er soms mee weg kon komen door ter plekke wat te bullshitten :P
Dat laatste werkt niet heel motiverend.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  Moderator zaterdag 10 oktober 2020 @ 23:37:13 #21
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_195557563
POP's schrijven en dat eeuwige reflecteren vond ik altijd de meest verschrikkelijke dingen. Voornamelijk omdat echte eerlijkheid vaak tegen je werkte daarmee en je beter kon opschrijven naar het beeld van wat de docent van je had. :')

En eentje van die docenten leek altijd helemaal door te willen dringen tot je diepste zielenroerselen... Door maar eeuwig door te blijven vragen in een gesprek naar aanleiding van je reflecties. Fuck off, da's privé. :%
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator zaterdag 10 oktober 2020 @ 23:37:50 #22
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_195557575
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 23:35 schreef H_T het volgende:

[..]

Het zorgde er wel voor dat ik dingen bijhield, maar ik weet niet of dat kwam door de bijeenkomsten of de gebruikte methode. Overigens kwam ik er ook achter dat ik er soms mee weg kon komen door ter plekke wat te bullshitten :P
Ook dat laatste is een kwaliteit die later nog wel eens nodig kan blijken te hebben. _O-
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 10 oktober 2020 @ 23:38:05 #23
39237 crew  H_T
2733
pi_195557580
quote:
12s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 23:35 schreef koffieleuk het volgende:

[..]

Dat laatste werkt niet heel motiverend.
Nee, maar als je zes uur voor die sessie nog in de kroeg zat kan het wel best handig zijn
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_195557597
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 23:37 schreef ijs_beer het volgende:
POP's schrijven en dat eeuwige reflecteren vond ik altijd de meest verschrikkelijke dingen. Voornamelijk omdat echte eerlijkheid vaak tegen je werkte daarmee en je beter kon opschrijven naar het beeld van wat de docent van je had. :')

En eentje van die docenten leek altijd helemaal door te willen dringen tot je diepste zielenroerselen... Door maar eeuwig door te blijven vragen in een gesprek naar aanleiding van je reflecties. Fuck off, da's privé. :%
Mijn godsdienst docent had wel een neiging tot dat laatste }:|
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 23:39:03 #25
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_195557598
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 23:28 schreef Meke het volgende:

[..]

Ik vond het wel een hele fijne methode eigenlijk. Het is veel interactiever dan hoorcolleges.

Bij ons ging het volgens mij zo; we hadden twee bijeenkomsten in de week. En steeds de helft was nabespreken vorige probleem en de andere helft voorbespreking nieuwe probleem.

En je ging dan allemaal een beetje verdelen wie welke informatie opzocht etc.

Ik vond het wel prettig omdat je het ook veel beter bijhield zo :Y

Maar misschien ook niet voor alle studies even geschikt?
Dat lijkt mij wel goed te werken ja.

Hoe dat gedaan wordt verschilt wel per opleiding en per instantie.

Bij ons had je hoor- en werkcolleges. En per vak verschilde het dan hoe er gewerkt werd. Sommige vakken hadden alleen hoorcolleges en een afsluitend tentamen. T

erwijl bij de meeste vakken de werkcolleges niet verplicht waren, maar door deelname (en het goed afronden van papers en/of presentaties) je dan een herkansing verdiende.

En ook veel gevallen waarbij er hoorcolleges waren voor tentamens en de werkcolleges voor papers en/of presentaties. Waarbij je dan in groepjes van twee of drie werd verdeeld voor test opdrachten en daarna zelf verder moest.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')