abonnement Unibet Coolblue
  zondag 26 juli 2020 @ 22:38:39 #1
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194273318
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

En nog een wijze spreuk van George Carlin:

"Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"

* Maar hou het wel gezellig aub!




klik om te spelen

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
pi_194274488
quote:
2s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:32 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik heb m'n rijbewijs meer dan 10 jaar geleden gehaald, maar mij werd expliciet verteld dat ook tijdens het inhalen je de maximum snelheid niet mag overschrijden.
Nood breekt wet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 27 juli 2020 @ 00:29:54 #3
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194274534
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 00:20 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nood breekt wet.
Ik heb het letterlijk gevraagd, omdat iemand met een slakkengang inhalen me nogal suf leek. En toen zei de instructeur "je moet je altijd aan de snelheid houden" dus ja, dan weet je het als leerling ook niet meer.
pi_194275187
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 00:20 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nood breekt wet.
Wat is dan het noodgeval?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_194275210
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 07:06 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Wat is dan het noodgeval?
In ieder geval niet degene die achterop komt en gaat bumperkleven.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_194275251
Vlg mijn instructeur bij de motor moest je soms wel even boven de Max snelheid om goed in te halen. :')
Vakman pur sang
  FOK!fotograaf maandag 27 juli 2020 @ 07:38:22 #7
842 Zorro
Z
pi_194275295
Ook al ben ik het ermee eens dat een beetje vlot inhalen wel zo verstandig is, is het evengoed niet toegestaan. Als je wordt geflitst tijdens inhalen kom je er echt niet vanaf met "jamaar ik was aan het inhalen hoor!"
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_194275305
quote:
2s.gif Op maandag 27 juli 2020 00:29 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik heb het letterlijk gevraagd, omdat iemand met een slakkengang inhalen me nogal suf leek. En toen zei de instructeur "je moet je altijd aan de snelheid houden" dus ja, dan weet je het als leerling ook niet meer.
Mijn instructeur zei altijd dat je best even boven de maximum snelheid mag komen om in te halen, om niet onnodig lang op de linkerstrook te hoeven blijven.
Daar is die speling van een paar km voordat er echt geflitst wordt ook voor bedoeld natuurlijk.
Iedereen voelt toch wel aan dat met 1 km/u snelheidsverschil kilometers lang op de linkerstrook zitten, niet de bedoeling kan zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door gebrokenglas op 27-07-2020 07:52:26 ]
  maandag 27 juli 2020 @ 07:46:38 #9
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194275328
Als je met 1 km/u verschil inhaalt is dat 0.27 m/s....dan ben je met auto's van 5 meter lang al 18.5 seconden bezig van bumper tot bumper, als je echt op het laatste moment naar links gaat en echt zodra het kan weer naar rechts.

Realistischer is minstens een autolengte erbij aan beide kanten, zit je al tegen de minuut aan. Plus dat het uitnodigt om naar mekaar te gaan zitten kijken, wat weer de kans verhoogt dat mensen zonder het door te hebben langzaam op elkaar insturen.

Nee, rap er voorbij en weer terug, los van flitspalen zie ik het niet gauw gebeuren dat je daar voor gestraft wordt.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194275341
quote:
14s.gif Op maandag 27 juli 2020 07:46 schreef Tyr80 het volgende:
Nee, rap er voorbij en weer terug, los van flitspalen zie ik het niet gauw gebeuren dat je daar voor gestraft wordt.
Klopt. Hoorde die agenten van wegmisbruikers ook eens zeggen dat ze je voor 10km te hard echt niet aan de kant gaan zetten, zeker niet als ze zien dat je even aan het inhalen was en het gas na de inhaalactie weer loslaat.

En flitsers is geen punt want daar heb je je apps voor...
pi_194275954
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 07:50 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Klopt. Hoorde die agenten van wegmisbruikers ook eens zeggen dat ze je voor 10km te hard echt niet aan de kant gaan zetten, zeker niet als ze zien dat je even aan het inhalen was en het gas na de inhaalactie weer loslaat.

En flitsers is geen punt want daar heb je je apps voor...
Dat is ook mijn uitgangspunt. Zolang je uit kunt leggen waarom je iets deed heb je vrijwel nooit een probleem. Dat geldt overigens voor alle keuzes die je maakt. Soms is het beter de regeltjes links te laten liggen als het de doorstroming van het verkeer bevordert. Jammer dat een flitsopstelling niet zoiets kan beoordelen, dus is het beter dat je aan de veilige kant zit qua snelheid.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_194276014
quote:
2s.gif Op maandag 27 juli 2020 00:29 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik heb het letterlijk gevraagd, omdat iemand met een slakkengang inhalen me nogal suf leek. En toen zei de instructeur "je moet je altijd aan de snelheid houden" dus ja, dan weet je het als leerling ook niet meer.
Als er een ambulance achter jou zit met zwaailichten dan ramt je instructeur gewoon op het gas hoor.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194276479
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 07:41 schreef gebrokenglas het volgende:

Mijn instructeur zei altijd dat je best even boven de maximum snelheid mag komen om in te halen, om niet onnodig lang op de linkerstrook te hoeven blijven.
Daar is die speling van een paar km voordat er echt geflitst wordt ook voor bedoeld natuurlijk.
Iedereen voelt toch wel aan dat met 1 km/u snelheidsverschil kilometers lang op de linkerstrook zitten, niet de bedoeling kan zijn.
Dat zei mijn instructeur ook altijd. En politie heeft daar ook geen problemen mee, want ik heb dat ook weleens gedaan met politie achter me. Nou rij ik normaal meestal wel te hard, maar ik heb een hekel aan inhalen met een slakkengang. In tegenstelling tot heel veel andere mensen blijkbaar...
Facts don't care about your feelings
pi_194277217
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:28 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als er een ambulance achter jou zit met zwaailichten dan ramt je instructeur gewoon op het gas hoor.
knap als hem dat lukt, volgens mij hebben die alleen koppeling en rem ter beschikking
  maandag 27 juli 2020 @ 15:17:13 #15
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194280274
quote:
14s.gif Op maandag 27 juli 2020 07:46 schreef Tyr80 het volgende:
Als je met 1 km/u verschil inhaalt is dat 0.27 m/s....dan ben je met auto's van 5 meter lang al 18.5 seconden bezig van bumper tot bumper, als je echt op het laatste moment naar links gaat en echt zodra het kan weer naar rechts.

Realistischer is minstens een autolengte erbij aan beide kanten, zit je al tegen de minuut aan. Plus dat het uitnodigt om naar mekaar te gaan zitten kijken, wat weer de kans verhoogt dat mensen zonder het door te hebben langzaam op elkaar insturen.

Nee, rap er voorbij en weer terug, los van flitspalen zie ik het niet gauw gebeuren dat je daar voor gestraft wordt.
Je vergeet volgens mij ook nog de lengte van het voertuig waar je in rijdt. Dus die 18,5 wordt 37 sec in jouw voorbeeld (autolengte = 5m).
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator maandag 27 juli 2020 @ 16:22:54 #16
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_194281010
Eens, niets is irritanter dan zo'n brave Hendrik die het nodig vindt om met 99 km/h in te halen en de hele linkerbaan twee minuten lang daarmee ophoudt. :r
Te vaak al zien gebeuren dit.

Of men dat nou doet omdat ze een zuunige gierige Hollander zijn die bang is om 7 cent benzine meer te verbruiken of omdat men bang is dat er meteen een peloton politie met gierende sirenes achter ze aan komt omdat je ff 110/115 reed? :') Geen idee, maar schijtirritant is het zeker.
  maandag 27 juli 2020 @ 16:31:39 #17
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_194281087
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 16:22 schreef dick_laurent het volgende:
Eens, niets is irritanter dan zo'n brave Hendrik die het nodig vindt om met 99 km/h in te halen en de hele linkerbaan twee minuten lang daarmee ophoudt. :r
Te vaak al zien gebeuren dit.

Of men dat nou doet omdat ze een zuunige gierige Hollander zijn die bang is om 7 cent benzine meer te verbruiken of omdat men bang is dat er meteen een peloton politie met gierende sirenes achter ze aan komt omdat je ff 110/115 reed? :') Geen idee, maar schijtirritant is het zeker.
Ach ja, als je je aan de snelheid had gehouden, dan was je niet eens in de buurt van de inhaalactie gekomen.... _O-
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_194281130
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:28 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als er een ambulance achter jou zit met zwaailichten dan ramt je instructeur gewoon op het gas hoor.
Een beetje instructeur had de ambulance al eerder gezien en de leerling(e) op de rechterstrook laten rijden of blijven.

quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 11:05 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

knap als hem dat lukt, volgens mij hebben die alleen koppeling en rem ter beschikking
Tijdens een examen is er idd geen gaspedaal, geen idee waarom niet.
Maar zelf had ik wel een gaspedaal omdat in sommige situaties gas geven beter is dan remmen en dan wil je niet moeten vertrouwen op iemand die het rijden nog aan het leren is.
  Moderator maandag 27 juli 2020 @ 16:46:40 #19
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_194281201
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 16:31 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Ach ja, als je je aan de snelheid had gehouden, dan was je niet eens in de buurt van de inhaalactie gekomen.... _O-
Really? :')

Ooit wel eens van een harmonica-effect gehoord? Dit filmpje legt het je uit: (vanaf seconde 30 kijken)

Als iedereen dus om en nabij de 100 km/h rijdt op de linkerbaan en brave Hendrik reed rond de 95 km/h op de rechterbaan en gooit m plotseling naar links terwijl hij niet tot nauwelijks versnelt zal de eerste auto achter hem lichtjes op de rem moeten. De tweede auto daarachter ook, enzovoort enzovoort....
En zo ontstaan files/vertragingen op de weg want 15 auto's down the line waar ik dan bijv rijd, rijd ik inmiddels rond de 80 km/u allemaal dankzij brave Hendrik helemaal voor me die zijn gaspedaal weigert te gebruiken.
  maandag 27 juli 2020 @ 16:52:38 #20
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_194281256
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 16:46 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Really? :')

Ooit wel eens van een harmonica-effect gehoord? Dit filmpje legt het je uit: (vanaf seconde 30 kijken)

Als iedereen dus om en nabij de 100 km/h rijdt op de linkerbaan en brave Hendrik reed rond de 95 km/h op de rechterbaan en gooit m plotseling naar links terwijl hij niet tot nauwelijks versnelt zal de eerste auto achter hem lichtjes op de rem moeten. De tweede auto daarachter ook, enzovoort enzovoort....
En zo ontstaan files/vertragingen op de weg want 15 auto's down the line waar ik dan bijv rijd, rijd ik inmiddels rond de 80 km/u allemaal dankzij brave Hendrik helemaal voor me die zijn gaspedaal weigert te gebruiken.
Wellicht rijdt je dan iets te dicht achter je voorganger? O-)
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_194281659
De beste oplossing tegen files is gewoon harder rijden >:) Hoef je geen rare filmpjes met theorieën voor te zien om te begrijpen dat het werkt. Maar dat moet beginnen bij vrachtwagens want die zijn vervelend. Daarom moeten snel de elektrische vrachtwagens komen die gewoon 120 km/u met auto pilot kunnen en dan lost het al heel wat vertragingen op.
Facts don't care about your feelings
  maandag 27 juli 2020 @ 18:04:45 #22
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_194282114
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 17:31 schreef YoshiBignose het volgende:
De beste oplossing tegen files is gewoon harder rijden >:) Hoef je geen rare filmpjes met theorieën voor te zien om te begrijpen dat het werkt. Maar dat moet beginnen bij vrachtwagens want die zijn vervelend. Daarom moeten snel de elektrische vrachtwagens komen die gewoon 120 km/u met auto pilot kunnen en dan lost het al heel wat vertragingen op.
En het liefst met een grote punt voorop, zodat mensen het wel uit hun hoofd laten om de veiligheidsmarge te betreden! ;)
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_194282281
Gisteren naar Normandië gereden. Die Fransen kunnen er ook wat van zeg...

Omdat het rustig was op de tolwegen, regelmatig vmax op de cruise controle gereden. Zoveel Fransen die ineens gaan versnellen op het moment dat je ze in gaat halen. Ook een man die nadat ik hem ingehaald had, mij ineens vol gas voorbij stoof met ik schat minstens 150km/u (ik reed 130 op de cc). Twee kilometer later kakte zijn snelheid helemaal in en wij er weer voorbij. Herhaalt hij zijn actie nogmaals en even verderop gingen we er weer voorbij :')
Dan vraag je je toch af, zijn dat soort mensen zich überhaupt bewust van wat ze doen...?
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
  maandag 27 juli 2020 @ 19:39:40 #24
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194283338
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 18:17 schreef Fyodor het volgende:
Gisteren naar Normandië gereden. Die Fransen kunnen er ook wat van zeg...

Omdat het rustig was op de tolwegen, regelmatig vmax op de cruise controle gereden. Zoveel Fransen die ineens gaan versnellen op het moment dat je ze in gaat halen. Ook een man die nadat ik hem ingehaald had, mij ineens vol gas voorbij stoof met ik schat minstens 150km/u (ik reed 130 op de cc). Twee kilometer later kakte zijn snelheid helemaal in en wij er weer voorbij. Herhaalt hij zijn actie nogmaals en even verderop gingen we er weer voorbij :')
Dan vraag je je toch af, zijn dat soort mensen zich überhaupt bewust van wat ze doen...?
Heb je een Pools kenteken? Daar zit ik ook altijd liever voor dan achter.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194285181
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 19:39 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Heb je een Pools kenteken? Daar zit ik ook altijd liever voor dan achter.
Haha nee, gewoon een NL kenteken. Username is niet mijn echte naam :)
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
  dinsdag 28 juli 2020 @ 02:54:12 #26
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194288557
quote:
6s.gif Op maandag 27 juli 2020 07:38 schreef Zorro het volgende:
Ook al ben ik het ermee eens dat een beetje vlot inhalen wel zo verstandig is, is het evengoed niet toegestaan. Als je wordt geflitst tijdens inhalen kom je er echt niet vanaf met "jamaar ik was aan het inhalen hoor!"
Als je wordt geflitst tijdens het inhalen (en er dus meer dan 1 voertuig op de foto staat), krijgt niemand een bekeuring, omdat de camera niet kan zien wie er te hard rijdt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_194289582
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 02:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als je wordt geflitst tijdens het inhalen (en er dus meer dan 1 voertuig op de foto staat), krijgt niemand een bekeuring, omdat de camera niet kan zien wie er te hard rijdt.
Ik kan je uit meerdere persoonlijke ervaringen vertellen dat dat niet waar is. Ook niet na bezwaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2020 07:22:19 ]
pi_194289851
Ben wel eens op de ring van Amsterdam bij een flitspaal rechts ingehaald, waardoor er daadwerkelijk geflitst werd. Nooit een boete gehad. Die dingen kunnen blijkbaar detecteren hoe hard elk voertuig rijdt.
pi_194289917
Nieuwere flitspalen kunnen dat met gemak. Zelfs meer dan 2 stroken. Aangezien ze altijd meerdere foto's maken kun je van iedere auto de snelheid bepalen. Ik heb zelf niet genoeg verstand ervan om te weten welke flitspaal wat kan. Die bij mij in de buurt voor rood licht + snelheid op een kruispunt pakt alleen de doorgaande stroken en niet de afslaande stroken heb ik ontdekt.
Facts don't care about your feelings
pi_194295881
Moderne camera’s zijn digitaal en altijd verbonden met servers. Die kunnen moderne herkennings technieken erop toepassen.

De boa controleert alleen wat de software heeft gedetecteerd en geeft de overtreding door aan cjib of OM.
.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 23:21:07 #31
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194301868
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 07:21 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik kan je uit meerdere persoonlijke ervaringen vertellen dat dat niet waar is. Ook niet na bezwaar.
Ok, I stand corrected.

Mooi he, nieuwe technologie. ;-)

Het is alweer een aantal jaren geleden dat ik voor het laatst geflitst ben.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 16:45:13 #32
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_194356212
Goede daden blijven zelden onbestraft. Probeerde vandaag tot twee keer toe een Toyota te wijzen op een loszittende, flapperende bodemplaat. De tweede keer dat ik zwaaiend en wijzend voorbij kwam meende ik een middelvinger te zien dus een derde poging zag ik niet zitten.

Hoe opgefokt moet je zijn om zo te reageren?
pi_194358620
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 16:45 schreef Qarrad het volgende:
Goede daden blijven zelden onbestraft. Probeerde vandaag tot twee keer toe een Toyota te wijzen op een loszittende, flapperende bodemplaat. De tweede keer dat ik zwaaiend en wijzend voorbij kwam meende ik een middelvinger te zien dus een derde poging zag ik niet zitten.

Hoe opgefokt moet je zijn om zo te reageren?
Nieuwere generatie "chauffeur"?
Merk dit helaas ook vaker.
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 19:42:29 #34
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194358663
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 16:45 schreef Qarrad het volgende:
Goede daden blijven zelden onbestraft. Probeerde vandaag tot twee keer toe een Toyota te wijzen op een loszittende, flapperende bodemplaat. De tweede keer dat ik zwaaiend en wijzend voorbij kwam meende ik een middelvinger te zien dus een derde poging zag ik niet zitten.

Hoe opgefokt moet je zijn om zo te reageren?
Roep het al jaren, auto’s zouden standaard geleverd moeten worden met rondom zo’n lichtkrantbord.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194359001
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 19:42 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Roep het al jaren, auto’s zouden standaard geleverd moeten worden met rondom zo’n lichtkrantbord.
Zou wel mooi zijn... Bij een bumperklever even het bordje opklappen 'houd afstand!'. Vooral voor het schrikeffect wel goed.

Wat betreft middelvingers: als je mensen even met een grootlichtseintje probeert te attenderen dat ze in het schemer/donker zonder licht rijden, en je krijgt een volledig lichtsalvo terug, of inderdaad ook een middelvinger, dan stop je daar ook wel mee.
pi_194361267
Ik sein nooit als iemand z'n licht niet aan heeft, is mijn probleem niet ik zie ze toch wel. Ik sein wel als iemand z'n groot licht aan heeft, dat irriteert me namelijk.
Facts don't care about your feelings
pi_194361347
Inhalende vrachtwagens is by far het meest irritante op de weg.
pi_194361382
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 22:27 schreef tompsv18 het volgende:
Inhalende vrachtwagens is by far het meest irritante op de weg.
Naja, het rare is dat ze soms nog sneller inhalen dan personenauto's :') dan vind ik het allemaal prima. En als vrachtwagenchauffeur zou ik ook zo'n dwaas met z'n sleurhut in gaan halen die 75 gaat.
Facts don't care about your feelings
  zondag 2 augustus 2020 @ 02:45:11 #39
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_194364325
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 20:17 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Zou wel mooi zijn... Bij een bumperklever even het bordje opklappen 'houd afstand!'. Vooral voor het schrikeffect wel goed.

Wat betreft middelvingers: als je mensen even met een grootlichtseintje probeert te attenderen dat ze in het schemer/donker zonder licht rijden, en je krijgt een volledig lichtsalvo terug, of inderdaad ook een middelvinger, dan stop je daar ook wel mee.
De eerste week... Daarna is iedereen gewend :P
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
pi_194364916
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 02:45 schreef Mobster273 het volgende:

[..]

De eerste week... Daarna is iedereen gewend :P
Precies. Mijn auto geeft ook een visuele waarschuwing als ik te dicht op een voorganger zit (snelheidsafhankelijk). Kijk er nooit meer naar.
pi_194365177
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 07:35 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Precies. Mijn auto geeft ook een visuele waarschuwing als ik te dicht op een voorganger zit (snelheidsafhankelijk). Kijk er nooit meer naar.
Kun je dat soort waarschuwingen uitschakelen?
  zondag 2 augustus 2020 @ 10:13:03 #42
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194365888
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 08:55 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Kun je dat soort waarschuwingen uitschakelen?
Ligt eraan; vaak is dat in combi met adaptive cruise, en dat werkt ook op je collision warning.. als ik de radar sensor uitzet, werkt ook het BAS-systeem niet meer. En waarom zou je het uit willen zetten? Ik vind het een goede indicatie dat je te dicht op een voorganger zit.. vaak heb je dat niet in de gaten, omdat je allemaal al jaren veel te kort op elkaar rijdt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_194365947
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 08:55 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Kun je dat soort waarschuwingen uitschakelen?
Bij de Tesla kon je 3 functies kiezen. Snel, normaal, of laat. Je snapt wel dat ik hem op dat laatste had gezet. Niet omdat ik per se iedere keer loop te kleven, maar anders krijg je momenten waarbij het druk is en je moet ritsen enzo dat ie telkens gaat piepen. Je wil ook niet telkens gepiep horen terwijl er niets aan de hand is. Ik wil juist een piep horen als ik echt 100% zeker hard op m'n rem moet en dat was toch een paar keer wel handig. Ik neem aan dat Tesla geen optie inbouwt waarbij de piep betekent dat je al te laat bent :P tenzij je een hele trage reactie hebt natuurlijk.

Als je adaptive cruise aan hebt (auto pilot) zou hij natuurlijk automatisch moeten remmen, maar vaak doet ie ook dat piepsignaal zodat je zelf kan ingrijpen. Op de snelweg weleens gehad op de linkerbaan allemaal lekker 150 en de auto voor de auto voor me ging in de rem en de Tesla piepte al voordat ik überhaupt de auto voor me zag remmen.
Facts don't care about your feelings
  zondag 2 augustus 2020 @ 11:23:19 #44
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_194366653
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 10:17 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Bij de Tesla kon je 3 functies kiezen. Snel, normaal, of laat. Je snapt wel dat ik hem op dat laatste had gezet. Niet omdat ik per se iedere keer loop te kleven, maar anders krijg je momenten waarbij het druk is en je moet ritsen enzo dat ie telkens gaat piepen. Je wil ook niet telkens gepiep horen terwijl er niets aan de hand is. Ik wil juist een piep horen als ik echt 100% zeker hard op m'n rem moet en dat was toch een paar keer wel handig. Ik neem aan dat Tesla geen optie inbouwt waarbij de piep betekent dat je al te laat bent :P tenzij je een hele trage reactie hebt natuurlijk.

Als je adaptive cruise aan hebt (auto pilot) zou hij natuurlijk automatisch moeten remmen, maar vaak doet ie ook dat piepsignaal zodat je zelf kan ingrijpen. Op de snelweg weleens gehad op de linkerbaan allemaal lekker 150 en de auto voor de auto voor me ging in de rem en de Tesla piepte al voordat ik überhaupt de auto voor me zag remmen.

Net als bij deze
pi_194367242
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 08:55 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Kun je dat soort waarschuwingen uitschakelen?
Ik niet volgens mij (Mercedes).

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2020 12:04:26 ]
pi_194372487
quote:
Mooie technologie hoor, iedereen die er weleens in gereden heeft ziet dat het de toekomst is. Meeste fouten op de weg zijn gewoon menselijke fouten.
Facts don't care about your feelings
pi_194372489
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 10:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik wil juist een piep horen als ik echt 100% zeker hard op m'n rem moet en dat was toch een paar keer wel handig.
Of je let zelf gewoon op
So we just called him Fred too
pi_194372527
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 17:34 schreef Fred2 het volgende:

Of je let zelf gewoon op
Echt weer zo'n kansloze opmerking :') Zeg je dat tegen iedereen die ooit een ongeluk heeft gehad? Natuurlijk let je zelf op, maar het kan geen kwaad dat apparatuur je nog even extra herinnert in dat soort situaties.
Facts don't care about your feelings
  zondag 2 augustus 2020 @ 18:11:18 #49
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194372978
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 12:03 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik niet volgens mij (Mercedes).
Jawel hoor, in je menu kun je de radar uitschakelen, maar dan moet je ook even in het boekje lezen wat je dan allemaal aan systemen beïnvloedt, dan ga je nog wel een keertje denken.. Heb je Distronic+?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 2 augustus 2020 @ 18:15:12 #50
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194373023
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 17:36 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Echt weer zo'n kansloze opmerking :') Zeg je dat tegen iedereen die ooit een ongeluk heeft gehad? Natuurlijk let je zelf op, maar het kan geen kwaad dat apparatuur je nog even extra herinnert in dat soort situaties.
Benz piept alleen maar als er echt een BASsie aan zit te komen, en dan is die heads up wel fijn, want dan gaat hij effe écht remmen, en die pre-crash gordelspanning levert ook een hartverzakkinkje op :|W
Als ik over rijplaten rijd, dan wil hij nog wel eens over de zeik gaan op de lane assist, als die in storing gaat op dat moment, geeft ie ook een tik met de gordelspanner.. dan ben je echt meteen wakker :% :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 2 augustus 2020 @ 18:35:40 #51
492092 IxOdysseus
Drugs are bad m'kay
pi_194373376
Oefff dit is bij uitstek zo'n topic die ik moet mijden. Terwijl mn algehele ergenislevel tijdens het rijden nou eigenlijk juist tot een minimum was beperkt....
pi_194373470
quote:
7s.gif Op zondag 2 augustus 2020 18:11 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Jawel hoor, in je menu kun je de radar uitschakelen, maar dan moet je ook even in het boekje lezen wat je dan allemaal aan systemen beïnvloedt, dan ga je nog wel een keertje denken.. Heb je Distronic+?
Ja, ik ga het ook niet uitschakelen;)
pi_194373490
quote:
7s.gif Op zondag 2 augustus 2020 18:15 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Benz piept alleen maar als er echt een BASsie aan zit te komen, en dan is die heads up wel fijn, want dan gaat hij effe écht remmen, en die pre-crash gordelspanning levert ook een hartverzakkinkje op :|W
Als ik over rijplaten rijd, dan wil hij nog wel eens over de zeik gaan op de lane assist, als die in storing gaat op dat moment, geeft ie ook een tik met de gordelspanner.. dan ben je echt meteen wakker :% :X
Sowieso die lane assist trouwens :D
  zondag 2 augustus 2020 @ 18:45:59 #54
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194373543
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 18:42 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ja, ik ga het ook niet uitschakelen;)
Ik ook niet, al heb ik wel vaak de neiging. in sommige situatie's is domme CC best handiger. In druk verkeer is het bijna not-done om op adaptive te rijden; sowieso niet op tweebaans in de spits met veel vrachtverkeer.. in die 2 seconden bij 100 (minimum afstand) past precies en vrachtwagen, en die Oostblokkers zijn gestoord genoeg om hem erin te prakken, en dan heb je een BASsie.. of je rijdt de hele tijd passief, en dat is hem ook niet.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_194374369
quote:
7s.gif Op zondag 2 augustus 2020 18:15 schreef Sounddragon het volgende:

Benz piept alleen maar als er echt een BASsie aan zit te komen, en dan is die heads up wel fijn, want dan gaat hij effe écht remmen, en die pre-crash gordelspanning levert ook een hartverzakkinkje op :|W
Als ik over rijplaten rijd, dan wil hij nog wel eens over de zeik gaan op de lane assist, als die in storing gaat op dat moment, geeft ie ook een tik met de gordelspanner.. dan ben je echt meteen wakker :% :X
Ik hoorde eens van iemand die ook een keer een Mercedes reed dat hij in een situatie kwam waarbij er 3 stroken waren waarbij eentje af sloeg. Op die strook was een file ontstaan. Hij reed op de file af maar moest naar de andere strook toe invoegen, hij zag een gaatje en gaf wat gas bij, maar de Mercedes (BASsie of hoe je het ook noemt :') ) dacht dat hij vol op de file af ging rijden en ging op de rem, maar omdat hij net zijn stuur bewoog en het niet verwachte kwam hij in een slip en was hij bijna gruwelijk gecrashed.
Facts don't care about your feelings
  zondag 2 augustus 2020 @ 19:50:29 #56
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194374481
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 19:43 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik hoorde eens van iemand die ook een keer een Mercedes reed dat hij in een situatie kwam waarbij er 3 stroken waren waarbij eentje af sloeg. Op die strook was een file ontstaan. Hij reed op de file af maar moest naar de andere strook toe invoegen, hij zag een gaatje en gaf wat gas bij, maar de Mercedes (BASsie of hoe je het ook noemt :') ) dacht dat hij vol op de file af ging rijden en ging op de rem, maar omdat hij net zijn stuur bewoog en het niet verwachte kwam hij in een slip en was hij bijna gruwelijk gecrashed.
Heb me dit altijd afgevraagd, dank, moet ik toch mee oppassen dus...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zondag 2 augustus 2020 @ 20:26:05 #57
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194375070
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 19:43 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik hoorde eens van iemand die ook een keer een Mercedes reed dat hij in een situatie kwam waarbij er 3 stroken waren waarbij eentje af sloeg. Op die strook was een file ontstaan. Hij reed op de file af maar moest naar de andere strook toe invoegen, hij zag een gaatje en gaf wat gas bij, maar de Mercedes (BASsie of hoe je het ook noemt :') ) dacht dat hij vol op de file af ging rijden en ging op de rem, maar omdat hij net zijn stuur bewoog en het niet verwachte kwam hij in een slip en was hij bijna gruwelijk gecrashed.
Jep, dat kan, en dan heb je mazzel dat de auto dat voor je fikst met ESP.. Als je op distronic rijdt en je geeft gas, gaat hij op passief, dan overrule je hem, op het moment dat je dan met je poot van gas naar rem gaat om dat gat in te remmen, neemt ACC het weer over, en doet een paniekje, en dan gooit ie hem SERIEUS op de rem; gewoon elektronisch alles wat 'ie in huis heeft, en als je dan laterale krachten aan het werk hebt, wordt het best spannend denk ik :|W
Hij wil trouwens naast een vrachtwagen ook wel eens gek doen; ACC heeft een hekel aan glimmende velgen en brandstoftanks, tanktrailers ook trouwens, dan kun je gerust even scherp blijven of even gas geven, reflectorpaaltje waar je recht op af rijdt vindt 'ie ook niks... perfect is het allemaal niet, maar in heel veel gevallen is het wel erg relaxed. Op rustige wegen is het echt de bom ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_194375144
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 17:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Echt weer zo'n kansloze opmerking :') Zeg je dat tegen iedereen die ooit een ongeluk heeft gehad? Natuurlijk let je zelf op, maar het kan geen kwaad dat apparatuur je nog even extra herinnert in dat soort situaties.
Als het een "paar keer" nuttig is geweest dan moet je je ergens toch ook wel afvragen waarom de auto de verkeerssituatie door had en jij niet?
So we just called him Fred too
pi_194375949
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 20:30 schreef Fred2 het volgende:

Als het een "paar keer" nuttig is geweest dan moet je je ergens toch ook wel afvragen waarom de auto de verkeerssituatie door had en jij niet?
Man ik ga niet eens meer in op jou( - knip - )

[ Bericht 11% gewijzigd door Sounddragon op 02-08-2020 21:56:52 (FFP (Fixed For Peace)) ]
Facts don't care about your feelings
  zondag 2 augustus 2020 @ 21:57:26 #60
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194376751
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 21:14 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Man ik ga niet eens meer in op jou( - knip - )
Sounds like a plan *O*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_194389228
Goh, wat leuk al die elektronische hulpmiddelen als ik het zo lees.
Blijkbaar moet je er al rekening mee houden dat ze ingrijpen want als je niet anticipeert crash je of kun je crashen.
Echt fantastisch! _O-
Verdorie mannen en meiden, wat is er mis met zelf rijden en opletten?
  maandag 3 augustus 2020 @ 19:50:20 #62
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_194389478
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 19:30 schreef vannelle het volgende:
Goh, wat leuk al die elektronische hulpmiddelen als ik het zo lees.
Blijkbaar moet je er al rekening mee houden dat ze ingrijpen want als je niet anticipeert crash je of kun je crashen.
Echt fantastisch! _O-
Verdorie mannen en meiden, wat is er mis met zelf rijden en opletten?
Veiligheidssystemen in mijn auto werken prima. Niks mis mee met een beetje ondersteuning. Maar ja, jij hebt dat niet nodig, omdat je zo ongelooflijk goed bent!
Horrible Cunt!
pi_194389679
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 19:30 schreef vannelle het volgende:
Goh, wat leuk al die elektronische hulpmiddelen als ik het zo lees.
Blijkbaar moet je er al rekening mee houden dat ze ingrijpen want als je niet anticipeert crash je of kun je crashen.
Echt fantastisch! _O-
Verdorie mannen en meiden, wat is er mis met zelf rijden en opletten?
20.000+ verkeersongelukken per jaar met ernstige verwondingen en doden is wat er blijkbaar mis is :')
Facts don't care about your feelings
pi_194389835
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 19:50 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Veiligheidssystemen in mijn auto werken prima. Niks mis mee met een beetje ondersteuning. Maar ja, jij hebt dat niet nodig, omdat je zo ongelooflijk goed bent!
Het gevaar zit 'm in de afhankelijkheid.
Je zou het kunnen vergelijken met een vliegtuig. Vrijwel alles kun je programmeren, zodat de piloten bij wijze van spreken met de armen over elkaar in lotushouding kunnen blijven zitten terwijl het toestel zichzelf netjes aan de grond zet. Daarom landen piloten eens in de zoveel tijd in standje manual, om kennis- en kunde-erosie tegen te gaan. (geen idee of het ook verplicht is).
Hetzelfde zou je ook kunnen doen met de systemen in je auto. Rij voor de grap maar eens zonder cruise-control. Dan merk je hoe lastig het is om snelheid vast te houden, zeker met lange ritten.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 3 augustus 2020 @ 20:41:01 #65
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_194390281
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 20:15 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Het gevaar zit 'm in de afhankelijkheid.
Je zou het kunnen vergelijken met een vliegtuig. Vrijwel alles kun je programmeren, zodat de piloten bij wijze van spreken met de armen over elkaar in lotushouding kunnen blijven zitten terwijl het toestel zichzelf netjes aan de grond zet. Daarom landen piloten eens in de zoveel tijd in standje manual, om kennis- en kunde-erosie tegen te gaan. (geen idee of het ook verplicht is).
Hetzelfde zou je ook kunnen doen met de systemen in je auto. Rij voor de grap maar eens zonder cruise-control. Dan merk je hoe lastig het is om snelheid vast te houden, zeker met lange ritten.
Ben ik met je eens. Rij zelf niet vaak op cruise control. Vind ik niet zo fijn in de drukte. Gebruik het eigenlijk alleen maar 's avonds laat op de A79. Voor de rest probeer ik absoluut niet op de hulpsystemen te rekenen. Heb er ook een paar uitstaan, die me eerder in de weg zitten, dan helpen. Maar de collision detection vind ik wel handig en het automatisch remmen. Automatisch remmen heeft een paar keer ingegrepen, voordat ik kon reageren.
Horrible Cunt!
pi_194401670
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 19:50 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Veiligheidssystemen in mijn auto werken prima. Niks mis mee met een beetje ondersteuning. Maar ja, jij hebt dat niet nodig, omdat je zo ongelooflijk goed bent!
Ongelooflijk goed wil ik niet zeggen van mezelf maar ik weet wel waar ik mee bezig ben. Ook ken ik mijn grenzen.
Maar hier boven werd gesproken over veiligheidssystemen die ingrijpen waardoor er (bijna) een ongeluk gebeurt en dat vind ik op z'n zachtst gezegd nogal opmerkelijk.
Ik dacht namelijk altijd dat die systemen bedacht waren om de boel veiliger te maken.
Eerlijk gezegd moet ik wel toegeven dat bepaalde systemen echt een toegevoegde waarde hebben, heb ik tijdens een slipcursus wel gemerkt.
Maar als zo'n systeem er voor zorgt dat je onaangenaam verrast wordt klopt er duidelijk iets niet.
pi_194402438
Ik dacht dat het hier ging om irritaties op de weg, en niet om technische kunstjes?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:21:22 #68
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194402496
Op mijn weghelft komen als je linksaf gaat. Jaaaa, je hebt recht op voortang, je krijgt voorrang, maar als jij niet zo slecht stuurde kon ik gelijk met jou de bocht naat rechts maken!!
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194402507
Mensen die met een noodgang op een rotonde af komen rijden wanneer jij er op rijdt :(
  Moderator dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:26:30 #70
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_194402565
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 19:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mensen die met een noodgang op een rotonde af komen rijden wanneer jij er op rijdt :(
Wat heb ik daar nu weer mee te maken? :(
pi_194402589
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 19:26 schreef noodgang het volgende:

[..]

Wat heb ik daar nu weer mee te maken? :(
:De

Nee, maar bloed irritant. Ik moet dan ook altijd afremmen omdat ik geen idee heb of diegene wel op tijd gaat stoppen.
  Moderator dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:30:51 #72
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_194402628
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 19:28 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

:De

Nee, maar bloed irritant. Ik moet dan ook altijd afremmen omdat ik geen idee heb of diegene wel op tijd gaat stoppen.
Je hebt wel gelijk ja, ik snap het nut ook niet helemaal om zo laat vol op de rem te gaan
  Moderator woensdag 5 augustus 2020 @ 15:33:28 #73
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_194413493
Wat is toch de dealio met mensen die op de middelste rijbaan vd snelweg 90 blijven rijden terwijl er niemand voor ze zit. :?

Vandaag ook weer.... en dan is het het niet één, niet twee, nee echt minimaal 4 a 5 keer op een ritje van een half uur dat ik dat meemaak.
Als je 90 wil rijden, prrrrrrrima, maar pak dan de meest rechterbaan en ga achter een vrachtwagen hangen ofzo. :{w
pi_194413567
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 15:33 schreef dick_laurent het volgende:
Wat is toch de dealio met mensen die op de middelste rijbaan vd snelweg 90 blijven rijden terwijl er niemand voor ze zit. :?

Vandaag ook weer.... en dan is het het niet één, niet twee, nee echt minimaal 4 a 5 keer op een ritje van een half uur dat ik dat meemaak.
Als je 90 wil rijden, prrrrrrrima, maar pak dan de meest rechterbaan en ga achter een vrachtwagen hangen ofzo. :{w
Vrachtwagenbumperkleven is goed voor het verbruik van mijn auto.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194429662
Bejaarden in het verkeer :r

Net was er een kneus die constant 80 reed op de linkerbaan van een tweebaansweg, max snelheid was 100. Mijn geduld raakte op en besloot ik rechts in te halen (niet correct maar deze kneus bleef de linkerbaan ophouden en hield iedereen op). Was het, zoals verwacht, een bejaarde met jampotglazen op zijn neus.

Moeten bejaarden geen extra check bij het CBR laten doen zodra ze een bepaalde leeftijd hebben bereikt?

[ Bericht 3% gewijzigd door Erasmus op 06-08-2020 16:06:41 ]
pi_194430398
quote:
8s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 16:06 schreef Erasmus het volgende:
Bejaarden in het verkeer :r

Net was er een kneus die constant 80 reed op de linkerbaan van een tweebaansweg, max snelheid was 100. Mijn geduld raakte op en besloot ik rechts in te halen (niet correct maar deze kneus bleef de linkerbaan ophouden en hield iedereen op). Was het, zoals verwacht, een bejaarde met jampotglazen op zijn neus.

Moeten bejaarden geen extra check bij het CBR laten doen zodra ze een bepaalde leeftijd hebben bereikt?
Als er niemand anders rijdt gewoon een tikje aan de achterkant geven dan slipt en crasht hij. Kans is nihil dat ie met z'n jampotglazen jouw kenteken kan onthouden :*

quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 15:33 schreef dick_laurent het volgende:
Wat is toch de dealio met mensen die op de middelste rijbaan vd snelweg 90 blijven rijden terwijl er niemand voor ze zit. :?

Vandaag ook weer.... en dan is het het niet één, niet twee, nee echt minimaal 4 a 5 keer op een ritje van een half uur dat ik dat meemaak.
Als je 90 wil rijden, prrrrrrrima, maar pak dan de meest rechterbaan en ga achter een vrachtwagen hangen ofzo. :{w
Ja ook een hekel aan. Als het druk is met invoegstroken en vrachtwagens oke.... maar als je echt de hele weeg leeg ziet schuif dan ff naar de meest rechter baan. Vooral die moffen hebben daar een handje van. Met als gevolg dan een 3-baans weg eigenlijk verandert in een 2-baans weg door die dwazen.
Facts don't care about your feelings
pi_194457077
Je niet aan ergeren, gewoon er links voorbij, of als de linkerbaan ook niet opschiet, rechts erlangs.
Knipperen, toeteren, aanwijzingen geven, dat werkt allemaal niet.... Helaas.
pi_194458020
quote:
8s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 16:06 schreef Erasmus het volgende:
Bejaarden in het verkeer :r

Net was er een kneus die constant 80 reed op de linkerbaan van een tweebaansweg, max snelheid was 100. Mijn geduld raakte op en besloot ik rechts in te halen (niet correct maar deze kneus bleef de linkerbaan ophouden en hield iedereen op). Was het, zoals verwacht, een bejaarde met jampotglazen op zijn neus.

Moeten bejaarden geen extra check bij het CBR laten doen zodra ze een bepaalde leeftijd hebben bereikt?
En dan met de lampen knipperen |:(
  zondag 9 augustus 2020 @ 00:33:32 #79
492092 IxOdysseus
Drugs are bad m'kay
pi_194468187
Niet dat ik een weggebruiker ben. Blijkbaar gebruik ik al genoeg.

Ik kan het me desondanks prima voorstellen als weggebruikers zich helemaal kapot ergeren aan mensen die niet voorsorteren. Of althans, afhankelijk van de eigen gemoedsrust natuurlijk hoe intens die ergenis is.
  zondag 9 augustus 2020 @ 00:36:05 #80
492092 IxOdysseus
Drugs are bad m'kay
pi_194468228
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 17:03 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Als er niemand anders rijdt gewoon een tikje aan de achterkant geven dan slipt en crasht hij. Kans is nihil dat ie met z'n jampotglazen jouw kenteken kan onthouden :*
[..]

Ja ook een hekel aan. Als het druk is met invoegstroken en vrachtwagens oke.... maar als je echt de hele weeg leeg ziet schuif dan ff naar de meest rechter baan. Vooral die moffen hebben daar een handje van. Met als gevolg dan een 3-baans weg eigenlijk verandert in een 2-baans weg door die dwazen.
Daar moet ook gewoon meer op gehandhaafd worden. 3banen moeten opschuiven om iemand in te halen zorgt voor gevaarlijke situaties, dan laat je zien dat de verkeersveiligheid de prioriteit is.
  zondag 9 augustus 2020 @ 00:38:36 #81
492092 IxOdysseus
Drugs are bad m'kay
pi_194468258
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 13:12 schreef gebrokenglas het volgende:
Je niet aan ergeren, gewoon er links voorbij, of als de linkerbaan ook niet opschiet, rechts erlangs.
Knipperen, toeteren, aanwijzingen geven, dat werkt allemaal niet.... Helaas.
Men zou er inderdaad verstandig aan doen wat meer naar het eigen reilen en zeilen binnen de auto te kijken ipv heel geleerd naar anderen te wijzen. Zorg nou maar dat je je eigen aandacht op het verkeer hebt, dan heb je al de helft te pakken.
  zondag 9 augustus 2020 @ 00:38:52 #82
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_194468262
quote:
8s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 16:06 schreef Erasmus het volgende:
Bejaarden in het verkeer :r

Net was er een kneus die constant 80 reed op de linkerbaan van een tweebaansweg, max snelheid was 100. Mijn geduld raakte op en besloot ik rechts in te halen (niet correct maar deze kneus bleef de linkerbaan ophouden en hield iedereen op). Was het, zoals verwacht, een bejaarde met jampotglazen op zijn neus.

Moeten bejaarden geen extra check bij het CBR laten doen zodra ze een bepaalde leeftijd hebben bereikt?
Sowieso zou ik voorstander zijn om boven een bepaalde leeftijd je rijbewijs in te leveren en een gratis buskaart er voor terug te krijgen. Ik heb mijn partner al gewaarschuwd dat ik vrijwillig mijn rijbewijs ga inleveren als ik zo ga rijden later.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 9 augustus 2020 @ 02:15:53 #83
492092 IxOdysseus
Drugs are bad m'kay
pi_194468771
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 00:38 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Sowieso zou ik voorstander zijn om boven een bepaalde leeftijd je rijbewijs in te leveren en een gratis buskaart er voor terug te krijgen. Ik heb mijn partner al gewaarschuwd dat ik vrijwillig mijn rijbewijs ga inleveren als ik zo ga rijden later.
Ik heb juist het idee dat men in Nederland best wel geeft om veiligheid in het verkeer en dat wanneer daaraan getwijfeld wordt men dat zelf al aangeeft. Wel een erg goed idee ja, die bussen mogen wel wat voller, maar het moet makkelijker dan met je telefoon
  FOK!fotograaf maandag 10 augustus 2020 @ 22:37:01 #84
842 Zorro
Z
pi_194496232
Man man man, soms denk je dat het niet gekker kan en dan toch....

Zaterdag reed ik de snelweg op, achter een andere auto aan. Op de snelweg een auto die plaatsmaakte door naar links te gaan. Op zich al een ergernis. Maar wat doet die klaphark vervolgens? PRECIES BLIJVEN RIJDEN WAAR HIJ RIJDT. Ik reed achter da auto waar ik achteraan de snelweg op reed, die reed precies 100 dus ik kon nergens heen. Ja inhouden en acher de linkshanger gaan zitten. Dat schiet ook niet op. De auto die links van ons reed bleef dus exact naast ons rijden. En bleef dat doen. Haalde geen centimeter in, zakte niks terug. Op een moment zaten er denk ik minstens 20 auto's achter hem en hij bleef maar zitten waar hij zat. Na echt iets van 15 minuten (serieus, geen overdrijven voor het verhaal of zo) bedacht hij zich dat het misschien handig was om wat gas bij te geven en voor de auto die voor mij reed weer naar rechts te gaan.

Echt |:(
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_194496364
PTA vrienden.
Waarom hebben we in godsnaam niet op Malieveld gestaan na die bezopen 100kmu regel?

De snelweg is tegenwoordig een walhalla voor bejaarden, die denken och ik rij 95 en de vrachtwagens 90 dan kan ik net zo goed links blijven.

Heb soms gewoon de neiging om uit te stappen en naast de auto te rennen.
Vakman pur sang
pi_194496887
Ik reed van het weekend op de A7 en het viel me op dat vele met mij gewoon 130+ gingen op de linkerbaan. Af en toe even in de ankers voor mensen zoals bovenstaand maar daarna weer door.
Facts don't care about your feelings
  maandag 10 augustus 2020 @ 23:35:33 #87
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194497340
Al die RAMVANs. Rot op naar de VS met je Hillbillymobiel!
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194498686
Van de week een Duitser die een vrachtauto niet durfde in te halen toen de linkerbaan 2m breed was. Maar er dus wel steeds naast bleef rijden een paar kilometer lang.

😩😩😩😩
pi_194499063
quote:
6s.gif Op maandag 10 augustus 2020 22:37 schreef Zorro het volgende:
Man man man, soms denk je dat het niet gekker kan en dan toch....

Zaterdag reed ik de snelweg op, achter een andere auto aan. Op de snelweg een auto die plaatsmaakte door naar links te gaan. Op zich al een ergernis. Maar wat doet die klaphark vervolgens? PRECIES BLIJVEN RIJDEN WAAR HIJ RIJDT. Ik reed achter da auto waar ik achteraan de snelweg op reed, die reed precies 100 dus ik kon nergens heen. Ja inhouden en acher de linkshanger gaan zitten. Dat schiet ook niet op. De auto die links van ons reed bleef dus exact naast ons rijden. En bleef dat doen. Haalde geen centimeter in, zakte niks terug. Op een moment zaten er denk ik minstens 20 auto's achter hem en hij bleef maar zitten waar hij zat. Na echt iets van 15 minuten (serieus, geen overdrijven voor het verhaal of zo) bedacht hij zich dat het misschien handig was om wat gas bij te geven en voor de auto die voor mij reed weer naar rechts te gaan.

Echt |:(
Dan is het bij mij toch een vluchtstrook of uitvoegstrook o.i.d. Kwaad met kwaad bestrijden maar het zij zo.
pi_194499175
Mensen die na 19u ‘s avonds gewoon 100 blijven rijden terwijl je dan op veel plekken 120 mag. En dat doen er heel veel. Bijzonder irritant.
pi_194499292
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 07:23 schreef tompsv18 het volgende:
Mensen die na 19u ‘s avonds gewoon 100 blijven rijden terwijl je dan op veel plekken 120 mag. En dat doen er heel veel. Bijzonder irritant.
Dan haal je ze toch in?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_194499411
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 07:23 schreef tompsv18 het volgende:
Mensen die na 19u ‘s avonds gewoon 100 blijven rijden terwijl je dan op veel plekken 120 mag. En dat doen er heel veel. Bijzonder irritant.
130.
pi_194500007
quote:
82s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 07:53 schreef Piles het volgende:

130.
Er zijn ook snelwegen met 120 km/u.

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 06:53 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dan is het bij mij toch een vluchtstrook of uitvoegstrook o.i.d. Kwaad met kwaad bestrijden maar het zij zo.
Ik ben geen goed voorbeeld van een nette rijder, maar inhalen via de vluchtstrook heb ik eigenlijk nog nooit gedaan. Geen idee waarom eigenlijk, is toch een mooie (meestal) lege strook.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:06:23 #94
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_194500108
quote:
6s.gif Op maandag 10 augustus 2020 22:37 schreef Zorro het volgende:
Op de snelweg een auto die plaatsmaakte door naar links te gaan. Op zich al een ergernis.
Wat is hier erg aan? Doe ik ook regelmatig, een rijbaan naar links gaan om een invoeger ruimte te geven. Eerder beleefd dan een irritatie lijkt me.

Eens met de rest van je verhaal hoor, dit doe ik alleen als ik niemand op hou op de linkerbaan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 07:23 schreef tompsv18 het volgende:
Mensen die na 19u ‘s avonds gewoon 100 blijven rijden terwijl je dan op veel plekken 120 mag. En dat doen er heel veel. Bijzonder irritant.
That would be me. :7 Lekker met cruise control rustig rijden. Heb geen haast.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_194500120
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 08:55 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik ben geen goed voorbeeld van een nette rijder, maar inhalen via de vluchtstrook heb ik eigenlijk nog nooit gedaan. Geen idee waarom eigenlijk, is toch een mooie (meestal) lege strook.
Risico is mij veel te groot dat er wel een auto staat. Of een stuk band / plastic / grind ligt :X

Heb 1 keer een AT over de linkervluchtstrook langs me gehad, de stenen vlogen me om m'n oren :{
pi_194500152
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 09:07 schreef Piles het volgende:

[..]

Risico is mij veel te groot dat er wel een auto staat. Of een stuk band / plastic / grind ligt :X

Heb 1 keer een AT over de linkervluchtstrook langs me gehad, de stenen vlogen me om m'n oren :{
Je gaat natuurlijk niet blind de vluchtstrook op mag ik hopen :P maar er liggen vaak wel steentjes en troep idd.
Facts don't care about your feelings
pi_194501396
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 09:06 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Wat is hier erg aan? Doe ik ook regelmatig, een rijbaan naar links gaan om een invoeger ruimte te geven. Eerder beleefd dan een irritatie lijkt me.

Eens met de rest van je verhaal hoor, dit doe ik alleen als ik niemand op hou op de linkerbaan.
[..]

That would be me. :7 Lekker met cruise control rustig rijden. Heb geen haast.
Jij was het
Vakman pur sang
pi_194501697
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 09:06 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Wat is hier erg aan? Doe ik ook regelmatig, een rijbaan naar links gaan om een invoeger ruimte te geven. Eerder beleefd dan een irritatie lijkt me.

Eens met de rest van je verhaal hoor, dit doe ik alleen als ik niemand op hou op de linkerbaan.
[..]

That would be me. :7 Lekker met cruise control rustig rijden. Heb geen haast.
90 achter een vrachtwagen kachelen.

Maarja een blokdoos met een 1.3 motor en 5 magere versnellinkjes.... Met matige geluidsisolatie.
Opel Combo is niet gemaakt voor de snelweg, neen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:14:32 #99
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_194501811
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:05 schreef ludovico het volgende:

[..]

90 achter een vrachtwagen kachelen.

Maarja een blokdoos met een 1.3 motor en 5 magere versnellinkjes.... Met matige geluidsisolatie.
Opel Combo is niet gemaakt voor de snelweg, neen.
Reactie op de verkeerde post?
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:15:27 #100
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_194501819
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 10:37 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Jij was het
Guilty...

Maar wat is er dan zo raar aan rijbaan wisselen om een invoeger de ruimte te geven, mits je niemand ophoudt op de linkerbaan?

Vind ik eerder beleefd dan een irritatie.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:27:46 #101
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194501953
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:15 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Guilty...

Maar wat is er dan zo raar aan rijbaan wisselen om een invoeger de ruimte te geven, mits je niemand ophoudt op de linkerbaan?

Vind ik eerder beleefd dan een irritatie.
een aantal dingen; jij rijdt keurig netjes 100 op die rijstrook, je checkt links voor je dat doet, er zit een auto 200 meter achter je (die rijdt te hard, op de cc, 125-130 ofzo). Op het moment van naar links gaan, rijd je hem niet in de weg, maar binnen een paar seconden moet hij dus van de cc af, en dat is dus hinderen.. En dat hinderen is strafbaar. OOK als die meneer links te hard rijdt..

Puntje 2, en dat is eigenlijk nog belangrijker; je schept een precedent.. Als 70% van de automobilisten dat nou heel sociaal doet, wordt het een soort van ongeschreven regel dat er ruimte gegeven wordt, en dan gaan invoegende mensen er op een gegeven moment vanuit dat men dat doet, en krijg je een dikke vinger als je het niet doet.. Omgekeerde wereld imho.

En dan last, but certainly not least; die invoeger, moet volgens de regels, zich aanpassen aan het verkeer op de rijbaan waar hij wil invoegen, wat wil zeggen dat hij een gaatje zoekt, zijn snelheid aanpast, en dan invoegt.. Als iedereen maar naar links blijft vliegen, leren die mensen het nooit, de leercurve in deze is dan zo'n beetje negatief.

Het is heel lief en aardig en geweldig sociaal en goed voor je karma-score, maar zo contraproductief als de kolere. Ik erger me er kapot aan.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:34:44 #102
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_194502058
Mmm, als ik op een rustige snelweg rijd en er komt een invoeger en ik zie al aankomen dat ie hem voor me gaat kwakken met 90 dan ga ik dus wél vaak alvast naar links zodat ik niet hoef af te remmen en achter hem kom te hangen.

Ook wel keertje een wise-ass in een Tesla gehad (was jij dat Yoshi? :P ) die dus met 90 voor mij invoegt terwijl ik 105/110 reed. Ik dus naar links uitwijken (was rustig op linkerbaan) om die Snesla alvast te gaan inhalen. Trapt ie opeens vol op zijn e-pedal op het moment dat ik naast hem rijd waardoor hij in volle vaart op de rechterbaan van me wegrijdt, en ik maar weer achter hem naar rechts kon gaan :')

Ja joh, you made your point. Je snesla is sneller dan mijn barrel. Grote blij.
pi_194502193
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:34 schreef dick_laurent het volgende:

Ook wel keertje een wise-ass in een Tesla gehad (was jij dat Yoshi? :P ) die dus met 90 voor mij invoegt terwijl ik 105/110 reed. Ik dus naar links uitwijken (was rustig op linkerbaan) om die Snesla alvast te gaan inhalen. Trapt ie opeens vol op zijn e-pedal op het moment dat ik naast hem rijd waardoor hij in volle vaart op de rechterbaan van me wegrijdt, en ik maar weer achter hem naar rechts kon gaan :')

Ja joh, you made your point. Je snesla is sneller dan mijn barrel. Grote blij.
Haha als ik ergens een hekel aan heb is het daaraan. En als je dan in een traag overbeladen bestelbusje rijdt dan heb je het vermogen gewoon niet, maar als je een dikke wagen of Tesla hebt voeg dan ook gewoon in zonder mensen te hinderen. Het is zo ontzettend makkelijk namelijk. Ik rij al harder dan iedereen op de snelweg als ik nog op de helft van de invoegstrook rijd. Dus nee, ik was het zeker niet :P
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:44:10 #104
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_194502215
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:27 schreef Sounddragon het volgende:
een aantal dingen; jij rijdt keurig netjes 100 op die rijstrook, je checkt links voor je dat doet, er zit een auto 200 meter achter je (die rijdt te hard, op de cc, 125-130 ofzo). Op het moment van naar links gaan, rijd je hem niet in de weg, maar binnen een paar seconden moet hij dus van de cc af, en dat is dus hinderen.. En dat hinderen is strafbaar. OOK als die meneer links te hard rijdt..

Puntje 2, en dat is eigenlijk nog belangrijker; je schept een precedent.. Als 70% van de automobilisten dat nou heel sociaal doet, wordt het een soort van ongeschreven regel dat er ruimte gegeven wordt, en dan gaan invoegende mensen er op een gegeven moment vanuit dat men dat doet, en krijg je een dikke vinger als je het niet doet.. Omgekeerde wereld imho.

En dan last, but certainly not least; die invoeger, moet volgens de regels, zich aanpassen aan het verkeer op de rijbaan waar hij wil invoegen, wat wil zeggen dat hij een gaatje zoekt, zijn snelheid aanpast, en dan invoegt.. Als iedereen maar naar links blijft vliegen, leren die mensen het nooit, de leercurve in deze is dan zo'n beetje negatief.

Het is heel lief en aardig en geweldig sociaal en goed voor je karma-score, maar zo contraproductief als de kolere. Ik erger me er kapot aan.
Punt 1 valt al af, omdat ik dit zelf alleen doe omdat ik niemand hinder op de linkerbaan. Zo ver kijk ik wel vooruit.

Met de rest van je punten ben ik het er overigens wel mee eens. Als de invoeger voor- en achter mij voldoende ruimte heeft, kan hij zelf een plekje vinden. Is het echter een erg drukke situatie waar de invoeger al weinig plek heeft, dan ga ik wel even aan de kant. Nogmaals, mits dit geen impact op de 'linker rijbaan rijders' heeft natuurlijk.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_194502240
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:44 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Punt 1 valt al af, omdat ik dit zelf alleen doe omdat ik niemand hinder op de linkerbaan. Zo ver kijk ik wel vooruit.

Met de rest van je punten ben ik het er overigens wel mee eens. Als de invoeger voor- en achter mij voldoende ruimte heeft, kan hij zelf een plekje vinden. Is het echter een erg drukke situatie waar de invoeger al weinig plek heeft, dan ga ik wel even aan de kant. Nogmaals, mits dit geen impact op de 'linker rijbaan rijders' heeft natuurlijk.
Ik rij weinig rechts hoor dus kom niet vaak in die situatie maar ik heb echt zelden meegemaakt dat ik naar links moet voor een invoeger. Af en toe als je ziet dat het niet gaat lukken doe ik ff gas los, of licht remmen, maar nooit naar links. Immers, als jij al op de rechterbaan netjes 100 reed en hij gaat met 100 invoegen dan rij je uiteindelijk naast hem... met dezelfde snelheid. Dus dan moet je alsnog kiezen om gas te geven om te remmen want uiteindelijk ga je mensen daarmee hinderen.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:48:13 #106
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_194502271
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Immers, als jij al op de rechterbaan netjes 100 reed en hij gaat met 100 invoegen dan rij je uiteindelijk naast hem... met dezelfde snelheid. Dus dan moet je alsnog kiezen om gas te geven om te remmen want uiteindelijk ga je mensen daarmee hinderen.
Precies - Zeker gezien iedereen nu wat gematigder rijdt en voornamelijk 100 rijd is het wisselen van rijbaan veel minder nodig. Heerlijk hoe ik vaak m'n cruise control voor de hele rit niet aan hoef te raken. O+

Update: Dit is geen irritatie, dus eigenlijk off-topic. Alsnog is het ultiem rij-genot om de hele snelweg rit lekker te cruisecontrollen.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_194502451
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:14 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Reactie op de verkeerde post?
Nee ik moet mezelf gewoon beter verwoorden nu lijkt het hak op de tak.

Maar ik herken mezelf dus ook in het cruise gedrag op lagere snelheden, eigenlijk zijn die het meest comfortabel... Als je net harder rijdt dan iedereen hoef je minder rekening te houden met inhalen omdat je zelf niet wordt ingehaald. En als je langzamer gaat haal je zelf niemand in, scheelt anticiperen op andere weggebruikers etc, rijdt comfortabeler.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:04:17 #108
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194502522
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:48 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Precies - Zeker gezien iedereen nu wat gematigder rijdt en voornamelijk 100 rijd is het wisselen van rijbaan veel minder nodig. Heerlijk hoe ik vaak m'n cruise control voor de hele rit niet aan hoef te raken. O+

Update: Dit is geen irritatie, dus eigenlijk off-topic. Alsnog is het ultiem rij-genot om de hele snelweg rit lekker te cruisecontrollen.
Zaterdagnacht; Vanuit Oosterhout naar huis (randje Duitsland) Met de cc op 160 en Slam mixmarathon op standje fucking hard, dan kan ik blijven rijden tot hij leeg is _O_ _O_ _O_
Gewoon niet één keer uit hoeven tikken, óók niet op de fly- overs >:) ~O>
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:06:10 #109
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_194502537
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:04 schreef Sounddragon het volgende:
Zaterdagnacht; Vanuit Oosterhout naar huis (randje Duitsland) Met de cc op 160 en Slam mixmarathon op standje fucking hard, dan kan ik blijven rijden tot hij leeg is
Tot de tank leeg is of je portemonnee na het ontvangen van de snelheidsboetes? :D

Grote kans dat je de Flitsmeister goed in de gaten hield tijdens die rit, toch?
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:14:57 #110
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194502620
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:06 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Tot de tank leeg is of je portemonnee na het ontvangen van de snelheidsboetes? :D

Grote kans dat je de Flitsmeister goed in de gaten hield tijdens die rit, toch?
FM gaat automatisch en over de speakers, en Waze loopt ook meestal mee. Ik word wel eens gefopt, maar niet vaak, en ik heb nog nooit een snelheidscontrole gezien 's nachts, behalve heel sporadisch bij werkzaamheden, maar daar rijd ik altijd keurig de snelheid; ik heb die oranje kleding en het bordje werkverkeer ook achterin liggen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_194503058
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:05 schreef ludovico het volgende:

[..]

90 achter een vrachtwagen kachelen.

Maarja een blokdoos met een 1.3 motor en 5 magere versnellinkjes.... Met matige geluidsisolatie.
Opel Combo is niet gemaakt voor de snelweg, neen.
Ik heb een toyota verso s 1.3 en 6 versnellingen rijd dagelijks snelweg nergens last van.
pi_194508787
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:27 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

een aantal dingen; jij rijdt keurig netjes 100 op die rijstrook, je checkt links voor je dat doet, er zit een auto 200 meter achter je (die rijdt te hard, op de cc, 125-130 ofzo). Op het moment van naar links gaan, rijd je hem niet in de weg, maar binnen een paar seconden moet hij dus van de cc af, en dat is dus hinderen.. En dat hinderen is strafbaar. OOK als die meneer links te hard rijdt..
Dat is wel heel creatief. Als je naar de linker rijstrook wilt om een vrachtwagen of zo in te halen en er zit geen auto binnen 2 seconden, dus een kleine 60 meter bij 100 km/u, dan hoef je echt geen rekening te houden met een snelheidsovertreder. Het is die bestuurders taak om voldoende afstand te houden.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:59:01 #113
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194508851
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 18:54 schreef Havermout2 het volgende:

[..]

Dat is wel heel creatief. Als je naar de linker rijstrook wilt om een vrachtwagen of zo in te halen en er zit geen auto binnen 2 seconden, dus een kleine 60 meter bij 100 km/u, dan hoef je echt geen rekening te houden met een snelheidsovertreder. Het is die bestuurders taak om voldoende afstand te houden.
Als je nou een keer verbrande nekharen hebt van een zwarte Merc, dan was ik het ^O^

Als je verkeer hindert (wat dus betekent dat er iemand op jouw aktie moet reageren op wat voor manier dan ook), ben je gewoon strafbaar. De wet zegt domweg: jij veroorzaakt geen hinder, en de invoeger moet lekker zelf uitzoeken hoe hij gaat invoegen. Als het niet anders kan, kan het niet anders, maar als je nou de toffe peer uit wilt hangen en ruimte maken, kun je ook gewoon je rechterpoot even liften.. of wentel je jouw geweldige karma boost liever af in de vorm van hinder voor een ander? Heel bijzondere manier van redeneren |:(
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_194508942
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:27 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

een aantal dingen; jij rijdt keurig netjes 100 op die rijstrook, je checkt links voor je dat doet, er zit een auto 200 meter achter je (die rijdt te hard, op de cc, 125-130 ofzo). Op het moment van naar links gaan, rijd je hem niet in de weg, maar binnen een paar seconden moet hij dus van de cc af, en dat is dus hinderen.. En dat hinderen is strafbaar. OOK als die meneer links te hard rijdt..
Als het snelheidsverschil 40 km per uur is. Dan is dat maar 11 meter per seconde, dan duurt het wel even voordat die 200 meter ingehaald is.

Ik ben het verder met je eens alleen ik schuif ook wel eens naar links terwijl ik zie dat er achter mij iemand met normale snelheid aankomt. Dit doe ik omdat ik de invoeger uit de weg ga
pi_194509011
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 19:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als het snelheidsverschil 40 km per uur is. Dan is dat maar 11 meter per seconde, dan duurt het wel even voordat die 200 meter ingehaald is.

Ik ben het verder met je eens alleen ik schuif ook wel eens naar links terwijl ik zie dat er achter mij iemand met normale snelheid aankomt. Dit doe ik omdat ik de invoeger uit de weg ga
Dat moet dus niet, de invoeger moet versnellen of vaart minderen.
In DU doet niemand dat.
Vakman pur sang
pi_194509013
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 18:59 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Als je nou een keer verbrande nekharen hebt van een zwarte Merc, dan was ik het ^O^

Als je verkeer hindert (wat dus betekent dat er iemand op jouw aktie moet reageren op wat voor manier dan ook), ben je gewoon strafbaar. De wet zegt domweg: jij veroorzaakt geen hinder, en de invoeger moet lekker zelf uitzoeken hoe hij gaat invoegen. Als het niet anders kan, kan het niet anders, maar als je nou de toffe peer uit wilt hangen en ruimte maken, kun je ook gewoon je rechterpoot even liften.. of wentel je jouw geweldige karma boost liever af in de vorm van hinder voor een ander? Heel bijzondere manier van redeneren |:(
als je met voldoende afstand invoegt, kan je dat geen hinderen noemen. En de maximumsnelheid is de maximumsnelheid. Jij veroorzaakt zelf de situatie doordat je te hard rijdt.

Wie hard wil rijden moet bereid zijn hard te remmen. Dat begrijpen ze bijvoorbeeld in Duitsland prima.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:10:12 #117
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194509027
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 19:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als het snelheidsverschil 40 km per uur is. Dan is dat maar 11 meter per seconde, dan duurt het wel even voordat die 200 meter ingehaald is.

Ik ben het verder met je eens alleen ik schuif ook wel eens naar links terwijl ik zie dat er achter mij iemand met normale snelheid aankomt. Dit doe ik omdat ik de invoeger uit de weg ga
true, misschien was die 200 meter wat overdreven, let's no go numberfucking, maar de strekking is hetzelfde.. ;)

Ik doe het op die manier ook wel eens, als ik rechts rijd (ALS), dan doe ik dat ws met minimaal 110, en ik nader een invoegstrook en ik heb ruimte links, dan ga ik ook, want invoegen met 70 -80 is mode tegenwoordig, maar dan is het meer een premature inhaalaktie.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_194509104
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 19:09 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

als je met voldoende afstand invoegt, kan je dat geen hinderen noemen. En de maximumsnelheid is de maximumsnelheid. Jij veroorzaakt zelf de situatie doordat je te hard rijdt.

Wie hard wil rijden moet bereid zijn hard te remmen. Dat begrijpen ze bijvoorbeeld in Duitsland prima.
Daar begrijpen ze ook prima dat je moet wachten als je naar links wilt ;)

Overigens als ik echt hard doorrijd in Duitsland en er is een twijfel gevalletje of iemand niet naar links komt is het daar we gebruikelijk om met je lichten te gaan knipperen. Althans geleerd van Duitse collega's en werkt prima. Of het ook echt mag geen idee. Maar liever dan dat iemand hem er te kort voor knalt.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2020 19:17:51 ]
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:19:17 #119
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194509136
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 19:08 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dat moet dus niet, de invoeger moet versnellen of vaart minderen.
In DU doet niemand dat.
Echt wel... ik kwam pas aankachelen met 180 - 190 ergens bij Krefeld in de buurt en zo'n friggin' duitse Schweindinges pleurt hem zo naar links om ruimte te maken.. ik denk nog geen 150 meter voor me, ik zag het al bijna gebeuren dus ik seinde nog, maar niks hoor, gewoon stoïcijns doorrijden met 120.
Die Brake assist icm distronic kan iig godsgruwelijk hard ankeren; dat was denk ik 100 meter vol ABS op 235 en 255 Michelins, gordelspanners erop, alles ging op klapper-mode.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:22:12 #120
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194509187
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 19:19 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Echt wel... ik kwam pas aankachelen met 180 - 190 ergens bij Krefeld in de buurt en zo'n friggin' duitse Schweindinges pleurt hem zo naar links om ruimte te maken.. ik denk nog geen 150 meter voor me, ik zag het al bijna gebeuren dus ik seinde nog, maar niks hoor, gewoon stoïcijns doorrijden met 120.
Die Brake assist icm distronic kan iig godsgruwelijk hard ankeren; dat was denk ik 100 meter vol ABS op 235 en 255 Michelins, gordelspanners erop, alles ging op klapper-mode.
Dan zou ik echt ontploffen denk ik als me dat overkwam.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194509188
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 19:19 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Echt wel... ik kwam pas aankachelen met 180 - 190 ergens bij Krefeld in de buurt en zo'n friggin' duitse Schweindinges pleurt hem zo naar links om ruimte te maken.. ik denk nog geen 150 meter voor me, ik zag het al bijna gebeuren dus ik seinde nog, maar niks hoor, gewoon stoïcijns doorrijden met 120.
Die Brake assist icm distronic kan iig godsgruwelijk hard ankeren; dat was denk ik 100 meter vol ABS op 235 en 255 Michelins, gordelspanners erop, alles ging op klapper-mode.
Heb ik eens gehad in een bocht (geen invoegstrook) van 240-250 terug naar 110. Even kilometertjes of wat rustig aan gedaan kan ik je zeggen :D
pi_194509193
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 18:59 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Als je nou een keer verbrande nekharen hebt van een zwarte Merc, dan was ik het ^O^

Als je verkeer hindert (wat dus betekent dat er iemand op jouw aktie moet reageren op wat voor manier dan ook), ben je gewoon strafbaar. De wet zegt domweg: jij veroorzaakt geen hinder, en de invoeger moet lekker zelf uitzoeken hoe hij gaat invoegen. Als het niet anders kan, kan het niet anders, maar als je nou de toffe peer uit wilt hangen en ruimte maken, kun je ook gewoon je rechterpoot even liften.. of wentel je jouw geweldige karma boost liever af in de vorm van hinder voor een ander? Heel bijzondere manier van redeneren |:(
Ach ja, om dat soort typjes maak ik me niet druk. Gelukkig hebben dat soort auto's vaak goede remmen.

Het maakt niet uit wat voor reden er is om van rijstrook te wisselen. Het is niet zo dat als je maar snel genoeg rijdt de volledige baan voor je kan claimen op basis van hinder. Jij hindert namelijk óók het andere verkeer door te hard te rijden. Die auto op de rechtersstrook moet namelijk ook inhouden of van de cc bij het inhalen af als je de ruimte te snel dicht rijd.

Maar goed iedereen met een beetje verkeersinzicht en vermogen tot anticiperen zorgt ervoor dat je niet in de situatie komt om andere klem te rijden zodat zo een situatie ontstaat.
pi_194509203
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 19:16 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Daar begrijpen ze ook prima dat je moet wachten als je naar links wilt ;)

Overigens als ik echt hard doorrijd in Duitsland en er is een twijfel gevalletje of iemand niet naar links komt is het daar we gebruikelijk om met je lichten te gaan knipperen. Althans geleerd van Duitse collega's en werkt prima. Of het ook echt mag geen idee. Maar liever dan dat iemand hem er te kort voor knalt.
Het knipperen mag sinds een paar jaar niet meer.

Overigens heb ik het in die vorm nooit meegemaakt, wel dat het gebruikelijk was om te knipperen als iemand langzaam op de linkerbaan rijdt en jij er vol gas aankomt.
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_194509211
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 19:23 schreef Fyodor het volgende:

[..]

Het knipperen mag sinds een paar jaar niet meer.

Overigens heb ik het in die vorm nooit meegemaakt, wel dat het gebruikelijk was om te knipperen als iemand langzaam op de linkerbaan rijdt en jij er vol gas aankomt.
Dat is normaal knipperlicht naar links. Maar ook dat mag niet meer.
pi_194509272
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 19:08 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dat moet dus niet, de invoeger moet versnellen of vaart minderen.
In DU doet niemand dat.
Begrijp ik, eens.

Maar je ziet wel eens (veredelde) rijtjes ontstaan (per se 'honderden' meters afstand op voorganger willen bewaren), dan ga ik braaf naar links. Ik ga geen risico lopen omdat anders een achterligger een paar seconden vertraging oploopt op mijn achterbumper. Ik ga natuurlijk wel versnellen op die linkerbaan.

Nu jij het over DU hebt. Waf je Duitsers ziet doen wat geen Nederlander in zijn hoofd haalt, is snelheid minderen als een auto/vrachtwagen ingehaald wordt.
pi_194509332
quote:
6s.gif Op maandag 10 augustus 2020 22:37 schreef Zorro het volgende:
Man man man, soms denk je dat het niet gekker kan en dan toch....

Zaterdag reed ik de snelweg op, achter een andere auto aan. Op de snelweg een auto die plaatsmaakte door naar links te gaan. Op zich al een ergernis. Maar wat doet die klaphark vervolgens? PRECIES BLIJVEN RIJDEN WAAR HIJ RIJDT. Ik reed achter da auto waar ik achteraan de snelweg op reed, die reed precies 100 dus ik kon nergens heen. Ja inhouden en acher de linkshanger gaan zitten. Dat schiet ook niet op. De auto die links van ons reed bleef dus exact naast ons rijden. En bleef dat doen. Haalde geen centimeter in, zakte niks terug. Op een moment zaten er denk ik minstens 20 auto's achter hem en hij bleef maar zitten waar hij zat. Na echt iets van 15 minuten (serieus, geen overdrijven voor het verhaal of zo) bedacht hij zich dat het misschien handig was om wat gas bij te geven en voor de auto die voor mij reed weer naar rechts te gaan.

Echt |:(
Niet helemaal dezelfde situatie, maar wel iets soortgelijks meegemaakt met mijn rijexamen lang geleden :P

Bij het invoegen op de snelweg ging ik keurig vol gas nog net voor een rijtje vrachtwagens. Ik was ingevoegd en precies op dat moment had net een auto met 2 bejaarden de vrachtwagens ingehaald en reden we gelijk op. We reden precies de maximumsnelheid en ik keek een paar keer zenuwachtig naar links wanneer ze nou vaart gingen meerderen. Dat gebeurde na een seconde of tien schat ik. Na afloop zei de examinator dat ik even van het gas had moeten gaan, omdat ik de invoegende partij was (wel geslaagd trouwens). Op dat moment kwam dat gewoon niet in mij op, want ja examen, zenuwen...

Dat gezegd hebben, mocht dit mij nu overkomen als ik op de linkerbaan zit om bijvoorbeeld een invoeger ruimte te geven en hij houdt precies mijn snelheid aan, dan denk ik 'zhu' en ik geef even wat gas bij.
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_194509337
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 19:26 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Begrijp ik, eens.

Maar je ziet wel eens (veredelde) rijtjes ontstaan (per se 'honderden' meters afstand op voorganger willen bewaren), dan ga ik braaf naar links. Ik ga geen risico lopen omdat anders een achterligger een paar seconden vertraging oploopt op mijn achterbumper. Ik ga natuurlijk wel versnellen op die linkerbaan.

Nu jij het over DU hebt. Waf je Duitsers ziet doen wat geen Nederlander in zijn hoofd haalt, is snelheid minderen als een auto/vrachtwagen ingehaald wordt.
Dat laatste voornamelijk als er nog een andere in de buurt rijdt. Je moet flinke ballen hebben als je je voetje op de grond houdt met 250 als je een vrachtwagen ziet rijden met kort daarachter een auto.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:33:41 #128
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194509391
quote:
87s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 19:22 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Dan zou ik echt ontploffen denk ik als me dat overkwam.
Ik ook, maar ik kom al niet met mijn arm bij de bijrijders deur, laat staan bij zijn neus.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 19:22 schreef Havermout2 het volgende:

[..]

Ach ja, om dat soort typjes maak ik me niet druk. Gelukkig hebben dat soort auto's vaak goede remmen.

Het maakt niet uit wat voor reden er is om van rijstrook te wisselen. Het is niet zo dat als je maar snel genoeg rijdt de volledige baan voor je kan claimen op basis van hinder. Jij hindert namelijk óók het andere verkeer door te hard te rijden. Die auto op de rechtersstrook moet namelijk ook inhouden of van de cc bij het inhalen af als je de ruimte te snel dicht rijd.

Maar goed iedereen met een beetje verkeersinzicht en vermogen tot anticiperen zorgt ervoor dat je niet in de situatie komt om andere klem te rijden zodat zo een situatie ontstaat.
Als je idd een beetje anticipeert en ziet wat er gebeurt, heb je 100 meter voordat je achterop je voorganger rijdt al door dat je je gas los moet laten om dat laagvliegertje langs te laten. If you snooze, you lose.

Hoe vaak ik al niet van het gas ben gegaan om iemand gelegenheid te geven om naar links te komen, en dat ze dan als een dood vogeltje gaan zitten remmen en wachten tot je ze inhaalt.. pff.. ik doe het gewoon niet meer, je let maar lekker zelf op en je zoekt het maar uit :W

Mensen die roepen dat de 'hardrijder' fout is, zijn gewoon droeftoeters.. dat zijn dezelfde figuren die op hun dooie akkertje in de spits 22 vrachtwagens gaan inhalen met 101 km/u, want ja, je mag niet harder.. Dat dan achter je de halve provincie opstroopt en er voor je een vacuum onstaat van 1500 meter lege snelweg doet geen lampje branden ofzo.. Het is de schuld van de Rabobank, niet van hen, want zij houden zich immers strak aan de regels *O* *O* *O*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:45:11 #129
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194509570
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 19:26 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Begrijp ik, eens.

Maar je ziet wel eens (veredelde) rijtjes ontstaan (per se 'honderden' meters afstand op voorganger willen bewaren), dan ga ik braaf naar links. Ik ga geen risico lopen omdat anders een achterligger een paar seconden vertraging oploopt op mijn achterbumper. Ik ga natuurlijk wel versnellen op die linkerbaan.

Nu jij het over DU hebt. Waf je Duitsers ziet doen wat geen Nederlander in zijn hoofd haalt, is snelheid minderen als een auto/vrachtwagen ingehaald wordt.
Treintje auto's op 2 rijstroken snelweg, linker strook, met zo'n locomotiefje ervoor die 100 op zijn teller rijdt, dus 93 GPS, en dat er dan van die hersenlozen tussen zitten die zo veel afstand houden dat er ook nog een vrachtwagen tussen kan om er even een stuk of 10 in te gaan halen met 1 km verschil :|W .. irritatie top 3, echt.. |:(

Auto's zouden ipv een stuurairbag een bokshandschoen met en dikke hydraulische cilinder moeten hebben, en als 5 mensen je kenteken invoeren ivbm overlast, krijg je een dreun op je kanis. :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_194509805
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 19:45 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Treintje auto's op 2 rijstroken snelweg, linker strook, met zo'n locomotiefje ervoor die 100 op zijn teller rijdt, dus 93 GPS, en dat er dan van die hersenlozen tussen zitten die zo veel afstand houden dat er ook nog een vrachtwagen tussen kan om er even een stuk of 10 in te gaan halen met 1 km verschil :|W .. irritatie top 3, echt.. |:(

Auto's zouden ipv een stuurairbag een bokshandschoen met en dikke hydraulische cilinder moeten hebben, en als 5 mensen je kenteken invoeren ivbm overlast, krijg je een dreun op je kanis. :7
Haha dat is een uitstekend idee :P
pi_194511297
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 19:45 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Treintje auto's op 2 rijstroken snelweg, linker strook, met zo'n locomotiefje ervoor die 100 op zijn teller rijdt, dus 93 GPS, en dat er dan van die hersenlozen tussen zitten die zo veel afstand houden dat er ook nog een vrachtwagen tussen kan om er even een stuk of 10 in te gaan halen met 1 km verschil :|W .. irritatie top 3, echt.. |:(

Auto's zouden ipv een stuurairbag een bokshandschoen met en dikke hydraulische cilinder moeten hebben, en als 5 mensen je kenteken invoeren ivbm overlast, krijg je een dreun op je kanis. :7
Jeetje, en hoeveel tijd ben je daardoor later aangekomen?
Ik maak me tegenwoordig gewoon niet meer druk over dit soort zaken. Alleen echt debiele manoeuvres krijgen mij nog op de kast
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:47:08 #132
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194511760
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 21:23 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Jeetje, en hoeveel tijd ben je daardoor later aangekomen?
Ik maak me tegenwoordig gewoon niet meer druk over dit soort zaken. Alleen echt debiele manoeuvres krijgen mij nog op de kast
Te veel, want ik had haast, ik was een beetje te laat O-)

Maar ik vind het hele verschijnsel van dat streep honderd rijden als je aan het inhalen bent op een tweebaans (strooks) weg gewoon kut; doe gewoon FF +10 en ga niet willens en wetens tientallen mensen zitten irriteren.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_194512147
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 21:47 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Te veel, want ik had haast, ik was een beetje te laat O-)

Maar ik vind het hele verschijnsel van dat streep honderd rijden als je aan het inhalen bent op een tweebaans (strooks) weg gewoon kut; doe gewoon FF +10 en ga niet willens en wetens tientallen mensen zitten irriteren.
Tja... Hammmmmmmmmmmmmmmm ( en kaastosti)

Maar ik snap je hoor
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_194512214
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 19:45 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Treintje auto's op 2 rijstroken snelweg, linker strook, met zo'n locomotiefje ervoor die 100 op zijn teller rijdt, dus 93 GPS, en dat er dan van die hersenlozen tussen zitten die zo veel afstand houden dat er ook nog een vrachtwagen tussen kan om er even een stuk of 10 in te gaan halen met 1 km verschil :|W .. irritatie top 3, echt.. |:(

Auto's zouden ipv een stuurairbag een bokshandschoen met en dikke hydraulische cilinder moeten hebben, en als 5 mensen je kenteken invoeren ivbm overlast, krijg je een dreun op je kanis. :7
Je zou je ook kunnen afvragen waarom die vrachtwagen bijna 93 op zijn begrenzer haalt :+
.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 22:39:54 #135
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194512945
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 22:07 schreef Fer het volgende:

[..]

Je zou je ook kunnen afvragen waarom die vrachtwagen bijna 93 op zijn begrenzer haalt :+
Je zou je ook kunnen afvragen waar je gelezen hebt dat die vrachtwagen bijna 93 haalt :7

Die rijdt gewoon keurig 84, maar dat ding vooraan hun trein-feestje ws maar 80 omdat ie ADR rijdt ofzo, of omdat hij de zuinig rijden pot wil winnen op de zaak, weet jij veel.., vandaar ook die lange trein vrachtwagens erachter die allemaal willen inhalen, daarvan moeten er geheid een paar een ferry of haven bereiken met een deadline, die vreten zich net zo hard op als wij achter die ene principiële eikel die 93 rijdt..
Als meneer 93 namelijk vlot inhaalt, rijdt de rest ook vlotter door, ontstaat er meer ruimte op de weg en kunnen die vrachtwagens ook een beetje inhalen en doorrijden. Meneer 93 fungeert gewoon als pace car voor alles en iedereen die erachter zit, en hindert de doorstroming van het verkeer.
Ik ben met de kraan vaak zat de pacecar van de vrachtwagens, en je ziet dan zo de weg voor je leeglopen, echt kansloos. :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 22:48:11 #136
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_194513098
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 19:45 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Treintje auto's op 2 rijstroken snelweg, linker strook, met zo'n locomotiefje ervoor die 100 op zijn teller rijdt, dus 93 GPS, en dat er dan van die hersenlozen tussen zitten die zo veel afstand houden dat er ook nog een vrachtwagen tussen kan om er even een stuk of 10 in te gaan halen met 1 km verschil :|W .. irritatie top 3, echt.. |:(

Auto's zouden ipv een stuurairbag een bokshandschoen met en dikke hydraulische cilinder moeten hebben, en als 5 mensen je kenteken invoeren ivbm overlast, krijg je een dreun op je kanis. :7
En een note krabbelen.
Praat over de hel en je komt er.
pi_194513223
Als je als automobilist met 2-5km verschil vrachtauto’s ga inhalen, blijf dan tussen de vrachtauto’s met gepaste afstand.

Haal je we in, rij dan ff 105-110 op de gps en dus niet 95 op je teller.

Zwaar irritant.
Zijn ook bijna altijd van die vakantieperiode/weekend rijders waar je suïcidaal van wordt.
pi_194513296
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 22:54 schreef Pap89 het volgende:
Als je als automobilist met 2-5km verschil vrachtauto’s ga inhalen, blijf dan tussen de vrachtauto’s met gepaste afstand.

Haal je we in, rij dan ff 105-110 op de gps en dus niet 95 op je teller.

Zwaar irritant.
Zijn ook bijna altijd van die vakantieperiode/weekend rijders waar je suïcidaal van wordt.
Niet alleen bij inhalen van vrachtwagens.... gewoon in het algemeen is het super irritant
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_194513589
Er was vanmiddag een mevrouw voor me die bij het verlaten van de rotonde op de rem ging om een vrachtwagen die-daar-geen-voorrang-heeft in te laten voegen vanaf de parallelweg.

Aardig hè! Vooral dat daar de autoweg begon was echt een genot.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_194515461
Of mensen die op een 80 weg net de 70 aantikken en dat ook blijven rijden als het daarna 50 wordt.
Dan ben je met van alles bezig maar niet met autorijden.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 08:53:09 #141
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_194516253
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 06:52 schreef F.Sinatra het volgende:
Of mensen die op een 80 weg net de 70 aantikken en dat ook blijven rijden als het daarna 50 wordt.
Dan ben je met van alles bezig maar niet met autorijden.
Ah! Je kwam mijn moeder tegen? Ze rijdt ondertussen niet meer, maar wij hebben ons 10 jaar afgevraagd waarom die nooit eens van de weg is gehaald. Die keek op werkelijk geen enkel bord.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fietsertje70 op 12-08-2020 09:08:47 ]
  woensdag 12 augustus 2020 @ 08:57:29 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194516292
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 06:52 schreef F.Sinatra het volgende:
Of mensen die op een 80 weg net de 70 aantikken en dat ook blijven rijden als het daarna 50 wordt.
Dan ben je met van alles bezig maar niet met autorijden.
Ik woon op de Veluwe, dus ik ken deze variant met 60 km/u idd al jaren.
Wat een prachtige natuur... 60 waar je 80 mag, en met diezelfde vaart het dorp door :(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194517287
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 08:53 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

Ah! Je kwam mijn moeder tegen? Ze rijdt ondertussen niet meer, maar wij hebben ons 10 jaar afgevraagd waarom die nooit eens van de weg is gehaald. Die keek op werkelijk geen enkel bord.
Mijn opa idem. Rijdt (reed gelukkig) door een 30-km zone met zijwegen gewoon zonder af te remmen. Maar uhhh opa, rechts heeft voorrang he?!?! Ja, wie zegt dat?

|:( |:( |:( |:( Het zal je kind maar zijn die zo'n idioot (ja ook mijn eigen opa) aanrijdt.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 08:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik woon op de Veluwe, dus ik ken deze variant met 60 km/u idd al jaren.
Wat een prachtige natuur... 60 waar je 80 mag, en met diezelfde vaart het dorp door :(
Ik rij heel graag door. Maar NIET in woonwijken of dorpen, steden o.i.d.
Ik snap die nood ook niet.
pi_194517406
Ah zo fijn...op de motor door de stad en dan een fietser tegenkomen die zonder aankondiging en te kijken opeens van rechts naar links gaat en vlak voor me dus de weg oversteekt... :N
pi_194517744
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 10:21 schreef DW457 het volgende:
Ah zo fijn...op de motor door de stad en dan een fietser tegenkomen die zonder aankondiging en te kijken opeens van rechts naar links gaat en vlak voor me dus de weg oversteekt... :N
Altijd maar weer die motorrijders :{

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2020 10:44:08 ]
pi_194518418
:{w
quote:
12s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 10:44 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Altijd maar weer die motorrijders :{
Zeker. Als ik een automobilist was geweest lag ze op mijn motorkap. Nu kon ik haar wél net ontwijken.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2020 11:30:38 ]
pi_194518454
quote:
12s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 11:30 schreef DW457 het volgende:
:{w
[..]

Zeker. Als ik een automobilist was geweest lag ze op mijn motorkap. Nu kon ik haar wél net ontwijken.
:D
pi_194523470
Geen irritatie maar lichte verbazing daarnet: een motorrijder die lekker relaxt, gekleed in een tanktop, over de snelweg aan het cruisen is.
Het zal best leuk rijden zijn zo, met die lauwe/warme rijwind, en zo'n pak is veel te warm, maar oei oei, je zult maar onderuit gaan zeg.
pi_194524386
quote:
7s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 17:16 schreef gebrokenglas het volgende:
Geen irritatie maar lichte verbazing daarnet: een motorrijder die lekker relaxt, gekleed in een tanktop, over de snelweg aan het cruisen is.
Het zal best leuk rijden zijn zo, met die lauwe/warme rijwind, en zo'n pak is veel te warm, maar oei oei, je zult maar onderuit gaan zeg.
Is wel een beetje de reden dat ik niet echt zin heb om een motorrijbewijs te halen. Is het lekker weer om te cruisen, moet je zo'n dik pak aan en helm op. Aan de andere kant, als je met 120 km/u crashed is je grootste probleem de andere auto's, vangrail of bomen en palen. Als je met tshirt en korte broek valt moet je er in ieder geval voor zorgen dat je niet schraapt over het asfalt maar zo snel mogelijk rolt en rondjes draait. Beter wat beurse plekken of wat gebroken botten dan dat je hele huid eraf ligt :X
Facts don't care about your feelings
  donderdag 13 augustus 2020 @ 20:37:46 #150
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194542734
Moest vanmiddag flink in de remmen voor een tegenligger die te laat een trekker inhaalde. Dat ging dus niet }:| :r
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194557520
Waarom rijden mensen minutenlang achter je en pas iedere keer als je zelf bijna een vrachtwagen moet inhalen, proberen ze je eerst in te halen en klem te rijden?

Dit tot 3x achter elkaar.
.
pi_194557669
Eergister 38 kilometer op exact dezelfde snelheid op de cruise control gereden. In die periode tot 3 keer toe dezelfde auto ingehaald, die mij dus ook 2x heeft ingehaald :')
Echt, hoe moeilijk is het om op een rustige 100 km weg gewoon je snelheid aan te houden?

[ Bericht 0% gewijzigd door DrMarten op 15-08-2020 02:26:32 ]
A mind with a heart of it's own
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 18:43:18 #153
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194557713
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 18:29 schreef Fer het volgende:
Waarom rijden mensen minutenlang achter je en pas iedere keer als je zelf bijna een vrachtwagen moet inhalen, proberen ze je eerst in te halen en klem te rijden?

Dit tot 3x achter elkaar.
Vermoedelijk kijken ze verder vooruit dan jij?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194557847
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 19:45 schreef Sounddragon het volgende:
Auto's zouden ipv een stuurairbag een bokshandschoen met en dikke hydraulische cilinder moeten hebben, en als 5 mensen je kenteken invoeren ivbm overlast, krijg je een dreun op je kanis. :7
Tevens een leuk spelletje voor in de file :7.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 18:53:22 #155
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194557875
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 18:51 schreef Litpho het volgende:

[..]

Tevens een leuk spelletje voor in de file :7.
Ik denk dat het daarom ook niet bestaat :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_194558097
quote:
84s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 18:43 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Vermoedelijk kijken ze verder vooruit dan jij?
Ik wilde iedere keer al vroeg naar links, omdat anders adaptive cruise ingrijpt en afremt voor de truck. Maar die lummel ging nog vroeger, als in 3 vrachtwagenlengtes.
.
pi_194558100
quote:
84s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 18:43 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Vermoedelijk kijken ze verder vooruit dan jij?
Ik merk dat ook heel vaak ja, als ik dat zie dan ga ik natuurlijk ook snel naar links. Ik ben niet iemand die als ie een vrachtwagen 1km voor hem ziet al naar links afslaat, maar dat vind jij blijkbaar normaal?
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 19:14:00 #158
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194558157
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 19:09 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik merk dat ook heel vaak ja, als ik dat zie dan ga ik natuurlijk ook snel naar links. Ik ben niet iemand die als ie een vrachtwagen 1km voor hem ziet al naar links afslaat, maar dat vind jij blijkbaar normaal?
Kwestie van aanvoelen denk ik, als het je 3x achter elkaar overkomt kun je je gedrag natuurlijk eerder aanpassen. Of het nou dezelfde auto is iedere keer of niet.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194558324
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 19:14 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Kwestie van aanvoelen denk ik, als het je 3x achter elkaar overkomt kun je je gedrag natuurlijk eerder aanpassen. Of het nou dezelfde auto is iedere keer of niet.
Haha zou raar zijn als het dezelfde auto is want dan haal je hem daarna weer in... Maar goed ik ben ook weleens 3x door dezelfde auto ingehaald terwijl ik op auto pilot reed :Z
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 19:53:37 #160
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_194558646
Vanmiddag ook weer een gevalletje van fossiel voor mij gehad. Ik rijd vrachtwagen en ben dus niet zo geliefd bij automobilisten. Maargoed, op een provinciale weg een alto met wat mensen op leeftijd voor mij. Gaan ze gvd 65 rijden waar men 80 mag. Mij maakt het niet zoveel uit ik zet de cruise gewoon een paar tandjes lager, en in mijn spiegels zie ik de rij auto's achter mij steeds langer worden. Op dat moment kan ik haast de gedachten van de bestuurers achter mij ruiken :P Dus maar even op de rechter streep gaan rijden zodat men kan zien dat het niet aan mij ligt :7
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_194559472
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 19:14 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Kwestie van aanvoelen denk ik, als het je 3x achter elkaar overkomt kun je je gedrag natuurlijk eerder aanpassen. Of het nou dezelfde auto is iedere keer of niet.
Ik heb 3x bijna zijn voorbumper eraf gereden door ook naar links te gaan. Toch ging hij drie keer weer terug achter mij rijden.

Je kan je ook afvragen waarom hij mij niet inhaalde nadat ik weer terug naar rechts ging.

Waarom hij het de volgende keer weer deed.

Waarom hij de 4e keer wel heel vroeg naar links ging, nu wel met voldoende snelheid erlangs ging en daarna met 120-130 aan de horizon verdween.
.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:47:27 #162
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194559533
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 20:45 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik heb 3x bijna zijn voorbumper eraf gereden door ook naar links te gaan. Toch ging hij drie keer weer terug achter mij rijden.

Je kan je ook afvragen waarom hij mij niet inhaalde nadat ik weer terug naar rechts ging.

Waarom hij het de volgende keer weer deed.

Waarom hij de 4e keer wel heel vroeg naar links ging, nu wel met voldoende snelheid erlangs ging en daarna met 120-130 aan de horizon verdween.
Ah dus toch 3x dezelfde! Zie je, wilde het niet gokken, maar ik dacht het kan, en dat blijkt.

Wel eens ja, dat ie dan gewoon meteen lekker doorjaagt...

Hij was gewoon met iets anders bezig joh, wie weet zat Siswet ernaast, weten wij veel.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194559572
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 19:53 schreef boertie het volgende:
Vanmiddag ook weer een gevalletje van fossiel voor mij gehad. Ik rijd vrachtwagen en ben dus niet zo geliefd bij automobilisten. Maargoed, op een provinciale weg een alto met wat mensen op leeftijd voor mij. Gaan ze gvd 65 rijden waar men 80 mag. Mij maakt het niet zoveel uit ik zet de cruise gewoon een paar tandjes lager, en in mijn spiegels zie ik de rij auto's achter mij steeds langer worden. Op dat moment kan ik haast de gedachten van de bestuurers achter mij ruiken :P Dus maar even op de rechter streep gaan rijden zodat men kan zien dat het niet aan mij ligt :7
Gewoon tegen die alto z'n achterbumper aan en toeteren, dan gaat ie wel harder rijden. Zo niet, dan duw jij hem wel naar de 80 km/u. Scheelt die fossielen nog brandstof ook.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:48:56 #164
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194559578
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 19:53 schreef boertie het volgende:
Vanmiddag ook weer een gevalletje van fossiel voor mij gehad. Ik rijd vrachtwagen en ben dus niet zo geliefd bij automobilisten. Maargoed, op een provinciale weg een alto met wat mensen op leeftijd voor mij. Gaan ze gvd 65 rijden waar men 80 mag. Mij maakt het niet zoveel uit ik zet de cruise gewoon een paar tandjes lager, en in mijn spiegels zie ik de rij auto's achter mij steeds langer worden. Op dat moment kan ik haast de gedachten van de bestuurers achter mij ruiken :P Dus maar even op de rechter streep gaan rijden zodat men kan zien dat het niet aan mij ligt :7
Hier heb ik steeds minder geduld mee, heb een potje van 240 euro apart gezet en ik haal alles gewoon in op provinciale wegen nu. Sorry. But not sorry.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194559840
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 20:48 schreef Tyr80 het volgende:

Hier heb ik steeds minder geduld mee, heb een potje van 240 euro apart gezet en ik haal alles gewoon in op provinciale wegen nu. Sorry. But not sorry.
Haha zo is het. Zijn zat overzichtelijke plekken waar je gewoon kan inhalen als je een beetje inschattingsvermogen hebt. Maar ik haal toch meestal niemand in als er ook een persoon achter rijdt tenzij ik zeker weet dat die niets gaat doen. Als je meerdere auto's inhaalt op een N-weg dan hou je het risico dat er toch eentje opeens gaat en niet in z'n spiegel kijkt.

Ik heb die boete overigens al eens gehad, midden in de nacht reed er één slak op de weg 65 en toevallig één undercover popo achter me. Lijkt bijna een set-up :') Erge was ook nog dat ze me niet eens aanhielden want moesten ergens anders heen, ze belde me de volgende dag dat ik de boete wel krijg. Sloebers :')
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 22:19:27 #166
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194562160
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 19:08 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik wilde iedere keer al vroeg naar links, omdat anders adaptive cruise ingrijpt en afremt voor de truck. Maar die lummel ging nog vroeger, als in 3 vrachtwagenlengtes.
De mijne gooit op de snelweg afhankelijk van het snelheidsverschil, maar zeg effe 6,7,8 seconden voor je erop zou rijden het gas er al af.. bij vrachtwagens is dat @130 zomaar 150 meter.. stomvervelend want je moet hem eigenlijk steeds net voor zijn, want het is echt irritant.. zou mooier zijn om een lichtbalkje te hebben in 3 kleuren ofzo.. ik zie wel het snelheidsverschil in een ledbalk in mijn teller, maar hij geeft niet aan wanneer hij het gas eraf gaat gooien.. Je moet of over op passief door het gas over te nemen, of achterlijk vroeg opschuiven, wat ik zelf háát als ze het voor mijn neus doen -O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 22:29:24 #167
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194562483
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 20:48 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Hier heb ik steeds minder geduld mee, heb een potje van 240 euro apart gezet en ik haal alles gewoon in op provinciale wegen nu. Sorry. But not sorry.
Pas eentje gehad, zit nog op de koelkast; dat was mijn eerste voor die overtreding. De eerste keer dat ik gepakt werd dan he :+

Ook zo'n 65 klant, 60 soms zelfs, oud Combootje, Skoda op een meter of 2,3 erachter beetje aan het drukken, we reden op een buitenbocht met prima overzicht vooruit dus ik snijd binnendoor over de doorgetrokken dubbele streep, was die bumperklever in die Skoda een juut onderweg naar huis of werk, ouch :|W _O- .. eikel, zat zelf te bumperen.. jammer dat ik geen dashcam heb, dan had ik hem op GS gezet :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_194562758
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 22:54 schreef Pap89 het volgende:
Als je als automobilist met 2-5km verschil vrachtauto’s ga inhalen, blijf dan tussen de vrachtauto’s met gepaste afstand.

Haal je we in, rij dan ff 105-110 op de gps en dus niet 95 op je teller.

Zwaar irritant.
Zijn ook bijna altijd van die vakantieperiode/weekend rijders waar je suïcidaal van wordt.
Ik heb navigatie niet in het zicht hangen. Alleen geluid meer heb ik niet nodig dus pech voor je :')
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 22:43:31 #169
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194562943
Ik denk dat er gewoon 2 vormen zijn van je 'king of the road' voelen.

1. Gas erop, aan de kant, ik kom eraan, constant inhalen alsof je Outrun speelt.
2. Rustig aan, ik bepaal het tempo wel, als je achter me zit wacht je maar mooi ff.

En die bijten mekaar nogal. Kutslakken.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194563958
quote:
84s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 22:43 schreef Tyr80 het volgende:
Ik denk dat er gewoon 2 vormen zijn van je 'king of the road' voelen.

1. Gas erop, aan de kant, ik kom eraan, constant inhalen alsof je Outrun speelt.
2. Rustig aan, ik bepaal het tempo wel, als je achter me zit wacht je maar mooi ff.

En die bijten mekaar nogal. Kutslakken.
Yep ik heb hem ooit in de TT gezet en hij staat er nog "Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"
Facts don't care about your feelings
pi_194594679
Gezellig samen naast elkaar op de fiets dames? Je denkt van als we maar lekker luid kwebbelen dan is die verlichting niet meer nodig?
pi_194594850
Uiteindelijk moet ik zonder discussie simpelweg meer afstand houden, maar toch erger ik me aan bestuurders die alvorens het nemen van een afslag binnen de bebouwde kom, gecombineerd met het laat of zelfs niet aangeven van richting, relatief hard afremmen. Wat mij betreft mag je dermate hard remmen dat je schijven gloeien, maar gebruik van je knipperlicht zou mij enigszins helpen te anticiperen. >:)
pi_194648190
Laatst moest ik invoegen op de snelweg. Voordat de invoegstrook al was begonnen reed ik tegen de 110km/u op de teller dus de maximumsnelheid van 100km/u. Op de rechterrijstrook reed een vrachtwagen, de linkerrijstrook was vrij dus ik kon meteen naar links knallen. Is niet mijn stijl maar mijn achterligger besloot al over de doorgetrokken streep naar de rechterrijstrook te gaan en ik zag dus meteen dat zijn plan was om ook direct naar links te knallen en mij achter de vrachtwagen te blokken. Daar heb ik dus even een stokje voor gestoken.

Als ik voorop rij en de maximumsnelheid rij ben ik toch de eerste die mag inhalen. Het meest trieste in dit verhaal is dat mijn achterligger direct zat te bumperkleven en het een auto van de ANWB Wegenwacht bleek te zijn. Hoezo veilig rijden promoten?
  Moderator donderdag 20 augustus 2020 @ 16:09:30 #174
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_194648511
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 20:48 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Hier heb ik steeds minder geduld mee, heb een potje van 240 euro apart gezet en ik haal alles gewoon in op provinciale wegen nu. Sorry. But not sorry.
Heel erg eens. Ik had afgelopen weekend ook weer zo'n geval voor me dat gewoon onophoudelijk 60 bleef kachelen op een 80 provinciale weg. Na de 3e rotonde trok ik het écht niet meer en ben ik over de doorgetrokken streep er langs gegaan. Idd, sorry but not sorry.
pi_194649819
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:09 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Heel erg eens. Ik had afgelopen weekend ook weer zo'n geval voor me dat gewoon onophoudelijk 60 bleef kachelen op een 80 provinciale weg. Na de 3e rotonde trok ik het écht niet meer en ben ik over de doorgetrokken streep er langs gegaan. Idd, sorry but not sorry.
Probleem is wel dat je dus een boete riskeert omdat iemand te beroerd is om even de normale snelheid te rijden. Ik vind dat zeer egoïstisch. Dat je 100 gaat rijden waar je 130 mag ('s avonds) prima, dat bespaart je wel wat brandstof als je echt armoedig bent en iedereen kan er links langs, maar zoveel langzamer rijden op een n-weg, terwijl volgens mij 80 ook nog eens zuiniger is dan 60 (als het al veel scheelt) is gewoon expres mensen irriteren. Vraag me af wat politie zou doen als ze op zo'n n-weg de hele tijd achter iemand rijden die zo langzaam gaat. In principe zal het wel toegestaan zijn...
Facts don't care about your feelings
pi_194650325
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:54 schreef Onderdeurtje het volgende:
Daar heb ik dus even een stokje voor gestoken.

Als ik voorop rij en de maximumsnelheid rij ben ik toch de eerste die mag inhalen. Het meest trieste in dit verhaal is dat mijn achterligger direct zat te bumperkleven en het een auto van de ANWB Wegenwacht bleek te zijn. Hoezo veilig rijden promoten?
Zeer irritant gedrag dit 'ik rij de maximale snelheid dus de rest heeft pech' . Ooit kom je wel eens de verkeerde tegen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2020 17:37:58 ]
  donderdag 20 augustus 2020 @ 18:01:47 #177
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_194650694
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 17:03 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Probleem is wel dat je dus een boete riskeert omdat iemand te beroerd is om even de normale snelheid te rijden. Ik vind dat zeer egoïstisch. Dat je 100 gaat rijden waar je 130 mag ('s avonds) prima, dat bespaart je wel wat brandstof als je echt armoedig bent en iedereen kan er links langs, maar zoveel langzamer rijden op een n-weg, terwijl volgens mij 80 ook nog eens zuiniger is dan 60 (als het al veel scheelt) is gewoon expres mensen irriteren. Vraag me af wat politie zou doen als ze op zo'n n-weg de hele tijd achter iemand rijden die zo langzaam gaat. In principe zal het wel toegestaan zijn...
Daar zit ook het probleem. Het is gewoon toegestaan. Een keer een gesprek gehad met een gepensioneerde. Ik had ze ingehaald (waar het mocht!)en dat vond hij niet leuk. Seinen met grootlicht en wild gebarend. Op de parkeerplaats van mijn bestemming, komt deze man kwaad naar mij toegelopen en schreeuwt, dat ik hartstikke asociaal reed. Probeerde hem netjes uit te leggen, dat ik 25 km/u waar je 50 mag, toch echt een beetje traag vond, en dat ik ingehaald heb op een veilige manier. Tja hij vond mij toch echt heel asociaal en dat ik maar minder gehaast en met meer geduld moest gaan rijden. Tja, wat wil je daar dan mee?

En ik zal maar niet beginnen over het feit, dat hij me niet lang daarvoor geen voorrang verleende 8)7
Horrible Cunt!
pi_194650856
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 18:01 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Daar zit ook het probleem. Het is gewoon toegestaan. Een keer een gesprek gehad met een gepensioneerde. Ik had ze ingehaald (waar het mocht!)en dat vond hij niet leuk. Seinen met grootlicht en wild gebarend. Op de parkeerplaats van mijn bestemming, komt deze man kwaad naar mij toegelopen en schreeuwt, dat ik hartstikke asociaal reed. Probeerde hem netjes uit te leggen, dat ik 25 km/u waar je 50 mag, toch echt een beetje traag vond, en dat ik ingehaald heb op een veilige manier. Tja hij vond mij toch echt heel asociaal en dat ik maar minder gehaast en met meer geduld moest gaan rijden. Tja, wat wil je daar dan mee?

En ik zal maar niet beginnen over het feit, dat hij me niet lang daarvoor geen voorrang verleende 8)7
Ik ga dat gesprek niet eens aan joh. Valt toch geen eer te behalen aan dat soort debielen. Ene oor in, andere uit. En de volgende keer doe ik het net zo weer.

Overigens vaak zat dit gehad. En als je dan stopt rijden ze door. Of een wielrenner die opeens omdraait _O- :W
pi_194651741
- open er een topic over -

[ Bericht 12% gewijzigd door Sounddragon op 20-08-2020 19:13:32 ]
Check it out
  donderdag 20 augustus 2020 @ 19:11:12 #180
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194651803
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 17:03 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Probleem is wel dat je dus een boete riskeert omdat iemand te beroerd is om even de normale snelheid te rijden. Ik vind dat zeer egoïstisch. Dat je 100 gaat rijden waar je 130 mag ('s avonds) prima, dat bespaart je wel wat brandstof als je echt armoedig bent en iedereen kan er links langs, maar zoveel langzamer rijden op een n-weg, terwijl volgens mij 80 ook nog eens zuiniger is dan 60 (als het al veel scheelt) is gewoon expres mensen irriteren. Vraag me af wat politie zou doen als ze op zo'n n-weg de hele tijd achter iemand rijden die zo langzaam gaat. In principe zal het wel toegestaan zijn...
Pas geleden zat ik achter een setje, een combo met een Skoda erachter die behoorlijk op zijn bumper zat, ik kwam er net achter aanrijden, en ik had geen zin in die shit, lange bocht linksom, kon er mooi doorheen kijken, dus ik piep 'woepsjh' langs die 2; ook dubbel doorgetrokken. Skoda duikt achter de Combo vandaan, en speert achter me aan. Bij het eerstvolgende verkeerslicht stapt er een clown in zwart met geel uit en schreeuwt van halfachter door mijn zijruit dat ik de prent vanzelf thuis krijg en huppelt weer naar zijn auto.. Prent zit inmiddels op de koelkast.

Dát doen ze dus. alleen dan in hun prive-auto 14.gif
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_194651946
quote:
7s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 19:11 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Pas geleden zat ik achter een setje, een combo met een Skoda erachter die behoorlijk op zijn bumper zat, ik kwam er net achter aanrijden, en ik had geen zin in die shit, lange bocht linksom, kon er mooi doorheen kijken, dus ik piep 'woepsjh' langs die 2; ook dubbel doorgetrokken. Skoda duikt achter de Combo vandaan, en speert achter me aan. Bij het eerstvolgende verkeerslicht stapt er een clown in zwart met geel uit en schreeuwt van halfachter door mijn zijruit dat ik de prent vanzelf thuis krijg en huppelt weer naar zijn auto.. Prent zit inmiddels op de koelkast.

Dát doen ze dus. alleen dan in hun prive-auto 14.gif
Dat is dan maar zo. Ik heb inmiddels zo'n tering hekel aan dat soort gastjes gekregen door dit soort acties :W 1 grote kneuzenkermis is het.

Zolang ik 'm niet kwijtraak door 50 te hard of artikel 5 vind ik het prima. Die boetes betaal ik wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2020 19:20:26 ]
  donderdag 20 augustus 2020 @ 19:25:38 #182
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194652012
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 19:19 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dat is dan maar zo. Ik heb inmiddels zo'n tering hekel aan dat soort gastjes gekregen door dit soort acties :W 1 grote kneuzenkermis is het.

Zolang ik 'm niet kwijtraak door 50 te hard of artikel 5 vind ik het prima. Die boetes betaal ik wel.
Ik denk er exact hetzelfde over.. ik hoef niet te vliegen, maar op een lege provinciale weg kun je best 100 als er niemand verder rijdt, en tussen 6 en half 7 is het meestal nog steeds rustig op de snelweg. Als het druk is gooi ik hem op de Distronic en dan blijf ik er weer achteraan hobbelen, ik ga geen risky inhaal maneuvres doen om vervolgens achter de volgende te zitten, maar als ik door kan rijden doe ik het.. je wordt echt doodziek van dat getreuzel en geschoolmeester overal.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_194652045
quote:
14s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 19:25 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik denk er exact hetzelfde over.. ik hoef niet te vliegen, maar op een lege provinciale weg kun je best 100 als er niemand verder rijdt, en tussen 6 en half 7 is het meestal nog steeds rustig op de snelweg. Als het druk is gooi ik hem op de Distronic en dan blijf ik er weer achteraan hobbelen, ik ga geen risky inhaal maneuvres doen om vervolgens achter de volgende te zitten, maar als ik door kan rijden doe ik het.. je wordt echt doodziek van dat getreuzel en geschoolmeester overal.
Amen!
pi_194658057
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 19:27 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Amen!
Klopt 6 7 uur smorgens knal ik ook gewoon 80 100. En dan op de snel weg 100.
pi_194659209
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 07:46 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Klopt 6 7 uur smorgens knal ik ook gewoon 80 100. En dan op de snel weg 100.
Weet niet precies wat je zegt hier.
pi_194674549
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 09:49 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Weet niet precies wat je zegt hier.
Ik rijd de laatste tijd gewoon 80 op bepaalde 50 wegen omdat het overzichtelijke wegen zijn. Daarbij komt het feit dat ik dan niet hoef te stoppen voor de stoplichten vanwege een groene golf stroom whatever you name it. Waar je 80 mag rijd ik gewoon 100.

Dit allemaal om 6/7uur smorgens. Er is dan heel weinig verkeer waar ik rijd.
pi_194674620
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 08:53 schreef ManianMan het volgende:

Ik rijd de laatste tijd gewoon 80 op bepaalde 50 wegen omdat het overzichtelijke wegen zijn. Daarbij komt het feit dat ik dan niet hoef te stoppen voor de stoplichten vanwege een groene golf stroom whatever you name it. Waar je 80 mag rijd ik gewoon 100.

Dit allemaal om 6/7uur smorgens. Er is dan heel weinig verkeer waar ik rijd.
50 wegen vind ik altijd raar, je hebt er tussen zitten waar je veel harder kan en je hebt 50 wegen waar 50 al te hard is. De woonwijk bij m'n ouders was jarenlang een 50 weg en zat vol met onoverzichtelijke bochten en spelende kinderen. Daarentegen mag je ook maar 50 in de IJtunnel (ri centrum)... waar je gemakkelijk 100+ kan rijden.
Facts don't care about your feelings
pi_194674646
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 08:53 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ik rijd de laatste tijd gewoon 80 op bepaalde 50 wegen omdat het overzichtelijke wegen zijn. Daarbij komt het feit dat ik dan niet hoef te stoppen voor de stoplichten vanwege een groene golf stroom whatever you name it. Waar je 80 mag rijd ik gewoon 100.

Dit allemaal om 6/7uur smorgens. Er is dan heel weinig verkeer waar ik rijd.
Ik heb sinds de invoering van 100 altijd de cc op 130. Met een beetje opletten en FM is de kans op boetes nihil. En daarnaast stond 'ie toen het 130 was op 160/170 dus zelfde boete.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2020 09:09:04 ]
pi_194708806
quote:
7s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 17:16 schreef gebrokenglas het volgende:
Geen irritatie maar lichte verbazing daarnet: een motorrijder die lekker relaxt, gekleed in een tanktop, over de snelweg aan het cruisen is.
Het zal best leuk rijden zijn zo, met die lauwe/warme rijwind, en zo'n pak is veel te warm, maar oei oei, je zult maar onderuit gaan zeg.
Met goede kleding kan je inderdaad met 220 km/u nog van je motor afstappen :P

https://m.hln.be/sport/wa(...)et-begeven~a8b12434/
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:48:25 #190
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_194761687
Wat voor een debiel ben je als je halverwege een bocht nog eens je richtingaanwijzer aanzet?
Je moeder is een hamster
pi_194762228
Ik loop lekker door te rijden, gaat iemand achter me links bij het stoplicht staan om vol gas op te trekken voor me om dan het hele stuk te lopen slakken. Ik reed in een trage auto dus kon niet snel optrekken maar door die aap zit je wel het hele stuk achter een slak aan. Echt, als m'n dokter de diagnose terminaal stelt dan ga ik die mensen van de weg rammen :(
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:34:15 #192
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_194764102
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 14:48 schreef Crutch het volgende:
Wat voor een debiel ben je als je halverwege een bocht nog eens je richtingaanwijzer aanzet?
Hahaha. Laatst ook liggen ergeren. Bij een klaverblad geen richting aangeven bij het verlaten van de autobaan en pas halverwege de lange doordraaier richting aangeven. Wat de neuk? Laat het dan maar zitten :D
Horrible Cunt!
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:39:42 #193
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_194764180
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:22 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik loop lekker door te rijden, gaat iemand achter me links bij het stoplicht staan om vol gas op te trekken voor me om dan het hele stuk te lopen slakken. Ik reed in een trage auto dus kon niet snel optrekken maar door die aap zit je wel het hele stuk achter een slak aan. Echt, als m'n dokter de diagnose terminaal stelt dan ga ik die mensen van de weg rammen :(
Dat snap ik ook nooit. Net zoals mensen die links bij het stoplicht gaan staan en dan tering sloom optrekken. Zeker als de weg van 2 rijstroken naar 1 gaat een klein eindje verderop. Als voorbeeld voor de Zuid Limburgers. Aan het begin van de A79 in Heerlen. Elke fucking keer bijna. En dan heb je ook van die muppets die links voorsorteren terwijl ze als eerste bij de verkeerslichten zijn.
Horrible Cunt!
pi_194765343
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 17:39 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Dat snap ik ook nooit. Net zoals mensen die links bij het stoplicht gaan staan en dan tering sloom optrekken. Zeker als de weg van 2 rijstroken naar 1 gaat een klein eindje verderop. Als voorbeeld voor de Zuid Limburgers. Aan het begin van de A79 in Heerlen. Elke fucking keer bijna. En dan heb je ook van die muppets die links voorsorteren terwijl ze als eerste bij de verkeerslichten zijn.
Kennedybrug kant van politiebureau ook :X
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:21:17 #195
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_194769041
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:46 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Kennedybrug kant van politiebureau ook :X
Ah. Daar rij ik bijna nooit meer, maar dat is volgens mij al heel lang zo. Ik herinner me dat zelfs vanaf 1996 toen ik daar op school zat :D :D
Horrible Cunt!
pi_194769109
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:22 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik loop lekker door te rijden, gaat iemand achter me links bij het stoplicht staan om vol gas op te trekken voor me om dan het hele stuk te lopen slakken. Ik reed in een trage auto dus kon niet snel optrekken maar door die aap zit je wel het hele stuk achter een slak aan. Echt, als m'n dokter de diagnose terminaal stelt dan ga ik die mensen van de weg rammen :(
_O_
pi_194771929
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 09:05 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Daarentegen mag je ook maar 50 in de IJtunnel (ri centrum)... waar je gemakkelijk 100+ kan rijden.
Tsja, er zijn inderdaad veel 50 wegen waar je makkelijker sneller kunt rijden. De IJtunnel is daar wel een heel goed voorbeeld van waarbij 50km/u echt een achterlijk lage snelheid is. Helaas zie ik op veel wegen waar ik al tijden rij de maximum toegestane snelheid omlaag gaan. Dus ik snap dat mensen sneller willen rijden.

Dat zijn ook vaak de mensen die zeggen dat ze de boetes wel betalen. En dan zijn er mensen zoals ik die boetes ongelofelijk zonde van het geld vinden en zich daarom toch aan de maximum snelheid houden, ook al zijn die in veel gevallen makkelijk zonder gevaar te overschrijden.

quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Zeer irritant gedrag dit 'ik rij de maximale snelheid dus de rest heeft pech' . Ooit kom je wel eens de verkeerde tegen.
Het enige wat ik voor figuren zoals jou doe is zo snel mogelijk naar rechts proberen te gaan. Maar als het niet kan omdat ik anders zelf geblokt ga worden door jou en anderen waardoor ik minder dan de maximum toegestane snelheid moet gaan rijden heb je pech inderdaad. En nu moet ik zeker bang worden in het verkeer met je ooit kom je wel eens de verkeerde tegen?
pi_194775587
Rechts rijden leek deze week wel onmogelijk.

Iedere keer als je naar rechts gaat, wordt je langzaam ingehaald door het verkeer wat midden/links blijft rijden en vaak als je er dan weer een vrachtwagen wil inhalen, zakt de snelheid van die stoet weer in, waardoor alles opstroopt, waardoor je niet meer naar links kan.

.
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:06:01 #199
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194775790
Haal dan gewoon rechts in. En tijdig een gat zoeken.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194775806
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 01:33 schreef Onderdeurtje het volgende:
Tsja, er zijn inderdaad veel 50 wegen waar je makkelijker sneller kunt rijden. De IJtunnel is daar wel een heel goed voorbeeld van waarbij 50km/u echt een achterlijk lage snelheid is.
Tja, die tunnel is ook gemaakt met het idee het onderdeel te maken van een netwerk van auto(snel)wegen in en rondom Amsterdam.
Pas na de aanleg kwam men erachter dat Amsterdammers veel te gehecht zijn aan hun smalle straatjes en oude, dure, gammele huizen. Gevolg is dat het nu onderdeel is van een wegennet waar je maar 50 mag.
So we just called him Fred too
  woensdag 2 september 2020 @ 16:58:12 #201
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194848230
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:54 schreef Onderdeurtje het volgende:

Als ik voorop rij en de maximumsnelheid rij ben ik toch de eerste die mag inhalen.
Niet als jij door jouw manoeuvre verkeer op de rijstrook waar je naartoe gaat hindert. Wisselen van rijstrook is namelijk een bijzondere verrichting en dan moet je altijd voorrang verlenen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_194882569
Vandaag over de A4, mensen die lekker 110-120 rijden en dan als Flitsmeister aangeeft dat er trajectcontrole is, schijnheilig 95 rijden. Bij het einde van het traject vliegen ze weer voorbij.
.
pi_194882606
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2020 13:29 schreef Fer het volgende:
Vandaag over de A4, mensen die lekker 110-120 rijden en dan als Flitsmeister aangeeft dat er trajectcontrole is, schijnheilig 95 rijden. Bij het einde van het traject vliegen ze weer voorbij.
Das bij al die traject controles. En daarom dus echt de grootste onzin. Het gaat allang niet meer om veiligheid, alleen maar om centjes.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  zaterdag 5 september 2020 @ 11:29:20 #204
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_194897863
Fietsers die denken dat ze niet moeten stoppen voor een zebrapad 8)7
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_194911634
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2020 13:29 schreef Fer het volgende:
Vandaag over de A4, mensen die lekker 110-120 rijden en dan als Flitsmeister aangeeft dat er trajectcontrole is, schijnheilig 95 rijden. Bij het einde van het traject vliegen ze weer voorbij.
Waarom zou je 95 gaan rijden :'( 105 op de CC is genoeg tijdens de TC.

Ga toch eens op zoek naar die Zweedse nummerplaathouders :D
pi_194912329
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2020 13:29 schreef Fer het volgende:
Vandaag over de A4, mensen die lekker 110-120 rijden en dan als Flitsmeister aangeeft dat er trajectcontrole is, schijnheilig 95 rijden. Bij het einde van het traject vliegen ze weer voorbij.
Dat had ik dus altijd op de A20/A13 toen ik nog op de vrachtwagen zat. Het hele stuk was 80, maar alleen bij de daadwerkelijke controle ging men 75 rijden. De rest van de stukken was het 90+. Zo gebeurde het maar al te vaak dat ik dezelfde auto drie keer tegen kwam omdat ik de cc op 80 had staan.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_194912335
Aaargh!

[ Bericht 98% gewijzigd door Ridocar op 06-09-2020 09:42:43 (dubbel...) ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 6 september 2020 @ 09:51:16 #208
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_194912454
cc? tc?
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_194912584
quote:
3s.gif Op zondag 6 september 2020 09:51 schreef aloa het volgende:
cc? tc?
Cruise control & trajectcontrole
  zondag 6 september 2020 @ 20:25:20 #210
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_194923888
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 10:01 schreef Piles het volgende:

[..]

Cruise control & trajectcontrole
Ah, bedankt. Kon het niet zo snel bedenken ^O^
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_194924193
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:54 schreef Onderdeurtje het volgende:
Daar heb ik dus even een stokje voor gestoken.
Stoer man :')
quote:
Als ik voorop rij en de maximumsnelheid rij ben ik toch de eerste die mag inhalen.
Als je het allemaal zo goed weet: Die vrachtwagen had je vast al gezien voor je 100 reed, dus je had er sowieso op kunnen rekenen dat je achter die vrachtwagen uitkwam.
So we just called him Fred too
pi_194938668
Dat thuiswerken scheelt een hoop ergenissen op de weg.
Check it out
pi_194938765
Vanochtend weer zo'n knuppeltje die met 60 de oprit blijft oprijden en gelijk naar links. En dan met z'n licht gooien als je er rechts langs de blokmarkering voorbij gaat.

Doei pikkie :W
pi_194943835
quote:
80s.gif Op maandag 7 september 2020 19:40 schreef F.Sinatra het volgende:
Vanochtend weer zo'n knuppeltje die met 60 de oprit blijft oprijden en gelijk naar links. En dan met z'n licht gooien als je er rechts langs de blokmarkering voorbij gaat.

Doei pikkie :W
Treurige figuren zijn dat, terwijl dit mag én veiliger is dan achter hem ook met 60 invoegen.
pi_194944059
Paar uur geleden, rij op de motor op een weg binnen bebouwde kom met een afslag naar links. Komt daar opeens een auto uit gereden. Uitwijken / vol in de claxon en kom naast die auto tot stilstand. Raampje gaat omlaag 'Ja, we waren aan het letten op die andere auto'...

Aso's, ik ga maar eens een 110Db claxon op mijn motor aansluiten, kijken of ik dan wel opgemerkt word na bijna 5 seconden on afgebroken toeteren.
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
pi_194944436
quote:
80s.gif Op maandag 7 september 2020 19:40 schreef F.Sinatra het volgende:
Vanochtend weer zo'n knuppeltje die met 60 de oprit blijft oprijden en gelijk naar links. En dan met z'n licht gooien als je er rechts langs de blokmarkering voorbij gaat.

Doei pikkie :W
Misschien omdat je de halve oprit 5m achter hem zat?
.
  maandag 7 september 2020 @ 23:17:58 #217
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194945131
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 22:43 schreef Fer het volgende:

[..]

Misschien omdat je de halve oprit 5m achter hem zat?
En de oorzaak daarvan is óók dat hij geen vaart maakt?

Je moet je aanpassen aan de snelheid van het andere verkeer, niet denken dat je voorrang hebt omdat je van baan wisselt of invoegt.

Overigens de afgelopen weken ook meermaals wat opa's meegemaakt die heerlijk 70 op de snelweg cruisen, en zich geen enkel moment afvragen waarom ze toch door vrachtwagens ingehaald worden |:(
Lekker accordeon-en omdat opa bang is om te rijden maar het toch doet.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 8 september 2020 @ 00:56:29 #218
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194945856
Stomvervelend idd als je achter zo'n slowmo zit.. ik doe trouwens hetzelfde als Mr. Sinatra, ze duiken toch direct na het verdrijvingsvlak het ravijn in, dan is er nog 350 meter over om fatsoenlijk vaart te maken om normaal in te kunnen voegen, jammer dan als iemand dat aso vindt, het is veiliger voor mij en voor iedereen.

Vanavond 19.30 ofzo, weer zo'n gevalletje verkeerskurk; net na de spits, lekker luw verkeer vanuit Arnhem de A50 naar beneden, A73, ACC lekker op 140, soms even remmen... en ineens is het druk, zomaar.. vanaf Nijmegen tot Cuijk ofzo, auto's links hangen en alles, harmonica egeneuzel, rechts inhalende slimmerikjes uiteraard, alsof het f@cking half 6 is :') , en net voor de afslag A77 richting Oosterburen, zit ik in een treintje links met 95 ofzo een kudde bloemen, bier hout, staalplaten en inlegkruisjes in te halen van 300 meter lang ofzo, we naderen de voorkant van de kudde, ik zie auto's naar rechts gaan en het gas erop gooien, rijdt er links een lambal in een Duster met 95, iedereen rost hem er rechts langs, en het enige wat 'ie kan bedenken is seinen naar iedereen die hem rechts inhaalt :') .. voor hem was de snelweg dus gewoon zo ver als je kon kijken leeg- leeg.. die knakworst veroorzaakte even een 5 km lange 'prive avondspits' achter zich, en een giga verkeers vacuüm voor hem met zijn irritante principe-gedrag :r |:( |:( |:(

Subklacht: de afrit erna moest ik eraf, heel het eind van mijn rit verpest :')

De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_194947020
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 september 2020 00:56 schreef Sounddragon het volgende:
Stomvervelend idd als je achter zo'n slowmo zit.. ik doe trouwens hetzelfde als Mr. Sinatra, ze duiken toch direct na het verdrijvingsvlak het ravijn in, dan is er nog 350 meter over om fatsoenlijk vaart te maken om normaal in te kunnen voegen, jammer dan als iemand dat aso vindt, het is veiliger voor mij en voor iedereen.

Vanavond 19.30 ofzo, weer zo'n gevalletje verkeerskurk; net na de spits, lekker luw verkeer vanuit Arnhem de A50 naar beneden, A73, ACC lekker op 140, soms even remmen... en ineens is het druk, zomaar.. vanaf Nijmegen tot Cuijk ofzo, auto's links hangen en alles, harmonica egeneuzel, rechts inhalende slimmerikjes uiteraard, alsof het f@cking half 6 is :') , en net voor de afslag A77 richting Oosterburen, zit ik in een treintje links met 95 ofzo een kudde bloemen, bier hout, staalplaten en inlegkruisjes in te halen van 300 meter lang ofzo, we naderen de voorkant van de kudde, ik zie auto's naar rechts gaan en het gas erop gooien, rijdt er links een lambal in een Duster met 95, iedereen rost hem er rechts langs, en het enige wat 'ie kan bedenken is seinen naar iedereen die hem rechts inhaalt :') .. voor hem was de snelweg dus gewoon zo ver als je kon kijken leeg- leeg.. die knakworst veroorzaakte even een 5 km lange 'prive avondspits' achter zich, en een giga verkeers vacuüm voor hem met zijn irritante principe-gedrag :r |:( |:( |:(

Subklacht: de afrit erna moest ik eraf, heel het eind van mijn rit verpest :')

[ afbeelding ]
Soms zou ik dan gewoon een F150 met Bullbar willen hebben. Gewoon een klein kusje, meer niet.
pi_194947545
quote:
80s.gif Op dinsdag 8 september 2020 06:49 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Soms zou ik dan gewoon een F150 met Bullbar willen hebben. Gewoon een klein kusje, meer niet.
Je hebt helemaal geen grote auto nodig hoor... zo doe ik het altijd:

Facts don't care about your feelings
  dinsdag 8 september 2020 @ 08:47:14 #221
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_194947676
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 september 2020 00:56 schreef Sounddragon het volgende:
Stomvervelend idd als je achter zo'n slowmo zit.. ik doe trouwens hetzelfde als Mr. Sinatra, ze duiken toch direct na het verdrijvingsvlak het ravijn in, dan is er nog 350 meter over om fatsoenlijk vaart te maken om normaal in te kunnen voegen, jammer dan als iemand dat aso vindt, het is veiliger voor mij en voor iedereen.

Vanavond 19.30 ofzo, weer zo'n gevalletje verkeerskurk; net na de spits, lekker luw verkeer vanuit Arnhem de A50 naar beneden, A73, ACC lekker op 140, soms even remmen... en ineens is het druk, zomaar.. vanaf Nijmegen tot Cuijk ofzo, auto's links hangen en alles, harmonica egeneuzel, rechts inhalende slimmerikjes uiteraard, alsof het f@cking half 6 is :') , en net voor de afslag A77 richting Oosterburen, zit ik in een treintje links met 95 ofzo een kudde bloemen, bier hout, staalplaten en inlegkruisjes in te halen van 300 meter lang ofzo, we naderen de voorkant van de kudde, ik zie auto's naar rechts gaan en het gas erop gooien, rijdt er links een lambal in een Duster met 95, iedereen rost hem er rechts langs, en het enige wat 'ie kan bedenken is seinen naar iedereen die hem rechts inhaalt :') .. voor hem was de snelweg dus gewoon zo ver als je kon kijken leeg- leeg.. die knakworst veroorzaakte even een 5 km lange 'prive avondspits' achter zich, en een giga verkeers vacuüm voor hem met zijn irritante principe-gedrag :r |:( |:( |:(

Subklacht: de afrit erna moest ik eraf, heel het eind van mijn rit verpest :')

[ afbeelding ]
Dat stuk A73, van Nijmegen tot Cuijk, is eigenlijk altijd gekut.
  dinsdag 8 september 2020 @ 09:02:37 #222
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194947811
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 08:28 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Je hebt helemaal geen grote auto nodig hoor... zo doe ik het altijd:

[ afbeelding ]
P.I.T. _O_
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194948236
Wat is dat voor een afwijking dat je op de invoegstrook gewoon met 80 de rijbaan op gaat en daarna pas gas gaat geven? Vaak rij ik ook gewoon met 100 door, waardoor ze vaak invoegstrook tekort komen, voegen ze achter mij in en gaan ze me vervolgens met 110 inhalen.

Schiet mij maar lek, ik snap het niet meer.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 8 september 2020 @ 09:33:27 #224
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194948274
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 09:30 schreef Ridocar het volgende:
Wat is dat voor een afwijking dat je op de invoegstrook gewoon met 80 de rijbaan op gaat en daarna pas gas gaat geven? Vaak rij ik ook gewoon met 100 door, waardoor ze vaak invoegstrook tekort komen, voegen ze achter mij in en gaan ze me vervolgens met 110 inhalen.

Schiet mij maar lek, ik snap het niet meer.
Gebeurt vaak inderdaad :') Eerst invoegen, dan versnellen :?
En als je niet opschuift worden ze boos want je geeft ze geen voorrang :') |:(
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator dinsdag 8 september 2020 @ 10:19:49 #225
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_194948852
Ok, ik weet, haten op een lesauto is eigenlijk not-done. De dooddoeners als "we hebben het allemaal moeten leren" kunnen achterwege blijven ;)

Maar gister zat ik echt tien minuten lang op een 1-baans weg hier in de stad, waar ik dus niet kon inhalen, achter een lesauto die serieus 20 a 25 km/u reed. Op een doorgaande weg waar je 50 mag en waar je ook gemakkelijk 50 kan rijden.
Echt, ik werd gek :')
  dinsdag 8 september 2020 @ 11:33:54 #226
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194950049
quote:
80s.gif Op dinsdag 8 september 2020 06:49 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Soms zou ik dan gewoon een F150 met Bullbar willen hebben. Gewoon een klein kusje, meer niet.
Ik wil die eerder door mij aangekaarte optie met de hydraulische bokshandschoen ipv airbag in het stuur en die 5 SMSjes. 8-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 8 september 2020 @ 11:37:35 #227
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194950103
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 08:47 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

Dat stuk A73, van Nijmegen tot Cuijk, is eigenlijk altijd gekut.
Jeh, drama, echt.. ik rijd echt heel vaak vanuit hier naar Rotterdam en vv. En dat stukkie noord naar zuid is echt bizar, heel bijzonder, want de andere kant op is het eigenlijk veel minder.. Als je Cuijk voorbij bent wordt het iets beter, al gaan er daar nog steeds niet veel mensen vanaf, en na de A77 weer iets beter, maar het blijft echt een kutstuk om te rijden als het druk is -O-

De enige keer dat het daar 'leuk' is in de spits, is op de motor, dan vlam je alles rechts voorbij over de lege rijstrook, piept er even tussen(door) om de vrachtwagen(s) in te halen, en dan rechts weer vroooooap!, repeat, enz. enz. 8-)

[ Bericht 14% gewijzigd door Sounddragon op 08-09-2020 12:32:13 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_194951589
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 10:19 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, ik weet, haten op een lesauto is eigenlijk not-done. De dooddoeners als "we hebben het allemaal moeten leren" kunnen achterwege blijven ;)

Maar gister zat ik echt tien minuten lang op een 1-baans weg hier in de stad, waar ik dus niet kon inhalen, achter een lesauto die serieus 20 a 25 km/u reed. Op een doorgaande weg waar je 50 mag en waar je ook gemakkelijk 50 kan rijden.
Echt, ik werd gek :')
Heb dat ook eens gehad met een paar plekken waar een kleine inhaalpoging mogelijks was dus ik liet een beetje zien dat ik haast had, misschien dat de instructeur dat doorhad. Ging ie stoppen JA ZIE JE NIET DAT DIT EEN LESAUTO IS. Ja zie ik, laat me er ff langs man :') je krijgt toch betaald per uur. Maar gelukkig doordat hij uitstapte kon ik er mooi langs dus dat was prima.

Ik vind dat net zo asociaal als tractors. Zet dan af en toe even dat ding aan de kant bij zo'n N-weg zodat iedereen er langs kan en dan ga je weer verder, je weet dat het andere mensen hindert en je gaat zelf toch al traag dus als je even 30 sec. moet wachten is dat ook niet erg (sommige doen dat trouwens weleens).
Facts don't care about your feelings
pi_194951680
Kan mij nog wel herinneren van rijles dat er weleens iemand na mij kwam met rijangst, of iemand die in de nieuwe lesauto niet snapte dat de snelheid en toerenteller omgewisseld zaten.
.
pi_194951770
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 13:15 schreef Fer het volgende:
Kan mij nog wel herinneren van rijles dat er weleens iemand na mij kwam met rijangst, of iemand die in de nieuwe lesauto niet snapte dat de snelheid en toerenteller omgewisseld zaten.
Zal heus wel bij korte stukjes, maar als je zo'n vrije lange 50 km/u weg hebt en je gaat constant 25 dan doe je als instructeur toch ook wat fout hoor. Dat is hetzelfde als je de snelweg opgaat met de leerling en dan met 60 gaat invoegen. Je moet het allemaal wel een beetje veilig houden. Ik heb geen idee eigenlijk aan welke regels zij zich allemaal moeten houden. Mag een lesauto hele stukken veel te langzaam rijden? Mijn rijinstructeur had volgens mij alleen rem + koppeling, geen gaspedaal, maar volgens mij is dat wel mogelijk en ik denk soms ook zeker geen gek idee.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 8 september 2020 @ 13:41:43 #231
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194952025
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 13:10 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Heb dat ook eens gehad met een paar plekken waar een kleine inhaalpoging mogelijks was dus ik liet een beetje zien dat ik haast had, misschien dat de instructeur dat doorhad. Ging ie stoppen JA ZIE JE NIET DAT DIT EEN LESAUTO IS. Ja zie ik, laat me er ff langs man :') je krijgt toch betaald per uur. Maar gelukkig doordat hij uitstapte kon ik er mooi langs dus dat was prima.

Ik vind dat net zo asociaal als tractors. Zet dan af en toe even dat ding aan de kant bij zo'n N-weg zodat iedereen er langs kan en dan ga je weer verder, je weet dat het andere mensen hindert en je gaat zelf toch al traag dus als je even 30 sec. moet wachten is dat ook niet erg (sommige doen dat trouwens weleens).
Of even een paar rondjes extra rotonde zodat iedereen erlangs kan.. doe ik wel eens met de kraan als ik een goede bui heb :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 8 september 2020 @ 17:50:47 #232
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_194956782
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 09:30 schreef Ridocar het volgende:
Wat is dat voor een afwijking dat je op de invoegstrook gewoon met 80 de rijbaan op gaat en daarna pas gas gaat geven? Vaak rij ik ook gewoon met 100 door, waardoor ze vaak invoegstrook tekort komen, voegen ze achter mij in en gaan ze me vervolgens met 110 inhalen.

Schiet mij maar lek, ik snap het niet meer.
Sowieso ook niet kijken voor je halverwege de invoegstrook bent natuurlijk, gewoon blind naar links rammen dat ding.
pi_194956873
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 september 2020 17:50 schreef Nobu het volgende:

[..]

Sowieso ook niet kijken voor je halverwege de invoegstrook bent natuurlijk, gewoon blind naar links rammen dat ding.
Hoef je op de motor niet te proberen...
pi_194957770
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 13:23 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Zal heus wel bij korte stukjes, maar als je zo'n vrije lange 50 km/u weg hebt en je gaat constant 25 dan doe je als instructeur toch ook wat fout hoor. Dat is hetzelfde als je de snelweg opgaat met de leerling en dan met 60 gaat invoegen. Je moet het allemaal wel een beetje veilig houden. Ik heb geen idee eigenlijk aan welke regels zij zich allemaal moeten houden. Mag een lesauto hele stukken veel te langzaam rijden? Mijn rijinstructeur had volgens mij alleen rem + koppeling, geen gaspedaal, maar volgens mij is dat wel mogelijk en ik denk soms ook zeker geen gek idee.
Je moet een leerling fouten laten maken, van preventief ingrijpen leren ze niks. Maar het mag natuurlijk nooit onveilig worden.
Zelf had ik wel een gaspedaal in mijn lesauto en ik had zeer zeker geen 10 minuten gewacht om die in te trappen!
En in bepaalde situaties is het soms ook beter om gas te teven ipv niks doen/remmen. Wmb hoort er in elke lesauto een gaspedaal.
Ik heb trouwens ook nooit begrepen waarom het 2e gaspedaal er bij een examen uit moet....
pi_194960029
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 18:51 schreef vannelle het volgende:

[..]

Je moet een leerling fouten laten maken, van preventief ingrijpen leren ze niks. Maar het mag natuurlijk nooit onveilig worden.
Zelf had ik wel een gaspedaal in mijn lesauto en ik had zeer zeker geen 10 minuten gewacht om die in te trappen!
En in bepaalde situaties is het soms ook beter om gas te teven ipv niks doen/remmen. Wmb hoort er in elke lesauto een gaspedaal.
Ik heb trouwens ook nooit begrepen waarom het 2e gaspedaal er bij een examen uit moet....
Ok is dat zo? Weet eigenlijk helemaal niet meer of mijn instructeur een gaspedaal had of niet, op dat moment denk je daar allemaal nog niet over na. Ben je rijinstructeur?
Facts don't care about your feelings
pi_194960082
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 18:51 schreef vannelle het volgende:

[..]

Je moet een leerling fouten laten maken, van preventief ingrijpen leren ze niks. Maar het mag natuurlijk nooit onveilig worden.
Zelf had ik wel een gaspedaal in mijn lesauto en ik had zeer zeker geen 10 minuten gewacht om die in te trappen!
En in bepaalde situaties is het soms ook beter om gas te teven ipv niks doen/remmen. Wmb hoort er in elke lesauto een gaspedaal.
Ik heb trouwens ook nooit begrepen waarom het 2e gaspedaal er bij een examen uit moet....
Dat deed mijn rijinstructeur. Liet me een afgesloten weg inrijden, en trapte toen op de rem toen ik het nog niet doorhad :D Niemand in gevaar gebracht, en ik had er van geleerd.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_194960165
Niet vooruit kijken }:|

Dus gewoon lekker royaal die bocht nemen, terwijl er aan jouw kant, op de weg waar je op wil, een auto geparkeerd staat. Als ik je kan zien aankomen kun je mij ook zien.

Dus toen stonden we vast, maar mooi dat die ander dan achteruit mag.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_194961333
Gisteren op een kruispunt voor een stoplicht te wachten, mijn licht gaat op groen, maar van rechts komt er nog een geel/rode vrachtwagen die zeg maar zeer diep donker oranje licht moet hebben gehad, maar goed.. Ik laat hem voorbij rijden terwijl ik zelf rustig de kruising op rijdt, en op het moment dat ik gas geef om rechtdoor te gaan komt er nog even een oude vent in een ouwe Citroën achteraan zetten, ook dwars door dat rode licht.. :X En dan dom kijken als je toetert.
pi_194963812
Mijn allergrootste irritatie:
Mensen die geluid verwarren met snelheid. En direct boos worden in plaats van zich druk te maken om zichzelf.
Deze bejaarde was zo druk met gebaren dat ze bijna van dr fiets viel, omdat er een paar fel gekleurde lawaaiige sportwagens voorbij kwamen. Let ook even op de snelheid in beeld,

pi_194964955
Van die mensen die liggen knipperen met de lampen omdat ze voorbij willen als ik gewoon 100 rijd dan laat ik ze sowieso niet langs en kunnen ze de middelvinger verwachten _O_
pi_194964960
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 07:35 schreef ManianMan het volgende:
Van die mensen die liggen knipperen met de lampen omdat ze voorbij willen als ik gewoon 100 rijd dan laat ik ze sowieso niet langs en kunnen ze de middelvinger verwachten _O_
Stoertje gespot.
pi_194964966
quote:
80s.gif Op woensdag 9 september 2020 07:36 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Stoertje gespot.
-niet nodig dit soort opmerkingen-

[ Bericht 7% gewijzigd door dick_laurent op 09-09-2020 09:37:37 ]
pi_194964971
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 00:53 schreef Intelligence het volgende:
Mijn allergrootste irritatie:
Mensen die geluid verwarren met snelheid. En direct boos worden in plaats van zich druk te maken om zichzelf.
Deze bejaarde was zo druk met gebaren dat ze bijna van dr fiets viel, omdat er een paar fel gekleurde lawaaiige sportwagens voorbij kwamen. Let ook even op de snelheid in beeld,

[ afbeelding ]
Dit is inderdaad terechte klacht! Moet je eens met een F-type V6 met kleppen open rondrijden. Niet te doen zonder middelvingers etc.
pi_194964975
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 07:37 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Eentje heb ik net bijna van de weg gedrukt oO<
Fantastisch man!
pi_194965275
*Knip*
Geen verdediging lopen uitlokken.

[ Bericht 95% gewijzigd door derLudolf op 09-09-2020 08:25:48 ]
Facts don't care about your feelings
pi_194965730
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 september 2020 11:33 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik wil die eerder door mij aangekaarte optie met de hydraulische bokshandschoen ipv airbag in het stuur en die 5 SMSjes. 8-)
Bij sommigen is één smsje al ruim voldoende.

Overigens heb ik al eens een verkeersruzie gezien die met 1 rake stomp werd beslecht. Ik was 10 of 11 en was getuige van een sjieke luxe wagen die een andere automobilist afsneed. Knooppunt Hooipolder, verkeerslicht op rood, automobilist stapt uit, tikt op het raampje van sjieke luxe auto. Het raampje gaat neer, vuist gaat vol naar binnen, raampje gaat weer dicht. Einde verkeersruzie.

[ Bericht 22% gewijzigd door Ridocar op 09-09-2020 09:23:31 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_194965915
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 09:15 schreef Ridocar het volgende:

Bij sommigen is één smsje al ruim voldoende.

Overigens heb ik al eens een verkeersruzie gezien die met 1 rake stomp werd beslecht. Ik was 10 of 11 en was getuige van een sjieke luxe wagen die een andere automobilist afsneed. Knooppunt Hooipolder, verkeerslicht op rood, automobilist stapt uit, tikt op het raampje van sjieke luxe auto. Het raampje gaat neer, vuist gaat vol naar binnen, raampje gaat weer dicht. Einde verkeersruzie.

Dat waren de goede tijden. Tegenwoordig komen ze met messen of pistolen uit de auto. Of ze rijden je aan als je uitstapt.

quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2020 08:21 schreef YoshiBignose het volgende:

*Knip*
Geen verdediging lopen uitlokken.
Waar slaat dit nou weer op? Je laat reacties staan dat hij iemand van de weg drukt en middelvinger opsteekt en ik mag niet zeggen dat ik niet begrijp waarom hij een middelvinger geeft als iemand netjes seint dat hij er langs wil???
Facts don't care about your feelings
pi_194968187
quote:
80s.gif Op woensdag 9 september 2020 07:37 schreef F.Sinatra het volgende:
Dit is inderdaad terechte klacht! Moet je eens met een F-type V6 met kleppen open rondrijden. Niet te doen zonder middelvingers etc.
Ja in mijn geval waren het nog 4 cilinders meer, en voor mij reed nog 12 pitter en 8 pitter 😂
pi_194968351
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 00:53 schreef Intelligence het volgende:
Mijn allergrootste irritatie:
Mensen die geluid verwarren met snelheid. En direct boos worden in plaats van zich druk te maken om zichzelf.
Deze bejaarde was zo druk met gebaren dat ze bijna van dr fiets viel, omdat er een paar fel gekleurde lawaaiige sportwagens voorbij kwamen. Let ook even op de snelheid in beeld,

[ afbeelding ]
Andersom geldt natuurlijk ook dat veel mensen geluid verwarren met stoerheid.
Midden in de nacht in een woonwijk na elke drempel volgas optrekken met je AMG met brulpijp getuigt ook niet echt van sociaal inzicht.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_194968379
Zo denk ik vaak over de mensen die hun kinderen laten brullen voor mijn huis als ik weer eens een hele nacht gewerkt hebt. Kwestie van leven en laten leven ;)
pi_194968437
Naast m'n huis stond laatst een GLE 63s AMG... dat ding is gewoon 225k. Nou ben ik niet echt een fan van die grote hoge hokken maar het geluid is wel mooi. Als je zo'n dikke bak hebt mag je van mij brullen wat je wil. Irritant zijn die sjonnies in een Golf 6 met pop & bang op hun 1.6 :') maar nog irritanter lawaai vind ik scooters.
Facts don't care about your feelings
pi_194968564
quote:
11s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:03 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Andersom geldt natuurlijk ook dat veel mensen geluid verwarren met stoerheid.
Midden in de nacht in een woonwijk na elke drempel volgas optrekken met je AMG met brulpijp getuigt ook niet echt van sociaal inzicht.
Dit ja, dat gebrul van die uitlaten is echt mateloos irritant, en niet alleen 's nachts. Rijd gewoon normaal met zo'n auto/motor en val anderen niet lastig met die herrie.
pi_194968636
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Naast m'n huis stond laatst een GLE 63s AMG... dat ding is gewoon 225k. Nou ben ik niet echt een fan van die grote hoge hokken maar het geluid is wel mooi. Als je zo'n dikke bak hebt mag je van mij brullen wat je wil. Irritant zijn die sjonnies in een Golf 6 met pop & bang op hun 1.6 :') maar nog irritanter lawaai vind ik scooters.
Dit, sommige auto's mogen altijd brullen O+
pi_194969033
Brullen is ook wat anders dan die achterlijke aftermarket pops&bangs....
Ik vind het ook heerlijk wakker worden als ik de motoren weer hoor blazen in de verte, dan kom ik tenminste snel mijn bed uit zodat ik ook nog even de motor of auto pak 😂

[ Bericht 0% gewijzigd door Intelligence op 09-09-2020 18:05:21 ]
pi_194969068
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 09:28 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat waren de goede tijden. Tegenwoordig komen ze met messen of pistolen uit de auto. Of ze rijden je aan als je uitstapt.
[..]

Waar slaat dit nou weer op? Je laat reacties staan dat hij iemand van de weg drukt en middelvinger opsteekt en ik mag niet zeggen dat ik niet begrijp waarom hij een middelvinger geeft als iemand netjes seint dat hij er langs wil???
Hoe zal jij je voelen als je de max snelheid al rijd?
pi_194970025
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:39 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Hoe zal jij je voelen als je de max snelheid al rijd?
Dus jij bent iemand die gewoon rustig links blijft rijden omdat je toch al de max snelheid rijdt?
Facts don't care about your feelings
pi_194971565
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 13:35 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dus jij bent iemand die gewoon rustig links blijft rijden omdat je toch al de max snelheid rijdt?
Ja als ze al in de verte gaan knipperen wel ja :r
  woensdag 9 september 2020 @ 15:15:58 #258
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194971717
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:07 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ja als ze al in de verte gaan knipperen wel ja :r
Waarom ga je niet gewoon rechts rijden als er plaats is?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194971922
Super irritant, mensen die vinden dat ze andere mensen een lesje moeten leren. Ik was ook zo, totdat ik me realiseerde dat ik vooral mezelf ermee dwars zat en je toch niets kan veranderen aan het verkeersbeeld. Echte verandering behaal je alleen met je eigen rijgedrag: daar heb je wél maximaal invloed op. Nu ik ben gestopt met het corrigeren van andere weggebruikers zit ik veel relaxter op de weg...scheelt echt aanzienlijk veel frustratie.
pi_194972103
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:07 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ja als ze al in de verte gaan knipperen wel ja :r
Als er 10 auto's voor je rijden en 6 vrachtwagens naast je dan zou ik ook denken rot op met je geknipper. Maar ik ga er vanuit dat als iemand gaat seinen dat het eigenlijk al een beetje een hint is dat je naar rechts kan gaan maar loopt te slapen. Dat zijn de situaties waarin ik het doe in ieder geval. Sommige letten namelijk echt gewoon niet op.

quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:28 schreef DW457 het volgende:
Super irritant, mensen die vinden dat ze andere mensen een lesje moeten leren. Ik was ook zo, totdat ik me realiseerde dat ik vooral mezelf ermee dwars zat en je toch niets kan veranderen aan het verkeersbeeld. Echte verandering behaal je alleen met je eigen rijgedrag: daar heb je wél maximaal invloed op. Nu ik ben gestopt met het corrigeren van andere weggebruikers zit ik veel relaxter op de weg...scheelt echt aanzienlijk veel frustratie.
Ach, ik gebruik ook m'n fietsbel als er 3 gasten voor me fietsen en ik er langs wil. Dat is niet om ze een lesje te leren. Ja je zal je vast wel minder frustreren als je je gewoon nergens druk om maakt maar dat is heel erg lastig voor een mens. Het feit dat jij je alsnog druk maakt om mensen die andere mensen een lesje willen leren zegt genoeg. Ik vind het ook ergens juist leuk... net als ruziën op een forum >:)
Facts don't care about your feelings
pi_194972145
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:41 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Als er 10 auto's voor je rijden en 6 vrachtwagens naast je dan zou ik ook denken rot op met je geknipper. Maar ik ga er vanuit dat als iemand gaat seinen dat het eigenlijk al een beetje een hint is dat je naar rechts kan gaan maar loopt te slapen. Dat zijn de situaties waarin ik het doe in ieder geval. Sommige letten namelijk echt gewoon niet op.
[..]

Ach, ik gebruik ook m'n fietsbel als er 3 gasten voor me fietsen en ik er langs wil. Dat is niet om ze een lesje te leren. Ja je zal je vast wel minder frustreren als je je gewoon nergens druk om maakt maar dat is heel erg lastig voor een mens. Het feit dat jij je alsnog druk maakt om mensen die andere mensen een lesje willen leren zegt genoeg. Ik vind het ook ergens juist leuk... net als ruziën op een forum >:)
Eigenlijk ben jij dus gewoon echt een heel naar mannetje, dat is wat je zegt? Verder is het maar net waar je plezier uit haalt...maar je komt wel ietwat psychopathisch annex narcistisch over.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2020 15:45:49 ]
pi_194972176
quote:
80s.gif Op woensdag 9 september 2020 07:37 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dit is inderdaad terechte klacht! Moet je eens met een F-type V6 met kleppen open rondrijden. Niet te doen zonder middelvingers etc.
Je weet dan natuurlijk niet helemaal zeker of de middelvinger bedoeld is voor het geluid of de vermeende snelheid. ;)

Maar verder wel eens, ik had laatst ook zo'n voorval. Was in de Eifel, reed met een M3 (E46, standaard uitlaat dus echt niet heel luid), smalle weg met een snelheidslimiet van 60 km/u. In de verte 2 naast elkaar fietsende bejaarden die even achter elkaar moesten gaan fietsen omdat ik er anders niet langs zou kunnen. Ik reed ongeveer 60 en schakelde 200 meter vantevoren alvast terug in de hoop dat ze mij zouden horen (iets meer toeren) zodat ik er langs zo kunnen. Ik haal ze in met een snelheid van 25 km/u (!!!!!) en krijg "vollidiot" naar m'n hoofd. :') :')
Op de dijk gebeurt het ook regelmatig dat wandelaars gaan gebaren als je in een snelle auto rijdt, terwijl je onder de maximumsnelheid rijdt.

quote:
11s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:03 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Andersom geldt natuurlijk ook dat veel mensen geluid verwarren met stoerheid.
Midden in de nacht in een woonwijk na elke drempel volgas optrekken met je AMG met brulpijp getuigt ook niet echt van sociaal inzicht.
Ja zulke figuren wonen bij mij ook in de buurt. Ik woon in het centrum aan een drukke 50km/u weg met drempels, aan 2 kanten smalle parkeervakken, overal uitritten en zijwegen en een smalle fietsstrook tussen de geparkeerde auto's en de stoep. Er zijn een paar dezelfde sjappies die na de kruising altijd vól doortrekken tot in de begrenzer met hun VAG-hokken op weg naar de volgende drempel. Ook motoren en huur-AMG's kunnen er wat van. Ik noem onze straat wel eens the drag strip.
pi_194972519
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:46 schreef eentwee het volgende:
Op de dijk gebeurt het ook regelmatig dat wandelaars gaan gebaren als je in een snelle auto rijdt, terwijl je onder de maximumsnelheid rijdt.
Dit herken ik... ik krijg de gebaren overal. Standaard uitlaat, maar wel 10 cilinder. Wat ook heel irritant is als je een snelle auto rijd, is continue de mensen die je gaan uitdagen omdat ze denken dat ze de enige zijn die een wedstrijdje willen.
pi_194972710
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:02 schreef Intelligence het volgende:

[..]

Dit herken ik... ik krijg de gebaren overal. Standaard uitlaat, maar wel 10 cilinder. Wat ook heel irritant is als je een snelle auto rijd, is continue de mensen die je gaan uitdagen omdat ze denken dat ze de enige zijn die een wedstrijdje willen.
Wat rij je?
pi_194972721
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:07 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ja als ze al in de verte gaan knipperen wel ja :r
Mensen gaan niet knipperen als het zo druk is dat je toch geen kant op kunt, tenzij je in Duitsland rijdt waar ze met 250 op de teller aan komen jakkeren.
Als jij links rijdt en er is iemand aan het knipperen dan kun je er in Nederland wel aardig vanuit gaan dat je al lang naar rechts had gekund. Als je dan gewoon stug op de.linkerbaan blijft hangen omdat die ander knippert dan ben je gewoon een lul in het verkeer.
A mind with a heart of it's own
pi_194973563
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:02 schreef Intelligence het volgende:

[..]

Dit herken ik... ik krijg de gebaren overal. Standaard uitlaat, maar wel 10 cilinder. Wat ook heel irritant is als je een snelle auto rijd, is continue de mensen die je gaan uitdagen omdat ze denken dat ze de enige zijn die een wedstrijdje willen.
Is met de motor ook. Hoe vaak ik wel niet voor een rood verkeerslicht heb gestaan en iemand alle moeite wil doen om als eerste weg te zijn :')
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_194973958
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:55 schreef Intelligence het volgende:

[..]

Ja in mijn geval waren het nog 4 cilinders meer, en voor mij reed nog 12 pitter en 8 pitter 😂
Je maakt me nieuwsgierig :P
pi_194974048
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:02 schreef Intelligence het volgende:

[..]

Dit herken ik... ik krijg de gebaren overal. Standaard uitlaat, maar wel 10 cilinder.
Ik trok laatst op met mn Toyota Auris hybride, toen kreeg ik al ruzie met iemand die vond dat ik te hard optrok in een woonwijk _O- :W

Ja, in een slechte bui rij ik terug als mensen gebaren :@
pi_194974310
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:12 schreef DW457 het volgende:

[..]

Wat rij je?
4 wielen, 4 ringen op de motorkap, en een V10 achter de rug... blijft niet veel over dan :P
pi_194974341
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:44 schreef DW457 het volgende:

[..]

Eigenlijk ben jij dus gewoon echt een heel naar mannetje, dat is wat je zegt? Verder is het maar net waar je plezier uit haalt...maar je komt wel ietwat psychopathisch annex narcistisch over.
Voor iemand die zich zegt niet druk te maken maak je je toch behoorlijk druk over mij :') Ik zou langs de psychiater kunnen gaan, maar waarom moeite nemen als je ook een gratis Fok diagnose kan krijgen.
Facts don't care about your feelings
pi_194974838
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:39 schreef Intelligence het volgende:

[..]

4 wielen, 4 ringen op de motorkap, en een V10 achter de rug... blijft niet veel over dan :P
Nouja, even uit m'n hoofd...R8, S8, (R)S6..

Edit: ah, achter de rug! Nice !!

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2020 18:12:08 ]
pi_194974889
Bij maar 1 van die auto's ligt die achter je rug, tenzij je achterstevoren zit.
pi_194974932
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 18:09 schreef Intelligence het volgende:
Bij maar 1 van die auto's ligt die achter je rug, tenzij je achterstevoren zit.
Zie m'n edit net gelijk met jouw bericht :D alleen wat laat doorgevoerd. :')

Overigens 1 van de weinige audi's die ik nooit zelf heb gereden.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2020 18:18:10 ]
pi_194975089
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 18:09 schreef Intelligence het volgende:
Bij maar 1 van die auto's ligt die achter je rug, tenzij je achterstevoren zit.
Toevallig 29-8 meegereden met een tour in Noord-Holland? Kwam er toen een hele stoet van tegen 😄
pi_194975305
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:41 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Voor iemand die zich zegt niet druk te maken maak je je toch behoorlijk druk over mij :') Ik zou langs de psychiater kunnen gaan, maar waarom moeite nemen als je ook een gratis Fok diagnose kan krijgen.
Bwoah, nee, ik maak me inderdaad niet druk, maar zeg wel wat me opvalt ;)
pi_194975537
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:39 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ok is dat zo? Weet eigenlijk helemaal niet meer of mijn instructeur een gaspedaal had of niet, op dat moment denk je daar allemaal nog niet over na. Ben je rijinstructeur?
Wat is zo? Dat een leerling fouten moet mogen maken? Ja, wat mij betreft wel zo lang het veilig blijft.
Als je als instructeur iedere keer preventief ingrijpt komen er ook geen gevolgen en zal de leerling ook niet begrijpen wat die gevolgen hadden kunnen zijn. En dus leert zo iemand minder (snel) en dat is jammer, rijlessen zijn al duur genoeg.

Of bedoelde je het gaspedaal voor de instructeur?
Toen ik nog les gaf was een extra gaspedaal niet verplicht iig maar als je die wél in je lesauto had moest die er voor een examen uit gehaald worden zoals ik al aangaf.
Geeft meteen antwoord op je laatste vraag, ik ben idd instructeur geweest maar dat is al weer een tijdje geleden.
Hier op Fok! en ook in PTA zwerft er iig nog 1 user rond die op dit moment instructeur is maar wie dat is? Ik weet zijn nick niet meer, misschien iemand anders wel. :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:42 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Dat deed mijn rijinstructeur. Liet me een afgesloten weg inrijden, en trapte toen op de rem toen ik het nog niet doorhad :D Niemand in gevaar gebracht, en ik had er van geleerd.
Helemaal prima toch? ^O^
Alleen zou ik zelf niks gedaan hebben, je komt er vanzelf wel achter dat je een foutje hebt gemaakt. >:)
En soms is het gewoon echt grappig, helemaal de reactie van de leerling.
1x iemand gehad die een hekel had aan schakelen en zag het nut niet van terugschakelen voor een splitsing en wou in de 4e versnelling blijven rijden.
Ik vond dat prima op voorwaarde dat ze de snelheid bleef rijden die bij die versnelling hoort dus vol goede moed ging ze met zo'n 50 km/h op die haakse bocht af.
We moesten rechtsaf en de weg waar we op terecht wilden komen had voorsorteervakken inclusief pijlen op het wegdek voor linksaf, de weg waar wij dus vandaan kwamen.
Uiteraard haalde ze de bocht niet en kwam veel te ver naar links uit, op die voorsorteervakken dus.
Haar reactie: "Hé, de pijlen staan de verkeerde kant op!" _O-
Uiteraard was hier ruimte voor, het was enorm rustig en goed overzichtelijk want zoals gezegd moet het wel veilig blijven. :Y
Maar hierna is ze wat minder schakellui geworden, nu snapte ze waarom schakelen toch best wel handig kan zijn. :D
Kijk, en dáár leert iemand van. Niet van: "Je moet nu terugschakelen want dat hoort zo."

Maar goed, dit was zwaar offtopic. Excuses. Laten we verder gaan met irritaties. :)
pi_194977252
Idioot met een speed pedelec op een 60 km/h weg met een verhoogde middenberm, en maar gebaren dat ik er voorbij kan. Weinig zin om hem per ongeluk met 50+ van de weg af te beuken..

Wie die dingen heeft bedacht... Een bromfiets moet buiten de bebouwde kom toch ook gewoon op het fietspad..?
pi_194977682
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 18:21 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Toevallig 29-8 meegereden met een tour in Noord-Holland? Kwam er toen een hele stoet van tegen 😄
Haha nee, wel afgelopen weekend in Groningen
Edit: Ik weet direct wie je bedoeld, waren er 20 van de R8 club, reden van Purmerend naar Huizen

[ Bericht 7% gewijzigd door Intelligence op 09-09-2020 21:17:13 ]
pi_194978065
Ik kan er moeilijk oprecht over klagen, maar goed; volwassen voetgangers die aan gezond verstand niet genoeg hebben maar per se die ene auto in de verte forceren te stoppen bij het verkeerslicht alvorens over te steken.
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 21:56:23 #280
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_194978431
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:37 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Ik kan er moeilijk oprecht over klagen, maar goed; volwassen voetgangers die aan gezond verstand niet genoeg hebben maar per se die ene auto in de verte forceren te stoppen bij het verkeerslicht alvorens over te steken.
Ik heb dit 3X opnieuw gelezen maar ik kan er niks van maken, sorry.
pi_194979272
Br00dje bedoelt denk ik dat iemand niet gewoon oversteekt (door rood licht) maar op het knopje drukt zodat het verkeerslicht voor de auto op rood springt en de voetganger kan oversteken bij groen. En dat het volgens de regels is en je er daarom niet over mag klagen. Toch?

Ik snap het wel maar verkeersinzicht is niet iedereen gegeven en gelukkig zijn er verkeersregels, zodat niet iedereen op basis van verondersteld inzicht gaat deelnemen. Als het overzichtelijk is en er verder geen verkeer is loop ik ook gewoon door rood zonder het knopje te gebruiken. Zelfde bij zebrapad, ik ga niet een auto helemaal laten afremmen terwijl ik prima anticiperend over kan steken.
pi_194982651
De snelweg op proberen te rijden, waarbij je auto merkbaar inhoudt en opeens een dikke witte rookwolk produceert. ;(.

Anti-klacht: Net nog een tankstation vlak voor snelweg weten te bereiken.

Anti-klacht 2: "nieuwe" auto mogen shoppen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_194982709
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:10 schreef Intelligence het volgende:

[..]

Haha nee, wel afgelopen weekend in Groningen
Edit: Ik weet direct wie je bedoeld, waren er 20 van de R8 club, reden van Purmerend naar Huizen
Het was ten zuiden van Hoorn, op de dijk. Waren er inderdaad een stuk of 20, zag er leuk uit!
pi_194982716
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 20:42 schreef Ferry_76 het volgende:
Idioot met een speed pedelec op een 60 km/h weg met een verhoogde middenberm, en maar gebaren dat ik er voorbij kan. Weinig zin om hem per ongeluk met 50+ van de weg af te beuken..

Wie die dingen heeft bedacht... Een bromfiets moet buiten de bebouwde kom toch ook gewoon op het fietspad..?
Hier in de buurt rijdt een lul op zo'n overdekte ligfiets ook altijd op de weg. Zo'n rijdende zetpil zeg maar. Die vind dat hij te snel rijdt voor hwt fietspad, dus gaat ie maar tussen de auto's rijden. En vooral niet aan de kant gaan, stug de hele boel ophouden :{
A mind with a heart of it's own
pi_194982836
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 22:34 schreef eentwee het volgende:
Br00dje bedoelt denk ik dat iemand niet gewoon oversteekt (door rood licht) maar op het knopje drukt zodat het verkeerslicht voor de auto op rood springt en de voetganger kan oversteken bij groen. En dat het volgens de regels is en je er daarom niet over mag klagen. Toch?

Ik snap het wel maar verkeersinzicht is niet iedereen gegeven en gelukkig zijn er verkeersregels, zodat niet iedereen op basis van verondersteld inzicht gaat deelnemen. Als het overzichtelijk is en er verder geen verkeer is loop ik ook gewoon door rood zonder het knopje te gebruiken. Zelfde bij zebrapad, ik ga niet een auto helemaal laten afremmen terwijl ik prima anticiperend over kan steken.
:Y
pi_194982855
quote:
9s.gif Op donderdag 10 september 2020 09:40 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
De snelweg op proberen te rijden, waarbij je auto merkbaar inhoudt en opeens een dikke witte rookwolk produceert. ;(.

Anti-klacht: Net nog een tankstation vlak voor snelweg weten te bereiken.

Anti-klacht 2: "nieuwe" auto mogen shoppen.
Een Saab?
.
pi_194982893
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 09:55 schreef Fer het volgende:
Een Saab?
Hoe wist je dat?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_194982910
Ik doe het ook niet meer :(

Snelweg linkerbaan, treintje dat rond de Vmax reed. Rechts een vrachtwagen met daarachter een twijfelden automobiliste. Ik dacht, doe aardig, en laat een gat vallen met de auto voor me en sein met m'n lichten zodat de auto kon inhalen. De auto rechts twijfelde eerst 2 keer, maar kwam toch naar links.

Die muts krijgt het voor elkaar om 7! kilometer naast die vrachtwagen te blijven hangen.
Eerste uitvoegstrook er rechts maar langs gegaan :W :W
pi_194982912
quote:
10s.gif Op donderdag 10 september 2020 09:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Hoe wist je dat?
SAAB: Snelle Aanloop Als Begin.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_194984898
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 09:45 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Hier in de buurt rijdt een lul op zo'n overdekte ligfiets ook altijd op de weg. Zo'n rijdende zetpil zeg maar. Die vind dat hij te snel rijdt voor hwt fietspad, dus gaat ie maar tussen de auto's rijden. En vooral niet aan de kant gaan, stug de hele boel ophouden :{
ja en dat mag hij ook nog eens volgens de wet.
zelfde met speed pedelecs, op de meeste 60 wegen mogen die gewoon op de rijbaan en hoeven ze (of mogen ze zelfs) niet op het fietspad.

m.b.t. de velomobiel (die overdekte ligfiets) hier wat informatie:
quote:
Als laatste wordt nog vermeld dat fietsers op meer dan twee wielen en fietsers met een aanhangwagen, breder dan 0,75 meter (incl. lading) mogen de rijbaan gebruiken.
info: https://www.velomobiel.nl/wet/
dus zelfs als er een verplicht fietspad is mogen ze rijbaan gebruiken.
pi_194985339
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 12:31 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

ja en dat mag hij ook nog eens volgens de wet.
zelfde met speed pedelecs, op de meeste 60 wegen mogen die gewoon op de rijbaan en hoeven ze (of mogen ze zelfs) niet op het fietspad.

m.b.t. de velomobiel (die overdekte ligfiets) hier wat informatie:
[..]

info: https://www.velomobiel.nl/wet/
dus zelfs als er een verplicht fietspad is mogen ze rijbaan gebruiken.
Volslagen idioot. Die dinge liggen laag bij de grond, miezerig achterlichtje erop en dan vrolijk de weg op en hopen niet voor je sodemieter gereden te worden.
A mind with a heart of it's own
pi_194985384
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:08 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Volslagen idioot. Die dinge liggen laag bij de grond, miezerig achterlichtje erop en dan vrolijk de weg op en hopen niet voor je sodemieter gereden te worden.
stel je voor dat je moet opletten wat er onderweg voor je op de weg zit ;) :P :+
pi_194986918
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:37 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Ik kan er moeilijk oprecht over klagen, maar goed; volwassen voetgangers die aan gezond verstand niet genoeg hebben maar per se die ene auto in de verte forceren te stoppen bij het verkeerslicht alvorens over te steken.
Hier al een paar keer meegemaakt dat er iemand vrolijk met zijn telefoon staat te kloten bij het zebrapad maar geen enkele intentie heeft om over te steken..
pi_194986930
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 12:31 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

ja en dat mag hij ook nog eens volgens de wet.
zelfde met speed pedelecs, op de meeste 60 wegen mogen die gewoon op de rijbaan en hoeven ze (of mogen ze zelfs) niet op het fietspad.

m.b.t. de velomobiel (die overdekte ligfiets) hier wat informatie:
[..]

info: https://www.velomobiel.nl/wet/
dus zelfs als er een verplicht fietspad is mogen ze rijbaan gebruiken.
Zelfde regels als paard met kar :D
pi_194986937
En vanmiddag gewoon weer 130km/h tussen Veenendaal en Maarsbergen op de A12..? :?
pi_194987244
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 15:07 schreef Ferry_76 het volgende:
En vanmiddag gewoon weer 130km/h tussen Veenendaal en Maarsbergen op de A12..? :?
Overal in Nederland toch :)
pi_194988206
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:08 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Volslagen idioot. Die dinge liggen laag bij de grond, miezerig achterlichtje erop en dan vrolijk de weg op en hopen niet voor je sodemieter gereden te worden.
Dan is natuurlijk de vraag of die zetpil ligfiets breder is dan 75 centimeter.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_194988779
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 16:26 schreef Ridocar het volgende:
Dan is natuurlijk de vraag of die zetpil ligfiets breder is dan 75 centimeter.
Nee, hoor. De vraag is hoeveel wielen die "zetpil" zoals jij dat ding noemt heeft.
En het antwoord: 3! De breedte maakt dan niets meer uit.
pi_194989816
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 15:07 schreef Ferry_76 het volgende:
En vanmiddag gewoon weer 130km/h tussen Veenendaal en Maarsbergen op de A12..? :?
Hoe was dat aangegeven? Best wel bijzonder.....
pi_194990026
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 18:02 schreef vannelle het volgende:

[..]

Hoe was dat aangegeven? Best wel bijzonder.....
Kantelwalsborden denk ik. Als de spitsstrook dicht is staat daar 130 op als ik me goed herinner.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')