abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194209512

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2020 17:20:53 ]
  woensdag 22 juli 2020 @ 17:22:23 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194209528
Plaatjes in de OP mogen ook weleens van een update worden voorzien _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194209549
De paniek van Ernst Kuipers valt wel mee. Een beperkte stijging is geen paniek. Is een logisch gevolg.
Go hard or go home
  woensdag 22 juli 2020 @ 17:27:35 #4
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_194209590
History Time heeft een interessante docu gemaakt over de Spaanse Griep.
Redelijk veel overeenkomsten wel met de huidige tijd.

pi_194209603
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 16:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zo ^O^ vind ik het allemaal niet, ondanks die disclaimer over een 'beperkte stijging'..
Oké. Ik wel. Vijf minder opnames, IC ook stabiel.
pi_194209634
Die cijfers van vandaag zijn beter.
Maar het is belangrijk om uit te zoeken wat zorgt voor uitbraken en waar het mis gaat.
Aanpassingen in beleid, voorzorgsmaatregelen treffen en alert blijven is gewoon belangrijk tot een vaccin/oplossing.

Snap niet dat mensen daar zo verwend en kortzichtig op reageren en elke constatering wegzetten als paniekzaaien.
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 17:40:13 #7
5428 crew  miss_sly
pi_194209742
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 17:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Maar het is belangrijk om uit te zoeken wat zorgt voor uitbraken en waar het mis gaat.
Aanpassingen in beleid, voorzorgsmaatregelen treffen en alert blijven is gewoon belangrijk tot een vaccin/oplossing.

Snap niet dat mensen daar zo verwend en kortzichtig op reageren en elke constatering wegzetten als paniekzaaien.
Ik ben het met je eens.
De cijfers van vandaag zien er best goed uit. De toekomst zal leren of dat zo blijft, of dat de stijging van de besmettingen betekent dat de opnames zullen stijgen.

Wat ik me ook afvraag is of de jongeren die positief getest zijn in thuisquarantaine gaan zodat ze niemand anders kunnen besmetten. Want als ze elkaar besmetten en niet ziek worden, is dat prima, maar ze kunnen ook anderen besmetten, met minder prettige gevolgen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 17:44:23 #8
5428 crew  miss_sly
pi_194209789
Diederik Gommers: ‘Stel tweede golf zolang mogelijk uit’

ANP
Zorgpersoneel op intensive cares is nog niet klaar voor een tweede golf van coronapatiënten, zegt Diederik Gommers. "Mensen zijn nog steeds angstig en ook een beetje bozig", zegt de voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care tegen de NOS. "Er is veel minder animo om heel hard te werken."

"Er zijn heftige discussies, mensen zeggen vaker nee, mensen nemen ontslag. We merken dat het lastiger is om goede plannen te maken om richting 2000 IC-bedden te kunnen opschalen als dat nodig is."

Gommers benadrukt dat hij geen paniek wil zaaien. "Wij in het ziekenhuis moeten zorgen dat onze medewerkers een goed gevoel krijgen en een luisterend oor hebben over wat er de vorige keer mis is gegaan. We moeten zorgen dat er draagvlak is en dat we voorbereid zijn."

Wake-upcall
Het toenemende aantal besmettingen noemt Gommers een wake-upcall, maar wat betreft ziekenhuisopnames en coronapatiënten op de intensive care "is er nog absoluut geen spanning".

De IC-arts denkt dat het goed is als er een discussie gevoerd wordt over het dragen van mondkapjes op drukke plekken. "Mondkapjes zijn afschuwelijk, maar als je de drukte in moet zou ik zeggen: draag er eentje. België doet het en Amerika doet het ook. Laat het OMT met een advies komen daarover. Misschien is het een beter idee om het juist niet te doen maar dat horen we dan wel."

NOS.nl
pi_194209811
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 17:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:

Niks mis met alert zijn volgens mij. Alleen maar goed. En de meesten hier zijn gewoon alert. Er zijn echter ook users die het al meteen hebben over extra maatregelen, en gebaseerd op onderbuikgevoelens frequent roepen dat we het twee weken later wel zullen zien; dat het helemaal fout gaat. Paniekzaaierij is vooral gericht op die users; niet de users die gewoon alert zijn en de situatie gewoon goed in de gaten houden. Nogal een verschil tussen alert overkomen en paniekerig overkomen.
  woensdag 22 juli 2020 @ 17:49:55 #10
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194209851
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 17:44 schreef miss_sly het volgende:
Diederik Gommers: ‘Stel tweede golf zolang mogelijk uit’

ANP
Zorgpersoneel op intensive cares is nog niet klaar voor een tweede golf van coronapatiënten, zegt Diederik Gommers. "Mensen zijn nog steeds angstig en ook een beetje bozig", zegt de voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care tegen de NOS. "Er is veel minder animo om heel hard te werken."

"Er zijn heftige discussies, mensen zeggen vaker nee, mensen nemen ontslag. We merken dat het lastiger is om goede plannen te maken om richting 2000 IC-bedden te kunnen opschalen als dat nodig is."

Gommers benadrukt dat hij geen paniek wil zaaien. "Wij in het ziekenhuis moeten zorgen dat onze medewerkers een goed gevoel krijgen en een luisterend oor hebben over wat er de vorige keer mis is gegaan. We moeten zorgen dat er draagvlak is en dat we voorbereid zijn."

Wake-upcall
Het toenemende aantal besmettingen noemt Gommers een wake-upcall, maar wat betreft ziekenhuisopnames en coronapatiënten op de intensive care "is er nog absoluut geen spanning".

De IC-arts denkt dat het goed is als er een discussie gevoerd wordt over het dragen van mondkapjes op drukke plekken. "Mondkapjes zijn afschuwelijk, maar als je de drukte in moet zou ik zeggen: draag er eentje. België doet het en Amerika doet het ook. Laat het OMT met een advies komen daarover. Misschien is het een beter idee om het juist niet te doen maar dat horen we dan wel."

NOS.nl
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ze de zaakjes intussen wel beter op orde hadden....
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 17:50:34 #11
5428 crew  miss_sly
pi_194209857
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 17:49 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ze de zaakjes intussen wel beter op orde hadden....
Hoe bedoel je?
  woensdag 22 juli 2020 @ 17:51:01 #12
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194209866
quote:

[..]

Dat ga je natuurlijk niet zeggen. Op deze manier kun je extra geld loskrijgen of druk zetten op salarisonderhandelingen
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194209903
quote:

[..]

Zo makkelijk gaat dat natuurlijk niet. Je kunt niet even in een paar maanden een berg nieuw personeel opleiden, mensen zijn er op een gegeven moment wel klaar mee, burnouts en ga zo maar door.
Het probleem ligt gewoon bij personele schaarste en die los je niet zo maar op.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194209947
quote:

[..]

https://www.gelderlander.(...)n-vertrekt~aa2c8b22/

Dit soort dingen los je niet zo even op. Al helemaal niet omdat tijdens de piek de bottleneck voor opschalen bij personeel lag, niet zozeer bij materiaal.
  woensdag 22 juli 2020 @ 17:58:41 #15
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194209958
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 17:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Hij zegt dat plannen maken voor opschaling IC-bedden lastig(er) is. Edit: wordt wel uitgelegd waarom, had ik ff overheend gelezen.

DIe laatste alinea leest trouwens heel raar, met allemaal tegenstrijdigheden. Maar dat kan ook gewoon verkeerd opgeschreven zijn door de journalist.
  woensdag 22 juli 2020 @ 17:59:25 #16
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194209968
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 17:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zo makkelijk gaat dat natuurlijk niet. Je kunt niet even in een paar maanden een berg nieuw personeel opleiden, mensen zijn er op een gegeven moment wel klaar mee, burnouts en ga zo maar door.
Het probleem ligt gewoon bij personele schaarste en die los je niet zo maar op.
Nee klopt, ik reageerde wat te snel.
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 18:01:18 #17
5428 crew  miss_sly
pi_194210006
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 17:58 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hij zegt dat plannen maken voor opschaling IC-bedden lastig(er) is. Edit: wordt wel uitgelegd waarom, had ik ff overheend gelezen.

DIe laatste alinea leest trouwens heel raar, met allemaal tegenstrijdigheden. Maar dat kan ook gewoon verkeerd opgeschreven zijn door de journalist.
Met die opschaling zijn ze al een tijdje bezig, maar er is om te beginnen al niet genoeg ic-personeel om 2.000 bedden te bemannen. En als er dan ook nog mensen ontslag nemen, niet meer zo geneigd zijn in te gaan op verzoeken om te werken, en nog boos zijn om hoe hard ze gewerkt hebben en in welke omstandigheden, wordt het nóg veel moeilijker om voldoende mensen te hebben om 2.000 bedden te bemannen. Want ze waren er al niet, en in plaats van een toename, is er een afname van IC-personeel.
  woensdag 22 juli 2020 @ 18:05:30 #18
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194210052
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 18:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Met die opschaling zijn ze al een tijdje bezig, maar er is om te beginnen al niet genoeg ic-personeel om 2.000 bedden te bemannen. En als er dan ook nog mensen ontslag nemen, niet meer zo geneigd zijn in te gaan op verzoeken om te werken, en nog boos zijn om hoe hard ze gewerkt hebben en in welke omstandigheden, wordt het nóg veel moeilijker om voldoende mensen te hebben om 2.000 bedden te bemannen. Want ze waren er al niet, en in plaats van een toename, is er een afname van IC-personeel.
Nee klopt je hebt helemaal gelijk.

Blijft wel heel zuur dat er toch veel te lang doorgewerkt is moeten worden in maart/april door zorgpersoneel, vaak wekenlang nog zonder deugdelijk materiaal etc. Toch wel de grootste fout die hier in Nederland is gemaakt. Snap wel dat sommigen er nu helemaal klaar mee zijn.
pi_194210110
Ik hoor net dat er om 19.00 een ingelaste persconferentie zal zijn.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  woensdag 22 juli 2020 @ 18:10:33 #20
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194210119
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 18:09 schreef MissJ het volgende:
Ik hoor net dat er om 19.00 een ingelaste persconferentie zal zijn.
Was al bekend, Grapperhaus gaat Nederland even op de vingers tikken vanwege laks gedrag.
pi_194210132
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 18:10 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Was al bekend, Grapperhaus gaat Nederland even op de vingers tikken vanwege laks gedrag.
Aha ok, ben benieuwd :D
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_194210182
Is die persconferentie live te volgen op de televisie?
pi_194210239
quote:

[..]

Zolang Rutte dat niet zelf doet gaat niemand het heel serieus nemen denk ik.
  woensdag 22 juli 2020 @ 18:19:53 #24
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194210263
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 18:18 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Zolang Rutte dat niet zelf doet gaat niemand het heel serieus nemen denk ik.
Nee, klopt. Verwacht er ook niet veel effect van
pi_194210407
quote:

[..]

De rek is er een keer uit hè. Demotivatie is funest, maar wel begrijpelijk.
pi_194210437
quote:

[..]

Dat zet geen zoden aan de dijk. Dat moet Rutte doen, of desnoods de Jonge, maar niet deze gast.

Ferd kan zich beter inzetten dat zijn mensen nu eens gaan handhaven en overtreders aanpakken. Nieuwe extra maatregelen zijn niet nodig als ze gewoon handhaven en zorgen dat regels nageleefd worden.
pi_194210448
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 18:14 schreef Smack10 het volgende:
Kan er niks over vinden. Zal wel niet zo belangrijk zijn.
pi_194210478
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 18:14 schreef Smack10 het volgende:
RTL4
  woensdag 22 juli 2020 @ 18:45:31 #29
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194210587
India gaat nu echt in de versnelling. Van circa 700 doden als max nu een sprong naar 1115 (en volgens mij moet er nog een update komen zo)

Zal me weinig verbazen als India over een week of 2 meer dagelijkse doden heeft dan alle andere landen samen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 22 juli 2020 @ 18:46:50 #30
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194210611
Als ze bij de persco maar niet aankondigen dat die niet-EU-regels van vorige week alweer terug worden gedraaid :')
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_194210647
Ze gaan helemaal niks aankondigen toch? Alleen waarschuwen.
blablablabla
pi_194210684
quote:
2s.gif Op woensdag 22 juli 2020 18:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
India gaat nu echt in de versnelling. Van circa 700 doden als max nu een sprong naar 1115 (en volgens mij moet er nog een update komen zo)

Zal me weinig verbazen als India over een week of 2 meer dagelijkse doden heeft dan alle andere landen samen.
Zou zo maar kunnen. Zo ongeveer een vijfde van de wereldbevolking woont er en ze hebben de boel niet best onder controle.
  woensdag 22 juli 2020 @ 18:51:30 #33
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194210701
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 18:50 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zou zo maar kunnen. Zo ongeveer een vijfde van de wereldbevolking woont er en ze hebben de boel niet best onder controle.
Precies. Gekke is dat het in de grote steden nog wel redelijk onder controle lijkt te zijn, maar het juist rap versneld op het platteland. India is natuurlijk ook nog niet zo verstedelijkt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_194210745
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 18:46 schreef heywoodu het volgende:
Als ze bij de persco maar niet aankondigen dat die niet-EU-regels van vorige week alweer terug worden gedraaid :')
Persconferentie?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 22 juli 2020 @ 18:53:52 #35
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194210759
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 18:48 schreef Elan het volgende:
Ze gaan helemaal niks aankondigen toch? Alleen waarschuwen.
Jawel, kroegen dicht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 22 juli 2020 @ 18:54:37 #37
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194210765
Hugo, Mark en Jaap zijn allemaal op vakantie inmiddels dus Ferd mag de persco doen?
Is Irma er wel dan?
  woensdag 22 juli 2020 @ 18:55:00 #38
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_194210773
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 18:46 schreef heywoodu het volgende:
Er komen geen wijzigingen vanavond in de maatregelen.
pi_194210778
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 22 juli 2020 @ 18:56:08 #40
284411 crew  heywoodu
pi_194210798
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 18:55 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Er komen geen wijzigingen vanavond in de maatregelen.
Gelukkig.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_194210825
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
  woensdag 22 juli 2020 @ 19:00:47 #42
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194210892
Hij is live
  woensdag 22 juli 2020 @ 19:02:02 #43
489693 Markesh
Antispecisist
pi_194210921
Waar te zien?
  woensdag 22 juli 2020 @ 19:02:35 #44
155387 Martinello
Pretty, Pretty, Pretty Good
pi_194210931
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 19:02 schreef Markesh het volgende:
Waar te zien?
Ik kijk via NOS op Youtube
Just remember, it’s not a lie if you believe it.
pi_194210935
Waarom is dit niet op tv? Zo haal je je eigen boodschap onderuit..
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 22 juli 2020 @ 19:03:33 #46
284411 crew  heywoodu
pi_194210956
Een goed glas wijn drink je toch lekker thuis _O_
  woensdag 22 juli 2020 @ 19:04:48 #47
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194210982
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 19:03 schreef heywoodu het volgende:
Ferd Mart Smeets Grapperhaus
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 22 juli 2020 @ 19:05:25 #48
284411 crew  heywoodu
pi_194210992
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 19:04 schreef Momo het volgende:

[..]

Ferd Mart Smeets Grapperhaus
_O_

Jammer van de SBS-microfoon in beeld, anders had ik een screenshot gemaakt en uitgeprint voor boven mijn bed. The Ferd _O_
  woensdag 22 juli 2020 @ 19:05:27 #49
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194210994
Ja lekker in de supermarkt of drukke ov 1,5m aanhouden...
pi_194210995
Wat een domme vragen.

Geeft hij antwoord op een vraag. Stelt ze precies dezelfde vraag nog een keer.

Wat een flopshow.
pi_194211009
Hij draait erom heen. Het wordt dus duidelijk overwogen.
  woensdag 22 juli 2020 @ 19:07:29 #52
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194211031
Zoals verwacht een grote foei, nog niks concreets nieuw qua maatregelen.
  woensdag 22 juli 2020 @ 19:07:32 #53
489693 Markesh
Antispecisist
pi_194211032
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 19:02 schreef Martinello het volgende:

[..]

Ik kijk via NOS op Youtube
Ik was aan het zappen op de tv :)
pi_194211042
Uitgezet. :W
  woensdag 22 juli 2020 @ 19:09:07 #55
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_194211058
Mondkapjes verbieden? _O-
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 22 juli 2020 @ 19:09:31 #56
284411 crew  heywoodu
pi_194211067
"Toch gaat u geen mondkapjes verbieden :( "
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 22 juli 2020 @ 19:10:32 #57
284411 crew  heywoodu
pi_194211086
Er wordt goed gehandhaafd. Het is grappenuurtje met de Grapperbaas.
pi_194211099
Wat een domme zeikjournalisten zijn dat toch.
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 19:13:05 #59
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_194211134
Ik hoop dat mensen toch echt wat meer bewust rekening gaan houden met de richtlijnen en dat we de boel op die manier binnen de perken kunnen blijven houden.
Ook voor jongeren geldt dat je zwaar de sjaak kan zijn van covid, hier het zoveelste artikel wat dit bevestigt: https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/2078056/
pi_194211144
Godver, deze man leeft echt buiten de realiteit. Denken dat er gehandhaafd wordt. :’)
pi_194211148
Nou, dat wordt dus een lockdown.
pi_194211208
Ze zoeken het maar lekker uit met een lockdown

Ben er klaar mee. Doden en IC patiënten zijn er amper, dus voeren ze de angst propaganda op met "besmettingen"
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  woensdag 22 juli 2020 @ 19:17:55 #63
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194211233
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 19:03 schreef heywoodu het volgende:
Goede wijn behoeft geen krans.
  woensdag 22 juli 2020 @ 19:18:09 #64
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_194211241
Zullen wel wat meer boetes uitgedeeld worden en dat is het voorlopig.
  woensdag 22 juli 2020 @ 19:18:32 #65
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194211245
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 19:10 schreef heywoodu het volgende:
Er wordt goed gehandhaafd. Het is grappenuurtje met de Grapperbaas.
Zei hij dat echt?
  woensdag 22 juli 2020 @ 19:22:55 #66
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 22 juli 2020 @ 19:26:22 #67
284411 crew  heywoodu
pi_194211395
"Het handhaven gebeurt, dat u dat niet altijd ziet is heel spijtig."
pi_194211416
Dus regionale lock-downs, dan gaan mensen gewoon in een ander gedeelte van het land uit. Geen verplichte quarantaine. Geen verplichting wat betreft mondkapjes.

Nou.

Het scheelt wel dat we dit jaar die Zwarte-Pieten discussie niet hebben, want die intocht is ook zonder publiek.

Dus die gasten van KOZP staan daar ook helemaal alleen.
pi_194211451
Fuck die 1.5 meter. Pure mainstream media angst dit.
Love is in the air!
pi_194211486
Bedankt Ferd.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_194211495
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 19:29 schreef Landgeld het volgende:
:') Je volgt de ontwikkelingen in Amerika? Waar helaas voor hen nog veel meer gevallen zoals jij wonen dan in Nederland.
pi_194211514
Goed gesproken hoor. Prima zoals ze het doen.
pi_194211566
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 19:31 schreef superniger het volgende:
Bedankt Ferd.
Ja, inderdaad, dat was echt helemaal nieuw, weer.

Laat de bevolking hun verantwoordelijkheid nemen. Ja, dat doet een gedeelte nu juist niet, Ferd.

Dat is het hele punt.
pi_194211585
Fret doet dit helemaal fout :N

Als ie echt slim is, ontwikkelt ie een parfum met frettengeur waardoor iedereen vanzelf 1,5 meter afstand houdt.
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 19:36:48 #75
249559 crew  Lavenderr
pi_194211600
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 19:35 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, inderdaad, dat was echt helemaal nieuw, weer.

Laat de bevolking hun verantwoordelijkheid nemen. Ja, dat doet een gedeelte nu juist niet, Ferd.

Dat is het hele punt.
Het is het weer net niet. Dit is al zo vaak gezegd. Wat moet je hier nu mee? Mensen die zich er al aan houden blijven dat doen en degenen die dat niet doen ook.
  woensdag 22 juli 2020 @ 19:47:02 #76
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194211798
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 19:27 schreef tesssssssss het volgende:
Dus regionale lock-downs, dan gaan mensen gewoon in een ander gedeelte van het land uit. Geen verplichte quarantaine. Geen verplichting wat betreft mondkapjes.

Nou.

Het scheelt wel dat we dit jaar die Zwarte-Pieten discussie niet hebben, want die intocht is ook zonder publiek.

Dus die gasten van KOZP staan daar ook helemaal alleen.
Schimmel wel een mondkapje op?
pi_194211877
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 19:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

SchiZmel wel een mondkapje op?
Ja, met een worteltje er op :Y *O*
pi_194212116
Nederland moet net zoals Duitsland doen. Mondkapjesplicht.
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 20:08:14 #79
Dick Laurent Is Dead
pi_194212162
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:05 schreef quirina het volgende:
Vraag me oprecht af hoeveel mensen zich hier daaraan zouden houden.

De gemiddelde Nederlander is nogal van het: "ik doe lekker waar ik zelf zin in heb en ze kunnen me wat!" terwijl de gemiddelde Duitser eerder is van: "Ein befehl ist ein befehl!!!!"

:D
pi_194212190
quote:
Ik heb het al eerder gezegd, maar het lijkt me echt een overdreven maatregel.
  woensdag 22 juli 2020 @ 20:11:42 #81
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_194212216
quote:
Met de eigenwijze houding van de Nederlanders moet daar nog wat anders bij: Mondkapjespolitie.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 22 juli 2020 @ 20:11:47 #82
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194212219
quote:
Hoeveel besmettingen denk je daarmee te voorkomen?

Wij winkelen al maanden zonder mondkapjes in Nederland en het heeft nergens tot explosies van uitbraken geleid.
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 20:11:51 #83
236264 crew  capricia
pi_194212220
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:08 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Vraag me oprecht af hoeveel mensen zich hier daaraan zouden houden.

De gemiddelde Nederlander is nogal van het: "ik doe lekker waar ik zelf zin in heb en ze kunnen me wat!" terwijl de gemiddelde Duitser eerder is van: "Ein befehl ist ein befehl!!!!"

:D
Mwah.
Als er een aantoonbare reden is, denk ik best dat mensen het doen. In de situaties waarin dat nodig is.
Maar niet 'omdat iemand het zegt'.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194212246
quote:
Waar precies
Groot fan van User Wotte
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 20:14:17 #85
Dick Laurent Is Dead
pi_194212265
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:13 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Waar precies
In de sauna.
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 20:14:32 #86
236264 crew  capricia
pi_194212268
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:13 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Waar precies
En wanneer precies.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194212283
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:14 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

In de sauna.
Ga morgen weer maat. In de buurt van Hillegod.
Groot fan van User Wotte
pi_194212292
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:14 schreef capricia het volgende:

[..]

En wanneer precies.
In de horeca kan je die hele branche defenitief opdoeken
Groot fan van User Wotte
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 20:21:05 #89
236264 crew  capricia
pi_194212408
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:15 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Als er aantoonbaar meer risico op besmettingen is, zal sommige horeca het idd moeilijker krijgen.

Maar ik weet wel zeker dat er andere vormen voor terug komen.
Meer buiten. Of minder op elkaar gepakt.

Ik denk niet meteen dat dat een maatschappelijk probleem is.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 22 juli 2020 @ 20:22:35 #90
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194212430
Net alsof er nu massaal mensen worden besmet in musea en bibliotheken en dat soort plekken.

Je moet op heel veel plaatsen reserveren, er mogen vaak maar kleine groepjes naar binnen en die moeten ook nog afstand houden van andere bezoekers.

Horeca is wellicht een ander verhaal.
pi_194212446
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:15 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Dat kunnen ze hier in Brabant zonder mondkapje al bijna als het Carnaval ook wordt gecanceled.
pi_194212461
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:24 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat kunnen ze hier in Brabant zonder mondkapje al bijna als het Carnaval ook wordt gecanceled.
Carnaval vier je gelukkig in kleine groepjes dus kan prima
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_194212534
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:24 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Carnaval vier je gelukkig in kleine groepjes dus kan prima
_O- Nee, dat wordt echt gecanceled.

https://www.ad.nl/binnenl(...)ische-ramp~aab64929/

Voor de horeca is dat echt een ramp. Hier in Brabant zijn er mensen die echt sparen voor Carnaval.
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 20:28:56 #94
249559 crew  Lavenderr
pi_194212543
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Net alsof er nu massaal mensen worden besmet in musea en bibliotheken en dat soort plekken.

Je moet op heel veel plaatsen reserveren, er mogen vaak maar kleine groepjes naar binnen en die moeten ook nog afstand houden van andere bezoekers.

Hier in de Haarlemmermeer mogen de bezoekers van de bieb vanaf 1 aug weer aan de grote leestafel zitten.
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 20:30:50 #95
236264 crew  capricia
pi_194212584
quote:

Weet je dat ik dat heerlijk vind?
Kleine groepjes.
Ik zit nu op CenterParcs. En dan moet je de aquadome etc reserveren.
Heerlijk dat het niet zo druk is. Genoeg ruimte voor de kinderen.

Restaurants idem. Lekker uit elkaar. Ruimte.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194212609
quote:

Joh loop op een willekeurige vrijdag of zaterdagavond door een woonwijk. Overal zijn feestjes of een bbq in de achtertuin. Een vriend van me is taxi chauffeur in het weekend moet die nu de meeste mensen ophalen bij privé adressen dan bij de horeca. De meeste geven ook aan dat ze thuis of bij vrienden drinken omdat er geen gezeur is met de 1,5 meter regel. Als je ziet de 70 procent van de besmettingen in de privé sfeer gebeurt is dat ook logisch. Maar er zijn nu een paar uitbraken in de horeca en die worden breed uitgemeten.
pi_194212633
OMT-lid: 'Anderhalvemetersamenleving duurt tot voorjaar volgend jaar'
Love is in the air!
pi_194212638
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 19:16 schreef OscarMopperkont het volgende:

Ben er klaar mee. Doden en IC patiënten zijn er amper, dus voeren ze de angst propaganda op met "besmettingen"
:’) Ben jij ouder dan 12?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 juli 2020 @ 20:34:27 #99
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_194212644
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:31 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Joh loop op een willekeurige vrijdag of zaterdagavond door een woonwijk. Overal zijn feestjes of een bbq in de achtertuin. Een vriend van me is taxi chauffeur in het weekend moet die nu de meeste mensen ophalen bij privé adressen dan bij de horeca. De meeste geven ook aan dat ze thuis of bij vrienden drinken omdat er geen gezeur is met de 1,5 meter regel. Als je ziet de 70 procent van de besmettingen in de privé sfeer gebeurt is dat ook logisch. Maar er zijn nu een paar uitbraken in de horeca en die worden breed uitgemeten.
Heb je een bron voor die 70%?
pi_194212650
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:33 schreef Landgeld het volgende:
Is er dan al een vaccin? Hij bedoelt minimaal tot dan. Betekent in ieder geval geen carnaval in 2021.
pi_194212666
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:34 schreef Kyran het volgende:

[..]

Heb je een bron voor die 70%?
Zijn al meerdere malen in deze topic reeks voorbij gekomen.
pi_194212688
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 19:16 schreef OscarMopperkont het volgende:

Je weet ook het verloop van Corona en hoe snel het kan gaan?

Als het zo door gaat, gaan er gewoon weer maatregelen genomen worden. En helemaal correct.
pi_194212696
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:21 schreef capricia het volgende:

[..]

Als er aantoonbaar meer risico op besmettingen is, zal sommige horeca het idd moeilijker krijgen.

Maar ik weet wel zeker dat er andere vormen voor terug komen.
Meer buiten. Of minder op elkaar gepakt.

Ik denk niet meteen dat dat een maatschappelijk probleem is.
Ja maar met een mondkapje is het voor iedereen over
Groot fan van User Wotte
pi_194212708
quote:
Je hebt maart / april / mei geslapen of onder een steen geleefd?
pi_194212710
Eten met een mondkapje op _O-
Groot fan van User Wotte
pi_194212717
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:28 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Voor de horeca is dat echt een ramp. Hier in Brabant zijn er mensen die echt sparen voor Carnaval.
Dan kunnen ze hun geld nu mooi aan iets anders uit geven.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 juli 2020 @ 20:38:00 #107
416575 crew  Evenstar
pi_194212726
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:35 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Zijn al meerdere malen in deze topic reeks voorbij gekomen.
Weet je ook wanneer die 70% is gemeten?
pi_194212738
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:28 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Die leefden dan echt in een fantasiewereld. _O- 8)7
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 juli 2020 @ 20:42:11 #109
416575 crew  Evenstar
pi_194212793
Nevermind, gevonden. In AD van vorige week stond dat ongeveer 60% het thuis oploopt.

Dat wil echter nog niet zeggen dat horeca etc. geen grote rol speelt. Ik kan vanavond naar een kroeg, daar besmet raken en dan mijn vrouw en kind besmetten. De statistieken laten dan zien dat 66% van dit huishouden thuis is besmet, maar het komt dan wel door mij ..... en ik heb het dan opgelopen in de kroeg.

Je kan dan ook beweren dat 100% van deze drie gevallen door de horeca is gekomen. Net zo onzinnig.

Bij statistieken moet je wel alles netjes in context blijven plaatsen, anders gaat het nergens over.
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 20:43:38 #110
236264 crew  capricia
pi_194212814
quote:
Zou je ook
'fuck rijden onder invloed' zeggen?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194212818
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:34 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Is er dan al een vaccin? Hij bedoelt minimaal tot dan. Betekent in ieder geval geen carnaval in 2021.
To de verkiezingen dus, want dan grijpt de party van de toekomst de macht en wordt de RIVM opgeheven......en komt er een minister voor feesten, en wordt carnaval in mei ingehaald
pi_194212823
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:38 schreef Kyran het volgende:

[..]

Weet je ook wanneer die 70% is gemeten?
Begin van de week is het een paar keer voorbij gekomen. Ik ben aan het googlen maar het heeft hier een paar keer op het forum gestaan. De experts die de laatste dagen aan het woord komen zeggen ook dat de meeste besmettingen door feestjes komen. Vooral de groep 20 tot 29 en jonger dan 20 zijn de mensen die nu besmet raken. Wat ook logisch is als je naar de feestjes kijkt.
  woensdag 22 juli 2020 @ 20:44:32 #113
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194212832
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:31 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik wel. En dat zal alleen maar meer worden als er straks daadwerkelijk een mondkapjesplicht komt restaurants en andere horeca.
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 20:44:45 #114
236264 crew  capricia
pi_194212838
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:42 schreef Kyran het volgende:
Nevermind, gevonden. In AD van vorige week stond dat ongeveer 60% het thuis oploopt.

Dat wil echter nog niet zeggen dat horeca etc. geen grote rol speelt. Ik kan vanavond naar een kroeg, daar besmet raken en dan mijn vrouw en kind besmetten. De statistieken laten dan zien dat 66% van dit huishouden thuis is besmet, maar het komt dan wel door mij ..... en ik heb het dan opgelopen in de kroeg.

Je kan dan ook beweren dat 100% van deze drie gevallen door de horeca is gekomen. Net zo onzinnig.

Bij statistieken moet je wel alles netjes in context blijven plaatsen, anders gaat het nergens over.
Zo'n huishouden moet het ook ergens buiten opgelopen hebben .
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 22 juli 2020 @ 20:44:55 #115
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194212840
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:43 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]

To de verkiezingen dus, want dan grijpt de party van de toekomst de macht en wordt de RIVM opgeheven......en komt er een minister voor feesten, en wordt carnaval in mei ingehaald
Wie wordt die minister dan, Johan Vlemminx?
pi_194212848
quote:
Het stukje plicht is het probleem. Laat iedereen die het wil dat vooral doen. Als de helft het draagt helpt dat ook de verspreiding al behoorlijk. Maar blijf van de vrijheden van de rest af

Zou wat zijn als iedereen die tegen mondkapjesplicht is gaat demonstreren, heb je miljoenen...
pi_194212859
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:45 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]

Het stukje plicht is het probleem. Laat iedereen die het wil dat vooral dooen. Als de helft het draagt helpt dat ook de verspreiidng al wat. Maar blijf van de vrijheden van de rest af
Ja, dat werkt natuurlijk niet. Je doet een mondkapje juist voor de ander.
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 20:46:21 #118
249559 crew  Lavenderr
pi_194212871
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:44 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik wel. En dat zal alleen maar meer worden als er straks daadwerkelijk een mondkapjesplicht komt restaurants en andere horeca.
Dat is toch onmogelijk?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 juli 2020 @ 20:46:32 #119
416575 crew  Evenstar
pi_194212876
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:44 schreef capricia het volgende:

[..]

Zo'n huishouden moet het ook ergens buiten opgelopen hebben .
Juist :) Daarom vind ik het heel onzinning om te zeggen "ja, overgrote deel raakt thuis besmet, dus doe niet zo moeilijk over horeca".

Het zou gek zijn als overgrote deel niet thuis besmet zou zijn, want dan hebben wij een groter probleem :D
pi_194212892
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ja, dat werkt natuurlijk niet. Je doet een mondkapje juist voor de ander.
Nou de mensen die dat voor een ander doen, is toch prima. Ook niet iedereen geeft geld aan goede doelen

Ik stel toch ook niet voor dat iedereen maandelijks 100 E verplicht afdraagt om een huis voor de daklozen te kunnen bouwen.....
pi_194212920
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:47 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]

Nou de mensen die dat voor een ander doen, is toch prima. Ook niet iedereen geeft geld aan goede doelen
Ik ben blij dat jij het niet voor het zeggen hebt. Wat een ontzettend domme asociale gedachte.
  woensdag 22 juli 2020 @ 20:48:30 #122
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_194212922
Ben ik de enige die vindt dat het totaal niet strookt? Meeste besmettingen thuis, maar wie introduceert het dan?

Naar het buitenland is eigenlijk een kleine no go, maar massaal diffuus in eigen land op vakantie hoor je niemand over.

Mensen tussen 20 en 29 besmet, dus stoppen met dingen ondernemen? Geen risicogroep dus laat ze ouderen mijden en lekker doorgaan in onze quest naar groepsimmuniteit?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 22 juli 2020 @ 20:49:04 #123
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_194212936
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik ben blij dat jij het niet voor het zeggen hebt. Wat een ontzettend domme asociale gedachte.
Hou jij je adem ook in voor een ander?
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 juli 2020 @ 20:49:05 #124
416575 crew  Evenstar
pi_194212937
Zeggen dat het verplicht dragen van een mondkapje in de horeca een belemmering van je vrijheid is is in mijn ogen hetzelfde als roepen dat het dragen van een autogordel of helm je vrijheid beperkt.

... of eigenlijk dat je vrijheden beperkt worden omdat je niet harder dan 100km/h mag rijden.

Echt nonsense.
pi_194212942
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Nee, want ook jouw solidariteit kent vast grenzen. En hiervan is het nu nogeens het nut bewezen (Ask Jaap)
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 20:50:19 #126
236264 crew  capricia
pi_194212963
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:46 schreef Kyran het volgende:

[..]

Juist :) Daarom vind ik het heel onzinning om te zeggen "ja, overgrote deel raakt thuis besmet, dus doe niet zo moeilijk over horeca".

Het zou gek zijn als overgrote deel niet thuis besmet zou zijn, want dan hebben wij een groter probleem :D
Je kunt een huishouden eigenlijk gewoon als 1 unit zien.
En die lopen dat buiten ergens op.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194212984
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:46 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik zeg niet thuis maar in de privé sfeer. Als jij thuis een feestje houdt en er was blijkbaar iemand besmet en vervolgens zijn er meerdere mensen besmet wordt dat echt aangerekend in de privé sfeer.
  woensdag 22 juli 2020 @ 20:51:23 #128
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_194212993
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:49 schreef Kyran het volgende:
Zeggen dat het verplicht dragen van een mondkapje in de horeca een belemmering van je vrijheid is is in mijn ogen hetzelfde als roepen dat het dragen van een autogordel of helm je vrijheid beperkt.

Echt nonsense.
Uhm maar dat is toch precies wat een gordel doet, omwille veiligheid?

Dat is gewoon een feit. Anders verzopen er geen mensen die te water raakten en niet uit de gordel konden komen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 juli 2020 @ 20:52:05 #129
416575 crew  Evenstar
pi_194213000
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:51 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ik zeg niet thuis maar in de privé sfeer. Als jij thuis een feestje houdt en er was blijkbaar iemand besmet en vervolgens zijn er meerdere mensen besmet wordt dat echt aangerekend in de privé sfeer.
Ah ok, daar is wel een verschil ja. Artikel die ik had gevonden van AD had het echt over "thuis", dus dat las ik als huishouden/gezin.
  woensdag 22 juli 2020 @ 20:53:24 #130
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194213025
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:45 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]

Het stukje plicht is het probleem. Laat iedereen die het wil dat vooral doen. Als de helft het draagt helpt dat ook de verspreiding al behoorlijk. Maar blijf van de vrijheden van de rest af

Zou wat zijn als iedereen die tegen mondkapjesplicht is gaat demonstreren, heb je miljoenen...
Het feit dat er vrijwel niemand vrijwillig zo'n kapje opzet geeft wel aan hoe zeer men er op zit te wachten...
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 juli 2020 @ 20:54:31 #131
416575 crew  Evenstar
pi_194213053
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:51 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Uhm maar dat is toch precies wat een gordel doet, omwille veiligheid?

Dat is gewoon een feit. Anders verzopen er geen mensen die te water raakten en niet uit de gordel konden komen.
Je weet heel goed dat dat niet hetzelfde is.

Goed, ander voorbeeld. Je mag niet harder dan 100km/h rijden omdat het o.a. niet veilig is voor andere weggebruikers en voor overlast kan zorgen. Is dat dan meteen een reden om te gaan schreeuwen dat je vrijheden worden ingeperkt?
pi_194213090
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:52 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ah ok, daar is wel een verschil ja. Artikel die ik had gevonden van AD had het echt over "thuis", dus dat las ik als huishouden/gezin.
Daarom hoop ik ook dat het wat beter uitgelegd wordt. Bij 1 Vandaag was er iemand die zei ook dat het vooral nu kwam door de besmettingen in de privé sfeer door feestjes en vrienden die elkaar opzoeken en geen 1,5 meter afstand houden. Die vertelde ook dat vooral de jongeren leeftijdgroepen nu vooral besmet raken. Hij vertelde ook meteen bij dat het een probleem wordt als die met oudere leeftijdsgroepen in aanraking komen. Als je dan een nieuwsartikel leest wordt meteen dat café in Hillegom er bij gehaald dat vind ik onterecht.
pi_194213095
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:54 schreef Kyran het volgende:

[..]

Goed, ander voorbeeld. Je mag niet harder dan 100km/h rijden omdat het o.a. niet veilig is voor andere weggebruikers en voor overlast kan zorgen. Is dat dan meteen een reden om te gaan schreeuwen dat je vrijheden worden ingeperkt?
niemand houdt zich ook aan die 100 regel
Groot fan van User Wotte
pi_194213109
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het feit dat er vrijwel niemand vrijwillig zo'n kapje opzet geeft wel aan hoe zeer men er op zit te wachten...
Of omdat het nog niet gevraagd is om te doen?

Als men morgen zou vragen om dit in alle winkels te gaan dragen, zou ik er direct 1 opzetten. Kleine moeite.
pi_194213129
quote:
19s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:57 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Kom net van de snelweg en je post is onzin.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 juli 2020 @ 21:00:06 #136
416575 crew  Evenstar
pi_194213137
quote:

[..]

Niet mee eens. Reis drie ker per week tussen Utrecht en mijn woonplaats in de Betuwe en 95% van de weggebruikers houden zich gewoon aan de 100km/h. Er zijn dan nog een paar die 110km/h rijden en een paar eikels die denken dat de regels niet voor Audi's en Tesla's gelden die ruim 130km/h rijden.

... dan nog. Als men zich niet aan die regel houdt moet de overheid maar eens gaan handhaven. Geen regels hebben omdat niemand zich er aan houdt is echt onzin.
pi_194213145
quote:

[..]

De mens is niet gemaakt om met zoiets voor je ademhalingsapparaat te lopen. Dat is een forse ingreep in mijn lichamelijke intergriteit. Wil ik best even doen, maar niet maanden op veel plaatsen.

Het moed verdomd goed onderbouwd worden. (Dus 2 weken: akkoord, in treinen ok, valt nog mee te leven, maar tot er een of ander vaccin is op veel plekken verplichten: hell no). Laat anders mondkapjes vrije cafes en restaurants zijn. Dan kan iedereen kiezen
  woensdag 22 juli 2020 @ 21:02:28 #138
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194213180
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:58 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Of omdat het nog niet gevraagd is om te doen?

Als men morgen zou vragen om dit in alle winkels te gaan dragen, zou ik er direct 1 opzetten. Kleine moeite.
Waarom doe je dat nu niet al dan? Als jij denkt dat het goed is voor je veiligheid heb je toch niet eerst een signaal van RUtte nodig voordat je het doet?
pi_194213186
quote:

[..]

Maar dan toch wel interessant dat vrij weinig mensen klagen over 100 km/h maar er (vermoedelijk) veel weerstand is tegen mondkapjes. Dan wringt daar toch iets, zou ik zeggen. Die weerstand kun je niet negeren. Als het appels met appels zou zijn, dan zouden mensen er niet zo'n probleem mee hebben.

Sowieso hoe gaat dat dan in de praktijk met een mondkapje in de horeca? Extreem onhandig. Elke keer dat ding af als je van je wijntje nipt?
I'll give you something to do
  woensdag 22 juli 2020 @ 21:03:07 #140
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_194213194
quote:

[..]

Jij vind van niet schijnbaar. Jij vind veiligheid belangrijker, dat kan.

Maar feit blijft dat de vrijheid om harder dan 100 te rijden wordt ingeperkt.
pi_194213200
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:02 schreef galantis het volgende:

[..]

Maar dan toch wel interessant dat vrij weinig mensen klagen over 100 km/h maar er (vermoedelijk) veel weerstand is tegen mondkapjes.
Er werden halve demonstraties gepland tegen die 100km/u. Er was ongelofelijk veel weerstand. Wel weerstand die vrij snel weer weg was, maar toch, er was genoeg ophef.
  woensdag 22 juli 2020 @ 21:06:13 #142
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_194213259
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:03 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Er werden halve demonstraties gepland tegen die 100km/u. Er was ongelofelijk veel weerstand. Wel weerstand die vrij snel weer weg was, maar toch, er was genoeg ophef.
In principe is de snelheid nog steeds 130. Behalve tussen 7 am en 7 pm.
pi_194213266
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:11 schreef capricia het volgende:

[..]

Mwah.
Als er een aantoonbare reden is, denk ik best dat mensen het doen. In de situaties waarin dat nodig is.
Maar niet 'omdat iemand het zegt'.
En dat kan je wel doortrekken naar meer maatregelen. De noodzaak moet er wel zijn voor veel mensen. Alles maar aannemen en mee gaan in de paniek is schaapjesgedrag en ik zie Nederlanders niet bepaald als makke schaapjes. Mensen accepteren maatregelen echt wel als ze ook echt nodig zijn. Nu is het gewoon nog niet zover. Al vind ik het wel jammer dat mensen zoveel moeite hebben met mondkapjes. Als we daardoor kunnen blijven functioneren als maatschappij...zolang ze goed gedragen worden en mensen ze niet telkens vastpakken zonder handen te wassen natuurlijk :+
pi_194213289
Thuis moeten blijven, alles dicht, etc, dat zijn vrijheid inperkende maatregelen. Een mondkapje? Dat is een zegen voor de rest van Nederland, niet alleen voor jezelf, want dan hoeft men nog maar 40% van onze lelijke hoofden te zien.
  woensdag 22 juli 2020 @ 21:08:43 #145
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194213300
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

En dat kan je wel doortrekken naar meer maatregelen. De noodzaak moet er wel zijn voor veel mensen. Alles maar aannemen en mee gaan in de paniek is schaapjesgedrag en ik zie Nederlanders niet bepaald als makke schaapjes. Mensen accepteren maatregelen echt wel als ze ook echt nodig zijn. Nu is het gewoon nog niet zover. Al vind ik het wel jammer dat mensen zoveel moeite hebben met mondkapjes. Als we daardoor kunnen blijven functioneren als maatschappij...zolang ze goed gedragen worden en mensen ze niet telkens vastpakken zonder handen te wassen natuurlijk :+
We functioneren nu ook gewoon als maatschappij, al maanden lang, zonder mondkapjes.
pi_194213314
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:03 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Heb ik niet meegekregen maar dat zal ongetwijfeld.
Ik vind het gewoon best wel verschillen. Als ik stadsbussen zie waar een stel ogen met de rest bedekt door mondkapjes naar buiten zit te staren, dan gaan mijn nekharen recht overeind staan. Snap dat het een noodzakelijk kwaad is. Maar in de horeca? Nee sorry, doek het dan maar op, gooi het maar dicht, maar ga niet zo ontzettend geforceerd lopen doen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 juli 2020 @ 21:11:04 #147
416575 crew  Evenstar
pi_194213340
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dit is ook hoe ik het zie. Als men door 6-8 maanden lang mondkapjes te dragen ervoor kan zorgen dat de samenleving enigzins kan doorgaan en wij economisch minder schade oplopen is dat toch een kleine moeite?

Je kan geen mondkapjes dragen en zorgen voor gesloten horeca, meer economische schade, meer besmettingen, meer doden en overgelopen ziekehuizen ...

of

Je kan door mondkapjes te dragen zorgen voor horeca op een laag pitje, minder economische schade, minder besmettingen, minder doden en reguliere zorg dat door kan gaan.

Die keuze is dan toch niet heel moeilijk?

Zeg niet dat het zo zwart/wit is als bovenstaande natuurlijk, verre van. Het is meer een simpele weergave van wat er nu speelt (of kan spelen). Tuurlijk moet het goed onderbouwt worden en helaas ontbreekt het daar vanaf het begin behoorlijk aan. Dat komt ook omdat ze eerste maandenlang het gebruik van mondkapjes hebben lopen downplayen en nu willen ze het opeens her en der verplichten.

Dan snap ik ook wel dat een deel van de minder goed ingelezen burgers denken "wtf".
pi_194213341
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Is ook stukje onwennigheid en niet teveel een outcast willen zijn.

Hier draagt niemand mondkapjenin supermarkt, ik ook niet. Maar als er wel mondkapjesplicht komt zou ik daar graag gehoor aan geven, en met mij velen vermoed ik.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 juli 2020 @ 21:12:44 #149
416575 crew  Evenstar
pi_194213364
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:11 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Hier draagt niemand mondkapjenin supermarkt, ik ook niet. Maar als er wel mondkapjesplicht komt zou ik daar graag gehoor aan geven, en met mij velen vermoed ik.
Dit klopt ook.

Nu ben je de vreemde eend als je een mondkapje draagt. Als je straks juist de mafkees bent zonder mondkapje, terwijl de rest er wel één draagt is het weer een hele andere kijk er op.
  woensdag 22 juli 2020 @ 21:14:25 #150
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_194213388
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:37 schreef Tjacka het volgende:
Eten met een mondkapje op _O-
Ritssluiting biedt mogelijkheden.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 22 juli 2020 @ 21:14:29 #151
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194213390
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:11 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Maar waarom doe je het nu niet dan?
  woensdag 22 juli 2020 @ 21:14:48 #152
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194213397
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:12 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit klopt ook.

Nu ben je de vreemde eend als je een mondkapje draagt. Als je straks juist de mafkees bent zonder mondkapje, terwijl de rest er wel één draagt is het weer een hele andere kijk er op.
Dus het gaat niet om veiligheid maar om groepsdruk?
pi_194213428
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:12 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit klopt ook.

Ja, maar dit is gewoon meelopen/ erbij horen. Je hoort ook vaak: ja in andere landen doen ze het ook.

Kudde argumenten
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 21:16:46 #154
249559 crew  Lavenderr
pi_194213431
quote:

[..]

Nou, dat valt best mee hoor. Er komt me een enkele keer een idioot voorbij die veel te hard rijdt, maar de meesten houden zich keurig aan de 100.
pi_194213434
Even voor mijn eigen beeldvorming: dat dwangmatig vasthouden aan het niet verplichten/adviseren van een mondkapje in de openbare ruimte.. is de reden nog steeds een (voorzien) tekort aan of wat?
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_194213446
quote:
7s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:17 schreef LaCatastrophe het volgende:
Even voor mijn eigen beeldvorming: dat dwangmatig vasthouden aan het niet verplichten/aanraden van een mondkapje in de openbare ruimte.. is de reden nog steeds een (voorzien) tekort aan of wat?
Er is ook angst dat mensen met een mondkapje roekelozer worden.

Ziek, "maar ik heb toch een kapje op"
pi_194213468
Het voelt voor mij hetzelfde als de scholen dicht discussie. Een groep mensen wil het perse en dwingen daardoor hun mening op zonder dat er een duidelijke kosten/baten analyse is gemaakt.

Daarnaast een algemene plicht? 2 maanden terug kun je prima de AH in, en nu opeens verplicht?

Als we eerst eens een valide concensus hebben waar de besmettingen vandaan komen kun je daar eventueel extra maatregelen treffen of eerdere maatregelen terugdraaien
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 21:19:35 #158
249559 crew  Lavenderr
pi_194213478
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:08 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Thuis moeten blijven, alles dicht, etc, dat zijn vrijheid inperkende maatregelen. Een mondkapje? Dat is een zegen voor de rest van Nederland, niet alleen voor jezelf, want dan hoeft men nog maar 40% van onze lelijke hoofden te zien.
En geen slechte adem te ruiken :P . Dat is een voordeel. Verder vind ik het best onhandig maar het moet wennen denk ik.
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 21:20:35 #159
249559 crew  Lavenderr
pi_194213496
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:08 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

We functioneren nu ook gewoon als maatschappij, al maanden lang, zonder mondkapjes.
Als ik naar de supermarkt ga zie ik een enkeling met een mondkapje. Het merendeel draagt die niet.
  woensdag 22 juli 2020 @ 21:20:42 #160
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194213500
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En geen slechte adem te ruiken :P . Dat is een voordeel. Verder vind ik het best onhandig maar het moet wennen denk ik.
Ja, over slechte adem gesproken.. kwam er laatst op werk achter dat het niet aan te raden is een fishermans friend te eten met een masker op :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_194213503
quote:
5s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:17 schreef LaCatastrophe het volgende:
Even voor mijn eigen beeldvorming: dat dwangmatig vasthouden aan het niet verplichten/adviseren van een mondkapje in de openbare ruimte.. is de reden nog steeds een (voorzien) tekort aan of wat?
Ik denk dat er een gebrek is aan goede onderbouwing. Hoeveel % besmettingen denken ze in de praktijk te voorkomen? Nog nooit wat over gehoord.
Sowieso gaan er bij haarden die we nu zien (kroegen, feestjes) echt geen mondkapjes worden gedragen.
  woensdag 22 juli 2020 @ 21:21:36 #162
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194213518
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Als ik naar de supermarkt ga zie ik een enkeling met een mondkapje. Het merendeel draagt die niet.
Ik heb echt letterlijk sinds half maart maart iets van 10 mensen gezien met een mondkapje op. Paar keer in de supermarkt en een keer of vijf, zes iemand op straat. That's it.

Wel in het begin redelijk wat mensen met handschoentjes aan in de supermarkt.
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 21:22:12 #163
249559 crew  Lavenderr
pi_194213529
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:09 schreef galantis het volgende:

[..]

Heb ik niet meegekregen maar dat zal ongetwijfeld.
Ik vind het gewoon best wel verschillen. Als ik stadsbussen zie waar een stel ogen met de rest bedekt door mondkapjes naar buiten zit te staren, dan gaan mijn nekharen recht overeind staan. Snap dat het een noodzakelijk kwaad is. Maar in de horeca? Nee sorry, doek het dan maar op, gooi het maar dicht, maar ga niet zo ontzettend geforceerd lopen doen.
Ik begrijp ook niet hoe dat in de praktijk moet gaan. Als je gaat eten of drinken mag het mondkapje even af? Wat is de zin hiervan dan?
pi_194213550
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:20 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik denk dat er een gebrek is aan goede onderbouwing. Hoeveel % besmettingen denken ze in de praktijk te voorkomen? Nog nooit wat over gehoord.
Sowieso gaan er bij haarden die we nu zien (kroegen, feestjes) echt geen mondkapjes worden gedragen.
Het gebrek aan onderbouwing en een duidelijke stellingname zie ik ook. Ik hoop wel dat we mondiaal voorbereid zijn op een toename van het gebruik van mondkapjes als dit de standaard wordt. :{
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
  woensdag 22 juli 2020 @ 21:23:27 #165
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194213555
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik begrijp ook niet hoe dat in de praktijk moet gaan. Als je gaat eten of drinken mag het mondkapje even af? Wat is de zin hiervan dan?
Jep, zo gaat het bijvoorbeeld in een vliegtuig ook.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_194213586
Grapperhaus maakte de grond gelijk met de (vreselijke) journalist die maar bezig bleef over mondkapjes

Er is een belangrijke regel die je vergeet :
"Vermijd drukte"

En daar heeft hij gewoon gelijk in, in (te) drukke omgevingen kan de 1,5 meter wellicht niet altijd gegarandeerd worden, dus waarom zou je er dan niet gewoon wegblijven ?

Dan is een mondkapje ook niet nodig.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194213587
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:20 schreef galantis het volgende:

[..]

Precies, het voelt een beetje hetzelfde als er komen mensen om in het verkeer dus verplichten we nu scheenbeschermers voor iedereen.
pi_194213593
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Tuurlijk zal het even wennen zijn, maar van alle maatregelen vind ik een mondkapje de minst ingrijpende.
pi_194213604
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:23 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Jep, zo gaat het bijvoorbeeld in een vliegtuig ook.
Heb laatst gevlogen, daar ging hij welgeteld één keertje af.
De horeca komt men juist om te consumeren. En om te praten, wat ook een stuk minder gaat met een mondkapje. Ik kan mensen altijd een stuk minder verstaan als ze er eentje dragen.
pi_194213618
Prachtig altijd hoe ze weer het volk de schuld kunnen geven. Cijfers werden steeds rooskleuriger, beperkingen werden overal opgeheven maar nee hoor, het domme domme volk zorgt er weer voor dat er nu een opleving komt. Alles wat er op deze aardkloot gebeurt is altijd onze fout.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 22 juli 2020 @ 21:28:31 #171
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194213645
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:26 schreef galantis het volgende:

[..]

Heb laatst gevlogen, daar ging hij welgeteld één keertje af.
De horeca komt men juist om te consumeren. En om te praten, wat ook een stuk minder gaat met een mondkapje. Ik kan mensen altijd een stuk minder verstaan als ze er eentje dragen.
Ligt ook een beetje aan het soort vlucht, maar op een intercontinentale vlucht heb je sowieso twee maaltijden en wat tussendoor. Plus drinken enzo.

Het is wat je zegt verder hoor, horeca zelf gaat niet echt werken met mondkapje denk ik. Praten wordt idd een stuk lastiger vanwege een gedempt geluid maar ook zeker het niet kunnen liplezen en een afname aan expressie. Tja...
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_194213649
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je moet hem opdoen wanneer je je verplaatst. Dus aan tafel met een hapje of drankje mag hij af.

Ik heb hem zelf inmiddels in mijn tas gestopt. Ik ben van plan hem in drukke supermarkten op te doen.
Het aantal besmettingen loopt op en het gros loopt achteloos rond alsof er niets aan de hand is.
Bovendien, vakantie en toerisme, wie weet waar al die mensen zijn geweest.
pi_194213662
Hoe laat was Grapperhaus? Kan het niet terugvinden. Ook niet handig als je heel Nederland wilt informeren.
pi_194213676
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:28 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ligt ook een beetje aan het soort vlucht, maar op een intercontinentale vlucht heb je sowieso twee maaltijden en wat tussendoor. Plus drinken enzo.

Het is wat je zegt verder hoor, horeca zelf gaat niet echt werken met mondkapje denk ik. Praten wordt idd een stuk lastiger vanwege een gedempt geluid maar ook zeker het niet kunnen liplezen en een afname aan expressie. Tja...
Even slapen of dutje doen lijkt me ook niet prettig met een mondkapje.
pi_194213684
Ik vraag me trouwens ook even af waarom we deze discussie hebben :) Ik heb überhaupt nog niet echt van andere landen meegekregen dat je daar in de horeca continu eentje moet dragen.
Als we het hier al gaan krijgen dan zullen het wel eerst de winkels etc gaan worden.
pi_194213690
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:14 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Maar waarom doe je het nu niet dan?
Om argwanende blikken te vermijden.
Ik denk dat het mensen eigen is, om niet teveel de vreemde eend in de bijt te willen zijn.
pi_194213700
Over tien jaar krijg je hem al op na de geboorte en is het zo ontwikkeld dat ie op je gezicht meegroeit. Eten gaat via een sonde. Iedereen loopt met slangetjes naar zijn maag.
Ach, alles went.
  woensdag 22 juli 2020 @ 21:33:08 #178
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_194213705
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:28 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Je moet hem opdoen wanneer je je verplaatst. Dus aan tafel met een hapje of drankje mag hij af.
En in principe moet je dan wel een "vers" mondkapje weer op doen en niet hetzelfde mondkapje van je kin weer over je smoel heen schuiven...
pi_194213707
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:29 schreef Mondkapje het volgende:
Hoe laat was Grapperhaus? Kan het niet terugvinden. Ook niet handig als je heel Nederland wilt informeren.
Grapperhaus en persconferentie intypen teveel werk?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 juli 2020 @ 21:33:28 #180
416575 crew  Evenstar
pi_194213713
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:14 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dus het gaat niet om veiligheid maar om groepsdruk?
Je draait het nu om. Het gaat om veiligheid, maar mensen zijn eerder geneigd om iets te doen als de rest het ook doet.
pi_194213717
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:31 schreef galantis het volgende:
Ik vraag me trouwens ook even af waarom we deze discussie hebben :) Ik heb überhaupt nog niet echt van andere landen meegekregen dat je daar in de horeca continu eentje moet dragen.
Als we het hier al gaan krijgen dan zullen het wel eerst de winkels etc gaan worden.
Winkels lijkt me juist wel heel vreemd.
Die zijn nooit dicht geweest en dus schijnbaar ook nooit een grote bron van besmettingen.
pi_194213720
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:17 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]

Er is ook angst dat mensen met een mondkapje roekelozer worden.

Ziek, "maar ik heb toch een kapje op"
Je draagt hem toch primair ter bescherming van anderen? :?
pi_194213726
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:29 schreef Mondkapje het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)nferentie-livestream
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194213738
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:33 schreef Remco het volgende:

[..]

Grapperhaus en persconferentie intypen teveel werk?
Dan zie ik nog niet hoe laat het begon. Ik wil geen anderhalve minuut, ik wil alles.
  woensdag 22 juli 2020 @ 21:35:51 #185
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194213745
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:30 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Even slapen of dutje doen lijkt me ook niet prettig met een mondkapje.
Überhaupt is het zeer vervelend met de toch al ijle lucht in een vliegtuig (equivalent van op 2,5 kilometer hoge berg staan).
Maarja, ieder zijn ding.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_194213758
quote:
Daar kun je de persconferentie niet terugkijken ook al staat het er wel.
pi_194213763
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:33 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

En in principe moet je dan wel een "vers" mondkapje weer op doen en niet hetzelfde mondkapje van je kin weer over je smoel heen schuiven...
Het advies is om zo min mogelijk aan je gezicht te zitten met je handen.
Zodra iemand een kapje op heeft gaan mensen er direct aan plukken. Je bent het niet gewend op je gezicht.
Ik heb het opgehad in Duitsland in de winkel. Niet prettig, maar het voelde wel veilig.
pi_194213764
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:36 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Daar kun je de persconferentie niet terugkijken ook al staat het er wel.
Doet het prima hier.
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 21:38:29 #189
249559 crew  Lavenderr
pi_194213786
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:28 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Ik heb hem zelf inmiddels in mijn tas gestopt. Ik ben van plan hem in drukke supermarkten op te doen.
Het aantal besmettingen loopt op en het gros loopt achteloos rond alsof er niets aan de hand is.
Bovendien, vakantie en toerisme, wie weet waar al die mensen zijn geweest.
Ah, dankje :)
pi_194213795
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:37 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Doet het prima hier.
Via de app zeker.
Die heb ik niet.

Tjongejonge de communicatieafdeling van Grapperhaus heeft het weer goed geregeld maar niet heus.

Als jullie even zeggen hoe laat het was, kan ik het misschien terugvinden met Ziggo Go.
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 21:39:25 #191
249559 crew  Lavenderr
pi_194213798
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:31 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Om argwanende blikken te vermijden.
Ik denk dat het mensen eigen is, om niet teveel de vreemde eend in de bijt te willen zijn.
Ik denk dat je dat helemaal goed ziet.
  woensdag 22 juli 2020 @ 21:39:28 #192
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194213800
Iemand nog tips voor leuke en prettig zittende stoffen maskers eigenlijk?

Ben die weggooidingen wel zat ondertussen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_194213809
Ik snap die mondkapjes obsessie die hier al maanden aan de gang is echt niet. Als je gewoon de basisregels volgt (1,5 meter afstand houden, drukte vermijden), dan heeft een mondkapje amper meerwaarde. Alleen in situaties waarin die 1,5 meter afstand niet gewaarborgd kan worden kun je er over nadenken. Dat doen we al in het OV, en misschien kun je nog naar wat andere plekken kijken. Maar het gaat echt geen gamechanger zijn.

Zolang we ons ook lekker kunnen blindstaren op het kwakkelende overheidsbeleid rond de mondkapjes hoeven we als burgers elkaar ook niet aan te spreken op onze eigen verantwoordelijkheid. Lekker makkelijk.

Laten we ons te weinig testen bij klachten? "Communicatie van de overheid is ook onduidelijk!"
Loopt het aantal besmettingen op? "De overheid zou ook mondkapjes moeten verplichten!"
Te veel feestjes, groepen die te weinig afstand houden? "De overheid moet ook beter handhaven"!

Aan ons burgers ligt het niet en het is ook zeker niet onze verantwoordelijkheid om elkaar aan te spreken. De overheid faalt. Wij burgers niet. :Y
pi_194213826
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:39 schreef Breekfast het volgende:
Ik snap die mondkapjes obsessie die hier al maanden aan de gang is echt niet. Als je gewoon de basisregels volgt (1,5 meter afstand houden, drukte vermijden), dan heeft een mondkapje amper meerwaarde. Alleen in situaties waarin die 1,5 meter afstand niet gewaarborgd kan worden kun je er over nadenken. Dat doen we al in het OV, en misschien kun je nog naar wat andere plekken kijken. Maar het gaat echt geen gamechanger zijn.

Zolang we ons ook lekker kunnen blindstaren op het kwakkelende overheidsbeleid rond de mondkapjes hoeven we als burgers elkaar ook niet aan te spreken op onze eigen verantwoordelijkheid. Lekker makkelijk.

Laten we ons te weinig testen bij klachten? "Communicatie van de overheid is ook onduidelijk!"
Lopen het aantal besmettingen op? "De overheid zou ook mondkapjes moeten verplichten!"
Te veel feestjes, groepen die te weinig afstand houden? "De overheid moet ook beter handhaven"!

Aan ons burgers ligt het niet en het is ook zeker niet onze verantwoordelijkheid om elkaar aan te spreken. De overheid faalt. Wij burgers niet. :Y
rivm-medewerker? 1,5 meter is vaak - héél vaak - niet te doen en dan is mondkapje tenminste iets.
pi_194213833
Maar dan nog, de bezoekersregelingen zijn in de verpleeg/verzorgingshuizen godzijdank versoepeld, familie draagt beschermingsmiddelen. We willen nooit meer terug naar sluiting/afzondering, mijn vraag of er genoeg bescherming is blijft dus wel staan. Iemand die hier meer van weet? Er zou een noodvoorraad zijn, landelijk geregeld?
pi_194213842
quote:
2s.gif Op woensdag 22 juli 2020 18:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Precies. Gekke is dat het in de grote steden nog wel redelijk onder controle lijkt te zijn, maar het juist rap versneld op het platteland. India is natuurlijk ook nog niet zo verstedelijkt.
Ik betwijfel bovendien nog wel hoe volledig de detectie en registratie in India is. Kan goed zijn dat de daadwerkelijke aantallen nog veel hoger liggen.
pi_194213846
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:33 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Winkels lijkt me juist wel heel vreemd.
Die zijn nooit dicht geweest en dus schijnbaar ook nooit een grote bron van besmettingen.
Klopt dus ik denk dat er in de praktijk gewoon weinig overblijft. Waar het evt. zou kunnen helpen is het waarschijnlijk eigenlijk niet te doen of wordt het niet opgevolgd. En waar het wel kan, is toch al niet echt een bron.
pi_194213854
Kan iemand zeggen hoe laat grapperhaus er was
pi_194213855
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:39 schreef Drekkoning het volgende:
Iemand nog tips voor leuke en prettig zittende stoffen maskers eigenlijk?

Ben die weggooidingen wel zat ondertussen.
Ik heb 2 stoffen, mijn zus heeft ze gemaakt. Met plooien en het is een soort sloopje, dus er kan een laagje tussen, zoals een keukenpapiertje. Ik vind die van Tom Coronel wel leuk, 5 euro in de webshop.

De mijne kunnen op de kookwas of even in een pannetje kokend water, droog en weer klaar.
pi_194213906
Overigens moet ik nog steeds schorten voor (oorspronkelijk) eenmalig gebruik gekreukeld uit een gedesinfecteerd en afgesloten plastic verpakking halen, dus de vraag hoe het met de voorraad zit is voor mij relevant. Niet door angst, gewoon interesse of we een eventueel tweede golf qua middelen dit keer wel aan kunnen.
pi_194213911
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waarom doe je dat nu niet al dan? Als jij denkt dat het goed is voor je veiligheid heb je toch niet eerst een signaal van RUtte nodig voordat je het doet?
Omdat het mij nog niet gevraagd is/was.
Ik zit ook niet volledig thuis, omdat dit misschien in de toekomst misschien weer noodzakelijk is?

En het biedt voor mij weinig extra nut. Volgens de laatste informatie kan ik het niet meer verspreiden of krijgen.
Ik heb het namelijk al gehad, en val momenteel onder de categorie die een corona terugval heeft.
pi_194213923
Ik heb iets gevonden, schijnbaar was het niet op tv, ideetje van zijn communicatieafdleing.

Persconferentie Grapperhaus 22 juli 2020

https://mobile.facebook.c(...)12516978&_rdc=1&_rdr
pi_194213926
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:32 schreef Mondkapje het volgende:
Over tien jaar krijg je hem al op na de geboorte en is het zo ontwikkeld dat ie op je gezicht meegroeit. Eten gaat via een sonde. Iedereen loopt met slangetjes naar zijn maag.
Ach, alles went.
Afgezien hele niet slimme personen.
pi_194213934
quote:
:W carnaval
pi_194213940
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:08 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Snap ik. Maar als ze al aan maatregelen zouden denken dan heb ik liever dat ze mondkapjes verplichten dan dat ze weer dingen gaan sluiten, zo bedoel ik 'm.
pi_194213971
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Geluk bij een ongeluk. 👍🏻
pi_194214016
Sla die mondkapjes maar vast in mensen, dit gaat niet lang meer duren want de maatschappelijke druk / roep om begint toe te nemen.
  woensdag 22 juli 2020 @ 21:54:01 #208
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194214034
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:33 schreef Kyran het volgende:

[..]

Je draait het nu om. Het gaat om veiligheid, maar mensen zijn eerder geneigd om iets te doen als de rest het ook doet.
De vraag is dus hoe belangrijk mensen die veiligheid vinden als ze alleen maar meedoen als Pietje het ook doet.
pi_194214064
Je ziet weinig transparante mondkapjes, gek eigenlijk.

Deze zijn best mooi:
https://www.wish.com/prod(...)gJ4HPD_BwE&share=web

Slimme ondernemer:
https://www.ad.nl/video/k(...)stvrij-maken~p146478

Als deze in zee belanden heb je een probleem. Aan de andere kant zijn ze goed herbruikbaar.

[ Bericht 47% gewijzigd door Mondkapje op 22-07-2020 22:05:52 ]
  woensdag 22 juli 2020 @ 22:03:49 #210
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194214173
Hoe weet je zeker dat je land er geen fuck meer om geeft? Ah, gewoon weer één van de bekendste artiesten van het land een buitenluchtconcert in het zomertheater laten geven, met vele duizenden bezoekers als ik het zo van een afstandje zie en hoor. Iedereen lekker meezingen en schreeuwen. Volgende week gewoon een paar honderd gevallen in de stad. Gewoon, omdat het kan

:( :'(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 juli 2020 @ 22:05:09 #211
416575 crew  Evenstar
pi_194214193
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 22:03 schreef Dven het volgende:
Hoe weet je zeker dat je land er geen duck meer om geeft? Ah, gewoon weer één van de bekendste artiesten van het land een buitenluchtconcert in het zomertheater laten geven, met vele duizenden bezoekers als ik het zo van een afstandje zie en hoor. Iedereen lekker meezingen en schreeuwen. Volgende week gewoon een paar honderd gevallen in de stad. Gewoon, omdat het kan

:( :'(
Wie wat waar?
  woensdag 22 juli 2020 @ 22:08:08 #212
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194214230
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 22:05 schreef Kyran het volgende:

[..]

Wie wat waar?
Ah. Ben terug naar m'n vorige gebruikersnaam dus het zal je niets meer zeggen. In Bulgarije. Het land dat een maand of drie geleden voorop liep met maatregelen nemen laat inmiddels zo ongeveer alles varen behalve de maskerplicht binnendeurs.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 juli 2020 @ 22:11:38 #213
416575 crew  Evenstar
pi_194214271
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 22:08 schreef Dven het volgende:

[..]

Ah. Ben terug naar m'n vorige gebruikersnaam dus het zal je niets meer zeggen. In Bulgarije. Het land dat een maand of drie geleden voorop liep met maatregelen nemen laat inmiddels zo ongeveer alles varen behalve de maskerplicht binnendeurs.
Oh verdomme, jij weer _O- Even een mental note maken dat Dven in Bulgarije zit :P

Ik zoeken en google etc :D

Toevallig wel dit gevonden https://www.nu.nl/muziek/(...)an-in-den-bosch.html

WTF

Spreekkoren mag niet, maar je mag wel met 750 man in een overdekt buitenluchttheater meebleren met Rowwen Heze?

Right.
  woensdag 22 juli 2020 @ 22:12:53 #214
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194214287
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 22:11 schreef Kyran het volgende:

[..]

Oh verdomme, jij weer _O-

Ik zoeken en google etc :D

Toevallig wel dit gevonden https://www.nu.nl/muziek/(...)an-in-den-bosch.html

WTF

Spreekkoren mag niet, maar je mag wel met 750 man in een overdekt buitenluchttheater meebleren met Rowwen Heze?

Right.
Laatst nog een concert in Ziggohal, weet niet meer van wie. 2.500 man en zelfs in krantenartikel werd beschreven dat hoewel eigenlijk verboden, iedereen gewoon lekker aan het meeblehren was.
pi_194214352
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 22:12 schreef Dven het volgende:

[..]

Laatst nog een concert in Ziggohal, weet niet meer van wie. 2.500 man en zelfs in krantenartikel werd beschreven dat hoewel eigenlijk verboden, iedereen gewoon lekker aan het meeblehren was.
O, is dat zo? Ben benieuwd welke artiest dat geweest is.
https://www.nu.nl/muziek/(...)ns-coronacrisis.html
pi_194214359
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Eindejaar
  woensdag 22 juli 2020 @ 22:18:57 #217
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_194214388
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 22:17 schreef Xqtress het volgende:

[..]

O.a. Frenna. (daar stond een artikel van in de Volkskrant)
  woensdag 22 juli 2020 @ 22:22:52 #218
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194214485
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 22:17 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Als je zelf even de moeite had genomen wat beter te googelen dan had je gemakkelijk kunnen vinden dat het Nielson betrof en dat men ook daar zich niet aan het zangverbod hield.
  Manager PR/Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 22:23:18 #219
269689 crew  Viv
pi_194214499
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:55 schreef Mondkapje het volgende:
Je ziet weinig transparante mondkapjes, gek eigenlijk.

Deze zijn best mooi:
https://www.wish.com/prod(...)gJ4HPD_BwE&share=web

Slimme ondernemer:
https://www.ad.nl/video/k(...)stvrij-maken~p146478

Als deze in zee belanden heb je een probleem. Aan de andere kant zijn ze goed herbruikbaar.
Slimme ondernemer ja, die heeft ze gewoon van wish.com en dan zeggen dat hij ze ontwikkeld heeft. :D

Bovendien helpt zo'n klein schermpje bij neus en mond helemaal niet tegen de verspreiding van wat dan ook.
pi_194214503
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 22:18 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

O.a. Frenna. (daar stond een artikel van in de Volkskrant)
Even moeten zoeken naar deze schijnbaar beroemde rapper. Tja, rappers... en dat publiek.... lama.
pi_194214508
Kan me niet voorstellen dat gemeentes of de overheid dat soort dingen toe gaan staan, dus met 2500 man een evenement bezoeken. Leuk dat je afstand kan bewaren, maar 2500 mensen bij elkaar brengen, de ingangen door, drinken halen, de rit ernaar toe met het OV, etc.

Bovendien, als de Ziggodome dit voor elkaar krijgt, willen andere evenementen ook, gaan festivals (en die zijn zelfs buiten) ook wat eisen, etc.
  woensdag 22 juli 2020 @ 22:23:29 #222
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194214509
quote:
Nee, tot er een vaccin is. Dat is tot minstend voorjaar volgend jaar. Het is te hopen voor de festivalbranche dat het daarbij blijft, maar dat is nog afwachten.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  woensdag 22 juli 2020 @ 22:24:08 #223
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_194214520
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 22:23 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Kan me niet voorstellen dat gemeentes of de overheid dat soort dingen toe gaan staan, dus met 2500 man een evenement bezoeken. Leuk dat je afstand kan bewaren, maar 2500 mensen bij elkaar brengen, de ingangen door, drinken halen, de rit ernaar toe met het OV, etc.

Bovendien, als de Ziggodome dit voor elkaar krijgt, willen andere evenementen ook, gaan festivals (en die zijn zelfs buiten) ook wat eisen, etc.
Dit is al gebeurd Hans.

https://www.volkskrant.nl(...)rd-streams~b7835070/
  woensdag 22 juli 2020 @ 22:24:34 #224
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194214529
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 22:23 schreef Scrummie2.1 het volgende:

Tja. Iemand heeft ook het geniale plan opgevat om weer supporters toe te laten in voetbalstadions. Alsof die anderhalve meter afstand gaan houden en hun mond dicht houden als er een doelpunt valt.
pi_194214544
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 22:24 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Dit is al gebeurd Hans.
Ja 1 keer toch maar?
pi_194214550
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 22:24 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Tja. Iemand heeft ook het geniale plan opgevat om weer supporters toe te laten in voetbalstadions. Alsof die anderhalve meter afstand gaan houden en hun mond dicht houden als er een doelpunt valt.
Daar moeten ze alles gewoon weer toestaan eigenlijk.
pi_194214559
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 22:22 schreef Dven het volgende:

[..]

Als je zelf even de moeite had genomen wat beter te googelen dan had je gemakkelijk kunnen vinden dat het Nielson betrof en dat men ook daar zich niet aan het zangverbod hield.
Ik deed googelen en kwam op de Ziggo die geen concerten meer deed vanwege Corona.
Nergens in dat artikel werden deze artiesten van de bovenste plank in dit artikel vermeld helaas.
  woensdag 22 juli 2020 @ 22:26:04 #228
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_194214563
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 22:25 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ja 1 keer toch maar?
Nee Nielson ook dus sowieso al 2x.
https://www.parool.nl/kun(...)%2Fwww.google.com%2F
pi_194214585
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 22:26 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Nee Nielson ook dus sowieso al 2x.
https://www.parool.nl/kun(...)%2Fwww.google.com%2F
Oh.

Wat achterlijk.
pi_194214633
Zijn jullie nog altijd geen voorstander voor mondkapje?
Als het aantal besmettingen weer stijgt, dan lijkt me onvermijdelijk om mondkapje in de winkels en openbare plaatsen te verplichten.
  woensdag 22 juli 2020 @ 22:29:12 #231
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_194214636
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 22:27 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Oh.

Wat achterlijk.
Jeugd van tegenwoordig ook al dus dat zijn er al 3. Tja, ik vind het ook vroeg.
  woensdag 22 juli 2020 @ 22:30:22 #232
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194214663
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 22:27 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Oh.

Wat achterlijk.
Zondag weer concert voor 2.400 man van Typhoon waarbij het zo opgesteld is dat men afstand 'kan' houden.
  woensdag 22 juli 2020 @ 22:31:10 #233
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194214679
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 22:29 schreef daniela_007 het volgende:
Als het aantal besmettingen weer stijgt, dan lijkt me onvermijdelijk om mondkapje in de winkels en openbare plaatsen te verplichten.
Moet er al een paar maanden mee lopen en ik snap echt niet hoe men er hier op het forum zo gigantisch hard over kan janken. Tot ademhalingsproblemen aan te en nog meer van dat soort toneelspel.
pi_194214691
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 22:30 schreef Dven het volgende:

[..]

Zondag weer concert voor 2.400 man van Typhoon waarbij het zo opgesteld is dat men afstand 'kan' houden.
Ach ja, we zien het wel weer wat het resultaat straks is.
  woensdag 22 juli 2020 @ 22:34:17 #235
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194214732
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 22:29 schreef daniela_007 het volgende:
De vraag is niet of, de vraag is wanneer. Alle landen om ons heen hebben het al begrepen, alleen bij ons duurt het natuurlijk weer iets langer:

quote:
Uit onderzoek van de Universiteit Twente blijkt dat het absoluut noodzakelijk is om een mondkapje te dragen in de kroeg. Volgens hoogleraar en natuurkundige Detlef Lohse spelen kleine druppeltjes in de lucht een grotere rol bij de verspreiding van het virus dan eerder werd gedacht. Dat geldt ook voor andere binnenruimtes waar mensen bij elkaar komen en ook voor voetbalstadions.

Volgens de hoogleraar moet Nederland zo snel mogelijk mondkapjes binnen verplichten. In februari waarschuwde de hoogleraar al voor de grotere rol van kleine druppeltjes in de lucht bij de verspreiding van het corona-virus, maar het RIVM negeerde zijn boodschap.

Nu leidt de hoogleraar van Universiteit Twente een groot onderzoek naar deze aerosolen. Eén ding weet Detlef Lohse al zeker: „Mondkapjes binnen zijn noodzakelijk, bijvoorbeeld in de kroeg.”
pi_194214753
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 22:30 schreef Dven het volgende:

[..]

Wie gaat daar dan heen vraag ik me af? Bij zo'n artiest wil je toch niet gaan en blijven zitten.
pi_194214795
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 22:34 schreef hooibaal het volgende:

[..]

De vraag is niet of, de vraag is wanneer. Alle landen om ons heen hebben het al begrepen, alleen bij ons duurt het natuurlijk weer iets langer:
[..]

Je moet dit in Nederland of even anders aanvliegen. Als je maandenlang verkondigt hebt dat er sprake is van schijnveiligheid en je draait in een keer bij ben je al je geloofwaardigheid bij het publiek kwijt. Dat kan niet, dat moet je slim doen.

Daarom zijn die stellige uitspraken van Van Dissel ook zo dom. Zeg gewoon: “Met de informatie die wij nu hebben denken wij dat mondkapjes geen significant effect hebben bij de verspreiding” maar nee. Men moest weer doorslaan, waarom in godsnaam.
zie email 27 oktober
pi_194214830
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 22:31 schreef Dven het volgende:

[..]

Moet er al een paar maanden mee lopen en ik snap echt niet hoe men er hier op het forum zo gigantisch hard over kan janken. Tot ademhalingsproblemen aan te en nog meer van dat soort toneelspel.
Vanmiddag in de trein een kleindochter (puber) met oma en opa, opeens hoor ik oma zéér duidelijk en streng zeggen "en nú hou je dat kapje op" en toen kwam het drama van de puber "maar ik kan niet ademen, ik krijg echte geen lucht" maar oma zei "je houdt het gewoon op" Ze heeft eerst een paar minuten boos uit het raam gekeken, toen ging ze doen alsof ze sliep en toen gaf ze het op en ging ze weer gewoon met oma en opa kletsen, mét mondkapje 😜
  woensdag 22 juli 2020 @ 22:42:18 #239
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194214871
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 22:39 schreef Trade het volgende:

[..]

Vanmiddag in de trein een kleindochter (puber) met oma en opa, opeens hoor ik oma zéér duidelijk en streng zeggen "en nú hou je dat kapje op" en toen kwam het drama van de puber "maar ik kan niet ademen, ik krijg echte geen lucht" maar oma zei "je houdt het gewoon op" Ze heeft eerst een paar minuten boos uit het raam gekeken, toen ging ze doen alsof ze sliep en toen gaf ze het op en ging ze weer gewoon met oma en opa kletsen, mét mondkapje 😜
Opa en Oma weten in ieder geval nog wat opvoeden is ^O^
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_194215119
quote:

[..]

[..]

Het dragen van mondkapjes heeft ook gevolgen op andere terreinen die niks met corona te maken hebben. Zoals de minister van volksgezondheid in Oostenrijk ongeveer zei, het is niet geheel duidelijk hoever mondkapjes besmettingen voorkomend maar de symbolische waarde is veel meer waard. Mensen worden geconfronteerd met de ernstige situatie ernstig en houden rekening met corona in het dagelijkse leven.

Ik ben blij dat het RIVM / OMT geen maatregelen neemt omdat een ander land of landen het wel doen. Kunnen we net zo goed naar de Chinezen kijken en iedereen voor lange tijd opsluiten
pi_194215182
Nederland(ers) die denken het beter te weten dan de rest vd wereld. :') Mondkapjes helpen gewoon vooral als je de 1,5m regel niet kan handhaven.

De meeste willen het wel doen als het een plicht wordt, anders werkt dat natuurlijk niet. Ik zou het in supermarkten ook niet erg vinden of in andere ruimtes met veel mensen, ik doe dat al vaak genoeg in Duitsland en daar zeikt niemand over en sinds iedereen dat doet is het minder 'raar' en ongemakkelijk.
  woensdag 22 juli 2020 @ 22:59:25 #242
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194215212
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 22:55 schreef opgebaarde het volgende:
Mensen worden geconfronteerd met de ernstige situatie ernstig en houden rekening met corona in het dagelijkse leven.
Wat dus een uitstekend argument is om het hier ook onmiddellijk in te voeren voor de publieke ruimte.
pi_194215228
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juli 2020 22:58 schreef Verbruikersnaam het volgende:
Nederland(ers) die denken het beter te weten dan de rest vd wereld. :') Mondkapjes helpen gewoon vooral als je de 1,5m regel niet kan handhaven.

De meeste willen het wel doen als het een plicht wordt, anders werkt dat natuurlijk niet. Ik zou het in supermarkten ook niet erg vinden of in andere ruimtes met veel mensen, ik doe dat al vaak genoeg in Duitsland en daar zeikt niemand over en sinds iedereen dat doet is het minder 'raar' en ongemakkelijk.
Tuurlijk zeikt men daar erover
pi_194215273
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:00 schreef Kyran het volgende:

[..]

Niet mee eens. Reis drie ker per week tussen Utrecht en mijn woonplaats in de Betuwe en 95% van de weggebruikers houden zich gewoon aan de 100km/h. Er zijn dan nog een paar die 110km/h rijden en een paar eikels die denken dat de regels niet voor Audi's en Tesla's gelden die ruim 130km/h rijden.

... dan nog. Als men zich niet aan die regel houdt moet de overheid maar eens gaan handhaven. Geen regels hebben omdat niemand zich er aan houdt is echt onzin.
oh dan ben ik een eikel

heb altijd flitsmeistergoat aan
Groot fan van User Wotte
  woensdag 22 juli 2020 @ 23:06:15 #245
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_194215370
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:08 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ironie is natuurlijk dat het eerste aan het tweede gelinkt is.

Met mondkapjes in de horeca dan kun je die sector wil gewoon gelijk failliet verklaren.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 22 juli 2020 @ 23:09:24 #246
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_194215421
De meeste besmettingen vinden plaats in de privé sfeer lees ik zo.

In de buitenlucht en in winkels bijna niet of nauwelijks.

Nu wil men mogelijk onder druk van de bevolking mondkapjes buiten en in winkels doorvoeren ( ik hoop echt dat dit niet hoeft) alleen als de besmetting in prive sfeer meest voorkomen dan hoort men thuis toch een kapje te dragen.
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 23:09:47 #247
5428 crew  miss_sly
pi_194215429
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 23:06 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Ironie is natuurlijk dat het eerste aan het tweede gelinkt is.

Met mondkapjes in de horeca dan kun je die sector wil gewoon gelijk failliet verklaren.
Met een nieuwe lockdown zeker ook. Kiezen uit twee kwaden, wellicht?
  woensdag 22 juli 2020 @ 23:09:59 #248
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194215432
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 23:09 schreef AlwaysConnected het volgende:

Nu wil men mogelijk onder druk van de bevolking mondkapjes buiten en in winkels doorvoeren ( ik hoop echt dat dit niet hoeft) alleen als de besmetting in prive sfeer meest voorkomen dan hoort men thuis toch een kapje te dragen.
Onder druk van de bevolking? En buiten ook?
pi_194215450
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 23:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Met een nieuwe lockdown zeker ook. Kiezen uit twee kwaden, wellicht?
er komt geen nieuwe lockdown
Groot fan van User Wotte
pi_194215451
quote:

:')
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 23:10:52 #251
5428 crew  miss_sly
pi_194215452
quote:

En hoe komt die besmetting in de privé-sfeer? Er is toch iemand elders besmet.
pi_194215467

[ Bericht 100% gewijzigd door Muck op 23-07-2020 01:24:46 (ONZ is ergens anders) ]
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 23:12:08 #253
5428 crew  miss_sly
pi_194215472
quote:
19s.gif Op woensdag 22 juli 2020 23:10 schreef Tjacka het volgende:

[..]

er komt geen nieuwe lockdown
Dat is zeker niet de bedoeling en niet te hopen. Maatregelen kunnen wel worden verscherpt en horeca opnieuw gesloten, bijvoorbeeld. Dan is een mondkapje in de horeca toch prettiger dan sluiting.
pi_194215505
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 23:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is zeker niet de bedoeling en niet te hopen. Maatregelen kunnen wel worden verscherpt en horeca opnieuw gesloten, bijvoorbeeld. Dan is een mondkapje in de horeca toch prettiger dan sluiting.
een mondkapje bij het personeel is denk ik dan de eerste stap

in februari zijn de keuzes te snel genomen denk ik
Groot fan van User Wotte
  woensdag 22 juli 2020 @ 23:13:43 #255
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194215509
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 23:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Uiteraard, maar het gaat om de verhouding, 1 besmetting 'buiten' levert dan b.v. 3 of 4 besmettingen 'binnen' op.
  woensdag 22 juli 2020 @ 23:15:55 #256
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194215562
quote:
19s.gif Op woensdag 22 juli 2020 23:13 schreef Tjacka het volgende:

[..]

een mondkapje bij het personeel is denk ik dan de eerste stap

in februari zijn de keuzes te snel genomen denk ik
Als bezoekers van de horeca ze ook op moeten dan kunnen ze beter de tent weer sluiten, dan komen ze nooit meer aan rendabele aantallen.
pi_194215574
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 23:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als bezoekers van de horeca ze ook op moeten dan kunnen ze beter de tent weer sluiten, dan komen ze nooit meer aan rendabele aantallen.
precies dat probeer ik telkens duidelijk te maken lol
Groot fan van User Wotte
  Manager PR/Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 23:17:04 #258
269689 crew  Viv
pi_194215575
quote:

[..]

[..]

En hoe denkt meneer de hoogleraar dat mondkapjes in de kroeg gaan werken? Prikken we er een gaatje in, voor een rietje? O+ Of gaan we om de haverklap dat ding verschuiven of afdoen om een slok te nemen? Echt zo'n ivoren-toren-idee dit. Als aerosolen binnen een groot issue blijken te zijn, dan moet de conclusie gewoon zijn dat kroegen 'm niet gaan worden voorlopig.
pi_194215582
Vraag me wel af hoe je mondkapje in horeca gaat doen. Ik bedoel, dat ding gaat af natuurlijk als men eet of drinkt. Heb je weer die schijnveiligheid waar van Dissel over sprak. Dan blijven winkels en supermarkten over, maar die zijn sowieso al maanden open dus dat heeft ook niet zo'n invloed.

Besmettingen privé sfeer ga je sowieso niet voorkomen, dus wat blijft er over? Alleen werk (no. 2 van de besmettingshaarden). Daar zou je mondkapjes kunnen verplichten of strenger controleren of bedrijven zich aan de regels houden, want dat gebeurt ook niet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_194215632
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 23:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Uiteraard, maar het gaat om de verhouding, 1 besmetting 'buiten' levert dan b.v. 3 of 4 besmettingen 'binnen' op.
Vraag me ook af of dat voornamelijk gezinnen zijn. Binnenshuis heb je al een snel een R-waarde van >3.

Als er het aantal besmettingen binnen sterk oploopt en bijvoorbeeld verdubbeld is, dan krikt die R-waarde snel op terwijl die in andere omstandigheden echt veel lager is.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 22 juli 2020 @ 23:21:09 #261
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_194215639
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 23:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Denk dat het dan op hetzelfde neerkomt. Weinig mensen die met een mondkapje op in een kroeg/restaurant gaan zitten.

En dan kunnen mensen wel gaan zeuren dat je je niet moet aanstellen, maar zo werkt dat natuurlijk niet.

Zelf draag ik al een mondkapje elke werkdag in de trein, maar bij een plicht elders ga ik toch mijn inkopen anders doen de komende maanden.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 23:27:17 #262
249559 crew  Lavenderr
pi_194215726
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 23:17 schreef Discombobulate het volgende:
Vraag me wel af hoe je mondkapje in horeca gaat doen. Ik bedoel, dat ding gaat af natuurlijk als men eet of drinkt. Heb je weer die schijnveiligheid waar van Dissel over sprak. Dan blijven winkels en supermarkten over, maar die zijn sowieso al maanden open dus dat heeft ook niet zo'n invloed.

Besmettingen privé sfeer ga je sowieso niet voorkomen, dus wat blijft er over? Alleen werk (no. 2 van de besmettingshaarden). Daar zou je mondkapjes kunnen verplichten of strenger controleren of bedrijven zich aan de regels houden, want dat gebeurt ook niet.
Dat vraag ik me dus ook af.
  woensdag 22 juli 2020 @ 23:29:45 #263
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194215758
quote:

Als je dan je biertje krijgt ga je natuurlijk ook niet na elke slok weer dat ding opzetten. Heeft sowieso geen zin want dan zit je om de haverklap aan dat kapje en dat is ook weer niet handig. En dan nog lekker kletsen tussendoor met je tafelgenoten, kapje op of kapje af? Nee, dat wordt gewoon niks.
pi_194215765
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 23:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als ik thuis met me vrienden gezellig een paar biertjes ga drinken en er blijkt er 1 besmet te zijn die de rest besmet dan wordt dat gewoon gezien in de privé sfeer. Veel deskundige zeggen ook dat ze vooral zien dat de besmettingen nu in de familie en vrienden kring wordt op gelopen op dit moment.
pi_194215786
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 23:17 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

En hoe denkt meneer de hoogleraar dat mondkapjes in de kroeg gaan werken? Prikken we er een gaatje in, voor een rietje? O+ Of gaan we om de haverklap dat ding verschuiven of afdoen om een slok te nemen? Echt zo'n ivoren-toren-idee dit. Als aerosolen binnen een groot issue blijken te zijn, dan moet de conclusie gewoon zijn dat kroegen 'm niet gaan worden voorlopig.
Via een infuus misschien?
  woensdag 22 juli 2020 @ 23:34:47 #266
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194215826
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 22:24 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Nee sukkel, dat had bruls ook al door dat dat niet gaat houden. Dat juichverbod.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 22 juli 2020 @ 23:37:10 #267
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194215848
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 22:23 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Nee, tot er een vaccin is. Dat is tot minstend voorjaar volgend jaar. Het is te hopen voor de festivalbranche dat het daarbij blijft, maar dat is nog afwachten.
En wat als er gewoon een genezing wordt gevonden?

Niemand gaat dan nog vallen voor de voor jou zo gewenste totale lockdown.
1947-2016
  Manager PR/Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 23:38:26 #268
269689 crew  Viv
pi_194215863
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 23:31 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Via een infuus misschien?
Oh ja! O+

woensdag 22 juli 2020 @ 23:39:07 #269
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194215870
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 23:38 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Oh ja! O+

[ afbeelding ][ afbeelding ]
Werkt beter dan morfine!
pi_194215900
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 23:27 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat vraag ik me dus ook af.
Gaat ook gewoon niet gebeuren natuurlijk. Misschien weer terug naar 30 regionaal of wel een totale sluiting, maar mondkapjes in de horeca is gewoon niet echt een realistische oplossing natuurlijk. Dat zou niet bij het coronabeleid van Nederland passen iig.
Groot fan van User Wotte
  woensdag 22 juli 2020 @ 23:41:40 #271
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194215908
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 22:59 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Wat dus een uitstekend argument is om het hier ook onmiddellijk in te voeren voor de publieke ruimte.
Kom eens met het bewijs dan dat het buiten zo gevaarlijk is.
Blm protesten hebben niks opgeleverd. Niets.

Binnen is het probleem schijnbaar.
1947-2016
pi_194215912
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 23:38 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Oh ja! O+

[ afbeelding ][ afbeelding ]
Inderdaad en de andere arm kunnen we dan 3 zakken hangen voor hoofd en na gerecht. Kan opa die je er normaal niet bij wilt hebben omdat die altijd zit te klote met zijn kunstgebit ook weer mee.
pi_194215943
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 23:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Kom eens met het bewijs dan dat het buiten zo gevaarlijk is.
Blm protesten hebben niks opgeleverd. Niets.

Binnen is het probleem schijnbaar.
In de huidige cohorten schijnen ook buitengroepen te zijn geweest, zoals bij bbq's, zei volgens mij Jan kluytmans gisteren bij Op1. Dan weet je natuurlijk nog niet precies hoe (in de gang richting het toilet? Via het toilet? Via de bbqtang? Via de lucht?)

Blm-protest had volgens mij 1. Valt idd mee. Denk dat je voor buiten besmetten wel wat meer moeite moet doen. Niet dat het onmogelijk is.
Somebody that I used to know
pi_194215954
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 23:17 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Amen.
Somebody that I used to know
pi_194215995
Zijn we op weg naar een tweede golf?
  woensdag 22 juli 2020 @ 23:53:21 #276
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_194216023
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 23:50 schreef Dimachaerus het volgende:
Hoe meer we testen hoe meer besmette mensen dus ja, denk het wel. Over de ernst horen we niks uiteraard.
pi_194216225
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 23:50 schreef Dimachaerus het volgende:
Je zou zeggen dat dit al een tweede golf is. Hangt er helemaal vanaf hoe je 'een tweede golf' definieert.

Er is iig een trendbreuk geweest op weekbasis.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_194216350
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:33 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Je draagt hem toch primair ter bescherming van anderen? :?
Ja, maar dat ze bijvoorbeeld minder afstand houden van anderen want mondkapje om. Of nu wel in druk cafe naar binnen gaan
pi_194216567
twitter
pi_194216617
Ik lees dat Aboutaleb voor verplichte quarantaine pleit? Los van de juridisch-rechtstatelijke bezwaren daar tegen (het is nogal wat, van overheidswege opgelegde vrijheidsontneming) Bereik je daar niet mee dat je het zicht op het virus gaat verliezen?

Hoe eerlijk gaan mensen dan nog zijn bij contactonderzoek? Wie laat zich dan nog testen bij een kriebelhoestje? Of überhaupt? Ik denk dat je dat effect niet moet onderschatten.
zie email 27 oktober
  donderdag 23 juli 2020 @ 05:04:29 #281
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_194216901
quote:
Die ondingen zijn al verplicht bij ons op het werk. Ofwel zo'n luier op je gezicht ofwel een "spatscherm". Terwijl je dichtstbijzijnde collega 20 meter van je vandaan staat. En als je flauwvalt van de warmte achter zo'n scherm of niet meer helder kan denken vanwege minder zuurstof achter zo'n luier krijg je van je chef te horen "ja, we weten het allemaal, we zijn niet bang voor dat virus maar wel bang voor het management."

Echt, het gaat he-le-maal nergens meer over.

Nu hebben we gelukkig vakantie, dus drie weken zonder die waanzinnige paniekregeltjes. En omdat er van vakantie houden toch niets komt omwille van angstige buitenlanden, heb ik me maar aangemeld om mee te helpen met wat onderhoud en verplaatsen van machines op het werk. Er is nu geen manager aanwezig, dus kun je al raden hoeveel luiers en schermen er momenteel worden gedragen. Nou, heel even wel dan, maar dat was omdat er sleuven in de betonvloer werden geslepen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_194217119
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 01:40 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Opvallend hoe snel de discussie is losgebarsten. Heel benieuwd wat men gaat doen.
pi_194217126
https://www.nu.nl/coronav(...)-toch-niet-doen.html

Die nu.nl moet beter zijn research doen want je krijgt niet zomaar een test als je dat zelf wil.
Je moet eerst symptomen hebben.
pi_194217129
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 06:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Opvallend hoe snel de discussie is losgebarsten. Heel benieuwd wat men gaat doen.
Ik vind een maand nog erg lang, helemaal gezien de huidige situatie.
Zonder wrijving geen glans
pi_194217136
Mondkapjesplicht svp zo snel mogelijk verplichten aub.
pi_194217151
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 06:29 schreef quirina het volgende:
Mondkapjesplicht svp zo snel mogelijk verplichten aub.
:')
Go hard or go home
  donderdag 23 juli 2020 @ 06:41:51 #287
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194217166
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 05:04 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Die ondingen zijn al verplicht bij ons op het werk. Ofwel zo'n luier op je gezicht ofwel een "spatscherm". Terwijl je dichtstbijzijnde collega 20 meter van je vandaan staat. En als je flauwvalt van de warmte achter zo'n scherm of niet meer helder kan denken vanwege minder zuurstof achter zo'n luier krijg je van je chef te horen "ja, we weten het allemaal, we zijn niet bang voor dat virus maar wel bang voor het management."

Nu hebben we gelukkig vakantie, dus drie weken zonder die waanzinnige paniekregeltjes. En omdat er van vakantie houden toch niets komt omwille van angstige buitenlanden, heb ik me maar aangemeld om mee te helpen met wat onderhoud en verplaatsen van machines op het werk. Er is nu geen manager aanwezig, dus kun je al raden hoeveel luiers en schermen er momenteel worden gedragen. Nou, heel even wel dan, maar dat was omdat er sleuven in de betonvloer werden geslepen.
Lol, je weet dat je er niet minder zuurstof door binnenkrijgt? Flauwvallen van de warmte :') groetjes aan de werkgroepen die er al jaren mee werken of de personen in zuidelijk Europa die ze ook gewoon probleemloos dragen. Hier bij 35 graden ook geen probleem. Je bent gewoon glashard aan het liegen om je 'mening' kracht bij te zetten en de publieke opinie te beïnvloeden. Schaam je dood :r
  donderdag 23 juli 2020 @ 06:45:22 #288
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194217177
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 00:41 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]

Ja, maar dat ze bijvoorbeeld minder afstand houden van anderen want mondkapje om. Of nu wel in druk cafe naar binnen gaan
Raar, niet zichtbaar hier. Op niets gebaseerde aanname.
pi_194217179
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 06:26 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Ik vind een maand nog erg lang, helemaal gezien de huidige situatie.
Mee eens, denk half Augustus al een feit.
pi_194217294
Was hoer nou ook een topic met mensen die corona hebben/hadden en hoe ze hier mee om gingen?

Kan het iig niet meer vinden.
  donderdag 23 juli 2020 @ 07:37:23 #291
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194217346
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 07:23 schreef 111210 het volgende:
Was hoer nou ook een topic met mensen die corona hebben/hadden en hoe ze hier mee om gingen?

Kan het iig niet meer vinden.
COR / Wie heeft hier corona of kent iemand met corona?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_194217348
  donderdag 23 juli 2020 @ 07:38:34 #293
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194217351
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 05:04 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Hoe oncomfortabel het wellicht ook voelt, wat je zegt is onzin

https://www.reddit.com/r/(...)app&utm_source=share
  donderdag 23 juli 2020 @ 07:39:23 #294
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194217357
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juli 2020 07:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Waar komt dit vandaan?
pi_194217379
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juli 2020 07:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Verkopen alsof het allemaal "echt" werkt met kinderlijke stripjes :')
pi_194217392
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 07:39 schreef Molo het volgende:

[..]

Waar komt dit vandaan?
https://twitter.com/shossontwits
pi_194217403
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 07:43 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Verkopen alsof het allemaal "echt" werkt met kinderlijke stripjes :')
Dit is overgenomen van het 3 C principe uit Japan en werkt daar heel goed als geheugensteun voor jong en oud.
Komt voort uit de kritiek die er is op de landelijke campagnes op tv en radio over 'alleen samen krijgen we corona onder controle' waarbij te veel vluchtige beelden eigenlijk de boodschap niet goed duidelijk maken of te vrijblijvend maken. Een dergelijke duidelijke communicatie ontbreekt vooralsnog in Nederland.
pi_194217436
Het offerfeest komt er volgende week ook aan.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)len-voorbereidt.html

"Aboutaleb vreest dat de stijging van het aantal nieuwe besmettingen doorzet, mede door het Offerfeest dat volgende week begint. "Dat is traditiegetrouw het feest waar heel veel mensen bij elkaar komen. Voor je het weet zitten in een huiskamer twintig, dertig mensen.""
pi_194217461
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 02:21 schreef trein2000 het volgende:
Ik lees dat Aboutaleb voor verplichte quarantaine pleit? Los van de juridisch-rechtstatelijke bezwaren daar tegen (het is nogal wat, van overheidswege opgelegde vrijheidsontneming) Bereik je daar niet mee dat je het zicht op het virus gaat verliezen?

Hoe eerlijk gaan mensen dan nog zijn bij contactonderzoek? Wie laat zich dan nog testen bij een kriebelhoestje? Of überhaupt? Ik denk dat je dat effect niet moet onderschatten.
Daar zeg je wat. Sowieso is verplichte quarantaine ethisch wat mij betreft een absolute no-go. De vorige golf hebben we zonder die maatregel kunnen bedwingen.

Daarnaast zijn de cijfers bij het dringend geadviseerde testen kennelijk erg laag (12% ofzo?). Geen idee waarom, maar als er verplichte quarantaine in het vooruitzicht staat dan motiveert dat niet bepaald om het hele traject in te gaan van testen en goed meewerken bij contactonderzoeken etc

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2020 07:59:26 ]
  donderdag 23 juli 2020 @ 08:00:28 #300
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194217472
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 07:58 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Daar zeg je wat. Sowieso is verplichte quarantaine ethisch wat mij betreft een absolute no-go. De vorige golf hebben we zonder die maatregel kunnen bedwingen.

Daarnaast zijn de cijfers bij het dringend geadviseerde testen kennelijk erg laag (12% ofzo?). Geen idee waarom, maar als er verplichte quarantaine in het vooruitzicht staat dan motiveert dat niet bepaald om het hele traject in te gaan.
Goed punt ja. Bij verplichte quarantaine zullen veel minder mensen met lichte klachten zich laten testen en zal de bereidheid om die app te gebruiken ook flink teruglopen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_194217520
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 07:48 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dit is overgenomen van het 3 C principe uit Japan en werkt daar heel goed als geheugensteun voor jong en oud.
Komt voort uit de kritiek die er is op de landelijke campagnes op tv en radio over 'alleen samen krijgen we corona onder controle' waarbij te veel vluchtige beelden eigenlijk de boodschap niet goed duidelijk maken of te vrijblijvend maken. Een dergelijke duidelijke communicatie ontbreekt vooralsnog in Nederland.
Dan moet het rivm aerosolen eerst erkennen als oorzaak. Verder dan dat bagatelliseren, afstand houden en handen wassen zijn we nog steeds niet.
Alsof het februari is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')