Die zit mij ietsiepietsie te veel in the reet van Lewisquote:Op zondag 16 augustus 2020 22:09 schreef beantherio het volgende:
Bekijken jullie de filmpjes van Peter Windsor wel eens? Altijd hele interessante analyses heeft ie:
Ik denk het wel, ja, vooral omdat dit seizoen een vreemde eend is waarvan we nog niet eens weten hoeveel races er zullen zijn.quote:Op zondag 16 augustus 2020 22:12 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Oftewel. Albon rijdt het seizoen gewoon uit bij RBR.
quote:Op zondag 16 augustus 2020 22:16 schreef Bonobo11 het volgende:
F1 in The Zone - Lewis Hamilton-style By Peter Windsor
Hij praat ook veel poep, de helft klopt ook gewoon niet wat hij zegt of zuigt hij gewoon uit zn duim om interessant te lijkenquote:Op zondag 16 augustus 2020 22:16 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Die zit mij ietsiepietsie te veel in the reet van Lewis
Ja. Maar Max vind ie net zo goed hoor.quote:Op zondag 16 augustus 2020 22:16 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Die zit mij ietsiepietsie te veel in the reet van Lewis
Als dat al een reden is, hadden ze hem nooit uit het junior team gegooid. Dat was dus toen geen issue en nu ook niet.quote:Op zondag 16 augustus 2020 22:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk het wel, ja, vooral omdat dit seizoen een vreemde eend is waarvan we nog niet eens weten hoeveel races er zullen zijn.
Daarbij, vergeten sommige mensen dat Red Bull voor de helft van een Thai is? Nee, de beste rijder krijgt niet per se een stoeltje in de F1, zo werkt het nu eenmaal en tot dusverre blijkt Max gewoon flink sneller in dezelfde auto als achtereenvolgens Ricciardo, Gasly en Albon. Hoeveel ga je er dan proberen in 3 jaar?
Eensquote:Op zondag 16 augustus 2020 22:18 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Als dat al een reden is, hadden ze hem nooit uit het junior team gegooid. Dat was dus toen geen issue en nu ook niet.
Dat lijkt me sowieso logisch ja. Toch is de situatie niet zoveel anders dan vorig jaar met Gasly, ook toen was de nummer 2 gewoon veel langzamer dan Verstappen. Toen maakte Albon indruk in de Toro Rosso en hebben ze de gok genomen. Ook nu maakt iemand in de Alpha Tauri indruk, maar ja, dat is dezelfde Gasly..quote:Op zondag 16 augustus 2020 22:12 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Oftewel. Albon rijdt het seizoen gewoon uit bij RBR.
Wil hij ook niet. Zegt hij iig.quote:Op zondag 16 augustus 2020 22:24 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat lijkt me sowieso logisch ja. Toch is de situatie niet zoveel anders dan vorig jaar met Gasly, ook toen was de nummer 2 gewoon veel langzamer dan Verstappen. Toen maakte Albon indruk in de Toro Rosso en hebben ze de gok genomen. Ook nu maakt iemand in de Alpha Tauri indruk, maar ja, dat is dezelfde Gasly..
Denk eigenlijk dat Gasly op dit moment ook niet eens zou willen.
Klopt. Hij rijdt lekker het seizoentje uit. En daarna zien we hem nooit meer terug.quote:Op zondag 16 augustus 2020 22:12 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Oftewel. Albon rijdt het seizoen gewoon uit bij RBR.
Buiten de RBR fanboys hier zegt toch ook niemand dat RBR goed is?quote:Op zondag 16 augustus 2020 22:11 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Die auto is echt niet zo goed als Max doet voorkomen hoor.
Bovendien. Het enige wat ze kunnen doen is een free agent halen of Kyvat of Gasly. Met laatstgenoemde maak jij je oik flink ongeloofwaardig.
Gaat echt niet iemand een tussentijdse overstap maken van andere teams. Never niet.
Jij bent geen fan van Albon. Dat is wel duidelijk. Toch blijft ie zitten. Helemaal in dit warrige seizoen.quote:Op zondag 16 augustus 2020 22:41 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Buiten de RBR fanboys hier zegt toch ook niemand dat RBR goed is?
Wat een waardeloze TT heb je bedacht zeg.
Waarom zou je geen free agent halen?
Kvyat schiet je ook weinig mee op, Gasly wel maar goed die zit nou wss wel goed.
Albon moet gewoon uit de F1 weg of maximaal Alpha Tauri.
Als iemand zo keihard faalt in de Red Bull dan verdien je het gewoon niet. En in alle omstandigheden, dus het is niet dat er excuses zijn voor Albon.
Ook qua cijfers onderling doet Albon het gewoon slechter dan Gasly (al was Gasly mss wat minder regelmatig in de race) en al helemaal veel minder dan Ricciardo, Ricciardo kon gewoon bij Max blijven en hem steunen.
Dat is wat Max moet hebben.
Lijkt wel of die huiltquote:Op zondag 16 augustus 2020 22:50 schreef opreis het volgende:
https://streamable.com/cdhsls
De radeloosheid in zijn stem, het is wel zielig want het is verder wel een aardige jongen. En zonder Lewis had hij nog 2 podiums als troost gehad.
Maar ligt het bandenmanagement aan set-up of komt dit meer op driver skill aan?quote:Op zondag 16 augustus 2020 22:50 schreef opreis het volgende:
https://streamable.com/cdhsls
De radeloosheid in zijn stem, het is wel zielig want het is verder wel een aardige jongen. En zonder Lewis had hij nog 2 podiums als troost gehad.
Hoe je het went of keert, het komt op de driver skill aan. Of hij nou de verkeerde set-up kiest of verkeerde lijnen rijdt. Bovendien kan hij alles 1 op 1 van Max kopierenquote:Op zondag 16 augustus 2020 22:53 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Maar ligt het bandenmanagement aan set-up of komt dit meer op driver skill aan?
Die Thai is dood, ja, zijn zoon, verasssend genoeg ook een Thai, is de erfgenaam.quote:Op zondag 16 augustus 2020 22:18 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Als dat al een reden is, hadden ze hem nooit uit het junior team gegooid. Dat was dus toen geen issue en nu ook niet.
Sowieso is die Thai al in 2012 overleden.
Ik vind dat best wel zorgelijk klinken.quote:Op zondag 16 augustus 2020 22:50 schreef opreis het volgende:
https://streamable.com/cdhsls
De radeloosheid in zijn stem, het is wel zielig want het is verder wel een aardige jongen. En zonder Lewis had hij nog 2 podiums als troost gehad.
Dus?quote:Op zondag 16 augustus 2020 23:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die Thai is dood, ja, zijn zoon, verasssend genoeg ook een Thai, is de erfgenaam.
https://en.wikipedia.org/wiki/Chalerm_Yoovidhya
De engineer die daarna ook nog even vermeldt dat Vettel het wel 37 rondes vol hield op de softsquote:Op zondag 16 augustus 2020 22:50 schreef opreis het volgende:
https://streamable.com/cdhsls
De radeloosheid in zijn stem, het is wel zielig want het is verder wel een aardige jongen. En zonder Lewis had hij nog 2 podiums als troost gehad.
Dan nog steeds geldt mijn andere opmerking. Als zijn nationaliteit een issue zou zijn hadden ze hem wel eerder aangetrokken, maar Albon was een noodgreep na het vertrek van en Ricciardo en Sainz. Net zoals het terughalen van Kvyat. Ook al omdat Hartley niet voldeed.quote:Op zondag 16 augustus 2020 23:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die Thai is dood, ja, zijn zoon, verasssend genoeg ook een Thai, is de erfgenaam.
https://en.wikipedia.org/wiki/Chalerm_Yoovidhya
Nee, ik ben geen fan van Albon.quote:Op zondag 16 augustus 2020 22:47 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Jij bent geen fan van Albon. Dat is wel duidelijk. Toch blijft ie zitten. Helemaal in dit warrige seizoen.
Optie Free agent heb ii nooit uigesloten, moet je wel goed gaan lezen. Al is die markt zeer beperkt met de juiste licentie op zak.
De enige echte optie is zoals ze eerder gedaan hebben. Switchen met Alpha Tauri. Gaat niet gebeuren. Over ongeloofwaardigheid gesproken.
Conclusie. Albon doet het niet naar behoren. Maar maakt het seizoen gewoon af.
Ach in Oostenrijk heeft hij zichzelf een podium door de neus geboord.quote:Op zondag 16 augustus 2020 22:50 schreef opreis het volgende:
De radeloosheid in zijn stem, het is wel zielig want het is verder wel een aardige jongen. En zonder Lewis had hij nog 2 podiums als troost gehad.
Beide.quote:Op zondag 16 augustus 2020 22:53 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Maar ligt het bandenmanagement aan set-up of komt dit meer op driver skill aan?
Na al die jaren? Albon?quote:Op zondag 16 augustus 2020 23:30 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Beide.
Albon lijkt ook niet sterk met de banden te zijn. Maar goed wie wel? (Max o.a. natuurlijk).
Set-up is natuurlijk zeer belangrijk. Maar daarin kan hij dat perfect van Max kopiëren en nog aanpassen aan zijn eigen rijstijl. Ik neem aan dat hij na al die jaren wel begrijpt hoe hij dat nog een beetje in zijn eigen stijl kan aanpassen.
En driver skill geeft het laatste zetje. En daar ontbreekt het bij Albon ook heel erg aan. Natuurlijk heeft hij wel wat skill, anders kwam je niet in F2 en een stap in de F1. Maar je merkt gewoon in alles dat het er totaal niet in zit.
Combinatie van en Albon mist het gewoon op alles.
Voor dat de haters komen: Albon is daarin natuurlijk niet de enige mindere van de goden.
Bedoelde die niet zo denk ik.quote:Op zondag 16 augustus 2020 23:23 schreef Breekfast het volgende:
[..]
De engineer die daarna ook nog even vermeldt dat Vettel het wel 37 rondes vol hield op de softs![]()
Even lekker erin wrijven.
Zit al langer in de racerij.quote:
Ja, doeiquote:
Wat je je wel af kan vragen is hoé lang Russel nog wil wachten op Mercedes.quote:Op zondag 16 augustus 2020 22:05 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Russel verwacht ik niet dat die dat gaat doen vanwege zijn band met Mercedes.
Dus die zal ook wel denken waarom zou ik in een waardeloze RBR gaan zitten terwijl die uitzicht heeft op een Mercedes.
dat riep ik laatst ook al een keer. Hij zou de beste keuze zijnquote:
Als hij in 2022 in een Mercedes zit niet.quote:
Russell zit sowieso vast aan een drie-jarig contract bij Williams, dus die is sowieso niet eerder dan 2022 beschikbaar, zonder dat dat voor heel veel geld afgekocht wordt.quote:Op zondag 16 augustus 2020 23:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Wat je je wel af kan vragen is hoé lang Russel nog wil wachten op Mercedes.
Lewis lijkt door te willen gaan en Bottas wordt ieder jaar braaf verlengd. Voor Russel betekent dat voor 2021 een derde jaar Williams, wie zegt dat er daarna geen vierde en vijfde jaar volgt?
En dan heeft Russel nog steeds geen enkele garantie, want mocht Lewis z'n helm aan de wilgen hangen, wie zegt dan dat Mercedes over 2/3 jaar niet een poging gaat wagen om Verstappen met een aflopend contract weg te kapen bij RBR?
Maar stél dat Marko hem benaderd voor een stoeltje in de op één na beste bolide op de grid, en wel voor 2021, en niet pas 2/3/4 jaar later een mogelijk zitje bij Merc, maar zonder harde garanties.
Dan moet je toch eens heel goed nadenken als je George Russel heet.
Wat Starflyer zegt.quote:Op zondag 16 augustus 2020 23:46 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Als hij in 2022 in een Mercedes zit niet.
Maar ik kan me echt niet voorstellen dat hij nog 2/3/4 seizoenen bij Williams wil rijden, dat moet hij ook echt niet willen voor z'n ontwikkeling. Of er moet hem een McLaren zitje aangeboden worden.
2022 kan inderdaad nog wel eens een kantelpunt worden. Dat jaar kan je beter even afwachten.quote:Op maandag 17 augustus 2020 00:03 schreef Peterselieman het volgende:
moet je op dat moment nog willen rijden voor Mercedes?
Ik denk dat als Wolff een andere rol krijgt er meer gaat schuiven en het team wat uit elkaar valt
Wat klopt er niet aan dit verhaal dan?quote:Op zondag 16 augustus 2020 22:17 schreef opreis het volgende:
[..]
[..]
Hij praat ook veel poep, de helft klopt ook gewoon niet wat hij zegt of zuigt hij gewoon uit zn duim om interessant te lijken
Hamilton doet het ook (al weet ik niet of je met die rijdende klaagbaak vergeleken wil wordenquote:Op maandag 17 augustus 2020 08:10 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik hoop niet dat Max nu iedere strategische beslissing van zijn team in twijfel gaat trekken nadat dit in Silverstone toevallig goed uitgepakt heeft. Ik kan me voorstellen dat ze daar bij RBR dan op een gegeven moment moe van worden. Als kijker is het ook tenenkrommend om naar te luisteren.
..en wint de racequote:Op maandag 17 augustus 2020 08:14 schreef Zorro het volgende:
[..]
Hamilton doet het ook (al weet ik niet of je met die rijdende klaagbaak vergeleken wil worden).
"Ik wil geen softs!"
"OK stay out"
Krijgt een rondje later mediums.
Ik denk niet dat hij het altijd beter weet. Het is juist de combinatie van wall en driver dat het goed doet. Maar het was hier wel duidelijk dat de wall niet met echt goede argumenten kwam, maar toch bleef pushen. Best zonde, want dat heeft Max misschien wel 4 seconden gekost.quote:Op maandag 17 augustus 2020 08:16 schreef shiz het volgende:
Ik zou het tenenkrommend vinden als iemand zegt 'het gaat nog wel' terwijl het gaat over iets dat ik beleef.
Dat is als tegen iemand met hoogteangst zeggen 'joh, die andere gast is al boven! Gewoon doen!'.Max zal toch wel beter weten wanneer z'n banden op zijn dan de pit muur. Misschien is dat niet volgens plan, maar ja, it is, what it is.
ze zullen hun argumenten echt wel hebben hoor alleen houden ze dat dan voor zich en die 4 seconden hebben toch niets uitgemaaktquote:Op maandag 17 augustus 2020 08:27 schreef babylon het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij het altijd beter weet. Het is juist de combinatie van wall en driver dat het goed doet. Maar het was hier wel duidelijk dat de wall niet met echt goede argumenten kwam, maar toch bleef pushen. Best zonde, want dat heeft Max misschien wel 4 seconden gekost.
De banden zagen er qua % niet beroerd uit. Dus de pitstrategie kon obv die statistiek gehandhaafd blijven. Verstappen reed zelf niet prettig meer met deze (staat van de) bandje.quote:Op maandag 17 augustus 2020 08:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze zullen hun argumenten echt wel hebben hoor alleen houden ze dat dan voor zich en die 4 seconden hebben toch niets uitgemaakt
Uiteindelijk niet nee, maar dan had hij wel op Hamilton gezeten na Ham's stop. Dan was er misschien nog wat actie geweest.quote:Op maandag 17 augustus 2020 08:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze zullen hun argumenten echt wel hebben hoor alleen houden ze dat dan voor zich en die 4 seconden hebben toch niets uitgemaakt
quote:Op maandag 17 augustus 2020 08:27 schreef babylon het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij het altijd beter weet. Het is juist de combinatie van wall en driver dat het goed doet. Maar het was hier wel duidelijk dat de wall niet met echt goede argumenten kwam, maar toch bleef pushen. Best zonde, want dat heeft Max misschien wel 4 seconden gekost.
Het was toch duidelijk dat ze Max niet pitten omdat hij dan achter de RP's terecht zou komen en daar dus tijd aan zou verliezen. Max wilde nog steeds pitten omdat hij dacht dat hij die RP's dan wel makkelijk in kon halen terwijl RB het liever veilig speelde aangezien Bottas nog steeds achter hem zat. Als ze Max hadden gepit en hij had wel vast gezeten/tijd verloren aan de RP's dan had Bottas een overcut kunnen doen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 08:27 schreef babylon het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij het altijd beter weet. Het is juist de combinatie van wall en driver dat het goed doet. Maar het was hier wel duidelijk dat de wall niet met echt goede argumenten kwam, maar toch bleef pushen. Best zonde, want dat heeft Max misschien wel 4 seconden gekost.
En hoe is elk rondje meer tijd verliezen de beste strategie om niet achter de RP's te komen?quote:Op maandag 17 augustus 2020 08:38 schreef opreis het volgende:
[..]
[..]
Het was toch duidelijk dat ze Max niet pitten omdat hij dan achter de RP's terecht zou komen en daar dus tijd aan zou verliezen. Max wilde nog steeds pitten omdat hij dacht dat hij die RP's dan wel makkelijk in kon halen terwijl RB het liever veilig speelde aangezien Bottas nog steeds achter hem zat. Als ze Max hadden gepit en hij had wel vast gezeten/tijd verloren aan de RP's dan had Bottas een overcut kunnen doen.
De pitwall had het gewoon goed.
Tijd verliezen ten op zichten van wie?quote:Op maandag 17 augustus 2020 08:40 schreef babylon het volgende:
[..]
En hoe is elk rondje meer tijd verliezen de beste strategie om niet achter de RP's te komen?
Max ging elk rondje langzamer rijden.quote:Op maandag 17 augustus 2020 08:41 schreef opreis het volgende:
[..]
Tijd verliezen ten op zichten van wie?
Dat heb je gemist. Stroll was voorste van de RP's en zo ongeveer het moment dat hij een relatief veilige stop kon maken deden ze dat. Ook viel het reuze mee hoeveel tijd Max daad werkelijk op de band verloor per rondje.quote:Op maandag 17 augustus 2020 08:42 schreef babylon het volgende:
[..]
Max ging elk rondje langzamer rijden.
Of heb ik gemist dat hij gelijk bleef/winst pakte op de RP's ?
Hamilton had de controle die was sowieso niet te pakken, je ziet ook het verschil tussen hem en Bottas alleen al omdat Hamilton in de vrije lucht rijdt.quote:Op maandag 17 augustus 2020 08:35 schreef babylon het volgende:
[..]
Uiteindelijk niet nee, maar dan had hij wel op Hamilton gezeten na Ham's stop. Dan was er misschien nog wat actie geweest.
Lijkt me ook gewoon wat een goede coureur hoort te doen. Jij rijdt in die auto dus jij weet waar je je comfortabel bij voelt. Leuk dat de data dan aangeeft dat zogenaamd de banden nog wel meekunnen of dat je op de softs ook wel een race uit kunt rijden, maar als je er zelf niet comfortabel mee rijdt, dan is het een slechte keuze.quote:Op maandag 17 augustus 2020 08:14 schreef Zorro het volgende:
[..]
Hamilton doet het ook (al weet ik niet of je met die rijdende klaagbaak vergeleken wil worden).
"Ik wil geen softs!"
"OK stay out"
Krijgt een rondje later mediums.
Ah right, thanksquote:Op maandag 17 augustus 2020 08:44 schreef opreis het volgende:
[..]
Dat heb je gemist. Stroll was voorste van de RP's en zo ongeveer het moment dat hij een relatief veilige stop kon maken deden ze dat. Ook viel het reuze mee hoeveel tijd Max daad werkelijk op de band verloor per rondje.
http://en.mclarenf-1.com/(...)n&dr2=Lance%20Stroll
Inderdaad. Iedereen ziet de tijden zakken als bakstenen, hij is echt aan het struggelen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 08:16 schreef shiz het volgende:
Ik zou het tenenkrommend vinden als iemand zegt 'het gaat nog wel' terwijl het gaat over iets dat ik beleef.
Dat is als tegen iemand met hoogteangst zeggen 'joh, die andere gast is al boven! Gewoon doen!'.Max zal toch wel beter weten wanneer z'n banden op zijn dan de pit muur. Misschien is dat niet volgens plan, maar ja, it is, what it is.
Ga je nou serieus het percentage op een dom plaatje als feit gebruiken?quote:Op maandag 17 augustus 2020 08:33 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
De banden zagen er qua % niet beroerd uit. Dus de pitstrategie kon obv die statistiek gehandhaafd blijven. Verstappen reed zelf niet prettig meer met deze (staat van de) bandje.
http://en.mclarenf-1.com/(...)n&dr2=Lance%20Strollquote:Op maandag 17 augustus 2020 08:56 schreef daNpy het volgende:
[..]
Inderdaad. Iedereen ziet de tijden zakken als bakstenen, hij is echt aan het struggelen.
Nee blijf nog maar even buiten...
Natuurlijk heeft de rijder niet alle berekende tijden en scenarios voor zich maar als je zoveel tijd verliest is dat nooit goed.
Mag jij even aangeven waar die tijden zakken als bakstenenquote:Op maandag 17 augustus 2020 08:56 schreef daNpy het volgende:
[..]
Inderdaad. Iedereen ziet de tijden zakken als bakstenen, hij is echt aan het struggelen.
Nee blijf nog maar even buiten...
Natuurlijk heeft de rijder niet alle berekende tijden en scenarios voor zich maar als je zoveel tijd verliest is dat nooit goed.
Je kan niet blind naar tijden kijken het gaat ook om track position. Als hij eerder was gestopt en achter de Racing Points op de baan was gekomen dan had hij veel meer dan vier seconden verloren. Een coureur heeft dat overzicht en totaalplaatje van de race niet. Die gasten op de pitwall zitten er niet voor de grap.quote:Op maandag 17 augustus 2020 08:56 schreef daNpy het volgende:
[..]
Inderdaad. Iedereen ziet de tijden zakken als bakstenen, hij is echt aan het struggelen.
Nee blijf nog maar even buiten...
Natuurlijk heeft de rijder niet alle berekende tijden en scenarios voor zich maar als je zoveel tijd verliest is dat nooit goed.
Ten opzichte van Hamilton verliest hij wel tijd vanaf rondje 10. Misschien kijkt hij vooruit ipv achteruitquote:Op maandag 17 augustus 2020 09:01 schreef opreis het volgende:
[..]
http://en.mclarenf-1.com/(...)n&dr2=Lance%20Stroll
[..]
Mag jij even aangeven waar die tijden zakken als bakstenen
http://en.mclarenf-1.com/(...)n&dr2=Lance%20Stroll
alleen lap 20 ging er een halve seconde af, en de ronde erna ging hij ook de pit in, precies op het juiste moment om voor Stroll te blijven.
Gelukkig zit de F1 niet vol vrouwen die daar om gaan zeuren ipv zich op de race te concentreren.quote:Op maandag 17 augustus 2020 09:06 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Maar het gaat ook om het toontje.
Heb jij iets beters?quote:Op maandag 17 augustus 2020 08:58 schreef mikieu het volgende:
[..]
Ga je nou serieus het percentage op een dom plaatje als feit gebruiken?
quote:Op maandag 17 augustus 2020 09:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Gelukkig zit de F1 niet vol vrouwen die daar om gaan zeuren ipv zich op de race te concentreren.
Maar zonder fatsoenlijke grip wordt de kans dat je eraf gaat als een baksteen wel steeds groter.quote:Op maandag 17 augustus 2020 09:01 schreef VacaLoca het volgende:
Z'n tijden zakten niet als een baksteen. Iets meer vertrouwen in je team mag wel.
Aldus Max. Moet nog steeds wat volwassener worden, dan snap je namelijk wat beter dat het niet gaat om of hij het zelf zou snappen of niet. Maar hij is dan ook nog steeds heel jong.quote:"Ik was al drie à vier ronden aan het roepen dat mijn banden op waren. Ik snap ook nog wel dat ik dan ik verkeer terechtkom met zo'n stop, want ik ben niet achterlijk. Maar goed, dat maakt mij niet uit"
Iedereen wil met respect behandeld worden. Denk je dat zijn race engineer het leuk vindt om op deze manier te kakken gezet te worden door een ventje van begin 20. Zo'n man is ook met zijn eigen carrière bezig. Stoer doen tegen je team op de boordradio is gewoon dom. Dat heeft Alonso al lang en breed aangetoond. Je scoort er alleen punten mee bij pubers op YouTube maar daar heb je verder niks aan.quote:Op maandag 17 augustus 2020 09:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Gelukkig zit de F1 niet vol vrouwen die daar om gaan zeuren ipv zich op de race te concentreren.
Als je echt denkt dat Max dit zei om stoer te doen dan zit je er wel flink naast.quote:Op maandag 17 augustus 2020 09:41 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Iedereen wil met respect behandeld worden. Denk je dat zijn race engineer het leuk vindt om op deze manier te kakken gezet te worden door een ventje van begin 20. Zo'n man is ook met zijn eigen carrière bezig. Stoer doen tegen je team op de boordradio is gewoon dom. Dat heeft Alonso al lang en breed aangetoond. Je scoort er alleen punten mee bij pubers op YouTube maar daar heb je verder niks aan.
Jij kijkt toch helemaal niet meer?quote:Op maandag 17 augustus 2020 09:41 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Iedereen wil met respect behandeld worden. Denk je dat zijn race engineer het leuk vindt om op deze manier te kakken gezet te worden door een ventje van begin 20. Zo'n man is ook met zijn eigen carrière bezig. Stoer doen tegen je team op de boordradio is gewoon dom. Dat heeft Alonso al lang en breed aangetoond. Je scoort er alleen punten mee bij pubers op YouTube maar daar heb je verder niks aan.
Eigenlijk wel eens.quote:Op maandag 17 augustus 2020 09:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
Jeremy Clarkson: "Iedereen die zijn banden aan het sparen is moet ontslagen worden"
Gelukkig bepaal ik helemaal zelf waar ik wel of niet naar kijk en waar ik wel of niet over 'zeur'. Daar heb ik jou niet bij nodig.quote:Op maandag 17 augustus 2020 09:47 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jij kijkt toch helemaal niet meer?
Waar zeur je dan over?
Uiteraard, maar het probleem ligt niet bij de coureurs. Die willen gewoon zo hoog mogelijk eindigen. Het ligt bij de regels die het laten lonen om 'efficiënt' te rijden. Als je dan ook nog circuits hebt waar bijna niet in te halen valt zonder significante overspeed en lang achter iemand rijden funest is voor je banden, dan loont het al helemaal om te temporiseren.quote:Op maandag 17 augustus 2020 09:52 schreef vosss het volgende:
[..]
Eigenlijk wel eens.
F1 zou niet moeten draaien om banden of brandstof sparen. Het zou moeten draaien om zo hard mogelijk rond te rijden.
Zekerquote:Op maandag 17 augustus 2020 09:32 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Heb jij iets beters?
Je weet dat die statistieken helemaal niks zeggen? Ze krijgen van de teams geen data over die banden dus die percentages zeggen niksquote:Op maandag 17 augustus 2020 08:33 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
De banden zagen er qua % niet beroerd uit. Dus de pitstrategie kon obv die statistiek gehandhaafd blijven. Verstappen reed zelf niet prettig meer met deze (staat van de) bandje.
Jouw posts zijn prima te weerleggen, een goede relatie gaat niet kapot na een minuutje frustratie die geuit wordt.quote:Op maandag 17 augustus 2020 09:53 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Gelukkig bepaal ik helemaal zelf waar ik wel of niet naar kijk en waar ik wel of niet over 'zeur'. Daar heb ik jou niet bij nodig.![]()
Ik denk dat je een beetje gefrustreerd begint te raken omdat je het inhoudelijk nooit van mij kunt winnen. Negen van de tien keer ga je rare schoolplein teksten posten waar ik niet zoveel mee kan. Probeer daaraan te werken.
Het is de enige info die ik heb plus een prima verklaring voor wat er is gebeurd. Dus tja.quote:Op maandag 17 augustus 2020 10:15 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Je weet dat die statistieken helemaal niks zeggen? Ze krijgen van de teams geen data over die banden dus die percentages zeggen niks
Ach hij heeft waarschijnlijk nooit aan enige vorm van teamsport gedaan en heeft dus geen idee hoe het er in het heetst van de strijd aan toe kan gaan. Zelfs op amateur niveau geef je elkaar er soms van langs en hier staat nog veel meer op het spel.quote:Op maandag 17 augustus 2020 10:16 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jouw posts zijn prima te weerleggen, een goede relatie gaat niet kapot na een minuutje frustratie die geuit wordt.
Je probeert hier op slakken zout te leggen en vind niks aan de F1 goed.
Hij zei zelf achteraf dat hij bang was voor een undercut van Bottas, hij was dus niet echt bezig met Hamilton op dat momentquote:Op maandag 17 augustus 2020 09:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ten opzichte van Hamilton verliest hij wel tijd vanaf rondje 10. Misschien kijkt hij vooruit ipv achteruit
Het is ook aan het team om de juiste info te verstrekken, wellicht had "je komt in verkeer" wat uitgebreid kunnen worden dat ze hem op deze manier nog vrij konden krijgen. We krijgen natuurlijk ook niet alle boardradios mee op TV, misschien is het wel gezegd. Hij was gewoon aan het vechten met de auto en dat kun je ook niet heel lang volhouden, kost veel te veel energie en concentratie.
Ook niet met geduchte tegenstander Stroll dusquote:Op maandag 17 augustus 2020 11:01 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hij zei zelf achteraf dat hij bang was voor een undercut van Bottas, hij was dus niet echt bezig met Hamilton op dat moment
Eens ja, maar het blijft wel vreemd dat zo'n groot meningsverschil over de radio plaatsvindt. Dit zijn toch júist zaken die je vooraf bespreekt? Je kunt niet elke racesituatie simuleren/voorspellen, maar over het moment van binnenkomen na de 1e stint kun je afspraken over maken en vooraf de verschillende scenario's bespreken..quote:Op maandag 17 augustus 2020 10:16 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jouw posts zijn prima te weerleggen, een goede relatie gaat niet kapot na een minuutje frustratie die geuit wordt.
Je probeert hier op slakken zout te leggen en vind niks aan de F1 goed.
Dat klopt, maar als Bottas nog een rondje doorrijdt en dan stopt, kan het (even) vastzitten achter Stroll hem juist net die plek kosten.quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:03 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ook niet met geduchte tegenstander Stroll dus
DIt is natuurlijk een randgeval, Max was aan het struggelen maar de RP was (bijna) buiten pitwindow, dus wilden ze nog even wachten zodat hij méér voordeel van nwe banden had. Wellicht te summier gecommuniceerd, ik weet het niet.quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:05 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Eens ja, maar het blijft wel vreemd dat zo'n groot meningsverschil over de radio plaatsvindt. Dit zijn toch júist dingen die je ovoraf bespreekt? Je kunt niet elke racesituatie simuleren/voorspellen, maar juist het moment van binnenkomen na de 1e stint kun je afspraken over maken en vooraf de verschillende scenario's bespreken..
Bottas reed achter Max en zou dan ook achter RPs komen, of veel langer moeten wachten waarmee Max het (eventuele) pitwindow weer zou kunnen dichtrijden.quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:06 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat klopt, maar als Bottas nog een rondje doorrijdt en dan stopt, kan het (even) vastzitten achter Stroll hem juist net die plek kosten.
Al denk ik dat Bottas op dat moment die snelheid ook niet had.
Voor de helft van de race (ronde 30) lag de top 3 al 45 seconde voor op de rest, incl pitstops. Alleen Ocon had nog niet gepit, die lag op dat moment op P4 met 41 seconden.quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:15 schreef Tinos85 het volgende:
Trouwens maar 3 auto's in dezelfde ronde, wanneer is dat voor het laatst gebeurd? Is toch bizar, die drie rijden echt in hun eigen league.
wat Hamilton ook zegt, deze banden zijn gewoon kutquote:Op maandag 17 augustus 2020 11:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Voor de helft van de race (ronde 30) lag de top 3 al 45 seconde voor op de rest, incl pitstops. Alleen Ocon had nog niet gepit, die lag op dat moment op P4 met 41 seconden.
Kansloos, zeker aangezien de Mercedessen gewoon inhielden
https://the-race.com/form(...)nated-every-what-if/quote:“we really need to put a lot of pressure on Pirelli for the future” so that tyre management races such as the one he performed so perfectly in Spain aren’t part of drivers’ lives in the next-generation rules.
“For 2022 we need a better tyre, we need a tyre that gives us more grip, better safety,” he said.
“And enables us to drive closer to cars and give the fans better racing. Right now, we’re managing [pace] to a serious extent. And I don’t think that’s what the fans want. That’s not what a racing driver wants.”
De achterwielen blokkeerden omdat de motor stilviel in de versnelling.quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
dus als ik 't goed begrijp; bij Leclerc viel het contact uit doordat hij over een trottoirband reed en daardoor blokkeerde de achterwielen. Bij het starten van de auto gingen de gordels los.
ah natuurlijk, de anti-stall werkt niet als er geen stroom op staat.quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
De achterwielen blokkeerden omdat de motor stilviel in de versnelling.
En hij heeft natuurlijk zelf zijn gordels losgemaakt omdat hij dacht dat het over was, en hij stond een op een gevaarlijke plek.
Ik las het als een quote van Hamilton die over Verstappen praat?quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:28 schreef opreis het volgende:
“we really need to put a lot of pressure on Pirelli for the future” so that tyre management races such as the one he performed so perfectly in Spain aren’t part of drivers’ lives in the next-generation rules."
Wat een kont likken weer van deze journalist. Waarom was het banden management van Lewis zo perfect? Hij deed een 2 stop waar andere coureurs een 1 stop konden doen.
Pirelli wil wel. De vraag is of de FIA dat wil.quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat Hamilton ook zegt, deze banden zijn gewoon kut
[..]
https://the-race.com/form(...)nated-every-what-if/
was toch gewoon goed al is dat vanaf P1 ook wel wat makkelijkerquote:Op maandag 17 augustus 2020 11:28 schreef opreis het volgende:
“we really need to put a lot of pressure on Pirelli for the future” so that tyre management races such as the one he performed so perfectly in Spain aren’t part of drivers’ lives in the next-generation rules."
Wat een kont likken weer van deze journalist. Waarom was het banden management van Lewis zo perfect? Hij deed een 2 stop waar andere coureurs een 1 stop konden doen.
Hij kon veel langer met zijn banden doen dan Verstappen. De eerste 10 ronden managen, waardoor Verstappen bij kon blijven en daarna wegrijden zonder dat hij veel last kreeg van zijn banden. Niemand kwam verder maar in de buurt van zijn rondetijden.quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:28 schreef opreis het volgende:
“we really need to put a lot of pressure on Pirelli for the future” so that tyre management races such as the one he performed so perfectly in Spain aren’t part of drivers’ lives in the next-generation rules."
Wat een kont likken weer van deze journalist. Waarom was het banden management van Lewis zo perfect? Hij deed een 2 stop waar andere coureurs een 1 stop konden doen.
Oostenrijk 2018 voor het laatst, toen won Max en zaten Raikkonen en Vettel op 1 en 3 seconden als nummers 2 en 3, maar werd de rest op 1 ronde gereden. Met Grosjean en Magnussen als nummers 4 en 5quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:15 schreef Tinos85 het volgende:
Trouwens maar 3 auto's in dezelfde ronde, wanneer is dat voor het laatst gebeurd? Is toch bizar, die drie rijden echt in hun eigen league.
Al waren de Mercedessen toen uitgevallenquote:Op maandag 17 augustus 2020 11:33 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Oostenrijk 2018 voor het laatst, toen won Max en zaten Raikkonen en Vettel op 1 en 3 seconden als nummers 2 en 3, maar werd de rest op 1 ronde gereden. Met Grosjean en Magnussen als nummers 4 en 5
Klopt ja en volgens mij was dat ook de laatste uitvalbeurt van Hamiltonquote:Op maandag 17 augustus 2020 11:36 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Al waren de Mercedessen toen uitgevallen
Dit ja. Schuld van de teams, niet Pirelliquote:Op maandag 17 augustus 2020 11:30 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Pirelli wil wel. De vraag is of de FIA dat wil.
Ze hadden ook betere banden voor 2020 ontwikkeld, maar die werden door de teams afgewezen. Dus voor een deel hebben ze het aan zichzelf te wijten.
Olav was wel weer flink uit vorm gisteren, die is met 10 dingen tegelijk bezig tijdens een race waardoor hij van alles mist.quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
Je moet toch wat verzinnen om F1 boeiender te maken.
Raad hoeveel keer Olav mol 'Ja precies' zegt.
Eh, ik heb Mol horen uitleggen dat Perez de blauwe vlag straf kreeg omdat hij Hamilton geen vrije baan gaf. Daar was een herhaling van te zien.quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:52 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Olav was wel weer flink uit vorm gisteren, die is met 10 dingen tegelijk bezig tijdens een race waardoor hij van alles mist.
Met als "hoogtepunt" het onderzoek/de straf van Perez
Ja?quote:
Ik denk dat hij bedoelde dat Olav het totaal niet door had. Olav was totaal van slag dat Perez een onderzoek aan zijn broek kreeg. HOE KAN DAT NOU!! Perez rijdt totaal niet in de buurt van Hamilton.quote:Op maandag 17 augustus 2020 12:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, ik heb Mol horen uitleggen dat Perez de blauwe vlag straf kreeg omdat hij Hamilton geen vrije baan gaf. Daar was een herhaling van te zien.
Nadat hij al een paar keer had aangegeven dat Perez helemaal geen ronde achterstand had en Hamilton er ook niet dichtbij zat.. Pas bij de herhaling zag hij het inderdaad.quote:Op maandag 17 augustus 2020 12:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, ik heb Mol horen uitleggen dat Perez de blauwe vlag straf kreeg omdat hij Hamilton geen vrije baan gaf. Daar was een herhaling van te zien.
Is ook niet helemaal eerlijk want het is de FIA die bepaald heeft dat dit jaar de banden niet gewijzigd wordt.quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:28 schreef opreis het volgende:
“we really need to put a lot of pressure on Pirelli for the future” so that tyre management races such as the one he performed so perfectly in Spain aren’t part of drivers’ lives in the next-generation rules."
Wat een kont likken weer van deze journalist. Waarom was het banden management van Lewis zo perfect? Hij deed een 2 stop waar andere coureurs een 1 stop konden doen.
Heb je gelijk in. Maar zal hij daar niet iets over in zijn contract hebben staan dan?quote:Op zondag 16 augustus 2020 23:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Wat je je wel af kan vragen is hoé lang Russel nog wil wachten op Mercedes.
Lewis lijkt door te willen gaan en Bottas wordt ieder jaar braaf verlengd. Voor Russel betekent dat voor 2021 een derde jaar Williams, wie zegt dat er daarna geen vierde en vijfde jaar volgt?
En dan heeft Russel nog steeds geen enkele garantie, want mocht Lewis z'n helm aan de wilgen hangen, wie zegt dan dat Mercedes over 2/3 jaar niet een poging gaat wagen om Verstappen met een aflopend contract weg te kapen bij RBR?
Maar stél dat Marko hem benaderd voor een stoeltje in de op één na beste bolide op de grid, en wel voor 2021, en niet pas 2/3/4 jaar later een mogelijk zitje bij Merc, maar zonder harde garanties.
Dan moet je toch eens heel goed nadenken als je George Russel heet.
En consistent de verkeerde coureur noemen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:52 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Olav was wel weer flink uit vorm gisteren, die is met 10 dingen tegelijk bezig tijdens een race waardoor hij van alles mist.
Met als "hoogtepunt" het onderzoek/de straf van Perez
Hartley heeft niet naast Max gereden. Die kon zelfs Gasly niet bijhouden (net zoals Kvyat nu)quote:Op maandag 17 augustus 2020 12:31 schreef daNpy het volgende:
Wie denken jullie nou echt dat er om zit te springen om naast Max te gaan zitten?
Als je niet beter bent dan Max wordt je totaal afgeserveerd, na 3 races al. Ik zie Vettel dat ook niet snel doen.
Sainz, Ricciardo, Gasly, Hartley, Albon. Who's next om zijn carrière te laten ruïneren?
Waarom zou Vettel dat niet willen? Die heeft nog steeds een warme band met RB en zn reputatie is nu toch al naar de kloten. 2 jaar van Stroll winnen zou dat niet veranderen maar als hij in de buurt kan komen van Max dan krijgt hij toch weer een beetje glans.quote:Op maandag 17 augustus 2020 12:31 schreef daNpy het volgende:
Wie denken jullie nou echt dat er om zit te springen om naast Max te gaan zitten?
Als je niet beter bent dan Max wordt je totaal afgeserveerd, na 3 races al. Ik zie Vettel dat ook niet snel doen.
Sainz, Ricciardo, Gasly, Hartley, Albon. Who's next om zijn carrière te laten ruïneren?
Mja, "totaal afgeserveerd" ook weer niet natuurlijk, dat gebeurde bij Albon vorig jaar ook niet. Dat gebeurt eigenlijk dit seizoen pas echt omdat het verschil nog steeds enorm is en hij ook niet dichterbij komt.quote:Op maandag 17 augustus 2020 12:31 schreef daNpy het volgende:
Wie denken jullie nou echt dat er om zit te springen om naast Max te gaan zitten?
Als je niet beter bent dan Max wordt je totaal afgeserveerd, na 3 races al. Ik zie Vettel dat ook niet snel doen.
Sainz, Ricciardo, Gasly, Hartley, Albon. Who's next om zijn carrière te laten ruïneren?
Want de carrieres van Gasly, Sainz, Albon en Ricciardo zijn om zeep geholpen?quote:Op maandag 17 augustus 2020 12:31 schreef daNpy het volgende:
Wie denken jullie nou echt dat er om zit te springen om naast Max te gaan zitten?
Als je niet beter bent dan Max wordt je totaal afgeserveerd, na 3 races al. Ik zie Vettel dat ook niet snel doen.
Sainz, Ricciardo, Gasly, Hartley, Albon. Who's next om zijn carrière te laten ruïneren?
Een probleem, Mol zit niet op de baan maar in een Nederlandse studio en ziet precies hetzelfde wat wij zien op TV volgens mij en ik zat mij ook af te vragen hoe Perez in godsnaam een penalty investigation aan zijn broek had.quote:Op maandag 17 augustus 2020 12:07 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Nadat hij al een paar keer had aangegeven dat Perez helemaal geen ronde achterstand had en Hamilton er ook niet dichtbij zat.. Pas bij de herhaling zag hij het inderdaad.
Om zich dan aan het einde van de race af te vragen of Perez eigenlijk al een straf gekregen had.
Mol zit hartstikke hard op de baan.quote:Op maandag 17 augustus 2020 14:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een probleem, Mol zit niet op de baan maar in een Nederlandse studio en ziet precies hetzelfde wat wij zien op TV volgens mij en ik zat mij ook af te vragen hoe Perez in godsnaam een penalty investigation aan zijn broek had.
Mol zit wel op de baan (sinds Silverstone 1) en heeft de beschikking over alle streams van de FIA. Niet allemaal tegelijk natuurlijk, maar hij heeft iig de live timing aan staan, de live race, en ik denk ook nog wel een drivertracker en een onboard van iemand. Daarnaast heeft hij de beschikking over alle boordradios van alle coureurs, waarbij hij er een paar daadwerkelijk aan heeft staan (iig die van Max en Lewis).quote:Op maandag 17 augustus 2020 14:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een probleem, Mol zit niet op de baan maar in een Nederlandse studio en ziet precies hetzelfde wat wij zien op TV volgens mij en ik zat mij ook af te vragen hoe Perez in godsnaam een penalty investigation aan zijn broek had.
Hij wilde toch zogenaamd wk worden?quote:Op maandag 17 augustus 2020 12:40 schreef tja77 het volgende:
[..]
Want de carrieres van Gasly, Sainz, Albon en Ricciardo zijn om zeep geholpen?
Vraag dat aan Ricciardo met z’n 40 miljoen.
Olav zit sinds Silverstone alweer gewoon op het circuit hequote:Op maandag 17 augustus 2020 14:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een probleem, Mol zit niet op de baan maar in een Nederlandse studio en ziet precies hetzelfde wat wij zien op TV volgens mij en ik zat mij ook af te vragen hoe Perez in godsnaam een penalty investigation aan zijn broek had.
Maar dat is z'n eigen keus geweest, niet die van Red Bull..quote:Op maandag 17 augustus 2020 14:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hij wilde toch zogenaamd wk worden?
Dat gaat wel lukken met die top 15 finishes.
zijn verhaal klinkt wel aannemelijker dan dat van Stroll en Wolffquote:Op maandag 17 augustus 2020 15:25 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Dhr. Kolles gooit nog wat kolen op het vuur:
https://www.formule1.nl/n(...)n-mercedes-gekregen/
Persoonlijk twijfel ik niet aan de teksten van meneer Kolles. Als oud Midland, Spyker en Force India teambaas zal hij ongetwijfeld nog de nodige contacten hebben binnen Racing Point. Deze meneer bevestigd dus ook dat je een auto niet kunt kopiëren van foto's. Anders had Giancarlo Minardi natuurlijk al lang en breed een McLaren gekopieerd i.p.v. 20 jaar achteraan het veld te bungelen met zijn eigen ontwerpen. Het wordt tijd dat Toto Wolff open kaart gaat spelen.
Hij heeft daar een eeuwigheid aan het roer gestaan.quote:Op maandag 17 augustus 2020 15:45 schreef opreis het volgende:
Maar hoe komt Dhr. Kolles aan die informatie?
Die kleur van Djuhek was gisteren om te janken.quote:Op maandag 17 augustus 2020 16:02 schreef tja77 het volgende:
Beter schoppen ze die zonnebankbruine smoelsmid op straat, en laat iemand anders een stukje analyse en tijdmeting monitoren.
Denk dat het maken van een foutje af en toe ook geen probleem zou zijn.quote:Op maandag 17 augustus 2020 14:15 schreef TagForce het volgende:
[..]
Mol zit wel op de baan (sinds Silverstone 1) en heeft de beschikking over alle streams van de FIA. Niet allemaal tegelijk natuurlijk, maar hij heeft iig de live timing aan staan, de live race, en ik denk ook nog wel een drivertracker en een onboard van iemand. Daarnaast heeft hij de beschikking over alle boordradios van alle coureurs, waarbij hij er een paar daadwerkelijk aan heeft staan (iig die van Max en Lewis).
Maar dat kun je thuis ook doen met een TV, een computer met 3 schermen, en een F1TV abbo. Bij hem worden ze alleen gesynchroniseerd aangeleverd, en dat moet je thuis zelf even doen (met de pauzeknop in chrome).
Ik zat dit keer ook alleen de ZST stream te kijken, en ik had ook gezien dat Hamilton Perez al voorbij was gegaan voor hij de pits in ging.
Maar goed. Probeer het maar eens om 2 uur vol te ouwehoeren en geen enkel foutje te maken.
Niet duidelijk hoe betrouwbaar het onderstaande is maar Kolles zou wel eens eerder aanvaringen hebben gehad met Woff. Zie https://www.grandprix247.(...)ail-wolff-for-money/quote:Op maandag 17 augustus 2020 15:25 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Dhr. Kolles gooit nog wat kolen op het vuur:
https://www.formule1.nl/n(...)n-mercedes-gekregen/
Persoonlijk twijfel ik niet aan de teksten van meneer Kolles. Als oud Midland, Spyker en Force India teambaas zal hij ongetwijfeld nog de nodige contacten hebben binnen Racing Point. Deze meneer bevestigd dus ook dat je een auto niet kunt kopiëren van foto's. Anders had Giancarlo Minardi natuurlijk al lang en breed een McLaren gekopieerd i.p.v. 20 jaar achteraan het veld te bungelen met zijn eigen ontwerpen. Het wordt tijd dat Toto Wolff open kaart gaat spelen.
quote:It has emerged that former HRT boss Colin Kolles tried to blackmail Mercedes motorsport chief Toto Wolff earlier this year.
We reported earlier that a conversation between Wolff and a then-unnamed former Formula 1 team boss was “secretly recorded” and then threatened to be used against him.
Bild newspaper had said Wolff spoke negatively about his own boss, Ross Brawn, colleague Niki Lauda, and also Daimler chairman Dieter Zetsche, whilst divulging details of his clashing co-ownership of the Williams team.
A subsequent report by the magazine Sport Bild said that Wolff had been taped in mid February this year by former HRT and Force India boss Kolles, in Barcelona.
That report said that Kolles then threatened to release the details of their explosive conversation unless Wolff paid a sum of money.
Reportedly, Wolff and Kolles have settled their dispute with the intervention of Formula 1 supremo Bernie Ecclestone, while Mercedes has obtained a court order preventing the publication of the details of the conversation.
Sport1 said that Kolles would not comment, and that Mercedes also declined to comment. The German news agency SID said that Wolff could not be reached. (GMM)
Je bedoelt dat ze dit beter gaan handhaven. Werd wel tijd, inderdaad. Normaal gesproken moet je binnen drie blauwe vlaggen aan de kant, niet pas na een half rondje.quote:Op maandag 17 augustus 2020 16:34 schreef Dauthi het volgende:
https://www.motorsport.co(...)g-penalties/4858912/
De FIA heeft arbitrair een regel voor crackdown uitgekozen, maar vergeet dit weekend dan Ferrari en Leclerc te beboeten voor het rijden zonder gordels.
De wind waait iedere week anders bij the Stewards of the Meeting.
Dat met die blauwe vlaggen is iets wat blijkbaar steeds problematischer wordt en waarbij ze er nu voor gekozen hebben om er voortaan hard tegen op te treden om het de kop in te drukken. Dat is op zich niet bijzonder en is ook (blijkbaar) tijdens de rijdersbriefing aangekondigd.quote:Op maandag 17 augustus 2020 16:34 schreef Dauthi het volgende:
https://www.motorsport.co(...)g-penalties/4858912/
De FIA heeft arbitrair een regel voor crackdown uitgekozen, maar vergeet dit weekend dan Ferrari en Leclerc te beboeten voor het rijden zonder gordels.
De wind waait iedere week anders bij the Stewards of the Meeting.
Een paar jaar geleden heeft Grosjean het besproken met Charlie Whiting tijdens een drivers meeting, omdat bepaalde coureurs de gordels afdeden na de zwart wit geblokte vlag. Charlie deelde toen mee dat de gordels ten alle tijden om moeten blijven in de auto.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:59 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat met die blauwe vlaggen is iets wat blijkbaar steeds problematischer wordt en waarbij ze er nu voor gekozen hebben om er voortaan hard tegen op te treden om het de kop in te drukken. Dat is op zich niet bijzonder en is ook (blijkbaar) tijdens de rijdersbriefing aangekondigd.
Dat zonder gordels rijden is iets heel aparts: ik kan me daar geen recent voorbeeld van herinneren. Hadden ze wel een straf voor mogen uitdelen, maar tegelijkertijd is dit niet iets waarvan je de angst moet hebben dat het voortaan vaker gaat gebeuren. Een rijder heeft er geen voordeel van je loopt zelfs grote risico's als je het doet.
20 jaar geleden konden ze nog niet zoveel met fotogrammetrie als tegenwoordig. Zelfs bewegende objecten zijn sub-centimeter nauwkeurig te scannen met een simpele DSLR en de juiste software. Zet er een 3D scanner bij en je gaat nog een stukje nauwkeuriger.quote:Op maandag 17 augustus 2020 15:25 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Dhr. Kolles gooit nog wat kolen op het vuur:
https://www.formule1.nl/n(...)n-mercedes-gekregen/
Persoonlijk twijfel ik niet aan de teksten van meneer Kolles. Als oud Midland, Spyker en Force India teambaas zal hij ongetwijfeld nog de nodige contacten hebben binnen Racing Point. Deze meneer bevestigd dus ook dat je een auto niet kunt kopiëren van foto's. Anders had Giancarlo Minardi natuurlijk al lang en breed een McLaren gekopieerd i.p.v. 20 jaar achteraan het veld te bungelen met zijn eigen ontwerpen. Het wordt tijd dat Toto Wolff open kaart gaat spelen.
Dat ze handhaven is uitstekend, maar handhaaf dan alles beter en niet enkel 1 regel.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:49 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ze dit beter gaan handhaven. Werd wel tijd, inderdaad. Normaal gesproken moet je binnen drie blauwe vlaggen aan de kant, niet pas na een half rondje.
En Bottas ging braaf naar de softs, die hem niets brachten...quote:Op maandag 17 augustus 2020 08:14 schreef Zorro het volgende:
[..]
Hamilton doet het ook (al weet ik niet of je met die rijdende klaagbaak vergeleken wil worden).
"Ik wil geen softs!"
"OK stay out"
Krijgt een rondje later mediums.
Dit dus, en om daar nog aan toe te voegen: Brundle vertelde in Silverstone dat het hokje waarin hij en Crofty zaten niet eens een raam had. Schijnbaar waren er andere cabines voor commentatoren dan gebruikelijk op Silverstone ivm COVID-19. Dus dat zal ook voor Z.iggo zo zijn geweest.quote:Op maandag 17 augustus 2020 14:11 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Mol zit hartstikke hard op de baan.
Die man mist gewoon veel te veel. Afgelopen twee races is het wel echt extreem. Prima kerel verder.
Dit weekend zat Olav ook gewoon in een hok zonder zicht op de baan volgens mij. Maar ze kunnen tenminste coureurs interviewen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:29 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
En Bottas ging braaf naar de softs, die hem niets brachten...
[..]
Dit dus, en om daar nog aan toe te voegen: Brundle vertelde in Silverstone dat het hokje waarin hij en Crofty zaten niet eens een raam had. Schijnbaar waren er andere cabines voor commentatoren dan gebruikelijk op Silverstone ivm COVID-19. Dus dat zal ook voor Z.iggo zo zijn geweest.
Dus of je dan op het circuit naar 5 monitoren zit te staren, of in een studio in Hilversum maakt ook geen reet uit.
Dan nog mis je informatie van de binnenzijde en nog belangrijker de werking ervan.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:26 schreef fathank het volgende:
[..]
20 jaar geleden konden ze nog niet zoveel met fotogrammetrie als tegenwoordig. Zelfs bewegende objecten zijn sub-centimeter nauwkeurig te scannen met een simpele DSLR en de juiste software. Zet er een 3D scanner bij en je gaat nog een stukje nauwkeuriger.
Dat gegeven weerhoudt de politie er ook niet van om boetes uit te schrijven voor het niet dragen van een gordelquote:Op maandag 17 augustus 2020 17:59 schreef beantherio het volgende:
Een rijder heeft er geen voordeel van je loopt zelfs grote risico's als je het doet.
Mexico 2018 had 4 auto's in dezelfde ronde, Bottas op een rondje, de rest op 2 of meer. Dat was ook wel bizar.quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:15 schreef Tinos85 het volgende:
Trouwens maar 3 auto's in dezelfde ronde, wanneer is dat voor het laatst gebeurd? Is toch bizar, die drie rijden echt in hun eigen league.
Gasly vorig jaar nog twee keer.quote:Op maandag 17 augustus 2020 22:47 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Maar hoe vaak gebeurd het dat een teamgenoot op een ronde wordt gereden zonder dat diegene mechanische problemen heeft?
Ergens wel schrijnend dat zonder Max het een nog saaiere race was geweest. Met Mercedes op 1 en 2 en de rest van het veld op een ronde achterstand.quote:
Als F1 fan kijk ik ook wel zonder verstappen, maar je hebt gelijk dat het weer een treurig jaar gaat worden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 06:33 schreef tja77 het volgende:
n ronde achterstand.
Dan te weten dat er mensen hier zijn die het anderen verwijten alleen naar Formule 1 te kijken vanwege het feit dat Max Verstappen meedoet. Ik kan me dat steeds beter voorstellen, want zonder Verstappen zou het een nog veel triester schouwspel opleveren.
Kun je het iemand verwijten dat hij/zij de tv uitzet zodra Max uitvalt? Vettel die strijdt voor positie 7, en DOTD wordt was het hoogtepunt van de race. Voor de rest was het een machtsvertoon van Mercedes, met 1 RBR coureur die er nog probeerde iets van een race van te maken.
Met name dat van die helmen is wel kutquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 09:56 schreef VacaLoca het volgende:
Arme Gasly, er is bij hem ingebroken.. Dure horloges, sieraden etc. en helmen foetsie.
Tuig!quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 09:56 schreef VacaLoca het volgende:
Arme Gasly, er is bij hem ingebroken.. Dure horloges, sieraden etc. en helmen foetsie.
Zo arm is ie anders niet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 09:56 schreef VacaLoca het volgende:
Arme Gasly, er is bij hem ingebroken.. Dure horloges, sieraden etc. en helmen foetsie.
Dus Max is de enige die een teamgenoot de afgelopen jaren op een ronde heeft gezet zonder dat mankementen waren.quote:
Maar hij kan wel snel een auto de bocht om sturen en daar gaat het uiteindelijk om.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:30 schreef Dauthi het volgende:
De prijs voor de allerdomste F1 coureur 2020 gaat naar Sergio Perez!!!
Voor de epische woorden: "ik snap niet waarom ik niet mag racen, ik voel me prima", nadat hij positief testte op COVID-19.
Geen wonder dat hij naar Mexico ging en geen wonder dat hij Corona kreeg, echt de arrogantie van zijn debiliteit kent blijkbaar ook geen grenzen.
https://www.racefans.net/(...)rn-earlier-szafnauer
Is het niet zo dat dit laat zien dat Ricciardo eigenlijk echt heel goed is en Gasly+Albon (in de Red Bull) niet?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Een inbraak is altijd kut.
[..]
Dus Max is de enige die een teamgenoot de afgelopen jaren op een ronde heeft gezet zonder dat mankementen waren.
Maar Gasly toch echt niet zo'n slechte rijder, en Albon was dat ook niet tov Kvyat. Is Max zoveel beter geworden sinds hij met Ricciardo in het team zat?
Stroll is voorlopig beter in die taxi-2.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:39 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Maar hij kan wel snel een auto de bocht om sturen en daar gaat het uiteindelijk om.
ik schat Ricciardo wel hoger in dan die 2 maar zijn rijstijl is ook wat dichter bij die van Max en dat scheelt ook welquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:40 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Is het niet zo dat dit laat zien dat Ricciardo eigenlijk echt heel goed is en Gasly+Albon (in de Red Bull) niet?
Daarnaast is de huidige wagen (noch die van vorig jaar) dezelde wagen als waar RIC in reed.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik schat Ricciardo wel hoger in dan die 2 maar zijn rijstijl is ook wat dichter bij die van Max en dat scheelt ook wel
echt?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daarnaast is de huidige wagen (noch die van vorig jaar) dezelde wagen als waar RIC in reed.
Zeker, maar door je teamgenoot op een ronde gezet worden is pijnlijk. Ongeacht wie je zelf bent en wie je teamgenoot is.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daarnaast is de huidige wagen (noch die van vorig jaar) dezelde wagen als waar RIC in reed.
De connecties zaten los! Dat was het hele probleem!!!!!quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:55 schreef franske19 het volgende:
Of zijn het dan toch weer die connecties die goed van pas komen.
Daar zijn de meningen over verdeeld.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:39 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Maar hij kan wel snel een auto de bocht om sturen en daar gaat het uiteindelijk om.
Hij ging toch naar Mexico omdat zijn moeder in het ziekenhuis lag omdat ze een flink ongeluk had gehad? Lijkt me niet zo een hele vreemde actie.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:30 schreef Dauthi het volgende:
De prijs voor de allerdomste F1 coureur 2020 gaat naar Sergio Perez!!!
Voor de epische woorden: "ik snap niet waarom ik niet mag racen, ik voel me prima", nadat hij positief testte op COVID-19.
Geen wonder dat hij naar Mexico ging en geen wonder dat hij Corona kreeg, echt de arrogantie van zijn debiliteit kent blijkbaar ook geen grenzen.
https://www.racefans.net/(...)rn-earlier-szafnauer
Nee, nog veel erger. Hij ging naar Mexico omdat zijn moeder UIT het ziekenhuis kwam.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:01 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Hij ging toch naar Mexico omdat zijn moeder in het ziekenhuis lag omdat ze een flink ongeluk had gehad? Lijkt me niet zo een hele vreemde actie.
Het is gewoon een factor die meespeeltquote:
Nou ja, dan heb jij wellicht een andere verstandhouding met je moeder en prioriteiten in het leven. Mij klonk het niet zo raar in de oren ook al weet ik de details niet. Even afgezien van hoe hij zich verder daar gedragen heeft qua contacten, risico's.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:02 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Nee, nog veel erger. Hij ging naar Mexico omdat zijn moeder UIT het ziekenhuis kwam.
Uiteraard. Maar je weet niet hoe goed of slecht RIC in deze wagen zou zijn.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Zeker, maar door je teamgenoot op een ronde gezet worden is pijnlijk. Ongeacht wie je zelf bent en wie je teamgenoot is.
Waarschijnlijk slechter dan Max.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar je weet niet hoe goed of slecht RIC in deze wagen zou zijn.
Het is vooral geen verrassing dat het risico extra hoog is bij mensen die in een ziekenhuis warenquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:02 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Nee, nog veel erger. Hij ging naar Mexico omdat zijn moeder UIT het ziekenhuis kwam.
Het reisadvies voor Mexico was toen, uitsluitend noodzakelijke reizen (mama uit ziekenhuis is niet noodzakelijk) en bij terugkomst 14 dagen quarantaine.
Wat maakt de verstandshouding uit. Reisadvies was enkel voor noodzakelijk reizen, mama die beter is, is geen noodzaak. Simpel!quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:04 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Nou ja, dan heb jij wellicht een andere verstandhouding met je moeder en prioriteiten in het leven. Mij klonk het niet zo raar in de oren ook al weet ik de details niet. Even afgezien van hoe hij zich verder daar gedragen heeft qua contacten, risico's.
Dus als jouw moeder een ongeluk krijgt, ga je niet even bij haar langs.. Zal ze blij mee zijn.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:07 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Wat maakt de verstandshouding uit. Reisadvies was enkel voor noodzakelijk reizen, mama die beter is, is geen noodzaak. Simpel!
Zie ik ook zo, maar met een tweede topcoureur zet je misschien ook RIC voor Bottas. Daarmee ben je een risico voor het wk-voor-teams-abo van Mercedes en wellicht moet Mercedes dan een topper naast Hamilton zetten. Daarmee kan die niet omgaan en misschien biedt dat nieuwe mogelijkheden. Nu met een tweede garnituur rijder naast Max is er geen psychische oorlogsvoering met Mercedes, waardoor ze lekker op zichzelf kunnen blijven focussenquote:
Dat is nogal persoonlijk, of je zo'n bezoek dan noodzakelijk vindt en tevens afhankelijk van haar thuisituatie daar. Je hebt het emotionele aspect van zo'n gebeurtenis en als je uit het ziekenhuis mag betekent het niet per se dat je al helemaal prima bent. Kan het me best voorstellen dát iemand gaat in zo'n situatie. In ieder geval zou ik iemand die ervoor kiest om zo'n bezoek te doen niet dom noemen om die reden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:07 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Wat maakt de verstandshouding uit. Reisadvies was enkel voor noodzakelijk reizen, mama die beter is, is geen noodzaak. Simpel!
Oh zucht, net zo dom als Sergio.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:09 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dus als jouw moeder een ongeluk krijgt, ga je niet even bij haar langs.. Zal ze blij mee zijn.
Het mocht ook wel, anders was hij niet gegaan. En als ik het goed herinner heeft hij het virus waarschijnlijk van zijn personal trainer gekregen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:17 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Oh zucht, net zo dom als Sergio.
Het heeft niets te maken met willen, het heeft te maken met of het mag.
Half Europa had graag ouders of grootouders bezocht in het verzorgingstehuis of aanwezig geweest in het ziekenhuis of bij de begrafenis, maar het mocht niet.
Oh, zucht. Het mocht niet. Dat hij zijn moeder wil bezoeken was niet dom. Dat hij niet begreep dat hij niet mocht racen omdat hij besmet is met Corona dat is dom.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:14 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dat is nogal persoonlijk, of je zo'n bezoek dan noodzakelijk vindt en tevens afhankelijk van haar thuisituatie daar. Je hebt het emotionele aspect van zo'n gebeurtenis en als je uit het ziekenhuis mag betekent het niet per se dat je al helemaal prima bent. Kan het me best voorstellen dát iemand gaat in zo'n situatie. In ieder geval zou ik iemand die ervoor kiest om zo'n bezoek te doen niet dom noemen om die reden.
niet zo goed als Max uiteraard maar durf toch wel te beweren beter dan Gasly en Albonquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar je weet niet hoe goed of slecht RIC in deze wagen zou zijn.
kokquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:18 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Het mocht ook wel, anders was hij niet gegaan. En als ik het goed herinner heeft hij het virus waarschijnlijk van zijn personal trainer gekregen.
je thuisland mag je ten allen tijden heen, of het verstandig is dat is een ander verhaalquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:17 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Oh zucht, net zo dom als Sergio.
Het heeft niets te maken met willen, het heeft te maken met of het mag.
Half Europa had graag ouders of grootouders bezocht in het verzorgingstehuis of aanwezig geweest in het ziekenhuis of bij de begrafenis, maar het mocht niet.
Voordeel van een goede tweede rijder is ook vooral dat wanneer je auto eens een keer beter of in ieder geval competitief is (zoals op Silverstone) je de niet standaard slechts 6-8 punten op je tegenstander pakt, maar mogelijk nog weer 3 extra.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:10 schreef XL het volgende:
[..]
Zie ik ook zo, maar met een tweede topcoureur zet je misschien ook RIC voor Bottas. Daarmee ben je een risico voor het wk-voor-teams-abo van Mercedes en wellicht moet Mercedes dan een topper naast Hamilton zetten. Daarmee kan die niet omgaan en misschien biedt dat nieuwe mogelijkheden. Nu met een tweede garnituur rijder naast Max is er geen psychische oorlogsvoering met Mercedes, waardoor ze lekker op zichzelf kunnen blijven focussen
Volgens mij is dat niet waar. Zijn team beperkt hem niet daarin en de F1 organisatie ook niet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:19 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Oh, zucht. Het mocht niet. Dat hij zijn moeder wil bezoeken was niet dom. Dat hij niet begreep dat hij niet mocht racen omdat hij besmet is met Corona dat is dom.
Dat hij zijn moeder heeft opgezocht terwijl het niet mocht, spreekt van stuitende arrogantie.
Maar goed, ieder zijn mening.quote:De prijs voor de allerdomste F1 coureur 2020 gaat naar Sergio Perez!!!
Voor de epische woorden: "ik snap niet waarom ik niet mag racen, ik voel me prima", nadat hij positief testte op COVID-19.
Geen wonder dat hij naar Mexico ging en geen wonder dat hij Corona kreeg, echt de arrogantie van zijn debiliteit kent blijkbaar ook geen grenzen.
Stukje uit de tekst:quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hier de mening van Horner: https://www.motorsport.co(...)ic_campaign=widget-1
quote:“When the balance isn’t quite there on all three compounds of tyres, [it meant] he just went through them incredibly quickly.
“Running in dirty air for such large percentage of the race, we just ate the tyres. We didn’t have any longevity to our stints, whether it was on the hard, the soft, the medium so that then compounds itself.
“It was very frustrating for him.”
While Verstappen sits second in the F1 drivers’ championship after five consecutive podium finishes, Albon lies sixth in the standings, having picked up less than half as many points.
Horner said Red Bull was doing “a huge amount” to help Albon through his current struggles, but that the car itself wasn’t quite making sense yet.
“[We’re] in the simulator, looking at the characteristics, the style of driving between the two cars, [asking] why is Max able to extract more out of the car,” Horner said.
“We bolstered his engineering side of the garage, and there’s a lot of belief in Alex. As he demonstrated in Silverstone, he has the ability to be a very quick racing driver.
“It’s not all making sense to him at the moment, we’ve got to try and help with through that.”
“The car is difficult to drive at the moment, but with time and some improvements on our side, we’ll manage to help him through it.”
Ricciardo is ook echt wel een stuk beter dan de Alfa Tauri pool.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:40 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Is het niet zo dat dit laat zien dat Ricciardo eigenlijk echt heel goed is en Gasly+Albon (in de Red Bull) niet?
Tsja, in Silverstone was hij wel leuk aan het inhalen ja. Maar als je de balans niet goed krijgt, terwijl dat wel kan (zoals bij Verstappen) dan kan Albon; of niet goed aangeven aan de enigneers wat er niet goed is aan de balans, of hij kan zijn rijstijl niet zo aanpassen dat hij goed met de balans van de auto om kan gaan.quote:
Inschattingsfout van Lerclerc die dacht dat zijn race over was. pas na het losmaken van de gordels deed hij een poging om de motor te starten?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 13:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Dus LeClerc viel uiteindelijk uit omdat Ferrari geen reserve connector voor zijn seatbelt had? Er moet echt een bezem door dat team, beginnend bovenaan. Vrijwel alles kan beter daar.
Dat is best bijzonder nieuws..quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
De FIA vermoedt gesjoemel met de motorenen start een onderzoek. Ze hebben daartoe data opgevraagd van de ERS-systemen van Mercedes, Honda, Renault en Ferrari. Het ERS-systeem van een motor, dat staat voor Energy Recovery System, bestaat uit de MGU-H en MGU-K, die hitte (H) en bewegingsenergie omzetten in elektriciteit en dus paardenkrachten.
Begin augustus kregen de motorleveranciers middels een technical directive te horen dat ze voor 21 augustus (vrijdag) alle data van de ERS-systemen moeten uploaden naar de server van de FIA
https://racingnews365.nl/(...)derzoek-naar-motoren
Originele artikel: https://www.auto-motor-un(...)tem-untersuchung-f1/
Maar niemand, behalve de FIA en Ferrari weet wat voor een straf Ferrari voor die serieuze overtreding heeft gekregen.quote:In de technical directive benadrukt de FIA nog maar eens het sjoemelen met metingen een serieuze overtreding is van de regels. Naar verluidt sjoemelde Ferrari vorig jaar met de metingen van de fuel flow, die meet hoeveel brandstof er naar de motor gaat.
Niemand, behalve de FIA en Ferrari, weet ook of Ferrari inderdaad betrapt is. Geruchten gaan namelijk dat de FIA wel weet dat er gesjoemeld is maar dit niet kan hardmaken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:56 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar niemand, behalve de FIA en Ferrari weet wat voor een straf Ferrari voor die serieuze overtreding heeft gekregen.
Waarom zit er eigenlijk een max aan hoeveel PK zo'n MGU-K systeem mag leveren?
Wellicht hierom dus het vergelijken met de andere motoren, om het wel hard te kunnen maken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 16:43 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Niemand, behalve de FIA en Ferrari, weet ook of Ferrari inderdaad betrapt is. Geruchten gaan namelijk dat de FIA wel weet dat er gesjoemeld is maar dit niet kan hardmaken.
Lijkt me nietquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 18:17 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Wellicht hierom dus het vergelijken met de andere motoren, om het wel hard te kunnen maken.
Zou kunnen, we weten het niet maar ben benieuwd of het tussen Ferrari en de FIA klaar is of dat de kwalificatiemodus afschaffen een afleiding is om toch vanuit de FIA Ferrari nog eens aan de tand te voelen door het hard te maken. Maar goed, we weten het niet. Dat er is gesjoemeld (door wie dan ook) zal niemand verbazen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 18:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lijkt me nietDan hadden ze dat wel eerder gedaan.
Of ze verdenken een ander team van gesjoemel met de MGU-Kquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 18:32 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Zou kunnen, we weten het niet maar ben benieuwd of het tussen Ferrari en de FIA klaar is of dat de kwalificatiemodus afschaffen een afleiding is om toch vanuit de FIA Ferrari nog eens aan de tand te voelen door het hard te maken. Maar goed, we weten het niet. Dat er is gesjoemeld (door wie dan ook) zal niemand verbazen.
Nou ja, ze vragen dit op en verbieden per direct vanaf de volgende race de party mode. Ik ben geen specialist op het gebied van f1 motoren, maar kan me voorstellen dat je hiermee kortstondig meer ps kunt opwekken. Omdat het toch te complex is om te bestraffen komt het verbod goed uit. We zullen nooit weten of dit de reden was waarop mercedes kon valsspelen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:04 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Of ze verdenken een ander team van gesjoemel met de MGU-K
Wellicht verdenken ze RBR/Honda wel. Omdat ze als enige enigszins kunnen bijblijvenquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:37 schreef XL het volgende:
[..]
Nou ja, ze vragen dit op en verbieden per direct vanaf de volgende race de party mode. Ik ben geen specialist op het gebied van f1 motoren, maar kan me voorstellen dat je hiermee kortstondig meer ps kunt opwekken. Omdat het toch te complex is om te bestraffen komt het verbod goed uit. We zullen nooit weten of dit de reden was waarop mercedes kon valsspelen.
Na McLaren hebben ook Ferrari en Williams het Concorde Agreement ondertekend.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:45 schreef Justevo het volgende:
https://www.mclaren.com/r(...)ncorde-agreement-f1/
het is geen geheim dat Mercedes zijn snelheidswinst voornamelijk uit ERS haalt. de Mercedes-motor van vorig jaar deed dit namelijk al velen malen beter dan de concurrentie. aantonen van sjoemelen zal bijzonder lastig zijn omdat er een abstractielaag tussen zit in de vorm van software.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
De FIA vermoedt gesjoemel met de motorenen start een onderzoek. Ze hebben daartoe data opgevraagd van de ERS-systemen van Mercedes, Honda, Renault en Ferrari. Het ERS-systeem van een motor, dat staat voor Energy Recovery System, bestaat uit de MGU-H en MGU-K, die hitte (H) en bewegingsenergie omzetten in elektriciteit en dus paardenkrachten.
Begin augustus kregen de motorleveranciers middels een technical directive te horen dat ze voor 21 augustus (vrijdag) alle data van de ERS-systemen moeten uploaden naar de server van de FIA
https://racingnews365.nl/(...)derzoek-naar-motoren
Originele artikel: https://www.auto-motor-un(...)tem-untersuchung-f1/
Nee. Als de FIA (nog) twijfels heeft kunnen ze alsnog "fysiek" onderzoeken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
het is geen geheim dat Mercedes zijn snelheidswinst voornamelijk uit ERS haalt. de Mercedes-motor van vorig jaar deed dit namelijk al velen malen beter dan de concurrentie. aantonen van sjoemelen zal bijzonder lastig zijn omdat er een abstractielaag tussen zit in de vorm van software.
teams moeten iets gaan uploaden. op goed vertrouwen?
Klopt. Alleen de opslag en het verbruik van de batterij is gelimiteerd. Het heen en weer sturen van energie buiten de batterij om is grijs gebied en hier maken alle fabrikanten gebruik vanquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:26 schreef Fer het volgende:
Zou dat niet slaan op trucjes om meer energie naar de k te sturen, dan toegestaan?
Dan sturen ze bijvoorbeeld van de ES -> H -> K omdat dit ongelimiteerd is.
Dus als je kan zorgen dat je het rete snel op en neer kan sturen is er niks aan de hand? Maak het dan géén grijs gebied.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt. Alleen de opslag en het verbruik van de batterij is gelimiteerd. Het heen en weer sturen van energie buiten de batterij om is grijs gebied en hier maken alle fabrikanten gebruik van
Dit denk ik per dag minstens 20 keer. En dan over alledaagse dingen. Op het werk. Thuis. In de supermarkt. Overal.quote:
Alles lekker simpel houden, gewoon nootjes en bier.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 23:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit denk ik per dag minstens 20 keer. En dan over alledaagse dingen. Op het werk. Thuis. In de supermarkt. Overal.
Tamelijk vermoeiend al die grijze gebieden. Ik hou er niet van. Doe mij maar aan of uit, zwart of wit, links of rechts, 1 of 0 etc etc.
Zo is dat.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 23:13 schreef Justevo het volgende:
[..]
Alles lekker simpel houden, gewoon nootjes en bier.
Dat gaat over dubbele diffuser en niet over energy modes. Wel mooie vondst weerquote:Op woensdag 19 augustus 2020 07:50 schreef opgebaarde het volgende:
Is het Honda?![]()
Motorsport Italië
https://translate.googleu(...)MuCWscf7FJjEt_o29vWA
Maar er staat ook dit in de tekstquote:Op woensdag 19 augustus 2020 09:23 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Dat gaat over dubbele diffuser en niet over energy modes. Wel mooie vondst weer
quote:Adrian Newey's RB16 is the only single-seater that in the Spanish GP did not suffer the humiliation of the dubbing of the champion, proving to have extremely interesting aerodynamic characteristics, useful to compensate for a lack of power of the Honda engine (about thirty horsepower) which had to bite a bit after the last technical directive of the FIA (TD 36/20), written to measure the Japanese power unit on the output of electricity from the MGU-K arriving from the MGU-H.
Strak plan dit. Ik zou het direct doen als ik Bottas wasquote:"Je moet onder zijn huid zien te kruipen", aldus Rosberg, die bij Mercedes niet alleen Hamilton wist te verslaan, maar ook diens voorganger Michael Schumacher.
Rosberg geeft meteen een suggestie voor een manier waarop Bottas dat kan bewerkstelligen: "Hij staat nu met zijn motorhome elk weekend naast dat van Hamilton. Eigenlijk zou hij daar een barbecue neer moeten zetten en elke avond tien hamburgers moeten bakken onder Hamilton zijn raam", zo wordt Rosberg geciteerd door Sky Sports Italia. Hamilton is immers een gekend veganist, dus die zal dat niet zo kunnen waarderen.
Been there. #notveganquote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:29 schreef vosss het volgende:
https://racingnews365.nl/(...)gers-onder-zijn-raam
[..]
Strak plan dit. Ik zou het direct doen als ik Bottas was
En dan gewoon elke dag Rosberg uitnodigen
Ook een steek naar ferrariquote:Op woensdag 19 augustus 2020 10:06 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Maar er staat ook dit in de tekst
[..]
quote:It is by observing these very important details that the backwardness of the Ferrari project emerges, which has remained bound to little courageous and very traditional solutions, while Mercedes and Red Bull have not hesitated to push research to transform structural elements into aerodynamic tools that are increasingly functional to performance.
quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:31 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Been there. #notvegan
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:31 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Been there. #notvegan
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:29 schreef vosss het volgende:
https://racingnews365.nl/(...)gers-onder-zijn-raam
[..]
Strak plan dit. Ik zou het direct doen als ik Bottas was
En dan gewoon elke dag Rosberg uitnodigen
Je kan op die zwarte Mercedes wel BBQ als ie in de zon staat.quote:
de Mercedes is ook een soort BBQ. Knakworstjes kun je bij de uitlaat opwarmen.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 14:05 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Je kan op die zwarte Mercedes wel BBQ als ie in de zon staat.
Bij Mercedes wordt dat rookworst.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 14:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
de Mercedes is ook een soort BBQ. Knakworstjes kun je bij de uitlaat opwarmen.
White lives matter op zijn helmdesign, dan heb je Hamilton wel te pakken denk ikquote:Op woensdag 19 augustus 2020 14:40 schreef DKUp het volgende:
Bottas wilde liever in een wit overall de Spaanse GP rijden.
Nou ja gewoon doen vanaf nu.
quote:Op woensdag 19 augustus 2020 17:22 schreef Rossdale het volgende:
[..]
White lives matter op zijn helmdesign, dan heb je Hamilton wel te pakken denk ik
dit en eerste beste race waar hamilton op pole start hem in de eerste bocht eraf rammenquote:Op woensdag 19 augustus 2020 17:22 schreef Rossdale het volgende:
[..]
White lives matter op zijn helmdesign, dan heb je Hamilton wel te pakken denk ik
Alleen geen zandvoortquote:Op woensdag 19 augustus 2020 22:07 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Istanbul wss even terug.
Lekker
Deze kalender is bijna goddelijker dan de oorspronkelijke kalender.
Imola, Portimao, Nurburgring. Istanbul.
Houden zo.
Ik keek wel uit naar de bankings op het circuitquote:Op woensdag 19 augustus 2020 22:16 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Was niet zo spannend geweest. Wordt net Barcelona. Niet om aan te gluren.
Imola wordt wel spannend wil je zeggen?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 22:16 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Was niet zo spannend geweest. Wordt net Barcelona. Niet om aan te gluren.
Imola wordt goddelijk ja.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 09:42 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Imola wordt wel spannend wil je zeggen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |