Daar moeten ze alles gewoon weer toestaan eigenlijk.quote:Op woensdag 22 juli 2020 22:24 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Tja. Iemand heeft ook het geniale plan opgevat om weer supporters toe te laten in voetbalstadions. Alsof die anderhalve meter afstand gaan houden en hun mond dicht houden als er een doelpunt valt.
Ik deed googelen en kwam op de Ziggo die geen concerten meer deed vanwege Corona.quote:Op woensdag 22 juli 2020 22:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Als je zelf even de moeite had genomen wat beter te googelen dan had je gemakkelijk kunnen vinden dat het Nielson betrof en dat men ook daar zich niet aan het zangverbod hield.
Oh.quote:Op woensdag 22 juli 2020 22:26 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Nee Nielson ook dus sowieso al 2x.
https://www.parool.nl/kun(...)%2Fwww.google.com%2F
Zondag weer concert voor 2.400 man van Typhoon waarbij het zo opgesteld is dat men afstand 'kan' houden.quote:
Moet er al een paar maanden mee lopen en ik snap echt niet hoe men er hier op het forum zo gigantisch hard over kan janken. Tot ademhalingsproblemen aan te en nog meer van dat soort toneelspel.quote:Op woensdag 22 juli 2020 22:29 schreef daniela_007 het volgende:
Zijn jullie nog altijd geen voorstander voor mondkapje?
Als het aantal besmettingen weer stijgt, dan lijkt me onvermijdelijk om mondkapje in de winkels en openbare plaatsen te verplichten.
Ach ja, we zien het wel weer wat het resultaat straks is.quote:Op woensdag 22 juli 2020 22:30 schreef Dven het volgende:
[..]
Zondag weer concert voor 2.400 man van Typhoon waarbij het zo opgesteld is dat men afstand 'kan' houden.
De vraag is niet of, de vraag is wanneer. Alle landen om ons heen hebben het al begrepen, alleen bij ons duurt het natuurlijk weer iets langer:quote:Op woensdag 22 juli 2020 22:29 schreef daniela_007 het volgende:
Zijn jullie nog altijd geen voorstander voor mondkapje?
Als het aantal besmettingen weer stijgt, dan lijkt me onvermijdelijk om mondkapje in de winkels en openbare plaatsen te verplichten.
quote:Uit onderzoek van de Universiteit Twente blijkt dat het absoluut noodzakelijk is om een mondkapje te dragen in de kroeg. Volgens hoogleraar en natuurkundige Detlef Lohse spelen kleine druppeltjes in de lucht een grotere rol bij de verspreiding van het virus dan eerder werd gedacht. Dat geldt ook voor andere binnenruimtes waar mensen bij elkaar komen en ook voor voetbalstadions.
Volgens de hoogleraar moet Nederland zo snel mogelijk mondkapjes binnen verplichten. In februari waarschuwde de hoogleraar al voor de grotere rol van kleine druppeltjes in de lucht bij de verspreiding van het corona-virus, maar het RIVM negeerde zijn boodschap.
Nu leidt de hoogleraar van Universiteit Twente een groot onderzoek naar deze aerosolen. Eén ding weet Detlef Lohse al zeker: „Mondkapjes binnen zijn noodzakelijk, bijvoorbeeld in de kroeg.”
Wie gaat daar dan heen vraag ik me af? Bij zo'n artiest wil je toch niet gaan en blijven zitten.quote:Op woensdag 22 juli 2020 22:30 schreef Dven het volgende:
[..]
Zondag weer concert voor 2.400 man van Typhoon waarbij het zo opgesteld is dat men afstand 'kan' houden.
Je moet dit in Nederland of even anders aanvliegen. Als je maandenlang verkondigt hebt dat er sprake is van schijnveiligheid en je draait in een keer bij ben je al je geloofwaardigheid bij het publiek kwijt. Dat kan niet, dat moet je slim doen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 22:34 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De vraag is niet of, de vraag is wanneer. Alle landen om ons heen hebben het al begrepen, alleen bij ons duurt het natuurlijk weer iets langer:
[..]
Vanmiddag in de trein een kleindochter (puber) met oma en opa, opeens hoor ik oma zéér duidelijk en streng zeggen "en nú hou je dat kapje op" en toen kwam het drama van de puber "maar ik kan niet ademen, ik krijg echte geen lucht" maar oma zei "je houdt het gewoon op" Ze heeft eerst een paar minuten boos uit het raam gekeken, toen ging ze doen alsof ze sliep en toen gaf ze het op en ging ze weer gewoon met oma en opa kletsen, mét mondkapje 😜quote:Op woensdag 22 juli 2020 22:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Moet er al een paar maanden mee lopen en ik snap echt niet hoe men er hier op het forum zo gigantisch hard over kan janken. Tot ademhalingsproblemen aan te en nog meer van dat soort toneelspel.
Opa en Oma weten in ieder geval nog wat opvoeden isquote:Op woensdag 22 juli 2020 22:39 schreef Trade het volgende:
[..]
Vanmiddag in de trein een kleindochter (puber) met oma en opa, opeens hoor ik oma zéér duidelijk en streng zeggen "en nú hou je dat kapje op" en toen kwam het drama van de puber "maar ik kan niet ademen, ik krijg echte geen lucht" maar oma zei "je houdt het gewoon op" Ze heeft eerst een paar minuten boos uit het raam gekeken, toen ging ze doen alsof ze sliep en toen gaf ze het op en ging ze weer gewoon met oma en opa kletsen, mét mondkapje 😜
Het dragen van mondkapjes heeft ook gevolgen op andere terreinen die niks met corona te maken hebben. Zoals de minister van volksgezondheid in Oostenrijk ongeveer zei, het is niet geheel duidelijk hoever mondkapjes besmettingen voorkomend maar de symbolische waarde is veel meer waard. Mensen worden geconfronteerd met de ernstige situatie ernstig en houden rekening met corona in het dagelijkse leven.quote:Op woensdag 22 juli 2020 22:34 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De vraag is niet of, de vraag is wanneer. Alle landen om ons heen hebben het al begrepen, alleen bij ons duurt het natuurlijk weer iets langer:
[..]
Wat dus een uitstekend argument is om het hier ook onmiddellijk in te voeren voor de publieke ruimte.quote:Op woensdag 22 juli 2020 22:55 schreef opgebaarde het volgende:
Mensen worden geconfronteerd met de ernstige situatie ernstig en houden rekening met corona in het dagelijkse leven.
Tuurlijk zeikt men daar eroverquote:Op woensdag 22 juli 2020 22:58 schreef Verbruikersnaam het volgende:
Nederland(ers) die denken het beter te weten dan de rest vd wereld.Mondkapjes helpen gewoon vooral als je de 1,5m regel niet kan handhaven.
De meeste willen het wel doen als het een plicht wordt, anders werkt dat natuurlijk niet. Ik zou het in supermarkten ook niet erg vinden of in andere ruimtes met veel mensen, ik doe dat al vaak genoeg in Duitsland en daar zeikt niemand over en sinds iedereen dat doet is het minder 'raar' en ongemakkelijk.
oh dan ben ik een eikelquote:Op woensdag 22 juli 2020 21:00 schreef Kyran het volgende:
[..]
Niet mee eens. Reis drie ker per week tussen Utrecht en mijn woonplaats in de Betuwe en 95% van de weggebruikers houden zich gewoon aan de 100km/h. Er zijn dan nog een paar die 110km/h rijden en een paar eikels die denken dat de regels niet voor Audi's en Tesla's gelden die ruim 130km/h rijden.
... dan nog. Als men zich niet aan die regel houdt moet de overheid maar eens gaan handhaven. Geen regels hebben omdat niemand zich er aan houdt is echt onzin.
Ironie is natuurlijk dat het eerste aan het tweede gelinkt is.quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:08 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Thuis moeten blijven, alles dicht, etc, dat zijn vrijheid inperkende maatregelen. Een mondkapje? Dat is een zegen voor de rest van Nederland, niet alleen voor jezelf, want dan hoeft men nog maar 40% van onze lelijke hoofden te zien.
Met een nieuwe lockdown zeker ook. Kiezen uit twee kwaden, wellicht?quote:Op woensdag 22 juli 2020 23:06 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ironie is natuurlijk dat het eerste aan het tweede gelinkt is.
Met mondkapjes in de horeca dan kun je die sector wil gewoon gelijk failliet verklaren.
Onder druk van de bevolking? En buiten ook?quote:Op woensdag 22 juli 2020 23:09 schreef AlwaysConnected het volgende:
De meeste besmettingen vinden plaats in de privé sfeer lees ik zo.
In de buitenlucht en in winkels bijna niet of nauwelijks.
Nu wil men mogelijk onder druk van de bevolking mondkapjes buiten en in winkels doorvoeren ( ik hoop echt dat dit niet hoeft) alleen als de besmetting in prive sfeer meest voorkomen dan hoort men thuis toch een kapje te dragen.
er komt geen nieuwe lockdownquote:Op woensdag 22 juli 2020 23:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Met een nieuwe lockdown zeker ook. Kiezen uit twee kwaden, wellicht?
quote:Op woensdag 22 juli 2020 23:09 schreef AlwaysConnected het volgende:
De meeste besmettingen vinden plaats in de privé sfeer lees ik zo.
In de buitenlucht en in winkels bijna niet of nauwelijks.
Nu wil men mogelijk onder druk van de bevolking mondkapjes buiten en in winkels doorvoeren ( ik hoop echt dat dit niet hoeft) alleen als de besmetting in prive sfeer meest voorkomen dan hoort men thuis toch een kapje te dragen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |