Voordeel van een goede tweede rijder is ook vooral dat wanneer je auto eens een keer beter of in ieder geval competitief is (zoals op Silverstone) je de niet standaard slechts 6-8 punten op je tegenstander pakt, maar mogelijk nog weer 3 extra.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:10 schreef XL het volgende:
[..]
Zie ik ook zo, maar met een tweede topcoureur zet je misschien ook RIC voor Bottas. Daarmee ben je een risico voor het wk-voor-teams-abo van Mercedes en wellicht moet Mercedes dan een topper naast Hamilton zetten. Daarmee kan die niet omgaan en misschien biedt dat nieuwe mogelijkheden. Nu met een tweede garnituur rijder naast Max is er geen psychische oorlogsvoering met Mercedes, waardoor ze lekker op zichzelf kunnen blijven focussen
Volgens mij is dat niet waar. Zijn team beperkt hem niet daarin en de F1 organisatie ook niet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:19 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Oh, zucht. Het mocht niet. Dat hij zijn moeder wil bezoeken was niet dom. Dat hij niet begreep dat hij niet mocht racen omdat hij besmet is met Corona dat is dom.
Dat hij zijn moeder heeft opgezocht terwijl het niet mocht, spreekt van stuitende arrogantie.
Maar goed, ieder zijn mening.quote:De prijs voor de allerdomste F1 coureur 2020 gaat naar Sergio Perez!!!
Voor de epische woorden: "ik snap niet waarom ik niet mag racen, ik voel me prima", nadat hij positief testte op COVID-19.
Geen wonder dat hij naar Mexico ging en geen wonder dat hij Corona kreeg, echt de arrogantie van zijn debiliteit kent blijkbaar ook geen grenzen.
Stukje uit de tekst:quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hier de mening van Horner: https://www.motorsport.co(...)ic_campaign=widget-1
quote:“When the balance isn’t quite there on all three compounds of tyres, [it meant] he just went through them incredibly quickly.
“Running in dirty air for such large percentage of the race, we just ate the tyres. We didn’t have any longevity to our stints, whether it was on the hard, the soft, the medium so that then compounds itself.
“It was very frustrating for him.”
While Verstappen sits second in the F1 drivers’ championship after five consecutive podium finishes, Albon lies sixth in the standings, having picked up less than half as many points.
Horner said Red Bull was doing “a huge amount” to help Albon through his current struggles, but that the car itself wasn’t quite making sense yet.
“[We’re] in the simulator, looking at the characteristics, the style of driving between the two cars, [asking] why is Max able to extract more out of the car,” Horner said.
“We bolstered his engineering side of the garage, and there’s a lot of belief in Alex. As he demonstrated in Silverstone, he has the ability to be a very quick racing driver.
“It’s not all making sense to him at the moment, we’ve got to try and help with through that.”
“The car is difficult to drive at the moment, but with time and some improvements on our side, we’ll manage to help him through it.”
Ricciardo is ook echt wel een stuk beter dan de Alfa Tauri pool.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:40 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Is het niet zo dat dit laat zien dat Ricciardo eigenlijk echt heel goed is en Gasly+Albon (in de Red Bull) niet?
Tsja, in Silverstone was hij wel leuk aan het inhalen ja. Maar als je de balans niet goed krijgt, terwijl dat wel kan (zoals bij Verstappen) dan kan Albon; of niet goed aangeven aan de enigneers wat er niet goed is aan de balans, of hij kan zijn rijstijl niet zo aanpassen dat hij goed met de balans van de auto om kan gaan.quote:
Inschattingsfout van Lerclerc die dacht dat zijn race over was. pas na het losmaken van de gordels deed hij een poging om de motor te starten?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 13:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Dus LeClerc viel uiteindelijk uit omdat Ferrari geen reserve connector voor zijn seatbelt had? Er moet echt een bezem door dat team, beginnend bovenaan. Vrijwel alles kan beter daar.
Dat is best bijzonder nieuws..quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
De FIA vermoedt gesjoemel met de motorenen start een onderzoek. Ze hebben daartoe data opgevraagd van de ERS-systemen van Mercedes, Honda, Renault en Ferrari. Het ERS-systeem van een motor, dat staat voor Energy Recovery System, bestaat uit de MGU-H en MGU-K, die hitte (H) en bewegingsenergie omzetten in elektriciteit en dus paardenkrachten.
Begin augustus kregen de motorleveranciers middels een technical directive te horen dat ze voor 21 augustus (vrijdag) alle data van de ERS-systemen moeten uploaden naar de server van de FIA
https://racingnews365.nl/(...)derzoek-naar-motoren
Originele artikel: https://www.auto-motor-un(...)tem-untersuchung-f1/
Maar niemand, behalve de FIA en Ferrari weet wat voor een straf Ferrari voor die serieuze overtreding heeft gekregen.quote:In de technical directive benadrukt de FIA nog maar eens het sjoemelen met metingen een serieuze overtreding is van de regels. Naar verluidt sjoemelde Ferrari vorig jaar met de metingen van de fuel flow, die meet hoeveel brandstof er naar de motor gaat.
Niemand, behalve de FIA en Ferrari, weet ook of Ferrari inderdaad betrapt is. Geruchten gaan namelijk dat de FIA wel weet dat er gesjoemeld is maar dit niet kan hardmaken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:56 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar niemand, behalve de FIA en Ferrari weet wat voor een straf Ferrari voor die serieuze overtreding heeft gekregen.
Waarom zit er eigenlijk een max aan hoeveel PK zo'n MGU-K systeem mag leveren?
Wellicht hierom dus het vergelijken met de andere motoren, om het wel hard te kunnen maken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 16:43 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Niemand, behalve de FIA en Ferrari, weet ook of Ferrari inderdaad betrapt is. Geruchten gaan namelijk dat de FIA wel weet dat er gesjoemeld is maar dit niet kan hardmaken.
Lijkt me nietquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 18:17 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Wellicht hierom dus het vergelijken met de andere motoren, om het wel hard te kunnen maken.
Zou kunnen, we weten het niet maar ben benieuwd of het tussen Ferrari en de FIA klaar is of dat de kwalificatiemodus afschaffen een afleiding is om toch vanuit de FIA Ferrari nog eens aan de tand te voelen door het hard te maken. Maar goed, we weten het niet. Dat er is gesjoemeld (door wie dan ook) zal niemand verbazen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 18:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lijkt me nietDan hadden ze dat wel eerder gedaan.
Of ze verdenken een ander team van gesjoemel met de MGU-Kquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 18:32 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Zou kunnen, we weten het niet maar ben benieuwd of het tussen Ferrari en de FIA klaar is of dat de kwalificatiemodus afschaffen een afleiding is om toch vanuit de FIA Ferrari nog eens aan de tand te voelen door het hard te maken. Maar goed, we weten het niet. Dat er is gesjoemeld (door wie dan ook) zal niemand verbazen.
Nou ja, ze vragen dit op en verbieden per direct vanaf de volgende race de party mode. Ik ben geen specialist op het gebied van f1 motoren, maar kan me voorstellen dat je hiermee kortstondig meer ps kunt opwekken. Omdat het toch te complex is om te bestraffen komt het verbod goed uit. We zullen nooit weten of dit de reden was waarop mercedes kon valsspelen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:04 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Of ze verdenken een ander team van gesjoemel met de MGU-K
Wellicht verdenken ze RBR/Honda wel. Omdat ze als enige enigszins kunnen bijblijvenquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:37 schreef XL het volgende:
[..]
Nou ja, ze vragen dit op en verbieden per direct vanaf de volgende race de party mode. Ik ben geen specialist op het gebied van f1 motoren, maar kan me voorstellen dat je hiermee kortstondig meer ps kunt opwekken. Omdat het toch te complex is om te bestraffen komt het verbod goed uit. We zullen nooit weten of dit de reden was waarop mercedes kon valsspelen.
Na McLaren hebben ook Ferrari en Williams het Concorde Agreement ondertekend.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:45 schreef Justevo het volgende:
https://www.mclaren.com/r(...)ncorde-agreement-f1/
het is geen geheim dat Mercedes zijn snelheidswinst voornamelijk uit ERS haalt. de Mercedes-motor van vorig jaar deed dit namelijk al velen malen beter dan de concurrentie. aantonen van sjoemelen zal bijzonder lastig zijn omdat er een abstractielaag tussen zit in de vorm van software.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
De FIA vermoedt gesjoemel met de motorenen start een onderzoek. Ze hebben daartoe data opgevraagd van de ERS-systemen van Mercedes, Honda, Renault en Ferrari. Het ERS-systeem van een motor, dat staat voor Energy Recovery System, bestaat uit de MGU-H en MGU-K, die hitte (H) en bewegingsenergie omzetten in elektriciteit en dus paardenkrachten.
Begin augustus kregen de motorleveranciers middels een technical directive te horen dat ze voor 21 augustus (vrijdag) alle data van de ERS-systemen moeten uploaden naar de server van de FIA
https://racingnews365.nl/(...)derzoek-naar-motoren
Originele artikel: https://www.auto-motor-un(...)tem-untersuchung-f1/
Nee. Als de FIA (nog) twijfels heeft kunnen ze alsnog "fysiek" onderzoeken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
het is geen geheim dat Mercedes zijn snelheidswinst voornamelijk uit ERS haalt. de Mercedes-motor van vorig jaar deed dit namelijk al velen malen beter dan de concurrentie. aantonen van sjoemelen zal bijzonder lastig zijn omdat er een abstractielaag tussen zit in de vorm van software.
teams moeten iets gaan uploaden. op goed vertrouwen?
Klopt. Alleen de opslag en het verbruik van de batterij is gelimiteerd. Het heen en weer sturen van energie buiten de batterij om is grijs gebied en hier maken alle fabrikanten gebruik vanquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:26 schreef Fer het volgende:
Zou dat niet slaan op trucjes om meer energie naar de k te sturen, dan toegestaan?
Dan sturen ze bijvoorbeeld van de ES -> H -> K omdat dit ongelimiteerd is.
Dus als je kan zorgen dat je het rete snel op en neer kan sturen is er niks aan de hand? Maak het dan géén grijs gebied.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt. Alleen de opslag en het verbruik van de batterij is gelimiteerd. Het heen en weer sturen van energie buiten de batterij om is grijs gebied en hier maken alle fabrikanten gebruik van
Dit denk ik per dag minstens 20 keer. En dan over alledaagse dingen. Op het werk. Thuis. In de supermarkt. Overal.quote:
Alles lekker simpel houden, gewoon nootjes en bier.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 23:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit denk ik per dag minstens 20 keer. En dan over alledaagse dingen. Op het werk. Thuis. In de supermarkt. Overal.
Tamelijk vermoeiend al die grijze gebieden. Ik hou er niet van. Doe mij maar aan of uit, zwart of wit, links of rechts, 1 of 0 etc etc.
Zo is dat.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 23:13 schreef Justevo het volgende:
[..]
Alles lekker simpel houden, gewoon nootjes en bier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |