abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195285798
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 14:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Over twee weken is komt de normale zorg in het nauw. Dus het is code rood.
Mark Rutte: "This is fine!"
pi_195285812
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 14:26 schreef roos94 het volgende:

[..]

Dus nog steeds weinig aan het handje wat dat betreft.
Was het maar zo simpel. Je moet niet alleen kijken naar die mensen die er nieuw bijkomen op de IC, maar ook naar de totale bezetting. En daar komt bij dat mensen minder vaak op de IC belanden dan in het begin van de crisis, dus de ziekenopnames zullen eerder een verontrustend beeld laten zien. Alleen zien we dat dan weer niet op het coronadashboard omdat het RIVM een achterstand heeft ten aanzien van die cijfers.

Er is wel wat aan het handje, alleen al omdat lieden als Gommers die rapportage doen vanuit de zorg waarschuwen dat de tendens niet door moet zetten. En er is nu geen enkele reden om aan te nemen dat de tendens niet doorzet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 27 september 2020 @ 14:32:27 #53
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195285825
We kunnen vanuit gaan dat er meer provincies naar niveau 3 gaan... Dus code dieprood.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195285843
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 14:32 schreef Ven1972 het volgende:
We kunnen vanuit gaan dat er meer provincies naar niveau 3 gaan... Dus code dieprood.
Kroegen uurtje eerder dicht dus?
  zondag 27 september 2020 @ 14:34:11 #55
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195285858
quote:
4s.gif Op zondag 27 september 2020 14:33 schreef Leonos het volgende:

[..]

Ligt wel voor de hand ja. Maar er kunnen ook meer soorten verboden komen op de groepsgrootte en samenscholingen.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195285864
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 14:30 schreef Momo het volgende:

[..]

Merk wel echt een tweedeling in Nederland nu als ik kijk op internet en in het echte leven. Een deel wil geen nieuwe maatregelen en vind de huidige al onzin eigenlijk en een deel die wil dat het strenger gaat worden nu de besmettingen weer oplopen. Het is een soort slow motion crash, die stijging gaat echt niet veranderen als je geen serieuze maatregelen neemt. Alleen geen idee hoe de verhouding tussen die groepen is in aantallen.
Dat eerste deel van de bevolking zijn ook degenen die het eerste zitten te klagen als de ziekenhuizen volstromen en ze geen reguliere zorg meer kunnen kijken. Ze moeten op de cijfers sturen, niet op de emoties van egoïstische Nederlanders.
pi_195285871
quote:

[..]

pi_195285905
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 14:34 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Dat eerste deel van de bevolking zijn ook degenen die het eerste zitten te klagen als de ziekenhuizen volstromen en ze geen reguliere zorg meer kunnen kijken. Ze moeten op de cijfers sturen, niet op de emoties van egoïstische Nederlanders.
Nou ja, draagvlak is wel belangrijk natuurlijk. Alleen is draagvlak niet een soort natuurwet waar geen beweging in te krijgen valt. Het kabinet heeft wel degelijk invloed op het draagvlak.
pi_195285915
Hebben ze overigens ook meer mensen getest of zitten ze nog tegen hun capaciteit aan en is de besmettingsgraad gestegen?
  zondag 27 september 2020 @ 14:37:20 #60
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_195285933
...

[ Bericht 89% gewijzigd door Eightyone op 27-09-2020 14:46:17 ]
pi_195285958
quote:

[..]

Zoiets lafs zal het wel weer worden, ja.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195285975
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 14:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou ja, draagvlak is wel belangrijk natuurlijk. Alleen is draagvlak niet een soort natuurwet waar geen beweging in te krijgen valt. Het kabinet heeft wel degelijk invloed op het draagvlak.
Krijg inmiddels een beetje het idee dat dat nou precies is wat ze doen. Draagvlak creëren. Misschien hebben we eerst Italiaanse/Chinese toestanden nodig voordat het tot een bepaalde groep doordringt.
pi_195286003
quote:

[..]

Ik denk dat de regering meer duidelijk moet maken wat er misgaat als de besmettingen niet afnemen. Daar lijken veel mensen nog niet van doordrongen te zijn. Exponentiële groei en de tijd tussen besmettingen, ziekteverschijnselen, ziekenhuisopnames en overlijdens lijken concepten die veel mensen nog steeds niet echt begrijpen.
pi_195286004
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 14:37 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Zoiets lafs zal het wel weer worden, ja.
Denk het niet.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195286013
Als het zo doorgaat kan het kabinet code rood overslaan en gelijk naar code zwart gaan.
  Redactie Games zondag 27 september 2020 @ 14:39:28 #66
181272 crew  Noppie2000
pi_195286015
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 14:36 schreef Jojoke het volgende:
Hebben ze overigens ook meer mensen getest of zitten ze nog tegen hun capaciteit aan en is de besmettingsgraad gestegen?
Ze testen meer, maar zitten nog steeds tegen de capaciteit aan. Blijft de komende tijd ook steeds meer worden, geen idee wat de tijdslijn is verder.
pi_195286027
Nou hup Amsterdam in Lockdown.
zie email 27 oktober
pi_195286036
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 14:38 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Krijg inmiddels een beetje het idee dat dat nou precies is wat ze doen. Draagvlak creëren. Misschien hebben we eerst Italiaanse/Chinese toestanden nodig voordat het tot een bepaalde groep doordringt.
Normaliter heeft dicht kabinet weinig boodschap aan draagvlak onder de bevolking, denk bijvoorbeeld aan associatie verdrag met Ukraine. :D
pi_195286038
quote:

[..]

Een deel van die groep is inmiddels al dermate geradicaliseerd dat ze zelfs dat geen argument meer vinden. Ze zijn van mening dat ziekenhuizen Covid 19 patienten maar niet meer moeten opnemen want dat is dor hout.
  Spellchecker zondag 27 september 2020 @ 14:40:36 #70
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195286043
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 14:39 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ik denk dat de regering meer duidelijk moet maken wat er misgaat als de besmettingen niet afnemen. Daar lijken veel mensen nog niet van doordrongen te zijn. Exponentiële groei en de tijd tussen besmettingen, ziekteverschijnselen, ziekenhuisopnames en overlijdens lijken concepten die veel mensen nog steeds niet echt begrijpen.
Die hebben waarschijnlijk in hun eigen omgeving nog geen corona-gevallen meegemaakt.
pi_195286045
quote:

[..]

Ik vind het moeilijk om me dat voor te stellen, maar ik moet bekennen dat ik geen snars meer snap van de strategie van het kabinet.
pi_195286061
quote:

[..]

Ik ga hierbij puur uit van de mensen die ik spreek, dus het is slechts één ervaring, maar ik heb vooral het idee dat mensen meer perspectief willen zien (wat als er geen vaccin komt, of geen tijdig vaccin). Daarnaast storen de mensen die ik spreek zich onwijs aan het kabinet - dat ze zoveel maanden na de start van de crisis nog steeds hun eigen zaakjes niet op orde hebben. Laat ze eerst dat maar eens fixen voordat ze weer sectoren gaan sluiten. Je krijgt denk ik veel meer draagvlak als je als kabinet aan toont dat je zelf echt iedereen kan testen die het nodig heeft. Plus dat ze nog wel eens willen ingrijpen waar het niet nodig is, om maar de indruk te wekken dat ze iets doen. Omdat ze niet in kunnen grijpen op de plekken waar het echt nodig is.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2020 14:43:52 ]
pi_195286070
Ik denk dat die tijdelijke complete lockdown (2-3 weken) een steeds serieuzere optie gaat worden voor de drie steden. Hoe stop je het anders?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195286075
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 14:39 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Ze testen meer, maar zitten nog steeds tegen de capaciteit aan. Blijft de komende tijd ook steeds meer worden, geen idee wat de tijdslijn is verder.
Afwachten dus
pi_195286089
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 14:39 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Het boeit mensen niet, feestje en zuipen is belangrijker.
Pas als het echt niet anders kan zal men geïrriteerd aan de noodrem trekken.
Vervolgens wanneer het af neemt begint het egoïsme weer opnieuw.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')