Wat is zo? Dat een leerling fouten moet mogen maken? Ja, wat mij betreft wel zo lang het veilig blijft.quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:39 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ok is dat zo? Weet eigenlijk helemaal niet meer of mijn instructeur een gaspedaal had of niet, op dat moment denk je daar allemaal nog niet over na. Ben je rijinstructeur?
Helemaal prima toch?quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:42 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dat deed mijn rijinstructeur. Liet me een afgesloten weg inrijden, en trapte toen op de rem toen ik het nog niet doorhadNiemand in gevaar gebracht, en ik had er van geleerd.
Haha nee, wel afgelopen weekend in Groningenquote:Op woensdag 9 september 2020 18:21 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Toevallig 29-8 meegereden met een tour in Noord-Holland? Kwam er toen een hele stoet van tegen 😄
Ik heb dit 3X opnieuw gelezen maar ik kan er niks van maken, sorry.quote:Op woensdag 9 september 2020 21:37 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Ik kan er moeilijk oprecht over klagen, maar goed; volwassen voetgangers die aan gezond verstand niet genoeg hebben maar per se die ene auto in de verte forceren te stoppen bij het verkeerslicht alvorens over te steken.
Het was ten zuiden van Hoorn, op de dijk. Waren er inderdaad een stuk of 20, zag er leuk uit!quote:Op woensdag 9 september 2020 21:10 schreef Intelligence het volgende:
[..]
Haha nee, wel afgelopen weekend in Groningen
Edit: Ik weet direct wie je bedoeld, waren er 20 van de R8 club, reden van Purmerend naar Huizen
Hier in de buurt rijdt een lul op zo'n overdekte ligfiets ook altijd op de weg. Zo'n rijdende zetpil zeg maar. Die vind dat hij te snel rijdt voor hwt fietspad, dus gaat ie maar tussen de auto's rijden. En vooral niet aan de kant gaan, stug de hele boel ophoudenquote:Op woensdag 9 september 2020 20:42 schreef Ferry_76 het volgende:
Idioot met een speed pedelec op een 60 km/h weg met een verhoogde middenberm, en maar gebaren dat ik er voorbij kan. Weinig zin om hem per ongeluk met 50+ van de weg af te beuken..
Wie die dingen heeft bedacht... Een bromfiets moet buiten de bebouwde kom toch ook gewoon op het fietspad..?
quote:Op woensdag 9 september 2020 22:34 schreef eentwee het volgende:
Br00dje bedoelt denk ik dat iemand niet gewoon oversteekt (door rood licht) maar op het knopje drukt zodat het verkeerslicht voor de auto op rood springt en de voetganger kan oversteken bij groen. En dat het volgens de regels is en je er daarom niet over mag klagen. Toch?
Ik snap het wel maar verkeersinzicht is niet iedereen gegeven en gelukkig zijn er verkeersregels, zodat niet iedereen op basis van verondersteld inzicht gaat deelnemen. Als het overzichtelijk is en er verder geen verkeer is loop ik ook gewoon door rood zonder het knopje te gebruiken. Zelfde bij zebrapad, ik ga niet een auto helemaal laten afremmen terwijl ik prima anticiperend over kan steken.
Een Saab?quote:Op donderdag 10 september 2020 09:40 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
De snelweg op proberen te rijden, waarbij je auto merkbaar inhoudt en opeens een dikke witte rookwolk produceert..
Anti-klacht: Net nog een tankstation vlak voor snelweg weten te bereiken.
Anti-klacht 2: "nieuwe" auto mogen shoppen.
SAAB: Snelle Aanloop Als Begin.quote:
ja en dat mag hij ook nog eens volgens de wet.quote:Op donderdag 10 september 2020 09:45 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Hier in de buurt rijdt een lul op zo'n overdekte ligfiets ook altijd op de weg. Zo'n rijdende zetpil zeg maar. Die vind dat hij te snel rijdt voor hwt fietspad, dus gaat ie maar tussen de auto's rijden. En vooral niet aan de kant gaan, stug de hele boel ophouden
info: https://www.velomobiel.nl/wet/quote:Als laatste wordt nog vermeld dat fietsers op meer dan twee wielen en fietsers met een aanhangwagen, breder dan 0,75 meter (incl. lading) mogen de rijbaan gebruiken.
Volslagen idioot. Die dinge liggen laag bij de grond, miezerig achterlichtje erop en dan vrolijk de weg op en hopen niet voor je sodemieter gereden te worden.quote:Op donderdag 10 september 2020 12:31 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
ja en dat mag hij ook nog eens volgens de wet.
zelfde met speed pedelecs, op de meeste 60 wegen mogen die gewoon op de rijbaan en hoeven ze (of mogen ze zelfs) niet op het fietspad.
m.b.t. de velomobiel (die overdekte ligfiets) hier wat informatie:
[..]
info: https://www.velomobiel.nl/wet/
dus zelfs als er een verplicht fietspad is mogen ze rijbaan gebruiken.
stel je voor dat je moet opletten wat er onderweg voor je op de weg zitquote:Op donderdag 10 september 2020 13:08 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Volslagen idioot. Die dinge liggen laag bij de grond, miezerig achterlichtje erop en dan vrolijk de weg op en hopen niet voor je sodemieter gereden te worden.
Hier al een paar keer meegemaakt dat er iemand vrolijk met zijn telefoon staat te kloten bij het zebrapad maar geen enkele intentie heeft om over te steken..quote:Op woensdag 9 september 2020 21:37 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Ik kan er moeilijk oprecht over klagen, maar goed; volwassen voetgangers die aan gezond verstand niet genoeg hebben maar per se die ene auto in de verte forceren te stoppen bij het verkeerslicht alvorens over te steken.
Zelfde regels als paard met karquote:Op donderdag 10 september 2020 12:31 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
ja en dat mag hij ook nog eens volgens de wet.
zelfde met speed pedelecs, op de meeste 60 wegen mogen die gewoon op de rijbaan en hoeven ze (of mogen ze zelfs) niet op het fietspad.
m.b.t. de velomobiel (die overdekte ligfiets) hier wat informatie:
[..]
info: https://www.velomobiel.nl/wet/
dus zelfs als er een verplicht fietspad is mogen ze rijbaan gebruiken.
Overal in Nederland tochquote:Op donderdag 10 september 2020 15:07 schreef Ferry_76 het volgende:
En vanmiddag gewoon weer 130km/h tussen Veenendaal en Maarsbergen op de A12..?
Dan is natuurlijk de vraag of die zetpil ligfiets breder is dan 75 centimeter.quote:Op donderdag 10 september 2020 13:08 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Volslagen idioot. Die dinge liggen laag bij de grond, miezerig achterlichtje erop en dan vrolijk de weg op en hopen niet voor je sodemieter gereden te worden.
Nee, hoor. De vraag is hoeveel wielen die "zetpil" zoals jij dat ding noemt heeft.quote:Op donderdag 10 september 2020 16:26 schreef Ridocar het volgende:
Dan is natuurlijk de vraag of die zetpil ligfiets breder is dan 75 centimeter.
Hoe was dat aangegeven? Best wel bijzonder.....quote:Op donderdag 10 september 2020 15:07 schreef Ferry_76 het volgende:
En vanmiddag gewoon weer 130km/h tussen Veenendaal en Maarsbergen op de A12..?
Kantelwalsborden denk ik. Als de spitsstrook dicht is staat daar 130 op als ik me goed herinner.quote:Op donderdag 10 september 2020 18:02 schreef vannelle het volgende:
[..]
Hoe was dat aangegeven? Best wel bijzonder.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |