Nou ik denk dat we de meeste niet kennen omdat ze niet gecanceld werden maar überhaupt nooit een seizoen hebben gehad he.quote:
Mijn ding, niet "thing".quote:Op woensdag 26 augustus 2020 10:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Mensen vernederen op hun lichaam is wel jouw thing ?
Klopt.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Vaak niet....
Kritiek geven en mensen de grond inboren zijn verschillende zaken.
Oh sorry... Een neger en zijn tere ziel..quote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
is dat weer als vernedering bedoeld?
Nee hoor. Bijna iedereen die dik is, is dat buiten zijn of haar schuld om.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Vaak niet....
Kritiek geven en mensen de grond inboren zijn verschillende zaken.
Ook bedoelt als een arrogante vernederende opmerking ?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:23 schreef Kaneelstokje het volgende:
Helaas is achterlijk zijn geen keuze.
Dat jij het woord neger hier gebruikt. zegt iets over je racistische inborst.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:20 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Oh sorry... Een neger en zijn tere ziel..
Dit.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 21:09 schreef Hamzoef het volgende:
Goede zaak.
Fatshamen is tot daar aan toe.
Fatshamen van een minderjarige is abject en laf.
Niet helemaal mee eens, ik kan nauwelijks lopen en nauwelijks mijn hand gebruiken.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 10:38 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dik zijn is een keuze.
Je mag mensen bekritiseren op hun keuze.
Als het discriminerend, oproepend tot geweld of bedreigend is, stopt het niet alleen wat jou betreft, maar ook volgens de wet. Dat is namelijk gewoon strafbaar.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 14:09 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Dit.
En vrijheid van meningsuiting stopt wmb als het discriminerend, beledigend, oproepen tot geweld en/of bedreigend is. En daarover kun je per context een discussie over hebben, maar in dit geval heeft het weinig met vrijheid te maken.
Je mag ook een samenwerking verbreken met mensen die kritiek hebbenquote:Op woensdag 26 augustus 2020 10:38 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dik zijn is een keuze.
Je mag mensen bekritiseren op hun keuze.
Ik vraag me even af of jij (en al die andere die het hebben over het "fatshamen van een minderjarige") de column zelf ook daadwerkelijk gelezen hebt/hebben.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 14:09 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Dit.
En vrijheid van meningsuiting stopt wmb als het discriminerend, beledigend, oproepen tot geweld en/of bedreigend is. En daarover kun je per context een discussie over hebben, maar in dit geval heeft het weinig met vrijheid te maken.
quote:Op woensdag 26 augustus 2020 14:09 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Dit.
Wat een stilte nu.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 15:15 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik vraag me even af of jij (en al die andere die het hebben over het "fatshamen van een minderjarige") de column zelf ook daadwerkelijk gelezen hebt/hebben.
Zo ja; quote eens welke opmerkingen volgens jou echt niet door de beugel kunnen.
Even advocaat van de duivel spelen: overgewicht aanpakken/erger voorkomen is het makkelijkst en heeft het grootste effect op jonge leeftijd.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 21:09 schreef Hamzoef het volgende:
Goede zaak.
Fatshamen is tot daar aan toe.
Fatshamen van een minderjarige is abject en laf.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 21:20 schreef Janneke141 het volgende:
En terecht. Die rant over Shirma Rouse was al weinig verheffend, maar die kan zich in elk geval nog verdedigen. Dat kan de (minderjarige!) kroonprinses dan weer niet.
Met de vrijheid van meningsuiting heeft dit verder natuurlijk niks te maken.
geen enkel stukje, het was alleen smakeloos en niveauloos, zoals de meeste van Hermans columns de laatste tijd en Nieuwe Revu wilde daar niet langer mee geassocieerd worden.quote:
Uiteraard mag dat. Het is natuurlijk wel heel vreemd dat je als magazine een 57-jarige satirische columnist in de arm neemt die al tientallen jaren bekend is om zijn deze stijl, en hem vijf jaar lang een column laat schrijven.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 14:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je mag ook een samenwerking verbreken met mensen die kritiek hebben
Satire.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:24 schreef Repentless het volgende:
[..]
Uiteraard mag dat. Het is natuurlijk wel heel vreemd dat je als magazine een 57-jarige satirische columnist in de arm neemt die al tientallen jaren bekend is om zijn deze stijl, en hem vijf jaar lang een column laat schrijven.
En dan na 'ophef' () van 'BN'ers' die tegenwoordig gewoonweg niet meer het relativeringsvermogen om teksten van een dergelijke schrijver/satiricus/humorist waarin iemand met de grond gelijk wordt gemaakt (in het geval van die zangeres) niet zo bloedserieus te nemen en gewoon links te laten liggen, besluit je dan als magazine om die columnist te ontslaan.
Dit is hetzelfde als bij Youp van 't Hek (of een andere cabaretier) in het theater gaan zitten, hem hetzelfde type grappen horen maken waar hij al 30 jaar mee uitverkoopt, en dan middenin de voorstelling opstaan om te gaan schreeuwen dat hij dat allemaal écht niet kan maken omdat het 'beledigend' is. Dan roep je het theater op om hem niet meer te programmeren en komt het theater daarna met een statement dat ze niet achter de cabaretier staan en hem niet meer zullen boeken.![]()
Ook dat 'mag' allemaal, maar is het niet een beetje treurig als we de wereld zo serieus gaan nemen dat dit allemaal 'niet meer kan?'
Lijkt mij een inkoppertje.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:24 schreef Repentless het volgende:
Ook dat 'mag' allemaal, maar is het niet een beetje treurig als we de wereld zo serieus gaan nemen dat dit allemaal 'niet meer kan?'
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |