abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195321854
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:46 schreef Dven het volgende:

[..]

Tsja, je blijft altijd stoere mensen houden natuurlijk. En Nederland heeft iets te veel treinen rondrijden op ieder willekeurig moment om daar op te blijven handhaven.
Pepperspray
pi_195321870
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:47 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Of luidruchtig kletsen en telefoneren met die mondkap naar beneden. Inderdaad een ergernis.
En kotsen he, laten ze dat doen in hun mondkap. :r (weet ik veel, ik heb al 20 jaar geen trein van binnen gezien)
  dinsdag 29 september 2020 @ 10:48:56 #78
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195321873
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:47 schreef HPoi het volgende:

[..]

Pepperspray
Lol. Dan ook vast even duikbrillen verplicht stellen :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 29 september 2020 @ 10:50:28 #79
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195321899
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:48 schreef HPoi het volgende:

[..]

En kotsen he, laten ze dat doen in hun mondkap. :r (weet ik veel, ik heb al 20 jaar geen trein van binnen gezien)
Ik zie eigenlijk nooit iemand kotsen, maar dat kan dan inderdaad door die mondkappen komen. Wel discreet zo.
pi_195321961
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:45 schreef JohnDDD het volgende:
Iemand in elkaar slaan is natuurlijk belachelijk, maar ik kan bevestigen dat mensen die bewust hun mondkapje niet dragen in het OV bij mij soms ook irritatie en woede opwekken. Ik doe het immers wel en ik wil ook graag dat die persoon mij niet blootstelt aan eventuele gevaren.

Ik zie continu in het OV mensen die de hele rit eten of drinken (of doen alsof) of het kapje niet over hun neus dragen, terwijl ik wel mijn best doe.
Ik heb de afgelopen tijd best regelmatig de trein gepakt, in de meeste gevallen gaat het echt wel goed, er zijn altijd uitzonderingen.

Iets meer handhaven zou de oplossing zijn,
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 29 september 2020 @ 10:55:30 #81
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195321976
Dan komt bij mij de hamvraag op: waarom heeft het OMT er niet in juni al op aangedrongen dat het kabinet in álle gevallen voor een (duurzame) strategie moest gaan waarmee het reproductiegetal ook in juli, aug en sept onder de 1 had kunnen worden gehouden? Alle huidige problemen hadden ze gewoon kunnen voorzien wetende dat de R al maanden te hoog ligt omdat er onvoldoende indammende maatregelen. M.a.w. dankzij de hopeloos falende mitigatiestrategie zitten we nu opnieuw in het schuitje van ongecontroleerde verspreiding en veel te hoge druk op de ziekenhuizen.

twitter
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195321979
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:46 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Maar dit bedoel ik, het is toch niet meer te begrijpen allemaal.

Ik heb zaterdag een afspraak met mijn moeder, haar vriend en mijn vriendin. Mogen we dan samen aan één tafeltje zitten?
Ik vind het vrij makkelijk te begrijpen eerlijk gezegd, maar ben dan ook bovengemiddeld slim. :+

Jullie mogen bij elkaar zitten, maar wel met 1,5 meter tussen de 2 huishoudens. Dat kan dus alleen als die horecagelegenheid een tafel heeft die daar groot genoeg voor is, anders worden het 2 losse tafeltjes.
pi_195322076
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:55 schreef Gretzl het volgende:
Dan komt bij mij de hamvraag op: waarom heeft het OMT er niet in juni al op aangedrongen dat het kabinet in álle gevallen voor een (duurzame) strategie moest gaan waarmee het reproductiegetal ook in juli, aug en sept onder de 1 had kunnen worden gehouden? Alle huidige problemen hadden ze gewoon kunnen voorzien wetende dat de R al maanden te hoog ligt omdat er onvoldoende indammende maatregelen. M.a.w. dankzij de hopeloos falende mitigatiestrategie zitten we nu opnieuw in het schuitje van ongecontroleerde verspreiding en veel te hoge druk op de ziekenhuizen.

[ twitter ]
quote:
Het OMT adviseert daarbij voor het verder terugdringen van het reproductiegetal
aanvullend als maatregelen:
Het instellen van een avond- en nachtklok. Dit kan effectief zijn om regionaal
in te stellen, bijvoorbeeld in de grote steden die het meest aangedaan zijn in
deze uitbraak.
• Gebruik van mondneusbescherming kan aanvullend worden geadviseerd op
plaatsen (zoals in drukke winkels) waar de 1,5 meter niet haalbaar is, in
grote steden, die het meest aangedaan zijn in deze uitbraak. Op dit punt
waren de leden van het OMT verdeeld.
• Het faciliteren van quarantaine in studentenhuizen indien nodig.
Hoogachtend,

Prof. dr. J.T. van Dissel
https://www.rijksoverheid(...)ijke-maatregelen.pdf
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195322084
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:46 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Maar dit bedoel ik, het is toch niet meer te begrijpen allemaal.

Ik heb zaterdag een afspraak met mijn moeder, haar vriend en mijn vriendin. Mogen we dan samen aan één tafeltje zitten?
Is het misschien beter en veiliger én leuker om thuis af te spreken?

Denk ik zoiets lees, je moet toch wel erg hard praten denk ik dan, iedereen luistert mee ...
of zeg ik nu iets geks? :@
  Moderator dinsdag 29 september 2020 @ 11:05:00 #85
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195322126
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:55 schreef Gretzl het volgende:

[ twitter ]
Als je dat advies leest is het toch vrijwel precies wat de regering heeft gedaan.

quote:
Het OMT adviseert op landelijk niveau volgende maatregelen te nemen, hierbij in de eerste instantie aan te sluiten op de maatregelen van kracht begin juni en gericht op het bereiken van een R(t) van 0,9:
- Een betere implementatie van de basisregels.
o Aanvullende communicatie hierover, toegespitst op specifieke groepen waar de compliance laag is zoals jongeren en studenten en mensen behorend tot andere culturen
o Basismaatregelen in winkels aanscherpen: influx doseren en beter controleren op naleven regels
- Beschermen van kwetsbaren:
o Instellen van venstertijden voor algemene voorzieningen en winkels
o Aanvullende maatregelen in verpleeghuizen: preventief mondneusmaskergebruik en een regeling voor bezoekers adviseren (dit laatste kan lokaal ingevuld worden)

-Terugdringen van sociale contacten door:
oDe groepsgrootte voor samenkomsten terugbrengen naar 20personen in binnenruimten en 40 personen buiten
oGroepsgrootte voor bezoek thuis en in restaurants e.d. terugbrengentot maximaal 3 personen (congruent met aantal in juni)
oSluitingstijden horeca verder terugbrengen en strenger handhaven opnaleving basisregels binnen de horeca (met name in de grote steden)
oThuiswerken tenzij het niet anders kan
oAanscherpen basisregels op doorstroomlocaties
oPubliek weren bij alle sportwedstrijden
oDe groepsgrootte ook voor jongeren tussen de 16-18 jaarterugbrengen tot maximaal 3 personen buiten school ensportactiviteiten
oSluiting sportkantines
oDouche- en kleedgelegenheden op sportfaciliteiten sluiten
Het OMT adviseert daarbij voor het verder terugdringen van het reproductiegetal aanvullend als maatregelen:
oHet instellen van een avond- en nachtklok. Dit kan effectief zijn om regionaalin te stellen, bijvoorbeeld in de grote steden die het meest aangedaan zijn indeze uitbraak.
oGebruik van mondneusbescherming kan aanvullend worden geadviseerd opplaatsen (zoals in drukke winkels) waar de 1,5 meter niet haalbaar is, ingrote steden, die het meest aangedaan zijn in deze uitbraak. Op dit puntwaren de leden van het OMT verdeeld.
oHet faciliteren van quarantaine in studentenhuizen indien nodig.
Hoewel de nadruk ligt op landelijke maatregelen moet er volgens het OMT de mogelijkheid zijn om op regionaal niveau, met name in de randstad, aanvullende maatregelen te nemen. De landelijk uitgerolde strikte maatregelen kunnen regionaal weer worden afgeschaald als een R(t) van 0,9 of lager is bereikt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_195322129
Het blijft een schande dat een groot deel van de economie willens en wetens stuk wordt gemaakt om een paar levens te verlengen. En het feit dat de incompetentie van de beleidsmakers afstraalt is ook al geen aanbeveling.
Love is in the air!
pi_195322139
quote:
88s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:05 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Als je dat advies leest is het toch vrijwel precies wat de regering heeft gedaan.
Het is een beetje als dat stukje uit Zondag met Lubach van afgelopen weekend. Vragen stellen, antwoord krijgen maar gewoon de vingers in je oren doen en dezelfde vragen blijven stellen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195322140
quote:
88s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:05 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

quote:
Het instellen van een avond- en nachtklok
:{

Gelukkig niet gedaan. Vind dat nogal heftig.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 29 september 2020 @ 11:06:16 #89
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195322141
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:01 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Is het misschien beter en veiliger én leuker om thuis af te spreken?

Denk ik zoiets lees, je moet toch wel erg hard praten denk ik dan, iedereen luistert mee ...
of zeg ik nu iets geks? :@
Leuker sowieso.
pi_195322154
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Leuker sowieso.
Ja denk ik ook...
  Moderator dinsdag 29 september 2020 @ 11:07:20 #91
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195322158
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:05 schreef Landgeld het volgende:
Het blijft een schande dat een groot deel van de economie willens en wetens stuk wordt gemaakt om een paar levens te verlengen. En het feit dat de incompetentie van de beleidsmakers afstraalt is ook al geen aanbeveling.
De altijd heilige economie die we moeten aanbidden alsof het ons leven biedt en koste wat het kost in stand moeten houden, zelfs als dat leven kost. halleluja...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_195322162
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:06 schreef capricia het volgende:

[..]

[..]

:{

Gelukkig niet gedaan. Vind dat nogal heftig.
In Antwerpen werkte het heel goed. 'S nachts is er vooral alcohol-vermaak. Economisch raakr het ons veel minder dan overdag van alles sluiten.
pi_195322167
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:05 schreef Landgeld het volgende:
Je snapt nog steeds niet dat het gaat om het ontlasten van de zorg, niet de mortaliteit?
pi_195322172
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:01 schreef capricia het volgende:

[..]

[..]

Hoogachtend,

Prof. dr. J.T. van Dissel
https://www.rijksoverheid(...)ijke-maatregelen.pdf
Interessant, de maatregelen van het OMT-advies zijn dus afgezwakt door het kabinet. In de brief staat bijvoorbeeld ook:
- De groepsgrootte voor samenkomsten terugbrengen naar 20 personen in binnenruimten en 40 personen buiten. (is 30 personen binnen geworden)
- Groepsgrootte voor bezoek thuis en in restaurants e.d. terugbrengen tot maximaal 3 personen (congruent met aantal in juni) (is 4 personen geworden voor een gezelschap bij restaurant e.d.)
- De groepsgrootte ook voor jongeren tussen de 16-18 jaar terugbrengen tot maximaal 3 personen buiten school en sportactiviteiten (gisteren niets over gehoord)

[ Bericht 1% gewijzigd door Tourniquet op 29-09-2020 11:14:32 ]
pi_195322202
Ik ben verrast over het eerste effect van de maatregelen bij mij op de werkvloer. De angst zit er dik in bij de werkgever, die nu ineens bang is voor 14 dagen sluiting bij besmetting, en me van alles begint aan te bieden :')

Dat ik met een mondkapje op ben gaan zitten maakt ook indruk *)
pi_195322217
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:08 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Interessant, de maatregelen van het OMT-advies zijn dus afgezwakt door het kabinet. In de brief staat bijvoorbeeld ook:
- De groepsgrootte voor samenkomsten terugbrengen naar 20 personen in binnenruimten en 40 personen buiten. (is 30 personen binnen geworden)
- Groepsgrootte voor bezoek thuis en in restaurants e.d. terugbrengen tot maximaal 3 personen (congruent met aantal in juni) (is 4 personen geworden)
- De groepsgrootte ook voor jongeren tussen de 16-18 jaar terugbrengen tot maximaal 3 personen buiten school en sportactiviteiten (gisteren niets over gehoord)
Thuis mag je wel maar 3 mensen uitnodigen.
pi_195322251
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:08 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

- Groepsgrootte voor bezoek thuis en in restaurants e.d. terugbrengen tot maximaal 3 personen (congruent met aantal in juni) (is 4 personen geworden)
Derhalve interpreteer ik dat dan toch weer als een soort tussenstap, alsof ze achter de schermen toch al weten dat die drie weken niet afdoende zullen gaan zijn en ze dus makkelijker op kunnen gaan schalen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195322258
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:11 schreef 297534 het volgende:

[..]

Thuis mag je wel maar 3 mensen uitnodigen.
oh ja, klopt. Heb het aangepast.
pi_195322269
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:10 schreef Randier het volgende:
Ik ben verrast over het eerste effect van de maatregelen bij mij op de werkvloer. De angst zit er dik in bij de werkgever, die nu ineens bang is voor 14 dagen sluiting bij besmetting, en me van alles begint aan te bieden :')

Dat ik met een mondkapje op ben gaan zitten maakt ook indruk *)
Mooi zo, tijd dat ze het serieus nemen.
Wij gaan gewoon door met 3 dagen pw op kantoor. Manager vindt de locatie veilig genoeg voor 1,5m afstand en enige interactie met elkaar op kantoor blijft belangrijk.
Deel is hier heel blij mij, ander deel (vooral in risicogroepen) niet.

Ik denk in ieder geval dat er bij een hoop bedrijven de knop weer om is.
pi_195322287
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:32 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Late quote maar goed.
Spoiler ivm herkenbaarheid.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkte!
Lijkt me echt heel zwaar.
Go hard or go home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')