Niet als jij door jouw manoeuvre verkeer op de rijstrook waar je naartoe gaat hindert. Wisselen van rijstrook is namelijk een bijzondere verrichting en dan moet je altijd voorrang verlenen.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:54 schreef Onderdeurtje het volgende:
Als ik voorop rij en de maximumsnelheid rij ben ik toch de eerste die mag inhalen.
Das bij al die traject controles. En daarom dus echt de grootste onzin. Het gaat allang niet meer om veiligheid, alleen maar om centjes.quote:Op vrijdag 4 september 2020 13:29 schreef Fer het volgende:
Vandaag over de A4, mensen die lekker 110-120 rijden en dan als Flitsmeister aangeeft dat er trajectcontrole is, schijnheilig 95 rijden. Bij het einde van het traject vliegen ze weer voorbij.
Waarom zou je 95 gaan rijden 105 op de CC is genoeg tijdens de TC.quote:Op vrijdag 4 september 2020 13:29 schreef Fer het volgende:
Vandaag over de A4, mensen die lekker 110-120 rijden en dan als Flitsmeister aangeeft dat er trajectcontrole is, schijnheilig 95 rijden. Bij het einde van het traject vliegen ze weer voorbij.
Dat had ik dus altijd op de A20/A13 toen ik nog op de vrachtwagen zat. Het hele stuk was 80, maar alleen bij de daadwerkelijke controle ging men 75 rijden. De rest van de stukken was het 90+. Zo gebeurde het maar al te vaak dat ik dezelfde auto drie keer tegen kwam omdat ik de cc op 80 had staan.quote:Op vrijdag 4 september 2020 13:29 schreef Fer het volgende:
Vandaag over de A4, mensen die lekker 110-120 rijden en dan als Flitsmeister aangeeft dat er trajectcontrole is, schijnheilig 95 rijden. Bij het einde van het traject vliegen ze weer voorbij.
Ah, bedankt. Kon het niet zo snel bedenkenquote:
Stoer manquote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:54 schreef Onderdeurtje het volgende:
Daar heb ik dus even een stokje voor gestoken.
Als je het allemaal zo goed weet: Die vrachtwagen had je vast al gezien voor je 100 reed, dus je had er sowieso op kunnen rekenen dat je achter die vrachtwagen uitkwam.quote:Als ik voorop rij en de maximumsnelheid rij ben ik toch de eerste die mag inhalen.
Treurige figuren zijn dat, terwijl dit mag én veiliger is dan achter hem ook met 60 invoegen.quote:Op maandag 7 september 2020 19:40 schreef F.Sinatra het volgende:
Vanochtend weer zo'n knuppeltje die met 60 de oprit blijft oprijden en gelijk naar links. En dan met z'n licht gooien als je er rechts langs de blokmarkering voorbij gaat.
Doei pikkie
Misschien omdat je de halve oprit 5m achter hem zat?quote:Op maandag 7 september 2020 19:40 schreef F.Sinatra het volgende:
Vanochtend weer zo'n knuppeltje die met 60 de oprit blijft oprijden en gelijk naar links. En dan met z'n licht gooien als je er rechts langs de blokmarkering voorbij gaat.
Doei pikkie
En de oorzaak daarvan is óók dat hij geen vaart maakt?quote:Op maandag 7 september 2020 22:43 schreef Fer het volgende:
[..]
Misschien omdat je de halve oprit 5m achter hem zat?
Soms zou ik dan gewoon een F150 met Bullbar willen hebben. Gewoon een klein kusje, meer niet.quote:Op dinsdag 8 september 2020 00:56 schreef Sounddragon het volgende:
Stomvervelend idd als je achter zo'n slowmo zit.. ik doe trouwens hetzelfde als Mr. Sinatra, ze duiken toch direct na het verdrijvingsvlak het ravijn in, dan is er nog 350 meter over om fatsoenlijk vaart te maken om normaal in te kunnen voegen, jammer dan als iemand dat aso vindt, het is veiliger voor mij en voor iedereen.
Vanavond 19.30 ofzo, weer zo'n gevalletje verkeerskurk; net na de spits, lekker luw verkeer vanuit Arnhem de A50 naar beneden, A73, ACC lekker op 140, soms even remmen... en ineens is het druk, zomaar.. vanaf Nijmegen tot Cuijk ofzo, auto's links hangen en alles, harmonica egeneuzel, rechts inhalende slimmerikjes uiteraard, alsof het f@cking half 6 is , en net voor de afslag A77 richting Oosterburen, zit ik in een treintje links met 95 ofzo een kudde bloemen, bier hout, staalplaten en inlegkruisjes in te halen van 300 meter lang ofzo, we naderen de voorkant van de kudde, ik zie auto's naar rechts gaan en het gas erop gooien, rijdt er links een lambal in een Duster met 95, iedereen rost hem er rechts langs, en het enige wat 'ie kan bedenken is seinen naar iedereen die hem rechts inhaalt .. voor hem was de snelweg dus gewoon zo ver als je kon kijken leeg- leeg.. die knakworst veroorzaakte even een 5 km lange 'prive avondspits' achter zich, en een giga verkeers vacuüm voor hem met zijn irritante principe-gedrag
Subklacht: de afrit erna moest ik eraf, heel het eind van mijn rit verpest
[ afbeelding ]
Je hebt helemaal geen grote auto nodig hoor... zo doe ik het altijd:quote:Op dinsdag 8 september 2020 06:49 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Soms zou ik dan gewoon een F150 met Bullbar willen hebben. Gewoon een klein kusje, meer niet.
Dat stuk A73, van Nijmegen tot Cuijk, is eigenlijk altijd gekut.quote:Op dinsdag 8 september 2020 00:56 schreef Sounddragon het volgende:
Stomvervelend idd als je achter zo'n slowmo zit.. ik doe trouwens hetzelfde als Mr. Sinatra, ze duiken toch direct na het verdrijvingsvlak het ravijn in, dan is er nog 350 meter over om fatsoenlijk vaart te maken om normaal in te kunnen voegen, jammer dan als iemand dat aso vindt, het is veiliger voor mij en voor iedereen.
Vanavond 19.30 ofzo, weer zo'n gevalletje verkeerskurk; net na de spits, lekker luw verkeer vanuit Arnhem de A50 naar beneden, A73, ACC lekker op 140, soms even remmen... en ineens is het druk, zomaar.. vanaf Nijmegen tot Cuijk ofzo, auto's links hangen en alles, harmonica egeneuzel, rechts inhalende slimmerikjes uiteraard, alsof het f@cking half 6 is , en net voor de afslag A77 richting Oosterburen, zit ik in een treintje links met 95 ofzo een kudde bloemen, bier hout, staalplaten en inlegkruisjes in te halen van 300 meter lang ofzo, we naderen de voorkant van de kudde, ik zie auto's naar rechts gaan en het gas erop gooien, rijdt er links een lambal in een Duster met 95, iedereen rost hem er rechts langs, en het enige wat 'ie kan bedenken is seinen naar iedereen die hem rechts inhaalt .. voor hem was de snelweg dus gewoon zo ver als je kon kijken leeg- leeg.. die knakworst veroorzaakte even een 5 km lange 'prive avondspits' achter zich, en een giga verkeers vacuüm voor hem met zijn irritante principe-gedrag
Subklacht: de afrit erna moest ik eraf, heel het eind van mijn rit verpest
[ afbeelding ]
P.I.T.quote:Op dinsdag 8 september 2020 08:28 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je hebt helemaal geen grote auto nodig hoor... zo doe ik het altijd:
[ afbeelding ]
Gebeurt vaak inderdaad Eerst invoegen, dan versnellenquote:Op dinsdag 8 september 2020 09:30 schreef Ridocar het volgende:
Wat is dat voor een afwijking dat je op de invoegstrook gewoon met 80 de rijbaan op gaat en daarna pas gas gaat geven? Vaak rij ik ook gewoon met 100 door, waardoor ze vaak invoegstrook tekort komen, voegen ze achter mij in en gaan ze me vervolgens met 110 inhalen.
Schiet mij maar lek, ik snap het niet meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |