De banden zagen er qua % niet beroerd uit. Dus de pitstrategie kon obv die statistiek gehandhaafd blijven. Verstappen reed zelf niet prettig meer met deze (staat van de) bandje.quote:Op maandag 17 augustus 2020 08:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze zullen hun argumenten echt wel hebben hoor alleen houden ze dat dan voor zich en die 4 seconden hebben toch niets uitgemaakt
Uiteindelijk niet nee, maar dan had hij wel op Hamilton gezeten na Ham's stop. Dan was er misschien nog wat actie geweest.quote:Op maandag 17 augustus 2020 08:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze zullen hun argumenten echt wel hebben hoor alleen houden ze dat dan voor zich en die 4 seconden hebben toch niets uitgemaakt
quote:Op maandag 17 augustus 2020 08:27 schreef babylon het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij het altijd beter weet. Het is juist de combinatie van wall en driver dat het goed doet. Maar het was hier wel duidelijk dat de wall niet met echt goede argumenten kwam, maar toch bleef pushen. Best zonde, want dat heeft Max misschien wel 4 seconden gekost.
Het was toch duidelijk dat ze Max niet pitten omdat hij dan achter de RP's terecht zou komen en daar dus tijd aan zou verliezen. Max wilde nog steeds pitten omdat hij dacht dat hij die RP's dan wel makkelijk in kon halen terwijl RB het liever veilig speelde aangezien Bottas nog steeds achter hem zat. Als ze Max hadden gepit en hij had wel vast gezeten/tijd verloren aan de RP's dan had Bottas een overcut kunnen doen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 08:27 schreef babylon het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij het altijd beter weet. Het is juist de combinatie van wall en driver dat het goed doet. Maar het was hier wel duidelijk dat de wall niet met echt goede argumenten kwam, maar toch bleef pushen. Best zonde, want dat heeft Max misschien wel 4 seconden gekost.
En hoe is elk rondje meer tijd verliezen de beste strategie om niet achter de RP's te komen?quote:Op maandag 17 augustus 2020 08:38 schreef opreis het volgende:
[..]
[..]
Het was toch duidelijk dat ze Max niet pitten omdat hij dan achter de RP's terecht zou komen en daar dus tijd aan zou verliezen. Max wilde nog steeds pitten omdat hij dacht dat hij die RP's dan wel makkelijk in kon halen terwijl RB het liever veilig speelde aangezien Bottas nog steeds achter hem zat. Als ze Max hadden gepit en hij had wel vast gezeten/tijd verloren aan de RP's dan had Bottas een overcut kunnen doen.
De pitwall had het gewoon goed.
Tijd verliezen ten op zichten van wie?quote:Op maandag 17 augustus 2020 08:40 schreef babylon het volgende:
[..]
En hoe is elk rondje meer tijd verliezen de beste strategie om niet achter de RP's te komen?
Max ging elk rondje langzamer rijden.quote:Op maandag 17 augustus 2020 08:41 schreef opreis het volgende:
[..]
Tijd verliezen ten op zichten van wie?
Dat heb je gemist. Stroll was voorste van de RP's en zo ongeveer het moment dat hij een relatief veilige stop kon maken deden ze dat. Ook viel het reuze mee hoeveel tijd Max daad werkelijk op de band verloor per rondje.quote:Op maandag 17 augustus 2020 08:42 schreef babylon het volgende:
[..]
Max ging elk rondje langzamer rijden.
Of heb ik gemist dat hij gelijk bleef/winst pakte op de RP's ?
Hamilton had de controle die was sowieso niet te pakken, je ziet ook het verschil tussen hem en Bottas alleen al omdat Hamilton in de vrije lucht rijdt.quote:Op maandag 17 augustus 2020 08:35 schreef babylon het volgende:
[..]
Uiteindelijk niet nee, maar dan had hij wel op Hamilton gezeten na Ham's stop. Dan was er misschien nog wat actie geweest.
Lijkt me ook gewoon wat een goede coureur hoort te doen. Jij rijdt in die auto dus jij weet waar je je comfortabel bij voelt. Leuk dat de data dan aangeeft dat zogenaamd de banden nog wel meekunnen of dat je op de softs ook wel een race uit kunt rijden, maar als je er zelf niet comfortabel mee rijdt, dan is het een slechte keuze.quote:Op maandag 17 augustus 2020 08:14 schreef Zorro het volgende:
[..]
Hamilton doet het ook (al weet ik niet of je met die rijdende klaagbaak vergeleken wil worden).
"Ik wil geen softs!"
"OK stay out"
Krijgt een rondje later mediums.
Ah right, thanksquote:Op maandag 17 augustus 2020 08:44 schreef opreis het volgende:
[..]
Dat heb je gemist. Stroll was voorste van de RP's en zo ongeveer het moment dat hij een relatief veilige stop kon maken deden ze dat. Ook viel het reuze mee hoeveel tijd Max daad werkelijk op de band verloor per rondje.
http://en.mclarenf-1.com/(...)n&dr2=Lance%20Stroll
Inderdaad. Iedereen ziet de tijden zakken als bakstenen, hij is echt aan het struggelen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 08:16 schreef shiz het volgende:
Ik zou het tenenkrommend vinden als iemand zegt 'het gaat nog wel' terwijl het gaat over iets dat ik beleef.
Dat is als tegen iemand met hoogteangst zeggen 'joh, die andere gast is al boven! Gewoon doen!'.Max zal toch wel beter weten wanneer z'n banden op zijn dan de pit muur. Misschien is dat niet volgens plan, maar ja, it is, what it is.
Ga je nou serieus het percentage op een dom plaatje als feit gebruiken?quote:Op maandag 17 augustus 2020 08:33 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
De banden zagen er qua % niet beroerd uit. Dus de pitstrategie kon obv die statistiek gehandhaafd blijven. Verstappen reed zelf niet prettig meer met deze (staat van de) bandje.
http://en.mclarenf-1.com/(...)n&dr2=Lance%20Strollquote:Op maandag 17 augustus 2020 08:56 schreef daNpy het volgende:
[..]
Inderdaad. Iedereen ziet de tijden zakken als bakstenen, hij is echt aan het struggelen.
Nee blijf nog maar even buiten...
Natuurlijk heeft de rijder niet alle berekende tijden en scenarios voor zich maar als je zoveel tijd verliest is dat nooit goed.
Mag jij even aangeven waar die tijden zakken als bakstenenquote:Op maandag 17 augustus 2020 08:56 schreef daNpy het volgende:
[..]
Inderdaad. Iedereen ziet de tijden zakken als bakstenen, hij is echt aan het struggelen.
Natuurlijk heeft de rijder niet alle berekende tijden en scenarios voor zich maar als je zoveel tijd verliest is dat nooit goed.
Je kan niet blind naar tijden kijken het gaat ook om track position. Als hij eerder was gestopt en achter de Racing Points op de baan was gekomen dan had hij veel meer dan vier seconden verloren. Een coureur heeft dat overzicht en totaalplaatje van de race niet. Die gasten op de pitwall zitten er niet voor de grap.quote:Op maandag 17 augustus 2020 08:56 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ten opzichte van Hamilton verliest hij wel tijd vanaf rondje 10. Misschien kijkt hij vooruit ipv achteruitquote:Op maandag 17 augustus 2020 09:01 schreef opreis het volgende:
[..]
[..]
Mag jij even aangeven waar die tijden zakken als bakstenen
alleen lap 20 ging er een halve seconde af, en de ronde erna ging hij ook de pit in, precies op het juiste moment om voor Stroll te blijven.
Gelukkig zit de F1 niet vol vrouwen die daar om gaan zeuren ipv zich op de race te concentreren.quote:Op maandag 17 augustus 2020 09:06 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Maar het gaat ook om het toontje.
Heb jij iets beters?quote:Op maandag 17 augustus 2020 08:58 schreef mikieu het volgende:
[..]
Ga je nou serieus het percentage op een dom plaatje als feit gebruiken?
quote:Op maandag 17 augustus 2020 09:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Gelukkig zit de F1 niet vol vrouwen die daar om gaan zeuren ipv zich op de race te concentreren.
Maar zonder fatsoenlijke grip wordt de kans dat je eraf gaat als een baksteen wel steeds groter.quote:Op maandag 17 augustus 2020 09:01 schreef VacaLoca het volgende:
Z'n tijden zakten niet als een baksteen. Iets meer vertrouwen in je team mag wel.
Aldus Max. Moet nog steeds wat volwassener worden, dan snap je namelijk wat beter dat het niet gaat om of hij het zelf zou snappen of niet. Maar hij is dan ook nog steeds heel jong.quote:"Ik was al drie à vier ronden aan het roepen dat mijn banden op waren. Ik snap ook nog wel dat ik dan ik verkeer terechtkom met zo'n stop, want ik ben niet achterlijk. Maar goed, dat maakt mij niet uit"
Iedereen wil met respect behandeld worden. Denk je dat zijn race engineer het leuk vindt om op deze manier te kakken gezet te worden door een ventje van begin 20. Zo'n man is ook met zijn eigen carrière bezig. Stoer doen tegen je team op de boordradio is gewoon dom. Dat heeft Alonso al lang en breed aangetoond. Je scoort er alleen punten mee bij pubers op YouTube maar daar heb je verder niks aan.quote:Op maandag 17 augustus 2020 09:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Gelukkig zit de F1 niet vol vrouwen die daar om gaan zeuren ipv zich op de race te concentreren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |