3rr0r | donderdag 3 september 2020 @ 12:30 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen? # Tyre compound choices 2020 | |
potjecreme | donderdag 3 september 2020 @ 13:26 |
Fipo | |
Whiskers2009 | donderdag 3 september 2020 @ 13:28 |
Wederom bedankt voor de OP @3rr0r ![]() ![]() | |
Nattekat | donderdag 3 september 2020 @ 13:28 |
Waarom is 1 november 2 uur vroeger ![]() | |
Whiskers2009 | donderdag 3 september 2020 @ 13:28 |
En Claire Williams treedt na dit weekend af bij Williams https://www.nu.nl/formule(...)as-bij-williams.html | |
Zorro | donderdag 3 september 2020 @ 13:30 |
Wees blij dat we vanaf Rusland weer normale tijden hebben ![]() Nou ja, behalve die domme 10 minuten dan. | |
Whiskers2009 | donderdag 3 september 2020 @ 15:49 |
Filmpje over engine modes, waaronder de party mode, en wat de afschaffing van die laatste tot gevolg heeft: | |
#ANONIEM | donderdag 3 september 2020 @ 16:20 |
Enigzins verassend wel nadat eerst werd gezegd dat de overname door Dorilton geen wijzigingen aan de leiding zou brengen. Schijnbaar heeft Dorilton andere gedachtes daarover, wel benieuwd wie de plaats van Claire Williams gaat overnemen. | |
Whiskers2009 | donderdag 3 september 2020 @ 16:27 |
Claire zegt dat het haar eigen beslissing was. Maar ik ben idd ook benieuwd wie het gaat overnemen. | |
#ANONIEM | donderdag 3 september 2020 @ 16:29 |
Ja, en dat geloof jij? ![]() Nee, dit is Claire die gedwongen afscheid neemt, Dorilton is nu eigenaar en maakt schoon schip. Of dat terecht is weet ik niet maar Williams heeft wel te veel slechte jaren achter de rug. | |
Whiskers2009 | donderdag 3 september 2020 @ 16:44 |
En een nieuwe directie voor Williams: https://the-race.com/form(...)-board-of-directors/ | |
Starflyer | donderdag 3 september 2020 @ 17:03 |
Graeme Lowdon wordt genoemd als mogelijke betrokkene bij de overname. De voormalige technisch directeur van Manor/Marussia. Dus misschien wordt hij het wel. | |
#ANONIEM | donderdag 3 september 2020 @ 17:06 |
Dus de leiding van Dorilton is de board van Williams. Ze willen dus hands-on blijven voorlopig, lijkt het. | |
Whiskers2009 | donderdag 3 september 2020 @ 17:40 |
Heb je een bron? ![]() | |
Starflyer | donderdag 3 september 2020 @ 17:57 |
Een paar imho respectabele journalisten (Dieter Rencken en Joe Saward) hebben het over een connectie tussen James Matthews en Manor en noemen daarin ook Graeme Lowdon, die als adviseur bij de overname betrokken zou zijn geweest. https://www.racefans.net/(...)-charge-at-williams/ https://www.joeblogsf1.com/joesaward/id/00800 | |
Whiskers2009 | donderdag 3 september 2020 @ 18:11 |
Dank je! ![]() | |
tjoptjop | donderdag 3 september 2020 @ 18:24 |
Ben benieuwd of het over 5 jaar nog Williams heet | |
Nattekat | donderdag 3 september 2020 @ 18:24 |
Nee | |
tjoptjop | donderdag 3 september 2020 @ 18:25 |
Ik betwijfel het ook | |
Nattekat | donderdag 3 september 2020 @ 18:26 |
Duitsland en Portugal weer eens ouderwets ja ![]() Ik vind de huidige tijd echt oprecht vervelend gewoon. Geen tijd om even rustig de nabeschouwing te volgen en het nieuws in de gaten te houden, nee, gelijk aan het diner. | |
Starflyer | donderdag 3 september 2020 @ 18:28 |
Jawel. | |
ESF1Gamer | donderdag 3 september 2020 @ 18:31 |
Je moet gewoon later eten ![]() De laatste vrouwelijke teambaas in de F1 is nu verdwenen. | |
Starflyer | donderdag 3 september 2020 @ 18:36 |
Misschien komt Monisha wel terug ![]() | |
Zorro | donderdag 3 september 2020 @ 18:40 |
Ik zeg niks. Echt niet. Grmmppffff hmmmmnnnn krgfffffffffff ![]() ![]() ![]() Het is moeilijk maar het lukt me! | |
ETA | donderdag 3 september 2020 @ 18:41 |
yeey, Paddock kaartje gewonnen op het werk voor Monza GP ![]() Echter is het een Virtual Paddock via Zoom vanwege corona.... ![]() Ben wel benieuwd wat er precies gaat gebeuren, schijnt wel exclusief te zijn en Damon Hill komt in ieder geval langs, maar moet wel voor eigen champagne en kaviaar zorgen... | |
#ANONIEM | donderdag 3 september 2020 @ 18:46 |
Tsja, misschien moet je je moeder vragen of je op zondag later mag eten ![]() | |
fathank | donderdag 3 september 2020 @ 18:48 |
Gewoon Spaans ritme aanhouden. | |
Nattekat | donderdag 3 september 2020 @ 18:51 |
Siësta ![]() | |
opgebaarde | donderdag 3 september 2020 @ 18:52 |
Maar je kan wel je hond, goudvis, familie en vrienden meenemen... In je onderbroek ![]() | |
ESF1Gamer | donderdag 3 september 2020 @ 19:22 |
Gewoon een donatie aan FOK! doen | |
#ANONIEM | donderdag 3 september 2020 @ 20:11 |
Jawel, herkenbare naam met fans, die gaan ze niet zomaar weg gooien. | |
needakill | donderdag 3 september 2020 @ 22:29 |
Met deze ontwikkelingen? Nah denk het niet | |
Lokale_Notabele | vrijdag 4 september 2020 @ 06:45 |
Natuurlijk veranderen ze de naam van het Williams team niet. Dat zou wel heel dom zijn. Met die historische naam en de statistieken die daaraan vast zitten kunnen ze natuurlijk mooie sier maken bij potentiële sponsoren. En je kan nog steeds een sponsornaam voor Williams plakken zoals zoveel teams een titelsponsor hebben. Eerst heette het team ook 'ROKiT Williams Racing'. [ Bericht 2% gewijzigd door Lokale_Notabele op 04-09-2020 06:59:07 ] | |
nostra | vrijdag 4 september 2020 @ 10:05 |
Daglicht. | |
Dven | vrijdag 4 september 2020 @ 10:23 |
Uitstekende helm weer van Norris. | |
vosss | vrijdag 4 september 2020 @ 10:27 |
Denk het ook niet. Gok zomaar dat volgend jaar die naam al weg is. Overigens ook geruchten dat de naam Renault gaat verdwijnen en Alpine wordt. En dat blauw mogelijk weer terugkeert in de livery. ![]() | |
vosss | vrijdag 4 september 2020 @ 10:28 |
Fixed ![]() | |
Lokale_Notabele | vrijdag 4 september 2020 @ 10:45 |
Waar heb je dat gelezen? Lijkt me zeer onwaarschijnlijk namelijk. Het is maar zeer de vraag of de Alpine A110 überhaupt een opvolger krijgt. Dan nog is het een niche merk met maar één model. | |
Whiskers2009 | vrijdag 4 september 2020 @ 11:01 |
Goedemorgen ![]() Tijd voor FP1 ![]() | |
Nattekat | vrijdag 4 september 2020 @ 11:17 |
Waar is de grindbak buiten Parabolica? ![]() | |
vosss | vrijdag 4 september 2020 @ 11:18 |
Twitter van Buxton ![]() | |
Whiskers2009 | vrijdag 4 september 2020 @ 11:29 |
Druk ineens ![]() | |
Whiskers2009 | vrijdag 4 september 2020 @ 11:32 |
| |
Tijn | vrijdag 4 september 2020 @ 11:33 |
Zo'n beetje alle F1-reporters op Twitter hebben het erover. | |
3rr0r | vrijdag 4 september 2020 @ 11:37 |
oei | |
Nattekat | vrijdag 4 september 2020 @ 11:37 |
Stuk | |
Noppie2000 | vrijdag 4 september 2020 @ 11:37 |
Aiaiai | |
Whiskers2009 | vrijdag 4 september 2020 @ 11:37 |
Glijer/crash VER | |
Nattekat | vrijdag 4 september 2020 @ 11:37 |
Ach, als de wielen nog maar recht staan. | |
vuvuzela | vrijdag 4 september 2020 @ 11:37 |
Nee toch ![]() | |
Whiskers2009 | vrijdag 4 september 2020 @ 11:37 |
Rode vlag | |
Doler12 | vrijdag 4 september 2020 @ 11:38 |
Oei | |
#ANONIEM | vrijdag 4 september 2020 @ 11:38 |
crashtappen | |
Whiskers2009 | vrijdag 4 september 2020 @ 11:38 |
Mooi weer uit de grindbak gekomen! ![]() | |
Zipportal | vrijdag 4 september 2020 @ 11:38 |
![]() | |
Nattekat | vrijdag 4 september 2020 @ 11:38 |
Had Albon toch gelijk over willekeurig overstuur. | |
Lokale_Notabele | vrijdag 4 september 2020 @ 11:39 |
Oh. Ik heb geen Twitter. En ik geloof hier geen reet van. | |
Dven | vrijdag 4 september 2020 @ 11:43 |
CRASHTAPPEN!!!! ![]() | |
ChevyCaprice | vrijdag 4 september 2020 @ 11:45 |
Kut net te laat voor de krach | |
Monolith | vrijdag 4 september 2020 @ 11:46 |
Hij schijnt heel goed te zijn in het managen van de bandenstapels. | |
vosss | vrijdag 4 september 2020 @ 11:48 |
Godverdomme was vergeten dat al training was ![]() | |
vosss | vrijdag 4 september 2020 @ 11:48 |
![]() | |
Gezicht | vrijdag 4 september 2020 @ 11:52 |
Is er beeld van Crashtappen? | |
ChevyCaprice | vrijdag 4 september 2020 @ 11:52 |
Waarom geen replay van de crash | |
vosss | vrijdag 4 september 2020 @ 11:54 |
Zullen we eerst even wachten tot hij wereldkampioen is voordat we hem een standbeeld geven? ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 4 september 2020 @ 11:54 |
Daar zit ik ook nog op te wachten Schiet op, ik ben aan het werk! | |
Dven | vrijdag 4 september 2020 @ 11:54 |
| |
Dven | vrijdag 4 september 2020 @ 11:54 |
![]() | |
Joosie200 | vrijdag 4 september 2020 @ 11:58 |
Kreeg een call via teams dus crash gemist. Zit te wachten op de replay die maar niet kwam. Denk ik check Fok! wel ![]() ![]() | |
ESF1Gamer | vrijdag 4 september 2020 @ 11:58 |
Alleen is het niet goed voor nattekat databundel | |
vosss | vrijdag 4 september 2020 @ 11:59 |
![]() | |
vosss | vrijdag 4 september 2020 @ 12:00 |
![]() | |
vosss | vrijdag 4 september 2020 @ 12:03 |
Max pruster, Kvyat naar Red Bull aub ![]() | |
potjecreme | vrijdag 4 september 2020 @ 12:05 |
Hihaho is niet altijd online. | |
ChevyCaprice | vrijdag 4 september 2020 @ 12:06 |
(lol) Had het meer tegen de regie ![]() | |
ChevyCaprice | vrijdag 4 september 2020 @ 12:07 |
Geen beeld van dat hij hem daadwerkelijk kwijtraakte helaas. | |
vosss | vrijdag 4 september 2020 @ 12:09 |
Die uitloopstrook bij de eerste bocht, waarom hebben ze daar veel meer bochten in gemaakt dan voorheen? ![]() | |
Dven | vrijdag 4 september 2020 @ 12:11 |
Die heb ik helaas niet voor je in de aanbieding. | |
ChevyCaprice | vrijdag 4 september 2020 @ 12:19 |
Dat is jammer maar. Dan maar even geduld hebben ![]() | |
ChevyCaprice | vrijdag 4 september 2020 @ 12:20 |
Die Lesmo 2 is echt nice. Kan je heb lekker hard overheen jakkeren door die banking | |
Mansjester | vrijdag 4 september 2020 @ 12:21 |
Verstappen heeft hem toch alweer een paar keer aardig in de muur geboord dit seizoen | |
Whiskers2009 | vrijdag 4 september 2020 @ 12:21 |
| |
Dven | vrijdag 4 september 2020 @ 12:21 |
Komt vanzelf binnenstromen ![]() | |
Dven | vrijdag 4 september 2020 @ 12:21 |
Biersoeppie al geprobeerd? | |
ChevyCaprice | vrijdag 4 september 2020 @ 12:22 |
Twee keer ![]() | |
fathank | vrijdag 4 september 2020 @ 12:22 |
Als je nooit over de limiet gaat weet je ook niet waar de limiet ligt. | |
Dven | vrijdag 4 september 2020 @ 12:22 |
tada. Wel mooi met de voetjes van de vloer. | |
Tijn | vrijdag 4 september 2020 @ 12:22 |
![]() | |
ChevyCaprice | vrijdag 4 september 2020 @ 12:23 |
Sodejuutjes. Raakte hem goed kwijt ook. | |
vosss | vrijdag 4 september 2020 @ 12:23 |
Nee nog niet ![]() | |
Mansjester | vrijdag 4 september 2020 @ 12:25 |
Hoort allemaal bij de tactiek inderdaad, slimme acties van Max | |
ChevyCaprice | vrijdag 4 september 2020 @ 12:25 |
Vanuit het niets ook gewoon ![]() | |
ChevyCaprice | vrijdag 4 september 2020 @ 12:28 |
Oei gasly in het grind | |
Dven | vrijdag 4 september 2020 @ 12:28 |
Oke, laat effe weten hoe het smaakt zodat ik niet zelf twee pinten verziek. | |
Tijn | vrijdag 4 september 2020 @ 12:28 |
Tsja, harde banden, koude baan, gladde kerbs, misschien een windvlaag? Wie zal het zeggen. Albon was ook al aan het klagen over onvoorspelbare onder/overstuur, dus misschien de setup gewoon niet goed. | |
ChevyCaprice | vrijdag 4 september 2020 @ 12:29 |
Mooi spinnetje | |
vosss | vrijdag 4 september 2020 @ 12:31 |
Whehehe ![]() | |
ChevyCaprice | vrijdag 4 september 2020 @ 12:31 |
Omdat die zelf naar wat ik kan zien geen fout maakte zal het inderdaad set up zijn. | |
franske19 | vrijdag 4 september 2020 @ 12:31 |
Die kerbs waar hij overheen vliegt zien er wel risicovol uit. Als je daar onder de verkeerde hoek op terecht komt ga je gelanceerd worden. | |
WheeledWarrior | vrijdag 4 september 2020 @ 12:42 |
Letterlijk sandbaggen dit van Red Bull. | |
ChevyCaprice | vrijdag 4 september 2020 @ 12:49 |
Oei je hebt gelijk. Hij pakte te veel curb rechts. Toch zijn fout denk ik | |
aesop | vrijdag 4 september 2020 @ 12:55 |
Auto blijft kennelijk toch onvoorspelbaar. Maar de vraag is of hij de enige nieuwe voorvleugel nu heeft gesloopt. | |
Tijn | vrijdag 4 september 2020 @ 13:04 |
Tuurlijk niet. En dan nog, ze zitten in Italië, niet in Australië ofzo. Als ze vanavond een nieuwe vleugel vanuit Engeland opsturen, zit-ie morgen op de auto. | |
bianconeri | vrijdag 4 september 2020 @ 13:30 |
Vond het wel een grappig statistiekje dat Renault vorige week het meeste constructeurspunten ooit gehaald heeft. 23 punten. Klinkt heel gek met het succes van Renault vroeger. Ik vond het gek klinken eigenlijk, kon mij niet herinneren dat de 1e plaats minder dan 25 punten kreeg. Ook wel grappig te horen hoe het verdedigen van Albon door blijft gaan van hogerop bij RBR. Geeft wel aan hoe zwak Albon het doet. Anders was dat niet elke week nodig bij zo'n race weekend. Blijft toch een prachtige baan weer om te zien dit. Wordt een mooie race. | |
Tijn | vrijdag 4 september 2020 @ 13:34 |
Serieus? Tijdens mijn bewuste leven is het voor m'n gevoel "altijd" 10 punten voor de overwinning geweest. Het voelt voor mij alsof die 25 punten pas recent is ingevoerd, terwijl dat ook alweer meer dan 10 jaar geleden is. | |
Whiskers2009 | vrijdag 4 september 2020 @ 13:37 |
Ik ken dat gevoel. Toen ik begon met kijken was het inderdaad 10 punten en kregen alleen de 1e 6 punten. | |
chiren | vrijdag 4 september 2020 @ 13:37 |
https://www.dumpert.nl/item/7977777_4f63ffd0 | |
#ANONIEM | vrijdag 4 september 2020 @ 13:39 |
Dat heet oud worden, Tijn ![]() | |
bianconeri | vrijdag 4 september 2020 @ 13:40 |
Haha ja serieus. 10 punten voor een overwinning klinkt nu zo gek. Hoewel de periode die ook ik heb gezien met minder punten langer is dan met 25 punten zit dat al weer zo ingebakken dat ik echt iets had van ''Renault met 23 punten beste score ooit''????? | |
Tijn | vrijdag 4 september 2020 @ 13:42 |
![]() | |
Lokale_Notabele | vrijdag 4 september 2020 @ 13:47 |
Het slaat ook nergens op dat Renault hier op social media mee te koop liep. Als de F1 zondag 700 punten voor P10 uit zou delen dan is Gasly of wie er ook tiende wordt ook niet opeens "succesvoller" dan Ayrton Senna. | |
opgebaarde | vrijdag 4 september 2020 @ 13:54 |
![]() ![]() ![]() | |
Red_85 | vrijdag 4 september 2020 @ 14:37 |
Discussie gaat al vanaf de midden jaren '90 dat dat veranderd moest worden. Meen ik mij te herinneren. En dan te bedenken dat het nog een hele lange tijd was dat een overwinning 8 en 9 punten gaf. | |
Red_85 | vrijdag 4 september 2020 @ 14:45 |
Te veel/vroeg op het gas in de Ascari? Gebeurt de beste daar. Wat heeft Norris trouwens weer voor een bazenhelm dit weekend ![]() https://www.racefans.net/(...)mets-for-italian-gp/ ![]() [ Bericht 18% gewijzigd door Red_85 op 04-09-2020 14:51:18 ] | |
Red_85 | vrijdag 4 september 2020 @ 14:47 |
Dat hoort. Zo lang het op de vrijdag is, is er niks aan de hand. De max hoort opgezocht te worden in de F1 en soms ga je er over. Boeiend. | |
bianconeri | vrijdag 4 september 2020 @ 14:51 |
Eigenlijk moet je de punten natuurlijk om te rekenen naar het huidige systeem. Ach, voor Renault wel leuk een record. Wel sneu dat het alsnog onder de 25 is xD. | |
Whiskers2009 | vrijdag 4 september 2020 @ 14:59 |
Goedemiddag ![]() Tijd voor FP2 ![]() | |
Symphonic | vrijdag 4 september 2020 @ 15:18 |
De grindbak wordt weer even aangeharkt. | |
daNpy | vrijdag 4 september 2020 @ 15:18 |
Ah, het wekelijkse gebash op Albon begint vroeg dit weekend ![]() Hou er nou eens mee op, er is geen ander beschikbaar. En als je die wel weet, bel ome Chris op. Kom niet aan met Gasly, want die is al gewassen, gedroogd, geföhnt, opgerold en weer weggestopt bij RBR. | |
Nattekat | vrijdag 4 september 2020 @ 15:19 |
Er is maar één persoon die het niet los kan laten, en nog iemand die telkens hapt. Als je niet hapt, dan ziet niemand het. | |
Whiskers2009 | vrijdag 4 september 2020 @ 15:21 |
Wederom ineens druk ![]() | |
daNpy | vrijdag 4 september 2020 @ 15:21 |
Ah, begint het omdraaien weer? Ik weet het, het is erg raar in Nederland, maar een probleem los je het beste bij de oorzaak op, niet bij het gevolg ![]() | |
Lokale_Notabele | vrijdag 4 september 2020 @ 15:30 |
Jij wilt mensen verbieden om zich kritisch uit te laten over Alex Albon? | |
Tinos85 | vrijdag 4 september 2020 @ 15:31 |
Bottas hard op de hard. | |
Newone82 | vrijdag 4 september 2020 @ 15:34 |
Lijkt wel of de ban op engine modes Mercedes alleen maar sterker heeft gemaakt. Mercedes 0.9 seconde los van de rest. Wtf | |
Monolith | vrijdag 4 september 2020 @ 15:36 |
Vrije training enzo. Verder is het natuurlijk Monza. | |
Newone82 | vrijdag 4 september 2020 @ 15:38 |
Nee hoor. Algemene tendens op Sky is ook dat het de voorsprong alleen maar groter heeft gemaakt. Humor, Red Bull maakt zich het meest druk hierover en Mercedes denkt dan zetten we gewoon de motor altijd op modus standje hard. Back in your face Red Bull. Mercedes😍 | |
vosss | vrijdag 4 september 2020 @ 15:39 |
Hoi Whiskey2009 ![]() | |
Whiskers2009 | vrijdag 4 september 2020 @ 15:40 |
![]() Ik lust geen Whiskey ![]() | |
vosss | vrijdag 4 september 2020 @ 15:41 |
Hoi Bier2009 ![]() | |
Lionheaad | vrijdag 4 september 2020 @ 15:43 |
[sarcasm on] Je hebt gelijk ![]() [sarcasm off] | |
tralalala | vrijdag 4 september 2020 @ 15:45 |
File ![]() | |
ChevyCaprice | vrijdag 4 september 2020 @ 15:47 |
Treintje rijden dit ![]() | |
Lokale_Notabele | vrijdag 4 september 2020 @ 15:48 |
Het is dan ook compleet onzinnig om regels te maken met betrekking tot engine modes. "Hopelijk raken we hier de performance van één specifiek team mee, lol." Voer dan gelijk strafgewichten in, dan weten waar we aan toe zijn en kunnen ons voortaan op zondagmiddag concentreren op andere activiteiten. | |
Monolith | vrijdag 4 september 2020 @ 15:48 |
Oh nou, als dat de algemene tendens op Sky is zal het wel waar zijn. | |
potjecreme | vrijdag 4 september 2020 @ 15:49 |
Wellicht grotere kans op ploffende motoren. | |
ChevyCaprice | vrijdag 4 september 2020 @ 15:50 |
Veel leuker als ze 1 engine mode moeten kiezen vanaf de kwali tot de race. Krijg je niet dat domme party mode in Q2/3. | |
Whiskers2009 | vrijdag 4 september 2020 @ 15:50 |
![]() | |
Newone82 | vrijdag 4 september 2020 @ 15:51 |
Inmiddels een seconde. Auw 😂 | |
Lokale_Notabele | vrijdag 4 september 2020 @ 15:52 |
Wat is daar dom aan dan? Zou gewoon onderdeel van het F1 spelletje moeten zijn. | |
ChevyCaprice | vrijdag 4 september 2020 @ 15:57 |
Gewoon niet leuk als ze ineens een seconde sneller zijn als die modus wordt aangezet. Het is een entertainment sport. | |
Nattekat | vrijdag 4 september 2020 @ 16:01 |
België was een uitzondering, verder is het al het hele seizoen een seconde. | |
vosss | vrijdag 4 september 2020 @ 16:03 |
Nootjes en bier nuttigen? ![]() ![]() | |
Nattekat | vrijdag 4 september 2020 @ 16:04 |
Je was toch gestopt? | |
Lokale_Notabele | vrijdag 4 september 2020 @ 16:06 |
Dat snap ik op zich wel maar het is geen WWE toch? Ik vind het altijd zo irritant dat het in de F1 een 'probleem' is wanneer de beste wint. | |
Whiskers2009 | vrijdag 4 september 2020 @ 16:14 |
Vettel spin | |
ChevyCaprice | vrijdag 4 september 2020 @ 16:14 |
Vettel spin! Koekoek | |
vosss | vrijdag 4 september 2020 @ 16:17 |
Doordeweeks ![]() | |
Whiskers2009 | vrijdag 4 september 2020 @ 16:17 |
Purple rain ![]() | |
ChevyCaprice | vrijdag 4 september 2020 @ 16:18 |
Maar na een bepaald aantal jaar mag je WMB wel wat verandering aanbrengen in te reglementen om de sport wat te vernieuwen zodat het toch nog wat spannender wordt in de periode voor die grote reglementswijziging. | |
Whiskers2009 | vrijdag 4 september 2020 @ 16:18 |
Leclerc bijna crash Max te wijd in Parabolica | |
franske19 | vrijdag 4 september 2020 @ 16:19 |
Die merc plakt wel als een dolle. Andere teams moeten vechten om dat ding op de baan te houden. | |
Whiskers2009 | vrijdag 4 september 2020 @ 16:21 |
Gasly heeft een "big problem". | |
vosss | vrijdag 4 september 2020 @ 16:22 |
Zeker, maar doe dat godverdomme NIET midden in het seizoen ![]() Iedereen weet wat de regels zijn voor aanvang. Dan kan je niet halfweg de regels veranderen omdat alweer hetzelfde team het best zijn huiswerk gedaan heeft. Of nouja, de FIA kan dat dus wel en doet dat ook om de haverklap. Onder de streep ben je dan gewoon bezig met competitievervalsing. | |
Newone82 | vrijdag 4 september 2020 @ 16:22 |
Ja. Absolute dominantie😍 | |
ChevyCaprice | vrijdag 4 september 2020 @ 16:24 |
Dit is nog wel een valide punt hoor, maar Mercedes-AMG Petronas heeft er geen probleem mee gelukkig, dus in dat opzicht vind dat ook weer niet zo’n groot probleem. | |
vosss | vrijdag 4 september 2020 @ 16:24 |
Zometeen de Mercedes van de buurman in de fik steken als straf. | |
Dauthi | vrijdag 4 september 2020 @ 16:25 |
Hahaha, Abiteboul staat nu te huilen dat engine mode ban hem niet uitkomt. https://www.racefans.net/(...)s-of-quali-mode-ban/ | |
ChevyCaprice | vrijdag 4 september 2020 @ 16:27 |
Had juist gedacht dat Renault dit weekend zou gaan knallen ![]() ![]() | |
Dauthi | vrijdag 4 september 2020 @ 16:29 |
Ze gaan ook knallen, de motoren wel te verstaan ![]() | |
ChevyCaprice | vrijdag 4 september 2020 @ 16:30 |
(lol) | |
Newone82 | vrijdag 4 september 2020 @ 16:30 |
In racepace run is Mercedes 0.8 seconde per ronde sneller dan Max. Wtf | |
Dauthi | vrijdag 4 september 2020 @ 16:31 |
Regels veranderen tijdens het seizoen is zo oud als de Formule 1 zelf. | |
Tinos85 | vrijdag 4 september 2020 @ 16:32 |
Nja zij hadden natuurlijk een best goede partymode. | |
Tinos85 | vrijdag 4 september 2020 @ 16:32 |
Mercedes zet straks iedereen op een ronde ![]() | |
Dauthi | vrijdag 4 september 2020 @ 16:34 |
Dat is wat er gebeurd wanneer de meest betrouwbare motor, meer vermogen tijdens de race krijgt ipv tijdens de kwalificatie. | |
ChevyCaprice | vrijdag 4 september 2020 @ 16:36 |
Blijkbaar. | |
Dazalbest | vrijdag 4 september 2020 @ 16:37 |
Maar gaat de merc motor dat een hele race volhouden? | |
Dauthi | vrijdag 4 september 2020 @ 16:39 |
Hahahahaha, Abiteboul zeurt ook nog eens dat Red Bull "niet succesvol" is, omdat ze geen "echt" works team zijn. Dit uit de mond van de teambaas die constant wordt verslagen door zijn klantenteams ![]() Het is weer eens lachen, gieren en brullen met Abiteboul's stand up show, dat een interview moet voorstellen ![]() ![]() https://www.motorsport.co(...)e-abiteboul/4868260/ | |
Dauthi | vrijdag 4 september 2020 @ 16:39 |
Oops dubbel | |
Dauthi | vrijdag 4 september 2020 @ 16:42 |
Mercedes staat nu al jaren bekend als het meest risicomijdende team op de grid. Dus ik ga er vanuit dat ze een gezonde dosis marge hebben aangehouden. Mocht dat niet genoeg zijn, kunnen ze volgende race een agressievere modus gebruiken. | |
Newone82 | vrijdag 4 september 2020 @ 16:48 |
Mercedes zelfs gemiddeld een seconde sneller per lap in racetrim. Snoozefest incoming. Bron: https://twitter.com/f1spo(...)890929213796352?s=21 | |
Newone82 | vrijdag 4 september 2020 @ 16:49 |
Yes. Helemaal game over voor spanning aan de kop van het veld. Als die er was. | |
Dauthi | vrijdag 4 september 2020 @ 16:52 |
Er is geen spanning. Heel af en toe, kan Max een beetje aanhaken, en een beetje druk zetten. Maar dat is zo sporadisch. Wat dat betreft was het tijdperk met Rosberg toch een stuk vermakelijker. | |
vosss | vrijdag 4 september 2020 @ 16:53 |
Ja en dus? Dat wil nog niet zeggen dat ik het er mee eens ben. | |
Tijn | vrijdag 4 september 2020 @ 16:53 |
De rest zal wel met minimale downforce rijden om nog een beetje vooruit te komen. Daar hebben ze bij Mercedes geen last van. | |
Newone82 | vrijdag 4 september 2020 @ 16:54 |
Klopt. Op naar 2022 ![]() | |
Dazalbest | vrijdag 4 september 2020 @ 16:58 |
![]() | |
Dauthi | vrijdag 4 september 2020 @ 16:58 |
Je hebt alleen jezelf er mee. | |
Tinos85 | vrijdag 4 september 2020 @ 17:05 |
Yep die nieuwe regel voor motorstanden gaat P2 voor Bottas veilig stellen. Verstappen gaat niet meer in de buurt komen als dat zo blijft. | |
Newone82 | vrijdag 4 september 2020 @ 17:06 |
Klopt. Eigen schuld dikke bult Red Bull ![]() | |
franske19 | vrijdag 4 september 2020 @ 17:13 |
Die regel heeft er geen drol mee te maken. Mercedes is veel sneller dus de kans dat Verstappen P2 pakt is al minimaal tenzij Bottas meerdere keren uit gaat vallen of lek rijdt. Bovendien is de party mode van Mercedes veel beter dan die van RBR dus zal het in de kwalificatie mogelijk wat dichter bij elkaar komen te liggen maar dat is hooguit een paar tienden. Je bent niet een seconde sneller in de kwali omdat je de motor wat verder kunt open draaien. | |
Tinos85 | vrijdag 4 september 2020 @ 17:22 |
Hoezo eigen schuld Red Bull? De enige reden dat de regel er gekomen is omdat de FIA betere inzichten in de motor wil hebben. | |
Tinos85 | vrijdag 4 september 2020 @ 17:24 |
Waarom is Verstappen tot nu toe dan vaker op P2 geëindigd dan Bottas? Waarvan Bottaz maar 1 keer pech had met een lekke band. En doordat Mercedes het vermogen opschroefte in de kwalificatie was het vermogen in de race minder. Nu kunnen ze in de race meer pushen door in een hogere motorstand te racen. | |
franske19 | vrijdag 4 september 2020 @ 17:29 |
Die redenatie heb ik nooit begrepen. Als die kwali modus zo schadelijk is voor de motor dat het de race pace negatief beïnvloed waarom dan überhaupt die kwali modus gebruiken? Ze hebben die stand helemaal niet nodig om P1 en P2 te kwalificeren. | |
Tinos85 | vrijdag 4 september 2020 @ 17:35 |
Natuurlijk is het schadelijk voor de motor. Hoger vermogen, harder werkende motor is meer slijtage. | |
Starflyer | vrijdag 4 september 2020 @ 17:36 |
De reden dat het tijdens het seizoen gebeurt is omdat er teams mogelijk in bepaalde engine modes teveel energie van de ERS gebruikten, wat moeilijk te controleren is. Ze hebben niet voor niets vorige maand de teams gevraagd om de ERS informatie aan de FIA te overhandigen, met name over het deel dat gaat over de "auxiliary power circuits". Het in één mode rijden van de kwali en race maakt het tijdelijk gebruik van extra (mogelijk illegale) power onwaarschijnlijk. | |
de_boswachter | vrijdag 4 september 2020 @ 17:37 |
Red Lull | |
Starflyer | vrijdag 4 september 2020 @ 17:39 |
Vandaar dat ze als fabrieksteam van Renault 4 wereldtitels hebben behaald. | |
Dauthi | vrijdag 4 september 2020 @ 17:47 |
Ja, die nuance had hij al teniet gedaan door te zeggen in de "moderne formule 1" ![]() | |
Kickinalfa | vrijdag 4 september 2020 @ 17:49 |
Wat betekent nu het party mode verbod? In de race gebruiken ze toch ook nog verschillende engine modes? Moeten ze nu verplicht 1 engine mode rijden de hele race/kwalificatie? | |
Newone82 | vrijdag 4 september 2020 @ 17:53 |
Bottas:😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 https://www.motorsport.co(...)-surprising/4868391/ Bottas: Mercedes’ advantage at Monza "slightly surprising" | |
Kickinalfa | vrijdag 4 september 2020 @ 18:00 |
Bottas heeft geleerd van toto? Straks maken ze zich nog zorgen of ze haas wel kunnen bijhouden. | |
Starflyer | vrijdag 4 september 2020 @ 18:03 |
Voor zover ik weet mogen ze niet in een hogere stand rijden dan de aangegeven mode voor kwalificatie en race en mogen ze alleen voor langzamere rondes zoals in- en outlaps en achter de SC in een langzamere mode rijden. | |
Tinos85 | vrijdag 4 september 2020 @ 18:28 |
https://www.gpblog.com/nl(...)lificatiemodus-.html Nou Mercedes gaat los volgend jaar ![]() | |
Rossdale | vrijdag 4 september 2020 @ 18:39 |
In principe doet elk team dat vanaf deze race | |
Dven | vrijdag 4 september 2020 @ 18:39 |
Mercedes had een paar jaar terug de uitdaging aan moeten gaan om een motor aan Red Bull te leveren ![]() | |
Fer | vrijdag 4 september 2020 @ 18:51 |
Gasly en Albon zijn bijna even snel dit jaar. Geeft toch wel aan dat er iets niet klopt aan die auto. Dat Max ermee om kan gaan, maakt het nog geen kampioenschapswagen. Beetje als Alonso in de Ferrari. | |
Whiskers2009 | vrijdag 4 september 2020 @ 18:56 |
https://www.skysports.com(...)t-her-formula-1-exit | |
Nattekat | vrijdag 4 september 2020 @ 18:57 |
No way dat Mercedes die motor nu al heeft opengezet. | |
Nebelwerfer | vrijdag 4 september 2020 @ 19:09 |
Was die gele vlag niet omstreden? | |
gbm | vrijdag 4 september 2020 @ 19:13 |
Mja, Vlaamse leeuw op je helm is niet het slimste idee als je in het Waalse Spa rondjes gaat rijden... ![]() | |
Nebelwerfer | vrijdag 4 september 2020 @ 19:17 |
Ken die geschiedenis niet zo, maar als je vorige week ervoor kiest omdat ie niet kan, eer je er dan deze week de Belg beter mee dan? | |
Tijn | vrijdag 4 september 2020 @ 19:27 |
Ze mogen inderdaad niet meer van motorstand wisselen. Tijdens zowel de kwalificatie als de race moet de motor hetzelfde zijn. De enige uitzonderingen zijn in/out-laps, safety cars en andere omstandigheden waarin er langzaam gereden wordt, dan mag de motor in een lagere stand worden gezet. En een tijdelijke overtake modus blijft ook toegestaan. | |
Whiskers2009 | vrijdag 4 september 2020 @ 19:40 |
Hier wordt het uitgelegd: | |
mikieu | vrijdag 4 september 2020 @ 19:49 |
RBR gaat een Barcelonaatje doen, gewoon op Q dag een motor erin met Q mapping. Vervolgens met een smoes terug naar motor 2 op raceday! | |
Whiskers2009 | vrijdag 4 september 2020 @ 19:58 |
3 coureurs krijgen een nieuwe versnellingsbak, waaronder Max: https://www.gpblog.com/nl(...)&utm_campaign=OneSig | |
Fer | vrijdag 4 september 2020 @ 20:11 |
Ik vermoed dat ze partymode gebruiken om iets meer downforce zetten dan noodzakelijk en zo proberen in de race de banden wat te kunnen sparen. Bandenslijtage is voor Mercedes is groter probleem dan motorslijtage. | |
Whiskers2009 | vrijdag 4 september 2020 @ 20:16 |
Partymode = de motor op het hoogst mogelijke vermogen zetten. Dat houdt de motor niet lang vol. Kijk anders gewoon het filmpje dat ik hier al 2x heb gepost, waaronder in post #205 ![]() | |
Tijn | vrijdag 4 september 2020 @ 20:19 |
Met meer downforce spaar je je banden toch niet? ![]() | |
Tinos85 | vrijdag 4 september 2020 @ 20:21 |
Gewoon terug naar de tijd van een kwalificatiemotor die maar 1 dag te gebruiken is ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 4 september 2020 @ 20:23 |
Indirect wel. Beter aan de grond plakken in de bochten en dan de partymodus erbij en je kwalificeert je makkelijk vooraan. Daarna kun je in de race de banden managen. Een auto die minder glijdt heeft op dat punt minder slijtage. Moet je alleen niet idoot hard er doorheen gaan, want dan neemt de slijtage weer toe. | |
Tijn | vrijdag 4 september 2020 @ 20:28 |
Volgens mij kwam Mercedes op Silverstone juist in de problemen met hun banden omdat ze teveel downforce hadden gezet. | |
Peterselieman | vrijdag 4 september 2020 @ 20:32 |
Silverstone vergt door de combinatie van bochten erg veel van de banden. In de tweede week wilde Mercedes linksvoor ontlasten, maar hadden ze daardoor een ander probleem. | |
Fer | vrijdag 4 september 2020 @ 21:29 |
Meer downforce geeft minder graining, slijtage door het zijwaarts schuiven over het asfalt. Maar de krachten kunnen wel toenemen, wat op een circuit als Silverstone voor rare klapbanden kan zorgen. Maar goed, Silverstone is met 250-300km bochten vrij uitzonderlijk. | |
Kickinalfa | zaterdag 5 september 2020 @ 09:10 |
Merci | |
Dauthi | zaterdag 5 september 2020 @ 09:28 |
Deze week zijn er geen jankende walen, en zijn grootouders blijven vlaams. | |
Whiskers2009 | zaterdag 5 september 2020 @ 09:32 |
Horner reageert op de uitspraken van Abiteboul over RBR: https://www.motorsport.co(...)ic_campaign=widget-1 | |
Dauthi | zaterdag 5 september 2020 @ 09:33 |
En daar bovenop was de stint die Mercedes reed op de harde banden ook bizar lang. Ze hadden 10 ronde voor de klapband al vibratie problemen. En dan achteraf mekkeren dat er geen waarschuwing of cliff in de banden zit. 40 rondes op 1 set banden en dan verbaasd doen dat ze niet mee gaan ![]() | |
vosss | zaterdag 5 september 2020 @ 09:38 |
Die Abiteboul is ook echt een pannenkoek he. De enige die Mercedes zo nu en dan uit kan dagen voor lul zetten en zeggen dat ze het verkeerd doen. Dat is allemaal leuk en aardig. Als Renault ook races zou winnen. En dat doen ze niet. Dus die pannenkoek heeft eigenlijk totaal geen recht van spreken. Hoog tijd dat ze die eens buiten flikkeren, want met hem aan het roer wordt het nooit wat met Renault. | |
vosss | zaterdag 5 september 2020 @ 09:39 |
Kan nu al niet wachten op de gefrustreerde boordradio's van Alfons volgens jaar ![]() ![]() | |
Dauthi | zaterdag 5 september 2020 @ 09:45 |
Wat ik vooral niet begrijp is waar deze lulkoek vandaan komt bij Abiteboul. Hij houdt namelijk alleen zichzelf en Renault voor de gek. Renault is namelijk nog geen enkele keer geëindigd voor 1 van hun klantenteams in het kampioenschap. Dus wanneer Red Bull en Mclaren een truukje missen, wat mist Renault dan wel niet? ![]() | |
Tarado | zaterdag 5 september 2020 @ 09:45 |
ik vind er wel wat inzitten wat hij zegt hoor, het kan net een detail zijn. | |
TheFreshPrince | zaterdag 5 september 2020 @ 09:49 |
Maar RedBull is al 4x WK geworden met een motor die ze niet zelf hebben geproduceerd. Dat was met motoren van... Renault... maar dat zou dus niet kunnen volgens Abiteboul... | |
vosss | zaterdag 5 september 2020 @ 09:49 |
Nou dan komt dat detail er bij hun dus totaal niet uit. Leuk dat je anderen terecht wijst, maar dat kan je imo louter doen als je zelf je zaken op orde hebt. En dat hebben ze al jaren niet. | |
Whiskers2009 | zaterdag 5 september 2020 @ 10:00 |
Ik vind er juist wel wat inzitten wat Horner zegt ![]() Ze hebben nu een samenwerkingsverband ipv een leverancier-klantrelatie. | |
trein2000 | zaterdag 5 september 2020 @ 10:04 |
Misschien moeten die lui van gpblog eens een cursus Engels volgen. Want van hun verhaal klopt de helft niet. Je mag een versnellingsbak pas wisselen nadat hij er zes wedstrijden heeft ingezeten (of als je uitgevallen bent) heeft niks te maken met oude onderdelen inzetten. Dat verhaal geldt voor de motor. | |
Whiskers2009 | zaterdag 5 september 2020 @ 10:11 |
Hier een overzicht van alle coureurs waarbij onderdelen vd wagen zijn vervangen: https://www.f1technical.net/news/22792 [ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 05-09-2020 10:17:50 ] | |
Whiskers2009 | zaterdag 5 september 2020 @ 10:12 |
Het is overigens de 50e sterfdag van Jochen Rindt. Hij stierf tijdens de training voor de GP van Italië en werd als enige coureur ooit postuum WDC-kampioen in de F1 aangezien zijn puntenvoorsprong groot genoeg bleek. | |
ESF1Gamer | zaterdag 5 september 2020 @ 10:24 |
Karma | |
opgebaarde | zaterdag 5 september 2020 @ 10:27 |
Dat zegt stokbrood (zoals Olav Mol hem met alle respect zou noemen) niet. De context is Mercedes, het team dat iedereen al zeven jaar het snot voor de ogen rijdt. Om echt volledig maximaal te presteren, moet het chassis en de motor volledig in elkaar overlopen. Om die allerlaatste stap te zetten, net dat beetje extra | |
Starflyer | zaterdag 5 september 2020 @ 11:14 |
10 jaar geleden schreef ik daar al over. [Historisch] Monza 1970 | |
Tarado | zaterdag 5 september 2020 @ 11:20 |
het is ook maar een mening maar hier is de tendens een beetje dat als het van Abiteboul komt het onzin is en dan bedoel ik jou niet specifiek maar in het algemeen. Er leiden meer wegen naar Rome maar blijkbaar weet Mercedes al jaren de snelste weg er heen te weten en dat licht hij toe, niet meer en niet minder. | |
Lokale_Notabele | zaterdag 5 september 2020 @ 11:28 |
Er klopt vrij weinig van je post. In 2007 en 2008 heeft Renault klantenteam Red Bull verslagen en in 2017 Toro Rosso. Ik snap wel wat Abiteboul zegt. Op een bepaald punt vorig jaar was het geeneens zeker of Honda überhaupt wel door zou gaan in de F1. Van de week las ik ook nog iets over dat Honda alleen door wil gaan als er voldoende succes geboekt wordt. Red Bull heeft daar geen enkele controle over. Je team is dan toch een beetje op drijfzand gebouwd. Mercedes, Ferrari en Renault hebben alle kaarten zelf in handen. In die McLaren docu uit de tijd dat ze met Honda werkte zag je ook hoe verschrikkelijk moeizaam de samenwerking en communicatie tussen de Engelsen en Japanners op de werkvloer verliep. Dat zal nu met Red Bull waarschijnlijk niet veel anders zijn. Het is ook een feit dat Red Bull het met Honda nauwelijks beter doet dan met Renault. Ik snap alleen niet waarom Abiteboul nu opeens weer over Red Bull begint. Laat hun lekker in hun eigen sop gaar koken en focus op je eigen team. | |
opreis | zaterdag 5 september 2020 @ 11:31 |
Betrouwbaarheid van Honda is vele malen beter dan wat ze in 2017 en 2018 hadden met Renault. | |
Tarado | zaterdag 5 september 2020 @ 11:32 |
dat is onzin, Red Bull heeft echt wel stappen gemaakt sinds Honda, Renault komt niet in de buurt behalve op deze 2 low downforce circuits na, ik vind het ook logisch dat ze een samenwerking met een motorenleverancier verkiezen boven een samenwerking met een constructeur die ook motoren levert, Honda heeft hetzelfde belang als Red Bull, dat was met Renault niet het geval. | |
opgebaarde | zaterdag 5 september 2020 @ 11:38 |
Renault gaf aan dat hij prioriteit bij het eigen team zou komen te liggen (en qua onderdelen al lag). Dus als RBR wereldkampioen wil worden dan hadden ze helemaal geen keus.... En abitaboul krijgt een vraag over RBR en antwoord daarop. Kan je hem niet verwijten | |
Lokale_Notabele | zaterdag 5 september 2020 @ 11:41 |
Daarom denk ik ook dat Ricciardo een fout maakt om Renault in te ruilen voor klantenteam McLaren-Mercedes. Dat is een doodlopende straat. Renault heeft alle kaarten in handen om de top weer te bereiken. Renault heeft ook duidelijk stappen gemaakt met de motor sinds de Red Bull tijd. Maar Red Bull is een team gebouwd op drijfzand wat zich geen fouten kan permitteren. Een slechte auto bouwen en Honda gooit de handdoek in de ring. Vervolgens mogen ze bij Ferrari bedelen om een klantenmotor. [ Bericht 0% gewijzigd door Lokale_Notabele op 05-09-2020 11:53:48 ] | |
vosss | zaterdag 5 september 2020 @ 11:45 |
Mercedes motoren kan ik nou niet bepaald een doodlopende straat noemen. Bovendien heeft een Red Bull al reeds bewezen dat je als klant betere prestaties neer kunt zetten dan het fabrieksteam. Dus waarom zou McLaren dat niet kunnen? | |
vosss | zaterdag 5 september 2020 @ 11:47 |
Renault heeft 1 duidelijke stap gezet en dat was op Spa vorige week. En daar gaan allerhande geruchten de rondte over dat Mercedes ze geholpen zou hebben omdat ze hun aanklacht tegen Racing Point zouden laten vallen. | |
Lokale_Notabele | zaterdag 5 september 2020 @ 11:52 |
Wat is dat nou weer voor rare complottheorie. Hoe heeft Mercedes Renault geholpen dan? Binnen een week tijd hebben ze de Renault motor helpen verbeteren, na het droppen van Renaults protest tegen Racing Point? | |
vosss | zaterdag 5 september 2020 @ 11:53 |
Complottheorie of niet, het gonst van de geruchten en waar rook is is meestal ook vuur. | |
Lokale_Notabele | zaterdag 5 september 2020 @ 11:54 |
Je gelooft zeker ook dat 9/11 een inside job was. | |
vosss | zaterdag 5 september 2020 @ 11:57 |
![]() | |
vosss | zaterdag 5 september 2020 @ 11:58 |
https://www.gptoday.net/n(...)ineens-vooraan-rijdt https://www.grandprixradi(...)mercedes-informatie/ Etc etc Het zou mij niets verbazen; laat ik het dan zo zeggen. | |
Whiskers2009 | zaterdag 5 september 2020 @ 11:59 |
Goedemiddag ![]() Tijd voor FP3 ![]() | |
_UserName_ | zaterdag 5 september 2020 @ 12:03 |
Eens zien wat VT3 ons brengt ![]() | |
Dauthi | zaterdag 5 september 2020 @ 12:03 |
Ten eerste gaat het over de moderne F1, dat zijn Abiteboul zijn woorden, dus de F1 in het hybride tijdperk. Ten tweede nou gefeliciteerd Renault is geëindigd voor het B opleidingsteam met microbudget van Red Bull. Wat ik bedoelde is dat Renault in het hybride tijdperk altijd een eigen klantenteams voor zich heeft moeten dulden. Eens te meer aantonend dat zijn gepreek over worksteams complete kul is. Ten Derde, Renault en Abiteboul hebben al sinds 2014 gesproken over natuurlijke convergence aan het einde van het tijdperk en daarom hun weigering om meer te investeren in het team, danwel harder te werken. En meerdere malen werd er door Renault de afgelopen jaren gesproken over stoppen met het F1 project. Daar heeft Red Bull jarenlang mee moeten samenwerken een onwelwillende partner, die niet bereid is ergens voor te gaan. Ten Vierde gezien de resultaten van Red Bull, de integratie van Honda en Red Bull en het feit dat Mclaren en Alonso zo flexibel zijn als diamant, is het helemaal niet waarschijnlijk dat de situatie bij Red Bull Honda hetzelfde is als bij Mclaren Honda. Red Bull heeft met Honda een betrouwbaardere motor en een wilwillende partner, die bereid is om tot het gaatje te gaan, ipv "french surrender monkeys". | |
Tarado | zaterdag 5 september 2020 @ 12:03 |
tering wat een onzin braak jij toch uit, die verschillen zijn toch veel te groot, dat Renault vorige week dicht op Red Bull was omdat zij gokten op droog weer iets wat Red Bull zich niet kon permitteren omdat ze echt meedoen over een heel seizoen ipv cherry picking. | |
Whiskers2009 | zaterdag 5 september 2020 @ 12:04 |
Leuk stuk, thanks voor de link! ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 5 september 2020 @ 12:04 |
Bovendien is de Renault meer gebouwd voor de hogesnelheidsbanen | |
spectrumanalyser | zaterdag 5 september 2020 @ 12:10 |
even iets anders. als Max achter Hamilton aan zit, dan zal Lewis zo hard rijden als dat 'ie kan. als Bottas achter Hamilton aan zit, dan kan Hamilton Bottas willen ophouden zodat hij met een achterligger te maken krijgt. dit heeft 'ie in het verleden gedaan met Rosberg. zien jullie dit ook zo? | |
_UserName_ | zaterdag 5 september 2020 @ 12:12 |
Ik denk dat Max niet in de buurt komt op deze baan. Bottas zal braaf achter Hamilton blijven. | |
Monolith | zaterdag 5 september 2020 @ 12:12 |
Renault staat nog geen 100 punten achter op RB, die zitten er echt aan te komen! | |
raptorix | zaterdag 5 september 2020 @ 12:14 |
Volgens mij zijn motoren sowieso aan minder problemen onderhevig, je ziet de laatste tijd nog maar weinig ploffers. | |
Lokale_Notabele | zaterdag 5 september 2020 @ 12:15 |
Wat reageer jij nou weer raar en gefrustreerd? Heb je een verkeerde post gequote ofzo? Ik zeg nergens in mijn post dat Renault dit seizoen sneller is of sneller gaat zijn dan Red Bull. Of waar heb je het eigenlijk in godsnaam over? | |
Zorro | zaterdag 5 september 2020 @ 12:16 |
Iets heel anders: Vroeger als ik een topic als dit open had met autorefresh, dan kwamen nieuw posts automatisch in beeld, maar bleef ik staan waar ik stond en kon ik naar beneden bijlezen. Nu ineens schuift het scherm steeds op met een nieuwe post zodat die in beeld komt. Dus als er snel gepost wordt is dat niet te volgen. EN DAT IS MOKERIRRITANT. Dus is dat iets nieuws? Heb ik dat alleen? | |
Lokale_Notabele | zaterdag 5 september 2020 @ 12:18 |
Ja de betrouwbaarheid van de huidige Renault is ook een stuk beter dan wat het in 2017 of 2018 was. Daar hebben ze stappen in gemaakt. | |
Peterselieman | zaterdag 5 september 2020 @ 12:20 |
Rick verwacht weer een kwalificatiechaos. Enige manier om dat op dit circuit te voorkomen is niet een minimumtijd opleggen, maar het aan de stewards overlaten. Iedereen die er aan meedoet moet verplicht in omgekeerde volgorde van de WK-stand vanuit de pits starten met 15 seconden achterstand op de laatste die gestart is. Ik denk dat het dan snel afgelopen is met de chaos ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 5 september 2020 @ 12:21 |
- verkeerde knop | |
Whiskers2009 | zaterdag 5 september 2020 @ 12:23 |
In de F3 hebben er alsnog 9 een straf gehad (vorig jaar 17). En nog een aantal voor het hinderen van anderen. | |
raptorix | zaterdag 5 september 2020 @ 12:24 |
Is feature die je alleen met abbo nog hebt. | |
Whiskers2009 | zaterdag 5 september 2020 @ 12:25 |
Ben ik blij dat ik deze week een abbo heb genomen dan ![]() | |
ChevyCaprice | zaterdag 5 september 2020 @ 12:26 |
Once again Norris vs. Leclerc (lol) | |
Zorro | zaterdag 5 september 2020 @ 12:26 |
Na een browserherstart lijkt het weer normaal. Ik blijf het in de gaten houden, dat gaat zo niet aflopen he! | |
Starflyer | zaterdag 5 september 2020 @ 12:27 |
Leclerc klaagt over coureurs die te langzaam rijden en Norris over Leclerc, die niet weet wat blauwe vlaggen zijn ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 5 september 2020 @ 12:31 |
P1 voor Max. Afvlaggen maar ![]() | |
Nattekat | zaterdag 5 september 2020 @ 12:32 |
Afvlaggen! | |
Whiskers2009 | zaterdag 5 september 2020 @ 12:32 |
Ga ik even water halen, staat Max ineens op 1 ![]() Hopelijk hebben ze de balans nu op orde. | |
Rambow | zaterdag 5 september 2020 @ 12:32 |
p1 op medium? | |
Newone82 | zaterdag 5 september 2020 @ 12:33 |
Aha. Max kan dus toch derde worden vanmiddag. Ik vreesde al er voor dat Renault sneller zou zijn ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 5 september 2020 @ 12:33 |
jup | |
StephanL | zaterdag 5 september 2020 @ 12:33 |
Mercedessen zijn langzaam | |
ChevyCaprice | zaterdag 5 september 2020 @ 12:34 |
Gister zelf een 1:20,772 neergezet | |
Whiskers2009 | zaterdag 5 september 2020 @ 12:34 |
Exact wat er door mijn hoofd schoot. Al is het ff afwachten hoe de rest vd training gaat. | |
opgebaarde | zaterdag 5 september 2020 @ 12:35 |
![]() | |
TheFreshPrince | zaterdag 5 september 2020 @ 12:36 |
Zou RedBull de motor op de hoogste stand hebben gezet in combinatie met die mediums om Mercedes te laten denken dat ze snel zijn waardoor Merc op een hogere motorstand gaat kwalificeren en z'n motor sloopt in de race? ![]() | |
Zorro | zaterdag 5 september 2020 @ 12:36 |
Ik heb in mijn manager gewoon Alpha Tauri en McLaren als goedkope teams/coureurs gehouden. ik vertrouw dat Renault voor geen meter, die rijden die race gewoon niet uit. | |
Lokale_Notabele | zaterdag 5 september 2020 @ 12:37 |
https://www.formule1.nl/n(...)e-doorgaan-in-de-f1/ Heb jij ook argumenten of alleen nietszeggende plaatjes? | |
Nattekat | zaterdag 5 september 2020 @ 12:38 |
Nou maar hopen dat Mercedes niet met zandzakken heeft rondgereden ![]() | |
Newone82 | zaterdag 5 september 2020 @ 12:40 |
Zeker wel. Vorig jaar reden ze een 1.20.2 laag in FP3. Dus zit veel meer in ![]() Dus Mercedes met minimaal 0.5 seconde voorsprong in Q3. | |
Monolith | zaterdag 5 september 2020 @ 12:40 |
Zal toch niet? Denk echt dat ze niet harder dan dit kunnen op de softs hoor! | |
vosss | zaterdag 5 september 2020 @ 12:41 |
Ik denk eerder 7 tot 9 tienden in Q3 ![]() | |
Newone82 | zaterdag 5 september 2020 @ 12:43 |
Kijk nu maar eens dadelijk... | |
Tijn | zaterdag 5 september 2020 @ 12:43 |
Door die gelijke motorstand, is er misschien niet zoveel veel verschil meer tussen Q1, 2 en 3 qua rondetijden. | |
StephanL | zaterdag 5 september 2020 @ 12:44 |
Sector 1 was blijkbaar snel van Verstappen. | |
Zorro | zaterdag 5 september 2020 @ 12:44 |
Met name S3, daar wint ie 0,4 op Max | |
Nattekat | zaterdag 5 september 2020 @ 12:44 |
Dit geeft de burger moed hoor. | |
Dauthi | zaterdag 5 september 2020 @ 12:45 |
De motoren zitten tegenwoordig zo vol met sensors en software dat men ruim van te voren aan ziet komen dat de motor zal gaan ploffen. | |
Justevo | zaterdag 5 september 2020 @ 12:45 |
Die lap van Bottas wordt iig deleted. | |
Whiskers2009 | zaterdag 5 september 2020 @ 12:46 |
Maar Max reed op de mediums. Al heb ik ze gisteren flink horen mopperen op de softs, dus misschien werken die niet zo best voor RBR. Of ze hebben de balans nu op orde en de softs werken nu wel. We gaan het zien ![]() | |
Newone82 | zaterdag 5 september 2020 @ 12:47 |
Nou. Q3 stand al in beeld ![]() | |
Starflyer | zaterdag 5 september 2020 @ 12:47 |
Eerder zeiden ze nog dat kostenbesparing door de engine freeze reden was om door te gaan. | |
opgebaarde | zaterdag 5 september 2020 @ 12:47 |
Je draait het om en dat doe je al paar keer. Dat maakt het erg lastig om van gedachten te wisselen. In dit geval: Honda weet niet zeker of ze nog jaren F1 kunnen financieren en zeker in deze crisis en jij vertaalt dit als: als RBR niet presteert dan trekt Honda de stekker eruit. Het staat gewoon in het artikel. Als er grote prestaties zijn, dan komt voor dezelfde euro die uitgegeven is ineens meer terug. Komt.er ineens veel meer terug. Dan doet die euro uitgeven minder of zelfs geen pijn | |
Dauthi | zaterdag 5 september 2020 @ 12:47 |
Max zegt weer eens waar het op staat, in tegenstelling tot Lewis die Pirelli de schuld geeft geen utopische band te maken.. Auto's zijn te groot, te zwaar en hebben teveel downforce om het racen ooit interessant te maken. https://www.motorsport.co(...)oring-races/4868117/ | |
Zorro | zaterdag 5 september 2020 @ 12:47 |
Max nu ook op Soft, ik ben benieuwd. | |
Starflyer | zaterdag 5 september 2020 @ 12:49 |
Terug naar de wagens van voor 2017. Ik ben voor. | |
Zorro | zaterdag 5 september 2020 @ 12:49 |
Max langzamer op softs dan op mediums nog | |
Whiskers2009 | zaterdag 5 september 2020 @ 12:50 |
Verstappen heerlijk eerlijk ![]() | |
tralalala | zaterdag 5 september 2020 @ 12:51 |
Renaultgoden | |
Tijn | zaterdag 5 september 2020 @ 12:51 |
Dat was inderdaad 10x beter. Het was echt een fout om die auto's breder te maken. Ze hadden in 2016 ook nog een kleinere achtervleugel. Je hoorde ze minder klagen dat dicht op elkaar rijden problematisch is. |