Zonder 1,5 meter ook nog.quote:Op dinsdag 29 september 2020 10:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zelfs in de trein heeft een doorgeschoten mondkapjesfundamentalist al iemand mishandeld omdat deze persoon even wat dronk.![]()
https://www.omroepbrabant(...)apje-voor-de-rechter
Waarom zou dat irritatie opleveren? Wat boeit het persoon A nou of persoon B een mondkapje draagt?quote:Op dinsdag 29 september 2020 10:11 schreef Simmertje het volgende:
Wel benieuwd hoe mensen elkaar gaan aankijken in de winkels hier in Amsterdam, ene helft zal een mondkapje gaan dragen en de ander niet. Kan mij voorstellen dat dit de nodige irritatie gaat opleveren.
Misschien een grotere druk op de normale ziekenhuisbedden en minder op de IC? Zou inderdaad positief zijn, al heeft dat natuurlijk ook een limiet.quote:Op dinsdag 29 september 2020 10:25 schreef Elan het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)inder-ziek~a7a9ad30/
Werd gisteren ook bij Jinek bevestigd en lijkt te kloppen met het beeld van IC's in andere landen, @:Za heeft regelmatig een draadje gepost over Frankrijk waar ondanks de gigantische aantallen besmettingen toch relatief weinig druk kwam op de IC's.
Indien dit beeld hier ook te zien zal zijn heb ik een positief gevoel over 3 weken
Dat denk ik ergens ook niet, maar aan de andere kant lijkt de druk zich nu niet zo zeer op de IC's maar op de verpleegafdelingen te concentreren, dat moet je ook niet willen met het oog op reguliere zorg die door moet gaan...quote:Op dinsdag 29 september 2020 10:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zo erg als in maart zal het ook niet meer worden.
Meestal zijn het juist de josties zonder mondkapje door doorslaan als ze er op worden aangesproken.quote:Op dinsdag 29 september 2020 10:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zelfs in de trein heeft een doorgeschoten mondkapjesfundamentalist al iemand mishandeld omdat deze persoon even wat dronk.![]()
Reguliere afdelingen liggen mensen doorgaans toch veel korter? In die zin kan je als de maatregelen effectief blijken relatief snel weer versoepelen. In maart was de gemiddelde ligduur op IC's nog 22 dagen en nu gemiddeld 8, reguliere ziekenhuisopnames zijn ook gehalveerd.quote:Op dinsdag 29 september 2020 10:28 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Misschien een grotere druk op de normale ziekenhuisbedden en minder op de IC? Zou inderdaad positief zijn, al heeft dat natuurlijk ook een limiet.
Late quote maar goed.quote:Op maandag 28 september 2020 21:43 schreef capricia het volgende:
[..]
De pandemie is nog maar net begonnen.
Ik heb dit vaker geschreven. Maar dit is het, dit is onze realiteit. Hoe sneller je je aan kunt passen, hoe beter het voor je is.
Ik ben in maart een aantal weken met een compleet onreeel gevoel wakker geworden. Dat dit echt is. Een soort rouw, en ongeloof. De wereld was compleet veranderd.
En daarna was het over. Voor mij. Geen echte moeite meer mee.
Maar goed. Ik leef in een gezin. Met een kind van 8.
Als je alleen leeft, kan ik me voorstellen dat het heel anders kan voelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Twiddel
En dan? Denk jij nou echt dat er geen 3e 4e 5e 6e golf komt? Dit gaat nog jaren duren ook met een streng beleid.quote:Op dinsdag 29 september 2020 10:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hmm nee, maar dan beginnen we weer: te soepel beleid van het kabinet. Hierdoor zal de periode van maatregelen alleen maar langer en strenger worden.
Waarom zou een feestzaal 30 mensen die elkaar niet kennen nu binnen moeten hebben? Die zaaltjes worden toch doorgaans gehuurd door mensen die een feestje geven. Lijkt me niet dat nu de eigenaar ineens gaat denken joh laat ik zelf een feestje geven.quote:Op dinsdag 29 september 2020 10:23 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Maar de feestzaal mag wel zelf 30 mensen te gast hebben. Zolang ze maar niet van hetzelfde gezelschap zijn. Sorry maar dat snap ik echt niet (het enige logische eraan is misschien dat mensen die elkaar kennen dan toch geen afstand gaan houden, en mensen die elkaar niet kennen over het algemeen wel, maar de basisregel is 1,5 meter afstand houden, dus daar zouden mensen zich in principe aan moeten houden)
Jezus ja .... dat bedoel ikquote:Op dinsdag 29 september 2020 10:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja die vent kunnen ze in ieder geval een bekeuring geven omdat hij geen 1,5 meter afstand hield, bovenopquote:
Ergens moeten ze natuurlijk een keer een lijn trekken, begrijp dat wel.quote:Op dinsdag 29 september 2020 10:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Hoewel begrijpelijk, blijft het toch frustrerend die maatregelen. Mijn kantoor en sportkantine houden zich prima aan alle richtlijnen. De goede lijden onder de slechte.
Eens wij hebben afgelopen zomer de hele kantine helemaal verbouwd, barkrukken weggehaald, tafels verplaatst, max aantal stoelen, registratie, en 300 m2 ter berschikking. Toch moeten we dicht.quote:Op dinsdag 29 september 2020 10:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Hoewel begrijpelijk, blijft het toch frustrerend die maatregelen. Mijn kantoor en sportkantine houden zich prima aan alle richtlijnen. De goede lijden onder de slechte.
De 1,5 meter geldt altijd.quote:Op dinsdag 29 september 2020 10:13 schreef JohnDDD het volgende:
Wat ik dus niet snap is: je mag buiten met 40 mensen samenkomen en binnen met 30 (bijvoorbeeld cafés of restaurants), maar je mag maar met maximaal 4 mensen van buiten je huishouden samen zijn.
M.a.w. ik mag wel met 30 mensen in een ruimte zijn die ik niet ken, maar in mijn gezelschap mag ik maar met z'n vieren zijn, en in feite word je in beide situaties geacht om 1,5 meter afstand te houden.
Dat is toch bizar en volslagen onduidelijk?
Ik hoop het niet. Maar een dag na een dergelijke persco dit soort signalen horen en meekrijgen vind ik echt zum kotsen. Het egoïsme viert hoogtij in dit land.quote:Op dinsdag 29 september 2020 10:32 schreef halfway het volgende:
[..]
En dan? Denk jij nou echt dat er geen 3e 4e 5e 6e golf komt? Dit gaat nog jaren duren ook met een streng beleid.
quote:Op dinsdag 29 september 2020 10:32 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Late quote maar goed.
Spoiler ivm herkenbaarheid.Vlucht in MMORPGs of andere online games... Als je toch niks kan doen...daarmee vliegt de tijd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Balen als je games niet leuk vindt!beter een knipoog dan een blauw oog
Ik ben inmiddels eindelijk de ps4 spellen die ik nog had liggen maar niet had uitgespeeld helemaal los op aan 't gaan, goed advies!quote:Op dinsdag 29 september 2020 10:39 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Vlucht in MMORPGs of andere online games... Als je toch niks kan doen...daarmee vliegt de tijd!
Balen als je games niet leuk vindt!
Klopt als ik iemand met een mondkapje zie dan krijg ik spontaan irritatie... Vooral in het ziekenhuis of bij de tandarts is dat altijd heel lastigquote:Op dinsdag 29 september 2020 10:11 schreef Simmertje het volgende:
Wel benieuwd hoe mensen elkaar gaan aankijken in de winkels hier in Amsterdam, ene helft zal een mondkapje gaan dragen en de ander niet. Kan mij voorstellen dat dit de nodige irritatie gaat opleveren.
Bij ons niet hoor, iedereen werkt thuis als het kan. Behalve de productie. Heel het kantoor wrkt thuis, is alweer 1.000 man/vrouw.quote:Op dinsdag 29 september 2020 10:10 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Heel eerlijk, had je anders verwacht?
Super frustrerend ja, kan ik me voorstellen. Bedankt aan alle egocentrische mensen die menen een eigen interpretatie van de regels te kunnen maken en menen te mogen bepalen welke regels wel en welke niet voor hen gelden.quote:Op dinsdag 29 september 2020 10:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Maar dit bedoel ik, het is toch niet meer te begrijpen allemaal.quote:Op dinsdag 29 september 2020 10:39 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
De 1,5 meter geldt altijd.
Bijvoorbeeld: als stel ga je uit eten in een restaurant met een ander stel. Je bent dan een gezelschap van 4 personen uit 2 verschillende huishoudens. De restauranthouder zal dus bij de reservering moeten vragen hoe de samenstelling van je gezelschap er uit ziet en zorgen dat je een tafel krijgt (of 2 tafeltjes) waarbij de stellen onderling 1,5 meter afstand van elkaar kunnen houden. De achterliggende reden van de limiet op de gezelschapgrootte lijkt mij om te voorkomen dat mensen toch gaan mengen of een praatje maken als het gezelschap te groot wordt.
Volgens mij is de enige uitzondering hierop dat als je met z'n tweeën bent uit verschillende huishoudens dat je dan wel binnen 1,5 meter mag zitten aan een "tafeltje voor twee". Dit geeft alleenstaanden de mogelijkheid om met een vriend, vriendin of familielid toch een drankje of hapje te gaan doen.
Tsja, je blijft altijd stoere mensen houden natuurlijk. En Nederland heeft iets te veel treinen rondrijden op ieder willekeurig moment om daar op te blijven handhaven.quote:Op dinsdag 29 september 2020 10:45 schreef JohnDDD het volgende:
Iemand in elkaar slaan is natuurlijk belachelijk, maar ik kan bevestigen dat mensen die bewust hun mondkapje niet dragen in het OV bij mij soms ook irritatie en woede opwekken. Ik doe het immers wel en ik wil ook graag dat die persoon mij niet blootstelt aan eventuele gevaren.
Ik zie continu in het OV mensen die de hele rit eten of drinken (of doen alsof) of het kapje niet over hun neus dragen, terwijl ik wel mijn best doe.
Ja, op 1.5 meter afstand van elkaar.quote:Op dinsdag 29 september 2020 10:46 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Maar dit bedoel ik, het is toch niet meer te begrijpen allemaal.
Ik heb zaterdag een afspraak met mijn moeder, haar vriend en mijn vriendin. Mogen we dan samen aan één tafeltje zitten?
Of luidruchtig kletsen en telefoneren met die mondkap naar beneden. Inderdaad een ergernis.quote:Op dinsdag 29 september 2020 10:45 schreef JohnDDD het volgende:
Iemand in elkaar slaan is natuurlijk belachelijk, maar ik kan bevestigen dat mensen die bewust hun mondkapje niet dragen in het OV bij mij soms ook irritatie en woede opwekken. Ik doe het immers wel en ik wil ook graag dat die persoon mij niet blootstelt aan eventuele gevaren.
Ik zie continu in het OV mensen die de hele rit eten of drinken (of doen alsof) of het kapje niet over hun neus dragen, terwijl ik wel mijn best doe.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |