Wettelijke gezien kan dit allemaal op grond van de Wet publieke gezondheid. De handhaving is het wel een probleem.quote:Op dinsdag 29 september 2020 12:27 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik vraag me af in hoeverre welke mogelijkheden dan hadden gekund, welke ook echt toepasbaar, wettelijk toegestaan zijn EN ook te handhaven valt.
Verplichte quarantaines, leuk idee, maar hoe doe je controle, wie gaat dat doen, in hoeverre kan je dat verplichten wettelijk gezien + de handhaving ervan.
(ik heb zelf geen idee, ben wel benieuwd)
Waarschijnlijk al klachten en in afwachting van de uitslag toch maar even dat rondje gaan golfen. Want ja, dat is echt een primaire levensbehoeftequote:Op dinsdag 29 september 2020 12:27 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
"Wisten dat ze mogelijk besmet zijn."
Wat is deze helderziende.
ook Martin van Rijn en Feike Sijbesma te snel weg laten gaan denk ik, dat geeft toch de indruk dat ze zelf ook dachten dat het wel onder controle was.quote:Op dinsdag 29 september 2020 12:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Vanuit de oppositie had ik ook meer verwacht zo'n Asscher die nooit de daad bij het woord voegt.
Het blijft een schande dat nog steeds mensen denken dat we dit doen om levens te verlengen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 11:05 schreef Landgeld het volgende:
Het blijft een schande dat een groot deel van de economie willens en wetens stuk wordt gemaakt om een paar levens te verlengen. En het feit dat de incompetentie van de beleidsmakers afstraalt is ook al geen aanbeveling.
Basisscholen zie ik hoe dan ook openblijven.quote:Op dinsdag 29 september 2020 12:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Zien jullie nog iets gebeuren met de scholen? Her en der lees je via dataverzamelaars of nieuwsberichten toch ook dat het aantal besmettingen op scholen (in steden) sterk toeneemt.
Negatievequote:Op dinsdag 29 september 2020 12:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Gister nog even in de horeca geweest in een regio waar feitelijk niets aan de hand is. Iedereen die ik sprak vindt het kut dat er nieuwe maatregelen komen, maar gaf ook aan zich wel (meer) aan de regels te gaan houden. Welke sfeer proef jij?
Pas als echt laatste maatregel verwacht ik.quote:Op dinsdag 29 september 2020 12:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Zien jullie nog iets gebeuren met de scholen? Her en der lees je via dataverzamelaars of nieuwsberichten toch ook dat het aantal besmettingen op scholen (in steden) sterk toeneemt.
Ik weet niet of dat op dat moment passend ingrijpen was. Ik heb niet alle informatie die de beleidsbepalers op dat moment hadden. Er is wel altijd gezegd dat de eerste stappen regionaal zouden zijn en dat is gewoon gebeurd. Dan kun je daar van alles van vinden, maar het is gewoon gebeurd. Feit. Dat jij vervolgens omdat je het niet met de inhoud van die maatregelen eens bent weg zet als 'dat zijn geen maatregelen', daar heb ik dan weer wat moeite mee. Dan verdraai je een feit naar een mening omdat je het niet eens bent.quote:Op dinsdag 29 september 2020 12:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Waar ik moeite mee heb is jouw stelling: Er is toch ingegrepen, alleen niet hoe jij wil. Alsof het laatste uurtje schrappen passend ingrijpen was op dat moment met zulke aantallen qua besmettingen. Als onderdeel van een pakket kun je nog zeggen nou vooruit, maar verder is er letterlijk niets gedaan om het virus in te dammen. En nu dus weer landelijke maatregelen. Je verwacht het niet!
Snap je echt niet dat mensen daar ietwat verbolgen over zijn over die enorme passiviteit, of loop je gewoon te trollen?
Er is gewoon geen capaciteit om dat allemaal te handhaven, dat is een illusie.quote:Op dinsdag 29 september 2020 12:27 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik vraag me af in hoeverre welke mogelijkheden dan hadden gekund, welke ook echt toepasbaar, wettelijk toegestaan zijn EN ook te handhaven valt.
Verplichte quarantaines, leuk idee, maar hoe doe je controle, wie gaat dat doen, in hoeverre kan je dat verplichten wettelijk gezien + de handhaving ervan.
(ik heb zelf geen idee, ben wel benieuwd)
Aah ja, handhaving zie ik ook wel als 1 van de grootste problemen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 12:28 schreef Jaeger85 het volgende:
Wettelijke gezien kan dit allemaal op grond van de Wet publieke gezondheid. De handhaving is het wel een probleem.
Ik geloof niet meer in een totale landelijke sluiting van scholen, dat zorgt ook weer voor problemen met het thuiswerken en een verdere aanslag op de economie.quote:Op dinsdag 29 september 2020 12:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Maar nu doet men dat al te weinig hoor ik regelmatig. Het zelfstandig dingen doen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 12:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
Er is gewoon geen capaciteit om dat allemaal te handhaven, dat is een illusie.
Maar als de meesten gewoon wel uit zichzelf in quarantaine gaan (zeg 8 of 9 van de 10) dan is het ook niet nodig om allemaal mankracht te verspillen aan de weigeraars.
Tja doorpakken. Als je echt had willen doorpakken had je die hele intelligente lockdown een jaar laten duren, ik durf met zekerheid te zeggen dat dat hele virus weg was geweest. Maar iedereen begrijpt wel dat dat niet kan. Omdat er dus veel meer bij komt kijken.quote:Op dinsdag 29 september 2020 12:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
vanuit je luie stoel is het altijd makkelijker maar ik had wel verwacht van onze regering dat ze wat meer zouden doorpakken, dit is wat ik noem brandblusmanagement
Ongeveer iedereen inclusief alle deskundigen, de hele oppositie, mensen uit het vakgebied die aan het woord kwamen in de media waren het er eigenlijk wel eenduidig over eens dat het nergens op sloeg. Kwestie van je wat beter inlezen in de materie dus.quote:Op dinsdag 29 september 2020 12:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat op dat moment passend ingrijpen was.
Waarom? Wat vinden die mensen? Beetje meer uitleg mag, dan lijkt het in ieder geval al niet meer je onderbuik.quote:
dat golfen had nog gekund maar dat roseetje na afloop nietquote:Op dinsdag 29 september 2020 12:28 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Waarschijnlijk al klachten en in afwachting van de uitslag toch maar even dat rondje gaan golfen. Want ja, dat is echt een primaire levensbehoefte
Fijn dat je de zin daarachter weg hebt gelaten Thierry.quote:Op dinsdag 29 september 2020 12:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Ongeveer iedereen inclusief alle deskundigen, de hele oppositie, mensen uit het vakgebied die aan het woord kwamen in de media waren het er eigenlijk wel eenduidig over eens dat het nergens op sloeg. Kwestie van je wat beter inlezen in de materie dus.
Die zaten allemaal hier op het strandquote:Op dinsdag 29 september 2020 12:34 schreef Bosbeetle het volgende:
[ twitter ]
Vragen: hoe zit het met de bevolkingsdichtheid in nederland? , Volgensmij waren duitslands regels minder strickt dan in nederland, was dat zo?, Hoeveel wordt er in duitsland gestest? Zijn er andere aanwijsbare redenen.
Ik ben wel eens benieuwd naar de hoeveelheid covid-19 per bevolkingsdichtheid voor de hele wereld. En dan het liefst in een relatief fijnmazig raster. (die data zal er wel niet zijn).
Heel veel sceptische reacties en mensen die proberen zoveel mogelijk regels te omzeilen inderdaad. Bijvoorbeeld om toch nog te kunnen werken op kantoor, zich vooral druk maken over hun vakantie, niet van plan zijn mondkapjes op te zetten, Coronamoe zijn, en ga zo maar door.quote:
VO ook. Als je ze nu sluit dan kunnen ze eigenlijk maanden niet open, of af en toe een paar weken. Onverantwoord.quote:Op dinsdag 29 september 2020 12:30 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Basisscholen zie ik hoe dan ook openblijven.
Ja, omdat ze wederom achter de feiten aanlopen (te laat ingrijpen) hebben we nu een tweede keer een intelligente lockdown terwijl dat totaal niet had gehoeven. Kijk naar Duitslandquote:Op dinsdag 29 september 2020 11:05 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als je dat advies leest is het toch vrijwel precies wat de regering heeft gedaan.
[..]
Dus? Krijg ik straf?quote:Op dinsdag 29 september 2020 12:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waarom? Wat vinden die mensen? Beetje meer uitleg mag, dan lijkt het in ieder geval al niet meer je onderbuik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |