Nood breekt wet.quote:Op zondag 26 juli 2020 22:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb m'n rijbewijs meer dan 10 jaar geleden gehaald, maar mij werd expliciet verteld dat ook tijdens het inhalen je de maximum snelheid niet mag overschrijden.
Ik heb het letterlijk gevraagd, omdat iemand met een slakkengang inhalen me nogal suf leek. En toen zei de instructeur "je moet je altijd aan de snelheid houden" dus ja, dan weet je het als leerling ook niet meer.quote:
Wat is dan het noodgeval?quote:
In ieder geval niet degene die achterop komt en gaat bumperkleven.quote:
Mijn instructeur zei altijd dat je best even boven de maximum snelheid mag komen om in te halen, om niet onnodig lang op de linkerstrook te hoeven blijven.quote:Op maandag 27 juli 2020 00:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb het letterlijk gevraagd, omdat iemand met een slakkengang inhalen me nogal suf leek. En toen zei de instructeur "je moet je altijd aan de snelheid houden" dus ja, dan weet je het als leerling ook niet meer.
Klopt. Hoorde die agenten van wegmisbruikers ook eens zeggen dat ze je voor 10km te hard echt niet aan de kant gaan zetten, zeker niet als ze zien dat je even aan het inhalen was en het gas na de inhaalactie weer loslaat.quote:Op maandag 27 juli 2020 07:46 schreef Tyr80 het volgende:
Nee, rap er voorbij en weer terug, los van flitspalen zie ik het niet gauw gebeuren dat je daar voor gestraft wordt.
Dat is ook mijn uitgangspunt. Zolang je uit kunt leggen waarom je iets deed heb je vrijwel nooit een probleem. Dat geldt overigens voor alle keuzes die je maakt. Soms is het beter de regeltjes links te laten liggen als het de doorstroming van het verkeer bevordert. Jammer dat een flitsopstelling niet zoiets kan beoordelen, dus is het beter dat je aan de veilige kant zit qua snelheid.quote:Op maandag 27 juli 2020 07:50 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Klopt. Hoorde die agenten van wegmisbruikers ook eens zeggen dat ze je voor 10km te hard echt niet aan de kant gaan zetten, zeker niet als ze zien dat je even aan het inhalen was en het gas na de inhaalactie weer loslaat.
En flitsers is geen punt want daar heb je je apps voor...
Als er een ambulance achter jou zit met zwaailichten dan ramt je instructeur gewoon op het gas hoor.quote:Op maandag 27 juli 2020 00:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb het letterlijk gevraagd, omdat iemand met een slakkengang inhalen me nogal suf leek. En toen zei de instructeur "je moet je altijd aan de snelheid houden" dus ja, dan weet je het als leerling ook niet meer.
Dat zei mijn instructeur ook altijd. En politie heeft daar ook geen problemen mee, want ik heb dat ook weleens gedaan met politie achter me. Nou rij ik normaal meestal wel te hard, maar ik heb een hekel aan inhalen met een slakkengang. In tegenstelling tot heel veel andere mensen blijkbaar...quote:Op maandag 27 juli 2020 07:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Mijn instructeur zei altijd dat je best even boven de maximum snelheid mag komen om in te halen, om niet onnodig lang op de linkerstrook te hoeven blijven.
Daar is die speling van een paar km voordat er echt geflitst wordt ook voor bedoeld natuurlijk.
Iedereen voelt toch wel aan dat met 1 km/u snelheidsverschil kilometers lang op de linkerstrook zitten, niet de bedoeling kan zijn.
knap als hem dat lukt, volgens mij hebben die alleen koppeling en rem ter beschikkingquote:Op maandag 27 juli 2020 09:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als er een ambulance achter jou zit met zwaailichten dan ramt je instructeur gewoon op het gas hoor.
Je vergeet volgens mij ook nog de lengte van het voertuig waar je in rijdt. Dus die 18,5 wordt 37 sec in jouw voorbeeld (autolengte = 5m).quote:Op maandag 27 juli 2020 07:46 schreef Tyr80 het volgende:
Als je met 1 km/u verschil inhaalt is dat 0.27 m/s....dan ben je met auto's van 5 meter lang al 18.5 seconden bezig van bumper tot bumper, als je echt op het laatste moment naar links gaat en echt zodra het kan weer naar rechts.
Realistischer is minstens een autolengte erbij aan beide kanten, zit je al tegen de minuut aan. Plus dat het uitnodigt om naar mekaar te gaan zitten kijken, wat weer de kans verhoogt dat mensen zonder het door te hebben langzaam op elkaar insturen.
Nee, rap er voorbij en weer terug, los van flitspalen zie ik het niet gauw gebeuren dat je daar voor gestraft wordt.
Ach ja, als je je aan de snelheid had gehouden, dan was je niet eens in de buurt van de inhaalactie gekomen....quote:Op maandag 27 juli 2020 16:22 schreef dick_laurent het volgende:
Eens, niets is irritanter dan zo'n brave Hendrik die het nodig vindt om met 99 km/h in te halen en de hele linkerbaan twee minuten lang daarmee ophoudt.![]()
Te vaak al zien gebeuren dit.
Of men dat nou doet omdat ze een zuunige gierige Hollander zijn die bang is om 7 cent benzine meer te verbruiken of omdat men bang is dat er meteen een peloton politie met gierende sirenes achter ze aan komt omdat je ff 110/115 reed?Geen idee, maar schijtirritant is het zeker.
Een beetje instructeur had de ambulance al eerder gezien en de leerling(e) op de rechterstrook laten rijden of blijven.quote:Op maandag 27 juli 2020 09:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als er een ambulance achter jou zit met zwaailichten dan ramt je instructeur gewoon op het gas hoor.
Tijdens een examen is er idd geen gaspedaal, geen idee waarom niet.quote:Op maandag 27 juli 2020 11:05 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
knap als hem dat lukt, volgens mij hebben die alleen koppeling en rem ter beschikking
Really?quote:Op maandag 27 juli 2020 16:31 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Ach ja, als je je aan de snelheid had gehouden, dan was je niet eens in de buurt van de inhaalactie gekomen....
Wellicht rijdt je dan iets te dicht achter je voorganger?quote:Op maandag 27 juli 2020 16:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Really?
Ooit wel eens van een harmonica-effect gehoord? Dit filmpje legt het je uit: (vanaf seconde 30 kijken)
Als iedereen dus om en nabij de 100 km/h rijdt op de linkerbaan en brave Hendrik reed rond de 95 km/h op de rechterbaan en gooit m plotseling naar links terwijl hij niet tot nauwelijks versnelt zal de eerste auto achter hem lichtjes op de rem moeten. De tweede auto daarachter ook, enzovoort enzovoort....
En zo ontstaan files/vertragingen op de weg want 15 auto's down the line waar ik dan bijv rijd, rijd ik inmiddels rond de 80 km/u allemaal dankzij brave Hendrik helemaal voor me die zijn gaspedaal weigert te gebruiken.
En het liefst met een grote punt voorop, zodat mensen het wel uit hun hoofd laten om de veiligheidsmarge te betreden!quote:Op maandag 27 juli 2020 17:31 schreef YoshiBignose het volgende:
De beste oplossing tegen files is gewoon harder rijdenHoef je geen rare filmpjes met theorieën voor te zien om te begrijpen dat het werkt. Maar dat moet beginnen bij vrachtwagens want die zijn vervelend. Daarom moeten snel de elektrische vrachtwagens komen die gewoon 120 km/u met auto pilot kunnen en dan lost het al heel wat vertragingen op.
Heb je een Pools kenteken? Daar zit ik ook altijd liever voor dan achter.quote:Op maandag 27 juli 2020 18:17 schreef Fyodor het volgende:
Gisteren naar Normandië gereden. Die Fransen kunnen er ook wat van zeg...
Omdat het rustig was op de tolwegen, regelmatig vmax op de cruise controle gereden. Zoveel Fransen die ineens gaan versnellen op het moment dat je ze in gaat halen. Ook een man die nadat ik hem ingehaald had, mij ineens vol gas voorbij stoof met ik schat minstens 150km/u (ik reed 130 op de cc). Twee kilometer later kakte zijn snelheid helemaal in en wij er weer voorbij. Herhaalt hij zijn actie nogmaals en even verderop gingen we er weer voorbij
Dan vraag je je toch af, zijn dat soort mensen zich überhaupt bewust van wat ze doen...?
Haha nee, gewoon een NL kenteken. Username is niet mijn echte naamquote:Op maandag 27 juli 2020 19:39 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Heb je een Pools kenteken? Daar zit ik ook altijd liever voor dan achter.
Als je wordt geflitst tijdens het inhalen (en er dus meer dan 1 voertuig op de foto staat), krijgt niemand een bekeuring, omdat de camera niet kan zien wie er te hard rijdt.quote:Op maandag 27 juli 2020 07:38 schreef Zorro het volgende:
Ook al ben ik het ermee eens dat een beetje vlot inhalen wel zo verstandig is, is het evengoed niet toegestaan. Als je wordt geflitst tijdens inhalen kom je er echt niet vanaf met "jamaar ik was aan het inhalen hoor!"
Ik kan je uit meerdere persoonlijke ervaringen vertellen dat dat niet waar is. Ook niet na bezwaar.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 02:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als je wordt geflitst tijdens het inhalen (en er dus meer dan 1 voertuig op de foto staat), krijgt niemand een bekeuring, omdat de camera niet kan zien wie er te hard rijdt.
Ok, I stand corrected.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 07:21 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik kan je uit meerdere persoonlijke ervaringen vertellen dat dat niet waar is. Ook niet na bezwaar.
Nieuwere generatie "chauffeur"?quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 16:45 schreef Qarrad het volgende:
Goede daden blijven zelden onbestraft. Probeerde vandaag tot twee keer toe een Toyota te wijzen op een loszittende, flapperende bodemplaat. De tweede keer dat ik zwaaiend en wijzend voorbij kwam meende ik een middelvinger te zien dus een derde poging zag ik niet zitten.
Hoe opgefokt moet je zijn om zo te reageren?
Roep het al jaren, auto’s zouden standaard geleverd moeten worden met rondom zo’n lichtkrantbord.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 16:45 schreef Qarrad het volgende:
Goede daden blijven zelden onbestraft. Probeerde vandaag tot twee keer toe een Toyota te wijzen op een loszittende, flapperende bodemplaat. De tweede keer dat ik zwaaiend en wijzend voorbij kwam meende ik een middelvinger te zien dus een derde poging zag ik niet zitten.
Hoe opgefokt moet je zijn om zo te reageren?
Zou wel mooi zijn... Bij een bumperklever even het bordje opklappen 'houd afstand!'. Vooral voor het schrikeffect wel goed.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 19:42 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Roep het al jaren, auto’s zouden standaard geleverd moeten worden met rondom zo’n lichtkrantbord.
Naja, het rare is dat ze soms nog sneller inhalen dan personenauto'squote:Op zaterdag 1 augustus 2020 22:27 schreef tompsv18 het volgende:
Inhalende vrachtwagens is by far het meest irritante op de weg.
De eerste week... Daarna is iedereen gewendquote:Op zaterdag 1 augustus 2020 20:17 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Zou wel mooi zijn... Bij een bumperklever even het bordje opklappen 'houd afstand!'. Vooral voor het schrikeffect wel goed.
Wat betreft middelvingers: als je mensen even met een grootlichtseintje probeert te attenderen dat ze in het schemer/donker zonder licht rijden, en je krijgt een volledig lichtsalvo terug, of inderdaad ook een middelvinger, dan stop je daar ook wel mee.
Precies. Mijn auto geeft ook een visuele waarschuwing als ik te dicht op een voorganger zit (snelheidsafhankelijk). Kijk er nooit meer naar.quote:Op zondag 2 augustus 2020 02:45 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
De eerste week... Daarna is iedereen gewend
Kun je dat soort waarschuwingen uitschakelen?quote:Op zondag 2 augustus 2020 07:35 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Precies. Mijn auto geeft ook een visuele waarschuwing als ik te dicht op een voorganger zit (snelheidsafhankelijk). Kijk er nooit meer naar.
Ligt eraan; vaak is dat in combi met adaptive cruise, en dat werkt ook op je collision warning.. als ik de radar sensor uitzet, werkt ook het BAS-systeem niet meer. En waarom zou je het uit willen zetten? Ik vind het een goede indicatie dat je te dicht op een voorganger zit.. vaak heb je dat niet in de gaten, omdat je allemaal al jaren veel te kort op elkaar rijdt.quote:Op zondag 2 augustus 2020 08:55 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Kun je dat soort waarschuwingen uitschakelen?
Bij de Tesla kon je 3 functies kiezen. Snel, normaal, of laat. Je snapt wel dat ik hem op dat laatste had gezet. Niet omdat ik per se iedere keer loop te kleven, maar anders krijg je momenten waarbij het druk is en je moet ritsen enzo dat ie telkens gaat piepen. Je wil ook niet telkens gepiep horen terwijl er niets aan de hand is. Ik wil juist een piep horen als ik echt 100% zeker hard op m'n rem moet en dat was toch een paar keer wel handig. Ik neem aan dat Tesla geen optie inbouwt waarbij de piep betekent dat je al te laat bentquote:Op zondag 2 augustus 2020 08:55 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Kun je dat soort waarschuwingen uitschakelen?
quote:Op zondag 2 augustus 2020 10:17 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Bij de Tesla kon je 3 functies kiezen. Snel, normaal, of laat. Je snapt wel dat ik hem op dat laatste had gezet. Niet omdat ik per se iedere keer loop te kleven, maar anders krijg je momenten waarbij het druk is en je moet ritsen enzo dat ie telkens gaat piepen. Je wil ook niet telkens gepiep horen terwijl er niets aan de hand is. Ik wil juist een piep horen als ik echt 100% zeker hard op m'n rem moet en dat was toch een paar keer wel handig. Ik neem aan dat Tesla geen optie inbouwt waarbij de piep betekent dat je al te laat benttenzij je een hele trage reactie hebt natuurlijk.
Als je adaptive cruise aan hebt (auto pilot) zou hij natuurlijk automatisch moeten remmen, maar vaak doet ie ook dat piepsignaal zodat je zelf kan ingrijpen. Op de snelweg weleens gehad op de linkerbaan allemaal lekker 150 en de auto voor de auto voor me ging in de rem en de Tesla piepte al voordat ik überhaupt de auto voor me zag remmen.
Ik niet volgens mij (Mercedes).quote:Op zondag 2 augustus 2020 08:55 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Kun je dat soort waarschuwingen uitschakelen?
Mooie technologie hoor, iedereen die er weleens in gereden heeft ziet dat het de toekomst is. Meeste fouten op de weg zijn gewoon menselijke fouten.quote:
Of je let zelf gewoon opquote:Op zondag 2 augustus 2020 10:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik wil juist een piep horen als ik echt 100% zeker hard op m'n rem moet en dat was toch een paar keer wel handig.
Echt weer zo'n kansloze opmerkingquote:
Jawel hoor, in je menu kun je de radar uitschakelen, maar dan moet je ook even in het boekje lezen wat je dan allemaal aan systemen beïnvloedt, dan ga je nog wel een keertje denken.. Heb je Distronic+?quote:
Benz piept alleen maar als er echt een BASsie aan zit te komen, en dan is die heads up wel fijn, want dan gaat hij effe écht remmen, en die pre-crash gordelspanning levert ook een hartverzakkinkje opquote:Op zondag 2 augustus 2020 17:36 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Echt weer zo'n kansloze opmerkingZeg je dat tegen iedereen die ooit een ongeluk heeft gehad? Natuurlijk let je zelf op, maar het kan geen kwaad dat apparatuur je nog even extra herinnert in dat soort situaties.
Ja, ik ga het ook niet uitschakelen;)quote:Op zondag 2 augustus 2020 18:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jawel hoor, in je menu kun je de radar uitschakelen, maar dan moet je ook even in het boekje lezen wat je dan allemaal aan systemen beïnvloedt, dan ga je nog wel een keertje denken.. Heb je Distronic+?
Sowieso die lane assist trouwensquote:Op zondag 2 augustus 2020 18:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Benz piept alleen maar als er echt een BASsie aan zit te komen, en dan is die heads up wel fijn, want dan gaat hij effe écht remmen, en die pre-crash gordelspanning levert ook een hartverzakkinkje op![]()
Als ik over rijplaten rijd, dan wil hij nog wel eens over de zeik gaan op de lane assist, als die in storing gaat op dat moment, geeft ie ook een tik met de gordelspanner.. dan ben je echt meteen wakker![]()
Ik ook niet, al heb ik wel vaak de neiging. in sommige situatie's is domme CC best handiger. In druk verkeer is het bijna not-done om op adaptive te rijden; sowieso niet op tweebaans in de spits met veel vrachtverkeer.. in die 2 seconden bij 100 (minimum afstand) past precies en vrachtwagen, en die Oostblokkers zijn gestoord genoeg om hem erin te prakken, en dan heb je een BASsie.. of je rijdt de hele tijd passief, en dat is hem ook niet.quote:Op zondag 2 augustus 2020 18:42 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ja, ik ga het ook niet uitschakelen;)
Ik hoorde eens van iemand die ook een keer een Mercedes reed dat hij in een situatie kwam waarbij er 3 stroken waren waarbij eentje af sloeg. Op die strook was een file ontstaan. Hij reed op de file af maar moest naar de andere strook toe invoegen, hij zag een gaatje en gaf wat gas bij, maar de Mercedes (BASsie of hoe je het ook noemtquote:Op zondag 2 augustus 2020 18:15 schreef Sounddragon het volgende:
Benz piept alleen maar als er echt een BASsie aan zit te komen, en dan is die heads up wel fijn, want dan gaat hij effe écht remmen, en die pre-crash gordelspanning levert ook een hartverzakkinkje op![]()
Als ik over rijplaten rijd, dan wil hij nog wel eens over de zeik gaan op de lane assist, als die in storing gaat op dat moment, geeft ie ook een tik met de gordelspanner.. dan ben je echt meteen wakker![]()
Heb me dit altijd afgevraagd, dank, moet ik toch mee oppassen dus...quote:Op zondag 2 augustus 2020 19:43 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik hoorde eens van iemand die ook een keer een Mercedes reed dat hij in een situatie kwam waarbij er 3 stroken waren waarbij eentje af sloeg. Op die strook was een file ontstaan. Hij reed op de file af maar moest naar de andere strook toe invoegen, hij zag een gaatje en gaf wat gas bij, maar de Mercedes (BASsie of hoe je het ook noemt) dacht dat hij vol op de file af ging rijden en ging op de rem, maar omdat hij net zijn stuur bewoog en het niet verwachte kwam hij in een slip en was hij bijna gruwelijk gecrashed.
Jep, dat kan, en dan heb je mazzel dat de auto dat voor je fikst met ESP.. Als je op distronic rijdt en je geeft gas, gaat hij op passief, dan overrule je hem, op het moment dat je dan met je poot van gas naar rem gaat om dat gat in te remmen, neemt ACC het weer over, en doet een paniekje, en dan gooit ie hem SERIEUS op de rem; gewoon elektronisch alles wat 'ie in huis heeft, en als je dan laterale krachten aan het werk hebt, wordt het best spannend denk ikquote:Op zondag 2 augustus 2020 19:43 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik hoorde eens van iemand die ook een keer een Mercedes reed dat hij in een situatie kwam waarbij er 3 stroken waren waarbij eentje af sloeg. Op die strook was een file ontstaan. Hij reed op de file af maar moest naar de andere strook toe invoegen, hij zag een gaatje en gaf wat gas bij, maar de Mercedes (BASsie of hoe je het ook noemt) dacht dat hij vol op de file af ging rijden en ging op de rem, maar omdat hij net zijn stuur bewoog en het niet verwachte kwam hij in een slip en was hij bijna gruwelijk gecrashed.
Als het een "paar keer" nuttig is geweest dan moet je je ergens toch ook wel afvragen waarom de auto de verkeerssituatie door had en jij niet?quote:Op zondag 2 augustus 2020 17:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Echt weer zo'n kansloze opmerkingZeg je dat tegen iedereen die ooit een ongeluk heeft gehad? Natuurlijk let je zelf op, maar het kan geen kwaad dat apparatuur je nog even extra herinnert in dat soort situaties.
Man ik ga niet eens meer in op jou( - knip - )quote:Op zondag 2 augustus 2020 20:30 schreef Fred2 het volgende:
Als het een "paar keer" nuttig is geweest dan moet je je ergens toch ook wel afvragen waarom de auto de verkeerssituatie door had en jij niet?
Sounds like a planquote:Op zondag 2 augustus 2020 21:14 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Man ik ga niet eens meer in op jou( - knip - )
Veiligheidssystemen in mijn auto werken prima. Niks mis mee met een beetje ondersteuning. Maar ja, jij hebt dat niet nodig, omdat je zo ongelooflijk goed bent!quote:Op maandag 3 augustus 2020 19:30 schreef vannelle het volgende:
Goh, wat leuk al die elektronische hulpmiddelen als ik het zo lees.
Blijkbaar moet je er al rekening mee houden dat ze ingrijpen want als je niet anticipeert crash je of kun je crashen.
Echt fantastisch!![]()
Verdorie mannen en meiden, wat is er mis met zelf rijden en opletten?
20.000+ verkeersongelukken per jaar met ernstige verwondingen en doden is wat er blijkbaar mis isquote:Op maandag 3 augustus 2020 19:30 schreef vannelle het volgende:
Goh, wat leuk al die elektronische hulpmiddelen als ik het zo lees.
Blijkbaar moet je er al rekening mee houden dat ze ingrijpen want als je niet anticipeert crash je of kun je crashen.
Echt fantastisch!![]()
Verdorie mannen en meiden, wat is er mis met zelf rijden en opletten?
Het gevaar zit 'm in de afhankelijkheid.quote:Op maandag 3 augustus 2020 19:50 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Veiligheidssystemen in mijn auto werken prima. Niks mis mee met een beetje ondersteuning. Maar ja, jij hebt dat niet nodig, omdat je zo ongelooflijk goed bent!
Ben ik met je eens. Rij zelf niet vaak op cruise control. Vind ik niet zo fijn in de drukte. Gebruik het eigenlijk alleen maar 's avonds laat op de A79. Voor de rest probeer ik absoluut niet op de hulpsystemen te rekenen. Heb er ook een paar uitstaan, die me eerder in de weg zitten, dan helpen. Maar de collision detection vind ik wel handig en het automatisch remmen. Automatisch remmen heeft een paar keer ingegrepen, voordat ik kon reageren.quote:Op maandag 3 augustus 2020 20:15 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het gevaar zit 'm in de afhankelijkheid.
Je zou het kunnen vergelijken met een vliegtuig. Vrijwel alles kun je programmeren, zodat de piloten bij wijze van spreken met de armen over elkaar in lotushouding kunnen blijven zitten terwijl het toestel zichzelf netjes aan de grond zet. Daarom landen piloten eens in de zoveel tijd in standje manual, om kennis- en kunde-erosie tegen te gaan. (geen idee of het ook verplicht is).
Hetzelfde zou je ook kunnen doen met de systemen in je auto. Rij voor de grap maar eens zonder cruise-control. Dan merk je hoe lastig het is om snelheid vast te houden, zeker met lange ritten.
Ongelooflijk goed wil ik niet zeggen van mezelf maar ik weet wel waar ik mee bezig ben. Ook ken ik mijn grenzen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 19:50 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Veiligheidssystemen in mijn auto werken prima. Niks mis mee met een beetje ondersteuning. Maar ja, jij hebt dat niet nodig, omdat je zo ongelooflijk goed bent!
Wat heb ik daar nu weer mee te maken?quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 19:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mensen die met een noodgang op een rotonde af komen rijden wanneer jij er op rijdt
quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 19:26 schreef noodgang het volgende:
[..]
Wat heb ik daar nu weer mee te maken?
Je hebt wel gelijk ja, ik snap het nut ook niet helemaal om zo laat vol op de rem te gaanquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 19:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]e
Nee, maar bloed irritant. Ik moet dan ook altijd afremmen omdat ik geen idee heb of diegene wel op tijd gaat stoppen.
Vrachtwagenbumperkleven is goed voor het verbruik van mijn auto.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 15:33 schreef dick_laurent het volgende:
Wat is toch de dealio met mensen die op de middelste rijbaan vd snelweg 90 blijven rijden terwijl er niemand voor ze zit.
Vandaag ook weer.... en dan is het het niet één, niet twee, nee echt minimaal 4 a 5 keer op een ritje van een half uur dat ik dat meemaak.
Als je 90 wil rijden, prrrrrrrima, maar pak dan de meest rechterbaan en ga achter een vrachtwagen hangen ofzo.
Als er niemand anders rijdt gewoon een tikje aan de achterkant geven dan slipt en crasht hij. Kans is nihil dat ie met z'n jampotglazen jouw kenteken kan onthoudenquote:Op donderdag 6 augustus 2020 16:06 schreef Erasmus het volgende:
Bejaarden in het verkeer
Net was er een kneus die constant 80 reed op de linkerbaan van een tweebaansweg, max snelheid was 100. Mijn geduld raakte op en besloot ik rechts in te halen (niet correct maar deze kneus bleef de linkerbaan ophouden en hield iedereen op). Was het, zoals verwacht, een bejaarde met jampotglazen op zijn neus.
Moeten bejaarden geen extra check bij het CBR laten doen zodra ze een bepaalde leeftijd hebben bereikt?
Ja ook een hekel aan. Als het druk is met invoegstroken en vrachtwagens oke.... maar als je echt de hele weeg leeg ziet schuif dan ff naar de meest rechter baan. Vooral die moffen hebben daar een handje van. Met als gevolg dan een 3-baans weg eigenlijk verandert in een 2-baans weg door die dwazen.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 15:33 schreef dick_laurent het volgende:
Wat is toch de dealio met mensen die op de middelste rijbaan vd snelweg 90 blijven rijden terwijl er niemand voor ze zit.
Vandaag ook weer.... en dan is het het niet één, niet twee, nee echt minimaal 4 a 5 keer op een ritje van een half uur dat ik dat meemaak.
Als je 90 wil rijden, prrrrrrrima, maar pak dan de meest rechterbaan en ga achter een vrachtwagen hangen ofzo.
En dan met de lampen knipperenquote:Op donderdag 6 augustus 2020 16:06 schreef Erasmus het volgende:
Bejaarden in het verkeer
Net was er een kneus die constant 80 reed op de linkerbaan van een tweebaansweg, max snelheid was 100. Mijn geduld raakte op en besloot ik rechts in te halen (niet correct maar deze kneus bleef de linkerbaan ophouden en hield iedereen op). Was het, zoals verwacht, een bejaarde met jampotglazen op zijn neus.
Moeten bejaarden geen extra check bij het CBR laten doen zodra ze een bepaalde leeftijd hebben bereikt?
Daar moet ook gewoon meer op gehandhaafd worden. 3banen moeten opschuiven om iemand in te halen zorgt voor gevaarlijke situaties, dan laat je zien dat de verkeersveiligheid de prioriteit is.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 17:03 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als er niemand anders rijdt gewoon een tikje aan de achterkant geven dan slipt en crasht hij. Kans is nihil dat ie met z'n jampotglazen jouw kenteken kan onthouden
[..]
Ja ook een hekel aan. Als het druk is met invoegstroken en vrachtwagens oke.... maar als je echt de hele weeg leeg ziet schuif dan ff naar de meest rechter baan. Vooral die moffen hebben daar een handje van. Met als gevolg dan een 3-baans weg eigenlijk verandert in een 2-baans weg door die dwazen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |