Verveling toch? Corona en zulksquote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:30 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Satire.Een pagina lang niets dan fat jokes over één iemand. Ambitieuze/eentonige pestkoppen zijn dus eigenlijk gewoon satirici, weer wat geleerd!
Precies Henk, het zijn net marokkanen in hoe ze als een kudde hyena's mensen op agressieve wijze aanvallen! Zeg het ze!quote:Op woensdag 26 augustus 2020 23:34 schreef Platina het volgende:
Overigens is deze hetze het gevolg van de doorgeslagen politieke correctheidsbubbel waar we tegenwoordig in leven.
Iemand hoort iets wat hem/haar niet aanstaat en voelt zich in naam van het 'slachtoffer' beledigd en slingert vervolgens een boze tweet de wereld in. Dit wordt opgepakt door de rest van de grachtengordel en vervolgens buitelen mensen over elkaar heen om maar zo snel mogelijk de uitspraak te veroordelen en proberen elkaar de loef af te steken wie zich het hardste verontwaardigd/gekwetst/aangevallen voelt.
Het zijn wat dat betreft de internetvariant van Marrokanen. Geen doel in hun leven, uitzichtloze toekomstsituatie (nogal wiedes met een studie vrijetijdsmanagement) en als een groep hyena's mensen op agressieve wijze aanvallen (zij het verbaal in deze).
De media doet lekker mee door kritiekloos hun opvattingen en newspeak over te nemen. Want de mensen in Amsterdam vinden zus en zo dus moet de rest van Nederland dat ook maar vinden.
*Leest*;quote:Op woensdag 26 augustus 2020 23:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
geen enkel stukje, het was alleen smakeloos en niveauloos, zoals de meeste van Hermans columns de laatste tijd en Nieuwe Revu wilde daar niet langer mee geassocieerd worden.
Hier maak je dus zelf de link tussen een groepje Marokkanen en een kudde hyene's. Okee.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:31 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Precies Henk, het zijn net marokkanen in hoe ze als een kudde hyena's mensen op agressieve wijze aanvallen! Zeg het ze!
Ik heb de volledige column over Rouse gelezen, die staat ook gewoon op de site en enkele regels uit de column over Amalia. Vooralsnog zul je om het geheel te kunnen lezen het blad moeten kopen en daar voel ik gezien de mij wél bekende (eerdere) inhoud helemaal niets voor.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:33 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
*Leest*;
''Ik heb niets gelezen, maar Brusselmans is niet meer zo goed als vroeger (naar het schijnt), bovendien is het ''kwetsen'' zijn modus operandi geworden (naar het schijnt), en dat is toch zeker niet niet tof ofzo''.
Dus cancel please.
Ik meen me te herinneren dat jij gewoon kon lezen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:34 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Hier maak je dus zelf de link tussen een groepje Marokkanen en een kudde hyene's. Okee.
quote:Op woensdag 26 augustus 2020 23:34 schreef Platina het volgende:
Het zijn wat dat betreft de internetvariant van Marrokanen. Geen doel in hun leven, uitzichtloze toekomstsituatie (nogal wiedes met een studie vrijetijdsmanagement) en als een groep hyena's mensen op agressieve wijze aanvallen (zij het verbaal in deze).
Ik ben zeer goed bekend met het werk van Brusselmans en de scherpte is er gewoon vanaf. Dat mensen afbranden is altijd al een beetje zijn trademark en altijd controversieel geweest. Kan ook prima wanneer dat met brille gebeurt maar die is er bij Brusselmans de laatste jaren gewoon niet en dan vervalt dat trucje vooral snel tot smakeloosheid.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:33 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
*Leest*;
''Ik heb niets gelezen, maar Brusselmans is niet meer zo goed als vroeger (naar het schijnt), bovendien is het ''kwetsen'' zijn modus operandi geworden (naar het schijnt), en dat is toch zeker niet niet tof ofzo''.
Dus cancel please.
Gewoon een oude zure man, vroeger was ie best te pruimen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik ben zeer goed bekend met het werk van Brusselmans en de scherpte is er gewoon vanaf. Dat mensen afbranden is altijd al een beetje zijn trademark en altijd controversieel geweest. Kan ook prima wanneer dat met brille gebeurt maar die is er bij Brusselmans de laatste jaren gewoon niet en dan vervalt dat trucje vooral snel tot smakeloosheid.
Ha! Zo maar over heen gelezen. Touché.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:36 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat jij gewoon kon lezen.
[..]
Ik kan het niet helpen dan te denken dat wanneer het een kant op waait ie men niet zint, men al gauw voor de hand liggende redenen verzint om het af te keuren.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik ben zeer goed bekend met het werk van Brusselmans en de scherpte is er gewoon vanaf. Dat mensen afbranden is altijd al een beetje zijn trademark en altijd controversieel geweest. Kan ook prima wanneer dat met brille gebeurt maar die is er bij Brusselmans de laatste jaren gewoon niet en dan vervalt dat trucje vooral snel tot smakeloosheid.
Dat valt in dezen nogal mee. Met cancel culture heeft het in ieder geval niet te maken. Bladen/kranten geven columnisten over het algemeen de vrije hand dus moet men ervan uit kunnen gaan dat columnisten een bepaalde, bij het blad passende kwaliteit kunnen leveren. Als dat niet het geval (meer) is moet er afscheid van een columnist genomen worden en dat gebeurt regelmatig.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:53 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ha! Zo maar over heen gelezen. Touché.
[..]
Ik kan het niet helpen dan te denken dat wanneer het een kant op waait ie men niet zint, men al gauw voor de hand liggende redenen verzint om het af te keuren.
quote:Update: in de Vlaamse courant De Morgen ontkent Brusselmans dat zijn column is gestopt vanwege de ophef:
"Klopt niet, zegt Herman Brusselmans zelf aan De Morgen. "Er is zes weken geleden al afgesproken dat de samenwerking nu zou stoppen. Dat had te maken met de plannen van de Nieuwe Revu om samen te gaan met de Nederlandse Panorama. Er is toen afgesproken dat deze week mijn laatste column zou verschijnen. Die gaat overigens over de Nieuwe Revu zelf, op hun uitdrukkelijke vraag.""
Cardio is niet eens zo belangrijk, is wel een ander verhaal als je 24/7 bedlegerig bent. Maar eten is veruit het belangrijkste onderdeel om af te vallen. Je moet hierin wel consequent zijn en dat zit er niet in bij de meeste mensen wegens ingesleten gewoontes, sociale situaties, ... maar eigenlijk blijft het nog steeds een keuze. Voor mezelf heb ik die keuze gemaakt.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 14:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens, ik kan nauwelijks lopen en nauwelijks mijn hand gebruiken.
Zodoende ben ik van maatje M naar maatje XL gegaan in ~2 jaar tijd.
Heel weinig aan te doen want zie maar eens op z'n minst cardio te doen, gaat eigenlijk niet en als ik het wel probeer kan ik meteen 6 tot 12 weken helemaal niet meer lopen. (of fietsen)
Dus nee, hou je middelbare school mentaliteit lekker bij je aub thank you.
Oh ja eens, eten of gezond/gebalanceerd eten is zeer belangrijk anders heeft cardio geen of minder nut.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 11:15 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Cardio is niet eens zo belangrijk, is wel een ander verhaal als je 24/7 bedlegerig bent. Maar eten is veruit het belangrijkste onderdeel om af te vallen. Je moet hierin wel consequent zijn en dat zit er niet in bij de meeste mensen wegens ingesleten gewoontes, sociale situaties, ... maar eigenlijk blijft het nog steeds een keuze. Voor mezelf heb ik die keuze gemaakt.
Met sporten moet je niet direct te hard beginnen, dan loop je jezelf letterlijk een ongeluk. Sport en afvallen zullen voor veel mensen slow en steady moeten evolueren voor lange termijn resultaten.
Ik wandel 2 maal een half uurtje per dag want kan de laatste 10 jaar ook niet echt fietsen of lopen. Ben heel mijn leven skinnyfat geweest (vet met weinig spieren), maar de laatste jaren kan ik mij wel strak noemen ondanks dat ik vroeger veel meer en intensiever kon bewegen. Ik let gewoon goed op wat ik eet. Op het eind van de dag gaat het om wat je eet versus wat je verbruikt en eten op zich is het belangrijkste element hierin. Met cardio kan je jezelf ietsje meer veroorloven (maar dan zul je meermaals per week 10 km. of meer moeten lopen voor iets substantieels).
Maat van me neemt SSRI's voor zijn burnout. Kwam ook gewicht bij omdat die pillen ook wat doen met je metabolisme/hongergevoel, maar door op zijn eten te letten is ie zijn extra vet terug kwijt. Hij gaat 1 keer per week 21 km. en 1 keer per week 10 - 12 km. lopen, deed ie al voor hij die pillen voorgeschreven kreeg. Dus je ziet, cardio is zeker niet heilig want hij werd dikker ondanks zulke afstanden elke week. Je moet je voeding op orde hebben voor het meeste resultaat. Oké, cardio kan een sterke motivatie zijn, dat zeker, maar als ik moest kiezen dan zou ik veel meer inzetten op eten ipv. cardio.
wordt hij dan gearresteerd?quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 21:02 schreef Nober het volgende:
Einde vrijheid van meningsuiting. Hoera!
Ik zou gewoon proberen consequent een beetje te wandelen en op je eten letten. Dat helpt echt wel, maar je moet veel geduld hebben en mogelijks heb je minder calorieën nodig dan je denkt of wat diverse online berekeningen je vertellen (dat was bij mij het geval, het zijn slechts richtpunten maar wel niet gaan crashen natuurlijk).quote:Op donderdag 27 augustus 2020 11:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Oh ja eens, eten of gezond/gebalanceerd eten is zeer belangrijk anders heeft cardio geen of minder nut.
Snoepen doe ik dan ook niet of nauwelijks.(ook geen alcohol uiteraard)
Maar ik kan op dit moment eigenlijk geen 15 minuten lopen zonder extreme pijn te krijgen.
Idem met mijn rechterhand, kleine taken is geen probleem, maar als ik bijv. zou willen roeien of fietsen (waar je toch een handvat vasthoud als 't ware) is dan al teveel.
Het begint een debiele uitdaging te worden.
Anderzijds mag je van een man van die leeftijd verwachten dat hij geen stukjes aflevert van een niveau dat in het clubblad van de gemiddelde studentenvereniging nog zal worden geweigerd.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:24 schreef Repentless het volgende:
[..]
Uiteraard mag dat. Het is natuurlijk wel heel vreemd dat je als magazine een 57-jarige satirische columnist in de arm neemt die al tientallen jaren bekend is om zijn deze stijl, en hem vijf jaar lang een column laat schrijven.
En dan na 'ophef' () van 'BN'ers' die tegenwoordig gewoonweg niet meer het relativeringsvermogen om teksten van een dergelijke schrijver/satiricus/humorist waarin iemand met de grond gelijk wordt gemaakt (in het geval van die zangeres) niet zo bloedserieus te nemen en gewoon links te laten liggen, besluit je dan als magazine om die columnist te ontslaan.
Dit is hetzelfde als bij Youp van 't Hek (of een andere cabaretier) in het theater gaan zitten, hem hetzelfde type grappen horen maken waar hij al 30 jaar mee uitverkoopt, en dan middenin de voorstelling opstaan om te gaan schreeuwen dat hij dat allemaal écht niet kan maken omdat het 'beledigend' is. Dan roep je het theater op om hem niet meer te programmeren en komt het theater daarna met een statement dat ze niet achter de cabaretier staan en hem niet meer zullen boeken.![]()
Ook dat 'mag' allemaal, maar is het niet een beetje treurig als we de wereld zo serieus gaan nemen dat dit allemaal 'niet meer kan?'
Ja, de columnreeks is juist bedoeld om op de meest overtrokken manier iemand compleet af te fikken, denk je werkelijk dat Brusselmans dit uit de grond van zijn hart opschrijft? Mensen die dit serieus nemen snappen er echt niks van.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:30 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Satire.Een pagina lang niets dan fat jokes over één iemand. Ambitieuze/eentonige pestkoppen zijn dus eigenlijk gewoon satirici, weer wat geleerd!
Ik denk niet dat intenties en pretenties er veel toe doen en dit schrijven op welke manier dan ook minder sneu of meer verheffend maken. Zou een leerkracht in de klas een dergelijk briefje onderscheppen over een leerling dan zou het eerste verweer natuurlijk ook "Het is niet slecht bedoeld/maar een grapje" zijn.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 12:51 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ja, de columnreeks is juist bedoeld om op de meest overtrokken manier iemand compleet af te fikken, denk je werkelijk dat Brusselmans dit uit de grond van zijn hart opschrijft? Mensen die dit serieus nemen snappen er echt niks van.
Die column was zo over de top dat het vermakelijk was. Ik begrijp niet dat mensen daar over zouden vallen. En Shirma was zelf zo slim om niet het slachtoffer uit te gaan hangen. Het probleem met deugmensen is dat ze heel vaak namens anderen verontwaardigd gaan doen, en ze zelf 0 humor hebben.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 09:34 schreef Mubassie het volgende:
De column over Shirma vond ik prachtig![]()
Als je er voor kiest om zo viesdik te zijn dan mogen mensen daar toch ook wel iets van vinden?
Of het netjes is, is het tweede. Vermakelijk vond ik het in ieder geval wel.
Wat Amalia wel kan doen is 'exercise and proper diet'. Niet dat ze dat van mij zou hoeven, maar mocht ze last hebben van de kritieken staat ze in elk geval niet machteloosquote:Op donderdag 27 augustus 2020 19:14 schreef Hexagon het volgende:
He zal ook wel komen omdat mensen Shirma sympathieker vinden dan Herman.
Maarged, Shirma zou ook nog terug kunnen roepen dat Brusselmans eruit ziet als een zwerver die al drie maanden geen douche heeft gezien. Amalia kan dat dan weer niet.
Helemaal mee eens, maar ik denk niet dat je dat bereikt door een minderjarig meisje dat zich niet kan verdedigen publiekelijk aan de schandpaal te nagelen.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 23:23 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Even advocaat van de duivel spelen: overgewicht aanpakken/erger voorkomen is het makkelijkst en heeft het grootste effect op jonge leeftijd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |