abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zondag 26 juli 2020 @ 22:38:39 #1
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194273318
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

En nog een wijze spreuk van George Carlin:

"Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"

* Maar hou het wel gezellig aub!

media_xll_5120496.jpg
angry-woman-driver_wide.jpg

klik om te spelen

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
Snelwegindeling.gif
pi_194274488
quote:
2s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:32 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik heb m'n rijbewijs meer dan 10 jaar geleden gehaald, maar mij werd expliciet verteld dat ook tijdens het inhalen je de maximum snelheid niet mag overschrijden.
Nood breekt wet.
Hanky Panky Shangai
  maandag 27 juli 2020 @ 00:29:54 #3
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194274534
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 00:20 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nood breekt wet.
Ik heb het letterlijk gevraagd, omdat iemand met een slakkengang inhalen me nogal suf leek. En toen zei de instructeur "je moet je altijd aan de snelheid houden" dus ja, dan weet je het als leerling ook niet meer.
pi_194275187
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 00:20 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nood breekt wet.
Wat is dan het noodgeval?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_194275210
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 07:06 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Wat is dan het noodgeval?
In ieder geval niet degene die achterop komt en gaat bumperkleven.
"To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize" -Voltaire
pi_194275251
Vlg mijn instructeur bij de motor moest je soms wel even boven de Max snelheid om goed in te halen. :')
Vakman pur sang
  FOK!fotograaf maandag 27 juli 2020 @ 07:38:22 #7
842 Zorro
Z
pi_194275295
Ook al ben ik het ermee eens dat een beetje vlot inhalen wel zo verstandig is, is het evengoed niet toegestaan. Als je wordt geflitst tijdens inhalen kom je er echt niet vanaf met "jamaar ik was aan het inhalen hoor!"
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_194275305
quote:
2s.gif Op maandag 27 juli 2020 00:29 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik heb het letterlijk gevraagd, omdat iemand met een slakkengang inhalen me nogal suf leek. En toen zei de instructeur "je moet je altijd aan de snelheid houden" dus ja, dan weet je het als leerling ook niet meer.
Mijn instructeur zei altijd dat je best even boven de maximum snelheid mag komen om in te halen, om niet onnodig lang op de linkerstrook te hoeven blijven.
Daar is die speling van een paar km voordat er echt geflitst wordt ook voor bedoeld natuurlijk.
Iedereen voelt toch wel aan dat met 1 km/u snelheidsverschil kilometers lang op de linkerstrook zitten, niet de bedoeling kan zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door gebrokenglas op 27-07-2020 07:52:26 ]
  maandag 27 juli 2020 @ 07:46:38 #9
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194275328
Als je met 1 km/u verschil inhaalt is dat 0.27 m/s....dan ben je met auto's van 5 meter lang al 18.5 seconden bezig van bumper tot bumper, als je echt op het laatste moment naar links gaat en echt zodra het kan weer naar rechts.

Realistischer is minstens een autolengte erbij aan beide kanten, zit je al tegen de minuut aan. Plus dat het uitnodigt om naar mekaar te gaan zitten kijken, wat weer de kans verhoogt dat mensen zonder het door te hebben langzaam op elkaar insturen.

Nee, rap er voorbij en weer terug, los van flitspalen zie ik het niet gauw gebeuren dat je daar voor gestraft wordt.
"We aren't people, we are text."
- Japanman Sakyusan -
pi_194275341
quote:
14s.gif Op maandag 27 juli 2020 07:46 schreef Tyr80 het volgende:
Nee, rap er voorbij en weer terug, los van flitspalen zie ik het niet gauw gebeuren dat je daar voor gestraft wordt.
Klopt. Hoorde die agenten van wegmisbruikers ook eens zeggen dat ze je voor 10km te hard echt niet aan de kant gaan zetten, zeker niet als ze zien dat je even aan het inhalen was en het gas na de inhaalactie weer loslaat.

En flitsers is geen punt want daar heb je je apps voor...
pi_194275954
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 07:50 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Klopt. Hoorde die agenten van wegmisbruikers ook eens zeggen dat ze je voor 10km te hard echt niet aan de kant gaan zetten, zeker niet als ze zien dat je even aan het inhalen was en het gas na de inhaalactie weer loslaat.

En flitsers is geen punt want daar heb je je apps voor...
Dat is ook mijn uitgangspunt. Zolang je uit kunt leggen waarom je iets deed heb je vrijwel nooit een probleem. Dat geldt overigens voor alle keuzes die je maakt. Soms is het beter de regeltjes links te laten liggen als het de doorstroming van het verkeer bevordert. Jammer dat een flitsopstelling niet zoiets kan beoordelen, dus is het beter dat je aan de veilige kant zit qua snelheid.
"To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize" -Voltaire
pi_194276014
quote:
2s.gif Op maandag 27 juli 2020 00:29 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik heb het letterlijk gevraagd, omdat iemand met een slakkengang inhalen me nogal suf leek. En toen zei de instructeur "je moet je altijd aan de snelheid houden" dus ja, dan weet je het als leerling ook niet meer.
Als er een ambulance achter jou zit met zwaailichten dan ramt je instructeur gewoon op het gas hoor.
Hanky Panky Shangai
pi_194276479
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 07:41 schreef gebrokenglas het volgende:

Mijn instructeur zei altijd dat je best even boven de maximum snelheid mag komen om in te halen, om niet onnodig lang op de linkerstrook te hoeven blijven.
Daar is die speling van een paar km voordat er echt geflitst wordt ook voor bedoeld natuurlijk.
Iedereen voelt toch wel aan dat met 1 km/u snelheidsverschil kilometers lang op de linkerstrook zitten, niet de bedoeling kan zijn.
Dat zei mijn instructeur ook altijd. En politie heeft daar ook geen problemen mee, want ik heb dat ook weleens gedaan met politie achter me. Nou rij ik normaal meestal wel te hard, maar ik heb een hekel aan inhalen met een slakkengang. In tegenstelling tot heel veel andere mensen blijkbaar...
When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
pi_194277217
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:28 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als er een ambulance achter jou zit met zwaailichten dan ramt je instructeur gewoon op het gas hoor.
knap als hem dat lukt, volgens mij hebben die alleen koppeling en rem ter beschikking
  maandag 27 juli 2020 @ 15:17:13 #15
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194280274
quote:
14s.gif Op maandag 27 juli 2020 07:46 schreef Tyr80 het volgende:
Als je met 1 km/u verschil inhaalt is dat 0.27 m/s....dan ben je met auto's van 5 meter lang al 18.5 seconden bezig van bumper tot bumper, als je echt op het laatste moment naar links gaat en echt zodra het kan weer naar rechts.

Realistischer is minstens een autolengte erbij aan beide kanten, zit je al tegen de minuut aan. Plus dat het uitnodigt om naar mekaar te gaan zitten kijken, wat weer de kans verhoogt dat mensen zonder het door te hebben langzaam op elkaar insturen.

Nee, rap er voorbij en weer terug, los van flitspalen zie ik het niet gauw gebeuren dat je daar voor gestraft wordt.
Je vergeet volgens mij ook nog de lengte van het voertuig waar je in rijdt. Dus die 18,5 wordt 37 sec in jouw voorbeeld (autolengte = 5m).
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
[i]Stroh in der Birne[/i].
pi_194281010
Eens, niets is irritanter dan zo'n brave Hendrik die het nodig vindt om met 99 km/h in te halen en de hele linkerbaan twee minuten lang daarmee ophoudt. :r
Te vaak al zien gebeuren dit.

Of men dat nou doet omdat ze een zuunige gierige Hollander zijn die bang is om 7 cent benzine meer te verbruiken of omdat men bang is dat er meteen een peloton politie met gierende sirenes achter ze aan komt omdat je ff 110/115 reed? :') Geen idee, maar schijtirritant is het zeker.
  maandag 27 juli 2020 @ 16:31:39 #17
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_194281087
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 16:22 schreef dick_laurent het volgende:
Eens, niets is irritanter dan zo'n brave Hendrik die het nodig vindt om met 99 km/h in te halen en de hele linkerbaan twee minuten lang daarmee ophoudt. :r
Te vaak al zien gebeuren dit.

Of men dat nou doet omdat ze een zuunige gierige Hollander zijn die bang is om 7 cent benzine meer te verbruiken of omdat men bang is dat er meteen een peloton politie met gierende sirenes achter ze aan komt omdat je ff 110/115 reed? :') Geen idee, maar schijtirritant is het zeker.
Ach ja, als je je aan de snelheid had gehouden, dan was je niet eens in de buurt van de inhaalactie gekomen.... _O-
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_194281130
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:28 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als er een ambulance achter jou zit met zwaailichten dan ramt je instructeur gewoon op het gas hoor.
Een beetje instructeur had de ambulance al eerder gezien en de leerling(e) op de rechterstrook laten rijden of blijven.

quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 11:05 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

knap als hem dat lukt, volgens mij hebben die alleen koppeling en rem ter beschikking
Tijdens een examen is er idd geen gaspedaal, geen idee waarom niet.
Maar zelf had ik wel een gaspedaal omdat in sommige situaties gas geven beter is dan remmen en dan wil je niet moeten vertrouwen op iemand die het rijden nog aan het leren is.
pi_194281201
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 16:31 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Ach ja, als je je aan de snelheid had gehouden, dan was je niet eens in de buurt van de inhaalactie gekomen.... _O-
Really? :')

Ooit wel eens van een harmonica-effect gehoord? Dit filmpje legt het je uit: (vanaf seconde 30 kijken)

Als iedereen dus om en nabij de 100 km/h rijdt op de linkerbaan en brave Hendrik reed rond de 95 km/h op de rechterbaan en gooit m plotseling naar links terwijl hij niet tot nauwelijks versnelt zal de eerste auto achter hem lichtjes op de rem moeten. De tweede auto daarachter ook, enzovoort enzovoort....
En zo ontstaan files/vertragingen op de weg want 15 auto's down the line waar ik dan bijv rijd, rijd ik inmiddels rond de 80 km/u allemaal dankzij brave Hendrik helemaal voor me die zijn gaspedaal weigert te gebruiken.
  maandag 27 juli 2020 @ 16:52:38 #20
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_194281256
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 16:46 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Really? :')

Ooit wel eens van een harmonica-effect gehoord? Dit filmpje legt het je uit: (vanaf seconde 30 kijken)

Als iedereen dus om en nabij de 100 km/h rijdt op de linkerbaan en brave Hendrik reed rond de 95 km/h op de rechterbaan en gooit m plotseling naar links terwijl hij niet tot nauwelijks versnelt zal de eerste auto achter hem lichtjes op de rem moeten. De tweede auto daarachter ook, enzovoort enzovoort....
En zo ontstaan files/vertragingen op de weg want 15 auto's down the line waar ik dan bijv rijd, rijd ik inmiddels rond de 80 km/u allemaal dankzij brave Hendrik helemaal voor me die zijn gaspedaal weigert te gebruiken.
Wellicht rijdt je dan iets te dicht achter je voorganger? O-)
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_194281659
De beste oplossing tegen files is gewoon harder rijden >:) Hoef je geen rare filmpjes met theorieën voor te zien om te begrijpen dat het werkt. Maar dat moet beginnen bij vrachtwagens want die zijn vervelend. Daarom moeten snel de elektrische vrachtwagens komen die gewoon 120 km/u met auto pilot kunnen en dan lost het al heel wat vertragingen op.
When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
  maandag 27 juli 2020 @ 18:04:45 #22
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_194282114
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 17:31 schreef YoshiBignose het volgende:
De beste oplossing tegen files is gewoon harder rijden >:) Hoef je geen rare filmpjes met theorieën voor te zien om te begrijpen dat het werkt. Maar dat moet beginnen bij vrachtwagens want die zijn vervelend. Daarom moeten snel de elektrische vrachtwagens komen die gewoon 120 km/u met auto pilot kunnen en dan lost het al heel wat vertragingen op.
En het liefst met een grote punt voorop, zodat mensen het wel uit hun hoofd laten om de veiligheidsmarge te betreden! ;)
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_194282281
Gisteren naar Normandië gereden. Die Fransen kunnen er ook wat van zeg...

Omdat het rustig was op de tolwegen, regelmatig vmax op de cruise controle gereden. Zoveel Fransen die ineens gaan versnellen op het moment dat je ze in gaat halen. Ook een man die nadat ik hem ingehaald had, mij ineens vol gas voorbij stoof met ik schat minstens 150km/u (ik reed 130 op de cc). Twee kilometer later kakte zijn snelheid helemaal in en wij er weer voorbij. Herhaalt hij zijn actie nogmaals en even verderop gingen we er weer voorbij :')
Dan vraag je je toch af, zijn dat soort mensen zich überhaupt bewust van wat ze doen...?
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
  maandag 27 juli 2020 @ 19:39:40 #24
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194283338
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 18:17 schreef Fyodor het volgende:
Gisteren naar Normandië gereden. Die Fransen kunnen er ook wat van zeg...

Omdat het rustig was op de tolwegen, regelmatig vmax op de cruise controle gereden. Zoveel Fransen die ineens gaan versnellen op het moment dat je ze in gaat halen. Ook een man die nadat ik hem ingehaald had, mij ineens vol gas voorbij stoof met ik schat minstens 150km/u (ik reed 130 op de cc). Twee kilometer later kakte zijn snelheid helemaal in en wij er weer voorbij. Herhaalt hij zijn actie nogmaals en even verderop gingen we er weer voorbij :')
Dan vraag je je toch af, zijn dat soort mensen zich überhaupt bewust van wat ze doen...?
Heb je een Pools kenteken? Daar zit ik ook altijd liever voor dan achter.
"We aren't people, we are text."
- Japanman Sakyusan -
pi_194285181
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 19:39 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Heb je een Pools kenteken? Daar zit ik ook altijd liever voor dan achter.
Haha nee, gewoon een NL kenteken. Username is niet mijn echte naam :)
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
  dinsdag 28 juli 2020 @ 02:54:12 #26
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194288557
quote:
6s.gif Op maandag 27 juli 2020 07:38 schreef Zorro het volgende:
Ook al ben ik het ermee eens dat een beetje vlot inhalen wel zo verstandig is, is het evengoed niet toegestaan. Als je wordt geflitst tijdens inhalen kom je er echt niet vanaf met "jamaar ik was aan het inhalen hoor!"
Als je wordt geflitst tijdens het inhalen (en er dus meer dan 1 voertuig op de foto staat), krijgt niemand een bekeuring, omdat de camera niet kan zien wie er te hard rijdt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 28 juli 2020 @ 07:21:53 #27
490723 F.Sinatra
The best is yet to come
pi_194289582
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 02:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als je wordt geflitst tijdens het inhalen (en er dus meer dan 1 voertuig op de foto staat), krijgt niemand een bekeuring, omdat de camera niet kan zien wie er te hard rijdt.
Ik kan je uit meerdere persoonlijke ervaringen vertellen dat dat niet waar is. Ook niet na bezwaar.
"You only live once, and the way I live, once is enough."
pi_194289851
Ben wel eens op de ring van Amsterdam bij een flitspaal rechts ingehaald, waardoor er daadwerkelijk geflitst werd. Nooit een boete gehad. Die dingen kunnen blijkbaar detecteren hoe hard elk voertuig rijdt.
pi_194289917
Nieuwere flitspalen kunnen dat met gemak. Zelfs meer dan 2 stroken. Aangezien ze altijd meerdere foto's maken kun je van iedere auto de snelheid bepalen. Ik heb zelf niet genoeg verstand ervan om te weten welke flitspaal wat kan. Die bij mij in de buurt voor rood licht + snelheid op een kruispunt pakt alleen de doorgaande stroken en niet de afslaande stroken heb ik ontdekt.
When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
pi_194295881
Moderne camera’s zijn digitaal en altijd verbonden met servers. Die kunnen moderne herkennings technieken erop toepassen.

De boa controleert alleen wat de software heeft gedetecteerd en geeft de overtreding door aan cjib of OM.
.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 23:21:07 #31
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194301868
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 07:21 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik kan je uit meerdere persoonlijke ervaringen vertellen dat dat niet waar is. Ook niet na bezwaar.
Ok, I stand corrected.

Mooi he, nieuwe technologie. ;-)

Het is alweer een aantal jaren geleden dat ik voor het laatst geflitst ben.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 16:45:13 #32
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_194356212
Goede daden blijven zelden onbestraft. Probeerde vandaag tot twee keer toe een Toyota te wijzen op een loszittende, flapperende bodemplaat. De tweede keer dat ik zwaaiend en wijzend voorbij kwam meende ik een middelvinger te zien dus een derde poging zag ik niet zitten.

Hoe opgefokt moet je zijn om zo te reageren?
رُبَّاح أو البابون هو جنس من الحيوانات
pi_194358620
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 16:45 schreef Qarrad het volgende:
Goede daden blijven zelden onbestraft. Probeerde vandaag tot twee keer toe een Toyota te wijzen op een loszittende, flapperende bodemplaat. De tweede keer dat ik zwaaiend en wijzend voorbij kwam meende ik een middelvinger te zien dus een derde poging zag ik niet zitten.

Hoe opgefokt moet je zijn om zo te reageren?
Nieuwere generatie "chauffeur"?
Merk dit helaas ook vaker.
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 19:42:29 #34
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194358663
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 16:45 schreef Qarrad het volgende:
Goede daden blijven zelden onbestraft. Probeerde vandaag tot twee keer toe een Toyota te wijzen op een loszittende, flapperende bodemplaat. De tweede keer dat ik zwaaiend en wijzend voorbij kwam meende ik een middelvinger te zien dus een derde poging zag ik niet zitten.

Hoe opgefokt moet je zijn om zo te reageren?
Roep het al jaren, auto’s zouden standaard geleverd moeten worden met rondom zo’n lichtkrantbord.
"We aren't people, we are text."
- Japanman Sakyusan -
pi_194359001
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 19:42 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Roep het al jaren, auto’s zouden standaard geleverd moeten worden met rondom zo’n lichtkrantbord.
Zou wel mooi zijn... Bij een bumperklever even het bordje opklappen 'houd afstand!'. Vooral voor het schrikeffect wel goed.

Wat betreft middelvingers: als je mensen even met een grootlichtseintje probeert te attenderen dat ze in het schemer/donker zonder licht rijden, en je krijgt een volledig lichtsalvo terug, of inderdaad ook een middelvinger, dan stop je daar ook wel mee.
pi_194361267
Ik sein nooit als iemand z'n licht niet aan heeft, is mijn probleem niet ik zie ze toch wel. Ik sein wel als iemand z'n groot licht aan heeft, dat irriteert me namelijk.
When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
pi_194361347
Inhalende vrachtwagens is by far het meest irritante op de weg.
pi_194361382
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 22:27 schreef tompsv18 het volgende:
Inhalende vrachtwagens is by far het meest irritante op de weg.
Naja, het rare is dat ze soms nog sneller inhalen dan personenauto's :') dan vind ik het allemaal prima. En als vrachtwagenchauffeur zou ik ook zo'n dwaas met z'n sleurhut in gaan halen die 75 gaat.
When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
  zondag 2 augustus 2020 @ 02:45:11 #39
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_194364325
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 20:17 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Zou wel mooi zijn... Bij een bumperklever even het bordje opklappen 'houd afstand!'. Vooral voor het schrikeffect wel goed.

Wat betreft middelvingers: als je mensen even met een grootlichtseintje probeert te attenderen dat ze in het schemer/donker zonder licht rijden, en je krijgt een volledig lichtsalvo terug, of inderdaad ook een middelvinger, dan stop je daar ook wel mee.
De eerste week... Daarna is iedereen gewend :P
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
  zondag 2 augustus 2020 @ 07:35:54 #40
490723 F.Sinatra
The best is yet to come
pi_194364916
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 02:45 schreef Mobster273 het volgende:

[..]

De eerste week... Daarna is iedereen gewend :P
Precies. Mijn auto geeft ook een visuele waarschuwing als ik te dicht op een voorganger zit (snelheidsafhankelijk). Kijk er nooit meer naar.
"You only live once, and the way I live, once is enough."
pi_194365177
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 07:35 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Precies. Mijn auto geeft ook een visuele waarschuwing als ik te dicht op een voorganger zit (snelheidsafhankelijk). Kijk er nooit meer naar.
Kun je dat soort waarschuwingen uitschakelen?
  Moderator / FP / PTA's redder in nood zondag 2 augustus 2020 @ 10:13:03 #42
88754 crew  Sounddragon
Broem broem
pi_194365888
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 08:55 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Kun je dat soort waarschuwingen uitschakelen?
Ligt eraan; vaak is dat in combi met adaptive cruise, en dat werkt ook op je collision warning.. als ik de radar sensor uitzet, werkt ook het BAS-systeem niet meer. En waarom zou je het uit willen zetten? Ik vind het een goede indicatie dat je te dicht op een voorganger zit.. vaak heb je dat niet in de gaten, omdat je allemaal al jaren veel te kort op elkaar rijdt.
Torque makes life easy
pi_194365947
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 08:55 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Kun je dat soort waarschuwingen uitschakelen?
Bij de Tesla kon je 3 functies kiezen. Snel, normaal, of laat. Je snapt wel dat ik hem op dat laatste had gezet. Niet omdat ik per se iedere keer loop te kleven, maar anders krijg je momenten waarbij het druk is en je moet ritsen enzo dat ie telkens gaat piepen. Je wil ook niet telkens gepiep horen terwijl er niets aan de hand is. Ik wil juist een piep horen als ik echt 100% zeker hard op m'n rem moet en dat was toch een paar keer wel handig. Ik neem aan dat Tesla geen optie inbouwt waarbij de piep betekent dat je al te laat bent :P tenzij je een hele trage reactie hebt natuurlijk.

Als je adaptive cruise aan hebt (auto pilot) zou hij natuurlijk automatisch moeten remmen, maar vaak doet ie ook dat piepsignaal zodat je zelf kan ingrijpen. Op de snelweg weleens gehad op de linkerbaan allemaal lekker 150 en de auto voor de auto voor me ging in de rem en de Tesla piepte al voordat ik überhaupt de auto voor me zag remmen.
When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
  zondag 2 augustus 2020 @ 11:23:19 #44
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_194366653
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 10:17 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Bij de Tesla kon je 3 functies kiezen. Snel, normaal, of laat. Je snapt wel dat ik hem op dat laatste had gezet. Niet omdat ik per se iedere keer loop te kleven, maar anders krijg je momenten waarbij het druk is en je moet ritsen enzo dat ie telkens gaat piepen. Je wil ook niet telkens gepiep horen terwijl er niets aan de hand is. Ik wil juist een piep horen als ik echt 100% zeker hard op m'n rem moet en dat was toch een paar keer wel handig. Ik neem aan dat Tesla geen optie inbouwt waarbij de piep betekent dat je al te laat bent :P tenzij je een hele trage reactie hebt natuurlijk.

Als je adaptive cruise aan hebt (auto pilot) zou hij natuurlijk automatisch moeten remmen, maar vaak doet ie ook dat piepsignaal zodat je zelf kan ingrijpen. Op de snelweg weleens gehad op de linkerbaan allemaal lekker 150 en de auto voor de auto voor me ging in de rem en de Tesla piepte al voordat ik überhaupt de auto voor me zag remmen.

Net als bij deze
  zondag 2 augustus 2020 @ 12:03:49 #45
490723 F.Sinatra
The best is yet to come
pi_194367242
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 08:55 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Kun je dat soort waarschuwingen uitschakelen?
Ik niet volgens mij (Mercedes).
"You only live once, and the way I live, once is enough."
pi_194372487
quote:
Mooie technologie hoor, iedereen die er weleens in gereden heeft ziet dat het de toekomst is. Meeste fouten op de weg zijn gewoon menselijke fouten.
When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
pi_194372489
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 10:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik wil juist een piep horen als ik echt 100% zeker hard op m'n rem moet en dat was toch een paar keer wel handig.
Of je let zelf gewoon op
So we just called him Fred too
pi_194372527
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 17:34 schreef Fred2 het volgende:

Of je let zelf gewoon op
Echt weer zo'n kansloze opmerking :') Zeg je dat tegen iedereen die ooit een ongeluk heeft gehad? Natuurlijk let je zelf op, maar het kan geen kwaad dat apparatuur je nog even extra herinnert in dat soort situaties.
When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
  Moderator / FP / PTA's redder in nood zondag 2 augustus 2020 @ 18:11:18 #49
88754 crew  Sounddragon
Broem broem
pi_194372978
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 12:03 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik niet volgens mij (Mercedes).
Jawel hoor, in je menu kun je de radar uitschakelen, maar dan moet je ook even in het boekje lezen wat je dan allemaal aan systemen beïnvloedt, dan ga je nog wel een keertje denken.. Heb je Distronic+?
Torque makes life easy
  Moderator / FP / PTA's redder in nood zondag 2 augustus 2020 @ 18:15:12 #50
88754 crew  Sounddragon
Broem broem
pi_194373023
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 17:36 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Echt weer zo'n kansloze opmerking :') Zeg je dat tegen iedereen die ooit een ongeluk heeft gehad? Natuurlijk let je zelf op, maar het kan geen kwaad dat apparatuur je nog even extra herinnert in dat soort situaties.
Benz piept alleen maar als er echt een BASsie aan zit te komen, en dan is die heads up wel fijn, want dan gaat hij effe écht remmen, en die pre-crash gordelspanning levert ook een hartverzakkinkje op :|W
Als ik over rijplaten rijd, dan wil hij nog wel eens over de zeik gaan op de lane assist, als die in storing gaat op dat moment, geeft ie ook een tik met de gordelspanner.. dan ben je echt meteen wakker :% :X
Torque makes life easy
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')