Niet als jij door jouw manoeuvre verkeer op de rijstrook waar je naartoe gaat hindert. Wisselen van rijstrook is namelijk een bijzondere verrichting en dan moet je altijd voorrang verlenen.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:54 schreef Onderdeurtje het volgende:
Als ik voorop rij en de maximumsnelheid rij ben ik toch de eerste die mag inhalen.
Das bij al die traject controles. En daarom dus echt de grootste onzin. Het gaat allang niet meer om veiligheid, alleen maar om centjes.quote:Op vrijdag 4 september 2020 13:29 schreef Fer het volgende:
Vandaag over de A4, mensen die lekker 110-120 rijden en dan als Flitsmeister aangeeft dat er trajectcontrole is, schijnheilig 95 rijden. Bij het einde van het traject vliegen ze weer voorbij.
Waarom zou je 95 gaan rijden 105 op de CC is genoeg tijdens de TC.quote:Op vrijdag 4 september 2020 13:29 schreef Fer het volgende:
Vandaag over de A4, mensen die lekker 110-120 rijden en dan als Flitsmeister aangeeft dat er trajectcontrole is, schijnheilig 95 rijden. Bij het einde van het traject vliegen ze weer voorbij.
Dat had ik dus altijd op de A20/A13 toen ik nog op de vrachtwagen zat. Het hele stuk was 80, maar alleen bij de daadwerkelijke controle ging men 75 rijden. De rest van de stukken was het 90+. Zo gebeurde het maar al te vaak dat ik dezelfde auto drie keer tegen kwam omdat ik de cc op 80 had staan.quote:Op vrijdag 4 september 2020 13:29 schreef Fer het volgende:
Vandaag over de A4, mensen die lekker 110-120 rijden en dan als Flitsmeister aangeeft dat er trajectcontrole is, schijnheilig 95 rijden. Bij het einde van het traject vliegen ze weer voorbij.
Ah, bedankt. Kon het niet zo snel bedenkenquote:
Stoer manquote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:54 schreef Onderdeurtje het volgende:
Daar heb ik dus even een stokje voor gestoken.
Als je het allemaal zo goed weet: Die vrachtwagen had je vast al gezien voor je 100 reed, dus je had er sowieso op kunnen rekenen dat je achter die vrachtwagen uitkwam.quote:Als ik voorop rij en de maximumsnelheid rij ben ik toch de eerste die mag inhalen.
Treurige figuren zijn dat, terwijl dit mag én veiliger is dan achter hem ook met 60 invoegen.quote:Op maandag 7 september 2020 19:40 schreef F.Sinatra het volgende:
Vanochtend weer zo'n knuppeltje die met 60 de oprit blijft oprijden en gelijk naar links. En dan met z'n licht gooien als je er rechts langs de blokmarkering voorbij gaat.
Doei pikkie
Misschien omdat je de halve oprit 5m achter hem zat?quote:Op maandag 7 september 2020 19:40 schreef F.Sinatra het volgende:
Vanochtend weer zo'n knuppeltje die met 60 de oprit blijft oprijden en gelijk naar links. En dan met z'n licht gooien als je er rechts langs de blokmarkering voorbij gaat.
Doei pikkie
En de oorzaak daarvan is óók dat hij geen vaart maakt?quote:Op maandag 7 september 2020 22:43 schreef Fer het volgende:
[..]
Misschien omdat je de halve oprit 5m achter hem zat?
Soms zou ik dan gewoon een F150 met Bullbar willen hebben. Gewoon een klein kusje, meer niet.quote:Op dinsdag 8 september 2020 00:56 schreef Sounddragon het volgende:
Stomvervelend idd als je achter zo'n slowmo zit.. ik doe trouwens hetzelfde als Mr. Sinatra, ze duiken toch direct na het verdrijvingsvlak het ravijn in, dan is er nog 350 meter over om fatsoenlijk vaart te maken om normaal in te kunnen voegen, jammer dan als iemand dat aso vindt, het is veiliger voor mij en voor iedereen.
Vanavond 19.30 ofzo, weer zo'n gevalletje verkeerskurk; net na de spits, lekker luw verkeer vanuit Arnhem de A50 naar beneden, A73, ACC lekker op 140, soms even remmen... en ineens is het druk, zomaar.. vanaf Nijmegen tot Cuijk ofzo, auto's links hangen en alles, harmonica egeneuzel, rechts inhalende slimmerikjes uiteraard, alsof het f@cking half 6 is , en net voor de afslag A77 richting Oosterburen, zit ik in een treintje links met 95 ofzo een kudde bloemen, bier hout, staalplaten en inlegkruisjes in te halen van 300 meter lang ofzo, we naderen de voorkant van de kudde, ik zie auto's naar rechts gaan en het gas erop gooien, rijdt er links een lambal in een Duster met 95, iedereen rost hem er rechts langs, en het enige wat 'ie kan bedenken is seinen naar iedereen die hem rechts inhaalt .. voor hem was de snelweg dus gewoon zo ver als je kon kijken leeg- leeg.. die knakworst veroorzaakte even een 5 km lange 'prive avondspits' achter zich, en een giga verkeers vacuüm voor hem met zijn irritante principe-gedrag
Subklacht: de afrit erna moest ik eraf, heel het eind van mijn rit verpest
[ afbeelding ]
Je hebt helemaal geen grote auto nodig hoor... zo doe ik het altijd:quote:Op dinsdag 8 september 2020 06:49 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Soms zou ik dan gewoon een F150 met Bullbar willen hebben. Gewoon een klein kusje, meer niet.
Dat stuk A73, van Nijmegen tot Cuijk, is eigenlijk altijd gekut.quote:Op dinsdag 8 september 2020 00:56 schreef Sounddragon het volgende:
Stomvervelend idd als je achter zo'n slowmo zit.. ik doe trouwens hetzelfde als Mr. Sinatra, ze duiken toch direct na het verdrijvingsvlak het ravijn in, dan is er nog 350 meter over om fatsoenlijk vaart te maken om normaal in te kunnen voegen, jammer dan als iemand dat aso vindt, het is veiliger voor mij en voor iedereen.
Vanavond 19.30 ofzo, weer zo'n gevalletje verkeerskurk; net na de spits, lekker luw verkeer vanuit Arnhem de A50 naar beneden, A73, ACC lekker op 140, soms even remmen... en ineens is het druk, zomaar.. vanaf Nijmegen tot Cuijk ofzo, auto's links hangen en alles, harmonica egeneuzel, rechts inhalende slimmerikjes uiteraard, alsof het f@cking half 6 is , en net voor de afslag A77 richting Oosterburen, zit ik in een treintje links met 95 ofzo een kudde bloemen, bier hout, staalplaten en inlegkruisjes in te halen van 300 meter lang ofzo, we naderen de voorkant van de kudde, ik zie auto's naar rechts gaan en het gas erop gooien, rijdt er links een lambal in een Duster met 95, iedereen rost hem er rechts langs, en het enige wat 'ie kan bedenken is seinen naar iedereen die hem rechts inhaalt .. voor hem was de snelweg dus gewoon zo ver als je kon kijken leeg- leeg.. die knakworst veroorzaakte even een 5 km lange 'prive avondspits' achter zich, en een giga verkeers vacuüm voor hem met zijn irritante principe-gedrag
Subklacht: de afrit erna moest ik eraf, heel het eind van mijn rit verpest
[ afbeelding ]
P.I.T.quote:Op dinsdag 8 september 2020 08:28 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je hebt helemaal geen grote auto nodig hoor... zo doe ik het altijd:
[ afbeelding ]
Gebeurt vaak inderdaad Eerst invoegen, dan versnellenquote:Op dinsdag 8 september 2020 09:30 schreef Ridocar het volgende:
Wat is dat voor een afwijking dat je op de invoegstrook gewoon met 80 de rijbaan op gaat en daarna pas gas gaat geven? Vaak rij ik ook gewoon met 100 door, waardoor ze vaak invoegstrook tekort komen, voegen ze achter mij in en gaan ze me vervolgens met 110 inhalen.
Schiet mij maar lek, ik snap het niet meer.
Ik wil die eerder door mij aangekaarte optie met de hydraulische bokshandschoen ipv airbag in het stuur en die 5 SMSjes.quote:Op dinsdag 8 september 2020 06:49 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Soms zou ik dan gewoon een F150 met Bullbar willen hebben. Gewoon een klein kusje, meer niet.
Jeh, drama, echt.. ik rijd echt heel vaak vanuit hier naar Rotterdam en vv. En dat stukkie noord naar zuid is echt bizar, heel bijzonder, want de andere kant op is het eigenlijk veel minder.. Als je Cuijk voorbij bent wordt het iets beter, al gaan er daar nog steeds niet veel mensen vanaf, en na de A77 weer iets beter, maar het blijft echt een kutstuk om te rijden als het druk isquote:Op dinsdag 8 september 2020 08:47 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Dat stuk A73, van Nijmegen tot Cuijk, is eigenlijk altijd gekut.
Heb dat ook eens gehad met een paar plekken waar een kleine inhaalpoging mogelijks was dus ik liet een beetje zien dat ik haast had, misschien dat de instructeur dat doorhad. Ging ie stoppen JA ZIE JE NIET DAT DIT EEN LESAUTO IS. Ja zie ik, laat me er ff langs man je krijgt toch betaald per uur. Maar gelukkig doordat hij uitstapte kon ik er mooi langs dus dat was prima.quote:Op dinsdag 8 september 2020 10:19 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, ik weet, haten op een lesauto is eigenlijk not-done. De dooddoeners als "we hebben het allemaal moeten leren" kunnen achterwege blijven
Maar gister zat ik echt tien minuten lang op een 1-baans weg hier in de stad, waar ik dus niet kon inhalen, achter een lesauto die serieus 20 a 25 km/u reed. Op een doorgaande weg waar je 50 mag en waar je ook gemakkelijk 50 kan rijden.
Echt, ik werd gek
Zal heus wel bij korte stukjes, maar als je zo'n vrije lange 50 km/u weg hebt en je gaat constant 25 dan doe je als instructeur toch ook wat fout hoor. Dat is hetzelfde als je de snelweg opgaat met de leerling en dan met 60 gaat invoegen. Je moet het allemaal wel een beetje veilig houden. Ik heb geen idee eigenlijk aan welke regels zij zich allemaal moeten houden. Mag een lesauto hele stukken veel te langzaam rijden? Mijn rijinstructeur had volgens mij alleen rem + koppeling, geen gaspedaal, maar volgens mij is dat wel mogelijk en ik denk soms ook zeker geen gek idee.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:15 schreef Fer het volgende:
Kan mij nog wel herinneren van rijles dat er weleens iemand na mij kwam met rijangst, of iemand die in de nieuwe lesauto niet snapte dat de snelheid en toerenteller omgewisseld zaten.
Of even een paar rondjes extra rotonde zodat iedereen erlangs kan.. doe ik wel eens met de kraan als ik een goede bui hebquote:Op dinsdag 8 september 2020 13:10 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Heb dat ook eens gehad met een paar plekken waar een kleine inhaalpoging mogelijks was dus ik liet een beetje zien dat ik haast had, misschien dat de instructeur dat doorhad. Ging ie stoppen JA ZIE JE NIET DAT DIT EEN LESAUTO IS. Ja zie ik, laat me er ff langs man je krijgt toch betaald per uur. Maar gelukkig doordat hij uitstapte kon ik er mooi langs dus dat was prima.
Ik vind dat net zo asociaal als tractors. Zet dan af en toe even dat ding aan de kant bij zo'n N-weg zodat iedereen er langs kan en dan ga je weer verder, je weet dat het andere mensen hindert en je gaat zelf toch al traag dus als je even 30 sec. moet wachten is dat ook niet erg (sommige doen dat trouwens weleens).
Sowieso ook niet kijken voor je halverwege de invoegstrook bent natuurlijk, gewoon blind naar links rammen dat ding.quote:Op dinsdag 8 september 2020 09:30 schreef Ridocar het volgende:
Wat is dat voor een afwijking dat je op de invoegstrook gewoon met 80 de rijbaan op gaat en daarna pas gas gaat geven? Vaak rij ik ook gewoon met 100 door, waardoor ze vaak invoegstrook tekort komen, voegen ze achter mij in en gaan ze me vervolgens met 110 inhalen.
Schiet mij maar lek, ik snap het niet meer.
Hoef je op de motor niet te proberen...quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:50 schreef Nobu het volgende:
[..]
Sowieso ook niet kijken voor je halverwege de invoegstrook bent natuurlijk, gewoon blind naar links rammen dat ding.
Je moet een leerling fouten laten maken, van preventief ingrijpen leren ze niks. Maar het mag natuurlijk nooit onveilig worden.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:23 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Zal heus wel bij korte stukjes, maar als je zo'n vrije lange 50 km/u weg hebt en je gaat constant 25 dan doe je als instructeur toch ook wat fout hoor. Dat is hetzelfde als je de snelweg opgaat met de leerling en dan met 60 gaat invoegen. Je moet het allemaal wel een beetje veilig houden. Ik heb geen idee eigenlijk aan welke regels zij zich allemaal moeten houden. Mag een lesauto hele stukken veel te langzaam rijden? Mijn rijinstructeur had volgens mij alleen rem + koppeling, geen gaspedaal, maar volgens mij is dat wel mogelijk en ik denk soms ook zeker geen gek idee.
Ok is dat zo? Weet eigenlijk helemaal niet meer of mijn instructeur een gaspedaal had of niet, op dat moment denk je daar allemaal nog niet over na. Ben je rijinstructeur?quote:Op dinsdag 8 september 2020 18:51 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je moet een leerling fouten laten maken, van preventief ingrijpen leren ze niks. Maar het mag natuurlijk nooit onveilig worden.
Zelf had ik wel een gaspedaal in mijn lesauto en ik had zeer zeker geen 10 minuten gewacht om die in te trappen!
En in bepaalde situaties is het soms ook beter om gas te teven ipv niks doen/remmen. Wmb hoort er in elke lesauto een gaspedaal.
Ik heb trouwens ook nooit begrepen waarom het 2e gaspedaal er bij een examen uit moet....
Dat deed mijn rijinstructeur. Liet me een afgesloten weg inrijden, en trapte toen op de rem toen ik het nog niet doorhad Niemand in gevaar gebracht, en ik had er van geleerd.quote:Op dinsdag 8 september 2020 18:51 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je moet een leerling fouten laten maken, van preventief ingrijpen leren ze niks. Maar het mag natuurlijk nooit onveilig worden.
Zelf had ik wel een gaspedaal in mijn lesauto en ik had zeer zeker geen 10 minuten gewacht om die in te trappen!
En in bepaalde situaties is het soms ook beter om gas te teven ipv niks doen/remmen. Wmb hoort er in elke lesauto een gaspedaal.
Ik heb trouwens ook nooit begrepen waarom het 2e gaspedaal er bij een examen uit moet....
Stoertje gespot.quote:Op woensdag 9 september 2020 07:35 schreef ManianMan het volgende:
Van die mensen die liggen knipperen met de lampen omdat ze voorbij willen als ik gewoon 100 rijd dan laat ik ze sowieso niet langs en kunnen ze de middelvinger verwachten
-niet nodig dit soort opmerkingen-quote:
Dit is inderdaad terechte klacht! Moet je eens met een F-type V6 met kleppen open rondrijden. Niet te doen zonder middelvingers etc.quote:Op woensdag 9 september 2020 00:53 schreef Intelligence het volgende:
Mijn allergrootste irritatie:
Mensen die geluid verwarren met snelheid. En direct boos worden in plaats van zich druk te maken om zichzelf.
Deze bejaarde was zo druk met gebaren dat ze bijna van dr fiets viel, omdat er een paar fel gekleurde lawaaiige sportwagens voorbij kwamen. Let ook even op de snelheid in beeld,
[ afbeelding ]
Fantastisch man!quote:Op woensdag 9 september 2020 07:37 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Eentje heb ik net bijna van de weg gedrukt
Bij sommigen is één smsje al ruim voldoende.quote:Op dinsdag 8 september 2020 11:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik wil die eerder door mij aangekaarte optie met de hydraulische bokshandschoen ipv airbag in het stuur en die 5 SMSjes.
Dat waren de goede tijden. Tegenwoordig komen ze met messen of pistolen uit de auto. Of ze rijden je aan als je uitstapt.quote:Op woensdag 9 september 2020 09:15 schreef Ridocar het volgende:
Bij sommigen is één smsje al ruim voldoende.
Overigens heb ik al eens een verkeersruzie gezien die met 1 rake stomp werd beslecht. Ik was 10 of 11 en was getuige van een sjieke luxe wagen die een andere automobilist afsneed. Knooppunt Hooipolder, verkeerslicht op rood, automobilist stapt uit, tikt op het raampje van sjieke luxe auto. Het raampje gaat neer, vuist gaat vol naar binnen, raampje gaat weer dicht. Einde verkeersruzie.
Waar slaat dit nou weer op? Je laat reacties staan dat hij iemand van de weg drukt en middelvinger opsteekt en ik mag niet zeggen dat ik niet begrijp waarom hij een middelvinger geeft als iemand netjes seint dat hij er langs wil???quote:Op woensdag 9 september 2020 08:21 schreef YoshiBignose het volgende:
*Knip*
Geen verdediging lopen uitlokken.
Ja in mijn geval waren het nog 4 cilinders meer, en voor mij reed nog 12 pitter en 8 pitter 😂quote:Op woensdag 9 september 2020 07:37 schreef F.Sinatra het volgende:
Dit is inderdaad terechte klacht! Moet je eens met een F-type V6 met kleppen open rondrijden. Niet te doen zonder middelvingers etc.
Andersom geldt natuurlijk ook dat veel mensen geluid verwarren met stoerheid.quote:Op woensdag 9 september 2020 00:53 schreef Intelligence het volgende:
Mijn allergrootste irritatie:
Mensen die geluid verwarren met snelheid. En direct boos worden in plaats van zich druk te maken om zichzelf.
Deze bejaarde was zo druk met gebaren dat ze bijna van dr fiets viel, omdat er een paar fel gekleurde lawaaiige sportwagens voorbij kwamen. Let ook even op de snelheid in beeld,
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |