abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 28 september 2020 @ 11:03:09 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195300639
quote:
Om 19.00 uur persconferentie kabinet, mogelijk extra maatregelen in Randstad

Premier Mark Rutte en minister Hugo De Jonge (Volksgezondheid) geven maandagavond om 19.00 uur een persconferentie. Naar verwachting worden er extra regionale maatregelen aangekondigd omdat het aantal coronabesmettingen vooral in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag extra snel oploopt.

Het Outbreak Management Team (OMT) komt maandag samen en brengt advies uit. Zondag overlegde een kabinetsdelegatie en experts van het RIVM informeel op het Catshuis, de ambtswoning van de premier, over de corona-aanpak.

In de grote steden en omliggende gebieden worden momenteel met enkele honderden per dag de meeste positieve tests afgenomen. Het kabinet heeft grote zorgen over de alarmerende coronacijfers.

Regionaal werden de maatregelen vorige week daarom al opgeschaald.

Voor hardere, landelijke maatregelen is het kabinet vooralsnog huiverig. "Daar zit een prijs aan", zei Rutte afgelopen vrijdag tijdens een persconferentie over de nieuwste maatregelen. "De prijs dat je mensen in hun vrijheden beperkt. De tweede prijs is dat het altijd ook gevolgen heeft voor de economie."

Toch kunnen strengere maatregelen volgens Rutte "noodzakelijk" zijn als de besmettingen snel op blijven lopen, de ziekenhuizen overbelast dreigen te raken en de reguliere zorg daardoor in de knel komt. "Hoe lang kun je een kankeroperatie uitstellen?", aldus de premier.

https://www.nu.nl/coronav(...)len-in-randstad.html
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:55 schreef Doevelaer het volgende:
Dit krijg ik doorgestuurd op Whatsapp, geen idee hoe betrouwbaar.
De belangrijkste punten uit het ACC:
* Het gaat niet goed met het aantal besmettingen, IC- en ziekenhuisopnames. Deze getallen zullen in de komende dagen zeker oplopen. We moeten nu maatregelen nemen om de R-waarde (1,3) weer onder de 1 te brengen (0,9).
* Landelijk worden extra maatregelen genomen. Het doel is hierbij: “een lock down voorkomen door de komende 3 weken de (sociale) contacten drastisch te beperken. Hiertoe nemen we landelijke maatregelen die hard ingrijpen in ons leven. Veel mensen en (sport/horeca)-locaties hebben zich goed gehouden aan de richtlijnen, maar het is niet genoeg om de R-waarde naar beneden te krijgen. Vandaar de maatregelen, niet als straf, maar omdat het moet.
* Landelijk de norm voor gezelschappen (ook thuis) wordt max 4.
* Landelijk: thuiswerken is de norm. Werkgevers dienen dit strikt te handhaven. Zij worden aangesproken op overtredingen. Sluiting tot 14 dagen van een locatie kan een gevolg zijn van een overtreding.
* Landelijk: er komt een registratie bij contactberoepen, zodat de BCO beter uitvoerbaar wordt.
* Landelijk: per ruimte binnen geldt een max van 30 personen (dus met max 4 mensen naar een restaurant, waar max 30 personen zitten). Een voorzitter van de veiligheidsregio mag een ontheffing geven voor een grote zaal die zich bewezen aan de richtlijnen houdt. Hier wordt gedoeld op Ahoy, Melkweg.
* Landelijk: buiten geldt een max van 50 personen (uitlegbaar, want buiten veiliger).
* Landelijk: eet- en drinkgelegenheden krijgen een inloop-stop om 21.00u en gaan om 22.00u dicht. Ook de bar in de bioscoop.
* Landelijk: bij doorstroom locaties (musea, dierentuin) moet gereserveerd worden in een tijdvak en geldt een maximum aantal bezoekers (afh. van de locatie).
* Landelijk: geen publiek bij sport, niet bij amateursport, niet bij profs.
* Landelijk: in de supermarkt weer alleen toegang met een karretje, met een deurbeleid. Karretje wordt weer ontsmet. Kwetsbare groepen krijgen mogelijk weer ‘bloktijden’.
* G3: Reizen van en naar Amsterdam (stad), Rotterdam (stad) en Den Haag (stad): alleen noodzakelijke reizen worden gemaakt naar en van de 3 betreffende steden. Vitale processen zijn uitzondering, een ernstig zieke moeder ook. Onderwijs (basis, voortgezet) gaat door. Voor studenten wordt nog vandaag vergaderd met OCW. De reis van leraren naar school is een noodzakelijke reis.
* Op 20 oktober worden de maatregelen geëvalueerd. De herfstvakantie valt in deze periode. Hotel boeken in de G3 zal niet mogelijk zijn. Een huisje boeken in Drenthe wel (maar kan dat ook door iemand uit Amsterdam? Hier wordt nader over gecommuniceerd …). BuZa vraagt aandacht voor een helder bericht aan (buitenlandse) toeristen.
* Vandaag wordt een evaluatierapport over mondkapjes (van de Gemeente Amsterdam) aan het OMT voorgelegd voor een advies. Dit advies zal volgende week komen.
* Vandaag spreken MinJenV en de Voorzitters van de Veiligheidsregio’s nog over de uitwerking van bovenstaande maatregelen. Mogelijk verandert er nog iets in detail.
* De maatregelen worden vanavond bekend gesteld in een persconferentie. Dinsdag 18.00u gaan de maatregelen in.


[ Bericht 50% gewijzigd door Starhopper op 28-09-2020 15:29:16 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195300715
In de loop van de dag wordt e.e.a. gelekt om het draagvlak te controleren
  maandag 28 september 2020 @ 11:08:34 #3
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_195300717
Aanpakken!
Praat over de hel en je komt er.
pi_195300783


Moet eerlijk zeggen: 'Het maakt mij de pis niet meer lauw!'
pi_195300794
Totale lockdown tot het virus wereldwijd is uitgedoofd.
pi_195300812
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:12 schreef hebikweer het volgende:
Totale lockdown tot het virus wereldwijd is uitgedoofd.
Over een BIG RESET gesproken!
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 28 september 2020 @ 11:16:45 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195300862
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:12 schreef hebikweer het volgende:
Totale lockdown tot het virus wereldwijd is uitgedoofd.
Hopelijk strengere maatregelen voor de horeca
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195300867
SHUT DOWN EVERYTHING
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_195300958
Leuk dat ze inmiddels toch weer landelijke maatregelen overwegen, terwijl de problemen grotendeels lokaal zijn (Amsterdam, Rotterdam, Den Haag)
blablablabla
pi_195301015
quote:
"De prijs dat je mensen in hun vrijheden beperkt. De tweede prijs is dat het altijd ook gevolgen heeft voor de economie."
Genoeg reden om het niet te doen lijkt me. Vooral de eerste.
pi_195301029
quote:
84s.gif Op maandag 28 september 2020 11:16 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Hopelijk strengere maatregelen voor de horeca
Waarom de Horeca?
pi_195301048
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:20 schreef Elan het volgende:
Leuk dat ze inmiddels toch weer landelijke maatregelen overwegen, terwijl de problemen grotendeels lokaal zijn (Amsterdam, Rotterdam, Den Haag)
Dys daarom moet de rest op slot om die toestanden daar te houden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  User die overal opduikt 2022 maandag 28 september 2020 @ 11:27:42 #13
186611 Haags
pi_195301070
Zolang ze maar niet de scholen sluiten want dan heb ik een klein probleempje.
Zonder wrijving geen glans
pi_195301079
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:27 schreef Justin_Case het volgende:
Zolang ze maar niet de scholen sluiten want dan heb ik een klein probleempje.
Ik denk niet alleen jij!
pi_195301080
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:27 schreef Justin_Case het volgende:
Zolang ze maar niet de scholen sluiten want dan heb ik een klein probleempje.
Schoonmoeder 😂
blablablabla
  User die overal opduikt 2022 maandag 28 september 2020 @ 11:28:44 #16
186611 Haags
pi_195301089
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:28 schreef Elan het volgende:

[..]

Schoonmoeder 😂
Ja, opa en oma komt het dan wel op neer ja.
Zonder wrijving geen glans
pi_195301098
Mondkapjes op in de supermarkt? Dat lijkt mij ook wel verstandig.
pi_195301099
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:20 schreef Elan het volgende:
Leuk dat ze inmiddels toch weer landelijke maatregelen overwegen, terwijl de problemen grotendeels lokaal zijn (Amsterdam, Rotterdam, Den Haag)
Ik stel voor een verticale Coronamuur dwars door Nederland!
  User die overal opduikt 2022 maandag 28 september 2020 @ 11:31:07 #19
186611 Haags
pi_195301134
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 11:29 schreef 1_2 het volgende:
Mondkapjes op in de supermarkt? Dat lijkt mij ook wel verstandig.
Want? Daar vinden zoveel uitbraken plaats?
Zonder wrijving geen glans
pi_195301143
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 11:29 schreef 1_2 het volgende:
Mondkapjes op in de supermarkt? Dat lijkt mij ook wel verstandig.
Als dat gaat gebeuren dan zal ik voor het eerst een mondkapje moeten dragen... Of ik laat het tijdelijk bezorgen...
Maar ik verwacht niet dat het gaat gebeuren... in het voorjaar hoefde dat ook niet!
pi_195301155
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:28 schreef Justin_Case het volgende:

[..]

Ja, opa en oma komt het dan wel op neer ja.
Met jou waarschijnlijk nog honderdduizenden en dat is nou juist wat ze niet wilden :o
blablablabla
  User die overal opduikt 2022 maandag 28 september 2020 @ 11:32:41 #22
186611 Haags
pi_195301164
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:32 schreef Elan het volgende:

[..]

Met jou waarschijnlijk nog honderdduizenden en dat is nou juist wat ze niet wilden :o
Precies, maar vooralsnog zie ik sluiting scholen niet gebeuren.
Zonder wrijving geen glans
pi_195301172
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 11:29 schreef 1_2 het volgende:
Mondkapjes op in de supermarkt? Dat lijkt mij ook wel verstandig.
Of het gaat voor alle winkels gelden of nergens lijkt me.
blablablabla
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 28 september 2020 @ 11:33:31 #24
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195301178
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:31 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Als dat gaat gebeuren dan zal ik voor het eerst een mondkapje moeten dragen... Of ik laat het tijdelijk bezorgen...
Maar ik verwacht niet dat het gaat gebeuren... in het voorjaar hoefde dat ook niet!
Als je nu gaat hamsteren hoef je niet meer naar de supermarkt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195301189
quote:
84s.gif Op maandag 28 september 2020 11:33 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Als je nu gaat hamsteren hoef je niet meer naar de supermarkt.
:')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')