Als je echt denkt dat Max dit zei om stoer te doen dan zit je er wel flink naast.quote:Op maandag 17 augustus 2020 09:41 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Iedereen wil met respect behandeld worden. Denk je dat zijn race engineer het leuk vindt om op deze manier te kakken gezet te worden door een ventje van begin 20. Zo'n man is ook met zijn eigen carrière bezig. Stoer doen tegen je team op de boordradio is gewoon dom. Dat heeft Alonso al lang en breed aangetoond. Je scoort er alleen punten mee bij pubers op YouTube maar daar heb je verder niks aan.
Jij kijkt toch helemaal niet meer?quote:Op maandag 17 augustus 2020 09:41 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Iedereen wil met respect behandeld worden. Denk je dat zijn race engineer het leuk vindt om op deze manier te kakken gezet te worden door een ventje van begin 20. Zo'n man is ook met zijn eigen carrière bezig. Stoer doen tegen je team op de boordradio is gewoon dom. Dat heeft Alonso al lang en breed aangetoond. Je scoort er alleen punten mee bij pubers op YouTube maar daar heb je verder niks aan.
Eigenlijk wel eens.quote:Op maandag 17 augustus 2020 09:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
Jeremy Clarkson: "Iedereen die zijn banden aan het sparen is moet ontslagen worden"
Gelukkig bepaal ik helemaal zelf waar ik wel of niet naar kijk en waar ik wel of niet over 'zeur'. Daar heb ik jou niet bij nodig.quote:Op maandag 17 augustus 2020 09:47 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jij kijkt toch helemaal niet meer?
Waar zeur je dan over?
Uiteraard, maar het probleem ligt niet bij de coureurs. Die willen gewoon zo hoog mogelijk eindigen. Het ligt bij de regels die het laten lonen om 'efficiënt' te rijden. Als je dan ook nog circuits hebt waar bijna niet in te halen valt zonder significante overspeed en lang achter iemand rijden funest is voor je banden, dan loont het al helemaal om te temporiseren.quote:Op maandag 17 augustus 2020 09:52 schreef vosss het volgende:
[..]
Eigenlijk wel eens.
F1 zou niet moeten draaien om banden of brandstof sparen. Het zou moeten draaien om zo hard mogelijk rond te rijden.
Zekerquote:Op maandag 17 augustus 2020 09:32 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Heb jij iets beters?
Je weet dat die statistieken helemaal niks zeggen? Ze krijgen van de teams geen data over die banden dus die percentages zeggen niksquote:Op maandag 17 augustus 2020 08:33 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
De banden zagen er qua % niet beroerd uit. Dus de pitstrategie kon obv die statistiek gehandhaafd blijven. Verstappen reed zelf niet prettig meer met deze (staat van de) bandje.
Jouw posts zijn prima te weerleggen, een goede relatie gaat niet kapot na een minuutje frustratie die geuit wordt.quote:Op maandag 17 augustus 2020 09:53 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Gelukkig bepaal ik helemaal zelf waar ik wel of niet naar kijk en waar ik wel of niet over 'zeur'. Daar heb ik jou niet bij nodig.![]()
Ik denk dat je een beetje gefrustreerd begint te raken omdat je het inhoudelijk nooit van mij kunt winnen. Negen van de tien keer ga je rare schoolplein teksten posten waar ik niet zoveel mee kan. Probeer daaraan te werken.
Het is de enige info die ik heb plus een prima verklaring voor wat er is gebeurd. Dus tja.quote:Op maandag 17 augustus 2020 10:15 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Je weet dat die statistieken helemaal niks zeggen? Ze krijgen van de teams geen data over die banden dus die percentages zeggen niks
Ach hij heeft waarschijnlijk nooit aan enige vorm van teamsport gedaan en heeft dus geen idee hoe het er in het heetst van de strijd aan toe kan gaan. Zelfs op amateur niveau geef je elkaar er soms van langs en hier staat nog veel meer op het spel.quote:Op maandag 17 augustus 2020 10:16 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jouw posts zijn prima te weerleggen, een goede relatie gaat niet kapot na een minuutje frustratie die geuit wordt.
Je probeert hier op slakken zout te leggen en vind niks aan de F1 goed.
Hij zei zelf achteraf dat hij bang was voor een undercut van Bottas, hij was dus niet echt bezig met Hamilton op dat momentquote:Op maandag 17 augustus 2020 09:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ten opzichte van Hamilton verliest hij wel tijd vanaf rondje 10. Misschien kijkt hij vooruit ipv achteruit
Het is ook aan het team om de juiste info te verstrekken, wellicht had "je komt in verkeer" wat uitgebreid kunnen worden dat ze hem op deze manier nog vrij konden krijgen. We krijgen natuurlijk ook niet alle boardradios mee op TV, misschien is het wel gezegd. Hij was gewoon aan het vechten met de auto en dat kun je ook niet heel lang volhouden, kost veel te veel energie en concentratie.
Ook niet met geduchte tegenstander Stroll dusquote:Op maandag 17 augustus 2020 11:01 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hij zei zelf achteraf dat hij bang was voor een undercut van Bottas, hij was dus niet echt bezig met Hamilton op dat moment
Eens ja, maar het blijft wel vreemd dat zo'n groot meningsverschil over de radio plaatsvindt. Dit zijn toch júist zaken die je vooraf bespreekt? Je kunt niet elke racesituatie simuleren/voorspellen, maar over het moment van binnenkomen na de 1e stint kun je afspraken over maken en vooraf de verschillende scenario's bespreken..quote:Op maandag 17 augustus 2020 10:16 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jouw posts zijn prima te weerleggen, een goede relatie gaat niet kapot na een minuutje frustratie die geuit wordt.
Je probeert hier op slakken zout te leggen en vind niks aan de F1 goed.
Dat klopt, maar als Bottas nog een rondje doorrijdt en dan stopt, kan het (even) vastzitten achter Stroll hem juist net die plek kosten.quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:03 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ook niet met geduchte tegenstander Stroll dus
DIt is natuurlijk een randgeval, Max was aan het struggelen maar de RP was (bijna) buiten pitwindow, dus wilden ze nog even wachten zodat hij méér voordeel van nwe banden had. Wellicht te summier gecommuniceerd, ik weet het niet.quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:05 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Eens ja, maar het blijft wel vreemd dat zo'n groot meningsverschil over de radio plaatsvindt. Dit zijn toch júist dingen die je ovoraf bespreekt? Je kunt niet elke racesituatie simuleren/voorspellen, maar juist het moment van binnenkomen na de 1e stint kun je afspraken over maken en vooraf de verschillende scenario's bespreken..
Bottas reed achter Max en zou dan ook achter RPs komen, of veel langer moeten wachten waarmee Max het (eventuele) pitwindow weer zou kunnen dichtrijden.quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:06 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat klopt, maar als Bottas nog een rondje doorrijdt en dan stopt, kan het (even) vastzitten achter Stroll hem juist net die plek kosten.
Al denk ik dat Bottas op dat moment die snelheid ook niet had.
Voor de helft van de race (ronde 30) lag de top 3 al 45 seconde voor op de rest, incl pitstops. Alleen Ocon had nog niet gepit, die lag op dat moment op P4 met 41 seconden.quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:15 schreef Tinos85 het volgende:
Trouwens maar 3 auto's in dezelfde ronde, wanneer is dat voor het laatst gebeurd? Is toch bizar, die drie rijden echt in hun eigen league.
wat Hamilton ook zegt, deze banden zijn gewoon kutquote:Op maandag 17 augustus 2020 11:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Voor de helft van de race (ronde 30) lag de top 3 al 45 seconde voor op de rest, incl pitstops. Alleen Ocon had nog niet gepit, die lag op dat moment op P4 met 41 seconden.
Kansloos, zeker aangezien de Mercedessen gewoon inhielden
https://the-race.com/form(...)nated-every-what-if/quote:“we really need to put a lot of pressure on Pirelli for the future” so that tyre management races such as the one he performed so perfectly in Spain aren’t part of drivers’ lives in the next-generation rules.
“For 2022 we need a better tyre, we need a tyre that gives us more grip, better safety,” he said.
“And enables us to drive closer to cars and give the fans better racing. Right now, we’re managing [pace] to a serious extent. And I don’t think that’s what the fans want. That’s not what a racing driver wants.”
De achterwielen blokkeerden omdat de motor stilviel in de versnelling.quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
dus als ik 't goed begrijp; bij Leclerc viel het contact uit doordat hij over een trottoirband reed en daardoor blokkeerde de achterwielen. Bij het starten van de auto gingen de gordels los.
ah natuurlijk, de anti-stall werkt niet als er geen stroom op staat.quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
De achterwielen blokkeerden omdat de motor stilviel in de versnelling.
En hij heeft natuurlijk zelf zijn gordels losgemaakt omdat hij dacht dat het over was, en hij stond een op een gevaarlijke plek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |