Oké. Ik wel. Vijf minder opnames, IC ook stabiel.quote:Op woensdag 22 juli 2020 16:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zovind ik het allemaal niet, ondanks die disclaimer over een 'beperkte stijging'..
Ik ben het met je eens.quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Die cijfers van vandaag zijn beter.
Maar het is belangrijk om uit te zoeken wat zorgt voor uitbraken en waar het mis gaat.
Aanpassingen in beleid, voorzorgsmaatregelen treffen en alert blijven is gewoon belangrijk tot een vaccin/oplossing.
Snap niet dat mensen daar zo verwend en kortzichtig op reageren en elke constatering wegzetten als paniekzaaien.
Niks mis met alert zijn volgens mij. Alleen maar goed. En de meesten hier zijn gewoon alert. Er zijn echter ook users die het al meteen hebben over extra maatregelen, en gebaseerd op onderbuikgevoelens frequent roepen dat we het twee weken later wel zullen zien; dat het helemaal fout gaat. Paniekzaaierij is vooral gericht op die users; niet de users die gewoon alert zijn en de situatie gewoon goed in de gaten houden. Nogal een verschil tussen alert overkomen en paniekerig overkomen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Die cijfers van vandaag zijn beter.
Maar het is belangrijk om uit te zoeken wat zorgt voor uitbraken en waar het mis gaat.
Aanpassingen in beleid, voorzorgsmaatregelen treffen en alert blijven is gewoon belangrijk tot een vaccin/oplossing.
Snap niet dat mensen daar zo verwend en kortzichtig op reageren en elke constatering wegzetten als paniekzaaien.
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ze de zaakjes intussen wel beter op orde hadden....quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:44 schreef miss_sly het volgende:
Diederik Gommers: ‘Stel tweede golf zolang mogelijk uit’
ANP
Zorgpersoneel op intensive cares is nog niet klaar voor een tweede golf van coronapatiënten, zegt Diederik Gommers. "Mensen zijn nog steeds angstig en ook een beetje bozig", zegt de voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care tegen de NOS. "Er is veel minder animo om heel hard te werken."
"Er zijn heftige discussies, mensen zeggen vaker nee, mensen nemen ontslag. We merken dat het lastiger is om goede plannen te maken om richting 2000 IC-bedden te kunnen opschalen als dat nodig is."
Gommers benadrukt dat hij geen paniek wil zaaien. "Wij in het ziekenhuis moeten zorgen dat onze medewerkers een goed gevoel krijgen en een luisterend oor hebben over wat er de vorige keer mis is gegaan. We moeten zorgen dat er draagvlak is en dat we voorbereid zijn."
Wake-upcall
Het toenemende aantal besmettingen noemt Gommers een wake-upcall, maar wat betreft ziekenhuisopnames en coronapatiënten op de intensive care "is er nog absoluut geen spanning".
De IC-arts denkt dat het goed is als er een discussie gevoerd wordt over het dragen van mondkapjes op drukke plekken. "Mondkapjes zijn afschuwelijk, maar als je de drukte in moet zou ik zeggen: draag er eentje. België doet het en Amerika doet het ook. Laat het OMT met een advies komen daarover. Misschien is het een beter idee om het juist niet te doen maar dat horen we dan wel."
NOS.nl
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ze de zaakjes intussen wel beter op orde hadden....
Dat ga je natuurlijk niet zeggen. Op deze manier kun je extra geld loskrijgen of druk zetten op salarisonderhandelingenquote:Op woensdag 22 juli 2020 17:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ze de zaakjes intussen wel beter op orde hadden....
Zo makkelijk gaat dat natuurlijk niet. Je kunt niet even in een paar maanden een berg nieuw personeel opleiden, mensen zijn er op een gegeven moment wel klaar mee, burnouts en ga zo maar door.quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
https://www.gelderlander.(...)n-vertrekt~aa2c8b22/quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hij zegt dat plannen maken voor opschaling IC-bedden lastig(er) is. Edit: wordt wel uitgelegd waarom, had ik ff overheend gelezen.quote:
Nee klopt, ik reageerde wat te snel.quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zo makkelijk gaat dat natuurlijk niet. Je kunt niet even in een paar maanden een berg nieuw personeel opleiden, mensen zijn er op een gegeven moment wel klaar mee, burnouts en ga zo maar door.
Het probleem ligt gewoon bij personele schaarste en die los je niet zo maar op.
Met die opschaling zijn ze al een tijdje bezig, maar er is om te beginnen al niet genoeg ic-personeel om 2.000 bedden te bemannen. En als er dan ook nog mensen ontslag nemen, niet meer zo geneigd zijn in te gaan op verzoeken om te werken, en nog boos zijn om hoe hard ze gewerkt hebben en in welke omstandigheden, wordt het nóg veel moeilijker om voldoende mensen te hebben om 2.000 bedden te bemannen. Want ze waren er al niet, en in plaats van een toename, is er een afname van IC-personeel.quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hij zegt dat plannen maken voor opschaling IC-bedden lastig(er) is. Edit: wordt wel uitgelegd waarom, had ik ff overheend gelezen.
DIe laatste alinea leest trouwens heel raar, met allemaal tegenstrijdigheden. Maar dat kan ook gewoon verkeerd opgeschreven zijn door de journalist.
Nee klopt je hebt helemaal gelijk.quote:Op woensdag 22 juli 2020 18:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Met die opschaling zijn ze al een tijdje bezig, maar er is om te beginnen al niet genoeg ic-personeel om 2.000 bedden te bemannen. En als er dan ook nog mensen ontslag nemen, niet meer zo geneigd zijn in te gaan op verzoeken om te werken, en nog boos zijn om hoe hard ze gewerkt hebben en in welke omstandigheden, wordt het nóg veel moeilijker om voldoende mensen te hebben om 2.000 bedden te bemannen. Want ze waren er al niet, en in plaats van een toename, is er een afname van IC-personeel.
Was al bekend, Grapperhaus gaat Nederland even op de vingers tikken vanwege laks gedrag.quote:Op woensdag 22 juli 2020 18:09 schreef MissJ het volgende:
Ik hoor net dat er om 19.00 een ingelaste persconferentie zal zijn.
Aha ok, ben benieuwdquote:Op woensdag 22 juli 2020 18:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Was al bekend, Grapperhaus gaat Nederland even op de vingers tikken vanwege laks gedrag.
Zolang Rutte dat niet zelf doet gaat niemand het heel serieus nemen denk ik.quote:Op woensdag 22 juli 2020 18:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Was al bekend, Grapperhaus gaat Nederland even op de vingers tikken vanwege laks gedrag.
Nee, klopt. Verwacht er ook niet veel effect vanquote:Op woensdag 22 juli 2020 18:18 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Zolang Rutte dat niet zelf doet gaat niemand het heel serieus nemen denk ik.
De rek is er een keer uit hè. Demotivatie is funest, maar wel begrijpelijk.quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat zet geen zoden aan de dijk. Dat moet Rutte doen, of desnoods de Jonge, maar niet deze gast.quote:Op woensdag 22 juli 2020 18:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kan er niks over vinden. Zal wel niet zo belangrijk zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2020 18:14 schreef Smack10 het volgende:
Is die persconferentie live te volgen op de televisie?
RTL4quote:Op woensdag 22 juli 2020 18:14 schreef Smack10 het volgende:
Is die persconferentie live te volgen op de televisie?
Zou zo maar kunnen. Zo ongeveer een vijfde van de wereldbevolking woont er en ze hebben de boel niet best onder controle.quote:Op woensdag 22 juli 2020 18:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
India gaat nu echt in de versnelling. Van circa 700 doden als max nu een sprong naar 1115 (en volgens mij moet er nog een update komen zo)
Zal me weinig verbazen als India over een week of 2 meer dagelijkse doden heeft dan alle andere landen samen.
Precies. Gekke is dat het in de grote steden nog wel redelijk onder controle lijkt te zijn, maar het juist rap versneld op het platteland. India is natuurlijk ook nog niet zo verstedelijkt.quote:Op woensdag 22 juli 2020 18:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zou zo maar kunnen. Zo ongeveer een vijfde van de wereldbevolking woont er en ze hebben de boel niet best onder controle.
Persconferentie?quote:Op woensdag 22 juli 2020 18:46 schreef heywoodu het volgende:
Als ze bij de persco maar niet aankondigen dat die niet-EU-regels van vorige week alweer terug worden gedraaid
Jawel, kroegen dicht.quote:Op woensdag 22 juli 2020 18:48 schreef Elan het volgende:
Ze gaan helemaal niks aankondigen toch? Alleen waarschuwen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
Er komen geen wijzigingen vanavond in de maatregelen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 18:46 schreef heywoodu het volgende:
Als ze bij de persco maar niet aankondigen dat die niet-EU-regels van vorige week alweer terug worden gedraaid
Dank je welquote:
Gelukkig.quote:Op woensdag 22 juli 2020 18:55 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Er komen geen wijzigingen vanavond in de maatregelen.
Kijk al die dislikes danquote:
Ferd Mart Smeets Grapperhausquote:Op woensdag 22 juli 2020 19:03 schreef heywoodu het volgende:
Een goed glas wijn drink je toch lekker thuis
quote:
Goede wijn behoeft geen krans.quote:Op woensdag 22 juli 2020 19:03 schreef heywoodu het volgende:
Een goed glas wijn drink je toch lekker thuis
Zei hij dat echt?quote:Op woensdag 22 juli 2020 19:10 schreef heywoodu het volgende:
Er wordt goed gehandhaafd. Het is grappenuurtje met de Grapperbaas.
quote:Op woensdag 22 juli 2020 19:29 schreef Landgeld het volgende:
Fuck die 1.5 meter. Pure mainstream media angst dit.
Ja, inderdaad, dat was echt helemaal nieuw, weer.quote:
Het is het weer net niet. Dit is al zo vaak gezegd. Wat moet je hier nu mee? Mensen die zich er al aan houden blijven dat doen en degenen die dat niet doen ook.quote:Op woensdag 22 juli 2020 19:35 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, dat was echt helemaal nieuw, weer.
Laat de bevolking hun verantwoordelijkheid nemen. Ja, dat doet een gedeelte nu juist niet, Ferd.
Dat is het hele punt.
Schimmel wel een mondkapje op?quote:Op woensdag 22 juli 2020 19:27 schreef tesssssssss het volgende:
Dus regionale lock-downs, dan gaan mensen gewoon in een ander gedeelte van het land uit. Geen verplichte quarantaine. Geen verplichting wat betreft mondkapjes.
Nou.
Het scheelt wel dat we dit jaar die Zwarte-Pieten discussie niet hebben, want die intocht is ook zonder publiek.
Dus die gasten van KOZP staan daar ook helemaal alleen.
Ja, met een worteltje er opquote:Op woensdag 22 juli 2020 19:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
SchiZmel wel een mondkapje op?
Vraag me oprecht af hoeveel mensen zich hier daaraan zouden houden.quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:05 schreef quirina het volgende:
Nederland moet net zoals Duitsland doen. Mondkapjesplicht.
Ik heb het al eerder gezegd, maar het lijkt me echt een overdreven maatregel.quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:05 schreef quirina het volgende:
Met de eigenwijze houding van de Nederlanders moet daar nog wat anders bij: Mondkapjespolitie.quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:05 schreef quirina het volgende:
Hoeveel besmettingen denk je daarmee te voorkomen?quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:05 schreef quirina het volgende:
Mwah.quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vraag me oprecht af hoeveel mensen zich hier daaraan zouden houden.
De gemiddelde Nederlander is nogal van het: "ik doe lekker waar ik zelf zin in heb en ze kunnen me wat!" terwijl de gemiddelde Duitser eerder is van: "Ein befehl ist ein befehl!!!!"
Waar preciesquote:Op woensdag 22 juli 2020 20:05 schreef quirina het volgende:
En wanneer precies.quote:
Als er aantoonbaar meer risico op besmettingen is, zal sommige horeca het idd moeilijker krijgen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:15 schreef Tjacka het volgende:
[..]
In de horeca kan je die hele branche defenitief opdoeken
Dat kunnen ze hier in Brabant zonder mondkapje al bijna als het Carnaval ook wordt gecanceled.quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:15 schreef Tjacka het volgende:
[..]
In de horeca kan je die hele branche defenitief opdoeken
Carnaval vier je gelukkig in kleine groepjes dus kan primaquote:Op woensdag 22 juli 2020 20:24 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat kunnen ze hier in Brabant zonder mondkapje al bijna als het Carnaval ook wordt gecanceled.
quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:24 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Carnaval vier je gelukkig in kleine groepjes dus kan prima
Hier in de Haarlemmermeer mogen de bezoekers van de bieb vanaf 1 aug weer aan de grote leestafel zitten.quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Net alsof er nu massaal mensen worden besmet in musea en bibliotheken en dat soort plekken.
Je moet op heel veel plaatsen reserveren, er mogen vaak maar kleine groepjes naar binnen en die moeten ook nog afstand houden van andere bezoekers.
Horeca is wellicht een ander verhaal.
Weet je dat ik dat heerlijk vind?quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Net alsof er nu massaal mensen worden besmet in musea en bibliotheken en dat soort plekken.
Je moet op heel veel plaatsen reserveren, er mogen vaak maar kleine groepjes naar binnen en die moeten ook nog afstand houden van andere bezoekers.
Joh loop op een willekeurige vrijdag of zaterdagavond door een woonwijk. Overal zijn feestjes of een bbq in de achtertuin. Een vriend van me is taxi chauffeur in het weekend moet die nu de meeste mensen ophalen bij privé adressen dan bij de horeca. De meeste geven ook aan dat ze thuis of bij vrienden drinken omdat er geen gezeur is met de 1,5 meter regel. Als je ziet de 70 procent van de besmettingen in de privé sfeer gebeurt is dat ook logisch. Maar er zijn nu een paar uitbraken in de horeca en die worden breed uitgemeten.quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
:’) Ben jij ouder dan 12?quote:Op woensdag 22 juli 2020 19:16 schreef OscarMopperkont het volgende:
Ze zoeken het maar lekker uit met een lockdown
Ben er klaar mee. Doden en IC patiënten zijn er amper, dus voeren ze de angst propaganda op met "besmettingen"
Heb je een bron voor die 70%?quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:31 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Joh loop op een willekeurige vrijdag of zaterdagavond door een woonwijk. Overal zijn feestjes of een bbq in de achtertuin. Een vriend van me is taxi chauffeur in het weekend moet die nu de meeste mensen ophalen bij privé adressen dan bij de horeca. De meeste geven ook aan dat ze thuis of bij vrienden drinken omdat er geen gezeur is met de 1,5 meter regel. Als je ziet de 70 procent van de besmettingen in de privé sfeer gebeurt is dat ook logisch. Maar er zijn nu een paar uitbraken in de horeca en die worden breed uitgemeten.
Is er dan al een vaccin? Hij bedoelt minimaal tot dan. Betekent in ieder geval geen carnaval in 2021.quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:33 schreef Landgeld het volgende:
OMT-lid: 'Anderhalvemetersamenleving duurt tot voorjaar volgend jaar'
Je weet ook het verloop van Corona en hoe snel het kan gaan?quote:Op woensdag 22 juli 2020 19:16 schreef OscarMopperkont het volgende:
Ze zoeken het maar lekker uit met een lockdown
Ben er klaar mee. Doden en IC patiënten zijn er amper, dus voeren ze de angst propaganda op met "besmettingen"
Ja maar met een mondkapje is het voor iedereen overquote:Op woensdag 22 juli 2020 20:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Als er aantoonbaar meer risico op besmettingen is, zal sommige horeca het idd moeilijker krijgen.
Maar ik weet wel zeker dat er andere vormen voor terug komen.
Meer buiten. Of minder op elkaar gepakt.
Ik denk niet meteen dat dat een maatschappelijk probleem is.
Je hebt maart / april / mei geslapen of onder een steen geleefd?quote:Op woensdag 22 juli 2020 19:29 schreef Landgeld het volgende:
Dan kunnen ze hun geld nu mooi aan iets anders uit geven.quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:28 schreef tesssssssss het volgende:
[..]Nee, dat wordt echt gecanceled.
https://www.ad.nl/binnenl(...)ische-ramp~aab64929/
Voor de horeca is dat echt een ramp. Hier in Brabant zijn er mensen die echt sparen voor Carnaval.
Weet je ook wanneer die 70% is gemeten?quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:35 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Zijn al meerdere malen in deze topic reeks voorbij gekomen.
Die leefden dan echt in een fantasiewereld.quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:28 schreef tesssssssss het volgende:
[..]Nee, dat wordt echt gecanceled.
https://www.ad.nl/binnenl(...)ische-ramp~aab64929/
Voor de horeca is dat echt een ramp. Hier in Brabant zijn er mensen die echt sparen voor Carnaval.
Zou je ookquote:Op woensdag 22 juli 2020 19:29 schreef Landgeld het volgende:
To de verkiezingen dus, want dan grijpt de party van de toekomst de macht en wordt de RIVM opgeheven......en komt er een minister voor feesten, en wordt carnaval in mei ingehaaldquote:Op woensdag 22 juli 2020 20:34 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Is er dan al een vaccin? Hij bedoelt minimaal tot dan. Betekent in ieder geval geen carnaval in 2021.
Begin van de week is het een paar keer voorbij gekomen. Ik ben aan het googlen maar het heeft hier een paar keer op het forum gestaan. De experts die de laatste dagen aan het woord komen zeggen ook dat de meeste besmettingen door feestjes komen. Vooral de groep 20 tot 29 en jonger dan 20 zijn de mensen die nu besmet raken. Wat ook logisch is als je naar de feestjes kijkt.quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:38 schreef Kyran het volgende:
[..]
Weet je ook wanneer die 70% is gemeten?
Ja, dat snap ik wel. En dat zal alleen maar meer worden als er straks daadwerkelijk een mondkapjesplicht komt restaurants en andere horeca.quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:31 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Joh loop op een willekeurige vrijdag of zaterdagavond door een woonwijk. Overal zijn feestjes of een bbq in de achtertuin. Een vriend van me is taxi chauffeur in het weekend moet die nu de meeste mensen ophalen bij privé adressen dan bij de horeca. De meeste geven ook aan dat ze thuis of bij vrienden drinken omdat er geen gezeur is met de 1,5 meter regel. Als je ziet de 70 procent van de besmettingen in de privé sfeer gebeurt is dat ook logisch. Maar er zijn nu een paar uitbraken in de horeca en die worden breed uitgemeten.
Zo'n huishouden moet het ook ergens buiten opgelopen hebben .quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:42 schreef Kyran het volgende:
Nevermind, gevonden. In AD van vorige week stond dat ongeveer 60% het thuis oploopt.
Dat wil echter nog niet zeggen dat horeca etc. geen grote rol speelt. Ik kan vanavond naar een kroeg, daar besmet raken en dan mijn vrouw en kind besmetten. De statistieken laten dan zien dat 66% van dit huishouden thuis is besmet, maar het komt dan wel door mij ..... en ik heb het dan opgelopen in de kroeg.
Je kan dan ook beweren dat 100% van deze drie gevallen door de horeca is gekomen. Net zo onzinnig.
Bij statistieken moet je wel alles netjes in context blijven plaatsen, anders gaat het nergens over.
Wie wordt die minister dan, Johan Vlemminx?quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:43 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
To de verkiezingen dus, want dan grijpt de party van de toekomst de macht en wordt de RIVM opgeheven......en komt er een minister voor feesten, en wordt carnaval in mei ingehaald
Het stukje plicht is het probleem. Laat iedereen die het wil dat vooral doen. Als de helft het draagt helpt dat ook de verspreiding al behoorlijk. Maar blijf van de vrijheden van de rest afquote:Op woensdag 22 juli 2020 20:05 schreef quirina het volgende:
Ja, dat werkt natuurlijk niet. Je doet een mondkapje juist voor de ander.quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:45 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Het stukje plicht is het probleem. Laat iedereen die het wil dat vooral dooen. Als de helft het draagt helpt dat ook de verspreiidng al wat. Maar blijf van de vrijheden van de rest af
Dat is toch onmogelijk?quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik wel. En dat zal alleen maar meer worden als er straks daadwerkelijk een mondkapjesplicht komt restaurants en andere horeca.
Juistquote:Op woensdag 22 juli 2020 20:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Zo'n huishouden moet het ook ergens buiten opgelopen hebben .
Nou de mensen die dat voor een ander doen, is toch prima. Ook niet iedereen geeft geld aan goede doelenquote:Op woensdag 22 juli 2020 20:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, dat werkt natuurlijk niet. Je doet een mondkapje juist voor de ander.
Ik ben blij dat jij het niet voor het zeggen hebt. Wat een ontzettend domme asociale gedachte.quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:47 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Nou de mensen die dat voor een ander doen, is toch prima. Ook niet iedereen geeft geld aan goede doelen
Hou jij je adem ook in voor een ander?quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik ben blij dat jij het niet voor het zeggen hebt. Wat een ontzettend domme asociale gedachte.
Nee, want ook jouw solidariteit kent vast grenzen. En hiervan is het nu nogeens het nut bewezen (Ask Jaap)quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik ben blij dat jij het niet voor het zeggen hebt. Wat een ontzettend domme asociale gedachte.
Je kunt een huishouden eigenlijk gewoon als 1 unit zien.quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
JuistDaarom vind ik het heel onzinning om te zeggen "ja, overgrote deel raakt thuis besmet, dus doe niet zo moeilijk over horeca".
Het zou gek zijn als overgrote deel niet thuis besmet zou zijn, want dan hebben wij een groter probleem
Ik zeg niet thuis maar in de privé sfeer. Als jij thuis een feestje houdt en er was blijkbaar iemand besmet en vervolgens zijn er meerdere mensen besmet wordt dat echt aangerekend in de privé sfeer.quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
JuistDaarom vind ik het heel onzinning om te zeggen "ja, overgrote deel raakt thuis besmet, dus doe niet zo moeilijk over horeca".
Het zou gek zijn als overgrote deel niet thuis besmet zou zijn, want dan hebben wij een groter probleem
Uhm maar dat is toch precies wat een gordel doet, omwille veiligheid?quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:49 schreef Kyran het volgende:
Zeggen dat het verplicht dragen van een mondkapje in de horeca een belemmering van je vrijheid is is in mijn ogen hetzelfde als roepen dat het dragen van een autogordel of helm je vrijheid beperkt.
Echt nonsense.
Ah ok, daar is wel een verschil ja. Artikel die ik had gevonden van AD had het echt over "thuis", dus dat las ik als huishouden/gezin.quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:51 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik zeg niet thuis maar in de privé sfeer. Als jij thuis een feestje houdt en er was blijkbaar iemand besmet en vervolgens zijn er meerdere mensen besmet wordt dat echt aangerekend in de privé sfeer.
Het feit dat er vrijwel niemand vrijwillig zo'n kapje opzet geeft wel aan hoe zeer men er op zit te wachten...quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:45 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Het stukje plicht is het probleem. Laat iedereen die het wil dat vooral doen. Als de helft het draagt helpt dat ook de verspreiding al behoorlijk. Maar blijf van de vrijheden van de rest af
Zou wat zijn als iedereen die tegen mondkapjesplicht is gaat demonstreren, heb je miljoenen...
Je weet heel goed dat dat niet hetzelfde is.quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:51 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Uhm maar dat is toch precies wat een gordel doet, omwille veiligheid?
Dat is gewoon een feit. Anders verzopen er geen mensen die te water raakten en niet uit de gordel konden komen.
Daarom hoop ik ook dat het wat beter uitgelegd wordt. Bij 1 Vandaag was er iemand die zei ook dat het vooral nu kwam door de besmettingen in de privé sfeer door feestjes en vrienden die elkaar opzoeken en geen 1,5 meter afstand houden. Die vertelde ook dat vooral de jongeren leeftijdgroepen nu vooral besmet raken. Hij vertelde ook meteen bij dat het een probleem wordt als die met oudere leeftijdsgroepen in aanraking komen. Als je dan een nieuwsartikel leest wordt meteen dat café in Hillegom er bij gehaald dat vind ik onterecht.quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:52 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ah ok, daar is wel een verschil ja. Artikel die ik had gevonden van AD had het echt over "thuis", dus dat las ik als huishouden/gezin.
niemand houdt zich ook aan die 100 regelquote:Op woensdag 22 juli 2020 20:54 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je weet heel goed dat dat niet hetzelfde is.
Goed, ander voorbeeld. Je mag niet harder dan 100km/h rijden omdat het o.a. niet veilig is voor andere weggebruikers en voor overlast kan zorgen. Is dat dan meteen een reden om te gaan schreeuwen dat je vrijheden worden ingeperkt?
Of omdat het nog niet gevraagd is om te doen?quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het feit dat er vrijwel niemand vrijwillig zo'n kapje opzet geeft wel aan hoe zeer men er op zit te wachten...
Kom net van de snelweg en je post is onzin.quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:57 schreef Tjacka het volgende:
[..]
niemand houdt zich ook aan die 100 regel
Niet mee eens. Reis drie ker per week tussen Utrecht en mijn woonplaats in de Betuwe en 95% van de weggebruikers houden zich gewoon aan de 100km/h. Er zijn dan nog een paar die 110km/h rijden en een paar eikels die denken dat de regels niet voor Audi's en Tesla's gelden die ruim 130km/h rijden.quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:57 schreef Tjacka het volgende:
[..]
De mens is niet gemaakt om met zoiets voor je ademhalingsapparaat te lopen. Dat is een forse ingreep in mijn lichamelijke intergriteit. Wil ik best even doen, maar niet maanden op veel plaatsen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:54 schreef Kyran het volgende:
[..]
Goed, ander voorbeeld. Je mag niet harder dan 100km/h rijden omdat het o.a. niet veilig is voor andere weggebruikers en voor overlast kan zorgen. Is dat dan meteen een reden om te gaan schreeuwen dat je vrijheden worden ingeperkt?
Waarom doe je dat nu niet al dan? Als jij denkt dat het goed is voor je veiligheid heb je toch niet eerst een signaal van RUtte nodig voordat je het doet?quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:58 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Of omdat het nog niet gevraagd is om te doen?
Als men morgen zou vragen om dit in alle winkels te gaan dragen, zou ik er direct 1 opzetten. Kleine moeite.
Maar dan toch wel interessant dat vrij weinig mensen klagen over 100 km/h maar er (vermoedelijk) veel weerstand is tegen mondkapjes. Dan wringt daar toch iets, zou ik zeggen. Die weerstand kun je niet negeren. Als het appels met appels zou zijn, dan zouden mensen er niet zo'n probleem mee hebben.quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:54 schreef Kyran het volgende:
[..]
Jij vind van niet schijnbaar. Jij vind veiligheid belangrijker, dat kan.quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:54 schreef Kyran het volgende:
[..]
Er werden halve demonstraties gepland tegen die 100km/u. Er was ongelofelijk veel weerstand. Wel weerstand die vrij snel weer weg was, maar toch, er was genoeg ophef.quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:02 schreef galantis het volgende:
[..]
Maar dan toch wel interessant dat vrij weinig mensen klagen over 100 km/h maar er (vermoedelijk) veel weerstand is tegen mondkapjes.
In principe is de snelheid nog steeds 130. Behalve tussen 7 am en 7 pm.quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:03 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Er werden halve demonstraties gepland tegen die 100km/u. Er was ongelofelijk veel weerstand. Wel weerstand die vrij snel weer weg was, maar toch, er was genoeg ophef.
En dat kan je wel doortrekken naar meer maatregelen. De noodzaak moet er wel zijn voor veel mensen. Alles maar aannemen en mee gaan in de paniek is schaapjesgedrag en ik zie Nederlanders niet bepaald als makke schaapjes. Mensen accepteren maatregelen echt wel als ze ook echt nodig zijn. Nu is het gewoon nog niet zover. Al vind ik het wel jammer dat mensen zoveel moeite hebben met mondkapjes. Als we daardoor kunnen blijven functioneren als maatschappij...zolang ze goed gedragen worden en mensen ze niet telkens vastpakken zonder handen te wassen natuurlijkquote:Op woensdag 22 juli 2020 20:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Mwah.
Als er een aantoonbare reden is, denk ik best dat mensen het doen. In de situaties waarin dat nodig is.
Maar niet 'omdat iemand het zegt'.
We functioneren nu ook gewoon als maatschappij, al maanden lang, zonder mondkapjes.quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En dat kan je wel doortrekken naar meer maatregelen. De noodzaak moet er wel zijn voor veel mensen. Alles maar aannemen en mee gaan in de paniek is schaapjesgedrag en ik zie Nederlanders niet bepaald als makke schaapjes. Mensen accepteren maatregelen echt wel als ze ook echt nodig zijn. Nu is het gewoon nog niet zover. Al vind ik het wel jammer dat mensen zoveel moeite hebben met mondkapjes. Als we daardoor kunnen blijven functioneren als maatschappij...zolang ze goed gedragen worden en mensen ze niet telkens vastpakken zonder handen te wassen natuurlijk
Heb ik niet meegekregen maar dat zal ongetwijfeld.quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:03 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Er werden halve demonstraties gepland tegen die 100km/u. Er was ongelofelijk veel weerstand. Wel weerstand die vrij snel weer weg was, maar toch, er was genoeg ophef.
Dit is ook hoe ik het zie. Als men door 6-8 maanden lang mondkapjes te dragen ervoor kan zorgen dat de samenleving enigzins kan doorgaan en wij economisch minder schade oplopen is dat toch een kleine moeite?quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En dat kan je wel doortrekken naar meer maatregelen. De noodzaak moet er wel zijn voor veel mensen. Alles maar aannemen en mee gaan in de paniek is schaapjesgedrag en ik zie Nederlanders niet bepaald als makke schaapjes. Mensen accepteren maatregelen echt wel als ze ook echt nodig zijn. Nu is het gewoon nog niet zover. Al vind ik het wel jammer dat mensen zoveel moeite hebben met mondkapjes. Als we daardoor kunnen blijven functioneren als maatschappij...zolang ze goed gedragen worden en mensen ze niet telkens vastpakken zonder handen te wassen natuurlijk
Is ook stukje onwennigheid en niet teveel een outcast willen zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het feit dat er vrijwel niemand vrijwillig zo'n kapje opzet geeft wel aan hoe zeer men er op zit te wachten...
Dit klopt ook.quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:11 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Is ook stukje onwennigheid en niet teveel een outcast willen zijn.
Hier draagt niemand mondkapjenin supermarkt, ik ook niet. Maar als er wel mondkapjesplicht komt zou ik daar graag gehoor aan geven, en met mij velen vermoed ik.
Ritssluiting biedt mogelijkheden.quote:
Maar waarom doe je het nu niet dan?quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:11 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Is ook stukje onwennigheid en niet teveel een outcast willen zijn.
Hier draagt niemand mondkapjenin supermarkt, ik ook niet. Maar als er wel mondkapjesplicht komt zou ik daar graag gehoor aan geven, en met mij velen vermoed ik.
Dus het gaat niet om veiligheid maar om groepsdruk?quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit klopt ook.
Nu ben je de vreemde eend als je een mondkapje draagt. Als je straks juist de mafkees bent zonder mondkapje, terwijl de rest er wel één draagt is het weer een hele andere kijk er op.
Ja, maar dit is gewoon meelopen/ erbij horen. Je hoort ook vaak: ja in andere landen doen ze het ook.quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit klopt ook.
Nu ben je de vreemde eend als je een mondkapje draagt. Als je straks juist de mafkees bent zonder mondkapje, terwijl de rest er wel één draagt is het weer een hele andere kijk er op.
Nou, dat valt best mee hoor. Er komt me een enkele keer een idioot voorbij die veel te hard rijdt, maar de meesten houden zich keurig aan de 100.quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:57 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Er is ook angst dat mensen met een mondkapje roekelozer worden.quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:17 schreef LaCatastrophe het volgende:
Even voor mijn eigen beeldvorming: dat dwangmatig vasthouden aan het niet verplichten/aanraden van een mondkapje in de openbare ruimte.. is de reden nog steeds een (voorzien) tekort aan of wat?
En geen slechte adem te ruikenquote:Op woensdag 22 juli 2020 21:08 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Thuis moeten blijven, alles dicht, etc, dat zijn vrijheid inperkende maatregelen. Een mondkapje? Dat is een zegen voor de rest van Nederland, niet alleen voor jezelf, want dan hoeft men nog maar 40% van onze lelijke hoofden te zien.
Als ik naar de supermarkt ga zie ik een enkeling met een mondkapje. Het merendeel draagt die niet.quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We functioneren nu ook gewoon als maatschappij, al maanden lang, zonder mondkapjes.
Ja, over slechte adem gesproken.. kwam er laatst op werk achter dat het niet aan te raden is een fishermans friend te eten met een masker opquote:Op woensdag 22 juli 2020 21:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En geen slechte adem te ruiken. Dat is een voordeel. Verder vind ik het best onhandig maar het moet wennen denk ik.
Ik denk dat er een gebrek is aan goede onderbouwing. Hoeveel % besmettingen denken ze in de praktijk te voorkomen? Nog nooit wat over gehoord.quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:17 schreef LaCatastrophe het volgende:
Even voor mijn eigen beeldvorming: dat dwangmatig vasthouden aan het niet verplichten/adviseren van een mondkapje in de openbare ruimte.. is de reden nog steeds een (voorzien) tekort aan of wat?
Ik heb echt letterlijk sinds half maart maart iets van 10 mensen gezien met een mondkapje op. Paar keer in de supermarkt en een keer of vijf, zes iemand op straat. That's it.quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Als ik naar de supermarkt ga zie ik een enkeling met een mondkapje. Het merendeel draagt die niet.
Ik begrijp ook niet hoe dat in de praktijk moet gaan. Als je gaat eten of drinken mag het mondkapje even af? Wat is de zin hiervan dan?quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:09 schreef galantis het volgende:
[..]
Heb ik niet meegekregen maar dat zal ongetwijfeld.
Ik vind het gewoon best wel verschillen. Als ik stadsbussen zie waar een stel ogen met de rest bedekt door mondkapjes naar buiten zit te staren, dan gaan mijn nekharen recht overeind staan. Snap dat het een noodzakelijk kwaad is. Maar in de horeca? Nee sorry, doek het dan maar op, gooi het maar dicht, maar ga niet zo ontzettend geforceerd lopen doen.
Het gebrek aan onderbouwing en een duidelijke stellingname zie ik ook. Ik hoop wel dat we mondiaal voorbereid zijn op een toename van het gebruik van mondkapjes als dit de standaard wordt.quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:20 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik denk dat er een gebrek is aan goede onderbouwing. Hoeveel % besmettingen denken ze in de praktijk te voorkomen? Nog nooit wat over gehoord.
Sowieso gaan er bij haarden die we nu zien (kroegen, feestjes) echt geen mondkapjes worden gedragen.
Jep, zo gaat het bijvoorbeeld in een vliegtuig ook.quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik begrijp ook niet hoe dat in de praktijk moet gaan. Als je gaat eten of drinken mag het mondkapje even af? Wat is de zin hiervan dan?
Precies, het voelt een beetje hetzelfde als er komen mensen om in het verkeer dus verplichten we nu scheenbeschermers voor iedereen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:20 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik denk dat er een gebrek is aan goede onderbouwing. Hoeveel % besmettingen denken ze in de praktijk te voorkomen? Nog nooit wat over gehoord.
Sowieso gaan er bij haarden die we nu zien (kroegen, feestjes) echt geen mondkapjes worden gedragen.
Tuurlijk zal het even wennen zijn, maar van alle maatregelen vind ik een mondkapje de minst ingrijpende.quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En geen slechte adem te ruiken. Dat is een voordeel. Verder vind ik het best onhandig maar het moet wennen denk ik.
Heb laatst gevlogen, daar ging hij welgeteld één keertje af.quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:23 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jep, zo gaat het bijvoorbeeld in een vliegtuig ook.
Ligt ook een beetje aan het soort vlucht, maar op een intercontinentale vlucht heb je sowieso twee maaltijden en wat tussendoor. Plus drinken enzo.quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:26 schreef galantis het volgende:
[..]
Heb laatst gevlogen, daar ging hij welgeteld één keertje af.
De horeca komt men juist om te consumeren. En om te praten, wat ook een stuk minder gaat met een mondkapje. Ik kan mensen altijd een stuk minder verstaan als ze er eentje dragen.
Je moet hem opdoen wanneer je je verplaatst. Dus aan tafel met een hapje of drankje mag hij af.quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik begrijp ook niet hoe dat in de praktijk moet gaan. Als je gaat eten of drinken mag het mondkapje even af? Wat is de zin hiervan dan?
Even slapen of dutje doen lijkt me ook niet prettig met een mondkapje.quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ligt ook een beetje aan het soort vlucht, maar op een intercontinentale vlucht heb je sowieso twee maaltijden en wat tussendoor. Plus drinken enzo.
Het is wat je zegt verder hoor, horeca zelf gaat niet echt werken met mondkapje denk ik. Praten wordt idd een stuk lastiger vanwege een gedempt geluid maar ook zeker het niet kunnen liplezen en een afname aan expressie. Tja...
Om argwanende blikken te vermijden.quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar waarom doe je het nu niet dan?
En in principe moet je dan wel een "vers" mondkapje weer op doen en niet hetzelfde mondkapje van je kin weer over je smoel heen schuiven...quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:28 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Je moet hem opdoen wanneer je je verplaatst. Dus aan tafel met een hapje of drankje mag hij af.
Grapperhaus en persconferentie intypen teveel werk?quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:29 schreef Mondkapje het volgende:
Hoe laat was Grapperhaus? Kan het niet terugvinden. Ook niet handig als je heel Nederland wilt informeren.
Je draait het nu om. Het gaat om veiligheid, maar mensen zijn eerder geneigd om iets te doen als de rest het ook doet.quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dus het gaat niet om veiligheid maar om groepsdruk?
Winkels lijkt me juist wel heel vreemd.quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:31 schreef galantis het volgende:
Ik vraag me trouwens ook even af waarom we deze discussie hebbenIk heb überhaupt nog niet echt van andere landen meegekregen dat je daar in de horeca continu eentje moet dragen.
Als we het hier al gaan krijgen dan zullen het wel eerst de winkels etc gaan worden.
Je draagt hem toch primair ter bescherming van anderen?quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:17 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Er is ook angst dat mensen met een mondkapje roekelozer worden.
Ziek, "maar ik heb toch een kapje op"
https://www.rtlnieuws.nl/(...)nferentie-livestreamquote:Op woensdag 22 juli 2020 21:29 schreef Mondkapje het volgende:
Hoe laat was Grapperhaus? Kan het niet terugvinden. Ook niet handig als je heel Nederland wilt informeren.
Dan zie ik nog niet hoe laat het begon. Ik wil geen anderhalve minuut, ik wil alles.quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:33 schreef Remco het volgende:
[..]
Grapperhaus en persconferentie intypen teveel werk?
Überhaupt is het zeer vervelend met de toch al ijle lucht in een vliegtuig (equivalent van op 2,5 kilometer hoge berg staan).quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:30 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Even slapen of dutje doen lijkt me ook niet prettig met een mondkapje.
Daar kun je de persconferentie niet terugkijken ook al staat het er wel.quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)nferentie-livestream
Het advies is om zo min mogelijk aan je gezicht te zitten met je handen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:33 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En in principe moet je dan wel een "vers" mondkapje weer op doen en niet hetzelfde mondkapje van je kin weer over je smoel heen schuiven...
Doet het prima hier.quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:36 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Daar kun je de persconferentie niet terugkijken ook al staat het er wel.
Ah, dankjequote:Op woensdag 22 juli 2020 21:28 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Je moet hem opdoen wanneer je je verplaatst. Dus aan tafel met een hapje of drankje mag hij af.
Ik heb hem zelf inmiddels in mijn tas gestopt. Ik ben van plan hem in drukke supermarkten op te doen.
Het aantal besmettingen loopt op en het gros loopt achteloos rond alsof er niets aan de hand is.
Bovendien, vakantie en toerisme, wie weet waar al die mensen zijn geweest.
Via de app zeker.quote:
Ik denk dat je dat helemaal goed ziet.quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:31 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Om argwanende blikken te vermijden.
Ik denk dat het mensen eigen is, om niet teveel de vreemde eend in de bijt te willen zijn.
rivm-medewerker? 1,5 meter is vaak - héél vaak - niet te doen en dan is mondkapje tenminste iets.quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:39 schreef Breekfast het volgende:
Ik snap die mondkapjes obsessie die hier al maanden aan de gang is echt niet. Als je gewoon de basisregels volgt (1,5 meter afstand houden, drukte vermijden), dan heeft een mondkapje amper meerwaarde. Alleen in situaties waarin die 1,5 meter afstand niet gewaarborgd kan worden kun je er over nadenken. Dat doen we al in het OV, en misschien kun je nog naar wat andere plekken kijken. Maar het gaat echt geen gamechanger zijn.
Zolang we ons ook lekker kunnen blindstaren op het kwakkelende overheidsbeleid rond de mondkapjes hoeven we als burgers elkaar ook niet aan te spreken op onze eigen verantwoordelijkheid. Lekker makkelijk.
Laten we ons te weinig testen bij klachten? "Communicatie van de overheid is ook onduidelijk!"
Lopen het aantal besmettingen op? "De overheid zou ook mondkapjes moeten verplichten!"
Te veel feestjes, groepen die te weinig afstand houden? "De overheid moet ook beter handhaven"!
Aan ons burgers ligt het niet en het is ook zeker niet onze verantwoordelijkheid om elkaar aan te spreken. De overheid faalt. Wij burgers niet.
Ik betwijfel bovendien nog wel hoe volledig de detectie en registratie in India is. Kan goed zijn dat de daadwerkelijke aantallen nog veel hoger liggen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 18:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Precies. Gekke is dat het in de grote steden nog wel redelijk onder controle lijkt te zijn, maar het juist rap versneld op het platteland. India is natuurlijk ook nog niet zo verstedelijkt.
Klopt dus ik denk dat er in de praktijk gewoon weinig overblijft. Waar het evt. zou kunnen helpen is het waarschijnlijk eigenlijk niet te doen of wordt het niet opgevolgd. En waar het wel kan, is toch al niet echt een bron.quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:33 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Winkels lijkt me juist wel heel vreemd.
Die zijn nooit dicht geweest en dus schijnbaar ook nooit een grote bron van besmettingen.
Ik heb 2 stoffen, mijn zus heeft ze gemaakt. Met plooien en het is een soort sloopje, dus er kan een laagje tussen, zoals een keukenpapiertje. Ik vind die van Tom Coronel wel leuk, 5 euro in de webshop.quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:39 schreef Drekkoning het volgende:
Iemand nog tips voor leuke en prettig zittende stoffen maskers eigenlijk?
Ben die weggooidingen wel zat ondertussen.
Omdat het mij nog niet gevraagd is/was.quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waarom doe je dat nu niet al dan? Als jij denkt dat het goed is voor je veiligheid heb je toch niet eerst een signaal van RUtte nodig voordat je het doet?
Afgezien hele niet slimme personen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:32 schreef Mondkapje het volgende:
Over tien jaar krijg je hem al op na de geboorte en is het zo ontwikkeld dat ie op je gezicht meegroeit. Eten gaat via een sonde. Iedereen loopt met slangetjes naar zijn maag.
Ach, alles went.
quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:33 schreef Landgeld het volgende:
Snap ik. Maar als ze al aan maatregelen zouden denken dan heb ik liever dat ze mondkapjes verplichten dan dat ze weer dingen gaan sluiten, zo bedoel ik 'm.quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We functioneren nu ook gewoon als maatschappij, al maanden lang, zonder mondkapjes.
De vraag is dus hoe belangrijk mensen die veiligheid vinden als ze alleen maar meedoen als Pietje het ook doet.quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:33 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je draait het nu om. Het gaat om veiligheid, maar mensen zijn eerder geneigd om iets te doen als de rest het ook doet.
Wie wat waar?quote:Op woensdag 22 juli 2020 22:03 schreef Dven het volgende:
Hoe weet je zeker dat je land er geen duck meer om geeft? Ah, gewoon weer één van de bekendste artiesten van het land een buitenluchtconcert in het zomertheater laten geven, met vele duizenden bezoekers als ik het zo van een afstandje zie en hoor. Iedereen lekker meezingen en schreeuwen. Volgende week gewoon een paar honderd gevallen in de stad. Gewoon, omdat het kan![]()
Ah. Ben terug naar m'n vorige gebruikersnaam dus het zal je niets meer zeggen. In Bulgarije. Het land dat een maand of drie geleden voorop liep met maatregelen nemen laat inmiddels zo ongeveer alles varen behalve de maskerplicht binnendeurs.quote:
Oh verdomme, jij weerquote:Op woensdag 22 juli 2020 22:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Ah. Ben terug naar m'n vorige gebruikersnaam dus het zal je niets meer zeggen. In Bulgarije. Het land dat een maand of drie geleden voorop liep met maatregelen nemen laat inmiddels zo ongeveer alles varen behalve de maskerplicht binnendeurs.
Laatst nog een concert in Ziggohal, weet niet meer van wie. 2.500 man en zelfs in krantenartikel werd beschreven dat hoewel eigenlijk verboden, iedereen gewoon lekker aan het meeblehren was.quote:Op woensdag 22 juli 2020 22:11 schreef Kyran het volgende:
[..]
Oh verdomme, jij weer
Ik zoeken en google etc
Toevallig wel dit gevonden https://www.nu.nl/muziek/(...)an-in-den-bosch.html
WTF
Spreekkoren mag niet, maar je mag wel met 750 man in een overdekt buitenluchttheater meebleren met Rowwen Heze?
Right.
O, is dat zo? Ben benieuwd welke artiest dat geweest is.quote:Op woensdag 22 juli 2020 22:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Laatst nog een concert in Ziggohal, weet niet meer van wie. 2.500 man en zelfs in krantenartikel werd beschreven dat hoewel eigenlijk verboden, iedereen gewoon lekker aan het meeblehren was.
O.a. Frenna. (daar stond een artikel van in de Volkskrant)quote:Op woensdag 22 juli 2020 22:17 schreef Xqtress het volgende:
[..]
O, is dat zo? Ben benieuwd welke artiest dat geweest is.
https://www.nu.nl/muziek/(...)ns-coronacrisis.html
Als je zelf even de moeite had genomen wat beter te googelen dan had je gemakkelijk kunnen vinden dat het Nielson betrof en dat men ook daar zich niet aan het zangverbod hield.quote:Op woensdag 22 juli 2020 22:17 schreef Xqtress het volgende:
[..]
O, is dat zo? Ben benieuwd welke artiest dat geweest is.
https://www.nu.nl/muziek/(...)ns-coronacrisis.html
Slimme ondernemer ja, die heeft ze gewoon van wish.com en dan zeggen dat hij ze ontwikkeld heeft.quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:55 schreef Mondkapje het volgende:
Je ziet weinig transparante mondkapjes, gek eigenlijk.
Deze zijn best mooi:
https://www.wish.com/prod(...)gJ4HPD_BwE&share=web
Slimme ondernemer:
https://www.ad.nl/video/k(...)stvrij-maken~p146478
Als deze in zee belanden heb je een probleem. Aan de andere kant zijn ze goed herbruikbaar.
Even moeten zoeken naar deze schijnbaar beroemde rapper. Tja, rappers... en dat publiek.... lama.quote:Op woensdag 22 juli 2020 22:18 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
O.a. Frenna. (daar stond een artikel van in de Volkskrant)
Nee, tot er een vaccin is. Dat is tot minstend voorjaar volgend jaar. Het is te hopen voor de festivalbranche dat het daarbij blijft, maar dat is nog afwachten.quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:33 schreef Landgeld het volgende:
Dit is al gebeurd Hans.quote:Op woensdag 22 juli 2020 22:23 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Kan me niet voorstellen dat gemeentes of de overheid dat soort dingen toe gaan staan, dus met 2500 man een evenement bezoeken. Leuk dat je afstand kan bewaren, maar 2500 mensen bij elkaar brengen, de ingangen door, drinken halen, de rit ernaar toe met het OV, etc.
Bovendien, als de Ziggodome dit voor elkaar krijgt, willen andere evenementen ook, gaan festivals (en die zijn zelfs buiten) ook wat eisen, etc.
Tja. Iemand heeft ook het geniale plan opgevat om weer supporters toe te laten in voetbalstadions. Alsof die anderhalve meter afstand gaan houden en hun mond dicht houden als er een doelpunt valt.quote:Op woensdag 22 juli 2020 22:23 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Kan me niet voorstellen dat gemeentes of de overheid dat soort dingen toe gaan staan, dus met 2500 man een evenement bezoeken. Leuk dat je afstand kan bewaren, maar 2500 mensen bij elkaar brengen, de ingangen door, drinken halen, de rit ernaar toe met het OV, etc.
Bovendien, als de Ziggodome dit voor elkaar krijgt, willen andere evenementen ook, gaan festivals (en die zijn zelfs buiten) ook wat eisen, etc.
Daar moeten ze alles gewoon weer toestaan eigenlijk.quote:Op woensdag 22 juli 2020 22:24 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Tja. Iemand heeft ook het geniale plan opgevat om weer supporters toe te laten in voetbalstadions. Alsof die anderhalve meter afstand gaan houden en hun mond dicht houden als er een doelpunt valt.
Ik deed googelen en kwam op de Ziggo die geen concerten meer deed vanwege Corona.quote:Op woensdag 22 juli 2020 22:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Als je zelf even de moeite had genomen wat beter te googelen dan had je gemakkelijk kunnen vinden dat het Nielson betrof en dat men ook daar zich niet aan het zangverbod hield.
Oh.quote:Op woensdag 22 juli 2020 22:26 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Nee Nielson ook dus sowieso al 2x.
https://www.parool.nl/kun(...)%2Fwww.google.com%2F
Zondag weer concert voor 2.400 man van Typhoon waarbij het zo opgesteld is dat men afstand 'kan' houden.quote:
Moet er al een paar maanden mee lopen en ik snap echt niet hoe men er hier op het forum zo gigantisch hard over kan janken. Tot ademhalingsproblemen aan te en nog meer van dat soort toneelspel.quote:Op woensdag 22 juli 2020 22:29 schreef daniela_007 het volgende:
Zijn jullie nog altijd geen voorstander voor mondkapje?
Als het aantal besmettingen weer stijgt, dan lijkt me onvermijdelijk om mondkapje in de winkels en openbare plaatsen te verplichten.
Ach ja, we zien het wel weer wat het resultaat straks is.quote:Op woensdag 22 juli 2020 22:30 schreef Dven het volgende:
[..]
Zondag weer concert voor 2.400 man van Typhoon waarbij het zo opgesteld is dat men afstand 'kan' houden.
De vraag is niet of, de vraag is wanneer. Alle landen om ons heen hebben het al begrepen, alleen bij ons duurt het natuurlijk weer iets langer:quote:Op woensdag 22 juli 2020 22:29 schreef daniela_007 het volgende:
Zijn jullie nog altijd geen voorstander voor mondkapje?
Als het aantal besmettingen weer stijgt, dan lijkt me onvermijdelijk om mondkapje in de winkels en openbare plaatsen te verplichten.
quote:Uit onderzoek van de Universiteit Twente blijkt dat het absoluut noodzakelijk is om een mondkapje te dragen in de kroeg. Volgens hoogleraar en natuurkundige Detlef Lohse spelen kleine druppeltjes in de lucht een grotere rol bij de verspreiding van het virus dan eerder werd gedacht. Dat geldt ook voor andere binnenruimtes waar mensen bij elkaar komen en ook voor voetbalstadions.
Volgens de hoogleraar moet Nederland zo snel mogelijk mondkapjes binnen verplichten. In februari waarschuwde de hoogleraar al voor de grotere rol van kleine druppeltjes in de lucht bij de verspreiding van het corona-virus, maar het RIVM negeerde zijn boodschap.
Nu leidt de hoogleraar van Universiteit Twente een groot onderzoek naar deze aerosolen. Eén ding weet Detlef Lohse al zeker: „Mondkapjes binnen zijn noodzakelijk, bijvoorbeeld in de kroeg.”
Wie gaat daar dan heen vraag ik me af? Bij zo'n artiest wil je toch niet gaan en blijven zitten.quote:Op woensdag 22 juli 2020 22:30 schreef Dven het volgende:
[..]
Zondag weer concert voor 2.400 man van Typhoon waarbij het zo opgesteld is dat men afstand 'kan' houden.
Je moet dit in Nederland of even anders aanvliegen. Als je maandenlang verkondigt hebt dat er sprake is van schijnveiligheid en je draait in een keer bij ben je al je geloofwaardigheid bij het publiek kwijt. Dat kan niet, dat moet je slim doen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 22:34 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De vraag is niet of, de vraag is wanneer. Alle landen om ons heen hebben het al begrepen, alleen bij ons duurt het natuurlijk weer iets langer:
[..]
Vanmiddag in de trein een kleindochter (puber) met oma en opa, opeens hoor ik oma zéér duidelijk en streng zeggen "en nú hou je dat kapje op" en toen kwam het drama van de puber "maar ik kan niet ademen, ik krijg echte geen lucht" maar oma zei "je houdt het gewoon op" Ze heeft eerst een paar minuten boos uit het raam gekeken, toen ging ze doen alsof ze sliep en toen gaf ze het op en ging ze weer gewoon met oma en opa kletsen, mét mondkapje 😜quote:Op woensdag 22 juli 2020 22:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Moet er al een paar maanden mee lopen en ik snap echt niet hoe men er hier op het forum zo gigantisch hard over kan janken. Tot ademhalingsproblemen aan te en nog meer van dat soort toneelspel.
Opa en Oma weten in ieder geval nog wat opvoeden isquote:Op woensdag 22 juli 2020 22:39 schreef Trade het volgende:
[..]
Vanmiddag in de trein een kleindochter (puber) met oma en opa, opeens hoor ik oma zéér duidelijk en streng zeggen "en nú hou je dat kapje op" en toen kwam het drama van de puber "maar ik kan niet ademen, ik krijg echte geen lucht" maar oma zei "je houdt het gewoon op" Ze heeft eerst een paar minuten boos uit het raam gekeken, toen ging ze doen alsof ze sliep en toen gaf ze het op en ging ze weer gewoon met oma en opa kletsen, mét mondkapje 😜
Het dragen van mondkapjes heeft ook gevolgen op andere terreinen die niks met corona te maken hebben. Zoals de minister van volksgezondheid in Oostenrijk ongeveer zei, het is niet geheel duidelijk hoever mondkapjes besmettingen voorkomend maar de symbolische waarde is veel meer waard. Mensen worden geconfronteerd met de ernstige situatie ernstig en houden rekening met corona in het dagelijkse leven.quote:Op woensdag 22 juli 2020 22:34 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De vraag is niet of, de vraag is wanneer. Alle landen om ons heen hebben het al begrepen, alleen bij ons duurt het natuurlijk weer iets langer:
[..]
Wat dus een uitstekend argument is om het hier ook onmiddellijk in te voeren voor de publieke ruimte.quote:Op woensdag 22 juli 2020 22:55 schreef opgebaarde het volgende:
Mensen worden geconfronteerd met de ernstige situatie ernstig en houden rekening met corona in het dagelijkse leven.
Tuurlijk zeikt men daar eroverquote:Op woensdag 22 juli 2020 22:58 schreef Verbruikersnaam het volgende:
Nederland(ers) die denken het beter te weten dan de rest vd wereld.Mondkapjes helpen gewoon vooral als je de 1,5m regel niet kan handhaven.
De meeste willen het wel doen als het een plicht wordt, anders werkt dat natuurlijk niet. Ik zou het in supermarkten ook niet erg vinden of in andere ruimtes met veel mensen, ik doe dat al vaak genoeg in Duitsland en daar zeikt niemand over en sinds iedereen dat doet is het minder 'raar' en ongemakkelijk.
oh dan ben ik een eikelquote:Op woensdag 22 juli 2020 21:00 schreef Kyran het volgende:
[..]
Niet mee eens. Reis drie ker per week tussen Utrecht en mijn woonplaats in de Betuwe en 95% van de weggebruikers houden zich gewoon aan de 100km/h. Er zijn dan nog een paar die 110km/h rijden en een paar eikels die denken dat de regels niet voor Audi's en Tesla's gelden die ruim 130km/h rijden.
... dan nog. Als men zich niet aan die regel houdt moet de overheid maar eens gaan handhaven. Geen regels hebben omdat niemand zich er aan houdt is echt onzin.
Ironie is natuurlijk dat het eerste aan het tweede gelinkt is.quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:08 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Thuis moeten blijven, alles dicht, etc, dat zijn vrijheid inperkende maatregelen. Een mondkapje? Dat is een zegen voor de rest van Nederland, niet alleen voor jezelf, want dan hoeft men nog maar 40% van onze lelijke hoofden te zien.
Met een nieuwe lockdown zeker ook. Kiezen uit twee kwaden, wellicht?quote:Op woensdag 22 juli 2020 23:06 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ironie is natuurlijk dat het eerste aan het tweede gelinkt is.
Met mondkapjes in de horeca dan kun je die sector wil gewoon gelijk failliet verklaren.
Onder druk van de bevolking? En buiten ook?quote:Op woensdag 22 juli 2020 23:09 schreef AlwaysConnected het volgende:
De meeste besmettingen vinden plaats in de privé sfeer lees ik zo.
In de buitenlucht en in winkels bijna niet of nauwelijks.
Nu wil men mogelijk onder druk van de bevolking mondkapjes buiten en in winkels doorvoeren ( ik hoop echt dat dit niet hoeft) alleen als de besmetting in prive sfeer meest voorkomen dan hoort men thuis toch een kapje te dragen.
er komt geen nieuwe lockdownquote:Op woensdag 22 juli 2020 23:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Met een nieuwe lockdown zeker ook. Kiezen uit twee kwaden, wellicht?
quote:Op woensdag 22 juli 2020 23:09 schreef AlwaysConnected het volgende:
Nu wil men mogelijk onder druk van de bevolking mondkapjes buiten en in winkels doorvoeren ( ik hoop echt dat dit niet hoeft) alleen als de besmetting in prive sfeer meest voorkomen dan hoort men thuis toch een kapje te dragen.
En hoe komt die besmetting in de privé-sfeer? Er is toch iemand elders besmet.quote:Op woensdag 22 juli 2020 23:09 schreef AlwaysConnected het volgende:
Dat is zeker niet de bedoeling en niet te hopen. Maatregelen kunnen wel worden verscherpt en horeca opnieuw gesloten, bijvoorbeeld. Dan is een mondkapje in de horeca toch prettiger dan sluiting.quote:
een mondkapje bij het personeel is denk ik dan de eerste stapquote:Op woensdag 22 juli 2020 23:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is zeker niet de bedoeling en niet te hopen. Maatregelen kunnen wel worden verscherpt en horeca opnieuw gesloten, bijvoorbeeld. Dan is een mondkapje in de horeca toch prettiger dan sluiting.
Uiteraard, maar het gaat om de verhouding, 1 besmetting 'buiten' levert dan b.v. 3 of 4 besmettingen 'binnen' op.quote:Op woensdag 22 juli 2020 23:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En hoe komt die besmetting in de privé-sfeer? Er is toch iemand elders besmet.
Als bezoekers van de horeca ze ook op moeten dan kunnen ze beter de tent weer sluiten, dan komen ze nooit meer aan rendabele aantallen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 23:13 schreef Tjacka het volgende:
[..]
een mondkapje bij het personeel is denk ik dan de eerste stap
in februari zijn de keuzes te snel genomen denk ik
precies dat probeer ik telkens duidelijk te maken lolquote:Op woensdag 22 juli 2020 23:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als bezoekers van de horeca ze ook op moeten dan kunnen ze beter de tent weer sluiten, dan komen ze nooit meer aan rendabele aantallen.
En hoe denkt meneer de hoogleraar dat mondkapjes in de kroeg gaan werken? Prikken we er een gaatje in, voor een rietje?quote:Op woensdag 22 juli 2020 22:34 schreef hooibaal het volgende:
[..]
[..]
Vraag me ook af of dat voornamelijk gezinnen zijn. Binnenshuis heb je al een snel een R-waarde van >3.quote:Op woensdag 22 juli 2020 23:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Uiteraard, maar het gaat om de verhouding, 1 besmetting 'buiten' levert dan b.v. 3 of 4 besmettingen 'binnen' op.
Denk dat het dan op hetzelfde neerkomt. Weinig mensen die met een mondkapje op in een kroeg/restaurant gaan zitten.quote:Op woensdag 22 juli 2020 23:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is zeker niet de bedoeling en niet te hopen. Maatregelen kunnen wel worden verscherpt en horeca opnieuw gesloten, bijvoorbeeld. Dan is een mondkapje in de horeca toch prettiger dan sluiting.
Dat vraag ik me dus ook af.quote:Op woensdag 22 juli 2020 23:17 schreef Discombobulate het volgende:
Vraag me wel af hoe je mondkapje in horeca gaat doen. Ik bedoel, dat ding gaat af natuurlijk als men eet of drinkt. Heb je weer die schijnveiligheid waar van Dissel over sprak. Dan blijven winkels en supermarkten over, maar die zijn sowieso al maanden open dus dat heeft ook niet zo'n invloed.
Besmettingen privé sfeer ga je sowieso niet voorkomen, dus wat blijft er over? Alleen werk (no. 2 van de besmettingshaarden). Daar zou je mondkapjes kunnen verplichten of strenger controleren of bedrijven zich aan de regels houden, want dat gebeurt ook niet.
Als je dan je biertje krijgt ga je natuurlijk ook niet na elke slok weer dat ding opzetten. Heeft sowieso geen zin want dan zit je om de haverklap aan dat kapje en dat is ook weer niet handig. En dan nog lekker kletsen tussendoor met je tafelgenoten, kapje op of kapje af? Nee, dat wordt gewoon niks.quote:Op woensdag 22 juli 2020 23:17 schreef Discombobulate het volgende:
Vraag me wel af hoe je mondkapje in horeca gaat doen. Ik bedoel, dat ding gaat af natuurlijk als men eet of drinkt. Heb je weer die schijnveiligheid waar van Dissel over sprak. Dan blijven winkels en supermarkten over, maar die zijn sowieso al maanden open dus dat heeft ook niet zo'n invloed.
Besmettingen privé sfeer ga je sowieso niet voorkomen, dus wat blijft er over? Alleen werk (no. 2 van de besmettingshaarden). Daar zou je mondkapjes kunnen verplichten of strenger controleren of bedrijven zich aan de regels houden, want dat gebeurt ook niet.
Als ik thuis met me vrienden gezellig een paar biertjes ga drinken en er blijkt er 1 besmet te zijn die de rest besmet dan wordt dat gewoon gezien in de privé sfeer. Veel deskundige zeggen ook dat ze vooral zien dat de besmettingen nu in de familie en vrienden kring wordt op gelopen op dit moment.quote:Op woensdag 22 juli 2020 23:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En hoe komt die besmetting in de privé-sfeer? Er is toch iemand elders besmet.
Via een infuus misschien?quote:Op woensdag 22 juli 2020 23:17 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
En hoe denkt meneer de hoogleraar dat mondkapjes in de kroeg gaan werken? Prikken we er een gaatje in, voor een rietje?Of gaan we om de haverklap dat ding verschuiven of afdoen om een slok te nemen? Echt zo'n ivoren-toren-idee dit. Als aerosolen binnen een groot issue blijken te zijn, dan moet de conclusie gewoon zijn dat kroegen 'm niet gaan worden voorlopig.
Nee sukkel, dat had bruls ook al door dat dat niet gaat houden. Dat juichverbod.quote:Op woensdag 22 juli 2020 22:24 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Tja. Iemand heeft ook het geniale plan opgevat om weer supporters toe te laten in voetbalstadions. Alsof die anderhalve meter afstand gaan houden en hun mond dicht houden als er een doelpunt valt.
En wat als er gewoon een genezing wordt gevonden?quote:Op woensdag 22 juli 2020 22:23 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nee, tot er een vaccin is. Dat is tot minstend voorjaar volgend jaar. Het is te hopen voor de festivalbranche dat het daarbij blijft, maar dat is nog afwachten.
Werkt beter dan morfine!quote:Op woensdag 22 juli 2020 23:38 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Oh ja!![]()
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Gaat ook gewoon niet gebeuren natuurlijk. Misschien weer terug naar 30 regionaal of wel een totale sluiting, maar mondkapjes in de horeca is gewoon niet echt een realistische oplossing natuurlijk. Dat zou niet bij het coronabeleid van Nederland passen iig.quote:
Kom eens met het bewijs dan dat het buiten zo gevaarlijk is.quote:Op woensdag 22 juli 2020 22:59 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Wat dus een uitstekend argument is om het hier ook onmiddellijk in te voeren voor de publieke ruimte.
Inderdaad en de andere arm kunnen we dan 3 zakken hangen voor hoofd en na gerecht. Kan opa die je er normaal niet bij wilt hebben omdat die altijd zit te klote met zijn kunstgebit ook weer mee.quote:Op woensdag 22 juli 2020 23:38 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Oh ja!![]()
[ afbeelding ][ afbeelding ]
In de huidige cohorten schijnen ook buitengroepen te zijn geweest, zoals bij bbq's, zei volgens mij Jan kluytmans gisteren bij Op1. Dan weet je natuurlijk nog niet precies hoe (in de gang richting het toilet? Via het toilet? Via de bbqtang? Via de lucht?)quote:Op woensdag 22 juli 2020 23:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kom eens met het bewijs dan dat het buiten zo gevaarlijk is.
Blm protesten hebben niks opgeleverd. Niets.
Binnen is het probleem schijnbaar.
Amen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 23:17 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
En hoe denkt meneer de hoogleraar dat mondkapjes in de kroeg gaan werken? Prikken we er een gaatje in, voor een rietje?Of gaan we om de haverklap dat ding verschuiven of afdoen om een slok te nemen? Echt zo'n ivoren-toren-idee dit. Als aerosolen binnen een groot issue blijken te zijn, dan moet de conclusie gewoon zijn dat kroegen 'm niet gaan worden voorlopig.
Hoe meer we testen hoe meer besmette mensen dus ja, denk het wel. Over de ernst horen we niks uiteraard.quote:Op woensdag 22 juli 2020 23:50 schreef Dimachaerus het volgende:
Zijn we op weg naar een tweede golf?
Je zou zeggen dat dit al een tweede golf is. Hangt er helemaal vanaf hoe je 'een tweede golf' definieert.quote:Op woensdag 22 juli 2020 23:50 schreef Dimachaerus het volgende:
Zijn we op weg naar een tweede golf?
Ja, maar dat ze bijvoorbeeld minder afstand houden van anderen want mondkapje om. Of nu wel in druk cafe naar binnen gaanquote:Op woensdag 22 juli 2020 21:33 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Je draagt hem toch primair ter bescherming van anderen?
Die ondingen zijn al verplicht bij ons op het werk. Ofwel zo'n luier op je gezicht ofwel een "spatscherm". Terwijl je dichtstbijzijnde collega 20 meter van je vandaan staat. En als je flauwvalt van de warmte achter zo'n scherm of niet meer helder kan denken vanwege minder zuurstof achter zo'n luier krijg je van je chef te horen "ja, we weten het allemaal, we zijn niet bang voor dat virus maar wel bang voor het management."quote:Op woensdag 22 juli 2020 23:17 schreef Discombobulate het volgende:
Opvallend hoe snel de discussie is losgebarsten. Heel benieuwd wat men gaat doen.quote:
Ik vind een maand nog erg lang, helemaal gezien de huidige situatie.quote:Op donderdag 23 juli 2020 06:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Opvallend hoe snel de discussie is losgebarsten. Heel benieuwd wat men gaat doen.
quote:Op donderdag 23 juli 2020 06:29 schreef quirina het volgende:
Mondkapjesplicht svp zo snel mogelijk verplichten aub.
Lol, je weet dat je er niet minder zuurstof door binnenkrijgt? Flauwvallen van de warmtequote:Op donderdag 23 juli 2020 05:04 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Die ondingen zijn al verplicht bij ons op het werk. Ofwel zo'n luier op je gezicht ofwel een "spatscherm". Terwijl je dichtstbijzijnde collega 20 meter van je vandaan staat. En als je flauwvalt van de warmte achter zo'n scherm of niet meer helder kan denken vanwege minder zuurstof achter zo'n luier krijg je van je chef te horen "ja, we weten het allemaal, we zijn niet bang voor dat virus maar wel bang voor het management."
Echt, het gaat he-le-maal nergens meer over.
Nu hebben we gelukkig vakantie, dus drie weken zonder die waanzinnige paniekregeltjes. En omdat er van vakantie houden toch niets komt omwille van angstige buitenlanden, heb ik me maar aangemeld om mee te helpen met wat onderhoud en verplaatsen van machines op het werk. Er is nu geen manager aanwezig, dus kun je al raden hoeveel luiers en schermen er momenteel worden gedragen. Nou, heel even wel dan, maar dat was omdat er sleuven in de betonvloer werden geslepen.
Raar, niet zichtbaar hier. Op niets gebaseerde aanname.quote:Op donderdag 23 juli 2020 00:41 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Ja, maar dat ze bijvoorbeeld minder afstand houden van anderen want mondkapje om. Of nu wel in druk cafe naar binnen gaan
Mee eens, denk half Augustus al een feit.quote:Op donderdag 23 juli 2020 06:26 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik vind een maand nog erg lang, helemaal gezien de huidige situatie.
COR / Wie heeft hier corona of kent iemand met corona?quote:Op donderdag 23 juli 2020 07:23 schreef 111210 het volgende:
Was hoer nou ook een topic met mensen die corona hebben/hadden en hoe ze hier mee om gingen?
Kan het iig niet meer vinden.
Hoe oncomfortabel het wellicht ook voelt, wat je zegt is onzinquote:Op donderdag 23 juli 2020 05:04 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Die ondingen zijn al verplicht bij ons op het werk. Ofwel zo'n luier op je gezicht ofwel een "spatscherm". Terwijl je dichtstbijzijnde collega 20 meter van je vandaan staat. En als je flauwvalt van de warmte achter zo'n scherm of niet meer helder kan denken vanwege minder zuurstof achter zo'n luier krijg je van je chef te horen "ja, we weten het allemaal, we zijn niet bang voor dat virus maar wel bang voor het management."
Echt, het gaat he-le-maal nergens meer over.
Nu hebben we gelukkig vakantie, dus drie weken zonder die waanzinnige paniekregeltjes. En omdat er van vakantie houden toch niets komt omwille van angstige buitenlanden, heb ik me maar aangemeld om mee te helpen met wat onderhoud en verplaatsen van machines op het werk. Er is nu geen manager aanwezig, dus kun je al raden hoeveel luiers en schermen er momenteel worden gedragen. Nou, heel even wel dan, maar dat was omdat er sleuven in de betonvloer werden geslepen.
Dit is overgenomen van het 3 C principe uit Japan en werkt daar heel goed als geheugensteun voor jong en oud.quote:Op donderdag 23 juli 2020 07:43 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Verkopen alsof het allemaal "echt" werkt met kinderlijke stripjes
Daar zeg je wat. Sowieso is verplichte quarantaine ethisch wat mij betreft een absolute no-go. De vorige golf hebben we zonder die maatregel kunnen bedwingen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 02:21 schreef trein2000 het volgende:
Ik lees dat Aboutaleb voor verplichte quarantaine pleit? Los van de juridisch-rechtstatelijke bezwaren daar tegen (het is nogal wat, van overheidswege opgelegde vrijheidsontneming) Bereik je daar niet mee dat je het zicht op het virus gaat verliezen?
Hoe eerlijk gaan mensen dan nog zijn bij contactonderzoek? Wie laat zich dan nog testen bij een kriebelhoestje? Of überhaupt? Ik denk dat je dat effect niet moet onderschatten.
Goed punt ja. Bij verplichte quarantaine zullen veel minder mensen met lichte klachten zich laten testen en zal de bereidheid om die app te gebruiken ook flink teruglopen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 07:58 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Daar zeg je wat. Sowieso is verplichte quarantaine ethisch wat mij betreft een absolute no-go. De vorige golf hebben we zonder die maatregel kunnen bedwingen.
Daarnaast zijn de cijfers bij het dringend geadviseerde testen kennelijk erg laag (12% ofzo?). Geen idee waarom, maar als er verplichte quarantaine in het vooruitzicht staat dan motiveert dat niet bepaald om het hele traject in te gaan.
Dan moet het rivm aerosolen eerst erkennen als oorzaak. Verder dan dat bagatelliseren, afstand houden en handen wassen zijn we nog steeds niet.quote:Op donderdag 23 juli 2020 07:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit is overgenomen van het 3 C principe uit Japan en werkt daar heel goed als geheugensteun voor jong en oud.
Komt voort uit de kritiek die er is op de landelijke campagnes op tv en radio over 'alleen samen krijgen we corona onder controle' waarbij te veel vluchtige beelden eigenlijk de boodschap niet goed duidelijk maken of te vrijblijvend maken. Een dergelijke duidelijke communicatie ontbreekt vooralsnog in Nederland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |