abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195286431
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 14:53 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Je moet een balans zoeken tussen een paar essentiële dingen die open kunnen blijven, en wat minder cruciale branches die je gewoon dicht houdt. Beperk daarnaast langdurig de maximale groepsgrootte en dan houden we het waarschijnlijk wel vol totdat er een vaccin is. De balans is sinds 1 juni echter veel te veel doorgeslagen naar 'alles moet kunnen'.
Hele branches zullen dan verdwijnen. Pathé red dat echt niet
pi_195286441
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 14:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Die laatste zin. Dat is gewoon de boel opstoken en niks meer dan dat.
Lees dat meer als je zorgen uiten. We moeten inderdaad blij zijn als het tegen Kerst weer een beetje onder controle is zonder langdurige lockdown of sluitingen van allerlei zaken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195286444
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 14:53 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Je moet een balans zoeken tussen een paar essentiële dingen die open kunnen blijven, en wat minder cruciale branches die je gewoon dicht houdt. Beperk daarnaast langdurig de maximale groepsgrootte en dan houden we het waarschijnlijk wel vol totdat er een vaccin is. De balans is sinds 1 juni echter veel te veel doorgeslagen naar 'alles moet kunnen'.
Er is wel wat meer nodig dan 'een paar essentiële dingen' om een maatschappij ook maar enigszins fatsoenlijk draaiende te houden.
I'll give you something to do
  zondag 27 september 2020 @ 14:55:12 #129
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195286446
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 14:21 schreef aarontje112 het volgende:

[..]

De tering. En dat op een zondag, of maakt dat tegenwoordig niks meer uit?
Incubatietijd, 2-5 dagen, meerekenen. Geef de maatregel wat tijd :P .
Dat uurtje eerder dicht is natuurlijk quatsch als factor, het virus heeft geen spoorboekje.
Ik denk eerder dat het wordt gebruikt om gedrag proberen bewust te maken door te dreigen met anders dichtgooien.
//--//
En dan weten/begrijpen dat die testgevallen het resultaat zijn van mensen die zelf al vermoedden symptomen te hebben. Ik ben wel weer benieuwd hoeveel van die uitgelichte groep dan (alsnog) in het ziekenhuis en op de IC belanden.

je kan bv 100.000 tests afnemen waarvan er 5000 positief zijn. Wanneer daarvan niemand in het ziekenhuis komt moet je onderzoeken waar dan de ziekenhuisgroep "vandaan" komt.

Is er ergens een vervolgonderzoek dat vanuit testen, de daar "opgemerkte besmette" personen volgt tot die zijn hersteld e/o overleden ?
Om ook omgekeerd zou ik dit interessant vinden; mensen die eerst negatief testten en eventueel wat later dan alsnog in een behandeltraject komen. Dit kan wat zeggen over het (on)nut van testen.

Waarom ? omdat ik benieuwd ben of er inhoudelijk iets kan worden gecorreleerd. aannemen dat dit zo is, heb ik wat moeite mee.

Ik vraag mij dus af of en wat de relatie tot ziekenhuis en gevolgen zijn. Voor mij is niet helder of dat dit (teststraat<->ziekenhuis) dan om dezelfde personen gaat.
Als blijkt dat teststraat mensen nauwelijks of niet in het ziekenhuis komen is er misschien wat anders aan de hand met de "cijfers". Mogelijk klopt het voorspellende "model" dan niet. De waarden zullen valide zijn maar verschillend qua oorsprong.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 27 september 2020 @ 14:55:22 #130
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195286453
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 14:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat is je land collectief het faillissement in helpen. Dat is geen realistische optie.
De economie is meer dan kroegen en festivals. Bovendien hebben we steunregelingen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195286478
Toen het plateau op 500 besmettingen per dag lag, toen hadden we achteraf gezien eigenlijk al extra beperkingen moeten invoeren.

Nu is een 2e lockdown onvermijdelijk. Maar wellicht was het sowieso niet te voorkomen, wat de overheid ook had gedaan. De discipline bij mensen om je aan de regels te houden komt helaas toch vaak pas terug als de ziekenhuizen weer vol lopen.
pi_195286488
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 14:55 schreef hooibaal het volgende:

[..]

De economie is meer dan kroegen en festivals. Bovendien hebben we steunregelingen.
Jij hebt het over een paar cruciale sectoren. Als we het alleen over natte horeca hebben is het verhaal al anders. (Alhoewel dat ook niet te onderschatten effecten heeft...)
zie email 27 oktober
pi_195286505
quote:

[..]

Er is al gezegd dat de steun niet oneindig is.
pi_195286514
Bijna 1.000.000 doden volgens worldometer.

Hoeveel mensen overlijden er jaarlijks aan griep?
pi_195286518
quote:

[..]

Waar gaan die steunregelingen van betaald worden? Als er straks een miljoen mensen in de WW zitten, die moeten ook ergens van betaald worden.

Er is geen keuze te maken tussen economie of COVID, dat moet hand in hand gaan. De nevenschade van een lockdown is niet te overzien. Dat is/was zelfs de angst van Gommers tijdens Jinek afgelopen week, hoe ontzettend veel mensen extra er zullen overlijden door maatregelen die je neemt, en die staat nog wel in de frontlinie als het helemaal mis gaat.
pi_195286523
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 14:51 schreef Michie_ het volgende:

[..]

In theorie denkt iedereen in korte termijn aangezien dit nog wel tot ver in 2021 gaat duren. Eerder zal er echt nog geen vaccinatie zijn. Je kunt onmogelijk tot die tijd het land stil zetten
Je kan wel in een soort van staat van oorlog gaan leven. Alle niet-noodzakalijke dingen verbieden, maar daarbij een afweging maken tussen het economische belang van een activiteit en het individuele belang van een ondernemer of klant.

Dat wordt nu echt te weinig gedaan.
pi_195286531
en word het ook niet eens tijd dat ze het BCO en de quarantine regels op orde gaan krijgen ( en handhaven ? )
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195286538
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 14:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Jij hebt het over een paar cruciale sectoren. Als we het alleen over natte horeca hebben is het verhaal al anders. (Alhoewel dat ook niet te onderschatten effecten heeft...)
‘Veilige’ horeca als restaurants kunnen open blijven met aantal mensen per vierkante meter of bijv. 30-50 personen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195286542
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 14:58 schreef Minimunt het volgende:
Bijna 1.000.000 doden volgens worldometer.

Hoeveel mensen overlijden er jaarlijks aan griep?
https://www.nu.nl/gezondh(...)jaarlijks-griep.html
pi_195286560
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 14:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

‘Veilige’ horeca als restaurants kunnen open blijven met aantal mensen per vierkante meter of bijv. 30-50 personen.
Wat denk jij dat natte horeca betekent? ;)
zie email 27 oktober
pi_195286573
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 15:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat denk jij dat natte horeca betekent? ;)
Zwembaden met een bar? ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2020 15:01:03 ]
pi_195286587
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 14:58 schreef Confetti het volgende:

[..]

Je kan wel in een soort van staat van oorlog gaan leven. Alle niet-noodzakalijke dingen verbieden, maar daarbij een afweging maken tussen het economische belang van een activiteit en het individuele belang van een ondernemer of klant.

Dat wordt nu echt te weinig gedaan.
In een staat van oorlog? Ik maak me zorgen om dit virus hoor, maar het is geen zeer besmettelijke vorm van Ebola. Tuurlijk zou ik het kut vinden als ik het krijg of mensen om me heen, maar een soort van staat van beleg afkondigen vind ik wel heel ver gaan.

Wie bepaalt wat wel en niet noodzakelijk is? Als we die kant op gaan als land, wat heb je dan nog om naar terug te keren? Paar miljoen mensen die depressief zijn, totale afstand van de werkelijkheid en hele steden die failliet zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2020 15:02:03 ]
  Moderator zondag 27 september 2020 @ 15:01:49 #143
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195286596
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 15:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zwembaden met een bar? ;)
Weet je wat ze moeten gaan organiseren?? Onderwater-horeca!
Want covid kan niet overleven in water. :D
pi_195286598
Daarom is het belangrijk flexibel te zijn en doelgericht te werk te gaan.

Door dit apatische afwachten en halve maatregelen treffen zijn we straks dubbel de lul.
En zorg overbelast en volop ecobomische schade.
Zodra de steunpakketen stoppen en we weer een lockdown krijgen gaan er volop zaken failliet en raken heel veel mensen hun baan kwijt.
  zondag 27 september 2020 @ 15:02:06 #145
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195286604
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 14:52 schreef Momo het volgende:

[..]

Op gegeven moment kom aan je aan het plafond van de testcapaciteit.
Daar zitten we nu al dichtbij/aan. Links en rechts mensen die er niet eens meer doorkomen.
pi_195286614
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 14:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zijn die wel zo veilig? Uit onderzoek van CDC blijkt juist dat de kans op besmetting in restaurants het grootst is.
pi_195286630
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 15:01 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Weet je wat ze moeten gaan organiseren?? Onderwater-horeca!
Want covid kan niet overleven in water. :D
En met zo'n duikmasker voldoe je gelijk aan de mondmasker regels ;)

:D
pi_195286643
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 15:02 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Zijn die wel zo veilig? Uit onderzoek van CDC blijkt juist dat de kans op besmetting in restaurants het grootst is.
Moeten ze niet die conclusie over aerogene verspreiding intrekken.
pi_195286644
Ben wel jaloers op een land als Australië. Die hebben tijdens hun herfst/winter periode een relatief kleine golf gehad en gaan nu lekker de lente/zomer in. Wetende dat de kans vrij groot is dat er een vaccin is als zij weer de herfst/winter ingaan. ;(

Nieuw-Zeeland heeft het helemaal top gedaan.
pi_195286676
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 15:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Daarom is het belangrijk flexibel te zijn en doelgericht te werk te gaan.

Door dit apatische afwachten en halve maatregelen treffen zijn we straks dubbel de lul.
En zorg overbelast en volop ecobomische schade.
Zodra de steunpakketen stoppen en we weer een lockdown krijgen gaan er volop zaken failliet en raken heel veel mensen hun baan kwijt.
Ik ben benieuwd hoe het gelopen was als een regio ik het oosten van het land de cijfers van Amsterdam had gehad in augustus, zou er dan eerder ingegrepen zijn?

Denk dat men in Amsterdam niet echt durft, resultaat is dat straks heel Nederland weer met de problemen zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')