Kroegen en bars inderdaad. Ook daarin valt een onderscheid te maken. Maar goed, alles staat of valt met bereidwilligheid regels op te volgen (door uitbater en bezoekers).quote:Op zondag 27 september 2020 15:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat denk jij dat natte horeca betekent?
Economisch dan weer niet, natuurlijk. Dan heeft Nederland het beter gedaan. Het is allemaal zo lang als het breed is.quote:Op zondag 27 september 2020 15:03 schreef Breekfast het volgende:
Ben wel jaloers op een land als Australië. Die hebben tijdens hun herfst/winter periode een relatief kleine golf gehad en gaan nu lekker de lente/zomer in. Wetende dat de kans vrij groot is dat er een vaccin is als zij weer de herfst/winter ingaan.![]()
Nieuw-Zeeland heeft het helemaal top gedaan.
Maarja, zijn eilanden. Die hebben het makkelijker dan wij bv in een situatie wals deze.quote:Op zondag 27 september 2020 15:03 schreef Breekfast het volgende:
Ben wel jaloers op een land als Australië. Die hebben tijdens hun herfst/winter periode een relatief kleine golf gehad en gaan nu lekker de lente/zomer in. Wetende dat de kans vrij groot is dat er een vaccin is als zij weer de herfst/winter ingaan.![]()
Nieuw-Zeeland heeft het helemaal top gedaan.
Op bepaald moment mocht alles weer zolang men maar 1,5 meter afstand hield. Zowel binnen als buiten. Die versoepeling was veel te riskant.quote:Op zondag 27 september 2020 14:53 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je moet een balans zoeken tussen een paar essentiële dingen die open kunnen blijven, en wat minder cruciale branches die je gewoon dicht houdt. Beperk daarnaast langdurig de maximale groepsgrootte en dan houden we het waarschijnlijk wel vol totdat er een vaccin is. De balans is sinds 1 juni echter veel te veel doorgeslagen naar 'alles moet kunnen'.
Afgezien of het "allemaal" wel te managen is, is het een "wide eyes shut" met 300km/u afstormen op een betonnen muur. Een beetje als vol in de remmen fixeren en al zeker weten dat je botst. Andersom ook wel situaties meegemaakt waar vol gas of uitwijken, de betere oplossing bleek te zijn.quote:Op zondag 27 september 2020 14:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Merk wel echt een tweedeling in Nederland nu als ik kijk op internet en in het echte leven. Een deel wil geen nieuwe maatregelen en vind de huidige al onzin eigenlijk en een deel die wil dat het strenger gaat worden nu de besmettingen weer oplopen. Het is een soort slow motion crash, die stijging gaat echt niet veranderen als je geen serieuze maatregelen neemt. Alleen geen idee hoe de verhouding tussen die groepen is in aantallen.
Fixed. Of misschien zelfs om 20.00 uur sluiten. Alsof het zou uitmakenquote:Op zondag 27 september 2020 14:33 schreef Leonos het volgende:
[..]
Kroegen nog een uurtje eerder dicht dus?
een heel stuk minder met de huidige maatregelen, in australie is er bijna niemand aan de normale griep gestorven deze winter.quote:Op zondag 27 september 2020 14:58 schreef Minimunt het volgende:
Bijna 1.000.000 doden volgens worldometer.
Hoeveel mensen overlijden er jaarlijks aan griep?
Een hermetische afsluiting hoeft ool weer niet, maar Nederland is wel erg laks in haar 'externe' verdediging. Wat levert al dat low-budget tourisme nou echt op? En al helemaal het uitgaande toerisme, levert ons geen bal op behalve nog veel meer besmettingen.quote:Op zondag 27 september 2020 15:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maarja, zijn eilanden. Die hebben het makkelijker dan wij bv in een situatie wals deze.
Nederlands toerisme is alleen maar een miljardenbusinessquote:Op zondag 27 september 2020 15:07 schreef Confetti het volgende:
[..]
Een hermetische afsluiting hoeft ool weer niet, maar Nederland is wel erg laks in haar 'externe' verdediging. Wat levert al dat low-budget tourisme nou echt op? En al helemaal het uitgaande toerisme, levert ons geen bal op behalve nog veel meer besmettingen.
Vast wel, helpt ook niet dat ze een totaal incompetente burgemeester hebben.quote:Op zondag 27 september 2020 15:04 schreef -0- het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe het gelopen was als een regio ik het oosten van het land de cijfers van Amsterdam had gehad in augustus, zou er dan eerder ingegrepen zijn?
Denk dat men in Amsterdam niet echt durft, resultaat is dat straks heel Nederland weer met de problemen zit.
Oh, miljarden maar? Slot erop, vergoedt de overheid wel weerquote:Op zondag 27 september 2020 15:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nederlands toerisme is alleen maar een miljardenbusiness
Vertel?quote:Op zondag 27 september 2020 15:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Er is nu toch overleg in het Catshuis?
Als je in China bij de overheid werkt wordt er gewoon min of meer van je verwacht dat je meewerkt aan de testfase van een vaccinquote:Na militairen krijgen medewerkers Chinese staatsbedrijven testvaccin
Terwijl de hele wereld bezig is met het ontwikkelen van een coronavaccin, breidt de Chinese overheid het testprogramma op burgers uit. Eerder werden medewerkers van de douane en het leger gevaccineerd en nu zijn ook werknemers van staatsbedrijven en farmaceutische bedrijven aan de beurt.
NOS-correspondent Garrie van Pinxteren: "Maar lang niet iedereen die ik spreek, wil zich laten vaccineren met een vaccin waarvan de werking nog niet bewezen is. Ze zeggen: als het niet hoeft dan liever niet."
Volgens Van Pinxteren is het ook de vraag of de nieuwe testgroep de vrijheid heeft om nee te kunnen zeggen tegen het testvaccin, of dat de druk vanuit de werkgever hoog is. "Ik denk niet dat de mensen uit het leger die keuze hadden."
We willen het vooral ook nog even gezellig houden en Nederlanders/bedrijven niet de les lezen.quote:Op zondag 27 september 2020 15:07 schreef Confetti het volgende:
[..]
Een hermetische afsluiting hoeft ool weer niet, maar Nederland is wel erg laks in haar 'externe' verdediging. Wat levert al dat low-budget tourisme nou echt op? En al helemaal het uitgaande toerisme, levert ons geen bal op behalve nog veel meer besmettingen.
Ben je hier oprecht verbaasd over?quote:Op zondag 27 september 2020 15:10 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Als je in China bij de overheid werkt wordt er gewoon min of meer van je verwacht dat je meewerkt aan de testfase van een vaccin
Basisscholen dicht kan ik me niet voorstellen.quote:Op zondag 27 september 2020 15:12 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
Kind kwam van de week thuis en wist al te vertellen hoe haar thuisonderwijs eruit gaat zien (basisschool). Daar zijn scholen dus al mee bezig.
Ik ben mij ook al het voorbereiden op maanden binnen zitten met kind. Blijft alles open valt het allemaal mee en gebruik ik het sowieso heus weleens, gaat alles op slot dan heb ik weer nieuwe dingen om te doen, was er na een half jaar wel doorheen haha
al mee bezig ? dat had afgelopen zomer gewoon voorbereid moeten zijnquote:Op zondag 27 september 2020 15:12 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
Kind kwam van de week thuis en wist al te vertellen hoe haar thuisonderwijs eruit gaat zien (basisschool). Daar zijn scholen dus al mee bezig.
Ik ben mij ook al het voorbereiden op maanden binnen zitten met kind. Blijft alles open valt het allemaal mee en gebruik ik het sowieso heus weleens, gaat alles op slot dan heb ik weer nieuwe dingen om te doen, was er na een half jaar wel doorheen haha
Waarom? Het kabinet heeft altijd bezworen dat de scholen open blijvenquote:Op zondag 27 september 2020 15:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
al mee bezig ? dat had afgelopen zomer gewoon voorbereid moeten zijn
Nu of iig vandaag gaande:quote:
quote:Op zondag 27 september 2020 15:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom? Het kabinet heeft altijd bezworen dat de scholen open blijven
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |