abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 september 2020 @ 15:30:13 #201
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195287160
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 15:27 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ik denk dat een samenscholingsverbod gecombineerd met het terugdraaien van alle 1 juli versoepelingen waarschijnlijker is. Waarschijnlijk in eerste instantie voor 3 weken.
Ik wens ze alvast weer veel succes met samenscholingen tegengaan in de pauperwijken in Amsterdam, Den Haag en Rotterdam. Werkte vorige keer ook voor geen meter.
pi_195287174
https://www.nu.nl/binnenl(...)l#coral_talk_wrapper

Mag toch hopen dat deze uitbater strafrechtelijk vervolg gaat worden. Bedreiging, mishandeling en wederrechtelijke vrijheidsberoving.
  Spellchecker zondag 27 september 2020 @ 15:33:26 #203
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195287220
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 15:31 schreef Jaeger85 het volgende:

Mag toch hopen dat deze uitbater strafrechtelijk vervolg gaat worden. Bedreiging, mishandeling en wederrechtelijke vrijheidsberoving.
Echt he. :Y
  zondag 27 september 2020 @ 15:33:44 #204
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195287228
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 14:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Niet. Eventueel werken met ontheffingen voor cruciale beroepen.
:D en dan verzeil je in een lastige discussie want wie bepaalt of -en welk beroep dan cruciaal is.
Ik weet dat er lijstjes circuleren.

Beroepen & bedrijven die dan volgens die gedachte niet cruciaal of welkom zijn, zouden dan (ruimtharig?) moeten worden gecompenseerd. Immers zij worden geslachtofferd om de cijfers omlaag te krijgen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195287238
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 15:27 schreef Predator40 het volgende:

[..]

je kan het zien als een soort van straf ja.

maar het is gewoon de bedoeling om het virus in te dammen voordat we bijv. kerst niet meer met familie mogen vieren
Je gelooft echt dat mensen kerst en oud en nieuw niet met familie en of vrienden gaan vieren omdat papa staat het zegt? Hahaha!
#WeesGeenWhales
pi_195287255
quote:
11s.gif Op zondag 27 september 2020 15:33 schreef Vallon het volgende:

[..]

:D en dan verzeil je in een lastige discussie want wie bepaalt of -en welk beroep dan cruciaal is.
Ik weet dat er lijstjes circuleren.

Beroepen & bedrijven die dan volgens die gedachte niet cruciaal of welkom zijn, zouden dan (ruimtharig?) moeten worden gecompenseerd. Immers zij worden geslachtofferd om de cijfers omlaag te krijgen.
waarom kan het bijvoorbeeld in andere landen allemaal wel in in nederland doen we zo moeilijk
net zoals de quarantine..het helpt allemaal niet mee
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195287260
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 15:34 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Je gelooft echt dat mensen kerst en oud en nieuw niet met familie en of vrienden gaan vieren omdat papa staat het zegt? Hahaha!
ja lach maar..... :{
doet iedereen nu ook...

1.5m ? hahahahaha
quarantine ? hahahaha
thuis werken ? hahahaha
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195287289
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 15:28 schreef Glitter_Aardbei het volgende:

[..]

Je snapt toch hopelijk wel hoe ik het eigenlijk bedoel toch?
Met de sentimenten die hier rondgaan kun je dit nooit weten. Maar als je het niet zo bedoelt, prima :)
I'll give you something to do
  zondag 27 september 2020 @ 15:36:48 #209
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195287297
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 14:51 schreef Michie_ het volgende:

[..]

In theorie denkt iedereen in korte termijn aangezien dit nog wel tot ver in 2021 gaat duren. Eerder zal er echt nog geen vaccinatie zijn. Je kunt onmogelijk tot die tijd het land stil zetten
Yep, Houston we have a problem.
Daarom moet de regering ook als de wiedeweerga komen met een beter plan dan wat gasgeven en afremmen.
pi_195287310
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 15:24 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Hoe denk je dit te gaan doen?
Alles dichtgooien, net zoals in het voorjaar.
pi_195287340
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 15:35 schreef Predator40 het volgende:

[..]

waarom kan het bijvoorbeeld in andere landen allemaal wel in in nederland doen we zo moeilijk
net zoals de quarantine..het helpt allemaal niet mee
Japan bijvoorbeeld doet het tig maal beter dan wij en daar is nooit sprake van een echte lockdown geweest. Sterker nog, je kunt daar nog gewoon naar een host café. Niemand weet wat wel en niet werkt, dat is het grote probleem
pi_195287495
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 15:38 schreef Michie_ het volgende:

[..]

Japan bijvoorbeeld doet het tig maal beter dan wij en daar is nooit sprake van een echte lockdown geweest. Sterker nog, je kunt daar nog gewoon naar een host café. Niemand weet wat wel en niet werkt, dat is het grote probleem
Je kan daar nog naar alles, dit jaar zou ik nog liever in Japan willen wonen dan normaal al XD

Zowieso die hosts zijn echt yum 🤤

En er zijn elk weekend cosplay meets in Tokyo enzo en dat gaat nu ook gewoon allemaal door als altijd 🥺😍
#WeesGeenWhales
  zondag 27 september 2020 @ 15:45:43 #213
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195287502
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 15:38 schreef Michie_ het volgende:

[..]

Vergelijken met geografisch bevoordeelde gebieden is flauw ;)
Nieuw Zeeland en Australië doen het ook goed omdat daar een besmettingshaard ook echt te doven is, japan geld hetzelfde voor. Als we hier de grenzen dichtgooien komen de containers domweg niet uit Rotterdam ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195287539
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 14:53 schreef hooibaal het volgende:

De balans is sinds 1 juni echter veel te veel doorgeslagen naar 'alles moet kunnen'.
Tot dat signaalwaardes overschreden worden. Maar zelfs dan doen ze dus niks. Waardeloos. Zelfs Job Cohen zou nog daadkrachtiger tewerk zijn gegaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2020 15:47:57 ]
pi_195287544
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 15:45 schreef zalkc het volgende:

[..]

Vergelijken met geografisch bevoordeelde gebieden is flauw ;)
Nieuw Zeeland en Australië doen het ook goed omdat daar een besmettingshaard ook echt te doven is, japan geld hetzelfde voor. Als we hier de grenzen dichtgooien komen de containers domweg niet uit Rotterdam ;)
Klopt maar een metropool als Tokyo is vergelijkbaar met Nederland en ook daar gaat het een heel stuk beter. Besmettingen liepen een tijdje terug wel op maar inmiddels lijkt het goed onder controle. Van enige lockdowns is nooit sprake geweest
pi_195287556
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 15:35 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ja lach maar..... :{
doet iedereen nu ook...

1.5m ? hahahahaha
quarantine ? hahahaha
thuis werken ? hahahaha

Duh, like i said ik was op dat Japanse filmfestival donderdag en gisteren in Rotterdam, toen ik die girl tegenkwam stonden we ook gewoon meteen enthousiast te praten over yaoi en hugs en foto's XD en daarna nog zitten kletsen. Gezellig, sociaal contact, vrienden maken 😄

Nu volgende week donderdag komt ze gezellig op bezoek bij mij de hele dag, en daarvoor maken eventuele nieuwe regels toch niet uit XD

Ben blij dat dat gewoon doorging,was super leuk 🥰

En wat ik hier bedoelde is dat iedereen weet dat je thuis kan doen wat je wilt, en dat ook letterlijk in de spoedwet staat, dus je kan ook Kerstmis vieren, dus slaat daarmee dreigen nergens op qua motivatie 😉
#WeesGeenWhales
pi_195287567
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 15:47 schreef Michie_ het volgende:

[..]

Klopt maar een metropool als Tokyo is vergelijkbaar met Nederland en ook daar gaat het een heel stuk beter. Besmettingen liepen een tijdje terug wel op maar inmiddels lijkt het goed onder controle. Van enige lockdowns is nooit sprake geweest
Zou het dan toch die stomme mondkapjes zijn? De bevolking daar is natuurlijk ook een stuk intelligenter en gehoorzamer.
pi_195287597
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 15:48 schreef Confetti het volgende:

[..]

Zou het dan toch die stomme mondkapjes zijn? De bevolking daar is natuurlijk ook een stuk intelligenter en gehoorzamer.
Eerlijk gezegd zou ik het niet eens erg vinden omdat gewoon in de drie grote steden te verplichten om te testen of het werkt.
  zondag 27 september 2020 @ 15:51:33 #219
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195287606
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 14:53 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Je moet een balans zoeken tussen een paar essentiële dingen die open kunnen blijven, en wat minder cruciale branches die je gewoon dicht houdt. Beperk daarnaast langdurig de maximale groepsgrootte en dan houden we het waarschijnlijk wel vol totdat er een vaccin is. De balans is sinds 1 juni echter veel te veel doorgeslagen naar 'alles moet kunnen'.
Dat "veel te veel" is natuurlijk iets wat b/lijkt en ondanks de suggestie, is zeker niet nu dat "alles moet kunnen", verre van dat. Die balans zoeken wat het maken van keuzes is, (b)lijkt juist niet goed te werken en het uitzicht (tot vaccin) is echt niet hard te maken.

De oplossingen, kijken te makkelijk naar de bal en niet naar de spelsituatie, laat staan een strategie voor een einddoel.
Wat zijn cruciale branches, wie maakt dat uit; laat staan dat je dat "gewoon" even beslist ?
Is die groepsgrootte wel zo relevant en hoe definieer je dat dan ?
Geldt dat ook voor een groep met zeg onderlinge afstand van 1, 1.5 of 2 meter en wat voor soort ruimte en soort gelegenheid ? Hebben de mensen daarin zelf nog wat te vertellen ?

Mijn reactie ook om op het oog simpele "stellingen" wat proberen te nuanceren en het is dan handiger om niet alles met één pennenstreek te willen oplossen. De wereld en situatie is wat ingewikkelder.
pi_195287618
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 15:47 schreef Michie_ het volgende:

[..]

Sterker nog, ELKE maatregel in Japan is 100% vrijwillig, de grondwet verbied ELKE verplichte maatregel qua sluiten, afstand, events aflossen etc.

Daarom dat ook tijdens de noodtoestand in tokyo de host clubs, soap lands, bars, karaoke bars etc gewoon open bleven,ze MOGEN ze niet sluiten, alleen vriendelijk vragen en veel deden dat uiteraard niet 😂
#WeesGeenWhales
pi_195287656
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 15:31 schreef Jaeger85 het volgende:

Maar je mag niet zeggen dat alcoholgebruik een probleem is. 🙄
  zondag 27 september 2020 @ 15:54:08 #222
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195287658
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 14:58 schreef Minimunt het volgende:
Bijna 1.000.000 doden volgens worldometer.

Hoeveel mensen overlijden er jaarlijks aan griep?
Ergens tussen de 300.000 en 650.000 en ooit eens 50-100 miljoen.

Wat is je punt ?
  zondag 27 september 2020 @ 15:56:15 #223
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195287707
quote:
18s.gif Op zondag 27 september 2020 15:54 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ergens tussen de 300.000 en 650.000 en ooit eens 50-100 miljoen.

Wat is je punt ?
Voor bijna een kwart in de VS ook gewoon. Die hebben het zwaar.
pi_195287708
quote:
18s.gif Op zondag 27 september 2020 15:51 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat "veel te veel" is natuurlijk iets wat b/lijkt en ondanks de suggestie, is zeker niet nu dat "alles moet kunnen", verre van dat. Die balans zoeken wat het maken van keuzes is, (b)lijkt juist niet goed te werken en het uitzicht (tot vaccin) is echt niet hard te maken.

De oplossingen, kijken te makkelijk naar de bal en niet naar de spelsituatie, laat staan een strategie voor een einddoel.
Wat zijn cruciale branches, wie maakt dat uit; laat staan dat je dat "gewoon" even beslist ?
Is die groepsgrootte wel zo relevant en hoe definieer je dat dan ?
Geldt dat ook voor een groep met zeg onderlinge afstand van 1, 1.5 of 2 meter en wat voor soort ruimte en soort gelegenheid ? Hebben de mensen daarin zelf nog wat te vertellen ?

Mijn reactie ook om op het oog simpele "stellingen" wat proberen te nuanceren en het is dan handiger om niet alles met één pennenstreek te willen oplossen. De wereld en situatie is wat ingewikkelder.
Belgie heeft nu gezocht dat je per maand nauwe contacten mag hebben met 5 mensen, maar dat is nadrukkelijk een advies, geen verplichting, meer mag dus ook, en verder mag je bij alle anderen OF 1.5m afstand houden of waar dat niet kan een mondvod dragen (dus bv als je 10 vrienden thuis uitnodigt voor boordspellen).

En nogmaals, die 5 is een advies. Het MAG met zoveel je wilt.

Feitelijk is het daarmee dus gewoon volledig een advies geworden de 1.5m in frietistan en geen regel meer.

Beslissen die Belgen soms toch nog wat goeds!
#WeesGeenWhales
pi_195287763
Iemand zei gisteren dat ze 'alleen loopneus' niet meer afdoende vinden voor een test, maar alleen nog maar mensen willen waarbij ook additionele klachten zeiden. Ik vond het een wat vreemd verhaal. Iemand die het kan bevestigen of ontkennen? Het zou sinds vorige week zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')