Niet helemaal dezelfde situatie, maar wel iets soortgelijks meegemaakt met mijn rijexamen lang geledenquote:Op maandag 10 augustus 2020 22:37 schreef Zorro het volgende:
Man man man, soms denk je dat het niet gekker kan en dan toch....
Zaterdag reed ik de snelweg op, achter een andere auto aan. Op de snelweg een auto die plaatsmaakte door naar links te gaan. Op zich al een ergernis. Maar wat doet die klaphark vervolgens? PRECIES BLIJVEN RIJDEN WAAR HIJ RIJDT. Ik reed achter da auto waar ik achteraan de snelweg op reed, die reed precies 100 dus ik kon nergens heen. Ja inhouden en acher de linkshanger gaan zitten. Dat schiet ook niet op. De auto die links van ons reed bleef dus exact naast ons rijden. En bleef dat doen. Haalde geen centimeter in, zakte niks terug. Op een moment zaten er denk ik minstens 20 auto's achter hem en hij bleef maar zitten waar hij zat. Na echt iets van 15 minuten (serieus, geen overdrijven voor het verhaal of zo) bedacht hij zich dat het misschien handig was om wat gas bij te geven en voor de auto die voor mij reed weer naar rechts te gaan.
Echt
Dat laatste voornamelijk als er nog een andere in de buurt rijdt. Je moet flinke ballen hebben als je je voetje op de grond houdt met 250 als je een vrachtwagen ziet rijden met kort daarachter een auto.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Begrijp ik, eens.
Maar je ziet wel eens (veredelde) rijtjes ontstaan (per se 'honderden' meters afstand op voorganger willen bewaren), dan ga ik braaf naar links. Ik ga geen risico lopen omdat anders een achterligger een paar seconden vertraging oploopt op mijn achterbumper. Ik ga natuurlijk wel versnellen op die linkerbaan.
Nu jij het over DU hebt. Waf je Duitsers ziet doen wat geen Nederlander in zijn hoofd haalt, is snelheid minderen als een auto/vrachtwagen ingehaald wordt.
Ik ook, maar ik kom al niet met mijn arm bij de bijrijders deur, laat staan bij zijn neus.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:22 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Dan zou ik echt ontploffen denk ik als me dat overkwam.
Als je idd een beetje anticipeert en ziet wat er gebeurt, heb je 100 meter voordat je achterop je voorganger rijdt al door dat je je gas los moet laten om dat laagvliegertje langs te laten. If you snooze, you lose.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:22 schreef Havermout2 het volgende:
[..]
Ach ja, om dat soort typjes maak ik me niet druk. Gelukkig hebben dat soort auto's vaak goede remmen.
Het maakt niet uit wat voor reden er is om van rijstrook te wisselen. Het is niet zo dat als je maar snel genoeg rijdt de volledige baan voor je kan claimen op basis van hinder. Jij hindert namelijk óók het andere verkeer door te hard te rijden. Die auto op de rechtersstrook moet namelijk ook inhouden of van de cc bij het inhalen af als je de ruimte te snel dicht rijd.
Maar goed iedereen met een beetje verkeersinzicht en vermogen tot anticiperen zorgt ervoor dat je niet in de situatie komt om andere klem te rijden zodat zo een situatie ontstaat.
Treintje auto's op 2 rijstroken snelweg, linker strook, met zo'n locomotiefje ervoor die 100 op zijn teller rijdt, dus 93 GPS, en dat er dan van die hersenlozen tussen zitten die zo veel afstand houden dat er ook nog een vrachtwagen tussen kan om er even een stuk of 10 in te gaan halen met 1 km verschil .. irritatie top 3, echt..quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Begrijp ik, eens.
Maar je ziet wel eens (veredelde) rijtjes ontstaan (per se 'honderden' meters afstand op voorganger willen bewaren), dan ga ik braaf naar links. Ik ga geen risico lopen omdat anders een achterligger een paar seconden vertraging oploopt op mijn achterbumper. Ik ga natuurlijk wel versnellen op die linkerbaan.
Nu jij het over DU hebt. Waf je Duitsers ziet doen wat geen Nederlander in zijn hoofd haalt, is snelheid minderen als een auto/vrachtwagen ingehaald wordt.
Haha dat is een uitstekend ideequote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Treintje auto's op 2 rijstroken snelweg, linker strook, met zo'n locomotiefje ervoor die 100 op zijn teller rijdt, dus 93 GPS, en dat er dan van die hersenlozen tussen zitten die zo veel afstand houden dat er ook nog een vrachtwagen tussen kan om er even een stuk of 10 in te gaan halen met 1 km verschil .. irritatie top 3, echt..
Auto's zouden ipv een stuurairbag een bokshandschoen met en dikke hydraulische cilinder moeten hebben, en als 5 mensen je kenteken invoeren ivbm overlast, krijg je een dreun op je kanis.
Jeetje, en hoeveel tijd ben je daardoor later aangekomen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Treintje auto's op 2 rijstroken snelweg, linker strook, met zo'n locomotiefje ervoor die 100 op zijn teller rijdt, dus 93 GPS, en dat er dan van die hersenlozen tussen zitten die zo veel afstand houden dat er ook nog een vrachtwagen tussen kan om er even een stuk of 10 in te gaan halen met 1 km verschil .. irritatie top 3, echt..
Auto's zouden ipv een stuurairbag een bokshandschoen met en dikke hydraulische cilinder moeten hebben, en als 5 mensen je kenteken invoeren ivbm overlast, krijg je een dreun op je kanis.
Te veel, want ik had haast, ik was een beetje te laatquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 21:23 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Jeetje, en hoeveel tijd ben je daardoor later aangekomen?
Ik maak me tegenwoordig gewoon niet meer druk over dit soort zaken. Alleen echt debiele manoeuvres krijgen mij nog op de kast
Tja... Hammmmmmmmmmmmmmmm ( en kaastosti)quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 21:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Te veel, want ik had haast, ik was een beetje te laat
Maar ik vind het hele verschijnsel van dat streep honderd rijden als je aan het inhalen bent op een tweebaans (strooks) weg gewoon kut; doe gewoon FF +10 en ga niet willens en wetens tientallen mensen zitten irriteren.
Je zou je ook kunnen afvragen waarom die vrachtwagen bijna 93 op zijn begrenzer haaltquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Treintje auto's op 2 rijstroken snelweg, linker strook, met zo'n locomotiefje ervoor die 100 op zijn teller rijdt, dus 93 GPS, en dat er dan van die hersenlozen tussen zitten die zo veel afstand houden dat er ook nog een vrachtwagen tussen kan om er even een stuk of 10 in te gaan halen met 1 km verschil .. irritatie top 3, echt..
Auto's zouden ipv een stuurairbag een bokshandschoen met en dikke hydraulische cilinder moeten hebben, en als 5 mensen je kenteken invoeren ivbm overlast, krijg je een dreun op je kanis.
Je zou je ook kunnen afvragen waar je gelezen hebt dat die vrachtwagen bijna 93 haaltquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 22:07 schreef Fer het volgende:
[..]
Je zou je ook kunnen afvragen waarom die vrachtwagen bijna 93 op zijn begrenzer haalt
En een note krabbelen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Treintje auto's op 2 rijstroken snelweg, linker strook, met zo'n locomotiefje ervoor die 100 op zijn teller rijdt, dus 93 GPS, en dat er dan van die hersenlozen tussen zitten die zo veel afstand houden dat er ook nog een vrachtwagen tussen kan om er even een stuk of 10 in te gaan halen met 1 km verschil .. irritatie top 3, echt..
Auto's zouden ipv een stuurairbag een bokshandschoen met en dikke hydraulische cilinder moeten hebben, en als 5 mensen je kenteken invoeren ivbm overlast, krijg je een dreun op je kanis.
Niet alleen bij inhalen van vrachtwagens.... gewoon in het algemeen is het super irritantquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 22:54 schreef Pap89 het volgende:
Als je als automobilist met 2-5km verschil vrachtauto’s ga inhalen, blijf dan tussen de vrachtauto’s met gepaste afstand.
Haal je we in, rij dan ff 105-110 op de gps en dus niet 95 op je teller.
Zwaar irritant.
Zijn ook bijna altijd van die vakantieperiode/weekend rijders waar je suïcidaal van wordt.
Ah! Je kwam mijn moeder tegen? Ze rijdt ondertussen niet meer, maar wij hebben ons 10 jaar afgevraagd waarom die nooit eens van de weg is gehaald. Die keek op werkelijk geen enkel bord.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 06:52 schreef F.Sinatra het volgende:
Of mensen die op een 80 weg net de 70 aantikken en dat ook blijven rijden als het daarna 50 wordt.
Dan ben je met van alles bezig maar niet met autorijden.
Ik woon op de Veluwe, dus ik ken deze variant met 60 km/u idd al jaren.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 06:52 schreef F.Sinatra het volgende:
Of mensen die op een 80 weg net de 70 aantikken en dat ook blijven rijden als het daarna 50 wordt.
Dan ben je met van alles bezig maar niet met autorijden.
Mijn opa idem. Rijdt (reed gelukkig) door een 30-km zone met zijwegen gewoon zonder af te remmen. Maar uhhh opa, rechts heeft voorrang he?!?! Ja, wie zegt dat?quote:Op woensdag 12 augustus 2020 08:53 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Ah! Je kwam mijn moeder tegen? Ze rijdt ondertussen niet meer, maar wij hebben ons 10 jaar afgevraagd waarom die nooit eens van de weg is gehaald. Die keek op werkelijk geen enkel bord.
Ik rij heel graag door. Maar NIET in woonwijken of dorpen, steden o.i.d.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 08:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik woon op de Veluwe, dus ik ken deze variant met 60 km/u idd al jaren.
Wat een prachtige natuur... 60 waar je 80 mag, en met diezelfde vaart het dorp door
Altijd maar weer die motorrijdersquote:Op woensdag 12 augustus 2020 10:21 schreef DW457 het volgende:
Ah zo fijn...op de motor door de stad en dan een fietser tegenkomen die zonder aankondiging en te kijken opeens van rechts naar links gaat en vlak voor me dus de weg oversteekt...
Zeker. Als ik een automobilist was geweest lag ze op mijn motorkap. Nu kon ik haar wél net ontwijken.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 10:44 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Altijd maar weer die motorrijders
quote:Op woensdag 12 augustus 2020 11:30 schreef DW457 het volgende:
[..]
Zeker. Als ik een automobilist was geweest lag ze op mijn motorkap. Nu kon ik haar wél net ontwijken.
Is wel een beetje de reden dat ik niet echt zin heb om een motorrijbewijs te halen. Is het lekker weer om te cruisen, moet je zo'n dik pak aan en helm op. Aan de andere kant, als je met 120 km/u crashed is je grootste probleem de andere auto's, vangrail of bomen en palen. Als je met tshirt en korte broek valt moet je er in ieder geval voor zorgen dat je niet schraapt over het asfalt maar zo snel mogelijk rolt en rondjes draait. Beter wat beurse plekken of wat gebroken botten dan dat je hele huid eraf ligtquote:Op woensdag 12 augustus 2020 17:16 schreef gebrokenglas het volgende:
Geen irritatie maar lichte verbazing daarnet: een motorrijder die lekker relaxt, gekleed in een tanktop, over de snelweg aan het cruisen is.
Het zal best leuk rijden zijn zo, met die lauwe/warme rijwind, en zo'n pak is veel te warm, maar oei oei, je zult maar onderuit gaan zeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |