abonnement Unibet Coolblue
pi_195321180
:*

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195321198
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:02 schreef trein2000 het volgende:
Hema gaat mensen zonder mondkap niet weigeren.
Ze zijn niet gek dus.

Zonder verplichting vanaf boven kost zo'n maatregel hun geld. Geld dat ze kunnen gebruiken juist nu. Ik snap het wel.
pi_195321208
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:02 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Zullen we het bij de feiten houden?
waarom zouden dat geen feiten zijn ???
er zijn peer reviewed onderzoeken naar gedaan
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195321216
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 09:47 schreef Simmertje het volgende:
Nog even wat extra informatie:

Dat mensen nu minder ziek lijken te worden komt voor een deel doordat tijdens de eerste golf vooral ouderen besmet waren geraakt. Jongeren worden minder snel ziek van het virus. ,,Dat speelt mee, maar het is niet alleen aan de populatie toe te wijzen”, zegt Samara de Jong-Jaber, directeur bij de NIV. Het komt volgens haar ook onder meer doordat patiënten nu betere behandelingen krijgen.

Op dat vlak is vooruitgang geboekt en meer kennis opgedaan, zei ic-arts Diederik Gommers recent. Ook hij verwacht positieve effecten op de ligduur van mensen in het ziekenhuis en op de overlevingskansen.

https://www.ad.nl/binnenl(...)inder-ziek~a7a9ad30/


Speelt misschien ook mee omdat nu corona al veel eerder ontdekt wordt en snel begonnen kan worden met remmende middelen? In maart kwamen mensen al doodziek het ziekenhuis binnen die opeens overvallen waren door de ziekte.
Mag ik aannemen dat 30-jarigen zijn vergeleken met 30-jarigen en 80-jarigen met 80-jarigen. Oftewel, dat de groepen gelijk waren? Op zich komt het vaker voor dat een virus wat minder hevig wordt zodat het de host niet laat sterven.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_195321240
Het is alweer duidelijk 1 dag na de perso:

een aantal werkgevers willen niet meewerken
een aantal winkels willen niet meewerken
en veel burgers willen niet meewerken

:{
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195321256
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:02 schreef trein2000 het volgende:
Hema gaat mensen zonder mondkap niet weigeren.
Waarom zouden ze, het kost ze personeel om te handhaven, en de klanten keren heus wel om als ze een mondkapje op moeten om binnen te komen. Omzet=omzet.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 29 september 2020 @ 10:09:34 #7
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195321259
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:01 schreef Predator40 het volgende:

[..]

die 1.5m op een kantoor helpt maar weinig.....
Laat die valse claims van je nou eens een uurtje zitten. Ontzettend irritant gedrag.
pi_195321271
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:07 schreef Predator40 het volgende:
Het is alweer duidelijk 1 dag na de perso:

een aantal werkgevers willen niet meewerken
een aantal winkels willen niet meewerken
en veel burgers willen niet meewerken

:{
Heel eerlijk, had je anders verwacht?
pi_195321273
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:09 schreef VoMy het volgende:

[..]

Laat die valse claims van je nou eens een uurtje zitten. Ontzettend irritant gedrag.
valse claims ?
wat ik al zei, er zijn peer reviewed onderzoeken naar gedaan he
dat de RIVM het blijft ontkennen kan ik weinig aan doen verder

en vervelend dat je het irritant vind
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  dinsdag 29 september 2020 @ 10:11:10 #10
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195321279
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:06 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Mag ik aannemen dat 30-jarigen zijn vergeleken met 30-jarigen en 80-jarigen met 80-jarigen. Oftewel, dat de groepen gelijk waren? Op zich komt het vaker voor dat een virus wat minder hevig wordt zodat het de host niet laat sterven.
De minder hevige takken van het virus kunnen inderdaad een betere onder-de-radar verspreiding hebben en zo steeds dominanter aanwezig zijn, maar dat hoeft natuurlijk niet. Zou wel gunstig zijn.
pi_195321283
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:10 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Heel eerlijk, had je anders verwacht?
Hmm nee, maar dan beginnen we weer: te soepel beleid van het kabinet. Hierdoor zal de periode van maatregelen alleen maar langer en strenger worden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 29 september 2020 @ 10:11:28 #12
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195321284
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:10 schreef Predator40 het volgende:

[..]

valse claims ?
wat ik al zei, er zijn peer reviewed onderzoeken naar gedaan he
dat de RIVM het blijft ontkennen kan ik weinig aan doen verder
:') tuurlijk joh.
pi_195321285
Wel benieuwd hoe mensen elkaar gaan aankijken in de winkels hier in Amsterdam, ene helft zal een mondkapje gaan dragen en de ander niet. Kan mij voorstellen dat dit de nodige irritatie gaat opleveren.
pi_195321292
- Nee -

[ Bericht 98% gewijzigd door Tijger_m op 29-09-2020 11:20:36 ]
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195321299
Hier moeten we gewoon op kantoor blijven werken mits 1,5 meter afstand. Bizar haha
pi_195321303
Wat ik dus niet snap is: je mag buiten met 40 mensen samenkomen en binnen met 30 (bijvoorbeeld cafés of restaurants), maar je mag maar met maximaal 4 mensen van buiten je huishouden samen zijn.

M.a.w. ik mag wel met 30 mensen in een ruimte zijn die ik niet ken, maar in mijn gezelschap mag ik maar met z'n vieren zijn, en in feite word je in beide situaties geacht om 1,5 meter afstand te houden.

Dat is toch bizar en volslagen onduidelijk?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195321318
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:12 schreef kol7680 het volgende:
Hier moeten we gewoon op kantoor blijven werken mits 1,5 meter afstand. Bizar haha
Tijd voor een website waar je anoniem bedrijven kan melden die zich niet aan het thuiswerken houden. Een mooie openbare lijst van bedrijven waar je na de corona crisis niet wil werken.
pi_195321320
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:13 schreef JohnDDD het volgende:
Wat ik dus niet snap is: je mag buiten met 40 mensen samenkomen en binnen met 30 (bijvoorbeeld cafés of restaurants), maar je mag maar met maximaal 4 mensen van buiten je huishouden samen zijn.

M.a.w. ik mag wel met 30 mensen in een ruimte zijn die ik niet ken, maar in mijn gezelschap mag ik maar met z'n vieren zijn, en in feite word je in beide situaties geacht om 1,5 meter afstand te houden.

Dat is toch bizar en volslagen onduidelijk?
Menig café of conferentiezaal is meestal wel wat groter dan je woonkamer uiteraard. Die 4 is gebaseerd op de woon/eetkamer die bij de meeste iets van 20 a 40 vierkante meter zal zijn. Beetje afhankelijk hoe je woont.
pi_195321324
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:12 schreef kol7680 het volgende:
Hier moeten we gewoon op kantoor blijven werken mits 1,5 meter afstand. Bizar haha
Hoorde net ook al via via dat stagiaires in de omgeving Amsterdam ook geacht worden naar kantoor te blijven komen.

Op deze momenten schaam ik me een beetje voor de Nederlandse mentaliteit hoor :{ willen we nou echt niet af van dit virus?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195321329
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:12 schreef kol7680 het volgende:
Hier moeten we gewoon op kantoor blijven werken mits 1,5 meter afstand. Bizar haha
Thuiswerken zou gewoon kunnen? Soja, bij een besmetting op werk absoluut melding maken.
pi_195321340
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:07 schreef Predator40 het volgende:
Het is alweer duidelijk 1 dag na de perso:

een aantal werkgevers willen niet meewerken
een aantal winkels willen niet meewerken
en veel burgers willen niet meewerken

:{
Kun je dat derde ook nog ergens op baseren behalve je onderbuik?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195321357
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:07 schreef Predator40 het volgende:
Het is alweer duidelijk 1 dag na de perso:

een aantal werkgevers willen niet meewerken
een aantal winkels willen niet meewerken
en veel burgers willen niet meewerken

:{
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_195321362
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:14 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Menig café of conferentiezaal is meestal wel wat groter dan je woonkamer uiteraard. Die 4 is gebaseerd op de woon/eetkamer die bij de meeste iets van 20 a 40 vierkante meter zal zijn. Beetje afhankelijk hoe je woont.
Maar als ik het goed begrijp mag je ook maar met 4 mensen naar het restaurant. Nu kun je aan een tafeltje ook geen anderhalve meter afstand houden, maar dat impliceert dus al dat mensen de regels niet opvolgen. Want basisregel nummer 1 is toch anderhalve meter afstand houden - dus hoe kun je dan ooit met mensen van buiten je huishouden aan 1 tafeltje gaan zitten?

Trouwfeesten mogelijk blijkbaar ook met slechts 4 mensen. Dus ik concludeer dat in een restaurant wel 7 tafels van 4 mensen mogen staan, waar de mensen aan verschillende tafels elkaar niet kennen, maar als dit bij een trouwfeest zou zijn, dan mag het niet, want die mensen kennen elkaar en behoren dan tot hetzelfde gezelschap.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195321365
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:14 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Menig café of conferentiezaal is meestal wel wat groter dan je woonkamer uiteraard. Die 4 is gebaseerd op de woon/eetkamer die bij de meeste iets van 20 a 40 vierkante meter zal zijn. Beetje afhankelijk hoe je woont.
Dat klinkt logisch wanneer je beschikt over een woning die jezelf of met je gezin bewoont.
Maar hoeveel mensen/studenten wonen niet op kamers in woningen waar veel gedeelten gezamenlijk worden gebruikt.
pi_195321379
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:11 schreef Simmertje het volgende:
Wel benieuwd hoe mensen elkaar gaan aankijken in de winkels hier in Amsterdam, ene helft zal een mondkapje gaan dragen en de ander niet. Kan mij voorstellen dat dit de nodige irritatie gaat opleveren.
Gok dat alleen de grote ketens meewerken, jumbo ah lidl
.
pi_195321380
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:15 schreef wpor het volgende:

[..]

Thuiswerken zou gewoon kunnen? Soja, bij een besmetting op werk absoluut melding maken.
Ja zou makkelijk kunnen. Personeel snapt er niks van.
pi_195321398
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:11 schreef Simmertje het volgende:
Wel benieuwd hoe mensen elkaar gaan aankijken in de winkels hier in Amsterdam, ene helft zal een mondkapje gaan dragen en de ander niet. Kan mij voorstellen dat dit de nodige irritatie gaat opleveren.
Oef.... ja daar zeg je iets... dat wordt ''matten'' op zijn Amsterdams gezegd.... ;(
  dinsdag 29 september 2020 @ 10:20:37 #28
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195321404
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hoorde net ook al via via dat stagiaires in de omgeving Amsterdam ook geacht worden naar kantoor te blijven komen.

Op deze momenten schaam ik me een beetje voor de Nederlandse mentaliteit hoor :{ willen we nou echt niet af van dit virus?
Is meer werkgevereigen dan Nederlandereigen. Je ziet en hoort dit overal waar het niet daadwerkelijk opgelegd wordt.

Wat betrokken firma's zullen het doen, natuurlijk de zéér grote firma's die simpelweg geen gezichtsverlies mogen lijden door bekend te komen staan als locatie van een uitbraak maar veel van de rest zal hun best blijven doen om het personeel slaafsgewijs naar kantoor te laten komen. Hoe onnodig het dan ook is.

M'n vriendin heeft ook met ontslag nemen moeten dreigen voor ze toestemming heeft gekregen om voortaan als thuiswerker door het leven te mogen gaan, buiten een paar events waar ze simpelweg bij aanwezig moet zijn. En dat is nota bene in een wereld die grotendeels al digitaal plaatsvindt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195321406
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:17 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Maar als ik het goed begrijp mag je ook maar met 4 mensen naar het restaurant. Nu kun je aan een tafeltje ook geen anderhalve meter afstand houden, maar dat impliceert dus al dat mensen de regels niet opvolgen. Want basisregel nummer 1 is toch anderhalve meter afstand houden - dus hoe kun je dan ooit met mensen van buiten je huishouden aan 1 tafeltje gaan zitten?

Trouwfeesten mogelijk blijkbaar ook met slechts 4 mensen. Dus ik concludeer dat in een restaurant wel 7 tafels van 4 mensen mogen staan, waar de mensen aan verschillende tafels elkaar niet kennen, maar als dit bij een trouwfeest zou zijn, dan mag het niet, want die mensen kennen elkaar en behoren dan tot hetzelfde gezelschap.
Ja denk te snappen waar je op doelt. In theorie kan je idd met 4 man die je kent naar een restaurant maar als jij naar een bijeenkomst gaat over schilderen met Bob Ross zou je daar in theorie kunnen staan met 29 anderen die je nooit gezien hebt. Maar vertoef je in het gezelschap thuis met 6 bekenden dan zou dat nu niet mogen (omdat ze mogelijk denken dat je dan te dicht op elkaar zit, dat dan weer wel) Zoiets?
pi_195321408
Kijk dit is van Rijksoverheid.nl:

quote:
Wat zijn de regels voor zalencentra en feestlocaties?

Voor zalencentra en feestlocaties (binnen én buiten) gelden dezelfde regels als voor de horeca:

Het maximale aantal bezoekers binnen is 30 personen per ruimte en buiten is 40 personen
(inclusief kinderen, exclusief personeel).
Er moet voldoende ruimte zijn om 1,5 meter afstand te houden.
Iedereen heeft een vaste zitplaats.
Gasten mogen niet van plek wisselen of dansen.
Bij binnenkomst is een gezondheidscheck verplicht.
Het is verplicht om te registreren wie er aanwezig zijn. Bezoekers werken hier vrijwillig aan mee en kunnen de toegang niet geweigerd worden als ze dit niet willen.
Bij klachten blijven mensen thuis, dit geldt ook voor bruiloften en uitvaarten.

Kunnen groepen gebruik maken van eet- en drinkgelegenheden en zalencentra?
Het maximum aantal personen waaruit een gezelschap kan bestaan is 4. Feesten en partijen van meer personen, bijvoorbeeld ter gelegenheid van een huwelijk, verjaardag, jubileum, geboorte, borrel, maar ook bijvoorbeeld een personeelsuitje, kunnen niet plaatsvinden. Dit geldt voor zowel binnen als buiten.
M.a.w. als je een feestzaal vult met 30 mensen die elkaar niet kennen en die afstand houden dan mag dat, maar als ze elkaar kennen (op een trouwfeestje bijv.) dan mag dat niet.

Volslagen inconsistent.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195321410
Het kwam al eerder voorbij en er is verder niet meer op ingegaan maar is het werkelijk zo dat er consequenties zijn voor een bedrijf wanneer daar een besmetting word geconstateerd?
  dinsdag 29 september 2020 @ 10:21:57 #32
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195321420
Over uitbraken gesproken. Hier in Bulgarije gisteren een toename van 216. Waarvan 49 uit één sweatshop. Wordt dus ook gewoon doorgekneuterd.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195321424
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:21 schreef JohnDDD het volgende:
Kijk dit is van Rijksoverheid.nl:
[..]

M.a.w. als je een feestzaal vult met 30 mensen die elkaar niet kennen en die afstand houden dan mag dat, maar als ze elkaar kennen (op een trouwfeestje bijv.) dan mag dat niet.

Volslagen inconsistent.
Je moet gewoon de komende drie weken ff geen feestzaal vullen, zo inconsistent is het niet.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195321427
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:14 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Tijd voor een website waar je anoniem bedrijven kan melden die zich niet aan het thuiswerken houden. Een mooie openbare lijst van bedrijven waar je na de corona crisis niet wil werken.
:')
blablablabla
pi_195321428
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:20 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Ja denk te snappen waar je op doelt. In theorie kan je idd met 4 man die je kent naar een restaurant maar als jij naar een bijeenkomst gaat over schilderen met Bob Ross zou je daar in theorie kunnen staan met 29 anderen die je nooit gezien hebt. Maar vertoef je in het gezelschap thuis met 6 bekenden dan zou dat nu niet mogen (omdat ze mogelijk denken dat je dan te dicht op elkaar zit, dat dan weer wel) Zoiets?
Ja precies. Maar het gaat niet alleen om thuis. Zie ook mijn post hierboven met citaat van Rijksoverheid.nl. Je mag dus niet een feestzaal vullen met 29 anderen die je kent, maar wel met 29 anderen die je niet kent.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195321429
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:21 schreef Xqtress het volgende:
Het kwam al eerder voorbij en er is verder niet meer op ingegaan maar is het werkelijk zo dat er consequenties zijn voor een bedrijf wanneer daar een besmetting word geconstateerd?
Ja, twee weken dicht.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195321441
AD:

quote:
Op het moment dat premier Rutte gisteravond nieuwe coronaregels bekendmaakte en met klem verzocht niet in grote groepen samen te komen, dromden studenten samen op het dakterras van studentenvereniging Vindicat aan de Grote Markt in Groningen.

Dat meldt stadsblog Sikkom. Bezoekers van het Groninger Forum waren met stomheid geslagen toen ze het tafereel op het dakterras zagen. Volgens een getuige zouden de bezoekers niet alleen dichtbij elkaar zitten, maar ook knuffelen. „Er zaten eerst zo’n twintig verklede mensen dicht op elkaar aan de lange tafel en toen kwamen er nog een paar bij. Die gingen vervolgens meerdere mensen met een knuffel begroeten. Echt heel stom om dit zo te zien, terwijl ik ondertussen naar de persconferentie luisterde.”

Rector Wessel Giezen van Vindicat laat aan Sikkom weten dat het inderdaad niet goed is gegaan. „We hebben inloop voor huizen, dat gaat per huis en binnen is alles strikt geregeld. Maar deze groep ging op eigen initiatief naar het dakterras, waar geen toezicht was. We kunnen helaas niet alle zeven verdiepingen tegelijk in de gaten houden, anders was dit niet gebeurd. De groep is er ongeveer een kwartiertje geweest en inmiddels naar huis gestuurd. We beraden ons op verdere stappen. Dit is in ieder geval niet de bedoeling.”
Zucht :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_195321442
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:22 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Je moet gewoon de komende drie weken ff geen feestzaal vullen, zo inconsistent is het niet.
Maar de feestzaal mag wel zelf 30 mensen te gast hebben. Zolang ze maar niet van hetzelfde gezelschap zijn. Sorry maar dat snap ik echt niet (het enige logische eraan is misschien dat mensen die elkaar kennen dan toch geen afstand gaan houden, en mensen die elkaar niet kennen over het algemeen wel, maar de basisregel is 1,5 meter afstand houden, dus daar zouden mensen zich in principe aan moeten houden)
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195321452
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:21 schreef Xqtress het volgende:
Het kwam al eerder voorbij en er is verder niet meer op ingegaan maar is het werkelijk zo dat er consequenties zijn voor een bedrijf wanneer daar een besmetting word geconstateerd?
De vraag is, hoe zeer kunnen ze dus één besmetting daar naar terug herleiden?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195321456
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:21 schreef Xqtress het volgende:
Het kwam al eerder voorbij en er is verder niet meer op ingegaan maar is het werkelijk zo dat er consequenties zijn voor een bedrijf wanneer daar een besmetting word geconstateerd?
Volgens mij kunnen ze het sluiten, maar volgens mij is het geen automatische regel.
Veel zal afhangen van de situatie. Als er een besmetting is bij de hoogovens neem ik niet aan dat ze die compleet dicht gooien. Idem voor een groot kantoorpand (ik werk zelf normaal op het stadhuis Amsterdam) zolang je kan aantonen dat je er wel alles aan gedaan hebt om het te voorkomen.
Is er een besmetting (of niet, iemand kan ook gewoon melden dat regels overtreden worden) en allerlei regels zijn niet nageleefd dan is de kans aanzienlijk groter dat ze de toko dichtgooien lijkt mij (voor bijvoorbeeld 2 weken en dan in die tijd kan je nog aanpassingen doen mits nodig). Zoiets vermoed ik.
  dinsdag 29 september 2020 @ 10:24:22 #41
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195321459
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:23 schreef TheVulture het volgende:
AD:
[..]

Zucht :')
#WijDoenNietMeerMee
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195321461
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:22 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja, twee weken dicht.
Dankjewel.
pi_195321472
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:23 schreef TheVulture het volgende:
AD:
[..]

Zucht :')
Dat Vindicat nog bestaat, wat die allemaal op hun kerfstok hebben....
pi_195321486
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:24 schreef Dven het volgende:

[..]

#WijDoenNietMeerMee
Had al die sociëteiten, verenigingsgebouwen etc ook gewoon voor 3 weken dichtgegooid, al zal er ondertussen bijna geen student meer zijn die nog geen corona heeft gehad :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_195321487
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:23 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

De vraag is, hoe zeer kunnen ze dus één besmetting daar naar terug herleiden?
Da-Sandman gaf het al aan, maar jouw vraag is dan weer een logisch gevolg.
Het blijft een lastig gegeven.
pi_195321492
https://www.ad.nl/binnenl(...)inder-ziek~a7a9ad30/

Werd gisteren ook bij Jinek bevestigd en lijkt te kloppen met het beeld van IC's in andere landen, @Za heeft regelmatig een draadje gepost over Frankrijk waar ondanks de gigantische aantallen besmettingen toch relatief weinig druk kwam op de IC's.

Indien dit beeld hier ook te zien zal zijn heb ik een positief gevoel over 3 weken :)
blablablabla
pi_195321493
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:23 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Maar de feestzaal mag wel zelf 30 mensen te gast hebben. Zolang ze maar niet van hetzelfde gezelschap zijn. Sorry maar dat snap ik echt niet (het enige logische eraan is misschien dat mensen die elkaar kennen dan toch geen afstand gaan houden, en mensen die elkaar niet kennen over het algemeen wel, maar de basisregel is 1,5 meter afstand houden, dus daar zouden mensen zich in principe aan moeten houden)
Eh ja. Dat doen mensen tijdens bruiloften dus niet. Als ze dat wel gedaan hadden was deze maatregel niet nodig.

Niks mis dus met deze nieuwe maatregel dus, en de fout van 'het volk' zelf. Een gedeelte verpest het voor de rest.
pi_195321512
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:20 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Oef.... ja daar zeg je iets... dat wordt ''matten'' op zijn Amsterdams gezegd.... ;(
Zelfs in de trein heeft een doorgeschoten mondkapjesfundamentalist al iemand mishandeld omdat deze persoon even wat dronk. :')

https://www.omroepbrabant(...)apje-voor-de-rechter
  dinsdag 29 september 2020 @ 10:27:23 #49
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195321514
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:25 schreef Elan het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)inder-ziek~a7a9ad30/

Werd gisteren ook bij Jinek bevestigd en lijkt te kloppen met het beeld van IC's in andere landen, @:Za heeft regelmatig een draadje gepost over Frankrijk waar ondanks de gigantische aantallen besmettingen toch relatief weinig druk kwam op de IC's.

Indien dit beeld hier ook te zien zal zijn heb ik een positief gevoel over 3 weken :)
Zo erg als in maart zal het ook niet meer worden.
pi_195321521
Een collega vertelde mij dat ze zaterdag bij een bruiloft was, veel mensen, hielden ook geen afstand, met elkaar zoenen, dansen etc. Dan vraag je er ook wel een beetje om.
  Spellchecker dinsdag 29 september 2020 @ 10:28:13 #51
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195321529
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zelfs in de trein heeft een doorgeschoten mondkapjesfundamentalist al iemand mishandeld omdat deze persoon even wat dronk. :')

https://www.omroepbrabant(...)apje-voor-de-rechter
Zonder 1,5 meter ook nog.
  dinsdag 29 september 2020 @ 10:28:19 #52
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_195321532
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:11 schreef Simmertje het volgende:
Wel benieuwd hoe mensen elkaar gaan aankijken in de winkels hier in Amsterdam, ene helft zal een mondkapje gaan dragen en de ander niet. Kan mij voorstellen dat dit de nodige irritatie gaat opleveren.
Waarom zou dat irritatie opleveren? Wat boeit het persoon A nou of persoon B een mondkapje draagt?
pi_195321543
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:25 schreef Elan het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)inder-ziek~a7a9ad30/

Werd gisteren ook bij Jinek bevestigd en lijkt te kloppen met het beeld van IC's in andere landen, @:Za heeft regelmatig een draadje gepost over Frankrijk waar ondanks de gigantische aantallen besmettingen toch relatief weinig druk kwam op de IC's.

Indien dit beeld hier ook te zien zal zijn heb ik een positief gevoel over 3 weken :)
Misschien een grotere druk op de normale ziekenhuisbedden en minder op de IC? Zou inderdaad positief zijn, al heeft dat natuurlijk ook een limiet.
pi_195321544
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zo erg als in maart zal het ook niet meer worden.
Dat denk ik ergens ook niet, maar aan de andere kant lijkt de druk zich nu niet zo zeer op de IC's maar op de verpleegafdelingen te concentreren, dat moet je ook niet willen met het oog op reguliere zorg die door moet gaan...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_195321564
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zelfs in de trein heeft een doorgeschoten mondkapjesfundamentalist al iemand mishandeld omdat deze persoon even wat dronk. :')

https://www.omroepbrabant(...)apje-voor-de-rechter
Meestal zijn het juist de josties zonder mondkapje door doorslaan als ze er op worden aangesproken.
pi_195321587
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:28 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Misschien een grotere druk op de normale ziekenhuisbedden en minder op de IC? Zou inderdaad positief zijn, al heeft dat natuurlijk ook een limiet.
Reguliere afdelingen liggen mensen doorgaans toch veel korter? In die zin kan je als de maatregelen effectief blijken relatief snel weer versoepelen. In maart was de gemiddelde ligduur op IC's nog 22 dagen en nu gemiddeld 8, reguliere ziekenhuisopnames zijn ook gehalveerd.
blablablabla
pi_195321600
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 21:43 schreef capricia het volgende:

[..]

De pandemie is nog maar net begonnen.
Ik heb dit vaker geschreven. Maar dit is het, dit is onze realiteit. Hoe sneller je je aan kunt passen, hoe beter het voor je is.

Ik ben in maart een aantal weken met een compleet onreeel gevoel wakker geworden. Dat dit echt is. Een soort rouw, en ongeloof. De wereld was compleet veranderd.

En daarna was het over. Voor mij. Geen echte moeite meer mee.
Maar goed. Ik leef in een gezin. Met een kind van 8.
Als je alleen leeft, kan ik me voorstellen dat het heel anders kan voelen.
Late quote maar goed.
Spoiler ivm herkenbaarheid.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Twiddel
pi_195321604
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hmm nee, maar dan beginnen we weer: te soepel beleid van het kabinet. Hierdoor zal de periode van maatregelen alleen maar langer en strenger worden.
En dan? Denk jij nou echt dat er geen 3e 4e 5e 6e golf komt? Dit gaat nog jaren duren ook met een streng beleid.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_195321606
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:23 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Maar de feestzaal mag wel zelf 30 mensen te gast hebben. Zolang ze maar niet van hetzelfde gezelschap zijn. Sorry maar dat snap ik echt niet (het enige logische eraan is misschien dat mensen die elkaar kennen dan toch geen afstand gaan houden, en mensen die elkaar niet kennen over het algemeen wel, maar de basisregel is 1,5 meter afstand houden, dus daar zouden mensen zich in principe aan moeten houden)
Waarom zou een feestzaal 30 mensen die elkaar niet kennen nu binnen moeten hebben? Die zaaltjes worden toch doorgaans gehuurd door mensen die een feestje geven. Lijkt me niet dat nu de eigenaar ineens gaat denken joh laat ik zelf een feestje geven.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195321624
Hoewel begrijpelijk, blijft het toch frustrerend die maatregelen. Mijn kantoor en sportkantine houden zich prima aan alle richtlijnen. De goede lijden onder de slechte.
pi_195321640
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zelfs in de trein heeft een doorgeschoten mondkapjesfundamentalist al iemand mishandeld omdat deze persoon even wat dronk. :')

https://www.omroepbrabant(...)apje-voor-de-rechter
Jezus ja .... dat bedoel ik :')

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:28 schreef maily het volgende:

[..]

Zonder 1,5 meter ook nog.
Ja die vent kunnen ze in ieder geval een bekeuring geven omdat hij geen 1,5 meter afstand hield, bovenop
zijn straf van mishandeling natuurlijk. Maar triest is het wél gaat vaker gebeuren denk ik.....
Ik hoop het niet maar ja...
pi_195321675
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Hoewel begrijpelijk, blijft het toch frustrerend die maatregelen. Mijn kantoor en sportkantine houden zich prima aan alle richtlijnen. De goede lijden onder de slechte.
Ergens moeten ze natuurlijk een keer een lijn trekken, begrijp dat wel.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195321678
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Hoewel begrijpelijk, blijft het toch frustrerend die maatregelen. Mijn kantoor en sportkantine houden zich prima aan alle richtlijnen. De goede lijden onder de slechte.
Eens wij hebben afgelopen zomer de hele kantine helemaal verbouwd, barkrukken weggehaald, tafels verplaatst, max aantal stoelen, registratie, en 300 m2 ter berschikking. Toch moeten we dicht.

Kost de vereniging een hoop geld.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195321695
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:13 schreef JohnDDD het volgende:
Wat ik dus niet snap is: je mag buiten met 40 mensen samenkomen en binnen met 30 (bijvoorbeeld cafés of restaurants), maar je mag maar met maximaal 4 mensen van buiten je huishouden samen zijn.

M.a.w. ik mag wel met 30 mensen in een ruimte zijn die ik niet ken, maar in mijn gezelschap mag ik maar met z'n vieren zijn, en in feite word je in beide situaties geacht om 1,5 meter afstand te houden.

Dat is toch bizar en volslagen onduidelijk?
De 1,5 meter geldt altijd.

Bijvoorbeeld: als stel ga je uit eten in een restaurant met een ander stel. Je bent dan een gezelschap van 4 personen uit 2 verschillende huishoudens. De restauranthouder zal dus bij de reservering moeten vragen hoe de samenstelling van je gezelschap er uit ziet en zorgen dat je een tafel krijgt (of 2 tafeltjes) waarbij de stellen onderling 1,5 meter afstand van elkaar kunnen houden. De achterliggende reden van de limiet op de gezelschapgrootte lijkt mij om te voorkomen dat mensen toch gaan mengen of een praatje maken als het gezelschap te groot wordt.

Volgens mij is de enige uitzondering hierop dat als je met z'n tweeën bent uit verschillende huishoudens dat je dan wel binnen 1,5 meter mag zitten aan een "tafeltje voor twee". Dit geeft alleenstaanden de mogelijkheid om met een vriend, vriendin of familielid toch een drankje of hapje te gaan doen.
pi_195321701
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:32 schreef halfway het volgende:

[..]

En dan? Denk jij nou echt dat er geen 3e 4e 5e 6e golf komt? Dit gaat nog jaren duren ook met een streng beleid.
Ik hoop het niet. Maar een dag na een dergelijke persco dit soort signalen horen en meekrijgen vind ik echt zum kotsen. Het egoïsme viert hoogtij in dit land.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195321707
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:32 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Late quote maar goed.
Spoiler ivm herkenbaarheid.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vlucht in MMORPGs of andere online games... Als je toch niks kan doen...daarmee vliegt de tijd!
Balen als je games niet leuk vindt!
beter een knipoog dan een blauw oog
  Moderator dinsdag 29 september 2020 @ 10:40:14 #67
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195321716
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:39 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Vlucht in MMORPGs of andere online games... Als je toch niks kan doen...daarmee vliegt de tijd!
Balen als je games niet leuk vindt!
Ik ben inmiddels eindelijk de ps4 spellen die ik nog had liggen maar niet had uitgespeeld helemaal los op aan 't gaan, goed advies!
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195321733
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:11 schreef Simmertje het volgende:
Wel benieuwd hoe mensen elkaar gaan aankijken in de winkels hier in Amsterdam, ene helft zal een mondkapje gaan dragen en de ander niet. Kan mij voorstellen dat dit de nodige irritatie gaat opleveren.
Klopt als ik iemand met een mondkapje zie dan krijg ik spontaan irritatie... Vooral in het ziekenhuis of bij de tandarts is dat altijd heel lastig
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195321775
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:10 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Heel eerlijk, had je anders verwacht?
Bij ons niet hoor, iedereen werkt thuis als het kan. Behalve de productie. Heel het kantoor wrkt thuis, is alweer 1.000 man/vrouw.
pi_195321789
Iemand in elkaar slaan is natuurlijk belachelijk, maar ik kan bevestigen dat mensen die bewust hun mondkapje niet dragen in het OV bij mij soms ook irritatie en woede opwekken. Ik doe het immers wel en ik wil ook graag dat die persoon mij niet blootstelt aan eventuele gevaren.

Ik zie continu in het OV mensen die de hele rit eten of drinken (of doen alsof) of het kapje niet over hun neus dragen, terwijl ik wel mijn best doe.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195321793
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Hoewel begrijpelijk, blijft het toch frustrerend die maatregelen. Mijn kantoor en sportkantine houden zich prima aan alle richtlijnen. De goede lijden onder de slechte.
Super frustrerend ja, kan ik me voorstellen. Bedankt aan alle egocentrische mensen die menen een eigen interpretatie van de regels te kunnen maken en menen te mogen bepalen welke regels wel en welke niet voor hen gelden.
pi_195321814
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:39 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

De 1,5 meter geldt altijd.

Bijvoorbeeld: als stel ga je uit eten in een restaurant met een ander stel. Je bent dan een gezelschap van 4 personen uit 2 verschillende huishoudens. De restauranthouder zal dus bij de reservering moeten vragen hoe de samenstelling van je gezelschap er uit ziet en zorgen dat je een tafel krijgt (of 2 tafeltjes) waarbij de stellen onderling 1,5 meter afstand van elkaar kunnen houden. De achterliggende reden van de limiet op de gezelschapgrootte lijkt mij om te voorkomen dat mensen toch gaan mengen of een praatje maken als het gezelschap te groot wordt.

Volgens mij is de enige uitzondering hierop dat als je met z'n tweeën bent uit verschillende huishoudens dat je dan wel binnen 1,5 meter mag zitten aan een "tafeltje voor twee". Dit geeft alleenstaanden de mogelijkheid om met een vriend, vriendin of familielid toch een drankje of hapje te gaan doen.
Maar dit bedoel ik, het is toch niet meer te begrijpen allemaal.

Ik heb zaterdag een afspraak met mijn moeder, haar vriend en mijn vriendin. Mogen we dan samen aan één tafeltje zitten?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 29 september 2020 @ 10:46:28 #73
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195321817
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:45 schreef JohnDDD het volgende:
Iemand in elkaar slaan is natuurlijk belachelijk, maar ik kan bevestigen dat mensen die bewust hun mondkapje niet dragen in het OV bij mij soms ook irritatie en woede opwekken. Ik doe het immers wel en ik wil ook graag dat die persoon mij niet blootstelt aan eventuele gevaren.

Ik zie continu in het OV mensen die de hele rit eten of drinken (of doen alsof) of het kapje niet over hun neus dragen, terwijl ik wel mijn best doe.
Tsja, je blijft altijd stoere mensen houden natuurlijk. En Nederland heeft iets te veel treinen rondrijden op ieder willekeurig moment om daar op te blijven handhaven.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195321839
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:46 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Maar dit bedoel ik, het is toch niet meer te begrijpen allemaal.

Ik heb zaterdag een afspraak met mijn moeder, haar vriend en mijn vriendin. Mogen we dan samen aan één tafeltje zitten?
Ja, op 1.5 meter afstand van elkaar.
  dinsdag 29 september 2020 @ 10:47:27 #75
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195321842
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:45 schreef JohnDDD het volgende:
Iemand in elkaar slaan is natuurlijk belachelijk, maar ik kan bevestigen dat mensen die bewust hun mondkapje niet dragen in het OV bij mij soms ook irritatie en woede opwekken. Ik doe het immers wel en ik wil ook graag dat die persoon mij niet blootstelt aan eventuele gevaren.

Ik zie continu in het OV mensen die de hele rit eten of drinken (of doen alsof) of het kapje niet over hun neus dragen, terwijl ik wel mijn best doe.
Of luidruchtig kletsen en telefoneren met die mondkap naar beneden. Inderdaad een ergernis.
pi_195321854
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:46 schreef Dven het volgende:

[..]

Tsja, je blijft altijd stoere mensen houden natuurlijk. En Nederland heeft iets te veel treinen rondrijden op ieder willekeurig moment om daar op te blijven handhaven.
Pepperspray
pi_195321870
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:47 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Of luidruchtig kletsen en telefoneren met die mondkap naar beneden. Inderdaad een ergernis.
En kotsen he, laten ze dat doen in hun mondkap. :r (weet ik veel, ik heb al 20 jaar geen trein van binnen gezien)
  dinsdag 29 september 2020 @ 10:48:56 #78
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195321873
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:47 schreef HPoi het volgende:

[..]

Pepperspray
Lol. Dan ook vast even duikbrillen verplicht stellen :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 29 september 2020 @ 10:50:28 #79
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195321899
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:48 schreef HPoi het volgende:

[..]

En kotsen he, laten ze dat doen in hun mondkap. :r (weet ik veel, ik heb al 20 jaar geen trein van binnen gezien)
Ik zie eigenlijk nooit iemand kotsen, maar dat kan dan inderdaad door die mondkappen komen. Wel discreet zo.
pi_195321961
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:45 schreef JohnDDD het volgende:
Iemand in elkaar slaan is natuurlijk belachelijk, maar ik kan bevestigen dat mensen die bewust hun mondkapje niet dragen in het OV bij mij soms ook irritatie en woede opwekken. Ik doe het immers wel en ik wil ook graag dat die persoon mij niet blootstelt aan eventuele gevaren.

Ik zie continu in het OV mensen die de hele rit eten of drinken (of doen alsof) of het kapje niet over hun neus dragen, terwijl ik wel mijn best doe.
Ik heb de afgelopen tijd best regelmatig de trein gepakt, in de meeste gevallen gaat het echt wel goed, er zijn altijd uitzonderingen.

Iets meer handhaven zou de oplossing zijn,
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 29 september 2020 @ 10:55:30 #81
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195321976
Dan komt bij mij de hamvraag op: waarom heeft het OMT er niet in juni al op aangedrongen dat het kabinet in álle gevallen voor een (duurzame) strategie moest gaan waarmee het reproductiegetal ook in juli, aug en sept onder de 1 had kunnen worden gehouden? Alle huidige problemen hadden ze gewoon kunnen voorzien wetende dat de R al maanden te hoog ligt omdat er onvoldoende indammende maatregelen. M.a.w. dankzij de hopeloos falende mitigatiestrategie zitten we nu opnieuw in het schuitje van ongecontroleerde verspreiding en veel te hoge druk op de ziekenhuizen.

twitter
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195321979
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:46 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Maar dit bedoel ik, het is toch niet meer te begrijpen allemaal.

Ik heb zaterdag een afspraak met mijn moeder, haar vriend en mijn vriendin. Mogen we dan samen aan één tafeltje zitten?
Ik vind het vrij makkelijk te begrijpen eerlijk gezegd, maar ben dan ook bovengemiddeld slim. :+

Jullie mogen bij elkaar zitten, maar wel met 1,5 meter tussen de 2 huishoudens. Dat kan dus alleen als die horecagelegenheid een tafel heeft die daar groot genoeg voor is, anders worden het 2 losse tafeltjes.
pi_195322076
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:55 schreef Gretzl het volgende:
Dan komt bij mij de hamvraag op: waarom heeft het OMT er niet in juni al op aangedrongen dat het kabinet in álle gevallen voor een (duurzame) strategie moest gaan waarmee het reproductiegetal ook in juli, aug en sept onder de 1 had kunnen worden gehouden? Alle huidige problemen hadden ze gewoon kunnen voorzien wetende dat de R al maanden te hoog ligt omdat er onvoldoende indammende maatregelen. M.a.w. dankzij de hopeloos falende mitigatiestrategie zitten we nu opnieuw in het schuitje van ongecontroleerde verspreiding en veel te hoge druk op de ziekenhuizen.

[ twitter ]
quote:
Het OMT adviseert daarbij voor het verder terugdringen van het reproductiegetal
aanvullend als maatregelen:
Het instellen van een avond- en nachtklok. Dit kan effectief zijn om regionaal
in te stellen, bijvoorbeeld in de grote steden die het meest aangedaan zijn in
deze uitbraak.
• Gebruik van mondneusbescherming kan aanvullend worden geadviseerd op
plaatsen (zoals in drukke winkels) waar de 1,5 meter niet haalbaar is, in
grote steden, die het meest aangedaan zijn in deze uitbraak. Op dit punt
waren de leden van het OMT verdeeld.
• Het faciliteren van quarantaine in studentenhuizen indien nodig.
Hoogachtend,

Prof. dr. J.T. van Dissel
https://www.rijksoverheid(...)ijke-maatregelen.pdf
Definitely not CIA
pi_195322084
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:46 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Maar dit bedoel ik, het is toch niet meer te begrijpen allemaal.

Ik heb zaterdag een afspraak met mijn moeder, haar vriend en mijn vriendin. Mogen we dan samen aan één tafeltje zitten?
Is het misschien beter en veiliger én leuker om thuis af te spreken?

Denk ik zoiets lees, je moet toch wel erg hard praten denk ik dan, iedereen luistert mee ...
of zeg ik nu iets geks? :@
  Moderator dinsdag 29 september 2020 @ 11:05:00 #85
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195322126
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:55 schreef Gretzl het volgende:
Dan komt bij mij de hamvraag op: waarom heeft het OMT er niet in juni al op aangedrongen dat het kabinet in álle gevallen voor een (duurzame) strategie moest gaan waarmee het reproductiegetal ook in juli, aug en sept onder de 1 had kunnen worden gehouden? Alle huidige problemen hadden ze gewoon kunnen voorzien wetende dat de R al maanden te hoog ligt omdat er onvoldoende indammende maatregelen. M.a.w. dankzij de hopeloos falende mitigatiestrategie zitten we nu opnieuw in het schuitje van ongecontroleerde verspreiding en veel te hoge druk op de ziekenhuizen.

[ twitter ]
Als je dat advies leest is het toch vrijwel precies wat de regering heeft gedaan.

quote:
Het OMT adviseert op landelijk niveau volgende maatregelen te nemen, hierbij in de eerste instantie aan te sluiten op de maatregelen van kracht begin juni en gericht op het bereiken van een R(t) van 0,9:
- Een betere implementatie van de basisregels.
o Aanvullende communicatie hierover, toegespitst op specifieke groepen waar de compliance laag is zoals jongeren en studenten en mensen behorend tot andere culturen
o Basismaatregelen in winkels aanscherpen: influx doseren en beter controleren op naleven regels
- Beschermen van kwetsbaren:
o Instellen van venstertijden voor algemene voorzieningen en winkels
o Aanvullende maatregelen in verpleeghuizen: preventief mondneusmaskergebruik en een regeling voor bezoekers adviseren (dit laatste kan lokaal ingevuld worden)

-Terugdringen van sociale contacten door:
oDe groepsgrootte voor samenkomsten terugbrengen naar 20personen in binnenruimten en 40 personen buiten
oGroepsgrootte voor bezoek thuis en in restaurants e.d. terugbrengentot maximaal 3 personen (congruent met aantal in juni)
oSluitingstijden horeca verder terugbrengen en strenger handhaven opnaleving basisregels binnen de horeca (met name in de grote steden)
oThuiswerken tenzij het niet anders kan
oAanscherpen basisregels op doorstroomlocaties
oPubliek weren bij alle sportwedstrijden
oDe groepsgrootte ook voor jongeren tussen de 16-18 jaarterugbrengen tot maximaal 3 personen buiten school ensportactiviteiten
oSluiting sportkantines
oDouche- en kleedgelegenheden op sportfaciliteiten sluiten
Het OMT adviseert daarbij voor het verder terugdringen van het reproductiegetal aanvullend als maatregelen:
oHet instellen van een avond- en nachtklok. Dit kan effectief zijn om regionaalin te stellen, bijvoorbeeld in de grote steden die het meest aangedaan zijn indeze uitbraak.
oGebruik van mondneusbescherming kan aanvullend worden geadviseerd opplaatsen (zoals in drukke winkels) waar de 1,5 meter niet haalbaar is, ingrote steden, die het meest aangedaan zijn in deze uitbraak. Op dit puntwaren de leden van het OMT verdeeld.
oHet faciliteren van quarantaine in studentenhuizen indien nodig.
Hoewel de nadruk ligt op landelijke maatregelen moet er volgens het OMT de mogelijkheid zijn om op regionaal niveau, met name in de randstad, aanvullende maatregelen te nemen. De landelijk uitgerolde strikte maatregelen kunnen regionaal weer worden afgeschaald als een R(t) van 0,9 of lager is bereikt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_195322129
Het blijft een schande dat een groot deel van de economie willens en wetens stuk wordt gemaakt om een paar levens te verlengen. En het feit dat de incompetentie van de beleidsmakers afstraalt is ook al geen aanbeveling.
Love is in the air!
pi_195322139
quote:
88s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:05 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Als je dat advies leest is het toch vrijwel precies wat de regering heeft gedaan.
Het is een beetje als dat stukje uit Zondag met Lubach van afgelopen weekend. Vragen stellen, antwoord krijgen maar gewoon de vingers in je oren doen en dezelfde vragen blijven stellen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195322140
quote:
88s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:05 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Als je dat advies leest is het toch vrijwel precies wat de regering heeft gedaan.
quote:
Het instellen van een avond- en nachtklok
:{

Gelukkig niet gedaan. Vind dat nogal heftig.
Definitely not CIA
  dinsdag 29 september 2020 @ 11:06:16 #89
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195322141
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:01 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Is het misschien beter en veiliger én leuker om thuis af te spreken?

Denk ik zoiets lees, je moet toch wel erg hard praten denk ik dan, iedereen luistert mee ...
of zeg ik nu iets geks? :@
Leuker sowieso.
pi_195322154
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Leuker sowieso.
Ja denk ik ook...
  Moderator dinsdag 29 september 2020 @ 11:07:20 #91
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195322158
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:05 schreef Landgeld het volgende:
Het blijft een schande dat een groot deel van de economie willens en wetens stuk wordt gemaakt om een paar levens te verlengen. En het feit dat de incompetentie van de beleidsmakers afstraalt is ook al geen aanbeveling.
De altijd heilige economie die we moeten aanbidden alsof het ons leven biedt en koste wat het kost in stand moeten houden, zelfs als dat leven kost. halleluja...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_195322162
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:06 schreef capricia het volgende:

[..]


[..]

:{

Gelukkig niet gedaan. Vind dat nogal heftig.
In Antwerpen werkte het heel goed. 'S nachts is er vooral alcohol-vermaak. Economisch raakr het ons veel minder dan overdag van alles sluiten.
pi_195322167
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:05 schreef Landgeld het volgende:
Het blijft een schande dat een groot deel van de economie willens en wetens stuk wordt gemaakt om een paar levens te verlengen. En het feit dat de incompetentie van de beleidsmakers afstraalt is ook al geen aanbeveling.
Je snapt nog steeds niet dat het gaat om het ontlasten van de zorg, niet de mortaliteit?
pi_195322172
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:01 schreef capricia het volgende:

[..]

[..]

Hoogachtend,

Prof. dr. J.T. van Dissel
https://www.rijksoverheid(...)ijke-maatregelen.pdf
Interessant, de maatregelen van het OMT-advies zijn dus afgezwakt door het kabinet. In de brief staat bijvoorbeeld ook:
- De groepsgrootte voor samenkomsten terugbrengen naar 20 personen in binnenruimten en 40 personen buiten. (is 30 personen binnen geworden)
- Groepsgrootte voor bezoek thuis en in restaurants e.d. terugbrengen tot maximaal 3 personen (congruent met aantal in juni) (is 4 personen geworden voor een gezelschap bij restaurant e.d.)
- De groepsgrootte ook voor jongeren tussen de 16-18 jaar terugbrengen tot maximaal 3 personen buiten school en sportactiviteiten (gisteren niets over gehoord)

[ Bericht 1% gewijzigd door Tourniquet op 29-09-2020 11:14:32 ]
pi_195322202
Ik ben verrast over het eerste effect van de maatregelen bij mij op de werkvloer. De angst zit er dik in bij de werkgever, die nu ineens bang is voor 14 dagen sluiting bij besmetting, en me van alles begint aan te bieden :')

Dat ik met een mondkapje op ben gaan zitten maakt ook indruk *)
pi_195322217
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:08 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Interessant, de maatregelen van het OMT-advies zijn dus afgezwakt door het kabinet. In de brief staat bijvoorbeeld ook:
- De groepsgrootte voor samenkomsten terugbrengen naar 20 personen in binnenruimten en 40 personen buiten. (is 30 personen binnen geworden)
- Groepsgrootte voor bezoek thuis en in restaurants e.d. terugbrengen tot maximaal 3 personen (congruent met aantal in juni) (is 4 personen geworden)
- De groepsgrootte ook voor jongeren tussen de 16-18 jaar terugbrengen tot maximaal 3 personen buiten school en sportactiviteiten (gisteren niets over gehoord)
Thuis mag je wel maar 3 mensen uitnodigen.
pi_195322251
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:08 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Interessant, de maatregelen van het OMT-advies zijn dus afgezwakt door het kabinet. In de brief staat bijvoorbeeld ook:
- De groepsgrootte voor samenkomsten terugbrengen naar 20 personen in binnenruimten en 40 personen buiten. (is 30 personen binnen geworden)
- Groepsgrootte voor bezoek thuis en in restaurants e.d. terugbrengen tot maximaal 3 personen (congruent met aantal in juni) (is 4 personen geworden)
- De groepsgrootte ook voor jongeren tussen de 16-18 jaar terugbrengen tot maximaal 3 personen buiten school en sportactiviteiten (gisteren niets over gehoord)
Derhalve interpreteer ik dat dan toch weer als een soort tussenstap, alsof ze achter de schermen toch al weten dat die drie weken niet afdoende zullen gaan zijn en ze dus makkelijker op kunnen gaan schalen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195322258
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:11 schreef 297534 het volgende:

[..]

Thuis mag je wel maar 3 mensen uitnodigen.
oh ja, klopt. Heb het aangepast.
pi_195322269
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:10 schreef Randier het volgende:
Ik ben verrast over het eerste effect van de maatregelen bij mij op de werkvloer. De angst zit er dik in bij de werkgever, die nu ineens bang is voor 14 dagen sluiting bij besmetting, en me van alles begint aan te bieden :')

Dat ik met een mondkapje op ben gaan zitten maakt ook indruk *)
Mooi zo, tijd dat ze het serieus nemen.
Wij gaan gewoon door met 3 dagen pw op kantoor. Manager vindt de locatie veilig genoeg voor 1,5m afstand en enige interactie met elkaar op kantoor blijft belangrijk.
Deel is hier heel blij mij, ander deel (vooral in risicogroepen) niet.

Ik denk in ieder geval dat er bij een hoop bedrijven de knop weer om is.
pi_195322287
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:32 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Late quote maar goed.
Spoiler ivm herkenbaarheid.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkte!
Lijkt me echt heel zwaar.
Go hard or go home
  dinsdag 29 september 2020 @ 11:16:46 #101
489693 Markesh
Antispecisist
pi_195322303
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:13 schreef JohnDDD het volgende:
Wat ik dus niet snap is: je mag buiten met 40 mensen samenkomen en binnen met 30 (bijvoorbeeld cafés of restaurants), maar je mag maar met maximaal 4 mensen van buiten je huishouden samen zijn.

M.a.w. ik mag wel met 30 mensen in een ruimte zijn die ik niet ken, maar in mijn gezelschap mag ik maar met z'n vieren zijn, en in feite word je in beide situaties geacht om 1,5 meter afstand te houden.

Dat is toch bizar en volslagen onduidelijk?
Dat is niet zo moeilijk toch?
Anders moet de hele horeca, sportscholen, bioscopen ect ect weer op slot als je daar nog maar met max 4 personen in een ruimte mag zijn.
pi_195322316
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:32 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Late quote maar goed.
Spoiler ivm herkenbaarheid.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou me er maar op voorbereiden, want corona is dalijk niet ineens weg.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195322343
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Mooi zo, tijd dat ze het serieus nemen.
Wij gaan gewoon door met 3 dagen pw op kantoor. Manager vindt de locatie veilig genoeg voor 1,5m afstand en enige interactie met elkaar op kantoor blijft belangrijk.
Deel is hier heel blij mij, ander deel (vooral in risicogroepen) niet.

Ik denk in ieder geval dat er bij een hoop bedrijven de knop weer om is.
Maar is het ook verplicht? Heeft het consequenties als je zou zeggen "ik voel me er niet prettig bij en ga toch maar thuiswerken"?

Bij ons was het al die tijd thuiswerken als norm en de laatste tijd beperkt naar kantoor voor bijv. een fysiek teamoverleg, maar nooit verplicht. Dit stond steeds ook aangegeven in communicatie vanuit de directie dat medewerkers nooit verplicht waren om naar kantoor te komen.
pi_195322347
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:17 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik zou me er maar op voorbereiden, want corona is dalijk niet ineens weg.
Valt niet echt op voor te bereiden he :P
Ik heb maar te doen wat ze hier willen.
Twiddel
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 29 september 2020 @ 11:22:37 #105
408813 crew  trein2000
pi_195322385
De supermarkten gaan geen mondkapjesplicht handhaven.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195322399
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:16 schreef Markesh het volgende:

[..]

Dat is niet zo moeilijk toch?
Anders moet de hele horeca, sportscholen, bioscopen ect ect weer op slot als je daar nog maar met max 4 personen in een ruimte mag zijn.
Mja ik ben het er wel mee eens. Ik heb volgende week een cursus waar misschien 10 mensen samen moeten komen. In principe mag dit dus niet. Maar er is bij iedereen nu twijfel of het wel of niet mag.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_195322412
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:22 schreef trein2000 het volgende:
De supermarkten gaan geen mondkapjesplicht handhaven.
Tja, sorry maar dit ga je krijgen als je zegt "kijk maar wat je er mee doet.."
Dit werkt zo enorm averechts op de boodschap die ze gisteren hebben proberen duidelijk te maken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195322420
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:22 schreef trein2000 het volgende:
De supermarkten gaan geen mondkapjesplicht handhaven.
Logisch, wanneer het niet verplicht wordt vanuit de overheid of gemeente levert dit alleen maar vervelende situaties op.
  dinsdag 29 september 2020 @ 11:25:47 #109
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195322424
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:22 schreef trein2000 het volgende:
De supermarkten gaan geen mondkapjesplicht handhaven.
Als iedereen elkaar gewoon iets meer ruimte geeft is dat ook helemaal niet nodig.

Hier laatst twee van die 60-plussers die gewoon vrolijk een kwartier stonden te keuvelen voor de vriesvakken. Pad half geblokkeerd, geen afstand houden, en vreemd opkijken dat iemand er uiteindelijk iets van zei :')
  Moderator dinsdag 29 september 2020 @ 11:26:00 #110
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195322429
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:24 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Tja, sorry maar dit ga je krijgen als je zegt "kijk maar wat je er mee doet.."
Dit werkt zo enorm averechts op de boodschap die ze gisteren hebben proberen duidelijk te maken.
Mischien omdat het wettelijk niet mogelijk is om het anders te doen?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195322430
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:23 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Mja ik ben het er wel mee eens. Ik heb volgende week een cursus waar misschien 10 mensen samen moeten komen. In principe mag dit dus niet. Maar er is bij iedereen nu twijfel of het wel of niet mag.
Volgens mij nog expliciet benoemd gister toch?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195322433
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:22 schreef trein2000 het volgende:
De supermarkten gaan geen mondkapjesplicht handhaven.
Werkt ook niet. Er komt waarschijnlijk volgende week gewoon een landelijke mondkapjesplicht.
Kunnen ze bij invoering zeggen dat ze het in elk geval geprobeerd hebben op basis van vrijwilligheid.
blablablabla
pi_195322447
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:19 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Maar is het ook verplicht? Heeft het consequenties als je zou zeggen "ik voel me er niet prettig bij en ga toch maar thuiswerken"?

Bij ons was het al die tijd thuiswerken als norm en de laatste tijd beperkt naar kantoor voor bijv. een fysiek teamoverleg, maar nooit verplicht. Dit stond steeds ook aangegeven in communicatie vanuit de directie dat medewerkers nooit verplicht waren om naar kantoor te komen.
Dat had ik in mei maar toen werd ik genegeerd en koud behandeld 2 maanden tot ik terug kwam.
Je voelt je zo soort verplicht gewoon te komen. Vooral mensen zonder vast contract.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 29 september 2020 @ 11:28:36 #114
408813 crew  trein2000
pi_195322473
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:11 schreef 297534 het volgende:

[..]

Thuis mag je wel maar 3 mensen uitnodigen.
advies.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195322481
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:23 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Mja ik ben het er wel mee eens. Ik heb volgende week een cursus waar misschien 10 mensen samen moeten komen. In principe mag dit dus niet. Maar er is bij iedereen nu twijfel of het wel of niet mag.
Beroep, bedrijf of vereniging is als uitzondering op deze regel genoemd.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 29 september 2020 @ 11:30:09 #116
408813 crew  trein2000
pi_195322493
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:26 schreef Elan het volgende:

[..]

Werkt ook niet. Er komt waarschijnlijk volgende week gewoon een landelijke mondkapjesplicht.
Kunnen ze bij invoering zeggen dat ze het in elk geval geprobeerd hebben op basis van vrijwilligheid.
Dat is juridisch nog lastiger dan je denkt. Heb je eigenlijk de coronawet voor nodig.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195322516
Wake me up when locktember ends
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_195322531
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat is juridisch nog lastiger dan je denkt. Heb je eigenlijk de coronawet voor nodig.
Voor al die andere maatregelen niet? Het sluiten van hele bedrijven als daar een besmetting heeft plaatsgevonden gaat juridisch ook best ver toch?
blablablabla
pi_195322534
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:31 schreef Nielsch het volgende:
Wake me up when locktember ends
Geniet van je lange winterslaap!
pi_195322536
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:29 schreef 297534 het volgende:

[..]

Beroep, bedrijf of vereniging is als uitzonderling op deze regel genoemd.
Wat voor onzinnig gedoe is het dan eigenlijk.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  dinsdag 29 september 2020 @ 11:33:12 #121
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195322543
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:26 schreef Elan het volgende:

[..]

Werkt ook niet. Er komt waarschijnlijk volgende week gewoon een landelijke mondkapjesplicht.
Kunnen ze bij invoering zeggen dat ze het in elk geval geprobeerd hebben op basis van vrijwilligheid.
Het lijkt me getuigen van heel slecht beleid om nieuwe maatregelen in te voeren voordat het effect van de vorige zicht- of onzichtbaar is. En ik denk ook niet dat het nodig gaat zijn.
  dinsdag 29 september 2020 @ 11:33:24 #122
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195322548
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:31 schreef Nielsch het volgende:
Wake me up when locktember ends
Gewoon aan het werk jij, luie donder!
pi_195322566
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:24 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Tja, sorry maar dit ga je krijgen als je zegt "kijk maar wat je er mee doet.."
Dit werkt zo enorm averechts op de boodschap die ze gisteren hebben proberen duidelijk te maken.
Eens. Stel het verplicht of niet. Dit halfbakken gelul heeft niemand wat aan.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 29 september 2020 @ 11:34:30 #124
408813 crew  trein2000
pi_195322569
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:32 schreef Elan het volgende:

[..]

Voor al die andere maatregelen niet? Het sluiten van hele bedrijven als daar een besmetting heeft plaatsgevonden gaat juridisch ook best ver toch?
Heb je een wettelijke basis voor in de wet publieke gezondheid ;)
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195322580
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat had ik in mei maar toen werd ik genegeerd en koud behandeld 2 maanden tot ik terug kwam.
Je voelt je zo soort verplicht gewoon te komen. Vooral mensen zonder vast contract.
Vervelend, dan kan ik me voorstellen dat het lastig is. Ben daarom wel heel blij dat het bij ons juist andersom is. De basis is: niet naar kantoor. Afdelingsmanagers moeten nu eerst een toestemming vragen bij de directie om een samenkomst op kantoor te mogen organiseren.
  dinsdag 29 september 2020 @ 11:35:56 #126
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195322588
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:34 schreef vosss het volgende:

[..]

Eens. Stel het verplicht of niet. Dit halfbakken gelul heeft niemand wat aan.
Wat een onzin weer. Alsof verplichten zo gemakkelijk gaat, zeker als het niet echt ergens op gebaseerd is.
pi_195322589
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:32 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Wat voor onzinnig gedoe is het dan eigenlijk.
Ja, bij alle maatregelen zijn veel uitzonderingen...
pi_195322591
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]

advies.
https://www.rijksoverheid(...)rus-terug-te-dringen

Regels. Is beperkt tot.

Ik lees dat niet als "advies".
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195322596
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Heb je een wettelijke basis voor in de wet publieke gezondheid ;)
En die invoering van mondkapjes in het OV dan?
blablablabla
pi_195322601
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195322612
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:36 schreef vosss het volgende:

[..]

https://www.rijksoverheid(...)rus-terug-te-dringen

Regels. Is beperkt tot.

Ik lees dat niet als "advies".
alles is en blijft een advies in nederland, fopbeleid
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195322614
Kabinet houdt avondklok achter de hand (Telegraaf 29 september 2020)

Gaat de avondklok in als de horeca dicht gaat?
  dinsdag 29 september 2020 @ 11:38:37 #133
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195322622
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:36 schreef Elan het volgende:

[..]

En die invoering van mondkapjes in het OV dan?
Het OV is een ander soort ruimte dan een winkel van een particulier.
  dinsdag 29 september 2020 @ 11:39:22 #134
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195322631
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:07 schreef Predator40 het volgende:
Het is alweer duidelijk 1 dag na de perso:

een aantal werkgevers willen niet meewerken
een aantal winkels willen niet meewerken
en veel burgers willen niet meewerken

:{
Het is gedoemd om te mislukken... En ik denk dat de overheid ons niet zo veel kan helpen om meer maatregelen te nemen lijkt me. Het stuurt zich op aan inktzwarte scenario waar ook het heel ernstig kan zijn met overvolle ziekenhuizen, massaal reguliere zorg uitstellen en veel patiënten de dupe hiervan.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195322648
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:36 schreef 297534 het volgende:

[..]

Ja, bij alle maatregelen zijn veel uitzonderingen...
Een uitzondering op 4 personen bv: 'beroep, bedrijf of vereniging'. Prima, snap dat ik op kantoor met meer dan 4 mensen in een ruimte mag zijn, logisch anders is het letterlijk onwerkbaar. Maar een cursus die niet noodzakelijk is, makkelijk uitgesteld kan worden en waarvoor een hele groep nieuwe mensen uit het hele land bij elkaar moet komen zou dan wel ok zijn. Dat lijkt me wat vreemd.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_195322654
Waarom is er deze week geen coronadebat? :?
pi_195322662
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:39 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Het is gedoemd om te mislukken... En ik denk dat de overheid ons niet zo veel kan helpen om meer maatregelen te nemen lijkt me. Het stuurt zich op aan inktzwarte scenario waar ook het heel ernstig kan zijn met overvolle ziekenhuizen, massaal reguliere zorg uitstellen en veel patiënten de dupe hiervan.
Ik zal het P-woord niet gebruiken, maar een tandje minder mag best ouwe reus.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195322663
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:38 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het OV is een ander soort ruimte dan een winkel van een particulier.
Kun je dat nader duiden want volgens de wet betreft het allebei geen publieke ruimte.
blablablabla
  dinsdag 29 september 2020 @ 11:43:50 #139
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195322680
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:42 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Waarom is er deze week geen coronadebat? :?
Coronamoe
pi_195322688
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:36 schreef Elan het volgende:

[..]

En die invoering van mondkapjes in het OV dan?
Daar is de grondslag te vinden in Wet personenvervoer 2000 ;)
pi_195322693
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:39 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Het is gedoemd om te mislukken... En ik denk dat de overheid ons niet zo veel kan helpen om meer maatregelen te nemen lijkt me. Het stuurt zich op aan inktzwarte scenario waar ook het heel ernstig kan zijn met overvolle ziekenhuizen, massaal reguliere zorg uitstellen en veel patiënten de dupe hiervan.
Volgens deskundigen komen er aanzienlijk minder mensen in ziekenhuizen en liggen ze veel korter, komen minder snel op IC's en liggen indien ze daar toch komen nog maar een derde van de tijd t.o.v. maart.

Dus deze maatregelen hoeven echt niet slecht uit te pakken.
blablablabla
pi_195322695
Het geloof moet altijd doorgaan.
De volgende uitbraak is een feit met 21 positief geteste leden.

tja, de vrijheid van godsdienst mag natuurlijk nooit in het geding zijn. hoe erg een virusuitbraak ook is.
Toch maar bidden in de moskee dat dit virus niet nog meer schade aanricht.

Hashtag Sjaal om
Hashtag Zal ik het met een lijk doen
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195322696
Ondanks dat grote delen van Madrid 10 dagen geleden in lockdown gingen, is het percentage positieve tests dat terugkomt heden nog steeds 20%, wat zou inhouden dat ondanks alle maatregelen het virus zich nog steeds in razend tempo verspreidt.

https://english.elpais.co(...)ith-179-victims.html

Vooralsnog lijken de extreme maatregelen geen enkele invloed te hebben in deze regio.
pi_195322699
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:41 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Een uitzondering op 4 personen bv: 'beroep, bedrijf of vereniging'. Prima, snap dat ik op kantoor met meer dan 4 mensen in een ruimte mag zijn, logisch anders is het letterlijk onwerkbaar. Maar een cursus die niet noodzakelijk is, makkelijk uitgesteld kan worden en waarvoor een hele groep nieuwe mensen uit het hele land bij elkaar moet komen zou dan wel ok zijn. Dat lijkt me wat vreemd.
Ben ik met je eens. Hoewel studenten en scholieren in het onderwijs ook niet als een gezelschap worden gezien en daar lijkt een cursus wel wat op.

Zo'n cursus is misschien wel weer in strijd met de algemene regel dat je thuis werkt, tenzij het niet anders kan.
pi_195322705
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hmm nee, maar dan beginnen we weer: te soepel beleid van het kabinet. Hierdoor zal de periode van maatregelen alleen maar langer en strenger worden.
Hoe langer het duurt hoe meer de mensen in opstand komen , die gaan het niet langer pikken deze verwarrende regels
pi_195322713
quote:
4s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:45 schreef Za het volgende:
Ondanks dat grote delen van Madrid 10 dagen geleden in lockdown gingen, is het percentage positieve tests dat terugkomt heden nog steeds 20%, wat zou inhouden dat ondanks alle maatregelen het virus zich nog steeds in razend tempo verspreidt.

https://english.elpais.co(...)ith-179-victims.html

Vooralsnog lijken de extreme maatregelen geen enkele invloed te hebben in deze regio.
Joh. Na 10 dagen is de incubatietijd nog niet verstreken. Wat gek nou!
pi_195322714
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:45 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Hoe langer het duurt hoe meer de mensen in opstand komen , die gaan het niet langer pikken deze verwarrende regels
Kun je hiervoor misschien enige vorm van onderbouwing geven of is het ook hier de onderbuik?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195322722
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:45 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Hoe langer het duurt hoe meer de mensen in opstand komen , die gaan het niet langer pikken deze verwarrende regels
In Nederland? Haha. Verder dan wat viruswappies op het Malieveld zal deze opstand niet gaan.
  dinsdag 29 september 2020 @ 11:48:07 #149
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195322731
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:45 schreef Elan het volgende:

[..]

Volgens deskundigen komen er aanzienlijk minder mensen in ziekenhuizen en liggen ze veel korter, komen minder snel op IC's en liggen indien ze daar toch komen nog maar een derde van de tijd t.o.v. maart.

Dus deze maatregelen hoeven echt niet slecht uit te pakken.
Ja kan natuurlijk ook, maar ik voorspel dat ouderen mensen toch wel langer in het ziekenhuis dan jongere mensen. Vooral denk ik vooral 40+ en 50+ veel korter in het ziekenhuis ligt dan ouderen.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195322733
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:47 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

In Nederland? Haha. Verder dan wat viruswappies op het Malieveld zal deze opstand niet gaan.
Klopt, maar in grotere mate merk je dat mensen zelfs de persco van gisteren dus niet serieus genoeg nemen omdat het te vrijblijvend is. Dat is - met het oog op de komende weken - eigenlijk geen goed signaal.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195322746
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:23 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Mja ik ben het er wel mee eens. Ik heb volgende week een cursus waar misschien 10 mensen samen moeten komen. In principe mag dit dus niet. Maar er is bij iedereen nu twijfel of het wel of niet mag.
Dat valt onder de uitzonderingen:

https://www.rijksoverheid(...)r-en-dagelijks-leven

quote:
Er geldt een uitzondering op het maximale aantal van 30 voor:

betogingen, samenkomsten en vergaderingen volgens de Wet openbare manifestaties;
belijden van een godsdienst of levensovertuiging;
uitvaartplechtigheden;
onderwijsinstellingen, trainingsinstellingen en kinderopvang;
zorginstellingen;
gelegenheden waar men kan sporten
openbaar vervoer en bedrijfsmatig personenvervoer
scouting-, cultuur-, kunst- en andere jeugdverenigingen;
luchthavens;
bedrijven en andere organisaties die dagelijkse werkzaamheden verrichten en als er ten hoogste 100 personen zijn per ruimte;
een vergadering van de Staten-Generaal of van een commissie daaruit;
een vergadering van de gemeenteraad, provinciale staten en het algemeen bestuur van een waterschap, of van een commissie daaruit en andere wettelijk verplichte bijeenkomsten;
verkiezingen;
een bijeenkomst van een internationale organisatie in het Koninkrijk;

De voorzitter van de veiligheidsregio mag een uitzondering maken op het maximale aantal van 30 personen per ruimte voor panden die van groot belang zijn, bijvoorbeeld culturele instellingen.
In grotere zalen of ruimtes waar meer dan 100 personen bij elkaar kunnen komen is het verplicht vooraf te reserveren en vindt er een gezondheidscheck plaats.
pi_195322783
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:46 schreef Jaeger85 het volgende:

Joh. Na 10 dagen is de incubatietijd nog niet verstreken. Wat gek nou!
Sinds 21 juni:
MADRID – Zoals inmiddels wel bekend geldt voor heel Spanje de verplichting van het dragen van mondkapjes wanneer de anderhalve meter social distance in openbare plaatsen, zowel gesloten als in de open lucht, niet gehandhaafd kan worden, voor iedereen ouder dan 6 jaar.

In 10 dagen zou je een afname moeten zien, immers:

COR / In maart werd de enorme golf in een week afgewend!
pi_195322793
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:48 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Dat valt onder de uitzonderingen:

https://www.rijksoverheid(...)r-en-dagelijks-leven
[..]

Ja in principe wel. Maar we gaan met 10/15 man naar een hotel om daar een paar dagen cursus te volgen. Die niet noodzakelijk is op wat voor manier dan ook.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_195322806
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:48 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ja kan natuurlijk ook, maar ik voorspel dat ouderen mensen toch wel langer in het ziekenhuis dan jongere mensen. Vooral denk ik vooral 40+ en 50+ veel korter in het ziekenhuis ligt dan ouderen.
Ook ouderen liggen korter, blijkbaar is het gewoon veel beter behandelbaar.
https://www.nu.nl/coronav(...)enhuis-ingekort.html
blablablabla
pi_195322814
quote:
4s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:45 schreef Za het volgende:
Ondanks dat grote delen van Madrid 10 dagen geleden in lockdown gingen, is het percentage positieve tests dat terugkomt heden nog steeds 20%, wat zou inhouden dat ondanks alle maatregelen het virus zich nog steeds in razend tempo verspreidt.

https://english.elpais.co(...)ith-179-victims.html

Vooralsnog lijken de extreme maatregelen geen enkele invloed te hebben in deze regio.
dan weet al al dat de fopmaatregelen en adviezen in nederland helemaal geen effect gaan hebben,
fijne feestdagen allemaal !
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  dinsdag 29 september 2020 @ 11:52:41 #156
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195322821
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:45 schreef Elan het volgende:

[..]

Volgens deskundigen komen er aanzienlijk minder mensen in ziekenhuizen en liggen ze veel korter, komen minder snel op IC's en liggen indien ze daar toch komen nog maar een derde van de tijd t.o.v. maart.

Dus deze maatregelen hoeven echt niet slecht uit te pakken.
Als de angel er de komende 3 weken uit gaat is het denk ik al geslaagd.

Blijft staan dat ze die angel er veel eerder hadden moeten uittrekken in de Randstad.
  dinsdag 29 september 2020 @ 11:53:03 #157
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195322829
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:51 schreef Elan het volgende:

[..]

Ook ouderen liggen korter, blijkbaar is het gewoon veel beter behandelbaar.
https://www.nu.nl/coronav(...)enhuis-ingekort.html
Dat is waar ook, maar het is misschien moeilijker behandelbaar voor mensen met een obesitas.
Humor, serieus en vrolijk!
  Moderator dinsdag 29 september 2020 @ 11:53:21 #158
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195322836

Van de belgen :D
pi_195322844
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:52 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dan weet al al dat de fopmaatregelen en adviezen in nederland helemaal geen effect gaan hebben,
fijne feestdagen allemaal !
Bedankt!
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195322846
Virus lijkt dus toch zwakker dan in maart.
  dinsdag 29 september 2020 @ 11:53:42 #161
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195322851
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het geloof moet altijd doorgaan.
De volgende uitbraak is een feit met 21 positief geteste leden.

tja, de vrijheid van godsdienst mag natuurlijk nooit in het geding zijn. hoe erg een virusuitbraak ook is.
Toch maar bidden in de moskee dat dit virus niet nog meer schade aanricht.

Hashtag Sjaal om
Hashtag Zal ik het met een lijk doen
waar is dit?
pi_195322854
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als de angel er de komende 3 weken uit gaat is het denk ik al geslaagd.

Blijft staan dat ze die angel er veel eerder hadden moeten uittrekken in de Randstad.
Ze hadden inderdaad vooral in de 3 grote steden eerder moeten ingrijpen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 29 september 2020 @ 11:54:05 #163
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195322858
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:53 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Van de belgen :D
:D _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195322865
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:46 schreef Jaeger85 het volgende:

Joh. Na 10 dagen is de incubatietijd nog niet verstreken. Wat gek nou!
Even serieus Jaeger, wanneer ik dat zeg over de incubatietijd valt een heel leger users over me heen, en wordt beweerd dat die slechts 5 dagen is.

In Nederland begon de lockdown op 23 maart, een week later halveerde het aantal ziekenhuisopnames, IMO kan dat niet te wijten zijn aan de effecten van de lockdown, gezien je dit schrijft over de incubatietijd ben je het met me eens?
pi_195322868
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:53 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Dat is waar ook, maar het is misschien moeilijker behandelbaar voor mensen met een obesitas.
Sja. maar die lopen natuurlijk al veel langer een zeer ernstig gezondheidsrisico dan begin covid.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 29 september 2020 @ 11:54:31 #166
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195322869
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:53 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ze hadden inderdaad vooral in de 3 grote steden eerder moeten ingrijpen.
Zelfs op Fok! was vrijwel iedereen voorstander daarvan, kun je nagaan.
pi_195322871
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als de angel er de komende 3 weken uit gaat is het denk ik al geslaagd.

Blijft staan dat ze die angel er veel eerder hadden moeten uittrekken in de Randstad.
Ik vond het verhaaltje van Rutte over dat voortschrijdend inzicht gisteren echt lachwekkend. Viroloog Elan van FOK! heeft half juli al aan de bel getrokken en al die experts met alle vakkennis paraat zijn zogenaamd verrast over de snelheid? Right :')
blablablabla
pi_195322873
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:51 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Ja in principe wel. Maar we gaan met 10/15 man naar een hotel om daar een paar dagen cursus te volgen. Die niet noodzakelijk is op wat voor manier dan ook.
Ik zou 'm uitstellen. Is het niet mogelijk 'm online te volgen? Bij ons zijn alle fysieke cursussen (waar mogelijk) omgezet naar online.
pi_195322874
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:53 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Van de belgen :D
Scheer uw baard zijn ze vergeten!
pi_195322876
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:53 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Van de belgen :D
Maar wat nou als je stings draagt?
Twiddel
pi_195322880
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:53 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Van de belgen :D
:D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195322889
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:53 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ze hadden inderdaad vooral in de 3 grote steden eerder moeten ingrijpen.
maar dat hadden ze toch ook gezegd ?
we gaan eerst regionaal ingrijpen, en dat is gewoon NIET gebeurd.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195322904
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:54 schreef Za het volgende:

[..]

Even serieus Jaeger, wanneer ik dat zeg over de incubatietijd valt een heel leger users over me heen, en wordt beweerd dat die slechts 5 dagen is.

In Nederland begon de lockdown op 23 maart, een week later halveerde het aantal ziekenhuisopnames, IMO kan dat niet te wijten zijn aan de effecten van de lockdown, gezien je dit schrijft over de incubatietijd ben je het met me eens?
De gemiddelde schijnt 5 dagen te zijn. Maximum lijkt op 14 dagen te zitten.

Over hoe lang het duurt voordat maatregelen effect zouden moeten laten zien heb ik geen harde cijfers. In het voorjaar leek dat vaak weken te duren.
pi_195322906
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:53 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Virus lijkt dus toch zwakker dan in maart.
Nee, het verloop is anders omdat de behandeling anders is en daardoor voorkomen kan worden dat mensen op de IC terecht komen. Daarnaast is ook meegenomen dat nu vooral jongeren besmet zijn en niet vooral de ouderen. Het virus an sich is niet zwakker, dat staat nergens.

"Dat mensen nu minder ziek lijken te worden komt voor een deel doordat tijdens de eerste golf vooral ouderen besmet waren geraakt. Jongeren worden minder snel ziek van het virus. ,,Dat speelt mee, maar het is niet alleen aan de populatie toe te wijzen", zegt Samara de Jong-Jaber, directeur bij de NIV. Het komt volgens haar ook onder meer doordat patiënten nu betere behandelingen krijgen."
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 29 september 2020 @ 11:56:31 #175
408813 crew  trein2000
pi_195322908
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:36 schreef Elan het volgende:

[..]

En die invoering van mondkapjes in het OV dan?
Wet personenvervoer 2000
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195322912
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:54 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik vond het verhaaltje van Rutte over dat voortschrijdend inzicht gisteren echt lachwekkend. Viroloog Elan van FOK! heeft half juli al aan de bel getrokken en al die experts met alle vakkennis paraat zijn zogenaamd verrast over de snelheid? Right :')
Viroloog Elan van FOK! ziet alleen maar wat er voor de schermen gebeurt en heeft weinig op met alle andere belangen die spelen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 29 september 2020 @ 11:57:06 #177
408813 crew  trein2000
pi_195322916
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:36 schreef vosss het volgende:

[..]

https://www.rijksoverheid(...)rus-terug-te-dringen

Regels. Is beperkt tot.

Ik lees dat niet als "advies".
Ik wel. Typische stoere jongens taal. Rutte zei letterlijk 'dringend advies'.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195322919
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:55 schreef Predator40 het volgende:

[..]

maar dat hadden ze toch ook gezegd ?
we gaan eerst regionaal ingrijpen, en dat is gewoon NIET gebeurd.
Jawel hoor. Alleen niet zoals jij het graag had gezien.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 29 september 2020 @ 11:57:28 #179
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195322923
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:55 schreef Predator40 het volgende:

[..]

maar dat hadden ze toch ook gezegd ?
we gaan eerst regionaal ingrijpen, en dat is gewoon NIET gebeurd.
Ja, zonde.
pi_195322959
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:56 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Viroloog Elan van FOK! ziet alleen maar wat er voor de schermen gebeurt en heeft weinig op met alle andere belangen die spelen.
Dat is pertinent onwaar maar dit is toch wel een behoorlijk pakket stevige landelijke maatregelen dus uiteindelijk komen die andere belanghebbenden meer bedrogen uit dan als er tijdig was ingegrepen .
blablablabla
pi_195322962
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:53 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Virus lijkt dus toch zwakker dan in maart.
Volgens Zangrillo heeft hij op 28 april in het ziekenhuis van Milaan voor het laatst iemand met zware klinische Covid symptomen gezien.
  dinsdag 29 september 2020 @ 12:00:07 #182
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195322964
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:57 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Jawel hoor. Alleen niet zoals jij het graag had gezien.
NL is 1 grote regio
pi_195322980
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:57 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Jawel hoor. Alleen niet zoals jij het graag had gezien.
vertel ? wat is er regionaal gedaan dan ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195322984
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:57 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Jawel hoor. Alleen niet zoals jij het graag had gezien.
Je had twee weken geleden ook maatregelen zoals gisteren afgekondigd regionaal kunnen toepassen.
blablablabla
pi_195322996
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:00 schreef Za het volgende:

[..]

Volgens Zangrillo heeft hij op 28 april in het ziekenhuis van Milaan voor het laatst iemand met zware klinische Covid symptomen gezien.
Woehoeeeee daar is de Italiaanse arts weer. :')
pi_195323001
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:59 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat is pertinent onwaar maar dit is toch wel een behoorlijk pakket stevige landelijke maatregelen dus uiteindelijk komen die andere belanghebbenden meer bedrogen uit dan als er tijdig was ingegrepen .
gewoon niet meer reageren is het beste :)
verspilde moeite
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195323022
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:00 schreef Tarado het volgende:

[..]

NL is 1 grote regio
Ook dat hadden ze van te voren kunnen bedenken. Al is er op regionaal niveau natuurlijk niet eens serieus geprobeerd om in te grijpen.
blablablabla
  dinsdag 29 september 2020 @ 12:02:52 #188
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195323033
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:00 schreef Elan het volgende:

[..]

Je had twee weken geleden ook maatregelen zoals gisteren afgekondigd regionaal kunnen toepassen.
toch denk ik dat ze dan na 1 week het voor de rest ook hadden gedaan
pi_195323036
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:02 schreef Elan het volgende:

[..]

Ook dat hadden ze van te voren kunnen bedenken. Al is er op regionaal niveau natuurlijk niet eens serieus geprobeerd om in te grijpen.
Jawel, maar dat heeft slechts ongeveer 1 week geduurd.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195323043
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:59 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat is pertinent onwaar maar dit is toch wel een behoorlijk pakket stevige landelijke maatregelen dus uiteindelijk komen die andere belanghebbenden meer bedrogen uit dan als er tijdig was ingegrepen .
Als je niet begrijpt dat er aan meerdere touwtjes getrokken moet worden door het kabinet houdt het een beetje op.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195323073
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:00 schreef Elan het volgende:

[..]

Je had twee weken geleden ook maatregelen zoals gisteren afgekondigd regionaal kunnen toepassen.
Precies, wat jij graag had gezien. Ze hebben voor wat anders gekozen toen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195323075
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:03 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Als je niet begrijpt dat er aan meerdere touwtjes getrokken moet worden door het kabinet houdt het een beetje op.
kom eens een keer met goede feiten en onderbouwingen ipv je onderbuik :)
als erom gevraagd word blijft het altijd erg stil
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195323079
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:00 schreef Predator40 het volgende:

[..]

vertel ? wat is er regionaal gedaan dan ?
Nou ik geloof niet dat we dat van voor af aan weer hoeven te herhalen, ik dacht dat je hier zelf ook bent geweest de laatste tijd.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195323086
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:52 schreef Predator40 het volgende:

dan weet al al dat de fopmaatregelen en adviezen in nederland helemaal geen effect gaan hebben,
fijne feestdagen allemaal !
Het zal waarschijnlijk uit zichzelf afbuigen, dat is in maart ook gebeurd.

In Spanje is de toestand extreem, 30.000 besmettingen in 2 dgn, 20% van de tests komt positief terug (dus werkelijk aantal besmettingen ongeveer het tienvoudige), aantal IC opnames per dag daar rond de 20, al weken.
pi_195323088
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:04 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nou ik geloof niet dat we dat van voor af aan weer hoeven te herhalen, ik dacht dat je hier zelf ook bent geweest de laatste tijd.
kortom, je weet het zelf ook niet :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195323097
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:04 schreef Predator40 het volgende:

[..]

kom eens een keer met goede feiten en onderbouwingen ipv je onderbuik :)
als erom gevraagd word blijft het altijd erg stil
Volgens mij vroeg ik je een uurtje geleden nog naar onderbouwing toen je de onderbuik liet praten en bleef je stil, dus misschien moet je nu verstandig zwijgen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195323102
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:05 schreef Predator40 het volgende:

[..]

kortom, je weet het zelf ook niet :D
Ik dacht dat je niet meer zou reageren wegens verspilde moeite :).
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195323103
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:03 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Als je niet begrijpt dat er aan meerdere touwtjes getrokken moet worden door het kabinet houdt het een beetje op.
Ja en daar hadden ze maanden te tijd voor om iets concreets te bedenken om het leed beperkt te houden. En zie waar we nu weer staan. Reguliere zorg komt in geding. Check Economie krijgt wederom een enorme optater. Check. Neuzen staan niet dezelfde kan op. Check.
blablablabla
pi_195323104
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:05 schreef Za het volgende:

[..]

Het zal waarschijnlijk uit zichzelf afbuigen, dat is in maart ook gebeurd.

Dat ging niet uit zichzelf, dat kwam door drastische maatregelen tijdens de intelligente lockdown. Als de komende 3 weken geen resultaat gaan opleveren, gaan we daar gewoon naar terug (zo zei Rutte gisteren).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195323111
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:05 schreef Za het volgende:
In Spanje is de toestand extreem, 30.000 besmettingen in 2 dgn, 20% van de tests komt positief terug (dus werkelijk aantal besmettingen ongeveer het tienvoudige)
Bron?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195323114
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:05 schreef Za het volgende:

[..]

Het zal waarschijnlijk uit zichzelf afbuigen, dat is in maart ook gebeurd.

In Spanje is de toestand extreem, 30.000 besmettingen in 2 dgn, 20% van de tests komt positief terug (dus werkelijk aantal besmettingen ongeveer het tienvoudige), aantal IC opnames per dag daar rond de 20, al weken.
Heb je voor mij een bron van de IC cijfers in Spanje van de afgelopen weken? Ben daar dan wel nieuwsgierig naar eigenlijk.
pi_195323115
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:06 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja en daar hadden ze maanden te tijd voor om iets concreets te bedenken om het leed beperkt te houden. En zie waar we nu weer staan. Reguliere zorg komt in geding. Check Economie krijgt wederom een enorme optater. Check. Neuzen staan niet dezelfde kan op. Check.
Ja daar gaan we weer. Er is een plan. Dat is concreet. Het leed is nog beperkt. Er wordt ingegrepen. Alleen niet zoals jij wil.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195323122
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:05 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Volgens mij vroeg ik je een uurtje geleden nog naar onderbouwing toen je de onderbuik liet praten en bleef je stil, dus misschien moet je nu verstandig zwijgen.
De onderbouwing heb ik al minstens 5 keer gepost over de rol van aerosolen en je zal het vast beter weten dan 239 experts.....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  dinsdag 29 september 2020 @ 12:07:42 #204
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_195323128
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:25 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Logisch, wanneer het niet verplicht wordt vanuit de overheid of gemeente levert dit alleen maar vervelende situaties op.
Het rijksmuseum wel maar daar komt doorgaans niet het publiek wat scheldt of slaat of moeilijk doet.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_195323137
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:07 schreef Predator40 het volgende:

[..]

De onderbouwing heb ik al minstens 5 keer gepost over de rol van aerosolen en je zal het vast beter weten dan 239 experts.....
Daar ging het niet over. Goed opgelet weer.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195323138
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:02 schreef Tarado het volgende:

[..]

toch denk ik dat ze dan na 1 week het voor de rest ook hadden gedaan
Had het tenminste geprobeerd denk ik dan.
blablablabla
pi_195323165
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:08 schreef Elan het volgende:

[..]

Had het tenminste geprobeerd denk ik dan.
dat hebben ze ook volgens bepaalde users.....alleen wat er dan is gebeurd weten ze ook niet :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195323167
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:06 schreef Jor_Dii het volgende:

Dat ging niet uit zichzelf, dat kwam door drastische maatregelen tijdens de intelligente lockdown.
Onmogelijk, lockdown 23 maart:

pi_195323172
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:07 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja daar gaan we weer. Er is een plan. Dat is concreet. Het leed is nog beperkt. Er wordt ingegrepen. Alleen niet zoals jij wil.
Die schijnmaatregelen van het laatste rondje staat gelijk aan niets doen. Iedereen is het daar inmiddels wel over eens, je bent waarschijnlijk de enige in dit land die lijkt vast te houden aan de suggestie dat dat op enig moment nuttig was.
blablablabla
pi_195323183
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:09 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dat hebben ze ook volgens bepaalde users.....alleen wat er dan is gebeurd weten ze ook niet :D
Je legt nu weer in mijn mond dat ik er een waardeoordeel aan geef. Dat doe ik niet. Ik zeg alleen dat er regionaal maatregelen zijn genomen en dat is gewoon een feit. Maar die negeer je wel vaker.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195323185
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:56 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

De gemiddelde schijnt 5 dagen te zijn. Maximum lijkt op 14 dagen te zitten.

Over hoe lang het duurt voordat maatregelen effect zouden moeten laten zien heb ik geen harde cijfers. In het voorjaar leek dat vaak weken te duren.
Ik ben hier wel héél erg benieuwd naar trouwens. In hoeverre en per wanneer hebben maatregelen effect?
Volgens mij nog geen harde cijfers of onderzoeken over gezien.

Ik dénk dat maatregelen pas echt effect hebben na minstens een week of drie.
Natuurlijk is de incubatietijd eerder verstreken, maar ondertussen (met een R - ver - boven de 1) is het aantal besmette personen ook weer verder toegenomen ten opzichte van het moment dat de maatregelen in zijn gegaan, dus dat (exponentiële groei in de tussentijd) speelt ook nog een rol.
Maar wellicht kan een statisticus/wetenschapper als @DrParsifal hier meer over vertellen?

Ik heb er zelf niets over gelezen, of mijn geheugen laat me in de steek. Dit is echter wel een erg interessant en relevant vraagstuk, ook mede om gekozen beleid en genomen keuzes te rechtvaardigen en uit te leggen aan de bevolking.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_195323189
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:09 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dat hebben ze ook volgens bepaalde users.....alleen wat er dan is gebeurd weten ze ook niet :D
Volgens hem was het laatste rondje schrappen een hele concrete maatregel, dan houdt het wel op ja :D .
blablablabla
pi_195323203
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:10 schreef Elan het volgende:

[..]

Volgens hem was het laatste rondje schrappen een hele concrete maatregel, dan houdt het wel op ja :D .
als je dat maatregelen noemt..... _O-
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195323206
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:10 schreef Elan het volgende:

[..]

Die schijnmaatregelen van het laatste rondje staat gelijk aan niets doen. Iedereen is het daar inmiddels wel over eens, je bent waarschijnlijk de enige in dit land die lijkt vast te houden aan de suggestie dat dat op enig moment nuttig was.
Ja ook niet de eerste keer dat je je eigen mening als de waarheid af wil doen omdat het feit je niet aan staat.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 29 september 2020 @ 12:11:46 #215
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195323207
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:07 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja daar gaan we weer. Er is een plan. Dat is concreet. Het leed is nog beperkt. Er wordt ingegrepen. Alleen niet zoals jij wil.
Vind jij dan niet dat ze weer achter de feiten aan lopen? Falend testbeleid, falend BCO, falende app en verder vind ik dat maximum van 500 op de IC voor Covid ook wel wat weinig als bovengrens.
pi_195323208
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:09 schreef Za het volgende:

[..]

Onmogelijk, lockdown 23 maart:

[ afbeelding ]

Dus je beweert dat de daling NIETS te maken had met de strenge 'lockdown' die we toen hadden? Waardoor het openbare leven zowat stil kwam te liggen? Veel dicht was, geen kip op straat was, niemand in de trein zat en snelwegen leeg waren?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195323212
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:10 schreef Elan het volgende:

[..]

Volgens hem was het laatste rondje schrappen een hele concrete maatregel, dan houdt het wel op ja :D .
Niet dus, maar met lezen ben je nu ook gestopt blijkbaar.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195323218
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:09 schreef Za het volgende:

[..]

Onmogelijk, lockdown 23 maart:

[ afbeelding ]

Het land veranderde al veel eerder dan 23 maart, de beroemde speech van Rutte was op 16 maart. Ik woon zelf in Amsterdam en kan je vertellen dat die dagen de stad een spookstad leek, zo stil.

"Op 15 maart werd de grens van duizend vastgestelde COVID-19-doden overschreden. Op deze zondag werd om ongeveer half zes 's middags bekendgemaakt dat alle eet- en drinkgelegenheden (behalve die in hotels), sport- en fitnessclubs, sauna's, seksclubs en coffeeshops vanaf 18.00 uur die dag dienden te sluiten. En het kabinet besloot tevens om vanaf de volgende dag toch maar alle scholen en kinderdagverblijven te sluiten. Het ging daarbij om scholen in het basis- en voortgezet onderwijs en mbo. Kinderen van personen in wat "cruciale beroepen" genoemd werden, zoals die in de zorg, politie, openbaar vervoer en brandweer kregen wel les, zodat hun ouders of verzorgers aan het werk konden blijven. Iedereen werd opgeroepen om 1,5 meter afstand van elkaar te houden. De volgende dag werden enkele regels versoepeld. Zo mochten afhaalrestaurants wel open blijven, evenals coffeeshops, zolang men maar na het ophalen van de bestelling weer vertrok.[26] De regeling bij de coffeeshops werd ingevoerd om straathandel in softdrugs te voorkomen."

Het wordt lastig om niet op de man te spelen wanneer mensen als Za constant maar feiten en cijfers verkeerd blijft interpreteren voor eigen gewin.
pi_195323220
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:10 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Je legt nu weer in mijn mond dat ik er een waardeoordeel aan geef. Dat doe ik niet. Ik zeg alleen dat er regionaal maatregelen zijn genomen en dat is gewoon een feit. Maar die negeer je wel vaker.
Dat je nog steeds vast blijft houden aan dat riedeltje van je, zelfs Rutte heeft inmiddels toegegeven dat het eigenlijk nergens op sloeg.
blablablabla
pi_195323230
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:11 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja ook niet de eerste keer dat je je eigen mening als de waarheid af wil doen omdat het feit je niet aan staat.
hou eerst zelf even een spiegel voor, jij doet precies hetzelfde als iets je niet aanstaat, tevens ga je dan persoonlijk worden.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195323241
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

Vind jij dan niet dat ze weer achter de feiten aan lopen? Falend testbeleid, falend BCO, falende app en verder vind ik dat maximum van 500 op de IC voor Covid ook wel wat weinig als bovengrens.
Och ik ben het ook niet overal even mee eens en er zullen zeker fouten gemaakt zijn. Niet zo gek met deze idiote situatie. Overal maar op moeten kankeren vind ik te ver gaan. Denken dat je vanuit je luie stoel maar alles beter weet is beyond sneu.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195323247
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat je nog steeds vast blijft houden aan dat riedeltje van je, zelfs Rutte heeft inmiddels toegegeven dat het eigenlijk nergens op sloeg.
Oh? Show me :).
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195323252
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:14 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Oh? Show me :).
"Voortschrijdend inzicht"
blablablabla
pi_195323256
Er gaat gewoon een avondklok komen misschien haha

https://www.telegraaf.nl/(...)dklok-achter-de-hand
pi_195323259
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:13 schreef Predator40 het volgende:

[..]

hou eerst zelf even een spiegel voor, jij doet precies hetzelfde als iets je niet aanstaat, tevens ga je dan persoonlijk worden.
Jij bent degene die persoonlijk wordt hoor, doe geen moeite.
En verder blijf ik vasthouden aan een feit. Er waren maatregelen. Dat jij dat geen maatregelen vindt is wat anders.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195323271
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:14 schreef Elan het volgende:

[..]

"Voortschrijdend inzicht"
Als ik moet uit gaan leggen dat 'voortschrijdend inzicht' niet 'we hebben het niet goed gedaan' betekent dan daalt het niveau wel naar zeer bedenkelijk.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195323278
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:10 schreef Salina het volgende:

[..]

Ik ben hier wel héél erg benieuwd naar trouwens. In hoeverre en per wanneer hebben maatregelen effect?
Volgens mij nog geen harde cijfers of onderzoeken over gezien.

Ik dénk dat maatregelen pas echt effect hebben na minstens een week of drie.
Natuurlijk is de incubatietijd eerder verstreken, maar ondertussen (met een R - ver - boven de 1) is het aantal besmette personen ook weer verder toegenomen ten opzichte van het moment dat de maatregelen in zijn gegaan, dus dat (exponentiële groei in de tussentijd) speelt ook nog een rol.
Maar wellicht kan een statisticus/wetenschapper als @:DrParsifal hier meer over vertellen?

Ik heb er zelf niets over gelezen, of mijn geheugen laat me in de steek. Dit is echter wel een erg interessant en relevant vraagstuk, ook mede om gekozen beleid en genomen keuzes te rechtvaardigen en uit te leggen aan de bevolking.
Iemand :) heeft hier iets over getweet
Adam Kucharski's twitter feed is goed om te volgen trouwens.
pi_195323280
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:16 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Jij bent degene die persoonlijk wordt hoor, doe geen moeite.
En verder blijf ik vasthouden aan een feit. Er waren maatregelen. Dat jij dat geen maatregelen vindt is wat anders.
ok man ^O^
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195323302
De winkels/instellingen die nu geen mondkapjes verplichten vallen allemaal terug op het (terechte) argument: we willen geen discussie en ons personeel behoeden voor agressie.

Ik ben heel benieuwd in hoeverre de overheid dit ter harte neemt en wellicht toch gaat kijken naar het wettelijk doordrukken van de mondkapjesplicht.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 29 september 2020 @ 12:19:26 #230
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195323316
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:13 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Och ik ben het ook niet overal even mee eens en er zullen zeker fouten gemaakt zijn. Niet zo gek met deze idiote situatie. Overal maar op moeten kankeren vind ik te ver gaan. Denken dat je vanuit je luie stoel maar alles beter weet is beyond sneu.
vanuit je luie stoel is het altijd makkelijker maar ik had wel verwacht van onze regering dat ze wat meer zouden doorpakken, dit is wat ik noem brandblusmanagement
pi_195323322
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:16 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Als ik moet uit gaan leggen dat 'voortschrijdend inzicht' niet 'we hebben het niet goed gedaan' betekent dan daalt het niveau wel naar zeer bedenkelijk.
Daar komt het in dit geval wel gewoon op neer. Je kunt dat laatste rondje schrappen geen maatregel blijven noemen, laat staan ingrijpen. Het was lachwekkend en disproportioneel, daar was iedereen het over eens toen het werd aangekondigd en heeft (logischerwijs) ook 0 effect opgeleverd. Het zou je sieren als je dat in elk geval gewoon erkende :)
blablablabla
pi_195323323
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:18 schreef Jor_Dii het volgende:
De winkels/instellingen die nu geen mondkapjes verplichten vallen allemaal terug op het (terechte) argument: we willen geen discussie en ons personeel behoeden voor agressie.

Ik ben heel benieuwd in hoeverre de overheid dit ter harte neemt en wellicht toch gaat kijken naar het wettelijk doordrukken van de mondkapjesplicht.
waar is die coronawet gebleven ?
die vrijblijvende adviezen gaan toch niet werken zo
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  dinsdag 29 september 2020 @ 12:20:42 #233
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195323334
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:19 schreef Predator40 het volgende:

[..]

waar is die coronawet gebleven ?
die vrijblijvende adviezen gaan toch niet werken zo
Hugo werkt eraan, maar vandaag is hij nog druk met de app.
pi_195323337
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:19 schreef Tarado het volgende:

[..]

vanuit je luie stoel is het altijd makkelijker maar ik had wel verwacht van onze regering dat ze wat meer zouden doorpakken, dit is wat ik noem brandblusmanagement
Vanuit de oppositie had ik ook meer verwacht zo'n Asscher die nooit de daad bij het woord voegt.
blablablabla
pi_195323341
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:05 schreef Landgeld het volgende:
Het blijft een schande dat een groot deel van de economie willens en wetens stuk wordt gemaakt om een paar levens te verlengen. En het feit dat de incompetentie van de beleidsmakers afstraalt is ook al geen aanbeveling.
Het blijft een schande dat de meeste regeringen zo laat reageerden en als doel stelden om het aantal besmettingen "beheersbaar" te houden, ipv ze maximaal terug te dringen, omdat ze de economische schade wilden beperken.

Als ze meteen alle middelen hadden gezet om de verspreiding te stoppen, met grondige contact tracing en verplichte quarantaines, ipv zich druk te maken over privacy en vrijheden, dan zou de economische schade veel minder geweest zijn. Iedereen die exponentiële groei begrijpt had dat kunnen voorspellen: als je sneller en krachtiger ingrijpt en het aantal besmettingen lager houdt lijdt je minder schade en moet je uiteindelijk minder middelen inzetten.

Kijk naar Zuid Korea: daar hebben ze meteen ingegrepen met massale (en verplichte) tests en quarantaines, en een app voor contact tracing. Augustus:
quote:
While OECD countries are, on average, seeing a GDP contraction of 7.6%, forecasts for South Korea have been revised at only -0.8%.
https://www.weforum.org/a(...)t-pandemic-response/

Ze hebben in Augustus een tweede piek gehad, maar nu zitten ze op 98 besmettingen per dag (14-dagen gemiddelde).
Zuid Korea is in recessie, maar dat is vooral omdat andere landen de pandemie zo slecht aangepakt hebben waardoor de Koreaanse export gekelderd is.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_195323343
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:46 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Kun je hiervoor misschien enige vorm van onderbouwing geven of is het ook hier de onderbuik?
Kijk en proef de sfeer om je heen
Niet zo heel moeilijk om dat te zien
  Moderator dinsdag 29 september 2020 @ 12:21:56 #237
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195323348
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:18 schreef Jor_Dii het volgende:
De winkels/instellingen die nu geen mondkapjes verplichten vallen allemaal terug op het (terechte) argument: we willen geen discussie en ons personeel behoeden voor agressie.

Ik ben heel benieuwd in hoeverre de overheid dit ter harte neemt en wellicht toch gaat kijken naar het wettelijk doordrukken van de mondkapjesplicht.
Ik denk dat het voor ze dat doen belangrijk is dat ze op één lijn zitten. Individuele leden van het OMT ducttape op de neus plakken en dan communiceren wat ze vinden dat er gedaan moet worden. Je ziet het nu alweer gebeuren.

Los van of ze 't wel of niet verplichten, er is een gigantisch tekort aan handhaving, dus moet je op het sentiment van mensen inspelen. Ook al verplichten ze 't, als mensen zeggen: Van Dissel vindt 't onzin, dus waarom zou ik? Ga je alleen maar krijgen ze dat 'm voor de sier op hun kin hangen.

De mensen die nu willen kunnen er prima nu al één dragen, ik zie ze de laatste tijd ook steeds meer om me heen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195323354
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:19 schreef Elan het volgende:

[..]

Daarom komt het in dit geval wel gewoon op neer. Je kunt dat laatste rondje schrappen geen maatregel blijven noemen, laat staan ingrijpen. Het was lachwekkend en disproportioneel, daar was iedereen het over eens toen het werd aangekondigd en heeft (logischerwijs) ook 0 effect opgeleverd. Het zou je sieren als je dat in elk geval gewoon erkende :)
Ik heb er nooit een waardeoordeel over gegeven dus ik geloof niet dat ik dat hoef te erkennen. Maar dat jij de maatregelen lachwekkend en disproportioneel vindt doet gewoon 0 af van het feit dat er maatregelen waren.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195323375
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:21 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Kijk en proef de sfeer om je heen
Niet zo heel moeilijk om dat te zien
Gister nog even in de horeca geweest in een regio waar feitelijk niets aan de hand is. Iedereen die ik sprak vindt het kut dat er nieuwe maatregelen komen, maar gaf ook aan zich wel (meer) aan de regels te gaan houden. Welke sfeer proef jij?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195323376
Ik denk dat ik vanaf vandaag met een mondkapje naar buiten ga.

Goed voorbeeld doet volgen en als een influencer als ik het doe, voorzie ik binnen twee weken heel Twenterand met een kapje op.
pi_195323396
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:19 schreef Predator40 het volgende:

[..]

waar is die coronawet gebleven ?
die vrijblijvende adviezen gaan toch niet werken zo
Die ligt in de ijskast omdat de regering geen meerderheid meer heeft en de oppositie al druk bezig is met de verkiezingen. Die komt er nooit doorheen op dit moment.
pi_195323407
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:25 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Die ligt in de ijskast omdat de regering geen meerderheid meer heeft en de oppositie al druk bezig is met de verkiezingen. Die komt er nooit doorheen op dit moment.
Geldt dit ook voor de app?
Definitely not CIA
pi_195323411
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:22 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik heb er nooit een waardeoordeel over gegeven dus ik geloof niet dat ik dat hoef te erkennen. Maar dat jij de maatregelen lachwekkend en disproportioneel vindt doet gewoon 0 af van het feit dat er maatregelen waren.
Waar ik moeite mee heb is jouw stelling: Er is toch ingegrepen, alleen niet hoe jij wil. Alsof het laatste uurtje schrappen passend ingrijpen was op dat moment met zulke aantallen qua besmettingen. Als onderdeel van een pakket kun je nog zeggen nou vooruit, maar verder is er letterlijk niets gedaan om het virus in te dammen. En nu dus weer landelijke maatregelen. Je verwacht het niet!

Snap je echt niet dat mensen daar ietwat verbolgen over zijn over die enorme passiviteit, of loop je gewoon te trollen?
blablablabla
pi_195323417
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:21 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Kijk en proef de sfeer om je heen
Niet zo heel moeilijk om dat te zien
In jouw bubbel misschien. Bij mij hebben de meesten begrip.
pi_195323419
AD:

quote:
Bij Golfclub Driene in Hengelo is bij een aantal leden corona vastgesteld. Daarom is het clubhuis gesloten en wordt al het horecapersoneel op de ziekte getest. Bron van de besmetting zijn mensen die wisten dat ze mogelijk besmet waren, maar toch zijn gaan golfen.

Jacqueline Bijkerk, die samen met haar man het clubhuis van Driene beheert, is verontwaardigd over de laksheid van leden: „Ik snap niet dat als je weet dat je partner of jezelf, mogelijk besmet is met corona, dat je dan toch gezellig naar het clubhuis komt. Ik vind het te erg voor woorden.”
:')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_195323429
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:26 schreef capricia het volgende:

[..]

Geldt dit ook voor de app?
De problemen van de app zijn van technische aard alsmede het gebrek aan testcapaciteit.
pi_195323433
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:26 schreef TheVulture het volgende:
AD:
[..]

:')
"Wisten dat ze mogelijk besmet zijn."
Wat is deze helderziende.
  dinsdag 29 september 2020 @ 12:27:42 #248
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195323436
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:21 schreef crystal_meth het volgende:
met grondige contact tracing en verplichte quarantaines, ipv zich druk te maken over privacy en vrijheden,
Ik vraag me af in hoeverre welke mogelijkheden dan hadden gekund, welke ook echt toepasbaar, wettelijk toegestaan zijn EN ook te handhaven valt.
Verplichte quarantaines, leuk idee, maar hoe doe je controle, wie gaat dat doen, in hoeverre kan je dat verplichten wettelijk gezien + de handhaving ervan.
(ik heb zelf geen idee, ben wel benieuwd)
pi_195323449
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:26 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

In jouw bubbel misschien. Bij mij hebben de meesten begrip.
In jouw bubbel misschien. Bij mij hebben de meesten minder begrip.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_195323450
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:26 schreef TheVulture het volgende:
AD:
[..]

:')
Die mensen mogen wat mij betreft voor de rechter hun verhaal uitleggen.
Definitely not CIA
pi_195323454
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:27 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik vraag me af in hoeverre welke mogelijkheden dan hadden gekund, welke ook echt toepasbaar, wettelijk toegestaan zijn EN ook te handhaven valt.
Verplichte quarantaines, leuk idee, maar hoe doe je controle, wie gaat dat doen, in hoeverre kan je dat verplichten wettelijk gezien + de handhaving ervan.
(ik heb zelf geen idee, ben wel benieuwd)
Wettelijke gezien kan dit allemaal op grond van de Wet publieke gezondheid. De handhaving is het wel een probleem.
pi_195323455
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:27 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

"Wisten dat ze mogelijk besmet zijn."
Wat is deze helderziende.
Waarschijnlijk al klachten en in afwachting van de uitslag toch maar even dat rondje gaan golfen. Want ja, dat is echt een primaire levensbehoefte :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_195323468
Zien jullie nog iets gebeuren met de scholen? Her en der lees je via dataverzamelaars of nieuwsberichten toch ook dat het aantal besmettingen op scholen (in steden) sterk toeneemt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 29 september 2020 @ 12:30:06 #254
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195323475
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:20 schreef Elan het volgende:

[..]

Vanuit de oppositie had ik ook meer verwacht zo'n Asscher die nooit de daad bij het woord voegt.
ook Martin van Rijn en Feike Sijbesma te snel weg laten gaan denk ik, dat geeft toch de indruk dat ze zelf ook dachten dat het wel onder controle was.
pi_195323477
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:05 schreef Landgeld het volgende:
Het blijft een schande dat een groot deel van de economie willens en wetens stuk wordt gemaakt om een paar levens te verlengen. En het feit dat de incompetentie van de beleidsmakers afstraalt is ook al geen aanbeveling.
Het blijft een schande dat nog steeds mensen denken dat we dit doen om levens te verlengen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195323480
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Zien jullie nog iets gebeuren met de scholen? Her en der lees je via dataverzamelaars of nieuwsberichten toch ook dat het aantal besmettingen op scholen (in steden) sterk toeneemt.
Basisscholen zie ik hoe dan ook openblijven.
pi_195323481
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:24 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Gister nog even in de horeca geweest in een regio waar feitelijk niets aan de hand is. Iedereen die ik sprak vindt het kut dat er nieuwe maatregelen komen, maar gaf ook aan zich wel (meer) aan de regels te gaan houden. Welke sfeer proef jij?
Negatieve
pi_195323483
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Zien jullie nog iets gebeuren met de scholen? Her en der lees je via dataverzamelaars of nieuwsberichten toch ook dat het aantal besmettingen op scholen (in steden) sterk toeneemt.
Pas als echt laatste maatregel verwacht ik.
pi_195323487
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:26 schreef Elan het volgende:

[..]

Waar ik moeite mee heb is jouw stelling: Er is toch ingegrepen, alleen niet hoe jij wil. Alsof het laatste uurtje schrappen passend ingrijpen was op dat moment met zulke aantallen qua besmettingen. Als onderdeel van een pakket kun je nog zeggen nou vooruit, maar verder is er letterlijk niets gedaan om het virus in te dammen. En nu dus weer landelijke maatregelen. Je verwacht het niet!

Snap je echt niet dat mensen daar ietwat verbolgen over zijn over die enorme passiviteit, of loop je gewoon te trollen?
Ik weet niet of dat op dat moment passend ingrijpen was. Ik heb niet alle informatie die de beleidsbepalers op dat moment hadden. Er is wel altijd gezegd dat de eerste stappen regionaal zouden zijn en dat is gewoon gebeurd. Dan kun je daar van alles van vinden, maar het is gewoon gebeurd. Feit. Dat jij vervolgens omdat je het niet met de inhoud van die maatregelen eens bent weg zet als 'dat zijn geen maatregelen', daar heb ik dan weer wat moeite mee. Dan verdraai je een feit naar een mening omdat je het niet eens bent.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 29 september 2020 @ 12:30:56 #260
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195323491
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:27 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik vraag me af in hoeverre welke mogelijkheden dan hadden gekund, welke ook echt toepasbaar, wettelijk toegestaan zijn EN ook te handhaven valt.
Verplichte quarantaines, leuk idee, maar hoe doe je controle, wie gaat dat doen, in hoeverre kan je dat verplichten wettelijk gezien + de handhaving ervan.
(ik heb zelf geen idee, ben wel benieuwd)
Er is gewoon geen capaciteit om dat allemaal te handhaven, dat is een illusie.

Maar als de meesten gewoon wel uit zichzelf in quarantaine gaan (zeg 8 of 9 van de 10) dan is het ook niet nodig om allemaal mankracht te verspillen aan de weigeraars.
  dinsdag 29 september 2020 @ 12:31:53 #261
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195323510
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:28 schreef Jaeger85 het volgende:
Wettelijke gezien kan dit allemaal op grond van de Wet publieke gezondheid. De handhaving is het wel een probleem.
Aah ja, handhaving zie ik ook wel als 1 van de grootste problemen.
Bedoel nu dreigen ze evt met sluiting van het pand als er getraceerd kan worden naar besmetting op kantoor. Dan heb je nog BCO gedaan.

Bij een lockdown/nachtslot kan je natuurlijk wel goed handhaven, gewoon iedereen op straat aanhouden
pi_195323523
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Zien jullie nog iets gebeuren met de scholen? Her en der lees je via dataverzamelaars of nieuwsberichten toch ook dat het aantal besmettingen op scholen (in steden) sterk toeneemt.
Ik geloof niet meer in een totale landelijke sluiting van scholen, dat zorgt ook weer voor problemen met het thuiswerken en een verdere aanslag op de economie.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 29 september 2020 @ 12:33:21 #263
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195323543
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:30 schreef WheeledWarrior het volgende:

Er is gewoon geen capaciteit om dat allemaal te handhaven, dat is een illusie.

Maar als de meesten gewoon wel uit zichzelf in quarantaine gaan (zeg 8 of 9 van de 10) dan is het ook niet nodig om allemaal mankracht te verspillen aan de weigeraars.
Maar nu doet men dat al te weinig hoor ik regelmatig. Het zelfstandig dingen doen.
Of het nu afstand houden is, mondkapje, in quarantaine gaan. Dusja. Het blijkt gewoon veelal dat men gewoon te laks ermee is.
Ja lang niet iedereen, zelfs misschien maar een kleine groep, maar blijkbaar wel groot genoeg om shit te laten spelen.
pi_195323545
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:19 schreef Tarado het volgende:

[..]

vanuit je luie stoel is het altijd makkelijker maar ik had wel verwacht van onze regering dat ze wat meer zouden doorpakken, dit is wat ik noem brandblusmanagement
Tja doorpakken. Als je echt had willen doorpakken had je die hele intelligente lockdown een jaar laten duren, ik durf met zekerheid te zeggen dat dat hele virus weg was geweest. Maar iedereen begrijpt wel dat dat niet kan. Omdat er dus veel meer bij komt kijken.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195323562
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:30 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat op dat moment passend ingrijpen was.
Ongeveer iedereen inclusief alle deskundigen, de hele oppositie, mensen uit het vakgebied die aan het woord kwamen in de media waren het er eigenlijk wel eenduidig over eens dat het nergens op sloeg. Kwestie van je wat beter inlezen in de materie dus.
blablablabla
pi_195323563
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:30 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Negatieve
Waarom? Wat vinden die mensen? Beetje meer uitleg mag, dan lijkt het in ieder geval al niet meer je onderbuik.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator dinsdag 29 september 2020 @ 12:34:43 #267
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195323570
twitter


Vragen: hoe zit het met de bevolkingsdichtheid in nederland? , Volgensmij waren duitslands regels minder strickt dan in nederland, was dat zo?, Hoeveel wordt er in duitsland gestest? Zijn er andere aanwijsbare redenen.

Ik ben wel eens benieuwd naar de hoeveelheid covid-19 per bevolkingsdichtheid voor de hele wereld. En dan het liefst in een relatief fijnmazig raster. (die data zal er wel niet zijn).


En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 29 september 2020 @ 12:34:57 #268
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195323573
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:28 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Waarschijnlijk al klachten en in afwachting van de uitslag toch maar even dat rondje gaan golfen. Want ja, dat is echt een primaire levensbehoefte :Y
dat golfen had nog gekund maar dat roseetje na afloop niet
pi_195323592
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Ongeveer iedereen inclusief alle deskundigen, de hele oppositie, mensen uit het vakgebied die aan het woord kwamen in de media waren het er eigenlijk wel eenduidig over eens dat het nergens op sloeg. Kwestie van je wat beter inlezen in de materie dus.
Fijn dat je de zin daarachter weg hebt gelaten Thierry.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195323601
Help de hele economie maar om zeep hebben we zo veel meer doden
pi_195323622
Help de hele economie maar om zeep hebben we zo veel meer doden
quote:
88s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:34 schreef Bosbeetle het volgende:
[ twitter ]

Vragen: hoe zit het met de bevolkingsdichtheid in nederland? , Volgensmij waren duitslands regels minder strickt dan in nederland, was dat zo?, Hoeveel wordt er in duitsland gestest? Zijn er andere aanwijsbare redenen.

Ik ben wel eens benieuwd naar de hoeveelheid covid-19 per bevolkingsdichtheid voor de hele wereld. En dan het liefst in een relatief fijnmazig raster. (die data zal er wel niet zijn).
Die zaten allemaal hier op het strand
pi_195323627
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:30 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Negatieve
Heel veel sceptische reacties en mensen die proberen zoveel mogelijk regels te omzeilen inderdaad. Bijvoorbeeld om toch nog te kunnen werken op kantoor, zich vooral druk maken over hun vakantie, niet van plan zijn mondkapjes op te zetten, Coronamoe zijn, en ga zo maar door.
blablablabla
  dinsdag 29 september 2020 @ 12:37:22 #273
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195323634
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:30 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Basisscholen zie ik hoe dan ook openblijven.
VO ook. Als je ze nu sluit dan kunnen ze eigenlijk maanden niet open, of af en toe een paar weken. Onverantwoord.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 29 september 2020 @ 12:37:51 #274
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195323644
quote:
88s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:05 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Als je dat advies leest is het toch vrijwel precies wat de regering heeft gedaan.
[..]

Ja, omdat ze wederom achter de feiten aanlopen (te laat ingrijpen) hebben we nu een tweede keer een intelligente lockdown terwijl dat totaal niet had gehoeven. Kijk naar Duitsland
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195323647
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:34 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Waarom? Wat vinden die mensen? Beetje meer uitleg mag, dan lijkt het in ieder geval al niet meer je onderbuik.
Dus? Krijg ik straf?
  dinsdag 29 september 2020 @ 12:38:13 #276
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195323650
Exemplarisch grote verschillen tussen Nederland enerzijds en Duitsland anderzijds.

Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195323654
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:35 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Fijn dat je de zin daarachter weg hebt gelaten Thierry.
Omdat dat stuk (wederom) totaal irrelevant en op de persoon was.
blablablabla
pi_195323660
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:38 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Dus? Krijg ik straf?
Oh je komt alleen om te trollen. Nevermind :).
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195323676
Technische briefing van Van Dissel is trouwens om 12:30 begonnen:
https://nos.nl/uitzendingen/
pi_195323679
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:38 schreef Gretzl het volgende:
Exemplarisch grote verschillen tussen Nederland enerzijds en Duitsland anderzijds.

[ afbeelding ]
De tering. Duitsland _O_
pi_195323689
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

De tering. Duitsland _O_
Tja.. :{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195323692
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:38 schreef Gretzl het volgende:
Exemplarisch grote verschillen tussen Nederland enerzijds en Duitsland anderzijds.

[ afbeelding ]
Het verschil tussen testen en BCO wel op orde hebben, en het tegenovergestelde.
pi_195323715
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

De tering. Duitsland _O_
Italië doet het momenteel net zo goed.
pi_195323716
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:39 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Het verschil tussen testen en BCO wel op orde hebben, en het tegenovergestelde.
En een verplichte quarantaine in plaats van het vrijblijvende gedoe van hier.
blablablabla
pi_195323718
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:38 schreef Elan het volgende:

[..]

Omdat dat stuk (wederom) totaal irrelevant en op de persoon was.
Wat is er op de persoon en irrelevant aan de zin 'Ik heb niet alle informatie die de beleidsbepalers op dat moment hadden.'?

Overigens: die hele post is niet op de man. Laat dat lekker achterwege man, nergens voor nodig.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195323730
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:41 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wat is er op de persoon en irrelevant aan 'Ik heb niet alle informatie die de beleidsbepalers op dat moment hadden.'?
Wat is deze 'discussie' tussen jullie toch ontzettend vermoeiend.
pi_195323757
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:37 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ja, omdat ze wederom achter de feiten aanlopen (te laat ingrijpen) hebben we nu een tweede keer een intelligente lockdown terwijl dat totaal niet had gehoeven. Kijk naar Duitsland
Kijk jij wel eens buiten de Red Team-bubbel en wat is dan jouw oordeel van hoe dit soort maatregelen momenteel vallen bij het volk en hoe dit een maand geleden zou zijn?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195323761
https://ourworldindata.or(...)n=true&time=earliest..latest&country=NLD~BEL®ion=World&casesMetric=true&interval=smoothed&aligned=true&smoothing=7&pickerMetric=location&pickerSort=asc

Verschil tussen Nederland en België begint duidelijk zichtbaar te worden.
  Moderator dinsdag 29 september 2020 @ 12:45:24 #289
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195323793
twitter

Populist Sjerry natuurlijk ook aanwezig nu veel mensen potentiële stemmers financieel in de put zitten
pi_195323794
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:12 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Het land veranderde al veel eerder dan 23 maart, de beroemde speech van Rutte was op 16 maart. Ik woon zelf in Amsterdam en kan je vertellen dat die dagen de stad een spookstad leek, zo stil.

"Op 15 maart werd de grens van duizend vastgestelde COVID-19-doden overschreden. Op deze zondag werd om ongeveer half zes 's middags bekendgemaakt dat alle eet- en drinkgelegenheden (behalve die in hotels), sport- en fitnessclubs, sauna's, seksclubs en coffeeshops vanaf 18.00 uur die dag dienden te sluiten. En het kabinet besloot tevens om vanaf de volgende dag toch maar alle scholen en kinderdagverblijven te sluiten. Het ging daarbij om scholen in het basis- en voortgezet onderwijs en mbo. Kinderen van personen in wat "cruciale beroepen" genoemd werden, zoals die in de zorg, politie, openbaar vervoer en brandweer kregen wel les, zodat hun ouders of verzorgers aan het werk konden blijven. Iedereen werd opgeroepen om 1,5 meter afstand van elkaar te houden. De volgende dag werden enkele regels versoepeld. Zo mochten afhaalrestaurants wel open blijven, evenals coffeeshops, zolang men maar na het ophalen van de bestelling weer vertrok.[26] De regeling bij de coffeeshops werd ingevoerd om straathandel in softdrugs te voorkomen."

Het wordt lastig om niet op de man te spelen wanneer mensen als Za constant maar feiten en cijfers verkeerd blijft interpreteren voor eigen gewin.
Deze user goochelt heel erg vaak met cijfers, erg vervelend inderdaad, maakt discussie bijna onmogelijk.
pi_195323795
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:38 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Oh je komt alleen om te trollen. Nevermind :).
Aah fijn geen straf
pi_195323818
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:45 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Populist Sjerry natuurlijk ook aanwezig nu veel mensen potentiële stemmers financieel in de put zitten
Viruswappie Sjerry in da haus!
  dinsdag 29 september 2020 @ 12:46:53 #293
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195323819
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:52 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dan weet al al dat de fopmaatregelen en adviezen in nederland helemaal geen effect gaan hebben,
fijne feestdagen allemaal !
De onderbouwing onderbreekt andermaal. Echt, waarom toch zoveel desinformatie verspreiden?
  dinsdag 29 september 2020 @ 12:48:10 #294
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195323850
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 03:06 schreef Libris het volgende:
Updateje uit Singapore. Hoe covid hier gemanaged wordt

Iedereen ouder dan 6 jaar (was 2 jaar, net veranderd) moet een face mask dragen (herbruikbare worden gratis via een automaat gegeven (https://stayprepared.sg/staymasked/). Binnen, buiten, enige uitzondering is als je aan het eten bent, rookt, of aan het sporten bent. Als je met de activiteit klaar bent, dan weer mask op.

Restaurants, bioscopen, etc zijn open (wel iets eerder dicht denk ik) en groepen van max 5 mensen (inclusief kinderen, babies, etc. dus groot gezien 2 tafels en geen geloop tussen de tafels).

Veel mensen werken nog van huis (ik werk sinds begin Maart thuis), maar uitzonderingen zijn mogelijk en waarschijnlijk gaan we Team A/B over een paar weken (een week team A naar werk, B werkt thuis, en andersom).

Er wordt veel getest. Je bent verkouden, keelpijn of koorts, standaard getest bij de huisarts, uitslag de volgende dag. Mensen die in vitale industrie werken (constructie, voeding, etc) worden elke 2 weken standaard getest.

Probleem in Singapore zijn de ziektegevallen onder buitenlandse arbeiders geweest, ze leven dicht op elkaar in dorms en qua hygiene niet al te goed. Aantal cases in de laatste twee weken is amper boven de 30 per dag geweest. Aantal cases in de samenleving (buitenlandse arbeiders dus niet meegeteld) zit al twee weken onder 1 gemiddeld per dag (https://covidsitrep.moh.gov.sg/).

In totaal zijn er 27 mensen overleden aan covid in Singapore, op het moment 36 mensen in het ziekenhuis (iedere case ouder dan 45 wordt opgemomen) en niemand op de ICU. Het overgrote deel van de positieve testen zijn voor mensen die asymptotisch zijn, en die worden door contactonderzoek en regelmatig testen gevonden.

Regels worden in het algeeemn streng negeleefd en overtreders die in het begin geen masker droegen hebben zware boetes moeten betalen en sommigen zijn zelfs het land uitgezet (aantal expats en buitenlandse werkers).

Nederland is te soft en te versnipperd. Met een 'streng advies om in grote steden een mask te dragen als 1.5 meter niet gegarandeerd kan worden' is veel te vrijblijvend. We 'gaan nat' als we naar de rechter stappen (Halsema)... Veel succes daar, het gaat nog lang duren.
Goed verhaal en thx4update. Met cijfers heb ik moeite omdat die imo onvergelijkbaar zijn omdat de onderliggende criteria flink kunnen verschillen.

Het maskerverhaal staat niet op zichzelf. Maskers bovenop bestaande maatregelen hebben een beperkte tot meer invloed met minder regels. Aziatische contreien hebben ook een wat ander beginsel qua zeefbepaling mbt omgang en (stoïcijns ? rigide ?) opvolging wat hier ondenkbaar zou zijn als levensstijl.

Beter is maskers als bewuste optie laten voor mensen die dat fijn vinden, ook als signaal dat die mensen graag de ruimte willen (als dat mogelijk is).
Ik kan mij voorstellen dat wanneer iemand voorstander is van een samenleving waar alles is vervat in regels, Singapore op een (wel erg duur) walhalla lijkt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 29 september 2020 @ 12:49:20 #295
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195323867
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:43 schreef Jaeger85 het volgende:
https://ourworldindata.or(...)n=true&time=earliest..latest&country=NLD~BEL®ion=World&casesMetric=true&interval=smoothed&aligned=true&smoothing=7&pickerMetric=location&pickerSort=asc

Verschil tussen Nederland en België begint duidelijk zichtbaar te worden.
Het komische is natuurlijk dat België de mondkapjesregels net versoepeld heeft. Overigens heeft België verhoudingsgewijs nog wel meer mensen in het ziekenhuis nav corona (vandaag 700)
pi_195323899
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:45 schreef wpor het volgende:

[..]

Deze user goochelt heel erg vaak met cijfers, erg vervelend inderdaad, maakt discussie bijna onmogelijk.
Zijn laatste topic snap ik ook voor geen meter
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195323931
Gister 08:58 getest maar nog geen uitslag
pi_195323960
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:52 schreef Faerlina91 het volgende:
Gister 08:58 getest maar nog geen uitslag
Ik gisteren om 14.25 en ook nog niets gehoord.
pi_195323969
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:52 schreef Faerlina91 het volgende:
Gister 08:58 getest maar nog geen uitslag
De mensen die ik ken en die de afgelopen twee weken getest zijn, moesten iets langer dan 48 uur op de uitslag wachten.
Tap tap tap
pi_195323987
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:39 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Het verschil tussen testen en BCO wel op orde hebben, en het tegenovergestelde.
En het feit dat Duitsers veel gedisciplineerder zijn in hun gedrag dan Nederlanders, die vooral niet teveel betutteld willen worden en zelf wel menen te bepalen wat goed voor ze is. Dat is in veel gevallen heerlijk, maar bij een pandemie niet zo handig.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 29 september 2020 @ 12:57:16 #301
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195323999
Close to locktober
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')