Beterschap en sterkte.quote:Op zondag 27 september 2020 12:47 schreef Faerlina91 het volgende:
bedankt voor jullie reactie. dan ga ik morgen die test halen. ik moet daar zijn om 8:57. ik zie wel op tegen het wattenstaafje in mijn neus. Ik voel mij verder wel beter worden en bijna klachtvrij maar ik merk wel dat ik wat zwakjes ben
Ik heb eerder (verplicht) een test gehad, en het stelt echt allemaal niet zo veel voor. Niks om tegenop te zien.quote:Op zondag 27 september 2020 12:47 schreef Faerlina91 het volgende:
bedankt voor jullie reactie. dan ga ik morgen die test halen. ik moet daar zijn om 8:57. ik zie wel op tegen het wattenstaafje in mijn neus. Ik voel mij verder wel beter worden en bijna klachtvrij maar ik merk wel dat ik wat zwakjes ben
https://twitter.com/Wijkag_DBCentr2/status/1310153135667675137quote:Een vrouw is in een trein van Utrecht naar Den Bosch mishandeld door een man die vond dat ze haar mondkapje niet goed droeg. De man sprak de vrouw aan en ging vervolgens compleet uit zijn plaat, schrijft een wijkagent op Twitter.
"De man sprak de vrouw aan toen ze haar mondkapje omhoog deed. Toen zij uitlegde dat ze even wat dronk, ging hij compleet uit zijn plaat", aldus de wijkagent. De man werd in Den Bosch aangehouden.
De politie had al contact gehad met de NS. "We wisten precies waar in de trein we moesten zijn", vertelt de wijkagent aan Omroep Brabant. "Toen wij de verdachte aanhielden, was hij vrij rustig." Het slachtoffer en ook andere reizigers in de trein zijn volgens hem enorm geschrokken. "Gelukkig hebben we ze kunnen geruststellen. Ze waren blij ons te zien."
Meerdere reizigers waren getuige. Hoeveel hebben er ingegrepen?quote:Op zondag 27 september 2020 13:35 schreef Eightyone het volgende:
De NOS-site meldde iets over een kort lontje:
[..]
https://twitter.com/Wijkag_DBCentr2/status/1310153135667675137
Die man laat zien wat er kan gebeuren als je teveel tijd doorbrengt in dit topicquote:Op zondag 27 september 2020 13:35 schreef Eightyone het volgende:
De NOS-site meldde iets over een kort lontje:
[..]
https://twitter.com/Wijkag_DBCentr2/status/1310153135667675137
quote:Op zondag 27 september 2020 13:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die man laat zien wat er kan gebeuren als je teveel tijd doorbrengt in dit topic![]()
![]()
Nee, maar treurig natuurlijk!
Serieus? Gebeurt dat je vaak?quote:Op zondag 27 september 2020 13:23 schreef Elvi het volgende:
Het voelt alsof je tijdens het spaghetti eten moet lachen en daardoor schiet een sliert je neus in. Dat gevoel.
Interessant!quote:Op zondag 27 september 2020 12:28 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Interessante grafiek die aantal doden per capita plot tegenover economische schade
Niet echt. Verschillende soorten economieën, verschillende bevolkingsdichtheid etc etc. Teveel factoren om het terug te brengen naar invloed van covid maatregelen naar doden vs economiequote:
Dat is altijd zo, maar als je maar genoeg landen in zo'n model voert, kan het wel iets zeggen. Ik ben het verder wel met je eens dat een reductie tot een model met twee variabelen wel heel simplistisch is.quote:Op zondag 27 september 2020 14:05 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Niet echt. Verschillende soorten economieën, verschillende bevolkingsdichtheid etc etc. Teveel factoren om het terug te brengen naar covid maatregelen vs doden vs economie
BREXIT is nog geen factor dit jaarquote:Op zondag 27 september 2020 14:09 schreef Claudia_x het volgende:
Het is misschien ook geen toeval dat landen als Italië, Spanje en Frankrijk rechts onderin belanden, want die hebben relatief zwakke economieën. En bij de UK speelt Brexit.
Gewoon even afwachten, door dat uurje minder in de kroeg zijn we binnen no time op 0 besmettingenquote:
Nee.quote:Op zondag 27 september 2020 14:21 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
De tering. En dat op een zondag, of maakt dat tegenwoordig niks meer uit?
Nou, nog 3 ziekenhuisopnames erbij en werkelijk alle signaalwaardes zijn dan overschreden.quote:
En dan is het bij weekend-tellingen ook nog zo, dat er dinsdag opeens een hele lading bij komt die eerder niet meegeteld was.quote:
Daar moet echt alles dicht. Dat kan bijna niet meer anders.quote:
toeristen ontvangenquote:Op zondag 27 september 2020 14:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wat doen ze daar allemaal in Amsterdam?
Gisteren:quote:
Sinds de stemming voor Brexit is de groei in BBP van GB achtergebleven in vergelijking met de VS en de Eurozone. En de financiële klap door corona is sterker geweest, want wordt toegeschreven aan verlaat ingrijpen en een langdurige, strenge lockdown.quote:Op zondag 27 september 2020 14:12 schreef devlinmr het volgende:
[..]
BREXIT is nog geen factor dit jaar
Italië, Spanje en Frankrijk drijven vooral/veel op toeristen
In sommige wijken wel 20-25% bleek afgelopen weekquote:Op zondag 27 september 2020 14:25 schreef Momo het volgende:
In Amsterdam kun je ook nauwelijks een afspraak maken voor een test en dan heb je natuurlijk ook nog eens veel sociaal economische zwakke inwoners die die weg sowieso niet zullen vinden..
Moet je eens na gaan hoeveel mensen besmettelijk zijn daar
Dus nog steeds weinig aan het handje wat dat betreft.quote:Op zondag 27 september 2020 14:25 schreef Za het volgende:
[..]
Gisteren:
Opgenomen op IC*: 11
Huidig: 128
Er komen er weliswaar 10 per dag bij, maar bv vandaag verlieten 8 de IC, en is de toename dus 2.
Niet onbelangrijk, en wordt zelden meegenomen in de berichtgeving; het aantal mensen dat dagelijks de ziekenhuizen verlaat, en dat is soms bijna gelijk aan de instroom.
In Frankrijk zie je hetzelfde.
Avondklok, leger achter de deur ingrijpen, alles.quote:Op zondag 27 september 2020 14:24 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Daar moet echt alles dicht. Dat kan bijna niet meer anders.
En feestjes vieren, afgaande op sommige Instagram-accounts die ik volg (die uit Amsterdam komen). Lekker met de hele club om elkaar heen hangen, op vérre van 150 cm afstand.quote:
Oproepen om het op vrijwillige basis eens een beetje anders te gaan doen hebben duidelijk geen effect. Nergens trouwens, maar in Amsterdam (en Rotterdam en Den Haag) wordt de situatie nu wel erg dramatisch. Dus er zit niks anders meer op.quote:Op zondag 27 september 2020 14:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Avondklok, leger achter de deur ingrijpen, alles.
Over twee weken komt de normale zorg in het nauw. Dus het is code rood.quote:Op zondag 27 september 2020 14:26 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dus nog steeds weinig aan het handje wat dat betreft.
Merk wel echt een tweedeling in Nederland nu als ik kijk op internet en in het echte leven. Een deel wil geen nieuwe maatregelen en vind de huidige al onzin eigenlijk en een deel die wil dat het strenger gaat worden nu de besmettingen weer oplopen. Het is een soort slow motion crash, die stijging gaat echt niet veranderen als je geen serieuze maatregelen neemt. Alleen geen idee hoe de verhouding tussen die groepen is in aantallen.quote:Op zondag 27 september 2020 14:28 schreef Jojoke het volgende:
Ze moeten met spoed aanvullende maatregelen nemen. De Tweede Kamer zal het niet pikken als er weer halfslachtige maatregelen worden afgekondigd.
Mark Rutte: "This is fine!"quote:Op zondag 27 september 2020 14:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Over twee weken is komt de normale zorg in het nauw. Dus het is code rood.
Was het maar zo simpel. Je moet niet alleen kijken naar die mensen die er nieuw bijkomen op de IC, maar ook naar de totale bezetting. En daar komt bij dat mensen minder vaak op de IC belanden dan in het begin van de crisis, dus de ziekenopnames zullen eerder een verontrustend beeld laten zien. Alleen zien we dat dan weer niet op het coronadashboard omdat het RIVM een achterstand heeft ten aanzien van die cijfers.quote:Op zondag 27 september 2020 14:26 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dus nog steeds weinig aan het handje wat dat betreft.
Kroegen uurtje eerder dicht dus?quote:Op zondag 27 september 2020 14:32 schreef Ven1972 het volgende:
We kunnen vanuit gaan dat er meer provincies naar niveau 3 gaan... Dus code dieprood.
Ligt wel voor de hand ja. Maar er kunnen ook meer soorten verboden komen op de groepsgrootte en samenscholingen.quote:
Dat eerste deel van de bevolking zijn ook degenen die het eerste zitten te klagen als de ziekenhuizen volstromen en ze geen reguliere zorg meer kunnen kijken. Ze moeten op de cijfers sturen, niet op de emoties van egoïstische Nederlanders.quote:Op zondag 27 september 2020 14:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Merk wel echt een tweedeling in Nederland nu als ik kijk op internet en in het echte leven. Een deel wil geen nieuwe maatregelen en vind de huidige al onzin eigenlijk en een deel die wil dat het strenger gaat worden nu de besmettingen weer oplopen. Het is een soort slow motion crash, die stijging gaat echt niet veranderen als je geen serieuze maatregelen neemt. Alleen geen idee hoe de verhouding tussen die groepen is in aantallen.
Nou ja, draagvlak is wel belangrijk natuurlijk. Alleen is draagvlak niet een soort natuurwet waar geen beweging in te krijgen valt. Het kabinet heeft wel degelijk invloed op het draagvlak.quote:Op zondag 27 september 2020 14:34 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat eerste deel van de bevolking zijn ook degenen die het eerste zitten te klagen als de ziekenhuizen volstromen en ze geen reguliere zorg meer kunnen kijken. Ze moeten op de cijfers sturen, niet op de emoties van egoïstische Nederlanders.
Zoiets lafs zal het wel weer worden, ja.quote:
Krijg inmiddels een beetje het idee dat dat nou precies is wat ze doen. Draagvlak creëren. Misschien hebben we eerst Italiaanse/Chinese toestanden nodig voordat het tot een bepaalde groep doordringt.quote:Op zondag 27 september 2020 14:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou ja, draagvlak is wel belangrijk natuurlijk. Alleen is draagvlak niet een soort natuurwet waar geen beweging in te krijgen valt. Het kabinet heeft wel degelijk invloed op het draagvlak.
Ik denk dat de regering meer duidelijk moet maken wat er misgaat als de besmettingen niet afnemen. Daar lijken veel mensen nog niet van doordrongen te zijn. Exponentiële groei en de tijd tussen besmettingen, ziekteverschijnselen, ziekenhuisopnames en overlijdens lijken concepten die veel mensen nog steeds niet echt begrijpen.quote:Op zondag 27 september 2020 14:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou ja, draagvlak is wel belangrijk natuurlijk. Alleen is draagvlak niet een soort natuurwet waar geen beweging in te krijgen valt. Het kabinet heeft wel degelijk invloed op het draagvlak.
Denk het niet.quote:Op zondag 27 september 2020 14:37 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Zoiets lafs zal het wel weer worden, ja.
Ze testen meer, maar zitten nog steeds tegen de capaciteit aan. Blijft de komende tijd ook steeds meer worden, geen idee wat de tijdslijn is verder.quote:Op zondag 27 september 2020 14:36 schreef Jojoke het volgende:
Hebben ze overigens ook meer mensen getest of zitten ze nog tegen hun capaciteit aan en is de besmettingsgraad gestegen?
Normaliter heeft dicht kabinet weinig boodschap aan draagvlak onder de bevolking, denk bijvoorbeeld aan associatie verdrag met Ukraine.quote:Op zondag 27 september 2020 14:38 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Krijg inmiddels een beetje het idee dat dat nou precies is wat ze doen. Draagvlak creëren. Misschien hebben we eerst Italiaanse/Chinese toestanden nodig voordat het tot een bepaalde groep doordringt.
Een deel van die groep is inmiddels al dermate geradicaliseerd dat ze zelfs dat geen argument meer vinden. Ze zijn van mening dat ziekenhuizen Covid 19 patienten maar niet meer moeten opnemen want dat is dor hout.quote:Op zondag 27 september 2020 14:38 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Krijg inmiddels een beetje het idee dat dat nou precies is wat ze doen. Draagvlak creëren. Misschien hebben we eerst Italiaanse/Chinese toestanden nodig voordat het tot een bepaalde groep doordringt.
Die hebben waarschijnlijk in hun eigen omgeving nog geen corona-gevallen meegemaakt.quote:Op zondag 27 september 2020 14:39 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik denk dat de regering meer duidelijk moet maken wat er misgaat als de besmettingen niet afnemen. Daar lijken veel mensen nog niet van doordrongen te zijn. Exponentiële groei en de tijd tussen besmettingen, ziekteverschijnselen, ziekenhuisopnames en overlijdens lijken concepten die veel mensen nog steeds niet echt begrijpen.
Ik vind het moeilijk om me dat voor te stellen, maar ik moet bekennen dat ik geen snars meer snap van de strategie van het kabinet.quote:Op zondag 27 september 2020 14:38 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik ga hierbij puur uit van de mensen die ik spreek, dus het is slechts één ervaring, maar ik heb vooral het idee dat mensen meer perspectief willen zien (wat als er geen vaccin komt, of geen tijdig vaccin). Daarnaast storen de mensen die ik spreek zich onwijs aan het kabinet - dat ze zoveel maanden na de start van de crisis nog steeds hun eigen zaakjes niet op orde hebben. Laat ze eerst dat maar eens fixen voordat ze weer sectoren gaan sluiten. Je krijgt denk ik veel meer draagvlak als je als kabinet aan toont dat je zelf echt iedereen kan testen die het nodig heeft. Plus dat ze nog wel eens willen ingrijpen waar het niet nodig is, om maar de indruk te wekken dat ze iets doen. Omdat ze niet in kunnen grijpen op de plekken waar het echt nodig is.quote:Op zondag 27 september 2020 14:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Afwachten dusquote:Op zondag 27 september 2020 14:39 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Ze testen meer, maar zitten nog steeds tegen de capaciteit aan. Blijft de komende tijd ook steeds meer worden, geen idee wat de tijdslijn is verder.
Het boeit mensen niet, feestje en zuipen is belangrijker.quote:Op zondag 27 september 2020 14:39 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik denk dat de regering meer duidelijk moet maken wat er misgaat als de besmettingen niet afnemen. Daar lijken veel mensen nog niet van doordrongen te zijn. Exponentiële groei en de tijd tussen besmettingen, ziekteverschijnselen, ziekenhuisopnames en overlijdens lijken concepten die veel mensen nog steeds niet echt begrijpen.
Eens. Maar dit moeten ze handhaven dan, he? En dat kan niet, want dat was ook al zo wegbezuinigd dat het gezag ook al volledig weg was.quote:Op zondag 27 september 2020 14:40 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Normaliter heeft dicht kabinet weinig boodschap aan draagvlak onder de bevolking, denk bijvoorbeeld aan associatie verdrag met Ukraine.
Ik kon afgelopen vrijdag terecht in de teststraat in de RAI en had binnen 24 uur al de (negatieve) uitslag.quote:Op zondag 27 september 2020 14:25 schreef Momo het volgende:
In Amsterdam kun je ook nauwelijks een afspraak maken voor een test en dan heb je natuurlijk ook nog eens veel sociaal economische zwakke inwoners die die weg sowieso niet zullen vinden..
Moet je eens na gaan hoeveel mensen besmettelijk zijn daar
Benieuwd of Femke dat aandurft voor Amsterdam.quote:Op zondag 27 september 2020 14:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik denk dat die tijdelijke complete lockdown (2-3 weken) een steeds serieuzere optie gaat worden voor de drie steden. Hoe stop je het anders?
Maar hoe moet dat dan als je niet in Amsterdam woont, maar daar wel werkt?quote:Op zondag 27 september 2020 14:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik denk dat die tijdelijke complete lockdown (2-3 weken) een steeds serieuzere optie gaat worden voor de drie steden. Hoe stop je het anders?
30 mensen maximaal binnen. En de anderhalve meter weer eens gaan hanteren in de horeca.quote:Op zondag 27 september 2020 14:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Thuiswerken. Dat is sowieso overal het advies.quote:Op zondag 27 september 2020 14:43 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
[..]
Maar hoe moet dat dan als je niet in Amsterdam woont, maar daar wel werkt?
Niet. Eventueel werken met ontheffingen voor cruciale beroepen.quote:Op zondag 27 september 2020 14:43 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
[..]
Maar hoe moet dat dan als je niet in Amsterdam woont, maar daar wel werkt?
Ik ook niet. Iets van Save yourself en succes met je medelanders ofzo.quote:Op zondag 27 september 2020 14:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het moeilijk om me dat voor te stellen, maar ik moet bekennen dat ik geen snars meer snap van de strategie van het kabinet.
En dan hopen dat het daarna magischerwijs stabiel blijft? Want anders wordt het dat riedeltje de hele winter gaan herhalen.quote:Op zondag 27 september 2020 14:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Want alles is volledig toe te wijzen op zuipen.quote:Op zondag 27 september 2020 14:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het boeit mensen niet, feestje en zuipen is belangrijker.
Pas als het echt niet anders kan zal men geïrriteerd aan de noodrem trekken.
Vervolgens wanneer het af neemt begint het egoïsme weer opnieuw.
Dat kan natuurlijk lang niet in elke baan.quote:Op zondag 27 september 2020 14:43 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Thuiswerken. Dat is sowieso overal het advies.
Als mensen zich gewoon aan de maatregelen houden, dan hoef je niet herhaaldelijk in lockdown. Helaas zit daar het probleem. Dit is dus een gevalletje eigen schuld.quote:Op zondag 27 september 2020 14:44 schreef galantis het volgende:
[..]
En dan hopen dat het daarna magischerwijs stabiel blijft? Want anders wordt het dat riedeltje de hele winter gaan herhalen.
Ik zou eerder gaan voor het aftasten van wat haalbaar is om zowél besmettingen een halt toe te roepen áls iets dat nog enige toekomstbestendigheid heeft. En niet slechts blind op het eerste te focussen.
Hopelijk Utje nog ff niet? Wij zitten nu net midden in de verkoop van ons huisquote:Op zondag 27 september 2020 14:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Lockdown is nog altijd een keuze. Het is geen onweersbui.quote:Op zondag 27 september 2020 14:45 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Als mensen zich gewoon aan de maatregelen houden, dan hoef je niet herhaaldelijk in lockdown. Helaas zit daar het probleem. Dit is dus een gevalletje eigen schuld.
Het is klein leed, maar wel eentje die invloed heeft op hoe je je voelt. Klote...quote:Op zondag 27 september 2020 14:37 schreef Eightyone het volgende:
Ondertussen staat pa zowat op ontploffen. "De hele dag dat gezeik, dag in, dag uit, ik word er zo ziek van." (Denk hier een onweer-gezicht bij).
Dat soort dingen krijg je nu ook nog.
Het laatste stuk wel toch?quote:Op zondag 27 september 2020 14:45 schreef Claudia_x het volgende:
Inmiddels is aan het Coronadashboard wel te zien dat we niet te maken hebben met een lineaire groei in het aantal geconstateerde besmettingen:
[ afbeelding ]
Ik snap het sentiment. Toen er nog minder besmettingen waren, was het testen bijvoorbeeld behapbaar geweest. Maar dat gaat nu niet meer het geval zijn en dus zijn strengere maatregelen nodig - of een sneltest in combinatie met gerichte maatregelen.quote:Op zondag 27 september 2020 14:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ga hierbij puur uit van de mensen die ik spreek, dus het is slechts één ervaring, maar ik heb vooral het idee dat mensen meer perspectief willen zien (wat als er geen vaccin komt, of geen tijdig vaccin). Daarnaast storen de mensen die ik spreek zich onwijs aan het kabinet - dat ze zoveel maanden na de start van de crisis nog steeds hun eigen zaakjes niet op orde hebben. Laat ze eerst dat maar eens fixen voordat ze weer sectoren gaan sluiten. Je krijgt denk ik veel meer draagvlak als je als kabinet aan toont dat je zelf echt iedereen kan testen die het nodig heeft. Plus dat ze nog wel eens willen ingrijpen waar het niet nodig is, om maar de indruk te wekken dat ze iets doen. Omdat ze niet in kunnen grijpen op de plekken waar het echt nodig is.
Die periode in maart blijft zo ontzettend vertekenen. Als je puur die grafieken volgt liggen hier ondertussen de lijkzakken op straat, daar is toch niet op een normale manier mee te rekenen?quote:Op zondag 27 september 2020 14:45 schreef Claudia_x het volgende:
Inmiddels is aan het Coronadashboard wel te zien dat we niet te maken hebben met een lineaire groei in het aantal geconstateerde besmettingen:
[ afbeelding ]
We hadden een lockdown kunnen voorkomen als we eerder maatregelen hadden genomen, maar dat hebben we niet gedaan. Er is geen alternatief meer. En we mogen blij zijn als we er voor de Kerst weer uit zijn.quote:Op zondag 27 september 2020 14:46 schreef galantis het volgende:
[..]
Lockdown is nog altijd een keuze. Het is geen onweersbui.
Er is altijd een alternatief.quote:Op zondag 27 september 2020 14:48 schreef hooibaal het volgende:
[..]
We hadden een lockdown kunnen voorkomen als we eerder maatregelen hadden genomen, maar dat hebben we niet gedaan. Er is geen alternatief meer. En we mogen blij zijn als we er voor de Kerst weer uit zijn.
eerst overleg, daarna persco en dan vanaf vrijdag pas nieuwe maatregelen.....hopelijk niet zulke fop maatregelen als een uur eerder de kroeg dicht.quote:Op zondag 27 september 2020 14:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Amsterdam, Rotterdam, Den Haag fase 3 en wel zo snel mogelijk aub
Ga even elders trollen,quote:Op zondag 27 september 2020 14:48 schreef hooibaal het volgende:
[..]
We hadden een lockdown kunnen voorkomen als we eerder maatregelen hadden genomen, maar dat hebben we niet gedaan. Er is geen alternatief meer. En we mogen blij zijn als we er voor de Kerst weer uit zijn.
toeristen ????? wtf ?quote:
De theorie was leuk, maar de uitvoering was weinig succesvol. We zijn in Nederland toch teveel van pappen en nathouden. Vervolgens loopt de zaak uit de hand en lopen we weer achter de feiten aan.quote:Op zondag 27 september 2020 14:44 schreef Confetti het volgende:
Weten jullie nog dat men in de zomer riep dat men lokale uitbraken snel zouden gaan uitstampen door lokale maatregelen? Wat een lachertje.
Het had gekund als ze dat onmiddellijk zouden doen maar het duurt maar en het duurt maar. De lokale politici zijn ongeschikt gebleken en moeten zsm van hun macht worden ontdaan.
Niet de hele tijd andere users aanvallen als je het oneens bent.quote:Op zondag 27 september 2020 14:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Want alles is volledig toe te wijzen op zuipen.
Wat mag er hier toch ongestraft bizar veel ongefundeerde bagger geroepen worden.
Nope, trek er maar een rechte lijn doorheen. Als je inzoomt op een kleinere periode, dan zie je wel een lineaire groei. Je moet uitzoomen om te zien dat we aan het begin van een curve zitten.quote:
Ja, een massa sterfgevallen en niet-covid-patiënten die we prima kunnen helpen maar ze op de stoep van het ziekenhuis laten sterven omdat alle bedden vol liggen. Dat is dus geen alternatief.quote:
Wat een voorbarige premisse.quote:Op zondag 27 september 2020 14:48 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Onmogelijk, hoe zie je dat voor je, de luchthaven, de zeehaven, de kernen van landelijk en internationaal personen en goederen vervoer.quote:Op zondag 27 september 2020 14:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Da`s wel een goeie, maar hoe kun je dat doen?quote:Op zondag 27 september 2020 14:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
eerst overleg, daarna persco en dan vanaf vrijdag pas nieuwe maatregelen.....hopelijk niet zulke fop maatregelen als een uur eerder de kroeg dicht.
gewoon weer de zooi dicht gooien, mensen kunnen zelf gewoon niet nadenken.
( kijk naar de incidenten afgelopen week en overal het negeren van maatregelen )
tevens gewoon het thuis werken belonen voor werkgever en zoveel mogelijk stimuleren,
dus de realiteit is nu al trollen ?quote:
Die laatste zin is gewoon puur de boel opstoken en niks meer.quote:Op zondag 27 september 2020 14:50 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dus de realiteit is nu al trollen ?
Welke realiteit?quote:Op zondag 27 september 2020 14:50 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dus de realiteit is nu al trollen ?
In Duitsland is het wel effectief gebleken.quote:Op zondag 27 september 2020 14:49 schreef Jojoke het volgende:
[..]
De theorie was leuk, maar de uitvoering was weinig succesvol. We zijn in Nederland toch teveel van pappen en nathouden. Vervolgens loopt de zaak uit de hand en lopen we weer achter de feiten aan.
Ja, en over een week 5k? Voor november zitten we dan op 15-20k per dag.quote:Op zondag 27 september 2020 14:49 schreef Breekfast het volgende:
Phoe, wat een slechte cijfers weer voor de zondag. Morgen 3200?
In theorie denkt iedereen in korte termijn aangezien dit nog wel tot ver in 2021 gaat duren. Eerder zal er echt nog geen vaccinatie zijn. Je kunt onmogelijk tot die tijd het land stil zettenquote:Op zondag 27 september 2020 14:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Niet de hele tijd andere users aanvallen als je het oneens bent.
Staat zelfs onderaan de pagina:)
Niet enkel zuipen natuurlijk maar het egoïstische gedrag en korte termijn denken van de Nederlanders is icm het apatische slechte beleid gewoon de oorzaak waarom het nu zo mis gaat.
Ik val niemand aan. Ik constateer dat er veel ongefundeerde bagger geroepen mag worden. Je krabbelt zelf al terug, dus er zal een kern van waarheid in zitten.quote:Op zondag 27 september 2020 14:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Niet enkel zuipen natuurlijk maar het egoïstische gedrag en korte termijn denken van de Nederlanders is icm het apatische slechte beleid gewoon de oorzaak waarom het nu zo mis gaat.
Ik zou het omdraaien. Het slechte beleid (of gebrek aan beleid) leidt ertoe dat mensen de urgentie ervan niet in zien. In dit topic maken we ons met zijn allen zorgen, maar als Rutte van vrijdag tot dinsdag wacht om überhaupt iets van zich laat weten geef je nou niet een sterk signaal af.quote:Op zondag 27 september 2020 14:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Op gegeven moment kom aan je aan het plafond van de testcapaciteit.quote:Op zondag 27 september 2020 14:49 schreef Breekfast het volgende:
Phoe, wat een slechte cijfers weer voor de zondag. Morgen 3200?
Hoe is dat trollgedrag? Het staat redelijk dicht bij de waarheid wmb.quote:
Allejezusquote:Op zondag 27 september 2020 14:49 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ja, een massa sterfgevallen en niet-covid-patiënten die we prima kunnen helpen maar ze op de stoep van het ziekenhuis laten sterven omdat alle bedden vol liggen. Dat is dus geen alternatief.
Die laatste zin. Dat is gewoon de boel opstoken en niks meer dan dat.quote:Op zondag 27 september 2020 14:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoe is dat trollgedrag? Het staat redelijk dicht bij de waarheid wmb.
Ja, klopt, je kunt het aantal geconstateerde besmettingen van nu niet vergelijken met maart. En reken maar dat de keuze voor de assen een enorme invloed heeft op hoe je de grafiek interpreteert. Als je bijvoorbeeld alleen de afgelopen vijf weken selecteert, dan ziet de stijging er veel geleidelijker uit. Maar je kunt op deze manier wel zien dat de groei niet lineair is.quote:Op zondag 27 september 2020 14:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die periode in maart blijft zo ontzettend vertekenen. Als je puur die grafieken volgt liggen hier ondertussen de lijkzakken op straat, daar is toch niet op een normale manier mee te rekenen?
Eerder in dit topic kwam de opmerking dat reguliere zorg eerder in het gedrang zou komen dan IC, weet iemand hier hoeveel 'gewone' verpleegbedden er zijn eigenlijk? Er zijn nu zo'n 600 patiënten opgenomen met Covid, maar hoeveel is dat op het totaal?
Je moet een balans zoeken tussen een paar essentiële dingen die open kunnen blijven, en wat minder cruciale branches die je gewoon dicht houdt. Beperk daarnaast langdurig de maximale groepsgrootte en dan houden we het waarschijnlijk wel vol totdat er een vaccin is. De balans is sinds 1 juni echter veel te veel doorgeslagen naar 'alles moet kunnen'.quote:Op zondag 27 september 2020 14:51 schreef Michie_ het volgende:
Je kunt onmogelijk tot die tijd het land stil zetten
Nu al over een lockdown spreken tot kerst, hoe is dat dicht bij de waarheid?quote:Op zondag 27 september 2020 14:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoe is dat trollgedrag? Het staat redelijk dicht bij de waarheid wmb.
Bij ons gebeurt dat gewoon. We worden geacht thuis te werken wanneer mogelijk (in mijn geval is dat dus 90% vd tijd). Tevens heeft het bedrijf nu al 2X een kleine bonus uitgekeerd om het thuiswerken beter te kunnen faciliteren.quote:Op zondag 27 september 2020 14:50 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Da`s wel een goeie, maar hoe kun je dat doen?
Dat is je land collectief het faillissement in helpen. Dat is geen realistische optie.quote:Op zondag 27 september 2020 14:53 schreef hooibaal het volgende:
Je moet een balans zoeken tussen een paar essentiële dingen die open kunnen blijven, en wat minder cruciale branches die je gewoon dicht houdt.
Hele branches zullen dan verdwijnen. Pathé red dat echt nietquote:Op zondag 27 september 2020 14:53 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je moet een balans zoeken tussen een paar essentiële dingen die open kunnen blijven, en wat minder cruciale branches die je gewoon dicht houdt. Beperk daarnaast langdurig de maximale groepsgrootte en dan houden we het waarschijnlijk wel vol totdat er een vaccin is. De balans is sinds 1 juni echter veel te veel doorgeslagen naar 'alles moet kunnen'.
Lees dat meer als je zorgen uiten. We moeten inderdaad blij zijn als het tegen Kerst weer een beetje onder controle is zonder langdurige lockdown of sluitingen van allerlei zaken.quote:Op zondag 27 september 2020 14:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die laatste zin. Dat is gewoon de boel opstoken en niks meer dan dat.
Er is wel wat meer nodig dan 'een paar essentiële dingen' om een maatschappij ook maar enigszins fatsoenlijk draaiende te houden.quote:Op zondag 27 september 2020 14:53 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je moet een balans zoeken tussen een paar essentiële dingen die open kunnen blijven, en wat minder cruciale branches die je gewoon dicht houdt. Beperk daarnaast langdurig de maximale groepsgrootte en dan houden we het waarschijnlijk wel vol totdat er een vaccin is. De balans is sinds 1 juni echter veel te veel doorgeslagen naar 'alles moet kunnen'.
Incubatietijd, 2-5 dagen, meerekenen. Geef de maatregel wat tijdquote:Op zondag 27 september 2020 14:21 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
De tering. En dat op een zondag, of maakt dat tegenwoordig niks meer uit?
De economie is meer dan kroegen en festivals. Bovendien hebben we steunregelingen.quote:Op zondag 27 september 2020 14:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is je land collectief het faillissement in helpen. Dat is geen realistische optie.
Jij hebt het over een paar cruciale sectoren. Als we het alleen over natte horeca hebben is het verhaal al anders. (Alhoewel dat ook niet te onderschatten effecten heeft...)quote:Op zondag 27 september 2020 14:55 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De economie is meer dan kroegen en festivals. Bovendien hebben we steunregelingen.
Er is al gezegd dat de steun niet oneindig is.quote:Op zondag 27 september 2020 14:55 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De economie is meer dan kroegen en festivals. Bovendien hebben we steunregelingen.
Waar gaan die steunregelingen van betaald worden? Als er straks een miljoen mensen in de WW zitten, die moeten ook ergens van betaald worden.quote:Op zondag 27 september 2020 14:55 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je kan wel in een soort van staat van oorlog gaan leven. Alle niet-noodzakalijke dingen verbieden, maar daarbij een afweging maken tussen het economische belang van een activiteit en het individuele belang van een ondernemer of klant.quote:Op zondag 27 september 2020 14:51 schreef Michie_ het volgende:
[..]
In theorie denkt iedereen in korte termijn aangezien dit nog wel tot ver in 2021 gaat duren. Eerder zal er echt nog geen vaccinatie zijn. Je kunt onmogelijk tot die tijd het land stil zetten
‘Veilige’ horeca als restaurants kunnen open blijven met aantal mensen per vierkante meter of bijv. 30-50 personen.quote:Op zondag 27 september 2020 14:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jij hebt het over een paar cruciale sectoren. Als we het alleen over natte horeca hebben is het verhaal al anders. (Alhoewel dat ook niet te onderschatten effecten heeft...)
https://www.nu.nl/gezondh(...)jaarlijks-griep.htmlquote:Op zondag 27 september 2020 14:58 schreef Minimunt het volgende:
Bijna 1.000.000 doden volgens worldometer.
Hoeveel mensen overlijden er jaarlijks aan griep?
Wat denk jij dat natte horeca betekent?quote:Op zondag 27 september 2020 14:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
‘Veilige’ horeca als restaurants kunnen open blijven met aantal mensen per vierkante meter of bijv. 30-50 personen.
Zwembaden met een bar?quote:Op zondag 27 september 2020 15:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat denk jij dat natte horeca betekent?
In een staat van oorlog? Ik maak me zorgen om dit virus hoor, maar het is geen zeer besmettelijke vorm van Ebola. Tuurlijk zou ik het kut vinden als ik het krijg of mensen om me heen, maar een soort van staat van beleg afkondigen vind ik wel heel ver gaan.quote:Op zondag 27 september 2020 14:58 schreef Confetti het volgende:
[..]
Je kan wel in een soort van staat van oorlog gaan leven. Alle niet-noodzakalijke dingen verbieden, maar daarbij een afweging maken tussen het economische belang van een activiteit en het individuele belang van een ondernemer of klant.
Dat wordt nu echt te weinig gedaan.
Weet je wat ze moeten gaan organiseren?? Onderwater-horeca!quote:
Daar zitten we nu al dichtbij/aan. Links en rechts mensen die er niet eens meer doorkomen.quote:Op zondag 27 september 2020 14:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Op gegeven moment kom aan je aan het plafond van de testcapaciteit.
Zijn die wel zo veilig? Uit onderzoek van CDC blijkt juist dat de kans op besmetting in restaurants het grootst is.quote:Op zondag 27 september 2020 14:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
‘Veilige’ horeca als restaurants kunnen open blijven met aantal mensen per vierkante meter of bijv. 30-50 personen.
En met zo'n duikmasker voldoe je gelijk aan de mondmasker regelsquote:Op zondag 27 september 2020 15:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Weet je wat ze moeten gaan organiseren?? Onderwater-horeca!
Want covid kan niet overleven in water.
Moeten ze niet die conclusie over aerogene verspreiding intrekken.quote:Op zondag 27 september 2020 15:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zijn die wel zo veilig? Uit onderzoek van CDC blijkt juist dat de kans op besmetting in restaurants het grootst is.
Ik ben benieuwd hoe het gelopen was als een regio ik het oosten van het land de cijfers van Amsterdam had gehad in augustus, zou er dan eerder ingegrepen zijn?quote:Op zondag 27 september 2020 15:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Daarom is het belangrijk flexibel te zijn en doelgericht te werk te gaan.
Door dit apatische afwachten en halve maatregelen treffen zijn we straks dubbel de lul.
En zorg overbelast en volop ecobomische schade.
Zodra de steunpakketen stoppen en we weer een lockdown krijgen gaan er volop zaken failliet en raken heel veel mensen hun baan kwijt.
Kroegen en bars inderdaad. Ook daarin valt een onderscheid te maken. Maar goed, alles staat of valt met bereidwilligheid regels op te volgen (door uitbater en bezoekers).quote:Op zondag 27 september 2020 15:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat denk jij dat natte horeca betekent?
Economisch dan weer niet, natuurlijk. Dan heeft Nederland het beter gedaan. Het is allemaal zo lang als het breed is.quote:Op zondag 27 september 2020 15:03 schreef Breekfast het volgende:
Ben wel jaloers op een land als Australië. Die hebben tijdens hun herfst/winter periode een relatief kleine golf gehad en gaan nu lekker de lente/zomer in. Wetende dat de kans vrij groot is dat er een vaccin is als zij weer de herfst/winter ingaan.![]()
Nieuw-Zeeland heeft het helemaal top gedaan.
Maarja, zijn eilanden. Die hebben het makkelijker dan wij bv in een situatie wals deze.quote:Op zondag 27 september 2020 15:03 schreef Breekfast het volgende:
Ben wel jaloers op een land als Australië. Die hebben tijdens hun herfst/winter periode een relatief kleine golf gehad en gaan nu lekker de lente/zomer in. Wetende dat de kans vrij groot is dat er een vaccin is als zij weer de herfst/winter ingaan.![]()
Nieuw-Zeeland heeft het helemaal top gedaan.
Op bepaald moment mocht alles weer zolang men maar 1,5 meter afstand hield. Zowel binnen als buiten. Die versoepeling was veel te riskant.quote:Op zondag 27 september 2020 14:53 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Afgezien of het "allemaal" wel te managen is, is het een "wide eyes shut" met 300km/u afstormen op een betonnen muur. Een beetje als vol in de remmen fixeren en al zeker weten dat je botst. Andersom ook wel situaties meegemaakt waar vol gas of uitwijken, de betere oplossing bleek te zijn.quote:Op zondag 27 september 2020 14:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Merk wel echt een tweedeling in Nederland nu als ik kijk op internet en in het echte leven. Een deel wil geen nieuwe maatregelen en vind de huidige al onzin eigenlijk en een deel die wil dat het strenger gaat worden nu de besmettingen weer oplopen. Het is een soort slow motion crash, die stijging gaat echt niet veranderen als je geen serieuze maatregelen neemt. Alleen geen idee hoe de verhouding tussen die groepen is in aantallen.
Fixed. Of misschien zelfs om 20.00 uur sluiten. Alsof het zou uitmakenquote:Op zondag 27 september 2020 14:33 schreef Leonos het volgende:
[..]
Kroegen nog een uurtje eerder dicht dus?
een heel stuk minder met de huidige maatregelen, in australie is er bijna niemand aan de normale griep gestorven deze winter.quote:Op zondag 27 september 2020 14:58 schreef Minimunt het volgende:
Een hermetische afsluiting hoeft ool weer niet, maar Nederland is wel erg laks in haar 'externe' verdediging. Wat levert al dat low-budget tourisme nou echt op? En al helemaal het uitgaande toerisme, levert ons geen bal op behalve nog veel meer besmettingen.quote:Op zondag 27 september 2020 15:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maarja, zijn eilanden. Die hebben het makkelijker dan wij bv in een situatie wals deze.
Nederlands toerisme is alleen maar een miljardenbusinessquote:Op zondag 27 september 2020 15:07 schreef Confetti het volgende:
[..]
Een hermetische afsluiting hoeft ool weer niet, maar Nederland is wel erg laks in haar 'externe' verdediging. Wat levert al dat low-budget tourisme nou echt op? En al helemaal het uitgaande toerisme, levert ons geen bal op behalve nog veel meer besmettingen.
Vast wel, helpt ook niet dat ze een totaal incompetente burgemeester hebben.quote:Op zondag 27 september 2020 15:04 schreef -0- het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe het gelopen was als een regio ik het oosten van het land de cijfers van Amsterdam had gehad in augustus, zou er dan eerder ingegrepen zijn?
Denk dat men in Amsterdam niet echt durft, resultaat is dat straks heel Nederland weer met de problemen zit.
Oh, miljarden maar? Slot erop, vergoedt de overheid wel weerquote:Op zondag 27 september 2020 15:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nederlands toerisme is alleen maar een miljardenbusiness
Vertel?quote:Op zondag 27 september 2020 15:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Er is nu toch overleg in het Catshuis?
Als je in China bij de overheid werkt wordt er gewoon min of meer van je verwacht dat je meewerkt aan de testfase van een vaccinquote:Na militairen krijgen medewerkers Chinese staatsbedrijven testvaccin
Terwijl de hele wereld bezig is met het ontwikkelen van een coronavaccin, breidt de Chinese overheid het testprogramma op burgers uit. Eerder werden medewerkers van de douane en het leger gevaccineerd en nu zijn ook werknemers van staatsbedrijven en farmaceutische bedrijven aan de beurt.
NOS-correspondent Garrie van Pinxteren: "Maar lang niet iedereen die ik spreek, wil zich laten vaccineren met een vaccin waarvan de werking nog niet bewezen is. Ze zeggen: als het niet hoeft dan liever niet."
Volgens Van Pinxteren is het ook de vraag of de nieuwe testgroep de vrijheid heeft om nee te kunnen zeggen tegen het testvaccin, of dat de druk vanuit de werkgever hoog is. "Ik denk niet dat de mensen uit het leger die keuze hadden."
We willen het vooral ook nog even gezellig houden en Nederlanders/bedrijven niet de les lezen.quote:Op zondag 27 september 2020 15:07 schreef Confetti het volgende:
[..]
Een hermetische afsluiting hoeft ool weer niet, maar Nederland is wel erg laks in haar 'externe' verdediging. Wat levert al dat low-budget tourisme nou echt op? En al helemaal het uitgaande toerisme, levert ons geen bal op behalve nog veel meer besmettingen.
Ben je hier oprecht verbaasd over?quote:Op zondag 27 september 2020 15:10 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Als je in China bij de overheid werkt wordt er gewoon min of meer van je verwacht dat je meewerkt aan de testfase van een vaccin
Basisscholen dicht kan ik me niet voorstellen.quote:Op zondag 27 september 2020 15:12 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
Kind kwam van de week thuis en wist al te vertellen hoe haar thuisonderwijs eruit gaat zien (basisschool). Daar zijn scholen dus al mee bezig.
Ik ben mij ook al het voorbereiden op maanden binnen zitten met kind. Blijft alles open valt het allemaal mee en gebruik ik het sowieso heus weleens, gaat alles op slot dan heb ik weer nieuwe dingen om te doen, was er na een half jaar wel doorheen haha
al mee bezig ? dat had afgelopen zomer gewoon voorbereid moeten zijnquote:Op zondag 27 september 2020 15:12 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
Kind kwam van de week thuis en wist al te vertellen hoe haar thuisonderwijs eruit gaat zien (basisschool). Daar zijn scholen dus al mee bezig.
Ik ben mij ook al het voorbereiden op maanden binnen zitten met kind. Blijft alles open valt het allemaal mee en gebruik ik het sowieso heus weleens, gaat alles op slot dan heb ik weer nieuwe dingen om te doen, was er na een half jaar wel doorheen haha
Waarom? Het kabinet heeft altijd bezworen dat de scholen open blijvenquote:Op zondag 27 september 2020 15:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
al mee bezig ? dat had afgelopen zomer gewoon voorbereid moeten zijn
Nu of iig vandaag gaande:quote:
quote:Op zondag 27 september 2020 15:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom? Het kabinet heeft altijd bezworen dat de scholen open blijven
Iemand vroeg dat ook over China en het uit de grond stampen van ziekenhuizen.quote:Op zondag 27 september 2020 15:10 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Als je in China bij de overheid werkt wordt er gewoon min of meer van je verwacht dat je meewerkt aan de testfase van een vaccin
Meer dan de helft heeft klachten, ja?quote:Op zondag 27 september 2020 15:16 schreef Predator40 het volgende:
[..]![]()
![]()
hoe kan je open blijven als meer dan de helft klachten heeft, corona of niet
je ziet toch wat er nu gebeurd allemaal ?
Je hebt natuurlijk wel nog steeds dan met zéér besmettelijke en zieke mensen te maken. De protocollen en veiligheidsvoorschriften zullen niet mals zijn en het werken in dat soort omstandigheden zal gewoon ontzettend veeleisend zijn.quote:Op zondag 27 september 2020 15:16 schreef chratnox het volgende:
Stel nu dat mensen een stuk minder snel op de IC komen zoals gezegd wordt en ze dus veelal meer op de gewone verpleegafdelingen geholpen worden, daar is toch veel eenvoudiger op te schalen? Mensen hoeven niet in coma gebracht worden en liggen er dus geen 3 weken, geen speciale IC verpleegkundigen nodig en ga zo maar door. Meestal krijgen ze naar ik begrijp wel zuurstof, maar dat is heel minimaal.
Dat is toch stukken makkelijker op te schalen dan IC capaciteit indien nodig? Kan me zomaar voorstellen dat als er echt stront aan de knikker is de Ahoy en de RAI vol gooit met bedden en net als in maart militairen laat helpen.
Doordat je (gelukkig) de IC niet zo snel vol ziet stromen lijkt mij dat we daar juist een kans hebben? Of zie ik dat verkeerd?
In een land als China natuurlijk wel te verwachten. Maar je zou denken dat je via vrijwillige deelname ook wel aan genoeg mensen komt.quote:Op zondag 27 september 2020 15:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ben je hier oprecht verbaasd over?
gaat wel gebeuren ja.....vorige week was er al een lijst in omloop van scholen met besmettingen en klachten.quote:Op zondag 27 september 2020 15:18 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Meer dan de helft heeft klachten, ja?
Net zoals dat de primaire zorg bij een tweede golf gehandhaafd zou worden..quote:Op zondag 27 september 2020 15:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom? Het kabinet heeft altijd bezworen dat de scholen open blijven
net zoals de kans NIHIL was dat het virus in nederland zou komen.quote:Op zondag 27 september 2020 15:19 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Net zoals dat de primaire zorg bij een tweede golf gehandhaafd zou worden..
Dat is waar, maar ‘alleen’ persoonlijke beschermingsmiddelen is natuurlijk een stuk minder ingrijpend dan gespecialiseerde afdelingen.quote:Op zondag 27 september 2020 15:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk wel nog steeds dan met zéér besmettelijke en zieke mensen te maken. De protocollen en veiligheidsvoorschriften zullen niet mals zijn en het werken in dat soort omstandigheden zal gewoon ontzettend veeleisend zijn.
Is dat momenteel niet het geval dan?quote:Op zondag 27 september 2020 15:19 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Net zoals dat de primaire zorg bij een tweede golf gehandhaafd zou worden..
En tegen ons word gezegd door Mark dat hij "niet wil smeken of we willen luisteren naar de regels". Ik kan daar echt nog steeds met mijn pet niet bij. Alsof ik mijn kind ga vragen gewoon de regels te volgen, en als het niet luistert ga ik het gewoon nog 10x vragen met hetzelfde resultaat.. Ik had Nederland allang voor straf in de hoek gezetquote:Op zondag 27 september 2020 15:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Iemand vroeg dat ook over China en het uit de grond stampen van ziekenhuizen.
Realiteit is gewoon dat als China het wil jij als burger morgen met een schep in je hand staat.
Ga je moeilijk doen, dan verdwijn je.
Het is echt een verschrikkelijk land en de vergelijkingen met Duitsland onder Hitler en 1984 van George Orwell zijn gewoon terecht.
Hoe denk je dit te gaan doen?quote:Op zondag 27 september 2020 15:24 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Amsterdam moet gewoon volledig op slot volgende week.
Het zou triest zijn dat men dan de methode aangrijpt om via (deels?) zelf veroorzaakte escalaties, draagvlak maakt. Het is/wordt dan ook "shockdoctrine" om een vermeend doel te bereiken.quote:Op zondag 27 september 2020 14:38 schreef Mammietje het volgende:
[..]
3 weken te laat gewoonquote:Op zondag 27 september 2020 15:24 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dus de maatregelen moet ik zien als een vorm van straf? Dát gaat lekker werkenquote:Op zondag 27 september 2020 15:24 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
[..]
En tegen ons word gezegd door Mark dat hij "niet wil smeken of we willen luisteren naar de regels". Ik kan daar echt nog steeds met mijn pet niet bij. Alsof ik mijn kind ga vragen gewoon de regels te volgen, en als het niet luistert ga ik het gewoon nog 10x vragen met hetzelfde resultaat.. Ik had Nederland allang voor straf in de hoek gezet
Zullen we met zn allen hier dan vast afspreken dat vanaf nu minimaal twee weken lang niemand van ons naar Amsterdam gaat? Dragen wij van FOK! alvast ons steentje bijquote:Op zondag 27 september 2020 15:24 schreef Breekfast het volgende:
[..]
quote:Op zondag 27 september 2020 15:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zullen we met zn allen hier dan vast afspreken dat vanaf nu minimaal twee weken lang niemand van ons naar Amsterdam gaat? Dragen wij van FOK! alvast ons steentje bij
(Oh en de FOK!ers die in A'dam wonen....... sorry he.
je kan het zien als een soort van straf ja.quote:Op zondag 27 september 2020 15:25 schreef galantis het volgende:
[..]
Dus de maatregelen moet ik zien als een vorm van straf? Dát gaat lekker werken
Ik denk dat een samenscholingsverbod gecombineerd met het terugdraaien van alle 1 juli versoepelingen waarschijnlijker is. Waarschijnlijk in eerste instantie voor 3 weken.quote:Op zondag 27 september 2020 15:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alles dicht behalve supermarkt/bakker/groenteboer/slager.
Je snapt toch hopelijk wel hoe ik het eigenlijk bedoel toch?quote:Op zondag 27 september 2020 15:25 schreef galantis het volgende:
[..]
Dus de maatregelen moet ik zien als een vorm van straf? Dát gaat lekker werken
Te vroeg om te zeggen. De tweede golf begint net. Alle voortekenen wijzen erop dat ze deze belofte niet kunnen waarmaken echter.quote:Op zondag 27 september 2020 15:23 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Is dat momenteel niet het geval dan?
Ik wens ze alvast weer veel succes met samenscholingen tegengaan in de pauperwijken in Amsterdam, Den Haag en Rotterdam. Werkte vorige keer ook voor geen meter.quote:Op zondag 27 september 2020 15:27 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik denk dat een samenscholingsverbod gecombineerd met het terugdraaien van alle 1 juli versoepelingen waarschijnlijker is. Waarschijnlijk in eerste instantie voor 3 weken.
Echt he.quote:Op zondag 27 september 2020 15:31 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)l#coral_talk_wrapper
Mag toch hopen dat deze uitbater strafrechtelijk vervolg gaat worden. Bedreiging, mishandeling en wederrechtelijke vrijheidsberoving.
quote:Op zondag 27 september 2020 14:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet. Eventueel werken met ontheffingen voor cruciale beroepen.
Je gelooft echt dat mensen kerst en oud en nieuw niet met familie en of vrienden gaan vieren omdat papa staat het zegt? Hahaha!quote:Op zondag 27 september 2020 15:27 schreef Predator40 het volgende:
[..]
je kan het zien als een soort van straf ja.
maar het is gewoon de bedoeling om het virus in te dammen voordat we bijv. kerst niet meer met familie mogen vieren
waarom kan het bijvoorbeeld in andere landen allemaal wel in in nederland doen we zo moeilijkquote:Op zondag 27 september 2020 15:33 schreef Vallon het volgende:
[..]en dan verzeil je in een lastige discussie want wie bepaalt of -en welk beroep dan cruciaal is.
Ik weet dat er lijstjes circuleren.
Beroepen & bedrijven die dan volgens die gedachte niet cruciaal of welkom zijn, zouden dan (ruimtharig?) moeten worden gecompenseerd. Immers zij worden geslachtofferd om de cijfers omlaag te krijgen.
ja lach maar.....quote:Op zondag 27 september 2020 15:34 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Je gelooft echt dat mensen kerst en oud en nieuw niet met familie en of vrienden gaan vieren omdat papa staat het zegt? Hahaha!
Met de sentimenten die hier rondgaan kun je dit nooit weten. Maar als je het niet zo bedoelt, primaquote:Op zondag 27 september 2020 15:28 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
[..]
Je snapt toch hopelijk wel hoe ik het eigenlijk bedoel toch?
Yep, Houston we have a problem.quote:Op zondag 27 september 2020 14:51 schreef Michie_ het volgende:
[..]
In theorie denkt iedereen in korte termijn aangezien dit nog wel tot ver in 2021 gaat duren. Eerder zal er echt nog geen vaccinatie zijn. Je kunt onmogelijk tot die tijd het land stil zetten
Japan bijvoorbeeld doet het tig maal beter dan wij en daar is nooit sprake van een echte lockdown geweest. Sterker nog, je kunt daar nog gewoon naar een host café. Niemand weet wat wel en niet werkt, dat is het grote probleemquote:Op zondag 27 september 2020 15:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
waarom kan het bijvoorbeeld in andere landen allemaal wel in in nederland doen we zo moeilijk
net zoals de quarantine..het helpt allemaal niet mee
Je kan daar nog naar alles, dit jaar zou ik nog liever in Japan willen wonen dan normaal al XDquote:Op zondag 27 september 2020 15:38 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Japan bijvoorbeeld doet het tig maal beter dan wij en daar is nooit sprake van een echte lockdown geweest. Sterker nog, je kunt daar nog gewoon naar een host café. Niemand weet wat wel en niet werkt, dat is het grote probleem
Vergelijken met geografisch bevoordeelde gebieden is flauwquote:Op zondag 27 september 2020 15:38 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Japan bijvoorbeeld doet het tig maal beter dan wij en daar is nooit sprake van een echte lockdown geweest. Sterker nog, je kunt daar nog gewoon naar een host café. Niemand weet wat wel en niet werkt, dat is het grote probleem
Tot dat signaalwaardes overschreden worden. Maar zelfs dan doen ze dus niks. Waardeloos. Zelfs Job Cohen zou nog daadkrachtiger tewerk zijn gegaan.quote:Op zondag 27 september 2020 14:53 schreef hooibaal het volgende:
De balans is sinds 1 juni echter veel te veel doorgeslagen naar 'alles moet kunnen'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2020 15:47:57 ]
Klopt maar een metropool als Tokyo is vergelijkbaar met Nederland en ook daar gaat het een heel stuk beter. Besmettingen liepen een tijdje terug wel op maar inmiddels lijkt het goed onder controle. Van enige lockdowns is nooit sprake geweestquote:Op zondag 27 september 2020 15:45 schreef zalkc het volgende:
[..]
Vergelijken met geografisch bevoordeelde gebieden is flauw
Nieuw Zeeland en Australië doen het ook goed omdat daar een besmettingshaard ook echt te doven is, japan geld hetzelfde voor. Als we hier de grenzen dichtgooien komen de containers domweg niet uit Rotterdam
Duh, like i said ik was op dat Japanse filmfestival donderdag en gisteren in Rotterdam, toen ik die girl tegenkwam stonden we ook gewoon meteen enthousiast te praten over yaoi en hugs en foto's XD en daarna nog zitten kletsen. Gezellig, sociaal contact, vrienden maken 😄quote:Op zondag 27 september 2020 15:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja lach maar.....
doet iedereen nu ook...
1.5m ? hahahahaha
quarantine ? hahahaha
thuis werken ? hahahaha
Zou het dan toch die stomme mondkapjes zijn? De bevolking daar is natuurlijk ook een stuk intelligenter en gehoorzamer.quote:Op zondag 27 september 2020 15:47 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Klopt maar een metropool als Tokyo is vergelijkbaar met Nederland en ook daar gaat het een heel stuk beter. Besmettingen liepen een tijdje terug wel op maar inmiddels lijkt het goed onder controle. Van enige lockdowns is nooit sprake geweest
Eerlijk gezegd zou ik het niet eens erg vinden omdat gewoon in de drie grote steden te verplichten om te testen of het werkt.quote:Op zondag 27 september 2020 15:48 schreef Confetti het volgende:
[..]
Zou het dan toch die stomme mondkapjes zijn? De bevolking daar is natuurlijk ook een stuk intelligenter en gehoorzamer.
Dat "veel te veel" is natuurlijk iets wat b/lijkt en ondanks de suggestie, is zeker niet nu dat "alles moet kunnen", verre van dat. Die balans zoeken wat het maken van keuzes is, (b)lijkt juist niet goed te werken en het uitzicht (tot vaccin) is echt niet hard te maken.quote:Op zondag 27 september 2020 14:53 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Sterker nog, ELKE maatregel in Japan is 100% vrijwillig, de grondwet verbied ELKE verplichte maatregel qua sluiten, afstand, events aflossen etc.quote:Op zondag 27 september 2020 15:47 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Klopt maar een metropool als Tokyo is vergelijkbaar met Nederland en ook daar gaat het een heel stuk beter. Besmettingen liepen een tijdje terug wel op maar inmiddels lijkt het goed onder controle. Van enige lockdowns is nooit sprake geweest
Maar je mag niet zeggen dat alcoholgebruik een probleem is. 🙄quote:Op zondag 27 september 2020 15:31 schreef Jaeger85 het volgende:
Mag toch hopen dat deze uitbater strafrechtelijk vervolg gaat worden. Bedreiging, mishandeling en wederrechtelijke vrijheidsberoving.
Ergens tussen de 300.000 en 650.000 en ooit eens 50-100 miljoen.quote:Op zondag 27 september 2020 14:58 schreef Minimunt het volgende:
Voor bijna een kwart in de VS ook gewoon. Die hebben het zwaar.quote:Op zondag 27 september 2020 15:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ergens tussen de 300.000 en 650.000 en ooit eens 50-100 miljoen.
Wat is je punt ?
Belgie heeft nu gezocht dat je per maand nauwe contacten mag hebben met 5 mensen, maar dat is nadrukkelijk een advies, geen verplichting, meer mag dus ook, en verder mag je bij alle anderen OF 1.5m afstand houden of waar dat niet kan een mondvod dragen (dus bv als je 10 vrienden thuis uitnodigt voor boordspellen).quote:Op zondag 27 september 2020 15:51 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat "veel te veel" is natuurlijk iets wat b/lijkt en ondanks de suggestie, is zeker niet nu dat "alles moet kunnen", verre van dat. Die balans zoeken wat het maken van keuzes is, (b)lijkt juist niet goed te werken en het uitzicht (tot vaccin) is echt niet hard te maken.
De oplossingen, kijken te makkelijk naar de bal en niet naar de spelsituatie, laat staan een strategie voor een einddoel.
Wat zijn cruciale branches, wie maakt dat uit; laat staan dat je dat "gewoon" even beslist ?
Is die groepsgrootte wel zo relevant en hoe definieer je dat dan ?
Geldt dat ook voor een groep met zeg onderlinge afstand van 1, 1.5 of 2 meter en wat voor soort ruimte en soort gelegenheid ? Hebben de mensen daarin zelf nog wat te vertellen ?
Mijn reactie ook om op het oog simpele "stellingen" wat proberen te nuanceren en het is dan handiger om niet alles met één pennenstreek te willen oplossen. De wereld en situatie is wat ingewikkelder.
Zou dat als tijdelijke oplossing helemaal niet verkeerd vinden. Als je 10.000 mensen met een testaanvraag moet teleurstellen, dan kun je dat beter doen bij de groep met alleen een loopneus dan bij mensen die ook een droge hoest hebben bijvoorbeeld.quote:Op zondag 27 september 2020 15:58 schreef DireStraits7 het volgende:
Iemand zei gisteren dat ze 'alleen loopneus' niet meer afdoende vinden voor een test, maar alleen nog maar mensen willen waarbij ook additionele klachten zeiden. Ik vond het een wat vreemd verhaal. Iemand die het kan bevestigen of ontkennen? Het zou sinds vorige week zijn.
je kan het al radenquote:Op zondag 27 september 2020 14:58 schreef Predator40 het volgende:
en word het ook niet eens tijd dat ze het BCO en de quarantine regels op orde gaan krijgen ( en handhaven ? )
Dat is nu ook natuurlijk.quote:Op zondag 27 september 2020 16:02 schreef Breekfast het volgende:
Kans is natuurlijk wel dat mensen dan additionele klachten gaan faken om toch een test te krijgen.
Minder obesitassers, afstandelijke cultuur. Ondertussen gooien we hier de sportscholen dicht.quote:Op zondag 27 september 2020 15:38 schreef Michie_ het volgende:
[..]
En mensen kunnen het daar niet inademenquote:Op zondag 27 september 2020 15:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Weet je wat ze moeten gaan organiseren?? Onderwater-horeca!
Want covid kan niet overleven in water.
Japanners zijn over het algemeen sowieso veel meer gedisciplineerd en hebben weinig moeite met social distancing.quote:Op zondag 27 september 2020 16:05 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Minder obesitassers, afstandelijke cultuur. Ondertussen gooien we hier de sportscholen dicht.
Absoluut waar. Is haast omgekeerde wereld daar, men raakt elkaar het liefst gewoon niet aan. Openbaar genegenheid tonen is (m.u.v. in de grootstad) not done.quote:Op zondag 27 september 2020 16:07 schreef Randier het volgende:
[..]
Japanners zijn over het algemeen sowieso veel meer gedisciplineerd en hebben weinig moeite met social distancing.
Lekker dystopisch, net robotsquote:Op zondag 27 september 2020 16:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Absoluut waar. Is haast omgekeerde wereld daar, men raakt elkaar het liefst gewoon niet aan. Openbaar genegenheid tonen is (m.u.v. in de grootstad) not done.
Daarnaast is het dragen van een mondmasker daar ook al tijdenlang gewoongoed. Overigens niet perse vanwege de reden die je zou verwachten; hygiëne... Nee, ook grotendeels omdat de Japanners graag hun mond/gezicht bedekken zodat hun emoties minder zichtbaar zijn.
(Ja, ik vind Japan fascinerend)
Misschien is dat wel het meisje waarvan je net het gedragen slipje uit een automaat heb gehaald dus dat is toch een beetje gênant.quote:Op zondag 27 september 2020 16:16 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Lekker dystopisch, net robots
Ondertussen wel maximaal hentai lurken, maar schijtbang voor elk meisje dat op straat voorbij loopt.
Precies, is voor ons als westerlingen vaak geen fuck van te begrijpen...en dat maakt het juist zo fascinerend vind ikquote:Op zondag 27 september 2020 16:16 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Lekker dystopisch, net robots
Ondertussen wel maximaal hentai lurken, maar schijtbang voor elk meisje dat op straat voorbij loopt.
Desondanks gaat de handel gewoon door tot 1-1-2021. Daarna is BREXIT pas een feitquote:Op zondag 27 september 2020 14:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Sinds de stemming voor Brexit is de groei in BBP van GB achtergebleven in vergelijking met de VS en de Eurozone. En de financiële klap door corona is sterker geweest, want wordt toegeschreven aan verlaat ingrijpen en een langdurige, strenge lockdown.
Afgezien van die paar qua cultuur of aard verschillende landen is dat niet zo in de rest van dequote:Op zondag 27 september 2020 15:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
waarom kan het bijvoorbeeld in andere landen allemaal wel in in nederland doen we zo moeilijk
net zoals de quarantine..het helpt allemaal niet mee
klopt, omdat we te weinig test capaciteit hebben, Hugo heeft gefaald.quote:Op zondag 27 september 2020 15:58 schreef DireStraits7 het volgende:
Iemand zei gisteren dat ze 'alleen loopneus' niet meer afdoende vinden voor een test, maar alleen nog maar mensen willen waarbij ook additionele klachten zeiden. Ik vond het een wat vreemd verhaal. Iemand die het kan bevestigen of ontkennen? Het zou sinds vorige week zijn.
Feiten mag ook:quote:Op zondag 27 september 2020 16:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
klopt, omdat we te weinig test capaciteit hebben, Hugo heeft gefaald.
quote:Aanmelding bij GGD voor coronatest
Maak zo snel mogelijk een afspraak bij de GGD om u te laten testen als u klachten heeft die kunnen passen bij het coronavirus.
Zoals:
• verkoudheidsklachten;
• neusverkouden;
• loopneus;
• niezen;
• keelpijn;
• hoesten;
• verhoging of koorts;
• plotseling verlies van reuk of smaak.
U hoeft niet eerst naar een (huis)arts voor een doorverwijzing.
https://www.rijksoverheid(...)esten/wanneer-testen
Die uitroeptekens maken het zo onserieusquote:Op zondag 27 september 2020 16:54 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Typisch boomer gebruik van leestekens.
Die opmerking voegt werkelijk totaal niets toe. Gefeliciteerd.quote:Op zondag 27 september 2020 16:54 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Beetje in dezelfde lijn als van die mondkapjes, die bij contact niet nodig zouden zijn in de zorg.quote:Op zondag 27 september 2020 16:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
klopt, omdat we te weinig test capaciteit hebben, Hugo heeft gefaald.
Gommers, goeie vent met hart voor zijn zorg, is in zijn eentje nu het OMT geworden.quote:
Excuses. Op een iets serieuzere noot: geen fan van hoe Gommers doorgaans in de media verschijnt, maar +1 voor het benoemen dat paniek momenteel niet noodzakelijk is. Daarnaast bijzonder hoe dit contrasteert met types als Anne Wensing, die de zetel van Ab Osterhaus heeft vervangen in Op1.quote:Op zondag 27 september 2020 16:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die opmerking voegt werkelijk totaal niets toe. Gefeliciteerd.
Dat is echt water naar de zee dragen in die wijken.quote:Op zondag 27 september 2020 14:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In sommige wijken wel 20-25% bleek afgelopen week
Nederland op slot gooien. En die wijken open houden. Als 60% het gehad heeft, kunnen er meer wijken open.quote:Op zondag 27 september 2020 14:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In sommige wijken wel 20-25% bleek afgelopen week
Ik vind het meestal een verademing hoe hij communiceert, sterk bericht wat mij betreft ook wel, dat de kwaliteit van de zorg in NL in de afgelopen 6 maanden voor covid patiënten ontzettend vooruit is gegaan.quote:Op zondag 27 september 2020 16:59 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Excuses. Op een iets serieuzere noot: geen fan van hoe Gommers doorgaans in de media verschijnt, maar +1 voor het benoemen dat paniek momenteel niet noodzakelijk is. Daarnaast bijzonder hoe dit contrasteert met types als Anne Wensing, die de zetel van Ab Osterhaus heeft vervangen in Op1.
Wat in dit stukje van Gommers is typisch boomer?quote:Op zondag 27 september 2020 16:54 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Mwah. Ik denk dat we heel, heeeeeel ver weg zijn van groepsimmuniteit.quote:Op zondag 27 september 2020 17:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Nederland op slot gooien. En die wijken open houden. Als 60% het gehad heeft, kunnen er meer wijken open.
Groeps-immuniteit en geen overvolle ziekenhuizen.![]()
Amsterdam is goed op weg.
Dat café gaat niet meer open lijkt me.quote:Op zondag 27 september 2020 15:31 schreef Jaeger85 het volgende:
Zorg, hulpdiensten en voedselvoorziening zijn cruciaal. De rest kan best even wachten.quote:Op zondag 27 september 2020 15:33 schreef Vallon het volgende:
[..]en dan verzeil je in een lastige discussie want wie bepaalt of -en welk beroep dan cruciaal is.
Ik weet dat er lijstjes circuleren.
Beroepen & bedrijven die dan volgens die gedachte niet cruciaal of welkom zijn, zouden dan (ruimtharig?) moeten worden gecompenseerd. Immers zij worden geslachtofferd om de cijfers omlaag te krijgen.
Ik zie dat je eendimensionale kijk op de zaken na een half jaar nog niet is veranderd.quote:Op zondag 27 september 2020 17:35 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Zorg, hulpdiensten en voedselvoorziening zijn cruciaal. De rest kan best even wachten.
Schoonmaak, wegonderhoud, ANWB, openbaar vervoer, IT systemen die erbij horen, nutsvoorzieningen, etc. En zo zijn er nog veel meer te bedenken..quote:Op zondag 27 september 2020 17:35 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Zorg, hulpdiensten en voedselvoorziening zijn cruciaal. De rest kan best even wachten.
Ja, inderdaad, dat is een beetje de middeleeuwen ++-economiequote:Op zondag 27 september 2020 17:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zie dat je eendimensionale kijk op de zaken na een half jaar nog niet is veranderd.
Mondkapjes gaan ons niet helpen, kijk nou maar naar al die andere landen.quote:Op zondag 27 september 2020 17:53 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Mondkapjesplicht binnen en voor contactberoepen en hun klanten zal kunnen helpen.
Hoop dat vanuit ecobomisch oogpunt er zoveel mogelijk open kan blijven.
Om dingen draaiende te houden had men voor de zomer al aan moeten sturen op mondkapjes binnen.
Maarja, Jaap van Dissel krijgt al een hartverzakking bij het idee.
Of is er nog steeds schaarste? Dat zou ook kunnen in dit land.
Huh wat?quote:Op zondag 27 september 2020 17:58 schreef trein2000 het volgende:
Mogelijk nieuwe coronamaatregel: sportkantines om 16 uur dicht
Dan zijn wedstrijden nog niet eens afgelopen johquote:Op zondag 27 september 2020 17:58 schreef trein2000 het volgende:
Er is nooit een tekort geweest aan niet-medische mondkapjes.quote:Op zondag 27 september 2020 17:53 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Mondkapjesplicht binnen en voor contactberoepen en hun klanten zal kunnen helpen.
Hoop dat vanuit ecobomisch oogpunt er zoveel mogelijk open kan blijven.
Om dingen draaiende te houden had men voor de zomer al aan moeten sturen op mondkapjes binnen.
Maarja, Jaap van Dissel krijgt al een hartverzakking bij het idee.
Of is er nog steeds schaarste? Dat zou ook kunnen in dit land.
quote:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-corona-sportkantinequote:Op zondag 27 september 2020 18:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dan zijn wedstrijden nog niet eens afgelopen joh
Vooral invoeren dit om draagvlak te houden...
Poeh. Het is echt niet te hopen voor de clubsquote:Op zondag 27 september 2020 18:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-corona-sportkantine
Als je alles kapot wilt maken, vooral doen.quote:Op zondag 27 september 2020 18:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Poeh. Het is echt niet te hopen voor de clubs
Onder dat artikel:quote:Op zondag 27 september 2020 18:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
Heeft het nut, denk je? Tegen de infectie-verspreiding?quote:Op zondag 27 september 2020 18:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
serieus ??quote:Op zondag 27 september 2020 17:58 schreef trein2000 het volgende:
Maar nee, het gaat echt helemaal mis in Zweden, tenminste als ik de mensen op dit forum moet geloven. De laatste maand zijn er vaak dagen met 0 doden in Zweden. Echter de enige oplossing is een echte lockdown, hoe halen mensen dat in hun hoofd? De economie nog meer kapot maken en nog meer mensen werkloos laten zijn.quote:Op zondag 27 september 2020 18:05 schreef Noek het volgende:
[..]
Onder dat artikel:
Corona grijpt weer om zich heen, behalve in Zweden
En hier op FOK! wordt er dan geschreven dat het daar ook niet goed meer gaat. Gisteren nog.
Dit is zo'n verwarrende toestand. Als je ook niet flexibel van geest bent dan komt 2020 wel binnen, hoor.
Betwijfel het. Is toch vaak hetzelfde groepje wat mekaar toch al de hele dag op het complex tegenkomt wat daar zit.quote:Op zondag 27 september 2020 18:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Heeft het nut, denk je? Tegen de infectie-verspreiding?
Schiphol en de havens dichtgooien kan prima tot de Kerst inderdaad. AliExpress meuk en vakantiegangers wachten maar even.quote:Op zondag 27 september 2020 17:35 schreef hooibaal het volgende:
'Je moet iets doen' maar dikke kans dat het niet helpt.quote:Op zondag 27 september 2020 18:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Betwijfel het. Is toch vaak hetzelfde groepje wat mekaar toch al de hele dag op het complex tegenkomt wat daar zit.
Maar goed, op een gegeven moment moet je ook gewoon iets gaan doen. Stilzitten en toekijken gaat de situatie sowieso niet oplossen.
Als ik het zo volgde, waren er toch best wat besmettingen in die kantines bij sportverenigingen.quote:Op zondag 27 september 2020 18:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Betwijfel het. Is toch vaak hetzelfde groepje wat mekaar toch al de hele dag op het complex tegenkomt wat daar zit.
Maar goed, op een gegeven moment moet je ook gewoon iets gaan doen. Stilzitten en toekijken gaat de situatie sowieso niet oplossen.
Bron?quote:Op zondag 27 september 2020 18:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Als ik het zo volgde, waren er toch best wat besmettingen in die kantines bij sportverenigingen.
En ik kan me voorstellen dat ze het niet helemaal op slot willen gooien.
Het is niet altijd zo dat de meest ontwrichtende maatregelen ook de meest effectieve zijn. Dat is gewoon geen maat.quote:Op zondag 27 september 2020 18:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
serieus ??
hoe verzinnen ze deze fopmaatregelen ?
En die vinden allemaal na 16 uur plaats? Daar geloof ik niet in.quote:Op zondag 27 september 2020 18:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Als ik het zo volgde, waren er toch best wat besmettingen in die kantines bij sportverenigingen.
Nee dat viel best mee, dat was dat staatje waar bij (sport)verenigingen ook studentenverenigingen werden meegerekend.quote:Op zondag 27 september 2020 18:11 schreef capricia het volgende:
[..]
İk zit gewoon netjes op 1,5 afstand met mondkapje op iets van 20 minuten gedurende de dienst, thank you very much...quote:Op zondag 27 september 2020 18:10 schreef quirina het volgende:
Ze kunnen beter gebedshuizen ook sluiten.
Je kan je club op een andere manier financieel steunen. Als je club je alles is doneer je geld.quote:Op zondag 27 september 2020 18:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee dat viel best mee, dat was dat staatje waar bij (sport)verenigingen ook studentenverenigingen werden meegerekend.
Ik kan overigens de overweging best begrijpen, de redenatie van Bruls ook. Maar het gaat echt de doodsteek voor clubs zijn.
Wie gaat dat betalen?quote:Op zondag 27 september 2020 18:12 schreef quirina het volgende:
Sport is nodig.
Kantine is niet nodig, zet een kraam neer waar je wat te drinken kan kopen en klaar.
Jij snapt er weinig van merk ik al.quote:Op zondag 27 september 2020 18:12 schreef quirina het volgende:
Sport is nodig.
Kantine is niet nodig, zet een kraam neer waar je wat te drinken kan kopen en klaar.
dus ze hadden dat 2 weken geleden al moeten invoeren, nu is het eigenlijk gewoon te laat en moeten ze die kantines sluiten.quote:Op zondag 27 september 2020 18:11 schreef capricia het volgende:
[..]
mee eens maar daar is het nu al te laat voor......deze regel hadden ze moeten invoeren voordat het voetbal/sport seizoen begon....quote:Op zondag 27 september 2020 18:12 schreef galantis het volgende:
[..]
Het is niet altijd zo dat de meest ontwrichtende maatregelen ook de meest effectieve zijn. Dat is gewoon geen maat.
Dit kan tactisch gezien nog wel aardig uitpakken. Ik zie dit liever dan als kippen zonder kop alles maar dicht te klappen.
Dus voor iedereen die bij een club geld uit komt geven is 'de club z'n alles'?quote:Op zondag 27 september 2020 18:15 schreef quirina het volgende:
[..]
Je kan je club op een andere manier financieel steunen. Als je club je alles is doneer je geld.
En sportclubs hebben ook totaal geen maatschappelijke functie?quote:Op zondag 27 september 2020 18:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus voor iedereen die bij een club geld uit komt geven is 'de club z'n alles'?
Door al het gedoe rond niet kunnen omkleden en douchen bij sportverenigingen en verplichte 1,5m en zitten gaan er sowieso giga veel inkomsten verloren. De derde helft is echt compleet klote geworden.quote:Op zondag 27 september 2020 18:12 schreef quirina het volgende:
Sport is nodig.
Dit. Het sociaal-maatschappelijke aspect van een sportvereniging is juist enorm belangrijk.quote:Op zondag 27 september 2020 18:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En sportclubs hebben ook totaal geen maatschappelijke functie?
Coronalocatorquote:
De derde helft is helemaal niet klote geworden, hier al wekenlang prima te doen binnen de richtlijnen.quote:Op zondag 27 september 2020 18:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Door al het gedoe rond niet kunnen omkleden en douchen bij sportverenigingen en verplichte 1,5m en zitten gaan er sowieso giga veel inkomsten verloren. De derde helft is echt compleet klote geworden.
Dat vind ik nogal wat in een tijd dat de cijfers laag waren. Je kan niet dit soort dingen preventief maar afschaffen. Sportclubs vervullen geen onbelangrijke rol voor w.b. de sociale cohesie.quote:Op zondag 27 september 2020 18:17 schreef Predator40 het volgende:
[..]
mee eens maar daar is het nu al te laat voor......deze regel hadden ze moeten invoeren voordat het voetbal/sport seizoen begon....
Bij jou ja, bij mij niet. Meningen verschillen dus.quote:Op zondag 27 september 2020 18:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De derde helft is helemaal niet klote geworden, hier al wekenlang prima te doen binnen de richtlijnen.
Schiphol en de havens doen wel iets meer dan alleen vakantiegangers en AliExpress. We kunnen niet zonder ‘t buitenland, en al helemaal geen 3 maanden+quote:Op zondag 27 september 2020 18:10 schreef nostra het volgende:
[..]
Schiphol en de havens dichtgooien kan prima tot de Kerst inderdaad. AliExpress meuk en vakantiegangers wachten maar even.
Al bij de nodige verenigingen geweest in augustus en september, je zet gewoon de stoeltjes iets verder uit elkaar en moet misschien iets geduldiger zijn omdat er niet teveel mensen tegelijk aan de bar kunnen bestellen. Geen idee hoe het daar is dan, maar hier zijn er weinig obstakels.quote:Op zondag 27 september 2020 18:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bij jou ja, bij mij niet. Meningen verschillen dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |