Horeca moet DICHT, niet korter de tijd geven om te besmetten, ALLE contactberoepen; kappers, physio, schoonheidstroep, massagezooi -> > deuren sluiten.. Terug naar zoals het was in April, dát moet gebeuren.. Doe je er zelf thuis ook 3 dagen over om de kraan dicht te draaien als je constateert dat je wastafel overloopt?quote:
Je kan je toch wel even aanpassen en wat anders gaan doen. Het is niet dat de wereld vergaat, je kan gewoon even niet voetballen.quote:Op maandag 28 september 2020 15:29 schreef galantis het volgende:
[..]
We hebben het wel over een verenigingsleven met vele honderdduizenden, misschien wel miljoenen leden. Dat leven dat naast lichamelijke activiteit ook de nodige sociale infrastructuur biedt.
Maar nee allemaal maar een boekje gaan lezen.
Niet ter verdediging van hooibaal, maar als werkelijk ieder lid maandelijks 20 euro zou betalen, zou iedere club uit de problemen zijn.quote:Op maandag 28 september 2020 15:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik zie graag je bron dat derde helft klemzuipen en massaal hossen een probleem is gebleken. Dom gelul in de ruimte.
Ik ga het je proberen uit te leggen, tegen beter weten in, maar goed. Een voetbalclub (in het bijzonder, sportclubs in het algemeen) heeft grofweg drie inkomstenbronnen. Contributie, sponsoring en barinkomsten. Iedere club probeert de tweede en derde bron zo hoog mogelijk te krijgen, zodat de eerste laag gehouden kan worden. Als je niet begrijpt dat maandelijks 20 euro storten door leden in de verste verte niet opweegt tegen een goede derde helft, waarbij ook de (supporters van de) tegenstanders nog even lekker blijven hangen, dan begrijp je er inderdaad niet veel van. Nogmaals: dat is niet erg, maar houd die onwetende opmerkingen dan gewoon voor je
Overigens: ik hoef denk ik niemand uit te leggen dat veel mensen niet zo goed zijn in geld uitgeven waar ze niet direct iets voor terug krijgen.
Inlevingsvermogen.. het blijft lastig.quote:Op maandag 28 september 2020 15:29 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Heel fijn voor je. Heb je nu gewoon even pech en zul je je moeten aanpassen.
Open een willekeurige nieuwswebsite.quote:Op maandag 28 september 2020 15:31 schreef F.Sinatra het volgende:
Iemand een linkje naar het nieuwe pretpakket?
Geen idee, maar ik weet wel dat er absoluut meer draagvlak is dan twee weken terug.quote:Op maandag 28 september 2020 15:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is dat draagvlak er nu wel dan?
Vandaar ook mijn laatste toevoegingquote:Op maandag 28 september 2020 15:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niet ter verdediging van hooibaal, maar als werkelijk ieder lid maandelijks 20 euro zou betalen, zou iedere club uit de problemen zijn.
COR / Persconferentie 28 september 19:00: #1 nieuwe maatregelen!quote:Op maandag 28 september 2020 15:31 schreef F.Sinatra het volgende:
Iemand een linkje naar het nieuwe pretpakket?
Het gaat niet om het voetballen. Het gaat om de sociale infrastructuur rondom dergelijke clubs.quote:Op maandag 28 september 2020 15:31 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Je kan je toch wel even aanpassen en wat anders gaan doen. Het is niet dat de wereld vergaat, je kan gewoon even niet voetballen.
Je hele sociale leven ophangen aan voetballen
Tja toen ze de kans hadden hier (een meerderheid was voor) hadden ze het continurooster kunnen invoeren. Dan heb je weer 2 contactmomenten minder per dag. Verder geloof ik nou niet dat zeker buiten even wachten zo'n groot risico is, ik was noodgedwongen bij de IKEA zaterdag voor een kast te laten optekenen en daar stonden dranghekken met honderden mensen. Het ging allemaal vrij vlot maar die wacht momenten die jij situeert gaan we met de beperking van groepsdrukte straks natuurlijk overal weer zien op grote schaal.quote:Op maandag 28 september 2020 15:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. En ook samen onder het kleine afdakje. Dicht op elkaar.
En nee, het zijn niet allemaal moeders meer tegenwoordig.![]()
Ik sloeg het gade vanuit mijn auto. Dan zie je pas echt hoe zo'n groep zich gedraagt. En ik ken veel van die mensen. Het was niet een groot huishouden wat zo dicht op elkaar stond.
Dat betwijfel ik.quote:Op maandag 28 september 2020 15:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niet ter verdediging van hooibaal, maar als werkelijk ieder lid maandelijks 20 euro zou betalen, zou iedere club uit de problemen zijn.
In stijl van jouw analogie: sluit jij je hele huis af van water als je constateert dat je wastafel overloopt i.p.v. de wastafelkraan dicht te draaien?quote:Op maandag 28 september 2020 15:30 schreef Sounddragon het volgende:
Horeca moet DICHT, niet korter de tijd geven om te besmetten, ALLE contactberoepen; kappers, physio, schoonheidstroep, massagezooi -> > deuren sluiten.. Terug naar zoals het was in April, dát moet gebeuren.. Doe je er zelf thuis ook 3 dagen over om de kraan dicht te draaien als je constateert dat je wastafel overloopt?
In mijn schuur niet, die ligt vol met wcpapierquote:
Thanks. Ik vind het eigenlijk niet zo schokkend....quote:Op maandag 28 september 2020 15:33 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
COR / Persconferentie 28 september 19:00: #1 nieuwe maatregelen!
Ligt eraan of de kraan stuk is of het afvoer.quote:Op maandag 28 september 2020 15:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In stijl van jouw analogie: sluit jij je hele huis af van water als je constateert dat je wastafel overloopt i.p.v. de wastafelkraan dicht te draaien?
En nu ik er langer over nadenk, ik ook. Ik weet wat mijn club op een goede zaterdag draait en daar moet menig café behoorlijk zijn best voor doen.quote:
Wat een paniekvoetbal zeg, ben blij dat jij geen deel uit maakt van het OMT.quote:Op maandag 28 september 2020 15:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Horeca moet DICHT, niet korter de tijd geven om te besmetten, ALLE contactberoepen; kappers, physio, schoonheidstroep, massagezooi -> > deuren sluiten.. Terug naar zoals het was in April, dát moet gebeuren.. Doe je er zelf thuis ook 3 dagen over om de kraan dicht te draaien als je constateert dat je wastafel overloopt?![]()
Ze zijn de tafel aan het aaien met een kwastje, terwijl er iemand een beuk op moet geven, maar ze poepen in hun broek in Den Haag om eventuele gevolgen, en hoe lager ze sappelen, hoe groter die kans op 'gevolgen' (lees: protesten) is.
Sorry man.quote:Op maandag 28 september 2020 15:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat hoop ik wel want ik voel me beledigd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Dat het meer is dan een balletje trappen is ook zo, maar doen alsof de wereld vergaat omdat je niet kan voetballen is weer het andere uiterste.quote:Op maandag 28 september 2020 15:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het gaat niet om het voetballen. Het gaat om de sociale infrastructuur rondom dergelijke clubs.
Ik heb het meegemaakt he, iemand die niet meer naar de maaltijdgroep bij zijn club kon en er daarom maar een eind aan maakte... Nu zijn dat natuurlijk de extremen, dat snap ik ook wel. Maar dat geeft wel aan de dat verenigingen meer kunnen zijn dan alleen tegen een balletje trappen.
Mijn voetbalclub is ¤35.000 aan barinkomsten misgelopen in deze coronatijd.quote:
Het hele probleem is dat men in Nederland zich gewoon niet kan gedragen met vrijheden. En daar zijn gevallen als dit helaas dan de dupe van.quote:Op maandag 28 september 2020 15:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het gaat niet om het voetballen. Het gaat om de sociale infrastructuur rondom dergelijke clubs.
Ik heb het meegemaakt he, iemand die niet meer naar de maaltijdgroep bij zijn club kon en er daarom maar een eind aan maakte... Nu zijn dat natuurlijk de extremen, dat snap ik ook wel. Maar dat geeft wel aan de dat verenigingen meer kunnen zijn dan alleen tegen een balletje trappen.
Diegene had gewoon een goed boek moeten kopen!!!1quote:Op maandag 28 september 2020 15:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voor de enkeling heb je zeker gelijkquote:Op maandag 28 september 2020 15:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Van wat ik om me heen hoor lapt men met een slok op de regels massaal aan de laars in het weekend.quote:Op maandag 28 september 2020 15:27 schreef Da_Sandman het volgende: [..] Ik zie graag je bron dat derde helft klemzuipen en massaal hossen een probleem is gebleken. Dom gelul in de ruimte. Ik ga het je proberen uit te leggen, tegen beter weten in, maar goed. Een voetbalclub (in het bijzonder, sportclubs in het algemeen) heeft grofweg drie inkomstenbronnen. Contributie, sponsoring en barinkomsten. Iedere club probeert de tweede en derde bron zo hoog mogelijk te krijgen, zodat de eerste laag gehouden kan worden. Als je niet begrijpt dat maandelijks 20 euro storten door leden in de verste verte niet opweegt tegen een goede derde helft, waarbij ook de (supporters van de) tegenstanders nog even lekker blijven hangen, dan begrijp je er inderdaad niet veel van. Nogmaals: dat is niet erg, maar houd die onwetende opmerkingen dan gewoon voor je Overigens: ik hoef denk ik niemand uit te leggen dat veel mensen niet zo goed zijn in geld uitgeven waar ze niet direct iets voor terug krijgen.
Ik weet wat de plaatselijke FC hier aan verloren Corona-omzet heeft, dan schrik je je kapot.quote:Op maandag 28 september 2020 15:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En nu ik er langer over nadenk, ik ook. Ik weet wat mijn club op een goede zaterdag draait en daar moet menig café behoorlijk zijn best voor doen.
En gratis geld voor iedereenquote:Op maandag 28 september 2020 15:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Horeca moet DICHT, niet korter de tijd geven om te besmetten, ALLE contactberoepen; kappers, physio, schoonheidstroep, massagezooi -> > deuren sluiten.. Terug naar zoals het was in April, dát moet gebeuren..
Je sociale leven wat meer spreiden dan alleen één iets (voetbal) is wel een aanrader.quote:Op maandag 28 september 2020 15:35 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Diegene had gewoon een goed boek moeten kopen!!!1
Dat zijn geen valide opties en dat snap je hopelijk zelf ook wel.quote:Op maandag 28 september 2020 15:36 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Je sociale leven wat meer spreiden dan alleen één iets (voetbal) is wel een aanrader.
Bij sportlink kan je tig mensen invullen als coach, assistent-coach, etc. Dat moet allemaal wel goedkomen. Ook bij thuiswedstrijden kan je op die manier genoeg ouders laten meekijken.quote:Op maandag 28 september 2020 15:35 schreef indiaantje89 het volgende:
Bij jeugdwedstrijden vallen chauffeurs geloof ik onder "begeleiding" en mag je mee.
Als je het weet kun je het ook gewoon hier delen lijkt me.quote:Op maandag 28 september 2020 15:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik weet wat de plaatselijke FC hier aan verloren Corona-omzet heeft, dan schrik je je kapot.
Nee daar moet je inderdaad vooraf aan denken zoals met veel dingen in het leven.quote:Op maandag 28 september 2020 15:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zijn geen valide opties en dat snap je hopelijk zelf ook wel.
En dat vond je wel genoeg om te spreken van massaal hossen wat problemen oplevert?quote:Op maandag 28 september 2020 15:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Van wat ik om me heen hoor lapt men met een slok op de regels massaal aan de laars in het weekend.
Het gaat er niet om dat die regels worden ingevoerd, het gaat erom dat jij denkt dat het wel even zomaar kan zonder. Want dan maakt iedereen toch ff twee tientjes over, alles opgelost. Zo werkt het gewoon niet.quote:Ik befrijp dat sluiten niet leuk is maar hoe los je het anders op?
- alcoholvrij?
- Steeksproefgewijs boa's undercover naar binnen sturen en de boel sluiten?
Wellicht gaat het daar heen maar door het falende beleid word er nu aan de noodrem getrokken.
Geld overmaken naar je dierbare club helpt. Als mensen het niet doen omdat ze er niks voor terug krijgen, tja dan niet klagen als het op de fles gaat.
Of je moet een zoom meeting derde helft willen maar daar is lijk me al helemaal 0,0 animo voor.
Ja, als iedereen zover nadacht hadden we nu geen oplopende corona besmettingen.quote:Op maandag 28 september 2020 15:38 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Nee daar moet je inderdaad vooraf aan denken zoals met veel dingen in het leven.
Er staat toch ook specifiek grote sportevenementen (Bij het AD althans)?quote:Op maandag 28 september 2020 15:37 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Bij sportlink kan je tig mensen invullen als coach, assistent-coach, etc. Dat moet allemaal wel goedkomen. Ook bij thuiswedstrijden kan je op die manier genoeg ouders laten meekijken.
Voor veel mensen is het hele sportgebeuren een ontzettend groot sociaal gebeuren naast je gezin en werk.quote:Op maandag 28 september 2020 15:36 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Je sociale leven wat meer spreiden dan alleen één iets (voetbal) is wel een aanrader.
Een goed boek lezen heeft intrinsiek natuurlijk nul met je sociale leven te maken tenzij je in een boekenclubje zit.quote:Op maandag 28 september 2020 15:36 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ze hebben het ook over alle amateursport.quote:Op maandag 28 september 2020 15:39 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Er staat toch ook specifiek grote sportevenementen (Bij het AD althans)?
Het 3e van Schubbekutteveen lijkt me dat niet te zijn.
Dat ook ja. Zou toch mooi zijn geweest en was iedereen blij.quote:Op maandag 28 september 2020 15:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, als iedereen zover nadacht hadden we nu geen oplopende corona besmettingen.
Ja het is een volcontinu rooster. Kinderen zijn om 14.30 klaar. Dus de verzorgers staan er om 14.25.quote:Op maandag 28 september 2020 15:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Tja toen ze de kans hadden hier (een meerderheid was voor) hadden ze het continurooster kunnen invoeren. Dan heb je weer 2 contactmomenten minder per dag. Verder geloof ik nou niet dat zeker buiten even wachten zo'n groot risico is, ik was noodgedwongen bij de IKEA zaterdag voor een kast te laten optekenen en daar stonden dranghekken met honderden mensen. Het ging allemaal vrij vlot maar die wacht momenten die jij situeert gaan we met de beperking van groepsdrukte straks natuurlijk overal weer zien op grote schaal.
Dan loop je dus meer risico op het moment dat zoiets niet meer door kan gaan of wegvalt.quote:Op maandag 28 september 2020 15:39 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Voor veel mensen is het hele sportgebeuren een ontzettend groot sociaal gebeuren naast je gezin en werk.
Dat moet je gewoon niet onderschatten.
Geen paniekvoetbal, gewoon het aloude concept van 'wie niet horen wil, moet maar voelen'.. werkt als een raket.. steeds maar 'want anders zou het best wel eens kunnen dat...' roepen zoals de MP al maandenlang doet, zegt alleen maar dat het alleen maar bij loze woorden blijft, en dus neemt geen hont het serieus.quote:Op maandag 28 september 2020 15:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat een paniekvoetbal zeg, ben blij dat jij geen deel uit maakt van het OMT.
Van de bedrijven werd destijds ook gezegd dat ze dan maar een buffer hadden moeten hebben van meerdere maanden. Ik zie het verschil niet.quote:Op maandag 28 september 2020 15:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En dat vond je wel genoeg om te spreken van massaal hossen wat problemen oplevert?
[..]
Het gaat er niet om dat die regels worden ingevoerd, het gaat erom dat jij denkt dat het wel even zomaar kan zonder. Want dan maakt iedereen toch ff twee tientjes over, alles opgelost. Zo werkt het gewoon niet.
Nee dat kan niet.quote:Op maandag 28 september 2020 15:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je het weet kun je het ook gewoon hier delen lijkt me.
Of als je een boek als deze leest: https://www.bol.com/nl/f/(...)dt/9200000011708118/quote:Op maandag 28 september 2020 15:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Een goed boek lezen heeft intrinsiek natuurlijk nul met je sociale leven te maken tenzij je in een boekenclubje zit.
Ik kan net zo goed thuiswerken als op kantoor, het feit dat men veel mensen niet thuis laat werken is omdat men nog steeds het achterhaalde idee heeft dat mensen minder productief zijn, het tegenovergestelde is vaak waar.quote:Op maandag 28 september 2020 14:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vraag mij af hoeveel mensen überhaupt nog elders werken als dat thuis ook (zo goed?) kan ?
//--//
En dan, de meeste jobs zijn thuis niet uitvoerbaar. Ook omdat ik mij maar moeilijk kan voorstellen dat de BV Nederland haar geld verdiend door allemaal achter een laptop wat heen en weer te schuiven.
Hier aan toegevoegd dat ik het twijfelachtig vind dat thuiswerken beter zou gaan want in dat geval zou het al de standaard zijn. Diverse mensen willen net als schoolkinderen juist elders zijn om daar effectiever te zijn. Samen opgehokt thuis is vaak een nieuwe dimensie van het samen zijn. De één vindt het supergezellig en de ander verafschuwt het.
Thuiswerken als uitgangspunt beperkt wel virusverspreiding doordat er dan minder kruisbesmetting van inter/regionale interactie en mobiliteit. Het gaat echter geen oplossing zijn.
Dan is je uitspraak, wat was het ook alweer... oh ja: gratuit.quote:
Dat klopt. Het gaat er meer om dat wanneer je gericht bent op één hobby of sociale activiteit je het zwaar krijgt als die hobby of activiteit niet meer door kan gaan.quote:Op maandag 28 september 2020 15:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Een goed boek lezen heeft intrinsiek natuurlijk nul met je sociale leven te maken tenzij je in een boekenclubje zit.
Lijkt me beter jaquote:
Het lokt hoe dan ook enorm veel gedoe en discussie uit. Ouders die dan meerijden zonder daadwerkelijk kinderen te vervoeren zullen zich ook melden als vervoerder, puur omdat ze hun kind/team willen zien spelen. Binnen de kortste keren krijg je dan alsnog dat er een hoop ouders/familie langs de kant staat en de club kan/wil het niet handhaven (want we zijn geen politieagent).quote:Op maandag 28 september 2020 15:35 schreef indiaantje89 het volgende:
Bij jeugdwedstrijden vallen chauffeurs geloof ik onder "begeleiding" en mag je mee.
Ik baseer dat gewoon op kennis van zake. Alleen soms heb je wel eens te maken met (semi-)vertrouwelijke informatie die je niet zomaar op internet kunt flikkeren.quote:Op maandag 28 september 2020 15:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan is je uitspraak, wat was het ook alweer... oh ja: gratuit.
We hebben het over verenigingen die met vrijwilligers het hoofd boven water proberen te houden zodat anderen kunnen doen wat ze leuk vinden. Niet over bedrijven die winst willen maken. Of misschien moeten clubs vanaf nu de contributies maar drastisch omhoog gooien omdat ze een buffer willen hebben. Benieuwd of je het dan nog zo'n goed plan vindt.quote:Op maandag 28 september 2020 15:41 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Van de bedrijven werd destijds ook gezegd dat ze dan maar een buffer hadden moeten hebben van meerdere maanden. Ik zie het verschil niet.
Ik zie sowieso niet zo het probleem, je kan nog voetballen. Alleen niet nazuipen. Top, beter voor de gezondheid en extra tijd om na te denken hoe het anders zou kunnen.
Mensen straffen is sowieso van de zotte, ook in landen die strenge maatregelen hebben/hadden getroffen zie je dat het virus bezig is aan een opmars. Hopelijk kiest Rutte vanavond voor een milde toon en gaat hij ons niet belerend of zelfs bestraffend toespreken als een stel kleuters die in de ballenbak hebben liggen vechten want excessen daargelaten hebben we het hartstikke goed gedaan met z'n allen.quote:Op maandag 28 september 2020 15:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Geen paniekvoetbal, gewoon het aloude concept van 'wie niet horen wil, moet maar voelen'.. werkt als een raket.. steeds maar 'want anders zou het best wel eens kunnen dat...' roepen zoals de MP al maandenlang doet, zegt alleen maar dat het alleen maar bij loze woorden blijft, en dus neemt geen hont het serieus.
'Geloof me maar alleen ik mag het niet zeggen'. Nee, dat discussieert lekker.quote:Op maandag 28 september 2020 15:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik baseer dat gewoon op kennis van zake. Alleen soms heb je wel eens te maken met (semi-)vertrouwelijke informatie die je niet zomaar op internet kunt flikkeren.
Sociale leven , contacten , gezelligheid, plezier , biertje , samen , voetbalquote:Op maandag 28 september 2020 15:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
pandemiequote:Op maandag 28 september 2020 15:44 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Sociale leven , contacten , gezelligheid, plezier , biertje , samen , voetbal
Ik denk dat 80% van de sportclubs niet zonder inkomsten van de kantine kan, mijn oude club draaide ruim een ton positief op de kantine per jaar, ik denk gezien het aantal leden dat dit wellicht al verdubbeld is.quote:Op maandag 28 september 2020 15:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik weet wat de plaatselijke FC hier aan verloren Corona-omzet heeft, dan schrik je je kapot.
Weer te laat ingegrepen. Wat een faalbeleid.quote:Op maandag 28 september 2020 15:42 schreef _serial_ het volgende:
142 covidpatiënten op IC, 518 in kliniek
28 september 2020
Het totaal aantal opgenomen covidpatiënten bedraagt 660, 43 meer dan de vorige dag. Daarvan liggen er 518 buiten de Intensive Care, 28 meer dan gisteren.
Op de IC liggen 142 covidpatiënten, 15 meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 529 non-covid-patiënten op de IC, 30 minder dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt daarmee 671, 15 minder dan de vorige dag.
In de afgelopen 24 uur zijn er 10 klinische patiënten verplaatst tussen de regio’s. Er zijn geen IC-patiënten verplaatst.
Dit blijkt uit de gegevens van het LCPS. Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘Het aantal opgenomen covidpatiënten blijft snel stijgen. Als de huidige trend zich doorzet zal in het weekend het aantal opgenomen covidpatiënten stijgen tot boven de 1.000.’
[ afbeelding ]
De toon is duidelijk veranderd.
Wachten op rellen.quote:Op maandag 28 september 2020 15:33 schreef Freecky28 het volgende:
Mensen beginnen dit slappe gezeik wel zat te worden , iedereen krijgt er scheit aan en dat is niet meer te handhaven
blijkbaar toch niet met z'n allen maar je bent weer de lul met z'n allenquote:Op maandag 28 september 2020 15:44 schreef Elan het volgende:
hebben we het hartstikke goed gedaan met z'n allen.
Die hele regel slaat sowieso nergens op, vooral omdat iedereen met z'n takken aan dat karretje zit. En het is maar afwachten of ze die dingen ontsmetten.quote:Op maandag 28 september 2020 15:43 schreef raptorix het volgende:
"In de supermarkt mag je alleen nog naar binnen met een winkelwagentje, dat van tevoren wordt ontsmet"
Veel supermarkten in Amsterdam hebben geen wagentjes, ik mag hopen dat mandjes ook mogen.
En dan te bedenken dat die piek misschien nog wel weken verderop ligt. Godallejezus wat walgelijk laat en slap ingegrepen.quote:Op maandag 28 september 2020 15:45 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Weer te laat ingegrepen. Wat een faalbeleid.
Dit is wel een van de voorbeelden waarbij het 'verdienmodel' moet gaan wijzigen. Is niet leuk. Begrijpen we echt allemaal wel.quote:Op maandag 28 september 2020 15:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik baseer dat gewoon op kennis van zake. Alleen soms heb je wel eens te maken met (semi-)vertrouwelijke informatie die je niet zomaar op internet kunt flikkeren.
Ga toch echt zaterdag kijken als mijn zoon "kampioen" kan worden .quote:Op maandag 28 september 2020 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het lokt hoe dan ook enorm veel gedoe en discussie uit. Ouders die dan meerijden zonder daadwerkelijk kinderen te vervoeren zullen zich ook melden als vervoerder, puur omdat ze hun kind/team willen zien spelen. Binnen de kortste keren krijg je dan alsnog dat er een hoop ouders/familie langs de kant staat en de club kan/wil het niet handhaven (want we zijn geen politieagent).
Hier wel.quote:Op maandag 28 september 2020 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Lees dit veel op twitter:
,,werk zoveel mogelijk thuis'' wordt ,,werk thuis''
Jullie het idee dat dit en masse gesteund zal gaan worden?
quote:Op maandag 28 september 2020 15:47 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Ga toch echt zaterdag kijken als mijn zoon "kampioen" kan worden .
Beste vent die mij wegstuurd
Noem gewoon een nummer joh. Ben je er van afquote:Op maandag 28 september 2020 15:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
dat is hier altijd al het beleid geweest maar iedereen heeft er nu schijt aan en niemand ontsmet de kar/mandje meer en ook niet meer zijn handen.quote:Op maandag 28 september 2020 15:43 schreef raptorix het volgende:
"In de supermarkt mag je alleen nog naar binnen met een winkelwagentje, dat van tevoren wordt ontsmet"
Veel supermarkten in Amsterdam hebben geen wagentjes, ik mag hopen dat mandjes ook mogen.
het gaat niet om het karretje maar om de afstand ie het creëert, zal je niet lukken in de supermarkt waar ik komquote:Op maandag 28 september 2020 15:46 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Die hele regel slaat sowieso nergens op, vooral omdat iedereen met z'n takken aan dat karretje zit. En het is maar afwachten of ze die dingen ontsmetten.
Zelf loop ik door zonder, minste risico, helemaal omdat de keer dat ik er kom het voor 1/2 dingen is en je beperkt de tijd binnen er ook mee.
Stoerquote:Op maandag 28 september 2020 15:47 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Paar idioten hou je toch maar kom op we lopen over het algemeen als brave schapen ons aan regels te houden waarvoor je 7 maanden geleden zou zijn uitgelachen als je daar mee aan zou komen.quote:Op maandag 28 september 2020 15:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
blijkbaar toch niet met z'n allen maar je bent weer de lul met z'n allen
Zonder kantine gaat de sport gewoon door.quote:Op maandag 28 september 2020 15:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit is wel een van de voorbeelden waarbij het 'verdienmodel' moet gaan wijzigen. Is niet leuk. Begrijpen we echt allemaal wel.
Maar als je sportclub zo afhankelijk is van de bar-omzet, is het dan nog wel een sportclub als zodanig? Of eigenlijk gewoon een horeca-onderneming met sport ernaast?
En over hoeveel leden heb je het dan? Een ton winst per jaar komt neer op grofweg 10.000 winst per maand. Als je 20 euro van ieder lid per maand krijgt (= pure winst) heb je aan 500 leden genoeg om datzelfde aantal behalen. Een gemiddelde voetbalclub zal ongeveer rond dat aantal zitten.quote:Op maandag 28 september 2020 15:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat 80% van de sportclubs niet zonder inkomsten van de kantine kan, mijn oude club draaide ruim een ton positief op de kantine per jaar, ik denk gezien het aantal leden dat dit wellicht al verdubbeld is.
quote:Op maandag 28 september 2020 15:47 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Dat is een goede vraagquote:Op maandag 28 september 2020 15:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit is wel een van de voorbeelden waarbij het 'verdienmodel' moet gaan wijzigen. Is niet leuk. Begrijpen we echt allemaal wel.
Maar als je sportclub zo afhankelijk is van de bar-omzet, is het dan nog wel een sportclub als zodanig? Of eigenlijk gewoon een horeca-onderneming met sport ernaast?
We zijn geen politieagent maar we voelen ons wel verantwoordelijk. Doe wat je kunt doen, maak met andere verenigingen duidelijke afspraken, helder communicerenquote:Op maandag 28 september 2020 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het lokt hoe dan ook enorm veel gedoe en discussie uit. Ouders die dan meerijden zonder daadwerkelijk kinderen te vervoeren zullen zich ook melden als vervoerder, puur omdat ze hun kind/team willen zien spelen. Binnen de kortste keren krijg je dan alsnog dat er een hoop ouders/familie langs de kant staat en de club kan/wil het niet handhaven (want we zijn geen politieagent).
Ja. In het begin wel in ieder geval.quote:Op maandag 28 september 2020 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Onzin, een kar helpt niet bij wel/geen afstand houden hoor.quote:Op maandag 28 september 2020 15:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
het gaat niet om het karretje maar om de afstand ie het creëert, zal je niet lukken in de supermarkt waar ik kom
Ja, eerst ging het over de baromzet, wat een levensader zou zijn. Maar ja, dat alcohol is misschien toch ook niet zo'n goed voorbeeld. Dan gaat het over de sociale cohesie die zo vreselijk groot was >>> en dat is nu dus even niet zo handig! En nu over de vrijwilligers die zo zielig zijn en contributies die omhoog moeten (zo hoog zijn die niet ten opzichte van andere sporten)? Come on zeg, het is maar tijdelijk hoor.quote:Op maandag 28 september 2020 15:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
We hebben het over verenigingen die met vrijwilligers het hoofd boven water proberen te houden zodat anderen kunnen doen wat ze leuk vinden. Niet over bedrijven die winst willen maken. Of misschien moeten clubs vanaf nu de contributies maar drastisch omhoog gooien omdat ze een buffer willen hebben. Benieuwd of je het dan nog zo'n goed plan vindt.
Maar als je na mijn eerdere posts nog altijd niet begrijpt dat je binnenkort dan dus niet meer kan voetballen, houdt het echt wel een eind op.
Laat ik voor het gemak nog even achterwege dat verenigingen er niet alleen zijn voor de actieve sporter.
De club is er niet per se van afhankelijk, kunnen ook gewoon de contributies met 40 euro per maand omhoog gooien. Geen enkel probleem. Maar dan is sporten ineens weer 'onbetaalbaar'.quote:Op maandag 28 september 2020 15:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je dat doet bij een wedstrijd waar ik het voor het zeggen heb, danwel als Corona-coördinator danwel als scheidsrechter staak ik gewoon de wedstrijd hoor. Ik heb geen zin in de boete...quote:Op maandag 28 september 2020 15:47 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Hoe kan je in september al kampioen worden van iets?quote:Op maandag 28 september 2020 15:47 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Wel op de fiets mag ik hopen. Beetje aan het klimaat denkenquote:Op maandag 28 september 2020 15:47 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Een kar is wel makkelijk om het aantal bezoekers te reguleren. Karren op = wachten buiten.quote:Op maandag 28 september 2020 15:49 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Onzin, een kar helpt niet bij wel/geen afstand houden hoor.
Het is gewoon schijnveiligheid.
Heb je dan nog leden over? Ik niet vrees ik.quote:Op maandag 28 september 2020 15:50 schreef Da_Sandman het volgende:
De club is er niet per se van afhankelijk, kunnen ook gewoon de contributies met 40 euro per maand omhoog gooien. Geen enkel probleem.
quote:Op maandag 28 september 2020 15:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De club is er niet per se van afhankelijk, kunnen ook gewoon de contributies met 40 euro per maand omhoog gooien. Geen enkel probleem. Maar dan is sporten ineens weer 'onbetaalbaar'.
Bij de grotere bedrijven word vrijwel altijd het advies van het RIVM overgenomen.quote:Op maandag 28 september 2020 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:
En de herfst is pas net begonnen. Shit is going to hit the fan.quote:Op maandag 28 september 2020 15:46 schreef Elan het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat die piek misschien nog wel weken verderop ligt. Godallejezus wat walgelijk laat en slap ingegrepen.
Dit is wel erg dramatisch... contributie 40/maand omhoog. We hebben het nu over potentieel drie weken met beperkte barinkomsten. Dat staat in schril contrast met de maanden in het voorjaar. En zoals gememoreerd zijn er genoeg ludieke ledenacties te bedenken om toch nog wat inkomsten te genereren.quote:Op maandag 28 september 2020 15:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De club is er niet per se van afhankelijk, kunnen ook gewoon de contributies met 40 euro per maand omhoog gooien. Geen enkel probleem. Maar dan is sporten ineens weer 'onbetaalbaar'.
Dit.quote:Op maandag 28 september 2020 15:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Misschien van korfbal? Het buiten-seizoen loopt daar vast ook weer ten einde.quote:Op maandag 28 september 2020 15:50 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Hoe kan je in september al kampioen worden van iets?
Met die maatregelen zal het wel loslopen alleen zijn het best weer heftige maatregelen, helemaal gezien het landelijk karakter er van. Dat was nu juist wat men niet meer wildequote:Op maandag 28 september 2020 15:52 schreef Gehrman het volgende:
[..]
En de herfst is pas net begonnen. Shit is going to hit the fan.
quote:Op maandag 28 september 2020 15:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heb je dan nog leden over? Ik niet vrees ik.
Precies. Dus doen sportclubs er alles aan dit te voorkomen en daar helpt een goede baromzet bij. Wat voor veel mensen ook nog eens een leuke middag/vooravond betekent. Tel uit je winstquote:Op maandag 28 september 2020 15:52 schreef just me het volgende:
[..]![]()
![]()
dan krijg je wel heel veel opzeggingen en ondertussen moet je de huur van de velden gewoon betalen aan de gemeente.
Iedere sport heeft bijna stil gelegen tot minimaal 1 juli? En in de zomervakantie liggen veel competities stil voor zover ik weet.quote:Op maandag 28 september 2020 15:53 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Misschien van korfbal? Het buiten-seizoen loopt daar vast ook weer ten einde.
En toch wil ik wel graag weten wat voor patiënten er in ziekenhuis / IC komen.quote:Op maandag 28 september 2020 15:45 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Weer te laat ingegrepen. Wat een faalbeleid.
Wow, een echte bad ass hier mensen! De vrijwilliger die deze papa moet wegsturen kan zeker al een fluim in z'n / haar gezicht verwachten of wat ga je doen dan?quote:Op maandag 28 september 2020 15:47 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
zoals voorspeld.....quote:Op maandag 28 september 2020 15:52 schreef Gehrman het volgende:
[..]
En de herfst is pas net begonnen. Shit is going to hit the fan.
Aantal ja, maar je kan alsnog met 100man op 20m2 zitten als men er binnen toch geen reet mee doet. Even snel voorlangs dingen pakken, overal aanzitten.quote:Op maandag 28 september 2020 15:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een kar is wel makkelijk om het aantal bezoekers te reguleren. Karren op = wachten buiten.
Die discussie loopt op best wat plaatsen, met name omdat prijzen bij sportclubs vaak een stuk lager zijn dan reguliere horeca. Echter sportclubs krijgen vrijwel geen subsidie meer van gemeenten, dus moeten ze wel.quote:Op maandag 28 september 2020 15:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Welke sport?quote:Op maandag 28 september 2020 15:47 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Ja, in theorie kan dat, ja. In theorie zou het ook kunnen dat iedereen zich perfect aan de regels houdt. Het zal er ergens tussenin zitten, denk je niet?quote:Op maandag 28 september 2020 15:54 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Aantal ja, maar je kan alsnog met 100man op 20m2 zitten als men er binnen toch geen reet mee doet. Even snel voorlangs dingen pakken, overal aanzitten.
Jazeker. Alhoewel de meeste competities in het korfbal er zo uit zien zomervakantie - 1e helft veld- zaal - 2e helft veld - zomervakantie. En dan heb je dus alleen in juni kampioenen op het veld.quote:Op maandag 28 september 2020 15:53 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Misschien van korfbal? Het buiten-seizoen loopt daar vast ook weer ten einde.
Oh ik had de drie weken gedachte even laten varen, het ging er nu om dat clubs te afhankelijk van hun baromzet zijn geworden.quote:Op maandag 28 september 2020 15:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is wel erg dramatisch... contributie 40/maand omhoog. We hebben het nu over potentieel drie weken met beperkte barinkomsten. Dat staat in schril contrast met de maanden in het voorjaar. En zoals gememoreerd zijn er genoeg ludieke ledenacties te bedenken om toch nog wat inkomsten te genereren.
Het is de grootste senioren vereniging van Nederlandquote:Op maandag 28 september 2020 15:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En over hoeveel leden heb je het dan? Een ton winst per jaar komt neer op grofweg 10.000 winst per maand. Als je 20 euro van ieder lid per maand krijgt (= pure winst) heb je aan 500 leden genoeg om datzelfde aantal behalen. Een gemiddelde voetbalclub zal ongeveer rond dat aantal zitten.
Dat dus, het is ook een sociaal gebeuren,quote:Op maandag 28 september 2020 15:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
[..]
Precies. Dus doen sportclubs er alles aan dit te voorkomen en daar helpt een goede baromzet bij. Wat voor veel mensen ook nog eens een leuke middag/vooravond betekent. Tel uit je winst.
Dit lijkt me echt ernstig overdreven.quote:Op maandag 28 september 2020 15:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Horeca moet DICHT, niet korter de tijd geven om te besmetten, ALLE contactberoepen; kappers, physio, schoonheidstroep, massagezooi -> > deuren sluiten.. Terug naar zoals het was in April, dát moet gebeuren.. Doe je er zelf thuis ook 3 dagen over om de kraan dicht te draaien als je constateert dat je wastafel overloopt?![]()
Dan ben je dus de facto hetzelfde als nu kwijt in de maandquote:Op maandag 28 september 2020 15:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Deels eenschquote:Op maandag 28 september 2020 15:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Mensen straffen is sowieso van de zotte, ook in landen die strenge maatregelen hebben/hadden getroffen zie je dat het virus bezig is aan een opmars. Hopelijk kiest Rutte vanavond voor een milde toon en gaat hij ons niet belerend of zelfs bestraffend toespreken als een stel kleuters die in de ballenbak hebben liggen vechten want excessen daargelaten hebben we het hartstikke goed gedaan met z'n allen.
Nee die moeten dicht, nou goed.quote:Op maandag 28 september 2020 15:43 schreef raptorix het volgende:
Waarschijnlijk dezelfde groep als voorheen toch?quote:Op maandag 28 september 2020 15:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En toch wil ik wel graag weten wat voor patiënten er in ziekenhuis / IC komen.
Daar is totaal geen focus op zo lijkt.
Nou, bij ons is het nog gewoon fusten naar boven tillen hoor.quote:Op maandag 28 september 2020 15:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is de grootste senioren vereniging van Nederland
Wij waren ook de enige met een ondergrondse bieropslag
Ja gek, het idee was toch juist om met een regionale aanpak te komen.quote:Op maandag 28 september 2020 15:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Met die maatregelen zal het wel loslopen alleen zijn het best weer heftige maatregelen, helemaal gezien het landelijk karakter er van. Dat was nu juist wat men niet meer wilde
Ouderen? Mensen met een onderliggende aandoening?quote:Op maandag 28 september 2020 15:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En toch wil ik wel graag weten wat voor patiënten er in ziekenhuis / IC komen.
Daar is totaal geen focus op zo lijkt.
Oh uiteraard, maar zolang men er enorm los mee omgaat dan kies ik toch echt wat voor mijzelf het veiligste is. En dat is de minste tijd binnen.quote:Op maandag 28 september 2020 15:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, in theorie kan dat, ja. In theorie zou het ook kunnen dat iedereen zich perfect aan de regels houdt. Het zal er ergens tussenin zitten, denk je niet?
Tja, het is kiezen of delen. Hoge contributie kun je de barprijzen mee omlaag gooien of vice versa.quote:Op maandag 28 september 2020 15:55 schreef Da_Sandman het volgende:
Oh ik had de drie weken gedachte even laten varen, het ging er nu om dat clubs te afhankelijk van hun baromzet zijn geworden.
Ja nee niet. Wat denk je van al die jeugdleden. Laat jij je kind sporten voor 50¤ in de maand? Ook als je er 2 of 3 hebt?quote:Op maandag 28 september 2020 15:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan ben je dus de facto hetzelfde als nu kwijt in de maand. Goedkoper zelfs omdat de club minder overhead zou hebben zonder horeca.
Ongetwijfeld, maar we roepen nu gewoon xxx mensen in ziekenhuis/ICquote:Op maandag 28 september 2020 15:56 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Waarschijnlijk dezelfde groep als voorheen toch?
Hou op hoor. Als we dan toch ff een stap terug moeten dan meteen graag een grotere stap, zodat we in december weer wat vrijheid kunnen genieten, net als in de zomer.quote:Op maandag 28 september 2020 15:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Ze gaan er dus vanuit dat de R waarde zal gaan zakken naar 1 of daaronder in 3 weken. Met de huidige uitloop van besmettingen en opnames is dat natuurlijk onhaalbaar lijkt me. Het zal dus verlengt worden (met nog eens 3 weken) dus dit kan zo maar dooretteren richting de feestdagen..
Dit heeft echt geen bal met de herfst te makenquote:Op maandag 28 september 2020 15:54 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zoals voorspeld.....![]()
het is echt om te janken gewoon
Kauw hier maar eens op: hoe hoger het aantal besmettingen, hoe makkelijker de R0 naar beneden te brengen is.quote:Op maandag 28 september 2020 15:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Ze gaan er dus vanuit dat de R waarde zal gaan zakken naar 1 of daaronder in 3 weken. Met de huidige uitloop van besmettingen en opnames is dat natuurlijk onhaalbaar lijkt me. Het zal dus verlengt worden (met nog eens 3 weken) dus dit kan zo maar dooretteren richting de feestdagen..
Prijsdifferentiatie dus.quote:Op maandag 28 september 2020 15:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja nee niet. Wat denk je van al die jeugdleden. Laat jij je kind sporten voor 50¤ in de maand? Ook als je er 2 of 3 hebt?
Haha ik red 40 eu in de maand niet hoor, ik ben wel wat duurder uit.quote:Op maandag 28 september 2020 15:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan ben je dus de facto hetzelfde als nu kwijt in de maand. Goedkoper zelfs omdat de club minder overhead zou hebben zonder horeca.
heeft weinig zin om iets goed te noemen als het niet goed genoeg blijkt te zijn, dat is net zoiets als je best doen daar schiet je ook weinig mee op als het niet goed is.quote:Op maandag 28 september 2020 15:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Paar idioten hou je toch maar kom op we lopen over het algemeen als brave schapen ons aan regels te houden waarvoor je 7 maanden geleden zou zijn uitgelachen als je daar mee aan zou komen.
Iets meer liefde mag ook wel.
Het hele principe van de rechtstaat valt natuurlijk wel bij handhaving, er is in de voorbije maanden amper opgetreden tegen overtreders, er is amper ingegrepen toen de besmettingen opliepen en de overheid heeft zelf zijn shit ook totaal niet op orde.quote:Op maandag 28 september 2020 15:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Deels eensch, maar we zijn wel heel aardig aan het neigen naar die ballenbak, en we moeten niet kijken en wijzen naar anderen, maar die hand in eigen boezem steken en onze eigen statistieken gebruiken en daarnaar handelen.. het moet niet 'beter als die anderen'; het moet gewoon zo goed mogelijk, en niet halfbakken.
Tweede golf was voorspeld, kunnen we weinig aan doen, maar we kunnen wel zelf bepalen hoe hoog hij wordt..
joh.....en ik was een paniekzaaier toen ik dat voorspeldequote:Op maandag 28 september 2020 15:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Hahha heerlijk al die "aanval" reacties , ff kijken hoe mensen reageren, had het kunnen wetenquote:Op maandag 28 september 2020 15:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wow, een echte bad ass hier mensen! De vrijwilliger die deze papa moet wegsturen kan zeker al een fluim in z'n / haar gezicht verwachten of wat ga je doen dan?
als ze op tijd waren kon dat makkelijk, daar zijn ze dus nu te laat meequote:Op maandag 28 september 2020 15:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja gek, het idee was toch juist om met een regionale aanpak te komen.
Alleen samen krijgen we corona onder controle!quote:Op maandag 28 september 2020 15:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar we roepen nu gewoon xxx mensen in ziekenhuis/IC
Terwijl je naar mijn idee veel gerichter kan handelen door te focussen op beschermen van groepen als je weet wat voor groep mensen je in de ziekenhuizen krijgt.
Maargoed daar ben ik vast de enige in.
Dit lijkt me geen paniekzaaien, maar puur even kijken naar waar we momenteel staan (en mogelijk over 3 weken).quote:Op maandag 28 september 2020 16:00 schreef Predator40 het volgende:
[..]
joh.....en ik was een paniekzaaier toen ik dat voorspelde
Dat moet allemaal niet, je kan ook overdrijven.quote:Op maandag 28 september 2020 15:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ze zijn de tafel aan het aaien met een kwastje, terwijl er iemand een beuk op moet geven, maar ze poepen in hun broek in Den Haag om eventuele gevolgen, en hoe lager ze sappelen, hoe groter die kans op 'gevolgen' (lees: protesten) is.
Hoezo alleen voor de jeugd?quote:Op maandag 28 september 2020 16:00 schreef Jaeger85 het volgende:
Mijn vader die coronacoordinator is bij zijn amateurclub en contact heeft met de KNVB en veiligheidsregio's verwacht dat de KNVB de amateur competities gaat stil leggen. Mooi klote voor de jeugd.
Dat is aan de club, hoe die zijn contributie differentieert.quote:Op maandag 28 september 2020 15:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Haha ik red 40 eu in de maand niet hoor, ik ben wel wat duurder uit.
Maar verplaats je nou eens. Wat denk je van die alleenstaande moeder met drie kinderen, die dolgraag met hun vriendjes willen voetballen? Dat zij zit te wachten op een contributieverhoging of per kind (want leden he) nog even 20 eu wil storten?
Waardoor de senioren contributies richting de 60¤ gaan? Dat kan toch niet man.quote:
Niet dat ik je niet geloof hoor, maar is er ook iets concreets of is dit een gevoel van je vader?quote:Op maandag 28 september 2020 16:00 schreef Jaeger85 het volgende:
Mijn vader die coronacoordinator is bij zijn amateurclub en contact heeft met de KNVB en veiligheidsregio's verwacht dat de KNVB de amateur competities gaat stil leggen. Mooi klote voor de jeugd.
Is dat de groep die 60 euro in de horeca bij het sporten uitgeeft?quote:Op maandag 28 september 2020 16:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waardoor de senioren contributies richting de 60¤ gaan? Dat kan toch niet man.
Psies!, en dus is de huidige situatie niet houdbaar, en dus, moet de boel gewoon weer dicht, hoef je ook niet op de cm² te handhaven.quote:Op maandag 28 september 2020 16:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Het hele principe van de rechtstaat valt natuurlijk wel bij handhaving, er is in de voorbije maanden amper opgetreden tegen overtreders, er is amper ingegrepen toen de besmettingen opliepen en de overheid heeft zelf zijn shit ook totaal niet op orde.
Van een collectief falen wil ik niks horen.
Nee dit meen je nietquote:Op maandag 28 september 2020 16:00 schreef Jaeger85 het volgende:
Dit. Heb ook veel liever 2 of 3 weken een soort van lockdown en daarna weer 3 maanden meer vrijheid.quote:Op maandag 28 september 2020 15:59 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hou op hoor. Als we dan toch ff een stap terug moeten dan meteen graag een grotere stap, zodat we in december weer wat vrijheid kunnen genieten, net als in de zomer.
Is helaas niet de oplossing. Natuurlijk breng je een jeugdlid minder in rekening, maar als de baromzet wegvalt zal ook een jeugdlid meer gaan betalen. Of als je senioren (veel) meer in rekening gaat brengen en daardoor vallen potentiële vrijwilligers weg waardoor de jeugd helemaal niet meer kan spelen. Het is echt complexer dan de clubs moeten maar eens minder afhankelijk worden van de kantineomzet.quote:
Voor de rest is het ook kut, maar de jeugd nog meer. Raken ze hun afleiding weer kwijt.quote:Op maandag 28 september 2020 16:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoezo alleen voor de jeugd?
Kan hij niet zeggen helaas. Vertrouwelijk enzo.quote:Op maandag 28 september 2020 16:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet dat ik je niet geloof hoor, maar is er ook iets concreets of is dit een gevoel van je vader?
Toch niet allemaal joh, niet zo onwetend doen nu.quote:Op maandag 28 september 2020 16:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Is dat de groep die 60 euro in de horeca bij het sporten uitgeeft?
We hebben te goed ons best gedaan en daar worden we nu voor gestraft mag je concluderen. Hadden we nu groepsimmuniteit gehad in plaats van een tweede lockdown.quote:Op maandag 28 september 2020 15:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
heeft weinig zin om iets goed te noemen als het niet goed genoeg blijkt te zijn, dat is net zoiets als je best doen daar schiet je ook weinig mee op als het niet goed is.
Voor jeugd en senioren dan. Maar laten we niet teveel op de zaken vooruitlopen.quote:Op maandag 28 september 2020 16:00 schreef Jaeger85 het volgende:
Nee nog niets concreets. Lees net dat de KNVB vandaag de clubs gaat informeren.quote:Op maandag 28 september 2020 16:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet dat ik je niet geloof hoor, maar is er ook iets concreets of is dit een gevoel van je vader?
Oh eens hoor. Dat het complexer is.quote:Op maandag 28 september 2020 16:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Is helaas niet de oplossing. Natuurlijk breng je een jeugdlid minder in rekening, maar als de baromzet wegvalt zal ook een jeugdlid meer gaan betalen. Of als je senioren (veel) meer in rekening gaat brengen en daardoor vallen potentiële vrijwilligers weg waardoor de jeugd helemaal niet meer kan spelen. Het is echt complexer dan de clubs moeten maar eens minder afhankelijk worden van de kantineomzet.
Gaat alleen over betaald voetbal, toch?quote:Op maandag 28 september 2020 16:05 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nee nog niets concreets. Lees net dat de KNVB vandaag de clubs gaat informeren.
Mijn club heeft het erg goed geregeld, wat ik zelf ook wel mooi vind is dat de voorzitter sommige kinderen niet laat betalen omdat hij weet dat ze het thuis niet breed hebben.quote:Op maandag 28 september 2020 15:53 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Dit.
Als club doe je je best om genoeg leden te hebben zodat je competitieve elftallen kunt opstellen. Door de contributie laag te houden, maar de faciliteiten wel op niveau te hebben ben je een interessante club.
Dat is idd de doordachte aanpak.. al zal die 2 -3 weken wel een beetje wat langer wordenquote:Op maandag 28 september 2020 16:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit. Heb ook veel liever 2 of 3 weken een soort van lockdown en daarna weer 3 maanden meer vrijheid.
Ja klopt.. nevermindquote:Op maandag 28 september 2020 16:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Gaat alleen over betaald voetbal, toch?
Nouja onhoudbaar je doet alsof de IC's en ziekenhuizen al vol liggen dat wat jij voorstelde was wel heel extreem.quote:Op maandag 28 september 2020 16:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Psies!, en dus is de huidige situatie niet houdbaar, en dus, moet de boel gewoon weer dicht, hoef je ook niet op de cm² te handhaven.
Goed doordacht hoor van die kutoverheid.quote:Op maandag 28 september 2020 16:00 schreef Jaeger85 het volgende:
Denk ik ook, maar dan aan de andere kant van het spectrum. Er zou uit alle macht geprobeerd moeten worden sportverenigingen niet te laten klappen.quote:Op maandag 28 september 2020 16:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh eens hoor. Dat het complexer is.
Maar met deze pandemie zal er toch anders gekeken moeten worden naar dit soort verenigingen.
Complete onzin. Er is geen land ter wereld wat ook maar in de verste verte groepsimmuniteit heeftquote:Op maandag 28 september 2020 16:04 schreef Elan het volgende:
[..]
We hebben te goed ons best gedaan en daar worden we nu voor gestraft mag je concluderen. Hadden we nu groepsimmuniteit gehad in plaats van een tweede lockdown.
Misschien even wachten in plaats van af te gaan op de vriend van de broer van een Fok!-user.quote:Op maandag 28 september 2020 16:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Goed doordacht hoor van die kutoverheid.
Stelletje achterlijke malloten daar.
Triest dit. Heel triest.
Wie is dat meisje van de drummer van de band?quote:Op maandag 28 september 2020 16:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Misschien even wachten in plaats van af te gaan op de vriend van de broer van een Fok!-user.
En dan hadden we het gisteren nog over dat sporten zo belangrijk is.quote:Op maandag 28 september 2020 16:00 schreef Jaeger85 het volgende:
quote:Op maandag 28 september 2020 16:04 schreef Elan het volgende:
[..]
We hebben te goed ons best gedaan en daar worden we nu voor gestraft mag je concluderen. Hadden we nu groepsimmuniteit gehad in plaats van een tweede lockdown.
Loesjequote:Op maandag 28 september 2020 16:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wie is dat meisje van de drummer van de band?
Hoewel ik het op zich met je eens ben, zou het me niet verbazen als de KNVB de competitie voor een paar weken stil zou leggen.quote:Op maandag 28 september 2020 16:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Misschien even wachten in plaats van af te gaan op de vriend van de broer van een Fok!-user.
Lekker bezweet in de kantine bier tankenquote:Op maandag 28 september 2020 16:10 schreef raptorix het volgende:
Ik vermoed dat amteur sport voorlopig zonder publiek moet en geen gebruik van natte ruimtes.
Wil je per se weer naar dat punt toe dan ja? IC medewerkers die 12 op 12 af doen zonder weekend maandenlang?quote:Op maandag 28 september 2020 16:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Nouja onhoudbaar je doet alsof de IC's en ziekenhuizen al vol liggen dat wat jij voorstelde was wel heel extreem.
De kans is wel reëel ja.quote:Op maandag 28 september 2020 16:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je kunt allicht nog wel toestaan dat men op eigen gelegenheid gaat voetballen (onderling binnen de club dus). Dat scheelt een hoop reisbewegingen en dan kan men toch nog sporten.quote:Op maandag 28 september 2020 16:09 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
En dan hadden we het gisteren nog over dat sporten zo belangrijk is.
Lekker binnen gamen met een zak chips en cola
Ik denk ook dat het gaat gebeuren, maar om de overheid nou alweer te bashen op basis van de info van de vader van een user is weer wat overdrevenquote:Op maandag 28 september 2020 16:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoewel ik het op zich met je eens ben, zou het me niet verbazen als de KNVB de competitie voor een paar weken stil zou leggen.
Ik beweer niet dat het ook echt gaat stil leggen. Ze zien alleen niet hoe jeugdvoetbal nog kan door gaan als ouders niet het sportpark op mogen. Die vervoeren die kinderen immers.quote:Op maandag 28 september 2020 16:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ach, sommigen geven de overheid nog de schuld van het kopje dat kapot ging in de vaatwasser.quote:Op maandag 28 september 2020 16:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het gaat gebeuren, maar om de overheid nou alweer te bashen op basis van de info van de vader van een user is weer wat overdreven.
COVID-19: Manaus (Brazilie) op weg naar groepsimmuniteit?quote:Op maandag 28 september 2020 16:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Complete onzin. Er is geen land ter wereld wat ook maar in de verste verte groepsimmuniteit heeft
Maar waar is dat op gebaseerd. Ik dacht dat onderzoeken al duidelijk hadden aangetoond dat besmettingen in de buitenlucht nihil zijn.quote:Op maandag 28 september 2020 16:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het gaat gebeuren, maar om de overheid nou alweer te bashen op basis van de info van de vader van een user is weer wat overdreven.
Zeker! Alleen je argumentatie is wat ehm.. Matig.quote:Op maandag 28 september 2020 16:12 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Mag hier mijn mening toch geven. Net als anderen zeggen dat ze het heeeel erg vinden.
Maar specifiek jeugdvoetbal of in het algemeen?quote:Op maandag 28 september 2020 16:12 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik beweer niet dat het ook echt gaat stil leggen. Ze zien alleen niet hoe jeugdvoetbal nog kan door gaan als ouders niet het sportpark op mogen. Die vervoeren die kinderen immers.
Nee dit is onzin.quote:Op maandag 28 september 2020 16:13 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Maar waar is dat op gebaseerd. Ik dacht dat onderzoeken al duidelijk hadden aangetoond dat besmettingen in de buitenlucht nihil zijn.
Omdat dat de virusbestrijding helpt. Je eigen aanname klopt niet.quote:Waarom in godsnaam dan buiten activiteiten aan banden leggen.
Ja, nee, dat ligt dus helemaal aan jezelf.quote:Daar zie ik totaal geen draagvlak voor. Alleen maar onbegrip.
en niet vergeten ook op te halenquote:Op maandag 28 september 2020 16:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar specifiek jeugdvoetbal of in het algemeen?
Je kunt de jeugd prima bij het hek afzetten.
En dat is jouw voorstel, laat er maar duizenden Nederlanders dood gaan en dan hebben we mischien groepsimmuniteit? Ik denk niet dat hem dat gaat wordenquote:Op maandag 28 september 2020 16:13 schreef Elan het volgende:
[..]
COVID-19: Manaus (Brazilie) op weg naar groepsimmuniteit?
Hier zijn ze anders hard onderweg. Kijk ook even naar het sterftecijfers. Valt reuze mee.
Rutte heeft geen kinderenquote:Op maandag 28 september 2020 16:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Triest dit. Heel triest.
Je toontje. Bagatelliseren wat voor iemand anders wél belangrijk kan zijn. Inlevingsvermogen heet dat ook wel.quote:Op maandag 28 september 2020 16:12 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Mag hier mijn mening toch geven. Net als anderen zeggen dat ze het heeeel erg vinden.
Alles eromheen. Vervoer, verzamelen, omkleden, douchen, publiek, weer terug, sommige regio's waar je eigenlijk niet naartoe mag, clubs die met een besmetting alle teams terugtrekken, scheefgroei competities; haal het er maar even helemaal uit is dan de makkelijkste (en minst leuke, dat wel) oplossing.quote:Op maandag 28 september 2020 16:13 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Maar waar is dat op gebaseerd. Ik dacht dat onderzoeken al duidelijk hadden aangetoond dat besmettingen in de buitenlucht nihil zijn.
Waarom in godsnaam dan buiten activiteiten aan banden leggen.
Daar zie ik totaal geen draagvlak voor. Alleen maar onbegrip.
Dan ga ik liever in volledige lockdown nu duurt het ongetwijfeld weer heel lang, maar goed ik ben iemand van extremen en dat halfbakken beleid resulteert nergens in behalve dat totaal onduidelijk is waar we naar toe gaan of wat het streven is voor de komende periode..quote:Op maandag 28 september 2020 16:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wil je per se weer naar dat punt toe dan ja? IC medewerkers die 12 op 12 af doen zonder weekend maandenlang?
Gewoon ZSM de kop indrukken, anders zitten we straks echt tot aan de kerst met die ellende
Mensen moeten zich niet zo aanstellen. Altijd dat gezeur over voetbal dit, voetbal dat. Ga iets anders doen en pas je een beetje aan. En ja ik voetbal zelf ook.quote:Op maandag 28 september 2020 16:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zeker! Alleen je argumentatie is wat ehm.. Matig.
quote:één uur geleden
Zo goed als bevestigd: geen publiek bij wedstrijden, horeca vroeger dicht
Geen publiek bij sportwedstrijden, zowel op prof- als amateurniveau, en 22.00 uur als sluitingstijd voor de horeca, die twee maatregelen worden zo goed als zeker afgekondigd tijdens de coronapersconferentie van vanavond. Dat bevestigen bronnen in Den Haag aan de NOS. Over de overige maatregelen die nu rondzingen in Den Haag bestaat onduidelijkheid. Er wordt nog op meerdere niveaus overlegd over nieuwe beperkingen om de stijgende lijn van de cijfers een halt toe te roepen.
Buiten dat weten we de lange termijn gevolgen niet voor de longen en andere organen dus een enorm dom risico om te nemen.quote:Op maandag 28 september 2020 16:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dat is jouw voorstel, laat er maar duizenden Nederlanders dood gaan en dan hebben we mischien groepsimmuniteit? Ik denk niet dat hem dat gaat worden
Ja is de KNVB nu ook al overheid?quote:Op maandag 28 september 2020 16:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Triest dit. Heel triest.
die sterftecijfers kloppen voor geen meter.quote:Op maandag 28 september 2020 16:13 schreef Elan het volgende:
[..]
COVID-19: Manaus (Brazilie) op weg naar groepsimmuniteit?
Hier zijn ze anders hard onderweg. Kijk ook even naar het sterftecijfers. Valt reuze mee.
Daar is echt geen fuck aanquote:Op maandag 28 september 2020 16:15 schreef indiaantje89 het volgende:
Trainen (onderling kan je ook wedstrijden doen)
goed doordacht van de mensen die zich niet aan de regels houden.....quote:Op maandag 28 september 2020 16:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Triest dit. Heel triest.
Vervoer enkel met eigen ouders , omkleden thuis , douchen thuis , ouders op afstand langs de lijn in de windquote:Op maandag 28 september 2020 16:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Alles eromheen. Vervoer, verzamelen, omkleden, douchen, publiek, weer terug, sommige regio's waar je eigenlijk niet naartoe mag, clubs die met een besmetting alle teams terugtrekken, scheefgroei competities; haal het er maar even helemaal uit is dan de makkelijkste (en minst leuke, dat wel) oplossing.
Tot aan de Kerst? En daar voorbij ...quote:Op maandag 28 september 2020 16:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wil je per se weer naar dat punt toe dan ja? IC medewerkers die 12 op 12 af doen zonder weekend maandenlang?
Gewoon ZSM de kop indrukken, anders zitten we straks echt tot aan de kerst met die ellende
Je hebt het wel over Brazilie, met 56.000 moorden per jaar kunnen ze die paar extra corona doden ook nog wel handelen.quote:Op maandag 28 september 2020 16:16 schreef Predator40 het volgende:
[..]
die sterftecijfers kloppen voor geen meter.
paar maanden geleden konden ze het aantal lijken niet meer aan en complete chaos in de ziekenhuizen.
Ook als je een half uur driekwartier verderop moet spelen? Het moet wel leuk blijven natuurlijk. Zeker bij de jeugd.quote:Op maandag 28 september 2020 16:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar specifiek jeugdvoetbal of in het algemeen?
Je kunt de jeugd prima bij het hek afzetten.
onze overheid had gewoon een een copy/paste kunnen/moeten doen.quote:Op maandag 28 september 2020 16:10 schreef raptorix het volgende:
Overigens is het Coronoplan in Ierland volledig transparant en duidelijk:
https://assets.gov.ie/876(...)513-390ce5298b10.pdf
Gros daarvan is toch een tijdbom of bejaard. Kijk het sterftecijfer daar is 0,2 % dat zal hier hoger komen te liggen omdat we meer ouderen hebben. Vergijzing zorgt ook voor enorme zorgkosten en dan nog die lockdowns er overheen, straks zadel je een hele generatie op met torenhoge schulden om op korte termijn wat mensenlevens te redden.quote:Op maandag 28 september 2020 16:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dat is jouw voorstel, laat er maar duizenden Nederlanders dood gaan en dan hebben we mischien groepsimmuniteit? Ik denk niet dat hem dat gaat worden
Hopelijk opent deze coronacrisis de ogen en worden auto's inderdaad uit de steden geband.quote:Op maandag 28 september 2020 16:17 schreef Oidipous het volgende:
https://www.thesun.co.uk/(...)wn-we-dont-ban-cars/
Heel bijzonder om te zien hoe het sentiment keert in Spanje.
De burgermeester weigert om een lockdown door te voeren in Madrid omdat auto's ook niet geband worden, terwijl er ook genoeg verkeersslachtoffers zijn.
Dan weet je dat voor veel mensen voetbal (of sport, want het is niet alleen voetbal dit voetbal dat als je goed had gelezen) niet het enige is waarom ze bij een vereniging zitten. Daar kun je zelf weinig mee hebben, prima, maar een beetje inlevingsvermogen siert een mens wel.quote:Op maandag 28 september 2020 16:15 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Mensen moeten zich niet zo aanstellen. Altijd dat gezeur over voetbal dit, voetbal dat. Ga iets anders doen en pas je een beetje aan. En ja ik voetbal zelf ook.
Benieuwd welke termijn ze er aan hangen.quote:
Dat is dan jammer voor die generatie. Zo werkt het namelijk niet in Nederland, we gaan niet bewust mensen ziek en dood maken zodat de volgende generatie kan feesten.quote:Op maandag 28 september 2020 16:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Gros daarvan is toch een tijdbom of bejaard. Kijk het sterftecijfer daar is 0,2 % dat zal hier hoger komen te liggen omdat we meer ouderen hebben. Vergijzing zorgt ook voor enorme zorgkosten en dan nog die lockdowns er overheen, straks zadel je een hele generatie op met torenhoge schulden om op korte termijn wat mensenlevens te redden.
ja niet dusquote:Op maandag 28 september 2020 16:18 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Je hebt het wel over Brazilie, met 56.000 moorden per jaar kunnen ze die paar extra corona doden ook nog wel handelen.
Ze zullen het denk ik gewoon per 3 weken gaan bekijken en evalueren. Dat is ook goed omdat daarmee het draagvlak (hopelijk) vergroot wordt.quote:Op maandag 28 september 2020 16:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Benieuwd welke termijn ze er aan hangen.
Tot eind vh jaar geen publiek bij amateurclubs wordt echt een ramp voor veel verenigingen.
Sorry dat ik 65+ benquote:Op maandag 28 september 2020 16:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Gros daarvan is toch een tijdbom of bejaard. Kijk het sterftecijfer daar is 0,2 % dat zal hier hoger komen te liggen omdat we meer ouderen hebben. Vergijzing zorgt ook voor enorme zorgkosten en dan nog die lockdowns er overheen, straks zadel je een hele generatie op met torenhoge schulden om op korte termijn wat mensenlevens te redden.
quote:
sinds wanneer zijn auto ongelukken besmettelijk dan ?quote:Op maandag 28 september 2020 16:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hopelijk opent deze coronacrisis de ogen en worden auto's inderdaad uit de steden geband.
Ik mis juist het inlevingsvermogen bij die groep mensen die meteen beginnen te zeuren wanner hun hobby even op pauze moet.quote:Op maandag 28 september 2020 16:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dan weet je dat voor veel mensen voetbal (of sport, want het is niet alleen voetbal dit voetbal dat als je goed had gelezen) niet het enige is waarom ze bij een vereniging zitten. Daar kun je zelf weinig mee hebben, prima, maar een beetje inlevingsvermogen siert een mens wel.
Wil Rutte niet. Levert liever maatwerk zei hij afgelopen vrijdagquote:Op maandag 28 september 2020 16:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
onze overheid had gewoon een een copy/paste kunnen/moeten doen.
of duurt het vertalen 5 maanden ?
We hebben een half jaar gehad om ons voor te bereiden daarop. In Ahoy weer noodhospitaal maken, het gokken op een vaccin is net zo goed spelen met mensenlevens. Want de economische dreun en bezuinigen op zorg gaan nog decennia doorwerken op deze manier.quote:Op maandag 28 september 2020 16:16 schreef Predator40 het volgende:
[..]
die sterftecijfers kloppen voor geen meter.
paar maanden geleden konden ze het aantal lijken niet meer aan en complete chaos in de ziekenhuizen.
3 weken is ook goed te overzien voor iedereen, daar zou ik ook wel voor zijn dan ja. Je moet draagvlak houden koste wat kost.quote:Op maandag 28 september 2020 16:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ze zullen het denk ik gewoon per 3 weken gaan bekijken en evalueren. Dat is ook goed omdat daarmee het draagvlak (hopelijk) vergroot wordt.
Dan ga je even de krant lezen of wandelen in het lokale bos. Ik zeg niet dat het ideaal is...quote:Op maandag 28 september 2020 16:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ook als je een half uur driekwartier verderop moet spelen? Het moet wel leuk blijven natuurlijk. Zeker bij de jeugd.
Dan kun je wellicht beter met (een paar) buurclubs een onderlinge competitie optuigen.
He luister mij eens niet af! Dat zei ik netquote:Op maandag 28 september 2020 16:22 schreef Jojoke het volgende:
Het 'schrappen van het laatste rondje' is echt een déjà vu van het 'we schudden geen handen meer' momentje. En dan zeggen ze dat een ezel zich niet twee keer aan dezelfde steen stoot
Je bedoelt leden van de overheid zelf?quote:Op maandag 28 september 2020 16:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
goed doordacht van de mensen die zich niet aan de regels houden.....![]()
Nee. Het straft mensen. Amateursporten stil leggen. Weet je waar de grootste impact zit? Bij koters. Die zijn net weer onderweg. Mogen ze weer een maand thuis zitten.quote:goed doordacht van de overheid die de verantwoordelijkheid bij de mensen neerlegt en totaal niet ingrijpt.
De enige die aan het zeuren is ben jij, ik zie weinig users verder zeuren dat hun hobby even op pauze moet. Zie wel veel users die vrezen voor het voortbestaan voor sportverenigingen. Dat lijkt me een wezenlijk verschil.quote:Op maandag 28 september 2020 16:21 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ik mis juist het inlevingsvermogen bij die groep mensen die meteen beginnen te zeuren wanner hun hobby even op pauze moet.
we hebben het hele jaar nog geen maatwerk gezien......quote:Op maandag 28 september 2020 16:22 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wil Rutte niet. Levert liever maatwerk zij hij afgelopen vrijdag
quote:Op maandag 28 september 2020 16:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De enige die aan het zeuren is ben jij, ik zie weinig users verder zeuren dat hun hobby even op pauze moet. Zie wel veel users die vrezen voor het voortbestaan voor sportverenigingen. Dat lijkt me een wezenlijk verschil.
Als die hobby zo belangrijk is dan laat je je vereniging toch niet omvallenquote:Op maandag 28 september 2020 16:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De enige die aan het zeuren is ben jij, ik zie weinig users verder zeuren dat hun hobby even op pauze moet. Zie wel veel users die vrezen voor het voortbestaan voor sportverenigingen. Dat lijkt me een wezenlijk verschil.
Ben je nou boos op je eigen taalfout?quote:Op maandag 28 september 2020 16:22 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wil Rutte niet. Levert liever maatwerk zij hij afgelopen vrijdag
Makkelijk lullen heb je wel. Heb je enig idee wat voor kosten we nu weer voor onze kiezen krijgen, om een paar duizend mensen (gros tussen de 80 en de schijndood en/of onderliggend lijden) een paar jaar langer te laten overleven?quote:Op maandag 28 september 2020 16:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is dan jammer voor die generatie. Zo werkt het namelijk niet in Nederland, we gaan niet bewust mensen ziek en dood maken zodat de volgende generatie kan feesten.
Of zeggen ouders dan: “de groeten #ikdoenietmeermee” en krijg je hetzelfde als bij de scholen en beëindigd de samenleving de competitie? Acht ik net ff iets waarschijnlijkerquote:Op maandag 28 september 2020 16:22 schreef DireStraits7 het volgende:
Dan ga je even de krant lezen of wandelen in het lokale bos. Ik zeg niet dat het ideaal is...
Toch is de procentuele groei van het aantal gevallen aan het afnemen.quote:Op maandag 28 september 2020 16:22 schreef Jojoke het volgende:
Het 'schrappen van het laatste rondje' is echt een déjà vu van het 'we schudden geen handen meer' momentje. En dan zeggen ze dat een ezel zich niet twee keer aan dezelfde steen stoot
Horeca dicht horeca open horeca dicht horeca open kantine dicht kantine open mondkapje op mondkapje af onee toch maar op cafe weer dicht voetbal gestopt voetbal begonnen kantine toch weer open ...komop overheid verzin eens wat andersquote:Op maandag 28 september 2020 16:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Benieuwd welke termijn ze er aan hangen.
Tot eind vh jaar geen publiek bij amateurclubs wordt echt een ramp voor veel verenigingen.
Scholen was echt een totaal andere situatie.quote:Op maandag 28 september 2020 16:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Of zeggen ouders dan: “de groeten #ikdoenietmeermee” en krijg je hetzelfde als bij de scholen en beëindigd de samenleving de competitie? Acht ik net ff iets waarschijnlijker
Great minds think alikequote:Op maandag 28 september 2020 16:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
He luister mij eens niet af! Dat zei ik net
Hehe d'oh.quote:Op maandag 28 september 2020 16:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ben je nou boos op je eigen taalfout?
Ik voorspel je 1 ding: dat virus komt gewoon weer binnen in die tehuizen, wat wij ook allemaal doen in de horeca, op de sportvelden en de scholen en winkels.quote:Op maandag 28 september 2020 16:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik mis overigens in dat geruchten lijstje nog altijd de verzorgingshuizen. Daar moeten ze toch ook wel naar gekeken hebben neem ik aan?
Ook voor jou nog één keer: het gaat niet om mij. Wees maar niet bang, ik ga de club wel steunen. Maar ik denk niet dat de alleenstaande moeder van drie kinderen dit kan. En ik denk ook niet dat de tegenstander van volgende week die nu niet komt nog even 120 euro over zal maken voor drie kratjes bier die ze normaal gesproken hadden genuttigd.quote:Op maandag 28 september 2020 16:23 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Als die hobby zo belangrijk is dan laat je je vereniging toch niet omvallen
Doelde vast op al zijn polder compromissen.quote:Op maandag 28 september 2020 16:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
we hebben het hele jaar nog geen maatwerk gezien......
Juist.quote:Op maandag 28 september 2020 16:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik voorspel je 1 ding: dat virus komt gewoon weer binnen in die tehuizen, wat wij ook allemaal doen in de horeca, op de sportvelden en de scholen en winkels.
Allemaal heel nobel maar het gaat er vooral om wat ze zelf uit die vereniging halen. Als de vereniging gegarandeerd zou overleven zou het grote deel nog steeds hetzelfde reageren.quote:Op maandag 28 september 2020 16:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Een boek lezen, heb ik net vernomen.quote:Op maandag 28 september 2020 16:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Juist.
Want iedereen heeft nu de tijd om naar oma en opa te gaan in die huizen.
Omdat de amateursporten in het weekend stil liggen, moeten we toch weer wat gaan doen.
Dit dusquote:Op maandag 28 september 2020 16:23 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Als die hobby zo belangrijk is dan laat je je vereniging toch niet omvallen
quote:Het reisadvies voor heel België is aangescherpt naar code oranje. Dat meldt Buitenlandse Zaken.
Dat zullen we niet weten want zo is de situatie helaas niet bij het gros van de clubs.quote:Op maandag 28 september 2020 16:27 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Allemaal heel nobel maar het gaat er vooral om wat ze zelf uit die vereniging halen. Als de vereniging gegarandeerd zou overleven zou het grote deel nog steeds hetzelfde reageren.
Je vergeet het verplichte winkelkar ontsmetten dat weer als 1 van de speerpunten uit de kast is gehaald.quote:Op maandag 28 september 2020 16:24 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Horeca dicht horeca open horeca dicht horeca open kantine dicht kantine open mondkapje op mondkapje af onee toch maar op cafe weer dicht voetbal gestopt voetbal begonnen kantine toch weer open ...komop overheid verzin eens wat anders
Maar is er echt zoveel geld nodig om de club draaiende te houden? Dat de kas wat minder gespekt wordt is anders maar even zo. En als dat voor een maandje is dan is dat nog wel te overzien.quote:Op maandag 28 september 2020 16:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ook voor jou nog één keer: het gaat niet om mij. Wees maar niet bang, ik ga de club wel steunen. Maar ik denk niet dat de alleenstaande moeder van drie kinderen dit kan. En ik denk ook niet dat de tegenstander van volgende week die nu niet komt nog even 120 euro over zal maken voor drie kratjes bier die ze normaal gesproken hadden genuttigd.
Ach, een boekje of een goede serie is ook niks mis mee.quote:Op maandag 28 september 2020 16:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Een boek lezen, heb ik net vernomen.
Het zou je burgemeester maar zijn.quote:Op maandag 28 september 2020 16:17 schreef Oidipous het volgende:
https://www.thesun.co.uk/(...)wn-we-dont-ban-cars/
Heel bijzonder om te zien hoe het sentiment keert in Spanje.
De burgermeester weigert om een lockdown door te voeren in Madrid omdat auto's ook niet geband worden, terwijl er ook genoeg verkeersslachtoffers zijn.
nee joh, stel je voor.quote:Op maandag 28 september 2020 16:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik mis overigens in dat geruchten lijstje nog altijd de verzorgingshuizen. Daar moeten ze toch ook wel naar gekeken hebben neem ik aan?
Waarvan maanden terug al bekend was dat de kans op besmetting op die manier nihil is... voor de bühne weer.quote:Op maandag 28 september 2020 16:28 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Je vergeet het verplichte winkelkar ontsmetten dat weer als 1 van de speerpunten uit de kast is gehaald.
Een vereniging gezond en draaiend houden kost behalve veel inspanning ook veel geld. Denk aan de veldhuur en je lopende kostenquote:Op maandag 28 september 2020 16:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar is er echt zoveel geld nodig om de club draaiende te houden? Dat de kas wat minder gespekt wordt is anders maar even zo. En als dat voor een maandje is dan is dat nog wel te overzien.
Als het bij dat maandje blijft ja.. clubs hebben het afgelopen half jaar enorm veel geld verloren omdat het seizoen plots werd afgekapt. Nu zijn ze eindelijk weer een beetje opgestart, hebben veel tijd en kosten gestoken in aanpassingen en krijgen dit nu voor de kiezen (als het allemaal doorgaat).quote:Op maandag 28 september 2020 16:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar is er echt zoveel geld nodig om de club draaiende te houden? Dat de kas wat minder gespekt wordt is anders maar even zo. En als dat voor een maandje is dan is dat nog wel te overzien.
Het is ook geen ramp, tegenwoordig is er nauwelijks meer winterstop, ik heb een keer op 6 januari gespeeltquote:Op maandag 28 september 2020 16:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Alles eromheen. Vervoer, verzamelen, omkleden, douchen, publiek, weer terug, sommige regio's waar je eigenlijk niet naartoe mag, clubs die met een besmetting alle teams terugtrekken, scheefgroei competities; haal het er maar even helemaal uit is dan de makkelijkste (en minst leuke, dat wel) oplossing.
Ook lekker dat ze hun 'maatwerk' mbt regionaal ingrijpen gewoon compleet hebben laten lopen in de grote steden in de Randstad. Dikke faal wel hoor.quote:Op maandag 28 september 2020 16:29 schreef _serial_ het volgende:
[..]
nee joh, stel je voor.
Terwijl daar nu juist de leeftijdsgroepen zitten die in de ziekenhuizen komen.
Vereniging failliet en dan komt er na de corona gewoon weer een nieuwe vereniging. De velden moet toch aan iemand verhuurd worden.quote:Op maandag 28 september 2020 16:31 schreef just me het volgende:
[..]
Een vereniging gezond en draaiend houden kost behalve veel inspanning ook veel geld. Denk aan de veldhuur en je lopende kosten
Ik kan de burgermeester wel voor een groot gedeelte volgen, maar dan met name omdat een Lockdown ontzettend veel schade doet aan de maatschappij, economie en uiteindelijk ook aan de levensverwachting van mensen.quote:Op maandag 28 september 2020 16:29 schreef wpor het volgende:
[..]
Het zou je burgemeester maar zijn.
Die vergelijking kan je pas maken als mensen preventief worden afgemaakt (het bannen van auto's).
Om rijden veiliger te maken hebben we nu maximale snelheden, gordels, stoplichten, airbags, etc. nodig.
Net zoals we nu maatregelen nodig hebben om het zorgstelsel en onze (o.a.) ouderen te beschermen.
Wat een mafklapper die burgemeester.
Even? Ik was harstikke blij dat ik sinds begin van de maand weer fatsoenlijk met mijn ploegje kon trainen na bijna een half jaar, en zaterdag eindelijk weer een wedstrijd kon spelen.quote:Op maandag 28 september 2020 16:21 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ik mis juist het inlevingsvermogen bij die groep mensen die meteen beginnen te zeuren wanner hun hobby even op pauze moet.
Je praat werkelijk als een kip zonder kop.quote:Op maandag 28 september 2020 16:31 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Vereniging failliet en dan komt er na de corona gewoon weer een nieuwe vereniging. De velden moet toch aan iemand verhuurd worden.
Ja, dat is er. Dat heeft geen reet met de kas spekken te maken, veel verenigingen zijn blij als ze überhaupt een sluitende begroting hebben. En dan is een maandje best lang, zeker na het einde van vorig seizoen.quote:Op maandag 28 september 2020 16:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het begint bij een maandje, dan lopen de cijfers toch nog steeds op en wordt het verlengd tot en met kerst.quote:Op maandag 28 september 2020 16:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als het bij dat maandje blijft ja.. clubs hebben het afgelopen half jaar enorm veel geld verloren omdat het seizoen plots werd afgekapt. Nu zijn ze eindelijk weer een beetje opgestart, hebben veel tijd en kosten gestoken in aanpassingen en krijgen dit nu voor de kiezen (als het allemaal doorgaat).
Mag niet van de KNVB.quote:Op maandag 28 september 2020 16:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ook als je een half uur driekwartier verderop moet spelen? Het moet wel leuk blijven natuurlijk. Zeker bij de jeugd.
Dan kun je wellicht beter met (een paar) buurclubs een onderlinge competitie optuigen.
Ik denk niet dat er veel dorpsverenigingen zijn dan.quote:Op maandag 28 september 2020 16:31 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Vereniging failliet en dan komt er na de corona gewoon weer een nieuwe vereniging. De velden moet toch aan iemand verhuurd worden.
Ja, even. Een half jaar niet voetballen, wat ergquote:Op maandag 28 september 2020 16:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Even? Ik was harstikke blij dat ik sinds begin van de maand weer fatsoenlijk met mijn ploegje kon trainen na bijna een half jaar, en zaterdag eindelijk weer een wedstrijd kon spelen.
Zou het echt niet tof vinden als dat weer gestopt wordt.
Ik zou zeggen 3 wekem dicht, dan open onder strenge voorwaarden.quote:Op maandag 28 september 2020 16:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als het bij dat maandje blijft ja.. clubs hebben het afgelopen half jaar enorm veel geld verloren omdat het seizoen plots werd afgekapt. Nu zijn ze eindelijk weer een beetje opgestart, hebben veel tijd en kosten gestoken in aanpassingen en krijgen dit nu voor de kiezen (als het allemaal doorgaat).
quote:Op maandag 28 september 2020 16:31 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Tegengeluid is nooit verkeerd, mee eens. Tegengeluid met een debiele en manke vergelijking wel.quote:Op maandag 28 september 2020 16:32 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Ik kan de burgermeester wel voor een groot gedeelte volgen, maar dan met name omdat een Lockdown ontzettend veel schade doet aan de maatschappij, economie en uiteindelijk ook aan de levensverwachting van mensen.
Ik vind het prettig dat er steeds meer tegengeluid komt op het eenzijdige coronabeleid wat in West-Europa is gevoerd. Het is namelijk niet zo logisch dat we alles laten vallen voor de zorg, het is een complexe afweging die gemaakt moet worden waarbij naar alle bijkomende effecten gekeken moet worden.
Dat ergert mij ook in Nederland (ook soms in dit topic). Het sentiment is dat we alles doen om de zorg te ontlasten, niemand die het heeft over eventuele gevolgen en waar we de lijn zouden moeten leggen. Echt een gemis in de discussie, ook in de tweede kamer.
Uiteraard is het allemaal onze schuld, Rutte heeft alles goed aangepakt verder.quote:Op maandag 28 september 2020 16:32 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Het begint bij een maandje, dan lopen de cijfers toch nog steeds op en wordt het verlengd tot en met kerst.
Ik vind het ook geen ramp eerlijk gezegd, maar ik weet dus niet hoe de penningmeester van de club er over denkt. We zijn best een gezonde vereniging maar het houdt allemaal een keer op natuurlijk.quote:Op maandag 28 september 2020 16:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is ook geen ramp, tegenwoordig is er nauwelijks meer winterstop, ik heb een keer op 6 januari gespeelt
Prima dan gaan we met ons voetbalteam wel bij iemand thuis bier drinken.quote:Op maandag 28 september 2020 16:33 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ja, even. Een half jaar niet voetballen, wat erg
Jij denkt dat er na de corona periode geen vraag meer is naar een dergelijke verenging? Als dat zo is had die vereniging het toch al niet volgehouden.quote:Op maandag 28 september 2020 16:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je praat werkelijk als een kip zonder kop.
Voor jou niet. Voor vele anderen wel.quote:Op maandag 28 september 2020 16:33 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Als niemand het wil opvangen of daarna opnieuw wil opzetten is er te weinig vraag.quote:Op maandag 28 september 2020 16:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er veel dorpsverenigingen zijn dan.
Veel zijn er al verdwenen in de afgelopen jaren en dit kan voor een aantal de druppel zijn. Niemand die dat opvangt.
Je schijnt niet te weten wat er gaande is binnen de amateursport in kleinere verenigingen.
Daar mag je er toch enorm de pest in hebben? Als het iets is wat je graag doet is het enorm jammer. Vergeet ook niet dat het verenigingsleven ook het sociale weefsel is van veel plaatsen.quote:Op maandag 28 september 2020 16:33 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ja eens. Ik ben snap echt niet dat niet in de lijst met mogelijke maatregelen staat.quote:Op maandag 28 september 2020 16:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ook lekker dat ze hun 'maatwerk' mbt regionaal ingrijpen gewoon compleet hebben laten lopen in de grote steden in de Randstad. Dikke faal wel hoor.
"mits men gewoon normaal doet"quote:Op maandag 28 september 2020 16:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik zou zeggen 3 wekem dicht, dan open onder strenge voorwaarden.
Op die manier kan het door mits men gewoon normaal doet.
Joh, er is net al een half jaar zonder competitie geweest en bij maatwerk hoort dat iets dat in veel opzichte gezond is en op een positieve manier een bijdrage levert aan de samenleving, niet verboden wordt omdat er symboolmaatregelen nodig zijn.quote:Op maandag 28 september 2020 16:33 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Doe wat je niet laten kan. Duurt het alleen maar langer voordat je weer kan voetballen.quote:Op maandag 28 september 2020 16:34 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Prima dan gaan we met ons voetbalteam wel bij iemand thuis bier drinken.
Vooral dat.quote:Op maandag 28 september 2020 16:35 schreef ijs_beer het volgende:
Vergeet ook niet dat het verenigingsleven ook het sociale weefsel is van veel plekken.
Kinderlijke manier van kijken naar de overheid wel. Jij denkt niet dat Rutte achteraf fouten inziet, gaat inzien of kritiek ter harte zal nemen?quote:Op maandag 28 september 2020 16:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Uiteraard is het allemaal onze schuld, Rutte heeft alles goed aangepakt verder.
Dat is idd covid verspreider nr 1quote:Op maandag 28 september 2020 16:28 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Je vergeet het verplichte winkelkar ontsmetten dat weer als 1 van de speerpunten uit de kast is gehaald.
Zul je eerst statuten moeten veranderen.quote:Op maandag 28 september 2020 16:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Onder het mom van Corona kan er veel.
Puur eigenbelang van mensen die niet verder dan zichzelf en hun eigen kring kunnen kijken. Precies een van de problemen in de hedendaagse maatschappij.quote:Op maandag 28 september 2020 16:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Voor jou niet. Voor vele anderen wel.
Maar dat snap je niet, begrijp ik.
Dan sluiten en een boete.quote:Op maandag 28 september 2020 16:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
"mits men gewoon normaal doet"
we zijn er inmiddels toch achter dat veel burgers dat gewoon niet kunnen ?
Dus ik mag geen kritiek hebben op Rutte maar jij mag wel klakkeloos roepen dat het volk met name schuld is.quote:Op maandag 28 september 2020 16:36 schreef wpor het volgende:
[..]
Kinderlijke manier van kijken naar de overheid wel. Jij denkt niet dat Rutte achteraf fouten inziet, gaat inzien of kritiek ter harte zal nemen?
De situatie is zeker met name de schuld van 'het volk'. Met 'het volk' bedoel ik dan het gedeelte van het volk dat zich zo noemt
Voetbal is maar een bijzaak, derde helft is belangrijker.quote:Op maandag 28 september 2020 16:35 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Doe wat je niet laten kan. Duurt het alleen maar langer voordat je weer kan voetballen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |