En hoe komt die besmetting in de privé-sfeer? Er is toch iemand elders besmet.quote:Op woensdag 22 juli 2020 23:09 schreef AlwaysConnected het volgende:
De meeste besmettingen vinden plaats in de privé sfeer lees ik zo.
In de buitenlucht en in winkels bijna niet of nauwelijks.
Nu wil men mogelijk onder druk van de bevolking mondkapjes buiten en in winkels doorvoeren ( ik hoop echt dat dit niet hoeft) alleen als de besmetting in prive sfeer meest voorkomen dan hoort men thuis toch een kapje te dragen.
Dat is zeker niet de bedoeling en niet te hopen. Maatregelen kunnen wel worden verscherpt en horeca opnieuw gesloten, bijvoorbeeld. Dan is een mondkapje in de horeca toch prettiger dan sluiting.quote:
een mondkapje bij het personeel is denk ik dan de eerste stapquote:Op woensdag 22 juli 2020 23:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is zeker niet de bedoeling en niet te hopen. Maatregelen kunnen wel worden verscherpt en horeca opnieuw gesloten, bijvoorbeeld. Dan is een mondkapje in de horeca toch prettiger dan sluiting.
Uiteraard, maar het gaat om de verhouding, 1 besmetting 'buiten' levert dan b.v. 3 of 4 besmettingen 'binnen' op.quote:Op woensdag 22 juli 2020 23:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En hoe komt die besmetting in de privé-sfeer? Er is toch iemand elders besmet.
Als bezoekers van de horeca ze ook op moeten dan kunnen ze beter de tent weer sluiten, dan komen ze nooit meer aan rendabele aantallen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 23:13 schreef Tjacka het volgende:
[..]
een mondkapje bij het personeel is denk ik dan de eerste stap
in februari zijn de keuzes te snel genomen denk ik
precies dat probeer ik telkens duidelijk te maken lolquote:Op woensdag 22 juli 2020 23:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als bezoekers van de horeca ze ook op moeten dan kunnen ze beter de tent weer sluiten, dan komen ze nooit meer aan rendabele aantallen.
En hoe denkt meneer de hoogleraar dat mondkapjes in de kroeg gaan werken? Prikken we er een gaatje in, voor een rietje?quote:Op woensdag 22 juli 2020 22:34 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De vraag is niet of, de vraag is wanneer. Alle landen om ons heen hebben het al begrepen, alleen bij ons duurt het natuurlijk weer iets langer:
[..]
Vraag me ook af of dat voornamelijk gezinnen zijn. Binnenshuis heb je al een snel een R-waarde van >3.quote:Op woensdag 22 juli 2020 23:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Uiteraard, maar het gaat om de verhouding, 1 besmetting 'buiten' levert dan b.v. 3 of 4 besmettingen 'binnen' op.
Denk dat het dan op hetzelfde neerkomt. Weinig mensen die met een mondkapje op in een kroeg/restaurant gaan zitten.quote:Op woensdag 22 juli 2020 23:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is zeker niet de bedoeling en niet te hopen. Maatregelen kunnen wel worden verscherpt en horeca opnieuw gesloten, bijvoorbeeld. Dan is een mondkapje in de horeca toch prettiger dan sluiting.
Dat vraag ik me dus ook af.quote:Op woensdag 22 juli 2020 23:17 schreef Discombobulate het volgende:
Vraag me wel af hoe je mondkapje in horeca gaat doen. Ik bedoel, dat ding gaat af natuurlijk als men eet of drinkt. Heb je weer die schijnveiligheid waar van Dissel over sprak. Dan blijven winkels en supermarkten over, maar die zijn sowieso al maanden open dus dat heeft ook niet zo'n invloed.
Besmettingen privé sfeer ga je sowieso niet voorkomen, dus wat blijft er over? Alleen werk (no. 2 van de besmettingshaarden). Daar zou je mondkapjes kunnen verplichten of strenger controleren of bedrijven zich aan de regels houden, want dat gebeurt ook niet.
Als je dan je biertje krijgt ga je natuurlijk ook niet na elke slok weer dat ding opzetten. Heeft sowieso geen zin want dan zit je om de haverklap aan dat kapje en dat is ook weer niet handig. En dan nog lekker kletsen tussendoor met je tafelgenoten, kapje op of kapje af? Nee, dat wordt gewoon niks.quote:Op woensdag 22 juli 2020 23:17 schreef Discombobulate het volgende:
Vraag me wel af hoe je mondkapje in horeca gaat doen. Ik bedoel, dat ding gaat af natuurlijk als men eet of drinkt. Heb je weer die schijnveiligheid waar van Dissel over sprak. Dan blijven winkels en supermarkten over, maar die zijn sowieso al maanden open dus dat heeft ook niet zo'n invloed.
Besmettingen privé sfeer ga je sowieso niet voorkomen, dus wat blijft er over? Alleen werk (no. 2 van de besmettingshaarden). Daar zou je mondkapjes kunnen verplichten of strenger controleren of bedrijven zich aan de regels houden, want dat gebeurt ook niet.
Als ik thuis met me vrienden gezellig een paar biertjes ga drinken en er blijkt er 1 besmet te zijn die de rest besmet dan wordt dat gewoon gezien in de privé sfeer. Veel deskundige zeggen ook dat ze vooral zien dat de besmettingen nu in de familie en vrienden kring wordt op gelopen op dit moment.quote:Op woensdag 22 juli 2020 23:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En hoe komt die besmetting in de privé-sfeer? Er is toch iemand elders besmet.
Via een infuus misschien?quote:Op woensdag 22 juli 2020 23:17 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
En hoe denkt meneer de hoogleraar dat mondkapjes in de kroeg gaan werken? Prikken we er een gaatje in, voor een rietje?Of gaan we om de haverklap dat ding verschuiven of afdoen om een slok te nemen? Echt zo'n ivoren-toren-idee dit. Als aerosolen binnen een groot issue blijken te zijn, dan moet de conclusie gewoon zijn dat kroegen 'm niet gaan worden voorlopig.
Nee sukkel, dat had bruls ook al door dat dat niet gaat houden. Dat juichverbod.quote:Op woensdag 22 juli 2020 22:24 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Tja. Iemand heeft ook het geniale plan opgevat om weer supporters toe te laten in voetbalstadions. Alsof die anderhalve meter afstand gaan houden en hun mond dicht houden als er een doelpunt valt.
En wat als er gewoon een genezing wordt gevonden?quote:Op woensdag 22 juli 2020 22:23 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nee, tot er een vaccin is. Dat is tot minstend voorjaar volgend jaar. Het is te hopen voor de festivalbranche dat het daarbij blijft, maar dat is nog afwachten.
Werkt beter dan morfine!quote:Op woensdag 22 juli 2020 23:38 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Oh ja!![]()
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Gaat ook gewoon niet gebeuren natuurlijk. Misschien weer terug naar 30 regionaal of wel een totale sluiting, maar mondkapjes in de horeca is gewoon niet echt een realistische oplossing natuurlijk. Dat zou niet bij het coronabeleid van Nederland passen iig.quote:
Kom eens met het bewijs dan dat het buiten zo gevaarlijk is.quote:Op woensdag 22 juli 2020 22:59 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Wat dus een uitstekend argument is om het hier ook onmiddellijk in te voeren voor de publieke ruimte.
Inderdaad en de andere arm kunnen we dan 3 zakken hangen voor hoofd en na gerecht. Kan opa die je er normaal niet bij wilt hebben omdat die altijd zit te klote met zijn kunstgebit ook weer mee.quote:Op woensdag 22 juli 2020 23:38 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Oh ja!![]()
[ afbeelding ][ afbeelding ]
In de huidige cohorten schijnen ook buitengroepen te zijn geweest, zoals bij bbq's, zei volgens mij Jan kluytmans gisteren bij Op1. Dan weet je natuurlijk nog niet precies hoe (in de gang richting het toilet? Via het toilet? Via de bbqtang? Via de lucht?)quote:Op woensdag 22 juli 2020 23:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kom eens met het bewijs dan dat het buiten zo gevaarlijk is.
Blm protesten hebben niks opgeleverd. Niets.
Binnen is het probleem schijnbaar.
Amen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 23:17 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
En hoe denkt meneer de hoogleraar dat mondkapjes in de kroeg gaan werken? Prikken we er een gaatje in, voor een rietje?Of gaan we om de haverklap dat ding verschuiven of afdoen om een slok te nemen? Echt zo'n ivoren-toren-idee dit. Als aerosolen binnen een groot issue blijken te zijn, dan moet de conclusie gewoon zijn dat kroegen 'm niet gaan worden voorlopig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |