abonnement Unibet Coolblue
pi_194262766
Dit topic dient ter bespreking van de Black Lives Matter demonstraties en protesten (inclusief rellen en plunderingen) in de Verenigde staten die massaal ontstaan zijn naar aanleiding van de dood van George Floyd. Er is hier ook ruimte om achterliggende oorzaken van de Amerikaanse demonstraties te bespreken.

Voor de demonstraties in Nederland kan je terecht in deze topicreeks. En racisme in Nederland kan in deze topicreeks besproken worden.

Enkele relevante nieuwsberichten (grotendeels in spoilers met oog op de lengte van deze OP):
quote:
New York Times: 8 Minutes and 46 Seconds: How George Floyd Was Killed in Police Custody
May 31, 2020. Updated June 9, 2020

[RECONSTRUCTIE VIDEO IN DE LINK]

The Times has reconstructed the death of George Floyd on May 25. Security footage, witness videos and official documents show how a series of actions by officers turned fatal.

On May 25, Minneapolis police officers arrested George Floyd, a 46-year-old black man, after a convenience store employee called 911 and told the police that Mr. Floyd had bought cigarettes with a counterfeit $20 bill. Seventeen minutes after the first squad car arrived at the scene, Mr. Floyd was unconscious and pinned beneath three police officers, showing no signs of life.

SPOILER: de rest van het artikel
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Transcript van de video
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


quote:
RTL Nieuws: Traangas, rubberen kogels en vuurwerk bij rellen in Minneapolis
31 mei 2020 07:59

Ondanks de avondklok zijn demonstranten in de Amerikaanse stad Minneapolis gisteravond opnieuw de straat opgegaan. De nationale garde werd bekogeld met vuurwerk en gebruikte als reactie daarop traangas en rubberen kogels.

SPOILER: de rest van het artikel
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
The Guardian: Protests about police brutality are met with wave of police brutality across US
Sat 6 Jun 2020. Last modified on Mon 8 Jun 2020 14.58 BST

Use of teargas, batons, pepper spray, fists, feet and vehicles against protesters sparks lawsuits and international condemnation

The nationwide anti-police brutality protests sparked by the killing of George Floyd in the US have been marked by widespread incidents of police violence, including punching, kicking, gassing, pepper-spraying and driving vehicles at often peaceful protesters in states across the country.

The actions have left thousands of protesters in jail and injured many others, leaving some with life-threatening injuries.

SPOILER: de rest van het artikel
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


quote:
RTL Nieuws: Protesten VS houden aan: 'Het gaat om iets groters'
06 juni 2020 20:09

De Amerikaanse hoofdstad Washington maakt zich op voor de grootste protesten tegen racisme die er zijn gehouden. Nooit eerder is op zo'n grote schaal gedemonstreerd tegen politiegeweld. Maar de protesten begonnen niet bij George Floyd. De burgerrechtenbeweging in Amerika kent een lange voorgeschiedenis van onderdrukking en politiegeweld.

Een kantelpunt in de geschiedenis is de March on Washington. In augustus van 1963 trokken een kwart miljoen zwarte Amerikanen naar de hoofdstad, om te demonstreren tegen de onderdrukking. De mars kwam honderd jaar na de afschaffing van de slavernij, maar in de VS waren - en zijn - zwarte Amerikanen nog steeds economisch achtergesteld.

SPOILER: de rest van het artikel
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.




-------------------------

Nu is het in NWS gebruikelijk dat de OP een persoonlijke noot toevoegt waarmee hij of zij een eigen visie op de gebeurtenissen weergeeft. In dit geval zou ik die ruimte graag overdragen aan mevrouw Kimberly Jones. Ik wil jullie dan ook graag verzoeken deze 6 minuten durende video te kijken.


Met ter ondersteuning van haar uitspraken, hieronder zowel een definitie van institutioneel racisme, als ook een bijdrage van onze gewaardeerde user Isdatzo met verscheidene wetenschappelijk onderzoeken naar racisme in de VS:

quote:
Wikipedia: Institutional racism

Institutional racism (also known as systemic racism) is a form of racism expressed in the practice of social and political institutions. It is reflected in disparities regarding wealth, income, criminal justice, employment, housing, health care, political power and education, among other factors.

SPOILER: achtergrond van de term plus een voorbeeld door diens schrijvers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze bron bevat daarnaast ook een gedetailleerde beschrijving van institutioneel racisme in de VS in diens geschiedenis en hedendaagse praktijk. Inclusief verifieerbare referenties.
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juni 2020 14:33 schreef Isdatzo het volgende:
SPOILER: zeer veel wetenschappelijk onderzoeken naar racisme in de VS
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met droge ogen beweren dat institutioneel racisme niet bestaat is onmogelijk.
-------------------------

[modbreak]Topic is bedoeld om de demonstraties in de VS te bespreken.

Racistische trekjes en grapjes, generaliserende opmerkingen, onzinnigheden, one-liners, offtopic gedoe en persoonlijke opmerkingen naar andere users kunnen per direct achterwege blijven.

Kun je niet inhoudelijk discussiren met bronnen, meningen, feiten of nieuwsberichten: blijf dan weg, dan is dit topic niet voor jou. Reageren op andermans inhoudelijke inbreng met smileys, krachttermen, one-liners of andere 'geintjes' worden niet getolereerd.

Zet een TR als je wat ziet wat volgens jou niet door de beugel kan en ga er niet zelf met gestrekt been in, meldt het ons gewoon en we kijken er naar zodra we kunnen.

Eigenlijk niets anders dan anders dus, maar een (NWS-)ban zal sneller volgen want de maat bij sommige 'usual suspects' is wel vol nu.

[/modbreak]
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_194262769
Slotje
  zondag 26 juli 2020 @ 02:26:09 #3
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194262793
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 02:19 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik maak daar nooit een geheim van.

Ik vind iets, of ik beweer iets (en dan volgt meestal een link die die bewering staaft).

Lijkt me dat ik best dingen mag 'vinden' zonder bewijs.
Mijn reactie was meer in algemene zin bedoeld, niet specifiek op jouw 'ik vind'. Jij vroeg wat er mis was met vinden, en ik gaf aan in wat voor gevallen ik daar een probleem mee heb (namelijk: wanneer het onderscheid tussen feiten en meningen verdwijnt).

Hoe dan ook: slaap lekker.
Huilen dan.
pi_194262796
Lekker alles recht lullen.
pi_194262822
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 02:19 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ja ik mag dat
Vind jij dat Donald "Ik organiseer een rally zonder veiligheidsmaatregelen terwijl wij kampioen Corona zijn" Trump goed bezig is?
pi_194262832
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 02:32 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Vind jij dat Donald "Ik organiseer een rally zonder veiligheidsmaatregelen terwijl wij kampioen Corona zijn" Trump goed bezig is?
Ik steum President Trump ja. En stem op hem.
pi_194262836
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 02:34 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ik steum President Trump ja. En stem op hem.
Maar vind je dat hij corona goed aanpakt, als je het vergelijkt met de landen waar het niet zo'n teringzooi is als nu in de VS?
pi_194262853
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 02:34 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Maar vind je dat hij corona goed aanpakt, als je het vergelijkt met de landen waar het niet zo'n teringzooi is als nu in de VS?
Ja dat doet hij goed. Helaas gaan linkse gekkies in Cal, Oregon, Washington en Ny de straat op. Wat kan hij Covid doen?
pi_194262866
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 02:38 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ja dat doet hij goed. Helaas gaan linkse gekkies in Cal, Oregon, Washington en Ny de straat op. Wat kan hij Covid doen?
Als je kijkt hoe covid zich landelijk ontwikkelt in de VS en je vergelijkt dat met de landen waar het virus wel serieus is genomen en waar de (minister-)president geen super-spreading-events heeft georganiseerd zoals de rally van Trump in Tulsa, vind je dan dat deze onnozelaar goed bezig is?
pi_194262886
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 02:42 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als je kijkt hoe covid zich landelijk ontwikkelt in de VS en je vergelijkt dat met de landen waar het virus wel serieus is genomen en waar de (minister-)president geen super-spreading-events heeft georganiseerd zoals de rally van Trump in Tulsa, vind je dan dat deze onnozelaar goed bezig is?
In Nederland wordt het serieus genomen? Nou succes.
pi_194262898
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 02:47 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

In Nederland wordt het serieus genomen? Nou succes.
In Nederland is het aantal besmettingen en het aantal doden een schijntje van wat het in de VS is.
Dat men er op dit moment te soepel mee omgaat is een feit, maar gelukkig maken wij er niet zo'n bende van als coronakampioen Trump.
pi_194262901
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 02:49 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

In Nederland is het aantal besmettingen en het aantal doden een schijntje van wat het in de VS is.
Dat men er op dit moment te soepel mee omgaat is een feit, maar gelukkig maken wij er niet zo'n bende van als coronakampioen Trump.
Juist en hoe komt dit virus hier?
pi_194262907
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 02:51 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Juist en hoe komt dit virus hier?
De vraag lijkt me vooral: hoe komen we ervan af?
En rallies houden ter meerdere eer en glorie van de oranje narcist lijkt me niet de oplossing.
pi_194262920
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 02:53 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

De vraag lijkt me vooral: hoe komen we ervan af?
En rallies houden ter meerdere eer en glorie van de oranje narcist lijkt me niet de oplossing.
Wie is we?
pi_194262929
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 02:56 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Wie is we?
De wereld in zijn algemeenheid en teruggebracht naar dit topic de VS.
pi_194262937
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 02:58 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

De wereld in zijn algemeenheid en teruggebracht naar dit topic de VS.
Eens de VS zorgt voor de hele wereld.
pi_194262940
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 02:59 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Eens de VS zorgt voor de hele wereld.
Als de Coronacrisis 1 ding duidelijk maakt is dat dat de VS niet eens voor zichzelf kan zorgen.
pi_194262944
Maar alle credits voor Trump, hij weet de aandacht goed af te leiden van zijn eigen falen.
pi_194262947
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 03:00 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als de Coronacrisis 1 ding duidelijk maakt is dat dat de VS niet eens voor zichzelf kan zorgen.
Klopt, China doet dat .
pi_194262949
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 03:02 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Klopt, China doet dat .
China zorgt voor de VS?
pi_194262953
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 03:02 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

China zorgt voor de VS?
Juist voor alle ellende.
pi_194262960
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 03:03 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Juist voor alle ellende.
Alle landen die zijn getroffen zorgen ervoor de schade te beperken, alleen Trump kiest ervoor om alle signalen te negeren en vooral alles open te laten, mensen met mondkapjes als zwak te beschrijven, rally's te organiseren terwijl hij weet dat hij daarmee zijn land naar de tering helpt, maar het is de schuld van China?
Wat moet het leven heerlijk zijn als je zo lekker simpel bent.
pi_194262971
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 03:05 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Alle landen die zijn getroffen zorgen ervoor de schade te beperken, alleen Trump kiest ervoor om alle signalen te negeren en vooral alles open te laten, mensen met mondkapjes als zwak te beschrijven, rally's te organiseren terwijl hij weet dat hij daarmee zijn land naar de tering helpt, maar het is de schuld van China?
Wat moet het leven heerlijk zijn als je zo lekker simpel bent.
HAHAHA, clown.
pi_194262972
Trump 2020
pi_194264736
En weer een nacht met ongeregeldheden in Portland :s). Een paar van de aanwezige figuren proberen nu al een paar dagen zo'n hek daar om te krijgen, maar dat blijkt niet gemakkelijk. Helemaal niet als het touw dan ook nog eens breekt:

twitter

twitter


:D _O-

Verder is het wel interessant te zien dat er verscheidene, relatief kleine, groeperingen achter alle rellen en het vandalisme zitten. Het gisteren al even aangehaalde PNW Youth Liberation Front speelt een grote rol, maar ook PopMob, CrimethInc, PNW AntiFascist en Salish Sea Black Autonomists hebben een aandeel. Helemaal is het opmerkelijk dat zelfs een paar kereltjes van de Boogaloo Boys (far-right) betrokken zijn bij het gebeuren. Had @Isdatzo toch nog een klein beetje gelijk ;).

Tevens opmerkelijk dat een groepering als Boogaloo Boys al tijden van social media is verbannen (want far-right), maar zo'n PNW Youth Liberation Front krijgt alle ruimte. Dit benadrukt wel de positie van een platform zoals Twitter of Instagram. Ik denk dat het al veel zou helpen als hier de toegang tot zou worden ontzegd. Social media speelt een vrij grote rol in hoe dit soort groepjes opereren en zich mobiliseren.

Een ding lijkt zeker, dit heeft vrij weinig meer BLM te maken en tot de overheid echt keihard gaat optreden en simpelweg straten dan wel wijken leeg gaat vegen, zal het onrustig blijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2020 10:41:10 ]
  zondag 26 juli 2020 @ 11:03:00 #27
19840 Libris
Live from Singapore
pi_194264948
Het is weer flink unrustig in Portland


Politie in militaire outfits op straat
pi_194265129
En het is ze eindelijk gelukt, het hek is om:
twitter

Relschoppertje dat wordt opgepakt:
twitter

En dan ook nog gaan mekkeren en verzetten bij een arrestatie _O-. Zulke figuren moet je direct vijf jaar geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2020 11:26:58 ]
pi_194265230
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 11:26 schreef Dejannn het volgende:
En het is ze eindelijk gelukt, het hek is om:
[ twitter ]
Relschoppertje dat wordt opgepakt:
[ twitter ]
En dan ook nog gaan mekkeren en verzetten bij een arrestatie _O-. Zulke figuren moet je direct vijf jaar geven.
In de meeste staten staat er een maximum (!) straf op van zo'n 12 tot 18 maanden.
Dus nee.
pi_194265286
Het zal wel tot en met de verkiezingen onrustig blijven in de USA.
  zondag 26 juli 2020 @ 11:47:03 #31
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194265363
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 10:38 schreef Dejannn het volgende:
Helemaal is het opmerkelijk dat zelfs een paar kereltjes van de Boogaloo Boys (far-right) betrokken zijn bij het gebeuren. Had @Isdatzo toch nog een klein beetje gelijk ;).
Niemand heeft ook gezegd dat ze er totaal niet bij betrokken zouden zijn. De verhouding is alleen andersom. De linkse anarchisten zijn vnl verantwoordelijk voor de ongeregeldheden en niet die far-right club.
  zondag 26 juli 2020 @ 11:57:31 #32
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194265461
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 11:47 schreef AchJa het volgende:

[..]

Niemand heeft ook gezegd dat ze er totaal niet bij betrokken zouden zijn. De verhouding is alleen andersom.
Uit de gegevens van de inlichtingendiensten blijkt het tegendeel, maar dat vind jij om de n of andere reden bijzonder lastig om te accepteren :? .
quote:
De linkse anarchisten zijn vnl verantwoordelijk voor de ongeregeldheden en niet die far-right club.
En k deze stelling klopt niet. Zowel anarchistische als rechts-extremistische groeperingen hebben slechts een marginale invloed.
Huilen dan.
pi_194265495
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2020 11:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Uit de gegevens van de inlichtingendiensten blijkt het tegendeel, maar dat vind jij om de n of andere reden bijzonder lastig om te accepteren :? .
[..]

En k deze stelling klopt niet. Zowel anarchistische als rechts-extremistische groeperingen hebben slechts een marginale invloed.
Het is wel veel "beeldvorming" vs "feiten" geworden in dit topic.

Alleen al het aandeel jongeren dat mee-protesteert is indrukwekkend. Er is echt een beweging gaande, zoals je iedere 20 tot 30 jaar een keer hebt in een westers land. Het gaat allang niet meer alleen om Floyd.
  zondag 26 juli 2020 @ 12:04:30 #34
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194265516
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2020 11:57 schreef Isdatzo het volgende:

Uit de gegevens van de inlichtingendiensten blijkt het tegendeel, maar dat vind jij om de n of andere reden bijzonder lastig om te accepteren :? .
Omdat het niet blijkt uit de gegevens van de inlichtingendiensten. Maar dat station is al meerdere keren gepasseerd dus ik ga dat niet nog een keer overdoen.
  zondag 26 juli 2020 @ 12:07:43 #36
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194265553
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:04 schreef AchJa het volgende:

[..]

Omdat het niet blijkt uit de gegevens van de inlichtingendiensten. Maar dat station is al meerdere keren gepasseerd dus ik ga dat niet nog een keer overdoen.
Mooi. Maar houd dan ook op met dingen roepen als 'anarchisten zijn voornamelijk verantwoordelijk voor de ongeregeldheden'.
Huilen dan.
  zondag 26 juli 2020 @ 12:07:52 #37
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_194265554
Wat ik me afvraag, wat vinden de inwoners van die steden zoals Portland hier nou van? Want het lijkt erop dat ze het geweld en vandalisme wel steunen dus waarom zoveel moeite doen om dit gebeuren te onderdrukken. Het slaat nergens op dat Trump federale troepen stuurt naar plaatsen die 99 procent op Biden zullen stemmen, nog los van BLM.

Ik denk dat Trump z’n graf wel gegraven heeft intussen. Zo jammer dat het alternatief een dementerende man is.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  zondag 26 juli 2020 @ 12:09:53 #38
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194265572
quote:
Ik zag dat de federale agenten nu ook een aantal van die dingen op de kop getikt hebben om het teruggeblazen traangas weer.. eh.. terug-terug te blazen :') .
Huilen dan.
pi_194265579
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:07 schreef Lothiriel het volgende:
Wat ik me afvraag, wat vinden de inwoners van die steden zoals Portland hier nou van? Want het lijkt erop dat ze het geweld en vandalisme wel steunen dus waarom zoveel moeite doen om dit gebeuren te onderdrukken. Het slaat nergens op dat Trump federale troepen stuurt naar plaatsen die 99 procent op Biden zullen stemmen, nog los van BLM.

Ik denk dat Trump z’n graf wel gegraven heeft intussen. Zo jammer dat het alternatief een dementerende man is.
Heb intussen toch wat interviews gekeken met Biden. Het is niet mijn droomkandidaat maar je kan zeker niet stellen dat hij dementerend is.

Dit is vrij recent:

  Moderator zondag 26 juli 2020 @ 12:11:13 #40
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194265582
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:07 schreef Lothiriel het volgende:
Wat ik me afvraag, wat vinden de inwoners van die steden zoals Portland hier nou van? Want het lijkt erop dat ze het geweld en vandalisme wel steunen dus waarom zoveel moeite doen om dit gebeuren te onderdrukken. Het slaat nergens op dat Trump federale troepen stuurt naar plaatsen die 99 procent op Biden zullen stemmen, nog los van BLM.

Ik denk dat Trump z’n graf wel gegraven heeft intussen. Zo jammer dat het alternatief een dementerende man is.
als federale gebouwen afgebrand worden dan moet je federale troepen sturen om dat te voorkomen lijkt me

zou een beetje raar zijn als je dan zegt 'nee jullie stemden op de tegenpartij dus meh'
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 26 juli 2020 @ 12:11:34 #41
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194265586
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:07 schreef Lothiriel het volgende:
Wat ik me afvraag, wat vinden de inwoners van die steden zoals Portland hier nou van? Want het lijkt erop dat ze het geweld en vandalisme wel steunen dus waarom zoveel moeite doen om dit gebeuren te onderdrukken. Het slaat nergens op dat Trump federale troepen stuurt naar plaatsen die 99 procent op Biden zullen stemmen, nog los van BLM.

Ik denk dat Trump z’n graf wel gegraven heeft intussen. Zo jammer dat het alternatief een dementerende man is.
Buiten dat Portland net zoals Seattle echt een links bolwerk is , heb je ook nog de 'silent majority'.
Ik denk dat als ondernemer niet blij bent met het stadsbestuur als je winkel geplunderd is en er wordt niks tot weinig tegen gedaan.
Of Trump z'n eigen graf gegraven heeft weet ik niet , dat zal in november duidelijk worden.
Peilingen zeggen niks (zie 2016)
Ik ben inmiddels overleden
pi_194265588
quote:
10s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ik zag dat de federale agenten nu ook een aantal van die dingen op de kop getikt hebben om het teruggeblazen traangas weer.. eh.. terug-terug te blazen :') .
Toch nog n bedrijfstak die profiteert van deze vroege herfst :+
  zondag 26 juli 2020 @ 12:13:18 #43
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_194265606
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Heb intussen toch wat interviews gekeken met Biden. Het is niet mijn droomkandidaat maar je kan zeker niet stellen dat hij dementerend is.

Dit is vrij recent:

Eens kijken hoor :P Hij komt in wat ik er van zie gewoon altijd wat warrig over. Misschien is dat gewoon normaal als je de 80 nadert natuurlijk.

Verder snap ik niet dat men niet voor een man of vrouw in de 40-50 kiest bij de Democraten. Die wint zonder problemen van een Trump.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_194265610
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Heb intussen toch wat interviews gekeken met Biden. Het is niet mijn droomkandidaat maar je kan zeker niet stellen dat hij dementerend is.

Dit is vrij recent:

Maar zou hij in staat zijn om Person Woman Man Camera TV na te zeggen en dan ook nog in de juiste volgorde?
pi_194265613
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:11 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Buiten dat Portland net zoals Seattle echt een links bolwerk is , heb je ook nog de 'silent majority'.
Ik denk dat als ondernemer niet blij bent met het stadsbestuur als je winkel geplunderd is en er wordt niks tot weinig tegen gedaan.
Of Trump z'n eigen graf gegraven heeft weet ik niet , dat zal in november duidelijk worden.
Peilingen zeggen niks (zie 2016)
Peilingen zeggen wel wat, zeker nu ook FOX News peilingen heeft waar het % verschil in de "2 number digits" zit.

Vergeet niet dat Trump in 2016 nog een belofte was voor velen. 4 jaar later blijkt daar weinig van terecht gekomen te zijn en is het vooral opscheppen over de resultaten van een psychische test.
  zondag 26 juli 2020 @ 12:14:21 #46
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194265619
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:13 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Maar zou hij in staat zijn om Person Woman Man Camera TV na te zeggen en dan ook nog in de juiste volgorde?
Nee, volgens Trump niet, dat is alleen voorbehouden aan de grootste breinen.
Trump herkende daarnaast de kameel en de olifant.
  zondag 26 juli 2020 @ 12:16:21 #48
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_194265633
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

als federale gebouwen afgebrand worden dan moet je federale troepen sturen om dat te voorkomen lijkt me

zou een beetje raar zijn als je dan zegt 'nee jullie stemden op de tegenpartij dus meh'
Ja dat begrijp ik maar ik zie nergens een tegenbeweging van mensen die het geweld beu zijn in die steden zelf. Je zou denken dat tegenstanders zich zouden organiseren en bijvoorbeeld demonstranten beletten gebouwen af te branden (aangezien de politie dat niet doet).

Nu klinkt dat misschien gek maar ik zou wel ingaan als een bende vandalen huishoudt in m’n woonplaats en de burgemeester zelf mee op de barricades gaat staan - dat was in Seattle of Portland ik weet het niet meer zeker.

Ik heb gewoon het idee dat er buiten de gekkies kant van Fox en co eigenlijk geen enkele kritiek op het gedrag van deze demonstranten komt. Kan aan mij liggen natuurlijk.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_194265639
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:13 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Eens kijken hoor :P Hij komt in wat ik er van zie gewoon altijd wat warrig over. Misschien is dat gewoon normaal als je de 80 nadert natuurlijk.
Klopt. Maar m'n oma was dementerend, dat is toch heel anders. Die werd 's ochtends wakker en beweerde aan het ontbijt dat er 's nachts mannen op motoren rond het huis gereden hadden.

quote:
Verder snap ik niet dat men niet voor een man of vrouw in de 40-50 kiest bij de Democraten. Die wint zonder problemen van een Trump.
Ja. Ik denk ook niet dat je moet stellen dat Biden het wint. Het is meer dat Trump het verliest ;)

Het gaat er overigens niet alleen om hoe je als president functioneert maar vooral ook door wie je je omringt en of je er naar luistert.
  Moderator zondag 26 juli 2020 @ 12:18:18 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194265659
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:16 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ja dat begrijp ik maar ik zie nergens een tegenbeweging van mensen die het geweld beu zijn in die steden zelf. Je zou denken dat tegenstanders zich zouden organiseren en bijvoorbeeld demonstranten beletten gebouwen af te branden (aangezien de politie dat niet doet).

Nu klinkt dat misschien gek maar ik zou wel ingaan als een bende vandalen huishoudt in m’n woonplaats en de burgemeester zelf mee op de barricades gaat staan - dat was in Seattle of Portland ik weet het niet meer zeker.

Ik heb gewoon het idee dat er buiten de gekkies kant van Fox en co eigenlijk geen enkele kritiek op het gedrag van deze demonstranten komt. Kan aan mij liggen natuurlijk.
eens

heel vreemd dit, ook dat het zolang door mag gaan allemaal ... je zou denken dat op zijn minst de penningmeester van die gemeentes op een gegeven moment begint te morrelen dat het wel eens klaar mag zijn nu

strakjes wel federale hulp inschakelen voor de wederopbouw zeker -O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 26 juli 2020 @ 12:20:15 #51
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194265686
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:14 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Peilingen zeggen wel wat, zeker nu ook FOX News peilingen heeft waar het % verschil in de "2 number digits" zit.

Vergeet niet dat Trump in 2016 nog een belofte was voor velen. 4 jaar later blijkt daar weinig van terecht gekomen te zijn en is het vooral opscheppen over de resultaten van een psychische test.
We zullen het af moeten wachten , ik denk dat 1 op 1 debatten niet echt in het voordeel van Joe Biden gaan worden.
Ik begrijp nog steeds niet dat de democraten niet met een betere kandidaat konden komen
Ik ben inmiddels overleden
  zondag 26 juli 2020 @ 12:22:48 #52
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194265711
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:16 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ja dat begrijp ik maar ik zie nergens een tegenbeweging van mensen die het geweld beu zijn in die steden zelf. Je zou denken dat tegenstanders zich zouden organiseren en bijvoorbeeld demonstranten beletten gebouwen af te branden (aangezien de politie dat niet doet).

Nu klinkt dat misschien gek maar ik zou wel ingaan als een bende vandalen huishoudt in m’n woonplaats en de burgemeester zelf mee op de barricades gaat staan - dat was in Seattle of Portland ik weet het niet meer zeker.

Ik heb gewoon het idee dat er buiten de gekkies kant van Fox en co eigenlijk geen enkele kritiek op het gedrag van deze demonstranten komt. Kan aan mij liggen natuurlijk.
Mensen die kritiek uiten zijn hun leven ook niet zeker. Dan komt die hele anarchistische bende gewoon verhaal bij je halen.
  zondag 26 juli 2020 @ 12:23:10 #53
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194265722
twitter


:') :')
Ik ben inmiddels overleden
pi_194265726
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:20 schreef Enchanter het volgende:

[..]

We zullen het af moeten wachten , ik denk dat 1 op 1 debatten niet echt in het voordeel van Joe Biden gaan worden.
Ik begrijp nog steeds niet dat de democraten niet met een betere kandidaat konden komen
Dat laatste snap ik ook niet, maar ik kan me ook niet voorstellen dat veel mensen nog vallen voor de leugens en persoonlijke aanvallen waaruit Trumps bijdrage aan debatten bestaat.
pi_194265751
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:20 schreef Enchanter het volgende:

[..]

We zullen het af moeten wachten , ik denk dat 1 op 1 debatten niet echt in het voordeel van Joe Biden gaan worden.
Ik begrijp nog steeds niet dat de democraten niet met een betere kandidaat konden komen
De debatten hoeven niet zo'n probleem te worden, dat wordt altijd tot in de puntjes voorbereid.

Het team van Biden heeft genoeg ammunitie om mee te schieten na 4 jaar Trump.
Als hij die punten kan onthouden is het een kwestie van schieten op open doel.

Gewoon zorgen dat je er "presidentieel" bij staat en niet op laten fokken ;)

  zondag 26 juli 2020 @ 12:33:57 #56
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194265831
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

De debatten hoeven niet zo'n probleem te worden, dat wordt altijd tot in de puntjes voorbereid.

Het team van Biden heeft genoeg ammunitie om mee te schieten na 4 jaar Trump.
Als hij die punten kan onthouden is het een kwestie van schieten op open doel.

Gewoon zorgen dat je er "presidentieel" bij staat en niet op laten fokken ;)

[ afbeelding ]
Misschien kunnen ze een camera met autocue voor hem neerzetten ;)

https://www.facebook.com/(...)&ref=watch_permalink

bij 2:35:45 begint er weer n te schieten , volgens mij een automobilist :N
Volgens mij geen gewonden , iig ik kan er niks over vinden
Ik ben inmiddels overleden
pi_194265853
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:16 schreef Lothiriel het volgende:
Ik heb gewoon het idee dat er buiten de gekkies kant van Fox en co eigenlijk geen enkele kritiek op het gedrag van deze demonstranten komt. Kan aan mij liggen natuurlijk.
Dit klopt, want hoe meer chaos, hoe meer er met de vinger kan worden gewezen naar "bad orange man". Maar moet je eens kijken als deze rellen er nog zijn als Biden straks wint, dan krijg je een compleet andere boodschap in de media. Dan is het niet meer "aggressive federal agents" vs. "innocent protesters" maar "violent protesters" vs. "federal agents". Want dan moet de openbare orde wl worden hersteld, dan is het niet leuk meer.

Ik begin daarom ook steeds meer te denken dat de VS enkel nog te redden valt als Biden wint. Pas dan zal het collectieve waanidee (dat de VS wordt geregeerd door een man nog erger dan Hitler) afnemen.

quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:07 schreef Lothiriel het volgende:
Wat ik me afvraag, wat vinden de inwoners van die steden zoals Portland hier nou van? Want het lijkt erop dat ze het geweld en vandalisme wel steunen dus waarom zoveel moeite doen om dit gebeuren te onderdrukken.
Het gros vind dit volgens mij geweldig. In Portland heb je echt van die mensen die van mening zijn dat de VS het meest duivelse land is dat ooit heeft bestaan. Een land dat gebouwd is op fundamenten van white supremacy, seksisme, racisme en homo-en transfobie. De enige manier om dit te veranderen is alles platbranden en dan vanaf nul beginnen. En dan het liefst met het anarchocommunisme als maatschappijvorm, zo progressief zijn ze daar wel :s).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2020 12:37:12 ]
  zondag 26 juli 2020 @ 12:37:35 #58
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194265864
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:16 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ja dat begrijp ik maar ik zie nergens een tegenbeweging van mensen die het geweld beu zijn in die steden zelf. Je zou denken dat tegenstanders zich zouden organiseren en bijvoorbeeld demonstranten beletten gebouwen af te branden (aangezien de politie dat niet doet).

Nu klinkt dat misschien gek maar ik zou wel ingaan als een bende vandalen huishoudt in m’n woonplaats en de burgemeester zelf mee op de barricades gaat staan - dat was in Seattle of Portland ik weet het niet meer zeker.

Ik heb gewoon het idee dat er buiten de gekkies kant van Fox en co eigenlijk geen enkele kritiek op het gedrag van deze demonstranten komt. Kan aan mij liggen natuurlijk.
Wat ik ervan begrijp is dat de ongeregeldheden zich voornamelijk op een paar centrale plaatsen afspelen. Bijvoorbeeld in Portland vnl bij het County Courthouse, en dat er de laatste tijd buiten dat niet gek veel te beleven is qua onrust. Als je dan het twitterkanaal van Ngo bekijkt dan krijg je de indruk dat de hele stad in puin ligt, maar of dat nou een goede afspiegeling van de werkelijkheid is...
Huilen dan.
pi_194265880
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat maak ik zelf wel uit.
Ok het zijn de rechtse rednekken die achter alle geweld zitten. :Y

Gewoon zonder duidelijk bewijs maar omdat we het zelf uitmaken en de bewezen feiten blijkbaar selectief toe te passen zijn om de vermeende tegenstander verder te demoniseren. :')
pi_194265889
Cuomo over de Trump troepen.

Samenvatting: met Trump overlegd, wil geen troepen in New York, Trump zal ze niet sturen zonder overleg.

  zondag 26 juli 2020 @ 13:15:42 #61
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194266132
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:39 schreef Basp1 het volgende:
Ok het zijn de rechtse rednekken die achter alle geweld zitten. :Y

Gewoon zonder duidelijk bewijs maar omdat we het zelf uitmaken en de bewezen feiten blijkbaar selectief toe te passen zijn om de vermeende tegenstander verder te demoniseren. :')
Begin jij nu ook al?

quote:
“Based upon current information, we assess the greatest threat of lethal violence continues to emanate from lone offenders with racially or ethnically motivated violent extremist ideologies and [domestic violent extremists] with personalized ideologies,” according to the bulletin, which was obtained by ABC News.

“Additionally,” the document notes, “anarchist extremists continue to pose the most significant threat of targeted assaults against police, as well as targeting government buildings and police vehicles for damage, sometimes with improvised incendiary devices.”
Dit detail wordt gemakshalve steeds vergeten. En of ze het nou letterlijk Antifa noemen of ze noemen het anarchisten (zodat Antifa natuurlijk niet te vinden is in de documenten) doet daar niks aan af.

We noemen het niet de KKK of boogalo maar far-right. Zie je wel? De KKK/ boogalo worden niet genoemd in de documenten dus die hebben er niks mee te maken.
  zondag 26 juli 2020 @ 13:25:46 #62
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194266243
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 13:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Begin jij nu ook al?
[..]

Dit detail wordt gemakshalve steeds vergeten. En of ze het nou letterlijk Antifa noemen of ze noemen het anarchisten (zodat Antifa natuurlijk niet te vinden is in de documenten) doet daar niks aan af.

We noemen het niet de KKK of boogalo maar far-right. Zie je wel? De KKK/ boogalo worden niet genoemd in de documenten dus die hebben er niks mee te maken.
Dat is helemaal niet (analoog aan) mijn redenering, en dat weet jij ook prima. Er zijn gewoon geen concrete aanwijzingen voor een significante invloed van anarchistische bewegingen, zoals ik jou heb laten zien aan de hand van de intelligence reports.

De claim die jij aanhaalt is een claim die niet logisch volgt uit de inhoud van dat document, of uit de inhoud van andere documenten. Iets dat overigens ook uitgelegd wordt in het stuk waarnaar je linkt.
Huilen dan.
pi_194266276
De dictatorschap van een kleine minderheid. Black Trans activisten willen helemaal geen gelijkheid maar hun zin doordrukken. Defund the police is wel een van de domste eisen. Bizar dat de burgemeester van Portland dit allemaal toelaat. En dan die achterlijke meeloop demonstranten die echt denken dat ze aan het strijden zijn voor verandering.
my ambition is handicapped by my laziness
pi_194266299
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:37 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wat ik ervan begrijp is dat de ongeregeldheden zich voornamelijk op een paar centrale plaatsen afspelen. Bijvoorbeeld in Portland vnl bij het County Courthouse, en dat er de laatste tijd buiten dat niet gek veel te beleven is qua onrust. Als je dan het twitterkanaal van Ngo bekijkt dan krijg je de indruk dat de hele stad in puin ligt, maar of dat nou een goede afspiegeling van de werkelijkheid is...
Dat laatste lijkt mij niet. Het is vrij duidelijk dat de rellen en het vandalisme zich elke avond & nacht afspelen op dezelfde plek: rondom het courthouse. En dr filmt Ngo ook. Dus het idee dat de hele stad in puin ligt gaat niet echt op en is ook niet het beeld dat hij probeert te verspreiden :).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2020 13:35:18 ]
pi_194266337
twitter

Duidelijke teksten
  zondag 26 juli 2020 @ 13:43:28 #66
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194266396
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 13:34 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dat laatste lijkt mij niet. Het is vrij duidelijk dat de rellen en het vandalisme zich elke avond & nacht afspelen op dezelfde plek: rondom het courthouse. En dr filmt Ngo ook. Dus het idee dat de hele stad in puin ligt gaat niet echt op en is ook niet het beeld dat hij probeert te verspreiden :).
Fair enough. Ik had moeten zeggen: "dan kan je de indruk krijgen".

Aan de andere kant is dat wel het beeld dat een aantal users hier, al dan niet bewust, verspreidt.
Huilen dan.
pi_194266732
Dan zitten die users verkeerd ;)

Ondertussen komt CNN weer met een prachtig artikel: https://edition.cnn.com/2(...)ists-intl/index.html

Geen woord over relschoppers die al weken een courthouse proberen binnen te komen, met graffiti bekladden en in brand willen steken. Dat wordt simpelweg genegeerd en onder het tapijt geveegd. "Trump stuurt zonder enige aanleiding Feds naar Portland om daar onschuldige demonstranten op te pakken die vechten voor anti-racisme. En hij noemt ze nog terroristen ook! ;("

Dan vergelijk je dat met CNN's conservatieve tegenpool, FoxNews, en die komen met dit: https://www.foxnews.com/u(...)-in-cities-across-us

Dat ligt dan toch wat dichter bij de realiteit dan het narratief dat CNN aan het pushen is. Daar staat men compleet buiten de realiteit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2020 14:20:35 ]
pi_194267253
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 14:17 schreef Dejannn het volgende:
Dan zitten die users verkeerd ;)
Het blijft echt niet beperkt tot n stad, ik heb even snel gezocht op de afgelopen 24 uur;

New York

LA

Austin (n dode)

Seattle (21 agenten gewond)

Etc etc
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_194267430
Er zijn inderdaad relletjes in verscheidene grote steden, dat geeft FoxNews dus ook terecht aan :). Het punt was meer dat er gelukkig nog geen stad compleet wordt afgebroken.
pi_194267476
Er komen geen 1 op 1 debatten met Biden. Mark my words.
pi_194267674
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 15:25 schreef Homey het volgende:
Er komen geen 1 op 1 debatten met Biden. Mark my words.
En terecht. Want waarom zou Biden dat doen? :) Volgens de peilingen staat hij er zeer goed voor. De mainstream media maakt overuren om Trump zwart te maken. Alle huidige problematiek is de schuld van Trump, en alle problematiek uit het verleden wordt door hem in stand gehouden. Van sociale ongelijkheden tot vermeend racisme, COVID-19 en de protesten. lles ligt aan Trump. Deze man is de ergste dictator aller tijden, Trump is een racist, seksist, homofoob, transfoob en een white supremacist. Dat probeert de media dagelijks door de strot te douwen van de Amerikaanse burger. Biden kan rustig achterover leunen en hoeft niets te doen.

En ondanks dat deze waanideen betreffende Trump natuurlijk kant noch wal raken moet je toegeven dat hij heeft gefaald om het land te verenigen. Hij is daar met zijn retoriek simpelweg niet toe in staat. Biden ook niet, maar een andere optie is er helaas niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2020 15:48:23 ]
  zondag 26 juli 2020 @ 19:02:30 #72
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194269793
quote:
11s.gif Op zondag 26 juli 2020 13:38 schreef Dejannn het volgende:
[ twitter ]
Duidelijke teksten
twitter




[ Bericht 4% gewijzigd door Enchanter op 26-07-2020 19:14:12 ]
Ik ben inmiddels overleden
pi_194269906
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Mensen die kritiek uiten zijn hun leven ook niet zeker. Dan komt die hele anarchistische bende gewoon verhaal bij je halen.
Klopt

https://www.telegraaf.nl/(...)-thuis-dood-gevonden
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194270084
Nog een voorspelling: er breken mega rellen uit tussen november (election day) en januari (inauguratie). Zeker als trump wint. Wat je nu ziet in portland is een voorproefje.
pi_194270402
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 15:48 schreef Dejannn het volgende:

[..]

En terecht. Want waarom zou Biden dat doen? :) Volgens de peilingen staat hij er zeer goed voor. De mainstream media maakt overuren om Trump zwart te maken. Alle huidige problematiek is de schuld van Trump, en alle problematiek uit het verleden wordt door hem in stand gehouden. Van sociale ongelijkheden tot vermeend racisme, COVID-19 en de protesten. lles ligt aan Trump. Deze man is de ergste dictator aller tijden, Trump is een racist, seksist, homofoob, transfoob en een white supremacist. Dat probeert de media dagelijks door de strot te douwen van de Amerikaanse burger. Biden kan rustig achterover leunen en hoeft niets te doen.

En ondanks dat deze waanideen betreffende Trump natuurlijk kant noch wal raken moet je toegeven dat hij heeft gefaald om het land te verenigen. Hij is daar met zijn retoriek simpelweg niet toe in staat. Biden ook niet, maar een andere optie is er helaas niet.
Dat waar andere landen covid serieus namen maar Trump ervoor koos om Biden belachelijk te maken wanneer die een mondkapje opzette en dat hij vervolgens een rally ging houden zonder enige veiligheidsmaatregelen heeft er niet aan bijgedragen dat Amerika de coronakampioen is?
  zondag 26 juli 2020 @ 19:49:42 #76
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194270516
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 19:41 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat waar andere landen covid serieus namen maar Trump ervoor koos om Biden belachelijk te maken wanneer die een mondkapje opzette en dat hij vervolgens een rally ging houden zonder enige veiligheidsmaatregelen heeft er niet aan bijgedragen dat Amerika de coronakampioen is?
Het ergste aan jouw post is niet dat geen woord ervan op de werkelijkheid is gebaseerd. Het ergste is dat jouw fantasie niet in staat is een beter argument te maken zonder de beperking van de realiteit.
pi_194270643
quote:
13s.gif Op zondag 26 juli 2020 19:49 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Het ergste aan jouw post is niet dat geen woord ervan op de werkelijkheid is gebaseerd. Het ergste is dat jouw fantasie niet in staat is een beter argument te maken zonder de beperking van de realiteit.
Feit is dat de VS het aan een narcist die covid pas serieus begon te nemen toen hij doorhad dat het hem zijn herverkiezing kan kosten te danken heeft dat ze het land zijn met de meeste besmettingen.
Dan kun je gaan huilen in je kroeldoek dat het niet terecht is dat mensen kritiek hebben op Trump, maar dan leef je toch echt in je eigen droomwereldje.
  zondag 26 juli 2020 @ 20:00:31 #78
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194270678
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 19:58 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Feit is dat de VS het aan een narcist die covid pas serieus begon te nemen toen hij doorhad dat het hem zijn herverkiezing kan kosten te danken heeft dat ze het land zijn met de meeste besmettingen.
Het was Trump die vluchten uit China wilde weren toen Pelosi en De Blasio mensen dringend verzochten het Chinese nieuwjaar te vieren. En vertel eens, aangezien de meeste doden uit de door Democraten gerunde gebieden komen, waar houdt de schuld van de burgemeesters en gouverneurs up, en begint de schuld van Trump?
quote:
Dan kun je gaan huilen in je kroeldoek dat het niet terecht is dat mensen kritiek hebben op Trump, maar dan leef je toch echt in je eigen droomwereldje.
Koekoek projectie.
pi_194270730
Zijn Florida, Texas en Arizona nu ook opeens blauwe staten geworden?
pi_194270748
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:23 schreef Enchanter het volgende:
[ twitter ]

:') :')
Schuld van de politie.

twitter
  zondag 26 juli 2020 @ 20:08:26 #81
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194270769
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 20:05 schreef Kansenjongere het volgende:
Zijn Florida, Texas en Arizona nu ook opeens blauwe staten geworden?
Je gebrek aan antwoord zegt genoeg. Ik ga niet jouw stropoppen ontmantelen voordat jij die zeer relevante vraag kan beantwoorden.
pi_194270787
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2020 20:08 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Je gebrek aan antwoord zegt genoeg. Ik ga niet jouw stropoppen ontmantelen voordat jij die zeer relevante vraag kan beantwoorden.
Goed, dan zal ik meegaan in jouw simplisme. Als het goed gaat met de VS is dat dankzij de president. Als het slecht gaat met de VS ligt dat aan de democraten.
Behalve toen Obama president was natuurlijk, toen was hij wel schuldig aan alles wat er misging terwijl de verantwoordelijkheid voor wat er goed ging bij anderen lag.
Welterusten.
pi_194270816
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 20:09 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Goed, dan zal ik meegaan in jouw simplisme. Als het goed gaat met de VS is dat dankzij de president. Als het slecht gaat met de VS ligt dat aan de democraten.
Behalve toen Obama president was natuurlijk, toen was hij wel schuldig aan alles wat er misging terwijl de verantwoordelijkheid voor wat er goed ging bij anderen lag.
Welterusten.
Toen trump aantrad moest hij eerst puinruimen. 8 jaar slecht beleid van Obama heeft er ingehakt.
  zondag 26 juli 2020 @ 20:11:40 #84
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194270818
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 20:09 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Goed, dan zal ik meegaan in jouw simplisme. Als het goed gaat met de VS is dat dankzij de president. Als het slecht gaat met de VS ligt dat aan de democraten.
Behalve toen Obama president was natuurlijk, toen was hij wel schuldig aan alles wat er misging terwijl de verantwoordelijkheid voor wat er goed ging bij anderen lag.
Welterusten.
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Nogmaals: En vertel eens, aangezien de meeste doden uit de door Democraten gerunde gebieden komen, waar houdt de schuld van de burgemeesters en gouverneurs up, en begint de schuld van Trump?

Use your words :'( :'( :'(
pi_194270827
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 20:05 schreef Kansenjongere het volgende:
Zijn Florida, Texas en Arizona nu ook opeens blauwe staten geworden?
Alleen problemen in steden waar de Do nothing Democraten burgemeester zijn.
  zondag 26 juli 2020 @ 20:13:03 #86
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194270837
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 20:12 schreef Nober het volgende:

[..]

Alleen problemen in steden waar de Do nothing Democraten burgemeester zijn.
Deden ze maar nothing. Democraten zijn actieve landverraders.
pi_194270892
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 20:11 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag. Nogmaals: En vertel eens, aangezien de meeste doden uit de door Democraten gerunde gebieden komen, waar houdt de schuld van de burgemeesters en gouverneurs up, en begint de schuld van Trump?

Use your words :'( :'( :'(
Als die burgemeesters of gouverneurs maatregelen nemen en het oranje orakel gaat vervolgens roepen dat het land niet op slot mag, "liberate <willekeurige staat>" tweets gaat verspreiden en super-spreading-events gaat organiseren, dan nog mag Trump er niet op worden aangesproken?
  zondag 26 juli 2020 @ 20:27:40 #88
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194271030
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 20:16 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als die burgemeesters of gouverneurs maatregelen nemen en het oranje orakel gaat vervolgens roepen dat het land niet op slot mag, "liberate <willekeurige staat>" tweets gaat verspreiden en super-spreading-events gaat organiseren, dan nog mag Trump er niet op worden aangesproken?
Je mag het ook gewoon zeggen, dat je de vraag niet snapt. Het lijkt mijzelf niet zo heel moeilijk om een antwoord te geven. Toegegeven, dat is het wel als je een "Orange Man Bad"-versie zoekt.

En je wilt hopelijk niet beweren dat "je land op slot gooien" een gepaste reactie op Covid is.
pi_194271085
Prima, je wil geen antwoord, ook goed, veel plezier in je eigen werkelijkheid.
pi_194271400
Weet iemand waarom men op snelwegen aan het protesteren is? Waarom daar? Zit daar een betekenis achter?
pi_194271588
twitter


29 doden al, allemaal marxisten?
  zondag 26 juli 2020 @ 22:52:54 #92
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194273510
  zondag 26 juli 2020 @ 23:14:49 #93
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194273836
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:52 schreef Ensiferum het volgende:
[ afbeelding ]
Tsja, net zoals die ene knakker lekker boel zat te promoten vanuit zijn gated community, tot de hele meute aan de gate stond te rammelen, toen was het plotseling niet grappig meer.
  zondag 26 juli 2020 @ 23:17:20 #94
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194273870
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 23:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Tsja, net zoals die ene knakker lekker boel zat te promoten vanuit zijn gated community, tot de hele meute aan de gate stond te rammelen, toen was het plotseling niet grappig meer.
Ik dacht precies hetzelfde. Altijd leuk als de realiteit de extreemlinkse echokamer doorbreekt.
  zondag 26 juli 2020 @ 23:20:03 #95
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194273975
Heerlijk dit soort backfires.
  zondag 26 juli 2020 @ 23:25:17 #97
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194273987
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 23:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

Yup, een enorm hoog NIMBY gehalte zoals gewoonlijk.
Ook zijn het allemaal types die denken dat zij de top van de voedselpiramide zullen vormen in hun socialistische paradijs. Als er ook maar een lichtpuntje is, bij een winst voor de marxisten in hun revolutie, is dat al deze achterlijken als eerste gezuiverd zullen worden vanwege hun rebelse karakter. Dat zal mij warm genoeg houden als ik 4 uur in de rij mag staan voor wat brood in de vrieskou.
pi_194274056
Dus door recente gebeurtenissen staat Seattle met terugwerkende kracht toch ineens in de fik op 12 juni jongstleden?
  zondag 26 juli 2020 @ 23:35:26 #99
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194274077
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 23:33 schreef opgebaarde het volgende:
Dus door recente gebeurtenissen staat Seattle met terugwerkende kracht toch ineens in de fik op 12 juni jongstleden?
We weten allemaal wat die "Summer of Love" feitelijk inhield. Maar ja, daar had onze "chill dawg" meneer natuurlijk geen last van dus dikke prima allemaal. Nu komt het allemaal wat dichterbij en is het huilen.
  zondag 26 juli 2020 @ 23:36:53 #100
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194274086
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 23:33 schreef opgebaarde het volgende:
Dus door recente gebeurtenissen staat Seattle met terugwerkende kracht toch ineens in de fik op 12 juni jongstleden?
Ah, je gaat voor de Cathy Newman tactiek.



Als jij denkt dat dat het punt is, prima mijn beste.
pi_194274120
quote:
10s.gif Op zondag 26 juli 2020 23:36 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Ah, je gaat voor de Cathy Newman tactiek.

[ afbeelding ]

Als jij denkt dat dat het punt is, prima mijn beste.
Nee dat was natuurlijk niet jouw punt want _O_ Trump *; _O_
  zondag 26 juli 2020 @ 23:44:58 #102
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194274163
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2020 23:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Nee dat was natuurlijk niet jouw punt want _O_ Trump *; _O_
Ah ja, want dat was het kernpunt van al die tweets. Trump.

Maar goed, ik snap nu veel beter waarom jij in nepnieuws trapt. Je kan niet begrijpend lezen.
pi_194274265
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2020 23:44 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Ah ja, want dat was het kernpunt van al die tweets. Trump.

Maar goed, ik snap nu veel beter waarom jij in nepnieuws trapt. Je kan niet begrijpend lezen.
Kan je ook als een volwassen vent communiceren?
  maandag 27 juli 2020 @ 00:02:59 #104
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194274358
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 23:25 schreef Ensiferum het volgende:

top van de voedselpiramide
hun socialistische paradijs
de marxisten
hun revolutie
deze achterlijken als eerste gezuiverd zullen worden
Lees je wel eens wat je allemaal schrijft joh? En zo ja: vind je dat normaal? Bovenstaand weet jij in twee zinnen te proppen.

De ironie:

quote:
13s.gif Op zondag 26 juli 2020 19:49 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Het ergste aan jouw post is niet dat geen woord ervan op de werkelijkheid is gebaseerd. Het ergste is dat jouw fantasie niet in staat is een beter argument te maken zonder de beperking van de realiteit.
Jouw fantasie lijkt anders prima te functioneren.
Huilen dan.
  maandag 27 juli 2020 @ 00:14:03 #105
323401 Kijkertje
met filter
pi_194274451
Wonderlijk hoe mensen helemaal op kunnen gaan in die demonstraties/relletjes terwijl er dagelijks veel meer doden te betreuren zijn door het coronavirus en miljoenen mensen hun baan/huis aan het kwijtraken zijn. Maar blijkbaar wekt dat toch een stuk minder angst op en is ook geen voer voor propaganda voor Trump & Co natuurlijk want daar hebben ze een potje van gemaakt.

Ik werd vandaag nog attent gemaakt op deze lezing, erg informatief:

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 27 juli 2020 @ 01:49:21 #106
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
  maandag 27 juli 2020 @ 07:25:34 #107
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194275247
quote:
10s.gif Op maandag 27 juli 2020 00:02 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Lees je wel eens wat je allemaal schrijft joh? En zo ja: vind je dat normaal? Bovenstaand weet jij in twee zinnen te proppen.

De ironie:
[..]

Jouw fantasie lijkt anders prima te functioneren.
Ahh ja. Want socialistische revoluties staan zo enorm bekend om hun vredigheid. Iedereen die meedeed leefde nog lang en gelukkig.

quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 23:55 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Kan je ook als een volwassen vent communiceren?
Uiteraard kan ik dat. Maar waarom verwacht jij meer van mij als jij zelf niet met iets beters komt dan "want ik vind Orange Man Good"? Wat heb jij gezegd of gedaan waardoor jij beter bent of meer verdient? Als je eerste toevoeging een stropop van jewelste is, leg mij eens uit wat jou zelf zo volwassen maakt en een veel betere en eerlijkere communiceerder?
  maandag 27 juli 2020 @ 07:35:12 #108
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194275284
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 07:25 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Ahh ja. Want socialistische revoluties staan zo enorm bekend om hun vredigheid. Iedereen die meedeed leefde nog lang en gelukkig.
Een socialistische revolutie in de VS... koekoek 8)7 .
Huilen dan.
  maandag 27 juli 2020 @ 07:49:31 #109
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194275336
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2020 07:35 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Een socialistische revolutie in de VS... koekoek 8)7 .
Hoe noem jij een groep socialisten die met geweld het systeem omver willen werpen en het ook daadwerkelijk uit proberen te voeren? Vreedzame protestgangers? Het moet toch ergens beginnen. Of moet eerst iedereen afspreken dat we het pas vanaf X aantal deelnemers een revolutie noemen? Wat zijn de regels? En natuurlijk is het geen verrassing dat jij het bagetalliseert. Koekoek enzo :O
pi_194275629
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 07:25 schreef Ensiferum het volgende:
.
[..]

Uiteraard kan ik dat. Maar waarom verwacht jij meer van mij als jij zelf niet met iets beters komt dan "want ik vind Orange Man Good"? Wat heb jij gezegd of gedaan waardoor jij beter bent of meer verdient? Als je eerste toevoeging een stropop van jewelste is, leg mij eens uit wat jou zelf zo volwassen maakt en een veel betere en eerlijkere communiceerder?
Zo was je allereerste posting ook: jij! Jij! Jij! Daarna maar twee keer jij en dan beweer je dat je normaal kan communiceren maar kom je met jij, jij, jij, jij, jij en jij.
Joh
  maandag 27 juli 2020 @ 08:53:11 #111
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194275679
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 08:45 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Zo was je allereerste posting ook: jij! Jij! Jij! Daarna maar twee keer jij en dan beweer je dat je normaal kan communiceren maar kom je met jij, jij, jij, jij, jij en jij.
Joh
Dit geeft wel veel na te denken. Niet in de zin van zelfreflectie, maar meer het ontcijferen van jouw post.
  maandag 27 juli 2020 @ 08:55:52 #112
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194275703
quote:
Het zijn ook altijd rappers en "dichters" die dit soort onzin verkondigen h.
  maandag 27 juli 2020 @ 09:08:02 #113
117098 Hathor
Effe niet
pi_194275795
quote:
Tenenkrommend gewoon zoveel achterlijkheid.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194275806
Zelfs veteranen erbij gekomen die een groep vormen in portland na de schandalige beelden van de vredige demonstrant met zijn armen omhoog die flinke klappen van federale politie kreeg.

https://www.nytimes.com/2(...)rtland-protests.html

Die deescalatie van de ingehuurde blackwater federalen werkt blijkbaar niet zo goed.
pi_194276257
Volgens mij had het inzetten van de Feds ook niets te maken met het willen descaleren, maar simpelweg met het beschermen van bepaalde gebouwen en het aanpakken van tuig dat zich al weken misdraagt en Portland wil omtoveren tot een totale anarchie. Maar daar zul je de ultralinkse NYT niet over horen :).

quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:08 schreef Hathor het volgende:

[..]

Tenenkrommend gewoon zoveel achterlijkheid.
Het is inderdaad zeer naef zulke uitspraken. En al zou je het toepassen, het lost vrij weinig op gezien de grote culturele problemen binnen een deel van de zwarte gemeenschap. Dan kun je letterlijk een paar jaar wachten en ben je terug bij af.
pi_194276471

Goed gesprek wel.

Niet lleen over BLM, maar uiteraard wel veel daarover.
pi_194276601
Die had ik recent ook al bekeken. Ik vind Shapiro wel een wijs man, soms een beetje t conservatief, maar hij heeft geregeld zeer goede punten die 'spot on' zijn. Ik snap vanuit dat oogpunt ook nooit zo dat het als uiterst controversieel werd gezien dat hij ging spreken op bepaalde universiteiten in de VS. Alhoewel, wetende welk ultralinks progressief gedachtegoed er sinds een aantal jaren heerst op veel universiteiten daar, dat is al een grote verklaring denk ik :).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2020 10:15:23 ]
pi_194276660
Ultralinks gedachtegoed? In een land waar alleen al het praten over iets simpels als een sociaal stelsel of beter geregelde zorgverzekeringen door rechtse wappies als een hyperbolische pavlov reactie zonder argumentatie als marxcistsich communistisch betiteld worden. :') _O-
pi_194276775
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 10:18 schreef Basp1 het volgende:
Ultralinks gedachtegoed? In een land waar alleen al het praten over iets simpels als een sociaal stelsel of beter geregelde zorgverzekeringen door rechtse wappies als een hyperbolische pavlov reactie zonder argumentatie als marxcistsich communistisch betiteld worden. :') _O-
Zou daar toch een woord voor bestaan? Overcorrectie, misschien? Op het Amerikaanse systeem is enorm veel aan te merken maar dat maakt intersectionele identiteitspolitiek als ook letterlijk marxisme en communisme (zo noemen de aanhangers het zelf) niet ineens zaligmakend.
  maandag 27 juli 2020 @ 11:01:17 #120
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194277171
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 10:18 schreef Basp1 het volgende:
Ultralinks gedachtegoed? In een land waar alleen al het praten over iets simpels als een sociaal stelsel of beter geregelde zorgverzekeringen door rechtse wappies als een hyperbolische pavlov reactie zonder argumentatie als marxcistsich communistisch betiteld worden. :') _O-
Zie jij niet dat er een socialistische revolutie op touw gezet wordt :( ?

Echt, hoe verzin je het :') .
Huilen dan.
pi_194277844
quote:
Beter vraagt die gewoon om een gratis Bucket KFC. Lijkt me realistischer en kunnen ze meer van genieten.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_194277866
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2020 11:01 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Zie jij niet dat er een socialistische revolutie op touw gezet wordt :( ?

Echt, hoe verzin je het :') .
Een socialistische revolutie zijn niet mijn woorden :). Het doet me overigens wel denken aan waar dat ene figuur uit de Seattle City Council laatst mee kwam aanzetten. Even zien of ik dat filmpje nog kan vinden :9

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2020 11:50:52 ]
pi_194277980
twitter


:D _O-

Ik vraag me wel af hoe zulke mensen in een city council komen van een miljoenenstad. Dat is in elk geval geen goed teken.
pi_194278085
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2020 11:01 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Zie jij niet dat er een socialistische revolutie op touw gezet wordt :( ?

Echt, hoe verzin je het :') .
Ik heb helaas het sublimale spelen van de internationale tijdens elk protest gemist. :+

Misschien dat breitbart wat andere protestliederen achterstevoren voor ons kan afdraaien dat het daarin verkondigd wordt. :D
pi_194278168
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 11:58 schreef Dejannn het volgende:
[ twitter ]

:D _O-

Ik vraag me wel af hoe zulke mensen in een city council komen van een miljoenenstad. Dat is in elk geval geen goed teken.
Ik vraag me eerder af hoe conservatieve naevelingen hier het toch steeds voor elkaar krijgen om een nietszeggend Twitter bericht van een niet belangrijk dus niet maatgevend persoon weer ergens weten te vinden en dat weer hier als heel belangrijk te posten. :D
pi_194278293
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 12:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik vraag me eerder af hoe conservatieve naevelingen hier het toch steeds voor elkaar krijgen om een nietszeggend Twitter bericht van een niet belangrijk dus niet maatgevend persoon weer ergens weten te vinden en dat weer hier als heel belangrijk te posten. :D
Ook mooi dat hij een citaat van haar erbij plaatst. Ze streeft naar een wereld die is gebaseerd op solidariteit.

Oh noes! The horror!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 27 juli 2020 @ 12:23:05 #127
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194278318
Je kan ook weer zien dat bij de usual suspects de oogkleppen zo strak zitten dat de hersenen duidelijke zuurstofarmoede hebben. Meer dan "muh Breitbart" en "ik zie het niet" komt er niet uit.

quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 12:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik vraag me eerder af hoe conservatieve naevelingen hier het toch steeds voor elkaar krijgen om een nietszeggend Twitter bericht van een niet belangrijk dus niet maatgevend persoon weer ergens weten te vinden en dat weer hier als heel belangrijk te posten. :D
Het waarheidsgehalte/de feitelijkheid van een gebeurtenis daalt of stijgt wanneer de berichtgever onbekender danwel beroemder is. Dat lijkt mij echt een mentaliteit van iemand die er om smeekt om te worden voorgelogen en misbruikt.
pi_194278396
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 12:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik vraag me eerder af hoe conservatieve naevelingen hier het toch steeds voor elkaar krijgen om een nietszeggend Twitter bericht van een niet belangrijk dus niet maatgevend persoon weer ergens weten te vinden en dat weer hier als heel belangrijk te posten. :D
Interessant. Welke conservatieve naevelingen heb je het nu precies over? En wat zou jij willen categoriseren als een 'nietszeggend bericht'? :) Ten slotte ben ik wel benieuwd wat jouw definitie is van een 'maatgevend persoon'.
pi_194278506
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 12:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ook mooi dat hij een citaat van haar erbij plaatst. Ze streeft naar een wereld die is gebaseerd op solidariteit.

Oh noes! The horror!
Idd ze zouden maar eens iets om elkaar gaan geven en de criminaliteit daar terugdringen door zachte maatregelen te nemen dat kan niet bij de binair denkenden die alleen het hypocriete "law en order" voor anderen kennen. :D
pi_194278686
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 12:28 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Interessant. Welke conservatieve naevelingen heb je het nu precies over? En wat zou jij willen categoriseren als een 'nietszeggend bericht'? :) Ten slotte ben ik wel benieuwd wat jouw definitie is van een 'maatgevend persoon'.
Ze is zo nietszeggend dat ze mag speechen schreeuwen op rally's van Bernie Sanders, er artikelen van haar verschijnen in grote kranten als The Guardian, zelfs een uitgebreide Wiki-pagina ontbreekt niet.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
  maandag 27 juli 2020 @ 13:06:06 #131
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194278856
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 10:13 schreef Dejannn het volgende:
Die had ik recent ook al bekeken. Ik vind Shapiro wel een wijs man, soms een beetje t conservatief, maar hij heeft geregeld zeer goede punten die 'spot on' zijn. Ik snap vanuit dat oogpunt ook nooit zo dat het als uiterst controversieel werd gezien dat hij ging spreken op bepaalde universiteiten in de VS. Alhoewel, wetende welk ultralinks progressief gedachtegoed er sinds een aantal jaren heerst op veel universiteiten daar, dat is al een grote verklaring denk ik :).
Mwah, de man doet op sommige fronten niet onder voor een salafist. Niet zo heel gek dat men daar dan ook niet zo op zit te wachten.
pi_194280845
Nog wat last minute arrestaties in Portland alvorens de zon weer opkwam:

twitter

"I am not sure why this is happening" _O-. En dan zo'n ander kind dat nog even haar gram tracht te halen, wordt ook gearresteerd dus mevrouw gaat zich verzetten en agenten schoppen. Wat is dat toch met die mensen die denken boven de wet te staan? Keihard aanpakken zulke hysterische figuren.

quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2020 13:06 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Mwah, de man doet op sommige fronten niet onder voor een salafist. Niet zo heel gek dat men daar dan ook niet zo op zit te wachten.
Dat is mij dan ontgaan denk ik. Waar doel je dan precies op? :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2020 16:05:47 ]
  maandag 27 juli 2020 @ 16:16:11 #133
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194280944
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 16:04 schreef Dejannn het volgende:
Nog wat last minute arrestaties in Portland alvorens de zon weer opkwam:

[ twitter ]
"I am not sure why this is happening" _O-. En dan zo'n ander kind dat nog even haar gram tracht te halen, wordt ook gearresteerd dus mevrouw gaat zich verzetten en agenten schoppen. Wat is dat toch met die mensen die denken boven de wet te staan? Keihard aanpakken zulke hysterische figuren.
[..]

Dat is mij dan ontgaan denk ik. Waar doel je dan precies op? :)
Zijn denkbeelden m.b.t. Isral, moslims, LHBT-ers, abortus, et cetera doen niet onder voor een salafist. Hij heeft alleen een iets eloquenter jasje aan.
pi_194280996
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 16:16 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Zijn denkbeelden m.b.t. Isral, moslims, LHBT-ers, abortus, et cetera doen niet onder voor een salafist. Hij heeft alleen een iets eloquenter jasje aan.
_O-
  maandag 27 juli 2020 @ 16:23:41 #135
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194281016
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 16:21 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

_O-
Goeie inhoudelijke reactie weer. Overschrijden je posts wel eens meer dan 10 letters of tekens?
  maandag 27 juli 2020 @ 16:24:50 #136
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194281025
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 16:23 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Goeie inhoudelijke reactie weer. Overschrijden je posts wel eens meer dan 10 letters of tekens?
Het gaat er niet om hoe lang je post is, maar hoe je hem gebruikt.
pi_194281051
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 16:23 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Goeie inhoudelijke reactie weer. Overschrijden je posts wel eens meer dan 10 letters of tekens?
Och gut, we gaan weer janken over inhoud omdat ik weer een keer alleen met een smiley reageer.

Goed, inhoud dan; welke denkbeelden doel je op? Ik heb inmiddels heel wat interviews en talks van Shapiro gezien, maar nog nooit op een extreem idee in die categorien die jij noemt kunnen betrappen.

(deze post is langer dan 10 letters en/of tekens)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2020 16:27:39 ]
pi_194281106
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 16:16 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Zijn denkbeelden m.b.t. Isral, moslims, LHBT-ers, abortus, et cetera doen niet onder voor een salafist. Hij heeft alleen een iets eloquenter jasje aan.
Hij is inderdaad pro-Isral, dat lijkt me ook vrij logisch als je Joods bent. LGBT'ers is hij volgens mij vrij positief over, hij schuift gewoon aan bij Dave Rubin bijvoorbeeld en hij gaf ook aan pro-adoptie te zijn. Abortus is hij dan weer geen fan van, maar al met al vind ik dit allemaal niet heel erg extreem eigenlijk en ook niet vergelijkbaar met het salafisme.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2020 16:35:16 ]
  maandag 27 juli 2020 @ 16:36:35 #139
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194281121
Shapiro.. dat is toch die man die zichzelf vorig jaar onsterfelijk belachelijk heeft gemaakt tijdens dat BBC interview?
Huilen dan.
  maandag 27 juli 2020 @ 16:40:28 #140
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194281149
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 16:34 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Hij is inderdaad pro-Isral, dat lijkt me ook vrij logisch als je Joods bent. LGBT'ers is hij volgens mij vrij positief over, hij schuift gewoon aan bij Dave Rubin bijvoorbeeld en hij gaf ook aan pro-adoptie te zijn. Abortus is hij dan weer geen fan van, maar al met al vind ik dit allemaal niet heel erg extreem eigenlijk en ook niet vergelijkbaar met het salafisme.
Hij is tegen same sex-marriage, vindt dat transgenders mentaal ziek zijn en pleit openlijk voor het deporteren van bepaalde bevolkingsgroepen daar.

Een beetje op dezelfde conservatieve lijn als Jordan Peterson, die er ook een handje van heeft om wetenschappelijke onderzoeken naast zich neer te leggen en een vooral patriarchale samenleving na te streven.

Ergens ook wel ironisch dat dergelijke figuren enerzijds lopen te dwepen met een zekere zelfbenoemde morele superioriteit want het westen en diens vrijheden en tegelijkertijd weer diezelfde vrijheden af willen brokkelen. En daar lopen dan gedwee allerlei mensen achteraan.

:')

[ Bericht 7% gewijzigd door Poem_ op 27-07-2020 16:47:09 ]
  maandag 27 juli 2020 @ 16:42:35 #141
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194281174
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 16:27 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Och gut, we gaan weer janken over inhoud omdat ik weer een keer alleen met een smiley reageer.

Goed, inhoud dan; welke denkbeelden doel je op? Ik heb inmiddels heel wat interviews en talks van Shapiro gezien, maar nog nooit op een extreem idee in die categorien die jij noemt kunnen betrappen.

(deze post is langer dan 10 letters en/of tekens)
Zie de post hierboven.
  maandag 27 juli 2020 @ 16:45:43 #142
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
  maandag 27 juli 2020 @ 16:47:43 #143
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194281209
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 16:40 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Hij is tegen same sex-marriage,
Ja en? Valt toch wel mee? Hij zegt toch niet dat die lui van flatgebouwen gegooid moeten worden?
quote:
vindt dat transgenders mentaal ziek zijn
Dat is ook geen gek standpunt
quote:
en pleit openlijk voor het deporteren van bepaalde bevolkingsgroepen daar.
Welke bevolkingsgroepen en op basis waarvan? Mensen die illegaal verblijven? Lijkt mij bijzonder verdedigbaar.

quote:
Een beetje op dezelfde conservatieve lijn als Jordan Peterson, die er ook een handje van heeft om wetenschappelijke onderzoeken naast zich neer te leggen en een vooral patriarchale samenleving na te streven.
Welke wetenschappelijke onderzoeken? Linkse pseudo-gender-wetenschap? En allemachtig, "patriarchale samenleving"... :')
pi_194281299
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 16:40 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Hij is tegen same sex-marriage, vindt dat transgenders mentaal ziek zijn en pleit openlijk voor het deporteren van bepaalde bevolkingsgroepen daar.

:')
Graag ook even de bron van je beweringen over 'zijn' standpunten.
pi_194281463
quote:
Wat is er precies grappig en waar maakt Shapiro zich onsterfelijk belachelijk?

Ik was namelijk na 5 minuten al opgestapt (desondanks heb ik wel de volledige 16 minuten gekeken). Wat een achterlijke interviewer _O-

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2020 17:14:27 ]
  maandag 27 juli 2020 @ 17:15:42 #146
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194281483
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 17:14 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Wat is er precies grappig en waar maakt Shapiro zich onsterfelijk belachelijk?

Ik was namelijk na 5 minuten al opgestapt (desondanks heb ik wel de volledige 16 minuten gekeken). Wat een achterlijke interviewer _O-
Als ik het me goed herinner, deed Shapiro een ragequit en is daar later voor door het stof gegaan. Je moet die post niet zien als meer dan een GOTCHA-moment van iemand die voor de rest met een mond vol tanden staat.
pi_194281498
Wel weer ironisch overigens.

Ik post een gesprek van Shapiro en Joe Rogan, vervolgens gaat het niet over dat gesprek maar over Shapiro en de dingen die hij misschien ooit wel eens geroepen en/of zijn standpunten. Niet over de punten wat BLM betrof uit dat gesprek, nee, het gaat weer over de persoon.

Zoals altijd. Die Ngo ofzo? Tweets niet relevant, het gaat om wat hij eerder heeft gezegd.
En zo gaat het altijd.
  maandag 27 juli 2020 @ 17:22:36 #148
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194281558
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 16:57 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Graag ook even de bron van je beweringen over 'zijn' standpunten.
Volgens mij heeft hij een keer gezegd , dat het aantal zelfmoorden onder transgenders hoger ligt dan gemiddeld.
Of dat zo is , weet ik niet

Aan de hand van dit plaatje denk ik dat hij wel een punt heeft



/ontopic


Volgens deze meneer is het geweld dus een mythe
Ik ben inmiddels overleden
  maandag 27 juli 2020 @ 17:23:05 #149
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194281562
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 17:16 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Wel weer ironisch overigens.

Ik post een gesprek van Shapiro en Joe Rogan, vervolgens gaat het niet over dat gesprek maar over Shapiro en de dingen die hij misschien ooit wel eens geroepen en/of zijn standpunten. Niet over de punten wat BLM betrof uit dat gesprek, nee, het gaat weer over de persoon.

Zoals altijd. Die Ngo ofzo? Tweets niet relevant, het gaat om wat hij eerder heeft gezegd.
En zo gaat het altijd.
:') ! Jij dumpt een link naar een youtube-interview van bijna 2 uur met als enige omschrijving "goed gesprek wel", en gaat dan huilen dat niemand het inhoudelijk over dat gesprek heeft. Dat doe je toch zelf ook niet?

Haal de punten eruit die je de moeite van het delen waard vindt, en geef daar een korte samenvatting van of zet even de redenatie uiteen of zo. En dan heb je dat linkje erbij als bron. Dikke prima.

Wat jij doet is gewoon random opiniefilmpjes dumpen. Nou, sorry maar ik ga niet een dikke anderhalf uur kijken naar iets omdat Scrummie zegt dat 't een goed gesprek is :W .
Huilen dan.
pi_194281578
quote:
10s.gif Op maandag 27 juli 2020 17:23 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

:') ! Jij dumpt een link naar een youtube-interview van bijna 2 uur met als enige omschrijving "goed gesprek wel", en gaat dan huilen dat niemand het inhoudelijk over dat gesprek heeft. Dat doe je toch zelf ook niet?

Haal de punten eruit die je de moeite van het delen waard vindt, en geef daar een korte samenvatting van of zet even de redenatie uiteen of zo. En dan heb je dat linkje erbij als bron. Dikke prima.

Wat jij doet is gewoon een random opiniefilmpjes dumpen. Nou, sorry maar ik ga niet een dikke anderhalf uur kijken naar iets omdat Scrummie zegt dat 't een goed gesprek is :W .
Ik verplicht je toch ook niet om het te kijken? :')

Jezus christus :D

Roep dan gewoon niets over Shapiro verder, want het is niet ontopic. Reageer op mijn filmpje als je het wel kijkt en dan kunnen we ontopic verder posten.

Nee, dat doe je niet, want je hebt geen zin om het filmpje te kijken. Prima, reageer dan niet op dat filmpje verder.
  maandag 27 juli 2020 @ 17:25:00 #151
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194281588
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 17:24 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ik verplicht je toch ook niet om het te kijken? :')

Jezus christus :D

Roep dan gewoon niets over Shapiro verder, want het is niet ontopic. Reageer op mijn filmpje als je het wel kijkt en dan kunnen we ontopic verder posten.

Nee, dat doe je niet, want je hebt geen zin om het filmpje te kijken. Prima, reageer dan niet op dat filmpje verder.
Ik zeg niet dat jij mij iets verplicht. Ik reageer op jouw gehuil.
Huilen dan.
  maandag 27 juli 2020 @ 17:25:58 #152
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194281602
Scrummie die zeurt over "het is niet ontopic :'( !". De ironie.
Huilen dan.
pi_194281606
quote:
14s.gif Op maandag 27 juli 2020 17:25 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat jij mij iets verplicht. Ik reageer op jouw gehuil.
quote:
Nou, sorry maar ik ga niet een dikke anderhalf uur kijken naar iets omdat Scrummie zegt dat 't een goed gesprek is :W .
Hiermee insinueer je wel degelijk dat je iets moet kijken omdat ik een oordeel geef over dat gesprek, maar goed.
pi_194281614
quote:
10s.gif Op maandag 27 juli 2020 17:25 schreef Isdatzo het volgende:
Scrummie die zeurt over "het is niet ontopic :'( !". De ironie.
Volgens mij post ik hier grotendeels ontopic ja :).
  maandag 27 juli 2020 @ 17:27:12 #155
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194281616
Ok.
Huilen dan.
pi_194281644
quote:
10s.gif Op maandag 27 juli 2020 16:45 schreef Isdatzo het volgende:
Blijft grappig
Dit was inderdaad geen sterk interview. Iets wat hij zelf na afloop ook direct toe had gegeven :). Was er verder nog een reden dat je specifiek dit filmpje dropt? ;)

quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 16:40 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Hij is tegen same sex-marriage
Vanuit een religieus standpunt inderdaad. Maar dat is toch een visie zijn die mensen mogen hebben? Dat wil niet zeggen dat iemand tgen homoseksualiteit is. Als ik het mij goed herinner zei hij bij JRE een tijd terug ook dat hij denkt dat homoseksualiteit iets zeer natuurlijks is. Ik vind dit dus verder geen extreme mening eigenlijk.

quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 16:40 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Vindt dat transgenders mentaal ziek zijn
Volgens mij zijn er nog altijd een aantal genderidentiteitsstoornissen, waaronder genderdysforie. Ik vind dit zelf soms ook nog vrij twijfelachtig, maar als mensen zo'n transitie willen ondergaan en denken dat dit hun ding is moeten ze dat vooral doen :).

quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 16:40 schreef Poem_ het volgende:
Ergens ook wel ironisch dat dergelijke figuren enerzijds lopen te dwepen met een zekere zelfbenoemde morele superioriteit want het westen en diens vrijheden en tegelijkertijd weer diezelfde vrijheden af willen brokkelen. En daar lopen dan gedwee allerlei mensen achteraan.
Ik denk dat je hier een aantal dingen door elkaar haalt. Je kunt toch van mening zijn dat bepaalde zaken niet aansluiten bij jouw normen en waarden, maar dat mensen de vrijheid moeten hebben om zelf keuzes te maken? Of brokkelt de vrijheid van mensen al af als iemand anders ergens een afwijkende of afkeurende mening over heeft? Veganisten zijn bijvoorbeeld zeer tegen het eten van dierlijke producten. Belet hun mening jou of mij om een plakje kaas of worst op brood te doen? Volgens mij niet :).
pi_194281876
quote:
10s.gif Op maandag 27 juli 2020 17:25 schreef Isdatzo het volgende:
Scrummie die zeurt over "het is niet ontopic :'( !". De ironie.
Is het niet de bedoeling dat een mod de-escalerend optreedt?
  maandag 27 juli 2020 @ 18:18:52 #158
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194282296
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 17:29 schreef Dejannn het volgende:
Vanuit een religieus standpunt inderdaad. Maar dat is toch een visie zijn die mensen mogen hebben? Dat wil niet zeggen dat iemand tgen homoseksualiteit is. Als ik het mij goed herinner zei hij bij JRE een tijd terug ook dat hij denkt dat homoseksualiteit iets zeer natuurlijks is. Ik vind dit dus verder geen extreme mening eigenlijk.
Vanuit een religieus standpunt? Wat doet dat er precies toe?

Overigens vind ik het wel tamelijk extreem als je mensen op basis van hun seksuele voorkeur een andere positie in de samenleving toe wil dichten. Of beter gezegd: hen op basis daarvan wil degraderen.

quote:
Volgens mij zijn er nog altijd een aantal genderidentiteitsstoornissen, waaronder genderdysforie. Ik vind dit zelf soms ook nog vrij twijfelachtig, maar als mensen zo'n transitie willen ondergaan en denken dat dit hun ding is moeten ze dat vooral doen :).
Lijkt me ook, alleen kun je prima concluderen dat alles er juist niet op wijst dat het een mentale ziekte is. Door zo'n statement te doen suggereer je eigenlijk dat transgenders therapie nodig hebben en daarmee de kous af zou zijn.

Ik hoef je hoop ik niet uit te leggen waarom dat een vrij verwerpelijke exercitie is en waarom dat niet klopt.

quote:
Ik denk dat je hier een aantal dingen door elkaar haalt. Je kunt toch van mening zijn dat bepaalde zaken niet aansluiten bij jouw normen en waarden, maar dat mensen de vrijheid moeten hebben om zelf keuzes te maken? Of brokkelt de vrijheid van mensen al af als iemand anders ergens een afwijkende of afkeurende mening over heeft? Veganisten zijn bijvoorbeeld zeer tegen het eten van dierlijke producten. Belet hun mening jou of mij om een plakje kaas of worst op brood te doen? Volgens mij niet :).
Die vergelijking is niet helemaal kloppend. Het is een beetje alsof je zegt "vrijheden zijn goed, vrijheden zijn een typisch westers verschijnsel, de westerse moraliteit acht ik daarom superieur" om vervolgens ineens te roepen dat je diezelfde vrijheden af wil breken.

Dat is nogal tegenstrijdig aan elkaar.
  maandag 27 juli 2020 @ 18:20:17 #159
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194282313
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 16:57 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Graag ook even de bron van je beweringen over 'zijn' standpunten.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ben_Shapiro

Bijvoorbeeld.
  maandag 27 juli 2020 @ 18:31:00 #160
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194282465
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2020 18:18 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Vanuit een religieus standpunt? Wat doet dat er precies toe?

[..]

[..]

Je weet toch hoe sommige religieuzen kunnen zijn , kijk naar de islam , daar mag je als man geen handen schdden met een vrouw.
Bij SGP mochten er , een aantal jaar geleden , geen vrouwen op de kieslijst.
Ik ben inmiddels overleden
  maandag 27 juli 2020 @ 18:33:17 #161
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194282494
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 18:31 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Je weet toch hoe sommige religieuzen kunnen zijn , kijk naar de islam , daar mag je als man geen handen schdden met een vrouw.
Bij SGP mochten er , een aantal jaar geleden , geen vrouwen op de kieslijst.
Een SGP-er neem ik bij voorbaat dan ook al niet serieus.
pi_194282522
quote:
Slechte bron, maar ok.

Aantal dingen onder het kopje views gelezen. 100% mee eens.
  maandag 27 juli 2020 @ 18:38:10 #163
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 27 juli 2020 @ 18:38:41 #164
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194282564
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 18:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hij is tegen het homohuwelijk en tegen abortus. Een soort SGP'er dus.
Precies.
  maandag 27 juli 2020 @ 18:40:05 #165
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194282582
quote:
9s.gif Op maandag 27 juli 2020 18:33 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Een SGP-er neem ik bij voorbaat dan ook al niet serieus.
Dat hoeft ook niet, het was meer om een voorbeeld te geven , dat sommige religieuze mensen een andere kijk op bepaalde dingen hebben , dan jij en ik hebben.
En dat mag en ze mogen van mij ook hun mening geven.
Dat jij en/of ik het daar wel of niet mee eens zijn is een ander verhaal

/ontopic

Wat foto's van steden na de vreedzame demonstraties
Ik ben inmiddels overleden
  maandag 27 juli 2020 @ 18:51:37 #166
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194282706
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2020 18:38 schreef Poem_ het volgende:

Precies.
Bv een Bas vd Vlies nam ik iig een stuk serieuzer dan de rest van die stripfiguren in de 2e kamer. Ondanks zijn zienswijze op abortus en het homohuwelijk...
pi_194282729
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 18:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hij is tegen het homohuwelijk en tegen abortus. Een soort SGP'er dus.
Met als nuance over het homohuwelijk wel dat hij het huwelijk niet iets vind waar een regering mee zich zou moeten bemoeien. Dus ook geen verplichting om religieuze instellingen wl mannen te huwen terwijl dat tegen hun geloof in gaat. Het is zijn persoonlijke overtuiging voornamelijk (volgens mij) voortkomend uit zijn geloof. Niets mis mee, in mijn ogen.
pi_194282733
Maar goed, ontopic idd.
  maandag 27 juli 2020 @ 18:57:40 #169
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194282770
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2020 18:18 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Vanuit een religieus standpunt? Wat doet dat er precies toe?

Overigens vind ik het wel tamelijk extreem als je mensen op basis van hun seksuele voorkeur een andere positie in de samenleving toe wil dichten. Of beter gezegd: hen op basis daarvan wil degraderen.
Als je vindt dat het huwelijk, vanuit welk standpunt dan ook, iets is tussen man en vrouw, dan betekent dat nog niet dat je iemand degradeert. Hij zegt niet dat het mindere mensen zijn, nog wil hij ze geen rechten ontnemen behalve dat ze het getrouwd zijn kunnen noemen.

Maar het argument van "op basis van seksuele voorkeur een andere positie in de samenleving toe willen dichten" dien je verder uit te werken om het waterdicht te krijgen. Stel dat we van seksuele voorkeur aannemen dat het bij de geboorte is bepaald en niet kan worden veranderd, dan kan je probleemloos stellen dat het als eigenschap vergelijkbaar is met zaken als ras, huidskleur en geslacht. En dan moet je jezelf aan de hypocrisie-test onderwerpen en de vraag stellen: Ben ik voor of tegen voorstellen/handelingen die mensen anders behandelen om hun niet-veranderbare eigenschappen? Neem "positieve" discriminatie bijvoorbeeld. Degradeer je dan ook geen mensen vanwege niet-veranderbare eigenschappen?

quote:
Lijkt me ook, alleen kun je prima concluderen dat alles er juist niet op wijst dat het een mentale ziekte is. Door zo'n statement te doen suggereer je eigenlijk dat transgenders therapie nodig hebben en daarmee de kous af zou zijn.

Ik hoef je hoop ik niet uit te leggen waarom dat een vrij verwerpelijke exercitie is en waarom dat niet klopt.
Als het geen mentale ziekte zou zijn, dan lijkt me een logische conclusie dat mensen die de geslachtsverandering ondergaan nooit spijt zullen hebben van de operatie (of zelfverminking). En toch is dat niet het geval. Er is wel degelijk behoefte aan intensieve therapie, al is het alleen al om onjuiste diagnoses uit te sluiten. Het is immers ver van onmogelijk dat genderdysforie iets is dat (vooral jonge) mensen wordt aangepraat en aangeleerd. Vanwege de aard van de behandeling lijkt het mij enorm wenselijk om geslachtsverandering zo min mogelijk aan te moedigen. Zou er een agenda achter zitten?

quote:
Die vergelijking is niet helemaal kloppend. Het is een beetje alsof je zegt "vrijheden zijn goed, vrijheden zijn een typisch westers verschijnsel, de westerse moraliteit acht ik daarom superieur" om vervolgens ineens te roepen dat je diezelfde vrijheden af wil breken.

Dat is nogal tegenstrijdig aan elkaar.
Wellicht ligt het er aan waar de vrijheden op berusten. Op grondwettelijke rechten? Dan lijkt het me een grondrecht waar je niet aan kan en mag zitten. Vloeit de betreffende vrijheid niet voort uit de grondwet, maar uit een "simpele" wet of verdrag, dan kan je het meer zien als een voorrecht. Het huwelijk, in welke vorm dan ook, is een voorrecht, waar het pleiten voor beperkingen eraan een grondrecht is.

Niet echt tegenstrijdig.
pi_194282783
twitter
  maandag 27 juli 2020 @ 18:59:12 #171
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194282794
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 18:35 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Slechte bron, maar ok.

Aantal dingen onder het kopje views gelezen. 100% mee eens.
Jij kan je vinden in dit soort opvattingen?

- Shapiro supports a ban on abortion,[69] including in cases of rape and incest, with one exception: when competent medical authority determines that the life of the mother is in jeopardy as a result of the pregnancy.

- Shapiro supported Israel's settlement building in the occupied Palestinian territories in the West Bank.

- He also states, "I'm very much anti gay-marriage in the social sense. As a religious person, I think homosexuality is a sin, I think that lots of things are sins that people engage in, I think they should be free to engage in them."[90

- Shapiro believes transgender people suffer from mental illness.

- In a 2014 YouTube video entitled "The Myth of the Tiny Radical Muslim Minority", Shapiro said, "We're above 800 million Muslims who are radicalized – more than half the Muslims on earth. That's not a minority... the myth of the tiny radical Muslim minority is just that: it's a myth"

- Shapiro later described President Barack Obama's 2010 State of the Union Address as "philosophically fascist."[113]

- Shapiro has called for lowering taxes on the very wealthy.[10] He has also backed privatizing Social Security

- In a 2011 tweet, Shapiro noted that Jewish people are plagued by "Bad Jews", and that they "largely vote Democrat".[117] The same year, he wrote an article titled "Jews in Name Only" in which he claimed "Jews who vote for Obama are, by and large, Jews In Name Only (JINOs)" and that such Jews "do not care about Israel" or that they "care about it less than abortion, gay marriage and global warming".[118] During the 2016 presidential election, he write an article titled "No, It Doesn’t Matter That Bernie Sanders Is Ethnically Jewish. He’s a Jew In Name Only."[119]
Huilen dan.
  maandag 27 juli 2020 @ 19:09:12 #172
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194282912
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 17:47 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Is het niet de bedoeling dat een mod de-escalerend optreedt?
Dat is zo.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_194282943
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2020 18:59 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Jij kan je vinden in dit soort opvattingen?

Hoewel het steeds meer offtopic gaat...

Ik zei nog 'aantal dingen onder het kopje views', maar dit had ik kunnen verwachten, dus bij deze.

quote:
- Shapiro supports a ban on abortion,[69] including in cases of rape and incest, with one exception: when competent medical authority determines that the life of the mother is in jeopardy as a result of the pregnancy.
Grotendeels eens ja. Ik twijfel bij verkrachting. Incest in deze begrijp ik niet; als het niet vrijwillig was is het toch verkrachting en valt het gewoon onder die noemer lijkt me.

quote:
- Shapiro supported Israel's settlement building in the occupied Palestinian territories in the West Bank.
Weet ik te weinig van om te kunnen beoordelen. Maar zijn argumenten die hij geeft in gesprekken die ik wel eens heb gezien vind ik prima argumenten.

quote:
- He also states, "I'm very much anti gay-marriage in the social sense. As a religious person, I think homosexuality is a sin, I think that lots of things are sins that people engage in, I think they should be free to engage in them."[90
Niet eens, al vind ik het helemaal prima dat hij daar zo over denkt en ik zal daardoor niet automatisch een ander punt van hem devalueren.

quote:
- Shapiro believes transgender people suffer from mental illness.
Volgens mij klopt dit niet, of is er een behoorlijke nuance. Hoe dan ook; met hoe het er staat ben ik het niet eens.

quote:
- In a 2014 YouTube video entitled "The Myth of the Tiny Radical Muslim Minority", Shapiro said, "We're above 800 million Muslims who are radicalized – more than half the Muslims on earth. That's not a minority... the myth of the tiny radical Muslim minority is just that: it's a myth"
Eens.

quote:
- Shapiro later described President Barack Obama's 2010 State of the Union Address as "philosophically fascist."[113]
Geen idee of het zo is, maar dat mag hij vinden.

quote:
- Shapiro has called for lowering taxes on the very wealthy.[10] He has also backed privatizing Social Security
Oke?

quote:
- In a 2011 tweet, Shapiro noted that Jewish people are plagued by "Bad Jews", and that they "largely vote Democrat".[117] The same year, he wrote an article titled "Jews in Name Only" in which he claimed "Jews who vote for Obama are, by and large, Jews In Name Only (JINOs)" and that such Jews "do not care about Israel" or that they "care about it less than abortion, gay marriage and global warming".[118] During the 2016 presidential election, he write an article titled "No, It Doesn’t Matter That Bernie Sanders Is Ethnically Jewish. He’s a Jew In Name Only."[119]
Tja? Wat moet ik hiermee? Niet echt iets waar ik het mee eens of oneens kan zijn.

Wel grappig hoor, het zijn precies de vragen die die gast van de BBC stelde :').
  maandag 27 juli 2020 @ 19:12:21 #174
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194282945
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2020 18:59 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Jij kan je vinden in dit soort opvattingen?

Als jij vindt dat hij zich daarvoor moet verantwoorden, lijkt het me redelijk als jij je verantwoordt waarom jij tegen die standpunten bent. Goed voorbeeld doet goed volgen.
  maandag 27 juli 2020 @ 19:14:30 #175
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194282966
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 19:12 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Hoewel het steeds meer offtopic gaat...

Ik zei nog 'aantal dingen onder het kopje views', maar dit had ik kunnen verwachten, dus bij deze.
[..]

Grotendeels eens ja. Ik twijfel bij verkrachting. Incest in deze begrijp ik niet; als het niet vrijwillig was is het toch verkrachting en valt het gewoon onder die noemer lijkt me.
[..]

Weet ik te weinig van om te kunnen beoordelen. Maar zijn argumenten die hij geeft in gesprekken die ik wel eens heb gezien vind ik prima argumenten.
[..]

Niet eens, al vind ik het helemaal prima dat hij daar zo over denkt en ik zal daardoor niet automatisch een ander punt van hem devalueren.
[..]

Volgens mij klopt dit niet, of is er een behoorlijke nuance. Hoe dan ook; met hoe het er staat ben ik het niet eens.
[..]

Eens.
[..]

Geen idee of het zo is, maar dat mag hij vinden.
[..]

Oke?
[..]

Tja? Wat moet ik hiermee? Niet echt iets waar ik het mee eens of oneens kan zijn.

Wel grappig hoor, het zijn precies de vragen die die gast van de BBC stelde :').
GOTCHA #2 ;)
  maandag 27 juli 2020 @ 19:14:53 #176
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194282972
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 18:57 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Als je vindt dat het huwelijk, vanuit welk standpunt dan ook, iets is tussen man en vrouw, dan betekent dat nog niet dat je iemand degradeert. Hij zegt niet dat het mindere mensen zijn, nog wil hij ze geen rechten ontnemen behalve dat ze het getrouwd zijn kunnen noemen.
Als je een groep minder rechten verleent (en dan gaat het o.a. om trouwen en het kunnen adopteren van kinderen), dan ben je wel degelijk bezig met een degradatie-proces.

quote:
Maar het argument van "op basis van seksuele voorkeur een andere positie in de samenleving toe willen dichten" dien je verder uit te werken om het waterdicht te krijgen. Stel dat we van seksuele voorkeur aannemen dat het bij de geboorte is bepaald en niet kan worden veranderd, dan kan je probleemloos stellen dat het als eigenschap vergelijkbaar is met zaken als ras, huidskleur en geslacht. En dan moet je jezelf aan de hypocrisie-test onderwerpen en de vraag stellen: Ben ik voor of tegen voorstellen/handelingen die mensen anders behandelen om hun niet-veranderbare eigenschappen? Neem "positieve" discriminatie bijvoorbeeld. Degradeer je dan ook geen mensen vanwege niet-veranderbare eigenschappen?
Lijkt me niet echt vergelijkbaar aangezien in dat laatste niet een groep consistent uit wordt gesloten.

quote:
Als het geen mentale ziekte zou zijn, dan lijkt me een logische conclusie dat mensen die de geslachtsverandering ondergaan nooit spijt zullen hebben van de operatie (of zelfverminking). En toch is dat niet het geval.
Dat is een nogal vergezochte conclusie, je slaat een paar bruggen over. Er kan spijt ontstaan om uiteenlopende redenen. Maar ok, even die conclusie volgend: bij de groep die geen spijt heeft is er dus gn sprake van een mentale ziekte?

quote:
Er is wel degelijk behoefte aan intensieve therapie, al is het alleen al om onjuiste diagnoses uit te sluiten.
Een diagnostisch traject is geen therapie.

quote:
Het is immers ver van onmogelijk dat genderdysforie iets is dat (vooral jonge) mensen wordt aangepraat en aangeleerd. Vanwege de aard van de behandeling lijkt het mij enorm wenselijk om geslachtsverandering zo min mogelijk aan te moedigen. Zou er een agenda achter zitten?
:')

quote:
Wellicht ligt het er aan waar de vrijheden op berusten. Op grondwettelijke rechten? Dan lijkt het me een grondrecht waar je niet aan kan en mag zitten. Vloeit de betreffende vrijheid niet voort uit de grondwet, maar uit een "simpele" wet of verdrag, dan kan je het meer zien als een voorrecht. Het huwelijk, in welke vorm dan ook, is een voorrecht, waar het pleiten voor beperkingen eraan een grondrecht is.

Niet echt tegenstrijdig.
Shapiro had het echter niet over de grondwet maar over liberale vrijheden in algemene zin. Het is een beetje maf om die enerzijds te bejubelen en anderzijds weer de deur uit te willen doen vanuit een nogal beperkte blik.
  maandag 27 juli 2020 @ 19:17:13 #177
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194283003
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 19:12 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Hoewel het steeds meer offtopic gaat...

Ik zei nog 'aantal dingen onder het kopje views', maar dit had ik kunnen verwachten, dus bij deze.
[..]

Grotendeels eens ja. Ik twijfel bij verkrachting. Incest in deze begrijp ik niet; als het niet vrijwillig was is het toch verkrachting en valt het gewoon onder die noemer lijkt me.
[..]

Weet ik te weinig van om te kunnen beoordelen. Maar zijn argumenten die hij geeft in gesprekken die ik wel eens heb gezien vind ik prima argumenten.
[..]

Niet eens, al vind ik het helemaal prima dat hij daar zo over denkt en ik zal daardoor niet automatisch een ander punt van hem devalueren.
[..]

Volgens mij klopt dit niet, of is er een behoorlijke nuance. Hoe dan ook; met hoe het er staat ben ik het niet eens.
[..]

Eens.
[..]

Geen idee of het zo is, maar dat mag hij vinden.
[..]

Oke?
[..]

Tja? Wat moet ik hiermee? Niet echt iets waar ik het mee eens of oneens kan zijn.

Wel grappig hoor, het zijn precies de vragen die die gast van de BBC stelde :').
Van 100% mee eens naar "nou ja, ik weet het niet, het staat er wel raar zo, maar goed hij mag dat vinden".

Goed verhaal wel weer.
  maandag 27 juli 2020 @ 19:17:48 #178
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194283009
quote:
14s.gif Op maandag 27 juli 2020 19:12 schreef Ensiferum het volgende:

Als jij vindt dat hij zich daarvoor moet verantwoorden, lijkt het me redelijk als jij je verantwoordt waarom jij tegen die standpunten bent. Goed voorbeeld doet goed volgen.
pi_194283068
quote:
9s.gif Op maandag 27 juli 2020 19:17 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Van 100% mee eens naar "nou ja, ik weet het niet, het staat er wel raar zo, maar goed hij mag dat vinden".

Goed verhaal wel weer.
Leuk dit :D

Ik zeg letterlijk dat ik 'een aantal dingen onder het kopje views' had gelezen en daar 100% mee eens was. Vervolgens moet ik een (door een ander samengesteld) lijstje afwerken (waarom eigenlijk?), doe ik dat, krijg ik het verwijt dat ik van 100% eens naar niet alles eens ga.

Ja, krijg de pleuris maar joh :D

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2020 19:22:02 ]
pi_194283096
En dan zeker over een topic weer posten dat die vervelende Scrummie nooit inhoudelijk post of iets bijdraagt aan dit topic.
  maandag 27 juli 2020 @ 19:24:31 #181
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194283115
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 19:23 schreef Scrummie2.1 het volgende:
En dan zeker over een topic weer posten dat die vervelende Scrummie nooit inhoudelijk post of iets bijdraagt aan dit topic.
Nee hoor meid, chapeau voor de moeite.

Die was overigens wel een keertje oprecht.
  maandag 27 juli 2020 @ 19:25:59 #182
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194283133
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2020 19:14 schreef Poem_ het volgende:

Als je een groep minder rechten verleent (en dan gaat het o.a. om trouwen en het kunnen adopteren van kinderen), dan ben je wel degelijk bezig met een degradatie-proces.
Prima
quote:
Lijkt me niet echt vergelijkbaar aangezien in dat laatste niet een groep consistent uit wordt gesloten.
Hoe moet ik dat zien? Zolang je maar 1 "token" toelaat zit je niet fout? Waar is het kantelpunt? Mag je wel de helft van alle homohuwelijken weigeren?

quote:
Dat is een nogal vergezochte conclusie, je slaat een paar bruggen over. Er kan spijt ontstaan om uiteenlopende redenen. Maar ok, even die conclusie volgend: bij de groep die geen spijt heeft is er dus gn sprake van een mentale ziekte?
Ik zou het argument kunnen accepteren dat het lichamelijk is, als de geslachtsverandering het probleem oplost. Maar dan moet je natuurlijk wel zeker zijn dat er geen comorbiditeiten zijn. Maar als er spijt ontstaat, dan lijkt het me duidelijk dat wat de reden ook is, de verminking niet de juiste behandeling was.

quote:
Een diagnostisch traject is geen therapie.
Okee, dan gewoon niet zoeken naar comorbiditeiten en lekker meteen die piemel eraf snijden :')

quote:
:')
Ik had niet anders van jou verwacht.
quote:
Shapiro had het echter niet over de grondwet maar over liberale vrijheden in algemene zin. Het is een beetje maf om die enerzijds te bejubelen en anderzijds weer de deur uit te willen doen vanuit een nogal beperkte blik.
"liberale vrijheden in algemene zin", daar kan niemand wat mee.
  maandag 27 juli 2020 @ 19:35:41 #183
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194283283
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 19:25 schreef Ensiferum het volgende:
Prima
:Y)

quote:
Hoe moet ik dat zien? Zolang je maar 1 "token" toelaat zit je niet fout? Waar is het kantelpunt? Mag je wel de helft van alle homohuwelijken weigeren?
Stel dat er 20 jaar na bevrijdingsdag van WW3 heel veel jonge stelletjes elkaar plechtig trouw willen beloven en de trouwambtenaren dagen van 16 uur draaien om dat in goede banen te leiden. Dan zou je dus een situatie kunnen krijgen dat er een selectie wordt gemaakt waarin wordt gepoogd groepen een evenredig lange wachttijd te geven, naar bijvoorbeeld de maatschappelijke verhouding.

quote:
Ik zou het argument kunnen accepteren dat het lichamelijk is, als de geslachtsverandering het probleem oplost.
Dat doet het dan ook in het grootste gedeelte van de gevallen. Daarom is zo'n opmerking van Shapiro tamelijk dom, om het zacht uit te drukken.

quote:
Maar dan moet je natuurlijk wel zeker zijn dat er geen comorbiditeiten zijn.
Die zekerheid is er natuurlijk nooit 100%, maar - zeker hier - zijn we daar prima mee bezig.

quote:
Maar als er spijt ontstaat, dan lijkt het me duidelijk dat wat de reden ook is, de verminking niet de juiste behandeling was.
Het blijft uiteindelijk een individuele keuze. Artsen kunnen dat faciliteren, maar dat risico bestaat nu eenmaal. Het slaat echter nergens op om a.d.h.v. een laag percentage spijtoptanten de gehele groep af te serveren als 'mentaal ziek'. Dan heb je geen fuck van de hele problematiek begrepen.

quote:
Okee, dan gewoon niet zoeken naar comorbiditeiten en lekker meteen die piemel eraf snijden :')
Ik had je iets slimmer ingeschat dan dit. Dat was niet het punt. Jij stelt dat het diagnostische traject al behandeling is. Dat is het niet. Het is alleen bedoeld om een zo zuiver mogelijke beoordeling te kunnen maken. Therapie gaat niet over diagnoses, therapie gaat over behandeling. Behandeling volgt op een diagnose. Je haalt die 2 door elkaar.

quote:
Ik had niet anders van jou verwacht.
Mooi, dan stel ik een keer niet teleur. *)

quote:
"liberale vrijheden in algemene zin", daar kan niemand wat mee.
Je grondwettelijke gelul ook niet. Shapiro dweept enerzijds met allerlei liberale vrijheden maar staat een politieke stroming voor die daar een broertje dood aan heeft. Maar goed, als jij dat niet tegenstrijdig vindt dan is dat natuurlijk ook helemaal prima.
pi_194283833
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2020 18:18 schreef Poem_ het volgende:
Vanuit een religieus standpunt? Wat doet dat er precies toe?

Overigens vind ik het wel tamelijk extreem als je mensen op basis van hun seksuele voorkeur een andere positie in de samenleving toe wil dichten. Of beter gezegd: hen op basis daarvan wil degraderen.
Religie is vaak gebonden aan bepaalde do's and don'ts die door sommige gelovigen zeer serieus worden genomen. Vanuit dat perspectief kan iemand dus homoseksualiteit weliswaar natuurlijk achten, maar een relatie tussen man en vrouw moreel meer juist. Het tweede vind ik een opmerkelijke conclusie, dit lijkt mij geen kwestie van "degraderen" of een andere positie toedichten in de samenleving.

quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2020 18:18 schreef Poem_ het volgende:
Lijkt me ook, alleen kun je prima concluderen dat alles er juist niet op wijst dat het een mentale ziekte is. Door zo'n statement te doen suggereer je eigenlijk dat transgenders therapie nodig hebben en daarmee de kous af zou zijn.
Ehm, nee. Dat ligt meer aan jouw interpretatie denk ik, niemand suggereert namelijk dat transgenders therapie nodig hebben. Zoals gezegd, zij moeten vrij zijn om een transitie te ondergaan als zij dit willen :). Het is zelfs aangetoond dat dit de lichaamstevredenheid en de lichaamsbeleving van een dergelijk persoon kan verbeteren. Dat betekend echter nog niet dat er geen stoornis ten grondslag kan liggen van het gevoel dat een man denkt dat hij eigenlijk een vrouw is en vice-versa.

quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2020 18:18 schreef Poem_ het volgende:
Die vergelijking is niet helemaal kloppend. Het is een beetje alsof je zegt "vrijheden zijn goed, vrijheden zijn een typisch westers verschijnsel, de westerse moraliteit acht ik daarom superieur" om vervolgens ineens te roepen dat je diezelfde vrijheden af wil breken. Dat is nogal tegenstrijdig aan elkaar.
Dit punt begreep ik niet goed, maar ik zie in een latere post dat je hebt over 'liberale vrijheden'. Wanneer heeft Shapiro hier precies naar verwezen? :) Ik zie hem namelijk wel geregeld verwijzen naar de grondbeginselen van de VS. Maar zaken zoals LGBT rechten of abortus hebben daar niet direct mee te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2020 20:10:10 ]
  maandag 27 juli 2020 @ 20:41:22 #185
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194284360
Ik ben inmiddels overleden
  maandag 27 juli 2020 @ 21:16:10 #186
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194284957
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 20:09 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Religie is vaak gebonden aan bepaalde do's and don'ts die door sommige gelovigen zeer serieus worden genomen. Vanuit dat perspectief kan iemand dus homoseksualiteit weliswaar natuurlijk achten, maar een relatie tussen man en vrouw moreel meer juist. Het tweede vind ik een opmerkelijke conclusie, dit lijkt mij geen kwestie van "degraderen" of een andere positie toedichten in de samenleving.
Bepaalde normen vloeien daar ook uit voort. Zo vinden zowel Shapiro als SGP-ers en ander gespuis dat homo's dan ook geen huwelijk aan zouden moeten kunnen gaan of de mogelijkheid moeten hebben om kinderen te adopteren. Door welke god, godin of entiteit hen dat wordt ingefluisterd of daar op komen in het kader van andere idealen die weinig met god te maken hebben vind ik niet zo interessant.

Ik snapte dus je toevoeging dat het een religieus standpunt is dus niet zo goed.

quote:
Ehm, nee. Dat ligt meer aan jouw interpretatie denk ik, niemand suggereert namelijk dat transgenders therapie nodig hebben. Zoals gezegd, zij moeten vrij zijn om een transitie te ondergaan als zij dit willen :). Het is zelfs aangetoond dat dit de lichaamstevredenheid en de lichaamsbeleving van een dergelijk persoon kan verbeteren. Dat betekend echter nog niet dat er geen stoornis ten grondslag kan liggen van het gevoel dat een man denkt dat hij eigenlijk een vrouw is en vice-versa.
Als je het een mentale ziekte noemt en zegt dat er maar 2 geslachten bestaan en de rest irrelevant geleuter dan doe je de problematiek, of materie, nogal tekort. Een mentale ziekte kun je behandelen met therapie of medicijnen. Genderdysforie zoals dat officieel heet heeft weinig met mentale ziektebeelden te maken.

Leer mij de opvattingen van dat soort conservatieve mafkezen kennen.

quote:
Dit punt begreep ik niet goed, maar ik zie in een latere post dat je hebt over 'liberale vrijheden'. Wanneer heeft Shapiro hier precies naar verwezen? :) Ik zie hem namelijk wel geregeld verwijzen naar de grondbeginselen van de VS. Maar zaken zoals LGBT rechten of abortus hebben daar niet direct mee te maken.
In zijn interview met The Economist en zijn boeken, bijvoorbeeld.
pi_194285037
twitter

twitter
  maandag 27 juli 2020 @ 21:42:20 #188
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194285429
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2020 21:16 schreef Poem_ het volgende:

Bepaalde normen vloeien daar ook uit voort. Zo vinden zowel Shapiro als SGP-ers en ander gespuis dat homo's dan ook geen huwelijk aan zouden moeten kunnen gaan of de mogelijkheid moeten hebben om kinderen te adopteren. Door welke god, godin of entiteit hen dat wordt ingefluisterd of daar op komen in het kader van andere idealen die weinig met god te maken hebben vind ik niet zo interessant.
"Gespuis" nog wel...

Maar goed, vrijheid van godsdienst toch? Zolang er niet gedreigd wordt om homo's van flats af te gooien en ze actief te vervolgen mogen ze van mij elk standpunt innemen dat ze willen.
  maandag 27 juli 2020 @ 21:56:28 #189
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194285681
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 21:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

"Gespuis" nog wel...

Maar goed, vrijheid van godsdienst toch? Zolang er niet gedreigd wordt om homo's van flats af te gooien en ze actief te vervolgen mogen ze van mij elk standpunt innemen dat ze willen.
Technisch gezien mogen ze dat inderdaad vinden. Het heeft natuurlijk alleen wel zijn weerslag op LHBT-ers, want dat soort meningen moedigen nou niet bepaald een open en tolerante houding naar die groep aan. Integendeel.

Of om het wat dichterbij huis te zoeken: LHBT-ers die opgroeien in de SGP-hoek zijn niet bepaald gelukkig te noemen. Ze worden dan weliswaar niet fysiek of verbaal belaagd, maar je zou hetgeen tussen de regels door gebeurt wat mij betreft prima psychische mishandeling kunnen noemen.

In de VS is de situatie aanzienlijk schrijnender, de prevalentie van sucide alleen al is significant hoger. En die domme uitlatingen van dat soort conservatieven dragen alleen maar bij aan allerlei vormen van onveiligheid. Daarom dus: gespuis.
  maandag 27 juli 2020 @ 21:56:43 #190
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 27 juli 2020 @ 21:59:44 #191
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194285733
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2020 21:56 schreef Poem_ het volgende:
Technisch gezien mogen ze dat inderdaad vinden. Het heeft natuurlijk alleen wel zijn weerslag op LHBT-ers, want dat soort meningen moedigen nou niet bepaald een open en tolerante houding naar die groep aan. Integendeel.

Of om het wat dichterbij huis te zoeken: LHBT-ers die opgroeien in de SGP-hoek zijn niet bepaald gelukkig te noemen. Ze worden dan weliswaar niet fysiek of verbaal belaagd, maar je zou hetgeen tussen de regels door gebeurt wat mij betreft prima psychische mishandeling kunnen noemen.

In de VS is de situatie aanzienlijk schrijnender, de prevalentie van sucide alleen al is significant hoger. En die domme uitlatingen van dat soort conservatieven dragen alleen maar bij aan allerlei vormen van onveiligheid. Daarom dus: gespuis.
Bijzonder. Een soort van gedachtepolitie dus, iedere mening is goed als hij maar strookt met de mijne.
  maandag 27 juli 2020 @ 22:01:00 #192
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194285747
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 21:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

Bijzonder. Een soort van gedachtepolitie dus, iedere mening is goed als hij maar strookt met de mijne.
Dus als ik conservatieve figuren niet serieus neem en hun mening m.b.t. LHBT-ers kwalijk noem dan pleit ik voor een gedachtepolitie?

Mkay.
  maandag 27 juli 2020 @ 22:09:22 #193
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194285859
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 19:12 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Hoewel het steeds meer offtopic gaat...
Eens. Desondanks bedankt voor je sportieve reactie. Je wekte de indruk (of in elk geval: ik kreeg die indruk) dat je al die opvattingen wel prima vond en dat deed bij mij de wenkbrauwen fronsen, maar dat heb je enigszins genuanceerd nu. Verder is het natuurlijk geen verrassing dat wij fundamenteel verschillend tegen een aantal zaken aankijken :P .
Huilen dan.
  maandag 27 juli 2020 @ 22:11:37 #194
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194285887
quote:
9s.gif Op maandag 27 juli 2020 22:01 schreef Poem_ het volgende:
Dus als ik conservatieve figuren niet serieus neem en hun mening m.b.t. LHBT-ers kwalijk noem dan pleit ik voor een gedachtepolitie?

Mkay.
Jij vindt het "gespuis" omdat ze een bepaalde "mening" hebben. Ja dat neigt in mijn wereld naar gedachtepoltie. Iedereen heeft het recht op zijn eigen mening binnen de grenzen van de wet. Je hoeft het er niet mee eens te zijn dat mag. Net zo goed dat ik het niet eens ben met al die linkse anarchisten/ Antifa/ BLM die de boel afbreken en aan het rellen zijn en het is niet dat ik hun mening niet respecteer ik ageer tegen het geweld en het proberen kalt te stellen van andersdenkenden.

Maar goed, ik vind dit soort opmerkingen altijd enorm bijzonder als types zoals jij hiermee komen. Er worden hier pagina's vol geschreven dat we maar begrip moeten hebben voor oa BLM, antifa, en weet ik het want die strijden voor de goed zaak en dat moeten we serieus nemen ofzo maar iedereen met een mening welke niet in de kraam te pas komt is iets als "gespuis" en moet vooral niet serieus genomen worden.
  maandag 27 juli 2020 @ 22:15:32 #195
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194285948
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 22:11 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jij vindt het "gespuis" omdat ze een bepaalde "mening" hebben. Ja dat neigt in mijn wereld naar gedachtepoltie. Iedereen heeft het recht op zijn eigen mening binnen de grenzen van de wet. Je hoeft het er niet mee eens te zijn dat mag. Net zo goed dat ik het niet eens ben met al die linkse anarchisten/ Antifa/ BLM die de boel afbreken en aan het rellen zijn en het is niet dat ik hun mening niet respecteer ik ageer tegen het geweld en het proberen kalt te stellen van andersdenkenden.

Maar goed, ik vind dit soort opmerkingen altijd enorm bijzonder als types zoals jij hiermee komen. Er worden hier pagina's vol geschreven dat we maar begrip moeten hebben voor oa BLM, antifa, en weet ik het want die strijden voor de goed zaak en dat moeten we serieus nemen ofzo maar iedereen met een mening welke niet in de kraam te pas komt is iets als "gespuis" en moet vooral niet serieus genomen worden.
Volgens mij heeft er in deze 40 delen werkelijk niemand iets goeds over de antifa gezegd.
Huilen dan.
  maandag 27 juli 2020 @ 22:17:39 #196
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194285992
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 22:11 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jij vindt het "gespuis" omdat ze een bepaalde "mening" hebben. Ja dat neigt in mijn wereld naar gedachtepoltie. Iedereen heeft het recht op zijn eigen mening binnen de grenzen van de wet. Je hoeft het er niet mee eens te zijn dat mag. Net zo goed dat ik het niet eens ben met al die linkse anarchisten/ Antifa/ BLM die de boel afbreken en aan het rellen zijn en het is niet dat ik hun mening niet respecteer ik ageer tegen het geweld en het proberen kalt te stellen van andersdenkenden.
Een negatief waardeoordeel ergens op plakken betekent kennelijk in de wereld van AchJa dat je die mening wil verbieden, ofzo. Juist 'm.

quote:
Maar goed, ik vind dit soort opmerkingen altijd enorm bijzonder als types zoals jij hiermee komen. Er worden hier pagina's vol geschreven dat we maar begrip moeten hebben voor oa BLM, antifa, en weet ik het want die strijden voor de goed zaak en dat moeten we serieus nemen ofzo maar iedereen met een mening welke niet in de kraam te pas komt is iets als "gespuis" en moet vooral niet serieus genomen worden.
Dat is een wel heel bijzondere interpretatie van hetgeen 'types als ik' hier posten. Ik heb nou ook niet echt de indruk dat een nuancering daarvan veel gaat veranderen, dus hou je daar vooral aan vast.
  maandag 27 juli 2020 @ 22:19:01 #197
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194286008
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2020 22:15 schreef Isdatzo het volgende:

Volgens mij heeft er in deze 40 delen werkelijk niemand iets goeds over de antifa gezegd.
Zolang ze blijven rellen, vernielen, de wet overtreden en wetteloosheid nastreven zal dat ook niet gaan gebeuren he.

Maar goed, wij verschillen dan ook fundamenteel van mening omtrent het gedrag wat antifa tentoon spreidt.
  maandag 27 juli 2020 @ 22:19:54 #198
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194286024
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 22:19 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zolang ze blijven rellen, vernielen, de wet overtreden en wetteloosheid nastreven zal dat ook niet gaan gebeuren he.

Maar goed, wij verschillen dan ook fundamenteel van mening omtrent het gedrag wat antifa tentoon spreidt.
Volgens mij doen wij dat helemaal niet. Maar dat jij mij graag wegzet als iemand die de methodiek van antifa niet afkeurt is geen verrassing.
Huilen dan.
  maandag 27 juli 2020 @ 22:23:47 #199
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194286090
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2020 22:19 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Volgens mij doen wij dat helemaal niet. Maar dat jij mij graag wegzet als iemand die de methodiek van antifa niet afkeurt is geen verrassing.
Kom kom. Dat jij zo weg wordt gezet, daar mag jij jezelf ook wel wat credits voor geven.
  maandag 27 juli 2020 @ 22:25:26 #200
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194286127
Alleen omdat ik niet meega in het narratief waarin de anarchisten de grote aanstichter van alle ellende zijn? :W .
Huilen dan.
  maandag 27 juli 2020 @ 22:26:40 #201
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194286146
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2020 22:25 schreef Isdatzo het volgende:
Alleen omdat ik niet meega in het narratief waarin de anarchisten de grote aanstichter van alle ellende zijn? :W .
Ja, dat zal het zijn oO<
  maandag 27 juli 2020 @ 22:26:44 #202
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194286150
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2020 22:25 schreef Isdatzo het volgende:
Alleen omdat ik niet meega in het narratief waarin de anarchisten de grote aanstichter van alle ellende zijn? :W .
Natuurlijk. Als je opmerkingen m.b.t. Antifa nuanceert dan ben je voor Antifa. Zo werkt dat in de wereld van mensen met een extreem wereldbeeld.
  maandag 27 juli 2020 @ 22:42:29 #203
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194286435
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2020 22:17 schreef Poem_ het volgende:

Een negatief waardeoordeel ergens op plakken betekent kennelijk in de wereld van AchJa dat je die mening wil verbieden, ofzo. Juist 'm.
Even hoor, als je begint met: "Technisch gezien mogen ze dat inderdaad vinden" dan impliceer je eigenlijk dat ze door de wet beschermd zijn maar dat je eigenlijk vindt dat ze gewoon hun bek moeten houden.
  maandag 27 juli 2020 @ 23:15:59 #204
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194286990
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 22:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

Even hoor, als je begint met: "Technisch gezien mogen ze dat inderdaad vinden" dan impliceer je eigenlijk dat ze door de wet beschermd zijn maar dat je eigenlijk vindt dat ze gewoon hun bek moeten houden.
Dat is niet hoe ik 'm bedoelde eigenlijk.
pi_194287582
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2020 21:16 schreef Poem_ het volgende:
Bepaalde normen vloeien daar ook uit voort. Zo vinden zowel Shapiro als SGP-ers en ander gespuis dat homo's dan ook geen huwelijk aan zouden moeten kunnen gaan of de mogelijkheid moeten hebben om kinderen te adopteren. Door welke god, godin of entiteit hen dat wordt ingefluisterd of daar op komen in het kader van andere idealen die weinig met god te maken hebben vind ik niet zo interessant.
Dat zegt hij niet. Hij is er persoonlijk geen voorstander vanwege religieuze overtuigingen, meer niet. Maar ergens geen voorstander van zijn, wil ook niet zeggen dat je er een actief tegenstander van bent. Adoptie was hij overigens wel enigszins positief over voor zover ik mij kan herinneren. In een vrij recente video kwam dat nog aan bod.

quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2020 21:16 schreef Poem_ het volgende:
Als je het een mentale ziekte noemt en zegt dat er maar 2 geslachten bestaan en de rest irrelevant geleuter dan doe je de problematiek, of materie, nogal tekort. Een mentale ziekte kun je behandelen met therapie of medicijnen. Genderdysforie zoals dat officieel heet heeft weinig met mentale ziektebeelden te maken.

Leer mij de opvattingen van dat soort conservatieve mafkezen kennen.
Biologisch gezien is dit ook correct, er zijn maar twee geslachten (intersekse even buiten beschouwing gelaten). Als er dan mannen zijn die zeggen, 'ik ben een vrouw' (en vice-versa) is dat opmerkelijk. Desalniettemin moeten zij natuurlijk de vrijheid hebben om een gewenste transitie te kunnen ondergaan als ze dat willen :). Genderidentiteitsstoornissen staan overigens letterlijk onder 'mental and behavioural disorders'.

quote:
A desire to live and be accepted as a member of the opposite sex, usually accompanied by a sense of discomfort with, or inappropriateness of, one's anatomic sex, and a wish to have surgery and hormonal treatment to make one's body as congruent as possible with one's preferred sex.
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2020 21:16 schreef Poem_ het volgende:
In zijn interview met The Economist en zijn boeken, bijvoorbeeld.
quote:
Mr Shapiro discusses Western values, freedom of speech
quote:
All the stuff that I think we generally agree is good in the West: freedom, liberalism, democracy, human rights.
Dat heeft dus niet direct iets te maken met het zaken zoals het homo-huwelijk of abortus. Laatste kun je nog over discussiren, ik geloof dat er inmiddels een recht voor vrouwen is om toegang te hebben tot veilige abortus in bepaalde situaties, maar landen mogen dat zelf verder invullen.

Al met al krijg ik sterk het idee dat jij meer problemen hebt met bepaalde religieuze dan wel conservatieve visies, dan dat dergelijke visies ook inderdaad zeer problematisch zijn. Mensen die niet jouw schijnbaar zeer progressieve wereldbeeld delen, zijn dan direct conservatieve mafkezen of aanhangers van het salafisme. Een beetje kortzichtig als je mij vraagt ;).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2020 23:59:41 ]
  dinsdag 28 juli 2020 @ 11:42:37 #206
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194292116
twitter


Vreedzaam demonstreren O+
Ik ben inmiddels overleden
  dinsdag 28 juli 2020 @ 12:01:59 #207
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194292413
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 11:42 schreef Enchanter het volgende:
[ twitter ]

Vreedzaam demonstreren O+
Die rechts-extremisten toch weer!
pi_194293047
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 11:42 schreef Enchanter het volgende:
[ twitter ]

Vreedzaam demonstreren O+
Ies koeltoer in de VS toch?

pi_194293279
Ik ben weliswaar geen fan van Antifa, maar om de boel een beetje in perspectief te plaatsen:


Anti-fascists linked to zero murders in the US in 25 years


quote:
A new database of nearly 900 politically motivated attacks and plots in the United States since 1994 includes just one attack staged by an anti-fascist that led to fatalities. In that case, the single person killed was the perpetrator.

Over the same time period, American white supremacists and other rightwing extremists have carried out attacks that left at least 329 victims dead, according to the database.
quote:
More broadly, the database lists 21 victims killed in leftwing attacks since 2010 , and 117 victims of rightwing attacks in that same period – nearly six times as much. Attacks inspired by the Islamic State and similar jihadist groups, in contrast, killed 95 people since 2010, slightly fewer than rightwing extremists, according to the data set. More than half of these victims died in a a single attack on a gay nightclub in Orlando, Florida, in 2016.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_194293315
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 11:42 schreef Enchanter het volgende:
[ twitter ]

Vreedzaam demonstreren O+


Dit zijn molotov-cocktails?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 28 juli 2020 @ 13:30:14 #211
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194293435
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 13:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dit zijn molotov-cocktails?
Nee is een long island ice tea
Ik ben inmiddels overleden
pi_194293456
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 13:30 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Nee is een long island ice tea
Weet niet of je wel eens een molotovcocktail hebt gemaakt, maar dit is niet de manier.

:')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 28 juli 2020 @ 13:34:33 #213
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194293479
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 13:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Weet niet of je wel eens een molotovcocktail hebt gemaakt, maar dit is niet de manier.

:')
Niemand heeft (extreem-)linksen ooit beschuldigd van intelligentie.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 13:41:28 #214
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194293561
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 13:34 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Niemand heeft (extreem-)linksen ooit beschuldigd van intelligentie.
Jouw vooringenomenheid wordt wel hl pijnlijk duidelijk nu jij slechts op basis van een foto waarop een aantal voorwerpen te zien is meent te kunnen concluderen dat deze toebehoorden aan "linksen".
Huilen dan.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 13:43:42 #215
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194293595
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 13:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Weet niet of je wel eens een molotovcocktail hebt gemaakt, maar dit is niet de manier.

:')
Sorry Koos , maar ik heb ze niet gemaakt
Ik ben inmiddels overleden
  dinsdag 28 juli 2020 @ 13:45:20 #216
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194293614
Waarom is de verf op die magazijnen nog nat :? .
Huilen dan.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 13:45:37 #217
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194293620
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 13:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Jouw vooringenomenheid wordt wel hl pijnlijk duidelijk nu jij slecht op basis van een foto waarop een aantal voorwerpen te zien is meent te kunnen concluderen dat deze toebehoorden aan "linksen".
Wapentuig achterlaten voor vreedzame protestgangers is gewoon een bekende extreem-linkse tactiek. Dan kan je nu wel weer domme dinge posten, maar het enige dat je echt doet is het beeld dat mensen van je hebben, een antifa-goedprater, bevestigen.

Ik zie het logisch na kunnen denken niet zozeer als mijn gave, het zou immers normaal moeten zijn. Ik zie het ontbreken aan logisch nadenken en redeneren meer als jouw gebrek.

5/7 Voor je deflectiepoging, maar je overtuigt niemand.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 13:48:27 #218
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194293650
Waarom is n van die doeken nog niet doordrenkt met vloeistof :? .
Huilen dan.
pi_194293672
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 13:43 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Sorry Koos , maar ik heb ze niet gemaakt
Je mag natuurlijk best een beetje kritisch blijven en niet alles voor zoete koek slikken. Er zit nota bene nauwelijks benzine in die potten.

Verder was het dragen van geladen wapens blijkbaar geen probleem toen zelfverklaarde vrijheidsstrijders met machinegeweren overheidsgebouwen binnenvielen omdat ze het niet eens waren met de coronaregels.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 28-07-2020 14:05:20 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 28 juli 2020 @ 14:01:43 #220
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194293786
quote:
13s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 13:45 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Wapentuig achterlaten voor vreedzame protestgangers is gewoon een bekende extreem-linkse tactiek. Dan kan je nu wel weer domme dinge posten, maar het enige dat je echt doet is het beeld dat mensen van je hebben, een antifa-goedprater, bevestigen.

Ik zie het logisch na kunnen denken niet zozeer als mijn gave, het zou immers normaal moeten zijn. Ik zie het ontbreken aan logisch nadenken en redeneren meer als jouw gebrek.

5/7 Voor je deflectiepoging, maar je overtuigt niemand.
Bedankt voor het wederom bevestigen van jouw vooringenomenheid. Met molotovcocktails en wapens extra onrust schoppen tijdens BLM is inmiddels ook een bekende extreem-rechtse tactiek.

Zie bijvoorbeeld https://www.documentcloud(...)-Report-on-Boog.html of https://www.splcenter.org(...)fbi-firebombing-plot en https://www.documentcloud(...)-29-Boog-Arrest.html.

On 03 June 2020, federal prosecutors in Nevada charged three men connected to the boogaloo movement with terrorism offenses, saying they plotted to use Molotov cocktails and explosives to spark violence at protests in Las Vegas over the death of USPER George Floyd

En wie waren deze onfrisse figuren?

Through DoD database checks, NCIS confirmed that PARSHALL is a U.S. Navy veteran, LYNAM is a U.S. Army Reservist, and LOOMIS is a disabled US. Air Force veteran.

En:

On 29 May 2020, the Denver Police Department seized several military-style assault rifles (foto's aanwezig in document) from a vehicle occupied by a group of self-identified anti-government individuals, who call themselves "Boogaloo Bois," a near a downtown Denver, Colorado protest. One of the individuals was allegedly wearing a military-style plate-carrier vest, which allows the addition of ballistic protection.

Ga je nu ophouden met domme dingen posten?
Huilen dan.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 14:05:23 #221
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194293816
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 13:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je mag natuurlijk best een beetje kritisch blijven en niet alles voor zoete koek slikken. Er zit nota bene nauwelijks benzine in die potten.

Verder was het dragen van geladen wapens blijkbaar geen probleem toen zelfverklaarde vrijheidsstrijders met machinegeweren overheidsgebouwen binnenvielen omdat ze het eens waren met de coronaregels.
Misschien hebben ze het meeste van de benzine er uit gehaald ivm veiligheid of was het leeggelopen ,het zat tenslotte in een tas/zak
Liepen die 'zelfverklaarde vrijheidsstrijders' ook met molotovcocktails ?
En gingen ze elke nacht plunderen en vuurwerk naar de politie gooien ?
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 13:48 schreef Isdatzo het volgende:
Waarom is n van die doeken nog niet doordrenkt met vloeistof :? .
geen idee , wederom ik heb ze niet gemaakt , noch gevonden
Ik ben inmiddels overleden
  dinsdag 28 juli 2020 @ 14:08:09 #222
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194293848
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 13:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je mag natuurlijk best een beetje kritisch blijven en niet alles voor zoete koek slikken. Er zit nota bene nauwelijks benzine in die potten.
Kletsnatte verf en een doek die nog niet volgezogen is met brandstof... ik vind 't maar een vaag verhaal. Maar goed, ensiferum ziet hierin sluitend bewijs dat die dekselse anarchisten de boel weer eens wilden komen verstieren. Grappig hoe die man bijzonder selectief is wanneer het aankomt op een kritische benadering van informatie.
Huilen dan.
pi_194293862
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 13:15 schreef KoosVogels het volgende:

Anti-fascists linked to zero murders in the US in 25 years
Ik vraag me af wat een historische context betreffende terrorisme nu over de huidige situatie zegt, vrij weinig lijkt mij :). Dit is een beetje de insteek: terrorisme afkomstig van anti-facistische groeperingen heeft amper slachtoffers gemaakt dus het is geen probleem. Alsof terrorisme nkel een probleem is als er dodelijke slachtoffers worden gemaakt. Vanuit dat perspectief begrijp ik het doel van dit artikel ook niet zo zeer, behalve natuurlijk het willen bagatelliseren van de momentele problematiek met extreemlinkse groeperingen.

Dit soort rare teksten:

quote:
A new justice department taskforce on violent anti-government extremists listed “antifa” as a major threat, while making no mention of white supremacy.
Ehm, op welke manier is zijn er nu white supremacist movements bezig zoals al die groeperingen in Portland en andere Amerikaanse grote steden? Dat is toch totaal niet relevant? Maar goed, media zoals The Guardian vinden wat linkse relschoppers eigenlijk ook wel prima. Die vechten tenminste voor nobel doel in hen ogen. Dus als die dan hun ding aan het doen zijn, ach dan kan er prima een artikel worden geschreven om wat (nietszeggende) "context" te bieden en de ernst van de situatie een beetje te downplayen. Tevens mist er trouwens een link naar de data, ik zie enkel dat er twee keer een link is gegeven richting de methodologie.

Rating artikel: 2/10 :6 :s)
pi_194293888
Red Bull heeft 2 managers ontslagen omdat die zich teveel inlieten met BLM.
Zo kan het dus ook als bedrijf.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194293905
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 14:05 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Misschien hebben ze het meeste van de benzine er uit gehaald ivm veiligheid of was het leeggelopen ,het zat tenslotte in een tas/zak
Liepen die 'zelfverklaarde vrijheidsstrijders' ook met molotovcocktails ?
En gingen ze elke nacht plunderen en vuurwerk naar de politie gooien ?
Niet de doelpalen verschuiven. Het ging om het simpele feit dat er magazijnen zijn gevonden, en een soort van halfbakken molotovcocktails. Agenten zijn voor zover ik weet niet beschoten met geweren noch bekogeld met molotovcocktails. De dreiging is dus van hetzelfde niveau.

In hoeverre er nog elke nacht wordt geplunderd en gereld - en vooral, op welke schaal - laat ik maar even in het midden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_194293919
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 14:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Red Bull heeft 2 managers ontslagen omdat die zich teveel inlieten met BLM.
Zo kan het dus ook als bedrijf.
Zou dit ook een optie zijn voor Mercedes? O-)
pi_194293933
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 14:14 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Zou dit ook een optie zijn voor Mercedes? O-)
Als je Hamilton zo hoort dan zijn ze bij Mercedes allesbehalve woke.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 28 juli 2020 @ 14:16:11 #228
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194293935
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 14:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Red Bull heeft 2 managers ontslagen omdat die zich teveel inlieten met BLM.
Zo kan het dus ook als bedrijf.
Ik vind dat je je als bedrijf sowieso neutraal op moet stellen.
Maar okay , ik ben blijkbaar n van de weinige die er zo over denkt
Ik ben inmiddels overleden
pi_194293941
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 14:09 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat een historische context betreffende terrorisme nu over de huidige situatie zegt, vrij weinig lijkt mij :). Dit is een beetje de insteek: terrorisme afkomstig van anti-facistische groeperingen heeft amper slachtoffers gemaakt dus het is geen probleem. Alsof terrorisme nkel een probleem is als er dodelijke slachtoffers worden gemaakt. Vanuit dat perspectief begrijp ik het doel van dit artikel ook niet zo zeer, behalve natuurlijk het willen bagatelliseren van de momentele problematiek met extreemlinkse groeperingen.

Dit soort rare teksten:
[..]

Ehm, op welke manier is zijn er nu white supremacist movements bezig zoals al die groeperingen in Portland en andere Amerikaanse grote steden? Dat is toch totaal niet relevant? Maar goed, media zoals The Guardian vinden wat linkse relschoppers eigenlijk ook wel prima. Die vechten tenminste voor nobel doel in hen ogen. Dus als die dan hun ding aan het doen zijn, ach dan kan er prima een artikel worden geschreven om wat (nietszeggende) "context" te bieden en de ernst van de situatie een beetje te downplayen. Tevens mist er trouwens een link naar de data, ik zie enkel dat er twee keer een link is gegeven richting de methodologie.

Rating artikel: 2/10 :6 :s)
Doe ermee wat je wil, beste jongen. Ik beschouw de cijfers vooral als een stukje context. Persoonlijk vind ik bewegingen die op regelmatige basis aanslagen plegen waarbij dodelijke slachtoffers vallen een stuk gevaarlijker dan linkse stinkerds die protesteren en op de vuist gaan met de politie.

Maar dat ben ik.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_194293943
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 14:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Red Bull heeft 2 managers ontslagen omdat die zich teveel inlieten met BLM.
Zo kan het dus ook als bedrijf.
Klopt, dit was al een tijdje betekend. Red Bull is inderdaad goed bezig. Al weten we nu natuurlijk wel direct dat Isdatzo waarschijnlijk gaat overschakelen op een ander merk energiedrank :s)
pi_194293947
Portland mayor Tedje Wheeler begint eindelijk het licht te zien, en gaat praten met de feds over een 'staakt-het-vuren'.
pi_194293948
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 14:16 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Ik vind dat je je als bedrijf sowieso neutraal op moet stellen.
Maar okay , ik ben blijkbaar n van de weinige die er zo over denkt
Red Bull denkt er dus ook zo over. Gelukkig.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 28 juli 2020 @ 14:17:50 #233
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194293961
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 14:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Red Bull denkt er dus ook zo over. Gelukkig.
Ik ga er niet meer Red Bull door drinken.
Ik dronk het sowieso al niet
Ik ben inmiddels overleden
  dinsdag 28 juli 2020 @ 14:18:05 #234
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194293965
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 14:09 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat een historische context betreffende terrorisme nu over de huidige situatie zegt, vrij weinig lijkt mij :). Dit is een beetje de insteek: terrorisme afkomstig van anti-facistische groeperingen heeft amper slachtoffers gemaakt dus het is geen probleem. Alsof terrorisme nkel een probleem is als er dodelijke slachtoffers worden gemaakt. Vanuit dat perspectief begrijp ik het doel van dit artikel ook niet zo zeer, behalve natuurlijk het willen bagatelliseren van de momentele problematiek met extreemlinkse groeperingen.

Zoals ik in (het tweede deel van) deze post laat zien heeft er door de jaren heen een behoorlijke focus op anarchistische bewegingen gelegen, zonder dat daar een solide dreiging aan ten grondslag lag. Daarnaast laten de documenten die ik eerder aanhaal ook zien dat er maar heel weinig concrete aanwijzingen zijn voor anarchistische invloeden in de huidige BLM-onrusten. In plaats van stellen dat de problematiek mbt extreemlinkse groeperingen gebagatelliseerd wordt kan je misschien beter zeggen dat hij juist overdreven wordt.
Huilen dan.
pi_194293976
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 14:17 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Ik ga er niet meer Red Bull door drinken.
Ik dronk het sowieso al niet
Hier ook niet hoor. Misschien dat zo'n schaalmodel autootje van Max wel mooi staat in mijn kast.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194294021
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 13:15 schreef KoosVogels het volgende:
Ik ben weliswaar geen fan van Antifa, maar om de boel een beetje in perspectief te plaatsen:


Anti-fascists linked to zero murders in the US in 25 years

[..]

[..]

Dan vraag ik me af aan wie die plusminus 30 doden ten gevolge van de plunderingen en protesten toegeschreven kan worden.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
  dinsdag 28 juli 2020 @ 14:23:20 #237
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194294039
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 14:21 schreef Selqae het volgende:

[..]

Dan vraag ik me af aan wie die plusminus 30 doden ten gevolge van de plunderingen en protesten toegeschreven kan worden.
Moet dat per se aan n groepering, of berhaupt aan groeperingen, toegeschreven kunnen worden?

Wat de FBI ervan zegt: they majority of the violence and vandalism appears to be perpetrated by opportunistic, individual actors acting without specific direction.
Huilen dan.
pi_194294068
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 14:23 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Moet dat per se aan n groepering, of berhaupt aan groeperingen, toegeschreven kunnen worden?
Het kan ook aan meerdere groepen worden toegeschreven uiteraard, BLM of Antifa.
Andere groeperingen heb ik niet gezien.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
  dinsdag 28 juli 2020 @ 14:29:06 #239
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194294116
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 14:26 schreef Selqae het volgende:

[..]

Het kan ook aan meerdere groepen worden toegeschreven uiteraard,
Zie edit over wat de FBI erover te zeggen heeft.
quote:
BLM of Antifa.
Andere groeperingen heb ik niet gezien.
Dan heb jij niet goed opgelet. Verder moet je je afvragen of BLM een groepering of een beweging is.
Huilen dan.
pi_194294181
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 14:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Zie edit over wat de FBI erover te zeggen heeft.
[..]

Dan heb jij niet goed opgelet. Verder moet je je afvragen of BLM een groepering of een beweging is.
De FBI heeft het over de meerderheid van het geweld en vandalisme, niet over moorden.
Als ze deze doden al niet toerekenen aan groeperingen maar toeschrijven aan individuelen verbaast het me ook niet dat de teller nog op 0 staat. Op die manier kan je bijvoorbeeld ook de aanslag op Christchurch niet aan extreemrechts toeschrijven, het was immers maar een individu.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_194294251
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 14:33 schreef Selqae het volgende:

[..]

De FBI heeft het over de meerderheid van het geweld en vandalisme, niet over moorden.
Als ze deze doden al niet toerekenen aan groeperingen maar toeschrijven aan individuelen verbaast het me ook niet dat de teller nog op 0 staat. Op die manier kan je bijvoorbeeld ook de aanslag op Christchurch niet aan extreemrechts toeschrijven, het was immers maar een individu.
Wijs ons op een of meer moorden die in jouw optiek toegeschreven kunnen worden aan Antifa of BLM en dus niet, zoals de FBI aangeeft, aan opportunistische individuen.

Die kerel in Christchurch was onderdeel van een online gemeenschap en hij vereenzelvigde zich met een bepaalde ideologie. Sterker, als we zijn eigen woorden mogen geloven, dreef zijn ideologie hij tot die moordpartij.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_194294338
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 14:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wijs ons op een of meer moorden die in jouw optiek toegeschreven kunnen worden aan Antifa of BLM en dus niet, zoals de FBI aangeeft, aan opportunistische individuen.
In ieder geval de doden die zijn gevallen tijdens de rellen en plunderingen volgend op de dood van Floyd, dat waren er een stuk of 15 in de eerste protesten.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_194294365
We gaan dus van Antifa, wat niet kon want ‘geen groepering’ naar extreem rechts, terug naar antifa, toen weer extreem rechts, weer antifa en nu zijn het individuen.

:')
pi_194294375
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 14:45 schreef Selqae het volgende:

[..]

In ieder geval de doden die zijn gevallen tijdens de rellen en plunderingen volgend op de dood van Floyd, dat waren er een stuk of 15 in de eerste protesten.
Maar in hoeverre kun je die direct toeschrijven aan een beweging of ideologie?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 28 juli 2020 @ 15:02:18 #245
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194294598
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 14:48 schreef Scrummie2.1 het volgende:
We gaan dus van Antifa, wat niet kon want ‘geen groepering’ naar extreem rechts, terug naar antifa, toen weer extreem rechts, weer antifa en nu zijn het individuen.

:')
Nee.
Huilen dan.
pi_194294616
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 14:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar in hoeverre kun je die direct toeschrijven aan een beweging of ideologie?
Ik lees helaas weinig tot niets over arrestaties, verdachten en beweegredenen van die moorden.
De kans lijkt me zeer klein dat het geen Antifa of BLM supporters zijn geweest, misschien voor een aantal. Dat waren de clubs die massaal aan het rellen en plunderen geslagen waren. Ik weet wel dat als deze doden waren gevallen tijdens protesten van extreemrechtse clubs ze zonder meer zouden worden toegeschreven aan die clubs, geen twijfel mogelijk.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
  dinsdag 28 juli 2020 @ 15:03:14 #247
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_194294618
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 14:16 schreef L_auteur het volgende:
Portland mayor Tedje Wheeler begint eindelijk het licht te zien, en gaat praten met de feds over een 'staakt-het-vuren'.
Ik ben niet onder de indruk, want omdat de Portland burgemeester blijkbaar denkt de autoriteit te hebben te verzekeren dat Antifa (of voor degenen die nu getriggerd raken, lees: vreedzame demonstranten) zich houdt aan een staakt het vuren, roept het de vraag op waarom hij de aanvallen op de rechtbank niet eerder heeft tegengehouden.
Dit is zo slecht leiderschap, maar eigenlijk is Ted Wheeler van meet af aan (pre George Floyd) een mislukking.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  dinsdag 28 juli 2020 @ 15:10:36 #248
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194294785
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 15:03 schreef Selqae het volgende:

[..]

Ik lees helaas weinig tot niets over arrestaties, verdachten en beweegredenen van die moorden.
Maar dat weerhoudt jou niet van het trekken van allerlei conclusies :? .
quote:
De kans lijkt me zeer klein dat het geen Antifa of BLM supporters zijn geweest, misschien voor een aantal. Dat waren de clubs die massaal aan het rellen en plunderen geslagen waren. Ik weet wel dat als deze doden waren gevallen tijdens protesten van extreemrechtse clubs ze zonder meer zouden worden toegeschreven aan die clubs, geen twijfel mogelijk.
Plunderen is BLM?

Plunderaars zijn opportunistische idioten die (in de chaos) hun kans schoon zien om een slaatje te slaan. Dat heeft echt niks met waar de BLM-beweging voor staat te maken. Sterker nog: ze doen de beweging daarmee alleen maar kwaad.
Huilen dan.
pi_194294862
Vorig jaar had je ook die shooting in Dayton -34 doden-, dat schijnt ook een Antifa supporter te zijn;

quote:
In addition, a Twitter account that appears to belong to Betts retweeted extreme left-wing and anti-police posts, as well as tweets supporting Antifa, or anti-fascist, protesters.
https://nypost.com/2019/0(...)s-first-mass-killer/

Die tellen ze dus ook niet mee bijvoorbeeld.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_194294916
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 15:14 schreef Selqae het volgende:
Vorig jaar had je ook die shooting in Dayton -34 doden-, dat schijnt ook een Antifa supporter te zijn;
[..]

https://nypost.com/2019/0(...)s-first-mass-killer/

Die tellen ze dus ook niet mee bijvoorbeeld.
Misschien dat ze hem om deze reden niet meetellen:

quote:
A search of the shooter's home found evidence that showed an interest in violence and mass shootings and he had expressed a desire to commit one. Despite describing himself as a leftist and voicing his support for antifa,[6] a preliminary assessment did not indicate that Betts had a racial or political motive.

Bron
Maar dan de andere schietpartij die wordt genoemd in het artikel van de New York Post dat jij net postte:

quote:
Patrick Crusius, a 21-year-old from Allen, Texas, was arrested shortly after the shooting and charged with capital murder. Police believe a manifesto with white nationalist and anti-immigrant themes, posted on the online message board 8chan shortly before the attack, was written by Crusius; it cites the year's earlier Christchurch mosque shootings and the right-wing conspiracy theory known as the Great Replacement as inspiration for the attack

Bron
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 28 juli 2020 @ 15:20:01 #251
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194294952
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 15:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Misschien dat ze hem om deze reden niet meetellen:
[..]

En al tel je hem wel mee, dan nog staat het in geen enkele verhouding tot het aantal slachtoffers gevallen in de inmiddels jarenlange geschiedenis van extreemrechtse terreur in de VS.

Snap ook niet zo goed hoe dit nu relevant is, maar goed.
Huilen dan.
pi_194294973
Ontopic graag.
pi_194295048
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 15:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

En al tel je hem wel mee, dan nog staat het in geen enkele verhouding tot het aantal slachtoffers gevallen in de inmiddels jarenlange geschiedenis van extreemrechtse terreur in de VS.

Snap ook niet zo goed hoe dit nu relevant is, maar goed.
Het valt me gewoon op dat extreemlinks geweld vaak niet de boeken ingaat als extreemlinks/antifa geweld en bij extreemrechts wel. Je leest het wel vaker, dit soort artikelen bv;
https://www.ad.nl/binnenl(...)ak-vrijuit~aedcce5e/
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_194295093
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 15:26 schreef Selqae het volgende:

[..]

Het valt me gewoon op dat extreemlinks geweld vaak niet de boeken ingaat als extreemlinks/antifa geweld en bij extreemrechts wel. Je leest het wel vaker, dit soort artikelen bv;
https://www.ad.nl/binnenl(...)ak-vrijuit~aedcce5e/
Nu ben je aan het zoeken. Dat artikel slaat op criminele acties van extreem-linkse idioten in Nederland. We hadden het echter over moordpartijen in de VS.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_194295122
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 15:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nu ben je aan het zoeken. Dat artikel slaat op criminele acties van extreem-linkse idioten in Nederland. We hadden het echter over moordpartijen in de VS.
Als de FBI na die rellen en moorden ten gevolge van BLM/Antifa protesten de teller nog steeds op 0 staat en alles toeschrijft aan individuelen zal het in de VS er niet veel anders aan toe gaan vrees ik.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
  dinsdag 28 juli 2020 @ 15:33:21 #256
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194295150
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 15:31 schreef Selqae het volgende:

[..]

Als de FBI na die rellen en moorden ten gevolge van BLM/Antifa protesten de teller nog steeds op 0 staat en alles toeschrijft aan individuelen zal het in de VS er niet veel anders aan toe gaan vrees ik.
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 14:18 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Zoals ik in (het tweede deel van) deze post laat zien heeft er door de jaren heen een behoorlijke focus op anarchistische bewegingen gelegen, zonder dat daar een solide dreiging aan ten grondslag lag. Daarnaast laten de documenten die ik eerder aanhaal ook zien dat er maar heel weinig concrete aanwijzingen zijn voor anarchistische invloeden in de huidige BLM-onrusten. In plaats van stellen dat de problematiek mbt extreemlinkse groeperingen gebagatelliseerd wordt kan je misschien beter zeggen dat hij juist overdreven wordt.
Huilen dan.
pi_194295213
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 15:31 schreef Selqae het volgende:

[..]

Als de FBI na die rellen en moorden ten gevolge van BLM/Antifa protesten de teller nog steeds op 0 staat en alles toeschrijft aan individuelen zal het in de VS er niet veel anders aan toe gaan vrees ik.
Je kunt een moord niet simpelweg toeschrijven aan BLM/Antifa omdat die plaatsvindt in het kielzog van demonstraties. Uiteindelijk gaat het om de motivatie van de dader.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_194295880
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 14:18 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Zoals ik in (het tweede deel van) deze post laat zien heeft er door de jaren heen een behoorlijke focus op anarchistische bewegingen gelegen, zonder dat daar een solide dreiging aan ten grondslag lag. Daarnaast laten de documenten die ik eerder aanhaal ook zien dat er maar heel weinig concrete aanwijzingen zijn voor anarchistische invloeden in de huidige BLM-onrusten. In plaats van stellen dat de problematiek mbt extreemlinkse groeperingen gebagatelliseerd wordt kan je misschien beter zeggen dat hij juist overdreven wordt.
Aha, dus al die social media accounts die betrokken zijn bij de ongeregeldheden, geweld tegen de (federale) politie toejuichen, antifascisme omarmen, oproepen tot anarchisme en het opheffen van de politie dan wel de overheid moeten we allemaal maar negeren? Of de talloze video's die er zijn van vandalisme en relschoppers. Toevalligerwijs allemaal relschoppers gekleed in het zwart, de bekende outfit van Antifa, maar goed dat zegt natuurlijk niets. Anderzijds, channels op Telegram bewijzen wl de activiteit van white supremacists. In beslag genomen wapens van Boogaloo > keihard bewijs, in beslag genomen molotovcocktails door de Portland Police > geen bewijs. Juist ja. En dan tussendoor ook nog eventjes quasinonchalant andere users beschuldigen van vooringenomenheid.

Ik ben er na een boel posts en verscheidene topics wel een beetje klaar mee eigenlijk. Jij wl bepaalde zaken gewoon niet zien omdat jouw persoonlijke politieke overtuigingen sterk progressief links zijn. Succes ermee ^O^.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 16:47:30 #259
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194296287
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:25 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Aha, dus al die social media accounts die betrokken zijn bij de ongeregeldheden, geweld tegen de (federale) politie toejuichen, antifascisme omarmen, oproepen tot anarchisme en het opheffen van de politie dan wel de overheid moeten we allemaal maar negeren?
Dat zeg ik helemaal niet.
quote:
Of de talloze video's die er zijn van vandalisme en relschoppers. Toevalligerwijs allemaal relschoppers gekleed in het zwart, de bekende outfit van Antifa, maar goed dat zegt natuurlijk niets.
Nee, dat zegt inderdaad vrij weinig niets.
quote:
Anderzijds, channels op Telegram bewijzen wl de activiteit van white supremacists.
In dezelfde mate als waarin Telegram-channels bewijs vormen voor de invloed van anarchistische groeperingen.
quote:
In beslag genomen wapens van Boogaloo > keihard bewijs,
Jazeker.
quote:
in beslag genomen molotovcocktails door de Portland Police > geen bewijs. Juist ja.
Waarvan zou dat bewijs moeten zijn? Op de wijze waarop het gepresenteerd is, namelijk een foto van magazijnen en molotovcocktails, kan je toch onmogelijk concluderen dat dit iets met antifa (of welke andere groepering dan ook) te maken heeft :') ? En dat wordt dan ook helemaal niet geclaimd door de Portland Police, slechts door Ensiferum.
quote:
En dan tussendoor ook nog eventjes quasinonchalant andere users beschuldigen van vooringenomenheid.
Met goede reden.
quote:
Ik ben er na een boel posts en verscheidene topics wel een beetje klaar mee eigenlijk. Jij wl bepaalde zaken gewoon niet zien omdat jouw persoonlijke politieke overtuigingen sterk progressief links zijn. Succes ermee ^O^.
Projectie, en geen argumentatie.

[ Bericht 1% gewijzigd door Isdatzo op 28-07-2020 17:11:08 ]
Huilen dan.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 17:19:22 #260
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194296829
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 13:32 schreef KoosVogels het volgende:
Weet niet of je wel eens een molotovcocktail hebt gemaakt, maar dit is niet de manier.

:')
Als je denkt dat het verplicht met een fles moet heb je het mis... Dit werkt ook gewoon.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 17:20:21 #261
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194296847
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 13:50 schreef KoosVogels het volgende:

Je mag natuurlijk best een beetje kritisch blijven en niet alles voor zoete koek slikken. Er zit nota bene nauwelijks benzine in die potten.
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 13:48 schreef Isdatzo het volgende:
Waarom is n van die doeken nog niet doordrenkt met vloeistof :? .
Benzine verdampt gewoon he.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 17:23:15 #262
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194296880
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 13:45 schreef Isdatzo het volgende:
Waarom is de verf op die magazijnen nog nat :? .
Misschien zijn de verfbommen lek geraakt...

Maar goed, dat er natte verf opzit is natuurlijk rete belangrijk, dat er 30 maal 5.56 in elk magazijn zit boeit weer niet... :')
  dinsdag 28 juli 2020 @ 17:23:23 #263
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194296884
Ja, ik ben vooringenomen. Ik heb mijn positie bepaald na een uitgebreid informatiedieet. Ik ben goed genformeerd en ik begrijp hoe nieuwsorganisaties, overheidsinstellingen, ambtenaren en pollsters met taal en definities spelen.

Het probleem is niet dat Isdatzo mij vooringenomen noemt. Het is waar. Het probleem is, dat Isdatzo mij vooringenomen noemt en zelf de zelfkennis en zelfreflectie niet heeft om dat voor zichzelf toe te geven. En dat is gewoon verachtelijke hypocrisie. En daar zit het probleem bij meerdere users. Het gebrek aan zelfreflectie zorgt ervoor dat ze niet doorhebben dat ze iets teveel nepnieuws hebben opgesnoven. Een overload aan confirmation bias tast het denkvermogen aan.

Mijn mening is duidelijk, en heb totaal geen moeite met het bekennen van mijn politieke kleur en waar mijn sympathie ligt. En het mooie is, dat ondanks die zaken, het 0% effect heeft op de waarheid. Feiten en logica zijn immers kleurenblind. Men moet zich vooral zorgen maken om hen die bepaalde informatie niet geplaatst willen zien. Als iets belachelijk of duidelijk onwaar zou zijn, dan spreekt dat voor zich. Dan heb je geen druk of invloed van derde partijen nodig.

quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:47 schreef Isdatzo het volgende:

Projectie, en geen argumentatie.
Werkelijk?
  dinsdag 28 juli 2020 @ 17:25:47 #264
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194296907
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Misschien zijn de verfbommen lek geraakt...

Maar goed, dat er natte verf opzit is natuurlijk rete belangrijk, dat er 30 5.56's in elk magazijn zitten boeit weer niet... :')
Oranje verf, duidelijk Trump! Met zijn high capacity assault MAGAzines.
pi_194297032
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Misschien zijn de verfbommen lek geraakt...

Maar goed, dat er natte verf opzit is natuurlijk rete belangrijk, dat er 30 maal 5.56 in elk magazijn zit boeit weer niet... :')
Je verontwaardiging is vooral een tikkeltje selectief. Toen gewapende idioten overheidsgebouwen binnendrongen omdat ze het niet eens waren met de coronamaatregelen, kraaide er geen haan naar in NWS. Nu zijn geladen wapens plots een groot gevaar.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 28 juli 2020 @ 17:37:16 #266
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194297063
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:34 schreef KoosVogels het volgende:
Je verontwaardiging is vooral een tikkeltje selectief. Toen gewapende idioten overheidsgebouwen binnendrongen omdat ze het niet eens waren met de coronamaatregelen, kraaide er geen haan naar in NWS. Nu zijn geladen wapens plots een groot gevaar.
Waar de neuk heb je het nou weer over? :') _O-
  dinsdag 28 juli 2020 @ 17:58:35 #267
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194297400
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je verontwaardiging is vooral een tikkeltje selectief.
Aha. Even onthouden.

quote:
Toen gewapende idioten overheidsgebouwen binnendrongen omdat ze het niet eens waren met de coronamaatregelen, kraaide er geen haan naar in NWS.
Kan het me niet helemaal meer herinneren, maar volgens mij was daar wel een topic over, en postte jij daar ook :).

quote:
Nu zijn geladen wapens plots een groot gevaar.
Wapens zijn nooit het gevaar.
  Moderator dinsdag 28 juli 2020 @ 18:13:10 #269
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194297509
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je verontwaardiging is vooral een tikkeltje selectief. Toen gewapende idioten overheidsgebouwen binnendrongen omdat ze het niet eens waren met de coronamaatregelen, kraaide er geen haan naar in NWS. Nu zijn geladen wapens plots een groot gevaar.
dat is niet plots hoor

idioten die met geladen wapens overheidsgebouwen (of andere gebouwen) binnendringen zijn sowieso altijd een gevaar
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 18:14:00 #270
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_194297519
"Setting fires to courthouses. Is that OK? Is that OK now?" -- A.G. William Barr

#peacefulprotest
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_194297529
Jezus jongens gaat deze discussie nou nog steeds door hier? Iedere dag hoop ik hier een beetje nieuws te vinden over de gekheid in Amerika maar het enige wat ik hier aantref is een stel kleuters die al 3 weken in een cirkel aan het discussiren zijn :')
No amount of money ever bought a second of time.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 18:14:45 #272
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_194297530
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Misschien zijn de verfbommen lek geraakt...

Maar goed, dat er natte verf opzit is natuurlijk rete belangrijk, dat er 30 maal 5.56 in elk magazijn zit boeit weer niet... :')
7.62x51 ftw!

Met die natte verf toch wel kans op storingen denk ik na een magazijn wissel, maar de eerste 30 moet wel zonder problemen gaan.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 28 juli 2020 @ 18:15:41 #273
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194297541
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:14 schreef dellipder het volgende:
"Setting fires to courthouses. Is that OK? Is that OK now?" -- A.G. William Barr

#peacefulprotest
Volgens de mensen die zo vol van "MuH ReChTsStAaT" zijn, is dat totaal geen probleem.
pi_194297653
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:14 schreef TigerXtrm het volgende:
Jezus jongens gaat deze discussie nou nog steeds door hier? Iedere dag hoop ik hier een beetje nieuws te vinden over de gekheid in Amerika maar het enige wat ik hier aantref is een stel kleuters die al 3 weken in een cirkel aan het discussiren zijn :')
Precies dit.
Ze zijn meer bezig met gelijk halen dan het nog posten van updates.

Tik voor de lol eens Antifa in bij twitter, en je ziet waarom Trump en de burgemeesters extra troepen sturen en toe laten.
Die beelden worden op het moment totaal genegeerd door televisie en grote internet nieuws sites.

Er is niets vredigs meer aan in vele steden.
Antifa kaapt BLM beweging om te doen wat ze altijd al hebben willen doen.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_194297744
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:24 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Precies dit.
Ze zijn meer bezig met gelijk halen dan het nog posten van updates.

Tik voor de lol eens Antifa in bij twitter, en je ziet waarom Trump en de burgemeesters extra troepen sturen en toe laten.
Die beelden worden op het moment totaal genegeerd door televisie en grote internet nieuws sites.

Er is niets vredigs meer aan in vele steden.
Antifa kaapt BLM beweging om te doen wat ze altijd al hebben willen doen.
Donut Operator op YouTube maakt mooi opsommingen van al het beeldmateriaal wat her en der rond gaat. Geeft een goede impressie van wat er daadwerkelijk gaande is daar.
No amount of money ever bought a second of time.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 18:32:39 #276
3542 Gia
User under construction
pi_194297793
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:24 schreef schommelstoel het volgende:

Precies dit.
Ze zijn meer bezig met gelijk halen dan het nog posten van updates.

Tik voor de lol eens Antifa in bij twitter, en je ziet waarom Trump en de burgemeesters extra troepen sturen en toe laten.
Die beelden worden op het moment totaal genegeerd door televisie en grote internet nieuws sites.

Er is niets vredigs meer aan in vele steden.
Antifa kaapt BLM beweging om te doen wat ze altijd al hebben willen doen.
Facebook staat vol met afschuwelijke filmpjes. Antifa of niet, het zijn veelal negers, die met 4 man iemand die op de grond ligt, schoppen waar ze kunnen en er zelfs bovenop springen. Echt, je maag draait om.
Dit zijn geen mensen meer.
pi_194297798
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:30 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Donut Operator op YouTube maakt mooi opsommingen van al het beeldmateriaal wat her en der rond gaat. Geeft een goede impressie van wat er daadwerkelijk gaande is daar.
Hoor ook steeds meer dat streamers die aanwezig zijn worden aangevallen door de demonstranten.
Ook zijn er video's te vinden van Amerikanen die langzaam aan in opstand komen tegen demonstraties.

Amerika lijkt op het randje van een burgeroorlog te staan heb ik het idee.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_194297828
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Facebook staat vol met afschuwelijke filmpjes. Antifa of niet, het zijn veelal negers, die met 4 man iemand die op de grond ligt, schoppen waar ze kunnen en er zelfs bovenop springen. Echt, je maag draait om.
Dit zijn geen mensen meer.
En ook zie ik veel blanken en totaal geen donkere afro Amerikanen tussen de rellende antifa groepen.

Genoeg afro Amerikanen keuren dit allemaal af, maar die zie je nauwelijks op televisie of de bekende nieuws sites.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  dinsdag 28 juli 2020 @ 18:35:01 #279
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194297833
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:14 schreef nixxx het volgende:

7.62x51 ftw!
Dat sowieso. ^O^

quote:
Met die natte verf toch wel kans op storingen denk ik na een magazijn wissel, maar de eerste 30 moet wel zonder problemen gaan.
Zolang de verf aan de buitenkant zit is er niks aan de hand.
pi_194297845
Gister ook al gepost, maar nog maar een keer;

Two months since the riots, and still no “National Conversation”

rg lang verhaal, maar wel de moeite waard, met o.a. kleine korte interviews met eigenaren van getroffen zaken. Veel foto's ook, uit gebieden die je niet zoveel (tot niet) in de media ziet verschijnen.
pi_194297849
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:32 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Hoor ook steeds meer dat streamers die aanwezig zijn worden aangevallen door de demonstranten.
Ook zijn er video's te vinden van Amerikanen die langzaam aan in opstand komen tegen demonstraties.

Amerika lijkt op het randje van een burgeroorlog te staan heb ik het idee.
In het begin waren de relschoppers zelf nog aan het filmen en streamen. Inmiddels hebben die sukkels waarschijnlijk door dat de politie vrolijk alles meekijkt en opneemt en ze vervolgens arresteert _O-
No amount of money ever bought a second of time.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 18:37:01 #282
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_194297862
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:15 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Volgens de mensen die zo vol van "MuH ReChTsStAaT" zijn, is dat totaal geen probleem.
Dat zijn niet de Democrats, want die spannen zich in om federale agenten tegen te werken, nog afgezien van hun onverantwoordelijke retoriek.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_194297885
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:35 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

In het begin waren de relschoppers zelf nog aan het filmen en streamen. Inmiddels hebben die sukkels waarschijnlijk door dat de politie vrolijk alles meekijkt en opneemt en ze vervolgens arresteert _O-
Lijkt het wel op.

Tussen de opgepakte antifa reschoppers zitten ook veel veelplegers en (als het klopt) jonge leeraren.
Die al jaren lang scholen/leerlingen in Amerika benvloeden met hun mening, die ze brengen als feit.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  dinsdag 28 juli 2020 @ 18:40:11 #284
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194297900
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:24 schreef schommelstoel het volgende:
Tik voor de lol eens Antifa in bij twitter, en je ziet waarom Trump en de burgemeesters extra troepen sturen en toe laten.

Antifa kaapt BLM beweging om te doen wat ze altijd al hebben willen doen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:34 schreef schommelstoel het volgende:
En ook zie ik veel blanken en totaal geen donkere afro Amerikanen tussen de rellende antifa groepen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:38 schreef schommelstoel het volgende:

Tussen de opgepakte antifa reschoppers zitten ook veel veelplegers en (als het klopt) jonge leeraren.
Die al jaren lang scholen/leerlingen in Amerika benvloeden met hun mening, die ze brengen als feit.
Vier maal Antifa... Nu heb je de poppen aan het dansen he... _O-
pi_194297909
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:30 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Donut Operator op YouTube maakt mooi opsommingen van al het beeldmateriaal wat her en der rond gaat. Geeft een goede impressie van wat er daadwerkelijk gaande is daar.
Dank.
Niet echt fan van de twitter cultuur, maar op het moment zijn daar wel de meeste updates en beelden te vinden.

Wel apart, twitter is over het algemeen erg links en links heeft daar de overhand.
Maar op het moment zijn daar de meeste beelden te vinden van wat links nu werkelijk aan het doen in de steden van Amerika
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_194297933
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

[..]

Vier maal Antifa... Nu heb je de poppen aan het dansen he... _O-
Hoezo?

Het is de gang van zaken daar in Amerika, BLM misbruiken ze om te kunnen doen wat Antifa al jaren wil.
Dit heeft niets meer met George Floyd te maken of antifascisme.

Het begint steeds meer duidelijk te worden wat ze willen, en dat is communisme.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  dinsdag 28 juli 2020 @ 18:46:45 #287
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194297974
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:42 schreef schommelstoel het volgende:
Hoezo?

Het is de gang van zaken daar in Amerika, BLM misbruiken ze om te kunnen doen wat Antifa al jaren wil.
Dit heeft niets meer met George Floyd te maken of antifascisme.

Het begint steeds meer duidelijk te worden wat ze willen, en dat is communisme.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:24 schreef schommelstoel het volgende:
Ze zijn meer bezig met gelijk halen dan het nog posten van updates.
Nu komen @Isdatzo, @Poem_, @KoosVogels, @Kijkertje etc. verhaal halen. :')
  dinsdag 28 juli 2020 @ 18:48:52 #288
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_194298002
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:40 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Dank.
Niet echt fan van de twitter cultuur, maar op het moment zijn daar wel de meeste updates en beelden te vinden.

Wel apart, twitter is over het algemeen erg links en links heeft daar de overhand.
Maar op het moment zijn daar de meeste beelden te vinden van wat links nu werkelijk aan het doen in de steden van Amerika
Zojuist zijn er beelden afgespeeld in het Congres tijdens de spreektijd van Congreslid Jim Jordan.

Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_194298006
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

Nu komen @:isdatzo, @:poem_, @:koosvogels, @:kijkertje etc. verhaal halen. :')
Ja laat ze lekker, als ze blij worden van hun deugwoorden moeten ze dat vooral doen.
Maar neem aan dat ze onderhand ook wel begrijpen dat niet iedereen zelfde mening heeft als hen.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_194298017
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:48 schreef dellipder het volgende:

[..]

Zojuist zijn er beelden afgespeeld in het Congres tijdens de spreektijd van Congreslid Jim Jordan.

Beelden van de de rellen op straat?
Het is een live stream dus kan niet terug spoelen.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_194298111
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:49 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Beelden van de de rellen op straat?
Het is een live stream dus kan niet terug spoelen.
Streams op YouTube kun je gewoon terugspoelen :)
No amount of money ever bought a second of time.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 18:56:24 #292
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_194298112
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:49 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Beelden van de de rellen op straat?
Het is een live stream dus kan niet terug spoelen.
Ja en ik denk dat het hiermee gaat lukken.


quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:56 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Streams op YouTube kun je gewoon terugspoelen :)
Dit ook.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_194298178
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:56 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ja en ik denk dat het hiermee gaat lukken.

[..]

Dit ook.

Dan ging er bij mij denk ik wat mis met de browser en youtube.
Bedankt voor de video, hopelijk dringt het zo door bij de voornamelijk democraten.

Wat trouwen ook het geval is, veel Amerikaanse presidenten zijn herkozen terwijl het land in oorlog was.
Nu is het een soort van oorlog in eigen land.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  dinsdag 28 juli 2020 @ 19:05:41 #294
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194298240
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:34 schreef KoosVogels het volgende:

Je verontwaardiging is vooral een tikkeltje selectief. Toen gewapende idioten overheidsgebouwen binnendrongen omdat ze het niet eens waren met de coronamaatregelen, kraaide er geen haan naar in NWS. Nu zijn geladen wapens plots een groot gevaar.
Ik heb wat lopen zoeken maar ik kan alleen dit topic in #POL vinden: POL / [AMV] Amerikaanse politiek #753

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 11:32 schreef KoosVogels het volgende:
Wat vind jij er eigenlijk van dat de president demonstranten die overheidsgebouwen bestormen met wapens loopt aan te moedigen?
Betrokken topic staat niet in mijn AT list, daarnaast is het #POL...
  dinsdag 28 juli 2020 @ 19:06:31 #295
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_194298253
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 19:01 schreef schommelstoel het volgende:

Nu is het een soort van oorlog in eigen land.
Ik zag zojuist een soortgelijke opmerking van je voorbijkomen. Nee.
Imo in een werkelijk treffen van de silent majority tegen de 2000 ofzo subversieve soyboys, looney gothics en andere delusional leftist is geen sprake van oorlog, maar het equivalent van een oorvijg of billenkoek die volwassenen geven aan een stelletje crybabies.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_194298262
Het zat er aan te komen, nu de rollen beginnen om te draaien, draaien ze het om naar white supremacists.

twitter
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_194298286
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:48 schreef dellipder het volgende:

[..]

Zojuist zijn er beelden afgespeeld in het Congres tijdens de spreektijd van Congreslid Jim Jordan.

Geweldige show. Je kon zien aankomen dat dit ging backfiren voor de democraten maar hun optreden tot nu is echt beschamend slecht.
pi_194298290
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 19:06 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ik zag zojuist een soortgelijke opmerking van je voorbijkomen. Nee.
Imo in een werkelijk treffen van de silent majority tegen de 2000 ofzo subversieve soyboys, looney gothics en andere delusional leftist is geen sprake van oorlog, maar het equivalent van een oorvijg of billenkoek die volwassenen geven aan een stelletje crybabies.
Dat is jou mening dan eh ;)
Het is ook een minderheid die dit veroorzaken, maar ze hebben de media achter zich, half hollywood die mooi mee met hen lult ect ect.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  dinsdag 28 juli 2020 @ 19:11:44 #299
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_194298326
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 19:09 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Dat is jou mening dan eh ;)
Het is ook een minderheid die dit veroorzaken, maar ze hebben de media achter zich, half hollywood die mooi mee met hen lult ect ect.
Het is een fringe van een minderheid om precies te zijn.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  dinsdag 28 juli 2020 @ 19:13:39 #300
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194298350
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 19:07 schreef schommelstoel het volgende:
Het zat er aan te komen, nu de rollen beginnen om te draaien, draaien ze het om naar white supremacists.

[ twitter ]
Maar Lgenpresse mag je het hier niet noemen :')
  dinsdag 28 juli 2020 @ 19:38:14 #301
13456 AchJa
Shut up!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')