Eh, dat zegt ie toch niet? Hij vraagt zich af waarom er een platform wordt gegeven.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 00:00 schreef Farenji het volgende:
[..]
Brusselmans heeft tigduizend goedverkopende boeken geschreven en honderdmiljoenmiljard columns en hij is meerdere malen bij elke mogelijke talkshow op tv geweest. Waar haal je het in godesnaam vandaan dat ie geen platform krijgt?
Meh...Brusselmans neemt iedereen op de hak, inclusief zichzelf.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 00:16 schreef Nikonlover het volgende:
Lekker makkelijk om een kind op haar uiterlijk aan te vallen
Maar het gaat om een kind. Dat gaat te ver.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 00:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Meh...Brusselmans neemt iedereen op de hak, inclusief zichzelf.
Als ie rijk is weet ie dat wel goed te verbergen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 23:52 schreef Cockwhale het volgende:
Heeft die zwerver wel eens in de spiegel gekeken, met z'n golddigger vriendinnetje?
Aan te vallen nog wel.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 00:16 schreef Nikonlover het volgende:
Lekker makkelijk om een kind op haar uiterlijk aan te vallen
Ik heb alleen de TT gelezen.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 00:20 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Aan te vallen nog wel.
Nu ben ik helemaal benieuwd naar dat stuk. Heppie een linkje?
Het is gewoon Brusselmans met zijn aangetaste hersenen door drank en God weet wat.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 00:20 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Aan te vallen nog wel.
Nu ben ik helemaal benieuwd naar dat stuk. Heppie een linkje?
Een pagina lang fat jokes maken over één iemand als columnist gaat ook te ver. Moet de wet je vrij laten het te doen? Sure, tenzij het harassment wordt/is. Moet een blad je in dienst houden/ervoor betalen/met je geassocieerd willen worden? Lijkt me niet.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 00:18 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Maar het gaat om een kind. Dat gaat te ver.
Zolang je Robert maar kent en zijn ECHTE geluid.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 00:22 schreef Nikonlover het volgende:
Ik dacht trouwens eerst dat de SP weer een filmpje had gemaaktMaar dit gaat om een andere Brusselmans blijkbaar. Ik ken die hele kerel niet
Hopelijk stikt ie in een van z'n complottenquote:Op woensdag 26 augustus 2020 00:24 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Zolang je Robert maar kent en zijn ECHTE geluid.
STOP DE LOCKDOWN!quote:Op woensdag 26 augustus 2020 00:27 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Hopelijk stikt ie in een van z'n complotten
Brusselmans heeft een aardig fortuin.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 00:20 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Als ie rijk is weet ie dat wel goed te verbergen.
Jij werd vroeger als 15-jarige niet op een nationaal podium gehesen, mag ik aannemen.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 00:45 schreef Ixnay het volgende:
Dat kind wordt toch zelf door hun de hele tijd naar voren gebracht in de media?
En foto's, meerdere keren per jaar die ze heel graag onder de aandacht willen brengen. Hun keuze. Sommige mensen zijn positief, andere negatief. Dat mag in een vrij land.
Wil je een kind beschermen? Prima, maar zet ze dan niet zo te koop in de media.
Een dik kind is een dik kind. Punt. Kan verder een hele leuke aardige meid zijn. Maar ga niet om de feiten heendraaien. Dat dat dik/niet dik zo belangrijk is kiezen zij zelf voor. Ligt ook aan de beperkte belevingswereld van degene die oordeelt.
Als het ze niet boeit zouden ze het ook niet erg vinden als het gezegd wordt. Blijkbaar vinden ze uiterlijk belangrijk dus in het koningshuis. Mag je alleen maar positieve dingen zeggen over iemand van koninklijke komaf is? Kregen wij vroeger als kind nooit kritiek?
Nee. En dat kind kan, als ze wil, ook niet aan die poppenkast meedoen en gewoon lekker huiswerk maken.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 00:49 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Jij werd vroeger als 15-jarige niet op een nationaal podium gehesen, mag ik aannemen.
Precies want wie kroonprinses is wier uiterlijk breed uitgemeten en door het slijk gehaald moet en zal worden door meerderjarige (brood)scribenten.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 00:54 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Nee. En dat kind kan, als ze wil, ook niet aan die poppenkast meedoen en gewoon lekker huiswerk maken.
Klik wegquote:Op woensdag 26 augustus 2020 00:56 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Precies want wie kroonprinses is wier uiterlijk breed uitgemeten en door het slijk gehaald moet en zal worden door meerderjarige (brood)scribenten.
Zo makkelijk is het dus. Je opent je column met de melding dat je Amalia een leuk meisje vindt en ze dus eigenlijk niet in je reeks 'overschatte mensen' thuishoort. Je maakt een opmerking over haar buste, die simpelweg positief is. (Nogmaals, los van wat je ervan vindt dat een 62-jarige dat over een 16-jarige zegt, maar het is totaal niet beledigend).quote:
Een zangeres op de hak neemt met een aantal harde opmerkingen? Een column neerpent die bestaat uit letterlijk niets dan fat jokes over één iemand zul je bedoelen, zo goed als iedere zin één.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 01:02 schreef Repentless het volgende:
Het wordt gekoppeld aan een column van een week ervoor waarin hij een zangeres met zwaar overgewicht op de hak neemt met een aantal harde opmerkingen
Als je een column schrijft met daarin niets dan 'fat jokes' over een zangeres, neem je haar dus op de hak met een aantal harde opmerkingen.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 01:09 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Een zangeres op de hak neemt met een aantal harde opmerkingen? Een column neerpent die bestaat uit letterlijk niets dan fat jokes over één iemand zul je bedoelen, zo goed als iedere zin één.
Tja, als je systematisch kampen vol joden ombrengt dan "vermoord je een aantal joden".quote:Op woensdag 26 augustus 2020 01:17 schreef Repentless het volgende:
[..]
Als je een column schrijft met daarin niets dan 'fat jokes' over een zangeres, neem je haar dus op de hak met een aantal harde opmerkingen.
Wat is dit nou voor vergelijking?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 01:20 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Tja, als je systematisch kampen vol joden ombrengt dan "vermoord je een aantal joden".
Ook dat is afzwakkend want juist de absurde overdaad maakt dit bezwaarlijk. Net als je gebazel over "redelijk kort schrijfsel", maar het bezwaarlijke aan het schrijven van Brusselmans afzwakken was dan ook precies de insteek van jouw hele post.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 01:33 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor vergelijking?Ik bedoel 'een aantal' helemaal niet in afzwakkende zin. Een column is vaak een redelijk kort schrijfsel, waar je dus ruimte hebt voor een beperkt aantal opmerkingen. Opmerkingen die ook steeds op hetzelfde neer kunnen komen. Ik had 'een aantal' ook weg kunnen laten in die zin, dus: "op de hak neemt met harde opmerkingen".
De insteek van mijn post was niet het 'afzwakken' van het 'bezwaarlijke'. Ik vind namelijk niets bezwaarlijk aan columns van dit kaliber en dit type schrijvers/humoristen of cabaretiers, dus dat hoef ik ook niet af te zwakken. Al had er alleen maar 30x achter elkaar de zin "Het is een dik wijf" gestaan, vind ik het nog niet 'bezwaarlijk'.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 01:45 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ook dat is afzwakkend want juist de absurde overdaad maakt dit bezwaarlijk. Net als je gebazel over "redelijk kort schrijfsel", maar het bezwaarlijke aan het schrijven van Brusselmans afzwakken was dan ook precies de insteek van jouw hele post.
quote:Een column is een met regelmaat verschijnend, kort stukje proza van een bepaalde auteur (de columnist). Vaak wordt een column in een krant of tijdschrift gepubliceerd, maar ook gesproken columns op radio of televisie, of publicatie op internet komen voor.
Vrijheid van meningsuiting =/= geen consequenties.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 21:02 schreef Nober het volgende:
Einde vrijheid van meningsuiting. Hoera!
Haha. Foei hoor!quote:Op woensdag 26 augustus 2020 00:56 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Precies want wie kroonprinses is wier uiterlijk breed uitgemeten en door het slijk gehaald moet en zal worden door meerderjarige (brood)scribenten.
Ja dus? Gelukkig mag een platform of eigenaar van een pand of huis helemaal zelf bepalen wie wat mag zeggen op zijn 'terrein'.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 21:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee.
Op zich niks mee. Echter zie je nu wel veel mensen met toch een grote schare liefhebbers die een afwijkende (anti)deugmening hebben geweigerd worden bij elk groot platform. Die er vroeger wel gewoon konden zijn.
De meest kwetsende dingetjes hun je hier terugvinden...quote:Op woensdag 26 augustus 2020 04:46 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Haha. Foei hoor!
Maar ik ben nog steeds benieuwd naar dat stukje waar ze ''door het slijk word gehaald''. Heb jij dan een linkje voor mij?
Nee, daar gaat het dan ook om.quote:Rouse liet in een eerste reactie weten niet al te fel geraakt te zijn door die kwetsende bewoordingen. “Ik ben niet klein te krijgen”,
Niemand die je tegenhoudt zelf een baggerblaadje te beginnen waarin je je pagina's uitleent aan content vol soortgelijk tokkievermaak.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 21:02 schreef Nober het volgende:
Einde vrijheid van meningsuiting. Hoera!
Ja mag, natuurlijk.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 07:21 schreef babylon het volgende:
[..]
Ja dus? Gelukkig mag een platform of eigenaar van een pand of huis helemaal zelf bepalen wie wat mag zeggen op zijn 'terrein'.
Dat er nog mensen een abbonement op de nieuwe Revu verbaast me echt!quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 21:30 schreef Platina het volgende:
Zwaktebod van Nieuwe Revu. Zij kiezen er uiteindelijk voor om de column te publiceren.
Ik sloeg die toch al steevast over omdat ze gewoonweg niet grappig waren maar dit is gemakkelijk 'afkopen' door de Revu.
Mijn abonnement verleng ik in ieder geval niet meer.
Natuurlijk mogen mensen daar iets van vinden. En mensen mogen daarom ook hun platform verliezen.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 09:34 schreef Mubassie het volgende:
De column over Shirma vond ik prachtig![]()
Als je er voor kiest om zo viesdik te zijn dan mogen mensen daar toch ook wel iets van vinden?
Of het netjes is, is het tweede. Vermakelijk vond ik het in ieder geval wel.
Daar mag zijn werkgever ook wat van vindenquote:Op woensdag 26 augustus 2020 09:34 schreef Mubassie het volgende:
Als je er voor kiest om zo viesdik te zijn dan mogen mensen daar toch ook wel iets van vinden?
Mensen vernederen op hun lichaam is wel jouw thing ?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 09:34 schreef Mubassie het volgende:
Dit zal ze leren!quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 21:30 schreef Platina het volgende:
Zwaktebod van Nieuwe Revu. Zij kiezen er uiteindelijk voor om de column te publiceren.
Ik sloeg die toch al steevast over omdat ze gewoonweg niet grappig waren maar dit is gemakkelijk 'afkopen' door de Revu.
Mijn abonnement verleng ik in ieder geval niet meer.
Dik zijn is een keuze.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 10:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Mensen vernederen op hun lichaam is wel jouw thing ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |