Belgische Herman ziet duidelijk niet in dat koninklijke pubers beledigen hier niet erg best valt.quote:'Herman Brusselmans door Nieuwe Revu ontslagen na ophef over columns'
https://www.nu.nl/media/6(...)ef-over-columns.html
Herman Brusselmans publiceert deze week zijn laatste column in Nieuwe Revu, meldt De Telegraaf dinsdag. De afgelopen weken ontstond er grote ophef over enkele columns die de Vlaming schreef over Shirma Rouse en prinses Amalia.
Brusselmans maakte in zijn opiniestukken, die verschijnen in de reeks Overschatte mensen, kwetsende opmerkingen over het gewicht van de zangeres en de prinses.
Een woordvoerder van het tijdschrift laat aan de krant weten dat er al plannen waren om de samenwerking met de columnist te beëindigen, maar dat de commotie rond zijn stukken "het proces hebben bespoedigd".
Deze week zal Brusselmans' laatste column te lezen zijn in het weekblad. Het is nog niet bekend wie daarin het lijdend onderwerp zal zijn.
ja man kinderen belachelijk maken moet kunnen...quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 21:02 schreef Nober het volgende:
Einde vrijheid van meningsuiting. Hoera!
Eigendom van Soros tegenwoordig.quote:
Klopt. Daartegenover zag ik gister drie vrouwen bij Jinek, waarvan er twee dik waren, doodleuk vertellen dat het heel normaal is om dik te zijn. Is dat dan wat we als maatschappij moeten willen? Dat het heel normaal is om jezelf vol te vreten totdat je amper kan lopen? Dus mensen, eet je lekker rond. Als mensen daar dan iets van zeggen, dan is dat fatshaming.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 21:20 schreef Janneke141 het volgende:
En terecht. Die rant over Shirma Rouse was al weinig verheffend, maar die kan zich in elk geval nog verdedigen. Dat kan de (minderjarige!) kroonprinses dan weer niet.
Met de vrijheid van meningsuiting heeft dit verder natuurlijk niks te maken.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 21:02 schreef Nober het volgende:
Dat is wel een dingetje maar zodra ze 18 is dan is het wel prima?quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 21:27 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
ja maar kinderen belachelijk maken moet kunnen...
Je kunt prima een discussie voeren over overgewicht en gezondheid zonder daarbij beledigend te worden, en dan is het ook geen fatshaming. Maar het epistel van Brusselmans over Rouse was gewoon een zuivere roast - en dus wel fatshaming.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 21:31 schreef Poefbank het volgende:
[..]
Klopt. Daartegenover zag ik gister drie vrouwen bij Jinek, waarvan er twee dik waren, doodleuk vertellen dat het heel normaal is om dik te zijn. Is dat dan wat we als maatschappij moeten willen? Dat het heel normaal is om jezelf vol te vreten totdat je amper kan lopen? Dus mensen, eet je lekker rond. Als mensen daar dan iets van zeggen, dan is dat fatshaming.
Helemaal mee eens. Ik hoorde overigens dat hij al was ontslagen voordat hij zijn stukje had getypt. Wel mooi dat er gutmenschelijk wordt gereageerd vanuit zijn voormalige werkgever.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 21:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je kunt prima een discussie voeren over overgewicht en gezondheid zonder daarbij beledigend te worden, en dan is het ook geen fatshaming. Maar het epistel van Brusselmans over Rouse was gewoon een zuivere roast - en dus wel fatshaming.
Moet ie verder zelf weten trouwens, maar het is het goed recht van zijn opdrachtgever om de stekker eruit te trekken. Voor het openbaar beledigen van een publieke puber die zich niet kan verdedigen heb ik een stuk minder begrip.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 21:32 schreef Farenji het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://xkcd.com/1357/
Oh ja? Is hij opgepakt dan? Veroordeeld? Opgesloten? Boete? Mag hij niks meer zeggen? Niet meer op TV? Niks meer schrijven?quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 21:02 schreef Nober het volgende:
dan moet het wel kunnen denk ik. Laat zen gewoon met rust zolang ze kind zijn. Ze hebben hier al niet voor gekozen...quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 21:34 schreef Nober het volgende:
[..]
Dat is wel een dingetje maar zodra ze 18 is dan is het wel prima?
Nee.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 21:42 schreef babylon het volgende:
[..]
Oh ja? Is hij opgepakt dan? Veroordeeld? Opgesloten? Boete? Mag hij niks meer zeggen? Niet meer op TV? Niks meer schrijven?
Stel je niet aan zeg. Vroeger werd je al verketterd door de hele goegemeente als je als man je haar tot over je oren liet groeien of als je het als vrouw waagde om een broek te dragen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 21:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee.
Op zich niks mee. Echter zie je nu wel veel mensen met toch een grote schare liefhebbers die een afwijkende (anti)deugmening hebben geweigerd worden bij elk groot platform. Die er vroeger wel gewoon konden zijn.
Glennis Grace zat gewoon op tv te janken. Dus ja, dat moet kunnen blijkbaar.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 21:27 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
ja maar kinderen belachelijk maken moet kunnen...
Verketterd maar niet geweigerd.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 22:01 schreef Farenji het volgende:
[..]
Stel je niet aan zeg. Vroeger werd je al verketterd door de hele goegemeente als je als man je haar tot over je oren liet groeien of als je het als vrouw waagde om een broek te dragen.
ik zie nu pas mijn typo. ja maar, moet zijn ja manquote:Op dinsdag 25 augustus 2020 22:03 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Glennis Grace zat gewoon op tv te janken. Dus ja, dat moet kunnen blijkbaar.
O jawel hoor.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 22:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Verketterd maar niet geweigerd.
Vraag dat maar aan de Beatles, "die vieze langharige nozems komen niet in mijn programma", aldus Willem Duys.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 22:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Verketterd maar niet geweigerd.
Ja dat kon hij gewoon zeggen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 22:25 schreef Farenji het volgende:
[..]
Vraag dat maar aan de Beatles, "die vieze langharige nozems komen niet in mijn programma", aldus Willem Duys.
Teveel om op te noemen. Ik denk echt dat je niet zo'n goed beeld hebt van 'vroeger' als je niet weet dat mensen toen om van alles geweigerd werden.quote:
Ik heb er maar even op gegoogeld, want ik heb de column zelf niet gelezen en in de OP of in het topic kan ik er niets over terugvinden. Ik vraag me af of iemand anders hier de gehele column heeft gelezen. Op RTL Boulevard (quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 21:20 schreef Janneke141 het volgende:
En terecht. Die rant over Shirma Rouse was al weinig verheffend, maar die kan zich in elk geval nog verdedigen. Dat kan de (minderjarige!) kroonprinses dan weer niet.
Opmerking 1, "bos hout", betekent gewoon dat ze al dikke tieten heeft voor haar leeftijd, "geërfd van haar moeder". Dat heeft echt in de verste verte niets met 'fatshaming' (quote:Herman Brusselmans (62) wist afgelopen week de woede van flink wat (bekende) Nederlanders op de hals te halen door in zijn column voor 'Nieuwe Revu' zangeres Shirma Rouse (40) met de grond gelijk te maken. Deze week is de satirische schrijver een stuk zachter als hij het heeft over prinses Amalia (16).
"Hoewel ze pas de 17 jaar nadert, kun je moeilijk naast die bos hout voor de deur kijken"
'Eigenlijk past Amalia niet in m’n reeks Overschatte Mensen, omdat ik haar een leuk meisje vind', opent de schrijver zijn column in Nieuwe Revu. Maar Herman zou Herman niet zijn als hij niet tóch een paar dubbelzinnige opmerkingen in zijn tekst zou verstoppen.
Hoewel het in eerst instantie lijkt alsof de column een betoog is waarom het prinsesje zo prachtig is, weet Brusselmans meerdere steken onder water te geven. Zo schrijft hij: 'Deze buste heeft Amalia van haar moeder geërfd, en hoewel ze pas de 17 jaar nadert, kun je moeilijk naast die bos hout voor de deur kijken.' Ook Beatrix, Willem-Alexander en Máxima passeren kort de revue.
Toch is zijn tekst een stuk positiever dan vorige week, toen hij Shirma Rouse volledig aan de schandpaal nagelde. 'Ze kon door de vetzucht in haar kaken moeilijk praten, maar zingen ging dan weer wel', was de ondertoon van de column. In dezelfde column noemde hij het gewicht van de zangeres problematisch, maar voor iedereen die kritiek heeft op de kroonprinses heeft hij een woordje klaar: 'Nou ja, ze eet graag frikandellen, friet met mayonaise en Vlaamse karbonaden in wijnsaus, en wat is daar mis mee? Lang leve de prinses!'
quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 22:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Teveel om op te noemen. Ik denk echt dat je niet zo'n goed beeld hebt van 'vroeger' als je niet weet dat mensen toen om van alles geweigerd werden.
Wouter Buikhuisen, Hans Janmaat, Karel van het Revequote:
Probleem is geld en dat niemand meer abonnee is. En half nl gutmensch is geworden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 23:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wouter Buikhuisen, Hans Janmaat, Karel van het Reve
Het probleem is waarschijnlijk vooral dat Brusselmans nogal over the hill is en dat NR dit een mooie gelegenheid acht om hem te lozen.
quote:.
Burgemeester in oorlogstijd,
want Allah weet het beter
Laf & lui, noemt partijgenoot Rottenberg (PvdA) hem, maar vermoedelijk wil de burgemeester van Amsterdam vooral aardig gevonden worden en dat levert - met het vermoeide cynisme dat de ware bestuurder kenmerkt - gebabbel op als ik wil de boel bij elkaar houden. Wat dat is, de boel bij elkaar
houden, konden autochtone burgers voor t eerst ervaren toen in de dagen na 11 september 2001 de burgemeester van Amsterdam met de pet in de hand op bezoek ging bij een moskee;
burgemeester legde de gelovigen uit dat wij in Amsterdam niets tegen de islam hebben, integendeel.
In mijn onschuld verwachtte
ik daarna een opsomming van de burgerlijke vrijheden die ook voor islamieten in dit land de moeite waard zouden kunnen wezen, zoals daar zijn scheiding van kerk en staat, vrije
meningsuiting, vrijheid van godsdienst, gelijkberechtiging van
man en vrouw, het recht om openlijk homo te zijn, het recht om Allah belachelijk te maken en Zijn gelovigen te kwetsen, enzovoorts, enzovoorts.
Maar niets van dat al; terwijl tot op de Veluwe Marokkanen feest vierden om de meer dan tweeduizend doden in New York, stond burgemeester pal om de boel bij elkaarte houden.
Als zijn partijgenote Fatima Elatik - zonder
twijfel de domste troetel-allochtoon die de PvdA heeft weten voort te brengen - in de krant laat noteren: Wij zijn hier, wij gaan hier niet meer weg en daar moeten jullie maar aan wennen!,
zal burgemeester geen wenkbrauw fronsen. De haat en agressie tegen jullie die achter zo’n op het eerste gezicht onschuldige uitspraak schuil gaat, wordt door burgemeester van harte onderschreven.
Burgemeester galmt liever wat op 4 mei over de Nederlanders die anderen niet willen begrijpen, terwijl Marokkaanse jongens voetballen met de grafkransen voor hen die vielen.
Dat was ongelukkig natuurlijk, zoals t ook pijnlijk was dat een meerderheid van Marokkaanse kleuters anti-semitische teksten bezigt. Die kleine lievelingen gaan helemaal bekeerd worden nu
burgemeester en wethouder Oudkerk hebben aangekondigd desnoods zelf voor de klas te zullen gaan staan.
Geen zee gaat onze wakkere bestuurders te hoog.
Vervelend is dan wel weer dat t laatst een groep van overwegend Marokkanen was - altijd een groep natuurlijk - die die een zwerfster om zeep hielp. Mevrouw had t gewaagd om kut-Marokkanen te roepen, maar daar heeft burgemeester het
liever niet over.
Zou burgemeester wel zn mond hebben durven
opentrekken als partijgenoot Oudkerk om diezelfde uitspraak zou zijn doodgeschopt door diezelfde kut-Marokkanen?
Burgemeester denkt dat tolerantie hetzelfde is als buigen voor de Vijfde Colonne van de geitenneukers. Afkomstig uit de zwarte bergen van het Staphorst van Marokko, terroriseert die al jaren andersdenkenden, ongelovigen, vrouwen, joden, homos en - in
het algemeen - autochtonen.
Jawel, haast ik me hieraan toe te voegen, ik weet zeker dat er ook niet-agressieve Marokkanen in Nederland wonen, en liberale moslims zelfs. Maar het eigenaardige is, die hoor je eigenlijk nooit, zelfs niet als de burgemeester van Amsterdam een dringend beroep op hen doet om nu eindelijk eens aan het publieke debat deel te nemen.
Zou t kunnen dat liberale, verdraagzame Marokkanen beter dan burgemeester weten wat voor vlees ze in de kuip hebben?
Zou t kunnen dat zij zich geen illusies maken over de
vrome tronies van de imams en het geloei over respect uit de monden van het fascistische gepeupel dat namens Allah over straat marcheert?
Job Cohen, burgemeester, wast zijn vuile handen in onschuld.
De imams knikken tevreden en weten; hij komt toch wel in de hel.
Misschien kun je een beter voorbeeld zoeken dan Van Gogh. Er is wel een subtiel verschil tussen ontslagen worden bij de nieuwe revu of op klaarlichte dag doodgestoken worden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 23:26 schreef Lospedrosa het volgende:
De columns van theodor Holman en Theo van Gogh.
Nu onvindbaar op internet maar zou nu echt niet meer kunnen.
Hier nog een klein stukje:
https://jult.net/txt/extern/tvg_profeet.htm
Die column was 10x brutaler dan Brusselmans.
Maar toen kon iedereen zien mening geven en als je het niet eens was dan luisterde je niet.
Je haalde je schouders op.
Ik zeg niet wat goed of slecht is maar het is anders.
Gaat er niet om wie wat schrijft maar dat er platform voor werd gegeven.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 23:52 schreef Farenji het volgende:
[..]
Misschien kun je een beter voorbeeld zoeken dan Van Gogh. Er is wel een subtiel verschil tussen ontslagen worden bij de nieuwe revu of op klaarlichte dag doodgestoken worden.
Dit is iets anders dan deplatforming. Ik ben ook erg tegen het verwijderen van rechtse meningen door Youtube en Facebook, techreuzen die op zichzelf een dimensie vormen die ongeveer even werkelijk is als de ruimtelijke dimensies. Een blad heeft een bepaald profiel en als ze vinden dat een columnist niet meer in dat profiel past kunnen ze gewoon afscheid van hem nemen en kan de columnist een ander blad zoeken.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 23:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Gaat er niet om wie wat schrijft maar dat er platform voor werd gegeven.
Brusselmans heeft tigduizend goedverkopende boeken geschreven en honderdmiljoenmiljard columns en hij is meerdere malen bij elke mogelijke talkshow op tv geweest. Waar haal je het in godesnaam vandaan dat ie geen platform krijgt?quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 23:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Gaat er niet om wie wat schrijft maar dat er platform voor werd gegeven.
Eh, dat zegt ie toch niet? Hij vraagt zich af waarom er een platform wordt gegeven.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 00:00 schreef Farenji het volgende:
[..]
Brusselmans heeft tigduizend goedverkopende boeken geschreven en honderdmiljoenmiljard columns en hij is meerdere malen bij elke mogelijke talkshow op tv geweest. Waar haal je het in godesnaam vandaan dat ie geen platform krijgt?
Meh...Brusselmans neemt iedereen op de hak, inclusief zichzelf.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 00:16 schreef Nikonlover het volgende:
Lekker makkelijk om een kind op haar uiterlijk aan te vallen
Maar het gaat om een kind. Dat gaat te ver.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 00:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Meh...Brusselmans neemt iedereen op de hak, inclusief zichzelf.
Als ie rijk is weet ie dat wel goed te verbergen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 23:52 schreef Cockwhale het volgende:
Heeft die zwerver wel eens in de spiegel gekeken, met z'n golddigger vriendinnetje?
Aan te vallen nog wel.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 00:16 schreef Nikonlover het volgende:
Lekker makkelijk om een kind op haar uiterlijk aan te vallen
Ik heb alleen de TT gelezen.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 00:20 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Aan te vallen nog wel.
Nu ben ik helemaal benieuwd naar dat stuk. Heppie een linkje?
Het is gewoon Brusselmans met zijn aangetaste hersenen door drank en God weet wat.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 00:20 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Aan te vallen nog wel.
Nu ben ik helemaal benieuwd naar dat stuk. Heppie een linkje?
Een pagina lang fat jokes maken over één iemand als columnist gaat ook te ver. Moet de wet je vrij laten het te doen? Sure, tenzij het harassment wordt/is. Moet een blad je in dienst houden/ervoor betalen/met je geassocieerd willen worden? Lijkt me niet.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 00:18 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Maar het gaat om een kind. Dat gaat te ver.
Zolang je Robert maar kent en zijn ECHTE geluid.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 00:22 schreef Nikonlover het volgende:
Ik dacht trouwens eerst dat de SP weer een filmpje had gemaaktMaar dit gaat om een andere Brusselmans blijkbaar. Ik ken die hele kerel niet
Hopelijk stikt ie in een van z'n complottenquote:Op woensdag 26 augustus 2020 00:24 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Zolang je Robert maar kent en zijn ECHTE geluid.
STOP DE LOCKDOWN!quote:Op woensdag 26 augustus 2020 00:27 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Hopelijk stikt ie in een van z'n complotten
Brusselmans heeft een aardig fortuin.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 00:20 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Als ie rijk is weet ie dat wel goed te verbergen.
Jij werd vroeger als 15-jarige niet op een nationaal podium gehesen, mag ik aannemen.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 00:45 schreef Ixnay het volgende:
Dat kind wordt toch zelf door hun de hele tijd naar voren gebracht in de media?
En foto's, meerdere keren per jaar die ze heel graag onder de aandacht willen brengen. Hun keuze. Sommige mensen zijn positief, andere negatief. Dat mag in een vrij land.
Wil je een kind beschermen? Prima, maar zet ze dan niet zo te koop in de media.
Een dik kind is een dik kind. Punt. Kan verder een hele leuke aardige meid zijn. Maar ga niet om de feiten heendraaien. Dat dat dik/niet dik zo belangrijk is kiezen zij zelf voor. Ligt ook aan de beperkte belevingswereld van degene die oordeelt.
Als het ze niet boeit zouden ze het ook niet erg vinden als het gezegd wordt. Blijkbaar vinden ze uiterlijk belangrijk dus in het koningshuis. Mag je alleen maar positieve dingen zeggen over iemand van koninklijke komaf is? Kregen wij vroeger als kind nooit kritiek?
Nee. En dat kind kan, als ze wil, ook niet aan die poppenkast meedoen en gewoon lekker huiswerk maken.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 00:49 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Jij werd vroeger als 15-jarige niet op een nationaal podium gehesen, mag ik aannemen.
Precies want wie kroonprinses is wier uiterlijk breed uitgemeten en door het slijk gehaald moet en zal worden door meerderjarige (brood)scribenten.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 00:54 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Nee. En dat kind kan, als ze wil, ook niet aan die poppenkast meedoen en gewoon lekker huiswerk maken.
Klik wegquote:Op woensdag 26 augustus 2020 00:56 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Precies want wie kroonprinses is wier uiterlijk breed uitgemeten en door het slijk gehaald moet en zal worden door meerderjarige (brood)scribenten.
Zo makkelijk is het dus. Je opent je column met de melding dat je Amalia een leuk meisje vindt en ze dus eigenlijk niet in je reeks 'overschatte mensen' thuishoort. Je maakt een opmerking over haar buste, die simpelweg positief is. (Nogmaals, los van wat je ervan vindt dat een 62-jarige dat over een 16-jarige zegt, maar het is totaal niet beledigend).quote:
Een zangeres op de hak neemt met een aantal harde opmerkingen? Een column neerpent die bestaat uit letterlijk niets dan fat jokes over één iemand zul je bedoelen, zo goed als iedere zin één.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 01:02 schreef Repentless het volgende:
Het wordt gekoppeld aan een column van een week ervoor waarin hij een zangeres met zwaar overgewicht op de hak neemt met een aantal harde opmerkingen
Als je een column schrijft met daarin niets dan 'fat jokes' over een zangeres, neem je haar dus op de hak met een aantal harde opmerkingen.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 01:09 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Een zangeres op de hak neemt met een aantal harde opmerkingen? Een column neerpent die bestaat uit letterlijk niets dan fat jokes over één iemand zul je bedoelen, zo goed als iedere zin één.
Tja, als je systematisch kampen vol joden ombrengt dan "vermoord je een aantal joden".quote:Op woensdag 26 augustus 2020 01:17 schreef Repentless het volgende:
[..]
Als je een column schrijft met daarin niets dan 'fat jokes' over een zangeres, neem je haar dus op de hak met een aantal harde opmerkingen.
Wat is dit nou voor vergelijking?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 01:20 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Tja, als je systematisch kampen vol joden ombrengt dan "vermoord je een aantal joden".
Ook dat is afzwakkend want juist de absurde overdaad maakt dit bezwaarlijk. Net als je gebazel over "redelijk kort schrijfsel", maar het bezwaarlijke aan het schrijven van Brusselmans afzwakken was dan ook precies de insteek van jouw hele post.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 01:33 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor vergelijking?Ik bedoel 'een aantal' helemaal niet in afzwakkende zin. Een column is vaak een redelijk kort schrijfsel, waar je dus ruimte hebt voor een beperkt aantal opmerkingen. Opmerkingen die ook steeds op hetzelfde neer kunnen komen. Ik had 'een aantal' ook weg kunnen laten in die zin, dus: "op de hak neemt met harde opmerkingen".
De insteek van mijn post was niet het 'afzwakken' van het 'bezwaarlijke'. Ik vind namelijk niets bezwaarlijk aan columns van dit kaliber en dit type schrijvers/humoristen of cabaretiers, dus dat hoef ik ook niet af te zwakken. Al had er alleen maar 30x achter elkaar de zin "Het is een dik wijf" gestaan, vind ik het nog niet 'bezwaarlijk'.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 01:45 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ook dat is afzwakkend want juist de absurde overdaad maakt dit bezwaarlijk. Net als je gebazel over "redelijk kort schrijfsel", maar het bezwaarlijke aan het schrijven van Brusselmans afzwakken was dan ook precies de insteek van jouw hele post.
quote:Een column is een met regelmaat verschijnend, kort stukje proza van een bepaalde auteur (de columnist). Vaak wordt een column in een krant of tijdschrift gepubliceerd, maar ook gesproken columns op radio of televisie, of publicatie op internet komen voor.
Vrijheid van meningsuiting =/= geen consequenties.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 21:02 schreef Nober het volgende:
Haha. Foei hoor!quote:Op woensdag 26 augustus 2020 00:56 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Precies want wie kroonprinses is wier uiterlijk breed uitgemeten en door het slijk gehaald moet en zal worden door meerderjarige (brood)scribenten.
Ja dus? Gelukkig mag een platform of eigenaar van een pand of huis helemaal zelf bepalen wie wat mag zeggen op zijn 'terrein'.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 21:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee.
Op zich niks mee. Echter zie je nu wel veel mensen met toch een grote schare liefhebbers die een afwijkende (anti)deugmening hebben geweigerd worden bij elk groot platform. Die er vroeger wel gewoon konden zijn.
De meest kwetsende dingetjes hun je hier terugvinden...quote:Op woensdag 26 augustus 2020 04:46 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Haha. Foei hoor!
Maar ik ben nog steeds benieuwd naar dat stukje waar ze ''door het slijk word gehaald''. Heb jij dan een linkje voor mij?
Nee, daar gaat het dan ook om.quote:Rouse liet in een eerste reactie weten niet al te fel geraakt te zijn door die kwetsende bewoordingen. “Ik ben niet klein te krijgen”,
Niemand die je tegenhoudt zelf een baggerblaadje te beginnen waarin je je pagina's uitleent aan content vol soortgelijk tokkievermaak.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 21:02 schreef Nober het volgende:
Ja mag, natuurlijk.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 07:21 schreef babylon het volgende:
[..]
Ja dus? Gelukkig mag een platform of eigenaar van een pand of huis helemaal zelf bepalen wie wat mag zeggen op zijn 'terrein'.
Dat er nog mensen een abbonement op de nieuwe Revu verbaast me echt!quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 21:30 schreef Platina het volgende:
Zwaktebod van Nieuwe Revu. Zij kiezen er uiteindelijk voor om de column te publiceren.
Ik sloeg die toch al steevast over omdat ze gewoonweg niet grappig waren maar dit is gemakkelijk 'afkopen' door de Revu.
Mijn abonnement verleng ik in ieder geval niet meer.
Natuurlijk mogen mensen daar iets van vinden. En mensen mogen daarom ook hun platform verliezen.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 09:34 schreef Mubassie het volgende:
De column over Shirma vond ik prachtig![]()
Als je er voor kiest om zo viesdik te zijn dan mogen mensen daar toch ook wel iets van vinden?
Of het netjes is, is het tweede. Vermakelijk vond ik het in ieder geval wel.
Daar mag zijn werkgever ook wat van vindenquote:Op woensdag 26 augustus 2020 09:34 schreef Mubassie het volgende:
Als je er voor kiest om zo viesdik te zijn dan mogen mensen daar toch ook wel iets van vinden?
Mensen vernederen op hun lichaam is wel jouw thing ?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 09:34 schreef Mubassie het volgende:
Dit zal ze leren!quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 21:30 schreef Platina het volgende:
Zwaktebod van Nieuwe Revu. Zij kiezen er uiteindelijk voor om de column te publiceren.
Ik sloeg die toch al steevast over omdat ze gewoonweg niet grappig waren maar dit is gemakkelijk 'afkopen' door de Revu.
Mijn abonnement verleng ik in ieder geval niet meer.
Dik zijn is een keuze.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 10:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Mensen vernederen op hun lichaam is wel jouw thing ?
Nou ik denk dat we de meeste niet kennen omdat ze niet gecanceld werden maar überhaupt nooit een seizoen hebben gehad he.quote:
Mijn ding, niet "thing".quote:Op woensdag 26 augustus 2020 10:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Mensen vernederen op hun lichaam is wel jouw thing ?
Klopt.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Vaak niet....
Kritiek geven en mensen de grond inboren zijn verschillende zaken.
Oh sorry... Een neger en zijn tere ziel..quote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
is dat weer als vernedering bedoeld?
Nee hoor. Bijna iedereen die dik is, is dat buiten zijn of haar schuld om.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Vaak niet....
Kritiek geven en mensen de grond inboren zijn verschillende zaken.
Ook bedoelt als een arrogante vernederende opmerking ?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:23 schreef Kaneelstokje het volgende:
Helaas is achterlijk zijn geen keuze.
Dat jij het woord neger hier gebruikt. zegt iets over je racistische inborst.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:20 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Oh sorry... Een neger en zijn tere ziel..
Dit.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 21:09 schreef Hamzoef het volgende:
Goede zaak.
Fatshamen is tot daar aan toe.
Fatshamen van een minderjarige is abject en laf.
Niet helemaal mee eens, ik kan nauwelijks lopen en nauwelijks mijn hand gebruiken.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 10:38 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dik zijn is een keuze.
Je mag mensen bekritiseren op hun keuze.
Als het discriminerend, oproepend tot geweld of bedreigend is, stopt het niet alleen wat jou betreft, maar ook volgens de wet. Dat is namelijk gewoon strafbaar.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 14:09 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Dit.
En vrijheid van meningsuiting stopt wmb als het discriminerend, beledigend, oproepen tot geweld en/of bedreigend is. En daarover kun je per context een discussie over hebben, maar in dit geval heeft het weinig met vrijheid te maken.
Je mag ook een samenwerking verbreken met mensen die kritiek hebbenquote:Op woensdag 26 augustus 2020 10:38 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dik zijn is een keuze.
Je mag mensen bekritiseren op hun keuze.
Ik vraag me even af of jij (en al die andere die het hebben over het "fatshamen van een minderjarige") de column zelf ook daadwerkelijk gelezen hebt/hebben.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 14:09 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Dit.
En vrijheid van meningsuiting stopt wmb als het discriminerend, beledigend, oproepen tot geweld en/of bedreigend is. En daarover kun je per context een discussie over hebben, maar in dit geval heeft het weinig met vrijheid te maken.
quote:Op woensdag 26 augustus 2020 14:09 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Dit.
Wat een stilte nu.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 15:15 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik vraag me even af of jij (en al die andere die het hebben over het "fatshamen van een minderjarige") de column zelf ook daadwerkelijk gelezen hebt/hebben.
Zo ja; quote eens welke opmerkingen volgens jou echt niet door de beugel kunnen.
Even advocaat van de duivel spelen: overgewicht aanpakken/erger voorkomen is het makkelijkst en heeft het grootste effect op jonge leeftijd.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 21:09 schreef Hamzoef het volgende:
Goede zaak.
Fatshamen is tot daar aan toe.
Fatshamen van een minderjarige is abject en laf.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 21:20 schreef Janneke141 het volgende:
geen enkel stukje, het was alleen smakeloos en niveauloos, zoals de meeste van Hermans columns de laatste tijd en Nieuwe Revu wilde daar niet langer mee geassocieerd worden.quote:
Uiteraard mag dat. Het is natuurlijk wel heel vreemd dat je als magazine een 57-jarige satirische columnist in de arm neemt die al tientallen jaren bekend is om zijn deze stijl, en hem vijf jaar lang een column laat schrijven.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 14:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je mag ook een samenwerking verbreken met mensen die kritiek hebben
Satire.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:24 schreef Repentless het volgende:
[..]
Uiteraard mag dat. Het is natuurlijk wel heel vreemd dat je als magazine een 57-jarige satirische columnist in de arm neemt die al tientallen jaren bekend is om zijn deze stijl, en hem vijf jaar lang een column laat schrijven.
En dan na 'ophef' () van 'BN'ers' die tegenwoordig gewoonweg niet meer het relativeringsvermogen om teksten van een dergelijke schrijver/satiricus/humorist waarin iemand met de grond gelijk wordt gemaakt (in het geval van die zangeres) niet zo bloedserieus te nemen en gewoon links te laten liggen, besluit je dan als magazine om die columnist te ontslaan.
Dit is hetzelfde als bij Youp van 't Hek (of een andere cabaretier) in het theater gaan zitten, hem hetzelfde type grappen horen maken waar hij al 30 jaar mee uitverkoopt, en dan middenin de voorstelling opstaan om te gaan schreeuwen dat hij dat allemaal écht niet kan maken omdat het 'beledigend' is. Dan roep je het theater op om hem niet meer te programmeren en komt het theater daarna met een statement dat ze niet achter de cabaretier staan en hem niet meer zullen boeken.![]()
Ook dat 'mag' allemaal, maar is het niet een beetje treurig als we de wereld zo serieus gaan nemen dat dit allemaal 'niet meer kan?'
Lijkt mij een inkoppertje.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:24 schreef Repentless het volgende:
Ook dat 'mag' allemaal, maar is het niet een beetje treurig als we de wereld zo serieus gaan nemen dat dit allemaal 'niet meer kan?'
Verveling toch? Corona en zulksquote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:30 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Satire.Een pagina lang niets dan fat jokes over één iemand. Ambitieuze/eentonige pestkoppen zijn dus eigenlijk gewoon satirici, weer wat geleerd!
Precies Henk, het zijn net marokkanen in hoe ze als een kudde hyena's mensen op agressieve wijze aanvallen! Zeg het ze!quote:Op woensdag 26 augustus 2020 23:34 schreef Platina het volgende:
Overigens is deze hetze het gevolg van de doorgeslagen politieke correctheidsbubbel waar we tegenwoordig in leven.
Iemand hoort iets wat hem/haar niet aanstaat en voelt zich in naam van het 'slachtoffer' beledigd en slingert vervolgens een boze tweet de wereld in. Dit wordt opgepakt door de rest van de grachtengordel en vervolgens buitelen mensen over elkaar heen om maar zo snel mogelijk de uitspraak te veroordelen en proberen elkaar de loef af te steken wie zich het hardste verontwaardigd/gekwetst/aangevallen voelt.
Het zijn wat dat betreft de internetvariant van Marrokanen. Geen doel in hun leven, uitzichtloze toekomstsituatie (nogal wiedes met een studie vrijetijdsmanagement) en als een groep hyena's mensen op agressieve wijze aanvallen (zij het verbaal in deze).
De media doet lekker mee door kritiekloos hun opvattingen en newspeak over te nemen. Want de mensen in Amsterdam vinden zus en zo dus moet de rest van Nederland dat ook maar vinden.
*Leest*;quote:Op woensdag 26 augustus 2020 23:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
geen enkel stukje, het was alleen smakeloos en niveauloos, zoals de meeste van Hermans columns de laatste tijd en Nieuwe Revu wilde daar niet langer mee geassocieerd worden.
Hier maak je dus zelf de link tussen een groepje Marokkanen en een kudde hyene's. Okee.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:31 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Precies Henk, het zijn net marokkanen in hoe ze als een kudde hyena's mensen op agressieve wijze aanvallen! Zeg het ze!
Ik heb de volledige column over Rouse gelezen, die staat ook gewoon op de site en enkele regels uit de column over Amalia. Vooralsnog zul je om het geheel te kunnen lezen het blad moeten kopen en daar voel ik gezien de mij wél bekende (eerdere) inhoud helemaal niets voor.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:33 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
*Leest*;
''Ik heb niets gelezen, maar Brusselmans is niet meer zo goed als vroeger (naar het schijnt), bovendien is het ''kwetsen'' zijn modus operandi geworden (naar het schijnt), en dat is toch zeker niet niet tof ofzo''.
Dus cancel please.
Ik meen me te herinneren dat jij gewoon kon lezen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:34 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Hier maak je dus zelf de link tussen een groepje Marokkanen en een kudde hyene's. Okee.
quote:Op woensdag 26 augustus 2020 23:34 schreef Platina het volgende:
Het zijn wat dat betreft de internetvariant van Marrokanen. Geen doel in hun leven, uitzichtloze toekomstsituatie (nogal wiedes met een studie vrijetijdsmanagement) en als een groep hyena's mensen op agressieve wijze aanvallen (zij het verbaal in deze).
Ik ben zeer goed bekend met het werk van Brusselmans en de scherpte is er gewoon vanaf. Dat mensen afbranden is altijd al een beetje zijn trademark en altijd controversieel geweest. Kan ook prima wanneer dat met brille gebeurt maar die is er bij Brusselmans de laatste jaren gewoon niet en dan vervalt dat trucje vooral snel tot smakeloosheid.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:33 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
*Leest*;
''Ik heb niets gelezen, maar Brusselmans is niet meer zo goed als vroeger (naar het schijnt), bovendien is het ''kwetsen'' zijn modus operandi geworden (naar het schijnt), en dat is toch zeker niet niet tof ofzo''.
Dus cancel please.
Gewoon een oude zure man, vroeger was ie best te pruimen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik ben zeer goed bekend met het werk van Brusselmans en de scherpte is er gewoon vanaf. Dat mensen afbranden is altijd al een beetje zijn trademark en altijd controversieel geweest. Kan ook prima wanneer dat met brille gebeurt maar die is er bij Brusselmans de laatste jaren gewoon niet en dan vervalt dat trucje vooral snel tot smakeloosheid.
Ha! Zo maar over heen gelezen. Touché.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:36 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat jij gewoon kon lezen.
[..]
Ik kan het niet helpen dan te denken dat wanneer het een kant op waait ie men niet zint, men al gauw voor de hand liggende redenen verzint om het af te keuren.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik ben zeer goed bekend met het werk van Brusselmans en de scherpte is er gewoon vanaf. Dat mensen afbranden is altijd al een beetje zijn trademark en altijd controversieel geweest. Kan ook prima wanneer dat met brille gebeurt maar die is er bij Brusselmans de laatste jaren gewoon niet en dan vervalt dat trucje vooral snel tot smakeloosheid.
Dat valt in dezen nogal mee. Met cancel culture heeft het in ieder geval niet te maken. Bladen/kranten geven columnisten over het algemeen de vrije hand dus moet men ervan uit kunnen gaan dat columnisten een bepaalde, bij het blad passende kwaliteit kunnen leveren. Als dat niet het geval (meer) is moet er afscheid van een columnist genomen worden en dat gebeurt regelmatig.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:53 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ha! Zo maar over heen gelezen. Touché.
[..]
Ik kan het niet helpen dan te denken dat wanneer het een kant op waait ie men niet zint, men al gauw voor de hand liggende redenen verzint om het af te keuren.
quote:Update: in de Vlaamse courant De Morgen ontkent Brusselmans dat zijn column is gestopt vanwege de ophef:
"Klopt niet, zegt Herman Brusselmans zelf aan De Morgen. "Er is zes weken geleden al afgesproken dat de samenwerking nu zou stoppen. Dat had te maken met de plannen van de Nieuwe Revu om samen te gaan met de Nederlandse Panorama. Er is toen afgesproken dat deze week mijn laatste column zou verschijnen. Die gaat overigens over de Nieuwe Revu zelf, op hun uitdrukkelijke vraag.""
Cardio is niet eens zo belangrijk, is wel een ander verhaal als je 24/7 bedlegerig bent. Maar eten is veruit het belangrijkste onderdeel om af te vallen. Je moet hierin wel consequent zijn en dat zit er niet in bij de meeste mensen wegens ingesleten gewoontes, sociale situaties, ... maar eigenlijk blijft het nog steeds een keuze. Voor mezelf heb ik die keuze gemaakt.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 14:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens, ik kan nauwelijks lopen en nauwelijks mijn hand gebruiken.
Zodoende ben ik van maatje M naar maatje XL gegaan in ~2 jaar tijd.
Heel weinig aan te doen want zie maar eens op z'n minst cardio te doen, gaat eigenlijk niet en als ik het wel probeer kan ik meteen 6 tot 12 weken helemaal niet meer lopen. (of fietsen)
Dus nee, hou je middelbare school mentaliteit lekker bij je aub thank you.
Oh ja eens, eten of gezond/gebalanceerd eten is zeer belangrijk anders heeft cardio geen of minder nut.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 11:15 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Cardio is niet eens zo belangrijk, is wel een ander verhaal als je 24/7 bedlegerig bent. Maar eten is veruit het belangrijkste onderdeel om af te vallen. Je moet hierin wel consequent zijn en dat zit er niet in bij de meeste mensen wegens ingesleten gewoontes, sociale situaties, ... maar eigenlijk blijft het nog steeds een keuze. Voor mezelf heb ik die keuze gemaakt.
Met sporten moet je niet direct te hard beginnen, dan loop je jezelf letterlijk een ongeluk. Sport en afvallen zullen voor veel mensen slow en steady moeten evolueren voor lange termijn resultaten.
Ik wandel 2 maal een half uurtje per dag want kan de laatste 10 jaar ook niet echt fietsen of lopen. Ben heel mijn leven skinnyfat geweest (vet met weinig spieren), maar de laatste jaren kan ik mij wel strak noemen ondanks dat ik vroeger veel meer en intensiever kon bewegen. Ik let gewoon goed op wat ik eet. Op het eind van de dag gaat het om wat je eet versus wat je verbruikt en eten op zich is het belangrijkste element hierin. Met cardio kan je jezelf ietsje meer veroorloven (maar dan zul je meermaals per week 10 km. of meer moeten lopen voor iets substantieels).
Maat van me neemt SSRI's voor zijn burnout. Kwam ook gewicht bij omdat die pillen ook wat doen met je metabolisme/hongergevoel, maar door op zijn eten te letten is ie zijn extra vet terug kwijt. Hij gaat 1 keer per week 21 km. en 1 keer per week 10 - 12 km. lopen, deed ie al voor hij die pillen voorgeschreven kreeg. Dus je ziet, cardio is zeker niet heilig want hij werd dikker ondanks zulke afstanden elke week. Je moet je voeding op orde hebben voor het meeste resultaat. Oké, cardio kan een sterke motivatie zijn, dat zeker, maar als ik moest kiezen dan zou ik veel meer inzetten op eten ipv. cardio.
wordt hij dan gearresteerd?quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 21:02 schreef Nober het volgende:
Ik zou gewoon proberen consequent een beetje te wandelen en op je eten letten. Dat helpt echt wel, maar je moet veel geduld hebben en mogelijks heb je minder calorieën nodig dan je denkt of wat diverse online berekeningen je vertellen (dat was bij mij het geval, het zijn slechts richtpunten maar wel niet gaan crashen natuurlijk).quote:Op donderdag 27 augustus 2020 11:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Oh ja eens, eten of gezond/gebalanceerd eten is zeer belangrijk anders heeft cardio geen of minder nut.
Snoepen doe ik dan ook niet of nauwelijks.(ook geen alcohol uiteraard)
Maar ik kan op dit moment eigenlijk geen 15 minuten lopen zonder extreme pijn te krijgen.
Idem met mijn rechterhand, kleine taken is geen probleem, maar als ik bijv. zou willen roeien of fietsen (waar je toch een handvat vasthoud als 't ware) is dan al teveel.
Het begint een debiele uitdaging te worden.
Anderzijds mag je van een man van die leeftijd verwachten dat hij geen stukjes aflevert van een niveau dat in het clubblad van de gemiddelde studentenvereniging nog zal worden geweigerd.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:24 schreef Repentless het volgende:
[..]
Uiteraard mag dat. Het is natuurlijk wel heel vreemd dat je als magazine een 57-jarige satirische columnist in de arm neemt die al tientallen jaren bekend is om zijn deze stijl, en hem vijf jaar lang een column laat schrijven.
En dan na 'ophef' () van 'BN'ers' die tegenwoordig gewoonweg niet meer het relativeringsvermogen om teksten van een dergelijke schrijver/satiricus/humorist waarin iemand met de grond gelijk wordt gemaakt (in het geval van die zangeres) niet zo bloedserieus te nemen en gewoon links te laten liggen, besluit je dan als magazine om die columnist te ontslaan.
Dit is hetzelfde als bij Youp van 't Hek (of een andere cabaretier) in het theater gaan zitten, hem hetzelfde type grappen horen maken waar hij al 30 jaar mee uitverkoopt, en dan middenin de voorstelling opstaan om te gaan schreeuwen dat hij dat allemaal écht niet kan maken omdat het 'beledigend' is. Dan roep je het theater op om hem niet meer te programmeren en komt het theater daarna met een statement dat ze niet achter de cabaretier staan en hem niet meer zullen boeken.![]()
Ja, de columnreeks is juist bedoeld om op de meest overtrokken manier iemand compleet af te fikken, denk je werkelijk dat Brusselmans dit uit de grond van zijn hart opschrijft? Mensen die dit serieus nemen snappen er echt niks van.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:30 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Satire.Een pagina lang niets dan fat jokes over één iemand. Ambitieuze/eentonige pestkoppen zijn dus eigenlijk gewoon satirici, weer wat geleerd!
Ik denk niet dat intenties en pretenties er veel toe doen en dit schrijven op welke manier dan ook minder sneu of meer verheffend maken. Zou een leerkracht in de klas een dergelijk briefje onderscheppen over een leerling dan zou het eerste verweer natuurlijk ook "Het is niet slecht bedoeld/maar een grapje" zijn.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 12:51 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ja, de columnreeks is juist bedoeld om op de meest overtrokken manier iemand compleet af te fikken, denk je werkelijk dat Brusselmans dit uit de grond van zijn hart opschrijft? Mensen die dit serieus nemen snappen er echt niks van.
Die column was zo over de top dat het vermakelijk was. Ik begrijp niet dat mensen daar over zouden vallen. En Shirma was zelf zo slim om niet het slachtoffer uit te gaan hangen. Het probleem met deugmensen is dat ze heel vaak namens anderen verontwaardigd gaan doen, en ze zelf 0 humor hebben.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 09:34 schreef Mubassie het volgende:
Wat Amalia wel kan doen is 'exercise and proper diet'. Niet dat ze dat van mij zou hoeven, maar mocht ze last hebben van de kritieken staat ze in elk geval niet machteloosquote:Op donderdag 27 augustus 2020 19:14 schreef Hexagon het volgende:
He zal ook wel komen omdat mensen Shirma sympathieker vinden dan Herman.
Maarged, Shirma zou ook nog terug kunnen roepen dat Brusselmans eruit ziet als een zwerver die al drie maanden geen douche heeft gezien. Amalia kan dat dan weer niet.
Helemaal mee eens, maar ik denk niet dat je dat bereikt door een minderjarig meisje dat zich niet kan verdedigen publiekelijk aan de schandpaal te nagelen.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 23:23 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Even advocaat van de duivel spelen: overgewicht aanpakken/erger voorkomen is het makkelijkst en heeft het grootste effect op jonge leeftijd.
Heb je 'm wel gelezen?quote:Op donderdag 27 augustus 2020 19:29 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar ik denk niet dat je dat bereikt door een minderjarig meisje dat zich niet kan verdedigen publiekelijk aan de schandpaal te nagelen.
Destijds ja. Over welk eten ze wel lekker zou vinden, en ongepaste opmerkingen over haar borsten. Let wel, we hebben het hier over een minor.quote:
Is alles serieus in het leven? Is er geen verschil tussen iets als een ruzie/pesten in het dagelijks leven en een column/satirisch stuk/cabaretprogramma? Is een cabaretprogramma, waarin mensen op de hak worden genomen, niet bedoeld om grappig te zijn, maar als bloedserieus betoog waarin de cabaretier alles dat hij/zij zegt letterlijk bedoelt?quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:30 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 27 augustus 2020 21:08 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Destijds ja. Over welk eten ze wel lekker zou vinden, en ongepaste opmerkingen over haar borsten. Let wel, we hebben het hier over een minor.
Nogmaals: er is geen enkele verplichting daarvoor, dat ben ik volledig met je eens. Ik vind het alleen opmerkelijk dat een magazine iemand vijf jaar lang een column laat schrijven waarin hij de stijl hanteert die hij al tientallen jaren gebruikt, en dat dat na 'ophef' nu gebruikt wordt als argument dat het proces van beëindiging heeft bespoedigd.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 12:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Anderzijds mag je van een man van die leeftijd verwachten dat hij geen stukjes aflevert van een niveau dat in het clubblad van de gemiddelde studentenvereniging nog zal worden geweigerd.
We hebben vrijheid van meningsuiting. Maar podiumeigenaar hebben daarentegen geen verplichting om iedereen carte blanche te geven om alles maar te roepen. En we hebben ook geen verplichting om Herman Brusselmans nog leuk te vinden.
Dat zijn exact de twee passages die ik hier ook aanhaal. Dat is toch niet "aan de schandpaal nagelen"? Op welke manier beledig je iemand hiermee?quote:Op donderdag 27 augustus 2020 21:08 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Destijds ja. Over welk eten ze wel lekker zou vinden, en ongepaste opmerkingen over haar borsten. Let wel, we hebben het hier over een minor.
Je veroordeelt haar puur op haar uiterlijk, en stelt ook dat ze dat wel aan zich zelf te danken zal hebben omdat ze van bepaald eten houdt.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 21:34 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat zijn exact de twee passages die ik hier ook aanhaal. Dat is toch niet "aan de schandpaal nagelen"? Op welke manier beledig je iemand hiermee?
Dus als je zegt dat iemand een mooie voorgevel heeft en als boodschap richting mensen die vinden dat ze te zwaar is aangeeft dat ze misschien wel wat overgewicht heeft (door een grapje m.b.t. wat ze lekker vindt) maar dat daar niks mis mee is, "veroordeel" je dus iemand in jouw ogen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 21:36 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Je veroordeelt haar puur op haar uiterlijk, en stelt ook dat ze dat wel aan zich zelf te danken zal hebben omdat ze van bepaald eten houdt.
En hij eindigt de column met, "En wat is daar mis mee?"quote:Op donderdag 27 augustus 2020 21:36 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Je veroordeelt haar puur op haar uiterlijk, en stelt ook dat ze dat wel aan zich zelf te danken zal hebben omdat ze van bepaald eten houdt.
Het ligt er maar net aan hoe je het schrijft: als er geen enkele zin in staat die mensen (onterecht) als 'aanval' zien, denk ik dat er geen haan naar kraait.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 21:57 schreef Mubassie het volgende:
[..]
En hij eindigt de column met, "En wat is daar mis mee?"
Zoals hierboven al genoemd, de column is verre van beledigend. Daarom mijn vraag of je hem gelezen hebt.
Om een column te schrijven over onze minderjarige kroonprinses lijkt me sowieso niet handig. Daar krijg je hoe dan ook gemekker mee.
Ook al is er niets aan het handje.
Als je op die leeftijd al zo fors bent, dan is de kans dat het niet ligt aan de hoeveelheid eten die je naar binnen stouwt erg klein.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 21:36 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Correct.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 23:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je op die leeftijd al zo fors bent, dan is de kans dat het niet ligt aan de hoeveelheid eten die je naar binnen stouwt erg klein.
Terecht ontslagen lijkt me.quote:'Nou ja, ze eet graag frikandellen, friet met mayonaise en Vlaamse karbonaden in wijnsaus, en wat is daar mis mee? Lang leve de prinses!'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |