abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 september 2020 @ 15:30:36 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195306299

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195306306
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:26 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wat vind je hier half aan?
Horeca moet DICHT, niet korter de tijd geven om te besmetten, ALLE contactberoepen; kappers, physio, schoonheidstroep, massagezooi -> > deuren sluiten.. Terug naar zoals het was in April, dát moet gebeuren.. Doe je er zelf thuis ook 3 dagen over om de kraan dicht te draaien als je constateert dat je wastafel overloopt? :')

Ze zijn de tafel aan het aaien met een kwastje, terwijl er iemand een beuk op moet geven, maar ze poepen in hun broek in Den Haag om eventuele gevolgen, en hoe lager ze sappelen, hoe groter die kans op 'gevolgen' (lees: protesten) is.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_195306313
Iemand een linkje naar het nieuwe pretpakket?
  maandag 28 september 2020 @ 15:31:32 #4
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_195306321
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:29 schreef galantis het volgende:

[..]

We hebben het wel over een verenigingsleven met vele honderdduizenden, misschien wel miljoenen leden. Dat leven dat naast lichamelijke activiteit ook de nodige sociale infrastructuur biedt.

Maar nee allemaal maar een boekje gaan lezen.
Je kan je toch wel even aanpassen en wat anders gaan doen. Het is niet dat de wereld vergaat, je kan gewoon even niet voetballen.

Je hele sociale leven ophangen aan voetballen :')
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_195306324
Jij kapen, ik de TT veranderen! :D :')
zie email 27 oktober
pi_195306327
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:27 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik zie graag je bron dat derde helft klemzuipen en massaal hossen een probleem is gebleken. Dom gelul in de ruimte.

Ik ga het je proberen uit te leggen, tegen beter weten in, maar goed. Een voetbalclub (in het bijzonder, sportclubs in het algemeen) heeft grofweg drie inkomstenbronnen. Contributie, sponsoring en barinkomsten. Iedere club probeert de tweede en derde bron zo hoog mogelijk te krijgen, zodat de eerste laag gehouden kan worden. Als je niet begrijpt dat maandelijks 20 euro storten door leden in de verste verte niet opweegt tegen een goede derde helft, waarbij ook de (supporters van de) tegenstanders nog even lekker blijven hangen, dan begrijp je er inderdaad niet veel van. Nogmaals: dat is niet erg, maar houd die onwetende opmerkingen dan gewoon voor je

Overigens: ik hoef denk ik niemand uit te leggen dat veel mensen niet zo goed zijn in geld uitgeven waar ze niet direct iets voor terug krijgen.
Niet ter verdediging van hooibaal, maar als werkelijk ieder lid maandelijks 20 euro zou betalen, zou iedere club uit de problemen zijn. ;)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 28 september 2020 @ 15:31:47 #7
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195306328
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:29 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Heel fijn voor je. Heb je nu gewoon even pech en zul je je moeten aanpassen.
Inlevingsvermogen.. het blijft lastig.
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 28 september 2020 @ 15:32:09 #8
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_195306338
quote:
80s.gif Op maandag 28 september 2020 15:31 schreef F.Sinatra het volgende:
Open een willekeurige nieuwswebsite. :)
pi_195306341
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Is dat draagvlak er nu wel dan?
Geen idee, maar ik weet wel dat er absoluut meer draagvlak is dan twee weken terug.

Ik meende zojuist bij het boodschappen doen ook significant meer mondkapjes om me heen te zien.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195306347
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Niet ter verdediging van hooibaal, maar als werkelijk ieder lid maandelijks 20 euro zou betalen, zou iedere club uit de problemen zijn. ;)
Vandaar ook mijn laatste toevoeging ;).
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 28 september 2020 @ 15:33:01 #11
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195306355
quote:
80s.gif Op maandag 28 september 2020 15:31 schreef F.Sinatra het volgende:
COR / Persconferentie 28 september 19:00: #1 nieuwe maatregelen!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195306358
Is de wc papier al op?
Zonder wrijving geen glans
pi_195306360
Mensen beginnen dit slappe gezeik wel zat te worden , iedereen krijgt er scheit aan en dat is niet meer te handhaven
pi_195306366
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:31 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Je kan je toch wel even aanpassen en wat anders gaan doen. Het is niet dat de wereld vergaat, je kan gewoon even niet voetballen.

Je hele sociale leven ophangen aan voetballen :')
Het gaat niet om het voetballen. Het gaat om de sociale infrastructuur rondom dergelijke clubs.

Ik heb het meegemaakt he, iemand die niet meer naar de maaltijdgroep bij zijn club kon en er daarom maar een eind aan maakte... Nu zijn dat natuurlijk de extremen, dat snap ik ook wel. Maar dat geeft wel aan de dat verenigingen meer kunnen zijn dan alleen tegen een balletje trappen.
zie email 27 oktober
pi_195306373
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 15:29 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. En ook samen onder het kleine afdakje. Dicht op elkaar.
En nee, het zijn niet allemaal moeders meer tegenwoordig. :P

Ik sloeg het gade vanuit mijn auto. Dan zie je pas echt hoe zo'n groep zich gedraagt. En ik ken veel van die mensen. Het was niet een groot huishouden wat zo dicht op elkaar stond.
Tja toen ze de kans hadden hier (een meerderheid was voor) hadden ze het continurooster kunnen invoeren. Dan heb je weer 2 contactmomenten minder per dag. Verder geloof ik nou niet dat zeker buiten even wachten zo'n groot risico is, ik was noodgedwongen bij de IKEA zaterdag voor een kast te laten optekenen en daar stonden dranghekken met honderden mensen. Het ging allemaal vrij vlot maar die wacht momenten die jij situeert gaan we met de beperking van groepsdrukte straks natuurlijk overal weer zien op grote schaal.
blablablabla
pi_195306375
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik.
zie email 27 oktober
pi_195306381
quote:
7s.gif Op maandag 28 september 2020 15:30 schreef Sounddragon het volgende:
Horeca moet DICHT, niet korter de tijd geven om te besmetten, ALLE contactberoepen; kappers, physio, schoonheidstroep, massagezooi -> > deuren sluiten.. Terug naar zoals het was in April, dát moet gebeuren.. Doe je er zelf thuis ook 3 dagen over om de kraan dicht te draaien als je constateert dat je wastafel overloopt?
In stijl van jouw analogie: sluit jij je hele huis af van water als je constateert dat je wastafel overloopt i.p.v. de wastafelkraan dicht te draaien?
pi_195306392
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:33 schreef Justin_Case het volgende:
Is de wc papier al op?
In mijn schuur niet, die ligt vol met wcpapier
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195306395
quote:
Thanks. Ik vind het eigenlijk niet zo schokkend....
  maandag 28 september 2020 @ 15:35:09 #20
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195306403
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

In stijl van jouw analogie: sluit jij je hele huis af van water als je constateert dat je wastafel overloopt i.p.v. de wastafelkraan dicht te draaien?
Ligt eraan of de kraan stuk is of het afvoer.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_195306404
Bij jeugdwedstrijden vallen chauffeurs geloof ik onder "begeleiding" en mag je mee.
pi_195306406
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik.
En nu ik er langer over nadenk, ik ook. Ik weet wat mijn club op een goede zaterdag draait en daar moet menig café behoorlijk zijn best voor doen.
In Southern Sun
pi_195306407
quote:

[..]

Horeca moet DICHT, niet korter de tijd geven om te besmetten, ALLE contactberoepen; kappers, physio, schoonheidstroep, massagezooi -> > deuren sluiten.. Terug naar zoals het was in April, dát moet gebeuren.. Doe je er zelf thuis ook 3 dagen over om de kraan dicht te draaien als je constateert dat je wastafel overloopt? :')

Ze zijn de tafel aan het aaien met een kwastje, terwijl er iemand een beuk op moet geven, maar ze poepen in hun broek in Den Haag om eventuele gevolgen, en hoe lager ze sappelen, hoe groter die kans op 'gevolgen' (lees: protesten) is.
Wat een paniekvoetbal zeg, ben blij dat jij geen deel uit maakt van het OMT.
blablablabla
pi_195306413
quote:
6s.gif Op maandag 28 september 2020 15:29 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat hoop ik wel want ik voel me beledigd :{w.
Sorry man. :'(
Verkeerd gelezen dan waarschijnlijk. Het gaat ook zo snel hier.

Ik zal jou van nu af aan opslaan als mede-Zeeuw, ok.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  maandag 28 september 2020 @ 15:35:31 #25
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_195306416
quote:

[..]

Het gaat niet om het voetballen. Het gaat om de sociale infrastructuur rondom dergelijke clubs.

Ik heb het meegemaakt he, iemand die niet meer naar de maaltijdgroep bij zijn club kon en er daarom maar een eind aan maakte... Nu zijn dat natuurlijk de extremen, dat snap ik ook wel. Maar dat geeft wel aan de dat verenigingen meer kunnen zijn dan alleen tegen een balletje trappen.
Dat het meer is dan een balletje trappen is ook zo, maar doen alsof de wereld vergaat omdat je niet kan voetballen is weer het andere uiterste.

Het voorbeeld dat je aanhaalt is inderdaad extreem maar daarom niet minder tragisch.
pi_195306419
quote:

[..]

Dat betwijfel ik.
Mijn voetbalclub is ¤35.000 aan barinkomsten misgelopen in deze coronatijd.

We hebben 1748 leden, 1748 * 20 is ¤34.960,- (nee, dit heb ik niet zo gepland :D). Per maand.

-edit: winst zal wel logischer zijn dan omzet vermoed ik-
  maandag 28 september 2020 @ 15:35:46 #27
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_195306420
quote:

[..]

Het hele probleem is dat men in Nederland zich gewoon niet kan gedragen met vrijheden. En daar zijn gevallen als dit helaas dan de dupe van.
  maandag 28 september 2020 @ 15:35:56 #28
445514 DonDruiper
pi_195306426
quote:

[..]

Diegene had gewoon een goed boek moeten kopen!!!1
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195306428
quote:

[..]

Voor de enkeling heb je zeker gelijk
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195306437
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:27 schreef Da_Sandman het volgende: [..] Ik zie graag je bron dat derde helft klemzuipen en massaal hossen een probleem is gebleken. Dom gelul in de ruimte. Ik ga het je proberen uit te leggen, tegen beter weten in, maar goed. Een voetbalclub (in het bijzonder, sportclubs in het algemeen) heeft grofweg drie inkomstenbronnen. Contributie, sponsoring en barinkomsten. Iedere club probeert de tweede en derde bron zo hoog mogelijk te krijgen, zodat de eerste laag gehouden kan worden. Als je niet begrijpt dat maandelijks 20 euro storten door leden in de verste verte niet opweegt tegen een goede derde helft, waarbij ook de (supporters van de) tegenstanders nog even lekker blijven hangen, dan begrijp je er inderdaad niet veel van. Nogmaals: dat is niet erg, maar houd die onwetende opmerkingen dan gewoon voor je Overigens: ik hoef denk ik niemand uit te leggen dat veel mensen niet zo goed zijn in geld uitgeven waar ze niet direct iets voor terug krijgen.
Van wat ik om me heen hoor lapt men met een slok op de regels massaal aan de laars in het weekend.

Ik befrijp dat sluiten niet leuk is maar hoe los je het anders op?
- alcoholvrij?
- Steeksproefgewijs boa's undercover naar binnen sturen en de boel sluiten?

Wellicht gaat het daar heen maar door het falende beleid word er nu aan de noodrem getrokken.

Geld overmaken naar je dierbare club helpt. Als mensen het niet doen omdat ze er niks voor terug krijgen, tja dan niet klagen als het op de fles gaat.

Of je moet een zoom meeting derde helft willen maar daar is lijk me al helemaal 0,0 animo voor.
pi_195306438
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:35 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

En nu ik er langer over nadenk, ik ook. Ik weet wat mijn club op een goede zaterdag draait en daar moet menig café behoorlijk zijn best voor doen.
Ik weet wat de plaatselijke FC hier aan verloren Corona-omzet heeft, dan schrik je je kapot.
zie email 27 oktober
pi_195306443
quote:

[..]

Horeca moet DICHT, niet korter de tijd geven om te besmetten, ALLE contactberoepen; kappers, physio, schoonheidstroep, massagezooi -> > deuren sluiten.. Terug naar zoals het was in April, dát moet gebeuren..
En gratis geld voor iedereen _O_
  maandag 28 september 2020 @ 15:36:46 #33
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_195306446
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:35 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Diegene had gewoon een goed boek moeten kopen!!!1
Je sociale leven wat meer spreiden dan alleen één iets (voetbal) is wel een aanrader.
pi_195306466
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:36 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Je sociale leven wat meer spreiden dan alleen één iets (voetbal) is wel een aanrader.
Dat zijn geen valide opties en dat snap je hopelijk zelf ook wel.
pi_195306471
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:35 schreef indiaantje89 het volgende:
Bij jeugdwedstrijden vallen chauffeurs geloof ik onder "begeleiding" en mag je mee.
Bij sportlink kan je tig mensen invullen als coach, assistent-coach, etc. Dat moet allemaal wel goedkomen. Ook bij thuiswedstrijden kan je op die manier genoeg ouders laten meekijken.
  maandag 28 september 2020 @ 15:38:10 #36
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195306477
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:36 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

En gratis geld voor iedereen _O_
Graaatizzzzz gelllddd
pi_195306481
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik weet wat de plaatselijke FC hier aan verloren Corona-omzet heeft, dan schrik je je kapot.
Als je het weet kun je het ook gewoon hier delen lijkt me.
  maandag 28 september 2020 @ 15:38:35 #38
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_195306486
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat zijn geen valide opties en dat snap je hopelijk zelf ook wel.
Nee daar moet je inderdaad vooraf aan denken zoals met veel dingen in het leven.
pi_195306507
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 15:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Van wat ik om me heen hoor lapt men met een slok op de regels massaal aan de laars in het weekend.
En dat vond je wel genoeg om te spreken van massaal hossen wat problemen oplevert?

quote:
Ik befrijp dat sluiten niet leuk is maar hoe los je het anders op?
- alcoholvrij?
- Steeksproefgewijs boa's undercover naar binnen sturen en de boel sluiten?

Wellicht gaat het daar heen maar door het falende beleid word er nu aan de noodrem getrokken.

Geld overmaken naar je dierbare club helpt. Als mensen het niet doen omdat ze er niks voor terug krijgen, tja dan niet klagen als het op de fles gaat.

Of je moet een zoom meeting derde helft willen maar daar is lijk me al helemaal 0,0 animo voor.
Het gaat er niet om dat die regels worden ingevoerd, het gaat erom dat jij denkt dat het wel even zomaar kan zonder. Want dan maakt iedereen toch ff twee tientjes over, alles opgelost. Zo werkt het gewoon niet.
In Southern Sun
pi_195306512
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:38 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Nee daar moet je inderdaad vooraf aan denken zoals met veel dingen in het leven.
Ja, als iedereen zover nadacht hadden we nu geen oplopende corona besmettingen.
pi_195306513
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:37 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Bij sportlink kan je tig mensen invullen als coach, assistent-coach, etc. Dat moet allemaal wel goedkomen. Ook bij thuiswedstrijden kan je op die manier genoeg ouders laten meekijken.
Er staat toch ook specifiek grote sportevenementen (Bij het AD althans)?
Het 3e van Schubbekutteveen lijkt me dat niet te zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2020 15:39:37 ]
  maandag 28 september 2020 @ 15:39:47 #42
445514 DonDruiper
pi_195306525
quote:

[..]

Voor veel mensen is het hele sportgebeuren een ontzettend groot sociaal gebeuren naast je gezin en werk.

Dat moet je gewoon niet onderschatten.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195306526
quote:

[..]

Een goed boek lezen heeft intrinsiek natuurlijk nul met je sociale leven te maken tenzij je in een boekenclubje zit.
In Southern Sun
pi_195306529
In de zomer mocht alles weer en was corona ver weg ..nu hoe strenger het ze maken hoe meer corona er weer is ,
Hoe dan? Vitamine D??
  maandag 28 september 2020 @ 15:40:06 #45
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195306530
quote:
80s.gif Op maandag 28 september 2020 15:39 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Er staat toch ook specifiek grote sportevenementen (Bij het AD althans)?
Het 3e van Schubbekutteveen lijkt me dat niet te zijn.
Ze hebben het ook over alle amateursport.
  maandag 28 september 2020 @ 15:40:09 #46
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_195306532
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, als iedereen zover nadacht hadden we nu geen oplopende corona besmettingen.
Dat ook ja. Zou toch mooi zijn geweest en was iedereen blij.
pi_195306533
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:33 schreef Elan het volgende:

[..]

Tja toen ze de kans hadden hier (een meerderheid was voor) hadden ze het continurooster kunnen invoeren. Dan heb je weer 2 contactmomenten minder per dag. Verder geloof ik nou niet dat zeker buiten even wachten zo'n groot risico is, ik was noodgedwongen bij de IKEA zaterdag voor een kast te laten optekenen en daar stonden dranghekken met honderden mensen. Het ging allemaal vrij vlot maar die wacht momenten die jij situeert gaan we met de beperking van groepsdrukte straks natuurlijk overal weer zien op grote schaal.
Ja het is een volcontinu rooster. Kinderen zijn om 14.30 klaar. Dus de verzorgers staan er om 14.25.

Dan (ivm de corona-maatregelen) komen eerst de kleuters om 14.30 naar buiten. Daarna de middenbouw, dan de bovenbouw. Volledig gescheiden.
Je staat daar als ouder dus zo 20 minuten te wachten als je kinderen in de onder- en bovenbouw hebt.

Maar goed. Dat maakt me niet uit.
Het gaat me meer over het gedrag nu het regende. Op elkaar onder een afdakje, op elkaar onder een plu.

Dit even afzettende tegen ouders bij een hockeywedstrijd. Zie ik weinig verschil.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 28 september 2020 @ 15:41:00 #48
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_195306552
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:39 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Voor veel mensen is het hele sportgebeuren een ontzettend groot sociaal gebeuren naast je gezin en werk.

Dat moet je gewoon niet onderschatten.
Dan loop je dus meer risico op het moment dat zoiets niet meer door kan gaan of wegvalt.
  maandag 28 september 2020 @ 15:41:21 #49
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195306560
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:35 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat een paniekvoetbal zeg, ben blij dat jij geen deel uit maakt van het OMT.
Geen paniekvoetbal, gewoon het aloude concept van 'wie niet horen wil, moet maar voelen'.. werkt als een raket.. steeds maar 'want anders zou het best wel eens kunnen dat...' roepen zoals de MP al maandenlang doet, zegt alleen maar dat het alleen maar bij loze woorden blijft, en dus neemt geen hont het serieus.
pi_195306561
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:39 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

En dat vond je wel genoeg om te spreken van massaal hossen wat problemen oplevert?
[..]

Het gaat er niet om dat die regels worden ingevoerd, het gaat erom dat jij denkt dat het wel even zomaar kan zonder. Want dan maakt iedereen toch ff twee tientjes over, alles opgelost. Zo werkt het gewoon niet.
Van de bedrijven werd destijds ook gezegd dat ze dan maar een buffer hadden moeten hebben van meerdere maanden. Ik zie het verschil niet.
Ik zie sowieso niet zo het probleem, je kan nog voetballen. Alleen niet nazuipen. Top, beter voor de gezondheid en extra tijd om na te denken hoe het anders zou kunnen.
pi_195306563
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Als je het weet kun je het ook gewoon hier delen lijkt me.
Nee dat kan niet.
zie email 27 oktober
pi_195306570
quote:

[..]

Een goed boek lezen heeft intrinsiek natuurlijk nul met je sociale leven te maken tenzij je in een boekenclubje zit.
Of als je een boek als deze leest: https://www.bol.com/nl/f/(...)dt/9200000011708118/
pi_195306571
quote:
12s.gif Op maandag 28 september 2020 14:15 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik vraag mij af hoeveel mensen überhaupt nog elders werken als dat thuis ook (zo goed?) kan ?
//--//
En dan, de meeste jobs zijn thuis niet uitvoerbaar. Ook omdat ik mij maar moeilijk kan voorstellen dat de BV Nederland haar geld verdiend door allemaal achter een laptop wat heen en weer te schuiven.
Hier aan toegevoegd dat ik het twijfelachtig vind dat thuiswerken beter zou gaan want in dat geval zou het al de standaard zijn. Diverse mensen willen net als schoolkinderen juist elders zijn om daar effectiever te zijn. Samen opgehokt thuis is vaak een nieuwe dimensie van het samen zijn. De één vindt het supergezellig en de ander verafschuwt het.

Thuiswerken als uitgangspunt beperkt wel virusverspreiding doordat er dan minder kruisbesmetting van inter/regionale interactie en mobiliteit. Het gaat echter geen oplossing zijn.
Ik kan net zo goed thuiswerken als op kantoor, het feit dat men veel mensen niet thuis laat werken is omdat men nog steeds het achterhaalde idee heeft dat mensen minder productief zijn, het tegenovergestelde is vaak waar.
Het enige lastige zijn meetings waar je wilt brainstormen, dat gaat nog wel met man of 4, maar met 12 man is dat niet meer te doen, dus moet je dat op een andere manier invullen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195306591
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nee dat kan niet.
Dan is je uitspraak, wat was het ook alweer... oh ja: gratuit.
  maandag 28 september 2020 @ 15:42:40 #55
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_195306595
quote:

[..]

Dat klopt. Het gaat er meer om dat wanneer je gericht bent op één hobby of sociale activiteit je het zwaar krijgt als die hobby of activiteit niet meer door kan gaan.
pi_195306600
142 covidpatiënten op IC, 518 in kliniek
28 september 2020

Het totaal aantal opgenomen covidpatiënten bedraagt 660, 43 meer dan de vorige dag. Daarvan liggen er 518 buiten de Intensive Care, 28 meer dan gisteren.

Op de IC liggen 142 covidpatiënten, 15 meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 529 non-covid-patiënten op de IC, 30 minder dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt daarmee 671, 15 minder dan de vorige dag.

In de afgelopen 24 uur zijn er 10 klinische patiënten verplaatst tussen de regio’s. Er zijn geen IC-patiënten verplaatst.

Dit blijkt uit de gegevens van het LCPS. Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘Het aantal opgenomen covidpatiënten blijft snel stijgen. Als de huidige trend zich doorzet zal in het weekend het aantal opgenomen covidpatiënten stijgen tot boven de 1.000.’

De toon is duidelijk veranderd.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 28 september 2020 @ 15:42:54 #57
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_195306602
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nee dat kan niet.
Lijkt me beter ja :')
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_195306616
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:35 schreef indiaantje89 het volgende:
Het lokt hoe dan ook enorm veel gedoe en discussie uit. Ouders die dan meerijden zonder daadwerkelijk kinderen te vervoeren zullen zich ook melden als vervoerder, puur omdat ze hun kind/team willen zien spelen. Binnen de kortste keren krijg je dan alsnog dat er een hoop ouders/familie langs de kant staat en de club kan/wil het niet handhaven (want we zijn geen politieagent).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195306617
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dan is je uitspraak, wat was het ook alweer... oh ja: gratuit.
Ik baseer dat gewoon op kennis van zake. Alleen soms heb je wel eens te maken met (semi-)vertrouwelijke informatie die je niet zomaar op internet kunt flikkeren.
zie email 27 oktober
pi_195306619
"In de supermarkt mag je alleen nog naar binnen met een winkelwagentje, dat van tevoren wordt ontsmet"

Veel supermarkten in Amsterdam hebben geen wagentjes, ik mag hopen dat mandjes ook mogen.
pi_195306625
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:41 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Van de bedrijven werd destijds ook gezegd dat ze dan maar een buffer hadden moeten hebben van meerdere maanden. Ik zie het verschil niet.
Ik zie sowieso niet zo het probleem, je kan nog voetballen. Alleen niet nazuipen. Top, beter voor de gezondheid en extra tijd om na te denken hoe het anders zou kunnen.
We hebben het over verenigingen die met vrijwilligers het hoofd boven water proberen te houden zodat anderen kunnen doen wat ze leuk vinden. Niet over bedrijven die winst willen maken. Of misschien moeten clubs vanaf nu de contributies maar drastisch omhoog gooien omdat ze een buffer willen hebben. Benieuwd of je het dan nog zo'n goed plan vindt.

Maar als je na mijn eerdere posts nog altijd niet begrijpt dat je binnenkort dan dus niet meer kan voetballen, houdt het echt wel een eind op.

Laat ik voor het gemak nog even achterwege dat verenigingen er niet alleen zijn voor de actieve sporter.
In Southern Sun
pi_195306636
quote:
7s.gif Op maandag 28 september 2020 15:41 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Geen paniekvoetbal, gewoon het aloude concept van 'wie niet horen wil, moet maar voelen'.. werkt als een raket.. steeds maar 'want anders zou het best wel eens kunnen dat...' roepen zoals de MP al maandenlang doet, zegt alleen maar dat het alleen maar bij loze woorden blijft, en dus neemt geen hont het serieus.
Mensen straffen is sowieso van de zotte, ook in landen die strenge maatregelen hebben/hadden getroffen zie je dat het virus bezig is aan een opmars. Hopelijk kiest Rutte vanavond voor een milde toon en gaat hij ons niet belerend of zelfs bestraffend toespreken als een stel kleuters die in de ballenbak hebben liggen vechten want excessen daargelaten hebben we het hartstikke goed gedaan met z'n allen.
blablablabla
pi_195306641
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik baseer dat gewoon op kennis van zake. Alleen soms heb je wel eens te maken met (semi-)vertrouwelijke informatie die je niet zomaar op internet kunt flikkeren.
'Geloof me maar alleen ik mag het niet zeggen'. Nee, dat discussieert lekker.
pi_195306644
quote:

[..]

Sociale leven , contacten , gezelligheid, plezier , biertje , samen , voetbal
pi_195306652
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:44 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Sociale leven , contacten , gezelligheid, plezier , biertje , samen , voetbal
pandemie
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195306655
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik denk dat 80% van de sportclubs niet zonder inkomsten van de kantine kan, mijn oude club draaide ruim een ton positief op de kantine per jaar, ik denk gezien het aantal leden dat dit wellicht al verdubbeld is.
pi_195306656
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:42 schreef _serial_ het volgende:
142 covidpatiënten op IC, 518 in kliniek
28 september 2020

Het totaal aantal opgenomen covidpatiënten bedraagt 660, 43 meer dan de vorige dag. Daarvan liggen er 518 buiten de Intensive Care, 28 meer dan gisteren.

Op de IC liggen 142 covidpatiënten, 15 meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 529 non-covid-patiënten op de IC, 30 minder dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt daarmee 671, 15 minder dan de vorige dag.

In de afgelopen 24 uur zijn er 10 klinische patiënten verplaatst tussen de regio’s. Er zijn geen IC-patiënten verplaatst.

Dit blijkt uit de gegevens van het LCPS. Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘Het aantal opgenomen covidpatiënten blijft snel stijgen. Als de huidige trend zich doorzet zal in het weekend het aantal opgenomen covidpatiënten stijgen tot boven de 1.000.’

[ afbeelding ]

De toon is duidelijk veranderd.
Weer te laat ingegrepen. Wat een faalbeleid.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2020 15:45:40 ]
pi_195306661
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:33 schreef Freecky28 het volgende:
Mensen beginnen dit slappe gezeik wel zat te worden , iedereen krijgt er scheit aan en dat is niet meer te handhaven
Wachten op rellen.
Lijkt me fijn. Deze overheid verdient gewoon een schop onder hun hol.

Corrupte symboolpolitiek aan het bedrijven.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 28 september 2020 @ 15:46:10 #69
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195306666
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:44 schreef Elan het volgende:
hebben we het hartstikke goed gedaan met z'n allen.
blijkbaar toch niet met z'n allen maar je bent weer de lul met z'n allen
pi_195306673
Lees dit veel op twitter:

,,werk zoveel mogelijk thuis'' wordt ,,werk thuis''

Jullie het idee dat dit en masse gesteund zal gaan worden?
  maandag 28 september 2020 @ 15:46:29 #71
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_195306674
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:43 schreef raptorix het volgende:
"In de supermarkt mag je alleen nog naar binnen met een winkelwagentje, dat van tevoren wordt ontsmet"

Veel supermarkten in Amsterdam hebben geen wagentjes, ik mag hopen dat mandjes ook mogen.
Die hele regel slaat sowieso nergens op, vooral omdat iedereen met z'n takken aan dat karretje zit. En het is maar afwachten of ze die dingen ontsmetten.

Zelf loop ik door zonder, minste risico, helemaal omdat de keer dat ik er kom het voor 1/2 dingen is en je beperkt de tijd binnen er ook mee. :s)
pi_195306678
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 15:45 schreef Gehrman het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat die piek misschien nog wel weken verderop ligt. Godallejezus wat walgelijk laat en slap ingegrepen.
blablablabla
pi_195306706
quote:

[..]

Dit is wel een van de voorbeelden waarbij het 'verdienmodel' moet gaan wijzigen. Is niet leuk. Begrijpen we echt allemaal wel.

Maar als je sportclub zo afhankelijk is van de bar-omzet, is het dan nog wel een sportclub als zodanig? Of eigenlijk gewoon een horeca-onderneming met sport ernaast?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195306710
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het lokt hoe dan ook enorm veel gedoe en discussie uit. Ouders die dan meerijden zonder daadwerkelijk kinderen te vervoeren zullen zich ook melden als vervoerder, puur omdat ze hun kind/team willen zien spelen. Binnen de kortste keren krijg je dan alsnog dat er een hoop ouders/familie langs de kant staat en de club kan/wil het niet handhaven (want we zijn geen politieagent).
Ga toch echt zaterdag kijken als mijn zoon "kampioen" kan worden .
Beste vent die mij wegstuurd
pi_195306712
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:

Hier wel.
pi_195306716
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:47 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

:')
  maandag 28 september 2020 @ 15:48:07 #77
445514 DonDruiper
pi_195306720
quote:

[..]

Noem gewoon een nummer joh. Ben je er van af :)
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195306721
quote:

dat is hier altijd al het beleid geweest maar iedereen heeft er nu schijt aan en niemand ontsmet de kar/mandje meer en ook niet meer zijn handen.
en lekker fijn met het complete gezin met snotterende kinderen ( die overal aanzitten ) boodschappen doen.

:{
  maandag 28 september 2020 @ 15:48:35 #79
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195306731
quote:
6s.gif Op maandag 28 september 2020 15:46 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Die hele regel slaat sowieso nergens op, vooral omdat iedereen met z'n takken aan dat karretje zit. En het is maar afwachten of ze die dingen ontsmetten.

Zelf loop ik door zonder, minste risico, helemaal omdat de keer dat ik er kom het voor 1/2 dingen is en je beperkt de tijd binnen er ook mee. :s)
het gaat niet om het karretje maar om de afstand ie het creëert, zal je niet lukken in de supermarkt waar ik kom
pi_195306733
quote:

[..]

Stoer :D
pi_195306736
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:46 schreef Tarado het volgende:

[..]

blijkbaar toch niet met z'n allen maar je bent weer de lul met z'n allen
Paar idioten hou je toch maar kom op we lopen over het algemeen als brave schapen ons aan regels te houden waarvoor je 7 maanden geleden zou zijn uitgelachen als je daar mee aan zou komen.

Iets meer liefde mag ook wel.
blablablabla
pi_195306737
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 15:47 schreef capricia het volgende:

[..]

Dit is wel een van de voorbeelden waarbij het 'verdienmodel' moet gaan wijzigen. Is niet leuk. Begrijpen we echt allemaal wel.

Maar als je sportclub zo afhankelijk is van de bar-omzet, is het dan nog wel een sportclub als zodanig? Of eigenlijk gewoon een horeca-onderneming met sport ernaast?
Zonder kantine gaat de sport gewoon door.
Zonder sport kan je die kantine wel sluiten.

Dus ja, het is wel degelijk een sportclub als zodanig.
pi_195306739
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:45 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik denk dat 80% van de sportclubs niet zonder inkomsten van de kantine kan, mijn oude club draaide ruim een ton positief op de kantine per jaar, ik denk gezien het aantal leden dat dit wellicht al verdubbeld is.
En over hoeveel leden heb je het dan? Een ton winst per jaar komt neer op grofweg 10.000 winst per maand. Als je 20 euro van ieder lid per maand krijgt (= pure winst) heb je aan 500 leden genoeg om datzelfde aantal behalen. Een gemiddelde voetbalclub zal ongeveer rond dat aantal zitten.
  maandag 28 september 2020 @ 15:49:00 #84
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_195306743
quote:

[..]

:') :') :') _!!!!!!!!!!!
pi_195306746
quote:

[..]

Dat is een goede vraag ;)
Wanneer ontgroeit iets de status van sportkantine?
zie email 27 oktober
  † In Memoriam † maandag 28 september 2020 @ 15:49:11 #86
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_195306751
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

We zijn geen politieagent maar we voelen ons wel verantwoordelijk. Doe wat je kunt doen, maak met andere verenigingen duidelijke afspraken, helder communiceren :Y
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_195306764
quote:

Ja. In het begin wel in ieder geval.
  maandag 28 september 2020 @ 15:49:38 #88
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_195306765
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:48 schreef Tarado het volgende:

[..]

het gaat niet om het karretje maar om de afstand ie het creëert, zal je niet lukken in de supermarkt waar ik kom
Onzin, een kar helpt niet bij wel/geen afstand houden hoor.
Het is gewoon schijnveiligheid.
pi_195306781
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:44 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

We hebben het over verenigingen die met vrijwilligers het hoofd boven water proberen te houden zodat anderen kunnen doen wat ze leuk vinden. Niet over bedrijven die winst willen maken. Of misschien moeten clubs vanaf nu de contributies maar drastisch omhoog gooien omdat ze een buffer willen hebben. Benieuwd of je het dan nog zo'n goed plan vindt.

Maar als je na mijn eerdere posts nog altijd niet begrijpt dat je binnenkort dan dus niet meer kan voetballen, houdt het echt wel een eind op.

Laat ik voor het gemak nog even achterwege dat verenigingen er niet alleen zijn voor de actieve sporter.
Ja, eerst ging het over de baromzet, wat een levensader zou zijn. Maar ja, dat alcohol is misschien toch ook niet zo'n goed voorbeeld. Dan gaat het over de sociale cohesie die zo vreselijk groot was >>> en dat is nu dus even niet zo handig! En nu over de vrijwilligers die zo zielig zijn en contributies die omhoog moeten (zo hoog zijn die niet ten opzichte van andere sporten)? Come on zeg, het is maar tijdelijk hoor.
pi_195306784
quote:

[..]

De club is er niet per se van afhankelijk, kunnen ook gewoon de contributies met 40 euro per maand omhoog gooien. Geen enkel probleem. Maar dan is sporten ineens weer 'onbetaalbaar'.
In Southern Sun
pi_195306789
quote:

[..]

Als je dat doet bij een wedstrijd waar ik het voor het zeggen heb, danwel als Corona-coördinator danwel als scheidsrechter staak ik gewoon de wedstrijd hoor. Ik heb geen zin in de boete...
zie email 27 oktober
pi_195306791
quote:

[..]

Hoe kan je in september al kampioen worden van iets? :{
  maandag 28 september 2020 @ 15:50:54 #93
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_195306799
quote:

[..]

Wel op de fiets mag ik hopen. Beetje aan het klimaat denken ^O^
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_195306801
quote:
6s.gif Op maandag 28 september 2020 15:49 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Onzin, een kar helpt niet bij wel/geen afstand houden hoor.
Het is gewoon schijnveiligheid.
Een kar is wel makkelijk om het aantal bezoekers te reguleren. Karren op = wachten buiten.
pi_195306802
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:50 schreef Da_Sandman het volgende:
De club is er niet per se van afhankelijk, kunnen ook gewoon de contributies met 40 euro per maand omhoog gooien. Geen enkel probleem.
Heb je dan nog leden over? Ik niet vrees ik.
zie email 27 oktober
  † In Memoriam † maandag 28 september 2020 @ 15:52:07 #96
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_195306822
quote:

[..]

De club is er niet per se van afhankelijk, kunnen ook gewoon de contributies met 40 euro per maand omhoog gooien. Geen enkel probleem. Maar dan is sporten ineens weer 'onbetaalbaar'.
_O- _O-

dan krijg je wel heel veel opzeggingen en ondertussen moet je de huur van de velden gewoon betalen aan de gemeente.
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_195306824
quote:

Bij de grotere bedrijven word vrijwel altijd het advies van het RIVM overgenomen.
pi_195306827
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:46 schreef Elan het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat die piek misschien nog wel weken verderop ligt. Godallejezus wat walgelijk laat en slap ingegrepen.
En de herfst is pas net begonnen. Shit is going to hit the fan.
pi_195306835
quote:

[..]

Dit is wel erg dramatisch... contributie 40/maand omhoog. We hebben het nu over potentieel drie weken met beperkte barinkomsten. Dat staat in schril contrast met de maanden in het voorjaar. En zoals gememoreerd zijn er genoeg ludieke ledenacties te bedenken om toch nog wat inkomsten te genereren.
pi_195306836
Moet een sportbond trouwens geld terug betalen als de competitie veel te vroeg is afgebroken?

Bij ons zijn de contributies flink omhoog gegaan door de stijging van de kosten van de bond (tafeltennis). Iedereen wist van te voren dat dit seizoen nog niet afgemaakt kon worden, en toch lieten ze het door gaan en zijn alle bondsgelden al weer binnen. ;(
pi_195306841
quote:

[..]

Dit.

Als club doe je je best om genoeg leden te hebben zodat je competitieve elftallen kunt opstellen. Door de contributie laag te houden, maar de faciliteiten wel op niveau te hebben ben je een interessante club.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_195306842
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:50 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Hoe kan je in september al kampioen worden van iets? :{
Misschien van korfbal? Het buiten-seizoen loopt daar vast ook weer ten einde.
pi_195306851
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 15:52 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Met die maatregelen zal het wel loslopen alleen zijn het best weer heftige maatregelen, helemaal gezien het landelijk karakter er van. Dat was nu juist wat men niet meer wilde :{
blablablabla
pi_195306855
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Heb je dan nog leden over? Ik niet vrees ik.
quote:
88s.gif Op maandag 28 september 2020 15:52 schreef just me het volgende:

[..]

_O- _O-

dan krijg je wel heel veel opzeggingen en ondertussen moet je de huur van de velden gewoon betalen aan de gemeente.
Precies. Dus doen sportclubs er alles aan dit te voorkomen en daar helpt een goede baromzet bij. Wat voor veel mensen ook nog eens een leuke middag/vooravond betekent. Tel uit je winst :).
In Southern Sun
pi_195306859
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:53 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Iedere sport heeft bijna stil gelegen tot minimaal 1 juli? En in de zomervakantie liggen veel competities stil voor zover ik weet.
pi_195306861
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 15:45 schreef Gehrman het volgende:

[..]

En toch wil ik wel graag weten wat voor patiënten er in ziekenhuis / IC komen.
Daar is totaal geen focus op zo lijkt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195306862
quote:

[..]

Wow, een echte bad ass hier mensen! De vrijwilliger die deze papa moet wegsturen kan zeker al een fluim in z'n / haar gezicht verwachten of wat ga je doen dan?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2020 15:54:35 ]
pi_195306866
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 15:52 schreef Gehrman het volgende:

[..]

zoals voorspeld..... :{
het is echt om te janken gewoon
  maandag 28 september 2020 @ 15:54:18 #109
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_195306867
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Een kar is wel makkelijk om het aantal bezoekers te reguleren. Karren op = wachten buiten.
Aantal ja, maar je kan alsnog met 100man op 20m2 zitten als men er binnen toch geen reet mee doet. Even snel voorlangs dingen pakken, overal aanzitten.
pi_195306879
quote:

[..]

Die discussie loopt op best wat plaatsen, met name omdat prijzen bij sportclubs vaak een stuk lager zijn dan reguliere horeca. Echter sportclubs krijgen vrijwel geen subsidie meer van gemeenten, dus moeten ze wel.
pi_195306881
quote:

[..]

Welke sport?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_195306888
quote:
6s.gif Op maandag 28 september 2020 15:54 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Aantal ja, maar je kan alsnog met 100man op 20m2 zitten als men er binnen toch geen reet mee doet. Even snel voorlangs dingen pakken, overal aanzitten.
Ja, in theorie kan dat, ja. In theorie zou het ook kunnen dat iedereen zich perfect aan de regels houdt. Het zal er ergens tussenin zitten, denk je niet?
pi_195306892
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:53 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Jazeker. Alhoewel de meeste competities in het korfbal er zo uit zien zomervakantie - 1e helft veld- zaal - 2e helft veld - zomervakantie. En dan heb je dus alleen in juni kampioenen op het veld.

Maar bij jonge jeugd zijn het minicompetitiejes vaak ja. Met dus ook een kampioen in september/oktober.
zie email 27 oktober
pi_195306893
https://www.dumpert.nl/it(...)0Nhdz0S_bsXTrUvtzvh8

Goed bezig........nog ff een coronaparty
pi_195306895
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dit is wel erg dramatisch... contributie 40/maand omhoog. We hebben het nu over potentieel drie weken met beperkte barinkomsten. Dat staat in schril contrast met de maanden in het voorjaar. En zoals gememoreerd zijn er genoeg ludieke ledenacties te bedenken om toch nog wat inkomsten te genereren.
Oh ik had de drie weken gedachte even laten varen, het ging er nu om dat clubs te afhankelijk van hun baromzet zijn geworden.

Nogmaals: die ludieke ledenacties zijn een pleister op de wonde.
In Southern Sun
pi_195306899
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En over hoeveel leden heb je het dan? Een ton winst per jaar komt neer op grofweg 10.000 winst per maand. Als je 20 euro van ieder lid per maand krijgt (= pure winst) heb je aan 500 leden genoeg om datzelfde aantal behalen. Een gemiddelde voetbalclub zal ongeveer rond dat aantal zitten.
Het is de grootste senioren vereniging van Nederland :)
Wij waren ook de enige met een ondergrondse bieropslag :D
  † In Memoriam † maandag 28 september 2020 @ 15:56:00 #117
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_195306901
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:53 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

[..]

Precies. Dus doen sportclubs er alles aan dit te voorkomen en daar helpt een goede baromzet bij. Wat voor veel mensen ook nog eens een leuke middag/vooravond betekent. Tel uit je winst :).
Dat dus, het is ook een sociaal gebeuren, *)
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  maandag 28 september 2020 @ 15:56:00 #118
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195306902
quote:

[..]

Dit lijkt me echt ernstig overdreven.
pi_195306914
quote:

[..]

Dan ben je dus de facto hetzelfde als nu kwijt in de maand :D . Goedkoper zelfs omdat de club minder overhead zou hebben zonder horeca.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 28 september 2020 @ 15:56:36 #120
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195306915
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:44 schreef Elan het volgende:

[..]

Mensen straffen is sowieso van de zotte, ook in landen die strenge maatregelen hebben/hadden getroffen zie je dat het virus bezig is aan een opmars. Hopelijk kiest Rutte vanavond voor een milde toon en gaat hij ons niet belerend of zelfs bestraffend toespreken als een stel kleuters die in de ballenbak hebben liggen vechten want excessen daargelaten hebben we het hartstikke goed gedaan met z'n allen.
Deels eensch :Y, maar we zijn wel heel aardig aan het neigen naar die ballenbak, en we moeten niet kijken en wijzen naar anderen, maar die hand in eigen boezem steken en onze eigen statistieken gebruiken en daarnaar handelen.. het moet niet 'beter als die anderen'; het moet gewoon zo goed mogelijk, en niet halfbakken.

Tweede golf was voorspeld, kunnen we weinig aan doen, maar we kunnen wel zelf bepalen hoe hoog hij wordt.. :)
pi_195306916
quote:

Nee die moeten dicht, nou goed.
pi_195306918
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:54 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Waarschijnlijk dezelfde groep als voorheen toch?
pi_195306926
Ze gaan er dus vanuit dat de R waarde zal gaan zakken naar 1 of daaronder in 3 weken. Met de huidige uitloop van besmettingen en opnames is dat natuurlijk onhaalbaar lijkt me. Het zal dus verlengt worden (met nog eens 3 weken) dus dit kan zo maar dooretteren richting de feestdagen..

-O-
pi_195306943
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:55 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het is de grootste senioren vereniging van Nederland :)
Wij waren ook de enige met een ondergrondse bieropslag :D
Nou, bij ons is het nog gewoon fusten naar boven tillen hoor. ;)
  maandag 28 september 2020 @ 15:58:10 #125
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195306948
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:53 schreef Elan het volgende:

[..]

Met die maatregelen zal het wel loslopen alleen zijn het best weer heftige maatregelen, helemaal gezien het landelijk karakter er van. Dat was nu juist wat men niet meer wilde :{
Ja gek, het idee was toch juist om met een regionale aanpak te komen.
  maandag 28 september 2020 @ 15:58:23 #126
445514 DonDruiper
pi_195306951
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:54 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ouderen? Mensen met een onderliggende aandoening?
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 28 september 2020 @ 15:58:40 #127
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_195306955
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja, in theorie kan dat, ja. In theorie zou het ook kunnen dat iedereen zich perfect aan de regels houdt. Het zal er ergens tussenin zitten, denk je niet?
Oh uiteraard, maar zolang men er enorm los mee omgaat dan kies ik toch echt wat voor mijzelf het veiligste is. En dat is de minste tijd binnen.

Laat ze eerst maar alles ontsmetten en handhaven op daadwerkelijk afstand houden.
pi_195306957
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:55 schreef Da_Sandman het volgende:
Oh ik had de drie weken gedachte even laten varen, het ging er nu om dat clubs te afhankelijk van hun baromzet zijn geworden.
Tja, het is kiezen of delen. Hoge contributie kun je de barprijzen mee omlaag gooien of vice versa.
pi_195306960
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 15:56 schreef capricia het volgende:

[..]

Dan ben je dus de facto hetzelfde als nu kwijt in de maand :D . Goedkoper zelfs omdat de club minder overhead zou hebben zonder horeca.
Ja nee niet. Wat denk je van al die jeugdleden. Laat jij je kind sporten voor 50¤ in de maand? Ook als je er 2 of 3 hebt?
zie email 27 oktober
pi_195306963
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 15:56 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Waarschijnlijk dezelfde groep als voorheen toch?
Ongetwijfeld, maar we roepen nu gewoon xxx mensen in ziekenhuis/IC
Terwijl je naar mijn idee veel gerichter kan handelen door te focussen op beschermen van groepen als je weet wat voor groep mensen je in de ziekenhuizen krijgt.

Maargoed daar ben ik vast de enige in. :s)
pi_195306965
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Ze gaan er dus vanuit dat de R waarde zal gaan zakken naar 1 of daaronder in 3 weken. Met de huidige uitloop van besmettingen en opnames is dat natuurlijk onhaalbaar lijkt me. Het zal dus verlengt worden (met nog eens 3 weken) dus dit kan zo maar dooretteren richting de feestdagen..

-O-
Hou op hoor. Als we dan toch ff een stap terug moeten dan meteen graag een grotere stap, zodat we in december weer wat vrijheid kunnen genieten, net als in de zomer.
  maandag 28 september 2020 @ 15:59:22 #132
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195306972
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:54 schreef Predator40 het volgende:

[..]

zoals voorspeld..... :{
het is echt om te janken gewoon
Dit heeft echt geen bal met de herfst te maken :').
pi_195306973
quote:

-O-
Kauw hier maar eens op: hoe hoger het aantal besmettingen, hoe makkelijker de R0 naar beneden te brengen is. ;)
pi_195306975
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja nee niet. Wat denk je van al die jeugdleden. Laat jij je kind sporten voor 50¤ in de maand? Ook als je er 2 of 3 hebt?
Prijsdifferentiatie dus.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195306976
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 15:56 schreef capricia het volgende:

[..]

Haha ik red 40 eu in de maand niet hoor, ik ben wel wat duurder uit.

Maar verplaats je nou eens. Wat denk je van die alleenstaande moeder met drie kinderen, die dolgraag met hun vriendjes willen voetballen? Dat zij zit te wachten op een contributieverhoging of per kind (want leden he) nog even 20 eu wil storten?
In Southern Sun
  maandag 28 september 2020 @ 15:59:44 #136
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195306981
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:48 schreef Elan het volgende:

[..]

Paar idioten hou je toch maar kom op we lopen over het algemeen als brave schapen ons aan regels te houden waarvoor je 7 maanden geleden zou zijn uitgelachen als je daar mee aan zou komen.

Iets meer liefde mag ook wel.
heeft weinig zin om iets goed te noemen als het niet goed genoeg blijkt te zijn, dat is net zoiets als je best doen daar schiet je ook weinig mee op als het niet goed is.
pi_195306988
quote:
7s.gif Op maandag 28 september 2020 15:56 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Deels eensch :Y, maar we zijn wel heel aardig aan het neigen naar die ballenbak, en we moeten niet kijken en wijzen naar anderen, maar die hand in eigen boezem steken en onze eigen statistieken gebruiken en daarnaar handelen.. het moet niet 'beter als die anderen'; het moet gewoon zo goed mogelijk, en niet halfbakken.

Tweede golf was voorspeld, kunnen we weinig aan doen, maar we kunnen wel zelf bepalen hoe hoog hij wordt.. :)
Het hele principe van de rechtstaat valt natuurlijk wel bij handhaving, er is in de voorbije maanden amper opgetreden tegen overtreders, er is amper ingegrepen toen de besmettingen opliepen en de overheid heeft zelf zijn shit ook totaal niet op orde.

Van een collectief falen wil ik niks horen.
blablablabla
pi_195306993
quote:

-O-
joh.....en ik was een paniekzaaier toen ik dat voorspelde :o
pi_195306998
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 15:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wow, een echte bad ass hier mensen! De vrijwilliger die deze papa moet wegsturen kan zeker al een fluim in z'n / haar gezicht verwachten of wat ga je doen dan?
Hahha heerlijk al die "aanval" reacties , ff kijken hoe mensen reageren, had het kunnen weten
pi_195307000
Mijn vader die coronacoordinator is bij zijn amateurclub en contact heeft met de KNVB en veiligheidsregio's verwacht dat de KNVB de amateur competities gaat stil leggen. Mooi klote voor de jeugd.
pi_195307007
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:58 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja gek, het idee was toch juist om met een regionale aanpak te komen.
als ze op tijd waren kon dat makkelijk, daar zijn ze dus nu te laat mee
  maandag 28 september 2020 @ 16:01:08 #142
445514 DonDruiper
pi_195307013
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:59 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, maar we roepen nu gewoon xxx mensen in ziekenhuis/IC
Terwijl je naar mijn idee veel gerichter kan handelen door te focussen op beschermen van groepen als je weet wat voor groep mensen je in de ziekenhuizen krijgt.

Maargoed daar ben ik vast de enige in. :s)
Alleen samen krijgen we corona onder controle!
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195307016
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:00 schreef Predator40 het volgende:

[..]

joh.....en ik was een paniekzaaier toen ik dat voorspelde :o
Dit lijkt me geen paniekzaaien, maar puur even kijken naar waar we momenteel staan (en mogelijk over 3 weken).
pi_195307019
quote:

[..]

Dat moet allemaal niet, je kan ook overdrijven.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2020 16:01:45 ]
pi_195307021
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:00 schreef Jaeger85 het volgende:
Mijn vader die coronacoordinator is bij zijn amateurclub en contact heeft met de KNVB en veiligheidsregio's verwacht dat de KNVB de amateur competities gaat stil leggen. Mooi klote voor de jeugd.
Hoezo alleen voor de jeugd?
pi_195307026
Iedereen is opge"fok"t
pi_195307027
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:59 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Haha ik red 40 eu in de maand niet hoor, ik ben wel wat duurder uit.

Maar verplaats je nou eens. Wat denk je van die alleenstaande moeder met drie kinderen, die dolgraag met hun vriendjes willen voetballen? Dat zij zit te wachten op een contributieverhoging of per kind (want leden he) nog even 20 eu wil storten?
Dat is aan de club, hoe die zijn contributie differentieert.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195307041
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 15:59 schreef capricia het volgende:

[..]

Prijsdifferentiatie dus.
Waardoor de senioren contributies richting de 60¤ gaan? Dat kan toch niet man.
zie email 27 oktober
pi_195307063
quote:
Niet dat ik je niet geloof hoor, maar is er ook iets concreets of is dit een gevoel van je vader?
zie email 27 oktober
pi_195307064
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waardoor de senioren contributies richting de 60¤ gaan? Dat kan toch niet man.
Is dat de groep die 60 euro in de horeca bij het sporten uitgeeft?
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 28 september 2020 @ 16:03:35 #151
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195307072
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:00 schreef Elan het volgende:

[..]

Het hele principe van de rechtstaat valt natuurlijk wel bij handhaving, er is in de voorbije maanden amper opgetreden tegen overtreders, er is amper ingegrepen toen de besmettingen opliepen en de overheid heeft zelf zijn shit ook totaal niet op orde.

Van een collectief falen wil ik niks horen.
Psies!, en dus is de huidige situatie niet houdbaar, en dus, moet de boel gewoon weer dicht, hoef je ook niet op de cm² te handhaven.
pi_195307074
quote:
Nee dit meen je niet
  Moderator / Redactie Sport maandag 28 september 2020 @ 16:03:50 #153
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195307079
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:59 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Hou op hoor. Als we dan toch ff een stap terug moeten dan meteen graag een grotere stap, zodat we in december weer wat vrijheid kunnen genieten, net als in de zomer.
Dit. Heb ook veel liever 2 of 3 weken een soort van lockdown en daarna weer 3 maanden meer vrijheid.
pi_195307080
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 15:59 schreef capricia het volgende:

[..]

Prijsdifferentiatie dus.
Is helaas niet de oplossing. Natuurlijk breng je een jeugdlid minder in rekening, maar als de baromzet wegvalt zal ook een jeugdlid meer gaan betalen. Of als je senioren (veel) meer in rekening gaat brengen en daardoor vallen potentiële vrijwilligers weg waardoor de jeugd helemaal niet meer kan spelen. Het is echt complexer dan de clubs moeten maar eens minder afhankelijk worden van de kantineomzet.
In Southern Sun
pi_195307084
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Hoezo alleen voor de jeugd?
Voor de rest is het ook kut, maar de jeugd nog meer. Raken ze hun afleiding weer kwijt.
pi_195307085
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Niet dat ik je niet geloof hoor, maar is er ook iets concreets of is dit een gevoel van je vader?
Kan hij niet zeggen helaas. Vertrouwelijk enzo.
pi_195307094
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 16:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Is dat de groep die 60 euro in de horeca bij het sporten uitgeeft?
Toch niet allemaal joh, niet zo onwetend doen nu.
In Southern Sun
pi_195307099
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:59 schreef Tarado het volgende:

[..]

heeft weinig zin om iets goed te noemen als het niet goed genoeg blijkt te zijn, dat is net zoiets als je best doen daar schiet je ook weinig mee op als het niet goed is.
We hebben te goed ons best gedaan en daar worden we nu voor gestraft mag je concluderen. Hadden we nu groepsimmuniteit gehad in plaats van een tweede lockdown.
blablablabla
  † In Memoriam † maandag 28 september 2020 @ 16:04:33 #160
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_195307100
quote:
Voor jeugd en senioren dan. Maar laten we niet teveel op de zaken vooruitlopen.
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_195307111
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nee nog niets concreets. Lees net dat de KNVB vandaag de clubs gaat informeren.

Edit: dat is betaald voetbal, nevermind.
pi_195307117
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:03 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Is helaas niet de oplossing. Natuurlijk breng je een jeugdlid minder in rekening, maar als de baromzet wegvalt zal ook een jeugdlid meer gaan betalen. Of als je senioren (veel) meer in rekening gaat brengen en daardoor vallen potentiële vrijwilligers weg waardoor de jeugd helemaal niet meer kan spelen. Het is echt complexer dan de clubs moeten maar eens minder afhankelijk worden van de kantineomzet.
Oh eens hoor. Dat het complexer is.
Maar met deze pandemie zal er toch anders gekeken moeten worden naar dit soort verenigingen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195307122
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:05 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Nee nog niets concreets. Lees net dat de KNVB vandaag de clubs gaat informeren.
Gaat alleen over betaald voetbal, toch?
pi_195307139
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:53 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Dit.

Als club doe je je best om genoeg leden te hebben zodat je competitieve elftallen kunt opstellen. Door de contributie laag te houden, maar de faciliteiten wel op niveau te hebben ben je een interessante club.
Mijn club heeft het erg goed geregeld, wat ik zelf ook wel mooi vind is dat de voorzitter sommige kinderen niet laat betalen omdat hij weet dat ze het thuis niet breed hebben.
  maandag 28 september 2020 @ 16:06:39 #165
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195307143
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:03 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit. Heb ook veel liever 2 of 3 weken een soort van lockdown en daarna weer 3 maanden meer vrijheid.
Dat is idd de doordachte aanpak.. al zal die 2 -3 weken wel een beetje wat langer worden ;(
  maandag 28 september 2020 @ 16:06:56 #166
445514 DonDruiper
pi_195307145
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:04 schreef hmmmz het volgende:

[..]

nou nou wat erg :')
Ga je weer?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195307156
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:05 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Gaat alleen over betaald voetbal, toch?
Ja klopt.. nevermind
pi_195307157
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee die moeten dicht, nou goed.
Als die regeling bedoeld is om afstand te houden wel.
pi_195307169
quote:
7s.gif Op maandag 28 september 2020 16:03 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Psies!, en dus is de huidige situatie niet houdbaar, en dus, moet de boel gewoon weer dicht, hoef je ook niet op de cm² te handhaven.
Nouja onhoudbaar je doet alsof de IC's en ziekenhuizen al vol liggen dat wat jij voorstelde was wel heel extreem.
blablablabla
pi_195307172
quote:
Goed doordacht hoor van die kutoverheid.
Stelletje achterlijke malloten daar.

Triest dit. Heel triest.
1947-2016
pi_195307175
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 16:05 schreef capricia het volgende:

[..]

Oh eens hoor. Dat het complexer is.
Maar met deze pandemie zal er toch anders gekeken moeten worden naar dit soort verenigingen.
Denk ik ook, maar dan aan de andere kant van het spectrum. Er zou uit alle macht geprobeerd moeten worden sportverenigingen niet te laten klappen.
In Southern Sun
pi_195307181
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:04 schreef Elan het volgende:

[..]

We hebben te goed ons best gedaan en daar worden we nu voor gestraft mag je concluderen. Hadden we nu groepsimmuniteit gehad in plaats van een tweede lockdown.
Complete onzin. Er is geen land ter wereld wat ook maar in de verste verte groepsimmuniteit heeft

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2020 16:08:44 ]
pi_195307183
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Triest dit. Heel triest.
Misschien even wachten in plaats van af te gaan op de vriend van de broer van een Fok!-user.
In Southern Sun
pi_195307199
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:08 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Misschien even wachten in plaats van af te gaan op de vriend van de broer van een Fok!-user.
Wie is dat meisje van de drummer van de band?
pi_195307203
quote:
En dan hadden we het gisteren nog over dat sporten zo belangrijk is.
Lekker binnen gamen met een zak chips en cola :P
pi_195307206
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:04 schreef Elan het volgende:

[..]

_O- _O- _O-
pi_195307207
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:09 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Wie is dat meisje van de drummer van de band?
Loesje _O_.
In Southern Sun
pi_195307208
quote:

[..]

Hoewel ik het op zich met je eens ben, zou het me niet verbazen als de KNVB de competitie voor een paar weken stil zou leggen.
pi_195307209
Ik vermoed dat amteur sport voorlopig zonder publiek moet en geen gebruik van natte ruimtes.
pi_195307218
Overigens is het Coronoplan in Ierland volledig transparant en duidelijk:

https://assets.gov.ie/876(...)513-390ce5298b10.pdf
pi_195307228
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:10 schreef raptorix het volgende:
Ik vermoed dat amteur sport voorlopig zonder publiek moet en geen gebruik van natte ruimtes.
Lekker bezweet in de kantine bier tanken *O*
  maandag 28 september 2020 @ 16:11:05 #182
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195307232
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:07 schreef Elan het volgende:

[..]

Nouja onhoudbaar je doet alsof de IC's en ziekenhuizen al vol liggen dat wat jij voorstelde was wel heel extreem.
Wil je per se weer naar dat punt toe dan ja? IC medewerkers die 12 op 12 af doen zonder weekend maandenlang?

Gewoon ZSM de kop indrukken, anders zitten we straks echt tot aan de kerst met die ellende ;(
pi_195307237
quote:

[..]

De kans is wel reëel ja.

Hoe moeten anders alle jeugdspelers naar uitwedstrijden? Het publiek wat daar langs de kant van het veld staat, wat in de buitenlucht zat ruimte heeft, rijdt die koters meestal.
1947-2016
pi_195307248
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:09 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

En dan hadden we het gisteren nog over dat sporten zo belangrijk is.
Lekker binnen gamen met een zak chips en cola :P
Je kunt allicht nog wel toestaan dat men op eigen gelegenheid gaat voetballen (onderling binnen de club dus). Dat scheelt een hoop reisbewegingen en dan kan men toch nog sporten.
pi_195307249
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Hoewel ik het op zich met je eens ben, zou het me niet verbazen als de KNVB de competitie voor een paar weken stil zou leggen.
Ik denk ook dat het gaat gebeuren, maar om de overheid nou alweer te bashen op basis van de info van de vader van een user is weer wat overdreven :D.
In Southern Sun
  maandag 28 september 2020 @ 16:12:14 #186
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_195307260
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Flikker op man..
Het gaan voor jou nog zware tijden worden.
pi_195307265
quote:

[..]

Ik beweer niet dat het ook echt gaat stil leggen. Ze zien alleen niet hoe jeugdvoetbal nog kan door gaan als ouders niet het sportpark op mogen. Die vervoeren die kinderen immers.
  maandag 28 september 2020 @ 16:12:45 #188
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_195307268
quote:
13s.gif Op maandag 28 september 2020 16:06 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ga je weer?
Mag hier mijn mening toch geven. Net als anderen zeggen dat ze het heeeel erg vinden.
pi_195307270
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:11 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik denk ook dat het gaat gebeuren, maar om de overheid nou alweer te bashen op basis van de info van de vader van een user is weer wat overdreven :D.
Ach, sommigen geven de overheid nog de schuld van het kopje dat kapot ging in de vaatwasser. :')
pi_195307275
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Complete onzin. Er is geen land ter wereld wat ook maar in de verste verte groepsimmuniteit heeft
COVID-19: Manaus (Brazilie) op weg naar groepsimmuniteit?

Hier zijn ze anders hard onderweg. Kijk ook even naar het sterftecijfers. Valt reuze mee.
blablablabla
  maandag 28 september 2020 @ 16:13:11 #191
445514 DonDruiper
pi_195307276
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:11 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Maar waar is dat op gebaseerd. Ik dacht dat onderzoeken al duidelijk hadden aangetoond dat besmettingen in de buitenlucht nihil zijn.

Waarom in godsnaam dan buiten activiteiten aan banden leggen.

Daar zie ik totaal geen draagvlak voor. Alleen maar onbegrip.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195307278
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:12 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Mag hier mijn mening toch geven. Net als anderen zeggen dat ze het heeeel erg vinden.
Zeker! Alleen je argumentatie is wat ehm.. Matig.
In Southern Sun
pi_195307285
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:12 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ik beweer niet dat het ook echt gaat stil leggen. Ze zien alleen niet hoe jeugdvoetbal nog kan door gaan als ouders niet het sportpark op mogen. Die vervoeren die kinderen immers.
Maar specifiek jeugdvoetbal of in het algemeen?

Je kunt de jeugd prima bij het hek afzetten.
  maandag 28 september 2020 @ 16:14:32 #194
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195307303
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:13 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Maar waar is dat op gebaseerd. Ik dacht dat onderzoeken al duidelijk hadden aangetoond dat besmettingen in de buitenlucht nihil zijn.
Nee dit is onzin.
quote:
Omdat dat de virusbestrijding helpt. Je eigen aanname klopt niet.
quote:
Ja, nee, dat ligt dus helemaal aan jezelf.
  † In Memoriam † maandag 28 september 2020 @ 16:14:39 #195
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_195307305
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:13 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

en niet vergeten ook op te halen :s)
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_195307312
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:13 schreef Elan het volgende:

[..]

Hier zijn ze anders hard onderweg. Kijk ook even naar het sterftecijfers. Valt reuze mee.
En dat is jouw voorstel, laat er maar duizenden Nederlanders dood gaan en dan hebben we mischien groepsimmuniteit? Ik denk niet dat hem dat gaat worden
pi_195307321
quote:

[..]

Triest dit. Heel triest.
Rutte heeft geen kinderen
  maandag 28 september 2020 @ 16:15:18 #198
445514 DonDruiper
pi_195307323
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:12 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Je toontje. Bagatelliseren wat voor iemand anders wél belangrijk kan zijn. Inlevingsvermogen heet dat ook wel.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195307324
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:13 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Alles eromheen. Vervoer, verzamelen, omkleden, douchen, publiek, weer terug, sommige regio's waar je eigenlijk niet naartoe mag, clubs die met een besmetting alle teams terugtrekken, scheefgroei competities; haal het er maar even helemaal uit is dan de makkelijkste (en minst leuke, dat wel) oplossing.
In Southern Sun
pi_195307325
Stil leggen van amateur sport competities vind ik niet eens slecht ivm verplaatsing. Wij gaan bijna het hele land door om te spelen. Trainen (onderling kan je ook wedstrijden doen) dan blijft de bubbel toch een stuk kleiner, en men blijft ook een beweging.

En dingen als een Eredivisie hebben imo ook een maatschappelijk belang om door te laten gaan als is het maar op TV.
pi_195307332
quote:
7s.gif Op maandag 28 september 2020 16:11 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Wil je per se weer naar dat punt toe dan ja? IC medewerkers die 12 op 12 af doen zonder weekend maandenlang?

Gewoon ZSM de kop indrukken, anders zitten we straks echt tot aan de kerst met die ellende ;(
Dan ga ik liever in volledige lockdown nu duurt het ongetwijfeld weer heel lang, maar goed ik ben iemand van extremen en dat halfbakken beleid resulteert nergens in behalve dat totaal onduidelijk is waar we naar toe gaan of wat het streven is voor de komende periode..
blablablabla
  maandag 28 september 2020 @ 16:15:37 #202
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_195307333
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:13 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Zeker! Alleen je argumentatie is wat ehm.. Matig.
Mensen moeten zich niet zo aanstellen. Altijd dat gezeur over voetbal dit, voetbal dat. Ga iets anders doen en pas je een beetje aan. En ja ik voetbal zelf ook.
pi_195307337
NOS blog:
quote:
één uur geleden
Zo goed als bevestigd: geen publiek bij wedstrijden, horeca vroeger dicht

Geen publiek bij sportwedstrijden, zowel op prof- als amateurniveau, en 22.00 uur als sluitingstijd voor de horeca, die twee maatregelen worden zo goed als zeker afgekondigd tijdens de coronapersconferentie van vanavond. Dat bevestigen bronnen in Den Haag aan de NOS. Over de overige maatregelen die nu rondzingen in Den Haag bestaat onduidelijkheid. Er wordt nog op meerdere niveaus overlegd over nieuwe beperkingen om de stijgende lijn van de cijfers een halt toe te roepen.
  maandag 28 september 2020 @ 16:15:45 #204
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_195307338
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En dat is jouw voorstel, laat er maar duizenden Nederlanders dood gaan en dan hebben we mischien groepsimmuniteit? Ik denk niet dat hem dat gaat worden
Buiten dat weten we de lange termijn gevolgen niet voor de longen en andere organen dus een enorm dom risico om te nemen.
pi_195307345
quote:

[..]

Triest dit. Heel triest.
Ja is de KNVB nu ook al overheid?
pi_195307358
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:13 schreef Elan het volgende:

[..]

die sterftecijfers kloppen voor geen meter.

paar maanden geleden konden ze het aantal lijken niet meer aan en complete chaos in de ziekenhuizen.
  maandag 28 september 2020 @ 16:17:24 #207
445514 DonDruiper
pi_195307374
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:15 schreef indiaantje89 het volgende:
Trainen (onderling kan je ook wedstrijden doen)
Daar is echt geen fuck aan :P
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195307375
https://www.thesun.co.uk/(...)wn-we-dont-ban-cars/

Heel bijzonder om te zien hoe het sentiment keert in Spanje.
De burgermeester weigert om een lockdown door te voeren in Madrid omdat auto's ook niet geband worden, terwijl er ook genoeg verkeersslachtoffers zijn.
pi_195307390
quote:

[..]

Triest dit. Heel triest.
goed doordacht van de mensen die zich niet aan de regels houden..... :{
goed doordacht van de overheid die de verantwoordelijkheid bij de mensen neerlegt en totaal niet ingrijpt.
pi_195307395
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:15 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Alles eromheen. Vervoer, verzamelen, omkleden, douchen, publiek, weer terug, sommige regio's waar je eigenlijk niet naartoe mag, clubs die met een besmetting alle teams terugtrekken, scheefgroei competities; haal het er maar even helemaal uit is dan de makkelijkste (en minst leuke, dat wel) oplossing.
Vervoer enkel met eigen ouders , omkleden thuis , douchen thuis , ouders op afstand langs de lijn in de wind
Zie echt geen probleem
  Spellchecker maandag 28 september 2020 @ 16:18:25 #211
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195307399
quote:
7s.gif Op maandag 28 september 2020 16:11 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Tot aan de Kerst? En daar voorbij ...
pi_195307405
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:16 schreef Predator40 het volgende:

[..]

paar maanden geleden konden ze het aantal lijken niet meer aan en complete chaos in de ziekenhuizen.
Je hebt het wel over Brazilie, met 56.000 moorden per jaar kunnen ze die paar extra corona doden ook nog wel handelen.
pi_195307407
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:13 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ook als je een half uur driekwartier verderop moet spelen? Het moet wel leuk blijven natuurlijk. Zeker bij de jeugd.

Dan kun je wellicht beter met (een paar) buurclubs een onderlinge competitie optuigen.
zie email 27 oktober
pi_195307411
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:10 schreef raptorix het volgende:
Overigens is het Coronoplan in Ierland volledig transparant en duidelijk:

https://assets.gov.ie/876(...)513-390ce5298b10.pdf
onze overheid had gewoon een een copy/paste kunnen/moeten doen.
of duurt het vertalen 5 maanden ?
pi_195307417
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Gros daarvan is toch een tijdbom of bejaard. Kijk het sterftecijfer daar is 0,2 % dat zal hier hoger komen te liggen omdat we meer ouderen hebben. Vergijzing zorgt ook voor enorme zorgkosten en dan nog die lockdowns er overheen, straks zadel je een hele generatie op met torenhoge schulden om op korte termijn wat mensenlevens te redden.
blablablabla
  maandag 28 september 2020 @ 16:19:51 #216
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195307431
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:17 schreef Oidipous het volgende:

De burgermeester weigert om een lockdown door te voeren in Madrid omdat auto's ook niet geband worden, terwijl er ook genoeg verkeersslachtoffers zijn.
Hopelijk opent deze coronacrisis de ogen en worden auto's inderdaad uit de steden geband.
pi_195307434
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:15 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Mensen moeten zich niet zo aanstellen. Altijd dat gezeur over voetbal dit, voetbal dat. Ga iets anders doen en pas je een beetje aan. En ja ik voetbal zelf ook.
Dan weet je dat voor veel mensen voetbal (of sport, want het is niet alleen voetbal dit voetbal dat als je goed had gelezen) niet het enige is waarom ze bij een vereniging zitten. Daar kun je zelf weinig mee hebben, prima, maar een beetje inlevingsvermogen siert een mens wel.
In Southern Sun
  maandag 28 september 2020 @ 16:20:06 #218
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195307436
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:15 schreef DireStraits7 het volgende:
NOS blog:
[..]

Benieuwd welke termijn ze er aan hangen.

Tot eind vh jaar geen publiek bij amateurclubs wordt echt een ramp voor veel verenigingen.
pi_195307451
Vind de maatregelen die ik lees niet heel gek, aardige afweging tussen verspreiding beperken en impact maatregelen. Het had allemaal wat eerder gemogen, maar ja.
pi_195307452
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:19 schreef Elan het volgende:

[..]

Gros daarvan is toch een tijdbom of bejaard. Kijk het sterftecijfer daar is 0,2 % dat zal hier hoger komen te liggen omdat we meer ouderen hebben. Vergijzing zorgt ook voor enorme zorgkosten en dan nog die lockdowns er overheen, straks zadel je een hele generatie op met torenhoge schulden om op korte termijn wat mensenlevens te redden.
Dat is dan jammer voor die generatie. Zo werkt het namelijk niet in Nederland, we gaan niet bewust mensen ziek en dood maken zodat de volgende generatie kan feesten.
pi_195307459
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 16:18 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Je hebt het wel over Brazilie, met 56.000 moorden per jaar kunnen ze die paar extra corona doden ook nog wel handelen.
ja niet dus
pi_195307460
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Tot eind vh jaar geen publiek bij amateurclubs wordt echt een ramp voor veel verenigingen.
Ze zullen het denk ik gewoon per 3 weken gaan bekijken en evalueren. Dat is ook goed omdat daarmee het draagvlak (hopelijk) vergroot wordt.
  † In Memoriam † maandag 28 september 2020 @ 16:21:06 #223
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_195307461
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:19 schreef Elan het volgende:

[..]

Sorry dat ik 65+ ben

_O- _O-
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  maandag 28 september 2020 @ 16:21:19 #224
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_195307465
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:15 schreef DireStraits7 het volgende:
NOS blog:
[..]

:{w

Misschien moeten we er ons maar op in gaan stellen dat corona niet snel weggaat en tot die tijd zo goed mogelijk alles door laten gaan. In plaats van alles dichtgooien en de moraal van het land en de economie naar de klote te helpen.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_195307471
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:19 schreef VoMy het volgende:

[..]

Hopelijk opent deze coronacrisis de ogen en worden auto's inderdaad uit de steden geband.
sinds wanneer zijn auto ongelukken besmettelijk dan ?
  maandag 28 september 2020 @ 16:21:39 #226
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_195307473
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:19 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dan weet je dat voor veel mensen voetbal (of sport, want het is niet alleen voetbal dit voetbal dat als je goed had gelezen) niet het enige is waarom ze bij een vereniging zitten. Daar kun je zelf weinig mee hebben, prima, maar een beetje inlevingsvermogen siert een mens wel.
Ik mis juist het inlevingsvermogen bij die groep mensen die meteen beginnen te zeuren wanner hun hobby even op pauze moet.
pi_195307482
Het 'schrappen van het laatste rondje' is echt een déjà vu van het 'we schudden geen handen meer' momentje. En dan zeggen ze dat een ezel zich niet twee keer aan dezelfde steen stoot |:)
pi_195307484
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:19 schreef Predator40 het volgende:

[..]

onze overheid had gewoon een een copy/paste kunnen/moeten doen.
of duurt het vertalen 5 maanden ?
Wil Rutte niet. Levert liever maatwerk zei hij afgelopen vrijdag :(
pi_195307487
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:16 schreef Predator40 het volgende:

[..]

We hebben een half jaar gehad om ons voor te bereiden daarop. In Ahoy weer noodhospitaal maken, het gokken op een vaccin is net zo goed spelen met mensenlevens. Want de economische dreun en bezuinigen op zorg gaan nog decennia doorwerken op deze manier.
blablablabla
  maandag 28 september 2020 @ 16:22:14 #230
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195307492
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ze zullen het denk ik gewoon per 3 weken gaan bekijken en evalueren. Dat is ook goed omdat daarmee het draagvlak (hopelijk) vergroot wordt.
3 weken is ook goed te overzien voor iedereen, daar zou ik ook wel voor zijn dan ja. Je moet draagvlak houden koste wat kost.
pi_195307493
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ook als je een half uur driekwartier verderop moet spelen? Het moet wel leuk blijven natuurlijk. Zeker bij de jeugd.

Dan kun je wellicht beter met (een paar) buurclubs een onderlinge competitie optuigen.
Dan ga je even de krant lezen of wandelen in het lokale bos. Ik zeg niet dat het ideaal is...

Overigens staat dat los van de vraag of het een passende maatregel is (het lijkt mij wat overdreven als je ouders weigert langs de kant te gaan staan), maar als het er komt...
pi_195307498
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:22 schreef Jojoke het volgende:
Het 'schrappen van het laatste rondje' is echt een déjà vu van het 'we schudden geen handen meer' momentje. En dan zeggen ze dat een ezel zich niet twee keer aan dezelfde steen stoot |:)
He luister mij eens niet af! Dat zei ik net :D
zie email 27 oktober
pi_195307507
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:18 schreef Predator40 het volgende:

[..]

goed doordacht van de mensen die zich niet aan de regels houden..... :{
Je bedoelt leden van de overheid zelf?
quote:
goed doordacht van de overheid die de verantwoordelijkheid bij de mensen neerlegt en totaal niet ingrijpt.
Nee. Het straft mensen. Amateursporten stil leggen. Weet je waar de grootste impact zit? Bij koters. Die zijn net weer onderweg. Mogen ze weer een maand thuis zitten.

Je kan ook de risicogroepen isoleren en de maatschappij ontspannen door laten gaan op 1,5 meter. Maar dat is zeker teveel gevraagd. Het moet 'samen' en 'we'. Pleur op zeg. Er is niks meer we en samen.
1947-2016
pi_195307516
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:21 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Ik mis juist het inlevingsvermogen bij die groep mensen die meteen beginnen te zeuren wanner hun hobby even op pauze moet.
De enige die aan het zeuren is ben jij, ik zie weinig users verder zeuren dat hun hobby even op pauze moet. Zie wel veel users die vrezen voor het voortbestaan voor sportverenigingen. Dat lijkt me een wezenlijk verschil.
In Southern Sun
pi_195307521
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:22 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Wil Rutte niet. Levert liever maatwerk zij hij afgelopen vrijdag :(
we hebben het hele jaar nog geen maatwerk gezien...... :{
  † In Memoriam † maandag 28 september 2020 @ 16:23:38 #236
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_195307526
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:23 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

De enige die aan het zeuren is ben jij, ik zie weinig users verder zeuren dat hun hobby even op pauze moet. Zie wel veel users die vrezen voor het voortbestaan voor sportverenigingen. Dat lijkt me een wezenlijk verschil.
_O_
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_195307530
quote:

[..]

Als die hobby zo belangrijk is dan laat je je vereniging toch niet omvallen :?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195307531
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:22 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Wil Rutte niet. Levert liever maatwerk zij hij afgelopen vrijdag :(
Ben je nou boos op je eigen taalfout? ;)
pi_195307535
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is dan jammer voor die generatie. Zo werkt het namelijk niet in Nederland, we gaan niet bewust mensen ziek en dood maken zodat de volgende generatie kan feesten.
Makkelijk lullen heb je wel. Heb je enig idee wat voor kosten we nu weer voor onze kiezen krijgen, om een paar duizend mensen (gros tussen de 80 en de schijndood en/of onderliggend lijden) een paar jaar langer te laten overleven?
blablablabla
pi_195307541
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:22 schreef DireStraits7 het volgende:
Dan ga je even de krant lezen of wandelen in het lokale bos. Ik zeg niet dat het ideaal is...
Of zeggen ouders dan: “de groeten #ikdoenietmeermee” en krijg je hetzelfde als bij de scholen en beëindigd de samenleving de competitie? Acht ik net ff iets waarschijnlijker ;)
zie email 27 oktober
  maandag 28 september 2020 @ 16:24:20 #241
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195307542
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:22 schreef Jojoke het volgende:
Toch is de procentuele groei van het aantal gevallen aan het afnemen.
pi_195307547
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Horeca dicht horeca open horeca dicht horeca open kantine dicht kantine open mondkapje op mondkapje af onee toch maar op cafe weer dicht voetbal gestopt voetbal begonnen kantine toch weer open ...komop overheid verzin eens wat anders
pi_195307559
Ik mis overigens in dat geruchten lijstje nog altijd de verzorgingshuizen. Daar moeten ze toch ook wel naar gekeken hebben neem ik aan?
pi_195307567
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Of zeggen ouders dan: “de groeten #ikdoenietmeermee” en krijg je hetzelfde als bij de scholen en beëindigd de samenleving de competitie? Acht ik net ff iets waarschijnlijker ;)
Scholen was echt een totaal andere situatie.
pi_195307569
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]

He luister mij eens niet af! Dat zei ik net :D
Great minds think alike :o
pi_195307575
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ben je nou boos op je eigen taalfout? ;)
Hehe d'oh.
  maandag 28 september 2020 @ 16:26:00 #247
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195307584
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik mis overigens in dat geruchten lijstje nog altijd de verzorgingshuizen. Daar moeten ze toch ook wel naar gekeken hebben neem ik aan?
Ik voorspel je 1 ding: dat virus komt gewoon weer binnen in die tehuizen, wat wij ook allemaal doen in de horeca, op de sportvelden en de scholen en winkels.
pi_195307590
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:23 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ook voor jou nog één keer: het gaat niet om mij. Wees maar niet bang, ik ga de club wel steunen. Maar ik denk niet dat de alleenstaande moeder van drie kinderen dit kan. En ik denk ook niet dat de tegenstander van volgende week die nu niet komt nog even 120 euro over zal maken voor drie kratjes bier die ze normaal gesproken hadden genuttigd.
In Southern Sun
pi_195307594
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:23 schreef Predator40 het volgende:

[..]

we hebben het hele jaar nog geen maatwerk gezien...... :{
Doelde vast op al zijn polder compromissen.
pi_195307601
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik voorspel je 1 ding: dat virus komt gewoon weer binnen in die tehuizen, wat wij ook allemaal doen in de horeca, op de sportvelden en de scholen en winkels.
Juist.
Want iedereen heeft nu de tijd om naar oma en opa te gaan in die huizen.
Omdat de amateursporten in het weekend stil liggen, moeten we toch weer wat gaan doen.
1947-2016
  maandag 28 september 2020 @ 16:27:08 #251
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_195307608
quote:

[..]

Allemaal heel nobel maar het gaat er vooral om wat ze zelf uit die vereniging halen. Als de vereniging gegarandeerd zou overleven zou het grote deel nog steeds hetzelfde reageren.
pi_195307611
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Juist.
Want iedereen heeft nu de tijd om naar oma en opa te gaan in die huizen.
Omdat de amateursporten in het weekend stil liggen, moeten we toch weer wat gaan doen.
Een boek lezen, heb ik net vernomen.
In Southern Sun
  maandag 28 september 2020 @ 16:27:25 #253
445514 DonDruiper
pi_195307615
- Niet doen -

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2020 16:35:24 ]
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 28 september 2020 @ 16:27:48 #254
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_195307622
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:23 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dit dus
pi_195307626
quote:
Het reisadvies voor heel België is aangescherpt naar code oranje. Dat meldt Buitenlandse Zaken.
pi_195307628
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:27 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Allemaal heel nobel maar het gaat er vooral om wat ze zelf uit die vereniging halen. Als de vereniging gegarandeerd zou overleven zou het grote deel nog steeds hetzelfde reageren.
Dat zullen we niet weten want zo is de situatie helaas niet bij het gros van de clubs.
In Southern Sun
pi_195307633
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:24 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Horeca dicht horeca open horeca dicht horeca open kantine dicht kantine open mondkapje op mondkapje af onee toch maar op cafe weer dicht voetbal gestopt voetbal begonnen kantine toch weer open ...komop overheid verzin eens wat anders
Je vergeet het verplichte winkelkar ontsmetten dat weer als 1 van de speerpunten uit de kast is gehaald.
pi_195307639
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:26 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ook voor jou nog één keer: het gaat niet om mij. Wees maar niet bang, ik ga de club wel steunen. Maar ik denk niet dat de alleenstaande moeder van drie kinderen dit kan. En ik denk ook niet dat de tegenstander van volgende week die nu niet komt nog even 120 euro over zal maken voor drie kratjes bier die ze normaal gesproken hadden genuttigd.
Maar is er echt zoveel geld nodig om de club draaiende te houden? Dat de kas wat minder gespekt wordt is anders maar even zo. En als dat voor een maandje is dan is dat nog wel te overzien.
  maandag 28 september 2020 @ 16:29:01 #259
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195307644
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:27 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Een boek lezen, heb ik net vernomen.
Ach, een boekje of een goede serie is ook niks mis mee.

Maar dit is gewoon zo zuur voor al die verenigingen die hard hebben gewerkt in de zomer om alles 'coronaproof' te maken. Zeker voor provincies waar eigenlijk heel weinig aan de hand is, die worden helemaal keihard genaaid nu.
pi_195307646
twitter
pi_195307647
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:17 schreef Oidipous het volgende:

Het zou je burgemeester maar zijn.
Die vergelijking kan je pas maken als mensen preventief worden afgemaakt (het bannen van auto's).

Om rijden veiliger te maken hebben we nu maximale snelheden, gordels, stoplichten, airbags, etc. nodig.

Net zoals we nu maatregelen nodig hebben om het zorgstelsel en onze (o.a.) ouderen te beschermen.

Wat een mafklapper die burgemeester.
pi_195307662
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:25 schreef Jor_Dii het volgende:
nee joh, stel je voor.
Terwijl daar nu juist grotendeels de leeftijdsgroepen zitten die in de ziekenhuizen komen.
pi_195307675
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:28 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Je vergeet het verplichte winkelkar ontsmetten dat weer als 1 van de speerpunten uit de kast is gehaald.
Waarvan maanden terug al bekend was dat de kans op besmetting op die manier nihil is... voor de bühne weer.
  † In Memoriam † maandag 28 september 2020 @ 16:31:00 #264
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_195307687
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Maar is er echt zoveel geld nodig om de club draaiende te houden? Dat de kas wat minder gespekt wordt is anders maar even zo. En als dat voor een maandje is dan is dat nog wel te overzien.
Een vereniging gezond en draaiend houden kost behalve veel inspanning ook veel geld. Denk aan de veldhuur en je lopende kosten
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_195307692
quote:

[..]

Als het bij dat maandje blijft ja.. clubs hebben het afgelopen half jaar enorm veel geld verloren omdat het seizoen plots werd afgekapt. Nu zijn ze eindelijk weer een beetje opgestart, hebben veel tijd en kosten gestoken in aanpassingen en krijgen dit nu voor de kiezen (als het allemaal doorgaat).
pi_195307694
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:15 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het is ook geen ramp, tegenwoordig is er nauwelijks meer winterstop, ik heb een keer op 6 januari gespeelt :D
  maandag 28 september 2020 @ 16:31:27 #267
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195307697
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:29 schreef _serial_ het volgende:

[..]

nee joh, stel je voor.
Terwijl daar nu juist de leeftijdsgroepen zitten die in de ziekenhuizen komen.
Ook lekker dat ze hun 'maatwerk' mbt regionaal ingrijpen gewoon compleet hebben laten lopen in de grote steden in de Randstad. Dikke faal wel hoor.
  maandag 28 september 2020 @ 16:31:55 #268
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_195307705
quote:
88s.gif Op maandag 28 september 2020 16:31 schreef just me het volgende:

[..]

Een vereniging gezond en draaiend houden kost behalve veel inspanning ook veel geld. Denk aan de veldhuur en je lopende kosten
Vereniging failliet en dan komt er na de corona gewoon weer een nieuwe vereniging. De velden moet toch aan iemand verhuurd worden.
pi_195307709
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:29 schreef wpor het volgende:

[..]

Het zou je burgemeester maar zijn.
Die vergelijking kan je pas maken als mensen preventief worden afgemaakt (het bannen van auto's).

Om rijden veiliger te maken hebben we nu maximale snelheden, gordels, stoplichten, airbags, etc. nodig.

Net zoals we nu maatregelen nodig hebben om het zorgstelsel en onze (o.a.) ouderen te beschermen.

Wat een mafklapper die burgemeester.
Ik kan de burgermeester wel voor een groot gedeelte volgen, maar dan met name omdat een Lockdown ontzettend veel schade doet aan de maatschappij, economie en uiteindelijk ook aan de levensverwachting van mensen.
Ik vind het prettig dat er steeds meer tegengeluid komt op het eenzijdige coronabeleid wat in West-Europa is gevoerd. Het is namelijk niet zo logisch dat we alles laten vallen voor de zorg, het is een complexe afweging die gemaakt moet worden waarbij naar alle bijkomende effecten gekeken moet worden.

Dat ergert mij ook in Nederland (ook soms in dit topic). Het sentiment is dat we alles doen om de zorg te ontlasten, niemand die het heeft over eventuele gevolgen en waar we de lijn zouden moeten leggen. Echt een gemis in de discussie, ook in de tweede kamer.
pi_195307713
- Nee -

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2020 16:36:00 ]
1947-2016
pi_195307719
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:21 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Even? Ik was harstikke blij dat ik sinds begin van de maand weer fatsoenlijk met mijn ploegje kon trainen na bijna een half jaar, en zaterdag eindelijk weer een wedstrijd kon spelen.

Zou het echt niet tof vinden als dat weer gestopt wordt.
pi_195307722
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:31 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Vereniging failliet en dan komt er na de corona gewoon weer een nieuwe vereniging. De velden moet toch aan iemand verhuurd worden.
Je praat werkelijk als een kip zonder kop.
pi_195307739
quote:

[..]

Ja, dat is er. Dat heeft geen reet met de kas spekken te maken, veel verenigingen zijn blij als ze überhaupt een sluitende begroting hebben. En dan is een maandje best lang, zeker na het einde van vorig seizoen.
In Southern Sun
pi_195307740
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:31 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Als het bij dat maandje blijft ja.. clubs hebben het afgelopen half jaar enorm veel geld verloren omdat het seizoen plots werd afgekapt. Nu zijn ze eindelijk weer een beetje opgestart, hebben veel tijd en kosten gestoken in aanpassingen en krijgen dit nu voor de kiezen (als het allemaal doorgaat).
Het begint bij een maandje, dan lopen de cijfers toch nog steeds op en wordt het verlengd tot en met kerst.
pi_195307741
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Mag niet van de KNVB.
pi_195307747
quote:

[..]

Ik denk niet dat er veel dorpsverenigingen zijn dan.
Veel zijn er al verdwenen in de afgelopen jaren en dit kan voor een aantal de druppel zijn. Niemand die dat opvangt.

Je schijnt niet te weten wat er gaande is binnen de amateursport in kleinere verenigingen.
1947-2016
  maandag 28 september 2020 @ 16:33:14 #277
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_195307749
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:32 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Even? Ik was harstikke blij dat ik sinds begin van de maand weer fatsoenlijk met mijn ploegje kon trainen na bijna een half jaar, en zaterdag eindelijk weer een wedstrijd kon spelen.

Zou het echt niet tof vinden als dat weer gestopt wordt.
Ja, even. Een half jaar niet voetballen, wat erg :')
pi_195307765
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:31 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik zou zeggen 3 wekem dicht, dan open onder strenge voorwaarden.
Op die manier kan het door mits men gewoon normaal doet.
  † In Memoriam † maandag 28 september 2020 @ 16:33:42 #279
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_195307766
quote:

[..]

_O- _O-

wat het maar zo simpel
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_195307772
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:32 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Ik kan de burgermeester wel voor een groot gedeelte volgen, maar dan met name omdat een Lockdown ontzettend veel schade doet aan de maatschappij, economie en uiteindelijk ook aan de levensverwachting van mensen.
Ik vind het prettig dat er steeds meer tegengeluid komt op het eenzijdige coronabeleid wat in West-Europa is gevoerd. Het is namelijk niet zo logisch dat we alles laten vallen voor de zorg, het is een complexe afweging die gemaakt moet worden waarbij naar alle bijkomende effecten gekeken moet worden.

Dat ergert mij ook in Nederland (ook soms in dit topic). Het sentiment is dat we alles doen om de zorg te ontlasten, niemand die het heeft over eventuele gevolgen en waar we de lijn zouden moeten leggen. Echt een gemis in de discussie, ook in de tweede kamer.
Tegengeluid is nooit verkeerd, mee eens. Tegengeluid met een debiele en manke vergelijking wel.
  maandag 28 september 2020 @ 16:33:57 #281
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195307775
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:32 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Het begint bij een maandje, dan lopen de cijfers toch nog steeds op en wordt het verlengd tot en met kerst.
Uiteraard is het allemaal onze schuld, Rutte heeft alles goed aangepakt verder.
pi_195307780
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het is ook geen ramp, tegenwoordig is er nauwelijks meer winterstop, ik heb een keer op 6 januari gespeelt :D
Ik vind het ook geen ramp eerlijk gezegd, maar ik weet dus niet hoe de penningmeester van de club er over denkt. We zijn best een gezonde vereniging maar het houdt allemaal een keer op natuurlijk.
In Southern Sun
pi_195307785
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:33 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Prima dan gaan we met ons voetbalteam wel bij iemand thuis bier drinken.
  maandag 28 september 2020 @ 16:34:25 #284
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_195307787
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Je praat werkelijk als een kip zonder kop.
Jij denkt dat er na de corona periode geen vraag meer is naar een dergelijke verenging? Als dat zo is had die vereniging het toch al niet volgehouden.
pi_195307790
quote:

[..]

Voor jou niet. Voor vele anderen wel.

Maar dat snap je niet, begrijp ik.
1947-2016
  maandag 28 september 2020 @ 16:35:08 #286
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_195307797
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er veel dorpsverenigingen zijn dan.
Veel zijn er al verdwenen in de afgelopen jaren en dit kan voor een aantal de druppel zijn. Niemand die dat opvangt.

Je schijnt niet te weten wat er gaande is binnen de amateursport in kleinere verenigingen.
Als niemand het wil opvangen of daarna opnieuw wil opzetten is er te weinig vraag.
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 16:35:12 #287
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_195307798
quote:

[..]

Daar mag je er toch enorm de pest in hebben? Als het iets is wat je graag doet is het enorm jammer. Vergeet ook niet dat het verenigingsleven ook het sociale weefsel is van veel plaatsen.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_195307800
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ook lekker dat ze hun 'maatwerk' mbt regionaal ingrijpen gewoon compleet hebben laten lopen in de grote steden in de Randstad. Dikke faal wel hoor.
Ja eens. Ik ben snap echt niet dat niet in de lijst met mogelijke maatregelen staat.
Bescherm die groep beter.

Kijk naar de overleden mensen, kijk naar de opnames.

Het zijn echt niet allemaal jonge mensen die in de ziekenhuizen komen. (stiekem vanaf 70+ pas serieus)
pi_195307807
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:32 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mag niet van de KNVB.
Onder het mom van Corona kan er veel.
zie email 27 oktober
pi_195307809
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik zou zeggen 3 wekem dicht, dan open onder strenge voorwaarden.
Op die manier kan het door mits men gewoon normaal doet.
"mits men gewoon normaal doet"
we zijn er inmiddels toch achter dat veel burgers dat gewoon niet kunnen ?
  maandag 28 september 2020 @ 16:35:41 #291
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195307817
quote:

[..]

Joh, er is net al een half jaar zonder competitie geweest en bij maatwerk hoort dat iets dat in veel opzichte gezond is en op een positieve manier een bijdrage levert aan de samenleving, niet verboden wordt omdat er symboolmaatregelen nodig zijn.

De KNVB ligt overigens behoorlijk te slapen op het coronadossier, hun oplossing voor het eventueel stilzetten van de competities getuigde ook niet echt van veel scherpzinnigheid, dus wellicht dat de voetbalclubs ook met een wat betere bond beter af zouden zijn.
  maandag 28 september 2020 @ 16:35:53 #292
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_195307821
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:34 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Prima dan gaan we met ons voetbalteam wel bij iemand thuis bier drinken.
Doe wat je niet laten kan. Duurt het alleen maar langer voordat je weer kan voetballen.
pi_195307822
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:35 schreef ijs_beer het volgende:
Vergeet ook niet dat het verenigingsleven ook het sociale weefsel is van veel plekken.
Vooral dat.
zie email 27 oktober
pi_195307826
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Uiteraard is het allemaal onze schuld, Rutte heeft alles goed aangepakt verder.
Kinderlijke manier van kijken naar de overheid wel. Jij denkt niet dat Rutte achteraf fouten inziet, gaat inzien of kritiek ter harte zal nemen?

De situatie is zeker met name de schuld van 'het volk'. Met 'het volk' bedoel ik dan het gedeelte van het volk dat zich zo noemt :')
pi_195307834
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:28 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Dat is idd covid verspreider nr 1
pi_195307835
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Onder het mom van Corona kan er veel.
Zul je eerst statuten moeten veranderen.
  maandag 28 september 2020 @ 16:36:50 #297
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_195307842
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Voor jou niet. Voor vele anderen wel.

Maar dat snap je niet, begrijp ik.
Puur eigenbelang van mensen die niet verder dan zichzelf en hun eigen kring kunnen kijken. Precies een van de problemen in de hedendaagse maatschappij.
pi_195307844
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:35 schreef Predator40 het volgende:

[..]

"mits men gewoon normaal doet"
we zijn er inmiddels toch achter dat veel burgers dat gewoon niet kunnen ?
Dan sluiten en een boete.
  maandag 28 september 2020 @ 16:37:00 #299
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195307846
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:36 schreef wpor het volgende:

[..]

Kinderlijke manier van kijken naar de overheid wel. Jij denkt niet dat Rutte achteraf fouten inziet, gaat inzien of kritiek ter harte zal nemen?

De situatie is zeker met name de schuld van 'het volk'. Met 'het volk' bedoel ik dan het gedeelte van het volk dat zich zo noemt :')
Dus ik mag geen kritiek hebben op Rutte maar jij mag wel klakkeloos roepen dat het volk met name schuld is.
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 16:37:10 #300
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_195307851
-

[ Bericht 100% gewijzigd door ijs_beer op 28-09-2020 16:37:43 ]
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_195307853
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:35 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Doe wat je niet laten kan. Duurt het alleen maar langer voordat je weer kan voetballen.
Voetbal is maar een bijzaak, derde helft is belangrijker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')