quote:Op maandag 28 september 2020 15:47 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Ga toch echt zaterdag kijken als mijn zoon "kampioen" kan worden .
Beste vent die mij wegstuurd
Noem gewoon een nummer joh. Ben je er van afquote:Op maandag 28 september 2020 15:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik baseer dat gewoon op kennis van zake. Alleen soms heb je wel eens te maken met (semi-)vertrouwelijke informatie die je niet zomaar op internet kunt flikkeren.
dat is hier altijd al het beleid geweest maar iedereen heeft er nu schijt aan en niemand ontsmet de kar/mandje meer en ook niet meer zijn handen.quote:Op maandag 28 september 2020 15:43 schreef raptorix het volgende:
"In de supermarkt mag je alleen nog naar binnen met een winkelwagentje, dat van tevoren wordt ontsmet"
Veel supermarkten in Amsterdam hebben geen wagentjes, ik mag hopen dat mandjes ook mogen.
het gaat niet om het karretje maar om de afstand ie het creëert, zal je niet lukken in de supermarkt waar ik komquote:Op maandag 28 september 2020 15:46 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Die hele regel slaat sowieso nergens op, vooral omdat iedereen met z'n takken aan dat karretje zit. En het is maar afwachten of ze die dingen ontsmetten.
Zelf loop ik door zonder, minste risico, helemaal omdat de keer dat ik er kom het voor 1/2 dingen is en je beperkt de tijd binnen er ook mee.
Stoerquote:Op maandag 28 september 2020 15:47 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Paar idioten hou je toch maar kom op we lopen over het algemeen als brave schapen ons aan regels te houden waarvoor je 7 maanden geleden zou zijn uitgelachen als je daar mee aan zou komen.quote:Op maandag 28 september 2020 15:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
blijkbaar toch niet met z'n allen maar je bent weer de lul met z'n allen
Zonder kantine gaat de sport gewoon door.quote:Op maandag 28 september 2020 15:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit is wel een van de voorbeelden waarbij het 'verdienmodel' moet gaan wijzigen. Is niet leuk. Begrijpen we echt allemaal wel.
Maar als je sportclub zo afhankelijk is van de bar-omzet, is het dan nog wel een sportclub als zodanig? Of eigenlijk gewoon een horeca-onderneming met sport ernaast?
En over hoeveel leden heb je het dan? Een ton winst per jaar komt neer op grofweg 10.000 winst per maand. Als je 20 euro van ieder lid per maand krijgt (= pure winst) heb je aan 500 leden genoeg om datzelfde aantal behalen. Een gemiddelde voetbalclub zal ongeveer rond dat aantal zitten.quote:Op maandag 28 september 2020 15:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat 80% van de sportclubs niet zonder inkomsten van de kantine kan, mijn oude club draaide ruim een ton positief op de kantine per jaar, ik denk gezien het aantal leden dat dit wellicht al verdubbeld is.
quote:Op maandag 28 september 2020 15:47 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Dat is een goede vraagquote:Op maandag 28 september 2020 15:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit is wel een van de voorbeelden waarbij het 'verdienmodel' moet gaan wijzigen. Is niet leuk. Begrijpen we echt allemaal wel.
Maar als je sportclub zo afhankelijk is van de bar-omzet, is het dan nog wel een sportclub als zodanig? Of eigenlijk gewoon een horeca-onderneming met sport ernaast?
We zijn geen politieagent maar we voelen ons wel verantwoordelijk. Doe wat je kunt doen, maak met andere verenigingen duidelijke afspraken, helder communicerenquote:Op maandag 28 september 2020 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het lokt hoe dan ook enorm veel gedoe en discussie uit. Ouders die dan meerijden zonder daadwerkelijk kinderen te vervoeren zullen zich ook melden als vervoerder, puur omdat ze hun kind/team willen zien spelen. Binnen de kortste keren krijg je dan alsnog dat er een hoop ouders/familie langs de kant staat en de club kan/wil het niet handhaven (want we zijn geen politieagent).
Ja. In het begin wel in ieder geval.quote:Op maandag 28 september 2020 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Lees dit veel op twitter:
,,werk zoveel mogelijk thuis'' wordt ,,werk thuis''
Jullie het idee dat dit en masse gesteund zal gaan worden?
Onzin, een kar helpt niet bij wel/geen afstand houden hoor.quote:Op maandag 28 september 2020 15:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
het gaat niet om het karretje maar om de afstand ie het creëert, zal je niet lukken in de supermarkt waar ik kom
Ja, eerst ging het over de baromzet, wat een levensader zou zijn. Maar ja, dat alcohol is misschien toch ook niet zo'n goed voorbeeld. Dan gaat het over de sociale cohesie die zo vreselijk groot was >>> en dat is nu dus even niet zo handig! En nu over de vrijwilligers die zo zielig zijn en contributies die omhoog moeten (zo hoog zijn die niet ten opzichte van andere sporten)? Come on zeg, het is maar tijdelijk hoor.quote:Op maandag 28 september 2020 15:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
We hebben het over verenigingen die met vrijwilligers het hoofd boven water proberen te houden zodat anderen kunnen doen wat ze leuk vinden. Niet over bedrijven die winst willen maken. Of misschien moeten clubs vanaf nu de contributies maar drastisch omhoog gooien omdat ze een buffer willen hebben. Benieuwd of je het dan nog zo'n goed plan vindt.
Maar als je na mijn eerdere posts nog altijd niet begrijpt dat je binnenkort dan dus niet meer kan voetballen, houdt het echt wel een eind op.
Laat ik voor het gemak nog even achterwege dat verenigingen er niet alleen zijn voor de actieve sporter.
De club is er niet per se van afhankelijk, kunnen ook gewoon de contributies met 40 euro per maand omhoog gooien. Geen enkel probleem. Maar dan is sporten ineens weer 'onbetaalbaar'.quote:Op maandag 28 september 2020 15:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je dat doet bij een wedstrijd waar ik het voor het zeggen heb, danwel als Corona-coördinator danwel als scheidsrechter staak ik gewoon de wedstrijd hoor. Ik heb geen zin in de boete...quote:Op maandag 28 september 2020 15:47 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Hoe kan je in september al kampioen worden van iets?quote:Op maandag 28 september 2020 15:47 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Wel op de fiets mag ik hopen. Beetje aan het klimaat denkenquote:Op maandag 28 september 2020 15:47 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Een kar is wel makkelijk om het aantal bezoekers te reguleren. Karren op = wachten buiten.quote:Op maandag 28 september 2020 15:49 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Onzin, een kar helpt niet bij wel/geen afstand houden hoor.
Het is gewoon schijnveiligheid.
Heb je dan nog leden over? Ik niet vrees ik.quote:Op maandag 28 september 2020 15:50 schreef Da_Sandman het volgende:
De club is er niet per se van afhankelijk, kunnen ook gewoon de contributies met 40 euro per maand omhoog gooien. Geen enkel probleem.
quote:Op maandag 28 september 2020 15:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De club is er niet per se van afhankelijk, kunnen ook gewoon de contributies met 40 euro per maand omhoog gooien. Geen enkel probleem. Maar dan is sporten ineens weer 'onbetaalbaar'.
Bij de grotere bedrijven word vrijwel altijd het advies van het RIVM overgenomen.quote:Op maandag 28 september 2020 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Lees dit veel op twitter:
,,werk zoveel mogelijk thuis'' wordt ,,werk thuis''
Jullie het idee dat dit en masse gesteund zal gaan worden?
En de herfst is pas net begonnen. Shit is going to hit the fan.quote:Op maandag 28 september 2020 15:46 schreef Elan het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat die piek misschien nog wel weken verderop ligt. Godallejezus wat walgelijk laat en slap ingegrepen.
Dit is wel erg dramatisch... contributie 40/maand omhoog. We hebben het nu over potentieel drie weken met beperkte barinkomsten. Dat staat in schril contrast met de maanden in het voorjaar. En zoals gememoreerd zijn er genoeg ludieke ledenacties te bedenken om toch nog wat inkomsten te genereren.quote:Op maandag 28 september 2020 15:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De club is er niet per se van afhankelijk, kunnen ook gewoon de contributies met 40 euro per maand omhoog gooien. Geen enkel probleem. Maar dan is sporten ineens weer 'onbetaalbaar'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |