Ja, ik ga het ook niet uitschakelen;)quote:Op zondag 2 augustus 2020 18:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jawel hoor, in je menu kun je de radar uitschakelen, maar dan moet je ook even in het boekje lezen wat je dan allemaal aan systemen beïnvloedt, dan ga je nog wel een keertje denken.. Heb je Distronic+?
Sowieso die lane assist trouwensquote:Op zondag 2 augustus 2020 18:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Benz piept alleen maar als er echt een BASsie aan zit te komen, en dan is die heads up wel fijn, want dan gaat hij effe écht remmen, en die pre-crash gordelspanning levert ook een hartverzakkinkje op
Als ik over rijplaten rijd, dan wil hij nog wel eens over de zeik gaan op de lane assist, als die in storing gaat op dat moment, geeft ie ook een tik met de gordelspanner.. dan ben je echt meteen wakker
Ik ook niet, al heb ik wel vaak de neiging. in sommige situatie's is domme CC best handiger. In druk verkeer is het bijna not-done om op adaptive te rijden; sowieso niet op tweebaans in de spits met veel vrachtverkeer.. in die 2 seconden bij 100 (minimum afstand) past precies en vrachtwagen, en die Oostblokkers zijn gestoord genoeg om hem erin te prakken, en dan heb je een BASsie.. of je rijdt de hele tijd passief, en dat is hem ook niet.quote:Op zondag 2 augustus 2020 18:42 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ja, ik ga het ook niet uitschakelen;)
Ik hoorde eens van iemand die ook een keer een Mercedes reed dat hij in een situatie kwam waarbij er 3 stroken waren waarbij eentje af sloeg. Op die strook was een file ontstaan. Hij reed op de file af maar moest naar de andere strook toe invoegen, hij zag een gaatje en gaf wat gas bij, maar de Mercedes (BASsie of hoe je het ook noemt ) dacht dat hij vol op de file af ging rijden en ging op de rem, maar omdat hij net zijn stuur bewoog en het niet verwachte kwam hij in een slip en was hij bijna gruwelijk gecrashed.quote:Op zondag 2 augustus 2020 18:15 schreef Sounddragon het volgende:
Benz piept alleen maar als er echt een BASsie aan zit te komen, en dan is die heads up wel fijn, want dan gaat hij effe écht remmen, en die pre-crash gordelspanning levert ook een hartverzakkinkje op
Als ik over rijplaten rijd, dan wil hij nog wel eens over de zeik gaan op de lane assist, als die in storing gaat op dat moment, geeft ie ook een tik met de gordelspanner.. dan ben je echt meteen wakker
Heb me dit altijd afgevraagd, dank, moet ik toch mee oppassen dus...quote:Op zondag 2 augustus 2020 19:43 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik hoorde eens van iemand die ook een keer een Mercedes reed dat hij in een situatie kwam waarbij er 3 stroken waren waarbij eentje af sloeg. Op die strook was een file ontstaan. Hij reed op de file af maar moest naar de andere strook toe invoegen, hij zag een gaatje en gaf wat gas bij, maar de Mercedes (BASsie of hoe je het ook noemt ) dacht dat hij vol op de file af ging rijden en ging op de rem, maar omdat hij net zijn stuur bewoog en het niet verwachte kwam hij in een slip en was hij bijna gruwelijk gecrashed.
Jep, dat kan, en dan heb je mazzel dat de auto dat voor je fikst met ESP.. Als je op distronic rijdt en je geeft gas, gaat hij op passief, dan overrule je hem, op het moment dat je dan met je poot van gas naar rem gaat om dat gat in te remmen, neemt ACC het weer over, en doet een paniekje, en dan gooit ie hem SERIEUS op de rem; gewoon elektronisch alles wat 'ie in huis heeft, en als je dan laterale krachten aan het werk hebt, wordt het best spannend denk ikquote:Op zondag 2 augustus 2020 19:43 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik hoorde eens van iemand die ook een keer een Mercedes reed dat hij in een situatie kwam waarbij er 3 stroken waren waarbij eentje af sloeg. Op die strook was een file ontstaan. Hij reed op de file af maar moest naar de andere strook toe invoegen, hij zag een gaatje en gaf wat gas bij, maar de Mercedes (BASsie of hoe je het ook noemt ) dacht dat hij vol op de file af ging rijden en ging op de rem, maar omdat hij net zijn stuur bewoog en het niet verwachte kwam hij in een slip en was hij bijna gruwelijk gecrashed.
Als het een "paar keer" nuttig is geweest dan moet je je ergens toch ook wel afvragen waarom de auto de verkeerssituatie door had en jij niet?quote:Op zondag 2 augustus 2020 17:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Echt weer zo'n kansloze opmerking Zeg je dat tegen iedereen die ooit een ongeluk heeft gehad? Natuurlijk let je zelf op, maar het kan geen kwaad dat apparatuur je nog even extra herinnert in dat soort situaties.
Man ik ga niet eens meer in op jou( - knip - )quote:Op zondag 2 augustus 2020 20:30 schreef Fred2 het volgende:
Als het een "paar keer" nuttig is geweest dan moet je je ergens toch ook wel afvragen waarom de auto de verkeerssituatie door had en jij niet?
Sounds like a planquote:Op zondag 2 augustus 2020 21:14 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Man ik ga niet eens meer in op jou( - knip - )
Veiligheidssystemen in mijn auto werken prima. Niks mis mee met een beetje ondersteuning. Maar ja, jij hebt dat niet nodig, omdat je zo ongelooflijk goed bent!quote:Op maandag 3 augustus 2020 19:30 schreef vannelle het volgende:
Goh, wat leuk al die elektronische hulpmiddelen als ik het zo lees.
Blijkbaar moet je er al rekening mee houden dat ze ingrijpen want als je niet anticipeert crash je of kun je crashen.
Echt fantastisch!
Verdorie mannen en meiden, wat is er mis met zelf rijden en opletten?
20.000+ verkeersongelukken per jaar met ernstige verwondingen en doden is wat er blijkbaar mis isquote:Op maandag 3 augustus 2020 19:30 schreef vannelle het volgende:
Goh, wat leuk al die elektronische hulpmiddelen als ik het zo lees.
Blijkbaar moet je er al rekening mee houden dat ze ingrijpen want als je niet anticipeert crash je of kun je crashen.
Echt fantastisch!
Verdorie mannen en meiden, wat is er mis met zelf rijden en opletten?
Het gevaar zit 'm in de afhankelijkheid.quote:Op maandag 3 augustus 2020 19:50 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Veiligheidssystemen in mijn auto werken prima. Niks mis mee met een beetje ondersteuning. Maar ja, jij hebt dat niet nodig, omdat je zo ongelooflijk goed bent!
Ben ik met je eens. Rij zelf niet vaak op cruise control. Vind ik niet zo fijn in de drukte. Gebruik het eigenlijk alleen maar 's avonds laat op de A79. Voor de rest probeer ik absoluut niet op de hulpsystemen te rekenen. Heb er ook een paar uitstaan, die me eerder in de weg zitten, dan helpen. Maar de collision detection vind ik wel handig en het automatisch remmen. Automatisch remmen heeft een paar keer ingegrepen, voordat ik kon reageren.quote:Op maandag 3 augustus 2020 20:15 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het gevaar zit 'm in de afhankelijkheid.
Je zou het kunnen vergelijken met een vliegtuig. Vrijwel alles kun je programmeren, zodat de piloten bij wijze van spreken met de armen over elkaar in lotushouding kunnen blijven zitten terwijl het toestel zichzelf netjes aan de grond zet. Daarom landen piloten eens in de zoveel tijd in standje manual, om kennis- en kunde-erosie tegen te gaan. (geen idee of het ook verplicht is).
Hetzelfde zou je ook kunnen doen met de systemen in je auto. Rij voor de grap maar eens zonder cruise-control. Dan merk je hoe lastig het is om snelheid vast te houden, zeker met lange ritten.
Ongelooflijk goed wil ik niet zeggen van mezelf maar ik weet wel waar ik mee bezig ben. Ook ken ik mijn grenzen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 19:50 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Veiligheidssystemen in mijn auto werken prima. Niks mis mee met een beetje ondersteuning. Maar ja, jij hebt dat niet nodig, omdat je zo ongelooflijk goed bent!
Wat heb ik daar nu weer mee te maken?quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 19:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mensen die met een noodgang op een rotonde af komen rijden wanneer jij er op rijdt
equote:Op dinsdag 4 augustus 2020 19:26 schreef noodgang het volgende:
[..]
Wat heb ik daar nu weer mee te maken?
Je hebt wel gelijk ja, ik snap het nut ook niet helemaal om zo laat vol op de rem te gaanquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 19:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
e
Nee, maar bloed irritant. Ik moet dan ook altijd afremmen omdat ik geen idee heb of diegene wel op tijd gaat stoppen.
Vrachtwagenbumperkleven is goed voor het verbruik van mijn auto.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 15:33 schreef dick_laurent het volgende:
Wat is toch de dealio met mensen die op de middelste rijbaan vd snelweg 90 blijven rijden terwijl er niemand voor ze zit.
Vandaag ook weer.... en dan is het het niet één, niet twee, nee echt minimaal 4 a 5 keer op een ritje van een half uur dat ik dat meemaak.
Als je 90 wil rijden, prrrrrrrima, maar pak dan de meest rechterbaan en ga achter een vrachtwagen hangen ofzo.
Als er niemand anders rijdt gewoon een tikje aan de achterkant geven dan slipt en crasht hij. Kans is nihil dat ie met z'n jampotglazen jouw kenteken kan onthoudenquote:Op donderdag 6 augustus 2020 16:06 schreef Erasmus het volgende:
Bejaarden in het verkeer
Net was er een kneus die constant 80 reed op de linkerbaan van een tweebaansweg, max snelheid was 100. Mijn geduld raakte op en besloot ik rechts in te halen (niet correct maar deze kneus bleef de linkerbaan ophouden en hield iedereen op). Was het, zoals verwacht, een bejaarde met jampotglazen op zijn neus.
Moeten bejaarden geen extra check bij het CBR laten doen zodra ze een bepaalde leeftijd hebben bereikt?
Ja ook een hekel aan. Als het druk is met invoegstroken en vrachtwagens oke.... maar als je echt de hele weeg leeg ziet schuif dan ff naar de meest rechter baan. Vooral die moffen hebben daar een handje van. Met als gevolg dan een 3-baans weg eigenlijk verandert in een 2-baans weg door die dwazen.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 15:33 schreef dick_laurent het volgende:
Wat is toch de dealio met mensen die op de middelste rijbaan vd snelweg 90 blijven rijden terwijl er niemand voor ze zit.
Vandaag ook weer.... en dan is het het niet één, niet twee, nee echt minimaal 4 a 5 keer op een ritje van een half uur dat ik dat meemaak.
Als je 90 wil rijden, prrrrrrrima, maar pak dan de meest rechterbaan en ga achter een vrachtwagen hangen ofzo.
En dan met de lampen knipperenquote:Op donderdag 6 augustus 2020 16:06 schreef Erasmus het volgende:
Bejaarden in het verkeer
Net was er een kneus die constant 80 reed op de linkerbaan van een tweebaansweg, max snelheid was 100. Mijn geduld raakte op en besloot ik rechts in te halen (niet correct maar deze kneus bleef de linkerbaan ophouden en hield iedereen op). Was het, zoals verwacht, een bejaarde met jampotglazen op zijn neus.
Moeten bejaarden geen extra check bij het CBR laten doen zodra ze een bepaalde leeftijd hebben bereikt?
Daar moet ook gewoon meer op gehandhaafd worden. 3banen moeten opschuiven om iemand in te halen zorgt voor gevaarlijke situaties, dan laat je zien dat de verkeersveiligheid de prioriteit is.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 17:03 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als er niemand anders rijdt gewoon een tikje aan de achterkant geven dan slipt en crasht hij. Kans is nihil dat ie met z'n jampotglazen jouw kenteken kan onthouden
[..]
Ja ook een hekel aan. Als het druk is met invoegstroken en vrachtwagens oke.... maar als je echt de hele weeg leeg ziet schuif dan ff naar de meest rechter baan. Vooral die moffen hebben daar een handje van. Met als gevolg dan een 3-baans weg eigenlijk verandert in een 2-baans weg door die dwazen.
Men zou er inderdaad verstandig aan doen wat meer naar het eigen reilen en zeilen binnen de auto te kijken ipv heel geleerd naar anderen te wijzen. Zorg nou maar dat je je eigen aandacht op het verkeer hebt, dan heb je al de helft te pakken.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 13:12 schreef gebrokenglas het volgende:
Je niet aan ergeren, gewoon er links voorbij, of als de linkerbaan ook niet opschiet, rechts erlangs.
Knipperen, toeteren, aanwijzingen geven, dat werkt allemaal niet.... Helaas.
Sowieso zou ik voorstander zijn om boven een bepaalde leeftijd je rijbewijs in te leveren en een gratis buskaart er voor terug te krijgen. Ik heb mijn partner al gewaarschuwd dat ik vrijwillig mijn rijbewijs ga inleveren als ik zo ga rijden later.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 16:06 schreef Erasmus het volgende:
Bejaarden in het verkeer
Net was er een kneus die constant 80 reed op de linkerbaan van een tweebaansweg, max snelheid was 100. Mijn geduld raakte op en besloot ik rechts in te halen (niet correct maar deze kneus bleef de linkerbaan ophouden en hield iedereen op). Was het, zoals verwacht, een bejaarde met jampotglazen op zijn neus.
Moeten bejaarden geen extra check bij het CBR laten doen zodra ze een bepaalde leeftijd hebben bereikt?
Ik heb juist het idee dat men in Nederland best wel geeft om veiligheid in het verkeer en dat wanneer daaraan getwijfeld wordt men dat zelf al aangeeft. Wel een erg goed idee ja, die bussen mogen wel wat voller, maar het moet makkelijker dan met je telefoonquote:Op zondag 9 augustus 2020 00:38 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Sowieso zou ik voorstander zijn om boven een bepaalde leeftijd je rijbewijs in te leveren en een gratis buskaart er voor terug te krijgen. Ik heb mijn partner al gewaarschuwd dat ik vrijwillig mijn rijbewijs ga inleveren als ik zo ga rijden later.
Dan is het bij mij toch een vluchtstrook of uitvoegstrook o.i.d. Kwaad met kwaad bestrijden maar het zij zo.quote:Op maandag 10 augustus 2020 22:37 schreef Zorro het volgende:
Man man man, soms denk je dat het niet gekker kan en dan toch....
Zaterdag reed ik de snelweg op, achter een andere auto aan. Op de snelweg een auto die plaatsmaakte door naar links te gaan. Op zich al een ergernis. Maar wat doet die klaphark vervolgens? PRECIES BLIJVEN RIJDEN WAAR HIJ RIJDT. Ik reed achter da auto waar ik achteraan de snelweg op reed, die reed precies 100 dus ik kon nergens heen. Ja inhouden en acher de linkshanger gaan zitten. Dat schiet ook niet op. De auto die links van ons reed bleef dus exact naast ons rijden. En bleef dat doen. Haalde geen centimeter in, zakte niks terug. Op een moment zaten er denk ik minstens 20 auto's achter hem en hij bleef maar zitten waar hij zat. Na echt iets van 15 minuten (serieus, geen overdrijven voor het verhaal of zo) bedacht hij zich dat het misschien handig was om wat gas bij te geven en voor de auto die voor mij reed weer naar rechts te gaan.
Echt
Dan haal je ze toch in?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 07:23 schreef tompsv18 het volgende:
Mensen die na 19u ‘s avonds gewoon 100 blijven rijden terwijl je dan op veel plekken 120 mag. En dat doen er heel veel. Bijzonder irritant.
130.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 07:23 schreef tompsv18 het volgende:
Mensen die na 19u ‘s avonds gewoon 100 blijven rijden terwijl je dan op veel plekken 120 mag. En dat doen er heel veel. Bijzonder irritant.
Er zijn ook snelwegen met 120 km/u.quote:
Ik ben geen goed voorbeeld van een nette rijder, maar inhalen via de vluchtstrook heb ik eigenlijk nog nooit gedaan. Geen idee waarom eigenlijk, is toch een mooie (meestal) lege strook.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 06:53 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dan is het bij mij toch een vluchtstrook of uitvoegstrook o.i.d. Kwaad met kwaad bestrijden maar het zij zo.
Wat is hier erg aan? Doe ik ook regelmatig, een rijbaan naar links gaan om een invoeger ruimte te geven. Eerder beleefd dan een irritatie lijkt me.quote:Op maandag 10 augustus 2020 22:37 schreef Zorro het volgende:
Op de snelweg een auto die plaatsmaakte door naar links te gaan. Op zich al een ergernis.
That would be me. Lekker met cruise control rustig rijden. Heb geen haast.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 07:23 schreef tompsv18 het volgende:
Mensen die na 19u ‘s avonds gewoon 100 blijven rijden terwijl je dan op veel plekken 120 mag. En dat doen er heel veel. Bijzonder irritant.
Risico is mij veel te groot dat er wel een auto staat. Of een stuk band / plastic / grind ligtquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 08:55 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik ben geen goed voorbeeld van een nette rijder, maar inhalen via de vluchtstrook heb ik eigenlijk nog nooit gedaan. Geen idee waarom eigenlijk, is toch een mooie (meestal) lege strook.
Je gaat natuurlijk niet blind de vluchtstrook op mag ik hopen maar er liggen vaak wel steentjes en troep idd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 09:07 schreef Piles het volgende:
[..]
Risico is mij veel te groot dat er wel een auto staat. Of een stuk band / plastic / grind ligt
Heb 1 keer een AT over de linkervluchtstrook langs me gehad, de stenen vlogen me om m'n oren
Jij was hetquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 09:06 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Wat is hier erg aan? Doe ik ook regelmatig, een rijbaan naar links gaan om een invoeger ruimte te geven. Eerder beleefd dan een irritatie lijkt me.
Eens met de rest van je verhaal hoor, dit doe ik alleen als ik niemand op hou op de linkerbaan.
[..]
That would be me. Lekker met cruise control rustig rijden. Heb geen haast.
90 achter een vrachtwagen kachelen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 09:06 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Wat is hier erg aan? Doe ik ook regelmatig, een rijbaan naar links gaan om een invoeger ruimte te geven. Eerder beleefd dan een irritatie lijkt me.
Eens met de rest van je verhaal hoor, dit doe ik alleen als ik niemand op hou op de linkerbaan.
[..]
That would be me. Lekker met cruise control rustig rijden. Heb geen haast.
Reactie op de verkeerde post?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
90 achter een vrachtwagen kachelen.
Maarja een blokdoos met een 1.3 motor en 5 magere versnellinkjes.... Met matige geluidsisolatie.
Opel Combo is niet gemaakt voor de snelweg, neen.
Guilty...quote:
een aantal dingen; jij rijdt keurig netjes 100 op die rijstrook, je checkt links voor je dat doet, er zit een auto 200 meter achter je (die rijdt te hard, op de cc, 125-130 ofzo). Op het moment van naar links gaan, rijd je hem niet in de weg, maar binnen een paar seconden moet hij dus van de cc af, en dat is dus hinderen.. En dat hinderen is strafbaar. OOK als die meneer links te hard rijdt..quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:15 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Guilty...
Maar wat is er dan zo raar aan rijbaan wisselen om een invoeger de ruimte te geven, mits je niemand ophoudt op de linkerbaan?
Vind ik eerder beleefd dan een irritatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |