Ik las het als een quote van Hamilton die over Verstappen praat?quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:28 schreef opreis het volgende:
“we really need to put a lot of pressure on Pirelli for the future” so that tyre management races such as the one he performed so perfectly in Spain aren’t part of drivers’ lives in the next-generation rules."
Wat een kont likken weer van deze journalist. Waarom was het banden management van Lewis zo perfect? Hij deed een 2 stop waar andere coureurs een 1 stop konden doen.
Pirelli wil wel. De vraag is of de FIA dat wil.quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat Hamilton ook zegt, deze banden zijn gewoon kut
[..]
https://the-race.com/form(...)nated-every-what-if/
was toch gewoon goed al is dat vanaf P1 ook wel wat makkelijkerquote:Op maandag 17 augustus 2020 11:28 schreef opreis het volgende:
“we really need to put a lot of pressure on Pirelli for the future” so that tyre management races such as the one he performed so perfectly in Spain aren’t part of drivers’ lives in the next-generation rules."
Wat een kont likken weer van deze journalist. Waarom was het banden management van Lewis zo perfect? Hij deed een 2 stop waar andere coureurs een 1 stop konden doen.
Hij kon veel langer met zijn banden doen dan Verstappen. De eerste 10 ronden managen, waardoor Verstappen bij kon blijven en daarna wegrijden zonder dat hij veel last kreeg van zijn banden. Niemand kwam verder maar in de buurt van zijn rondetijden.quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:28 schreef opreis het volgende:
“we really need to put a lot of pressure on Pirelli for the future” so that tyre management races such as the one he performed so perfectly in Spain aren’t part of drivers’ lives in the next-generation rules."
Wat een kont likken weer van deze journalist. Waarom was het banden management van Lewis zo perfect? Hij deed een 2 stop waar andere coureurs een 1 stop konden doen.
Oostenrijk 2018 voor het laatst, toen won Max en zaten Raikkonen en Vettel op 1 en 3 seconden als nummers 2 en 3, maar werd de rest op 1 ronde gereden. Met Grosjean en Magnussen als nummers 4 en 5quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:15 schreef Tinos85 het volgende:
Trouwens maar 3 auto's in dezelfde ronde, wanneer is dat voor het laatst gebeurd? Is toch bizar, die drie rijden echt in hun eigen league.
Al waren de Mercedessen toen uitgevallenquote:Op maandag 17 augustus 2020 11:33 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Oostenrijk 2018 voor het laatst, toen won Max en zaten Raikkonen en Vettel op 1 en 3 seconden als nummers 2 en 3, maar werd de rest op 1 ronde gereden. Met Grosjean en Magnussen als nummers 4 en 5
Klopt ja en volgens mij was dat ook de laatste uitvalbeurt van Hamiltonquote:Op maandag 17 augustus 2020 11:36 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Al waren de Mercedessen toen uitgevallen
Dit ja. Schuld van de teams, niet Pirelliquote:Op maandag 17 augustus 2020 11:30 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Pirelli wil wel. De vraag is of de FIA dat wil.
Ze hadden ook betere banden voor 2020 ontwikkeld, maar die werden door de teams afgewezen. Dus voor een deel hebben ze het aan zichzelf te wijten.
Olav was wel weer flink uit vorm gisteren, die is met 10 dingen tegelijk bezig tijdens een race waardoor hij van alles mist.quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
Je moet toch wat verzinnen om F1 boeiender te maken.
Raad hoeveel keer Olav mol 'Ja precies' zegt.
Eh, ik heb Mol horen uitleggen dat Perez de blauwe vlag straf kreeg omdat hij Hamilton geen vrije baan gaf. Daar was een herhaling van te zien.quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:52 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Olav was wel weer flink uit vorm gisteren, die is met 10 dingen tegelijk bezig tijdens een race waardoor hij van alles mist.
Met als "hoogtepunt" het onderzoek/de straf van Perez
Ja?quote:
Ik denk dat hij bedoelde dat Olav het totaal niet door had. Olav was totaal van slag dat Perez een onderzoek aan zijn broek kreeg. HOE KAN DAT NOU!! Perez rijdt totaal niet in de buurt van Hamilton.quote:Op maandag 17 augustus 2020 12:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, ik heb Mol horen uitleggen dat Perez de blauwe vlag straf kreeg omdat hij Hamilton geen vrije baan gaf. Daar was een herhaling van te zien.
Nadat hij al een paar keer had aangegeven dat Perez helemaal geen ronde achterstand had en Hamilton er ook niet dichtbij zat.. Pas bij de herhaling zag hij het inderdaad.quote:Op maandag 17 augustus 2020 12:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, ik heb Mol horen uitleggen dat Perez de blauwe vlag straf kreeg omdat hij Hamilton geen vrije baan gaf. Daar was een herhaling van te zien.
Is ook niet helemaal eerlijk want het is de FIA die bepaald heeft dat dit jaar de banden niet gewijzigd wordt.quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:28 schreef opreis het volgende:
“we really need to put a lot of pressure on Pirelli for the future” so that tyre management races such as the one he performed so perfectly in Spain aren’t part of drivers’ lives in the next-generation rules."
Wat een kont likken weer van deze journalist. Waarom was het banden management van Lewis zo perfect? Hij deed een 2 stop waar andere coureurs een 1 stop konden doen.
Heb je gelijk in. Maar zal hij daar niet iets over in zijn contract hebben staan dan?quote:Op zondag 16 augustus 2020 23:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Wat je je wel af kan vragen is hoé lang Russel nog wil wachten op Mercedes.
Lewis lijkt door te willen gaan en Bottas wordt ieder jaar braaf verlengd. Voor Russel betekent dat voor 2021 een derde jaar Williams, wie zegt dat er daarna geen vierde en vijfde jaar volgt?
En dan heeft Russel nog steeds geen enkele garantie, want mocht Lewis z'n helm aan de wilgen hangen, wie zegt dan dat Mercedes over 2/3 jaar niet een poging gaat wagen om Verstappen met een aflopend contract weg te kapen bij RBR?
Maar stél dat Marko hem benaderd voor een stoeltje in de op één na beste bolide op de grid, en wel voor 2021, en niet pas 2/3/4 jaar later een mogelijk zitje bij Merc, maar zonder harde garanties.
Dan moet je toch eens heel goed nadenken als je George Russel heet.
En consistent de verkeerde coureur noemen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:52 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Olav was wel weer flink uit vorm gisteren, die is met 10 dingen tegelijk bezig tijdens een race waardoor hij van alles mist.
Met als "hoogtepunt" het onderzoek/de straf van Perez
Hartley heeft niet naast Max gereden. Die kon zelfs Gasly niet bijhouden (net zoals Kvyat nu)quote:Op maandag 17 augustus 2020 12:31 schreef daNpy het volgende:
Wie denken jullie nou echt dat er om zit te springen om naast Max te gaan zitten?
Als je niet beter bent dan Max wordt je totaal afgeserveerd, na 3 races al. Ik zie Vettel dat ook niet snel doen.
Sainz, Ricciardo, Gasly, Hartley, Albon. Who's next om zijn carrière te laten ruïneren?
Waarom zou Vettel dat niet willen? Die heeft nog steeds een warme band met RB en zn reputatie is nu toch al naar de kloten. 2 jaar van Stroll winnen zou dat niet veranderen maar als hij in de buurt kan komen van Max dan krijgt hij toch weer een beetje glans.quote:Op maandag 17 augustus 2020 12:31 schreef daNpy het volgende:
Wie denken jullie nou echt dat er om zit te springen om naast Max te gaan zitten?
Als je niet beter bent dan Max wordt je totaal afgeserveerd, na 3 races al. Ik zie Vettel dat ook niet snel doen.
Sainz, Ricciardo, Gasly, Hartley, Albon. Who's next om zijn carrière te laten ruïneren?
Mja, "totaal afgeserveerd" ook weer niet natuurlijk, dat gebeurde bij Albon vorig jaar ook niet. Dat gebeurt eigenlijk dit seizoen pas echt omdat het verschil nog steeds enorm is en hij ook niet dichterbij komt.quote:Op maandag 17 augustus 2020 12:31 schreef daNpy het volgende:
Wie denken jullie nou echt dat er om zit te springen om naast Max te gaan zitten?
Als je niet beter bent dan Max wordt je totaal afgeserveerd, na 3 races al. Ik zie Vettel dat ook niet snel doen.
Sainz, Ricciardo, Gasly, Hartley, Albon. Who's next om zijn carrière te laten ruïneren?
Want de carrieres van Gasly, Sainz, Albon en Ricciardo zijn om zeep geholpen?quote:Op maandag 17 augustus 2020 12:31 schreef daNpy het volgende:
Wie denken jullie nou echt dat er om zit te springen om naast Max te gaan zitten?
Als je niet beter bent dan Max wordt je totaal afgeserveerd, na 3 races al. Ik zie Vettel dat ook niet snel doen.
Sainz, Ricciardo, Gasly, Hartley, Albon. Who's next om zijn carrière te laten ruïneren?
Een probleem, Mol zit niet op de baan maar in een Nederlandse studio en ziet precies hetzelfde wat wij zien op TV volgens mij en ik zat mij ook af te vragen hoe Perez in godsnaam een penalty investigation aan zijn broek had.quote:Op maandag 17 augustus 2020 12:07 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Nadat hij al een paar keer had aangegeven dat Perez helemaal geen ronde achterstand had en Hamilton er ook niet dichtbij zat.. Pas bij de herhaling zag hij het inderdaad.
Om zich dan aan het einde van de race af te vragen of Perez eigenlijk al een straf gekregen had.
Mol zit hartstikke hard op de baan.quote:Op maandag 17 augustus 2020 14:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een probleem, Mol zit niet op de baan maar in een Nederlandse studio en ziet precies hetzelfde wat wij zien op TV volgens mij en ik zat mij ook af te vragen hoe Perez in godsnaam een penalty investigation aan zijn broek had.
Mol zit wel op de baan (sinds Silverstone 1) en heeft de beschikking over alle streams van de FIA. Niet allemaal tegelijk natuurlijk, maar hij heeft iig de live timing aan staan, de live race, en ik denk ook nog wel een drivertracker en een onboard van iemand. Daarnaast heeft hij de beschikking over alle boordradios van alle coureurs, waarbij hij er een paar daadwerkelijk aan heeft staan (iig die van Max en Lewis).quote:Op maandag 17 augustus 2020 14:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een probleem, Mol zit niet op de baan maar in een Nederlandse studio en ziet precies hetzelfde wat wij zien op TV volgens mij en ik zat mij ook af te vragen hoe Perez in godsnaam een penalty investigation aan zijn broek had.
Hij wilde toch zogenaamd wk worden?quote:Op maandag 17 augustus 2020 12:40 schreef tja77 het volgende:
[..]
Want de carrieres van Gasly, Sainz, Albon en Ricciardo zijn om zeep geholpen?
Vraag dat aan Ricciardo met z’n 40 miljoen.
Olav zit sinds Silverstone alweer gewoon op het circuit hequote:Op maandag 17 augustus 2020 14:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een probleem, Mol zit niet op de baan maar in een Nederlandse studio en ziet precies hetzelfde wat wij zien op TV volgens mij en ik zat mij ook af te vragen hoe Perez in godsnaam een penalty investigation aan zijn broek had.
Maar dat is z'n eigen keus geweest, niet die van Red Bull..quote:Op maandag 17 augustus 2020 14:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hij wilde toch zogenaamd wk worden?
Dat gaat wel lukken met die top 15 finishes.
zijn verhaal klinkt wel aannemelijker dan dat van Stroll en Wolffquote:Op maandag 17 augustus 2020 15:25 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Dhr. Kolles gooit nog wat kolen op het vuur:
https://www.formule1.nl/n(...)n-mercedes-gekregen/
Persoonlijk twijfel ik niet aan de teksten van meneer Kolles. Als oud Midland, Spyker en Force India teambaas zal hij ongetwijfeld nog de nodige contacten hebben binnen Racing Point. Deze meneer bevestigd dus ook dat je een auto niet kunt kopiëren van foto's. Anders had Giancarlo Minardi natuurlijk al lang en breed een McLaren gekopieerd i.p.v. 20 jaar achteraan het veld te bungelen met zijn eigen ontwerpen. Het wordt tijd dat Toto Wolff open kaart gaat spelen.
Hij heeft daar een eeuwigheid aan het roer gestaan.quote:Op maandag 17 augustus 2020 15:45 schreef opreis het volgende:
Maar hoe komt Dhr. Kolles aan die informatie?
Die kleur van Djuhek was gisteren om te janken.quote:Op maandag 17 augustus 2020 16:02 schreef tja77 het volgende:
Beter schoppen ze die zonnebankbruine smoelsmid op straat, en laat iemand anders een stukje analyse en tijdmeting monitoren.
Denk dat het maken van een foutje af en toe ook geen probleem zou zijn.quote:Op maandag 17 augustus 2020 14:15 schreef TagForce het volgende:
[..]
Mol zit wel op de baan (sinds Silverstone 1) en heeft de beschikking over alle streams van de FIA. Niet allemaal tegelijk natuurlijk, maar hij heeft iig de live timing aan staan, de live race, en ik denk ook nog wel een drivertracker en een onboard van iemand. Daarnaast heeft hij de beschikking over alle boordradios van alle coureurs, waarbij hij er een paar daadwerkelijk aan heeft staan (iig die van Max en Lewis).
Maar dat kun je thuis ook doen met een TV, een computer met 3 schermen, en een F1TV abbo. Bij hem worden ze alleen gesynchroniseerd aangeleverd, en dat moet je thuis zelf even doen (met de pauzeknop in chrome).
Ik zat dit keer ook alleen de ZST stream te kijken, en ik had ook gezien dat Hamilton Perez al voorbij was gegaan voor hij de pits in ging.
Maar goed. Probeer het maar eens om 2 uur vol te ouwehoeren en geen enkel foutje te maken.
Niet duidelijk hoe betrouwbaar het onderstaande is maar Kolles zou wel eens eerder aanvaringen hebben gehad met Woff. Zie https://www.grandprix247.(...)ail-wolff-for-money/quote:Op maandag 17 augustus 2020 15:25 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Dhr. Kolles gooit nog wat kolen op het vuur:
https://www.formule1.nl/n(...)n-mercedes-gekregen/
Persoonlijk twijfel ik niet aan de teksten van meneer Kolles. Als oud Midland, Spyker en Force India teambaas zal hij ongetwijfeld nog de nodige contacten hebben binnen Racing Point. Deze meneer bevestigd dus ook dat je een auto niet kunt kopiëren van foto's. Anders had Giancarlo Minardi natuurlijk al lang en breed een McLaren gekopieerd i.p.v. 20 jaar achteraan het veld te bungelen met zijn eigen ontwerpen. Het wordt tijd dat Toto Wolff open kaart gaat spelen.
quote:It has emerged that former HRT boss Colin Kolles tried to blackmail Mercedes motorsport chief Toto Wolff earlier this year.
We reported earlier that a conversation between Wolff and a then-unnamed former Formula 1 team boss was “secretly recorded” and then threatened to be used against him.
Bild newspaper had said Wolff spoke negatively about his own boss, Ross Brawn, colleague Niki Lauda, and also Daimler chairman Dieter Zetsche, whilst divulging details of his clashing co-ownership of the Williams team.
A subsequent report by the magazine Sport Bild said that Wolff had been taped in mid February this year by former HRT and Force India boss Kolles, in Barcelona.
That report said that Kolles then threatened to release the details of their explosive conversation unless Wolff paid a sum of money.
Reportedly, Wolff and Kolles have settled their dispute with the intervention of Formula 1 supremo Bernie Ecclestone, while Mercedes has obtained a court order preventing the publication of the details of the conversation.
Sport1 said that Kolles would not comment, and that Mercedes also declined to comment. The German news agency SID said that Wolff could not be reached. (GMM)
Je bedoelt dat ze dit beter gaan handhaven. Werd wel tijd, inderdaad. Normaal gesproken moet je binnen drie blauwe vlaggen aan de kant, niet pas na een half rondje.quote:Op maandag 17 augustus 2020 16:34 schreef Dauthi het volgende:
https://www.motorsport.co(...)g-penalties/4858912/
De FIA heeft arbitrair een regel voor crackdown uitgekozen, maar vergeet dit weekend dan Ferrari en Leclerc te beboeten voor het rijden zonder gordels.
De wind waait iedere week anders bij the Stewards of the Meeting.
Dat met die blauwe vlaggen is iets wat blijkbaar steeds problematischer wordt en waarbij ze er nu voor gekozen hebben om er voortaan hard tegen op te treden om het de kop in te drukken. Dat is op zich niet bijzonder en is ook (blijkbaar) tijdens de rijdersbriefing aangekondigd.quote:Op maandag 17 augustus 2020 16:34 schreef Dauthi het volgende:
https://www.motorsport.co(...)g-penalties/4858912/
De FIA heeft arbitrair een regel voor crackdown uitgekozen, maar vergeet dit weekend dan Ferrari en Leclerc te beboeten voor het rijden zonder gordels.
De wind waait iedere week anders bij the Stewards of the Meeting.
Een paar jaar geleden heeft Grosjean het besproken met Charlie Whiting tijdens een drivers meeting, omdat bepaalde coureurs de gordels afdeden na de zwart wit geblokte vlag. Charlie deelde toen mee dat de gordels ten alle tijden om moeten blijven in de auto.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:59 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat met die blauwe vlaggen is iets wat blijkbaar steeds problematischer wordt en waarbij ze er nu voor gekozen hebben om er voortaan hard tegen op te treden om het de kop in te drukken. Dat is op zich niet bijzonder en is ook (blijkbaar) tijdens de rijdersbriefing aangekondigd.
Dat zonder gordels rijden is iets heel aparts: ik kan me daar geen recent voorbeeld van herinneren. Hadden ze wel een straf voor mogen uitdelen, maar tegelijkertijd is dit niet iets waarvan je de angst moet hebben dat het voortaan vaker gaat gebeuren. Een rijder heeft er geen voordeel van je loopt zelfs grote risico's als je het doet.
20 jaar geleden konden ze nog niet zoveel met fotogrammetrie als tegenwoordig. Zelfs bewegende objecten zijn sub-centimeter nauwkeurig te scannen met een simpele DSLR en de juiste software. Zet er een 3D scanner bij en je gaat nog een stukje nauwkeuriger.quote:Op maandag 17 augustus 2020 15:25 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Dhr. Kolles gooit nog wat kolen op het vuur:
https://www.formule1.nl/n(...)n-mercedes-gekregen/
Persoonlijk twijfel ik niet aan de teksten van meneer Kolles. Als oud Midland, Spyker en Force India teambaas zal hij ongetwijfeld nog de nodige contacten hebben binnen Racing Point. Deze meneer bevestigd dus ook dat je een auto niet kunt kopiëren van foto's. Anders had Giancarlo Minardi natuurlijk al lang en breed een McLaren gekopieerd i.p.v. 20 jaar achteraan het veld te bungelen met zijn eigen ontwerpen. Het wordt tijd dat Toto Wolff open kaart gaat spelen.
Dat ze handhaven is uitstekend, maar handhaaf dan alles beter en niet enkel 1 regel.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:49 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ze dit beter gaan handhaven. Werd wel tijd, inderdaad. Normaal gesproken moet je binnen drie blauwe vlaggen aan de kant, niet pas na een half rondje.
En Bottas ging braaf naar de softs, die hem niets brachten...quote:Op maandag 17 augustus 2020 08:14 schreef Zorro het volgende:
[..]
Hamilton doet het ook (al weet ik niet of je met die rijdende klaagbaak vergeleken wil worden).
"Ik wil geen softs!"
"OK stay out"
Krijgt een rondje later mediums.
Dit dus, en om daar nog aan toe te voegen: Brundle vertelde in Silverstone dat het hokje waarin hij en Crofty zaten niet eens een raam had. Schijnbaar waren er andere cabines voor commentatoren dan gebruikelijk op Silverstone ivm COVID-19. Dus dat zal ook voor Z.iggo zo zijn geweest.quote:Op maandag 17 augustus 2020 14:11 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Mol zit hartstikke hard op de baan.
Die man mist gewoon veel te veel. Afgelopen twee races is het wel echt extreem. Prima kerel verder.
Dit weekend zat Olav ook gewoon in een hok zonder zicht op de baan volgens mij. Maar ze kunnen tenminste coureurs interviewen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:29 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
En Bottas ging braaf naar de softs, die hem niets brachten...
[..]
Dit dus, en om daar nog aan toe te voegen: Brundle vertelde in Silverstone dat het hokje waarin hij en Crofty zaten niet eens een raam had. Schijnbaar waren er andere cabines voor commentatoren dan gebruikelijk op Silverstone ivm COVID-19. Dus dat zal ook voor Z.iggo zo zijn geweest.
Dus of je dan op het circuit naar 5 monitoren zit te staren, of in een studio in Hilversum maakt ook geen reet uit.
Dan nog mis je informatie van de binnenzijde en nog belangrijker de werking ervan.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:26 schreef fathank het volgende:
[..]
20 jaar geleden konden ze nog niet zoveel met fotogrammetrie als tegenwoordig. Zelfs bewegende objecten zijn sub-centimeter nauwkeurig te scannen met een simpele DSLR en de juiste software. Zet er een 3D scanner bij en je gaat nog een stukje nauwkeuriger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |